Ok, het volgende probleem :
Ik heb een plasmascherm (resolutie 852x480 - geen HDTV) met als ingangen :
S-Video :
Dit heb ik al eens geprobeerd; er ligt hier nl nog een oude 5m gold-coated S-Video kabel van vroeger.
Eenvoudigste oplossing, gemakkelijk te trekken door de kabelgoten i/d muur, en de kwaliteit is ...
Misschien ligt het aan mijn dvd-speler, maar ik heb de indruk dat er iets mis is met het contrast ? Het lijkt net alsof mijn tv maar 16 grijswaarden ondersteunt wanneer er bv een sterrenhemel te zien is... Dit is echter niet zo, want wanneer ik mijn PC aansluit krijg ik wel een mooi beeld.
Dus liever geen S-Video.
Dan resten er nog de volgende opties :
Ik vroeg me eigenlijk vooral af of conversie van component -> ??? een goede kwaliteit geeft, en wat dit kost, of schaf ik me beter gewoon een DVD-speler met DVI aan ?
Geeft RGB een aanvaardbare kwaliteit of niet ?
Ik heb een plasmascherm (resolutie 852x480 - geen HDTV) met als ingangen :
- Composiet
- S-Video
- VGA-connector (RGB) - PC-ingang
- 2 x Scart waarvan 1 RGB/S-Video ondersteunt
- DVI
- Composiet
- S-Video
- Component (YCrCb)
Wat is nu de beste optie om mijn tv aan te sluiten (de te overbruggen afstand is zo'n 10 meter) :The analogy I've heard is that S-Video looks about 50% better than
normal RCA style hook-ups, and componenet video looks about 50% better
than S-Video.
S-Video :
Dit heb ik al eens geprobeerd; er ligt hier nl nog een oude 5m gold-coated S-Video kabel van vroeger.
Eenvoudigste oplossing, gemakkelijk te trekken door de kabelgoten i/d muur, en de kwaliteit is ...
Misschien ligt het aan mijn dvd-speler, maar ik heb de indruk dat er iets mis is met het contrast ? Het lijkt net alsof mijn tv maar 16 grijswaarden ondersteunt wanneer er bv een sterrenhemel te zien is... Dit is echter niet zo, want wanneer ik mijn PC aansluit krijg ik wel een mooi beeld.
Dus liever geen S-Video.
Dan resten er nog de volgende opties :
- Component -> Scart-RGB
- Component -> DVI
- Component -> VGA (ook rgb voor zover ik begrijp)
- PS2 als dvd-speler ? voor zover ik begrepen heb ondersteunt die nl. RGB
- DVD-speler aanschaffen met DVI
Ik vroeg me eigenlijk vooral af of conversie van component -> ??? een goede kwaliteit geeft, en wat dit kost, of schaf ik me beter gewoon een DVD-speler met DVI aan ?
Geeft RGB een aanvaardbare kwaliteit of niet ?
[ Voor 4% gewijzigd door D4Skunk op 17-12-2005 11:20 ]