Goed, het moet er ook maar eens van komen. Laat ik de spullen waarvan ik veel geniet hier maar showen.

Totaaloverzicht met 92 cm Philips TV, Philips DVD/HD recorder, Samsung digiTV kastje, Meridian G91 CD/DVD/Tuner/Voorversterker, Meridian G57 eindtrap en Martin Logan Aerius luidsprekers.
En omdat ik heb gemerkt dat kabels hier een zeer warme belangstelling hebben

, hieronder de details, beginnend bij de bron van alles, de voeding:

In de meterkast een uitbreiding gemaakt met smeltveiligheid i.p.v. automaat i.v.m. groter contactoppervlak.

Gat in meterkast geboord en kabel huiskamer ingetrokken.

De verdeeldoos met extra stuff erin, net als alle voedingsdelen gemaakt door Kemp Elektroniks

Voorzien van parallelle storingsonderbreker (shunt-plug)

De vier dikke poken (of stofzuigerslangen…

) voor de G91, de G57 en de twee speakers (want elektrostaten). Rest van de apparatuur gewoon met standaard snoeren verbonden.

Het mooie setje van Boothroyd Stuart Meridian.

Nog een zooitje bekabeling. Alle belangrijke verbindingen voorzien van NordOst Red Dawn interlinks en NordOst Red Dawn rev. II luidsprekerkabels.

En om dit alles eenvoudig te bedienen: de afstandsbediening van Meridian:
Voordat er en storm van verhalen losbarst waarom die dikke poken voor de voeding er liggen, het volgende. Ik was absoluut niet van plan om ook maar een stuiver aan die troep uit te geven en heb dat in het verleden (want al ruim 30 jaar audioliefhebber) ook nooit nodig geacht. Mijn vorige set draaide ook op deze Martin Logans en bestond uit een Marantz CD16 CD-speler en Rotel 990 voor- en eindversterker met Transparent bekabeling. Op die set kon ik betere spullen in de voeding niet waarnemen en heb dat dus niet gekocht. Deze set is echter dermate beter, dat je een stukken rustiger geluidsbeeld kunt horen als er aan de voedingskant wat extra’s wordt gedaan. Met andere woorden, zonder het spul van Kemp zou de kwaliteit van de Meridians niet volledig tot zijn recht kunnen komen en dat vind ik zonde.
Dat ik vind dat deze set speelt als de spreekwoordelijke tierelier, moge duidelijk zijn. Wat voor mij een verrassing was, zijn de video kwaliteiten. Zeker nu ik sinds een paar weken digiTV heb, is het weer genieten geblazen. De scart uitgang van de Samsung ontvanger gaat namelijk in de Meridian G91 waarin het beeld wordt opgepoetst o.i.d door iets ingewikkelds van Faroudja, waarna er een spatzuiver beeld op mijn TV verschijnt. Die TV zal overigens het eerste onderdeel zijn dat de kamer uitgaat. Ik wil die HDMI uitgang wel eens gebruiken!