Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 24.624 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10-2022
leonbong schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:33:
Mooie set. Alleen ik vind de TV niet zo mooi mij een te groot beest. Dan bedoel ik natuurlijk het hele apparaat schermdiagonaal kan ik me nog iets bij voorstellen als je een grote kamer hebt.
Ik denk dat je hem al wat jaren hebt want nu zo de logische keus een lcd/plasma van 1m diagonaal zijn.
Ben ik helemaal met je eens, het is inderdaad en flink bakbeest. Ik heb hem nu zo'n 3 jaar en zeker toen wat het prijsverschil tussen een plasma of deze nog erg groot (deze was minder dan 2000 euro). Een 50 of 55 inch plasma zou nu inderdaad een volgende optie kunnen zijn.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jack van Dijk schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:18:
Deze SACD speler is uitgebreid gemodificeerd door Sound Evolution, zie hieronder een vergelijk van de binnenkant van een standaard speler (boven) versus mijn exemplaar (onder):

[afbeelding]

De apparatuur staat op Solidsteel racks en er worden natuurlijk de nodige kabels gebruikt om een en ander aan te sluiten, maar daar zal ik hier niet verder op ingaan.

Jack
Zo te zien zit er een aardig zooitje elco's in de signalwegen. Daar moet nog wel wat te verbeteren zijn ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:57:
[...]

Serieus, Erry, doe je het er voor misschien? Wil je ons op je kap jagen?

Weet je waarom er zo weinig wordt gereageerd?
a) De foto is klein en niet opvallend.
b) Niemand gaat naar de site surfen voor de details.
c) Het interieur is saai en grijs.
d) Het homecinema-gevoel is er haast niet, doch, daar gaat dit topic nog steeds over.
e) Je ziet haast niet dat het Avalons zijn.

Heel leuk dat Jack smaak (en geld) heeft om zo een componenten te kopen maar dat heeft geen sikkepit met ervaring te maken. Of dacht je echt dat ik nog steeds met mijn Marantz SR-4300 zou spelen als ik geld teveel had?

Serieus, sorry, maar ik krijg het van die 'I'm a real audiophile' attitude.
Beetje domme reactie imo hoor...

A,B) dat is persoonlijk, ik denk dat er ook genoeg zijn die wel hebben gekeken...
C) zoals jack al zei over smaak valt niet te tiwsten.. en ik persoonlijk vind het een mooie set!
D) Vind ik juist wel.. omdat alles beetje grijs is enzo is doe je het licht uit en heb je ziet alleen het beeld met top geluid wat wil je nog meer ?
E) Alleen de facetten en de bescherm doeken zeggen al genoeg avalon vind ik

ennuhm F Kwil niet op je in zeike hoor maar het is een beetje overdreve hoe je op hem reageerd.. We zijn hier niet om elkaar af te krake, maar om elkaar zn set te bewondere! En als je het niet mooi vind reageer dan niet, of beetje subtiel van: het is niet echt mijn ding/smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
[...] Blijkt het toch gewoon een Eigen Huis en Tuin forum te zijn! [...]
:)
Prachtige set hoor! Ik heb geen idee hoe die luidsprekers klinken (erg goed neem ik aan), maar ze zien er fantastisch uit.
Reind schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:12:
Volgende probleem...... ik heb een gips plafond dus daar hang je niet ff een zuiltje aan op ;-)
Ehm, nee, dan is het voor jouw geen oplossing. Voor iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
TomSwinnen heeft wel een beetje gelijk alleen verpakt ie het niet zo mooi :)

Dit topic is zo leuk omdat je allemaal apparatuur tegenkomt die voor de meesten hier redelijk bereikbaar is (zonder 2e hypotheek en zelfs tijdens de studie).
Je kan de apparatuur in het wild (huiskamer) zien. Iets wat je in de winkel eigenlijk nooit goed kan beoordelen. Zo kun je je voorstellen hoe het bij je zelf zou staan.
Zeg maar een hifi Ikea gids :+

Als je dan ineens een paar speakers tegenkomt met een speciale verf om acoustische reflecties te voorkomen haak ik af. En ik ben geloof ik niet alleen.
Hartstikke mooi spul allemaal, daar niet van.

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:16:
[...]
ennuhm F Kwil niet op je in zeike hoor maar het is een beetje overdreve hoe je op hem reageerd.. We zijn hier niet om elkaar af te krake, maar om elkaar zn set te bewondere! En als je het niet mooi vind reageer dan niet, of beetje subtiel van: het is niet echt mijn ding/smaak...
Zijn we zo dom, of gewoon stekeblind?
Ik wil helemaal Jack niet afkraken, Jack heeft een hele mooie set. Ik reageerde puur op Erry's idiote reply en gaf daarbij wat redenen waarom we niet zouden gereageerd hebben op Jack's set. Dat het interieur saai en grijs is, bedoelde ik ook NIET denigrerend maar als een reden waarom er overgescrolled wordt. Een fel rode cinemastoel valt nu eenmaal harder op als 2 donkergrijze speakers...

Ik moet zeggen, de sfeer wordt hier echt leuker met de minuut, jongens!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Zeg jack hoe doe je dat met de center? "Fantoom" of gebruik je daarvoor gewoon de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

En Jack, wat is er gemodificeerd aan je dvd speler? alleen de voeding of meer?

Verder erg mooie apparatuur, die avalons zijn erg goed, ooit eens beluisterd bij Rapsody.

[ Voor 38% gewijzigd door ranzige pad op 11-11-2005 13:52 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:32:
[...]

Zijn we zo dom, of gewoon stekeblind?
Ik wil helemaal Jack niet afkraken, Jack heeft een hele mooie set. Ik reageerde puur op Erry's idiote reply en gaf daarbij wat redenen waarom we niet zouden gereageerd hebben op Jack's set. Dat het interieur saai en grijs is, bedoelde ik ook NIET denigrerend maar als een reden waarom er overgescrolled wordt. Een fel rode cinemastoel valt nu eenmaal harder op als 2 donkergrijze speakers...

Ik moet zeggen, de sfeer wordt hier echt leuker met de minuut, jongens!
Daar heb je mischien wel gelijk in! echter kijk ik toch altijd naar elk plaatje even goed, en volgens mij ben ik niet de enige?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hou nou gewoon op :/

Zo doelloos dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 21:27
lowfi schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:27:
Hou nou gewoon op :/

Zo doelloos dit
Inderdaad he, maak van home cinema nou niet zo'n theater!

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
ToniBraxton schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:32:
TomSwinnen heeft wel een beetje gelijk alleen verpakt ie het niet zo mooi :)

Dit topic is zo leuk omdat je allemaal apparatuur tegenkomt die voor de meesten hier redelijk bereikbaar is (zonder 2e hypotheek en zelfs tijdens de studie).
Je kan de apparatuur in het wild (huiskamer) zien. Iets wat je in de winkel eigenlijk nooit goed kan beoordelen. Zo kun je je voorstellen hoe het bij je zelf zou staan.
Zeg maar een hifi Ikea gids :+

Als je dan ineens een paar speakers tegenkomt met een speciale verf om acoustische reflecties te voorkomen haak ik af. En ik ben geloof ik niet alleen.
Hartstikke mooi spul allemaal, daar niet van.
Hmm, misschien moeten jullie dan in de voorwaarden zetten dat je alleen hier welkom bent als je nog studeerd en maximaal B&W speakers hebt >:)

Ik had zelf eigenlijk weinig moeite met Tom zijn reactie.

Maar omdat ik begin me nu toch wel enigzins onwelkom te voelen. En nee, ik heb er geen tweede hypotheek voor hoeven afsluiten. En nee, ik steek ook niet al mijn geld in hifi. Wat ik wel heb gedaan is zo'n 13 jaar geleden mijn eerste surroundversterker gekocht en dat is langzaam maar zeker geupgrade tot wat ik nu hebt. Veel daarvan heb ik juist tweedehands gekocht om het nog een beetje leuk te houden.

Als ik daarmee blijkbaar hier net welkom ben omdat ik verder ben gegaan dan bijvoorbeeld Denon met B&W speakers (daarbij geen ordeel willen vellend over ofwel Denon of B&W) dan moet je het maar zeggen.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jack van Dijk schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:24:
[...]

Hmm, misschien moeten jullie dan in de voorwaarden zetten dat je alleen hier welkom bent als je nog studeerd en maximaal B&W speakers hebt >:)

Ik had zelf eigenlijk weinig moeite met Tom zijn reactie.

Maar omdat ik begin me nu toch wel enigzins onwelkom te voelen. En nee, ik heb er geen tweede hypotheek voor hoeven afsluiten. En nee, ik steek ook niet al mijn geld in hifi. Wat ik wel heb gedaan is zo'n 13 jaar geleden mijn eerste surroundversterker gekocht en dat is langzaam maar zeker geupgrade tot wat ik nu hebt. Veel daarvan heb ik juist tweedehands gekocht om het nog een beetje leuk te houden.

Als ik daarmee blijkbaar hier net welkom ben omdat ik verder ben gegaan dan bijvoorbeeld Denon met B&W speakers (daarbij geen ordeel willen vellend over ofwel Denon of B&W) dan moet je het maar zeggen.

Jack
Ach joh... Trek het je niet aan... Als jij blij bent met je set, is dat het belangrijkste...

Enige kritiekpuntje wat ik heb is dat het leuker is om "real life" foto's te plaatsen dan fabrieksfoto's... Maar je hebt je best gedaan op een post, en das sowieso leuk... ;)

ik vind de meeste b&w speakers trouwens helemaal niks... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:36

voodooless

Sound is no voodoo!

Jack, mooie set die zeker gezien mag worden (ook al vind ik de kleur van je speakers niet mooi, wel sealthy btw :+ ) Dat zoiets hier niet welkom is is absoluut onzin, en ik denk dat het merendeel het het daar ook mee eens zal zijn.

Wel mooi dat je nog wat meer foto's post! Kun je misschien de modificatie van de SACD speler wat meer toelichten. Zo te zien is de voeding aangepast.. Ziet er trouwens best indrukwekkend uit. Ze te zien hebben ze voor het analoge gedeelte al behoorlijk wat moeite gedaan, ook zonder modificatie :)

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 11-11-2005 15:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
TomSwinnen schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:15:
[...]

Een eindversterker kan veelal meer stabiele power geven aan speakers die dat nodig hebben en is meestal ook beter voor stereo, als je ook muziek luistert op je home-cinema.
"Meestal beter voor stereo"
lowfi schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:19:
[...]

Ik heb het gedaan omdat ik dan makkelijker kan overstappen eventueel. Versterker kan ik een hele tijd mee doen receiver kan ik dan eenvoudig vervangen...

Ook is gescheiden componenten inprincipe beter voor de kwaliteit ;)
"In principe beter"

:?

Niet om sarcastisch te doen, maar echt overtuigend vind ik dat niet. En uitwisselbaarheid, ja, als je éénmaal een goede receiver hebt, wat kan een andere dan nog bieden? Ik heb nu een DD-voorbereide receiver, ja, ik zou best eentje willen hebben die DTS ondersteunt. Maar stel je koopt nu een hoogwaardige receiver met optical, DTS, de hele mikmak. Waarom dan nog upgraden? Want afgezien van ingangen is m.i. een goede versterker uit 1980 niets minder dan een goede versterker dan nu. Alleen je hebt wat meer opties.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
deepspace schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:35:
Jack, mooie set die zeker gezien mag worden (ook al vind ik de kleur van je speakers niet mooi, wel sealthy btw :+ ) Dat zoiets hier niet welkom is is absoluut onzin, en ik denk dat het merendeel het het daar ook mee eens zal zijn.

Wel mooi dat je nog wat meer foto's post! Kun je misschien de modificatie van de SACD speler wat meer toelichten. Zo te zien is de voeding aangepast.. Ziet er trouwens best indrukwekkend uit. Ze te zien hebben ze voor het analoge gedeelte al behoorlijk wat moeite gedaan, ook zonder modificatie :)
Dank je. Tja, en die kleur van de speakers. Dat kwam wel erg mooi uit, maar als het een houtfineer versie was geweest had ik ze waarschijnlijk ook wel gekocht.

Bij deze het modificatieverslag zoals Sound Evolution dat beschreven heeft:
Inleiding
De SCD-XA333ES is een multichannel SACD/CD speler. Mede door het fraaie loopwerk, de fraaie dac’s en het degelijke ontwerp klinkt deze speler fabriek af al zeer goed. Om de speler daadwerkelijk een niveau hoger te tillen hebben we hem ingrijpend veranderd.

Ons doel was om te beginnen om een veel grotere, snellere en krachtigere nieuwe voeding te ontwerpen voor de gehele analoge sectie. Dit zal een nieuwe print worden met vele kleine elco’s i.p.v. twee grote. Tevens zal hier een nieuwe eigen ringkerntransformator worden geplaatst. De systeemklok willen we verwijderen en voorzien
van een Tentlabs XO-2 met eigen voeding. We willen de uitgangstrappen verbeteren d.m.v. het plaatsen van betere opamp versterkers, en de beste uitgangscondensatoren. Hieronder stap voor stap wat er in de speler is gebeurd.

Voeding
De voeding is het hart van elk (hifi) apparaat en de klank staat of valt met de voeding.
Het lijkt alsof de SCD-XA333ES apparte voedingen heeft voor digitaal en analoog, maar schijn bedriegt. De tweede trafo doet zowel analoog als een groot deel van de digitale schakelingen.

Het tweede bezwaar is dat de hele voedingsschakeling voor analoog ondergedimensioneerd is. Zowel in de transformator, die eigenlijk wat te licht is, als de elcocapaciteit, die minimaal is. Deze hele voeding moet maar liefst 12 opamps voeden die relatief veel stroom trekken. Met een betere overgedimensioneerde voeding gaan de uitgangsversterkers gewoon veel beter klinken, en heeft de digitale voeding geen invloed meer daar we galvanisch gescheiden zijn.

De nieuw door ons ontworpen voedingsprint vervangt een klein circuitje van een magere 4400uF capaciteit. Onze print heeft 24 elco’s van 1000uF ieder aan boord. Dit zijn zeer snelle Panasonic FC elco’s.

Ons circuit wordt voorzien van zeer snelle Schottkey diodes. Samen met locale buffer elco’s van respectievelijk 2x 1200uF en 2x470uF (Panasonic FC) komt de nieuwe voedingscapaciteit op 27340uF te staan! Veel geïntergreerde versterkers doen het met minder! Deze schakeling heeft zijn eigen ingegoten ringkern transformator met een vermogen van 30 V/A. Deze voeding is in staat razendsnel te reageren op elke dynamische muzikale verandering van een van de 12 uitgangsversterkers.

De opamps (waarvoor deze voeding in wezen is) ontkoppelen we direct op de voedingspinnen met 10nF MKP condensatoren. Onder de mainprint solderen we deze condensatoren direct aan de voedingspinnen van elk van de 12 opamps. Hoogfrequente storing wordt zo buiten de opamp gehouden. Sony heeft dit verzuimd te doen!

Systeemklok
De SCD-XA333ES gebruikt een iets fraaiere klokschakeling dan Standaard spelers. Wel de standaard schakeling maar met een beter inverter IC. Echter nog bij lange na niet de kwaliteit van een Tentlabs klok.

Tevens zit deze klokschakeling ook op de 3,3 volt voeding van de servo en dac chips. Hij zal dus altijd een hoogfrequente negatieve invloed hebben. Wij hebben de gehele huidige klokschakeling verwijderd en een nieuwe Tentlabs klok geplaatst met eigen choke gefilterde voeding. Het loopwerk en de data selector chip worden nu direct geklokt door de XO-2 zonder jitter genererende buffer en/of inverter cmos chips. Resultaat simpelweg meer resolutie, detailrijkdom en duidelijker laag.

Uitgangsversterkers
Zoals vele Japanse apparaten hebben de ontwerpers van de SCD-XA333ES rare foefjes uitgehaald om de uitgangen DC (gelijkspanning) te ontkoppelen. In dit geval gebruiken ze polaire Elna Cerafine's van een te grote waarde van 100uF. Om het hoog frequent gedrag te verbeteren is deze meerdere malen gebypassed met kleinere. Zo deden ze dat ook in de DVD2900 van Denon en dat had duidelijk een zeer negatief effect op het klankbeeld. O.a. Vervorming en fasegedrag etc. worden nadelig aangetast. In de ideale wereld hebben we het liefst helemaal geen elco’s in de uitgang. Toch moeten we hoe dan ook gelijkspanning in de kiem smoren. Onze oplossing: Alle elco's en C's eruit en vervangen voor 47uF non-polaire blackgates. Dit zijn elco’s die speciaal ontwikkeld zijn voor de overdracht van AC (wisselspanning) muzieksignalen. Door hun niet polaire eigenschappen hebben ze een zeer geringe invloed op het oorspronkelijke signaal. Deze hebben meer dan voldoende bandbreedte, en we zijn meteen van alle fase- en overlapproblemen af van meerdere C's parallel. Het volledige muzieksignaal gaat door deze elco's, dus deze dienen van de beste kwaliteit te zijn. De invloed is dan ook groot. Het resultaat is verbluffend. Meer zwart rond de instrumenten en een opener en meer in laagjes klankbeeld. Het laag krijgt een extra dimensie.

De SCD-XA333ES is een ontwerp met enkel opamps in de uitgangsversterkers. Niets mis mee in deze tijd waarin zeer fraaie opamps gemaakt worden. In eerste instantie wilde we alle originele BurrBrown OPA2132 opamps vervangen voor zeer snelle en vervormingsarme exemplaren van Analogue Devices. De AD8620.

Deze opamp bleek echter problematisch om toe te passen in alle stages. De kans op oscileren was groot en dat gebeurde dan ook. Dat deed ons besluiten de AD8620 alleen in de I/V trappen te gebruiken. Dit is de eerste trap achter de D/A convertors. De tweede trap hebben we voorzien van BurrBrown OPA2134AU’s. In deze configuratie is het systeem zeer stabiel zonder kans op oscilaties. We hebben nu de voordelen van de zeer snelle AD8620 opamp in de I/V stages met de drive en het gemak van de OPA2134AU in de daadwerkelijke uitgangstrap. Het resultaat is een klankbeeld met rust, detaill en veel gemak en drive

Overig
Verdere modificaties zijn mechanisch en/of cosmetisch. We hebben constructies moeten maken voor het monteren van de diverse voedingen, de klok en de grote Ringkern transformator. Alle groene en oranje indicatieled’s zijn vervangen door rustige blauwe exemplaren. Het vaste netsnoer is vervangen door een Eurochassis, zodat een netsnoer naar eigen keus mogelijk is.

Slotwoord
Deze modificatie heeft ons letterlijk weken research en trial en error gekost. Het was echter elke geïnversteerde minuut meer dan waard! Wij zijn ervan overtuigd dat er nergens ter wereld een multichannel SACD speler te vinden is met een voeding van deze kwaliteit en grootte!. Het is een speler geworden die alles laat horen, zonder ooit naar de keel te grijpen of agressief te zijn. Detail tot het laatste laagje. Een bass drive die ongekend is, met een sublieme plaatsing. Wij zijn zeer tevreden over het resultaat en de speler is dan ook helemaal af zoals hij nu is. Wij wensen alle luisteraars die de Sony SCD-XA333ES/SE aanhoren dan ook veel luisterplezier. Dit is een uniek product waar er maar eentje van is.
Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Netjes :) Zal best wat hebben gekost zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

[...]

[Knipperdeknip]

Twee stereo eindversterkers, de Burmester 911 Mk2

[afbeelding]

Duitse eindversterkers met een zeer snel karakter waardoor ze erg fraai bij de Avalons passen.

Jack
Blijft die Burmesters erg fraai vinden. Heb je al je vingers nog?

Bedankt ook voor het modificatieverslag, erg interessant. Sleutel je zelf ook aan audio-apparatuur toevallig? Ik heb die tentclock zitten een een DDDAC1543 maar die is nog in aanbouw. Geen idee dus nog hoe die klinkt.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mag ik vragen wat zo'n modificatie kost? Ben zelf ook wel erg geïnteresseerd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
Mosez schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:12:
[...]

Blijft die Burmesters erg fraai vinden. Heb je al je vingers nog?

Bedankt ook voor het modificatieverslag, erg interessant. Sleutel je zelf ook aan audio-apparatuur toevallig? Ik heb die tentclock zitten een een DDDAC1543 maar die is nog in aanbouw. Geen idee dus nog hoe die klinkt.
Gelukkig zitten er aan de achterkant van de Burmesters handvatten anders wordt het inderdaad behoorlijk gevaarlijk.

Zelf sleutel ik totaal niet aan apparatuur, ik heb de speler in handen van Sound Evolution gegeven met de vraag: Kijk maar wat mogelijk is. De uiteindelijke prijs voor de modificatie was 1030 euro.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jezus... Daar schrik ik nog wel een beetje van moet ik zeggen :X

Dacht aan iets van 300-500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, vooral die clock mod is natuurlijk behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, das 200 euro...Dan de rest nog ;)
Denk dat het vooral veel uurloon is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ook dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
Het uurloon is inderdaad al 450 euro, de rest zijn onderdelen.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12-09 12:04
Jack van Dijk schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:24:
[...]

Jack
Hier iemand met Denon en B&W :P Alle gekheid op een stokje, je bent _natuurlijk_ hartstikke welkom.

Misschien dat het niet gelijk storm loopt met reacties omdat niet iedereen jouw spul goed kan plaatsen behalve dat zichtbaar in het hogere segment zit? Zo kan ik wel roepen 'Mooi spul!' , wat ik zo nu en dan ook wel eens doe, maar eigenlijk heb ik geen flauw idee wat jouw set-up vermag om de simpele reden dat ik nog nooit iets gehoord heb in die prijsklasse. Dus hoeveel zegt zo een opmerking van mijn dan? :) Wat ik wel kwijt wil is dat ik het leuk vind mensen serieus met een hobby bezig te zien zoals jij; ik heb jouw set al wel eens eerder gezien incl. een hele serie foto's hoe het de afgelopen jaren is gegroeid tot wat het nu is, da's best leuk om te zien. Misschien hebben meerdere mensen hier dat gezien en valt het nu met een of twee foto's hier even niet zo op?

Anyway, ik ga d'r voetstoots vanuit dat het beter klinkt dan m'n Denon en B&W's, ondanks dat ik daar extreem tevreden mee ben (misschien ook maar beter dat ik niet van dat spul ga luisteren :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Het upgrade virus heeft weer toegeslagen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifinews.ru/image/articles/ArcamAVP700_2907.jpg

Na de CD73 CD-speler nu ook een Arcam AVP700 A/V preamp/processor :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man man man, aaaaal dat mooi spul hier :9~

en ik zit hier nu met mijn alles in een home cinema die ik vorig jaar gekocht heb omdat ik toen dit forum nog niet volgde 8)7

maar ja, my time will come >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Nice!

Weet je al wat je voor eindtrappen wilt?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:33:

[afbeelding]

Very nice!!! De pa1000 of toch iets anders...? Mijn droom receiver is nog steeds toch de arcam 300 maar het zal waarschijnlijk de opvolger hiervan gaan worden, en dan zit ik alleen al de kwijlen bij het (enorme WAF btw) design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

[afbeelding]

Nice, heb hier ook Arcam (AVP-300 / DV79). Zal binnenkort pics posten -wordt wel weer tijd.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
Abbadon schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:06:
[...]

Hier iemand met Denon en B&W :P Alle gekheid op een stokje, je bent _natuurlijk_ hartstikke welkom.

Misschien dat het niet gelijk storm loopt met reacties omdat niet iedereen jouw spul goed kan plaatsen behalve dat zichtbaar in het hogere segment zit? Zo kan ik wel roepen 'Mooi spul!' , wat ik zo nu en dan ook wel eens doe, maar eigenlijk heb ik geen flauw idee wat jouw set-up vermag om de simpele reden dat ik nog nooit iets gehoord heb in die prijsklasse. Dus hoeveel zegt zo een opmerking van mijn dan? :) Wat ik wel kwijt wil is dat ik het leuk vind mensen serieus met een hobby bezig te zien zoals jij; ik heb jouw set al wel eens eerder gezien incl. een hele serie foto's hoe het de afgelopen jaren is gegroeid tot wat het nu is, da's best leuk om te zien. Misschien hebben meerdere mensen hier dat gezien en valt het nu met een of twee foto's hier even niet zo op?

Anyway, ik ga d'r voetstoots vanuit dat het beter klinkt dan m'n Denon en B&W's, ondanks dat ik daar extreem tevreden mee ben (misschien ook maar beter dat ik niet van dat spul ga luisteren :+ )
Verbaasde mij ook niks dat er niet superveel reacties kwamen. Een van de verklaringen hierboven was dat dat op een meer audio forum wel anders zou zijn. Maar dat valt best mee hoor, ook daar zie dat dit ook voor veel mensen minder bekende merken zijn. Zeker zoiets als de Burmester eindversterkers.

En of het beter klinkt dan jouw Denon en B&W? Ik zou zeggen, ik hoop het. Maar dat hoeft niet per se natuurlijk. Ontzettend veel hangt ook af van de ruimte waarin het staat, dat maakt vergelijken ook altijd zo lastig. Dus ja ik kan wel zeggen dat het bij mij beter klinkt dan hoe het hier klonk met vorige apparatuur, maar of het beter klinkt dan bij jou blijft een vraag.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk

[afbeelding]

Gefeliciteerd, erg fraai apparaat. Toen ik zelf enige jaren geleden mijn processor kocht was Arcam ook een van de kandidaten. Uiteindelijk viel die toen voornamelijk af omdat de FMJ serie toendertijd maar weer uitgesteld en uitgesteld werd.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé Jack van Dijk, Daar zijn flink wat elcotjes bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

GaMeOvEr schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:42:
Nice!

Weet je al wat je voor eindtrappen wilt?
De eindtrappen liggen al meer dan een jaar klaar :o Ik heb 6 mono klasse-A MOSFET eindtrappen die in 2 aparte kasten ingebouwd gaan worden. 2 zitten er in m'n huidige versterker maar die verhuist naar achteren toe (met nieuwe kast). De andere 4 gaan in een grotere kast en krijgen 4 aparte voedingen dus dat wordt 4 maal ringkerntrafo+elco's+eindversterkerprint in een kast. Ik weet toevallig dat de voedingen afzonderlijk qua trafo en buffering ruimer bemeten zijn dan dat NAD en Arcam in hun 7-kanaals bakken in totaal stoppen ;)

Ze komen in deze kasten:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi2000.it/media%5Cpesdiss10x7.jpg

De grote in 4U hoogte en de andere in de getoonde 2U hoogte. Ik hoop dat dit tussen nu en 3 maanden staat te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Dus je hebt eigenlijk alles al klaar, behalve de casings om het in te bouwen? Frustrerend. :P

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-11-2005 20:48 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cool hoor :). Ik ben overigens wel benieuwd naar die nieuwe digitale eindversterkers van rotel, mooi slank veel kanaals en waarschijnlijk zat vermogen om alles netjes aan te kunnen sturen. Ik weet alleen niet wat-ie mag gaan kosten.

Ik zou overigens ook heel graag mijn set upgraden met een cambridge audio azur 5.1 receiver om die later uit te breiden met nette eindversterkers en andere luidsprekers, ik vind dat echt zoooo mooi spul :).

BTW Jack van Dijk, je bent uiteraard van harte welkom. Zolang je niet uit de hoogte of denigrerend gaat doen zoals sommige mensen op rationele of mensen die wetenschap hoog in het vaandel hebben reageren en zelf ook doet alsof je de wijheid in pacht hebt, is er niets aan het handje ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
JvS schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:53:
BTW Jack van Dijk, je bent uiteraard van harte welkom. Zolang je niet uit de hoogte of denigrerend gaat doen zoals sommige mensen op rationele of mensen die wetenschap hoog in het vaandel hebben reageren en zelf ook doet alsof je de wijheid in pacht hebt, is er niets aan het handje ;).
Thanks, het zal wel loslopen dan. Ik heb zeker de wijsheid niet in pacht. En ik zeg altijd maar, uiteindelijk gaat het er alleen maar om dat we van een film kunnen genieten of naar lekker muziek kunnen luisteren. Die apparatuur is wat dat betreft niet meer dan een middel om dat te bereiken.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

GaMeOvEr schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:48:
Dus je hebt eigenlijk alles al klaar, behalve de casings om het in te bouwen? Frustrerend. :P
Niet helemaal :) 2 eindtrappen zitten al in een stereobak die ik al jaren heb draaien en voor de rears+sub gebruik ik momenteel de Marantz MM500 die onlangs voorbij kwam. Het is goed uit te houden zo ;)
Cool hoor :). Ik ben overigens wel benieuwd naar die nieuwe digitale eindversterkers van rotel, mooi slank veel kanaals en waarschijnlijk zat vermogen om alles netjes aan te kunnen sturen. Ik weet alleen niet wat-ie mag gaan kosten.
Nog niet zo lang geleden waren de verhalen nog dat klasse-D niet echt serieus bruikbaar was en nu komen ze ineens met dit soort apparaten op de markt. Ik ben zeer benieuwd hoe het klinkt, maar persoonlijk denk ik niet dat het al volwassen genoeg is om te concurreren met traditionele systemen. Voor een subwoofer is het bijvoorbeeld wel ideaal vanwege het erg hoge rendement, en daar zijn de eisen heel anders dan bij full range weergave :)
Ik zou overigens ook heel graag mijn set upgraden met een cambridge audio azur 5.1 receiver om die later uit te breiden met nette eindversterkers en andere luidsprekers, ik vind dat echt zoooo mooi spul :).
Cambridge maakt zeker goed spul, maar het moet je smaak een beetje zijn. Net als NAD neigen ze naar 'warm' geluid. Dat betekent dat het laag altijd iets wolliger klinkt en persoonlijk hou ik van gewoon droog en strak laag. Het is wel erg betaalbaar en ziet er zeer gelikt uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Exirion schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:14:
[...]

Cambridge maakt zeker goed spul, maar het moet je smaak een beetje zijn. Net als NAD neigen ze naar 'warm' geluid. Dat betekent dat het laag altijd iets wolliger klinkt en persoonlijk hou ik van gewoon droog en strak laag. Het is wel erg betaalbaar en ziet er zeer gelikt uit :Y)
Klopt wel wat je zegt van NAD, maar daar hou ik net van :P Het geluid moet warm klinken hier. Ik hou van warmte ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Ik heb deze (rmb1077) besteld en hoop hem binnenkort af te kunnen halen. Advies prijs is niet mis met 3000 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, tom, als je niet ziet dat dat avalons zijn dan weet ik niet wat jij bij het "geweldige" audioforum.be doet als reviewer. je doet altijd zo denigerend tegen iemand die "meer audionerd" (hoe zeg je dat) is, ik zag het laatst ook al bij dat kabelgedoe. "ik als reviewer heb dat gedaan, bladiebla, en ik vond het niets, dus het is niets"

jack, mooie set, ik had hem al eens gezien via htforum ergens in je signature oid denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:18:
Ik heb deze (rmb1077) besteld en hoop hem binnenkort af te kunnen halen. Advies prijs is niet mis met 3000 euro ;)
Heb je 'm ook al gehoord? En zoja, hoe klinkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

lowfi schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:18:
[...]

Op zich valt het wel mee aangezien het een zevenkanaals eindtrap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
lowfi schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:40:
Zeg jack hoe doe je dat met de center? "Fantoom" of gebruik je daarvoor gewoon de tv?
Sorry, even overheen gelezen. Center staat in Fantoom stand. Ik heb ooit nog wel de Avalon Center beluistered, maar dan was de huidige opstelling toch beter.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:19:
nou, tom, als je niet ziet dat dat avalons zijn dan weet ik niet wat jij bij het "geweldige" audioforum.be doet als reviewer. je doet altijd zo denigerend tegen iemand die "meer audionerd" (hoe zeg je dat) is, ik zag het laatst ook al bij dat kabelgedoe. "ik als reviewer heb dat gedaan, bladiebla, en ik vond het niets, dus het is niets"

jack, mooie set, ik had hem al eens gezien via htforum ergens in je signature oid denk ik.
Ik ga hier niet eens iets zinnigs op zeggen. Bij deze: B)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Captain Pervert schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:31:
Niet om sarcastisch te doen, maar echt overtuigend vind ik dat niet.
Ik heb dan ook niet de ultieme waarheid over eindversterkers, dus ga ook niet zeggen: "Eindversterkers ZIJN beter voor Stereo", of dat zo is, moet je maar eens voor jezelf uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik denk dat je signature hier ergvan toepassing is. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Captain Pervert schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 01:00:
Ik denk dat je signature hier ergvan toepassing is. :)
Dat is ie wel vaker. Zelf gevonden trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Dupje schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:17:
[...]

Klopt wel wat je zegt van NAD, maar daar hou ik net van :P Het geluid moet warm klinken hier. Ik hou van warmte ja ;)
Ik vindt zelf Cambridge juist heel neutraal klinken, die warmte is juist de reden om Marantz links te laten liggen voor mijn nieuwe stereo-set. Ik vindt Cambridge idd ook prachtig, maar denk steeds al ik het volume aanpas dat ik de volumeknop in mijn handen heb. Misschien is dat met de receiver anders, maar de kwaliteit van de stereoversterkers vindt ik niet je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:27:
De andere 4 gaan in een grotere kast en krijgen 4 aparte voedingen dus dat wordt 4 maal ringkerntrafo+elco's+eindversterkerprint in een kast. Ik weet toevallig dat de voedingen afzonderlijk qua trafo en buffering ruimer bemeten zijn dan dat NAD en Arcam in hun 7-kanaals bakken in totaal stoppen ;)
Ik hoop wel dat je er een geregelde voeding in stopt :?

Ben zelf ook bezig met een testopstelling voor een classe A ampje. Hoop daar binnenkort ook het eerste geluid uit te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 12:05
Cambridge maakt zeker goed spul, maar het moet je smaak een beetje zijn. Net als NAD neigen ze naar 'warm' geluid. Dat betekent dat het laag altijd iets wolliger klinkt en persoonlijk hou ik van gewoon droog en strak laag. Het is wel erg betaalbaar en ziet er zeer gelikt uit
Als er een merk is dat juist niet warm klinkt dan is het NAD wel... Marantz is wam, Denon is aan de warme kant, Arcam is ook vrij lauw, maar NAD is gewoon kil, wat op zich geen probleem is met speakers die aan de warme kant zijn (B&W 600 serie). Met speakers met een koeler karakter is NAD helemaal niks vind ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In amerika zijn ze helemaal gek van de panasonic sa-xr55s bijvoorbeeld, een 7 kanaals digitale versterker die je kunt bi-ampen voor zo'n 250-300 dollar daar (hier 367 euro :() Er wordt daar al gesproken dat dit zowieso de toekomst is, deze receiver schijnt zo enorm stabiel te zijn en veel meer vermogen te kunnen afleveren dan een "normale" receiver. Het geluid is ook niet meer zo hard en kil als oudere digitale modellen, nog steeds wel enorm clean en helder, dus daar moet je wel van houden!

Twee linkjes:

Het algemene topic:http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=530504

En iemand die bij zijn B&W's 802 deze receiver heeft staan een geen verschil met zijn vorige 2500 dollar kostende setje kan horen: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=600778
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 06:43:
[...]

Als er een merk is dat juist niet warm klinkt dan is het NAD wel... Marantz is wam, Denon is aan de warme kant, Arcam is ook vrij lauw, maar NAD is gewoon kil, wat op zich geen probleem is met speakers die aan de warme kant zijn (B&W 600 serie). Met speakers met een koeler karakter is NAD helemaal niks vind ik.
Yup, NAD is NIET warm, eerder behoorlijk gedefinieerd, strak (wat wel erg lekker is voor de bas) en een klein beetje naar het afstandelijke, redelijk vergelijkbaar met yamaha qua klank. Toch blijf ik zeggen dat het verschil echt niet zo heel erg groot is, want ik heb laatst die sa11 en pa11 van marantz nog gehoord en zo enorm warm vond ik dat echt niet. H/K is ook wel een merk dat redelijk warm klinkt...warmer nog dan marantz in mijn oren maar het zal ook per produkt/serie verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 09:49:
[...]

In amerika zijn ze helemaal gek van de panasonic sa-xr55s bijvoorbeeld, een 7 kanaals digitale versterker die je kunt bi-ampen voor zo'n 250-300 dollar daar (hier 367 euro :() Er wordt daar al gesproken dat dit zowieso de toekomst is, deze receiver schijnt zo enorm stabiel te zijn en veel meer vermogen te kunnen afleveren dan een "normale" receiver. Het geluid is ook niet meer zo hard en kil als oudere digitale modellen, nog steeds wel enorm clean en helder, dus daar moet je wel van houden!

Twee linkjes:

Het algemene topic:http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=530504

En iemand die bij zijn B&W's 802 deze receiver heeft staan een geen verschil met zijn vorige 2500 dollar kostende setje kan horen: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=600778
Shocking... ik ben benieuwd wanneer de andere merken gaan komen met digitale amps; het lijkt erop dat het enige verschil tussen de Rotel en de Panasonic het image en de bouwkwaliteit is. Het verschil in geluid kan moeilijk het prijsverschil van meer dan 2500 dollar verklaren als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 06:43:
Als er een merk is dat juist niet warm klinkt dan is het NAD wel... Marantz is wam, Denon is aan de warme kant, Arcam is ook vrij lauw, maar NAD is gewoon kil
Kil?? Ik weet niet waar jij naar geluisterd hebt hoor...
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 09:49:
Yup, NAD is NIET warm, eerder behoorlijk gedefinieerd, strak
En strak is het dus ook niet. Ik heb zelf die T-163 staan en heb nog proefgedraaid met een (ingespeelde) C542 CD-speler, en beide hebben wat warmer geluid. Het valt ook onmiddelijk op wanneer ik de T-163 analoog tussen de Arcam CD73 en m'n eindversterker zet. En de CD73 is ook strakker en analytischer dan de C542.

Ik denk dat jullie er andere ideeen over warm op na houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

deepspace schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 05:01:
Ik hoop wel dat je er een geregelde voeding in stopt :?
Maak je geen zorgen ;)

De eindtrappen hebben al een aantal jaren gespeeld en we hebben wel eens vermogensmetingen gedaan met continue levering op 2 Ohm belasting. (Piek)belastingen <1 Ohm waren ook geen probleem. Op de eindtrapprints zelf zitten 8 of 10 (weet ik niet mee uit m'n hoofd) 2200uF elco's die vooral snel kunnen bijspringen, en aan de voeding hangen 2 elco's in de orde van 30.000uF (grote elco's zijn trager). Verder is de ringkerntrafo aardig overbemeten, en alles wordt voldoende gekoeld om geen FETs te frituren :P

Het wordt nog wel even passen en meten om 4 van dit soort units in 1 kast te bouwen. Uiteraard ook met minimale brom van de voedingen. De versterkers zijn vooral ontworpen op geluidskwaliteit (anders bouw je ook geen klasse-A versterker) maar een goeie versterker valt of staat met de bron: een goeie stabiele voeding die veel stroom kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grappig dit over hoe een versterker moet klinken. Ik moet zeggen dat ik de verschillen tussen versterkers die ik in winkels heb gehoord altijd zooooo enorm subtiel gevonden heb. Ik heb een paar keer een verschil gehoord, dat was toen ik van een akai midi-setje met bose 301 speakers overging naar een denon receiver (met later B&W dm602's) en toen ik daarna van de denon reveiver overgestapt was op een AMC 3030 buizenversterker (en daarna op mijn huidige sonyES prologic versterker).

Voor de rest is het me altijd een beetje niet opgevallen, ik heb ze allemaal een jaar lang full time mogen beluisteren bij Raf in H'sum en het enige wat me opviel was dat verkopers die met elkaar praten het allemaal met elkaar eens zijn dat yamaha en sonyES heel fel en 'pittig' zijn, dat NAD, marantz en rotel heel neutraal zouden zijn en dat denon heel wollig zou moeten klinken.

Maar als er dan een klant/'kenner' de winkel in kwam, was de NAD ineens erg warm, de sony heel correct en de rotel heel 'gecontroleerd' en een andere klant/'kenner' zei weer heel wat anders, maar wist wel inmense verschillen te horen.

Als ik met een nieuwe luisteraar ging luisteren, gingen we eerst speakers uitzoeken. Dan kwam bijna altijd de B&W DM602, de chario syntar100, de chario syntar200T of de mission 750le als beste uit de test, als een andere verkoper dit ging doen, dan werd het vaak een JM-lab luidspreker :P. Als ik vervolgens met een 'schone' klant die veel verschil hoorde blind versterkers ging vergelijken, hoorde ze wel verschil, maar wisten nooit ook maar een versterker er uit te pikken (uit twee, degene die mooier of strakker was wisselde in een sessie rustig 6 keer :P) en als ik ging vertellen dat de yamaha veel aggresiever klonk, dan hoorde mijn klant dat ook :o.

Grappig dat ik deze ervaring nu hier ook weer zie :). ALs mensen met elkaar praten dan komen ze tot overeenstemming en als ze onafhankelijk gaan luisteren, horen ze allemaal wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 12-11-2005 12:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:05:
Maar als er dan een klant/'kenner' de winkel in kwam, was de NAD ineens erg warm, de sony heel correct en de rotel heel 'gecontroleerd' en een andere klant/'kenner' zei weer heel wat anders, maar wist wel inmense verschillen te horen.
Ik zou je bijna uitnodigen om het verschil te komen horen. Ik houd er altijd wel rekening mee dat het een kwestie van perceptie is. Maar het leuke aan Arcam CD-spelers is dat ze 2 identieke line uitgangen hebben, dus ik heb met een schakelaar kunnen schakelen tussen "met voorversterker ertussen" en "direct aan de eindversterker". Zonder m'n vader te vertellen wat ik liet horen wist ie tijdens een CD-tje zo te vertellen wat er aan het geluid veranderde als ik schakelde. En zijn mening bevestigde precies mijn vermoeden: de voorversterker geeft warme kleuring en het laag klinkt een tikkie wolliger en het stereobeeld wordt minder gedetailleerd. Met de Arcam heeft alles een vaste plek en dat staat als een plaatje voor je neus, met de NAD lijkt alles wat meer uitgesmeerd. Het maakt overigens niet uit of ik omschakel met een schakelaar ertussen of handmatig de ene of de andere Arcam output direct aan de eindversterker hang (ik meld het even voordat daar discussie over ontstaat). Hetzelfde vond ik trouwens bij de C542 CD-speler.

Enfin, we zijn het er over eens dat de verschillen niet megagroot zijn (het gros van de mensen hoort het niet eens) maar ik pik het er zo uit. Overigens hoef je niet perse buitensporig dure speakers te hebben, want met een AKG hoofdtelefoon is het verschil ook wel te horen.

Maar laten we deze discussie nou maar staken want anders krijgen we hier hetzelfde als in 'die andere topic' ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 12-11-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:31:
[...]

Shocking... ik ben benieuwd wanneer de andere merken gaan komen met digitale amps; het lijkt erop dat het enige verschil tussen de Rotel en de Panasonic het image en de bouwkwaliteit is. Het verschil in geluid kan moeilijk het prijsverschil van meer dan 2500 dollar verklaren als ik het zo lees.
tact vs icepower
betere thd
etc

Het is niet zo simpel als je het voor doet komen. In hoeveel av receivers zit wel niet hetzelfde cirrus logic chipsetje? En toch blijken ook daar verschillen tussen te zitten.

Verandert niets aan het feit dat ik die rotel ook goedkoper had willen zien trouwens, ik hou nu eenmaal van het rotel geluid ;) Overigens biedt nuforce, bel canto en nog een aantal andere bedrijven zelfde soort technieken die het veelvoudige kosten van de rotel.

hier wat info over icepower gebeuren: http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw1022.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:27:
Verandert niets aan het feit dat ik die rotel ook goedkoper had willen zien trouwens, ik hou nu eenmaal van het rotel geluid ;)
Kijk uit wat je zegt he, want voor je het weet moet je verantwoording afleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:05:
Grappig dit over hoe een versterker moet klinken. Ik moet zeggen dat ik de verschillen tussen versterkers die ik in winkels heb gehoord altijd zooooo enorm subtiel gevonden heb. Ik heb een paar keer een verschil gehoord, dat was toen ik van een akai midi-setje met bose 301 speakers overging naar een denon receiver (met later B&W dm602's) en toen ik daarna van de denon reveiver overgestapt was op een AMC 3030 buizenversterker (en daarna op mijn huidige sonyES prologic versterker).

Voor de rest is het me altijd een beetje niet opgevallen, ik heb ze allemaal een jaar lang full time mogen beluisteren bij Raf in H'sum en het enige wat me opviel was dat verkopers die met elkaar praten het allemaal met elkaar eens zijn dat yamaha en sonyES heel fel en 'pittig' zijn, dat NAD, marantz en rotel heel neutraal zouden zijn en dat denon heel wollig zou moeten klinken.

Als ik met een nieuwe luisteraar ging luisteren, gingen we eerst speakers uitzoeken. Dan kwam bijna altijd de B&W DM602, de chario syntar100, de chario syntar200T of de mission 750le als beste uit de test, als een andere verkoper dit ging doen, dan werd het vaak een JM-lab luidspreker :P. Als ik vervolgens met een 'schone' klant die veel verschil hoorde blind versterkers ging vergelijken, hoorde ze wel verschil, maar wisten nooit ook maar een versterker er uit te pikken (uit twee, degene die mooier of strakker was wisselde in een sessie rustig 6 keer :P) en als ik ging vertellen dat de yamaha veel aggresiever klonk, dan hoorde mijn klant dat ook :o.

Grappig dat ik deze ervaring nu hier ook weer zie :). ALs mensen met elkaar praten dan komen ze tot overeenstemming en als ze onafhankelijk gaan luisteren, horen ze allemaal wat anders.
Ik ben het zeker met je eens, ga ook maar eens reviews erop nalezen, geen touw op te trekken. Ook in winkels toen ik het begin aan het zoeken was naar verschillende receivers en de verkopers het verschil lieten horen vond ik al dat er eigenlijk niet zo heel veel verschil was. In het basbereik wil nog wel eens iets veranderen...maar verder valt het allemaal wel mee. Toch zou ik graag nog eens een goede blinde receiver test willen hebben, het liefst met multichannel music... benieuwd of yamaha inderdaad zoveel feller is dan marantz of h/k bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Exirion schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:28:
[...]

Kijk uit wat je zegt he, want voor je het weet moet je verantwoording afleggen :P
hehe :P het zal ook iets te maken hebben met de indoctrinatie van me vader... me ouders hebben zelf al jaren lang rotel thuis en mijn eerste gescheiden component was dan ook een rotel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Exirion schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:36:
[...]

Kil?? Ik weet niet waar jij naar geluisterd hebt hoor...
Alle versterkers van de NAD lijn van een jaar of twee terug (320, 350, 370, 160/270) op zo'n beetje alle speakers van grote speakermerken tot tussen de 500 en 1000 euro per stuk. Uiteindelijk een paar uur de C160/270 combi geluisterd op mijn huidige speakers, B&W CDM7NTs en dat was niet best; die metaldome tweeter met het krachtige maar koele geluid van die amps was gewoon onaangenaam. NAD staat algemeen bekend als een merk dat neutraal tot kil is en zeker niet warm. Mogelijk dat dat in de T serie anders is, die ken ik niet.

Ff voor de opname: ik vind NAD prima spul, ik had bijna zelf een 320BEE voor op de studeerkamer gekocht, maar je moet het spul wel weten te matchen; kille speakers met een koele amp is gewoon geen goed idee. Net als Marantz met de B&W 600 serie; dat vind ik een erg modderige combinatie. Marantz is erg warm en laat de hoge tonen nou niet echt sprankelen in de goedkopere modellen, en de 600 serie van B&W vind ik eerlijk gezegd een van de zwakkere speakerseries in dat segment; het hoog van die reeks is om te janken en de bas is erg wollig. Combineer ze en je krijgt een rampje. Ik heb zelf een SR4200 staan die gedegradeerd is tot processor / amplificatie rears. Na vruchteloze pogingen daar een mooi geluid uit te krijgen ben ik maar overgegaan op een andere amp.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-11-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:09:
Alle versterkers van de NAD lijn van een jaar of twee terug (320, 350, 370, 160/270) op zo'n beetje alle speakers van grote speakermerken tot tussen de 500 en 1000 euro per stuk. Uiteindelijk een paar uur de C160/270 combi geluisterd op mijn huidige speakers, B&W CDM7NTs en dat was niet best; die metaldome tweeter met het krachtige maar koele geluid van die amps was gewoon onaangenaam. NAD staat algemeen bekend als een merk dat neutraal tot kil is en zeker niet warm. Mogelijk dat dat in de T serie anders is, die ken ik niet.
Dat zou goed kunnen, maar zoals ik zei heb ik de C542 ook een paar dagen beluisterd. Maar NAD heeft natuurlijk ook nog de S-lijn, dus hel idd onzin zijn om alles van een merk over 1 kam te scheren.

Aan de andere kant heb ik hier een Arcam Blackbox 50 DAC bij de PC staan, m'n vader heeft een Arcam transport met losse DAC uit een hogere klasse en zelf heb ik de CD73 staan. Daar zit qua klank erg veel verwantschap tussen.
Ff voor de opname: ik vind NAD prima spul, ik had bijna zelf een 320BEE voor op de studeerkamer gekocht, maar je moet het spul wel weten te matchen; kille speakers met een koele amp is gewoon geen goed idee. Net als Marantz met de B&W 600 serie; dat vind ik een erg modderige combinatie. Marantz is erg warm en laat de hoge tonen nou niet echt sprankelen in de goedkopere modellen, en de 600 serie van B&W vind ik eerlijk gezegd een van de zwakkere speakerseries in dat segment; het hoog van die reeks is om te janken en de bas is erg wollig.
Mjah, dat van die wollige bass herken ik van Marantz wel van m'n zus en van m'n neef (die van m'n zus is een tweedehandsje dat nieuw rond de 500 euro heeft gekost) en ik ben er niet kapot van.

Maar goed, ik verwacht erg tevreden te zijn met de AVP700 en dat ben ik met de CD73 al. Misschien dat een upgrade naar CD192 ooit nog de moeite waard is, maar ik vind het geluid van de CD73 al erg lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Jack van Dijk schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 22:37:
[...]
Sorry, even overheen gelezen. Center staat in Fantoom stand. Ik heb ooit nog wel de Avalon Center beluistered, maar dan was de huidige opstelling toch beter.

Jack
Nu lees ik hier en daar nogal eens dat het weglaten van de center (in een surround-opstelling) een kleinere 'sweet spot' oplevert. Heb jij daar toevallig een mening over (je hebt immers het één en ander geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Ik vindt zelf dat het met name de combinatie is van amp en speakers die soms fantastisch klinkt en soms niet om aan te horen is. Maar iedereen heeft gelukkig zijn eigen voorkeur.
Persoonlijk vindt ik Marantz niet om over naar huis te schrijven (dan heb ik het wel over de stereoversterkers en niet over de receivers, die ken ik niet echt). Comineer je Marantz met B&W, vindt ik het niet mooi en idd een beetje wollig klinken, maar Marantz met Kef (Q-serie)of Quad (L-serie) bijvoorbeeld is alweer een ander verhaal. Mijn eigen smaak gaat meer richting Rotel, Arcam of Cambridge Audio, waarvan ik vindt dat ze de muziek weergeven zoals die is (in mijn oren dan he), ze voegen daar geen klankkleur aan toe, zoals Marantz dat voor mij wel doet. Maar zoals ik al zei, vindt ik de kwaliteit van de bediening van Cambridge Audio gewoon slecht en plastic dat ik voor Rotel gekozen heb. Ik ga eigenlijk weer steeds meer terug naar stereo, meerkanaals kan mij niet echt boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
lord.farquaad schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:06:
[...]

Nu lees ik hier en daar nogal eens dat het weglaten van de center (in een surround-opstelling) een kleinere 'sweet spot' oplevert. Heb jij daar toevallig een mening over (je hebt immers het één en ander geprobeerd).
Dat is ook zo. De sweet spot wordt kleiner, maar als je dan ook in de sweet spot zit dan is het geweldig. Bij de meeste center speakers, hoe goed ook gematched met de hoofdspeakers, hoor je toch de overgang tussen de hoofd en center speaker als er bijvoorbeeld een auto van links naar rechts door beeld rijdt. Daar heb je hier totaal geen last van.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Jack van Dijk schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:40:
Dat is ook zo. De sweet spot wordt kleiner, maar als je dan ook in de sweet spot zit dan is het geweldig. Bij de meeste center speakers, hoe goed ook gematched met de hoofdspeakers, hoor je toch de overgang tussen de hoofd en center speaker als er bijvoorbeeld een auto van links naar rechts door beeld rijdt. Daar heb je hier totaal geen last van.
Bij mij is vooral zo dat ik het niet zie zitten om een center speaker boven of onder m'n TV te plaatsen, want dat ziet er niet uit met een LCD TV en een strak vormgegeven meubel eronder. Verder zou ik een closed box center willen hebben en dat maakt het nog groter en lomper.

Afgezien van dit alles vind ik het zelf ook altijd het mooiste om in 4.0 of 4.1 te luisteren met films. Center voegt alleen wat toe als je met meerdere mensen zit te kijken, maar met z'n tweetjes op de bank gaat ook al prima zonder center.

Ik ben recentelijk wel gezwicht voor een subwoofer omdat ik op m'n oude voorversterker het LFE signaal niet lekker kon regelen als het over de front speakers liep. En nu een week later heb ik dan ineens besloten om te upgraden en die NAD weg te doen :+ Het laag uit m'n dalines (transmission lines, wat je wil...) klinkt veel beter dan die sub, dus als de nieuwe voorversterker beter bass management heeft met 4.0 dan moet ik nog bekijken of die sub nog een meerwaarde heeft. Met goeie speakers en een goeie luisterpositie ben ik nogstees 4.0-aanhanger :P

Wanneer zei ik ook alweer dat die sub niet zo snel weg zou gaan als die versterker? :{

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 13-11-2005 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb ook wel een poging gedaan tot blind testen en dat liep op niets uit..... uiteindelijk klonk alles hetzelfde en liep ik met een Harman Kardon de deur uit terwijl ik wist dat ie geen haar beter klonk dan mijn oude Pioneer en die op zijn beurt weer geen milimeter beter klonk als zijn voorganger.... de Yamaha.

Maarja het oog wil ook wat en de kleur van de Yamaha vond ik pislelijk, de Pioneer was saai en de Harman Kardon paste perfect bij de rest. ;-)

Owke mijn nederige setje,

Als eerste de speakers..... ik had B&W zuilen maar die donderde mijn kat iedere nacht om omdat ie het leuk vond er op te springen voor een lekker slaap plekje en dat gaat niet goed natuurlijk. Dus ik heb die kat vervloekt maar aangezien ik hem niet het huis uit kan donderen omdat ik er dan zelf achteraan ga (volgens mijn huidige vriendin), ik hem s'nachts ook niet vast mag nagelen aan de muur en ik het die kleine etter ook niet af kan leren maar een iets bescheidener speaker setje gekocht wat iets minder snel om valt.

Nu kwam ik op speurders een setje Technics speakers tegen die ik eigenlijk boven op kantoor/dj kamer had willen zetten maar aangezien daar nog geen versterker of wat staat heb ik ze beneden neer gezet..... en ik denk dat ze daar ook maar blijven staan want ik vind ze prima klinken.

Enige jammere is dat ze 6 Ohm zijn en de HK graag 8 Ohm speakers aan zijn kontgat heeft hangen (is zoiets schadelijk? Lijkt me niet aangezien de receiver niets warmer word dan normaal). In multichannel mode moeten de fronts nu ook ineens de + in in plaats van de - qua volume om ze gelijk te trekken met de rest. Nog een vreemd iets was dat 1 midden toon speaker in het begin ontzettend rot klonk...... raar maar waar was dat na opnieuw aansluiten en een half uurtje de beuk er in helemaal weg. Hoe het kan mag joost weten maar het is weg en hij klinkt prima dus het zal mij verder mijn kont oxideren.

Owke de speakers,
Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_ht1.jpg

De HK en zijn JVC dvd vriendje (HD recorder is weg voor reparatie) en daaronder de DTV box van de Cai harderwijk. Helemaal onderaan dat h**rending van Versatel die het vaker niet doet dan dat ie wel zin heeft om te werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_ht2.jpg

Andere kant van de kamer staat de ó zo bekende klippan bank met mijn vakkundig scheef gehangen schilderijtjes.... en de 2 surround speakers die dinsdag vervangen gaan worden voor 2 infinity spreeuwen kastjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_ht3.jpg

En de kat..... ach die heeft ondertussen een nieuwe slaap plek. Mijn imitatie fatboy..

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_ht4.jpg

Ow en let niet op de puinzooi..... mijn vriendinnetje zit 3 weken lang in London dus het is weer feest. Tot diep in de nacht film kijken, veel en vet vreten, te laat uit m'n nest rollen (voordeel van in de horeca werken) en er een ontiegelijke takkezooi van maken en niets achter je kont op ruimen omdat je weet dat ze dit weekend toch niet langs komt. Nooit geweten dat ik dat zou zo kunnen weten te waarderen ;-)

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 13-11-2005 01:45 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Reind schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:42:
*knip*

En de kat..... ach die heeft ondertussen een nieuwe slaap plek. Mijn imitatie fatboy..

[afbeelding]
*knip*
Wat liev O+ O+

Leuke set trouwens ook :), fijn he, het rijk alleen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Kat is inderdaad verder wel heel erg lief....... alleen soms kun je zo'n beest wel achter het bahang plakken. Heeft ie mooi mazzel dat we hier in huis nergens behang hebben.

En schijnbaar heeft ie het hier naar zijn zin. Beestje is vorig jaar aan komen wandelen en was toen krap 10 weken oud. Aan gegeven bij amivedi maar nooit opgehaald dus nu geef ik hem maar vreten en een schijthok op de gang ;-) (zou de ukkepuk nu overigens ook niet meer kwijt willen want behalve irritant is het s' ochtends ook de beste wekker die je je wensen kan ;-) )

Even wat anders..... iemand een idee waar tegen een mooie prijs (en dus geen godsvermogen) een staander te krijgen is waar de speakers op kunnen staan? Dat is namelijk hetgeen wat er nu nog ontbreekt.

En er ontbreekt nog een mooie lcd tv van 81cm maar daar word hard voor gespaard ;-)

En het rijk alleen is inderdaad heerlijk. Nu woon ik normaal gesproken ook niet samen maar in de weekenden is m'n vriendin normaal gesproken hier. In dat studenten hok in Amsterdam wil ik namelijk nog niet dood gevonden worden.... en nu dus 3 weken in het weekend het rijk alleen, ik doe dus niets anders als film kijken en een beetje van de rust genieten ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 13-11-2005 03:46 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
Exirion schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:59:
[...]

Bij mij is vooral zo dat ik het niet zie zitten om een center speaker boven of onder m'n TV te plaatsen, want dat ziet er niet uit met een LCD TV en een strak vormgegeven meubel eronder. Verder zou ik een closed box center willen hebben en dat maakt het nog groter en lomper.

Afgezien van dit alles vind ik het zelf ook altijd het mooiste om in 4.0 of 4.1 te luisteren met films. Center voegt alleen wat toe als je met meerdere mensen zit te kijken, maar met z'n tweetjes op de bank gaat ook al prima zonder center.
Helemaal mee eens. En ondanks dat mijn tv al een bakbeest op zich is vind ik ook daarmee het mooier staan zonder center speaker. Dit was namelijk de oude situatie toen ik nog wel een center speaker had:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdijk/stereo/images/myset3.jpg
Exirion schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:59:

Ik ben recentelijk wel gezwicht voor een subwoofer omdat ik op m'n oude voorversterker het LFE signaal niet lekker kon regelen als het over de front speakers liep. En nu een week later heb ik dan ineens besloten om te upgraden en die NAD weg te doen :+ Het laag uit m'n dalines (transmission lines, wat je wil...) klinkt veel beter dan die sub, dus als de nieuwe voorversterker beter bass management heeft met 4.0 dan moet ik nog bekijken of die sub nog een meerwaarde heeft. Met goeie speakers en een goeie luisterpositie ben ik nogstees 4.0-aanhanger :P

Wanneer zei ik ook alweer dat die sub niet zo snel weg zou gaan als die versterker? :{
Ik zie bij mij ngog wel eens een sub toegevoegd worden. De Avalon Eclipse staat er nu niet om bekend dat die megadiep gaat, dus zeker bij films is een sub wel welkom.

Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhier de foto`s van mijn twee weken werk... Een FleXy Rack..

Excuses voor de kwaliteit van de foto`s.. De Ixus30 van mijn broertje werkt alleen nog zonder tft schermpje, daar het scherm gebroken is..

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/9445/img18642sy.th.jpg

Bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/9150/img18652jr.th.jpg

Zijkant:
Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/9181/img18667dt.th.jpg

Pootje van de Gamma, inclusief stelpootjes:
Afbeeldingslocatie: http://img485.imageshack.us/img485/6047/img18707br.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Weet je wat jij mist? :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d3eb96dd799bbbfc02f92070a14c6247/full.jpg

:P

Mooi rekje, leuke set ook. Had je het rek van je tv en je audio-rack niet om kunnen draaien? Dan lijkt je tv beter in het midden te staan (met links: sub + l front & met rechts: audio-rack + r front)...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de opstelling is nog niet super, maar ik ga er niet al te veel aan doen.. Ga namelijk over twee weken op kamers... Staat nu even zo.. En ik moet op mijn nieuwe kamer maar eens kijken hoe ik het doe.. Speakerkabels voor de fronts zijn ook te kort met hun 2 meter..

En zo`n case.. Mjah, graag :) Soms wens ik mezelf wel een geldboompje toe :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:52:
Klopt, de opstelling is nog niet super, maar ik ga er niet al te veel aan doen.. Ga namelijk over twee weken op kamers... Staat nu even zo.. En ik moet op mijn nieuwe kamer maar eens kijken hoe ik het doe.. Speakerkabels voor de fronts zijn ook te kort met hun 2 meter..

En zo`n case.. Mjah, graag :) Soms wens ik mezelf wel een geldboompje toe :P
Erg netjes...maar inderdaad niet helemaal in verhouding, slaap je nu op de grond of zie ik dat helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jack van Dijk schreef op zondag 13 november 2005 @ 10:17:
[...]

Helemaal mee eens. En ondanks dat mijn tv al een bakbeest op zich is vind ik ook daarmee het mooier staan zonder center speaker. Dit was namelijk de oude situatie toen ik nog wel een center speaker had:

[afbeelding]

[...]

Ik zie bij mij ngog wel eens een sub toegevoegd worden. De Avalon Eclipse staat er nu niet om bekend dat die megadiep gaat, dus zeker bij films is een sub wel welkom.

Jack
Ja, dan ziet het er nu idd een heel stuk beter uit :) Ik heb ook het zelfde probleem - ik zou best een center willen (als ik van mijn 4.0 overstap naar 5.1 oid, duurt alleen nog even, heb verhuisplannen ;) ) maar als ik die op of onder mijn TV in mijn meubel wil zetten gaat dat zeker voor geen meter passen, of ik moet er zelf 1 bouwen. Wat op zich ook wel zou kunnen, ware het niet dat ik daar 0,0 ervaring in heb :P

@Jack: beetje off topic, maar zou je je naam niet iedere keer onder je post willen zetten? Ik weet dat je nieuw bent op GoT, maar het is best wel irritant eigenlijk. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hmmm...ziet er wel stijlvol uit zo in het hoogglans wit Hookipa! Hetzelfde rack als velen, maar dan toch weer net even anders. Klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Laatst online: 10-09 16:17
@ The_Eagle.

Dat is beleefdheid op het HTforum. ;) :)

[ Voor 16% gewijzigd door Graft op 13-11-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:09:
[...]

Erg netjes...maar inderdaad niet helemaal in verhouding, slaap je nu op de grond of zie ik dat helemaal verkeerd?
Ik slaap nu inderdaad op de grond, op 2 matrasjes :)
Het is nog eventjes behelpen, maar heb nu geen ruimte meer voor mijn 180 bij 210 bed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack van Dijk
Graft schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:14:
@ The_Eagle.

Dat is beleefdheid op het HTforum. ;) :)
:) Zoveel fora, zoveel regels. Ik zal er rekening mee houden

Jack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:19

-Sander-

///M Powerrrrrr

Gisteren mijn kamer veranderd en een nieuw meubel gekocht voor tv/audio :)
Dus net even wat nieuwe foto's geschoten..

Sinds 2 week draai ik weer op 5.1 (moet alleen de speakers achter nog ophangen aan de muur, ze staan nu op de grond naast bed en achter de stoel) , maar met deze verandering kan ik nu ook dvd's kijken uit bed en uit mijn luie stoel 8)

Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Receiver : Sony STR-DE245
DVD Speler: Daewoo (Chevrolet :+ ) DVD9000S5
CD Speler: Kenwood DP-1050
Front's : Magnat Motion 88
Center : JBL ATX-10C
Rear's : Sony SS-H1500
Subwoofer : JBL Digital 10
Bekabeling: Oehlbach

De front speakers en sub staan op spikes en een marmer tegel.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/HT/klein/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/HT/klein/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/HT/klein/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/HT/klein/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/HT/klein/5.jpg

En dit was de oude opstelling
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/HT/klein/htoud.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door -Sander- op 13-11-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien handig om ff je specs te plaatsen ;) Je hebt in ieder geval flinke kolossen van speakers ;)

Maar om nog ff op die amp warm/koud discussie terug te komen: Ik wil jullie wel eens een dubbelblinde test zien doen met al die verschillende amps (natuurlijk wel allemaal in de meest neutrale instelling). Ik vraag me af of het dan nog steeds zo makkelijk is om de verschillen aan te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 18:31

Daklem

Audio Nerd

deepspace schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:34:
Misschien handig om ff je specs te plaatsen ;) Je hebt in ieder geval flinke kolossen van speakers ;)

Maar om nog ff op die amp warm/koud discussie terug te komen: Ik wil jullie wel eens een dubbelblinde test zien doen met al die verschillende amps (natuurlijk wel allemaal in de meest neutrale instelling). Ik vraag me af of het dan nog steeds zo makkelijk is om de verschillen aan te wijzen.
dat denk ik wel dat het kan, want al hifi freak weet je toch wel wat jouw eigen sound is, en elke amp heeft toch wel een iets andere sound. zelfs een doof persoon hoort nog verschil tussen bepaalde amps. Ik zeg niet dat je het bij elke amp goed hoort, maar er zijn er zat waarbij je het dus wél hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
deepspace schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:34:
Ik weet wel zeker dat mij het niet lukt om de amp blind met merk te noemen, echter kan ik wel aanduiden of ik een bepaalde te warm vindt of niet. Marantz is niet mij smaak, Arcam, Cambridge en Rotel wel. Volgens heeft niemand hier gezegd dat hij exact de merken er uit haalt.

edit:

Kennelijk inmidels toch iemand, hehehe

[ Voor 5% gewijzigd door mlevd op 13-11-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Daklem schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:56:
dat denk ik wel dat het kan, want al hifi freak weet je toch wel wat jouw eigen sound is, en elke amp heeft toch wel een iets andere sound. zelfs een doof persoon hoort nog verschil tussen bepaalde amps. Ik zeg niet dat je het bij elke amp goed hoort, maar er zijn er zat waarbij je het dus wél hoort.
Ik herinner me nog de blinde test van vorig jaar. Het echt uitelkaar houden van verschillende amps was echt nagenoeg onmogelijk.

Let wel dat ik het niet over amps ga hebben met een verrotte response een bepaalde "sound" naar voren proberen te halen. Zoiets is in ieder geval aan mij niet besteedt en zie ik als een "fout" product. Ik denk dat als ik mijn Marantz receiver, Parasound amp, en T-amp echt uit elkaar moet gaan halen, ik het er toch wel erg moeilijk ga krijgen. De Marantz is nog wel te doen misschien (die ruist vooral wat meer, en is wat "modderig"), maar Parasound en T-amp, is echt lastig, hoewel dat toch echt twee helemaal verschillende amps zijn). Ik denk op zijn minst dat je met een blinde test zult merken dat de verschillen vele malen kleiner zijn dan men zo altijd gedacht heeft. Let wel: ik heb het hier over standaard luistervolume. Het is vrij logisch, dat als je de grenzen van amps gaat verkennen, je wel degelijk snel de verschillen zult vaststellen. Natuurlijk heb ik het wel over amps in een redelijke prijsklasse, geen micoset van de Aldi ofzo ;)

De psychacoustiek heeft ook hier een grote vinger in de pap vrees ik.

Maar ik ga alweer te offtopic :/

[ Voor 10% gewijzigd door voodooless op 13-11-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

deepspace schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:13:
[...]
Stoute jongen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Mijn nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://www.eurostar-ostrava.cz/images/denon_b/dcd755.jpg

Denon DCD-755AR :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

op eBay gewonnen toevallig? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

deepspace schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:13:
[...]

Ik herinner me nog de blinde test van vorig jaar. Het echt uitelkaar houden van verschillende amps was echt nagenoeg onmogelijk.

Let wel dat ik het niet over amps ga hebben met een verrotte response een bepaalde "sound" naar voren proberen te halen. Zoiets is in ieder geval aan mij niet besteedt en zie ik als een "fout" product. Ik denk dat als ik mijn Marantz receiver, Parasound amp, en T-amp echt uit elkaar moet gaan halen, ik het er toch wel erg moeilijk ga krijgen. De Marantz is nog wel te doen misschien (die ruist vooral wat meer, en is wat "modderig"), maar Parasound en T-amp, is echt lastig, hoewel dat toch echt twee helemaal verschillende amps zijn). Ik denk op zijn minst dat je met een blinde test zult merken dat de verschillen vele malen kleiner zijn dan men zo altijd gedacht heeft. Let wel: ik heb het hier over standaard luistervolume. Het is vrij logisch, dat als je de grenzen van amps gaat verkennen, je wel degelijk snel de verschillen zult vaststellen. Natuurlijk heb ik het wel over amps in een redelijke prijsklasse, geen micoset van de Aldi ofzo ;)

De psychacoustiek heeft ook hier een grote vinger in de pap vrees ik.

Ik mag toch aannemen dat je je parasound ertussen uit kan pikken, anders snap ik het totaal niet dat je zo'n prijzig apparaat koopt, als je het verschil toch niet gaat horen!

Ik mag hopen dat ik jouw reactie fout interpeteer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Daklem schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:04:
Ik mag toch aannemen dat je je parasound ertussen uit kan pikken, anders snap ik het totaal niet dat je zo'n prijzig apparaat koopt, als je het verschil toch niet gaat horen!

Ik mag hopen dat ik jouw reactie fout interpeteer. :X
Wie zegt dat ik er veel voor betaald heb :? Daarnaast: de T-amp chip wordt ook in High-end amps gebruikt van meerdere duizende euro's ;) Ik zeg ook niet dat de Parasound geen voordelen heeft t.o.v de Marantz (meer dan zat om de prijs te rechtvaardigen), maar het verschil in sound is toch echt wel minimaal hoor. Ik denk dat je dit soort verschillen echt compleet overschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Ik krijg een beetje de neiging om op ebay e.d. alle goudkleurige Denon componenten op te kopen.
Echt een doodzonde dat ze die kleur eruit gooien.
Als er iets goed kapot gaat zit ik straks met zo'n steriel zilver ding opgescheept.

Zal wel een mooie klus worden om het binnenwerk van die nieuwe SACD-speler in m'n gouden 1450-AR te lepelen
http://denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=1&MID=3&sub=2&action=detail&Pid=251

Tegen die tijd komt er natuurlijk wel een foto verslag :+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Nee, hoezo?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Zag hem een aantal uur geleden op ebay tekoop staan voor 200 eurootjes. met nog 2 uur te gaan, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Daklem schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:42:
[...]

Zag hem een aantal uur geleden op ebay tekoop staan voor 200 eurootjes. met nog 2 uur te gaan, vandaar ;)
Vind ik best veel geld voor een 2e hands exemplaar.

Ik heb 'em zelf gekocht voor 25 Euro, maar wel defect. Soms leest het apparaat niet goed en slaat over als gevolg. Een nieuwe laser unit deed wonderen ;)

Hij speelt trouwens perfect! Er zit een ingebouwde voorversterker in, ik kan 'em dus direct koppelen aan de eindtrap van mijn PM 78. Ik hoor echter geen verschil, dus ik gebruik gewoon mijn Marantz als ''intergrated''. Da's ook makkelijker met ingangskeuze en AB. De Alps volume knop werkt ook nauwkeuriger dan zo'n digitale regeling.

Ik ben weer even happy :P

[ Voor 49% gewijzigd door Barry|IA op 13-11-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 12-09 17:02
Allereerst wil ik zeggen dat er zeer mooie HT's langskomen!!! Ik zit nog elke dag dit topic te volgen :) (als het niet een paar x per dag is hehe)...

M'n ouders zijn (helaas) weer terug dus het maandje alleen thuis zijn zit erop...wel m'n kamer maar eens goed onder handen genomen en ik wil jullie niet van het resultaat weerhouden!

Eerst maar even de specs:

- Marantz SR4200
- Marantz DV4200
- 2x Quadral QLX 205
- Sony 70 Watt Center
- 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands
- JBL XTI 300 SUB
- Aristona 70cm TV
- Benq DX650 + 2x DIY scherm (beneden projecteer ik 210cm bij 118cm en boven 170cm bij 96cm, beiden 16:9)

PICS

Eerst nog een foto van de bios beneden toen m'n ouders weg waren (je ziet alleen de voorkant de achterkant laat ik nu maar even achterwege want dat heeft niet de prioriteit van deze post ;))..:
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/images/IMG_2097klein.jpg
Klik hier voor een grotere foto!

Hier nog een aantal foto's van de oude opstelling op m'n slaapkamer (voor de vergelijking :))...
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_1189klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_1668klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_1185klein.jpg

Dan wordt het nu tijd voor foto's van de nieuwe indeling ;)

Voorkant! (hier had ik eerst m'n dvd's "hangen"...zie hierboven)
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_2222klein.jpg

Zijkant!
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_2278klein.jpg

Achterkant!
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_2225klein.jpg

Wat logo's om m'n kamer wat te verfraaien :)
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_2248klein.jpg

Andere deel van m'n kamer (voorheen was dit de "voorkant" van m'n HT zie pics boven)
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_2271klein.jpg

Nog een ingezoomde foto...
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_2274klein.jpg

Screenshot van Madagascar :)
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/IMG_2275klein.jpg

Als laatst nog 2 Panorama foto's waarmee ik gisteren een beetje mee aant spelen was....ziet er wel geinig uit ;)
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/panorama2-4klein.jpg

Panorama hele kamer
Afbeeldingslocatie: http://80.100.81.178/HT/images/KamerJoost/panoramaheleruimte2klein.jpg

Zie ook de volgende website over m'n HT! http://80.100.81.178/HT/index.html

[ Voor 5% gewijzigd door Road-runner83 op 13-11-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@road runner

Heb je geen last van het lawaai van je beamer, ik bedoel, hij hangt wel naast je hoofd te zoemen hé zo?
Verder mooie veranderingen!

Heb je misschien een ietwat uitgebreidere beschrijving (of pics) van hoe je je scherm gemaakt hebt? Want die beneden is echt wel :9~ !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:42:
Dan wordt het nu tijd voor foto's van de nieuwe indeling ;)
Dat moet een grotere verandering hebben gegeven dan elke andere mogelijke upgrade, ziet er VEEL beter uit, kun je eindelijk de rears echt naar je toedraaien tenminste ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.