Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 43.096 views sinds 30-01-2008

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daklem schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:18:
[...]

Zo te merken ben jij nog niet echt thuis in de begrippen van de audiowereld.

Met neutraal bedoel ik speakers die geen extra klank geven aan het geluidsbeeld, die dus het geluidsbeeld zo realistisch weergeven.

Dat je dat nooit kan weten is een beetje onzin natuurlijk. Als je zelf genoeg luisterervaring hebt, hoor je dat verschil wel degelijk. Voor iemand die dat niet heeft, wordt het erg moeilijk natuurlijk.

Het kenmerk "saai" wat jij noemt is een erg persoonlijk gegeven.

Neutraal en warm zijn veel gebruikte begrippen in de audiowereld wat dus gewoon een vast gegeven is.
Nounou... niet zo hoog van de toren...

De enige manier om te bepalen is om te meten of het signaal wat uit de speaker komt hetzelfde is als wat ooit de microfoon in is gegaan... En dat is een lastige klus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:37
Ik denk dat mensen ook verschillende dingen bedoelen als ze het over warm, kil en neutraal hebben. Zo heb ik eens de Marantz PM14 MII, de NAD C160/270 combi en de Arcam A85 geluisterd op mijn CDM7NTs. De Marantz liet de bas wat wollig overkomen en haalde het mooiste niet uit de hoge tonen. Dat plaatst hem voor mij in de categorie 'warm'. Sommigen vinden dat wollige mooi, kan. De NAD was erg krachtig, mooie punchy bas maar het hoog kwam heel scherp over, vooral bij stemmen. Die plaats ik daarom in de categorie 'kil'. De A85 had een strakke bas en een mooi hoog, en die valt daarom voor mij onder 'neutraal'.

Dat zijn dus hele persoonlijke interpretaties.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:25:
Bij deze is mijn Hifi hobby beeindigd :)
:?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-04 09:51

Daklem

Audio Nerd

MikeyMan schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 23:25:
[...]

Nounou... niet zo hoog van de toren...

De enige manier om te bepalen is om te meten of het signaal wat uit de speaker komt hetzelfde is als wat ooit de microfoon in is gegaan... En dat is een lastige klus...
Wat ik schreef is niet "hoog van te toren".

De definitie van Audiofilie is het zo realistisch nabootsen van het geluid op de geluidsdrager. Dat probeer je te doen met de juiste spullen die de juiste signalen doorgeven. Dat is ook een lastige klus.

Ik neem aan dat jij zelf ooit wel eens bij een concert geweest bent? Toen ik naar die set luisterde leek het net alsof er iemand achter het gordijn stond te spelen met een band. Dat was gewoon echt werkelijkwaar realistisch en dat klonk ontiegelijk realistisch.

Als je dat kunt nabootsen met apparatuur, dan ben je goed bezig.. En ik weet bijna zeker dat iedereen dat verschil hoort, en weet of het verdomde realistisch klinkt of niet.

Net zoals Dr. Strangelove zegt. Iedereen heeft hier een andere interperatie op, en daar is niks mis mee hoor. Maar de meeste mensen vertalen het niet juist waardoor er verwarring ontstaat over hetgeen wat ze bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 17:41
Je hebt geweldige speaker, de mooiste speaker van infinity naar mijn mening.
Wil je eens een keertje proberen om die infinity's aan een goede versterker te hangen?

Ze zullen je nog verbazen( Marantz, Denon, Harman/Kardon )...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:38:
[...]

De definitie van Audiofilie is het zo realistisch nabootsen van het geluid op de geluidsdrager. Dat probeer je te doen met de juiste spullen die de juiste signalen doorgeven. Dat is ook een lastige klus.

Ik neem aan dat jij zelf ooit wel eens bij een concert geweest bent? Toen ik naar die set luisterde leek het net alsof er iemand achter het gordijn stond te spelen met een band. Dat was gewoon echt werkelijkwaar realistisch en dat klonk ontiegelijk realistisch.

Als je dat kunt nabootsen met apparatuur, dan ben je goed bezig.. En ik weet bijna zeker dat iedereen dat verschil hoort, en weet of het verdomde realistisch klinkt of niet.

Net zoals Dr. Strangelove zegt. Iedereen heeft hier een andere interperatie op, en daar is niks mis mee hoor. Maar de meeste mensen vertalen het niet juist waardoor er verwarring ontstaat over hetgeen wat ze bedoelen.
Het probleem is dat jij jouw mening over een neutrale klank of niet gaat betrekken bij de feitelijke eigenschappen zoals; een zwarte kleur; een boekenplank formaat enz. Ik kan net zo goed zeggen dat ik Totem speakers niet neutraal vind klinken en wie heeft er dan gelijk? Allebei dus in onze eigen beleveniswereld. Ik ga ook niet zeggen dat ik hem koud vind klinken: dus iedereen vindt de klank koud en dat is niet juist.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 07:54:
Ik denk dat mensen ook verschillende dingen bedoelen als ze het over warm, kil en neutraal hebben.

Dat zijn dus hele persoonlijke interpretaties.
Precies, dat is het probleem. Je leest wel veel op fora en dergelijke, beschrijvingen van het geluid van anderen over speakers etc, maar je hebt geen flauw idee of jouw eigen interpretatie van "warm" of "kil" daarmee overeenstemt.

Als een verkoper samen met jou een geluid omschrijft, zul je als leek zijn terminologie gaan overnemen, en gebruiken om met anderen te discussieren. Persoonlijk kun je denk ik alleen objectief naar detail luisteren. Hoor je bepaalde instrumenten, melodietjes wel of niet, dat vind ik belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 13284 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:40:
Ik kan net zo goed zeggen dat ik Totem speakers niet neutraal vind klinken en wie heeft er dan gelijk?
Degene die weet wat neutraal is. Dat zal vaak iemand zijn die heel veel speakers heeft gehoord, of liever nog iemand die in de muziekwereld zit en goed weet hoe een stem of een bepaald instrument in het echt klinkt.

Veel populaire speakers die een "warm" geluid hebben maken bijvoorbeeld een rommeltje van piano's en blaasinstrumenten. Het middengebied is ERG kritisch voor neutrale weergave. Als je warme speakers hebt die een gat in het middengebied hebben zitten, dan heb je grote kans dat die van elke opname wel iets weten te maken dat aan te horen is. Maar met neutrale weergave heeft het weinig te maken.

Neutrale speakers zijn genadeloos. Een goeie opname klinkt goed, maar een slechte opname is het draaien al snel niet waard. Het is een keuze of je gaat voor die ultieme realistische weergave of meer voor "een lekker geluidje". Ik krijg op veel audiofora de indruk dat het gros van de mensen zwicht voor "lekker vol en warm geluid". Persoonlijk heb ik daar weinig mee.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 15:01
Dit is wat ik tot nu toe heb,
moet alleen nog een Sub , TV ,DVD Speler hebben.
Gebruik nu mijn 360 als DVD speler.

Marantz SR7500

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/products/e_sr7500_lrg.gif

B&W DM603 S3
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM603_S3/large_black.jpg

B&W DM602 S3
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM602_S3/large_black.jpg

B&W LCR600 S3
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/LCR600_S3/large_black.jpg

Alles gekocht bij Hooymans in Velddriel www.hooymans.nl
Afbeeldingslocatie: http://www.hooymans.nl/img/main.jpg

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Goede studiomonitoren zijn daar een prachtig voorbeeld van, die zijn zoveel mogelijk neutraal.
Of dat prettig is mag je fijn zelf bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Waneer het geluid bij die monitors in het midde bereik veel meer detials heeft dan in het lage bereik, dan is dat zeker niet neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:39:
Waneer het geluid bij die monitors in het midde bereik veel meer detials heeft dan in het lage bereik, dan is dat zeker niet neutraal.
Wie heeft het daar over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Mijn opstelling:

Yamaha RX-V357
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/2831/rxv357frontviewremotesilver6hy.jpg
Jamo A 305PDD
Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/198/a305pddmed0fh.jpg

Klinkt lekker !
Klinkt niet meteen superieur in de oren voor jullie (waarschijnlijk) maar in men kamer van 4x4m heb ik hier genoeg mee, zowel voor muziek als voor DVD.

'k gebruik een van men laptops om DVD af te spelen, DIVX (met EAX encoder van Creative), en muziek via iPod, Laptop of andere ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Nosfera7u schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:11:

Marantz SR7500

[afbeelding]

B&W DM603 S3
[afbeelding]

B&W DM602 S3
[afbeelding]

B&W LCR600 S3
[afbeelding]

[afbeelding]
Leuke set! vooral de surround amp is een mooi beestje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

jverdeyen schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:46:
Mijn opstelling:

Yamaha RX-V357
[afbeelding]
Jamo A 305PDD
[afbeelding]

Klinkt lekker !
Klinkt niet meteen superieur in de oren voor jullie (waarschijnlijk) maar in men kamer van 4x4m heb ik hier genoeg mee, zowel voor muziek als voor DVD.

'k gebruik een van men laptops om DVD af te spelen, DIVX (met EAX encoder van Creative), en muziek via iPod, Laptop of andere ...
Zonde dat je alleen encoded spul draait op deze apparatuur. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

haha, dat vroeg ik mezelf ook af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exirion schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:51:
[...]
Het middengebied is ERG kritisch voor neutrale weergave. Als je warme speakers hebt die een gat in het middengebied hebben zitten, dan heb je grote kans dat die van elke opname wel iets weten te maken dat aan te horen is. Maar met neutrale weergave heeft het weinig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:53:
[...]

ja momenteel nogwel, 'k ga er waarschijnlijk dit weekend een dvd speler bijhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

jverdeyen schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:55:
[...]

ja momenteel nogwel, 'k ga er waarschijnlijk dit weekend een dvd speler bijhalen.
Dat zal een mooie aanvulling zijn! Dat zal toch een wereld van verschil zijn mbt je beelkwaliteit.

Vergeet hem niet digitaal aan te sturen op je receiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Wat Exirion probeert te vertellen, en wat jullie denk ik fout interpeteren, is dat neutrale speakers veelal gefocussed zijn op de midden en hoge tonen, en een strak, maar bescheiden laag.

Warme speakers zijn gefixeerd op het laag en het hoog, waardoor je een gat krijgt tussen de klankkleur van de speaker en de eigenschappen daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:11:
[...]

Dat zal een mooie aanvulling zijn! Dat zal toch een wereld van verschil zijn mbt je beelkwaliteit.

Vergeet hem niet digitaal aan te sturen op je receiver ;)
De dvd speler kan ik toch alleen via een composite aansluiting aansluiten ? ( = analoog)
Ik ben vrij nieuw in het wereldje van HCS maar ben bereid veel bij te leren (daarom dat ik dan ook de topcis wat probeer op te volgen)
Hier zien je mijn in/uitgangen van me'n receiver, dan moet ik die toch gewoon Video/DVD aansluiting pluggen hé ? Gaat dit zo'n verschilopleveren tov s-video uitgang van m'n laptop ?

http://yamaha-hifi.com/do...es-new/rx-v357_review.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28
jverdeyen schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:36:
[...]

De dvd speler kan ik toch alleen via een composite aansluiting aansluiten ? ( = analoog)
Ik ben vrij nieuw in het wereldje van HCS maar ben bereid veel bij te leren (daarom dat ik dan ook de topcis wat probeer op te volgen)
Hier zien je mijn in/uitgangen van me'n receiver, dan moet ik die toch gewoon Video/DVD aansluiting pluggen hé ? Gaat dit zo'n verschilopleveren tov s-video uitgang van m'n laptop ?

http://yamaha-hifi.com/do...es-new/rx-v357_review.jpg
Daklem doelde op de audio van je dvd-speler naar je receiver, niet video. ;) Dus die drie digitale aansluitingen links op je plaatje (1x coaxiaal, 2x optisch).

Video zou ik persoonlijk nieteens over mijn receiver doen. Ik zou gewoon lekker een scartkabel pakken. Maar dat is persoonlijk denk ik.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 15:01
Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:51:
[...]

Leuke set! vooral de surround amp is een mooi beestje :7
Thanx, ben er ook zeer blij mee ;-)
Ben nu aan het sparen voor de DV7600 van Marantz.
Ga binnekort de zolder onder handen nemen en daar alles opstellen.
greetz

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
XanderH schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:46:
[...]

Daklem doelde op de audio van je dvd-speler naar je receiver, niet video. ;) Dus die drie digitale aansluitingen links op je plaatje (1x coaxiaal, 2x optisch).

Video zou ik persoonlijk nieteens over mijn receiver doen. Ik zou gewoon lekker een scartkabel pakken. Maar dat is persoonlijk denk ik.
ah ok :), kdacht al dat het over audio ging. Sowiso, via optisch dan.
Ik denk dat ik em langs de receiver ga laten gaan .. 'k heb de aansluiting van men laptop ook nog steeds, en aangezien ik momenteel maar 1 scart op men 'televisie'tje' heb lijkt dit de meest praktische oplossing.

De receiver is nogal vrij low budget, zou er zoveel kwaliteit verlies zijn dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114225

Marantz SR7500

[afbeelding]

B&W DM603 S3
[afbeelding]

B&W DM602 S3
[afbeelding]

B&W LCR600 S3
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb dezelfde versterker en dezelfde center. Ik heb als fronts en rears de Kef Cresta 30, maar ben op zoek naar andere fronts en rears. Hoe gedragen deze B&W's zich met de marantz 7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Exirion schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:51:
[...]

Degene die weet wat neutraal is. Dat zal vaak iemand zijn die heel veel speakers heeft gehoord, of liever nog iemand die in de muziekwereld zit en goed weet hoe een stem of een bepaald instrument in het echt klinkt.

Veel populaire speakers die een "warm" geluid hebben maken bijvoorbeeld een rommeltje van piano's en blaasinstrumenten. Het middengebied is ERG kritisch voor neutrale weergave. Als je warme speakers hebt die een gat in het middengebied hebben zitten, dan heb je grote kans dat die van elke opname wel iets weten te maken dat aan te horen is. Maar met neutrale weergave heeft het weinig te maken.

Neutrale speakers zijn genadeloos. Een goeie opname klinkt goed, maar een slechte opname is het draaien al snel niet waard. Het is een keuze of je gaat voor die ultieme realistische weergave of meer voor "een lekker geluidje". Ik krijg op veel audiofora de indruk dat het gros van de mensen zwicht voor "lekker vol en warm geluid". Persoonlijk heb ik daar weinig mee.
Ik geef je helemaal gelijk. Vroeger had ik nogal goedkope speakers en die lieten een slecht mp3tje mooier klinken dan de speakers die ik nu heb, alleen erg verkleurd.

Maar helemaal helder is het niet. Totem bijv, wordt gezien als een hele...... neutrale speaker, alleen vind ik hem niet mooi klinken. Het tegenstrijdige is, dat mijn huidige speakers nog veel neutraler zijn (als ik jouw betekenis volg), maar wel erg mooi klinken (mijn mening dan). Om dus te zeggen dat iemand een neutraal geluid mooi vindt en dus heel gelukkig kan zijn met dynaudio of totem speakers is niet waar (niet dat jij dat gezegd hebt, maar even ter verduidelijking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Marantz SR7500

[afbeelding]

B&W DM603 S3
[afbeelding]

B&W DM602 S3
[afbeelding]

B&W LCR600 S3
[afbeelding]

[afbeelding]
Hee dat lijkt mijn set wel ;). Ik heb het alleen in de kleuren Sorento en een SR7400 en een DV6500, een LCR60. Plus een SW600 als sub. Welke erg goed matched.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157734

Ik zal mijn set zo snel mogelijk posten, maar wilde even reageren op de DVD speler via de versterker.

Mijn set is nu een Yamaha RX-V457 en een DVD-S657. Tot dat mijn Philips 9966 82cm komt, gebruikt ik de S-Video van de DVD speler via de receiver naar de TV.
Ik zelf vind de kwaliteit uitstekend!
Als ik bijvoorbeeld de muziek DVD van Peter Gabriel's "Growing Up Live" draai ziet het beel er echt super uit op mijn oude Philips Blackline-S 80c 4:3 TV van dik 15 jaar oud.

Ongetwijfeld zal er een verlies in zitten, maar overdrijven is ook een kunst.

Wanneer volgende maand mijn LCD TV er is dan wordt alles via RGB component aangesloten.
De DVD speler gaat nu met een optische kabel naar de receiver, en 6 kanaals analoog voor SACD.

BTW, mijn boxen zijn van Allure. Zuilen van bijna een meter hoog gok ik en iets van 125Watt.
Geen exacte gegevens aangezien die er gewoon niet meer zijn. Was de laatste serie uitgebracht door Allure.

Er komt, na de TV, een B&W LCR3 center speaker en twee B&W 600 S3 surround speakers bij.
Moet dan alleen nog kijken naar mooie en niet te idioot dure steunen (ben de naam kwijt) om de surround speakers op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001

Tacoos

i am i

Anoniem: 13284 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:05:
[...]

Ik geef je helemaal gelijk. Vroeger had ik nogal goedkope speakers en die lieten een slecht mp3tje mooier klinken dan de speakers die ik nu heb, alleen erg verkleurd.

Maar helemaal helder is het niet. Totem bijv, wordt gezien als een hele...... neutrale speaker, alleen vind ik hem niet mooi klinken. Het tegenstrijdige is, dat mijn huidige speakers nog veel neutraler zijn (als ik jouw betekenis volg), maar wel erg mooi klinken (mijn mening dan). Om dus te zeggen dat iemand een neutraal geluid mooi vindt en dus heel gelukkig kan zijn met dynaudio of totem speakers is niet waar (niet dat jij dat gezegd hebt, maar even ter verduidelijking).
Om hier effe op in te haken: op de VAD heb ik een nummer van Empire van Queensryche (Om precies te zijn: Anybody listening?) op Wilson audio speakers beluisterd, maar vond het niet echt lekker klinken (hele scherpe 's'-sen, dichtgekleid geluid).
Vlgs de verkoper is het niet mogelijk (hoewel hij de productie van die plaat wel in orde vond) metal goed te laten klinken omdat een dure installatie geluid zo zuiver mogelijk probeert weer te geven.
Klinkt mij als onzin in de oren ;) want ik heb 'em ook ooit beluisterd op een shanling cd speler met sennheiser HD600 en toen klonk het super.

Wat is jullie mening?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

Jag

Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:38:
[...]

Of je nog wat meer open deuren kan intrappen... :P

Je doet net alsof je zo ff op gehoor kan bepalen of een luidspreker lineair is of niet. Dat dat niet zo is blijkt wel uit het feit dat iedereen altijd andere ideeen heeft over hoe iets klinkt, de één noemt het neutraal en de ander warm en weer een ander kil. Bovendien weet ik zeker dat als jij twee luidsprekers uitkiest die jij allebei neutraal vindt, dat die onderling nog steeds behoorlijk anders klinken.
Veel van die audiofiele termen om geluid te omschrijven zijn ook op veel verschillende manieren te interperteren. Termen als open en eerlijk of verzin er maar op los, want zo ongeveer elk woord is wel een keer langsgekomen om geluid te beschrijven, zijn echt betekenisloos voor een ander. Want die termen houden voor iedereen wat anders in.

Overigens is het ook helemaal niet zo makkelijk om te definieren wat een perfect neutrale luidspreker is. Want je bent er niet met een perfect vlakke frequentie respons in een anechoische ruimte en geen harmonische vervorming. Je zou ook nog een perfecte constante directionaliteit moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 24-04 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:53:
[...]

Zal ik je eens wat verklappen? Als je DVD draait, draai je ook alleen maar encoded spul. Sterker nog, je draait dan met een achterhaalde MPEG2 gecodeerd videomateriaal. Mpeg-4 kan net zo mooi zijn (met een veel lagere bitrate).

Het Dolby Digital of (half bitrate) DTS geluid van de DVD is zelfs met een encoder geencode die qua kwaliteit ongeveer in de buurt zit van een goede mp3 encoder :).

Verder ga ik mee met het verhaal van Jag. Ik heb zelf enorm veel verschillende luidsprekers gehoord en ik kan ook wel mezelf op m'n borst meppen, roepen dat ik het allemaal wel weet en beweren dat ik wel even kan zeggen welke speaker neutraal is. Maar ik weet dat ik dat niet kan beslissen wat voor anderen neutraal is.

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 17-02-2006 18:46 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniBraxton
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:38
Zullen we ook gelijk de kabel discussie weer beginnen, want die past er mooi bij :+

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Conclusie:

De kwaliteit van sound bepaal je zelf? Wat jij mooi klinken vindt is voor jou perfect passend.

Natuurlijk is er een verschil tussen speakers van 20eur en boven de 100de euros...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 13:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

jverdeyen schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:51:
Conclusie:

De kwaliteit van sound bepaal je zelf? Wat jij mooi klinken vindt is voor jou perfect passend.

Natuurlijk is er een verschil tussen speakers van 20eur en boven de 100de euros...
Jammer van die laatste zin.

ontopic: binnenkort zal ik wat pics showen van mijn setje:

Center: KEF Q-10c (binnenkort)
Fronts: Warfedale Diamond III (boekenplank)
Rears: Kruidvat 'zuiltjes' à 30 euro per stuk ;)

Receiver: Yamaha RX-V440 (RDS)
DVD-speler: Onkyo dv-sp500
(laptop: NEC Versa P550)

Na 24 maart pics want dan ben ik jarig geweest en kan ik eindelijk naar mijn nieuwe center luisteren!!!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net of de opname appratuur 100% lineair is. Je zult zien dat het ook van de de opnames afhangt welke luidspreker neutraaler klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 19:11
Zier er netjes uit. Ik zou de regisseurstoeltjes echter aan de zijkant zetten als decoratie en die bank in het midden. Wat heb je op de muren zitten? Bekleding of alleen geverfd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:00:
Net of de opname appratuur 100% lineair is. Je zult zien dat het ook van de de opnames afhangt welke luidspreker neutraaler klinkt.
Als je het duitse blad audio leest zul je ook redelijk te horen krijgen dat mensen totaal verschillende voorkeuren hebben qua klank, iets dat zelfs wetenschappelijk bewezen is qua boven en ondertonen.

Ik weet gewoon heel erg snel wat mij wel en niet aanstaat, een enorm neutrale speaker die de ene niets verhullend vind en de ander nauwkeurig staat mij niks aan. Ik heb op de VAD speakers gehoord die rond de 5000 euro lagen die dusdanig scherp waren dat ik binnen drie seconde de kamer uitliepen (en met mij anderen) terwijl sommigen erbij wegkwijlden deze speakers ooit te mogen bemachten. Deze discussie gaat dus nergens heen, laten we lekker elkaars setjes bekijken en bewonderen en adviezen geven als bepaalde voorkeuren duidelijk zijn... maar over smaak valt zoals altijd niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Daklem schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:47:
[...]

Nou, daar ben ik het dus niet mee eens.
Dat kan.
Ik denk dat het meer te maken heeft met het misinterpeteren en omschrijven van het geluid van een speaker, en "lack" aan luisterervaring.
Hoe kan je geluid nu misinterpreteren? Verkeerd omschrijven zal inderdaad vaak het geval zijn.
Dat dynaudio en totem zo neutraal zijn als wat, valt niet over te discussieren.
Dat de ene dat nou een kille klank vind hebben, dat is een vorm van een mening en eigen smaak, maar dat heeft niks met de eigenschappen van de speaker. ;)
Tuurlijk valt daar wel over te discussieren. Maar het ligt er ook aan waar je het mee vergelijkt.....wat je referentie is.
Arcam een kille klank hebben? Volgens mij heb jij niet goed geluisterd, van arcam is alles behalve kil :)
Misschien heb jij wel niet goed geluisterd. Ik zeg gewoon wat ik vind, jij kan wat anders vinden. Bovendien vind ik Arcam niet kil in de zin van niet prettig (ik ben zelf best wel gecharmeerd van Arcam), maar als ik NAD en Arcam met elkaar vergelijk zou ik NAD de warmere vinden van de twee (en dus automatisch Arcam de "killere"). Dus het ligt er nu maar net aan waar je het mee vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 21:41

Marantz SR7500

[afbeelding]

B&W DM603 S3
[afbeelding]

B&W DM602 S3
[afbeelding]

B&W LCR600 S3
[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm mag je uitkijken dat ze het niet weer komen ophalen bij je ;). Misschien heb je de verhalen wel eens gehoord van, instalatie inbouwen in auto, volgende dag auto weer netjes leeggehaald.
Het zijn natuurlijk geruchten maar het valt wel op dat het bij meerdere mensen is gebeurt. Mja ik kom dus ook nog uit de buurt van Veldriel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 22-04 07:49
Nou goed een lullig fotootje van mij dan... ik krijg het er allemaal niet zo mooi op :+

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/DSC03992.JPG

u ziet:

rotel rsp 1068
rotel rmb 1077
bw 705 + bw stands
hk dvd 22
rel storm 5
beamax velvet a serie spandoek 100"

buiten beeld

een panasonic ae900
xbox 360
zooi kabels
soundcare superspikes
jbl rears

Ik heb al een aantal upgrades in de planning staan (bw703 fronts + center en een (br/hd??) rotel dvd speler) maar ik woon nu tijdelijk in het buitenland ivm werk waardoor ik simpel de ruimte er niet voor heb :( Ook het meubel is niet mijn keus maar goed.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

JvS schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:27:
[...]

Zal ik je eens wat verklappen? Als je DVD draait, draai je ook alleen maar encoded spul. Sterker nog, je draait dan met een achterhaalde MPEG2 gecodeerd videomateriaal. Mpeg-4 kan net zo mooi zijn (met een veel lagere bitrate).

Het Dolby Digital of (half bitrate) DTS geluid van de DVD is zelfs met een encoder geencode die qua kwaliteit ongeveer in de buurt zit van een goede mp3 encoder :).

Verder ga ik mee met het verhaal van Jag. Ik heb zelf enorm veel verschillende luidsprekers gehoord en ik kan ook wel mezelf op m'n borst meppen, roepen dat ik het allemaal wel weet en beweren dat ik wel even kan zeggen welke speaker neutraal is. Maar ik weet dat ik dat niet kan beslissen wat voor anderen neutraal is.
Je kan ook gaan miereneuken natuurlijk!!!

Het verschil van een fullbitrate dts track, of een encoded mp3 van 192kbit zit natuurlijk nog al een verschil in! Alles is encoded wat wij draaien. logisch, maar je begrijpt best waar ik op doel mag ik aannemen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

zimbab schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:28:
[...]
Dat kan.

[...]
Hoe kan je geluid nu misinterpreteren? Verkeerd omschrijven zal inderdaad vaak het geval zijn.

[...]
Tuurlijk valt daar wel over te discussieren. Maar het ligt er ook aan waar je het mee vergelijkt.....wat je referentie is.

[...]

Misschien heb jij wel niet goed geluisterd. Ik zeg gewoon wat ik vind, jij kan wat anders vinden. Bovendien vind ik Arcam niet kil in de zin van niet prettig (ik ben zelf best wel gecharmeerd van Arcam), maar als ik NAD en Arcam met elkaar vergelijk zou ik NAD de warmere vinden van de twee (en dus automatisch Arcam de "killere"). Dus het ligt er nu maar net aan waar je het mee vergelijkt.
Ik ben zelf bezitter van Arcam, dus ik weet wel hoe deze componenten klinken :+

Ik zou zelf sowieso niet graag iets met nad vergelijken omdat ik het te warm en wollig vind klinken. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Daklem schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:39:
Ik ben zelf bezitter van Arcam, dus ik weet wel hoe deze componenten klinken :+

Ik zou zelf sowieso niet graag iets met nad vergelijken omdat ik het te warm en wollig vind klinken. B)
Ik ken ze ook allebei wel aardig. Heb door de jaren heen verschillende Arcam spullen gehoord, heb een jaar lang een NAD T-163 preamp gehad, een paar dagen een NAD C542 CD-speler geprobeerd, en heb uiteindelijk een upgrade naar een Arcam AVP700 preamp en CD73 CD-speler gedaan. Ik moet zeggen dat de verschillen tamelijk kenmerkend zijn voor de verschillen in sound tussen NAD en Arcam. Arcam vind ik persoonlijk erg neutraal en NAD hoorbaar aan de warme en wollige kant. Wat dat betreft zijn we het helemaal eens.

Arcam wordt door B&W/NAD fans (veel mensen, want zelfs veel mensen die kapitalen uitgeven lijken een duidelijke voorkeur voor warme kleuring te hebben) als kil en saai ervaren, juist omdat het neutraler klinkt.

Hetzelfde ervaar ik met headphones: ik draai al jaren met een AKG studio headphone die bekend staat om z'n neutrale klank. Vaak wordt ie saai genoemd en wordt opgemerkt dat er weinig punch in zit. Persoonlijk vind ik het ding weer een stuk beter dan de duurdere HD600 van Sennheiser klinken, want die klinkt zoals de meeste headphones van Sennheiser niet neutraal. Sennie mikt op een groot publiek met een "lekkere bass" en "sprankelend hoog".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 13:07

PnD

like in Pinda ^_^

Gister een LG RZ32LZ55 op de kop weten te tikken voor 750 euro 2de hands :D
Ga volgende week over naar nieuw huis met eindelijk de grotere slaapkamer..

Heb nu mijn subwoofer naar voren moeten schuiven,zodat ik mijn speakers verder uit elkaar kon schuiven en de tv ertussen past :7

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tmhhildenbrant/fotoslcdtv/IMAGE_00002.jpg

Heb alleen nog geen component kabels, zag bij mijn favoriete kabelshop (electronica-online.nl) dat .75m 13,20 kost.
Dit zal wel weer spotgoedkoop zijn ivm de "echte" winkels? (it's, mikro-electro, dixons,v&d dat hebben we hier in roosendaal ongeveer)

[ Voor 28% gewijzigd door PnD op 18-02-2006 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Mooie tv voor dat geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 12:06

cky

Pioneer vsx-1011 THX/DTS
Pioneer dv-565 sacd/dvd-audio
technics cdspeler
4 x infinity reference 61 mkII
center infinity ref 100 mkII
35 m 2,5 mm oelbach draad
computer via tv out aangesloten
sub op dit moment niet aangesloten canton plus C

oja ook nog een phillips tv en mijn dvd collectie op de achtergrond (170 totaal)

ben er zelf erg tevreden over!
alleen een nieuw tv meubel zou wel fijn zijn,
commentaar is welkom

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/thumbs/tn_174788front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/174788front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/thumbs/tn_496947back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/496947back.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/thumbs/tn_792409componenten.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img2.uploadimages.net/792409componenten.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door cky op 18-02-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

cky schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:37:
Pioneer vsx-1011 THX/DTS
Pioneer dv-565 sacd/dvd-audio
technics cdspeler
4 x infinity reference 61 mkII
center infinity ref 100 mkII
35 m 2,5 mm oelbach draad
computer via tv out aangesloten
sub op dit moment niet aangesloten canton plus C

oja ook nog een phillips tv en mijn dvd collectie op de achtergrond (170 totaal)

ben er zelf erg tevreden over!
alleen een nieuw tv meubel zou wel fijn zijn,
commentaar is welkom

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
foto's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 13:26
lowfi schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:01:
Nou goed een lullig fotootje van mij dan... ik krijg het er allemaal niet zo mooi op :+

[afbeelding]

u ziet:

rotel rsp 1068
rotel rmb 1077
bw 705 + bw stands
hk dvd 22
rel storm 5

buiten beeld

een panasonic ae900
xbox 360
zooi kabels
soundcare superspikes
jbl rears

Ik heb al een aantal upgrades in de planning staan (bw703 fronts + center en een (br/hd??) rotel dvd speler) maar ik woon nu tijdelijk in het buitenland ivm werk waardoor ik simpel de ruimte er niet voor heb :( Ook het meubel is niet mijn keus maar goed.... :P
Mooie set. De B&W705 staat ook mijn verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168913

Hallo iedereen ik ben nieuw hier dus ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Jordy, ik ben 19 jaar en ik studeer nog, ik kijk al een tijdje anoniem rond in dit topic maar ik heb me nu toch aangemeld om jullie even te laten zien wat ik de loop der jaren heb verzameld. ( ook al zal het niet noemenswaardig wezen vergeleken met sommige mensen in dit topic )

Specificaties van mijn '' home cinema''. :)

TV: Samsung LCD LE26R41B
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/7140/p10900131ep.th.jpg
Reciever: Philips FR 980 ( het is al een ouder model en hij ondersteunt geen dts wel dolby digital maar er komt nog een goed geluid uit )
DVD speler: Xbox Modded200gb ( wordt volgende maand een samsung met hdmi aansluiting )
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/2397/p10900180dn.th.jpg
Front speakers: JBL LX 6 GR
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/7387/p11000191cd.th.jpg
Center speaker: JBL LX 1 Center
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/2558/p10900148wg.th.jpg
Rear speakers: Pioneer 3 way S-Z470
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/1015/p10900177hw.th.jpg
Subwoofer: JBL Control Sub 6
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/9615/p10900150us.th.jpg

Verder ben ik ook bezig met een Windows XP mediacenter pc maar hier moet ik nog wat hulp voor hebben. :)
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/1530/p10900166uh.th.jpg

Al met al klinkt en ziet die er wel goed uit in mijn kamer van 2 bij 5 meter. ;)
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/6292/p11000202cb.th.jpg

Tips en suggesties zijn welkom. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 168913 op 19-02-2006 13:42 . Reden: Was de subwoofer vergeten ;) ff geprobeerd foto;s te posten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Anoniem: 168913 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:56:
Hallo iedereen ik ben nieuw hier dus ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Jordy, ik ben 19 jaar en ik studeer nog, ik kijk al een tijdje anoniem rond in dit topic maar ik heb me nu toch aangemeld om jullie even te laten zien wat ik de loop der jaren heb verzameld. ( ook al zal het niet noemenswaardig wezen vergeleken met sommige mensen in dit topic )

Specificaties van mijn '' home cinema''. :)

TV: Samsung LCD LE26R41B
Reciever: Philips FR 980 ( het is al een ouder model en hij ondersteunt geen dts wel dolby digital maar er komt nog een goed geluid uit )
DVD speler: Xbox Modded 200gb ( wordt volgende maand een samsung met hdmi aansluiting )
Front speakers: JBL LX 6 GR
Center speaker: JBL LX 1 Center
Rear speakers: Pioneer 3 way S-Z470

Verder ben ik ook bezig met een Windows XP mediacenter pc maar hier moet ik nog wat hulp voor hebben. :)

Al met al klinkt en ziet die er wel goed uit in mijn kamer van 2 bij 5 meter. ;)

Ik wil ook graag plaatjes posten maar zal iemand mij kunnen pm'en hoe ik deze plaats ?

Tips en suggesties zijn welkom. :)
Ha Jordi.

Pm'n kan (nog) niet op GOT. Wel kan je de TS (topic start) hier Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 bekijken (kopje "Foto's uploaden, posten, resizen, etc"), waarin staat hoe je plaatjes kan posten. Ook hebben wij een algemene FAQ. Ik ben benieuwt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Waypoint op 18-02-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waypoint schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:00:
[...]

Ha Jordi.

Pm'n kan (nog) niet op GOT. Wel kan je de TS (topic start) hier Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 bekijken (kopje "Foto's uploaden, posten, resizen, etc"), waarin staat hoe je plaatjes kan posten. Ook hebben wij een algemene FAQ. Ik ben benieuwt :)
Thnx voor je uitleg , vanavond zal ik proberen de foto's te uploaden.
Nu eerst even werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

lowfi schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:01:

[afbeelding]

u ziet:

rotel rsp 1068
rotel rmb 1077
bw 705 + bw stands
hk dvd 22
rel storm 5

buiten beeld

een panasonic ae900
xbox 360
zooi kabels
soundcare superspikes
jbl rears

Mooie set!

Die B&W 705's wil ik ook zeker nog een keer horen.

Even weer over mijn persoonlijk luisteravonturen:
Gisteravond en vanmiddag ben ik gaan luisteren naar de Sonus Faber Concertino Domus bij De Hifi Winkel in Eindhoven (perfecte winkel waar je in alle rust kan luisteren overigens). Eerste indruk: wat een ontzettend mooi afgewerkte speakers :9~ .
Wat betreft het geluid hebben ze het beste hoog en mid dat ik tot nu toe gehoord heb in mijn zoektocht naar nieuwe speakers. Alles wat ze weergeven doen ze in mijn ogen (oren) perfect. Maar hier ligt dan ook direct het probleem wat ik toch heb met deze speakers: alles wat ze weergeven doen ze erg goed, maar ik blijf een deel van het laag missen. Dit komt waarschijnlijk omdat het bookshelfs zijn met een beperkt driver oppervlak (de mid/laag driver is 15 cm). Ik zou er dus wel een sub bij willen hebben om zo een echt fullrange geluidsbeeld te krijgen.
Ik ben vanmiddag nog een keer terug geweest met wat andere muziek (Dire Straits). Ze klinken toch echt erg goed en de bass is erg strak, maar bij bijvoorbeeld de kickdrum van een drumstel toch wat te weinig aanwezig...

Ik moet er nog eens heel goed over na gaan denken en ook nog eens gaan luisteren naar andere speakers (zoals die B&W 705's bijv.) en dan kan ik pas een keuze maken...

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZiegoM schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:10:
[...]

Mooie set!

Die B&W 705's wil ik ook zeker nog een keer horen.

Even weer over mijn persoonlijk luisteravonturen:
Gisteravond en vanmiddag ben ik gaan luisteren naar de Sonus Faber Concertino Domus bij De Hifi Winkel in Eindhoven (perfecte winkel waar je in alle rust kan luisteren overigens). Eerste indruk: wat een ontzettend mooi afgewerkte speakers :9~ .
Wat betreft het geluid hebben ze het beste hoog en mid dat ik tot nu toe gehoord heb in mijn zoektocht naar nieuwe speakers. Alles wat ze weergeven doen ze in mijn ogen (oren) perfect. Maar hier ligt dan ook direct het probleem wat ik toch heb met deze speakers: alles wat ze weergeven doen ze erg goed, maar ik blijf een deel van het laag missen. Dit komt waarschijnlijk omdat het bookshelfs zijn met een beperkt conus oppervlak (de mid/laag driver is 15 cm). Ik zou er dus wel een sub bij willen hebben om zo een echt fullrange geluidsbeeld te krijgen.
Ik ben vanmiddag nog een keer terug geweest met wat andere muziek (Dire Straits). Ze klinken toch echt erg goed en de bass is erg strak, maar bij bijvoorbeeld de kickdrum van een drumstel toch wat te weinig aanwezig...

Ik moet er nog eens heel goed over na gaan denken en ook nog eens gaan luisteren naar andere speakers (zoals die B&W 705's bijv.) en dan kan ik pas een keuze maken...
Probeer hem eerst eens samen met een subwoofer te luisteren voordat je er vanuit gaat dat dat het probleem wel oplost. Het integreren kan best pittig zijn of niet het juiste effect geven, een subwoofer brengt alleen het allerdiepste laag, dus vult geen eventueel ontbrekend midden laag aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 110233 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:22:
[...]

Probeer hem eerst eens samen met een subwoofer te luisteren voordat je er vanuit gaat dat dat het probleem wel oplost. Het integreren kan best pittig zijn of niet het juiste effect geven, een subwoofer brengt alleen het allerdiepste laag, dus vult geen eventueel ontbrekend midden laag aan)
Ja, dat weet ik. Daarom ga ik in eerste instantie ook gewoon door met het zoeken naar speakers die het laag meteen wel beter weergeven, zodat een sub overbodig is (bij muziek althans).
Maar ik wil niet (te veel) gaan inleveren op het hoog en mid wat bij deze speakers geweldig is.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Mja, klankkleur wordt voor een groot stuk bepaald door de muziek. Als ik Portishead speel wordt het gelijk wat kouder in kamer. Maar dat hoort gewoon zo :P. Terwijl er ook wel muziek is dan weer warmer klinkt. Nuja, ik heb het op mijn eigen set dik naar m'n zin.

Vandaag trouwens (weer) andere speakerkabel geplaatst :) Heb nu Supra (zweeds gedoe, kende het niet) Het hoog is veel minder fel geworden, een hele opluchting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvl schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:00:
Center: KEF Q-10c (binnenkort)
Fronts: Warfedale Diamond III (boekenplank)
Ben je ook wezen luisteren hoe een Warfedale Diamond III als center klinkt ?

Mijn ervaring met center luidsprekers is dat het niet zo mooi klinkt waneer die een andere klank heeft tot zo ver de fronts. Ik zou je aanraden om eens te gaan luisteren hoe het klinkt met de zelfde boekenplank luidspreker als center. De 4de luidspreker kan je dan als reseve gebruiken of voor een 6.1 setup.
De enige nadeel is dat je zo boekenplank luidspreker als center niet op de juiste hoogte kan plaatsen, maar mijn ervaring is dat het nog steeds mooier klinkt dan een goed geplaatse center met een andere klank klank.

Mocht het je niet bevallen dan kan je ze nog elktijd als rears inzetten waardoor het balance tussen front en rear verbeterd wordt.
Alvast een fijne verjaardag toegewenst ;) .

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 18-02-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:23

R-B

Blokkert

Mooi spul he O+ Heb hem ook :)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 13:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:41:
[...]

Ben je ook wezen luisteren hoe een Warfedale Diamond III als center klinkt ?

Mijn ervaring met center luidsprekers is dat het niet zo mooi klinkt waneer die een andere klank heeft tot zo ver de fronts. Ik zou je aanraden om eens te gaan luisteren hoe het klinkt met de zelfde boekenplank luidspreker als center. De 4de luidspreker kan je dan als reseve gebruiken of voor een 6.1 setup.
De enige nadeel is dat je zo boekenplank luidspreker als center niet op de juiste hoogte kan plaatsen, maar mijn ervaring is dat het nog steeds mooier klinkt dan een goed geplaatse center met een andere klank klank.

Mocht het je niet bevallen dan kan je ze nog elktijd als rears inzetten waardoor het balance tussen front en rear verbeterd wordt.
Alvast een fijne verjaardag toegewenst ;) .
Inderdaad, dat heb ik niet over het hoofd gezien:
Langzaamaan wil ik natuurlijk ook mijn set upgraden. Als uitgangspunt kon ik natuurlijk kiezen voor de reeds aanwezige Diamond III set. Maar bij correct was de kef mooi geprijsd, en heb ik ervoor gekozen om uiteindelijk rond deze center mijn set op te bouwen (liefst natuurlijk met de "bijbehorende" kef speakers) Zo lang (erg lang ;) :'( ) hoop ik dat het naar behoren klinkt. Mijn Yamaha heeft nog wel voor het centerkanaal een uitgebreidere EQ om hem een beetje te laten klinken bij de fronts.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
Hierbij een paar foto`s van mijn set:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.ermens/Herschaalde%20kopie%20van%20Afbeelding%20001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.ermens/Herschaalde%20kopie%20van%20Afbeelding%20002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.ermens/Herschaalde%20kopie%20van%20Afbeelding%20003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.ermens/Herschaalde%20kopie%20van%20Afbeelding%20005.jpg

plus dvd collectie:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.ermens/Herschaalde%20kopie%20van%20Afbeelding%20006.jpg

specs:
Receiver: Marantz SR5500
DVD Speler: Marantz DV7600
CD Speler: Marantz CD5400
Speakers: 4x Mordaunt-short 904 + 1X Mordaunt-short 304C (achterspeaker)
Center speaker:Mordaunt-short 905C
Subwoofer: Mordaunt-short 907W
Projector: Sanyo PLV-Z2
Scherm: Beamax R-Black series 179x101
TV: Philips Breedbeeld
Bekabeling: QED Silver Anniversary speakerkabels, en van den Hul The NAME en OPTOCOUPLER Mk II.

ooit komt er een einde aan het eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ZiegoM schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:26:
[...]

Ja, dat weet ik. Daarom ga ik in eerste instantie ook gewoon door met het zoeken naar speakers die het laag meteen wel beter weergeven, zodat een sub overbodig is (bij muziek althans).
Maar ik wil niet (te veel) gaan inleveren op het hoog en mid wat bij deze speakers geweldig is.
Ik denk dat jij te veel eisen stelt aan de kwaliteit van het laag. Als jij beter en luider laag wilt hebben zou je toch echt naar de zuilspeakers moeten gaan kijken.

Het integreren van een sub, zeker met muziek is érg lastig. Hierbij zul je moeten kijken naar een muzikale sub omdat de meeste sub is te traag zijn om de muziek bij te houden. Velodyne zou hierbij een goede oplossing zijn.

Ik was vrijdag ook langsgeweest bij De Hifi Winkel. Ik heb voor volgende week vrijdag een afspraak staan. Ik neem mijn eigen apparatuur mee....

Mochten ze me aanstaan, koop ik ze direct :9~

Ik heb liever een minder laag, en een goed midden en hoog. Ik vind een groot nadeel dat bij speakers tot een 1500 euro, het laag gemakkelijk vervormt en/of te promonent aanwezig is waardoor het irritant en vermoeiend wordt om naar te luisteren. Zover ik weet zijn de concertino domus vrij strak qua bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Daklem schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:06:
[...]

Ik denk dat jij te veel eisen stelt aan de kwaliteit van het laag. Als jij beter en luider laag wilt hebben zou je toch echt naar de zuilspeakers moeten gaan kijken.

Het integreren van een sub, zeker met muziek is érg lastig. Hierbij zul je moeten kijken naar een muzikale sub omdat de meeste sub is te traag zijn om de muziek bij te houden. Velodyne zou hierbij een goede oplossing zijn.

Ik was vrijdag ook langsgeweest bij De Hifi Winkel. Ik heb voor volgende week vrijdag een afspraak staan. Ik neem mijn eigen apparatuur mee....

Ik heb liever een minder laag, en een goed midden en hoog. Ik vind een groot nadeel dat bij speakers tot een 1500 euro, het laag gemakkelijk vervormt en/of te promonent aanwezig is waardoor het irritant en vermoeiend wordt om naar te luisteren. Zover ik weet zijn de concertino domus vrij strak qua bass.
Dat ik veel eisen stel aan het laag lijkt me ook logisch, dat is gewoon een onderdeel van het totale geluid. Zeker omdat het hoog en mid van de concertino's zo goed is is het zo jammer dat ze in het laag (voor mij) net wat te kort schieten. Ik ben ook ervan overtuigd dat de concerto's of de grand piano dit gebrek aan laag niet hebben. Helaas vallen deze ruim buiten mijn budget.

Ik ga nu nog even verder kijken naar andere speakers (hoe moeilijk dat ook is na de concertino's in het echt te hebben gezien, je wordt er namelijk snel verliefd op :) ). Ik hoop dat er nog speaker te vinden zijn die net zo'n imaging en klank in het hoog en laag hebben met een beetje meer aangevuld laag dan de concertino's in de prijsklasse tot 750 per stuk, zoniet koop ik ze alsnog.

De Hifi Winkel kan ik alleen maar aanraden. Ze laten je echt op je gemak luisteren in de afgesloten luisterruimte, en proberen je absoluut niets op te dringen. Ik heb ze zelf beluisterd op een AH Tjoeb cdspeler met een Marantz PM7001 versterker.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Ik hoop dat de sonus fabers mij ook bevallen, want dan koop ik ze ook. :D

Ik ben erg benieuwd hiernaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Laatst online: 23-06-2022
Daklem schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:06:
[...]

Velodyne 8)7 Typisch een ''HTforum merk'', ik vind het echt nergens naar klinken. Maar dat kan ook komen omdat ik me steeds minder bezig hou met Hifi en HT :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 14:52
PnD schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 08:12:

Heb alleen nog geen component kabels, zag bij mijn favoriete kabelshop (electronica-online.nl) dat .75m 13,20 kost.
Dit zal wel weer spotgoedkoop zijn ivm de "echte" winkels? (it's, mikro-electro, dixons,v&d dat hebben we hier in roosendaal ongeveer)
Hier in Roosendaal (ja, ik woon er ook) hebben we ook nog Expert, die toch leuk bezig is met audio en niet alleen het standard Kenwood/Pioneer spul verkoopt.
Verder heb je nog Iman Dane natuurlijk.
Die zullen beiden ook wel wat mooie kabeltjes kunnen leveren denk ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sleepie op 19-02-2006 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Barry schreef op zondag 19 februari 2006 @ 02:26:
[...]

Velodyne 8)7 Typisch een ''HTforum merk'', ik vind het echt nergens naar klinken. Maar dat kan ook komen omdat ik me steeds minder bezig hou met Hifi en HT :P
Bij mij mag je zo een Velodyne neerplempen hoor :Y) Liefst eentje met auto-EQ :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

JT schreef op zondag 19 februari 2006 @ 02:58:
[...]

Bij mij mag je zo een Velodyne neerplempen hoor :Y) Liefst eentje met auto-EQ :Y)
Idd, toen ik een Velodyne gehoord had, was ik verkocht. O+ . Maar dat Barry zegt, het begint net zoals SVS een "huismerk" te worden binnen de HT/Stereo.

Eerlijk gezegd vind ik dat alleen maar een positief gegeven! Dat betekent dat ze kwalitatief hoog zijn. Zeker Velodyne is qua subs voor stereo ondersteuning een perfect beestje, en in de HT staat hij ook zeker zijn mannetje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 24-04 15:10
fingers schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:52:
Hierbij een paar foto`s van mijn set:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

plus dvd collectie:
[afbeelding]

specs:
Receiver: Marantz SR5500
DVD Speler: Marantz DV7600
CD Speler: Marantz CD5400
Speakers: 4x Mordaunt-short 904 + 1X Mordaunt-short 304C (achterspeaker)
Center speaker:Mordaunt-short 905C
Subwoofer: Mordaunt-short 907W
Projector: Sanyo PLV-Z2
Scherm: Beamax R-Black series 179x101
TV: Philips Breedbeeld
Bekabeling: QED Silver Anniversary speakerkabels, en van den Hul The NAME en OPTOCOUPLER Mk II.
Hele mooie set!! Alleen jammer dat je niet op je plaatjes kan klikken, om een vergroting van te krijgen.

Heb je ook vogelzand in je 904's? Schijnt dat het een hele goede verbetering is voor je laag-weergave.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb zelf een sub van MJ Acoustics, die staan bekend om hun goede integratie met muziek. Wordt ook altijd goed gereviewed door de (engelse) bladen, maar je hoort er maar weinig van in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Dr. Strangelove schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:20:
Ik heb zelf een sub van MJ Acoustics, die staan bekend om hun goede integratie met muziek. Wordt ook altijd goed gereviewed door de (engelse) bladen, maar je hoort er maar weinig van in Nederland.
MJ Acoustics is ook een prachtig merk qua subs die zeker zijn mannetje staat. Maar zo zijn er wel meer merken die ook goed zijn met muziekweergave, alleen helaas nog steeds in de minderheid... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
rel bv :P

svs juist minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingers
  • Laatst online: 17-07-2024
Rainesh schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:19:
[...]

Hele mooie set!! Alleen jammer dat je niet op je plaatjes kan klikken, om een vergroting van te krijgen.

Heb je ook vogelzand in je 904's? Schijnt dat het een hele goede verbetering is voor je laag-weergave.
Bedankt, ik weet niet hoe je dat moet doen met die plaatjes vegroten vandaar.
Ik heb geen vogelzand in mijn speakers gedaan, maar als dat een goede verbetering is kan ik het wel overwegen :)

ooit komt er een einde aan het eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

SVS loopt al achter als je Jazz speelt. Dat is dus niet echt een goede keus idd :P

Rel is daarentegen bij de rustigere muzieksoorten wel een goede sub. :)

Ik heb zelf een JBL e250P. Deze moet ik dus echt niet aanzetten tijdens muziek, want ik ga me gruwelijk ergeren aan die trage logge bass. Bij films is het perfect voor die heerlijke "slam". Bij muziek is hij echt ongeschikt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R-B schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:49:
[...]

Mooi spul he O+ Heb hem ook :)
Zeker, zeker heb hem nu 4 dagen echt mooi beeld, maar wil nog meer kwaliteit met een samsung hd-850 dvd speler via de hdmi aansluiting. Is dit een aanrader ? of kan ik net zo goed een gewone component dvd speler nemen ?

PS: heb nu ook foto's gepost

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 168913 op 19-02-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 13:55
[...]

Dan heb je of stiekum nooit een velodyne gehoord of een totaal ontregelde. Of je nu wel of niet mee bezig houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hey, niet zeggen dat je hobby beeindigd is en dan stiekem toch nog komen posten he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Het is nogal moeilijk om te zeggen dat een merk als Velodyne of SVS beter of slechter is met muziek, je moet dan spreken over de afzonderlijke modellen. Zo is een Velodyne DD erg goed met muziek (en daar is de prijs ook naar), maar bijvoorbeeld een CHT-R is toch echt een budgetsub die ook een stuk minder is met muziek.

Mijn SVS PB-10isd kan redelijk meekomen met muziek (mits subtiel afgesteld). Zelf luister ik mn muziek toch liever zonder sub.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZiegoM schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:35:
[...]

Dat ik veel eisen stel aan het laag lijkt me ook logisch, dat is gewoon een onderdeel van het totale geluid. Zeker omdat het hoog en mid van de concertino's zo goed is is het zo jammer dat ze in het laag (voor mij) net wat te kort schieten. Ik ben ook ervan overtuigd dat de concerto's of de grand piano dit gebrek aan laag niet hebben. Helaas vallen deze ruim buiten mijn budget.

Ik ga nu nog even verder kijken naar andere speakers (hoe moeilijk dat ook is na de concertino's in het echt te hebben gezien, je wordt er namelijk snel verliefd op :) ). Ik hoop dat er nog speaker te vinden zijn die net zo'n imaging en klank in het hoog en laag hebben met een beetje meer aangevuld laag dan de concertino's in de prijsklasse tot 750 per stuk, zoniet koop ik ze alsnog.

De Hifi Winkel kan ik alleen maar aanraden. Ze laten je echt op je gemak luisteren in de afgesloten luisterruimte, en proberen je absoluut niets op te dringen. Ik heb ze zelf beluisterd op een AH Tjoeb cdspeler met een Marantz PM7001 versterker.
Welke andere heb je op het oog? Een erg mooie is de nieuwe jmlab profile 908, maar die mist ook zeker dat laag, de dynaudio focus 140 natuurlijk dan nog, of een voor het geld echt mooie speaker de elac BS 204.2 (met ribbon tweeter, voor de grote een zeer goed laag en in cherry uitvoering mooi om te zien, 1000 euro qua prijs) en wellicht nog als je de mogelijkheid krijgt de magnat quantum 903.

Mocht je niks vinden en toch voor smalle stevige vloerstaanders gaan, kijk dan echt eens naar de totem staff of pmc gb1, totaal geen kastresonanties namelijk... en ze zien er nog super uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ZiegoM schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:38:

Zelf luister ik mn muziek toch liever zonder sub.
Helemaal mee eens! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ik niet... ieder voor zich dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Anoniem: 110233 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:41:
[...]

Welke andere heb je op het oog? Een erg mooie is de nieuwe jmlab profile 908, maar die mist ook zeker dat laag, de dynaudio focus 140 natuurlijk dan nog, of een voor het geld echt mooie speaker de elac BS 204.2 (met ribbon tweeter, voor de grote een zeer goed laag en in cherry uitvoering mooi om te zien, 1000 euro qua prijs) en wellicht nog als je de mogelijkheid krijgt de magnat quantum 903.

Mocht je niks vinden en toch voor smalle stevige vloerstaanders gaan, kijk dan echt eens naar de totem staff of pmc gb1, totaal geen kastresonanties namelijk... en ze zien er nog super uit ook.
Ik probeer morgen te kijken of ik in de middag even lang RAF utrecht kan gaan om te kijken wat ze daar hebben.
Ik ben vooral geinteresseerd (van wat ik op internet lees) in de B&W 705, Paradigm Reference Studio 20. Deze zouden in ieder geval meer laag moeten hebben dan de Sonus Fabers en niet (te veel) inleveren op het hoog en mid, maar dat wil ik eerst zelf horen.

De ELAC heb ik al gehoord en vond het hoog wel erg helder (richting scherp), ik vond de ELAC bookshelf met de 'normale' metal dome tweeter (ben ff het nr kwijt) beter klinken, maar ook niet zo goed zoals de SF's.
Van JMLab heb tot nu toe alleen een vloerstaander gehoord (bij de Hobo) en die was ook te helder/ scherp voor mij.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 110233 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:41:
[...]

De totem staff zit wel ruim boven het budget van 1500 euro wat ZygoM in gedachte heeft. :) Ik denk dt je bij elke boekenplank wat tekort in het laag komt, als je ook wilt dat het midden en hoog aan bod komt. Als je dit wilt, zit je gewoon in de verkeerde hoek te zoeken. Dan moet je toch echt naar zuilen gaan kijken met wat meer kastinhoud. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ZiegoM schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:38:
Zelf luister ik mn muziek toch liever zonder sub.
Same here. Ik heb nog geen sub gehoord die zo strak laag komt als m'n fronts. Voor mij is de enige reden om een sub toe te voegen de geluidsdruk in een grotere kamer met films te vergroten. Over een paar maanden hoop ik hier een grote sub op basis van een 27cm Focal woofer te hebben maar die zal alleen ingezet worden voor films, en eigenlijk alleen met het oog op de toekomst (grotere kamer) gebouwd worden.

Als je er ruimte voor hebt kun je beter volwaardige zuilen kopen dan een paar kleinere speakers met een sub erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
tatata schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:22:
[...]

Dan heb je of stiekum nooit een velodyne gehoord of een totaal ontregelde. Of je nu wel of niet mee bezig houdt.
Dus het is een feit dat iedereen het mooi vind klinken? Stiekem hebben we allemaal een beetje eigen smaak. Zelf luister ik mijn muziek gewoon graag zonder sub, omdat mijn T+A''s een veel strakker laag hebben dan de meeste subs. Bovendien klinkt een sub al héél snel slecht in een verkeerde opstelling, dat heeft niet veel met ''totaal ontregeld'' te maken.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Exirion schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:33:
[...]

Hey, niet zeggen dat je hobby beeindigd is en dan stiekem toch nog komen posten he :P
Mijn hobby was op een gegeven moment: upgraden! Daar ben ik mee gestopt sinds ik mijn afschriften bekeken heb. Het luisteren naar een goede set blijft echter altijd leuk, voor iedereen :)

Ik zal niet veel meer posten, maar ik blijf maar mening delen met jullie. Ik heb op dit forum zo ontzettend veel geleerd, daar ben ik mijn mede-forummers dankbaar voor en ik zal GoT niet zomaar laten gaan :P HTforum is anders; een hele andere omgang. Persoonlijk vind ik dat maar niks. Daar zal ik dus nog weinig aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 13:55
Barry schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:16:
[...]

Dus het is een feit dat iedereen het mooi vind klinken? Stiekem hebben we allemaal een beetje eigen smaak. Zelf luister ik mijn muziek gewoon graag zonder sub, omdat mijn T+A''s een veel strakker laag hebben dan de meeste subs. Bovendien klinkt een sub al héél snel slecht in een verkeerde opstelling, dat heeft niet veel met ''totaal ontregeld'' te maken.
Exirion schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:52:
[...]

Same here. Ik heb nog geen sub gehoord die zo strak laag komt als m'n fronts. Voor mij is de enige reden om een sub toe te voegen de geluidsdruk in een grotere kamer met films te vergroten. Over een paar maanden hoop ik hier een grote sub op basis van een 27cm Focal woofer te hebben maar die zal alleen ingezet worden voor films, en eigenlijk alleen met het oog op de toekomst (grotere kamer) gebouwd worden.

Als je er ruimte voor hebt kun je beter volwaardige zuilen kopen dan een paar kleinere speakers met een sub erbij.
Een veldyne DD zal de muziek meer dragen en het laag altijd beter kunnen weergeven dan je eigen fronts. Je fronts kunnen beter gaan klinken omdat ze al die energie die nodig is voor <80hz weer te geven niet meer hoeven te gebruiken.

Een grote zware sub is leuk voor films om veel druk te geven, een snelle sub laat je fronts nog beter klinken. Dit moet je denk ik zelf horen om te geloven. Ik neem aan dat jullie beide geen velodyne DD hebben gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:20:
Mijn hobby was op een gegeven moment: upgraden! Daar ben ik mee gestopt sinds ik mijn afschriften bekeken heb. Het luisteren naar een goede set blijft echter altijd leuk, voor iedereen :)

Ik zal niet veel meer posten, maar ik blijf maar mening delen met jullie. Ik heb op dit forum zo ontzettend veel geleerd, daar ben ik mijn mede-forummers dankbaar voor en ik zal GoT niet zomaar laten gaan :P HTforum is anders; een hele andere omgang. Persoonlijk vind ik dat maar niks. Daar zal ik dus nog weinig aanwezig zijn.
Sja, in een forum als AV draait het toch om discussies en kennis/ervaringen delen? Een show-off topic is leuk, maar als je niks nieuws te showen hebt dan blijft er toch genoeg over om over te discussieren.

Had jij nou interesse in die Marantz amp die ik binnenkort de deur uit ga schoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

tatata schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:29:
Een veldyne DD zal de muziek meer dragen en het laag altijd beter kunnen weergeven dan je eigen fronts. Je fronts kunnen beter gaan klinken omdat ze al die energie die nodig is voor <80hz weer te geven niet meer hoeven te gebruiken.
Dat gaat ze prima af hoor, geloof me. En ik ben een enorm kritische zeikerd als het om laagweergave gaat.
Een grote zware sub is leuk voor films om veel druk te geven, een snelle sub laat je fronts nog beter klinken. Dit moet je denk ik zelf horen om te geloven.
M'n fronts zitten met hun -3dB rond de 20Hz en geven alles van rock tot jazz tot house strak weer. Daar kan geen sub die ik ken aan tippen. Misschien moet jij dat eens horen om het te geloven ;)

Een sub is leuk voor effecten in films, maar voor muziek vind ik het geen meerwaarde hebben als je volwaardige speakers hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Een muzikale sub is voor elke set een mooie bijdrage; de last zit hem erin de sub goed te laten integreren met de muziek. Het afstellen van de high level input komt erg nauw en wil per CD ook nog wel eens verschillen; ik heb er lang over gedaan om dat acceptabel te krijgen, maar uiteindelijk is het resultaat erg de moeite waard. Mijn speakers gaan vrij laag, maar als ik mijn sub erbij inschakel krijgt het stereobeeld veel meer diepte en het geluid wordt voller. Het gevaar schuilt hem in de sub te hoog in te schakelen, waardoor je resonerende of modderige bas krijgt.

Ik denk dat iedereen die nu roept dat hij zijn muziek zonder sub wil horen toch eens bij zijn hifidealer langs moet gaan en vragen of hij een goede, muzikale sub een paar dagen op zicht mag hebben; gegarandeerd dat je hem niet meer terug brengt :) Neem echter de tijd om hem goed te positioneren en af te stellen en om te wennen aan het geluid.
M'n fronts zitten met hun -3dB rond de 20Hz en geven alles van rock tot jazz tot house strak weer. Daar kan geen sub die ik ken aan tippen. Misschien moet jij dat eens horen om het te geloven ;)

Een sub is leuk voor effecten in films, maar voor muziek vind ik het geen meerwaarde hebben als je volwaardige speakers hebt staan.
Ok, dus mijn CDM7NTs die tot 30Hz gaan zijn volgens jou geen volwaardige speakers? En jouw zelfbouw speakers wel? Ik ben benieuwd waar jij de grens legt in dat geval, want met dit criterium zijn alle standmounts ook geen volwaardige speakers, en het merendeel van de zuilen ook niet, waaronder de B&W Nautilus range 8)7 Ik waag ook te betwijfelen of je die 20Hz wel haalt, de 801D met zijn 38cm driver haalt slechts 23Hz...

Zelfs mijn kleine MJ Acoustics Pro 50 gaat tot 15Hz. Daarbij vergeet je dat een goede sub in de lage regionen heel wat strakkere bas neer kan zetten dan een speaker die dat 'erbij' doet.

[ Voor 46% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-02-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Exirion schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:31:
Had jij nou interesse in die Marantz amp die ik binnenkort de deur uit ga schoppen?
Ja, mail me maar voor je vraagprijs :) Eventueel inruilen tegen een Parasound HCA-1000 is ook mogelijk. Die past namelijk niet in mijn nieuwe meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:36:
Ik denk dat iedereen die nu roept dat hij zijn muziek zonder sub wil horen toch eens bij zijn hifidealer langs moet gaan en vragen of hij een goede, muzikale sub een paar dagen op zicht mag hebben; gegarandeerd dat je hem niet meer terug brengt :)
Je mag ze van mij allemaal houden; ik hoef ze niet.
Ok, dus mijn CDM7NTs die tot 30Hz gaan zijn volgens jou geen volwaardige speakers? En jouw zelfbouw speakers wel?
Ik weet dat de heersende gedachte is dat een paar ubergeile pianolak-finish B&W's ownen en dat zelfbouw rommel leuk gehobby is voor mensen die geen B&W kunnen betalen, maar misschien moeten sommige mensen hun mening wat dat betreft toch eens bijstellen. Kijk eens rond op verschillende fora waar massa's mensen zijn die niet bekoord worden door peperdure speakers uit de winkel maar hetzelfde bedrag liever in een zelfbouw project stoppen. Zou dat allemaal onzin zijn?
Ik ben benieuwd waar jij de grens legt in dat geval, want met dit criterium zijn alle standmounts ook geen volwaardige speakers, en het merendeel van de zuilen ook niet, waaronder de B&W Nautilus range 8)7
Ik ken de Nautilus serie van B&W alleen van naam dus daar doe ik geen uitspraken over. Maar ik ken wel andere speakers van 2000 euro per stuk die me qua laagweergave niet kunnen bekoren omdat het vaak nogsteeds (matig afgestemde) bass-reflex ontwerpen zijn.
Ik waag ook te betwijfelen of je die 20Hz wel haalt, de 801D met zijn 38cm driver haalt slechts 23Hz...
Dat is een kwestie van afstemming en je vergelijkt appels met peren. De 801D is wederom een bass-reflex systeem. Bass-reflex heeft rond de resonantiefrequentie een bult zitten en valt daaronder heel snel af. Wat dat betreft gaat een bass-reflex zonder elektronische correctie ook niet super laag. Goh, zou dat verklaren waarom massa's mensen een sub nodig menen te hebben? Maar de conusoppvalkte van die 801D's maakt een behoorlijke geluidsdruk bij lage frequenties mogelijk.

Een transmissionline of daline systeem werkt anders. Je kunt de resonantiefrequentie verder omlaag trekken. Het nadaal is echter dat het rendement minder is, dat je een complexer ontwerp hebt, en dat je meer kastvolume nodig hebt. Dit alles maakt zo'n speakers duur qua ontwerp en duur qua bouw. Bovendien heeft niet iedereen ruimte voor die grote kasten. Een bass-reflex is simpeler, goedkoper en heeft een hoog rendement. Nadaal is dat ze zelden echt helemaal strak klinken. Helemaal als de fabrikant zich laat verleiden tot een wat hoger bultje in het laag om het geluid lekker "punchy" (om maar weer 's een populaire term te gebruiken) te maken.

Overigens ken ik iemand met een paar Elipson 1303 speakers die volgens de specs door zouden lopen tot 20Hz bij -3dB. Kosten: 3600 euro een paartje, en je mag zelf eens gaan bekijken wat voor units erin zitten. Dat zijn ook TL-achtige ontwerpen. De units die er bij mij in zitten zijn een stukje ruimer.
Zelfs mijn kleine MJ Acoustics Pro 50 gaat tot 15Hz. Daarbij vergeet je dat een goede sub in de lage regionen heel wat strakkere bas neer kan zetten dan een speaker die dat 'erbij' doet.
Mag ik even lachen? :)

Die subjes zijn voor het geld heel erg leuk, maar 15Hz haal je uit zo'n kastje alleen met electronische correctie en daarmee wordt de belastbaarheid erg beperkt (er zit ook een electronische begrenzing oftewel een compressor/limiter in die dingen). Verder wil je denk ik de poortruis niet horen als dat ding flink op z'n staart wordt getrapt.

Als dat ding serieus mijn eigen speakers overtreft, met z'n 600 euro en beperkte formaat, dan zou de fabrikant steenrijk worden als ie zuilen van pak weg 3500 euro per paar overtreft :)

En laten we nu even naar feiten gaan kijken. Mensen doen alsof een subwoofer iets magisch is. Iets wat per definitie iets toevoegt aan je set (nog een kast hout erbij). Maar het is en blijft gewoon een klankkast met een bass-speaker erin. Neem een paar grote fronts met voldoende volume en je hebt met gemak meer volume dan je in een REL hebt. Met goeie units en een goed ontwerp is er NIKS wat je in de weg staat om de laagweergave van een REL van 2000 euro te overtreffen. Het is niet ineens iets anders "omdat het geen sub is" omdat "het geen hoekig kastje in de hoek van de kamer is" ofzo.

De sub is een toevoeging voor speakers die in het laag tekort schieten, en dat hoeven ze bij goeie fronts alleen te doen bij extreem lage frequenties (<20Hz) die in muziek niet of nauwelijks voorkomen.

Uiteraard heeft laag gaan met vrij gemiddelde conusafmetingen z'n beperkingen: belastbaarheid. Ik kan in m'n huidige kamer de muren en ramen (en m'n maag) lekker laten rammelen, maar in een grotere ruimte heeft het zijn grenzen. En dat is nou precies waarom ik voor films een sub erbij wil. Maar dat wordt dan wel iets waar menig REL een puntje aan kan zuigen (helaas ook qua afmetingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Kortom laten we voortaan allemaal maar bij jou speakers kopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Een actieve sub heeft daarbij een eigen amp. Dat verzwijg je voor het gemak ook maar even.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:38:
Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry hoor, maar net als bas reflex vind ik transmissionline ook slecht klinken. Geef mij maar liever een gesloten subwoofer, dat je daar voor meer vermoge nodig heb maakt mij toch niks uit aangezien je je voor de subwoofer een apart versterker gebruikt.

Smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

lowfi schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:38:
_/-\o_ :D :'( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 91634 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:55:
Sorry hoor, maar net als bas reflex vind ik transmissionline ook slecht klinken. Geef mij maar liever een gesloten subwoofer, dat je daar voor meer vermoge nodig heb maakt mij toch niks uit aangezien je je voor de subwoofer een apart versterker gebruikt.
Het gaat er niet om dat je meer vermogen nodig hebt, maar dat de speaker z'n grenzen heeft. Bij closed-box moet je electronisch compenseren wat er op neer komt dat je bij lage frequenties er enorm veel ermogen bij gaat pompen om laag te komen. Daardoor zit de speakers vrij snel aan z'n limiet en bovendien heb je sneller met conus break-up verschijnselen te maken. En bij break-up is je sub ineens erg goed te lokaliseren, want dat zijn duidelijk hoorbare geluiden.
Shiver23 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:45:
Een actieve sub heeft daarbij een eigen amp. Dat verzwijg je voor het gemak ook maar even.
Als je met een goeie versterker draait mag dat geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Vind je het gek dat ik die opmerking plaats? Je vorige bericht is namelijk behoorlijk arrogant.

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 19-02-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien die woofer niet optimaal hoeft te zijn voor het midde/midde laag heb je veel meer keuze welke woofer je er voor gebruikt. Je gebruikt dan natuurlijk een woofer die het wel aan kan.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.