Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.506 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

JWO

En een paar foto's van mijn laatste aanwinst.
Een Barco data 650 CRT Projector

De projector op zijn test plaats:
Afbeeldingslocatie: http://img332.imageshack.us/img332/1989/barco009medium1zs.jpg

Het is een groot bakbeest >:) Mijn 19" monitor er naast is opeens een klein dingetje:
Afbeeldingslocatie: http://img332.imageshack.us/img332/2160/barco011medium5vq.jpg

Zonder lenzen:
Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/5624/barco008medium0fz.jpg

En hier ontbreekt nog wat: Namelijk een control switch box, hiermee kun je wat instellingen doen, en een input instellen. (wordt aangesloten op de remote aansluiting)
Als iemand er nog een over heeft, wil ik die graag over nemen !!
Afbeeldingslocatie: http://img332.imageshack.us/img332/406/barco012medium9av.jpg

Specs van dit beestje:

H-freq: 15 -50 khz
V-freq: 37-120hz
30mhz RGB bandwidth
HD6C lenzen
RGB, composiet en S-video ingangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 15:52
JWO schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:21:
En een paar foto's van mijn laatste aanwinst.
Een Barco data 650 CRT Projector

De projector op zijn test plaats:
[afbeelding]

Het is een groot bakbeest >:) Mijn 19" monitor er naast is opeens een klein dingetje:
[afbeelding]

Zonder lenzen:
[afbeelding]

En hier ontbreekt nog wat: Namelijk een control switch box, hiermee kun je wat instellingen doen, en een input instellen. (wordt aangesloten op de remote aansluiting)
Als iemand er nog een over heeft, wil ik die graag over nemen !!
[afbeelding]

Specs van dit beestje:

H-freq: 15 -50 khz
V-freq: 37-120hz
30mhz RGB bandwidth
HD6C lenzen
RGB, composiet en S-video ingangen
Die barco's zijn echt bruut!! Waar koop je die dingen eigenlijk? Ik heb welleens op internet gezocht, maar niets kunnen vinden (dealers dan, de site wel).

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Who Am I? schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:27:
[...]

Die barco's zijn echt bruut!! Waar koop je die dingen eigenlijk? Ik heb welleens op internet gezocht, maar niets kunnen vinden (dealers dan, de site wel).
Deze komt van marktplaats af (heel erg mazzel gehad daarmee) ze worden ook regelmatig te koop aangeboden op htforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JWO,

Heb je al ervaring met barco's? Hier een handige site: http://www.curtpalme.com

600 serie barco, dat is analoog chasis denk ik. Veel instel werk met potmeters. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:01:
@JWO,

Heb je al ervaring met barco's? Hier een handige site: http://www.curtpalme.com

600 serie barco, dat is analoog chasis denk ik. Veel instel werk met potmeters. Succes!
Nog niet veel ervaringen met CRT's nee ;)
tnx voor de site.

De 650 heeft inderdaad een analoog chassis, maar kan wel de hogere resoluties en progressive weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op 5.5 inch overlappen de lijnen alleen elkaar een beetje op hoge resoluties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Maakt zon ding nou ook veel herrie? Of zijn fans hier niet nodig?

Overigens zou ik het nooit kopen er zitten vind ik meer nadelen als voordelen aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO

JWO

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:08:
op 5.5 inch overlappen de lijnen alleen elkaar een beetje op hoge resoluties :+
Ach daar zou ik vanzelf achter gekomen zijn :P
lowfi schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:10:

Overigens zou ik het nooit kopen er zitten vind ik meer nadelen als voordelen aan :)
Niet meer dan een LCD beamer, zitten slechts 2 grote 12cm fans in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:10:

Heb je wel eens een barco in actie gezien dan?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vandekamp6/fotos/HT/HF_licht%20en%20recht%20beeld.jpg

Dit is het beeld bij mij. Kan eenlcd op dlp beamertje van 1500 euro niet tegen op hoor. Ja nadelen zijn groot /zwaar enz. veel afstelwerk. Maar het is de moeite waard. (voor mij wel dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:21:
[...]

[afbeelding]

Dit is het beeld bij mij. Kan eenlcd op dlp beamertje van 1500 euro niet tegen op hoor. Ja nadelen zijn groot /zwaar enz. veel afstelwerk. Maar het is de moeite waard. (voor mij wel dan)
Euh, moet zeggen dat dat er heel erg gesoept uitziet... Of lange sluitertijd gebruikt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is ook gewoon keihard gesoept

maar idd, ik moet hem nageven, een dlp/lcd van <5000 euro kan echt niet tegen bijvoorbeeld een Barco Data 808 oid op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de nieuwe sony ruby komt nogtans verdacht dicht in de buurt van een goed afgestelde CRT.

Ok een ciné 9 is nogaltijd het paradepaardje onder de CRT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, is gesoept,

Maar dat beeld heb ik dus wel in het donker, en dan spat het nog meer van het scherm hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:16:
de nieuwe sony ruby komt nogtans verdacht dicht in de buurt van een goed afgestelde CRT.

Ok een ciné 9 is nogaltijd het paradepaardje onder de CRT's.
een ruby is ook niet <5000, en een cine9 is niet alleen een paradepaadje onder de CRT's, maar onder alle beeld-uitspugende-apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ruby kost 17000 euro en dat is exclusief de lamp, die ook 3000 euro kost. (levensduur ong 2000 euro). Over een paar jaar staat dlp/lcd of Dlila ook op dat nivo vd euby, maar dan betaalbaar (hoop ik). En dan vervang ik de barco wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
[...]

[afbeelding]

ja en voor mij dus niet zeg ik duidelijk ;)

ieder zijn ding vat het niet als persoonlijke aanval op :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:58:
[...]

ja en voor mij dus niet zeg ik duidelijk ;)

ieder zijn ding vat het niet als persoonlijke aanval op :>
Geen probleem, het was ook maar een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez schreef op zondag 18 december 2005 @ 02:20:
Zo. Eindelijk eens de foto's van mijn camera gehaald en geupload. Ik had afgelopen zomer al eerder eens een aankondiging gedaan, maar hier is dan mijn volledige HT:

...
aar. Roept u maar!
WOW, dat meubel is elite,
ben al een hele dag aan het zoeken,
maar hoe heb je die hier gekregen?
Waar kan ik dat ding ergens bestellen ??

edit: zie dat je ook in de VS woont, maar mocht je toch nog een tip hebben voor me,
bij voorbaat dank

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:27:
[...]
idd weinig mensen met deze speakers maar ik heb wel Elac speakers en mijn vader beneden ook 8) ben helemaal fan van het volle warme geluid :9~
Ik heb een paar Elac's gehad, de CL142, deze heb ik juist weggedaan vanwege zijn kille geluid, dus warm geluid, ik deel die mening absoluut niet. Mijn inziens komt dat door de gebruikte alluminium domes. Nu heb ik een paar Diapassons, volledig houten kast(geen fineer) zonder scheidngsfilter en interne van den Hull kabel.

foto's zie mijn signature.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:06:
[...]

WOW, dat meubel is elite,
ben al een hele dag aan het zoeken,
maar hoe heb je die hier gekregen?
Waar kan ik dat ding ergens bestellen ??

edit: zie dat je ook in de VS woont, maar mocht je toch nog een tip hebben voor me,
bij voorbaat dank
Ik heb dit meubel inderdaad nooit buiten de VS gezien. Het kost na korting ongeveer $1500 en weegt in de verpakking 100 KG, dus als je een retailer vind die het voor je wil verzenden moet je ook nog eens flink in de buidel tasten voor verzendkosten.

Ik had het net zoiets met Atacama: die club zit in de UK en kan waarschijnlijk pas eind dit jaar leveren in de VS.

Je zou BDI rechtstreeks kunnen benaderen, misschien hebben ze plannen om overzees te gaan en zijn ze al in gesprek met partijen in Europa. Of wellicht maken ze een uitzondering voor je en sturen ze rechtstreeks vanuit het warehouse in Chantilly, VA. Succes!

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:11:
[...]

Ik heb dit meubel inderdaad nooit buiten de VS gezien. Het kost na korting ongeveer $1500 en weegt in de verpakking 100 KG, dus als je een retailer vind die het voor je wil verzenden moet je ook nog eens flink in de buidel tasten voor verzendkosten.

Ik had het net zoiets met Atacama: die club zit in de UK en kan waarschijnlijk pas eind dit jaar leveren in de VS.

Je zou BDI rechtstreeks kunnen benaderen, misschien hebben ze plannen om overzees te gaan en zijn ze al in gesprek met partijen in Europa. Of wellicht maken ze een uitzondering voor je en sturen ze rechtstreeks vanuit het warehouse in Chantilly, VA. Succes!
Hmz... ik had precies hetzelfde gevoel voor je meubel en heb ze ook gelijk maar gemaild. Nu ik hoor wat hij 1: weegt en 2: zonder transport kost denk ik er toch maar over om voor Dagetti / Aldenkamp / spectral te gaan....

Zoals wij nederlanders zeggen: Helaas pindakaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een mooie set, en waar voor je geld,
dus ik heb m zojuist ergens besteld waar ze zeggen dat ie gratis ground shipping heeft,
en vervolgens heb ik de optie om de netherlands te kiezen.
dusja ik hoor wel of ze dr problemen mee hebben. :D
En dan zal ik het jullie laten weten.
Hij kost daar alleen 1800 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:45:
Het is een mooie set, en waar voor je geld,
dus ik heb m zojuist ergens besteld waar ze zeggen dat ie gratis ground shipping heeft,
en vervolgens heb ik de optie om de netherlands te kiezen.
dusja ik hoor wel of ze dr problemen mee hebben. :D
En dan zal ik het jullie laten weten.
Hij kost daar alleen 1800 dollar.
Het is inderdaad een erg fraai meubel. Helemaal ingericht op AV-gebruik: koelsleuven in de planken en bodem, half open schuifpanelen achter, geintegereerde kabelgoten, IR-doorlatend glas. Tevens worden extra vensters meegeleverd en audio-doek in het geval je je speakers ook achter de deurtjes wilt. Wordt bovendien volledig voorgemonteerd geleverd: alleen de voeten moeten worden vastgeschroeft. Daar zitten overigens gelagerde wielen in weggewerkt, zodat je gemakkelijk toegang hebt tot de achterkant.

Als je dit meubel geleverd kunt krijgen in Nederland voor $1800,- zit je op een goudmijn. Ik zou er meteen 10 bestellen en een handeltje beginnen. Reken er maar niet op: dit ding moet op de boot -kost waarschijnlijk tussen de 300 en 500 euro aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:09
IR-doorlatend glas
Hm, daar heb ik ook enige tientallen vierkante meters van in mijn woning. Veel van mijn servies is toevallig ook van IR-doorlatend glas. Sterker nog, ik realiseer me net dat al het glas dat ik ooit heb gezien IR-doorlatend is ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Dr. Strangelove schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:43:
[...]

Hm, daar heb ik ook enige tientallen vierkante meters van in mijn woning. Veel van mijn servies is toevallig ook van IR-doorlatend glas. Sterker nog, ik realiseer me net dat al het glas dat ik ooit heb gezien IR-doorlatend is ;)
Je tijd zeker geen auto dan? Of werkt in een kantoorpand met vensters? Veel getint glas is juist niet IR-doorlatend, om voor de hand liggende reden.

Het glas in het AV-meubel is getint en IR-doorlatend. Niet bijzonder, wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mosez schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:03:
[...]

Je tijd zeker geen auto dan? Of werkt in een kantoorpand met vensters? Veel getint glas is juist niet IR-doorlatend, om voor de hand liggende reden.

Het glas in het AV-meubel is getint en IR-doorlatend. Niet bijzonder, wel handig.
Getint glas ja, ik begreep alleen niet wat je wilde zeggen met IR-doorlatend glas. Ik zeg dan dus gewoon 'glas'. Doe gewoon, dan doe je al gek genoeg ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-12-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:12:
[...]

Getint glas ja, ik begreep alleen niet wat je wilde zeggen met IR-doorlatend glas. Ik zeg dan dus gewoon 'glas'. Doe gewoon, dan doe je al gek genoeg ;)
En mat glas dan? Laat dat IR stralen wel door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 14-09 15:52
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:19:
[...]

En mat glas dan? Laat dat IR stralen wel door?
IR is warmte...en volgens mij laat elk soort glas (dat geen meter dik is) wel IR door.

Offtopic: Dit vind ik trouwens wel gaaf: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4e25c580984ef4b0d7c5429d6a53f78d/thumb.jpg

Edit: niet helemaal wakker nee :X 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Who Am I? op 19-12-2005 23:02 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Offtopic: Huh? Er zit precies 59 minuten tussen. Dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 08:13
Who Am I? schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:18:
[...]

IR is warmte...en volgens mij laat elk soort glas (dat geen meter dik is) wel IR door.

Offtopic: Dit vind ik trouwens wel gaaf: [afbeelding]
Whaha idd ja :*)

Edit: Hmmm idd het scheelt bijna een uur....was ook nie helemaal wakker denk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Road-runner83 op 19-12-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
En wat betreft het autoraam is het getintte geen probleem, maar tegenwoordig zijn autoruiten warmtewerend en dat geeft dus wel problemen, ook met bijvoorbeeld navigatiesystemen.

Maar dit is wel off-topic aan het worden, het gaat uiteindelijk om zo veel mogelijk foto's...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:53

Jag

[afbeelding]

En dat zegt dus heel weinig een foto. Kan ik ook wel posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Meuk/Projectie_1.jpg

Foto van geprojecteerde 2.35:1 film (the usual suspects) bij mij thuis. Met zo'n lelijke LCD projector geprojecteerd. Nee dan kan je idd veel beter een CRT van 60+ kg hebben die maar op 1 plek kan hangen in je kamer, heel lang moet opwarmen, weinig licht output heeft, moeilijk in gebruik is met veel geklooi met instellingen die af en toe weer herhaald moeten worden (zeker met een analoog chassis echt niet lachen). En hoge resoluties en CRT is ook niet echt een supercombinatie, zeker niet als je buizen niet erg groot zijn.
Tuurlijk die CRTs zijn beter met zwart, maar het zijn gewoon ondingen. En doen alsof ze totaal superieur zijn aan alle digitale projectoren is echt overtrokken, zeker met High Def. Doe mij maar een laatste generatie 720p LCD projector, prachtdingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Hehe, dit soort plaatjes zorgen ervoor dat ik ook zo'n 720p beamertje op het programma zet :) Alleen die HD content... ik heb geen zin om langs illegale wegen aan al mijn films te moeten komen. Is dit ook een 720p film of is het een DVD die is geupscaled naar 720p?

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 20-12-2005 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosez schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:23:
[...]

Het is inderdaad een erg fraai meubel. Helemaal ingericht op AV-gebruik: koelsleuven in de planken en bodem, half open schuifpanelen achter, geintegereerde kabelgoten, IR-doorlatend glas. Tevens worden extra vensters meegeleverd en audio-doek in het geval je je speakers ook achter de deurtjes wilt. Wordt bovendien volledig voorgemonteerd geleverd: alleen de voeten moeten worden vastgeschroeft. Daar zitten overigens gelagerde wielen in weggewerkt, zodat je gemakkelijk toegang hebt tot de achterkant.

Als je dit meubel geleverd kunt krijgen in Nederland voor $1800,- zit je op een goudmijn. Ik zou er meteen 10 bestellen en een handeltje beginnen. Reken er maar niet op: dit ding moet op de boot -kost waarschijnlijk tussen de 300 en 500 euro aan verzendkosten.
Ik heb ook naar veel retailers hiervan gemaild,
en niemand is in staat het item naar nederland te verzenden. helaas :-(
Des te groter wordt de kick om het ding hier te krijgen. Nu moet en zal ik dat ding hier krijgen, al moet ik hem zelf gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 02:59:
[...]

[afbeelding]

Foto van geprojecteerde 2.35:1 film (the usual suspects) bij mij thuis. Met zo'n lelijke LCD projector geprojecteerd. Nee dan kan je idd veel beter een CRT van 60+ kg hebben die maar op 1 plek kan hangen in je kamer, heel lang moet opwarmen, weinig licht output heeft, moeilijk in gebruik is met veel geklooi met instellingen die af en toe weer herhaald moeten worden (zeker met een analoog chassis echt niet lachen). En hoge resoluties en CRT is ook niet echt een supercombinatie, zeker niet als je buizen niet erg groot zijn.
Tuurlijk die CRTs zijn beter met zwart, maar het zijn gewoon ondingen. En doen alsof ze totaal superieur zijn aan alle digitale projectoren is echt overtrokken, zeker met High Def. Doe mij maar een laatste generatie 720p LCD projector, prachtdingen :).
Een crt is er juist voor gemaakt om hoge resoluties te draaien, zeker de data reeks van barco. En met een 8incher kijk je echt wel naar een haarscherp bureaublad op 720p en zelfs ook 1080p, maar bijvoorbeeld de data 800/801 kan dat niet aan qua electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Ok, ik volg dit topic al een tijd, dus nu post ik even mijn setje.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bull/got/thuis1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bull/got/thuis2.jpg

Geen detailfoto's v/d set, maar eerder foto's van een groter deel van de ruimte, en om de volgende reden : in tegenstelling tot de meeste mensen hier, is het bij ons de bedoeling dat het home-cinema gebeuren zo weinig mogelijk de rest v/d inrichting overheerst; stijl en smaak verschillen :)
Dus vandaar dat ik de foto's getrokken heb vanuit een ietwat ander standpunt, zodat je kan zien hoe de set in de kamer geplaatst is.

Het kastje waar de set momenteel opstaat moet weg, en op die plaats komt een inbouw-boekenrek, maar pas nadat we een haard hebben laten installeren.

Specs :
[list]
• TEAC AG 7D receiver
• Limit (=budget) DVD/CD speler
• PS2
• Grundig videorecorder
• 42'' plasma : samsung PS-42P3S
• Canton Movie QX 150 speakerset

Indruk : de meeste vrienden/familie die in onze woonkamer binnenkomen zeggen dat ze nog nooit iets gelijkaardigs gezien/gehoord hebben, maar dat ligt natuurlijk a/h feit dat we geen audio-/videofielen in onze kennissenkring hebben :p
Ik heb geen ervaring met speakersets etc, maar ik heb wel al een paar keer in een studio gezeten, en ik moet zeggen dat de klank van de set naar mijn normen & het budget zeer goed is; een zeer natuurlijk, ruimtelijk en 'vol' geluid. Een akoestische gitaar klinkt bijna als een echte akoestische gitaar, en je kan ze min of meer in de ruimte plaatsen. De DVD/CD-speler heeft een optische uitgang, dus de klank hiervan is goed.
De plasma-tv heb ik nu ongeveer 2 jaar, en ik moet zeggen dat dit een zeer goede aankoop geweest is. Ik heb nog wel wat problemen mbt de aansluiting van mijn dvd/plasma ( zie hier ) maar dit hoort natuurlijk niet thuis in dit topic.
De speakers die atm op de TV staan moeten nog weg; maar de audio-kabel van TV-> receiver trek ik liever tesamen met de beeld-kabel, vandaar nog de voorlopig oplossing.
Al bij al zijn we best trots op ons setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt om dat meubel BDI avion 8529,
naar Nederland te kunnen krijgen. Echter gaat het me dan 4500 euro kosten voor de verzending,
1800 dollar voor het meubel, 21% invoerrechten, en dan de verzekering.
Kortom: laat maar :-(
Krijg morgen nog een bod binnen voor verzending maar dat zal dan ook wel niet onder de 1000 euro zitten. Dus dat is balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:21:
naar Nederland te kunnen krijgen. Echter gaat het me dan 4500 euro kosten voor de verzending,
Krijg morgen nog een bod binnen voor verzending maar dat zal dan ook wel niet onder de 1000 euro zitten. Dus dat is balen :(
Sodeju, da's wel erg veel geld voor een AV-meubel. Bummer. Nu moet je wel verhuizen naar de VS, net als ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had tussendoor nog even een vraagje. Ik zit nogsteeds te twijfelen of ik mijn cd speler (Marantz cd5001) digitaal of anoloog zou aansluiten. hieronder de keuzes waar ik tussen zit te twijfelen.
de monster cable z200d coax
Afbeeldingslocatie: http://www.monstercable.com/images_db/home_av/audio/z200dcx_glam.jpg
en de van den hul bay c5
Afbeeldingslocatie: http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/images/bayc5-hL2.jpg
de prijs van beide kabels is bijna hetzelfde maar ik weet alleen niet waar ik beter aan doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

daar komje maar op een manier achter. proberen, je weet nooit welke DAC's+opamps beter zijn, die van je receiver of je dvd.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:24:
Ik had tussendoor nog even een vraagje. Ik zit nogsteeds te twijfelen of ik mijn cd speler (Marantz cd5001) digitaal of anoloog zou aansluiten. hieronder de keuzes waar ik tussen zit te twijfelen.
[afbeelding]
en de van den hul bay c5
[afbeelding]
de prijs van beide kabels is bijna hetzelfde maar ik weet alleen niet waar ik beter aan doe.
Ik zou gaan voor analoog als je een cd speler hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 08:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:24:
Ik had tussendoor nog even een vraagje. Ik zit nogsteeds te twijfelen of ik mijn cd speler (Marantz cd5001) digitaal of anoloog zou aansluiten.
Dat hangt er maar net vanaf wat de D/A kwaliteiten van je versterker/voorversterker zijn. Als die de analoge kwaliteit van je CD-speler overtreffen dan is dat de betere optie. Zoniet, dan........ je raadt 't al.
hieronder de keuzes waar ik tussen zit te twijfelen.
[afbeelding]
en de van den hul bay c5
[afbeelding]
Waar je beter aan doet? Het geld in je zak houden en gewoon fatsoenlijke kabels kopen. Monster en Van Den Hul zijn IMHO zwaar overgewaardeerde en overpriced kabels. Mensen maken elkaar gek met de duurste kabels en naar mijn mening is het allemaal gebakken lucht. Gouden business.

Mijn speakers zijn intern bedraad met Van Den Hul maar dat is alleen maar omdat ik het voor een leuk prijsje van m'n vader kon overnemen. Verder heb ik alleen Oehlbach en QED kabels die een stuk redelijker geprijsd zijn. Onlangs heb ik de CD-speler (Arcam CD73 met AVP700 preamp) met zelfgemaakte RG58 koper/zilver coax plus vergulden Oehlbach plugjes aangesloten. Nul komma nul verschil met de QEDs die ik heb.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je even vermelden welke receiver/versterker je hebt.
Op een Sony instap zou ik hem analoog op de pre-ins aansluiten (gewone ingangen zijn zinloos, doet hij DA in cd-speler, AD en dan weer DA in receiver, tenzij je een Direct functie hebt).
Heb je daarentegen een mooie Rotel of hogere klasse Denon/Marantz/NAD enzovoort zou ik hem digitaal aansluiten. Je houdt dan de mogelijkheid van surround en bewerking en je hebt in stereo optimale kwaliteit.

Ik heb de voorloper van de CD5001, de CD5400 met dezelfde Crystal Semiconductors/Cyrrus Logic CS4392 DAC.
Het is een goede DAC, maar een Denon AVR-3805 heeft bijv. al betere Burr Brown DAC's.

p.s. Je moet de keuze digitaal/analoog nooit laten afhangen van de kabels. De DAC's maken een veel groter verschil en verschil in 'digitale' kabels is sowiezo alleen in uiterlijk. Als de afscherming dik genoeg is (vanaf 10 euro al) is het verschil nul.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Trouwens, ik zie nu pas dat je 100 dollar aan kabels wil gaan kopen voor een CD-speler van 330 dollar :X

Ik ga even uit van amerikaanse prijzen, maar dat maakt voor de verhouding weinig uit denk ik. Gekkenwerk als je het mij vraagt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn CD5400 analoog aangesloten via een Profigold goed afgeschermde kabel met vergulde connectors (alleen tegen oxidatie) van 15 euro. Dit werkt perfect.
Kabels van 100 euro geven geen meetbaar verschil. Een vriend op de TH Rijswijk heeft dat opgemeten. De hoeveelheid stroom is zo gering dat het eigenlijk niet uitmaakt.
Zoals ik al zei: digitaal is al helemaal alleen uiterlijk als je verder gaat dan 1 klasse hoger dan een standaard dropveter. Als je een kabel van 100 euro koopt had je beter 80 euro meer aan je cd-speler uit kunnen geven en 20 aan een kabel ;)
Ik snap dat een dropveter er niet uitziet en daarom heb ik voor mijn gemoedsrust een Profigold kabel gekocht en een Oehlbach digitale kabel.
Analoog merk ik verschil met een dropveter. Met de dropveter hoorde ik een plop als ik een lamp in de buurt aan of uitzette.
Verder dan 20 euro zou ik echter niet gaan voor een kabel van 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

D4Skunk schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:38:
Ok, ik volg dit topic al een tijd, dus nu post ik even mijn setje.

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Geen detailfoto's v/d set, maar eerder foto's van een groter deel van de ruimte, en om de volgende reden : in tegenstelling tot de meeste mensen hier, is het bij ons de bedoeling dat het home-cinema gebeuren zo weinig mogelijk de rest v/d inrichting overheerst; stijl en smaak verschillen :)
Dus vandaar dat ik de foto's getrokken heb vanuit een ietwat ander standpunt, zodat je kan zien hoe de set in de kamer geplaatst is.

Het kastje waar de set momenteel opstaat moet weg, en op die plaats komt een inbouw-boekenrek, maar pas nadat we een haard hebben laten installeren.

Specs :
[list]
• TEAC AG 7D receiver
• Limit (=budget) DVD/CD speler
• PS2
• Grundig videorecorder
• 42'' plasma : samsung PS-42P3S
• Canton Movie QX 150 speakerset

Indruk : de meeste vrienden/familie die in onze woonkamer binnenkomen zeggen dat ze nog nooit iets gelijkaardigs gezien/gehoord hebben, maar dat ligt natuurlijk a/h feit dat we geen audio-/videofielen in onze kennissenkring hebben :p
Ik heb geen ervaring met speakersets etc, maar ik heb wel al een paar keer in een studio gezeten, en ik moet zeggen dat de klank van de set naar mijn normen & het budget zeer goed is; een zeer natuurlijk, ruimtelijk en 'vol' geluid. Een akoestische gitaar klinkt bijna als een echte akoestische gitaar, en je kan ze min of meer in de ruimte plaatsen. De DVD/CD-speler heeft een optische uitgang, dus de klank hiervan is goed.
De plasma-tv heb ik nu ongeveer 2 jaar, en ik moet zeggen dat dit een zeer goede aankoop geweest is. Ik heb nog wel wat problemen mbt de aansluiting van mijn dvd/plasma ( zie hier ) maar dit hoort natuurlijk niet thuis in dit topic.
De speakers die atm op de TV staan moeten nog weg; maar de audio-kabel van TV-> receiver trek ik liever tesamen met de beeld-kabel, vandaar nog de voorlopig oplossing.
Ziet er inderdaad netjes uit. Erg fraai die plasma vrij aan de muur.

Het valt me op dat-ie wel wat hoog hangt en vrij ver van de zitpositie, of is dat gezichtsbedrog? Hoe groot is de afstand van de bank tot de TV? Misschien kun je ook nog een fotootje posten vanaf/achter de bank.

En hoe heb je je kabelprobleem opgelost, of hoe ga je het oplossen? Ben altijd geinteresseerd in handige foefjes.

edit:
Ik lees net in het andere topic hoe je je kabels hebt lopen. Duidelijk.

Al met al ziet het er prima uit, evenwichtinge inrichting ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosez op 20-12-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:34:
[...]

Dat hangt er maar net vanaf wat de D/A kwaliteiten van je versterker/voorversterker zijn. Als die de analoge kwaliteit van je CD-speler overtreffen dan is dat de betere optie. Zoniet, dan........ je raadt 't al.

[...]

Waar je beter aan doet? Het geld in je zak houden en gewoon fatsoenlijke kabels kopen. Monster en Van Den Hul zijn IMHO zwaar overgewaardeerde en overpriced kabels. Mensen maken elkaar gek met de duurste kabels en naar mijn mening is het allemaal gebakken lucht. Gouden business.
...
Het ligt natuurlijk ook wat voor speakers en amp je hebt, maar ik kan je verzekeren dat bij een goede amp en speaker en het verschil tussen een goede en slechte kabel een verschil tussen dag en nacht is.

Dus gebakken lucht is het zeker niet. ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Kabeldiscussies zijn niet gewenst :)

eindeloos ja en nee gezever wordt dat weer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Arx schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:08:
Het ligt natuurlijk ook wat voor speakers en amp je hebt, maar ik kan je verzekeren dat bij een goede amp en speaker en het verschil tussen een goede en slechte kabel een verschil tussen dag en nacht is.
Definieer goed en slecht. Ik zit m'n hele leven al tussen de high-end audio zut en draai met een installatie die een waarde vertegenwoordigt van minimaal 10 mille, en ik zeg je dat het verschil tussen een kabel van Oehlbach van pak weg 30 euro en een Monster kabel van 100 euro puur tussen je oren zit. Maar goed, deze discussie is eindeloos dus laten we maar meteen weer ophouden.

Ik probeer alleen maar mensen te beschermen die menen dat hun set alleen meetelt met de 'grote jongens' als er kabels van minimaal 100 euro aan hangen terwijl ze een CD-speler van 300 a 400 euro gebruiken. Dat is helemaal buiten proporties.

En over dat dag en nacht.... laat me toch niet lachen man......

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 20-12-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Bij deze eindig ik bovenstaande kabeldiscussie. :(

Nu weer even over de set van D4Skunk.

Afbeeldingslocatie: http://img484.imageshack.us/img484/4356/combo0yf.jpg

Okee, A zijn waarschijnlijk je rears. Maar wat zijn je fronts, B of C? En als B je fronts zijn, wat is C dan? En andersom. En hoe het ook is, wat een enorm hoogteverschil tussen je center en de rest.
Kortom, vragen, vragen, vragen...

[ Voor 6% gewijzigd door lord.farquaad op 20-12-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lord.farquaad schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:37:

[afbeelding]

Okee, A zijn waarschijnlijk je rears. Maar wat zijn je fronts, B of C? En als B je fronts zijn, wat is C dan? En andersom. En hoe het ook is, wat een enorm hoogteverschil tussen je center en de rest.
lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:15:
[...]

Definieer goed en slecht. Ik zit m'n hele leven al tussen de high-end audio zut en draai met een installatie die een waarde vertegenwoordigt van minimaal 10 mille, en ik zeg je dat het verschil tussen een kabel van Oehlbach van pak weg 30 euro en een Monster kabel van 100 euro puur tussen je oren zit. Maar goed, deze discussie is eindeloos dus laten we maar meteen weer ophouden.

Ik probeer alleen maar mensen te beschermen die menen dat hun set alleen meetelt met de 'grote jongens' als er kabels van minimaal 100 euro aan hangen terwijl ze een CD-speler van 300 a 400 euro gebruiken. Dat is helemaal buiten proporties.

srry dat ik er nog even over begin zal het hierbij ook laten maar ik kon de beide kabels via via voor 37,50 euro per kabel krijgen een slordige 100 euro heb ik er zeker niet voor over aangezien mijn cd speler 280 euro heeft gekost. maar de vraag was eigenlijk of ik beter anoloog of digitaal kon gaan inplaats van welke kabelmerk nou beter is of dat het nutteloos is. gelukkig waren er een paar mensen die de vraag wel goed begrepen en daarom bedankt voor die tips en bij deze verklaar ik mijn vraag voor gesloten !

maare zeer netjes die installatie van 10 mille 8) post een paar pics zou ik zeggen (verheug me dr al op :) )

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

[...]

... hoop pimpin gepraat over hoeveel dure setjes je wel niet gehoord hebt (alsof wij dat niet hebben)...

offtopic:
Hahahaha... :( ...Wat een trieste reactie van je: voordat je vertelt dat het dit zinloze discussie is (waar ik het overigens mee eens ben), even nog vertellen dat het niet waar en daarna even lekker afvakkelen.

Inderdaad, toen ik het knopje posten drukte dacht ik er weer aan de oude kabel discussie :P. Sorry voor de overlast. Maar voordat ik verkeerd begrepen wordt:
Ik begrijp waar het mis is gegaan en ik ben het met je post eens (alleen met de manier van schrijven niet ;)). Ik bedoelde met een slechte kabel, een kabel van 8.95 bij de gamma en een goede kabel bijvoorbeeld Oehlbach. Zelf heb ik ook interlinks van Oehlbach. Bevalt me hartstikke goed. :Y)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Een degelijke, afgeschermde kabel voldoet prima. En al zou een kabel wel verschil maken, voor dat geld verbeter ik liever een aktief component en geen kabel.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:02:
Een degelijke, afgeschermde kabel voldoet prima. En al zou een kabel wel verschil maken, voor dat geld verbeter ik liever een aktief component en geen kabel.
Amen. En over dat "gepimp": beetje treurig dat je dat zo interpreteert. Ik geef alleen aan dat ik een vrij doorgewinterde luisteraar met hele hoge eisen ben en als zodanig prima de verschillen tussen allerlei apparatuur kan horen. Ik ben echter nuchter genoeg om vast te stellen dat het verhaal bij kabels toch iestje anders ligt.

Maar succes verder met jezelf arm kopen aan kabels en je inbeelden dat het beter klinkt :)

EDIT: ik zag net dat je zelf ook Oehlbach gebruikt dus toch geen advocaat van de duivel bent ...

*group hug* :P Allemaal weer liev :+

[ Voor 15% gewijzigd door Exirion op 20-12-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:29:
[...]

...

Maar succes verder met jezelf arm kopen aan kabels en je inbeelden dat het beter klinkt :)

EDIT: ik zag net dat je zelf ook Oehlbach gebruikt dus toch geen advocaat van de duivel bent ...
Ik zou net zeggen: volgens mij lees jij niet goed, want anders was ik errug benieuwd wat jou waarheid is.
*group hug* :P Allemaal weer liev :+
O+

Maargoed, ondertussen ben ik erg benieuwd hoe je set er uit ziet! Show it to me baby! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Arx schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:17:
Maargoed, ondertussen ben ik erg benieuwd hoe je set er uit ziet! Show it to me baby! :P
Is al een keer voorbij gekomen met recentelijk wat upgrades. Binnen een maand of 2 laat ik weer een upgrade zien en komt de hele set voorbij :) Die upgrade worden 6 klasse-A mono eindversterkers met afzonderlijke voedingen verdeeld over 2 kasten. Dat is nu work in progress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:38:
[...]

Is al een keer voorbij gekomen met recentelijk wat upgrades. Binnen een maand of 2 laat ik weer een upgrade zien en komt de hele set voorbij :) Die upgrade worden 6 klasse-A mono eindversterkers met afzonderlijke voedingen verdeeld over 2 kasten. Dat is nu work in progress.
Kun je misschien de foto's met ons delen, in een apart topic? Ik ben toch best wel benieuwd.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Ja, dat heb ik gezien, maar daarmee is het me nog niet allemaal duidelijk. Die speakers op de tv, zijn dat nou de fronts of horen ze bij de tv? (Of is het stiekem een nieuw soort 7.1 setup? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:44:
Kun je misschien de foto's met ons delen, in een apart topic? Ik ben toch best wel benieuwd.
Ik heb de plannen al een paar keer genoemd maar ik kan het verhaal in z'n geheel nog wel even schetsen. Door omstandigheden is het allemaal wat langer gaan duren dan de planning was, maar goed... alle goeie dingen hebben tijd nodig zeggen we dan maar ;)

Ik draai momenteel al heel wat jaren met dit bakkie:

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN1032_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSCN1034_2.jpg

Je mag gerust zeggen dat het er niet uitziet, maar het was dan ook een prototype dat we in een oude Marantz kast van ergens begin jaren 70 hebben gezet. De versterkers zijn opgebouwd als monoprints. De MOSFETs zijn van Hitachi en zijn ook door Audio & Techniek destijds in een ontwerp gebruikt. Schrik niet van de grote elco's op de prints: dat zijn voedingsbufferelco's en ze zitten dus niet in de signaalweg. Alles wat in de signaalweg zit is polypropyleen. Verder een opampje van Burr Brown in de voortrap en verder is alles minimalistisch gehouden met zo weinig mogelijk tegenkoppeling. Het klinkt geweldig en de Hitachi's zijn afgezien van de klank ook erg goed doordat ze zeer grote stromen kunnen hebben. In combinatie met de totale voedingsbuffer van 66000uF geeft dat een versterker die de moeilijkste speakers prima aanstuurt. De potmeter is overigens een ALPS, maar ziet er door de lelijke knop misshien wat cheap uit ;)

Nogmaals, dit is een prototype. De draadjes op de prints zijn aangebracht om alle massapunten zo laagohmig mogelijk met elkaar te verbinden. Hierna is het ontwerp nog wat gewijzigd als ik me niet vergis. Van m'n vader heb ik 4 monoprints van de nieuwe versie overgenomen. De bedoeling is dat we de FETs van de prints die ik al heb overzetten op nieuwe prints. Pa moet na lange tijd van niet werken dus weer eens z'n printproduktie opstarten :P Ik heb dan 6 identieke monoversterkers.

Misschien dat ik wat foto's kan maken als ik met de kerst/nieuwjaar bij m'n ouders ben. Daar liggen 4 prints met 4 complete voedingen klaar. Nu nog 2 ringkerntrafo's en wat elco's kopen om m'n huidige versterker om te bouwen naar iets optimalers. Verder heb ik 2 kasten in bestelling staan:

Deze kast in 4U hoogte en 40cm diepte en in 3U hoogte en 30cm diepte:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi2000.it/media%5Cpesdiss10x7.jpg

Met deze frontplaten erop:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi2000.it/media/frontale3U10.jpg

1 cm dik geborsteld aluminium.

Dan verder ben ik van plan om de eindtrappen met XLR pluggen gebalanceerd aan m'n Arcam voorversterker te hangen. Daarvoor heb ik ook wat Jensen ingangstransformatoren gekocht. Dat zijn dit soort dingen (wel een ander type):

Afbeeldingslocatie: http://www.jensen-transformers.com/graphics/photos/M/13k7atb.gif

Daarmee zijn de eindtrappen volledig ontkoppeld van de voorversterker en heb je geen aardlussen of hoogfrequentinstraling. Het is 1:1 verhouding en ze lopen tot ruim 90KHz recht. In Amerika zou ik ze moeten bestellen voor 60 a 70 dollar per stuk(!) en ik heb nu een setje van 7 stuks voor 120 euro kunnen overnemen. Dat zijn altijd leuke deals :P

Op al m'n luidsprekers (de fronts ga ik trouwens nog bi-wiren) heb ik grote vergulde schroefklemmen die ik ook op de versterkers ga gebruiken. Ze zijn groot genoeg om m'n 4mm2 kabel in te klemmen dus dat is dan allemaal netjes. Al met al niet echt compromissen gesloten en we willen het maximale er uithalen.

Als het geheel klaar is zal ik nieuws pics posten met wellicht ook wat nudies van de versterkers :)

(en toch zal ik met pijn in het hart afscheid nemen van m'n foeilelijke bakkie zoals ie er nu staat, want technisch en klanktechnisch gezien is ie al top en vond ik het altijd wel wat hebben dat het ding er niet uit zag en klinkt zoals ie klinkt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Voor 10 mille high end...??? Beetje overdreven misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeyMan schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:44:
Voor 10 mille high end...??? Beetje overdreven misschien???
Er zijn ook hier op GoT mensen die er nog een stuk meer aan hebben uitgegeven hoor ;) Ieder z'n hobby he. Een ander koopt een zeilboot ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat hij bedoelt is dat je voor 10 mille geen high end set bij elkaar koopt, en in mijn definitie van het woord heeft hij daar gelijk in; bij high end denk ik toch aan componenten van 5000+ euro per stuk. Overigens zit mijn set in dezelfde prijsklasse en kriebelt het altijd onaangenaam als ik daaraan denk, het is een belachelijk bedrag eigenlijk voor wat muziek luisteren en filmpjes kijken...

Overigens kan ik de mensen die toch denken verschil in kabels te kunnen horen aanraden wat op ebay.de rond te kijken; veel duurdere interlinks van b.v. Van den Hul voor Profigold prijzen :) Zelf heb ik er ook een aantal, en ik hoor ook niet veel verschil met mijn goedkopere Ixos en Profigold kabels, maar wel degelijk met dropveters.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-12-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik ga ook die kant uit en vind het meer dan genoeg. Kan me ook niet voorstellen dat ik blij word van een dvd speler van 5000 euro. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Offfffff Topic

Tja 5000 euri voor een cd speler is eigenlijk nog maar erg weinig gezien het fijt dat er ook cd spelers zijn van rond de 33.000 euro .Maar dan heb je ook wat :) :) :)

Mijn huidige cd speler de DUSON CD 150 heeft toen ook rond de 1400 euri gekost maar dat heb ik er niet voor betaald.

L.E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Mooie post. 5000 euro is inderdaad niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dr. Strangelove schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:02:
Wat hij bedoelt is dat je voor 10 mille geen high end set bij elkaar koopt, en in mijn definitie van het woord heeft hij daar gelijk in; bij high end denk ik toch aan componenten van 5000+ euro per stuk.
Als ik vergelijkbaar spul allemaal in de winkel zou moeten kopen dan red ik het met die 10 mille ook niet. De meerkanaalseindversterkers die NAD en Arcam voor 2300 euro en 3000 euro verkopen zijn nog tamelijk teleurstellend. De voeding, behuizing en koeling bepalen in hoge mate de kosten voor een versterker dus daar wordt altijd op beknibbeld. Zware voedingen stellen ook weer hogere eisen aan de behuizing, kosten meer qua transport, etc. Wordt allemaal doorberekend in de prijs. In m'n stereoversterker heb ik straks al een voeding dubbele zitten die bij NAD en Arcam voor 8 kanalen wordt gebruikt :X

Verder heb ik speakers van grote merken gehoord die met 2000 euro per stuk teleurstellen als ik ze met m'n eigen speakers vergelijk. Al moet ik misschien wel wat relativeren omdat mijn tweeters zeker wel overtroffen worden door modellen van bijv Scan Speak, Focal en Audax. Ik heb het vooral over de laagweergave die bij veel (veelal bass-reflex, ook in de hoge segmenten) speakers niet strak is. Daarnaast wordt vaak een merkgebonden sound gecreeerd door het filter. Niet echt wat je onder neutrale weergave verstaat. Ik hou van een open geluid met een duidelijk en schoon middengebied zonder dat het geheel vlak klinkt. En daarbij is inmiddels voor sommigen hier wel duidelijk geworden dat ik erg gecharmeerd ben van Daline en Transmission Line systemen ;)

Enfin, als ik zie dat ik begin dit jaar een TV heb gekocht waarvan de winkelprijs 2499 euro was, er een Arcam A/V preamp van 2250 euro bij is gekomen, een CD-speler van 699 euro, een DVD-speler van 599 euro, 2 nieuwe speakers die een aardige waarde vertegenwoordigen, 2 speakers die ik al had staan zijn verbeterd en opgeknapt, en er binnenkort 2 eindversterkers staan die je voor minder dan 5000 euro echt niet kan vervangen, dan is 10 mille nog veel te krap gerekend.

En ja, dat is eigenlijk wel idioot als je er over nadenkt :o Maar voor jullie geldt precies hetzelfde en ik denk dat iedereen met en hobby er zoveel geld in steekt dat anderen 'm voor gek verklaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken dit Syndroom ook de laatste tijd steeds meer... :P Er gaat gewoon zo veel geld in zitten. Mijn droom is nog altijd om een setje Jean Marie Reynaud Offrande LD version... Voor mij DE boekenplank luidspreker (ik heb niks met zuilen)... Bijna perfect linear freq vlak, 114db/w/m... maarjah ze kosten gewoon 3400euro per stuk.. :X
Najah als ik later miljoenair ben :P . Ben nu ook tevreden met mijn vincent+quad's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

even een kickje met mijn laatste upgrade:

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/Nordost.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Dit topic gaat hard zeg...
Mosez schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:03:
[...]

Ziet er inderdaad netjes uit. Erg fraai die plasma vrij aan de muur.

Het valt me op dat-ie wel wat hoog hangt en vrij ver van de zitpositie, of is dat gezichtsbedrog? Hoe groot is de afstand van de bank tot de TV? Misschien kun je ook nog een fotootje posten vanaf/achter de bank.
Vanaf die afstand (ik denk zo'n 5m) valt dat best mee... Hij hangt zo hoog om peutervingertjes op het scherm te vermijden :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bull/got/thuis3.jpg
En hoe heb je je kabelprobleem opgelost, of hoe ga je het oplossen? Ben altijd geinteresseerd in handige foefjes.
Zo zag het er vroeger uit :
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bull/got/voorverbouwing.jpg

Aangezien we o.a. extra lichtpunten/stopcontacten moesten voorzien, de schouw uitbreken, ... hebben we gewoon bij het slijpen van de leidingen direct extra bekabeling voorzien voor speakers etc...
De muur waar de tv ophangt is de trap naar de kelder, dus de kabels lopen gewoon via een gat door de muur zo de kelder binnen.
edit:
Ik lees net in het andere topic hoe je je kabels hebt lopen. Duidelijk.

Al met al ziet het er prima uit, evenwichtinge inrichting ook.
lord.farquaad schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:37:

[afbeelding]

Zie foto hierboven (fronts) en deze (de rears - let niet op de rommel atm :p )
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bull/got/thuis4.jpg

Het hoogteverschil is inderdaad merkbaar aanwezig, maar door de relatief grote afstand t.o.v. the sweet spot, stoort het niet echt. Zoals reeds gezegd was de WAF in mijn geval zeer belangrijk, anders kwam er helemaal geen home-cinema ;)

De speakers die OP de tv staan moeten nog weg, maar daarvoor moet ik eerst dus nog een kabeltje trekken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Ik hoor mensen zeggen dat ze sokken in hun fronts hebben ?
Ik kan me voorstellen dat je dit zou doen om het geluid wat strakker te krijgen en wat minder beinvloed door de bass, maar kan dit zomaar met elke fronts? Heb het net zelf even geprobeerd met mijn canton fronts. Ze lijken wel wat mooier over te gaan in de sub en ''trommelgeluidjes'' cq bassdrums klinken beter.

@ onder

Natuurlijk bedoel ik fronts met een bassreflex-buisje :+

[ Voor 18% gewijzigd door PassieWassie op 21-12-2005 14:55 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

thabazzman schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:47:
Ik hoor mensen zeggen dat ze sokken in hun fronts hebben ?
Ik kan me voorstellen dat je dit zou doen om het geluid wat strakker te krijgen en wat minder beinvloed door de bass, maar kan dit zomaar met elke fronts? Heb het net zelf even geprobeerd met mijn canton fronts. Ze lijken wel wat mooier over te gaan in de sub en ''trommelgeluidjes'' cq bassdrums klinken beter.
Deze moeten natuurlijk wel een basspoort hebben, anders heb ik geen idee waar je die sok wilt plaatsen. Op de speaker leggen heeft weinig effect ;)

anyway. Als iemand last heeft van vervelende resonanties van de bassen, kun je idd een sok erin stoppen om een mindere klank eruit te krijgen waardoor het prettiger kan zijn voor de luisteraar.

of dit voor iedereen van toepassing is: nee, Dat ligt geheel aan je opstelling en wat jij prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4Skunk:
Je living is er duidelijk een pak op vooruit gegaan.
Super ruim is ze niet, maar je benut het wel zo optimaal mogelijk.
Puik werk. _/-\o_

Maar ik heb wel een opmerking bij de eerste foto van je vorige post.
(die waar je kijkt naar je tv vanuit de zetel)

Er is niets mis met je vloer, ook niet met de kleur van je muur en ook niet met de kleur van je deuren, maar de drie samen passen totaal niet.
De kleur van je deuren is veel te donker. Afschuren en een lichter kleurtje opzetten!
(dek op de foto met je hand de deur maar eens af. Ziet er een pak beter uit he)

De muur waar je plasma tegen hangt is voor de rest vrij kaal. Ik zou het lampje boven je tv verwijderen en onder je tv een mooie kast plaatsen. Een klein plantje, fotootje van je vriendin/kinderen, een mooi lampje, etc.

Klaar is je living!

Edit: @Sproedie: Hmm, ik dacht dat dit topic juist bedoeld was om uw HT in al zijn glorie te tonen. Wat is dan nog het nut om foto's te nemen van je favoriete plek in huis? Kun je evengoed plaatjes uit de catalogussen van de leveranciers posten.
Daarbij, het oog wil ook wel eens verwend worden :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:47:
D4Skunk:

Er is niets mis met je vloer, ook niet met de kleur van je muur en ook niet met de kleur van je deuren, maar de drie samen passen totaal niet.
De kleur van je deuren is veel te donker. Afschuren en een lichter kleurtje opzetten!

De muur waar je plasma tegen hangt is voor de rest vrij kaal. Ik zou het lampje boven je tv verwijderen en onder je tv een mooie kast plaatsen. Een klein plantje, fotootje van je vriendin/kinderen, een mooi lampje, etc.

Klaar is je living!
hmm dacht dat dit topic was om je ht te posten in plaats van om elkaars inrichting, kleurgebruik etc. te beoordelen. 8)7

Maarja ik zit nog steeds op mijn Atacama's te wachten. Ik heb Herpes gister gebeld en ze hadden de stands bij de leverancier moeten bestellen. Dat was een keer fout gegaan dus had hij ze weer besteld. Maar voor de kerst zou ik ze hebben. op hoop van zegen O-)

Voor de rest weer puike sets voorbij gekomen mensen leuk dat er steeds weer nieuwe mensen hun shit laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:04:
[...]
hmm dacht dat dit topic was om je ht te posten in plaats van om elkaars inrichting, kleurgebruik etc. te beoordelen. 8)7
Ik vindt het prima tips, niks mis mee lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk

D4Skunk

Kind of Blue

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:47:
D4Skunk:
Je living is er duidelijk een pak op vooruit gegaan.
Super ruim is ze niet, maar je benut het wel zo optimaal mogelijk.
Puik werk. _/-\o_
Thanks !!!

Het probleem ligt denk ik bij de slechte fotocamera... (allereerste casio exilim) De kleuren blenden normaliter veel meer, en de lampen steken zo veel niet af. Om een beetje zichtbaarheid te krijgen moest ik een zeer hoge belichtingstijd nemen, waardoor de contrasten niet kloppen... De camera geeft jammergenoeg ook donkere randen weer, waardoor de kleuren nog meer vern**kt worden.
IRL ziet het er veel beter uit... :)
Overal in onze woning hebben we trouwens de muren het verst van de ramen een iets donkerdere tint gegeven, wat de ruimte optisch vergroot. De muur waar de TV ophangt is dus ook een donkere variant v/d rest vd wookamer.

Klaar is je living!
Ik begrijp wat je bedoelt, maar wij zijn eerder voorstander van een meer minimalistische aanpak in onze woonkamer... In onze hal/gang daarintegen hangen er dan weer een grote hoeveelheid kadertjes/fotos/...
Een kast zal er sowiezo niet komen, omdat dan het 'ruimtegevoel' zoek raakt.
Er staan enkel een barkast & tafel/stoelen in het andere gedeelte v/d living; het kastje waar de receiver op staat moet nog vervangen worden door een inbouw-boekenrek, en misschien dat er ooit nog wel een buffet-piano bijkomt.. Zo min mogelijk meubels is bij ons de leuze ;)
Boven en in de garage hebben we kasten/bergruimte in overvloed, dus ...
Toch bedankt voor de tip...
Edit: @Sproedie: Hmm, ik dacht dat dit topic juist bedoeld was om uw HT in al zijn glorie te tonen. Wat is dan nog het nut om foto's te nemen van je favoriete plek in huis? Kun je evengoed plaatjes uit de catalogussen van de leveranciers posten.
Daarbij, het oog wil ook wel eens verwend worden :P
Idd, alle tips zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 02:59:
[...]

[afbeelding]

Ja ze nemen veel ruimte in beslag, opwarmen hooguit 5 minuten, driften is bij digi chasis eigenlijk geen sprake. Maar het kijkt zoveel relaxter tov een lcd op dlp.(ik wil geen regenboog of kippengaas effect of grijs ipv zwart) Meer filmischer of hoe je het ook wilt noemen. En HD materiaal is er nog weinig en kost relatief veel moeite om dat op een PJ te krijgen. Ja ik weet het, nieuwsgroepen/via HTPC doen , lukt allemaal , maar ook dat kost veel moeite. Dus het grotendeel van wat je kijkt is toch DVD) Dus roepen dan je graag 720P hebt is leuk alleen heeft niet veel nut. Dus ik draai (met nog ong 8000 draaiuren te gaan) lekker door. En tegen die tijd zijn digi projectors ook uitontwikkeld, en kan ik gerust 1080P draaien. Gelukkig is het beeld voor mij "erbij" en is de hoofdzaak geluid.
En een 1209 / cine9 is nog steeds superieur aan alles wat er verders op de markt is. Inclusief een sony ruby, maar die is ook weer bijna even groot en zwaar (kost ook 20.000 euro)
Maar je moet altijd doen waar je je goed bij voelt, en voor mij is dat CRT, en ik heb er de ruimte voor.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 21:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:21:
Xforce: ik heb ook wat gemaild na het zien van die foto :)

Nu kreeg ik dit terug:

Dear .........,

Thank you for your interest in our products.

Although we don’t have any direct dealers in the Netherlands, we do have dealers, actually distributors overseas. It would be possible to contact them, and see if they have local retailers near your area.

Onar Audiovisual in Athens, Greece
01130 2103463281

B&W Loudspeakers Vertieb (Germany)
011-49-5201-8717-0

CTC CAPITAL in Russia (and they also have a website)
70953634888

Another way would be to contact dealers, like RacksandStands.com or Inspiration by Scan Design directly to see if they can help you with your purchase. For example, http://www.av-outlet.com <http://www.av-outlet.com> is a possible dealer that can help you, however they require consumers to contact them for a rate, so that is another strong possibility. By doing a search of “BDI stands” or “BDI AV stands” you should be able to choose from array of sites, and it could be possible for some sites to ship internationally.

Thanks again and best regards,
Robin Vera Cruz
--
BDI
Becker Designed, Inc.
703.803.6900 phone
703.803.6903 fax
www.bdiusa.com

maybe heb je hier wat aan, er zijn dus ook gegadigden in Griekenland, Rusland maar vooral in: Duitsland!! :*)

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat een verademing is het toch altijd om met amerikaanse leveranciers contact te hebben zeg. Wat een klantvriendelijkheid, echt geweldig! Ik had dat ook toen ik een horloge bestelde bij een online juwelierswinkel, echt geniaal in klantencontact die amerikanen! _o_.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

JvS schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:31:
Wat een verademing is het toch altijd om met amerikaanse leveranciers contact te hebben zeg. Wat een klantvriendelijkheid, echt geweldig! Ik had dat ook toen ik een horloge bestelde bij een online juwelierswinkel, echt geniaal in klantencontact die amerikanen! _o_.
Vind eerder dat het in Nederland vaak erg slecht is, uberhaupt is de algemene beleefdheid in landen als de vs en de uk een stuk beter als hier.

• Mosez

Mosez

Watermanager

Speedy_J schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:31:
[...]

Vind eerder dat het in Nederland vaak erg slecht is, uberhaupt is de algemene beleefdheid in landen als de vs en de uk een stuk beter als hier.
Volgens mij is JvS hier niet sarcastisch, maar oprecht. Correct me if I'm wrong.

Hier (in de VS) wordt Service doorgaans met een hoofdletter S geschreven, en dat merk ik vooral als ik weer eens terug in Nederland ben.

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Mosez schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:21:
[...]

Volgens mij is JvS hier niet sarcastisch, maar oprecht. Correct me if I'm wrong.

Hier (in de VS) wordt Service doorgaans met een hoofdletter S geschreven, en dat merk ik vooral als ik weer eens terug in Nederland ben.
Ik zeg ook niet dat het daar niet goed is eerder dat het in Nederland gewoon baggerslecht is, en in de VS dus zoals het hoort ;)

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:31:
Echt honderd procent mee eens!! Ik had laatst een boek uit amerika bestelt (via caiman.com): ten eerste een bedank e-mailtje voor de bestelling met een contactpersoon erin (persoonlijk dus!), daarna nog een mailtje toen het verzonden is. Het boek kwam beschadigd aan, mailtje gestuurd, dezelfde dag nog een mailtje terug dat ik hem niet hoefde op te sturen en een nieuwe kreeg. Ik een mailtje terug dat ik hem snel nodig had voor mijn studie, binnen 6 dagen lag hij op de mat!!

Nederland is echt barslecht, vooral via internet, maar ook winkels. Ze denken dat je helderziend bent, ik moet echter OVERAL achterna denken, en ze zijn vaak erg arrogant naar de klant toe, zelfs kleine winkeliers die het veel meer van customer intimacy moeten hebben :P

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Speedy_J schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:35:
[...]

Ik zeg ook niet dat het daar niet goed is eerder dat het in Nederland gewoon baggerslecht is, en in de VS dus zoals het hoort ;)
Dan tref jij toch echt de verkeerde zaken of mensen :X Die klantvriendelijkheid is hier ook aanwezig, maar je moet het gewoon treffen, hetzelfde in Amerika. Ben nooit zo gecharmeerd van die generaliserende opmerkingen. (8>

Verwijderd

Daklem schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:25:
[...]

Dan tref jij toch echt de verkeerde zaken of mensen :X Die klantvriendelijkheid is hier ook aanwezig, maar je moet het gewoon treffen, hetzelfde in Amerika. Ben nooit zo gecharmeerd van die generaliserende opmerkingen. (8>
Maar helaas moet ik toch zeggen, dat het in Nederland (ook blij kleine detailisten) in mijn ervaring de klantvriendelijkheid vaak erg slecht is. Het komt op mij vaak over dat ik blij moet zijn om iets van ze te mogen kopen... Hopelijk kom ik bij de foute zaken terecht ... :D

• Dupje
Jay, betere rears binnenkort voor noppes :P Slechter dan wat ik nu had kon niet, dus het is een verbetering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mag ik hier ook eens posten ;D

Vanavond eindelijk mn versterker en cd-speler opgehaald...en ze staan net 10 minuten aan en klinkt oningespeeld al geweldig :)

Cambridge Audio 540A
Cambridge Audio 540C V2 (lampje is andere kleur blauw als amp en ik erger me er nu al aan ;D)
Mordaunt-Short Avant 906
Profigold Interlink
2x5 meter 2,5mm2 Praxis kabel :angel:
Crappy Technika DVD speler (nog niet aangesloten en komt nog een 540D voor in de plaats)

Totale kosten: 930 Euro

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/8999/img27057gp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/9966/img27095mo.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 16:17
Mooi spul zeg! Ik denk erzelf ook af en toe aan om op cambridge over te stappen. :9
Hoe klinkt het nou i.v.m met je vorige set-up.
Is wel intressant want k draai zelf ook met die mordaunt shorts in surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Het valt mij op de er vaak qua geluid wel mooie apparatuur staat, maar dat er dan zo een simpel klein tv'tje bij staat. Vinden jullie dan geluid zoveel belangrijker dan het beeld? Bij mij is het juist precies andersom!

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dt herken ik ook wel. Bij mij kwam de TV ook pas als laatste aan de beurt. Ik denk dat dat is omdat je je set als geheel bekijkt en de TV is maar één component daarin; het geluid daarentegen bestaat uit minimaal drie componenten: speakers (minimaal een paar), CD/DVD-speler, versterker. Die wil je ook nog eens allemaal op hetzelfde niveau hebben, dus dat kost nogal wat tijd en geld voor de meesten. Een goede hifiset bij elkaar zoeken is gewoon veel werk, alle verschillende componenten moet je kennen en dan ook nog eens uitzoeken hoe ze samengaan. En dan nog eens de bekabeling. De TV wordt dan snel vergeten, omdat dat maar één ding is wat eigenlijk grotendeels los staat van de rest van de set (hoewel dat snel verandert met de nieuwe AV receivers die een enorme hoeveelheid aan videomogelijkheden hebben, zoals switching, upconversion en scaling).

[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-12-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flyduck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:12:
Het valt mij op de er vaak qua geluid wel mooie apparatuur staat, maar dat er dan zo een simpel klein tv'tje bij staat. Vinden jullie dan geluid zoveel belangrijker dan het beeld? Bij mij is het juist precies andersom!
Valt wel mee bij mij... Ik heb m'n speakers als laatste gekocht... Gelukkig blijkt nu, want ik wou persé géén flatscreen, en ben dus voor een 81cm loewe gegaan... Die nu niet meer geleverd worden... En tsjah, groter was er niet, dus het alternatief blijft voor mij een beamer... Maar die ga ik er nog wel een keer bijkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ja de televisie kan dan wel 1 component zijn in het totaal,.. maar dan zit je een vette DVD film te kijken met meesterlijk geluid op een 51cm tv'tje , .. dan is toch de hele ervaring er niet??

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flyduck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:19:
Ja de televisie kan dan wel 1 component zijn in het totaal,.. maar dan zit je een vette DVD film te kijken met meesterlijk geluid op een 51cm tv'tje , .. dan is toch de hele ervaring er niet??
Nouja, wat dat betreft zit ik me meer te irriteren aan baggergeluid dan aan klein beeld... De plaatselijke bioscoop heeft namelijk echt geluid om te huilen... Helemaal nadat ik zelf m'n speakers had aangeschaft heb ik me daar echt mateloos aan zitten irriteren... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyduck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:12:
Tv was gratis, ik zeur niet =D. En ik kijk zelden film op mijn eigen kamer, meestal gewoon beneden op standaard phillips breedbeeld ding met pioneer surround gebeuren.

@Graft :En het bevalt goed, wat me erg logisch lijkt omdat ik eerst met een brakke Koda versterker, Lidl zuil speakers en een technika dvd speler draaide :D :o

En thuis film kijken zoals de bioscoop in Antwerpen gaat toch wel wat duiten kosten :D })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Long time, no see jongens! Wel, ik mag (net zoals Koei) ook weer eens wat nieuws posten, observe:
Afbeeldingslocatie: http://www.web-straat.be/hifi/cambridge001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.web-straat.be/hifi/cambridge002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.web-straat.be/hifi/cambridge003.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Ziet er goed uit Tom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Flyduck schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:19:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb tijden een 72cm 4:3 televisie gehad, als je daar een 16:9 dvd op kijkt, hou je maar iets van 55-60cm diagonaal over dus en dat vond ik toch altijd een bijzonder gave bioscoop ervaring, door de 5.1 set met aardig goede kwaliteit speakers en vooral een goeie center en een sub.

Groter beeld is overigens nog gaver :). Nu ik bij Jag regelmatig op 100" High-defenition films zie, moet ik zeggen dat bij mij de drang naar een mooie 16:9 LCD projector kopen bijzonder aanwezig is! :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 07:37
Wat heeft CambridgeAudio eigenlijk voor vage felle witte lcd'tjes? :P

Ziet er wel leuk uit! :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul man! :9 De twijfel slaat alweer toe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

XanderH schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:22:
Wat heeft CambridgeAudio eigenlijk voor vage felle witte lcd'tjes? :P

Ziet er wel leuk uit! :)
Geen idee, leesbaarheid? Ik vind het display alleszins heel goed leesbaar :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.