Anoniem: 111211 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:51:
Toen ik voor het eerst mijn sub aanzette dacht ik wtf staat ie wel aan?? hij voegde idd niks toe aan m'n fronts, toen ff verplaatst en toen voegde die wel degelijk wat toe conclusie: plaatsing is misschien wel bijna net zo belangrijk als de sub zelf
Je moet dingen natuurlijk niet door elkaar gaan halen Als je een sub aansluit bij je frontspeakers dan heb je extra geluidsdruk ja. Maar als je de sub het laag van je fronts laat _overnemen_ zonder dat die sub een groter bereik strak kan weergeven dan is de winst nul. Als je je fronts goed opstelt, en ze hetzelfde bereik als een sub kunnen weergeven met voldoende geluidsdruk, dan is een sub overbodig. Dat is wat ik bedoel.
Je moet er dan natuurlijk wel voor zorgen dat alle signalen die je hoort bij fronts+sub ook weergegeven worden als je alleen de fronts gebruikt. In mijn geval betekent dat dat het LFE kanaal nog naar de fronts geleid moet worden.
Een sub is niks magisch. Goeie frontspeakers met een groot volume kunnen al snel meer dan een sub. Misschien dat ik in een groter huis met een grote woonkamer een keer behoefte krijg aan een sub als aanvulling op de fronts, maar op dit moment zeker niet.
Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteiten van dipool subs. Jag had het daar een keer over.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wat staat er nu precies op je tv, ik heb nu echt al 5 minuten zitten peinsen...het lijkt net een bordje wat normaal in de winkel staat met de winkelprijs etc....
Deze fotos zijn dan natuurlijk ook stiekem in een winkel showroom gemaakt.
Het lijkt mij op een soort "On Display" / "Now Playing" bordje waar je een DVD-doosje op kunt zetten. Alleen de tekst die erop staat kan ik niet helemaal plaatsen.
Exirion heeft volgens mij een stel zelfbouwspeakers. Hij mist overigens een beetje het punt van de discussie heb ik het idee, een sub kan altijd iets toevoegen. De vraag is alleen of dat het geldbedrag rechtvaardigt. Jouw speakers zijn vast erg goed maar een echt goede sub zal nog steeds een verbetering kunnen brengen, dat je die niet kan betalen cq zelfbouwen (net als de meeste mensen) doet niks af aan het idee.
Blue Eyes schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:44:
Overigens willen veel mensen een sub erbij voor het laag in de muziek. Maar wat is diep laag? En hoeveel muziek heeft dat dieplaag? Er is weinig muziek, zeker het popularaire standaard werk dat idd dat dieplage heeft.
Je hebt het mij niet horen beweren Die sub zou ik puur en alleen willen voor LFE in films. Muziek luister ik alleen maar stereo met 2 speakers.
Voor de grap hebben eens gemeten met iemand die erg van diep en lage bassen hield. Hij zijn muziek meegenomen en wij meten. Een bepaald nummer, ik weet niet meer welke ging toch wel vreselijk diep, daar had ie toch wel een sub voor nodig. Laagst gemeten was 53hz....... Dat was een flinke eye opener voor hem! En voor ons uiteraard ook.
Ik weet het ja. Er is ook zo'n nummer dat een keer op GoT werd gepost: 20Hz heette het en iedereen dacht ineens dat het echt 20Hz was. Heb even wat dingen gemeten en het bleek nog een stuk boven de 40Hz te liggen. Het gros van de speakers haalt de 40Hz niet eens fatsoenlijk.
Overigens klinkt laag rond de 50 a 70 Hz zo imposant omdat de meeste huiskamers zo rond die frequenties behoorlijk resoneren.
Uiteraard is er muziek die wel zo diep gaat, maat in het algemeen valt het best mee. Ik denk het spectrum 50-80hz dat veel mensen dat als laag ervaren.
Ik ben het met je eens, maar daar ging onze discussie ook niet over
p..s Ik ben dan wel benieuwd naar je merk en type
Merkloos (nee, niet van Aldi ). Het is zelfbouw en er zitten Peerless units in uit de tijd dat Peerless nog echt in het high-end segment meetelde. Tegenwoordig is Peerless samen Vifa en Scan Speak. Vifa en zeker Scan Speak zijn nu toch wel de betere merken in dat clubje.
[
Voor 4% gewijzigd door
Exirion op 18-08-2005 13:17
]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Speedy_J schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:07:
Exirion heeft volgens mij een stel zelfbouwspeakers. Hij mist overigens een beetje het punt van de discussie heb ik het idee, een sub kan altijd iets toevoegen.
Volgens mij mis jij juist een beetje het punt van mijn statement Lees m'n posts hier vlak boven nog eens door.
De vraag is alleen of dat het geldbedrag rechtvaardigt. Jouw speakers zijn vast erg goed maar een echt goede sub zal nog steeds een verbetering kunnen brengen
Dat bestrijd ik dus, tenzij ik een enorme geluidsdruk wil bij lage frequenties. Een sub voegt niks toe, precies om de redenen die ik al genoemd heb. De fronts kunnen het volle bereik weergeven en het -3dB punt ligt rond de 25Hz. Het zijn da-line (ook wel daline) systemen.
dat je die niet kan betalen cq zelfbouwen (net als de meeste mensen) doet niks af aan het idee.
Als het over audio gaat speelt geld niet zo'n rol voor me. Als ik er van overtuigd was dat ik een sub nodig had dan was die er al lang geweest Uiteraard wederom een zelfbouw systeem. Closed box of da-line.
Wat staat er nu precies op je tv, ik heb nu echt al 5 minuten zitten peinsen...het lijkt net een bordje wat normaal in de winkel staat met de winkelprijs etc....
Welke film is dat trouwens die je draait, heb daar ooit eens een voorstukje van gezien maar ben de titel vergeten...
hahahahah
Dat is de weerspiegeling van de kinderbox
De film is Immortals. Ik heb de film zelf niet, er staat een trailer op de dvd HERO.
Oeps.... Verkeerd gelezen. Het bordje wat boven op de TV staat is een DHZ stuk metaal waarop je een DVD kan neerzetten. Er staat op: NOW PLAYING
p.s. Te koop op HT Forum bij RAYMEN
[
Voor 15% gewijzigd door
blue eyes op 18-08-2005 14:40
]
Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:49:Je moet onderscheid maken tussen twee dingen: het gewone laag en het aparte LFE kanaal. Het LFE kanaal is voor extra laageffecten die niet worden gemixt met de andere kanalen zodat het dynamische bereik groot blijft. Dat is ook meteen de reden dat LFE volgens de Dolby spec niet gemixt mag worden: anders krijg je al snel clipping van het signaal als je hoog uitstuurt.
Dat is min of meer de reden waarom het ooit is ingevoerd: de engineers wilden meer sublaag dan mogelijk was binnen de toenmalige standaard. Toen is daar een extra kanaal voor bedacht, het LFE kanaal.
Maar toch is dat makkelijk op te lossen hoor in een receiver (erbij mixen zonder clippen). Het LFE signaal wordt naar beide fronts geroute en wordt 6dB verzwakt (als je een laag frequent signaal met twee speakers tegelijk weergeeft is het weer 6dB harder). Als je de front kanalen (op line niveau) dan een klein beetje meer head room geeft krijg je al geen clippen meer.
En wat betreft wel/geen sub: sja, er zijn best sets waarbij het weinig toevoegt, maar meestal wel. Voordeel is zoiezo dat je meer vrijheid van plaatsing hebt dan met je fronts. En een aparte level control voor het sublaag is ook zeker welkom voor kamers die erg bright klinken of waarin staande golven wat belemmerend uitpakken voor het sublaag.
Ik heb zelf naast mijn dipool fronts die tot ongeveer 39Hz lineair zijn en dan afvallen een gesloten sub met dezelfde driver erin. In mijn vorige kamer vond ik het laag van mijn fronts mooier (met ongeveer dezelfde response, alleen de sub liep dieper door). In mijn nieuwe kamer moet de sub duidelijk ge-LT-ed worden en dat staat dan ook op de planning. Ff die sub gebruiken om dat laatste octaaf nog mee te pakken .
Jag schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:09:
Maar toch is dat makkelijk op te lossen hoor in een receiver (erbij mixen zonder clippen). Het LFE signaal wordt naar beide fronts geroute en wordt 6dB verzwakt (als je een laag frequent signaal met twee speakers tegelijk weergeeft is het weer 6dB harder). Als je de front kanalen (op line niveau) dan een klein beetje meer head room geeft krijg je al geen clippen meer.
Je hoeft mij niet te overtuigen Ik overweeg nog om NAD hierover te schrijven en een feature request te doen. Zij hebben er bewust voor gekozen om LFE alleen op de sub uitgangen (er zijn er twee met identiek signaal) weer te geven. Als ik ervan uitga dat de informatie die ik over bass management heb gevonden klopt, houdt NAD zich hiermee eigenlijk alleen maar aan de Dolby Digital specs. Maar goed, het moet softwarematig aan te passen zijn. Ze hebben de software van m'n voorversterker al een keer grondig uitgebreid.
Je moet onderscheid maken tussen twee dingen: het gewone laag en het aparte LFE kanaal. Het LFE kanaal is voor extra laageffecten die niet worden gemixt met de andere kanalen zodat het dynamische bereik groot blijft. Dat is ook meteen de reden dat LFE volgens de Dolby spec niet gemixt mag worden: anders krijg je al snel clipping van het signaal als je hoog uitstuurt.
Nou toch kunnen alle versterkers waar ik mee te maken gehad heb of mee gespeeld heb (Denon, Yamaha Marantz, SonyES/QS, Pioneer, HK en wat andere kleinere merken) het allemaal wel instellen hoor. Standaard gaat het LFE signaal naar de sub-out, maar je kan gewoon aangeven dat het naar alle kanalen gemixt moet worden, of alleen naar de kanalen die als "large" staan ingesteld (bij mij mijn fronts. de rest is op 60Hz afgefilterd).
Uit de handleiding van mijn dolby digital decoder:
Overigens denk ik dat Jag wel het verschil kent tussen het gewone laag en het LFE signaal .
Uiteraard wordt het gewone laag van de verschillende kanalen wel gemixt met fronts en/of rears als je de sub uitschakelt of expliciet aangeeft dat je ze full range wil gebruiken. Bij NAD is het zo dat het LFE signaal alleen op het subwoofer kanaal beschikbaar is. Ik vond dat wonderlijk en eigenlijk alleen maar hinderlijk omdat ik helemaal geen sub nodig heb of wil, maar na een beetje rondzoeken blijkt het wel volgens de Dolby specs te zijn.
NAD is dan de allereerste waarvan ik dat hoor. Je moet gewoon zelf in kunnen stellen wat je zelf wil. Lang niet iedereen gebruikt een sub, volgens mij moet een NAD dat ook gewoon kunnen als je het zo instelt...
edit: Oeps, we waren al op een nieuwe pagina . Mosterd na de maaltijd dus!
Moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat de receivers in de regel het Dolby Digital LFE kanaal alleen via de sub uitgang laten horen. Mixen met de frontspeakers is er niet bij.
Dit had dus: "Moet ik wel een kanttekening bij plaatsen dat NAD receivers dat niet kunnen, maar dat het in de regel wel kan" moeten zijn .
[
Voor 15% gewijzigd door
JvS op 18-08-2005 15:27
]
de Denon 3802. geweldig apparaatje, en wat een gecontroleerd vermogen heeft dit beestje... Ook heb ik vandaag mijn nieuwe digitale coax kabel binnen gekregen van QED (signature 75)
Strakke bass is nog stukken strakker. Maar goed, ik ben dan wellicht op zoek naar het onmogelijke
Te strakke bass vinden de meeste mensen saai. Dat is ook de reden waarom redelijk wat mensen Avalon saai vinden, terwijl Avalon gewoon errug neutraal speelt. Als je strakke bass wilt moet je in ieder geval niet bij de bassreflex speakers gaan zoeken. Ja, daar kunnen wel redelijk goede resultaten mee behaald worden, maar toch is hij vrij onlogisch om in die hoek te kijken als je van erg strakke bass houdt. Het is gewoon één van de slechtste ontwerpen om strak laag mee te behalen (lees: het is dus niet onmogelijk, maar bassreflex is er gewoon minder geschikt voor en dus wordt een écht goed systeem erg duur).
Anoniem: 100445 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:16:
Upgrades voor de toekomst: een nieuwe DVDspeler of recorder MET Progressive Scan. Laatst de dvdspeler van Richy T aangesloten welke dit wel had - beeld was toch net weer een stukkie scherper.
Je hebt een LCD of Plasma tv, dus waarom een DVD speler met progressive scan kopen? Een LCD tv kan niet anders dan beelden "progressive" weergeven. Dus de omzetting van interlaced naar progressive vind al plaats in je tv. Alleen als je tv dat niet goed doet zou ik voor een andere dvd speler gaan. Of maak ik nu ergens een denkfout?
Het verschil in scherpte zou dus ook een andere oorzaak kunnen hebben dan het progressive scan verhaal. Anderzijds zijn tegenwoordig zo'n beetje alle dvd spelers uitgerust met progressive, dus je moet het natuurlijk ook niet gaan mijden, maar ik zou me er niet op blind staren en als je zo'n speler koopt ook eens kijken wat beter beeld geeft, progressive op de speler aan of uit.
[
Voor 24% gewijzigd door
Oscar Mopperkont op 18-08-2005 23:58
]
Leuk dingetje, doet me denken aan mijn a10
Een dergelijke DVD speler staat ook nog op mijn verlanglijstje, zoniet de opvolger ervan: de 2900.
Over Exterion: vind het nogal onnozel van je dat je vindt dat jouw speakers "in het absolute topsegment" horen bladiebladiebla 25Hz, opgevoed met alleen de allerbeste speakers. Zo maak je de discussie imho een beetje onmogelijk (oa mbt het LFE kanaal) (nofi)
Je hebt een LCD of Plasma tv, dus waarom een DVD speler met progressive scan kopen? Een LCD tv kan niet anders dan beelden "progressive" weergeven. Dus de omzetting van interlaced naar progressive vind al plaats in je tv. Alleen als je tv dat niet goed doet zou ik voor een andere dvd speler gaan. Of maak ik nu ergens een denkfout?
Je maakt een denkfout. Als voorbeeld mijn Epson TW10H. Deze heeft een paneel van 854 x 480 en component (RGB) aangesloten op een Xbox met HiDefinition box. Mét progressive scan ingeschakeld te hebben op de box, is het beeld stukken strakker\stiller als zonder. Aangezien een beamer paneel en verkleining is van een LCD TV paneel, zal hier hetzelfde voor gelden...
...dus de output náár de beamer is al verbeterd door de box zelf. Ik weet wel dat bijvoorbeeld de InFocus X1 beamer een Faroudja chipset heeft, welke WEL het beeld omzet naar een hogere beeldkwaliteit.
[
Voor 12% gewijzigd door
BNX op 18-08-2005 23:04
]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Waarom sluit jij je monitor niet met svhs aan ipv vga? oid
Progressive heeft niks te maken met de manier van aansluiten (hoewel het alleen bij de component-uitgang beschikbaar is)
Heb ook even wat zoekwerk gedaan en mijn gedachtengang wordt bevestigd op hifi.nl
Dat is allemaal mooi, maar geeft een progressive scan speler altijd een beter beeld? Het antwoord is: niet persé… Op normale beeldbuistelevisies zit vaak geen progressive ingang, dus hier kan zo’n speler dus niet eens gebruikt worden. Op vrijwel alle plasma en LCD televisies en LCD/DLP projectoren zit echter een component ingang die ook geschikt is voor progressive scan signalen. Toch geeft een progressive scan speler nog steeds niet in alle gevallen dan een beter beeld… Plasma en LCD televisies en projectoren werken per definitie progressive. Ergens in de keten van beeldweergave moet dus van het interlaced signaal een progressive signaal worden gemaakt. Het is nu de vraag of dit beter gebeurt in de speler of in de weergever. Het is ook mogelijk dit proces plaats te laten vinden in een externe video processor, ofwel ‘line doubler’.
Progressive heeft niks te maken met de manier van aansluiten (hoewel het alleen bij de component-uitgang beschikbaar is)
Edit:
ik zie btw dat ik wel gelijk heb. progressive heeft niets te maken met tv, etc. het is gewoon de manier: elke lijn apart. Net zoals op je computer. SVHS kan dat niet doorsturen, dus daarom schreef ik dat. Daarbij kan progscan ook over rgb, en er zullen nog wel andere manieren zijn.
Gewaagde stelling zou ik zeggen, daar de beeldkwaliteit van LCD's voor een groot deel bepaald wordt door het deinterlacen. Het lijkt mij dus dat daar bij een fatsoenlijke LCD ook een erg goede chip voor inzit.
Trouwens wel weer wat geleerd dat progressive ook over RGB kan
Maar ik heb soms het idee dat progressive scan een beetje een modewoord is en dat iedereen het wil hebben zonder te weten wat het allemaal inhoudt. Net zoals dat veel mensen hun speler willen aansluiten met de component uitgang (staat natuurlijk stoer, drie dikke kabels), terwijl ik hier ergens in een ander topic had gelezen dat "ordinair" RGB het beste signaal zou geven. Ik weet niet of die claim overigens waar is dat RGB beter is dan component. Maar wat ik mij sowieso afvraag is of je het verschil echt zou kunnen waarnemen als je goede kabels gebruikt.
[
Voor 51% gewijzigd door
Oscar Mopperkont op 18-08-2005 23:36
]
Anoniem: 114270 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:52:
Over Exterion: vind het nogal onnozel van je dat je vindt dat jouw speakers "in het absolute topsegment" horen bladiebladiebla 25Hz, opgevoed met alleen de allerbeste speakers. Zo maak je de discussie imho een beetje onmogelijk (oa mbt het LFE kanaal) (nofi)
Wat is dat nou weer voor bullshitreactie? (nofi he)
Iemand zegt dat je goeie speakers gehoord moet hebben om te weten wat strak laag is. Ik geef aan dat ik dat verdomd goed weet. En daarbij geef ik aan waarom ik geen sub nodig heb, omdat ik speakers heb staan die beter laag weergeven dan veel subs.
Je zal het wel weer opvatten als patserigheid ofzo, maar ik voer gewoon een discussie met iemand die ook goed spul heeft staan (understatement). Als je er problemen mee hebt, ga lekker ergens anders lezen.
Opmerkingen met 'nofi' erachter komen wel steeds vaker voor in dit topic.
Nofi
Serieus: Dit topic is bedacht om te patsen. Dan heb ik er geen moeite mee als iemand patst en in de zelfde ''pats-zin'' nog inhoudelijk is ook. Hoewel ik ook een klein beetje begrijp dat het voor sommige mensen irritant kan zijn.
[
Voor 56% gewijzigd door
Barry op 19-08-2005 00:26
]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Serieus: Dit topic is bedacht om te patsen. Dan heb ik er geen moeite mee als iemand patst en in de zelfde ''pats-zin'' nog inhoudelijk is ook. Hoewel ik ook een klein beetje begrijp dat het voor sommige mensen irritant kan zijn.
Ben 't met Guido eens tbh. Mijn speakers dit, mijn inzicht in dat, ik weet hier, mijn set daar heeft wat mij betreft ook een erg hoog pats-gehalte. Objectieve feiten prima, meningen ook, maar houd 't "ik weet alles"-gehalte wat lager zou ik zeggen.
Mgoed, de off-topicheid is groot, dus ik zal 't ook weer 's afronden...
Tja...
Ik hb net foto's gepost, dus ik wacht wel weer even.
Ben wel met een nieuwe meubel bezig ivm de kleine die straks begint rond te kruipen. De ML versterkers zijn nu niet echt kindvriendelijk, heb mezelf al regelmatig gesneden aan die dingen.
Dus....... Kastje met deuren ervoor. Mijn oude meubel opbergen en tzt weer tevoorschijn halen.
de 2900 is ook een erg mooie speler, echter het enige verschil met de 2800 MK II is, dat de 2900 sacd afspeelt. maar het grote voordeel is dat die van mij optimaler werkt m.b.t het spelen van audio cd's
Gewaagde stelling zou ik zeggen, daar de beeldkwaliteit van LCD's voor een groot deel bepaald wordt door het deinterlacen. Het lijkt mij dus dat daar bij een fatsoenlijke LCD ook een erg goede chip voor inzit.
Trouwens wel weer wat geleerd dat progressive ook over RGB kan
Maar ik heb soms het idee dat progressive scan een beetje een modewoord is en dat iedereen het wil hebben zonder te weten wat het allemaal inhoudt. Net zoals dat veel mensen hun speler willen aansluiten met de component uitgang (staat natuurlijk stoer, drie dikke kabels), terwijl ik hier ergens in een ander topic had gelezen dat "ordinair" RGB het beste signaal zou geven. Ik weet niet of die claim overigens waar is dat RGB beter is dan component. Maar wat ik mij sowieso afvraag is of je het verschil echt zou kunnen waarnemen als je goede kabels gebruikt.
Ik heb het gisteren nog eens heel erg goed bekeken op mijn JVC lcd. Eerst component/progressive en daarna RGB scart. Wat opviel was dat het beeld iets meer ruis bevatte en de kleuren meer in elkaar overliepen. Het verschil op 2.5 meter was echter al een stuk kleiner...het is wel te zien.
Daarna van progressive naar non progressive: geen verschil. De LCD doet dit duidelijk dus beter dan mijn dvd-speler, maar ja ik had ook niet anders verwacht, dat ding kostte me maar 170 euro geloof ik...
zoiets zoek ik namelijk ook nog. Hij lijkt op de stormark van de ikea, maar die heeft helaas maar 1 glasplaat.
Dat is idd de Stormark van Ikea (49 euro ofzo), die heeft 2 glasplaten. Alleen heeft de bovenste glasplaat geen frame, dus buigt het glas door door het gewicht van me versterker
Klopt, ik heb ook ... erachter gezet, aangezien ik wel verschil zie op een LCD beamer paneel, dus ergens gebeurt wat vanuit de Xbox of DVD-speler. Het kan ook zijn dat mijn Epson beamer een brakke 'omzetter erin heeft en gewoon progressive nodif heeft (wordt ook vaak gezegd op htforum.nl)
[
Voor 65% gewijzigd door
BNX op 19-08-2005 10:50
]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Iemand zegt dat je goeie speakers gehoord moet hebben om te weten wat strak laag is. Ik geef aan dat ik dat verdomd goed weet. En daarbij geef ik aan waarom ik geen sub nodig heb, omdat ik speakers heb staan die beter laag weergeven dan veel subs.
Je zal het wel weer opvatten als patserigheid ofzo, maar ik voer gewoon een discussie met iemand die ook goed spul heeft staan (understatement). Als je er problemen mee hebt, ga lekker ergens anders lezen.
Ben 't met Guido eens tbh. Mijn speakers dit, mijn inzicht in dat, ik weet hier, mijn set daar heeft wat mij betreft ook een erg hoog pats-gehalte. Objectieve feiten prima, meningen ook, maar houd 't "ik weet alles"-gehalte wat lager zou ik zeggen.
Je komt op mij nogal over als een iwab. Jij weet alles beter en als iemand iets anders zegt ga jij er keihard tegenin. Het valt mij gewoon iedere keer op
[
Voor 6% gewijzigd door
Anoniem: 114270 op 19-08-2005 11:30
]
If you want good picture quality, there's some amazingly good news here. The news is this: DVDs are encoded in component video!. This is a big step forward since VHS tapes and laserdiscs are encoded in composite video. So the signal information in those media is already diminished and compromised. But DVD is a different animal—not only is it more compact and easy to use, but a much higher quality format is on the DVD itself. All you need to do is take advantage of it.
To do that, you need a DVD player with component video output, and a television or projector with component video input. You can connect the two with a three-wire component video cable. When you do this, you transfer the high quality signal from the DVD straight into your display system without it ever being converted to composite video. The result—better detail, a cleaner picture, and more accurate and richer color.
RGB is dus in principe beter, maar daar dvd is gecodeert in component video, is dat dus beter om je lcd/tv/pj or whatsoever aan te sluiten. Ergens moet hij anders weer decoden/encoden. Of doet hij dat anders in de tv?
Klopt dus precies met wat kippekop zei:
Ik heb het gisteren nog eens heel erg goed bekeken op mijn JVC lcd. Eerst component/progressive en daarna RGB scart. Wat opviel was dat het beeld iets meer ruis bevatte en de kleuren meer in elkaar overliepen. Het verschil op 2.5 meter was echter al een stuk kleiner...het is wel te zien.
Daarna van progressive naar non progressive: geen verschil. De LCD doet dit duidelijk dus beter dan mijn dvd-speler, maar ja ik had ook niet anders verwacht, dat ding kostte me maar 170 euro geloof ik...
Dat ruis kan ook door de kwaliteit van je kabels komen. Ik heb 1 van de goedkoopste component kabels gekocht omdat ik die kabels alleen in deze vakantie ging gebruiken. De kabel zag er wel degelijk uit, merk is pure/av van belkin voor 0,9m 20 euro betaald en daar merk ik ook ruis op de achtergrond.
Hoe duur was jou lcd want als ik overstap van non progressive wordt het beeld een stuk scherper. Als ik in de dvd menu al switch is het verschil heel duidelijk.
Alleen het kan ook nadelig werken bijv. bij de pioneer screensaver, het wordt blokkerig rond de randen van de letters en sommige ondertitelingen worden wat meer pixelerig. Ligt met net aan de bron. Maar met de film zelf wordt het niet zo pixelerig.
RGB is dus in principe beter, maar daar dvd is gecodeert in component video, is dat dus beter om je lcd/tv/pj or whatsoever aan te sluiten. Ergens moet hij anders weer decoden/encoden. Of doet hij dat anders in de tv?
Thnx, maar een TV (alle soorten, ook LCD) zet het toch weer om in RGB? Daar de pixels RGB zijn, dus is het dan weer niet hetzelfde verhaal als bij progressive? Dus dat het afhankelijk is van wie het beter doet, je tv of dvd?
Meestal ondersteunt een TV toch geen component ingang, en mocht dat wel zo zijn, zijn die heel duur. Ik geloof dat er maar enkele van bestaan.
Op een projector weet ik het niet hoe het gaat. Een CRT projector heeft meestal alleen RGB in met sync, etc. Daar wordt meestal een transcoder voor gebruikt om het om te zetten. Die zijn meestal wel van hoge kwaliteit.
Hoe het zit met plasma/tft, is mij momenteel ook nog een raadsel. Gewoon niet aan beginnen
Er zijn best wel wat TV met progessive scan ingang toshiba bijvoorbeeld en bepaalde panasonic's. Progressive scan in niet zo heel moeilijk te realiseren op een 100hz tv.
[
Voor 31% gewijzigd door
leonbong op 19-08-2005 13:35
]
Tja, ik weet ook totaal niet hoe het allemaal technisch werkt, alleen wat de ogen zien, en die zijn erg goed gelukkig. Mijn scart kabel was 30 euro, de component 140 euro geloof ik. Maar dit zijn normale prijzen helaas voor een component van een "normaal" merk... dus daar zal het verschil niet in gezeten hebben. Het splitsen van de signalen over de verschillende draden maakt gewoon het verschil qua kleuren, scherpte en helder heid (wat redelijk logisch is aangezien de y de helderheid meegeeft en de andere twee de kleuren)
Over een voledige scart kan je ook compeneten singaal sturen. Waneer je de zelfde kwaliteit conectors en kabels gebruik dan is er eigelijk geen verschil of het ligt aan je tv of dvd speler.
Als is het wel zo dat de compenten tulpen vaak minder verlies hebben dan zo scart conector, maar je hebt ook weer slechte tulpjes .
Dus zoals ik al zei, pas als je tv het niet goed doet zou ik overstappen op een progressive scan speler. Anders schiet je er weinig mee op.
Wow, ik breng wel een hele discussie te weeg zeg! Hoe je het ook bekijkt, wij hebben een vergelijkende test gedaan, een dvd-speler zonder en één met progressive, aangesloten op de component-ingang van mijn plasma, en het beeld van die met progressive was scherper/rustiger.
Anoniem: 100445 schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:17:
Wow, ik breng wel een hele discussie te weeg zeg! Hoe je het ook bekijkt, wij hebben een vergelijkende test gedaan, een dvd-speler zonder en één met progressive, aangesloten op de component-ingang van mijn plasma, en het beeld van die met progressive was scherper/rustiger.
Geld moet natuurlijk goed besteed worden Maar je weet niet zeker of het verschil kwam doordat die speler progressive scan had, want heb je diezelfde speler ook geprobeerd met de progressive uitgezet. Want dan weet je het wel zeker. Wat je wel zeker weet is dat die speler die je geprobeerd hebt kennelijk beter beeld geeft, dan zou ik dus voor dezelfde speler gaan als die je geprobeerd hebt
Hoe kan het dan dat er bij sommige TFTs staat dat ze 1080i ondersteunen?
@Mij? of een ander Oscar? Waar ging de vraag over? Je vindt het vreemd dat TFT's/LCD's/Plasma's interlaced ondersteunen als ze alleen beelden progressive kunnen weergeven? Ze bedoelen dat ze het signaal kunnen verwerken en weer kunnen geven, maar ze geven het niet interlaced weer, maar progressive. Ze converteren heet beeld van i naar p.
Al lang ben ik dit topic aan het volgen. En nu wordt het eens tijd om ook eens mijn eigen setupje te tonen :-)
Een fotoreportage van mij:
Een overzichtsfoto van de speakers, xbox als mediaplayer en de tv. Tevens de centerspeaker van Mordaunt Short
[img=600,401]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto1.jpg
Een gruwelijke hoop kabels aan de ene kant...
[img=600,857]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto2.jpg
En ook een hoop aan de andere kant :-)
[img=600,989]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto3.jpg
De Marantz sr6300, een 6.1 kanaals 100 watt over alle kanalen versterker. Een prettige stabiele en vooral goed luisterbare versterker. Aangesloten zijn de pc, de xbox, tv, en een DV6200 dvd speler tevens van Marantz. En de speakers natuurlijk :-) DVD en Xbox via optische kabels.
[img=600,377]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto4.jpg
De xbox als mediaplayer (IDEAAL!) en enkele games voor op Live natuurlijk :-)
[img=600,360]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto5.jpg
De tv, een sony 60hz 72cm bb tv. De dvd speler zit op s-video, de xbox op RGB scart.
[img=600,494]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto6.jpg
Onontbeerlijk voor de extra oempff tijdens het bekijken van films :-)
De sub gepresenteerd: Een Mordaunt Short 100 watt sub
En ja een en ander trilt er nogal eens vanaf Maar er is geen andere mogelijkheid op mijn kamer :-)
[img=600,800]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto7.jpg
De speakers: Mission M35. Een enorme sloot aan geluid. Hoe harder hoe beter lijkt het motto van deze speakers. Enorm goede bass ICM de Marantz versterker. In twee woorden, Prima Speakers, Qua geluid overeenkomstig met de mordaunt short center en rear speakers.
[img=600,1619]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto8.jpg
De monitoren CRT 17 inch en TFT 19 inch.
[img=600,450]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto9.jpg
De "bioscoop" stoelen Heerlijk zitten, moet alleen wel een keer de hoezen vervangen Daarnaast de rearspeakers van Mordaunt Short op stands..
[img=600,363]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto10.jpg
Een close upje van de rearspeakers. Stands zijn van Vogel's'
[img=600,1451]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto11.jpg
Voor de leuk: Mijn aquariumpje :-) Zorgt voor de sfeerverlichting tijdens films..
[img=600,405]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto12.jpg
En de afstandbedieningen. Ik gebruik echter alleen de grootste omdat die lerend is en dus alles aanstuurt :-) En ja ook de xbox!
[img=600,529]http://www.proxbox.com/Images/xbox/Foto13.jpg
Hoop dat jullie weer enkele minuten wat te kijken hebben gehad..
Commentaar en of opmerkingen altijd welkom :-)
[
Voor 10% gewijzigd door
JvS op 22-08-2005 17:16
]
Maar ik zou inderdaad je rearspeakers naar je toe draaien en ze in het menu wat zachter zetten.. Je kan ook de afstand tot de sweetspot aangeven.. Indien ze te hard staan kan je ze nog een paar dB verzwakken..
Anoniem: 41615 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 22:43:
Maar ik zou inderdaad je rearspeakers naar je toe draaien en ze in het menu wat zachter zetten.. Je kan ook de afstand tot de sweetspot aangeven.. Indien ze te hard staan kan je ze nog een paar dB verzwakken..
Verder een nette set waar je trots op kunt wezen!
Thx!
Ik zal ze binnenkort eens iets naar binnen draaien, het volumeniveau wat verlagen op de rears
en de resultaten posten..
Ik zou je rears naar binnendraaien zodat ze op de luisterpositie gericht staan.
Tevens als het kan wat verder van de zitpositie af.
Verder zou ik een dB meter aanschaffen zodat je de speakers goed kunt afstellen.
Is echt een wereld van verschil als je ze eenmaal op het juiste niveau hebt afgesteld.
Erg leuk set! Vooral het acquirium ziet er gezellig (en netjes!) uit...
Ik zou zelf persoonlijk in jou situatie de center niet hebben gekocht en met een phantom center gewerkt hebben, er zit toch al redelijk weinig ruimte tussen je fronts, en daarnaast zou ik nooit een center van een ander merk (of zelfs uit een andere serie) nemen. Die missions zijn echt mooie speakertjes trouwens! Ik zou ze wel precies anders zetten, dus niet met de voorkant naar buiten toe, maar juist de achterkant verder naar buiten toe, en iets naar binnen toe (probeer het geluid net voor je te laat "kruisen" als het ware, dat vind ik het prettigste). Daarnaast inderdaad wat iedereen al had gezegd, je rears iets verder weg en naar je oren gericht, wel even afstand qua tijdsinstellingen en geluid instellen.
Ik zou zelf persoonlijk in jou situatie de center niet hebben gekocht en met een phantom center gewerkt hebben, er zit toch al redelijk weinig ruimte tussen je fronts, en daarnaast zou ik nooit een center van een ander merk (of zelfs uit een andere serie) nemen. Die missions zijn echt mooie speakertjes trouwens! Ik zou ze wel precies anders zetten, dus niet met de voorkant naar buiten toe, maar juist de achterkant verder naar buiten toe, en iets naar binnen toe (probeer het geluid net voor je te laat "kruisen" als het ware, dat vind ik het prettigste). Daarnaast inderdaad wat iedereen al had gezegd, je rears iets verder weg en naar je oren gericht, wel even afstand qua tijdsinstellingen en geluid instellen.
Leuke "fotoreportage"!
Ik vind een center (voor films) vaak wat minder kritisch op het punt dat alle speakers hetzelfde (zouden) moeten zijn. In mijn ogen moet een center vooral erg natuurgetrouw en gericht stemmen kunnen weergeven en als die center toevallig uit een andere serie/merk komt vind ik dat persoonlijk niet zo'n probleem. Dat is ook de reden dat ik een Chario center heb bij mijn JBL speakers.
Maar dat ligt misschien anders bij andere mensen.
Een overview shot van mijn huiskamer met daarop zichtbaar de beamer(Hitachi PJ-TX100) de sub (zelfbouw) en de rearspeakers(ook B&W DM2a):
[[afbeelding]]
Foto van de cd-wisselaar, versterker en htpc:
[[afbeelding]]
Een foto van de beamer in actie (tevens daarop zichtbaar de center, een Philips FB696 die ik wil vervangen door een DM2a):
[[afbeelding]]
Een foto van de beamer in actie (nu zonder flits dan zie je het wat beter):
[[afbeelding]]
Zoals je kunt zien projecteer ik gewoon op de muur. Het beeld is ongeveer 4m x 2.5m wat ik wel fijn vind.
De speaker zijn erg lelijk maar ze geven wel het beste geluid wat ik ooit uit een speaker gehoord heb (tja, ik heb idd nog nooit speakers van 1500,- of meer gehoord. )
edit: Hmm, ik doe het (plaatjes tag) precies zoals ik het anderen in dit topic zie doen, maar het werkt niet. Misschien dat een modje hier even kan helpen?
[
Voor 106% gewijzigd door
Munchkin op 22-08-2005 18:47
. Reden: aaargh hoe werkt dat hier met plaatjes? dat is veranderd ]
@hierboven, Ik denk dat je wat haakjes bent vergeten, je plaatjes doen het niet nl. (Net te laat):P
Ik zal binnenkort mijn set ook maar eens posten, heb de kabels nu iig een beetje netjes gemaakt, nu nog wat mooie fotos
[
Voor 4% gewijzigd door
Zjosh op 22-08-2005 09:23
]
Aangezien vrijwel iedereen Bang & Olufson veel te duur vind, en omdat mijn ouders net zo een set gekocht hebben kon ik het niet laten
Een overzichtje van TV en muziekgedeelte
Tezamen me de speakers BeoLab 8000
Het vrijwel standaard (en tijdloos) muziekgedeelte de Beosound 3000
De TV is de beovision 7, een LCD TV met een ongeloofelijke goede kwaliteit en zwartwaarde. Volgens kenners beter dan bv de panasonic plasma schermen. (de 2 kabeltjes achter de TV moeten nog naar 2 andere geluidsmodules, maar die kunnen nog niet geplaatst worden)
Aangezien het uiterlijk van de toestellen bij de rest van het interieur moest passen bleven er weinig andere merken over. Loewe viel snel af omdat de kwaliteit stukken onder de B&O's lag. Zowel de TV als het muziekgedeelte is formidabel. De prijs is dan weer iets anders, maar ja. Ik moet het niet. betalen
[
Voor 9% gewijzigd door
Anoniem: 97447 op 22-08-2005 10:02
]
[b][message=24022394,noline]Nonkel pleuris schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:00
De TV is de beovision 7, een LCD TV met een ongeloofelijke goede kwaliteit en zwartwaarde. Volgens kenners beter dan bv de panasonic plasma schermen. (de 2 kabeltjes achter de TV moeten nog naar 2 andere geluidsmodules, maar die kunnen nog niet geplaatst worden)
Aangezien B&O zelf geen LCD panelen maakt en ze dus ook moet inkopen en de zwartwaarden volgens mij voor 99% bepaald worden door het paneel en niet de overige hardware (het gaat er immers om hoe goed een pixel het licht kan blokken en in hoeveel stapjes dat kan gebeuren) vraag ik me dan sterk af bij wie B&O zijn inkopen doet.
Verder ziet het er heel mooi uit trouwens Toch jammer dat B&O een van de weinigen is die met een mooi ontwerp op de proppen kunnen komen (gezien de prijs-kwaliteit verhouding).
[
Voor 15% gewijzigd door
Oscar Mopperkont op 22-08-2005 10:39
]
Oscar Mopperkont schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:37:
Aangezien B&O zelf geen LCD panelen maakt en ze dus ook moet inkopen en de zwartwaarden volgens mij voor 99% bepaald worden door het paneel en niet de overige hardware (het gaat er immers om hoe goed een pixel het licht kan blokken en in hoeveel stapjes dat kan gebeuren) vraag ik me dan sterk af bij wie B&O zijn inkopen doet.
In de LCD TV's gebruikt B&O panels van Samsung. Beeldbuizen waren geselecteerde Philips buizen, en misschien zijn die Samsungs ook wel voor B&O ontwikkeld. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze gewoon de duurdere "standaard" panels inkopen.
In de LCD TV's gebruikt B&O panels van Samsung. Beeldbuizen waren geselecteerde Philips buizen, en misschien zijn die Samsungs ook wel voor B&O ontwikkeld. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze gewoon de duurdere "standaard" panels inkopen.
Volgens de invoeder zijn het inderdaad speciaal geselecteerde panels. Hoe dan ook, niet alleen het panel, maar ook de backlights en de tuner alsook de sturing van het panel maken het tot een super geheel.
Het is jammer dat vooral de hoge prijs opgemerkt wordt. Het is inderdaad erg duur. Maar het is wel van hoge kwaliteit én tijdloos. De kleine details die je pas merkt als je de toestellen in huis hebt. Bv, de afstandsbediening werkt met RF, dus niet richten op het toestel. De DVD zit prachtig ingebouwd in de TV. Ondanks de smalle speakers is de geluidsproductie imposant. Ook als alles een hele tijd met vol vermogen heeft staan spelen wordt er niets warm. De ingebouwde versterkers zijn volgens en gepatendeerd systeem gemaakt. Het maakt ook niet uit welke soort kabels je gebruikt, het is enkel een dus signaalkabeltje en stroom.
De vuile vingers zie je in het echt niet, maar er is ondertussen al eens met een doekje overgegaan.
Zal wel op dode pixels zijn. Verder valt er volgens mij weinig te selecteren.
Het is jammer dat vooral de hoge prijs opgemerkt wordt. Het is inderdaad erg duur.
Wat je zelf zegt het is erg duur, vandaar dat veel mensen het zeggen
Maar het is wel van hoge kwaliteit én tijdloos.
Ik hoop het voor je Ouders van een vriend van mij hebben het ook en die hadden heel erg veel problemen met hun videorecorder, de tv kon zenders niet vinden die hun 20 jaar oude panasonic tv wel kon vinden. Dus ik ben niet zo heel erg onder de indruk van de kwaliteit van B&O. Maar het zou natuurlijk ook gewoon pech geweest kunnen zijn. Na veel rompslomp werkt de videorecorder inmiddels en ze zijn overgestapt op een grotere tv, die volgens mij wel helemaal goed werkt.
Maar ik moet zeggen dat B&O spul er in het algemeen erg goed uitziet en inderdaad tijdloos qua ontwerp. Gewoon geen gezeik en strak. Niet 100 zichtbare knoppen en allemaal discolichtjes op de apparatuur. Jammer dat andere merken dat vaak wel doen.
De kleine details die je pas merkt als je de toestellen in huis hebt. Bv, de afstandsbediening werkt met RF, dus niet richten op het toestel.
Maar ook dat de nummering verkeerd om is en dat de ab een heel groot display lijkt te hebben, waar maar 1 regel van gebruikt wordt.
Overigens vind ik het erg dwars dat infrarood inderdaad nog niet door elk ander merk de deur uit is gedaan en vervangen door RF. Dat is inderdaad gewoon heel veel handiger.
De ingebouwde versterkers zijn volgens en gepatendeerd systeem gemaakt. Het maakt ook niet uit welke soort kabels je gebruikt, het is enkel een dus signaalkabeltje en stroom.
Verkoop je het spul zelf ofzo? Je klinkt als een verkoper!
Volgens de invoeder zijn het inderdaad speciaal geselecteerde panels. Hoe dan ook, niet alleen het panel, maar ook de backlights en de tuner alsook de sturing van het panel maken het tot een super geheel.
Het is jammer dat vooral de hoge prijs opgemerkt wordt. Het is inderdaad erg duur. Maar het is wel van hoge kwaliteit én tijdloos. De kleine details die je pas merkt als je de toestellen in huis hebt. Bv, de afstandsbediening werkt met RF, dus niet richten op het toestel. De DVD zit prachtig ingebouwd in de TV. Ondanks de smalle speakers is de geluidsproductie imposant. Ook als alles een hele tijd met vol vermogen heeft staan spelen wordt er niets warm. De ingebouwde versterkers zijn volgens en gepatendeerd systeem gemaakt. Het maakt ook niet uit welke soort kabels je gebruikt, het is enkel een dus signaalkabeltje en stroom.
De vuile vingers zie je in het echt niet, maar er is ondertussen al eens met een doekje overgegaan.
Even vooropgesteld: het is zeer mooi spul!
Alleen dat tijdloos wat je nu tot twee keer toe noemt vind ik een beetje naief. Dat het design 'tijdloos' is zou misschien nog wel kunnen, maar de techniek is zeker niet tijdloos. B&O verkoopt nu ook lcd televisies ipv de crt televisies een aantal jaar geleden.
Bovendien is bijna alles tegenwoordig gepatenteerd, das meer een Tell Sell -argument.
B&O maakt wel kwaliteitsspul, maar je weet dat je vooral voor design en afwerking betaalt. Over het geluid van die B&O speakers kan ik niet echt jubelen, maar ze staan wel strak in een modern interieur.
Ik zei ook dat ze gewoon pech gehad kunnen hebben Maar voorlopig ben ik niet onder de indruk, want ik heb geen objectieve bronnen die kunnen bevestigen dat B&O spullen maakt die kwalitatief zoveel beter zijn dan andere spullen. Ik heb het nu overigens alleen over het aspect duurzaamheid. Kwaliteit omvat natuurlijk veel meer dan duurzaamheid alleen.
Nou is het wel zo dat qua specs, B&O er wel met kop en schouder boven uitsteekt. Bijvoorbeeld met gevoeligheid van platenspelers, ruisverhoudingen, etc met versterkers, etc, etc.
Ik bedoel dat het design tijdloos is. Een oom van mij had al ongeveer 15j geleden speakers die er net zo uitzien. Echter de techniek wordt steeds verandend.
Zoals elke zichzelf respecterende tweaker weet, op het moment dat je iets koopt is het al verouderd. Maar in een oude ketel maak je de beste soep.
Design is ook tijdloos. Er is volgens mij niets voor niets nog een aardig levende handel in tweede hands B&O spullen. En bij speakers verandert er niet zoveel aan de techniek. Bij versterkers eigenlijk ook niet, daar heb je alleen de overstap naar 5.1 gehad. Maar bij een gewone stereo versterker is er volgens mij bar weinig veranderd de afgelopen tijd.
Anoniem: 114270 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:14:
Nou is het wel zo dat qua specs, B&O er wel met kop en schouder boven uitsteekt. Bijvoorbeeld met gevoeligheid van platenspelers, ruisverhoudingen, etc met versterkers, etc, etc.
Specs zeggen me niks, en er zijn genoeg Jappen die pronken met de meest geweldige specs. Ik zie niet echt dat B&O zich daarin zo geweldig onderscheidt.
Voor een platenspeler zou ik bijvoorbeeld bij Thorens ofzo kijken, maar niet bij B&O. B&O maakt design en koopt technologie in, dus je op het technische vlak onderscheiden gaat dan erg lastig.
Verder is het ook zo dat je specs vaak op meerdere manieren kunt uitdrukken waardoor je appels met peren vergelijkt. Bekend is natuurlijk het vermogen van versterkers en luidsprekers, maar ook bij LCD panelen kunnen ze er vaak wat van. Ik kreeg daar van Sharp ook een mail van (ze hadden mijn vraag niet gelezen en mij lukraak een document gestuurd), waarin ze ook zeiden verbaasd te zijn over de specs van concurrenten. Want het kwam regelmatig voor dat een concurrent van hun panelen gebruik maakte, maar dat die adverteerden met een reactietijd die ver onder de waarde lag die zij zelf opgeven voor dat scherm. Dat heeft dan te maken met de manier van meten en als je dat dan niet vertelt dan lijkt jouw scherm ineens beter terwijl dat niet zo is.
Oscar Mopperkont schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:05:
Verder is het ook zo dat je specs vaak op meerdere manieren kunt uitdrukken waardoor je appels met peren vergelijkt. Bekend is natuurlijk het vermogen van versterkers en luidsprekers, maar ook bij LCD panelen kunnen ze er vaak wat van. Ik kreeg daar van Sharp ook een mail van (ze hadden mijn vraag niet gelezen en mij lukraak een document gestuurd), waarin ze ook zeiden verbaasd te zijn over de specs van concurrenten. Want het kwam regelmatig voor dat een concurrent van hun panelen gebruik maakte, maar dat die adverteerden met een reactietijd die ver onder de waarde lag die zij zelf opgeven voor dat scherm. Dat heeft dan te maken met de manier van meten en als je dat dan niet vertelt dan lijkt jouw scherm ineens beter terwijl dat niet zo is.
Samsung adverteert nu met 3000:1 contrastwaarden bij LCD TV's. Is gewoon een trucje met dynamische backlightaansturing. Als het beeld donker wordt dan wordt de backlight zwakker zodat het zwart donkerder is. Maar tegelijk worden je spierwitte ondertitels dat ook Van een hoger contrast is dus niet echt sprake: het is puur suggestie en perceptie.
Het design mag dan misschien tijdloos zijn of mooi, maar ik vind het spijtig genoeg compleet verloren in deze kamer. Zo kill en levensloos. Misschien toch een beetje aankleden?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Het jammere een beetje aan B&O vind ik persoonlijk is dat half rijk nederland het heeft (ook omdat er zo weinig alternatieven zijn, en Loewe ben ik ook niet zo gek op door ervaringen van mijn ouders met hun tv), en je weet gewoon meteen de second dat je een groot huis in de Gooi binnenstapt dat het B&O spul is, het ziet er redelijk hetzelfde uit allemaal namelijk...daarnaast ben ik niet eens zo gek van dat enorme spiegelende zwart en grijs dat ze vaak gebruiken. Ik heb laatst nog die beolabs gehoord van 15.000 euro per paar..en ik kon nou niet echt zeggen dat ik onder de indruk was, verre van dat zelfs.
En een mooie afstandbediening om het allemaal aan te sturen
[afbeelding]
toon volledige bericht
Nette set! Ik zou alleen een mooier setje speakers aan je receiver hangen, de infinty Oreus set is wel het minste, maar ik zou veel eerder een stel goede fronts kopen (die kleine speakertjes hebben veel te weinig midden en vaak een schel hoog om cd'tjes goed weer te geven).
Een heel mooie set is bijvoorbeeld 2 keer de mordaunt short 904's en 2 maal achter de mordaunt short 902's. Dat kost je in totaal zo'n 430 euro (niet meer dan 50 euro duurder dan de infinity set), maar dan heb je wel echt iets mooist staan wat je altijd nog met een subwoofer/center kunt uitbreiden mocht je dat willen.
[message=24023998,noline]kippekop schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:22
maar ik zou veel eerder een stel goede fronts kopen (die kleine speakertjes hebben veel te weinig midden en vaak een schel hoog om cd'tjes goed weer te geven).
Cd's goed weergeven is toch meestal het doel van speakers.
[
Voor 3% gewijzigd door
leonbong op 22-08-2005 13:29
]
Anoniem: 110233 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 13:22:
Het jammere een beetje aan B&O vind ik persoonlijk is dat half rijk nederland het heeft (ook omdat er zo weinig alternatieven zijn, en Loewe ben ik ook niet zo gek op door ervaringen van mijn ouders met hun tv), en je weet gewoon meteen de second dat je een groot huis in de Gooi binnenstapt dat het B&O spul is, het ziet er redelijk hetzelfde uit allemaal namelijk...daarnaast ben ik niet eens zo gek van dat enorme spiegelende zwart en grijs dat ze vaak gebruiken. Ik heb laatst nog die beolabs gehoord van 15.000 euro per paar..en ik kon nou niet echt zeggen dat ik onder de indruk was, verre van dat zelfs.
Sja, maar half Nederland heeft ook een Philips, Sony, Samsung, JVC, Panasonic etc. Dat lijkt me niet een argument om zo'n tv maar niet te kopen. Ik denk dat ik als ik rijk was ik ook een B&O of een Loewe zou nemen. Voor de woonkamer is dat gewoon mooi en goed zat. Je thuisbios doe je dan toch gewoon in een aparte kamer en daar hang je dan gewoon een Barco op. Daar doe je dan niet zo moeilijk over als je rijk bent en geïnteresserd in hifi/ht.
Wat ook een mooie optie is voor de rijke mensen is een tv van Sim2 (had ik een aantal delen terug ook al eens gepost):
Mooi ding, maar staat wel dominant in je kamer, dus ik zou dan nog steeds voor een Loewe of B&O gaan in de woonkamer.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **