Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.508 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:31:
[...]

Yamaha die schel is.... de discussies hierover zijn bijna even erg als over kabels, so i won't start ;)
Off topic
@Kippekop
Wacht is ff ben jij niet toevallig die persoon met die NAD set die mijn Duson setje zo mooi vond ;) ;) .

On Topic
Tja een goeie discussie ga ik niet uit de weg maar om verder topic vervuiling te verkomen zal ik het hier bij laten }) }) :) :) .

@Lizm
Idd die Marantz SR 4300 is een zeer waardige reciever die veel in zijn mars heeft ik heb hier zijn grotere broer staan de SR 7300.

Maar je zal eerst zelf moet gaan luisteren I Quote "want wie met ander mans oren luisterd bedriegd zich zelf" .

L.E

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:15
Ik heb net een 'Wat moet ik nemen??' vraag verwijderd, dus degene die z'n post kwijt is, dan weet je het even. Zó onduidelijk is de topicwaarschuwing toch niet? 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Nou, daar gaat ie weer ontopic dan.

Huidige toestand van m'n nieuwe speakers.
Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1pAdjo0uCo2H3h2X9I8jBGJNWQdHgyeL44Z2rcqBmjgnuFy5BXC5Prpii4gDinNA0YqSw1mNpKGnCRlgYYfo0TbAfZUrMSNe-rXj5eHv_0RbNKAFETBMBXvLwNJZgW-N77bTnc8qtK_RNAFDUEbb-vSQ

Zoals je kunt zien moet er nog veel gebeuren, post wel weer een pic als ze klaar zijn.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Heb je een piccie van het ontwerp ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:15:
Nou, daar gaat ie weer ontopic dan.

Huidige toestand van m'n nieuwe speakers.
[afbeelding]

Zoals je kunt zien moet er nog veel gebeuren, post wel weer een pic als ze klaar zijn.
Wat voor plaatmateriaal gebruik je nou eigenlijk, dat is volgens mij geen mdf of wel ?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1pAdjo0uCo2H3h2X9I8jBGJNWQdHgyeL44Z2rcqBmjgnv7zZwf0EfRYgI-iE0rAv5S07tevtaA7sR1sfMrQFq0bWhWp3MyDgmnIxw10jR0lPXVeyrTOgtsWTwYpWs2M8_WFytZP9gIqA6ohDuOjYrc24RXZz_Vhz4Z

Het gebruikte materiaal is multiplex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das lang geleden. Deel 20 al weer! Mijn website is vernieuwd www.mijnhometheater.com. Hiervoor veel dank aan mijn broer Martijn. De site is nog niet helemaal gevuld maaaaar...
De WinISD database werkt nu... eindelijk :)
En en hip foto album.

De setup is nog niet gewijzigd. Wel ondertussen (we zijn nu 10 delen verder ofzo) een nieuwe pc gekocht (Aldi P4@3ghz/1gb ram/radeon740xl/etc) Barco wordt aangestuurd op 1280x720 door theatertek 2.0 en VLC dit alles met post processing door ffdshow. Sinds kort heb ik een vaste baan dus wie weet binnenkort maar eens gaan kijken naar een eigen woning waar ik deze spullen wat meer ruimte kan geven.
Leuk om nieuwe inrichtingen en foto's te zien van de users die al vanaf het begin meedoen en natuurlijk ook van alle nieuwkomers.

voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.com/cms/uploads/ml4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:45
Over de Yamaha RXV357 receiver, ben zelf daar nu 6 maanden een tevreden eigenaar.

Heb helaas nog geen goeie speakers (heb de een simpele yamaha home cinema set gekocht vanwege beperkt budget), maar ben erg tevreden over het geluid (ondanks de kleine simpele speakers).

Hoop van de lente beetje goeie speakers te kopen, dan ga ik ook eens me home cinematje hier showen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:55:
Das lang geleden. Deel 20 al weer! Mijn website is vernieuwd www.mijnhometheater.com. Hiervoor veel dank aan mijn broer Martijn. De site is nog niet helemaal gevuld maaaaar...
De WinISD database werkt nu... eindelijk :)
En en hip foto album.

De setup is nog niet gewijzigd. Wel ondertussen (we zijn nu 10 delen verder ofzo) een nieuwe pc gekocht (Aldi P4@3ghz/1gb ram/radeon740xl/etc) Barco wordt aangestuurd op 1280x720 door theatertek 2.0 en VLC dit alles met post processing door ffdshow. Sinds kort heb ik een vaste baan dus wie weet binnenkort maar eens gaan kijken naar een eigen woning waar ik deze spullen wat meer ruimte kan geven.
Leuk om nieuwe inrichtingen en foto's te zien van de users die al vanaf het begin meedoen en natuurlijk ook van alle nieuwkomers.

voorproefje:

[afbeelding]
Handig die DB, vette Focal woofers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Nou eindelijk weer eens iets nieuws van mijn kant! geen upgrade, maar een verhuizing! Weten jullie het nog; mijn setje met 4 Q5's in een kleine slaapkamer gepropt!?! Sinds een maandje ofzo woon ik nu samen met mijn vriendin en heeft mijn installatie een nieuw plekje gekregen en nu heeft hij duidelijk wat meer lucht om te ademen want de soundstage is (zoals verwacht) stukken beter in een grotere woonkamer! Ik ben nu wel bereid om uit esthetisch oogpunt wat consessies te doen wat betreft bijvoorbeeld de plaatsing van sub (die staat nu naast de bank). Die staat nu misschien niet ideaal, maar ik heb besloten om hem zo goed mogelijk af te stellen vanuit die plek en dat bevalt tot nu toe prima.

Ik zal proberen binnenkort weer eens wat piccies te schieten, dat is natuurlijk altijd leuk! En voor degene die alweer vergeten was welke set ook alweer van mij was, dan is dit een opfrisser van jullie stoffige geheugentjes:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/Z4Z113OU2XKM/p.jpeg
maar dit alles staat nu dus in het nieuwe huisje!

We hadden in ons nieuwe huisje trouwens geen ruimte voor de zwart leren relaxstoel, dus mochten er nog gegadigden zijn die hem uit zuidlaren willen halen; mail me even op: esloots#hotmail.com

Gemineye

[ Voor 13% gewijzigd door Gemineye op 31-12-2005 00:42 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Dit topic zorgt ervoor dat ik wat werknemers bij de woningbouw ga gijzelen!!! 8)7

Ik woon al zo lang met mijn beamer, scherm en hifi op een klein kut studentenkamertje... Honderden euro's aan apparatuur die gewoon niet tot zijn recht komen. Door die foto's popel ik om te verhuizen... Maar vind maar eens een leuke huurwoning in Groningen met 50 (!) wachtmaanden. Hou toch op... |:(

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zat met sketchup te klooien en ik heb een "schetsje" van mij kamer gemaakt zoals ik hem mischien ga maken. Ik moet alleen eerst gaan sparen voor een LCD scherm.

specjes:

Beeld: 37" LCD
Afspeel medium: HTPC
Sound: Logitech Z-5500

Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/9070/kamer13an.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/3351/kamer27ry.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/340/kamer36pi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/4599/kamer47st.jpg

Ik vroeg me alleen af als ik me HTPC met tv-out aansluit op die LCD kan je dan een beetje normaal internetten/chatten? Of zijn die letters net zo slecht als op een "oude" CTR tv? Want dan is die 19" TFT overbodig

[ Voor 3% gewijzigd door Lefty_38 op 31-12-2005 01:39 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 12:50
nou vraag ik me af heeft al dat dolby digital 5.1 - 7.1 of wat dan ook allemaal nog zin als je je films van internet plukt. behalve dan dat het leuk staat en je een beetju leuk geluid en beeld hebt. ik bedoel al de foto;s die ik zie zijn echt vet van mensen die een dik grove installatie hebben. maar ik wacht bijvoorbeeld niet tot een film eindelijk op dvd is zodat ik hem op mijn 7.1 set kan bekijken. hoe zit het daarmee vraag ik me af?

ik zou dus graag jullie ervaring horen over minder kwaliteit films is het dan nog de moeite waard om er zo veel geld in te investeren. (ik heb nou een redelijk budget maar is het de moeite waard als ik aleen maar films van internet pluk en geen dvd in huis haal?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Lefty_38 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:39:
Ik zat met sketchup te klooien en ik heb een "schetsje" van mij kamer gemaakt zoals ik hem mischien ga maken. Ik moet alleen eerst gaan sparen voor een LCD scherm.

specjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vroeg me alleen af als ik me HTPC met tv-out aansluit op die LCD kan je dan een beetje normaal internetten/chatten? Of zijn die letters net zo slecht als op een "oude" CTR tv? Want dan is die 19" TFT overbodig
Letters zijn altijd slecht leesbaar op 50Hz monitoren. Je LCD is 100Hz, dus dat is wel leesbaar.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:06:
Letters zijn altijd slecht leesbaar op 50Hz monitoren. Je LCD is 100Hz, dus dat is wel leesbaar.
Niet helemaal waar. Ook op een LCD scherm is een TV-out of een interlaced VGA-signaal een beetje onrustig. Dat komt door tekortkomingen van de deinterlacing algoritmen in combinatie met scaling. Een VGA-signaal is wel veel scherper, dus waarom zou je tv-out gebruiken. (overigens is een LCD geen 100Hz maar 60/75Hz)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Iddefridde schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:52:
nou vraag ik me af heeft al dat dolby digital 5.1 - 7.1 of wat dan ook allemaal nog zin als je je films van internet plukt. behalve dan dat het leuk staat en je een beetju leuk geluid en beeld hebt. ik bedoel al de foto;s die ik zie zijn echt vet van mensen die een dik grove installatie hebben. maar ik wacht bijvoorbeeld niet tot een film eindelijk op dvd is zodat ik hem op mijn 7.1 set kan bekijken. hoe zit het daarmee vraag ik me af?

ik zou dus graag jullie ervaring horen over minder kwaliteit films is het dan nog de moeite waard om er zo veel geld in te investeren. (ik heb nou een redelijk budget maar is het de moeite waard als ik aleen maar films van internet pluk en geen dvd in huis haal?)
Een beetje releasegroup zorgt dat er fatsoenlijk surround geluid bij zit :P
In iedergeval bij dvd releases.(die ook heel snel uitkomen) Over de Divx (ts,tc) releases heb ik het niet want dat is toch afschuwelijke beeldkwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:16:
[...]

Niet helemaal waar. Ook op een LCD scherm is een TV-out of een interlaced VGA-signaal een beetje onrustig. Dat komt door tekortkomingen van de deinterlacing algoritmen in combinatie met scaling. Een VGA-signaal is wel veel scherper, dus waarom zou je tv-out gebruiken. (overigens is een LCD geen 100Hz maar 60/75Hz)
Is dat zo? Ik heb geen verstand van TV techniek, maar als ik mijn LCD op 60Hz zet trilt het alle kanten op :P Wanneer ik em dan omzet naar 100/120Hz staat alles stil.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:19:
maar als ik mijn LCD op 60Hz zet trilt het alle kanten op :P
Ehhhh?
Wanneer ik em dan omzet naar 100/120Hz staat alles stil.
Beats me..... :P

Knap als je een LCD kan laten flikkeren, tenzij de backlight naar de klote is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Barry|IA schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:19:
[...]

Is dat zo? Ik heb geen verstand van TV techniek, maar als ik mijn LCD op 60Hz zet trilt het alle kanten op :P Wanneer ik em dan omzet naar 100/120Hz staat alles stil.
Volgens mij staat mijn lcd op 60 hz en kan hij niet eens hoger??

/offtopic

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lefty_38 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:39:

specjes:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

zou je kunnen melden waar je deze schetsen mee gemaakt hebt?
maandag gaat mijn HT omgezet worden naar mijn studentenkamer in Groningen (word nog moeilijk karwei ivm plaatsing en de hitte van de gaskachel icm speaker plaatsing..)
daar komt te staan (natuurlijk met fotos vanaf komende week ;)!):
- Medion MD7457
- GE Imager 210 (interlaced analoge CRT.. ingesteld op 16:9 geeft perfect beeld voor zijn geld)
- Sony STR-DE695
- Magnat Motion 5.1 set met actieve 120 watt woofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 20:28:
[...]

zou je kunnen melden waar je deze schetsen mee gemaakt hebt?
Dat staat er toch? Sketchup. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Iedereen een heel gelukkig 2006 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Barry

Je was me net ff voor.

@ iedereen

En de beste wensen voor 2006 en dat er nog mooie upgrade's zullen komen
en natuurlijk heeeeeeeeeel veel foto's van de nieuw spullekes.

L.E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scheelde maar 13 uur idd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:05:
[...]

het scheelde maar 13 uur idd 8)7
12 uur en 10 minuten :P

Binnenkort foto's van mijn stereo set, als mijn kamer opgeruimd is :D

Set voorheen:

Amp: Marantz PM-78
Bron: CD via cheap DVD-speler
Luidsprekers: T+A Triton S 150

Nieuwe set:

Pre-amp: Rotel RC-03
Power-amp: Parasound HCA-1000
Bron: Denon DCD-755
Luidsprekers: T+A Triton S 150
DIY interlinks: Afgeschermde kabel met degelijke, vergulde connectoren.

Verbeteringen voor 2006:

DAC: Denon DA-500
DIY luidsprekers: Modded VIB 170 AL, met de KE tweeter en gesloten behuizing
Bron: Iets uit dezelfde serie als de pre-amp
HT sub: Peerless XLS10 i.c.m 400g PR.

Verder zal er nog een nieuw meubel komen, waar alles in moet passen. Ik heb alles nu in een rack staan, maar dat is niet praktisch in een slaapkamer. Ik zal me dit jaar in ieder geval niet vervelen :P

[ Voor 70% gewijzigd door Barry|IA op 01-01-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iddefridde schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:52:

Laat ik het zo zeggen, als ik op mijn lcd tv, een mindere kwaliteit film afspeel zie ik dat DIRECT. Blocking en ghosting... qua geluid weet ik het zo, maar ik ga meestal alleen voor superkwaliteit, ik zou nooit heel veel investeren als niet alles goed is, en dat begint toch echt bij de bron.
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:26:
[...]

Off topic
@Kippekop
Wacht is ff ben jij niet toevallig die persoon met die NAD set die mijn Duson setje zo mooi vond ;) ;) .

On Topic
Tja een goeie discussie ga ik niet uit de weg maar om verder topic vervuiling te verkomen zal ik het hier bij laten }) }) :) :) .
L.E
Nad set verkocht, ik wil nu een betere yamaha set halen waarschijnlijk, maar de centen zijn heel erg op op dit moment. Ik wacht nog op mijn rears... En je had ook een mooie set, maar wat het met de discussie had te maken?!? 8)7 ;)

Een heel fijn nieuwjaar iedereen nog hierbij gewenst trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Niks. Daarom zet ie er toch ''offtopic'' voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb vandaag mn reciever verkocht, en heb nu dus ruimte en geld voor een nieuwe.
Morgen ga ik op zoek naar de beste prijs voor een Marantz sr5500 of sr5600 (ik zie weinig verschil?) en misschien wel een sr7400 of sr7500, maar dat moet dan wel een erg mooie aanbieding zijn.

Waarschijnlijk dus zeer binnenkort een paar pics van een mooie Marantz :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
ZiegoM schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:57:
Ik heb vandaag mn reciever verkocht, en heb nu dus ruimte en geld voor een nieuwe.
Morgen ga ik op zoek naar de beste prijs voor een Marantz sr5500 of sr5600 (ik zie weinig verschil?) en misschien wel een sr7400 of sr7500, maar dat moet dan wel een erg mooie aanbieding zijn.

Waarschijnlijk dus zeer binnenkort een paar pics van een mooie Marantz :)
Tipje: Bij correct is nu de zwarte versie van de sr-5500 (heb ik ook) in de aanbieding voor 300 euro.
Lijkt mij een topprijs. De zilveren is 100 euro duurder.
http://www2.correct.com/k...ddecaad9d9dffa52719e2df87
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mm ik zit in dubio,
Ik heb mijn speakers nu in het verlengde van mijn kamer staan (kamer is rechthoekig uiteraart)
Het nadeel is alleen van deze opstelling dat het erg krap is in mijn kamer.

Nu kan ik dus mijn speakers dus in de breedte zetten, maar ik vrees alleen dat het geluid een stuk minder wordt, aangezien ik dan wel erg dicht tegen mijn speakers aanzit.

iemand suggesties ? :P

offtopic:
nieuwe rears komen er bijna aan :D :P

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 02-01-2006 12:03 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag mijn bank binnen gekregen. Kan nu eindelijk lekker films kijken en gamen, wat ik altijd op een paar tuinstoelen deed 8)7.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/HPIM0431tumb.jpg
Hier een overzicht pic. Kwa apparatuur is er niets bij gekomen behalve een XBox 360. Let niet op de rommel, en al helemaal niet op die zak chips.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mikespace/audio/HPIM0432tumb.jpg
Nog een plaatje vanaf de andere kant

Oja over 2 maandjes heb ik genoeg gespaard voor een plasma tv. Mijn huidige is al iets van 17 jaar oud. Het werk nog wel maar echt scherp is het niet meer, en als ik een widescreen film ga kijken heb ik precies de helft van het beeld, kortom; het werd tijd voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dude wat jij dus echt kunt gebruiken, lijkt mij, is ruimte!

Wat zit jij super dicht op je installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:39:

Idd, spaar dat geld lekker op, voor als je later meer ruimte hebt. Wat moet je in hemelsnaam met een plasma? Dan is de beelddiagonaal groter dan de kijkafstand 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door lord.farquaad op 02-01-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 21:35
lord.farquaad schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:47:
[...]

Idd, spaar dat geld lekker op, voor als je later meer ruimte hebt. Wat moet je in hemelsnaam met een plasma? Dan is de beelddiagonaal groter dan de kijkafstand 8)7
Een LCD (23-26") zou nog wel kunnen als je er zo dicht op zit dan is die hoge resolutie wel fijn. Plasma zou ik inderdaad niet doen... Of je moet weten dat je gaat verhuizen en de zooi dus meeneemt../

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVC AV-S280ET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kan ik alles beter horen en zien :P Het is ook maar een slaapkamer, maar op de foto lijkt het kleiner te zijn.
Banjy schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:10:
[...]

Een LCD (23-26") zou nog wel kunnen als je er zo dicht op zit dan is die hoge resolutie wel fijn. Plasma zou ik inderdaad niet doen... Of je moet weten dat je gaat verhuizen en de zooi dus meeneemt../
Hmm ja je zou kunnen zeggen dat ik dan alvast een vette tv voor heb als ik een eigen huis heb, maar zal er nog even over nadenken...
Bijna. JVC AV-S250ET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Metal schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:10:
[...]

Tipje: Bij correct is nu de zwarte versie van de sr-5500 (heb ik ook) in de aanbieding voor 300 euro.
Lijkt mij een topprijs. De zilveren is 100 euro duurder.
http://www2.correct.com/k...ddecaad9d9dffa52719e2df87
:)
Raad eens wat hier naast mij staat?? :P

Ik had liever een zilveren, maar voor 299 euro mag je niet klagen :Y)
Nu even lekker aansluiten en warm laten draaien

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
ZiegoM schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:28:
[...]

Puur ter informatie (en niet om discussies uit te lokken!): Een transistor amp hoeft niet warm te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 09:33
[...]

heb hem ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Leuk om te horen. :) Heb hem zelf nog voor 350 euro gekocht (tijdje terug) en dat was ook al een leuke prijs. Nu moet ik alleen nog een keer nieuwe speakers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb nu even wat kunnen luisteren en hij klinkt erg goed.
Mijn vorige reciever was een Pioneer vsx-915 en daarvoor heb ik een Yamaha rx-v540 gehad. Aan mijn speakers is dit zeker de beste reciever tot nu toe. De metal-dome tweeter van mijn speakers klonk op de andere recievers nogal eens te scherp maar dit is door de warme klank van de marantz een stuk verbeterd :P

Heb ook nog een tijdje gekeken naar de sr7500, maar het prijs verschil van 500 euro (!) vind ik toch wel erg veel. Daarvoor kan ik beter een losse stereo versterker kopen of mijn speakers upgraden.

Minpuntje van de sr5500 is toch wel de afstandsbediening. Die vind ik erg mager, maar zo is er bij Marantz natuurlijk wel meer geld overgebleven voor beter componenten in de reciever zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door ZiegoM op 03-01-2006 00:32 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

ik schuif altijd de tv naar voren zodat hij anderhalf meter oid van mij af staat. Heb een gamecube en dan is dat wel wat fijner gamen vind ik hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waypoint schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:51:
[...]

ik schuif altijd de tv naar voren zodat hij anderhalf meter oid van mij af staat. Heb een gamecube en dan is dat wel wat fijner gamen vind ik hoor :)
Mwhah ik zat ook altijd dicht op de tv en speakers, maar met de komst van nieuwe luidsprekers, kamer beetje veranderd, ben ik er iets verder vanaf gaan zitten en vind dat nu toch wel fijner. :)
Maar ik game dan ook bijna nooit meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Ik denk dat ik hem ook maar ga kopen, echter vind ik het wel jammer dat je hem niet kan calibreren met een microfoontje :/

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
sphere schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat ik hem ook maar ga kopen, echter vind ik het wel jammer dat je hem niet kan calibreren met een microfoontje :/
Nergens voor nodig dat calibreren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

sphere schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:22:
[...]

Ik heb op mijn vorige reciever (Pioneer vsx-915) een MACC auto calibratie microfoontje gehad en dit welgeteld 1 keer gebruikt. Daarna heb ik vrijwel meteen de EQ (die wordt bepaald door het mic-je) uitgezet en nooit meer aangezet.
Ik vond het resultaat namelijk niet om aan te horen. De EQ wordt door het microfoontje niet erg goed ingesteld (tenminste zo vond ik het klinken) en dit kan je daarna wel handmatig oplossen, maar je krijg het toch nooit zo goed als simpelweg met de EQ uit.

Het handigste is om zelf te zorgen voor een goede plaatsing van de speakers, en een goede reciever en daarna met een geluidsdrukmeter handmatig de volume-niveau's per luidspreker in te stellen.
Ik ben dus van mening dat een automatisch calibratie microfoontje niet werkt, en alleen handig is om de geluidsniveau's van de speakers gelijk te stellen (dat deed hij wel goed).

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
ZiegoM schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:15:
[...]

Ik heb op mijn vorige reciever (Pioneer vsx-915) een MACC auto calibratie microfoontje gehad en dit welgeteld 1 keer gebruikt. Daarna heb ik vrijwel meteen de EQ (die wordt bepaald door het mic-je) uitgezet en nooit meer aangezet.
Ik vond het resultaat namelijk niet om aan te horen. De EQ wordt door het microfoontje niet erg goed ingesteld (tenminste zo vond ik het klinken) en dit kan je daarna wel handmatig oplossen, maar je krijg het toch nooit zo goed als simpelweg met de EQ uit.

Het handigste is om zelf te zorgen voor een goede plaatsing van de speakers, en een goede reciever en daarna met een geluidsdrukmeter handmatig de volume-niveau's per luidspreker in te stellen.
Ik ben dus van mening dat een automatisch calibratie microfoontje niet werkt, en alleen handig is om de geluidsniveau's van de speakers gelijk te stellen (dat deed hij wel goed).
Hangt af van de methode; Pioneer is daar misschien minder in, maar Denon's Audessey schijnt erg goed te werken. Ik kan daar hopelijk binnenkort over berichten, ik heb al drie weken een AVR-3806 in bestelling staan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb ook even wat foto`s online gezet van mijn setup, niet dat het veel voorstelt maar ik vind het leuk klinken en dat is wat telt volgens mijn oren :)

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1472_223e4a82374a62a352686d1f4387f08b.jpg

Voor aanzicht setup

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1472_422fc2f932a15b3be601daf14812ebe4.jpg

Front Speakers Magnat Vector 55

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1472_191a3ac882b5a0051d4354851b6b2e80.jpg

Celestion CC1 Center Speaker

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1472_4c711e505b38d38fa4e699efd1187082.jpg

Magnat Motion 110 Surround Speakers

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1472_3d44f0d3fdf951c0e4b98ac35cacf14d.jpg

Magnat Motion 125A Subwoofer

Afbeeldingslocatie: http://my.hifi.nl/userimages/uid1472_0662ca0d1952f8edbaf392d5d0bfe97b.jpg

AV Reciever Pioneer VSX-2014i en een Pioneer DV-585 DVD Speler.

Al met al een leuk Home Theatre setje volgens mij.
Het enigste wat ik nu nog wil vervangen is een nieuwe center speaker (iets krachtiger) en nieuwe bekabeling voor de speakers en s-vhs.

Hier nog een link naar mijn hifi pagina van www.hifi.nl

[ Voor 5% gewijzigd door SteveV op 03-01-2006 18:48 ]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

Mooie set, alleen die speakers vind ik niet bepaald lekker klinken icm Pioneer. Maar dat is mijn mening ;) Ik heb deze combi zelf ook gehad, maar die viel me flink tegen.

Geen magnat meer voor mij :) De receiver ziet er wel heerlijk uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:17:
[...]

Hangt af van de methode; Pioneer is daar misschien minder in, maar Denon's Audessey schijnt erg goed te werken. Ik kan daar hopelijk binnenkort over berichten, ik heb al drie weken een AVR-3806 in bestelling staan.
Die Denon is natuurlijk ook een reciever uit een stuk hogere prijsklasse.
Het principe, dat van een automatische calibratie dmv een microfoon, werkt natuurlijk wel, maar alleen mits het goed uitgevoerd wordt. Dus op een duurdere reciever in plaats van een budget reciever.
Bij de instaprecievers ben ik nog van mening dat je zonder autoEQ beter af bent.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:02:
[...]

Puur ter informatie (en niet om discussies uit te lokken!): Een transistor amp hoeft niet warm te draaien.
Op mn Cambridge Amp zat toch duidelijk een stikkertje met dat hij 36 uur nodig had. Kan ook gewoon lulkoek zijn. Het ging wel beter klinken na tijd spelen maar dat ook zeer goed komen omdat mn speakers nog niet helemaal ingespeeld waren (alluminium tweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 2014i O+ Heb ik ook. :9

Leuke set man!

@ZiegoM

Heb vandaag nog de mic gebruikt,werkt toch wel goed.
Toen ik hem voor eerst gebruikte heb ik de procedure nooit afgemaakt.....
Dacht van aan dat ding en je kan erbij weglopen.....
Bleek dat je onder het calibreren nog een paar handelingen moest doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:16:
[...]

Op mn Cambridge Amp zat toch duidelijk een stikkertje met dat hij 36 uur nodig had. Kan ook gewoon lulkoek zijn. Het ging wel beter klinken na tijd spelen maar dat ook zeer goed komen omdat mn speakers nog niet helemaal ingespeeld waren (alluminium tweer).
Tweeters hoeven ook niet in te spelen. Voordat je een versterker gaat belasten moet 'ie wel even op temperatuur komen, maar dat heeft niks met het geluid te maken, meer met relaiscontacten e.d. Als jij een nieuwe versterker hebt, komt deze uit een koude of zelfs vochtige ruimte. Nadat de versterker op kamertemperatuur is gekomen mag je 'em pas aanzetten, vanweze condensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:28:
[...]

Tweeters hoeven ook niet in te spelen. Voordat je een versterker gaat belasten moet 'ie wel even op temperatuur komen, maar dat heeft niks met het geluid te maken, meer met relaiscontacten e.d. Als jij een nieuwe versterker hebt, komt deze uit een koude of zelfs vochtige ruimte. Nadat de versterker op kamertemperatuur is gekomen mag je 'em pas aanzetten, vanweze condensatie.
Tweeters moeten wel inspelen, de surround in elk geval. Blijven mechanische dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:21:
[...]

Een 2014i O+ Heb ik ook. :9

Leuke set man!

@ZiegoM

Heb vandaag nog de mic gebruikt,werkt toch wel goed.
Toen ik hem voor eerst gebruikte heb ik de procedure nooit afgemaakt.....
Dacht van aan dat ding en je kan erbij weglopen.....
Bleek dat je onder het calibreren nog een paar handelingen moest doen 8)7
Ik heb ook dat MCACC laten lopen maar ben weer terug gegaan naar mijn eigen instellingen.
Die vond ik toch wat beter.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Ik heb ook dat MCACC laten lopen maar ben weer terug gegaan naar mijn eigen instellingen.
Die vond ik toch wat beter.
Even ter verduidelijking:Ik gebruik de MCACC instelling alleen bij Dvd afspelen, Cd gebruik ik Direct-mode dat klinkt beter dan die EQ instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Zoals reeds aangekondigd bij deze foto's van de nieuwe plaats van mijn installatie:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/85E420AN0Y3V/p.jpeg
Overzichtje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/56ED92955V7V/p.jpeg
Nog een overzichtje

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/82G3Q6558F56/p.jpeg
De fronts

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/H1196ONGF5PU/p.jpeg
Luisterpositie, met aan beide zeiden van de bank een rearspeaker en tussen het raam en de bank de sub!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/4W9S0CBE0UBF/p.jpeg
Omdat het toch een nieuw huisje is; dit is het zicht vanaf de kamer naar de keuken.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/MWDZ62MP49N1/p.jpeg
Dit is het nieuwe cd-meubel! Wij vonden hem erg mooi, er kunnen veel cd's in, en het belangrijkste voor mij; je ziet de cd's niet! Want dat vind ik nooit zo mooi lijken..

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/i/87S2C5UO380Q/p.jpeg
omdat je bij het gebruik van de flitser helemaal geen sfeer meer ziet, wilde ik ook dit nog even proberen.. Ik wil binnenkort een nog eens foto's maken op een statief, misschien dat dan de sfeer wat beter naar voren komt!

Nog even de specs:
4x Kef Q5
REL Strata III
Denon AVR-2105
Marantz CD7300
Marantz DV6400
2x Vincent SP996
Alle bekabeling is van Van Den Hul.

Gemineye

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Komt er nooit een Center bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gemineye: scheve verhouding tussen beeld en geluid vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Of een andere tv :P dat dingt lijkt echt 30 jaar oud ;)

Wat ^^ zegt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 03-01-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:24:
Schever dan bij mij kan moeilijk
Metal schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:25:
[...]

Of een andere tv :P dat dingt lijkt echt 30 jaar oud ;)

Wat ^^ zegt dus.
Hij heeft tenminste ene :P En als ik de keuze had tussen center of een andere tv koos ik direct voor de center. Ok ja, een center is wel een heel stuk goedkoper, maar toch :)

[ Voor 15% gewijzigd door Dupje op 03-01-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
center is niet altijd nodig als de fronts zo dicht op elkaar staan....

zeker niet als je grote fronts hebt en een relatief kleine ruimte :)

ik zou idd ook maar gaan sparen voor een andere tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

nee. Ik vind een center niks toevoegen als de speakers zo dicht bij elkaar staan..
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:24:
Ik heb beeld voor de filmbeleving nooit zo belangrijk gevonden. Daar komt bij dat het beeld van een dergelijke televisie in mijn beleving vaak beter is dan veel goedkope LCD's die ik hier zo af en toe voorbij heb zien komen. Een breedbeeld ligt ooit zeker nog wel in de planning, maar is voor mij absoluut geen prioriteit, temeer omdat ik deze installatie vooral gebruik voor muziek, en dat luister je met je oren ;)

edit:
oepsie, zag nog een typo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gemineye op 08-01-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muziek luisteren doet de gemiddelde audiofiel, meestal stereo en het liefst met actieve klasse A versterkers dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:28:
[...]

Tweeters niet inspelen? Ik hoorde toch echt duidelijk scherpe randjes en die zijn nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gemineye schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:30:
Ik heb beeld voor de filmbeleving nooit zo belangrijk gevonden.
dat maakte ik mezelf ook wijs.... ;)

totdat ik van 66cm bb naar een 200 cm HD projector ging. Allejezus, wat een verschil!!

ik ben het wel met je eens dat ik ook nog niet echt val voor de kwaliteit van LCD/Plasma, alleen is het formaat van een 37" of groter wel indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Gemineye schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:18:
Zoals reeds aangekondigd bij deze foto's van de nieuwe plaats van mijn installatie:
knip
Mooie set!
Nu ook een veel betere opstelling als eerst op die slaapkamer :)
Zal ook wat fijner klinken zo?

[ Voor 69% gewijzigd door ZiegoM op 04-01-2006 00:57 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:48:
[...]

Tweeters niet inspelen? Ik hoorde toch echt duidelijk scherpe randjes en die zijn nu weg.
Yeah, right. Net zoals men dat bij zilveren kabels hoort zeker ;)

Alleen woofers moeten worden ingespeeld. Doordat de conus gedurende tijd niet heeft bewogen, kan het zijn dat de veerkracht van de surrounds veranderen bij het inspelen. Een tweeter hoef je niet in te spelen, deze heeft namelijk amper veerkracht nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:06:
Een tweeter hoef je niet in te spelen, deze heeft namelijk amper veerkracht nodig.
Elke denkbare weergever moet inspelen. Juist bij tweeters die tot pak weg 18000 keer per seconde vrij moeten kunnen bewegen, ook al is het maar een beetje, hoor je de nodige vervorming als het ding helemaal nieuw is. Helemaal als het ding in een 2-weg systeem zit en de crossover tussen woofer en tweeter laag ligt moet ie een deel van het middengebied weergeven waar het oor erg gevoelig is, en komt die vervorming duidelijk naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:57:
muziek luisteren doet de gemiddelde audiofiel, meestal stereo en het liefst met actieve klasse A versterkers dacht ik.
Ik geloof dat de boodschap van je bericht me even voorbij gaat?
107mb schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:51:
[...]

dat maakte ik mezelf ook wijs.... ;)

totdat ik van 66cm bb naar een 200 cm HD projector ging. Allejezus, wat een verschil!!

ik ben het wel met je eens dat ik ook nog niet echt val voor de kwaliteit van LCD/Plasma, alleen is het formaat van een 37" of groter wel indrukwekkend.
Ik denk dat we, als alles in dit nieuwe huis een beetje op de rails, en ons oude autootje vervangen is, we uiteindelijk wel gaan voor een mooie 70 of 86 cm breedbeeld tv. Groter dan dat vind ik niet nodig. Ik koop sowieso geen lcd of plasma, want de apparaten die daarvan in een beetje normale prijsklasse liggen zijn gewoon beroerd vergeleken met gewone tv's. (ik vind het in ieder geval niet prettig om naar te kijken) Ik denk dat mensen met een paar-honder-euro-lcdtv van een benedengemiddelde stofzuiger- en koelkastenfabrikant vooral gaan voor het gadgetgehalte of ruimtebesparing van zo'n tv en niet voor de beeldkwaliteit.
ZiegoM schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:57:
[...]

Mooie set!
Nu ook een veel betere opstelling als eerst op die slaapkamer :)
Zal ook wat fijner klinken zo?
de geluidskwaliteit is in zn geheel naar een veel hoger niveau getild! de soundstage is veel beter (zeker voor meerkanaals opnamen). Het klinkt nu niet alleen gewoon goed, want dat klonk het al wel. Maar het geluid treedt nu mooi buiten de speakers en je hoort gewoon een enkele stem tussen de speakers in zweven zeg maar. Het klonk eerst nog wat teveel naar luidspreker vergeleken met nu. Dat soort dingen hoor ik nu pas! Ik luister veel dvd's weer met hele andere oren..

Gemineye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 19:10
Geachte medetweakers,

Na de aanschaf van een setje (gebruikte) luidsprekers vind ik het dan eindelijk de moeite om hem te posten. Onder de betere set's van jullie valt hij duidelijk in het niets, maar als student zijnde ben ik er toch zeer content mee!

Versterker + DVD/SACD speler (nu 3 jaar oud, maar bevald echt zeer goed)
Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/7296/14hf1.th.jpg

Mijn nieuwe trots, de luidsprekers die ik gister (via marktplaats) kocht
Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/9677/26uw.th.jpg

Zoals je ziet zit er aan de zijkant nog een 20cm woofer...
Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/1618/37yv.th.jpg

Een overzichtje van mijn zitplek. Gelukkig luister ik zelden muziek als ik hier zit...
Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/7374/46wl1.th.jpg

Nieuw ikea-bureautje, dit is mijn werkplek.
Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/584/55ma.th.jpg

Ja, we blijven natuurlijk tweakers.... Let op dat meubeltje wat ik in elkaar geknutselt heb om de kabelrommel weg te werken.
Afbeeldingslocatie: http://img428.imageshack.us/img428/5406/66wy.th.jpg

Laat maar weten wat jullie er van vinden!

Hier nog even de specs:
Receiver: SONY STR-DB940 (QS)
DVD/SVCD: SONY DVP-NS900v
TV: Niet vermelden waard
Video: idem
Luidsprekers: CANTON M30dc
Stands: Origineel CANTON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, nog een paar minuten en dan ben ik officieel jarig 17 8)
nu alvast wat pics

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/1.JPG
Overzichtje, puinhoop, maar dat komt door verschillende omstandigheden (diy cable testen en kapotte dvd speler :'()

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/diyutp/7.JPG
deze jongens dus :D

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/2.JPG
nog een

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/3.JPG
rechterachterspeaker

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/4.JPG
vanuit het scherm

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/5.JPG
kijkje naar boven (computer en slaaphok :D)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/6.JPG
nog een

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/7.JPG
daar is hij... zijn misschien wel laatste adem uit te blazen :'( :'(
het is niet het geratel van de tandwieltjes die de laserunit naar voor of achter trekken (notice de boter, om de stangen wat te smeren :P). kan er met mijn verstand niet bij hoe dat heeft kunnen gebeuren

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/8.JPG
de lege plek :'( snif

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mols0004/room/9.JPG
pic op mn entresol (waar ik nu achter zit zeg maar 8))

naja.. schiet maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aja
en mijn specs:

Denon AVC-a10SE
JVC HR-9500eu
Philips DVD963sa prog scan naar barco
comp @ spdif en 720p

diy interlinks

barco data 800
hepta facet fronts
jbl 4208 rears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Damn! 17 jaar en dan al zo'n set! Toen ik vorig jaar 17 was werd ik ''Barry de Pioneer-man'' genoemd hier :P

We zijn nu een jaar verder en een héle berg updates :D

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens.

[ Voor 20% gewijzigd door Barry|IA op 06-01-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:49

MAZZA

Barbie is er weer!

Die monitor hoeft ook geen tikje te krijgen of hij lazert 3m naar beneden of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog niet gebeurd iig O-)

nee, maar die staan best stevig, er er zit zo;n zwart randje aan vastgelijmd, dus dat zit wel OK

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
MAZZA schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 01:09:
Die monitor hoeft ook geen tikje te krijgen of hij lazert 3m naar beneden of niet? :P
Zo te zien zit er een vangnet onder! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Guido, waar heb je dat meubel vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is beide van de ikea (zowel de oppli (60 euro) als het glazen dingetje (50 euro) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ha! Mijn Thorens TD-160 MKII is net thuis van zijn upgrade met:
dit
Afbeeldingslocatie: http://www.lakesports.com.tw/items/Fi-e35(G)B1.jpg
dit
Afbeeldingslocatie: http://www.technologyfactory.be/shop/b_475.jpg
en dat
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00007ELYH.03.MZZZZZZZ.jpg

Of hij beter klinkt... wel, ja. Hij ruist en zoemt niet meer zoals vroeger dus hij klinkt zeker beter ;) Ben alleszins zeer tevreden :) Het heeft me ook niets gekost, dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 07-01-2006 01:06 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Oei, de eerste stappen richting ''voo-doo'' praktijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

TomSwinnen schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 01:05:
Ha! Mijn Thorens TD-160 MKII is net thuis van zijn upgrade met:
dit
[afbeelding]
dit
[afbeelding]
en dat
[afbeelding]

Of hij beter klinkt... wel, ja. Hij ruist en zoemt niet meer zoals vroeger dus hij klinkt zeker beter ;) Ben alleszins zeer tevreden :) Het heeft me ook niets gekost, dus ;)
Inderdaad, begin jij ook al naar de Dark-Side te gaan?
Dadelijk nog een meubel van klankhout?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 16:27
Laat ik de mijne ook maar eens posten. Voor de kerst was het dan eindelijk klaar, maar heb nu een fototoestel ter beschikking.
Geen echte home-cinema maar naar mijn eisen voldoet het prima!

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/kamer/front_klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/kamer/front2_klein.JPG
Het geheel (ja, mijn fotografeer kunsten zijn niet geweldig)

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/kamer/hifi_klein.JPG
Mijn video/audio/game spullen. Netjes in de wand weggewerkt :)

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/kamer/slaapbank_klein.JPG
Het zitgedeelte/mijn bed ;) Let niet op de kreukels, hoes met er elke keer af als ik ga slapen en is lastig op te bergen.

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/kamer/remote_klein.JPG
Ruimte naast de bank voor de AB's en drinken.

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~pc102105/kamer/werkplek_klein.JPG
Als laatst nog m'n werkplekje als ik toch bezig ben.

En de Specs:

LG 32LX2R LCD-tv
Infinity Primus HCS set
Onkyo TX-SR502E AV-Receiver
BBK/Oppo DV971H DVD-speler @ DVI 720P
Xbox 1.4 & Xbox Media Center
Playstation 2
VD Hul audio kabeltjes
Monster TOS-kabels
Monster Xbox HDTV AV Component kabel
Cancare 3fbc HDTV Component kabel

Hoop de X360 in februari erbij te zetten. :9

Laat me weten wat je er van vind. Kan eventueel nog nieuwe pics schieten.

[ Voor 12% gewijzigd door PhuSioN op 07-01-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen echte homecinema?

Is alles nep dan. :+

Vind het wel mooi trouwens, ruimte lijkt er helemaal voor gemaakt te zijn..

Ps. wat zit er in die kist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:14:
Geen echte homecinema?

Is alles nep dan. :+

Vind het wel mooi trouwens, ruimte lijkt er helemaal voor gemaakt te zijn..

Ps. wat zit er in die kist?
Echt vind ik met deamer/projector e.d.
Je bedoelt de dj-box onder de tv? Daarin zitten m'n dvdtjes.

[ Voor 7% gewijzigd door PhuSioN op 07-01-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Very stylish, alleen dat Xbox groen is wat minder :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Mooi interieur hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nice, alleen waarom heb je je speakers zo hoog gehangen naast je tv :? Voor het geluid is het het beste om ze op oorhoogte te hebben en de tweeter van de fronts zo dicht mogelijk bij de tweeter van de center, dus het liefst alle 3 op dezelfde horizontale lijn.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 07-01-2006 15:35 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Strak interieur hoor. Ik zou persoonlijk dat groen niet zo snel uitkiezen maar het geheel ziet er erg leuk uit :) Over je speakers weet ik niet echt iets, maar ik ben in het algemeen niet zo'n fan van subwoofer+satellietjes ;) Denk wel dat het in zo'n krappe ruimte de beste oplossing is, en je hebt er een leuk geheel van weten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Dank je ;) Inrichten blijft toch altijd lastig met een schuin dak.
JT schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:33:
Nice, alleen waarom heb je je speakers zo hoog gehangen naast je tv :? Voor het geluid is het het beste om ze op oorhoogte te hebben en de tweeter van de fronts zo dicht mogelijk bij de tweeter van de center, dus het liefst alle 3 op dezelfde horizontale lijn.
De fronts zitten wel op oorhoogte. De foto is alleen van een laag punten geschoten (ik zat op de grond). Als ik ze op een lijn had willen doen dan waren de front's gewoon te laag aangezien de center best laag zit.
De rears konden niet echt anders dus moest het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
JT schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:33:
Check de deur op die foto: de tweeters hangen net boven de klink... Oorhoogte dus ;) Z'n TV hangt gewoon wat lager dan gemiddeld :)

EDIT: Spuit 11 enzo... O-)

BTW, complimenten nog voor jouw kamer, met die gedurfde groene kleur! Het ziet er imo prachtig uit... Mensen moeten vaker zulke kleuren durven gebruiken ipv alleen wit en zwart. Ook erg mooi gedaan met die vakken in de muur, bij die AB's :9

[ Voor 25% gewijzigd door Tim_R op 07-01-2006 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Timmyboy_ schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:42:
[...]

Check de deur op die foto: de tweeters hangen net boven de klink... Oorhoogte dus ;) Z'n TV hangt gewoon wat lager dan gemiddeld :)

BTW, complimenten nog voor jouw kamer, met die gedurfde groene kleur! Het ziet er imo prachtig uit... Mensen moeten vaker zulke kleuren durven gebruiken ipv alleen wit en zwart. Ook erg mooi gedaan met die vakken in de muur, bij die AB's :9
Ik heb Geel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
Timmyboy_ schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:42:
[...]

Danke danke, vond het wel lekker fris! Had eerst echt een 13 in een dozijn zolderkamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
PhuSioN schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:10:
*knip*
Let niet op de kreukels, *knip*
Dat was wel het laatste waar ik op zat te letten :P
Strak spul.

[ Voor 15% gewijzigd door lord.farquaad op 07-01-2006 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi hoor zo dat groen. Echt mijn kleur ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Erg leuke kamer en ook zeer mooi afgewerkt allemaal. Zal wel wat tijd in hebben gezeten.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
ZiegoM schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:48:
Erg leuke kamer en ook zeer mooi afgewerkt allemaal. Zal wel wat tijd in hebben gezeten.
Meeste werk was vooral ideeen opdoen om alles netjes weg te werken en het toch kijken welke kleuren er bij elkaar passen. Daarnaast alle calculaties maken die nodig zijn om het uiteindelijk uit te kunnen voeren. Gelukkig heb ik ook een pa die verdomd handig is met zijn handjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:35:
Strak interieur hoor. Ik zou persoonlijk dat groen niet zo snel uitkiezen maar het geheel ziet er erg leuk uit :) Over je speakers weet ik niet echt iets, maar ik ben in het algemeen niet zo'n fan van subwoofer+satellietjes ;) Denk wel dat het in zo'n krappe ruimte de beste oplossing is, en je hebt er een leuk geheel van weten te maken.
Die dingen zijn nog flink groot, gaan wel richting het formaat van de Tannoy m1. Iig flink groter dan de gemiddelde satelliet.
PhuSioN schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:41:
[...]

De fronts zitten wel op oorhoogte. De foto is alleen van een laag punten geschoten (ik zat op de grond).
Ah k, dan weet ik genoeg :)
De rears konden niet echt anders dus moest het maar zo.
Volgens mij is het zelfs de bedoeling om ze hoger op te hangen. Ik heb dat ook, werkt prima verder.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
JT schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:04:
[...]

Die dingen zijn nog flink groot, gaan wel richting het formaat van de Tannoy m1. Iig flink groter dan de gemiddelde satelliet.

[...]

Volgens mij is het zelfs de bedoeling om ze hoger op te hangen. Ik heb dat ook, werkt prima verder.
Het zijn van die "boekenplank modelen" met optie om ze op te hangen. En wegen bijna 4kg per stuk. Heb zelf gebruik gemaakt van de originele infinty ophang beugels, maar voelen nogal flut aan.

Met de rears bedoel ik vooral dat ze niet helemaal symetrisch opgehangen zijn ivm het schuine dak.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.