PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Brutale vraag, maar wat kost zoiets nou?
Het geeft licht en niet een klein beetjeXanderH schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:21:
[...]
Maar wat voor iets is het nu? Het lijkt haast een TFT schermpje met een witte achtergrond ofzo...Geeft het licht
Ik vind het er altijd haast bewerkt uitzien op foto's op een of andere manier...Kan me even niet voorstellen hoe het er irl uitziet...
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ik heb bij m'n favoriete hifiwinkel (www.accurate.be) voor de Azur 340A, Azur 340C en 540P (phono-voorversterker) in totaal 500 euro betaald. Mooi prijsje, denk ik welMr.Graveheart schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:38:
Dat ziet er erg goed uit TomS.
Brutale vraag, maar wat kost zoiets nou?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Ja, Accurate is echt een top winkel. Alleen maar goede ervaringen mee.TomSwinnen schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:08:
[...]
Ik heb bij m'n favoriete hifiwinkel (www.accurate.be) voor de Azur 340A, Azur 340C en 540P (phono-voorversterker) in totaal 500 euro betaald. Mooi prijsje, denk ik wel
Jammer dat je dat van de site niet echt kunt zeggen.Theebag schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:41:
[...]
Ja, Accurate is echt een top winkel. Alleen maar goede ervaringen mee.
Ontopic: Ik ben ook weer bezig met het zoeken naar nieuwe speakers, dus binnenkort weer foto's van mijn kant.
Grappig dat je dat zegt, want binnekort komt er een splinternieuwe site... Ik weet dat omdat ... ik hem ga makenRoamor schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:44:
[...]
Jammer dat je dat van de site niet echt kunt zeggen.
Momenteel is de website toch een belangrijk visite kaartje van een winkel. Als de website er verzorgd uitziet, krijg je meteen een goed gevoel bij die shop...TomSwinnen schreef op zondag 25 december 2005 @ 00:55:
[...]
Grappig dat je dat zegt, want binnekort komt er een splinternieuwe site... Ik weet dat omdat ... ik hem ga maken
Don't worry, het wordt een pareltjeDaklem schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:11:
[...]
Momenteel is de website toch een belangrijk visite kaartje van een winkel. Als de website er verzorgd uitziet, krijg je meteen een goed gevoel bij die shop...
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Same to you too...Lord_Asswipe schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:58:
Allemaal een heel prettige kerst gewenst, mijn mede HT-fanaten!
Ben met m'n gedachten toch een beetje bij m'n AVR7000 die de kerst in eenzaamheid door moet brengen bij Menho
Heb ik een pre amp waar ik vervolgens niks aan heb
Jij ook een fijne kerst gewenst. Lekker genieten van de muziek en de films en even 2 dagen niet aan specs denkenLord_Asswipe schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:58:
Allemaal een heel prettige kerst gewenst, mijn mede HT-fanaten!
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Nou, mijn pa zat vanmorgen muziek te draaien op luid volume, en wat klonk dat slécht! Ik zat bijna met mijn oren dicht.Barry|IA schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:18:
[...]
Jij ook een fijne kerst gewenst. Lekker genieten van de muziek en de films en even 2 dagen niet aan specs denken
Was echt verschrikkelijk, dus ik zat meteen weer te denken aan specs
Wat voor set?Daklem schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:38:
[...]
Nou, mijn pa zat vanmorgen muziek te draaien op luid volume, en wat klonk dat slécht! Ik zat bijna met mijn oren dicht.
Was echt verschrikkelijk, dus ik zat meteen weer te denken aan specs
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik hoop 'em snel binnen te hebben:

Rotel RC 1070
Volgens mij gaat dit wel klinken op mijn Parasound
[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 25-12-2005 17:08 ]
Dat was een simpel HiFi sony setje met een verschikkelijke klank! Maargoed, mijn ouders vinden hem prettig klinken.
Daar denk ik toch helaas anders over

Btw: prachtige eindversterker!! gefeliciflapstaart
DankjewelDaklem schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:02:
[...]
Dat was een simpel HiFi sony setje met een verschikkelijke klank! Maargoed, mijn ouders vinden hem prettig klinken.
Daar denk ik toch helaas anders over![]()
![]()
Btw: prachtige voorversterker!! gefeliciflapstaart
was al aan het twijfelen wat het was
Een eindversterker met volumeknop, source select, ... ?
Ik ben nog niet zo thuis in het voor en eindversterker gedeelteTomSwinnen schreef op zondag 25 december 2005 @ 21:35:
[...]
Een eindversterker met volumeknop, source select, ... ?

Al enige tijd hier niets meer gepost , maar nog wel altijd een trouwe kijker van plaatjes:
nieuwe woning dus nieuwe plaatjes (voorlopig 1)
Daarom bij deze weer eens een plaatje van mij. (oude setup te zien in sig)
let niet op de draadjes , die ga ik ooit nog eens afwerken.
commentaar / suggesties / vragen welkom
Weinig upgrades , meer downgrade dan upgrades
-mijn B&W 602 s3 , rear zijn vervangen voor 600 s3 rears (voor betere plaatsing) (602 gaan naar pc)
-de Nordost kabels zijn vervangen voor cheapass 2.5mm speakerwire , (want ik hoor het verschil niet/nauwelijks)
-verder een ander meubeltje om het geheel op te zetten (ikea) het dure schroers en schroers meubel is weg.
-Specs
-B&W 603 S3 front
-B&W 600 s3 rear
-LCR 600 s3 center
-ASW 650 sub
versterking:
-rotel rsp1066
-rotel rmb 1075
-dvd philips 963sa
-HTPC XP 2700+ 1GB ram, 120GB hdd,
-Beeld
-Sanyo z1 projector(scherm is verkocht) beeld op muur volstaat. scherm was tevens te klein , projecteer 2.5m breed!
-nintendo gamecube , met component aansluiting voor beamer-gaming-experience! mariokart is erg leuk!
toekomstige upgrades/downgrades
verkopen van projector sanyo z1
te kopen een lcd scherm 32inch, liefst HDTV ready , zit te kijken naar een Panasonic of een Samsung .. ben nog in orienterende fase
[ Voor 18% gewijzigd door xdc op 26-12-2005 02:05 ]
slimmehotspot.nl
Verwijderd
mooi spul vooral die rotel amp en eindversterker. je zou er mischien deze surround processor ooit nog eens bij kunnen kopen.xdc schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:45:
Al enige tijd hier niets meer gepost , maar nog wel altijd een trouwe kijker van plaatjes:
nieuwe woning dus nieuwe plaatjes (voorlopig 1)
Daarom bij deze weer eens een plaatje van mij. (oude setup te zien in sig)
let niet op de draadjes , die ga ik ooit nog eens afwerken.
commentaar / suggesties / vragen welkom

durf te wedden dat dit er prachtig uitziet tussen je andere rotel componenten
Tussen welke componenten zal dat ding niet prachtig staanVerwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 10:08:
[...]
mooi spul vooral die rotel amp en eindversterker. je zou er mischien deze surround processor ooit nog eens bij kunnen kopen.
[afbeelding]
durf te wedden dat dit er prachtig uitziet tussen je andere rotel componenten

Gaat alleen om de PRE, niet om die uit de kluiten gewassen amp

In het zwart dus...
De mijne, ik vind Rotel echt niet mooi. Die handgrepen aan de zijkant... oei.Daklem schreef op maandag 26 december 2005 @ 11:23:
[...]
Tussen welke componenten zal dat ding niet prachtig staan![]()
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heeft de mijne nietDr. Strangelove schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:25:
[...]
De mijne, ik vind Rotel echt niet mooi. Die handgrepen aan de zijkant... oei.
Die vind ik dan ook wat beter, maar het is me allemaal zo hoekig bij Rotel. De volume knop en andere draaiknoppen zijn ook allemaal van die cilindervormige dingen, er zitten gewoon geen rondingen op die dingen. Rondingen zijn fijn
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Op de eindversterker sluit je je luidsprekers aan. De voorversterking doet enkel de voorsterkering (logisch...) zoals volumeregeling, bronnenkeuze, toonregeling... De eindversterking versterkt dan dat laagvolume signaal naar luidsprekerniveau.Rainesh schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:47:
ik lees laatste tijd dat mensen veel over voorversterkers en eindversterkers praten enzo maar ik snap het hele verhaaltje niet helemaal. Hoe zit het dan met de aansluitingen en op welke sluit je dan je luidsprekers aan?
En ik vind dat juist weer mooi. Lekker simpel....Dr. Strangelove schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:39:
[...]
Die vind ik dan ook wat beter, maar het is me allemaal zo hoekig bij Rotel. De volume knop en andere draaiknoppen zijn ook allemaal van die cilindervormige dingen, er zitten gewoon geen rondingen op die dingen. Rondingen zijn fijn
CA & arcam zien er ook een beetje uit zo toch?
[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 26-12-2005 14:54 ]
De oudere Alpha serie van Arcam vind ik dan weer gruwelijk lelijk. Ziet er echt cheap uit. CA is wel erg mooi, maar teveel schermverlichting. Bij mijn Denon CD-speler kan ik dat gelukkig uitschakelen. Ik stoor mij al enorm aan dat ene velle LED lampje op mijn Parasound EV.lowfi schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:53:
[...]
En ik vind dat juist weer mooi. Lekker simpel....
Zoals beloofd nog wat foto's. De 4 DC-gekoppelde klasse-A mosfet prints:Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:24:
Misschien dat ik wat foto's kan maken als ik met de kerst/nieuwjaar bij m'n ouders ben. Daar liggen 4 prints met 4 complete voedingen klaar.

De voedingen:

Verder nog een hele mooie Focal 27cm woofer waarmee een TL subwoofer gebouwd gaat worden:

Dat wordt een hele grote kast dus het wordt nog even zoeken naar een redelijke opstelling in m'n huidige woonkamer

Ik heb d'r zin in
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bouw een soort van wand TL, net als Deepspace. Maar dan eentje die gewoon op de grond staat. Lijkt mij ideaal met dergelijke (grote) kasten.Exirion schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:09:
[...]
Zoals beloofd nog wat foto's. De 4 DC-gekoppelde klasse-A mosfet prints:
[afbeelding]
[afbeelding]
De voedingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder nog een hele mooie Focal 27cm woofer waarmee een TL subwoofer gebouwd gaat worden:
[afbeelding]
Dat wordt een hele grote kast dus het wordt nog even zoeken naar een redelijke opstelling in m'n huidige woonkamer
Ik heb d'r zin in
Mooie spullen trouwens. Schiet maar op met bouwen, want ik lust die Marantz amp wel
Verwijderd
Als je je er zo aan stoort dan wil ik je parasound wel hebbenBarry|IA schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:57:
[...]
De oudere Alpha serie van Arcam vind ik dan weer gruwelijk lelijk. Ziet er echt cheap uit. CA is wel erg mooi, maar teveel schermverlichting. Bij mijn Denon CD-speler kan ik dat gelukkig uitschakelen. Ik stoor mij al enorm aan dat ene velle LED lampje op mijn Parasound EV.

Er komt eerder een Parasound bij dan dat er eentje weg gaatVerwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:31:
[...]
Als je je er zo aan stoort dan wil ik je parasound wel hebbenIk hou wel van wat blauwe lampjes
maargoed... ik kan me wel voorstellen dat je je irriteert aan 1 zo'n fel lampje. Maar zo'n parasound amp is wel erug vet hoor. Als ik het geld er voor (over
) heb dan wordt dat mijn eerste upgrade denk ik.
Idd, ik houd daar ook wel van, van simplesse.lowfi schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:53:
[...]
Arcam
Arcam heeft aan de voorkant weinig platte oppervlaktes, die zijn allemaal gekromd, de knoppen zijn veel al licht konisch uitgevoerd. Dat geeft het geheel een veel vloeiender en subtieler uiterlijk vind ik. De oude Delta's waren verschrikkelijk, evenals de oude Alpha's, maar de nieuwere Alpha's waren best aardig om te zien. Helaas was de fascia van plastic gemaaktlowfi schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:53:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-12-2005 17:33 ]
Mooi, ik ben altijd wel voor zelfbouwprojectjes. Heb je toevallig een schema je amp zoals die gaat worden?Exirion schreef op maandag 26 december 2005 @ 15:09:
[...]
Zoals beloofd nog wat foto's. De 4 DC-gekoppelde klasse-A mosfet prints:
[afbeelding]
[afbeelding]
De voedingen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb d'r zin in
Mooi zitten? Barcelona chair!
Verwijderd
Atacam Nexus 7. 70cm hoog dus. Precies goede hoogte.
En wat verandert het geluid als je het 70 cm hoger plaatst geweldig.
Zal straks ff wat fotos maken.
PS. Ik ben wel benieuwd waar mensen hun omhulsel voor hun posters vandaan halen. zodat het netjes staat.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 12:30 ]
Verwijderd
Ben van plan om dezelfde speaker stands aan te schaffen voor de rear maar vroeg me eigenlijk af tot welk gewicht ze stevig staan en wat de maximale grote van de box mag zijn dit alles stond niet op de atacama audio site zelf. Wat voor gewicht en grote speakers gebruik jij ervoor ik heb zelf 2 zelfbouw speakers van 13kg ps met een grootte van (bxhxl) 32x52x24 zouden ze op deze stands kunnen of kan ik beter naar andere kijken ?Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:29:
Eindelijk zijn dan mijn nieuwe speakerstand binnen.
Atacam Nexus 7. 70cm hoog dus. Precies goede hoogte.
En wat verandert het geluid als je het 70 cm hoger plaatst geweldig.
Zal straks ff wat fotos maken.
PS. Ik ben wel benieuwd waar mensen hun omhulsel voor hun posters vandaan halen. zodat het netjes staat.
en heeft het trouwens nut als ik de stands met spikes aan de onderkant op een tegel plaats die op zijn beurt weer op het tapijt staat zodat m'n ouders beneden niet zoveel last hebben van de bas zegmaar zoiets van boven naar beneden:
---speaker
///stands
---spikes
///tegel
...eventuele rubbertjes of schokdempers (vibrapods) aan de onderkant van de tegel
---tapijt
als iemand nog andere ideeen heeft geef dan even een reactie thnx.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 13:16 ]
Verwijderd
Volledig in werking op zn plaats!
modbreak: Probeer het nog eens maar dan met plaatjes van fatsoenlijke grootte, zo wordt het topic onbruikbaar.
[ Voor 68% gewijzigd door JvS op 27-12-2005 13:25 ]
Verwijderd
Precies.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:23:
Oppervlakte van de Atacama stands aan de bovenkant is ruwweg 12 x 18 cm. Jou boxen hebben een oppervlak van 24 x 32 cm. Persoonlijk vind ik dat krap. Ik heb de Atacama's ook en ze staan erg stabiel als je de spikes goed afstelt, maar een speaker van 50cm hoog met een veel groter grondoppervlak is vragen om problemen.
Die van mij passen er goed op. Het zijn oude KLH's. Dus niet bepaald bekend. In de toekomst worden deze vervangen door Kef Q1's
Hier het geheel. (de fronts etc. zijn al vervangen center ook en ik gebruik die center van deze foto nu dus als rears)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 13:38 ]
Verwijderd
dan maar met linkjes :Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:19:
De dvd speler uit doos!
Volledig in werking op zn plaats!
modbreak: Probeer het nog eens maar dan met plaatjes van fatsoenlijke grootte, zo wordt het topic onbruikbaar.
http://img383.imageshack.us/img383/4109/dvopdoos4pt.jpg
http://img516.imageshack.us/img516/3071/dvdspeler0to.jpg
[ Voor 6% gewijzigd door Dupje op 27-12-2005 13:59 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 14:36 . Reden: ff wat geaccentueerd voor barry >:) ]

Kwaliteiten gaan trouwens voor design. Ik vind het een hele mooie speler!
Waarom staat je center op z'n zijkant? Dat de meeste centers afstralen in de breedte komt door de plaatsing van de units, daar moet ook je filter aan voldoen en je hebt er een 2e woofer bij nodig. Probeer 'm eens rechtop, misschien is het een verbeteringVerwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:35:
[...]
Precies.
Die van mij passen er goed op. Het zijn oude KLH's. Dus niet bepaald bekend. In de toekomst worden deze vervangen door Kef Q1's
[afbeelding]
Hier het geheel. (de fronts etc. zijn al vervangen center ook en ik gebruik die center van deze foto nu dus als rears)
[afbeelding]
Nogal nutteloos aangezien hij de center al vervangen heeftBarry|IA schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:32:
[...]
Waarom staat je center op z'n zijkant? Dat de meeste centers afstralen in de breedte komt door de plaatsing van de units, daar moet ook je filter aan voldoen en je hebt er een 2e woofer bij nodig. Probeer 'm eens rechtop, misschien is het een verbetering
Misschien had 'ie 'em dan niet hoeven te vervangenDupje schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:34:
[...]
Nogal nutteloos aangezien hij de center al vervangen heeft
Oh jawelBarry|IA schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:50:
[...]
Misschien had 'ie 'em dan niet hoeven te vervangen
Verwijderd
Hier de fotos van mijn nieuwe stands.
Atacama Nexus 70cm
Heb ook nog 3 posters [100x70] besteld. Niks met HT te maken maar natuurlijk leuk voor de aankleding.
Linker Rear
Rechter Rear
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 19:18 ]
Jij kan het weten
Dupje schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:30:
[...]
Jij kan het wetenMaar het is zo, zou ook mijn keuze zijn had ik stands nodig
Verwijderd
Toch heb ik liever mijn huidige stands (linn katan), zijn wel duurder (210 euro geloof ik) maar er zitten vier ronde harde stukjes onder (waar je normaal je spikes in moet doen), maar ook zonder spikes staan ze hierdoor een stuk steviger dan de atacama stands, die echt niet zonder spikes kunnen. Onder die spikes moet ik dan weer muntjes doen...en vrouwlief vindt het er al niet uitzien. Verder wel zeer nette stands voor het geld, er is niks anders dat in de buurt komt!
heb jij een foto ervan? Ben nu toch wel benieuwd geworden hoe deze eruit zien.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:21:
[...]
Toch heb ik liever mijn huidige stands (linn katan), zijn wel duurder (210 euro geloof ik) maar er zitten vier ronde harde stukjes onder (waar je normaal je spikes in moet doen), maar ook zonder spikes staan ze hierdoor een stuk steviger dan de atacama stands, die echt niet zonder spikes kunnen. Onder die spikes moet ik dan weer muntjes doen...en vrouwlief vindt het er al niet uitzien. Verder wel zeer nette stands voor het geld, er is niks anders dat in de buurt komt!
Yuck! Je hebt gelijk!Dupje schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:58:
Brr, die Marantz dvd-spelers zijn lelijk geworden zeg... Net als die nieuwe platte NAD's, lijken ook nergens meer op (jammer genoeg)
Volgens mij wordt er binnenkort iemand ontslaan in de design-afdeling van Marantz
Ik snap niet waarom het jullie aan een goedkoop merk doet denkenTomSwinnen schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:22:
[...]
Yuck! Je hebt gelijk!
Volgens mij wordt er binnenkort iemand ontslaan in de design-afdeling van MarantzLijkt inderdaad op één of ander goedkoop merk...
Goedkope merken maken héél veel na! Kijk eens naar de stereo versterkers van Koda, ziet eruit als Arcam, terwijl die Arcam serie er ook ''cheap'' uit ziet.

KODA AV-1300 Versterker
Btw; de remote control van de Marantz DVD-speler is erg mooi. Dat kan ik helaas niet van de mijne zeggen, die bij de Rotel RC-03 zat

Edit:
Oke, nu ik 'em echt goed bekijk zie ik het ook. De lade had dikker moeten zijn, in plaats van dat die ruimte nu benut wordt voor kleine knopjes. Maarja, boeien. Wat zijn de bevindingen met het apparaat eigenlijk, Yash??
[ Voor 14% gewijzigd door Barry|IA op 28-12-2005 00:03 ]
Arcam idem
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Doen ze dan met opzet ofzo?? Zelfs mijn el cheapo DVD-speler heeft nog een betere remote!Exirion schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:37:
[...]
Arcam idemIk gebruik metalen Philips remotes (eentje universeel en de CD73 werkt ook op het CD-gedeelte van m'n TV-remote) ervoor in de plaats.
Overigens heb jij mij met vele dingen aan het denken gezet. Zo heb ik mijn zelfbouw luidsprekers gesloten gebouwd, terwijl het orgineel BR is. En is mijn Marantz PM-78 vervangen voor een losse voor- en eindversterker (Rotel en Parasound). M.a.w: altijd nuttige, onderbouwde bijdrages van jou!
Je bedoelt te zeggen; "je kost me ladingen geld"... of niet?Barry|IA schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:49:
[...]
Doen ze dan met opzet ofzo?? Zelfs mijn el cheapo DVD-speler heeft nog een betere remote!
Overigens heb jij mij met vele dingen aan het denken gezet. Zo heb ik mijn zelfbouw luidsprekers gesloten gebouwd, terwijl het orgineel BR is. En is mijn Marantz PM-78 vervangen voor een losse voor- en eindversterker (Rotel en Parasound). M.a.w: altijd nuttige, onderbouwde bijdrages van jou!

Uit metaal, die dingen. En liggen heel goed in de hand. Da's nog eens een remote
Roamor schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 22:44:
[...]
Jammer dat je dat van de site niet echt kunt zeggen.
Nieuwe site van Accurate gaat er zo uit gaan zien. Binnekort staat hij écht online.Daklem schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:11:
[...]
Momenteel is de website toch een belangrijk visite kaartje van een winkel. Als de website er verzorgd uitziet, krijg je meteen een goed gevoel bij die shop...
(Oké, genoeg offtopic
Verwijderd
de highlighting in het menu werkt niet echt lekker...TomSwinnen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 03:34:
[...]
[...]
Nieuwe site van Accurate gaat er zo uit gaan zien. Binnekort staat hij écht online.![]()
(Oké, genoeg offtopic)
he.... nu weer wel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 09:05 ]
Ik wist niet dat daar een samenwerkingsverband was, dacht dat Marantz en Mordaunt een samenwerkingsverband hadden, maar daar kan ik Cambridge niet in plaatsen.
-- NEVERMIND --
[ Voor 4% gewijzigd door MnM op 28-12-2005 09:28 ]
Nou weet ik alleen de waardes niet meer en om nou voor 65 euro per stuk (moeten er 4 in) de originele te kopen vind ik een beetje ver gaan.
Dus weet iemand de waardes ervan dan kan ik hem weer werkend maken
Hij heeft mij 6 jaar terug ook maar 265 gulden gekost nieuw in doos; de handelaar dacht dat het een paupermerk was terwijl hij bij S&B Pro Audio voor 2750,- in de schappen stond
BTW: Straks even boodschappen doen bij Correct in Rotterdam
[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 28-12-2005 10:10 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Verwijderd
Helemaal top, hij maakt niet zoveel herrie als een xbox (waar het me om ging), en dan speelt dat ding ook nog eens alles af! Zelfs cd's met .avi & .mpeg filmpjes! ben er echt blij mee! nu kan ik eindelijk normaal door sparen voor mn rears + center, en dan voor betere compo's!Barry|IA schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:00:
Oke, nu ik 'em echt goed bekijk zie ik het ook. De lade had dikker moeten zijn, in plaats van dat die ruimte nu benut wordt voor kleine knopjes. Maarja, boeien. Wat zijn de bevindingen met het apparaat eigenlijk, Yash??
Verwijderd
Precies, mooi spulTomSwinnen schreef op woensdag 28 december 2005 @ 03:32:
Kunnen nog wat leren van Cambridge-Audio afstandbedieningen:
[afbeelding]
Uit metaal, die dingen. En liggen heel goed in de hand. Da's nog eens een remote
De nieuwe van de V2 is nog mooier
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 13:49 ]
Beeld
Philips 32PW9527 (CRT, Pixel Plus 1)
DVD speler
Marantz DV-4610S (pas een week in bezit, kestkado voor mezelf...)
Receiver
Pioneer VSX-859RDS (Zo'n 7.1, THX, DTS geval..
Luidsprekers
Voor: JM Lab Daline 3
Rears: Mission 760i
Center: Magnat Vector Needle 10
Subwoofer: Magnat Metric 5
Extra-tjes:
Remote: Philips ding (met learning functie, alles op 1 ab)
MediaCenter: Asus Pundit (zelf in elkaar gefabriceerd)
Samsung Digitale TV decoder van TVHome
Uh..oh... zit nu op m'n werk.. druk hier trouwens...
Zal vanavond wat pics maken....
Verwijderd
Hier zie je hem goed:Daklem schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:27:
[...]
heb jij een foto ervan? Ben nu toch wel benieuwd geworden hoe deze eruit zien.
http://www.6a3a.ru/eng/in...%26step%3D4%26firms%3D238
Maar de onderplaat ziet er op het plaatje een beetje flimsy uit, maar is van precies hetzelfde spul als de stafen, erg stabiel. Zoals je ziet zit er een kleine bobbel onder om de spikes in te draaien, die wat mij betreft prima voldoen (staat niet zo stevig als spikes, maar komt wel heel erg dicht in de buurt). Door de kleinere onderplaat is hij ook nog eens stabieler dan de atacama. Het is wel een klein bovenopervlak, ik zou niet aanraden al te grote speakers erop te plaatsen (mijn paradigm studio 20's kunnen nét)
Zodra ik mijn standaardjes af heb, dan zal ik mijn pics en specs posten.
verklaar ???Dupje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:27:
Ik heb vanavond m'n zilveren Monitor Das HiFi kabel (2.5 mm²) van m'n fronts gehaald en vervangen door koperen speaker kabel (1.5 mm²) van de gamma. Wat een opluchting!
1337
Mja, sinds ik van Rotel overgestapt ben op NAD klonken de S klanken wel heel erg slissend. Dit komt gewoon door de zilverkabel, is een beetje een slechte combinatie
Is dit een grapje?Dupje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:30:
[...]
Mja, sinds ik van Rotel overgestapt ben op NAD klonken de S klanken wel heel erg slissend. Dit komt gewoon door de zilverkabel, is een beetje een slechte combinatie
Als je een leuke remote zoekt, de Philips RU760:Barry|IA schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:49:
Doen ze dan met opzet ofzo?? Zelfs mijn el cheapo DVD-speler heeft nog een betere remote!

Mooi en degelijk en werkt fijn met een goeie leerfunctie.
Altijd leuk als er mensen zijn die zich in je mening kunnen vindenOverigens heb jij mij met vele dingen aan het denken gezet. Zo heb ik mijn zelfbouw luidsprekers gesloten gebouwd, terwijl het orgineel BR is. En is mijn Marantz PM-78 vervangen voor een losse voor- en eindversterker (Rotel en Parasound). M.a.w: altijd nuttige, onderbouwde bijdrages van jou!
Kun je iets vertellen/showen over/van je speakers? Klopt de afstemming van het systeem nog goed nu je het closed ipv BR hebt gemaakt?
Ehm... ik weet het niet.Barry|IA schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:33:
Is dit een grapje?
Het is opzich wel zo dat zilverkabel het goed doet bij hoge frequenties. Zelf heb ik gecombineerd koper en verzilverd-koper kabel aan m'n speakers hangen. Aangezien hoge frequenties door het skin-effect vooral via de buitenkant van de draden loopt, dus door de verzilverde rand heen, heeft dat effect.
De meningen lopen echter sterk uiteen of die skin-effecten ook bij audiofrequenties optreden of alleen bij hoogfrequentsignalen. Verder valt er te discussieren over het feit of zilverkabel wel of niet beter geleidt bij audiofrequenties of alleen hoogfrequent.
Ik durf hier geen discussie over te beginnen dus dat doen we ook maar niet.
Ik denk het wél te weten
Is ook helemaal niet nodig, dit topic zit al vol met kabeldiscussies. Kan me niet voorstellen dat iemand hier nog iets nieuws heeft toe te voegen.Ik durf hier geen discussie over te beginnen dus dat doen we ook maar niet.
Ik heb de Marmitek Easy-Touch35, maar vind het maar niks. Je moet veel te hard op de knoppen drukken, willen ze daadwerkelijk reageren en het menu is verre van ideaal. Ik zit er dus ook aan te denken een andere ''all-in-one'' aan te schaffen, maar die moet dan ook (net als de Easy-Touch) X10 apparatuur kunnen aansturen.Exirion schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:44:
[...]
Als je een leuke remote zoekt, de Philips RU760:
[afbeelding]
Mooi en degelijk en werkt fijn met een goeie leerfunctie.
Het laag komt uiteraard minder diep, maar klinkt wel strakker. Verder zit er niks in het filter dat met de BR afstemming te maken heeft, dus kan het gelukkig niet veel kwaad. Er loopt hier al een draadje over mijn project, dus ik zal dit topic er niet mee vervuilen. Het echte afronden staat momenteel stil vanwege luiheid e.d.Altijd leuk als er mensen zijn die zich in je mening kunnen vindenIs lang niet altijd zo
![]()
Kun je iets vertellen/showen over/van je speakers? Klopt de afstemming van het systeem nog goed nu je het closed ipv BR hebt gemaakt?
Tja, ik denk zelf dat het skin-effect nog lang geen bestaan heeft op 20k. Anders zouden video signalen al helemaal verpest worden, gezien daar ook geen zilveren kabels voor gebruikt worden. Maarja, discussies genoeg inderdaadEhm... ik weet het niet.
Het is opzich wel zo dat zilverkabel het goed doet bij hoge frequenties. Zelf heb ik gecombineerd koper en verzilverd-koper kabel aan m'n speakers hangen. Aangezien hoge frequenties door het skin-effect vooral via de buitenkant van de draden loopt, dus door de verzilverde rand heen, heeft dat effect.
De meningen lopen echter sterk uiteen of die skin-effecten ook bij audiofrequenties optreden of alleen bij hoogfrequentsignalen. Verder valt er te discussieren over het feit of zilverkabel wel of niet beter geleidt bij audiofrequenties of alleen hoogfrequent.
Ik durf hier geen discussie over te beginnen dus dat doen we ook maar niet.
Yamaha DVD S796
Region Two; PAL/NTSC replay; dts compatible; multi-speed replay; 3D sound; 5-scene bookmark; subwoofer output; sound on 2x speed replay
en in 1 koop daarbij
Yamaha CDX 593
http://www.yamaha-uk.com/...&category=hifi_components
dit allemaal achter mn :
Yamaha DSP A1092
rest moet nog gebeuren .
ben druk bezig uit te zoeken welek speakers ( zelfbouw) hier het best bij passen.
(iemand met goede tips ? )
heb er nu een paar simpele Sony's en een paar veel te grote rears achter zitten.
Infinity center is al wel ok.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ik bedoelde vooral de speakerberekening in de zin van kastvolume enzo. Bij een closed box ligt dat anders dan bij een open systeem zoals BR.Barry|IA schreef op woensdag 28 december 2005 @ 23:29:
Het laag komt uiteraard minder diep, maar klinkt wel strakker. Verder zit er niks in het filter dat met de BR afstemming te maken heeft, dus kan het gelukkig niet veel kwaad.
En wat denk je dan? Dat het een grapje is?
Jaja. En iemand meld gewoon dat ie zijn kabels vervangen heeft en krijgt vervolgens te horen dat ie een grapje maakt, ik vraag me af wie dan de kabeldiscussie begint.Is ook helemaal niet nodig, dit topic zit al vol met kabeldiscussies. Kan me niet voorstellen dat iemand hier nog iets nieuws heeft toe te voegen.
Maar * Xander was al op de hoogte van het "probleem" en de warschijnlijke oorzaak. En ik ga er niet vanuit dat het een grapje is.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Oke, ik wist niet dat je daar op doelde. Volgens WinISD komt het laag minder diep, maar blijft wel strak. Ik schat het -3dB punt nu ongeveer in op 45Hz. Waarschijnlijk komt 'ie dieper wanneer ik het kastvolume vergroot, maar daar is het nu te laat voor.Exirion schreef op donderdag 29 december 2005 @ 00:03:
[...]
Ik bedoelde vooral de speakerberekening in de zin van kastvolume enzo. Bij een closed box ligt dat anders dan bij een open systeem zoals BR.
Verwijderd

De 2 sony's surround komen straks achter mij te hangen vanwaar ik de foto schoot.

En nog maar even een zijaanzicht
Even basic gezien wat is een goede versterker met goede prijs / prestatieverhouding?
Verwijderd
Wat is je budget ??????Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:56:
Even basic gezien wat is een goede versterker met goede prijs / prestatieverhouding?
Mag het ook 2de hands zijn ?????
Marantz ,Denon , Onkyo .
L.E
Verwijderd
Ongeveer 200 euro.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:12:
[...]
Wat is je budget ??????
Mag het ook 2de hands zijn ?????
Marantz ,Denon , Onkyo .
L.E
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
kijk anders een op www.hobo.nl en dan bij occasions hier staan vaak 2e hands componenten of demo modellen. dit is waarschijnlijk ook iets veiliger dan via een massale marktplaats of ebay omdat je op deze sites vaak niet weet wat er met de audio is gebeurt en of het nogwel goed is.
Verwijderd
Ga eens kijken op marktplaats daar zijn soms wel eens leuke recievers te vinden alleen 200 euro is niet echt veel .
Je zou beter een jaartje door kunnen sparen en dan je slag slaan .
L.E
Verwijderd
Helemaal mee eens, de remote van mijn reciever vsx 2014i wil ik echt niet meer missen.JT schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:26:
Pioneer maakt fijne ABs met verschillende vormen knoppen en liggen goed in de hand, je kan de belangrijkste dingen zo blind vinden.
Zeer handig die learning ABs
Verwijderd
Is ook een mooie reciever maar je moet er wel van houden yamaha versterkers en recievers zijn nog al scherp in het hoog en naar mijn smaak te scherp .Rainesh schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:09:
Voor rond de 200 euro kan je de Yamaha V357 halen, die is door What Hifi en Hifi Choice zeer goed bekroond. Hij heeft alles en klinkt toch aardig goed.
Maar goed je moet zelf gaan luisteren wat je mooi vind dat kunne wij niet voor jou bepalen .
mocht je nog meer vragen hebben dan horen we het wel .
L.E
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 17:12 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Barry|IA op 29-12-2005 17:51 ]
Verwijderd
Yamaha die schel is.... de discussies hierover zijn bijna even erg als over kabels, so i won't startVerwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:11:
[...]
Is ook een mooie reciever maar je moet er wel van houden yamaha versterkers en recievers zijn nog al scherp in het hoog en naar mijn smaak te scherp .
Maar goed je moet zelf gaan luisteren wat je mooi vind dat kunne wij niet voor jou bepalen .
mocht je nog meer vragen hebben dan horen we het wel .
L.E
![]()
( ik blijf deze smilie het leukst vinden )
Ik heb deze zelf voor 300 aangeschaft nieuw, en nog geen seconde spijt van gehad!
Yamaha heeft inderdaad ook mooie modellen voor een zeer redelijke prijs, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.