Daar zal ik hieronder dan wat aan doen.
Wauw, ik al die jaren, als mensen zeiden "je moet een op het GoT forum gaan kijken", gedacht dat dat een veel te technisch forum voor me was. Blijkt het toch gewoon een Eigen Huis en Tuin forum te zijn! Over smaak zullen we maar niet gaan twisten. Ik kan me voorstellen dat je het saai en grijs vindt, en daar kan ik alleen maar bij denken: Opzet geslaagd.
Tja, als je daar mee bedoeld dat je alleen home cinema gevoel kan krijgen met behulp van een projector dan heb je gelijk. Echter aangezien in het huis waar ik nu woon het plafond 3.80m hoog is is een projector aan het plafond niet zo handig, dus dat bewaren we voor later.
TomSwinnen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:57:
e) Je ziet haast niet dat het Avalons zijn.
Heel leuk dat Jack smaak (en geld) heeft om zo een componenten te kopen maar dat heeft geen sikkepit met ervaring te maken. Of dacht je echt dat ik nog steeds met mijn Marantz SR-4300 zou spelen als ik geld teveel had?
Nee, heeft niks met ervaring te maken. Ik werd gewoon op een dag wakker en dacht, goh, laat ik al die componenten eens bij elkaar gooien
Ok, foto's en specs dan maar.
Nogmaals de foto van het front aangezicht:
en de opstelling van de surrounds:
De processor is een
Tag McLaren AV32R Dual Processor
De Dual Processor uitvoering van deze 5.1 processor. Ik ben oorspronkelijk met een AV32R Single Processor 5.1 96Khz begonnen, deze is toen op zeker moment geupgrade naar een 7.1 192Khz versie. Begin dit jaar had ik de mogelijkheid om die op te ruilen voor een 5.1 Dual Processor. Deze kan eventueel weer naar 7.1 geupgrade worden. Maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren. De ruimte ontbreekt om achter nog twee van die Avalons neer te zetten.
Twee stereo eindversterkers, de
Burmester 911 Mk2
Duitse eindversterkers met een zeer snel karakter waardoor ze erg fraai bij de Avalons passen.
De speakers zijn
Avalon Eclipse speakers.
Eigenlijk natuurlijk voornamelijk gekocht omdat ze zo mooi bij het saaie grijze interieur passen

Niet echt dus. De meeste Avalon speakers die je voorbij zit komen zijn in houtfineer uitgevoerd. Heel af en toe kom je nog een zwarte pianolak tegen en nog veel minder deze grijze Nextel Grey uitvoering. De verf zou als voordeel tov de andere versies moeten hebben dat er minder kastreflecties optreden. Ik heb ze nooit 1 op 1 met houtfineer uitvoeringen kunnen vergelijken dus ik kan daar verder geen oordeel over uitspreken. Was toen ik ze kocht wel erg blij dat ik door grote toeval binnen anderhalve week deze twee sets bij elkaar vond. De speakers worden al geruime tijd niet meer gemaakt, en zijn dus ook tweedehands gekocht.
De TV:
Toshiba 50VJ23P
Waarschijnlijk niet de ultieme bioscoopbeleving, maar 1.25m beeld doet het nog altijd niet slecht.
De DVD Speler:
Tag McLaren DVD32FLR
Een pure DVD transport die een mooie combi met de processor vormt.
De SACD speler:
Sony SCD-XA333ES, zwaar gemodificeerd door Sound Evolution
Deze SACD speler is uitgebreid gemodificeerd door Sound Evolution, zie hieronder een vergelijk van de binnenkant van een standaard speler (boven) versus mijn exemplaar (onder):
De apparatuur staat op Solidsteel racks en er worden natuurlijk de nodige kabels gebruikt om een en ander aan te sluiten, maar daar zal ik hier niet verder op ingaan.
Jack