Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.557 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 21:45

SiGNe

Ook hoi!

hier mijn nieuwe setje:
Marantz SR 7500 versterker
Marantz DV 6500 SA/DVD speler
Philips 6006 breedbeeld TV
Speakers zijn Infinity SM152 (300watt) en een B&W LCR 600 S3 center, achter heb ik nog 2 Infinity minuette surroundspeakers maar die ga ik vervangen voor B&W's.
Afbeeldingslocatie: http://signe.nl/hometheater.jpg

Afbeeldingslocatie: http://signe.nl/hometheater2.jpg

Zilver wordt trouwens vaak niet in kabels gebruikt omdat het oxideert.

[ Voor 68% gewijzigd door SiGNe op 04-11-2005 17:01 ]

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:16
Dan zou ik maar eens kijken bij o.a. Van den Hul en QED.

Koper oxideert net zo goed. Bovendien is dat geen punt als je goede terminals gebruikt met stevige connectors, of om de paar jaar je draad een centimetertje stript.

[ Voor 45% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-11-2005 17:02 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

lowfi schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:28:
Wat voor versterker had je hiervoor dan? Want er zijn natuurlijk wel degelijk multichannel verstekers die stereo goed kunnen weer geven. Rotel en marantz bv

Andere zijn er weer beroerd in zoals denon en pioneer.

Allemaal imo dus ;)
Je doet je naam echt eer aan... Moet je eens een keer Denon AVC-A11xv eens horen met een fatsoenlijke cdspeler (Arcam cd 73T) erop en een stel speakers (bijv. Masters concept three of als je budget dat niet toelaat Master fours). En dan netjes in pure direct mode en dan wil ik jou nog een keer horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:26:
[...]

Als je goed had gekeken, dan kun je zien dat deze kabel op mijn CDSpeler zit aangesloten en niet op de buizenversterker ;) ;)
En ik heb ervaren dat het wel degelijk uitmaakt, zo veel zelfs dat ik het duidelijk het verschil merkte.
Als ik iets niet hoor, dan zeg ik dat ook eerlijk want ik geef natuurlijk ook zo min mogelijk uit aan dingen die ik niet hoor :P

Een slechte stroomkabel (dus ook de stekker zelf) kan de toch al slechte stroom nog verder vernielen, terwijl een goede stroomkabel de slechte stroom niet nog slechter maakt.

Dus een goede stekker verbeterd de stroom niet, maar maakt het ook niet nog erger.
En dat is het verschil met een 'standaard' stekker ;)
De verbetering die je hoort voor de nekabels zijn in de volgende volgorde:
bron (cd): het best
bron (dvd): beter
voorversterker: hmmm
eindversterker: erg weinig
processor: nagenoeg niets...
Uiteraard met dezelfde kabel (in mijn geval NBS Dragonfly).
Ik heb zelf geen losse pre-eind-proc, maar een alles in 1 (AVC-A11SR), maar daar merkte ik vrij weinig verbetering en achteraf gezien kon ik me die kabel besparen. De cdspeler en dvd speler vond ik wel weer erg duidelijk verbetering. NBS vereist 48 uur inspeeltijd (erg vervelend bij de verhuizing... mocht ik WEER die 48 uur inspeeltijd doen met de uiteraard die verdomde dip bij ca. 35 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SiGNe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:55:
hier mijn nieuwe setje:
Marantz SR 7500 versterker
Marantz DV 6500 SA/DVD speler
Philips 6006 breedbeeld TV
Speakers zijn Infinity SM152 (300watt) en een B&W LCR 600 S3 center, achter heb ik nog 2 Infinity minuette surroundspeakers maar die ga ik vervangen voor B&W's.
[afbeelding]

[afbeelding]

Zilver wordt trouwens vaak niet in kabels gebruikt omdat het oxideert.
Dat klopt en dat is juist het mooie... Zilveroxide geleidt namelijk beter dan zilver... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

ToniBraxton schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:32:
@Da_man:
Persoonlijk vind ik het zonde dat je zo'n mooie, ingetogen set uitbreidt met zo'n kermis cd-speler.
Hadden ze geen zwarte?
Kunnen alle lampje uit?
Afgezien van het feit dat het vast fantastisch klinkt.

Ik heb laatst m'n stekkersnoer knalblauw geverfd, en ik moet zeggen: het klinkt stukken frisser :)
Ik kan dat blauwe licht uitzetten, dus dan ziet ie er al minder 'kermis-achtig' uit :)
Hij is niet in het zwart leverbaar :)

Ach, ik vind het wel wat hebben. Had liever een zwarte maar tussen de speler die ik kon kiezen zaten geen zwarte tussen..

Je hoort mij echt niet zeuren, in Dld kost deze speler €2300,-

* Anoniem: 12609 heeft slechts 950 euro betaald :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 107284 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:12:
[...]

De verbetering die je hoort voor de nekabels zijn in de volgende volgorde:
bron (cd): het best
bron (dvd): beter
voorversterker: hmmm
eindversterker: erg weinig
processor: nagenoeg niets...
Uiteraard met dezelfde kabel (in mijn geval NBS Dragonfly).
Ik heb zelf geen losse pre-eind-proc, maar een alles in 1 (AVC-A11SR), maar daar merkte ik vrij weinig verbetering en achteraf gezien kon ik me die kabel besparen. De cdspeler en dvd speler vond ik wel weer erg duidelijk verbetering. NBS vereist 48 uur inspeeltijd (erg vervelend bij de verhuizing... mocht ik WEER die 48 uur inspeeltijd doen met de uiteraard die verdomde dip bij ca. 35 uur)
Alsjeblieft zeg, dat jij je nu door de psychoakoestiek marketing laat overtuigen is leuk voor jouw uitgaves, maar ga deze ongefundeerde crap alsjeblieft niet als waarheden verkopen. :{ (inspeeltijd voor kabels, djeez.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24
Anoniem: 107284 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:05:
[...]

Je doet je naam echt eer aan... Moet je eens een keer Denon AVC-A11xv eens horen met een fatsoenlijke cdspeler (Arcam cd 73T) erop en een stel speakers (bijv. Masters concept three of als je budget dat niet toelaat Master fours). En dan netjes in pure direct mode en dan wil ik jou nog een keer horen...
Dude er staat IMO bij? Blind? Misschien is beroerd een verkeerd gekozen woord maar ik ben dus van mening dat er av receivers van andere merken zijn die een beter stereo beeld hebben. Bovendien is het gebasseerd op eigen ervaring & smaak en dan heb ik misschien die Denon AVC-A11xv niet gehoord nee (vrijwel onmogelijk om alles te horen?).

Neem aan dat jij deze combi thuis hebt staan....?

Jij the denon man ik een rotel man. So be it :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-05 17:05
GaMeOvEr schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:30:
(inspeeltijd voor kabels, djeez.)
Zoals ik al vaker zeg, sommige mensen draaien door. Kennen de grens tussen natuurkundige feiten en het stemmetje in hun hoofd niet meer. Gewoon niet op reageren, laat ze maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

baquelappe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:09:
[...]

Zoals ik al vaker zeg, sommige mensen draaien door. Kennen de grens tussen natuurkundige feiten en het stemmetje in hun hoofd niet meer. Gewoon niet op reageren, laat ze maar :D
Precies. Ik ga voor de grap eens tellen hoe vaak we wel niet zo'n kabeldiscussie hebben gehad in de delen van dit topic. Ik begin bijna te walgen van de sfeer die er hier soms hangt. Nu moeten we er in godsnaam eens mee kappen. Mooi zou zijn als het onder het replyscreen zou komen te staan dat iedereen elkaar op dat punt maar met rust moet laten, want we komen er toch niet uit en het gaat IEDERE keer over dezelfde punten. Maar ja.....volgens mij vinden de mods deze discussies iedere keer wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 14:10

Daklem

Audio Nerd

Nieuwe foto....

Nu MÉT KEF iQ2center speaker

Afbeeldingslocatie: http://img317.imageshack.us/img317/3451/imgp13517gn.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, weet je wat het is, ik vind het echt prima dat mensen 1000 euro voor een netsnoer uitgeven, en dat ze daadwerkelijk verschil horen (daar twijfel ik niet eens aan dat ze dat horen, dat is psychoakoestiek) maar anderen zullen dat niet horen en het is ook stomweg niet aan te tonen. Maakt me ook allemaal niet uit, die mensen zijn er blij mee, dus lekker houden zo. Echter op het moment dat dit soort zaken ter sprake komen als zijnde een serieus advies, gaat het bij mij het verkeerde keelgat in.

Ik denk ook niet dat het echt te vermijden is, aangezien men denkt daadwerkelijk een nuttig advies te geven.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ja, ok.....maar de hele discussie begon weer met de vraag van iemand "Wat gaat daar voor stofzuigerslang naar je stopcontact?" Allebei de kanten moeten er mee kappen wat mij betreft, maar het begint bijna nooit met iemand die kabels uit zichzelf aanbeveelt. Het begint altijd met commentaar van de één of de ander op iemand die geld uitgeeft aan kabels.

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 04-11-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Point taken. :P Misschien een idee om er een policy-item van te maken, behalve specifieke topics met ontheffing. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

GaMeOvEr schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:20:
Nou, weet je wat het is, ik vind het echt prima dat mensen 1000 euro voor een netsnoer uitgeven, en dat ze daadwerkelijk verschil horen (daar twijfel ik niet eens aan dat ze dat horen, dat is psychoakoestiek) maar anderen zullen dat niet horen en het is ook stomweg niet aan te tonen. Maakt me ook allemaal niet uit, die mensen zijn er blij mee, dus lekker houden zo. Echter op het moment dat dit soort zaken ter sprake komen als zijnde een serieus advies, gaat het bij mij het verkeerde keelgat in.

Ik denk ook niet dat het echt te vermijden is, aangezien men denkt daadwerkelijk een nuttig advies te geven.
Iij kent je eigen set beter dan andere mensen die komen luisteren. Verschil hoor je pas nadat je je een tijd geluisterd hebt naar een set, en dan er een andere kabel tussen hangt. Daarom zullen anderen het niet horen en is het niet aan te tonen. Zelf ben je je set gewend en weet je hoe de klank is, en daardoor merk je met een andere kabel vrijwel direct verschil.

Ik zou zelf nooit een stroomkabel van 200 euro kopen ... maar als je hem voor 100 euro gekocht heb, net zoals Da-Man, dan zou ik er ook niet over getwijfeld hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:48
Net 5 min geleden geregistreerd..zoals velen volg ik dit topic al een aantal deeltjes..mijn hele jeugd verpest door jullie figuren, door jullie ben ik hieraan begonnen. :P

Hier dan een paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1237_63ab7d712cea5eb688cd267d1187046c.jpg
semi van de zijkant genomen, fronts en center.

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1237_93edf66dd4ff4b06bc29e9ad61b1bcf8.jpg
Close up van de apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1237_17352c7cca61729bd9da477e188419b5.jpg
En de 1ste klas treinbankt. ^^

Specs:

Fronts: Mordaunt Short 906 avant
Rears: Mordaunt Short 904 avant
Center: Mordaunt Short 905C signature

Receiver: Denon Avr 1905
Dvd speler: Marantz dv 4200 O.S.E
Cd speler: Marantz cd 7300

Kabels: v/d hul & VLS

Tv is het vermelden niet waard ;)

Al met al een aardig setje voor een 16 jarig rotmannetje maar er gaan dan ook aardig wat folders door de brievenbussen heen. :r
Eerst volgende upgrade die ik wil gaan doen is een stereo amp erbij, subje komt hopelijk later nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ziet er leuk uit! Rest van de indeling met meubel en treinbank ook erg netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 18:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom mag je nu opeens niet meer discussieeren in topics? Misschien is hier niet de juiste plaats voor de kabeldiscssie (daarom zal ik er ook hier niet verder op in gaan). Maar het grote probleem is eigenlijk altijd dat er discussie voortijdig door dit soort argumenten beeindigd wordt. Vind je het gek dat het dan telkens weer naar voren komt! Sfeer valt wel mee, maar je moet wel iedereen in zijn waarde laten. Wat is er mis om te zeggen dat iemand technisch gezien geheel verkeerd ligt?

Het kan echte ook anders: Zie bijvoorbeeld Kwaliteit van CD-R t.o.v. originele CD's . Stevige discussie, maar daar zal een blinde luistertest plaatsvinden om echt een tot een antwoord te komen (in ieder geval voor wat de onderwerp betreft). Hoe de uikomst ook is, uiteindelijk zullen we moeten uitvissen waarom die uitkomst zo is zoals ie is. Dan is er gewoon een degelijke technische discussie over mogelijk zijn zonder non-argumenten. Eigenlijk een veel betere aanpak :) Als dit nu eens vaker zou gebeuren, zouden we al een stap verder komen.

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 04-11-2005 20:00 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Graft schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:50:
...blabla..
Eerst volgende upgrade die ik wil gaan doen is een stereo amp erbij, subje komt hopelijk later nog.
En dan die amp op aan fronts hangen? Ga dat niet fout met de receiver dan? Je stuurt dan de signalen van de stereo amp bij de receiver naar binnen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Leuke set hoor, doe je goed, had ik op mijn 16e niet. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Graft: Ziet er netjes uit hoor! :)

Allleen... op die 2e pic staat je cd-speler naar voren geschoven en lijkt hij er niet onder te passen, bij de eerste pic staat ie er toch onder? :P

En hoe is je akoestiek met traanplaat op de grond? :P

iig een nette set voor een 16 jarige (ik ben zelf ook pas 17). Jij weet je kamer iig opgeruimder te houden... :X
baquelappe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:59:
[...]

En dan die amp op aan fronts hangen? Ga dat niet fout met de receiver dan? Je stuurt dan de signalen van de stereo amp bij de receiver naar binnen. :?
De stereoamp aan de pre-outs van de receiver hangen en altijd geburiken voor de versterking van de fronts natuurlijk. :P Anders gaat het niet echt handig nee.

Ik ben ook nogsteeds van plan om een stereo-versterkertje erbij te halen. Mijn pioneer vsx-d711 bevalt prima als decoder, en de versterking van mijn achterkanalen boeit me ook vrij weinig, maar voor muziek wil ik toch wat beters. :P Heeft er misschien ook wel iets mee te maken dat de verhouding film:muziek tegenwoordig ongeveer op 1:99 ligt. :X

Zit alvast op internet wat rond te kijken naar een stereoamp, budget ~€1000. Denk dat ik uitkom rond een Naim Nait5i, Arcam Diva A85, exposure 2010, iets in die prijsklasse iig. Van Medevoort MA240 ook nog even naar zitten kijken, maar ik vind die Class-D dingen toch wat eng. :P

Maargoed, eerst eens wachten tot ik het kan betalen en dan pas gaan luisteren... :P

[ Voor 63% gewijzigd door Xander op 04-11-2005 20:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19956

Dat is een prima set voor een rotmanetje ;)

Even nog een duit in het kabelzakje doen: investeren in voedingskabels, filters, e.d, komt pas ter sprake als de kwaliteit van de installatie zo goed is, dat de storingen van het stroomnet door de luidsprekers hoorbaar zijn. Op dat moment is investeren in dergelijke kabels een must geworden omdat anders de betere kwaliteit van de dure audio spulletjes niet meer tot uiting kan komen omdat de ruis en andere bagger van je voeding roet in het eten gooit. Appeltje eitje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Laatst online: 19:48
XanderH schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:02:
Graft: Ziet er netjes uit hoor! :)

Allleen... op die 2e pic staat je cd-speler naar voren geschoven en lijkt hij er niet onder te passen, bij de eerste pic staat ie er toch onder? :P

En hoe is je akoestiek met traanplaat op de grond? :P

iig een nette set voor een 16 jarige (ik ben zelf ook pas 17). Jij weet je kamer iig opgeruimder te houden... :X
;) Ik moet hem zometeen nog opruimen er komen een paar kameraden film kijken..voordeel van zo'n "lege"kamer is, is dat het vrij makkelijk opruimen is. De Traanplaat van Leen Bakker dempt prima! :P

Klopt normaal staat de cd7300 onder het meubel, als ik een stereo amp er bij heb dan komt ie wel op een meubeltje en word hij idd via pre-outs aangesloten.
Maar ik heb hem er eventjes onder vandaan gehaald, vind het toch wel het meest sexy/noemenswaardig component binnen mijn set. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Anoniem: 19956 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:04:
Dat is een prima set voor een rotmanetje ;)

Even nog een duit in het kabelzakje doen: investeren in voedingskabels, filters, e.d, komt pas ter sprake als de kwaliteit van de installatie zo goed is, dat de storingen van het stroomnet door de luidsprekers hoorbaar zijn. Op dat moment is investeren in dergelijke kabels een must geworden omdat anders de betere kwaliteit van de dure audio spulletjes niet meer tot uiting kan komen omdat de ruis en andere bagger van je voeding roet in het eten gooit. Appeltje eitje toch?
Hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Graft schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:09:
[...]

;) Ik moet hem zometeen nog opruimen er komen een paar kameraden film kijken..voordeel van zo'n "lege"kamer is, is dat het vrij makkelijk opruimen is. De Traanplaat van Leen Bakker dempt prima! :P
Ik ruim altijd alleen op voor foto's. :X :P Maar ik heb ook veel meer spullen op mijn kamer staan, gebruik hem ook voor meer doeleinden dan jij lijkt het. :P

Even 1 fototje dan maar, ik ga niet iedereen weer vervelen met een fotoreeks, de meeste kennen mijn set ondertussen wel geloof ik :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/63786/full.jpg
Klopt normaal staat de cd7300 onder het meubel, als ik een stereo amp er bij heb dan komt ie wel op een meubeltje en word hij idd via pre-outs aangesloten.
Maar ik heb hem er eventjes onder vandaan gehaald, vind het toch wel het meest sexy/noemenswaardig component binnen mijn set. O+
Zo wilde ik het zelf ook gaan doen. Met als nadeel dat mijn receiver geen pre-outs heeft... :(
Nieuwe receiver aanschaffen met als doel hem de stereo-versterking uit handen te nemen vind ik ook wat euh, zielig voor em, maar ik ben er achter dat het mogelijk is om zelf pre-outs te maken op mijn receiver. Wat tegen die tijd ook gaat gebeuren. :)

Het mooie van een aantal versterkers die ik op het oog heb is trowuens dat ze een aparte ingang met vaste volumestand hebben, ideaal om je preout van een receiver op aan te sluiten, nooit meer gekut met volumeregeling onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Graft schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:09:
[...]

Das toch zeil of iets dergelijks met traanplaat opdruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/63786/full.jpg

Fijn zo'n panorama. Is eigenlijk ideaal om in één keer de opstelling en inrichting een beetje duidelijk te maken. Met autostitch zeer eenvoudig om te maken. Waarom doen niet meer mensen dit in dit topic? Ik zal er ook 's eentje maken.

[ Voor 3% gewijzigd door lord.farquaad op 04-11-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een beetje gechargeerd weergegeven, maar zeker geen geintje. Gewoon de audiofiele werkelijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-07 12:07
baquelappe schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:51:
[...]

Das toch zeil of iets dergelijks met traanplaat opdruk?
Aangezien hij het over leen bakker had, en ik het zelf ook heb..

Das gewoon zeil ja, met een oprdruk die op traanplaat lijkt, maar toch wel lekker zacht is :+ en belangrijkste: niet koud.. echte traanplaat lijkt me echt veel te koud als je net uit bed komt en je poten op de grond zet 8)7

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
Anoniem: 19956 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:06:
[...]

Misschien een beetje gechargeerd weergegeven, maar zeker geen geintje. Gewoon de audiofiele werkelijheid.
Hell yeah! :+
Enfin, ik geloof dat we dat audiozieke gezwets een beetje zat aan het worden zijn. Dit is een thread om met je "home-cinema" te patsen. wat de stereo freaks hier dan doen weet ik ook niet En dus niet om eindeloze discussies te houden over wat wel en niet hoorbare verschillen teweeg brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
lord.farquaad schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:58:
[afbeelding]

Fijn zo'n panorama. Is eigenlijk ideaal om in één keer de opstelling en inrichting een beetje duidelijk te maken. Met autostitch zeer eenvoudig om te maken. Waarom doen niet meer mensen dit in dit topic? Ik zal er ook 's eentje maken.
Geen idee waarom niet meer mensen het doen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Daklem schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:40:
[...]

Daarom zullen anderen het niet horen en is het niet aan te tonen.
En zo leg je de hele discussie lam. Er zijn geen natuurkundige bewijzen, de rationale klopt niet, een ABX test hebben jullie nog nooit gedaan en door te gaan zeggen dat een ander het niet kan horen leg je de complete discussie lam. Wan argument als je het mij vraagt.

Sterker nog, de rationale en natuurkundige bewijzen in kabeldiscussies wijzen eerder op geen verschil. 200km goedkope kabel naar je huis en dan moet een laatste goede meter het verschil maken ? Als je argumenten hebt dan vind ik het prima, maar dit schiet niet op he...

[ Voor 24% gewijzigd door JT op 05-11-2005 02:03 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mensen, mag ik u bij deze vriendelijk edoch dringend verzoeken om de kabeldiscussie alhier te beeindigen? Als u er zo ontzettend zeker van bent dat een kabel van €2995,- zoveel beter is dan een kabel van €5,95, kom dan met steekhoudende argumenten en meetresultaten, en niet met duurder=beter, omdat de fabrikant een goede marketingafdeling heeft, of vanwege de meest suggestieve reden ooit; "horen".

[ Voor 8% gewijzigd door Kaj. op 05-11-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Kaj. schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:18:
Mensen, mag ik u bij deze vriendelijk edoch dringend verzoeken om de kabeldiscussie alhier te beeindigen? Als u er zo ontzettend zeker van bent dat een kabel van €2995,- zoveel beter is dan een kabel van €5,95, kom dan met steekhoudende argumenten en meetresultaten, en niet met duurder=beter, omdat de fabrikant een goede marketingafdeling heeft, of vanwege de meest suggestieve reden ooit; "horen".
Beetje jammer dat een modje de discussie zo stevig stuurt op basis van zijn eigen mening. Gezien de grote markt voor kabels, de ruime beschikbaarheid, de vele reviews van grote sites en bladen en het feit dat vrijwel niemand hier dropveter gebruikt vind ik het een beetje makkelijk om te zeggen dat kabels helemaal niks uitmaken.

Ik ben zelf niet echt van de kabeldiscussies; ik denk dat ik wel verschil hoor maar ik zou geen geld zetten op de claim dat ik in een dubbel blinde test mijn eigen AudioQuest Slate eruit zou pikken. Bij de aanschaf van kabels heb ik me laten leiden door mijn oren, cosmetische eigenschappen van de kabel (hij ziet er stoer uit ;) ), biwire mogelijkheden (hoewel alle kabels daarvoor gebruikt kunnen worden natuurlijk, je hebt in veel gevallen alleen een tweede set nodig ;) ), reviews en advies van de dealer die ik in mijn geval gewoon ken als iemand die weet waar hij over babbelt (Studio Wilbert in Utrecht). Geen enkele 'harde' factor dus.

Als de mensen met een netsnoer van 200 knaken, een MIT pijpleiding naar hun speakers met zo'n vaag kastje ertussen en de mensen met wat dropveter van de Gamma net zo tevreden zijn als ik met mijn ook niet el-cheapo maar voor mij nog redelijk betaalbare draadjes dan is het toch allemaal goed?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-11-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:56:
[...]
Beetje jammer dat een modje de discussie zo stevig stuurt op basis van zijn eigen mening. Gezien de grote markt voor kabels, de ruime beschikbaarheid, de vele reviews van grote sites en bladen en het feit dat vrijwel niemand hier dropveter gebruikt vind ik het een beetje makkelijk om te zeggen dat kabels helemaal niks uitmaken.
Dat hoor je mij niet zeggen. Het maakt wel degelijk uit of er een goed gesoldeerde kabel tussen je bron en versterker hangt met goed geleidend contactmateriaal, maar daar houdt het wetenschappelijk gezien wel zo'n beetje mee op.
En ik denk dat je mijn berichtje een beetje misinterpreteert; als jij een nieuwe kabeldiscussie wilt starten; ga je gang. Alleen niet in dit topic.
Als de mensen met een netsnoer van 200 knaken, een MIT pijpleiding naar hun speakers met zo'n vaag kastje ertussen en de mensen met wat dropveter van de Gamma net zo tevreden zijn als ik met mijn ook niet el-cheapo maar voor mij nog redelijk betaalbare draadjes dan is het toch allemaal goed?
Zeker, maar dit soort discussies hebben steeds weer bewezen dat zodra het op harde bewijzen aankomt (meten is weten), de kabelindustrie en hun volgelingen met suggestieve meetresultaten en -tabellen aan komt zetten, en met non-argumenten als "dat je gehoor niet goed genoeg zou zijn om de subtiele verschillen te horen". Bedankt voor de belediging; ik denk dat als je de blinde MP3-test positief doorkomt, je best goed kunt horen.
Elke kabeldiscussie is tot nu toe op weinig uitgelopen, en beide "kampen" houden voet bij stuk.
Maar, zoals ik al zei; be my guest en start een nieuwe discussie, maar niet in dit topic.

Overigens ben ik wel met je eens dat de topicwaarschuwing wat bevooroordeeld is, dus die is wat aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Kaj. op 05-11-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85217

Om de discussie maar ff te beeindigen mijn nieuwe speakers worden vanmiddag bezorgd dus ik was benieuwd of iemand nog tips had over de bekabeling van de receiver (yamaha rx-v450) naar de speaker (kef q5).

Na het typen van dit stukje zie ik dat ik het nog over kabels heb maar zelf ben ik niet zo thuis op dat gebied dus ik vraag om advies en ieder mag zijn mening geven en aub geen discussie starten naar aanleiding van mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mijn persoonlijke mening: koop gewoon een stuk kabel wat dik genoeg is (1,5 of 2,5qmm voldoet) en gebruik afhankelijk van je terminals (en voor het gemak) wel of geen banaanstekers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Kaj. schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:45:
Mijn persoonlijke mening: koop gewoon een stuk kabel wat dik genoeg is (1,5 of 2,5qmm voldoet) en gebruik afhankelijk van je terminals (en voor het gemak) wel of geen banaanstekers. :)
Modje zei:
Elke kabeldiscussie is tot nu toe op weinig uitgelopen, en beide "kampen" houden voet bij stuk.
Maar, zoals ik al zei; be my guest en start een nieuwe discussie, maar niet in dit topic

Geef dan het goede voorbeeld, en sluit het hoofdstuk niet nog even met je eigen mening. :/

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zeg niks meer in ieder geval (niet in dit topic) :+

... oops ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 16-06 10:26
[quote]XanderH schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:14:
[...]

Ik ruim altijd alleen op voor foto's. :X :P Maar ik heb ook veel meer spullen op mijn kamer staan, gebruik hem ook voor meer doeleinden dan jij lijkt het. :P

Even 1 fototje dan maar, ik ga niet iedereen weer vervelen met een fotoreeks, de meeste kennen mijn set ondertussen wel geloof ik :+
[afbeelding]

[...]

heej.. de Mission m35. heb ik ook :-) KLinken ze goed he :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
mijn setje nog eens posten na een upgrade:

1x jamo e 3sub (zwart)

http://www.kieskeurig.nl/...9B2B5C1256E42004D05F2.htm

2x yamaha ns-150

http://www.kieskeurig.nl/...E5FE6C1256CCD004FA625.htm

1x Yamaha NS-B515

http://www.hermeselectronics.nl/?Prod=30974 (in het zwart uiteraard)

2x verouderde kenwood surround *80watt

nieuwe upgrade

marantz sr5500

http://www.kieskeurig.nl/...A16CAC1256F360048DB41.htm

tv: Daewoo 72cm met platte beelbuis.

pics volgen morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Weer eens updateje:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3482_2.jpg

4-kanaals Marantz eindversterker die tijdelijk ingezet gaat worden voor de onderstaande sub. Over een paar maanden wordt ie afgelost door een veel betere zelfbouw versterker maar dat duurde net ff te lang om te wachten ;)

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3484_2.jpg

Canton subwoofer met 31cm woofer. Gaat niet zo diep als m'n (transmission line) fronts en klinkt ook lang niet zo strak over het hele bereik, maar voegt zeker een leuk effect toe bij films omdat ik zonder enabled subwoofer op m'n voorversterker het LFE signaalniveau niet kan regelen.

Er komt ooit nog een zelfbouw TL sub maar dat wordt een kast van 75x75x50cm en dan moet ik eerst even andere woonruimte regelen. Lange termijn planning dus 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Leuk ding! en die Marantz neem ik van je over als je een nieuwe amp hebt :Y)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

wimpie schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:36:
[...]

Geef dan het goede voorbeeld, en sluit het hoofdstuk niet nog even met je eigen mening. :/
Maj, niet helemaal handig van me om die persoon nog even met een klein tipje op weg te sturen; ik had 'm beter een nieuwe thread kunnen laten beginnen. Gelukkig heeft iemand anders dat nu voor hem gedaan, waar al een paar hele interessante reacties over zijn gekomen: De kwaliteit van een geluidsinstallatie is slechts te horen,
Ik laat het verder hierbij; mensen die mij graag verder de grond in willen trappen raad ik aan om dat op kaj(a)tweakers.net te doen.

Leuk subje Exirion. :) Maar die zelfbouwsub... zo groot? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Zo, dat wordt een grote sub dan!
Anders lijm je er wat kussens op, heb je meteen een twee persoons bank (hoef je ook geen bass shakers te kopen, hah :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Barry|IA schreef op zondag 06 november 2005 @ 04:20:
en die Marantz neem ik van je over als je een nieuwe amp hebt :Y)
Dat denk JIJ maar! Die's voor mij! ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:29

Reinier

\o/

Als je die sub voor een leuk prijsje weg wilt doen hou ik me aanbevolen :)

Ik post overigens zelf pas pics zodra ik verhuisd ben, momenteel is m'n setup zeer slecht (m'n fronts staan allebei rechts van m'n center 8)7 )

[ Voor 6% gewijzigd door Reinier op 06-11-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Wellicht dat iemand dit weet... als je een 5.1 versterkerker hebt, en dus geen mogelijkheid tot bi-amping van je fronts, is het dan mogelijk om dit toch te doen via zo'n marantz 4 kanaals eindversterker en heeft dit uberhaupt nut omdat je namelijk niet een apart hoog en laag signaal verzend vanuit je receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 110233 schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:14:
Wellicht dat iemand dit weet... als je een 5.1 versterkerker hebt, en dus geen mogelijkheid tot bi-amping van je fronts, is het dan mogelijk om dit toch te doen via zo'n marantz 4 kanaals eindversterker en heeft dit uberhaupt nut omdat je namelijk niet een apart hoog en laag signaal verzend vanuit je receiver?
Als je receiver pre-outs heeft, kun je de eindtrap daaraan hangen, desnoods met cinchsplitters, als de eindtrap per kanaal een eigen ingang heeft.

Dan kun je je hoog en laag units ieder een eigen versterker kanaal geven. Ik denk dat dat alleen voordelen heeft als je de boel flink gaat belasten, zodat bijvoorbeeld het "laag" van de speaker niet het vermogen van het "hoog" wegtrekt, zodat onder die omstandigheden de boel zuiverder blijft en je tweeter niet stuk gaat omdat je versterker staat te clippen wegens de vermogensboel die naar het laag moet, omdat het op een eigen eindtrap zit. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Laatst online: 07-07 21:42
Zo mooie introductie op deze manier. Ik heb me zo'n 5 minuten geleden aangemeld op dit forum. En ik zal gelijk een pic van mijn hifi systeem droppen hier.

De specs:
Harman Kardon AVR 335
Harman Kardon DVD 22
en 2x Klipsch RF 25
Afbeeldingslocatie: http://i20.photobucket.com/albums/b219/Noxa/HiFiklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Noxa schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:25:
Zo mooie introductie op deze manier. Ik heb me zo'n 5 minuten geleden aangemeld op dit forum. En ik zal gelijk een pic van mijn hifi systeem droppen hier.

De specs:
Harman Kardon AVR 335
Harman Kardon DVD 22
en 2x Klipsch RF 25
[afbeelding]
Welkom :)

Het lijkt wel of je meubel ook 2 ingebouwde speakers heeft? Of is er stof gebruikt voor die deurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Roamor schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:27:
[...]

Welkom :)

Het lijkt wel of je meubel ook 2 ingebouwde speakers heeft? Of is er stof gebruikt voor die deurtjes?
Wel verdomt nu je het zegt. Neej het zijn idd kastjes voor DVD's bekleed met kunststof. Maar lijkt op de foto idd filt voor speaker frontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dat meubel ken ik ergens van... heb het zelf ook. Voorlopig nog, that is ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
TomSwinnen schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:34:
[...]

Dat meubel ken ik ergens van... heb het zelf ook. Voorlopig nog, that is ;)
Hehehe hij bevalt me wel goed. Ooit eens bij Leen Bakker gekocht geloof ik. Alleen zo klere weinig plaats voor DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op zondag 06 november 2005 @ 04:20:
en die Marantz neem ik van je over als je een nieuwe amp hebt :Y)
TomSwinnen schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:33:
Dat denk JIJ maar! Die's voor mij! ;)
Reinier schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:37:
Als je die sub voor een leuk prijsje weg wilt doen hou ik me aanbevolen :)
Oh, ik hoef niet eens meer wat te koop te zetten :D

Ik laat het jullie weten als er iets weg gaat. Dat zal voor de versterker een kwestie van enkele maanden zijn (3 a 4 denk ik) en voor de sub een stuk langer omdat ik in m'n huidige woonkamer niet zou weten waar ik een grote sub kwijt moet ;)

Maar het zou ook al eerder kunnen gaan kriebelen omdat ik ook al een upgrade van m'n NAD spul in de planning heb staan. Ik kan een vrij duidelijk verschil horen tussen de volgende 2 situaties:

1. Arcam CD-speler direct aan m'n stereo eindversterker
2. Arcam CD-speler via de NAD preamp naar de eindversterker

Bij 1 klinkt het laag strakker en droger (de NAD lijkt het wat wolliger te maken) en het stereobeeld is preciezer. Ik denk dat ik dus voorlopig de CD-speler met een keuzeschakelaar en potmeter aan de eindversterker hang, maar op termijn komt er een Arcam preamp. Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om daar zoveel geld aan uit te geven :{
Kaj. schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:30:
Leuk subje Exirion. :) Maar die zelfbouwsub... zo groot? :o
Mjah, ik wil iets hebben dat qua laagweergave minstens zo goed is als m'n beide fronts samen zijn. Dan kom je al snel aan dit soort formaten met een transmission line systeem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Noxa schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:37:
[...]

Hehehe hij bevalt me wel goed. Ooit eens bij Leen Bakker gekocht geloof ik. Alleen zo klere weinig plaats voor DVD's.
Yup, heb hem ook van de Leenbakker. Maar gebruik hem niet voor dvd's ofzo, die zijkanten heb ik nooit gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

/me Triple_A heeft eindelijk een nieuwe receiver O+
Het is een Marantz sr5400 geworden die ik voor 200euri vie marktplaats op de kop heb getikt :)

kan niet anders zeggen; super apparaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 111211 schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:38:
/me Triple_A heeft eindelijk een nieuwe receiver O+
Het is een Marantz sr5400 geworden die ik voor 200euri vie marktplaats op de kop heb getikt :)

kan niet anders zeggen; super apparaat :9
feli!

Pics? Daar is dit topic tenslotte voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Daklem schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:08:
[...]

feli!

Pics? Daar is dit topic tenslotte voor :9
ja ik was van plan nog even wat foto's toe te voegen, maar de camera is gekaapt door z'n oorspronkelijke eigenaar :P

Binnenkort foto's van m'n gehele setup, belooft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Cougar schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:35:
mijn setje nog eens posten na een upgrade:

1x jamo e 3sub (zwart)

2x yamaha ns-150

1x Yamaha NS-B515

nieuwe upgrade

marantz sr5500

pics volgen morgen :)
Hier dan de pics!

reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
wtf, plaatjes van 1,3 tot 1,9 MB!

Wel leuke set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Zo ik heb afgelopen zaterdag het volgende prduct besteld:

Audio Video Control Centre 2 van Joytech

Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/avc2-large.jpg

Met de volgende specs:
  • 5 Fully wired RGB Euro-SCART inputs.
  • 2 Digital Optical inputs.
  • 2 Ethernet ports.
  • 6 S-Video inputs.
  • 6 Composite Video (gold plated).
  • 6 Stereo Audio inputs (gold plated).
  • Master output comprising of fully wired RGB Euro-SCART out, S-Video, Digital Optical, Ethernet and Stereo Phono and Composite outs.
  • Signal Regulator Technology™ automatically compensates for potential signal loss.
  • Programmable input channel display enabling customers to customise each input channel with a source name.
  • Remote Controller with a 5 metre range.
  • Solid Metal Casing for enhanced electrical interference screening.
  • Stylish design to complement your existing AV equipment.
  • Included in this pack: AC Adapter, Composite Video and Stereo audio cable, SCART cable, S-Video and Stereo audio cable, Ethernet cable, User Guide.
De voorloper van dit apparaat is een tijdje terug ook door "what hifi" gekozen als Home Cinema Award Winner" met als closing comments:

Home Cinema Choice -“Head and shoulders above in performance…Possibly the sleekest AV Accessory I’ve seen…The pièce de résistance is the quality of signal. Not only is it perfectly matched on every source, with no interference when all feeds are live, JOYTECH's signal boosting circuitry actually seems to improve colour performance…Not only do I find the JOYTECH AV Control Center impressive, it's essential”

De aanschaf doe ik omdat mijn tv maar 1 RGB scart ingang heeft. En daarnaast alleen een svideo en een standaard scart ingang.
De remote controller zet ik over naar mijn learning remote die bij de Marantz sr6300/7300 zit.

Er moeten op de rgb poort namelijk een xbox(1) een dvd speler (dv6200 van Marantz) een gamecube en een xbox360. Nu zit er slechts de xbox op aangesloten. De cube op de standaard scart en de dvd speler op svideo.

Ik kon wel kiezen voor die goedkopere scart switchboxes maar die ondersteunen vaak alleen maar RGB op 1 input. Deze op 5. Daarnaast ook leuk dat er ethernet aansluitingen etc op zitten.

Ik laat de bevindingen wel horen (mits daar interesse voor is :) ). Ik denk dat ik hem heb voor het einde van de week.
Iemand al ervaringen met dit apparaatje?

[ Voor 29% gewijzigd door OcNewB op 07-11-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

GaMeOvEr schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:18:
[...]

Als je receiver pre-outs heeft, kun je de eindtrap daaraan hangen, desnoods met cinchsplitters, als de eindtrap per kanaal een eigen ingang heeft.

Dan kun je je hoog en laag units ieder een eigen versterker kanaal geven. Ik denk dat dat alleen voordelen heeft als je de boel flink gaat belasten, zodat bijvoorbeeld het "laag" van de speaker niet het vermogen van het "hoog" wegtrekt, zodat onder die omstandigheden de boel zuiverder blijft en je tweeter niet stuk gaat omdat je versterker staat te clippen wegens de vermogensboel die naar het laag moet, omdat het op een eigen eindtrap zit. :)
Maar volgens mij is het hele nut van bi-ampen dat je twee verschillende signalen verstuurd, eentje voor de hoge tonen, en eentje voor het laag, normaal verstuur je ook apart vanuit je receiver (dan gebruik je tegenwoordig de surround back aansluitingen en stel je deze in als aparte front versterkers) of maakt dit niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 08-07 16:33
@Cougar maak die plaatjes kleiner je hebt geen 1,8MB nodig voor onscherpe plaatjes en bijna niemand bekijkt plaatjes die achter een link staan.
Dus als je reacties wilt zal je ze toch echt kleiner moeten maken en hier in het topic posten.

@OCnewB
Waarvoor dient die ethernet aansluiting switched hij die ook ofzo. De rest kan ik volgen alleen die utp aansluiting niet.

[ Voor 22% gewijzigd door leonbong op 07-11-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
leonbong schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:23:
@Cougar maak die plaatjes kleiner je hebt geen 1,8MB nodig voor onscherpe plaatjes en bijna niemand bekijkt plaatjes die achter een link staan.
Dus als je reacties wilt zal je ze toch echt kleiner moeten maken en hier in het topic posten.

@OCnewB
Waarvoor dient die ethernet aansluiting switched hij die ook ofzo. De rest kan ik volgen alleen die utp aansluiting niet.
Die switcht ie ook. Dus gaat of de doorvoer van apparaat 1 door de uitgang van het app. Of die van apparaat 2. Tenminste dat denk ik. Het is niet echt waarom ik dit ding heb gekocht. Ik heb ook een switch achter mijn xbox liggen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Stassen heeft de rel storm 5 in de aanbieding. 1100 euro ipv de gebruikelijke 1600 (??) euro. Ik heb er 1 apart laten zetten 8)

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 07-11-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 16:54

JT

VETAK y0

Anoniem: 110233 schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:15:
[...]

Maar volgens mij is het hele nut van bi-ampen dat je twee verschillende signalen verstuurd, eentje voor de hoge tonen, en eentje voor het laag, normaal verstuur je ook apart vanuit je receiver (dan gebruik je tegenwoordig de surround back aansluitingen en stel je deze in als aparte front versterkers) of maakt dit niks uit?
Je moet een onderscheid maken tussen bi-ampen en actief filteren :) Jij hebt het nu over een combo van beide. Wat overigens volgens mij het beste is. Maar je kan ook bi-ampen met 2x hetzelfde signaal en je speakerfilter het signaal laten filteren.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 08-07 10:52
OcNewB schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:45:

[afbeelding]

Met de volgende specs:
  • 5 Fully wired RGB Euro-SCART inputs.
  • 2 Digital Optical inputs.
  • 2 Ethernet ports.
  • 6 S-Video inputs.
  • 6 Composite Video (gold plated).
  • 6 Stereo Audio inputs (gold plated).
  • Master output comprising of fully wired RGB Euro-SCART out, S-Video, Digital Optical, Ethernet and Stereo Phono and Composite outs.
  • Signal Regulator Technology™ automatically compensates for potential signal loss.
  • Programmable input channel display enabling customers to customise each input channel with a source name.
  • Remote Controller with a 5 metre range.
  • Solid Metal Casing for enhanced electrical interference screening.
  • Stylish design to complement your existing AV equipment.
  • Included in this pack: AC Adapter, Composite Video and Stereo audio cable, SCART cable, S-Video and Stereo audio cable, Ethernet cable, User Guide.
De voorloper van dit apparaat is een tijdje terug ook door "what hifi" gekozen als Home Cinema Award Winner" met als closing comments:

Home Cinema Choice -“Head and shoulders above in performance…Possibly the sleekest AV Accessory I’ve seen…The pièce de résistance is the quality of signal. Not only is it perfectly matched on every source, with no interference when all feeds are live, JOYTECH's signal boosting circuitry actually seems to improve colour performance…Not only do I find the JOYTECH AV Control Center impressive, it's essential”

De aanschaf doe ik omdat mijn tv maar 1 RGB scart ingang heeft. En daarnaast alleen een svideo en een standaard scart ingang.
De remote controller zet ik over naar mijn learning remote die bij de Marantz sr6300/7300 zit.

Er moeten op de rgb poort namelijk een xbox(1) een dvd speler (dv6200 van Marantz) een gamecube en een xbox360. Nu zit er slechts de xbox op aangesloten. De cube op de standaard scart en de dvd speler op svideo.

Ik kon wel kiezen voor die goedkopere scart switchboxes maar die ondersteunen vaak alleen maar RGB op 1 input. Deze op 5. Daarnaast ook leuk dat er ethernet aansluitingen etc op zitten.

Ik laat de bevindingen wel horen (mits daar interesse voor is :) ). Ik denk dat ik hem heb voor het einde van de week.
Voor wat kan je de ethernetpoorten gebruiken? Kan je bijv ook divx/xvid enzo ermee afspelen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat zegt ie dus een paar post terug. Hij switch ook een ethernet signaal door naar een andere apparaat.

En de eerste scartswitch die divx afspeelt moet nog uitgevonden worden volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-06 21:11
Ik heb de voor ganger van die Joytech AV-switch en hij bevalt mij perfect!
Ik heb em nog niet zowlang, omdat hij voorheen nog erg duur was, maar nu de opvolger uit is, is die maar 25 euro of zow. Het enige wat er verbeterd is aan de opvolger is dat er nu UTP bij zit, dat de aansluitingen verguld zijn, een schermpje, en er kunnen 6 inplaats van 4 apparaten op worden aangesloten. Ik vind zelf de enige reden om zo'n nieuwe te kopen dat de aansluitingen verguld zijn want het is goedkoper om 2 oude te kopen (7 aansluitingen) dan 1 nieuwe (6 aansluitingen) en dat schermpje lijkt mij alleen maar irritant als je een film aan het kijken bent bv, komt daar allemaal licht weg. en dat UTP gebruik ik niet dus daarom heb ik voor een oude gekozen want dat prijsverschil is HEEL erg groot.
Het enige waar ik wel voor moet waarschuwen is dat wanneer je een apparaat via de s-vhs aansluit het ook alleen maar via de s-vhs weer naar buiten komt, als ik op de cinch wat aansluit kan ik het dus niet alleen via de scart naar me TV laten gaan maar moet ik ook een cinch kabel naar de TV leggen.
Ik vind dit zelf heel vervelend ,want als ik me HTPC via de cinch aansluit(me tv ondersteund geen S-VHS) kan me tv dat niet ontvangen via de scart en moet ik een kabel voor de pc(cinch) naar de tv leggen en een voor de DVD speler(scart) Ik wou dit niet dus heb de cinch opgegeven en alles met scart converters aangesloten op me AV-switch(op digitaal geluid na dan) maar ik vond dit wel erg dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, het moet er ook maar eens van komen. Laat ik de spullen waarvan ik veel geniet hier maar showen.

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au1.jpg
Totaaloverzicht met 92 cm Philips TV, Philips DVD/HD recorder, Samsung digiTV kastje, Meridian G91 CD/DVD/Tuner/Voorversterker, Meridian G57 eindtrap en Martin Logan Aerius luidsprekers.

En omdat ik heb gemerkt dat kabels hier een zeer warme belangstelling hebben :) , hieronder de details, beginnend bij de bron van alles, de voeding:

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au2.jpg
In de meterkast een uitbreiding gemaakt met smeltveiligheid i.p.v. automaat i.v.m. groter contactoppervlak.

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au3.jpg
Gat in meterkast geboord en kabel huiskamer ingetrokken.

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au4.jpg
De verdeeldoos met extra stuff erin, net als alle voedingsdelen gemaakt door Kemp Elektroniks

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au5.jpg
Voorzien van parallelle storingsonderbreker (shunt-plug)

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au6.jpg
De vier dikke poken (of stofzuigerslangen… 8) ) voor de G91, de G57 en de twee speakers (want elektrostaten). Rest van de apparatuur gewoon met standaard snoeren verbonden.

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au7.jpg
Het mooie setje van Boothroyd Stuart Meridian.

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au8.jpg
Nog een zooitje bekabeling. Alle belangrijke verbindingen voorzien van NordOst Red Dawn interlinks en NordOst Red Dawn rev. II luidsprekerkabels.

Afbeeldingslocatie: http://erry.nl/DPZ/Au9.jpg
En om dit alles eenvoudig te bedienen: de afstandsbediening van Meridian:

Voordat er en storm van verhalen losbarst waarom die dikke poken voor de voeding er liggen, het volgende. Ik was absoluut niet van plan om ook maar een stuiver aan die troep uit te geven en heb dat in het verleden (want al ruim 30 jaar audioliefhebber) ook nooit nodig geacht. Mijn vorige set draaide ook op deze Martin Logans en bestond uit een Marantz CD16 CD-speler en Rotel 990 voor- en eindversterker met Transparent bekabeling. Op die set kon ik betere spullen in de voeding niet waarnemen en heb dat dus niet gekocht. Deze set is echter dermate beter, dat je een stukken rustiger geluidsbeeld kunt horen als er aan de voedingskant wat extra’s wordt gedaan. Met andere woorden, zonder het spul van Kemp zou de kwaliteit van de Meridians niet volledig tot zijn recht kunnen komen en dat vind ik zonde.

Dat ik vind dat deze set speelt als de spreekwoordelijke tierelier, moge duidelijk zijn. Wat voor mij een verrassing was, zijn de video kwaliteiten. Zeker nu ik sinds een paar weken digiTV heb, is het weer genieten geblazen. De scart uitgang van de Samsung ontvanger gaat namelijk in de Meridian G91 waarin het beeld wordt opgepoetst o.i.d door iets ingewikkelds van Faroudja, waarna er een spatzuiver beeld op mijn TV verschijnt. Die TV zal overigens het eerste onderdeel zijn dat de kamer uitgaat. Ik wil die HDMI uitgang wel eens gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:29

Reinier

\o/

Als die speakers net zo klinken als ze eruit zien zit het wel goed _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zeer zeker mooi spul; ik vraag me af hoe je echter kan testen of de hele stroomvoorziening een betere geluidskwaliteit oplevert. Het lijkt me erg moeilijk een voor / na test te doen omdat er dagen tussen de voor en de na situatie zitten vanwege de werkzaamheden, en met zoveel tijd ertussen is een wijziging objectief gezien moeilijk hoorbaar, omdat het sowieso een subtiel (maar mogelijk dus wel hoorbaar) verschil is...

Even voor de helderheid: ik ben meer kritisch dan sceptisch in deze zaak. Tussen nu en een jaar ga ik ook verhuizen en in mijn nieuwe woning overweeg ik zeker een vergelijkbare installatie t.b.v. mijn set. Maar ik vraag me erg af of het überhaupt helpt en als het dan al helpt, of het de moeite waard is. Ik heb geen Meridian staan, maar ik twijfel er niet aan dat mijn spullekes (Arcam A85, P85/3 en CD92T) ook in de categorie vallen dat ze theoretisch voordeel van een dergelijke stroomvoorziening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dr. Strangelove schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:40:
Zeer zeker mooi spul; ik vraag me af hoe je echter kan testen of de hele stroomvoorziening een betere geluidskwaliteit oplevert. Het lijkt me erg moeilijk een voor / na test te doen omdat er dagen tussen de voor en de na situatie zitten vanwege de werkzaamheden, en met zoveel tijd ertussen is een wijziging objectief gezien moeilijk hoorbaar, omdat het sowieso een subtiel (maar mogelijk dus wel hoorbaar) verschil is...

Even voor de helderheid: ik ben meer kritisch dan sceptisch in deze zaak. Tussen nu en een jaar ga ik ook verhuizen en in mijn nieuwe woning overweeg ik zeker een vergelijkbare installatie t.b.v. mijn set. Maar ik vraag me erg af of het überhaupt helpt en als het dan al helpt, of het de moeite waard is. Ik heb geen Meridian staan, maar ik twijfel er niet aan dat mijn spullekes (Arcam A85, P85/3 en CD92T) ook in de categorie vallen dat ze theoretisch voordeel van een dergelijke stroomvoorziening hebben.
Nouja, ná aansluiting is het natuurlijk wel te testen... Kwestie van een verlengsnoer naar een andere groep trekken... Maar tis inderdaad niet iets wat je zomaar even test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 19956 schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:18:
Goed, het moet er ook maar eens van komen. Laat ik de spullen waarvan ik veel geniet hier maar showen.
Schitterend spul! Zijn die speakers electrostaten met wooferkasten onderin? Dat is dus iets wat ik nog nooit zelf gehoord heb: electrostaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-07 16:13
Hallo allemaal, kwam hier toevallig terecht en dacht: laat ik mijn setje ook eens showen. Allereerst: wow, wat een mooie spullen zie je hier voorbijkomen _/-\o_ Wat een toffe hobby is hifi toch!
Okay, mijn bijeengesprokkelde stereo set:
B&W DM2 Series II speakers
NAD C521i Cd-speler
NAD C440 Tuner
NAD 319 Versterker (2x 125 watt, 400 watt in bridge mode, weegt 15 kilo)

Ik heb niet voor stereo gekozen omdat ik daarbij zweer ofzo, maar gewoon omdat ik een gare tv heb en een enorme muziekliefhebber ben. Alles is 2e hands, maar werkt perfect. De speakers komen uit begin jaren 80 (vandaar de vette retro look), maar zijn onlangs compleet opgeknapt. Op hoog volume zijn ze echt geweldig, je voelt de bassdrum in je buik (helaas weten mijn studentenburen dit niet echt te waarderen). De NAD versterker is ook heerlijk, zoveel vermogen. Ik heb de verkopers behoorlijk vermoeid en veel gesleept met m'n speakers, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Lichtere versterkers trokken de grote speakers totaal niet. Hier wat foto's:

http://img55.imageshack.us/img55/6307/img17502ok.jpg
http://img55.imageshack.us/img55/1627/img17567di.jpg
http://img55.imageshack.us/img55/1727/img17584vu.jpg
En hier een waarschuwing voor jullie allen: laat geen dronken vrienden in je kamer feesten :'(
http://img27.imageshack.us/img27/1033/img17433tq.jpg

Tot slot nog een vraagje als dat mag. Ik zou graag nog een keer een subwoofer aan m'n set toevoegen (voor bas op laag volume). M'n versterker heeft echter maar 2 speaker aansluitingen en geen pre-out (wel 2x tape in/out). Is een subwoofer dan mogelijk? Een verhaal over parallel schakelen begreep ik niet echt. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sheepdog schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:57:
Hallo allemaal, kwam hier toevallig terecht en dacht: laat ik mijn setje ook eens showen. Allereerst: wow, wat een mooie spullen zie je hier voorbijkomen _/-\o_ Wat een toffe hobby is hifi toch!
Okay, mijn bijeengesprokkelde stereo set:
B&W DM2 Series II speakers
NAD C521i Cd-speler
NAD C440 Tuner
NAD 319 Versterker (2x 125 watt, 400 watt in bridge mode, weegt 15 kilo)

Ik heb niet voor stereo gekozen omdat ik daarbij zweer ofzo, maar gewoon omdat ik een gare tv heb en een enorme muziekliefhebber ben. Alles is 2e hands, maar werkt perfect. De speakers komen uit begin jaren 80 (vandaar de vette retro look), maar zijn onlangs compleet opgeknapt. Op hoog volume zijn ze echt geweldig, je voelt de bassdrum in je buik (helaas weten mijn studentenburen dit niet echt te waarderen). De NAD versterker is ook heerlijk, zoveel vermogen. Ik heb de verkopers behoorlijk vermoeid en veel gesleept met m'n speakers, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Lichtere versterkers trokken de grote speakers totaal niet. Hier wat foto's:

http://img55.imageshack.us/img55/6307/img17502ok.jpg
http://img55.imageshack.us/img55/1627/img17567di.jpg
http://img55.imageshack.us/img55/1727/img17584vu.jpg
En hier een waarschuwing voor jullie allen: laat geen dronken vrienden in je kamer feesten :'(
http://img27.imageshack.us/img27/1033/img17433tq.jpg

Tot slot nog een vraagje als dat mag. Ik zou graag nog een keer een subwoofer aan m'n set toevoegen (voor bas op laag volume). M'n versterker heeft echter maar 2 speaker aansluitingen en geen pre-out (wel 2x tape in/out). Is een subwoofer dan mogelijk? Een verhaal over parallel schakelen begreep ik niet echt. Alvast bedankt! :)
Als je even [img] tags om je plaatjes heenzet, komen ze hier meteen tevoorschijn...
Sub is mogelijk, maar dan moet je er eentje hebben met een high-input... Mijn REL Q150 heeft dat bijvoorbeeld, maar er zijn vast wel meer typen te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Laatst online: 04-07 23:41

amd187

Ondertitel

Damn, dit is echt HET apparaat waar ik al tijden naar op zoek ben! Ik gebruik momenteel een scart switchbox die 3 inputs heeft, die je alleen met de hand kan bedienen. Ze ondersteunen wel alle drie RGB, maar de kwaliteit daarvan stelt wat telleur. Ik zie in een pikdonkere kamer een duidelijke streep van boven naar beneden door het beeld heen. Ook is 3 nu voor mij te weinig, en ben al een tijd op zoek naar wat anders. Dit apparaat voldoet daar echt exact aan. :) ik ben zeker wel benieuwd wat jou bevindingen zijn. Maar ik denk wel dat ie bevalt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[afbeelding]

Met de volgende specs:

[...]

[...]

Grappig, dit apparaat ziet er in grote lijnen hetzelfde uit als mijn Marmitek Flat TV Link 4. Die mist wel het display en de ethernet aansluitingen, en heeft 4 ingangen in plaats van 5. Maar heeft wel RGB scart op alle ingangen, wat voor mij een vereiste was.
Ik heb hem ook aangeschaft vanwege gemis aan scart aansluitingen op mijn tv, bij mij switcht hij tussen de digitale tv ontvanger en de dvd speler.
In het begin vond ik het wel onhandig, nóg een afstandsbediening erbij. Toen had ik er 4 nodig om tv te kunnen kijken 8)7
Sinds kort heb ik een Logitech Harmony en dat maakt het allemaal een stuk makkelijker, nu heb ik nog maar één afstandsbediening nodig en wordt automatisch de juiste ingang geselecteerd op de Marmitek.
Het enige wat me wel stoorde was de kwaliteit van de bijgeleverde scart kabel, en dan voornamelijk de connector, die zit niet goed aan m'n dvd speler (tussen de Marmitek en de tv heb ik m'n Ixos scartkabel gedaan) waardoor kleuren in het beeld verdwijnen. Even de kabel aandrukken verhelpt het wel, maar het blijft irritant.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:12
Prachtig spul hoor :P Ik vind zelfs de speakerkabels nice :D

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:41:Prachtig spul hoor :P Ik vind zelfs de speakerkabels nice :D
Flatcables zijn de laatste jaren een grote hit geworden.Waarom dat zo is, durf ik hier niet te typen omdat er anders weer een kabelpraatbrei ontstaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:19:Schitterend spul! Zijn die speakers electrostaten met wooferkasten onderin?
Yep, het zijn hybride luidsprekers. Tot 250Hz doet de basspeaker zijn werk en daarboven neemt het electrostatische paneel het over. Een fullrange electrostaat is ook mogelijk, maar wordt qua afmetingen erg groot om voldoende lucht te kunnen verplaatsen in het basgebied.

Dit is een voorbeeld van zo'n full range speaker: Martin Logan CLS
Afbeeldingslocatie: http://www.martinloganowners.com/cls.jpg
Passen niet makkelijk in een gemiddelde huiskamer met een breedte van 71 cm en 148 cm hoog en dat moet je dan ook nog liefst 1,5 m uit de achterwand plaatsen. Vandaar dat Martin Logan een hele reeks hybride speakers heeft ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 23:12
Het oog wil ook wat :P En als je de speakerkabels los op de vloer hebt liggen vind ik zo'n flatcable toch best een stuk leuker staan dan een stuk koperdraad, zeker met spul als wat jij daar hebt staan. Wel, dat zou voor mij iig de _enige_ reden zijn om iets meer aan een speakercable te besteden. Over het verdere zin en onzin hebben we idd al een topic lopen (maar dat hoef ik jou niet te vertellen 8)7 ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mooie set hoor :) Niet mijn ding, maar zeker mooi! Over de voedingskabel zal ik niet zeuren, daar is een ander topic voor ;) Je speakerkabel is echter wel logisch: juist op dit soort laagomige speakers is de kabel we degelijk veerl meer van belang. Je kunt overigens ook gewoon een trafo gebruiken als je niet zo moeilijk wil doen met kabels. Maar een goeie trafo kost natuurlijk ook een vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ze nemen weinig plaats in? ;)
Erg mooie set trouwens. Toch wel fijne keuze van apparatuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
amd187 schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:30:
[...]

Damn, dit is echt HET apparaat waar ik al tijden naar op zoek ben! Ik gebruik momenteel een scart switchbox die 3 inputs heeft, die je alleen met de hand kan bedienen. Ze ondersteunen wel alle drie RGB, maar de kwaliteit daarvan stelt wat telleur. Ik zie in een pikdonkere kamer een duidelijke streep van boven naar beneden door het beeld heen. Ook is 3 nu voor mij te weinig, en ben al een tijd op zoek naar wat anders. Dit apparaat voldoet daar echt exact aan. :) ik ben zeker wel benieuwd wat jou bevindingen zijn. Maar ik denk wel dat ie bevalt _/-\o_
Ik denk het ook wel maar het kost ook wat: meer dan 80 euro. Dus het is maar wat je ervoor over hebt. Hier is trouwens een link: Joytech Av Control Centre 2

Toen ik het verschil zag van mijn xbox op composite/standaard scart tov RGB wist ik het al. RGB voor al mijn apparatuur. En tsja.. daar was mijn tv het niet mee eens. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door OcNewB op 07-11-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73878

Dit getuigt van eenzame klasse! Wat een mooie set. Was gisteren bij iemand op bezoek die zijn B&W 802 verkocht en die had een Wadia CD-speler, en dat is ook een partijtje geil zeg. Alleen die afstandbediening van dat ding is minder. Een metalen uitgevoerde afstandbediening van +/- 1 kilo 8)7

Als versterking had die een blok van PASS Labs. Dat klonk echt bizar, en dan kom ik aan met Marantz :'(.

Ook hij had net zoals jou dikke kabels voor je stroomtoevoer, alleen hij raadde wel aan omdit te doen met een filter. Aangezien de stroomtoevoer vanuit de kast naar de set niet bijster zuiver is. Dus netfilter er tussen, en daarop die kabels. Anders is het effect minimaal met die kabel, en met dat netfilter is het alleen maar een grotere verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deepspace schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:17:
Mooie set hoor :) Niet mijn ding, maar zeker mooi!
OK, wat is jouw ding dan?
Mooi in uiterlijk of..? Mij heeft vooral de openheid van het geluid me verbaasd. Ik was best wat gewend en dacht dat Marantz het met de CD16 erg goed voor elkaar had. CD-speler van 13 kg met een mooi massief en zwaar loopwerk(CMD9, geloof ik). Koop ik nu voor een klein vermogen zo'n Meridian ding, blijkt er een (veredelt) pc loopwerkje in te zitten (yep, net zo gammel!) toch halen die voodoo-mannetjes van Meridian daar een spectaculair goed geluid (en beeld) uit.Blijft leuk, dat audio gedoe. :9
TomSwinnen schreef op maandag 07 november 2005 @ 20:25:
Toch wel fijne keuze van apparatuur :)
Doe mij een lol en verklaar het woordje 'toch' voor mij svp. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wat kost die meridan g61 nou? Ik zie op een amerikaanse site 7000 dollar staan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mijn ding is meer DIY ;) Zo'n Els is wel mooi, maar ik heb momenteel geen plek om zoiets te plaatsen, laat staan dat ze tot hun recht zouden komen. Daarnaast ben ik toch meer van de "conventionele" speakers, al zal mijn nieuwe ontwerp alles behaleve conventioneel zijn (en ook niet klein O+ )
Koop ik nu voor een klein vermogen zo'n Meridian ding, blijkt er een (veredelt) pc loopwerkje in te zitten (yep, net zo gammel!) toch halen die voodoo-mannetjes van Meridian daar een spectaculair goed geluid (en beeld) uit.Blijft leuk, dat audio gedoe. :9
Tja, dat werkt idd net zo goed ja :) Misschien ff Kwaliteit van CD-R t.o.v. originele CD's lezen over de redenen waarom een PC loopwerkje het ook doet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 07-11-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:31:
Wat kost die meridan G91 nou? Ik zie op een amerikaanse site 7000 dollar staan? :/
Hij is goedkoper 8)7 geworden, nadat ik er in 2004 E 6.450 moest neertellen, is het apparaat nu 'al' voor E 5.995 verkrijgbaar. Dat is idd een idiote smak geld, maar je krijgt er wel een wereldklasse CD-, DVD- en DVD-AUDIO speler voor met bijbehorende voorversterker en tuner.
Voor de liefhebbers staan er hier op de site van importeur Viertron diverse links met reviews van dit fraaie apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mooie setup maar too much voor mij ;)

Eventueel upgraden si wat lastiger natuurlijk met zon alles in 1 apparaat?

[ Voor 187% gewijzigd door lowfi op 07-11-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Daklem schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:20:
Nieuwe foto....

Nu MÉT KEF iQ2center speaker

[afbeelding]
Lucky bastard :P
Mijn tijd komt (hopelijk) nog wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lowfi schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:52:
Mooie setup maar too much voor mij ;)

Eventueel upgraden si wat lastiger natuurlijk met zon alles in 1 apparaat?
Valt mee, via internet zijn upgrades te downloaden en met een laptopje en een serieele kabel kun je redelijk wat instellen/aanpassen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 19956 schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:19:
[...]
Euh? Waarom? Gebruiken ze dat in NL niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 19956 schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:19:
Ey kerel, je weet toch!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 16-06 17:57

Blamm

Niet meer Smart

TomSwinnen schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:54:
[...]

Euh? Waarom? Gebruiken ze dat in NL niet?
Ik denk dat hij het zinsverband bedoelt. Waarschijnlijk intepreteert hij het als "ondanks ... "

Mooie dingen zie ik langskomen trouwens :) Ik lees dit topic regelmatig stilletjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Bach - Tochatta & Fugue in D Mineur? Nee, dat was het niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
op verzoek de pics ff resized :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/kk/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/kk/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/kk/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/kk/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/kk/6.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/kk/7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/w.voortman/kk/8.JPG

1x jamo e 3sub (zwart)

2x yamaha ns-150

1x Yamaha NS-B515

nieuwe upgrade

marantz sr5500

nieuw tvmeubel is de volgende stap :9

[ Voor 30% gewijzigd door Cougar op 08-11-2005 01:01 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.