Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.170 views sinds 30-01-2008

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Nummer 18 alweer, lekker doorposten zo! Het blijft maar sneller en sneller gaan! Zoals uit de titel wel moet blijken is dit topic dus bedoeld om eens fijn met je eigen thuisbioscoop zut te patsen.
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

Anoniem: 114270

Yey, fipo!!!one :+

Ik stond vanmiddag bij technicanova in oosterhout, kwamen met een aanbieding: Kef Q7 voor 450 euro/stuk nieuw. Dus voor de geinteresseerden 8)

Anoniem: 143800

Anoniem: 114270 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:28:

Ik stond vanmiddag bij technicanova in oosterhout, kwamen met een aanbieding: Kef Q7 voor 450 euro/stuk nieuw. Dus voor de geinteresseerden 8)
en bij RAF (stassen utrecht) een KEF Q4 voor 199,- per stuk (op=op) zeer interessante aanbieding moet ik zeggen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

XanderH schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:14:
[...]

Braaf. Nu moet je cd-lade nog zwart :> :P
CD Lade zwart??!?!?! Ben je gek geworden?!?!?!

Weet je hoe lang ik bezig ben geweest om het zo te krijgen???? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

MikeyMan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:23:
[...]

CD Lade zwart??!?!?! Ben je gek geworden?!?!?!

Weet je hoe lang ik bezig ben geweest om het zo te krijgen???? :X
Dan wil je hem zeker heel erg graag op een VRDS laten lijken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Eindelijk heb ik hem dan:

De Onkyo TX-SR602E

Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/2680514_5a9330b0d6.jpg

Amplifier Features

• 120 watts per channel minimum into 6 Ω, 1 kHz, DIN
• Vector Linear Shaping Circuitry (VLSC) for FL/FR
• Wide Range Amplifier Technology (WRAT)
• Extended Frequency Response (10 Hz to 100 kHz)
• Reduced NFB (Negative Feedback)
• H.C.P.S.—massive high power transformer
• Optimum gain volume circuitry
• Discrete power amplifier circuitry for all channels
• Full bandwidth power to all channels
• High-current, low-impedance 6-ohm drive for all channels
• 4-ohm speaker drive
• Auto-protection circuitry
• High-grade extruded-aluminum heatsink
• Low Frequency Effect (LFE) level control
• Thick bus bars
• Absolute ground plate

Audio/Video Features

• DTS, DTS 96/24, DTS-ES Discrete/Matrix 6.1, DTS NEO:6
• Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx
• Linear PCM 192 kHz, 24-bit DACs for all channels
• Component video upconversion with TBC (Time Base Corrector)
• Auto speaker set-up with microphone
• Digital upsampling
• HDTV capable (50 MHz) component video switching (3 inputs/1 output)
• 32 DSP modes
• Non-scaling configuration
• Advanced 32-bit processing DSP chip
• Y/C mix circuit for monitor out
• A-form listening mode memory
• CinemaFILTER
• Crossover frequency (60/80/100/120/150 Hz)
• Double Bass function
• 5 S-Video inputs and 3 outputs
• 3 component video inputs and 1 output
• 2 audio and 5 A/V inputs
• Powered Zone 2 capability
• Zone 2 lineout
• 1 digital output (1 optical)
• Digital inputs assignable 4 optical (1 front panel)/2 coaxial
• 5.1 multichannel color-coded inputs for DVD-Audio & Super Audio CD
• Heavy-duty color-coded multiway speaker binding posts (dual bananaplug compatible)
• Dedicated line-level subwoofer pre-out
• Composite to S-Video conversion
• Front panel video, S-Video, optical inputs
• Pure audio mode
• Direct mode
• Automatic signal detection
• Late night mode (high, low, off)
• Rec out selector (audio) for tape dubbing
• Bass and treble tone control (L/R)

FM/AM Tuner Features

• Outstanding selectivity and RDS sensitivity
• 40 FM/AM random presets
• Character input (tuner presets, input selector)
• FM auto scan tuning
• FM stereo indicator
• 75-ohm antenna input
• FM indoor antenna supplied
• AM loop antenna supplied

Other Performance Features

• IntelliVolume input calibration system
• IR input terminal
• 12V trigger for Zone 2
• Precision digital speed-sensitive volume control
• Absolute volume display
• On-screen display controller
• Separate printed circuit boards for audio and video sources
• 35-segment fluorescent dot-matrix display
• 3-mode display dimmer (bright, normal, low)
• Individual input selectors for each source
• Headphone jack (standard size)
• Brushed aluminum front panel
• Newly designed preprogrammed learning remote

Wat een super geluid. Het instellen gaat heen eenvoudig dmv de bijgeleverder mic.

Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/2680805_09d7c377b7.jpg

Er zitten heel veel instel mogelijkheden op. Je kunt hem dus helemaal naar jeeigen gehoor instellen.

Zijn er nog meer mensen met Onkyo ervaringen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:41
Mosez schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:33:
Zo. Op de valreep van dit topic voor de liefhebbers vast even een voorproefje van mijn nieuwe HT-set. Ik ben inmiddels verhuisd naar de VS en alle componenten zijn binnen. Uitgebreidere post met specificaties volgt.

Quad L-series speaker-set, piano black.
Erg mooi! Ik heb zelf de 22L staan als fronts en wil t.z.t. de set uitbreiden met 12L als rears en de L-center. Of ik ook de sub ga nemen weet ik niet. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zullen zijn!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zimbab schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:16:
[...]

Dan wil je hem zeker heel erg graag op een VRDS laten lijken of niet?
wat de neuk is een VRDS?
Ik wou hem gewoon beter bij m'n andere componenten laten passen, en das aardig gelukt, al zeg ik het zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Dat yamaha's schel zijn is iets dat volgens mij zo ontzettend is verkondigd door iedereen op het net dat men het gaat geloven als ze er naar luisteren. Ze zullen wellicht iets helderder zijn dan een marantz of h/k, maar ik vraag me af of je geblindoekt ook echt het verschil hoort. Ik vind het persoonlijk nog een pre ook als je receiver inderdaad helderder is, dat is voor films echt zo ontzettend veel spectaculairder...bij cd's kan ik me voorstellen dat je het anders wil, maar daar gebruik ik hem toch niet voor.

Exirion> calm down man...je komt af en toe redelijk hard uit de hoek om het maar even voorzichtig te zeggen, we weten wel dat je mooi zelfbouw speaker hebt hoor ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:32
MikeyMan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:58:
[...]

wat de neuk is een VRDS?
Ik wou hem gewoon beter bij m'n andere componenten laten passen, en das aardig gelukt, al zeg ik het zelf...
Een TEAC VRDS. Audio CD speler.

Wazig plaatje :
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpg/vrds25x_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Anoniem: 114270 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:28:

Is dan ook oude serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Domino schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:55:
[...]

Een TEAC VRDS. Audio CD speler.

Wazig plaatje :
[afbeelding]
Tsjah, lijkt er inderdaad wel enigszins op ja... Maar voor mij was gewoon de combinatie met mijn H/K onderdelen de achterliggende gedachte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100860

DeeJee schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:28:
Eindelijk heb ik hem dan:
De Onkyo TX-SR602E
Zijn er nog meer mensen met Onkyo ervaringen?
Wow, dat is idd een mooie receiver _/-\o_

ervaring ? eigenlijk alleen van mijn werk uit, maar dat is dan met een set die besteld was voor iemand, een Onkyo C-1VL CD speler, en een A-1VL Versterker, heeeel mooi spul :9

Ik moet zeggen dat ik Onkyo altijd subtiel heb vinden klinken, de amps doen het over het algemeen zeer goed.

Wel een leuk weetje :+
http://www.audiocubes.com..._Digital_Audio_Board.html

/off-topic
@kippekop:
"Dat yamaha's schel zijn is iets dat volgens mij zo ontzettend is verkondigd door iedereen op het net dat men het gaat geloven als ze er naar luisteren." _/-\o_ niets aan toe te voegen!

/on-topic:
Ik ben van een Marantz CD-5400 gegaan naar een Yamaha CDX-596, en inderdaad het is echt zo dat het een soort van "hype" is. "Yamaha Klinkt schel", nou ik kan je zeggen dat hij echt niet onder doet voor een andere speler uit zijn prijsklasse hoor. Maar nu ben ik toch al iemand die meer in amps / speakers geloofd, dan dat de cd-speler het verschil maakt. NOFI, houd me ten goede, dat is alleen mijn mening :>

@da_man .. dat weet ik :) maar de cd-spelers hebben ook een niet te beste reputatie, terwijl het echt naar mijn mening uitstekende spelers zijn voor het geld :>

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 100860 op 12-08-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Anoniem: 100860 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:07:
[...]

/on-topic:
Ik ben van een Marantz CD-5400 gegaan naar een Yamaha CDX-596, en inderdaad het is echt zo dat het een soort van "hype" is. "Yamaha Klinkt schel", nou ik kan je zeggen dat hij echt niet onder doet voor een andere speler uit zijn prijsklasse hoor. Maar nu ben ik toch al iemand die meer in amps / speakers geloofd, dan dat de cd-speler het verschil maakt. NOFI, houd me ten goede, dat is alleen mijn mening :>
Dan heb je het over cdspelers. 'Yamaha klinkt schel' gaat dan voornamelijk over de receivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

MikeyMan schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:03:
[...]

Tsjah, lijkt er inderdaad wel enigszins op ja... Maar voor mij was gewoon de combinatie met mijn H/K onderdelen de achterliggende gedachte ;)
Oh...haha. Dat kan ook inderdaad. Een heleboel mensen (zoals ik) vinden die Dign wel vet omdat ie op een VRDS lijkt, vandaar dat ik dat bij jou dus ook dacht. Maar inderdaad had H/K met de vorige serie die kleurstelling ook ja.

(Maar ik zou hem gewoon helemaal zwart laten.....)

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 12-08-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100860 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:07:
[...]

/on-topic:
Tja...heel stom gezegd, ik ben er van overtuig dat het een combinatie van dingen is: cd-speler, versterker en speakers. Kabels ben ik minder van overtuigd, daar geloof ik persoonlijk niet zo in... ik denk ook dat je dat pas gaat horen op enorm gedetailleerde setjes, en daar ben ik nu pas een beetje heen aan het gaan. Maar dat terzijde, een cd-speler is echt heel belangrijk, het is het begin van het geheel, hoe beter dat gelezen wordt hoe beter het wordt weergegeven. Een goede versterker en speakers zijn even belangrijk, de meeste mensen zijn van mening dat speaker het belangrijkste zijn, maar ik denk dat dit tot op zekere hoogte slechts is, op een gegeven moment moet je gewoon investeren in betere apparatuur en krijg je met betere speakers weinig tot niks terug. Ik heb laatst op een set van 10 duizend euro een stel speakers van 1500 euro gehoord, toch wel erg impressive hoor... daarna op mijn eigen nad set (want daar kwam ik voor) dezelfde speakers gehoord...OUCH!!

Een goede combinatie van redelijk gelijke componenten met goede prijs/kwaliteit verhoudingen en een synergy met elkaar werkt denk ik uiteindelijk het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
Erg gaaf om deze dit topic maar door te zien groeien!!!!

Maarre om ff specs te lullen. Hoeveel heeft die Onkyo TX-SR602E mou gekost. Best benieuwd want volgens mij heb ik die bij de Mediamarkt als AANBIEDING gezien.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100860

Anoniem: 110233 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:19:
[...]Tja...heel stom gezegd, ik ben er van overtuig dat het een combinatie van dingen is: cd-speler, versterker en speakers. Kabels ben ik minder van overtuigd, daar geloof ik persoonlijk niet zo in... ik denk ook dat je dat pas gaat horen op enorm gedetailleerde setjes, en daar ben ik nu pas een beetje heen aan het gaan. Maar dat terzijde, een cd-speler is echt heel belangrijk, het is het begin van het geheel, hoe beter dat gelezen wordt hoe beter het wordt weergegeven. Een goede versterker en speakers zijn even belangrijk, de meeste mensen zijn van mening dat speaker het belangrijkste zijn, maar ik denk dat dit tot op zekere hoogte slechts is, op een gegeven moment moet je gewoon investeren in betere apparatuur en krijg je met betere speakers weinig tot niks terug. Ik heb laatst op een set van 10 duizend euro een stel speakers van 1500 euro gehoord, toch wel erg impressive hoor... daarna op mijn eigen nad set (want daar kwam ik voor) dezelfde speakers gehoord...OUCH!!

Een goede combinatie van redelijk gelijke componenten met goede prijs/kwaliteit verhoudingen en een synergy met elkaar werkt denk ik uiteindelijk het beste.
Als je het zo bekijkt, dan geef ik je inderdaad gelijk, het begint inderdaad bij een cd-speler, en een schakeling is net zo sterk als de zwakste schakel. M.A.W. een slechte cd-speler of amp en de rest is goed, dan heb je nog niets .. zoals je net ook min of meer in jou verhaal aangaf. Maar je hebt gelijk, het begint bij het begin. Ik heb het miss. nogal krom omschreven, maar ik wou zeggen, dat ik van een Marantz (249€) naar een Yamaha (269€) ben gegaan, en tussen die 2 hoor ik geen verschil. Wat ook wel blijft, is dat er cd-spelers zijn van Accuphure bijvoorbeeld, van een slordige 6900€ .. dan vraag ik me wel eens af of je het dan ook nog "echt" hoort .. of alleen maar "wilt" horen omdat je zoveel geld hebt uit gegeven :>

En inderdaad, kabels geloof ik zelf ook niet zo in, daarom is alles bij mij profigold cable, niet te duur (15 € voor 1 mtr RCA analoog stereo). Het is meer voor het "zicht" gedaan, het oogt mooier vind ik. De SR5400 is nogal een bak vind ik, en dan van die schriele kabeltjes erop :+ :D neeh dank je haha

Maar uh .. ontpoic mensen * Anoniem: 100860 wilt foto's zien .. heeft zelf helaas niets nieuws onder de zon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, een cdspeler van 6900 euro vind ik zelf ook wel een beetje ver gaan. Ik denk persoonlijk dat er wel een bepaald moment is dat je zo'n 90% van het maximale hebt gehaal, zowieso is de grafiek als je op de x-as je geld hebt en op de y-as "% van maximale geluid" dat die curve behoorlijk snel omhoog gaat en daarna steeds minder stijl. Ik heb laatst een setje gehoord van zo'n 2700 euro (1000 verster en 1700 voor de cd-speler) en dat klonk wel erg goed moet ik eerlijk zeggen...het kwam nog niet in de buurt van de set van 10.000 euro, maar was zeker niet 5 keer zo slecht, ik denk dat het op zo'n 80% daarvan zat...tja dan moet je gewoon zelf bepalen wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Sorry voor de ulgy foto (de goede cams zijn op vakantie).
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/comok/center.jpg
Ik heb de diepte van mijn scherm met me center gelijk gezet zodat het er mooier uit ziet (12cm van de muur af). Dit weekend ga ik de boormachine lenen. De center wordt dan netjes onder het tft scherm opgehangen zodat daar onder allemaal dvd's kunne staan. Achter mijn tft scherm komt mischien een klien tl lampje als achtergrond verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103428

Ik had in een vorig deel van dit topic al wat brakke nokia foto's van mijn elcheapo HT gepost. Ik heb er inmiddels er wat bijgeklust en een betere digi cam.

Mijn opstelling:
Beamer: Een DIY beamer (overhead projector+TFT) (€200,-)
Geluid: Philips LX 600 suround (oud show model) (€200,-)
Projectie scherm: Houten frame met verduisteringsgordijn (kwantum) erop gespannen (€20)
Bioscoopstoelen €100,-
4 emmers zwarte latex (€40)

Dit alles staat op een (zogoed als (ook nog darts & logeer kamer)) dedicated HT zolder.

Bij de constructie van de beamer heb ik mijn TFT panel een beetje verkl**t waardoor ik nog maar een effectieve resolutie van 768*420 over hou ipv 1024*768. Mijn eerste volgende aankoop zal dan ook een echte beamer zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Beamer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Scherm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Stoelen.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.evilkaas.nl/Fotoalbum/DIY_Bios_Nieuw/Overzicht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 09:51

Daklem

Audio Nerd

ziet er goed uit, alleen die lamp achter je scherm is veels te overheersend voor je scherm.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103428

Daklem schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:35:
ziet er goed uit, alleen die lamp achter je scherm is veels te overheersend voor je scherm.... 8)7
Tijdens de film is die lamp wel uit hoor, het is lastig je popcorn te vinden zonder verlichting. Ik kan de ruimte nl 99,99% donker maken (heb een plank voor het dakraam gespijkerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
paar fotos van de opbouw van mijn nieuwe kamer, als het af is volgen er meer (en hopelijk betere) fotos. Fotos zijn gemaakt met nokia 6230i die beetje moeite heeft met het donker :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/Afb075.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.rienstra/Afb076.jpg

Specs :
tv: JVC AV28X10
receiver: Yamaha rx-450
cd speler: Sony cdp-xe220
fronts: Life boxen (moeten nog vervangen, maarja student enzo)
rears: zelfbouw boxen
sub: Yamaha sw015

Films speel ik af met m'n pc die je deels kan zien, staat naast gewoon xp ook mediacenter op, moet nog een afstandsbediening bijkomen :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Mensen,

Ik heb deze set lang geleden al wel eens gepost en er is de laatste tijd eigenlijk niks meer aan veranderd, behalve de cd/dvd collectie; die is vervijfdubbeld ofzo :p

Dus bij deze opnieuw mijn set, misschien leuk voor de mensen die hem nog nooit gezien hebben, of vergeten waren ;)

Mijn set bestaat uit het volgende:

Marantz CD7300
Marantz DV6400
Denon AVR-2105
2x Vincent SP996
4x Kef Q5
REL Strata III

Als interlinks gebruik ik de Van den Hul D-102, en voor SACD gebruik ik 3 sets Van den Hul The Source Hybrid. als speakerkabel gebruik voor de voorkanalen Van den Hul The Teatrack Hybrid en voor de achterkanalen 4-aderige Audiolab Hyflex.

En dan nu; foto's!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G03V52L8591O
dit is een overzichtsfoto aan de voorkant. De Onkyo op de foto is inmiddels verkocht.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ISSZIF7023Y1
de eindversterkers

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/MN91O58ICU17
overzichtsplaatje van de hele kamer

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/IS03R61B61HH
de sub :)

Nog steeds in de planning; verhuizen! Dan komt de set hoogstwaarschijnlijk stukken beter tot zn recht..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt zonde idd van de ruimte met die kefjes :9~
Had je natuurlijk beter kunnen wachten (ik weet niet wat je voor de Q5 hebt betaald?), totdat je verhuisd was en dan Q11jes kunnen kopen (500 euro incl. in de koopjeskelder bij correct) ;)
Maar ja, dat zijn woorden achteraf.

Vind het nu toch wel steeds gekker worden:
Q4 voor 199 euro/stuk
Q7 voor 399 euro/stuk
Q11 voor 499 euro/stuk

- toevallig je Q5's niet verkopen ;)
* Anoniem: 114270 wacht op zijn paycheck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:17:
Had je natuurlijk beter kunnen wachten (ik weet niet wat je voor de Q5 hebt betaald?), totdat je verhuisd was en dan Q11jes kunnen kopen (500 euro incl. in de koopjeskelder bij correct) ;)

Q4 voor 199 euro/stuk
Q7 voor 399 euro/stuk
Q11 voor 499 euro/stuk

* Gemineye wacht op zijn paycheck ;)
Ik heb de Kef's al een behoorlijke poos en ik heb er erg veel plezier aan beleefd. Ik heb ze vrij goedkoop kunnen krijgen, maar nu zal je ze nog wel wat goedkoper kunnen krijgen misschien. Het maakt me niet zoveel uit, dat hou je toch! Ik vraag me trouwens af in hoeverre de Q11 echt beter klinkt dan de Q5. Hij is mij eigenlijk veel te groot, en eigenlijk net iets over the edge zeg maar.. Nee, ik ben nog steeds erg blij met mijn Q5jes

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Gemineye schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:03:
[knip,]

Marantz CD7300
Marantz DV6400
Denon AVR-2105
2x Vincent SP996
4x Kef Q5
REL Strata III

[knap, kne]
Ik blijf die mono-blokjes echt super vinden. Worden die niet te heet zo op de grond?

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Mosez schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

Ik blijf die mono-blokjes echt super vinden. Worden die niet te heet zo op de grond?
ik blijf ze ook zuper vinden ;)

ze worden aan de bovenkant warm, en die moet dan ook vrij blijven. Verder kunnen ze prima op de grond staan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:17:

Q4 voor 199 euro/stuk
Q7 voor 399 euro/stuk
Q11 voor 499 euro/stuk

* Anoniem: 126846 wacht op zijn paycheck ;)
Mhah is niet zo gek hoor, Kef heeft deze maand een opvolger voor de Q-serie gepresenteerd.
De nieuwe iQ-serie dus dan gaat de ¨oldies¨ in de aanbieding. :)

Geweldig toch?! :P

Ben ook op zoek naar nieuwe speakers, heb al wat gehoord Mission M3* reeks en Mission V63, tannoy type geen idee en Lambda type ook niet bekend bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Voor de kabel liefhebbers :P :P

Vanmiddag afgereisd naar het land waar de lucht schoon is en de mensen elkaar nog groeten: Groningen ;D

Mijn nieuwste aanwinst: de MIT Magnum M3 bi-wire ter vervanging van de single wire uitvoering van deze MIT.

De oude kabel (single wire) (selfmade brugjes, zilveren oehlbach, moet nog eens vervangen worden)
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-01.jpg

De originele doos (de doos van de versterker is net zo groot!)
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-03.jpg

De kabel met de losse tails
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-05.jpg

Het mooie connector systeem van MIT: ICONN. Op de foto zie je alle losse stukken. Ik kan naar gelang de aansluiting die nodig is de kabel met SPADES of BANANAS afmonteren
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-04.jpg

De afgemonteerde kabel
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-02.jpg

De kabel op de speaker, ter vergelijk de eerste foto (nu met een brugje minder ;) )
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/mit-m3-bw-06.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Heheh daar doen we het voor. Merk je nou eingelijks ook verschil of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Yep.

Meer gefundeerd laag met name. Maar nog niet echt kunnen testen, de kleine ligt in de box te slapen.

Ik wist overigens al een beetje wat me te wachten stond:
a. ik had de single wire versie hiervan
b. van een andere kabel van MIT had ik ook eerste de single wire en vervolgens de bi-wire.

Maar blijkbaar werkt het hier wel, dat is niet in elke set zo. Bi-wire is niet per definitie een verbetering. Ook niet alle LS fabrikanten zijn het hier mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen,

Ik heb deze set lang geleden al wel eens gepost en er is de laatste tijd eigenlijk niks meer aan veranderd, behalve de cd/dvd collectie; die is vervijfdubbeld ofzo :p

Dus bij deze opnieuw mijn set, misschien leuk voor de mensen die hem nog nooit gezien hebben, of vergeten waren ;)

Marantz CD7300
Marantz DV6400
Denon AVR-2105
2x Vincent SP996
4x Kef Q5
REL Strata III

Nog steeds in de planning; verhuizen! Dan komt de set hoogstwaarschijnlijk stukken beter tot zn recht..
Laat dat hoogstwaarschijnlijk maar weg!! Naast dat je een schuin dak heb, staan je speakers uiteraard bijna mono te draaien ;)

Die kefjes blijven erg mooi, vooral de buitenkant, nog geen last gehad met loslaten vineer? (daar had ik wat verhalen over gehoord bij de q5...). Hoeveel verschil maken die vincents op je fronts trouwens? (en nog een offtopic vraagje tussendoor: hoe duur waren die eigenlijk...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:22:
Yep.

Meer gefundeerd laag met name. Maar nog niet echt kunnen testen, de kleine ligt in de box te slapen.

Ik wist overigens al een beetje wat me te wachten stond:
a. ik had de single wire versie hiervan
b. van een andere kabel van MIT had ik ook eerste de single wire en vervolgens de bi-wire.

Maar blijkbaar werkt het hier wel, dat is niet in elke set zo. Bi-wire is niet per definitie een verbetering. Ook niet alle LS fabrikanten zijn het hier mee eens.
Dynaudio heeft niet eens bi-wire op de speakers...ik geloof er ook niet zo in, bi-amping kan ik me wel voorstellen. Ik heb die jbl's al eens op je foto's gezien, superdingen, maar wat is de achterliggende reden van vier aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 16:43
Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:25:
Voor de kabel liefhebbers :P :P

Vanmiddag afgereisd naar het land waar de lucht schoon is en de mensen elkaar nog groeten: Groningen ;D

Mijn nieuwste aanwinst: de MIT Magnum M3 bi-wire ter vervanging van de single wire uitvoering van deze MIT.

De oude kabel (single wire) (selfmade brugjes, zilveren oehlbach, moet nog eens vervangen worden)
[afbeelding]

De originele doos (de doos van de versterker is net zo groot!)
[afbeelding]

De kabel met de losse tails
[afbeelding]

Het mooie connector systeem van MIT: ICONN. Op de foto zie je alle losse stukken. Ik kan naar gelang de aansluiting die nodig is de kabel met SPADES of BANANAS afmonteren
[afbeelding]

De afgemonteerde kabel
[afbeelding]

De kabel op de speaker, ter vergelijk de eerste foto (nu met een brugje minder ;) )
[afbeelding]
Wat voor speaker is dat eigelijks, en wat voor versterker heb je er aan hangen, ziet er allemaal wel gelikt uit namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:38
Ziet er fijn uit Blue Eyes maar had je niet meteen kunnen investeren in een paar zwarte tie-rips?
Dit ziet een beetje cheap uit :+

(ook al kan je ze niet zien als die speakertjes weer rechtop staan ;) )

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
hmmmm

je hebt wel een punt :P

Ik zal dat eens gaan regelen binnenkort, heb nu 2 week vakantie voor de boeg. Dan moet dat toch wel lukken ;)

Zou het dan ook beter gaan klinken? O-) 8)7 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
zimbab schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:22:
[...]
(Maar ik zou hem gewoon helemaal zwart laten.....)
Ja, ik ook dus. Misschien dat het op de foto's verkeerd overkomt, maar het lijkt op het eerste gezicht net een witte drive die slecht afgewerkt is. Ok, als je beter kijkt zie je dat het geen wit is, maar toch...
Ach, irl zal het er wel beter uitzien. :)
Mensen,

Marantz CD7300
Marantz DV6400
Denon AVR-2105
2x Vincent SP996
4x Kef Q5
REL Strata III
Jaja, die tv vergeet ik niet snel. ;) Blijft een mooie set met die Kefjes. :)
En ik denk dat het in een grotere ruimte ook wat meer tot zijn recht komt. Ik zit ook een beetje met te weinig ruimte voor een goede opstelling, en volgens mij heb ik al veel meer ruimte dan jij.
Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:53:
hmmmm

je hebt wel een punt :P

Ik zal dat eens gaan regelen binnenkort, heb nu 2 week vakantie voor de boeg. Dan moet dat toch wel lukken ;)

Zou het dan ook beter gaan klinken? O-) 8)7 })
Zwarte tierips nemen natuurlijk meer warmte op van je kabels, misschien gaat het wel slechter klinken. :{ :P

Btw, OMG @ die huge doos. 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:23

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Bij deze dan eens mijn persoonlijke HT setje. :)

Jaren heb ik zitten dubben tussen lossen componenten of complete alles-in-1 apparaten (en ook altijd voor het laatste gegaan), maar sinds een jaar heb ik de stap genomen omdat mijn kamer werd vebouwd en ik het tijd vond voor helemaal wat nieuws.

Specs:

TV: Philips 28PW8620 81cm Breedbeeld
specs

Receiver: Pioneer VSX-d814
specs

DVD/DivX-speler: Pioneer DV-575a
specs

Speakers: JBL SCS-140
specs

Nu de pics (wantdaar gaat het immers om):

TV+Receiver+DivX-speler met het welbekende meubel:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64494/thumb.jpg

Receiver+Divx-speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64491/thumb.jpg

Posters+Linker-front:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64490/thumb.jpg

CD's+DVD's en rechter-front:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64493/thumb.jpg

En ten slotte de Sub:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64496/thumb.jpg

Wil ter zijne tijd nog wel wat gaan uitbreiden (HD-recorder onder andere), maar dat is allemaal voor latere uitbreiding. :)

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Zjosh schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:33:
[...]

Wat voor speaker is dat eigelijks, en wat voor versterker heb je er aan hangen, ziet er allemaal wel gelikt uit namelijk :P
Even voor blue eyes antwoorden :P het is een Ti 10k luidspreker van jbl!
Als versterker mark levinston waar een pre van tag mclaren op zit hier overzichtje van zn spul;
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforumlogo-4.gif

btw thunderman leuke set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Laatst online: 19-04 13:36
Hierbij een aantal foto's van mijn (soort van) HT.

De set bestaat uit de volgende onderdelen:

Receiver:Sony STR-DB870 QS
DVD-speler:Sony DVP-NS405S
Luidsprekers voor:Mission 780 beuken
Luidspreker center:Oude Sony

Genoeg specs, tijd voor foto's!

Afbeeldingslocatie: http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto1.jpg
Overzicht vanaf de luisterplek.

Afbeeldingslocatie: http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto2.jpg
De versterker en de DVD-speler in het meubel. Daarboven zie je de oude center.

Afbeeldingslocatie: http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto3.jpg
De kabelbende. Hier is nog niet alle apparatuur aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto4.jpg
Het blauwe lampje dat oplicht wanneer er een multi-channel geluid aanwezig is.

Afbeeldingslocatie: http://leon.vandepest.nl/images/audio/new/foto5.jpg
Mijn speakerstandaards net nadat ze voor de eerste keer gespoten waren.

Mijn leeftijd gezien (18) denk ik toch wel een leuke set te hebben staan. Het klinkt werkelijk geweldig. Het mist iets aan laag, maar het midden en hoog zijn fantastisch.

Volgende dingen staan op het schema:

Speakerkabel voor (Van den Hul CS122)
Speakerkabel center (Van den Hul Clearwater)
Andere center (DIY)
1 of 2 subwoofers (DIY)
Netfilter + aarde aanleggen
en een setje achterspeakers.

Graag reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Anoniem: 110233 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:30:
[...]

Dynaudio heeft niet eens bi-wire op de speakers...ik geloof er ook niet zo in, bi-amping kan ik me wel voorstellen. Ik heb die jbl's al eens op je foto's gezien, superdingen, maar wat is de achterliggende reden van vier aansluitingen?
De JBL is een 4,5 weg speaker. Deze 4 aansluitingen geven je de kans om elke groep apart aan te sturen met een eigen versterker.

Thanks Yash, ik had de vraag over het hoofd gezien ;)

Als aanvulling zal ik het rijtje maar compleet maken:

PRE / DAC: TAG McLaren AV32R BP192 DP 5.1
CD / DVD loopwerk: TAG McLaren DVD32FLR
Tuner: TAG McLaren T32R
Eindversterker: Mark Levinson no.331 (twee maal)
Speakers: JBL Ti-K10 (4 maal)
Interlink: MIT Magnum M3 (twee maal: PRE naar EV)
Dig. interlink: MIT Digital Reference
Luidspreker fronts: MIT Magnum M3 bi-wire
Luidspreker rears: el cheapo 4mm2 voorzien van WBT's
Stroom: 2 dedicated groepen, LAPP kabel
Dynalab Magnum buitenantenne
16:9 1,80 mtr scherm
Epson TW200 beamer
15 mtr DHZ component kabel
Sony Triniton 28" bb TV
Oehlback s-video kabels voor DVD naar TV

Center: niet nodig. Er is geen passende / matchende center. Daarnaast ben ik fan van een phantoomcenter
Subwoofer: op jacht naar een JBL TIK sub (reeds in bezit gehad maar wegens een zeer goede package deal verhandeld). Ze worden echter nooit tot zelden aangeboden.... En worden niet meer gemaakt.

[ Voor 55% gewijzigd door blue eyes op 14-08-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 20:27

Nik

Leuke TV. Had je daar nog plannen voor of? Besides, dat blauw staafje is grappig, ik heb het ook op mijn dvd spelert en versterkert.

Afbeeldingslocatie: http://www.ookditnog.nl/got/lampje.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Nik op 14-08-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Anoniem: 110233 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:25:
[...]

Laat dat hoogstwaarschijnlijk maar weg!! Naast dat je een schuin dak heb, staan je speakers uiteraard bijna mono te draaien ;)

Die kefjes blijven erg mooi, vooral de buitenkant, nog geen last gehad met loslaten vineer? (daar had ik wat verhalen over gehoord bij de q5...). Hoeveel verschil maken die vincents op je fronts trouwens? (en nog een offtopic vraagje tussendoor: hoe duur waren die eigenlijk...?)
Ja, die opstelling is nu eenmaal even niet anders, maar ondanks dat klinkt het nu al erg oke! Ik verheug mij erg op het verhuizen, alhoewel ik dan wel een vriendin en buren heb om rekening mee te houden, en nu helemaal niks.. Maar goed, het zal wel goed komen!

Ik heb absoluut geen last van loslatend fineer!
Die vincents geven vooral een beter gecontroleerd geluid, zeker op wat hogere volumes. Ook het hoog lijkt wat fraaier doortekend, maar dat laatste heb ik niet op alle andere luidsprekers kunnen waarnemen. Op de Q5 vond ik het echter een welkome aanvulling.
XanderH schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:08:
Jaja, die tv vergeet ik niet snel. ;) Blijft een mooie set met die Kefjes. :)
En ik denk dat het in een grotere ruimte ook wat meer tot zijn recht komt. Ik zit ook een beetje met te weinig ruimte voor een goede opstelling, en volgens mij heb ik al veel meer ruimte dan jij.
Ik vind mijn tv mooi :p haha als we samenwonen dan staat een mooie breedbeeld nog wel op het verlanglijstje, voor nu stoor ik me er niet aan..
Mijn kamer zuigt echt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:25:
offtopic:
Mooi is dat, he? Ik ben net terug van Den Ham (Overijsel). Ook daar is de lucht schoon en groeten de mensen. Dat mis ik best wel nu ik weer thuis in Zaandam zit ;( . Ach, ik weet nu tenminste waar ik heen ga als ik een eigen woning kan kopen :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

Graveheart

Say what?

proller schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:06:
Leuke TV. Had je daar nog plannen voor of? Besides, dat blauw staafje is grappig, ik heb het ook op mijn dvd spelert en versterkert.

[afbeelding]
Erg mooi ding, om zo te zien.
Welk type / modelnummer is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 20:27

Nik

Dat is de Sony DVP-NS400D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Barry schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:10:
[...]

offtopic:
Mooi is dat, he? Ik ben net terug van Den Ham (Overijsel). Ook daar is de lucht schoon en groeten de mensen. Dat mis ik best wel nu ik weer thuis in Zaandam zit ;( . Ach, ik weet nu tenminste waar ik heen ga als ik een eigen woning kan kopen :)
Als je nu Den Ham in Groningen had gezegt :P

Ik ben een geboren groninger, wegens mijn werk en werk vriendin (eerst reden we ieder 300km per dag!) verhuist richting de randstad. Maar we gaan terug!

Al was het maar voor de mentaliteit van de randstadters tov de mensen buiten de randstad (generaliserend, excuses voor diegenen die zich aangesproken voelen maar niet hoeven :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue Eyes schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:38:
[...]

Als je nu Den Ham in Groningen had gezegt :P

Ik ben een geboren groninger, wegens mijn werk en werk vriendin (eerst reden we ieder 300km per dag!) verhuist richting de randstad. Maar we gaan terug!

Al was het maar voor de mentaliteit van de randstadters tov de mensen buiten de randstad (generaliserend, excuses voor diegenen die zich aangesproken voelen maar niet hoeven :D)
Je hebt gewoon gelijk, woon mijn hele leven al in amsterdam, nu in amsterdam osdorp met mijn vriendin en wij gaan weg...om het maar heel lullig te zeggen, het steekt aan het egoisme en asociale gedrag lijkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMod
  • Laatst online: 19-04 13:36
proller schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:06:

[afbeelding]
De televisie gaat nog wel een keer vervangen worden, maar ik ga eerst een auto aanschaffen. Ik denk dat ik daarna gewoon voor een tweedehands beamer ga. Ik kijk weinig tv en als ik een tv koop, moet ik ook gelijk een satelliet-ontvanger kopen wat het geintje een beetje duur maakt.

Leuke DVD-speler inderdaad, ik ben zelf nog op zoek naar een speler uit de QS serie (past beter bij mijn versterker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

kRiZzZiZ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 04:50:
Erg gaaf om deze dit topic maar door te zien groeien!!!!

Maarre om ff specs te lullen. Hoeveel heeft die Onkyo TX-SR602E mou gekost. Best benieuwd want volgens mij heb ik die bij de Mediamarkt als AANBIEDING gezien.
Staat overal op internet te koop voor 499. Ik heb hem voor 449. :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 30-03 17:32
ik sta op het punt een receiver te kopen maar ik vraag mij 1 dingetje af
als straks Bleuray/HD-DVD doorkomen kunnen de huidige receivers
ook met de audio sporen om gaan of hebben ze daar ook een heele nieuwe standaard voor verzonnen

dust blijft dat DTS en Dolby zegmaar ?

ik kan er niet iets over terugvinden google/got

de receiver die ik wil komen is een Marantz SR5500

[ Voor 9% gewijzigd door MokerHamer op 15-08-2005 18:17 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MokerHamer schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:16:
ik sta op het punt een reciever te kopen maar ik vraag mij 1 dingetje af
als straks Bleuray/HD-DVD doorkomen kunnen de huidige recievers
ook met de audio sporen om gaan of hebben ze daar ook een heele nieuwe standaard voor verzonnen

dust blijft dat DTS en Dolby zegmaar ?

ik kan er niet iets over terugvinden google/got

de receiver die ik wil komen is een Marantz SR5500
Geen idee. Maar er zullen allicht een keer nieuwe standaarden komen.

Overigens, zolang je een analoge input hebt kun je tegen die tijd natuurlijk ook gewoon een speler met ingebouwde digitale decoder kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 30-03 17:32
ik dacht een beetje als voorzorg omdat het nu net nu bijna doorgevoerd word
anders zou ik nog heel even wachten namelijk

ik weet ooit zullen ze weer iets beters verzinnen 400:1 of zo heb ik ook al ergens gezien in ontwikkeling
maar dan niet voor thuis alleen in een bios

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30

-Sander-

///M Powerrrrrr

Vandaag nieuwe stof gehaald voor de achtergrond die was nog steeds wit..

Voorheen:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/ht/ht6.jpg

En nu:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/ht/ht8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/ht/ht9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/ht/ht10.jpg

* -Sander- is weer tevreden en kan weer lekker film kijken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Regent het in jouw kamer ofzo joh? :P

Dit bruinige is iig weer eens wat anders dan het standaard zwart, en het vormt wel een mooi contrast met je andere muren / vloer / kastje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Donkerrode gordijnen zeggen me wel wat eigenlijk :P Geeft toch een beetje dat cinemagevoel weer, waar bijna alles rood is :)

En ik heb gespaard de laatste maanden :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

XanderH schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:17:
[...]

Regent het in jouw kamer ofzo joh? :P

Dit bruinige is iig weer eens wat anders dan het standaard zwart, en het vormt wel een mooi contrast met je andere muren / vloer / kastje. :)
Dat is net opgewaaid stof..

Bovendien zijn de gordijnen _zwart_ niet bruin :+
Zal morgen bij daglicht nog wel even een betere foto maken speciaal voor jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Alfa_145 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:21:
[...]
Bovendien zijn de gordijnen _zwart_ niet bruin :+
Zal morgen bij daglicht nog wel even een betere foto maken speciaal voor jou ;)
Oh, jammer. Ik vond die nieuwe kleur wel iets hebben, net als Dupje geloof ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Alfa_145 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:00:
Vandaag nieuwe stof gehaald voor de achtergrond die was nog steeds wit..

Voorheen:

[afbeelding]

En nu:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

* ZiegoM is weer tevreden en kan weer lekker film kijken :9~
De mooie spikes onder je center zijn verdwenen?
Die vond ik er altijd erg mooi uitzien in eerder posts van je :)

Hebben die zwarte gordijnen nog wel een praktisch nut, nu je je crt niet meer hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door ZiegoM op 15-08-2005 22:31 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-

-Sander-

///M Powerrrrrr

ZiegoM schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:29:
[...]

De mooie spikes onder je center zijn verdwenen?
Die vond ik er altijd erg mooi uitzien in eerder posts van je :)

Hebben die zwarte gordijnen nog wel een praktisch nut, nu je je crt niet meer hebt?
Ja klopt die zijn er nu onderweg..
Zitten nu kurk dopjes onder.. :) (wilde geen krassen maken op de tv :+ )

De spikes zijn nu verplaatst naar de muziek sub (links op de foto).
De gordijnen hebben geen nut meer, maar gewoon voor het totaalbeeld een beetje leuk te laten lijken.

Immers blijft een zwarte achtergrond nog steeds extra contrast toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
XanderH schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:22:
[...]

Oh, jammer. Ik vond die nieuwe kleur wel iets hebben, net als Dupje geloof ik. :+
Hmm, ik hou meer van rood hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:38
Eindelijk stof gezogen :)

En dat vieren we met een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/jstra/Set%20001_resize.jpg

De speks staan in deeltje 11 op pagina 16 :+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61495

Nou bij deze dan mijn setje inclusief me nieuwe plasma scherm.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/thealmighty/Oliviermap/setting.JPG

nu nog andere dvd speler met DVI uitgang en dan ben ik helemaal tevreden.

PS scherm hangt niet scheef maar zal morgen is andere foto maken. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 61495 op 16-08-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Gestofzuigd.
En dat vieren we met een plaatje:
[afbeelding]
Heb je ook een foto van je speakers? Ziet er verder wel netjes uit......die Denon apparaten hebben ook altijd wel een degelijke uitstraling.
De speks staan in deeltje 11 op pagina 16 :+
Bij welke pagina-instelling?
Anoniem: 61495 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:13:
Nou bij deze dan mijn setje inclusief me nieuwe plasma scherm.

[afbeelding]

nu nog andere dvd speler met DVI uitgang en dan ben ik helemaal tevreden.

PS scherm hangt niet scheef maar zal morgen is andere foto maken. :P
Is dat een speakersetje van Canton?

[ Voor 30% gewijzigd door zimbab op 16-08-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61495

inderdaad zijn deze speakers van het merk Canton .

In de toekomst nog 2 zuilen kopen en voor surround die melkpakkies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Hier nog wat foto's. Ik had ze al gepost op HT Forum:

Overzicht van de set:
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/set-05.jpg

De set:
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/set-06.jpg

De beroemde JBL Ti-K10:
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/set-04.jpg

Overzicht van de rearspeakers met de provisorische opstelling van de beamer:
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/set-01.jpg

Idem, maar vanuit een iets andere hoek:
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/set-02.jpg

Het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/set-03.jpg

Een film in actie, omwille van de foto even een lamp aangezet. Anders is het 100% donker (rolluiken aan de buitenkant, zware gordijnen aan de binnenkant)
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/htforum/scherm-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 13:31
Aiai, wat zijn die Levinsons toch een brute beesten om te zien zeg :9~
Ik heb de afgelopen jaren veel teveel geld gespendeerd aan andere zaken, maar iets van dit kaliber (maar dan gewoon stereo: home cinema is erg leuk, maar muziek nog belangrijker) staat nog steeds op m'n verlanglijstje. Al heb ik het vermoeden dat deze JBL's niet helemaal my cup of tea zullen zijn.
Desalniettemin: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Marcel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:51:
Aiai, wat zijn die Levinsons toch een brute beesten om te zien zeg :9~
Ik heb de afgelopen jaren veel teveel geld gespendeerd aan andere zaken, maar iets van dit kaliber (maar dan gewoon stereo: home cinema is erg leuk, maar muziek nog belangrijker) staat nog steeds op m'n verlanglijstje. Al heb ik het vermoeden dat deze JBL's niet helemaal my cup of tea zullen zijn.
Desalniettemin: _/-\o_
Voor mij is stereo ook erg belangrijk. Omdat ik geen twee sets wil hebben en geloof in de 4G principe moest ik behoorlijk meer investeren om alles gelijk te trekken, dus gelijke speakers, versterking en bekabeling.

Daarnaast zijn er maar weinig MC PRE's die stereo ECHT goed zijn: TAG McLaren is daar een van, naast Meridian, Lexicon en Theta (en nog wel een paar. Maar geen Denon, Marantz, Arcam, etc).

Ik heb al een ML stereo pre naast de TAG gehoord, het verschil was erg klein, erg klein. Maar desondanks zit ik er nog steeds aan te denken om nog een ML stereo PRE met SSP te kopen, met de daarbij behorende loopwerk en DAC van ML of Wadia. (SSP is de pass through functie van ML, hierdoor lus ik de beide PRE aan elkaar door en gebruik derhalve een EV en een paar frontspeakers).

Ik krijg nog een demo. Als het verschil niet groot is laat ik het zo. De verwachting is dat er niet een overdreven groot verschil is.

[ Voor 6% gewijzigd door blue eyes op 17-08-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar is je center speaker, oeps :o

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 17-08-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
Blue Eyes, vraagje over die meubeltjes, is dat zelfbouw of heb je die los gekocht. Die stel pootjes ontbreken ongeveer op elk meubel dat ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 09:10

w00Dy

Make soap, not war

ConZito schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 09:29:
Blue Eyes, vraagje over die meubeltjes, is dat zelfbouw of heb je die los gekocht. Die stel pootjes ontbreken ongeveer op elk meubel dat ik gezien heb.
Volgens mij had hij die laten draaien bij een smid o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Meubel is zelfbouw.

De pootjes, en de stangen zijn van massief RVS en heb ik laten draaien, frezen, boren en noem maar op bij een kennis die in de RVS industrie werkt.

Zijn naam is Raymen (nick) en te vinden op HT Forum. Mocht je iets willen neem contact op met hem. Hij maakt erg fraaie dingen.

De houten panelen zijn keukenblad, in stukken van 60 cm gezaagd. Deze moeten nog vervangen worden door MDF, deze liggen al klaar.

Echter ben ik vader sinds kort, en ik denk toch dat ik een andere meubel wil ivm veiligheid. Telkens als ik de ML oppak snij ik me. Dat kunnen we niet hebben als zo'n kleine murmel rondkruipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
Ok, gelukkig ben ik opzich zelf superhandig wat betreft houtwerking en ken ik gelukkig ook genoeg mensen in de metaalbewerking, echter heb ik op het moment weinig tijd om zelf iets te maken. Vandaar dat ik had gehoopt dat dit kant en klaar ergens te koop is ;)

Verder heb ik wel al gemerkt dat zelfbouw toch echt wel de way 2 go is, meeste is dusdanig duur dat het niet leuk meer is, andere spullen voldoen simpelweg niet en weer andere spullen zijn foeilelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Vergis je niet in de prijs, ik heb in totaal (ik heb nog meer RVS delen dan je op de foto's ziet) meer dan 500 euro betaald. Massief RVS is duur maar mooi.

Maar je kan het zo goedkoop of duur maken als je wilt. Je kan natuurlijk ook draadeinden nemen, die kosten geen drol. Een keukenplaat (225 * 60) kost ook maar 25 euro. Je kan dus voor 50 dit meubel namaken zo ongeveer. Alleen zal ipv deze voetjes een dikke moer moeten nemen oid.

Als je de draadeinden lelijk vind kan je daar verchroomde busjes omheen doen, iets duurder maar nog steeds erg goedkoop.

Maar goed dat je handig bent, ik ben niet super handig, dan kan dat van jou alleen maar mooier worden!

p.s. Vergeten: de zijkanten beplakken met bijpassende fineer stukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Die gebruik ik niet, met fysieke center is het geluid minder. Mede doordat er geen goede passende, klank matchende center is.

Ik gebruik de zgn phantoom center techniek, dwz geen fysieke center maar het center signaal wordt gerouteerd naar de fronts die een virtuele center creeeren. Mits een goede set is dit erg goed. 100% gelijke klank als dat van je fronts. Grootste nadeel: kleinere hotspot. Als je met meer mensen tegelijker tijd film kijkt is een fysieke center toch wel erg belangrijk. 1 of 2 personen beduidend minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45230

Eindelijk ook eens wat foto's van mijn home-cinema. Jammer genoeg niet bepaalde de beste kwaliteit foto's, maar ja, deze zijn dan ook nog op de 'old school' manier gemaakt en vervolgens ingescand :D

Zie hier mijn woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/kamer1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/kamer2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/kamer3.jpg

Op zich een vrij eenvoudige opzet met een Logitech Z-680 speakerset. Voor onze oren best goed en die bonkerige bass nemen we voor lief (de buren niet :X )
Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/logitech-z680.jpg

Als beamer een Mitsubishi SL4SU waarvan slechts het enige nadeel is dat hij op de VGA-kabel niet kan switchen naar 16:9 formaat ;( , maar verder een geweldig apparaatje 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.ividmedia.com/images/sl4su.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Als je "helemaal" naar Groningen gaat, welke winkel dan :) ? M'n Arcam α komt bij de Sound Gallery weg :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 09:10

w00Dy

Make soap, not war

Anoniem: 45230 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:23:
Op zich een vrij eenvoudige opzet met een Logitech Z-680 speakerset. Voor onze oren best goed en die bonkerige bass nemen we voor lief (de buren niet :X )
gaat misschien al een stuk beter als je de sub uit de hoek zou halen.

[ Voor 55% gewijzigd door w00Dy op 17-08-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100445

Het is al weer lang geleden (deel 8 ) dat mijn set hier gepost stond. Een update:

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Panasonic 37PA50:
Afbeeldingslocatie: http://www.paxmedia.nl/tweakers/panasonic2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.paxmedia.nl/tweakers/panasonic.jpg

Voor de rest is er weinig veranderd:
Afbeeldingslocatie: http://www.paxmedia.nl/tweakers/onscherp.jpg
v.l.n.r.: Toshiba SD-220 DVD Speler, Marantz SR-4200 receiver en Rotel RCD-02
het meubel is zelf gemaakt, bovenin apparatuur, eronder laden voor cd/dvd collectie. voor meer foto's:
http://gathering.tweakers...message/21519966#21519966

Afbeeldingslocatie: http://www.paxmedia.nl/tweakers/marantz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.paxmedia.nl/tweakers/rotel.jpg

Als speakers nog steeds de KEF eitjes (KHT2005.2) Bevallen nog steeds perfect! De rotel geeft zijn geluid door via Van den Hul 'the name' interlink, de toshiba via een VLS Digilink. Het beeld gaat via een Cinemaquest component kabel richting mijn plasma.

Voor de liefhebber nog wat afstandsbedieningen:
Afbeeldingslocatie: http://www.paxmedia.nl/tweakers/remotes.jpg
(misschien toch maar eens een Pronto of zo gaan aanschaffen...)

Nog even een totaalbeeld van de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.paxmedia.nl/tweakers/woonkamer.jpg

Upgrades voor de toekomst: een nieuwe DVDspeler of recorder MET Progressive Scan. Laatst de dvdspeler van Richy T aangesloten welke dit wel had - beeld was toch net weer een stukkie scherper.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 100445 op 17-08-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue Eyes schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:06:
[...]

Die gebruik ik niet, met fysieke center is het geluid minder. Mede doordat er geen goede passende, klank matchende center is.Ik gebruik de zgn phantoom center techniek, dwz geen fysieke center maar het center signaal wordt gerouteerd naar de fronts die een virtuele center creeeren. Mits een goede set is dit erg goed. 100% gelijke klank als dat van je fronts. Grootste nadeel: kleinere hotspot. Als je met meer mensen tegelijker tijd film kijkt is een fysieke center toch wel erg belangrijk. 1 of 2 personen beduidend minder.
Dat is waar, want het verschil tussen een systeem wat niet in balans is erg groot. Ik vind het zelf erg lelijk waneer het geluid van achter anders klinkt dan als voor, er gaat ook erg veel detail verloren.

Ik luister dan liever naar 4 budget luidsprekers dan naar twee dure frontsmet twee budget surounds. Maar die setup van jou zal helemaal geweldig klinken _/-\o_ .

Bij mijn receiver heb ik een keer zonder center gedraaid, maar klonkt alsof er geen diepte in zat. Nu heb ik ander luidsprekers die beter in balens staan waardoor het nu wel beter zou klinken, ik ga er wel nog een keer naar luisteren want wie weet klinkt het toch weer mooier.
Maar verschilt de manier hoe de center naar de fronts wordt gedownmixt ook per receiver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarZ_E
  • Laatst online: 22-04 13:52
Anoniem: 100445 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:16:
Het is al weer lang geleden (deel 8) dat mijn set hier gepost stond. Een update:

....
Mooie set, mooie tv, maar moet je nou ook de kastjes openzetten om te kunnen zappen, of heb je daar iets anders voor verzonnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103567

Daar bestaan IR transmitters voor,deze werken perfect

Heb er al een paar geinstalleerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kabels zijn zeer mooi weg gewerkt, daar kunne de van leren (inclusief me zelf).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 17-08-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
* Xander heeft op zijn kamer ook geen zichtbare kabels meer. En alle onzichtbare kabels zijn netjes gebundeld en alles. :D Oh trouwens wel 1 stukje waar 3 kabels (gebundeld) zichtbaar lopen. Misschien eens iets aan doen nog.

Kost even wat werk maar opzich is het handiger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarZ_E schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:08:
[...]

Mooie set, mooie tv, maar moet je nou ook de kastjes openzetten om te kunnen zappen, of heb je daar iets anders voor verzonnen??
Nope, ik zet gewoon de deurtjes open. Heb ik totaal geen problemen mee, ik moet ze toch open zetten om de set aan te zetten... Spul staat gewoon uit het zicht als het niet gebruikt wordt (vindt de vrouw ook beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat staat eigelijk onder in de kast ? Of is de gereseveerde ruimte om laater 3 * losse stereo eind bakken te plaatsen :+ De kast is erg mooi, DIY ?

Kabels wegwerken is voor mietjes.

Betaal je zoveel geld voor x-meter kabel, ga je hem wegwerken 8)7. Je versterker zet je toch ook niet achter slot en grendel? Ik vind dat een kabel niet alleen voor de sound belanrijk is, maar zeker ook voor de views.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Die gebruik ik niet, met fysieke center is het geluid minder. Mede doordat er geen goede passende, klank matchende center is.
Helemaal mee eens. Ik heb 4 speakers die qua klank goed bij elkaar passen (speaker units uit dezelfde serie van hetzelfde merk en soortgelijke filters) en front speakers die de 25Hz bij -3dB halen dus heb geen behoefte aan een center of sub :)

Ik kijk altijd vanuit de sweet spot, en bovendien kan ik een center moeilijk kwijt. Onder de TV is te laag en er boven kan niet (LCD TV dus kan niks op staan). Ik denk dat een goeie 4.0 opstelling superieur is aan een 5.1 opstelling.

Moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat de receivers in de regel het Dolby Digital LFE kanaal alleen via de sub uitgang laten horen. Mixen met de frontspeakers is er niet bij. Ik ga nu de LFE uitgangen (2 op mijn voorversterker) mixen met de front uitgangen zodat LFE via m'n frontspeakers wordt weergegeven. Heb het even getest met een mengpaneeltje en het verschil tussen zonder LFE en met LFE is in films heel duidelijk te merken bij de 'dreun' effecten. En geen subje dat opkan tegen m'n 2 fronts :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49

Jag

Anoniem: 45230 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 21:23:Als beamer een Mitsubishi SL4SU waarvan slechts het enige nadeel is dat hij op de VGA-kabel niet kan switchen naar 16:9 formaat ;( , maar verder een geweldig apparaatje 8)
[afbeelding]
Wat is het probleem dan? Je kan toch gewoon de native panel resolutie in windows aanmaken? Bij mijn projector is dat bijvoorbeeld 1280x720 en als ik een film ga kijken switch ik mijn desktop naar 1280x720. Dat geldt ook voor elk LCD apparaat: altijd op native panel resolutie draaien :).
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:39:Maar verschilt de manier hoe de center naar de fronts wordt gedownmixt ook per receiver ?
Nee, er is ook niks bijzonders aan: het center signaal gaat gewoon naar beide fronts maar dan een aantal dB verzwakt. Er zal hooguit een verschil zitten in hoeveel dB verzwakt wordt (zal tussen de 3 en 6dB zijn).
Anoniem: 114270 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 00:49:
Kabels wegwerken is voor mietjes.

Betaal je zoveel geld voor x-meter kabel, ga je hem wegwerken 8)7. Je versterker zet je toch ook niet achter slot en grendel? Ik vind dat een kabel niet alleen voor de sound belanrijk is, maar zeker ook voor de views.
Een versterker zet je niet achter slot en grendel omdat je er bij moet kunnen. En bovendien is een versterker niet lelijk. Kabels die door je kamer heen lopen wel :).
[...]

Ja dat probleem heb ik ook. Best onhandig omdat ik vaak met veel mensen film zit te kijken en er is maar eigenlijk maar 1 plek waar het klopt. En het is nu zelfs zo dat doordat ik nu veel meer een near field opstelling heb (zijn mijn fronts niet voor gemaakt) dat er zelfs plekken zijn met slechte spraakverstaanbaarheid :|.
Maar als ik er een conventionele center bijzet is het verschil met de fronts toch wat groot. Misschien maar eens een center kopen voor als er veel mensen zijn ofzo....
Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:18:
Moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat de receivers in de regel het Dolby Digital LFE kanaal alleen via de sub uitgang laten horen. Mixen met de frontspeakers is er niet bij.
Nou bij mijnes wel iig. En het lijkt me dat alle receivers het LFE signaal naar de fronts kunnen sturen.

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Jag schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:21:[...]
Nou bij mijnes wel iig. En het lijkt me dat alle receivers het LFE signaal naar de fronts kunnen sturen.
volgens mij doen alle receivers dat gewoon als je de sub uit zet.. Er moet natuurlijk wel bijgezegd worden dat het nooit net zo mooi weergegeven kan worden, en dat het in het geval van redelijk kleine spekers vaak beter klinkt als het niet gemixt wordt.
EDIT: natuurlijk niet als je de sub uitzet, maar als je je receiver zo instelt dat er geen sub aanhangt ;)

@Blue Eyes; Blijft een mooie set, hoewel de JBL's niet mijn keuze zouden zijn geweest. Gelukkig blijft geluid een persoonlijke keuze en ik vind het mooi om te zien wat mensen zoal in de kamer hebben staan. Jammer dat ik niet zo'n groot budget heb als jij. :p

[ Voor 9% gewijzigd door Gemineye op 18-08-2005 08:31 ]

• JvS
  • Laatst online: 22-04 21:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jag schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:21:
Mijn inmiddels 6 jaar oude dolby digital decoder van sony kan het ook, volgens mij kunnen alle DD / DTS decoders het inderdaad wel (toen ik in een hifi winkel werkte, vroegah, in elk geval wel ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 02:21:
Je moet onderscheid maken tussen twee dingen: het gewone laag en het aparte LFE kanaal. Het LFE kanaal is voor extra laageffecten die niet worden gemixt met de andere kanalen zodat het dynamische bereik groot blijft. Dat is ook meteen de reden dat LFE volgens de Dolby spec niet gemixt mag worden: anders krijg je al snel clipping van het signaal als je hoog uitstuurt.

Uiteraard wordt het gewone laag van de verschillende kanalen wel gemixt met fronts en/of rears als je de sub uitschakelt of expliciet aangeeft dat je ze full range wil gebruiken. Bij NAD is het zo dat het LFE signaal alleen op het subwoofer kanaal beschikbaar is. Ik vond dat wonderlijk en eigenlijk alleen maar hinderlijk omdat ik helemaal geen sub nodig heb of wil, maar na een beetje rondzoeken blijkt het wel volgens de Dolby specs te zijn.

Ik heb gemerkt dat in sommige films het LFE kanaal behoorlijk actief is, dus je mist wel wat als je 'm niet gebruikt en alleen het 'normale' laag hoort. Ook al boost je dat laag nog eens dik, het klinkt heel anders. Het is maar net hoe de studiolui de effecten hebben gemixt. Er wordt vaak van uitgegaan dat mensen 5.1 draaien, dus wordt er veel met het LFE kanaal gedaan. Ik ga het oplossen door voor films de analoge uitgangen van m'n DVD-speler te gebruiken en daarbij het subwoofer kanaal te mixen met de front kanalen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• blue eyes
Ik zag de vraag van JC Ken en wilde antwoorden, naar beneden bladeren is het antwoord al gegeven ;)

Nog wat. Iemand zei (sorry, even de naam kwijt) dat hij door het gebruik van een center EN sub beide niet miste.

Ik mis wel een sub. Ik heb een echte hele goede sub gehad (Ti-K sub) ik weet dus wat deze sub nog toevoegd aan mijn 4 huidige grote jongens (8 * 8" woofers kunnen strak, hard en veel druk leveren).

Ik wil zodra het geld weer een beetje binnen komt druppelen weer een sub (en weer de Ti-K). Alhoewel mijn speakers tot de 30hz gaan vallen ze bij de 50hz al af. En dit zijn niet de minste speakers. Je moet wel een aardig goede speaker hebben (lees onbetaalbaar) als je speakers de sub vervangen.

Let wel, dat je speakers laag weer geven wil niet zeggen dat het mooi en strak is! Als je een top speaker hebt gehoord met een top sub weet je pas wat strak is................. Ik heb het iig niet mijn speaker dat absolute strakke diepe laag (onder de 50hz). Ik denk dat heelveel mensen dat wel vinden, maar ik heb jammer genoeg gehoord (ergens anders) wat diep en strak betekend.

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:25:
Wat staat eigelijk onder in de kast ? Of is de gereseveerde ruimte om laater 3 * losse stereo eind bakken te plaatsen :+ De kast is erg mooi, DIY ?
Ik heb mijn post geedit, het meubel is inderdaad DIY, zie de link. Onderin zitten 3 laden, waarin de CD/DVD collectie zit

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Blue Eyes schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:19:
Alhoewel mijn speakers tot de 30hz gaan vallen ze bij de 50hz al af. En dit zijn niet de minste speakers. Je moet wel een aardig goede speaker hebben (lees onbetaalbaar) als je speakers de sub vervangen.
Ik durf gerust te stellen dat ik die heb. Anders zou ik zoiets ook niet zeggen.
Let wel, dat je speakers laag weer geven wil niet zeggen dat het mooi en strak is! Als je een top speaker hebt gehoord met een top sub weet je pas wat strak is.................
Ik luister door een lichtelijk "geflipte" vader m'n hele leven al naar topspeakers.
Ik heb het iig niet mijn speaker dat absolute strakke diepe laag (onder de 50hz). Ik denk dat heelveel mensen dat wel vinden, maar ik heb jammer genoeg gehoord (ergens anders) wat diep en strak betekend.
Same here. En ik zeg je dat een sub niks toevoegt in mijn setup. Ze gaan lager en blijven strakker dan het gros van de subwoofers die voor een redelijke prijs te koop zijn.

Overigens schat ik zo dat je bass reflex speakers hebt, zoals bijna iedereen. Die hebben een bult in het laag zitten en gaan daaronder vrij snel afvallen. Ik heb geen bass-reflex speakers. Als we nou over strak laag gaan beginnen: moet je geen bass-reflex speakers nemen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 18-08-2005 12:01 ]

• blue eyes
Ongetwijfeld zijn er mensen die het wel hebben.

Mijn referentie in het strak laag is en blijf Wilson Audio. Maar ja, die zijn toch een beetje prijzig ;D

Overigens willen veel mensen een sub erbij voor het laag in de muziek. Maar wat is diep laag? En hoeveel muziek heeft dat dieplaag? Er is weinig muziek, zeker het popularaire standaard werk dat idd dat dieplage heeft.

Voor de grap hebben eens gemeten met iemand die erg van diep en lage bassen hield. Hij zijn muziek meegenomen en wij meten. Een bepaald nummer, ik weet niet meer welke ging toch wel vreselijk diep, daar had ie toch wel een sub voor nodig. Laagst gemeten was 53hz....... Dat was een flinke eye opener voor hem! En voor ons uiteraard ook.

Uiteraard is er muziek die wel zo diep gaat, maat in het algemeen valt het best mee. Ik denk het spectrum 50-80hz dat veel mensen dat als laag ervaren.

p..s Ik ben dan wel benieuwd naar je merk en type

Blue Eyes schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:53:
Hier nog wat foto's. Ik had ze al gepost op HT Forum:

Overzicht van de set:
[afbeelding]

Een film in actie, omwille van de foto even een lamp aangezet. Anders is het 100% donker (rolluiken aan de buitenkant, zware gordijnen aan de binnenkant)
[afbeelding]
Wat staat er nu precies op je tv, ik heb nu echt al 5 minuten zitten peinsen...het lijkt net een bordje wat normaal in de winkel staat met de winkelprijs etc.... ;)

Welke film is dat trouwens die je draait, heb daar ooit eens een voorstukje van gezien maar ben de titel vergeten... :P

Anoniem: 111211

Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:57:
[...]

Ik durf gerust te stellen dat ik die heb. Anders zou ik zoiets ook niet zeggen.

[...]

Ik luister door een lichtelijk "geflipte" vader m'n hele leven al naar topspeakers.

[...]

Same here. En ik zeg je dat een sub niks toevoegt in mijn setup. Ze gaan lager en blijven strakker dan het gros van de subwoofers die voor een redelijke prijs te koop zijn.

Overigens schat ik zo dat je bass reflex speakers hebt, zoals bijna iedereen. Die hebben een bult in het laag zitten en gaan daaronder vrij snel afvallen. Ik heb geen bass-reflex speakers. Als we nou over strak laag gaan beginnen: moet je geen bass-reflex speakers nemen ;)
Ik weet niet wat voor speakers jij hebt, maar als je echt van die high end speakers hebt ga je die natuurlijk ook niet combineren met een sub "die voor een redelijke prijs te koop is" ;)
Dat je fronts dán dieper gaan en strakker blijven lijkt me nogal logisch.

Toen ik voor het eerst mijn sub aanzette dacht ik wtf staat ie wel aan?? hij voegde idd niks toe aan m'n fronts, toen ff verplaatst en toen voegde die wel degelijk wat toe :Y) conclusie: plaatsing is misschien wel bijna net zo belangrijk als de sub zelf :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **