Heb jij nou lipsync problemen of heeft deze speler delay mogelijkheden voor geluid?
Als het geluid hard zat staat dan heb ik geen last van de beamerVerwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:09:
@road runner
Heb je geen last van het lawaai van je beamer, ik bedoel, hij hangt wel naast je hoofd te zoemen hé zo?
Verder mooie veranderingen!
Heb je misschien een ietwat uitgebreidere beschrijving (of pics) van hoe je je scherm gemaakt hebt? Want die beneden is echt wel!!
Scherm beneden is heeeel simpel
Het scherm boven is professioneler aangepakt moet ik zeggen (daarvoor had ik dan ook een voorbeeld van iemand anders + nog iets verder in dit soort werk verdiept
(bovenaan de site het scherm van iemand anders en vervolgens verder naar onder het scherm (met beschrijving en pics dat ik samen met een vriend gemaakt heb)...
@kippekop Yups klopt tis zeker een hele grote verandering
Aha, ik vroeg me al af of die tv mooi zou staan bij die receiver (die ik ook heb). En ja, het staat dus prachtigVerwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:52:
Samsung LE32R51B tv
Samsung HD850 dvd speler over hdmi
Harman Kardon 130 receiver
Waarom heb je geen bijpassende dvd-speler? Was HDMI een vereiste?
Verwijderd
Omdat ik die nog niet had, ik had een goedkope hiteker eerst en die was gestorven. Al voordat ik de tv had overigens, maar omdat de samsung ook er goed bij past en hdmi heeft en even duur is als de H/K heb ik daarvoor gekozen.Reinier schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:49:
[...]
Aha, ik vroeg me al af of die tv mooi zou staan bij die receiver (die ik ook heb). En ja, het staat dus prachtig![]()
Waarom heb je geen bijpassende dvd-speler? Was HDMI een vereiste?
Verwijderd
Wat voor vitrinekast is dat die jij hebt? Waar komt hij vandaan en wat kost hij?
Ik ben namelijk nog op zoek naar een nette kast voor mijn 400 dvds..
Vitrinekast via marktplaats gekocht zo'n 2 weken geleden! 50 euro heeft hij gekost. Er zitten momenteel 500 dvd's in. Alleen is het natuurlijk niet ideaal dat je voor de achterste rij nog een rij hebt maar ik heb ze wel gesorteerd op genre dus heb ik een film nog wel vrij snel gevondenVerwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:42:
[...]
Wat voor vitrinekast is dat die jij hebt? Waar komt hij vandaan en wat kost hij?
Ik ben namelijk nog op zoek naar een nette kast voor mijn 400 dvds..
Dus ik zou zeggen speur marktplaats af ;-)....het fijne van deze kast was dat ik er 2 extra glazen planken bij kreeg (daardoor kon ik de kast optimaal gebruiken voor m'n dvd's
Gekke vraag: welke kleur heb je op de muur?Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
Samsung LE32R51B tv
JBL sattelietspeakers met 2 homemade Visaton fronts
veel ikea-shit
Verwijderd
Prachtige set, en idd mooie kleur op de muur!Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
Samsung LE32R51B tv
veel ikea-shit
Verwijderd
De rest van mijn kamer is wit, ik heb een muur en deze kleur gedaan en das echt wel vet.Steveedge schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:57:
Gekke vraag: welke kleur heb je op de muur?Ik vind het mooi.
Flexa (vt wonen) lei

Leuk systeempjeVerwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:52:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
Samsung LE32R51B tv
veel ikea-shit
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
ziet er echt mooi uit, maar wat een lichtkanon is zo'n tv eigenlijk
Verwijderd
Hmmm, dan moet ik inderdaad maar eens rondkijken op marktplaats, o.i.d.Road-runner83 schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:52:
[...]
Vitrinekast via marktplaats gekocht zo'n 2 weken geleden! 50 euro heeft hij gekost. Er zitten momenteel 500 dvd's in. Alleen is het natuurlijk niet ideaal dat je voor de achterste rij nog een rij hebt maar ik heb ze wel gesorteerd op genre dus heb ik een film nog wel vrij snel gevonden![]()
Dus ik zou zeggen speur marktplaats af ;-)....het fijne van deze kast was dat ik er 2 extra glazen planken bij kreeg (daardoor kon ik de kast optimaal gebruiken voor m'n dvd's)
Verwijderd
Koud? Mwa, ik hou gewoon meer van een modern interieur. Er moet eigenlijk nog een mooie plaat tegen de muur. En ik ben pas 23/student.JT schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:44:
Leuk systeempjeMaar vind je je kamer niet heel erg "koud" aandoen zo ?
Als de brightness en contrast van zon ding op max staat, en er komt savonds een wit beeld voorbij doet het echt pijn aan je ogenCougar schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:56:
ziet er echt mooi uit, maar wat een lichtkanon is zo'n tv eigenlijk.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 12:02 ]
Ja., dus ? Ik ookVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:58:
[...]
Koud? Mwa, ik hou gewoon meer van een modern interieur. Er moet eigenlijk nog een mooie plaat tegen de muur. En ik ben pas 23/student.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Je wil toch niet zeggen dat dat een studenten kamer is ?? Zo wel, hoe groot is dat ding wel niet dan ?Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:58:
[...]
Koud? Mwa, ik hou gewoon meer van een modern interieur. Er moet eigenlijk nog een mooie plaat tegen de muur. En ik ben pas 23/student.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Jup dat kan. Sorry maar ik vind het design van de huidige H/K serie het mooiste wat er is.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:16:
Ik blijf het toch heel erg lelijk bij andere receivers en apparaten vinden dat het allemaal zo fel blauw moet zijn, enorm afleidend, of kun je die aan en uitknop en display/volumeknop uitdoen?? Wat dat betreft vind ik de yamaha bruin/geel of die van onkyo toch een stuk mooier!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:23 ]
Ik ben het met je eens!Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:21:
[...]
Jup dat kan. Sorry maar ik vind het design van de huidige H/K serie het mooiste wat er is.
* Reinier aait z'n AVR 130 en DVD 21
Binnenkort ontvang ik een defecte AVR 630 die ik om ga bouwen tot HTPC, dát wordt een stoere setup
Het is dat ik NAD fanboy ben anders had ik vast ook Harman Kardon gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:21:
[...]
Jup dat kan. Sorry maar ik vind het design van de huidige H/K serie het mooiste wat er is.

Is persoonlijk. Ik vind zelf H/K design een beetje pimperig, maar kan me best voorstellen dat veel mensen het mooi vindenVerwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:21:
[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 15-11-2005 19:49 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Was wel iemand met zo een, maar volgens mij kon je alleen de AVR 130 in het volledig zwart krijgen dacht ik (en de reden daarvoor is me een raadsel).
Verwijderd
Natuurlijk is het allemaal een kwestie van smaak.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:57 ]
Ze hebben eerst het design uitgeprobeert met die limited editions voor het "zoveel" jarig bestaan (507LE e.d.) Dat was geloof ik wel een groot succes gezien die enorme stapels bij de mediamarkt toen.
Die limited editions schijnen zelfs nog wat beter te zijn door de enorm goede voeding die er in zit.
Iets wat vooral een tijd terug het sterke punt was van HK.
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
Je hebt gelijk, hoewel de combinatie zilverkleurig/metaal en transparant zwart al jaren door H/K gebruikt wordt:ToniBraxton schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:21:
Die HK's zien er zeker stoer uit.
Ze hebben eerst het design uitgeprobeert met die limited editions voor het "zoveel" jarig bestaan (507LE e.d.)

Het gaat mij om de rearspeakers. Hoe moeten deze opgesteld worden?
Op oorhoogte? (zo'n 1,25 m hoog) of ongeveer op 2 meter?
En moeten ze dan richting de tv staan, of richting de ontvanger, de bank dus? (zeg maar naar binnen gedraaid of gewoon recht voor uit)
Bedankt alvast
[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 15-11-2005 21:26 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Nog een tip voor de mensen die hem niet gezien hebben Internal Affairs a.k.a. Wu Jian Dao is een erg goede film
Ik ben echt wakkerReinier schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:34:
Waarom lees ik op die site dan dat ze hóger moeten hangen, dus niet op oorhoogte?
Waar lees je dat danReinier schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:34:
Waarom lees ik op die site dan dat ze hóger moeten hangen, dus niet op oorhoogte?
Tja, dat is ook wel heel vaag: op 2 meter hangen ze ook "above" en dat is zeker niet optimaal. Ik zou dan zeggen: iets boven oorhoogte.amd187 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:04:
"Our recommended height for the surrounds is above ear level, as soundtracks are likely to be optimized for that location."
Ik vind het ook erg mooi maar het moet passen bij de rest. Pleur je het geheel in een eikenhouten kastje dan staat het inderdaad voor geen meter en ben je mooier af met een NAD (hebben we het alleen even over de looks hé ;-) ).Exirion schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:49:
[...]
Is persoonlijk. Ik vind zelf H/K design een beetje pimperig, maar kan me best voorstellen dat veel mensen het mooi vinden(ik denk eigenlijk dat het vooral jongeren aanspreekt)
Ik heb destijds mijn Pioneer ook verruild voor de HK omdat ik de HK gewoon ontzettend mooi vond ogen en het toch iets is wat bij mij pontificaal in het midden van de woonkamer staat. Kom je bij mij de woonkamer binnen lopen dan is het eerste wat je op valt de HK...... tenminste dat is altijd het eerste wat mensen zeggen als ze binnen komen lopen "hey gave stereo"
In een strak interieur komt een HK dus best mooi tot zijn recht. Ik heb er wel eens de balen van dat er hier geen laminaat op de vloer kan. (in verband met de onderburen en mijn houten onder vloer is dat niet echt verstandig).
Naast een mooi geluidje en genoeg features moet zo'n ding natuurlijk wel een beetje smoelen in de woonkamer en gelukkig zijn ze bij HK ook nog net niet helemaal achterlijk ( :-P ) en kan het gebeuren met 1 druk op de knop UIT. En das wel weer fijn bij het kijken van een film....
Ik ben ook niet zo van de eikenhouten kastjes hoorReind schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:54:
Ik vind het ook erg mooi maar het moet passen bij de rest. Pleur je het geheel in een eikenhouten kastje dan staat het inderdaad voor geen meter en ben je mooier af met een NAD (hebben we het alleen even over de looks hé ;-) ).
Ook in een modern interieur vind ik H/K niet mijn ding (en dan heb ik het alleen maar over looks, want over de rest wil ik niet eens in discussie gaan).
Dit is inmiddels alweer een verouderde foto van mijn setup (binnenkort nieuwe pics):

NAD spul in een strak interieur. Persoonlijk zie ik dat spul niet in een houten kastje staan. Maar als het goed is heb ik morgen m'n nieuwe A/V preamp van Arcam. Arcam CD-speler staat alweer een tijdje te spelen
edit: maar nogmaals, het is een kwestie van smaak en over smaak moet je eigenlijk niet eens gaan discussieren. Ik kan begrijpen dat mensen H/K mooi vinden, en 10 jaar geleden had ik het misschien ook nog wel mooi gevonden. Nu heb ik liever sober spul met weinig knopjes en liefst uitschakelbare displays en verlichting
[ Voor 14% gewijzigd door Exirion op 16-11-2005 01:05 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb een jaar geleden de Qcompact serie beluisterd, maar ik vond het eerlijk gezegd weinig soeps. Ik vond met name het hoog heel erg schel. Ben je beter af met Q1's op een fraaie stand, is mijn mening dan.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:36:
De speakers (kef q5) heb ik nu lekker kunnen testen. Dik tevreden over. Jammer dat de rest van de speakers niet mee komt maar dat was natuurlijk te verwachten. Dus het geld voor de Qcompact en de Q6C is opzij gelegd. Misschien dat iemand hier nog ervaring mee heeff?
[ Voor 10% gewijzigd door Sjoewe op 16-11-2005 01:59 ]
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik KEF van de afgelopen jaren absoluut niet ken. Ik ken KEF vooral als een fabrikant van hele goeie en soms zelfs legendarische speakerunits voor DIY systemen en systemen van derden (jaren 70 t/m begin jaren 90). Maar sinds de trend van 5.1 systemen was begonnen heb ik het idee dat ook KEF heeft toegegeven aan de druk vanuit de markt om goedkope systemen te leveren.Sjoewe schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:58:
Ik heb een jaar geleden de Qcompact serie beluisterd, maar ik vond het eerlijk gezegd weinig soeps. Ik vond met name het hoog heel erg schel. Ben je beter af met Q1's op een fraaie stand, is mijn mening dan.
Dynaudio en Focal zijn ook gestopt met losse units en verkopen alleen nog maar complete luidsprekers onder eigen naam. Dat heeft voor zover ik weet in het geval van KEF en Dynaudio afbreuk gedaan aan de kwaliteit. JM Lab (Focal) heeft nog goeie systemen gemaakt, maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig klinkt.
Bij mij zeggen ze eerst: "gaaf een beamer" en daarna "jezus, zijn dat boxen?"Reind schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:54:Kom je bij mij de woonkamer binnen lopen dan is het eerste wat je op valt de HK...... tenminste dat is altijd het eerste wat mensen zeggen als ze binnen komen lopen "hey gave stereo"
En @ Exirion: leuke foto's die jij doorgaans maakt.
Naja allereerst de magische spreuk: "Zelf luisteren, is zelf weten"Exirion schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:11:
[...]
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik KEF van de afgelopen jaren absoluut niet ken. Ik ken KEF vooral als een fabrikant van hele goeie en soms zelfs legendarische speakerunits voor DIY systemen en systemen van derden (jaren 70 t/m begin jaren 90). Maar sinds de trend van 5.1 systemen was begonnen heb ik het idee dat ook KEF heeft toegegeven aan de druk vanuit de markt om goedkope systemen te leveren.
Dynaudio en Focal zijn ook gestopt met losse units en verkopen alleen nog maar complete luidsprekers onder eigen naam. Dat heeft voor zover ik weet in het geval van KEF en Dynaudio afbreuk gedaan aan de kwaliteit. JM Lab (Focal) heeft nog goeie systemen gemaakt, maar ik weet niet hoe dat tegenwoordig klinkt.
Verder zegt prijs aan de ander kant ook niet alles, mijn eigen speakers (Mission M33) waren 200 euro het stuk, en voor mijn persoonlijke voorkeur zijn die dan weer perfect, beter zelfs dan een aantal duurdere speakers (tot 300 euro het stuk) die ik toen ook geluisterd heb.
Maar om terug te komen op Kef, ze maken zeker goede speakers, en de oude Q serie en de nieuwe iQ zijn gewoon goede luidsprekers, maar hun compact serie heetf mij nooit erg aangesproken. Het idee van "als je even doorspaart heb je iets veel beters" om het zo maar te zeggen.
Gezien jouw set is dat ook wel een beetje begrijpelijkJag schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:37:
[...]
Bij mij zeggen ze eerst: "gaaf een beamer" en daarna "jezus, zijn dat boxen?"?
Ik kan niet kapot zijn van de Q3, Q5 en Q7. Q3 vind ik nogal bonkerig, Q5 en Q7 vind ik de bas redelijk los en niet strak en het geluid vind ik verder vrij rommelig, alsof het allemaal een beetje ongeordend door elkaar wordt gespeeld.Sjoewe schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:55:
[...]
Naja allereerst de magische spreuk: "Zelf luisteren, is zelf weten"Maar goed, Kef heeft natuurlijk gewoon gedaan wat iedere gemiddelde speakerfabrikant de afgelopen jaren heeft gedaan; een uitgebreide range opzetten van (semi-)budget tot aan dure systemen. Nou die Qcompact valt wat mij betreft onder de eerste noemer. Voor het geld dat je neerlegt voor een dergelijk 'trendy' compact systeem is een hoop beters te halen vind ik.
Verder zegt prijs aan de ander kant ook niet alles, mijn eigen speakers (Mission M33) waren 200 euro het stuk, en voor mijn persoonlijke voorkeur zijn die dan weer perfect, beter zelfs dan een aantal duurdere speakers (tot 300 euro het stuk) die ik toen ook geluisterd heb.
Maar om terug te komen op Kef, ze maken zeker goede speakers, en de oude Q serie en de nieuwe iQ zijn gewoon goede luidsprekers, maar hun compact serie heetf mij nooit erg aangesproken. Het idee van "als je even doorspaart heb je iets veel beters" om het zo maar te zeggen.
Ecodan warmtepomp
Hoe was het ook weer, eigenbouw toch, die luidsprekers? Hoe dan ook, ik vindt ze werkelijk prachtig!
[edit] Ik kwam deze post nog tegen. Zijn die dingen nou gemaakt van een stuk PVC buis?
[ Voor 23% gewijzigd door lord.farquaad op 16-11-2005 14:28 ]
Inderdaad, dat had ik dus ook... Zelfs met de duurdere Kef's... Not my style...JT schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:40:
[...]
Ik kan niet kapot zijn van de Q3, Q5 en Q7. Q3 vind ik nogal bonkerig, Q5 en Q7 vind ik de bas redelijk los en niet strak en het geluid vind ik verder vrij rommelig, alsof het allemaal een beetje ongeordend door elkaar wordt gespeeld.
Ik heb een tijd geleden mijn Q7's en Q9C laten modificeren.Filter is toen helemaal veranderd en dat is mijn beste upgrade prijs/kwaliteit geweest ooit. Speakers klinken echt een stuk beter. Het filter is echt goedkope shit wat van de lopende band uit china komt. Condensatoren van een dubbeltje per stuk. Helaas gaat dat tegenwoordig zo met al de concurrentie. Lekker besparen op sommige dingen.MikeyMan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:20:
[...]
Inderdaad, dat had ik dus ook... Zelfs met de duurdere Kef's... Not my style...
Toch zou ik nog weleens de oude Reference 3.2 of 4.2 willen hebben van kef. Deze vind ik echt heel mooi van klank.Met echt fineer enzo.
Wat heeft die modificatie ingehouden? Vervangen door zelfde specificatie componenten door ander/beter merk, of is de totale opbouw veranderd?mradem schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:01:
[...]
Ik heb een tijd geleden mijn Q7's en Q9C laten modificeren.Filter is toen helemaal veranderd en dat is mijn beste upgrade prijs/kwaliteit geweest ooit. Speakers klinken echt een stuk beter. Het filter is echt goedkope shit wat van de lopende band uit china komt. Condensatoren van een dubbeltje per stuk. Helaas gaat dat tegenwoordig zo met al de concurrentie. Lekker besparen op sommige dingen.
Toch zou ik nog weleens de oude Reference 3.2 of 4.2 willen hebben van kef. Deze vind ik echt heel mooi van klank.Met echt fineer enzo.
Ik ruik een nieuwsgierige Dynaudio bezitterMikeyMan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:03:
[...]
Wat heeft die modificatie ingehouden? Vervangen door zelfde specificatie componenten door ander/beter merk, of is de totale opbouw veranderd?
Serieus: Ik snap ook geen hout van de commerciële luidsprekerbouw. Dat de filtercomponenten goedkoop zijn, oké, daar kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen. Maar dat de spoelen voor 90% verkeerd gemonteerd zijn, dat snap ik niet. De kasten zijn ook vaak om te huilen! Ach, reden genoeg om te DIY-en
[ Voor 7% gewijzigd door Barry|IA op 16-11-2005 16:19 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Dat klopt ja. De kleine speakers zijn 25cm doorsnede PVC buis en de grote zijn 32cm doorsnede PVC. Allebei hebben ze wanden van 1cm dik en zijn ze zijn allemaal 1.10m hoog. Omdat het transmission line varianten zijn zitten er MDF schotten in gelijmd die meteen als bracing werken. Waar nodig is nog wat looddemping aangebracht en/of bracing toegepast.lord.farquaad schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:07:
[edit] Ik kwam deze post nog tegen. Zijn die dingen nou gemaakt van een stuk PVC buis?
Helaas associeren veel mensen PVC met van die basspijpen die in Sjonnie-autootjes gebruikt worden, maar van resonanties is hier geen sprake
Een tijdje geleden heb ik de grote op spikes gezet:

Dat ga ik deze week nog even met de kleinere exemplaren doen. Foto's van de hele set volgen binnenkort nog
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Arcam CD73, ik begreep dat ie jou erg beviel? Heb je em nog vergeleken met andere spelers toevallig? Wat mij aantrekt is de mogelijkheid te upgraden naar de CD192 (hoewel dat een vrij prijzige upgrade is, 698 euro bij Hobo...)
Grab shell dude!
Hmmm daar ben ik ook wel geïnteresseerd in. heb zelf Q5's staan, waar ik zéér tevreden over ben (zo zie je: ieder z'n meugMikeyMan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:03:
[...]
Wat heeft die modificatie ingehouden? Vervangen door zelfde specificatie componenten door ander/beter merk, of is de totale opbouw veranderd?
Je kunt kijken bij www.pick2pay.nl en zoek dan even op 'Palazzo'
Hij bevalt echt heel erg goed. Geen moment spijt van gehad. Ik heb 'm niet vergeleken met de CD192 maar wel met een NAD C542 en een oudere Arcam Delta-serie loopwerk+DAC waar m'n vader mee draait.jOzh schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:35:
Nog een vraagje voor Exirion, maar dan met betrekking tot zijn cdspeler =)
Ik ben ook zeer geinteresseerd in de Arcam CD73, ik begreep dat ie jou erg beviel? Heb je em nog vergeleken met andere spelers toevallig? Wat mij aantrekt is de mogelijkheid te upgraden naar de CD192 (hoewel dat een vrij prijzige upgrade is, 698 euro bij Hobo...)
Het kan altijd beter, maar een effectieve verdubbeling van de prijs vind ik niet opwegen tegen de kwaliteitsverschillen die je misschien zult ervaren. Als ik jou was zou ik gewoon voor de CD73 gaan en dan kun je in de toekomst altijd nog upgraden als je het de moeite waard vindt. Ik sluit niet uit dat ik dat zelf nog ga doen, maar op dit moment denk ik er niet aan.
De filters bestaan uit een printplaat met daarop condensatoren, spoelen, bekabeling en nog het eea. Hier worden alle componenten dan idd vervangen door kwaliteits onderdelen. Ook hier heb je bepaalde merken inMikeyMan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:03:
[...]
Ik ben bij de vestiging op de bergweg geweest in rotterdam. Ze werden nagekeken en werd een 2 dagen later terug gebeld met het bedrag wat ik ervoor kwijt zou zijn. Zou ik niet akkoord gaan dan kon ik ze zo weer kostenloos komen ophalen. Het was iets van 300 euro voor 2 Q7's en 1 Q9C incl. arbeidsloon.
[ Voor 4% gewijzigd door mradem op 16-11-2005 17:20 ]

De AVP700 staat er net bij.
* Exirion blij
Mooi! Gaat nu de Marantz eindbak weg????Exirion schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:37:
Ben nog volop bezig met aansluiten en interlinks op maat maken maar toch even een plaatje:
[afbeelding]
* Exirion blij
Lees anders de vorige post van Exirion eens (vlak erboven).mradem schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:19:
Mooie Arcam set hoor. Wat voor cd speler is het. Ik heb zelf een CD192 staan.
[ Voor 16% gewijzigd door lord.farquaad op 16-11-2005 19:34 ]
Nee
Als ie weggaat laat ik 't wel horen
lord.farquaad schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:33:
[...]
Lees anders de vorige post van Exirion eens (vlak erboven).

't Is je geraden!
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Wil jij je MA-500's vervangen ofzo?
Er staat er trouwens ook eentje op hifi.nl, maar voor € 175. Dat vind ik momenteel even te veel
[ Voor 24% gewijzigd door Barry|IA op 17-11-2005 00:04 ]
Ik kan je alvast zeggen dat ik die prijs er ook voor wil hebben. Het exemplaar dat ik heb is een winkeldochter geweest die ik in originele verpakking inclusief handleiding ontving. Ik heb er echt bij volle verlichting met m'n neus op gehangen en kon geen enkel spoor van gebruik vinden. Het ding is gewoon nooit gebruikt geweest. Maar voorlopig staat ie hier nog wel even leuk te spelenBarry|IA schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:03:
Er staat er trouwens ook eentje op hifi.nl, maar voor € 175. Dat vind ik momenteel even te veel
Mjah... Op de een of andere manier kan ik me -gezien het grote verschil tussen de 52 en de 52se- niet voorstellen dat in die laatste echt ruk-componenten zitten... Van die eerste kan ik het me overigens wel voorstellen...Barry|IA schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:16:
[...]
Ik ruik een nieuwsgierige Dynaudio bezitter
Serieus: Ik snap ook geen hout van de commerciële luidsprekerbouw. Dat de filtercomponenten goedkoop zijn, oké, daar kan ik me nog enigszins iets bij voorstellen. Maar dat de spoelen voor 90% verkeerd gemonteerd zijn, dat snap ik niet. De kasten zijn ook vaak om te huilen! Ach, reden genoeg om te DIY-en
Heb het ook nog niet aangedurfd om m'n speakers open te maken, ze klinken nu echt geweldig naar mijn mening. Maar natuurlijk; als het met wat andere componenten beter kan, sta ik daar zeker voor open. Zeker gezien het feit dat ik dat best zelf zou kunnen monteren.
Daarom vroeg ik mij af of het hele filter aangepast wordt, of dat alleen de componenten vervangen worden door betere merken... In het laatste geval is het namelijk helemaal makkelijk...
Maargoed, denk dat ik eerst mijn cdspeler laat modificeren... Loopwerk maakt een partij pleuresherrie waar je niet goed van wordt...
I know..... bij het zien van de foto's van jou set krijg ik altijd zo'n dat wil ik ook hebben gevoel ;-)Exirion schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:02:
Ik ben ook niet zo van de eikenhouten kastjes hoor
Ieder zijn ding zeggen ze dan altijd toch? Ik vind NAD bijvoorbeeld nogal grijze muizen..... Maar wees blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft anders werd het wel een heel erg saai verhaal hier.Ook in een modern interieur vind ik H/K niet mijn ding (en dan heb ik het alleen maar over looks, want over de rest wil ik niet eens in discussie gaan).
Mischien dat ik over 10 jaar de zooi ook wel zat ben..... ik hoop zelfs eerder want dan is er weer een slecht excuus om iets anders aan te schaffen ;-)edit: maar nogmaals, het is een kwestie van smaak en over smaak moet je eigenlijk niet eens gaan discussieren. Ik kan begrijpen dat mensen H/K mooi vinden, en 10 jaar geleden had ik het misschien ook nog wel mooi gevonden. Nu heb ik liever sober spul met weinig knopjes en liefst uitschakelbare displays en verlichting
Overigens kan de display e.d uit. Ik moet er inderdaad niet aan denken om een film te kijken met zo'n blauwe lantaarnpaal onder/naast/boven mijn TV
Was vandaag ff bij me ouwe lui tegen en bij binnenkomst zag ik dit geval staan...

Das dan ook wel weer erg mooi. Had die ouwe van me gewoon gekocht zonder mijn toestemming (had ik namelijk mooi zijn cambridge set over kunnen nemen..... die heeft ie nu ingeruild
[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 17-11-2005 03:09 ]
Verwijderd
Het beestje (Marantz SR4500) is nog geen maand oud en doet gewoon helemaal niets meer! Geen klik geen display helemaal nop
Naja... zal vast wel gerepareerd / omgeruild worden (hoop ik tenminste). Foto's volgen dus zo snel mogelijk, nu wil ik wat opgevrolijkt worden met foto's van mooie sets dus mensen... blijf foto's posten
p.s. Exirion -> Bedankt voor de link (pick2pay), eindelijk mooie én betaalbare meubels
Ik vond het ook een beetje tricky dus heb ik het gewoon allemaal laten doen. Kost je dan wat arbeidsloon maar geeft je wel een fijn gevoel (en misschien voorkomt het een hoop ergernis).MikeyMan schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:49:
[...]
Mjah... Op de een of andere manier kan ik me -gezien het grote verschil tussen de 52 en de 52se- niet voorstellen dat in die laatste echt ruk-componenten zitten... Van die eerste kan ik het me overigens wel voorstellen...
Heb het ook nog niet aangedurfd om m'n speakers open te maken, ze klinken nu echt geweldig naar mijn mening. Maar natuurlijk; als het met wat andere componenten beter kan, sta ik daar zeker voor open. Zeker gezien het feit dat ik dat best zelf zou kunnen monteren.
Daarom vroeg ik mij af of het hele filter aangepast wordt, of dat alleen de componenten vervangen worden door betere merken... In het laatste geval is het namelijk helemaal makkelijk...
Maargoed, denk dat ik eerst mijn cdspeler laat modificeren... Loopwerk maakt een partij pleuresherrie waar je niet goed van wordt...
Idd iritant maar als de receiver nog maar zo jong is dan zal deze zeker gerepareerd worden. Ik heb dat ook eens gehad. Was in die nacht de omweer in de straat ergens ingeslagen en die nam fijn een component mee. Deed ook helemaal niets meer. Enige wat eenvoudig na te zien is of de zekeringen nog heel zijn.Als daar iets van doorgeslagen blijkt te zijn is het vrij eenvoudig deze te vervangen.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:28:
Heb ik net een digi cam geregeld... Begeeft mijn receiver het![]()
Het beestje (Marantz SR4500) is nog geen maand oud en doet gewoon helemaal niets meer! Geen klik geen display helemaal nop. Ik snap er echt niets van de laatste keer dat hij het deed gewoon uitgezet en nu wilt hij niet meer aan.
Naja... zal vast wel gerepareerd / omgeruild worden (hoop ik tenminste). Foto's volgen dus zo snel mogelijk, nu wil ik wat opgevrolijkt worden met foto's van mooie sets dus mensen... blijf foto's posten!!
p.s. Exirion -> Bedankt voor de link (pick2pay), eindelijk mooie én betaalbare meubels
Aargh, mooi man, die Arcam set! Ja, dat wordt toch sparen voor een Arcam cd speler en wellicht een aparte Arcam eindversterker om stereo wat te verbeteren...Exirion schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:37:
Ben nog volop bezig met aansluiten en interlinks op maat maken maar toch even een plaatje:
[afbeelding]
* Exirion blij
Grab shell dude!
Wat ga je dan als voorversterker gebruiken? Een voorversterker kan veel invloed hebben op je stereogeluid, dus staar je niet alleen maar blind op die eindversterker. (tenzij je de CD-speler direct aan de eindversterker hangt uiteraard, ervan uitgaande dat het een 'normale' versterker betreft met volumeregeling e.d.)jOzh schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:24:
wellicht een aparte Arcam eindversterker om stereo wat te verbeteren...
[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 17-11-2005 11:29 ]
Verwijderd
Ja ik verwacht eigenlijk 100 % dat het gerepareerd wordt. Marantz Nederland vertelde net alleen aan de telefoon dat dit wel zo'n 2 weken kan gaan durenmradem schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:03:
[...]
Idd iritant maar als de receiver nog maar zo jong is dan zal deze zeker gerepareerd worden. Ik heb dat ook eens gehad. Was in die nacht de omweer in de straat ergens ingeslagen en die nam fijn een component mee. Deed ook helemaal niets meer. Enige wat eenvoudig na te zien is of de zekeringen nog heel zijn.Als daar iets van doorgeslagen blijkt te zijn is het vrij eenvoudig deze te vervangen.

p.s. de zekering is nog heel, dit was ook mijn eerste ingeving
Dat is nogal logisch heVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:30:
vreemd is ook dat er over de aan/uit switch 230V. staat als hij "uit" staat en deze spanning wegvalt als ik hem "aan" doe...

Als een schakelaar uit staat dan meet je een spanningsverschil over de aansluitingen die op dat moment geen contact maken. Als de schakelaar aan staat maken ze contact en staat er geen spanning meer over omdat de weerstand praktisch 0 is. Theoretisch is er een minimale weerstand en spanningsval over geleiders te meten, maar da's een ander verhaal
Ow, dat is het niet... Maar ik heb ze nu opgehangen, en ze hangen nu best... Risico dat ik de driver uit mn klauwen laat vallen is me een beetje te groot... Het solderen zelf vind ik niet zo'n probleem... In het uiterste geval kun je zelfs een nieuw filter maken van dezelfde componenten...mradem schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:00:
[...]
Ik vond het ook een beetje tricky dus heb ik het gewoon allemaal laten doen. Kost je dan wat arbeidsloon maar geeft je wel een fijn gevoel (en misschien voorkomt het een hoop ergernis).
Verwijderd
Damn...... heb 2 jaar HTS electro gedaan maar ben (gelukkig) geswitched, zo te zien niet voor niets dusExirion schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:37:
[...]
Dat is nogal logisch he
Als een schakelaar uit staat dan meet je een spanningsverschil over de aansluitingen die op dat moment geen contact maken. Als de schakelaar aan staat maken ze contact en staat er geen spanning meer over omdat de weerstand praktisch 0 is. Theoretisch is er een minimale weerstand en spanningsval over geleiders te meten, maar da's een ander verhaal

Op dit moment heb ik een Marantz SR8500 en een DV7600, aangesloten op B&W 603's als front (en 601's als surround). Wat home cinema betreft ben ik erg tevreden maar ik wil het stereogedeelte op een wat hoger niveau krijgen. Eerst een nieuwe cdspeler en wellicht dus een aparte eindversterker op de pre-outs van m'n SR8500.Exirion schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:28:
[...]
Wat ga je dan als voorversterker gebruiken? Een voorversterker kan veel invloed hebben op je stereogeluid, dus staar je niet alleen maar blind op die eindversterker. (tenzij je de CD-speler direct aan de eindversterker hangt uiteraard, ervan uitgaande dat het een 'normale' versterker betreft met volumeregeling e.d.)
Ik weet dat de voorversterker van belang is, maar de 8500 heb ik pas (en ben ik erg blij mee) en ik zie het niet zitten om stereo en home cinema helemaal los van elkaar te trekken (heb ik het budget en de ruimte niet voor).
[ Voor 3% gewijzigd door jOzh op 17-11-2005 12:17 ]
Grab shell dude!
Verwijderd
Wat dacht je van een (2e hands) Marantz PM17 MkII of een Arcam DivA A90 ofzo.jOzh schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:14:
[...]
Op dit moment heb ik een Marantz SR8500 en een DV7600, aangesloten op B&W 603's als front (en 601's als surround). Wat home cinema betreft ben ik erg tevreden maar ik wil het stereogedeelte op een wat hoger niveau krijgen. Eerst een nieuwe cdspeler en wellicht dus een aparte eindversterker op de pre-outs van m'n SR8500.
Ik weet dat de voorversterker van belang is, maar de 8500 heb ik pas (en ben ik erg blij mee) en ik zie het niet zitten om stereo en home cinema helemaal los van elkaar te trekken (heb ik het budget en de ruimte niet voor).
Waanzinnig geluid komt daar uit.
Het verschil met een top AVR is echt ontzettend groot.
Hebben een schakelaar om het voorversterker-gedeelte uit te schakelen en zo als eindversterker te spelen tijdens films.
Voor muziek speel je dan gewoon als stereo-versterker en maak je dus ook gebruik van het goede voorversterkersgedeelte.
Heb je door die schakelaar waar je het over hebt dan geen last meer van 'dubbele' volumeknoppen (op receiver en versterker)? Want dat is mijn grootste probleem met een geintegreerde stereoversterker icm een receiver, dat je constant met 2 volumeknoppen zit te knoeien. Als dat verholpen wordt door een schakelaar waarmee je het voorversterker gedeelte uit kan zetten dan is dat wel een erg mooi alternatief moet ik zeggen...Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:10:
[...]
Wat dacht je van een (2e hands) Marantz PM17 MkII of een Arcam DivA A90 ofzo.
Waanzinnig geluid komt daar uit.
Het verschil met een top AVR is echt ontzettend groot.
Hebben een schakelaar om het voorversterker-gedeelte uit te schakelen en zo als eindversterker te spelen tijdens films.
Voor muziek speel je dan gewoon als stereo-versterker en maak je dus ook gebruik van het goede voorversterkersgedeelte.
Grab shell dude!
Dat vind ik ook een sterk punt aan de AVP700. In stereo direct mode werkt ie alleen als volumeregelaar, en dat is uitgevoerd met een Wolfson volumeregeling die bestaat uit resistor banks. Dat is dus eigenlijk als een (electronische) keuzeschakelaar met weerstandjes zonder de nadelen van allerlei opampjes en andere halfgeleiders in de signaalweg. Zo hoort het ook eigenlijk als je een voorversterker verkoopt waar dure CD-spelers op moeten spelenVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:10:
De AV8/AV9 zullen vast nog wel beter zijn in bepaalde opzichten, maar dat mag ook wel voor 4500 euro voor de AV8
Verwijderd
KloptjOzh schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:18:
[...]
Heb je door die schakelaar waar je het over hebt dan geen last meer van 'dubbele' volumeknoppen (op receiver en versterker)? Want dat is mijn grootste probleem met een geintegreerde stereoversterker icm een receiver, dat je constant met 2 volumeknoppen zit te knoeien. Als dat verholpen wordt door een schakelaar waarmee je het voorversterker gedeelte uit kan zetten dan is dat wel een erg mooi alternatief moet ik zeggen...
Heb ik ook gehad, die dubbele volumeknoppen, maar mán wat gaat dat irriteren zeg
Maar door deze schakelaar heb je daar geen last meer van, werkt dan gewoon net als een losse eindversterker , terwijl je voor muziek wel gebruik maakt van de betere voorversterker dan de SR8500
Het einde van de 4200 nadert eindelijk
Ik heb nu wel besloten dat het dus niet de Arcam DiVA processor wordt waar ik zo lang op heb gewacht; stereo is te belangrijk voor me om compromissen te maken, en de A85 en P85/3 gaan dus niet weg. De aanschaf van de AVP betekent dan dus ook een extra P85 of P90 en ik vind het een te duur grapje worden dan, 3000 euro om alleen HT op een hoger peil te brengen, en dan is het nog steeds slechts 5.1!
Met de Denon ben ik voor minder dan de helft klaar, ik heb meer gadgets en belangrijker nog: ik hou de mogelijkheid om hem uit de set te halen en als basis te laten dienen voor een dedicated 7.1 HT
Nu nog de eindejaarsbonus binnen krijgen... misschien kan ik er zelfs een 4306 uitslepen
Slim van Arcam dat de AV9 zo snel komt, maar ze moesten wel; de AVP700 zat zo dicht tegen de AV8 aan en was op bepaalde punten zelfs beter (HDMI switching). Met name in stereo is de AV8 nog steeds erg goed, volgens bepaalde bronnen zelfs beter dan de A32... die trouwens ook wel aan vervanging toe is inmiddels. Daar pik ik er graag eentje tweedehands van opDe AV8/AV9 zullen vast nog wel beter zijn in bepaalde opzichten, maar dat mag ook wel voor 4500 euro voor de AV8Ik vond de helft die ik voor de AVP700 heb betaald meer dan genoeg.
[ Voor 37% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-11-2005 14:26 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Fotootje... Beetje jammer dat de letters voor geen meter te lezen zijn

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 18-11-2005 09:20 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
1.
2.
3.
4.
Verdere specs:
Yamaha V557 receiver
Yamaha S557 dvd sacd mp3 speler
2x Mordaunt Short 904
Yamaha NX C430 center speaker
2x Yamaha NX reeks surrounds
Op de LFE mag staan een kenwood sw-501
Ik vind de mordaunt shorts een prima geluid geven, lekker helder, strakke bassen. In de (verre) toekomst zullen ze vervangen worden door B&W's (600 reeks). De receiver doet ook al een flinke tijd goed zijn werk, ben er nog steeds tevreden mee. Maar toch zal mn volgende receiver denk ik een marantz worden (deze ik ervoor had) icm met b&w.
Maar deze set zal het nog een tijd moeten volhouden (met tevredenheid), maar hier alvast mijn plannen
Voor degene die de subwoofer kennen, die weten genoeg. Wat een strakke bassen deze dikke kast kan produceren (ff kleine specs: 16~100Hz, 150w, 12"). Ik heb deze gekozen van een rel, jbl, short.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 16:10 ]
Verwijderd
Hebben de MS hun bas-poort aan de achterkant zitten? Ze staan dan wel ontzetten dicht tegen de muur :x
Waarom vindt men het hier altijd nodig om te melden dat ze binnenkort de boel gaan vervangen voor "betere" spullen. Je schaamt je voor je set? Je meldt zelf al dat je tevreden ben met de yamaha receiver, maar toch maar even vermelden dat er een marantz komt. Het zelfde verhaal met de speakers.Ik vind de mordaunt shorts een prima geluid geven, lekker helder, strakke bassen. In de (verre) toekomst zullen ze vervangen worden door B&W's (600 reeks). De receiver doet ook al een flinke tijd goed zijn werk, ben er nog steeds tevreden mee. Maar toch zal mn volgende receiver een marantz worden (deze ik ervoor had)
Ben ik de enige die dit niet begrijpt?
die subwoofer ken ik wel, een kameraad van mij heeft hem ook en ik vindt hem niet echt bijzonder, gaat snel vervormen, beetje ongecontroleerde bas.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:27:
.....
Voor degene die de subwoofer kennen, die weten genoeg. Wat een strakke bassen deze dikke kast kan produceren (ff kleine specs: 16~100Hz, 150w, 12"). Ik heb deze gekozen van een rel, jbl, short.
Verwijderd
dat is misschien jou smaak, ik ben zeer tevreden met deze subwoofer. en vind de bassen juist super strak, ligt er denk ik ook maar net aan hoe je deze afsteld.harryslinger schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:00:
[...]
die subwoofer ken ik wel, een kameraad van mij heeft hem ook en ik vindt hem niet echt bijzonder, gaat snel vervormen, beetje ongecontroleerde bas.
Deze mordaunt shorts heb ik alweer enige tijd, en ben een beetje op zoek gegaan naar vervangingsspeakers, daarbij is mijn oor en oog gevallen op de 600 serie van b&w. Daarbij kunnen deze mstjes als surrounds gaan dienen. ik heb nu achter nog 2 kleine melkpakjes, waarvan ik vind dat ze het net of niet niet kunnen hebben.
Met de receiver vind ik nu niks mis inderdaad, maar zodra ik b&w's zou kopen ga ik 'denk' ik toch weer voor een marantz receiver, vind ik gewoon heerlijk klinken icm met een b&w. deze v557 staat er nu 1,5 jaar, en hoeft wat mij betreft ook zeker niet weg.
hoop dat ik hierbij een goede uitleg heb gegeven
Dit album is Patience met CD-TEXT. Van George Michael is het album Faith al vele jaren 1 van m'n referentie-CD's omdat ie goed opgenomen is. Older is vooral lekkere muziek, klinkt ook lekker, maar ze hebben daar een beetje teveel met de equalizers zitten spelenTrasos schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:37:
Oe, George Michael!![]()
Welke CD als ik vragen mag?
Slik. Euh, zei ik iets over matige filters?MikeyMan schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:31:
Goed, net toch m'n speakers opengeschroefd (en m'n dvdspeler en m'n cdspeler). Jullie brengen me op ideeen met z'n allen... Is nog best een flinke filter-print zeg...
Fotootje... Beetje jammer dat de letters voor geen meter te lezen zijn
[afbeelding]
Die dingen zien er zéér netjes uit, zeker voor commerciele luidsprekers! Het enige wat je misschien kunt overwegen is om de draadgewonden weerstanden te vervangen door betere exemplaren. Ik denk echter niet dat je hier (veel) verschil in zult merken.
Verwijderd
Een yamaha DSP-Z9?! VERY nice... leuk centje kost die ookReind schreef op donderdag 17 november 2005 @ 03:07:
[...]
Overigens kan de display e.d uit. Ik moet er inderdaad niet aan denken om een film te kijken met zo'n blauwe lantaarnpaal onder/naast/boven mijn TV
Was vandaag ff bij me ouwe lui tegen en bij binnenkomst zag ik dit geval staan...
[afbeelding]
Das dan ook wel weer erg mooi. Had die ouwe van me gewoon gekocht zonder mijn toestemming (had ik namelijk mooi zijn cambridge set over kunnen nemen..... die heeft ie nu ingeruild)
Kun je bij die h/k's ook het aan en uit knop lichtje dimmen? Ik snap nog steeds niet waarom ze niet het systeem van yamaha hebben gecopieerd qua aan en uit knop...
Niemand hier schaamt zich voor hun zet, anders zouden ze geen foto's posten. Hifi en HT blijft gewoon een ''bezigheid'', dat maakt de hobby ook leuk. Steeds upgraden, maar wel verstandig!baquelappe schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:51:
[...]
Waarom vindt men het hier altijd nodig om te melden dat ze binnenkort de boel gaan vervangen voor "betere" spullen. Je schaamt je voor je set? Je meldt zelf al dat je tevreden ben met de yamaha receiver, maar toch maar even vermelden dat er een marantz komt. Het zelfde verhaal met de speakers.![]()
Ben ik de enige die dit niet begrijpt?
Verwijderd
100% mee eensBarry|IA schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:45:
[...]
Niemand hier schaamt zich voor hun zet, anders zouden ze geen foto's posten. Hifi en HT blijft gewoon een ''bezigheid'', dat maakt de hobby ook leuk. Steeds upgraden, maar wel verstandig!
Verwijderd
Verstandig of niet, het kost me toch een berg geldBarry|IA schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:45:
Niemand hier schaamt zich voor hun zet, anders zouden ze geen foto's posten. Hifi en HT blijft gewoon een ''bezigheid'', dat maakt de hobby ook leuk. Steeds upgraden, maar wel verstandig!

Niemand draagt het je opVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:58:
Verstandig of niet, het kost me toch een berg geld
Alleen ter vervanging op de lijst staat nog een draaitafel naar een high-end model.
Als die ouwe er nou ook nog eens een fatsoenlijke tv bij kocht wel ja...... zaak staat nu nog steeds op een 51cm tv aangesloten met een bolling in de beeldbuis waar een gemiddeld wijnglas nog een puntje aan kan zuigen...... oftewel een tv uit het jaar 100 voor christus.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:29:
[...]
Een yamaha DSP-Z9?! VERY nice... leuk centje kost die ookDat zal mooi filmpjes kijken zijn!
Achja die ouwe heeft z'n hele leven krom gelegen voor ons en zelf op een houtje zitten bijten dus ik kan er mee leven dat ie die Z9 heeft gekocht ;-)
Nope das het enige lampje wat met geen mogelijkheid uit gaat..... tenzij je hem helemaal uit zet natuurlijk.Kun je bij die h/k's ook het aan en uit knop lichtje dimmen? Ik snap nog steeds niet waarom ze niet het systeem van yamaha hebben gecopieerd qua aan en uit knop...
Sjah, ik koop ook geen troep héBarry|IA schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:57:
[...]
Slik. Euh, zei ik iets over matige filters?![]()
Die dingen zien er zéér netjes uit, zeker voor commerciele luidsprekers! Het enige wat je misschien kunt overwegen is om de draadgewonden weerstanden te vervangen door betere exemplaren. Ik denk echter niet dat je hier (veel) verschil in zult merken.
Nee, ik had ook een wat bescheidener filter verwacht moet ik zeggen. Al heeft Dynaudio me wel weten te overtuigen van het feit dat ze gewoon hun best doen mooie speakers te maken. Ben echter wel benieuwd naar het filter in mijn 122c... Zal eens kijken of ik vandaag tijd heb om die open te maken...
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.