Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Misschien dat mensen het handig vinden in dit statieftopic:

Wat foto's van de Gitzo 1550 traveler met een Arca Swiss P0 balhoofd met slidefix clamp. De Slidefix is een kleiner formaat welke na het bevestigen eerst nog heen en weer geschoven kan worden om zo bijvoorbeeld de lens boven het draaipunt te krijgen, en daarna vastgezet kan worden.

De P0 is eigenlijk een omgekeerd balhoofd met de panning bovenop (zoals ik in dit topic eerder zocht) waardoor je het statief niet waterpas hoeft te zetten voor panorama's, de kop kan recht gezet worden en dan is de pan ook meteen waterpas.

Vastzetten gebeurt niet door een draaiknop zoals bij normale balhoofden, maar via een ring die je makkelijk aandraait. Hierdoor is de druk op het balhoofd gelijk verdeeld en kost vastzetten dus weinig moeite.

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/robert.bijl/Site/fotodump_files/IMG_5258.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/robert.bijl/Site/fotodump_files/IMG_5260.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/robert.bijl/Site/fotodump_files/IMG_5262.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/robert.bijl/Site/fotodump_files/IMG_5265.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/robert.bijl/Site/fotodump_files/IMG_5264.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/robert.bijl/Site/fotodump_files/IMG_5266.jpg

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

MewBie schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:19:
[...]
Ik denk dat je het wiebelen helemaal niet kan verminderen met dat statief.
Begin er ook een hard hoofd in te krijgen. Het gekke is dat de makers van de slider zelf dit statief verkopen en adviseren om te gebruiken bij deze slider. Ondanks dat ik het statief gewoon bij fotokonijnenberg heb gekocht heb ik ze toch maar even gemaild of zij nog tips hebben.

Toch jammer dat je voor dit soort werk dan toch weer bij videostatieven van €500 uitkomt. Heb ik helemaal geen zin in :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 29-12-2010 16:31 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Gizz schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:43:
offtopic:
Hoe zit dat trouwens? Ik upload een 720p file naar youtube, maar je kunt niet hoger dan 360p kiezen bij het afspelen? :P
offtopic:
Ik kan hier gewoon 720p selecteren; moest YouTube het niet nog verwerken?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Even klagen over (en anderen waarschuwen voor) de Manfrotto 323 koppelingsplaat (of hoe je dat ook noemt in het Nederlands): dat ding is niet vlak van onderen... Ze hebben hem zo gemaakt dat het koppelingspalletje een halve centimer uitsteekt.

Je kunt hem dus alleen monteren op iets dat net zo breed is als het plaatje, bij iets dat breder is zit het palletje in de weg. En laat je dat nou nergens kunnen zien, omdat alle foto's van dat ding van voren worden gemaakt en dan ook nog eens van de kant waar het palletje niet zichtbaar is. Ik had hem gekocht voor op mijn glidecam, maar ik mag nu dus eerst gaan hobbyen met stukjes hout of metaal om de boel dikker te krijgen waardoor er genoeg ruimte is voor alle uitsteeksels.

* Gizz zucht maar weer eens ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:15
Gizz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:17:
Even klagen over (en anderen waarschuwen voor) de Manfrotto 323 koppelingsplaat (of hoe je dat ook noemt in het Nederlands): dat ding is niet vlak van onderen... Ze hebben hem zo gemaakt dat het koppelingspalletje een halve centimer uitsteekt.

Je kunt hem dus alleen monteren op iets dat net zo breed is als het plaatje, bij iets dat breder is zit het palletje in de weg. En laat je dat nou nergens kunnen zien, omdat alle foto's van dat ding van voren worden gemaakt en dan ook nog eens van de kant waar het palletje niet zichtbaar is. Ik had hem gekocht voor op mijn glidecam, maar ik mag nu dus eerst gaan hobbyen met stukjes hout of metaal om de boel dikker te krijgen waardoor er genoeg ruimte is voor alle uitsteeksels.

* Gizz zucht maar weer eens ;)
Echte Glidecam-video-nerds gebruiken dan ook deze quick release plate : Manfrotto 577 ;)

Volgende keer mij misschien eerst een DM sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
Het ontwerp van de 323 klem is inderdaad niet zo slim. Ik kwam erachter toen ik hem wilde monteren op een sliding plate. Uiteindelijk lukte het wel door dat stuk over de rand van de rails te laten steken.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4080/4853822407_2190754e4d.jpg

Pogingen met hout/kurk/karton leverden een niet al te solide oplossing op. Een metalen plaatje zal stabieler zijn, maar let op dat de schroef dan nog wel lang genoeg is. Als die maar een paar mm uitsteekt, dan kan onder belasting de schroefdraad uit de klem getrokken worden.

Over design/productie fouten gesproken, de hotshoe waterpas die op deze foto staat heeft het voetje er schuin onder zitten 8)7 10 euro over de balk... Dan toch maar de Manfrotto halen voor 35 euro :(

[ Voor 32% gewijzigd door vandijk op 28-01-2011 20:01 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

GerardHenninger schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:52:
[...]

Echte Glidecam-video-nerds gebruiken dan ook deze quick release plate : Manfrotto 577 ;)
Blijkbaar ben ik dan nog geen glidecam-videonerd :P . Die plate heb ik ook bij mijn videokop, en vind ik vrij irritant. Ten eerste heb je een schroevendraaier of muntje nodig om hem aan te draaien. Ten tweede steekt hij behoorlijk uit, wat ik irritant vind en er niet uitziet. Daarom laat ik hem nooit onder de cam zitten als ik fotografeer, waardoor ik weer met een muntje aan de slag mag.

Het plaatje dat ik nu heb past precies onder de cam, dus kan lekker blijven zitten. Moet hij er een keer af, dan kan dat zonder muntje omdat er gewoon een handgreepje aan de schroef zit.
Volgende keer mij misschien eerst een DM sturen
Even gecheckt: 22 januari heb ik je in een DM gezegd dat ik dit ding ging kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Gizz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:17:
Ik overwoog onlangs om mijn antieke statief ermee te upgraden, maar voor de prijs van dat ding heb je een halve kop, dus ik was er nog niet uit. Goede tip dus, maar ik vraag me af hoeveel moeite het is, om het betreffende palletje weg te slijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Met alleen dat palletje wegslijpen ben je er nog niet. Er steekt namelijk nog iets uit. Zie ook dit plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Onlangs heb ik voor mijn Canon EOS 1000D een Velbon Ultra Luxi L met een PHD-41Q panhead besteld. Tot mijn grote verbazing krijg ik de schroef niet pasbaar in de EOS 1000D.. Ik kan de schroef simpelweg niet aandraaien omdat hij niet past.

Ik heb wel een Canon EOS 500D, Fujifilm Finepix F10 en een Sony CX105E camcorder geprobeerd welke allemaal op het statief passen. Is het schroefgat van de 1000D nou afwijkend, of is het schroefgat/draad was deze camera niet in orde..?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-09 19:17

vleesjus

echte vleesjus!

Zit er geen kleine beschadiging/vuil in je schroefdraad? Alle camera's die ik hier heb, 500d, powershot a510 en een dik 30 jaar oude Petri hebben allen dezelfde aansluiting hier. Kan me niet voorstellen dat de 1000d anders is.

[ Voor 11% gewijzigd door vleesjus op 06-02-2011 18:59 ]

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
vleesjus schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:59:
Zit er geen kleine beschadiging/vuil in je schroefdraad? Alle camera's die ik hier heb, 500d, powershot a510 en een dik 30 jaar oude Petri hebben allen dezelfde aansluiting hier. Kan me niet voorstellen dat de 1000d anders is.
Goed punt! Na een weekendje rust, nog een poging gewaagd. Het statief past perfect! Waarschijnlijk een metaal braampje in het schroefgat geweest of iets dergelijks. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtilburg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 13:23
Ik ben een beetje aan het orienteren naar een nieuw balhoofd en ik heb mijn oog laten vallen op de arca-swiss monoball z1 met QR. Echter ben ik in dubio over de verschillende versies. Wat ik begrepen heb is dat er versies zijn met sp (single panning) en dp (double panning) en ook nog is er een versie genaamd Z1g. Ik heb zelf gegoogled, maar het enige wat ik kan vinden is dat de g-versie groter is (huis, bal en platform). Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat voor mij nodig is ($$$).

Nou vroeg ik me af, heeft de dp echt zoveel meerwaarde? Ik schiet wel eens pano's, maar om voor die 20x per jaar nu 150 euro meer te betalen? Aan de andere kant kan je het beter misschien in 1x goed doen... Reacties en ervaringen hierover zijn welkom!
Ten tweede vroeg ik me nu af of ik het flip-lock systeem systeem nu echt een verbetering is? Ik weet het, ik moet het zelf een keertje proberen (en dat ga ik ook doen), maar ik vroeg me af of anderen ook voor een dergelijke afweging hebben gestaan en/of wat hun ervaringen erbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
tvtilburg schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:13:
Ik ben een beetje aan het orienteren naar een nieuw balhoofd en ik heb mijn oog laten vallen op de arca-swiss monoball z1 met QR. Echter ben ik in dubio over de verschillende versies. Wat ik begrepen heb is dat er versies zijn met sp (single panning) en dp (double panning) en ook nog is er een versie genaamd Z1g. Ik heb zelf gegoogled, maar het enige wat ik kan vinden is dat de g-versie groter is (huis, bal en platform). Eerlijk gezegd denk ik niet dat dat voor mij nodig is ($$$).

Nou vroeg ik me af, heeft de dp echt zoveel meerwaarde? Ik schiet wel eens pano's, maar om voor die 20x per jaar nu 150 euro meer te betalen? Aan de andere kant kan je het beter misschien in 1x goed doen... Reacties en ervaringen hierover zijn welkom!
Ten tweede vroeg ik me nu af of ik het flip-lock systeem systeem nu echt een verbetering is? Ik weet het, ik moet het zelf een keertje proberen (en dat ga ik ook doen), maar ik vroeg me af of anderen ook voor een dergelijke afweging hebben gestaan en/of wat hun ervaringen erbij zijn.
Zoals je hierboven ziet heb ik de P0. Die heeft top panning wat vergelijkbaar is met de dubbelpanning op de Z1, namelijk een panning boven het draaipunt. Ik vind het zelf echt een perfect systeem. Statief uitklappen, kop rechtzetten en je kunt perfect horizontaal pannen. Geen gedoe meer met je statief waterpas krijgen om toch te kunnen pannen. Inderdaad niet het goedkoopst, maar arcaswiss is het zeker waard, en later ga je het zeker waarderen.

Op youtube staat een filmpje van Robert White Photography, camerawinkel uit de UK, waarin ze alle modellen en quick releasy systemen laten zien:

YouTube: Arca Swiss release plate.mp4

Kort gezegt is een quick release sowieso erg handig en veiliger. Je klikt de camera er meteen op en hoeft niet moeiljik te doen met losmaken.
Er zijn heel veel losse quick release platen te koop voor bijna ieder camera (arca swiss is eigenlijk de standaard, dus veel andere fabrikanten gebruiken hetzelfde formaat) waardoor je camera echt goed vast staat zonder de schroef extreem hard te hoeven aandraaien.
Daarnaast passen ook alle panoramaspullen direct op het systeem.

Bij Nivo Schweitzer in Amsterdam hebben ze alle typen staan en kun je alles proberen. Verder heb ik weinig zaken gevonden die alles hadden. Bij de grote zaken hadden ze de koppen in ieder geval niet op voorraad en moest je alles aanvragen van tevoren..

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtilburg
Die filmpjes van Robert White Photography verduidelijken een hoop, thanks. Dan resteert nog steeds de vraag of dat flip-lock systeem echt handiger is dan een simpel wieltje. Met handschoenen lijkt me bijvoorbeeld dat gepiel met dat ene knopje dat je naar achteren moet trekken (bij die flip-lock) niet heel erg handig. Ik zie dat jij sowieso een flip-lock hebt op je p0, maar wel een ander type.

Daarnaast zie ik ook op bijv arca-shop.de dat er ook quick set devices (die top-plaat waar je je camera plate op monteert) zijn met waterpas erin. Dat lijkt me dan wel weer wel erg handig. Op fotokonijnenberg hebben ze niet zo'n waterpas (althans, niet op plaatjes).

BTW, ik zie dat arca-swiss tegenwoordig ook een L-bracket heeft, die je kan detachen van je camera-plate. Lijkt me ook erg handig, zie ook youtube-filmpje of website-link.

Al met al neig ik erg naar een Monoball Z1 sp, met zo'n waterpas quick set device, met een standaard (classic) draaiknop om QR-plate vast te zetten. Op het filmpje ziet het er zo simpel uit dat ik me afvraag of zo'n flip-lock wel handiger/sneller/beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
tvtilburg schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:53:
Die filmpjes van Robert White Photography verduidelijken een hoop, thanks. Dan resteert nog steeds de vraag of dat flip-lock systeem echt handiger is dan een simpel wieltje. Met handschoenen lijkt me bijvoorbeeld dat gepiel met dat ene knopje dat je naar achteren moet trekken (bij die flip-lock) niet heel erg handig. Ik zie dat jij sowieso een flip-lock hebt op je p0, maar wel een ander type.

Daarnaast zie ik ook op bijv arca-shop.de dat er ook quick set devices (die top-plaat waar je je camera plate op monteert) zijn met waterpas erin. Dat lijkt me dan wel weer wel erg handig. Op fotokonijnenberg hebben ze niet zo'n waterpas (althans, niet op plaatjes).

BTW, ik zie dat arca-swiss tegenwoordig ook een L-bracket heeft, die je kan detachen van je camera-plate. Lijkt me ook erg handig, zie ook youtube-filmpje of website-link.

Al met al neig ik erg naar een Monoball Z1 sp, met zo'n waterpas quick set device, met een standaard (classic) draaiknop om QR-plate vast te zetten. Op het filmpje ziet het er zo simpel uit dat ik me afvraag of zo'n flip-lock wel handiger/sneller/beter is.
Vergeet niet dat in dat filmpje van Robert White volgens mij de flip lock niet goed stond afgesteld. Normaal is de eerste setting genoeg om je camera te bevestigen. Gewoon erin zetten en hij klikt vast.
Dat verder afstellen, en verder openen met je duimnagel is alleen als je andere typen plaatjes wilt monteren.
Of dat het systeem voor jou is kan ik niet zeggen, ik zou zelf niet snel voor het klassieke systeem gaan omdat het zwaarder is, meer tijd kost en omdat je altijd moet controleren of de camera wel is vastgedraaid. Bij de slide fix, en flip lock gaat dit vanzelf wanneer je de camera erop zet.

Die slide fix (die op mijn P0 zit) is het nieuwe systeem van Arca swiss. Een kleiner systeem waarbij je de plaat nog naar voor en achter kan schuiven voordat je hem vastzet. Door een langere plaat te kopen kun je de camera zover naar achteren schuiven dat het nodal point boven het draaipunt zit voor perfect aansluitende panorama's. Goedkope panoset dus eigenlijk.

De nieuwe L plate van arca is redelijk duur in vergelijking met de merken maar is wel volledig af te stellen. Zo kun je meerdere camera's met 1 plaat gebruiken wat natuurlijk weer goedkoper is. Ook als je later een nieuwe camera koopt hoef je niet meteen de L plaat te verkopen.

Ik heb gekeken op Arcashop.de maar kan geen oud model met waterpas vinden. Wel een PDF met de verschillende koppen. Enige die ik kan vinden met een waterpas bovenop is die van mij, de P0. Maar omdat arca geen website heeft is het lastig zien wat er allemaal te koop is. Op de website is bijvoorbeeld geen graden verdeling op de P0 te zien, terwijl die echt op mijn P0 zit.
Dus langs de winkel gaan lijkt om te zien wat er te krijgen is me eigenlijk het best. Zeker ook omdat je dan Really Right Stuff ernaast kunt proberen. Ook erg mooi en stevig spul hoewel mijn voorkeur zeker Arca is.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtilburg
RobertJRB schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:26:
[...]
Vergeet niet dat in dat filmpje van Robert White volgens mij de flip lock niet goed stond afgesteld. Normaal is de eerste setting genoeg om je camera te bevestigen. Gewoon erin zetten en hij klikt vast.
Dat verder afstellen, en verder openen met je duimnagel is alleen als je andere typen plaatjes wilt monteren.
Of dat het systeem voor jou is kan ik niet zeggen, ik zou zelf niet snel voor het klassieke systeem gaan omdat het zwaarder is, meer tijd kost en omdat je altijd moet controleren of de camera wel is vastgedraaid. Bij de slide fix, en flip lock gaat dit vanzelf wanneer je de camera erop zet.
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Jij bedoelt dat als je hem goed afgesteld hebt, dat je hem op de half-open stand kan zetten (op de video @ 3:18 min), om vervolgens de camera-plate er boven in te zetten (ipv sliden), en vervolgens de flip-lock weer dicht te zetten.
Jij hebt een punt met het feit dat je met die clamp moet controleren of de camera wel echt vastzit, dat had ik zo nog niet gezien.
RobertJRB schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:26:
[...]
Ik heb gekeken op Arcashop.de maar kan geen oud model met waterpas vinden. Wel een PDF met de verschillende koppen. Enige die ik kan vinden met een waterpas bovenop is die van mij, de P0.
Als je op deze link kijkt, zie je dat het 2e plaatje, onderaan in beeld, een waterpasje heeft. Ook kan je een aparte kopplaat kopen met waterpas, aldus de plaatjes. Zuur dat er echt weinig informatie te vinden is over die arca-swiss produkten. |:(

Maar idd bij de winkel langs lijkt me zeer nuttig, bedankt voor alle info iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
tvtilburg schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Jij bedoelt dat als je hem goed afgesteld hebt, dat je hem op de half-open stand kan zetten (op de video @ 3:18 min), om vervolgens de camera-plate er boven in te zetten (ipv sliden), en vervolgens de flip-lock weer dicht te zetten.
Jij hebt een punt met het feit dat je met die clamp moet controleren of de camera wel echt vastzit, dat had ik zo nog niet gezien.

[...]

Als je op deze link kijkt, zie je dat het 2e plaatje, onderaan in beeld, een waterpasje heeft. Ook kan je een aparte kopplaat kopen met waterpas, aldus de plaatjes. Zuur dat er echt weinig informatie te vinden is over die arca-swiss produkten. |:(

Maar idd bij de winkel langs lijkt me zeer nuttig, bedankt voor alle info iig.
Dat bedoel ik inderdaad. Half open en erop zetten. Wel even navragen in de winkel of dit ook echt klopt. Zou lullig zijn als het toch niet zo blijkt te zijn, maar lijkt me niet waarschijnlijk dat je bij die flip lock standaard moeilijk moet doen. :)

Het is inderdaad erg lastig info te vinden. Dus graag gedaan :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
Kunnen we het wat rustiger aan doen met de quotes? Je hoeft niet altijd de hele voorgaande reactie te quoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik heb net deze besteld: Lijkt me een erg goede deal voor een fijn statief :)

Velbon Ultra Luxi L met QHD51Q Ballhead voor €108

Afbeeldingslocatie: http://www.factoryprices.nl/images/large/cat/9931/Velbon%20Ultra%20Luxi%20L%20met%20QHD51Q%20Ballhead.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Bio op 25-02-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jo-hannes schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:52:
Ik heb net deze besteld: Lijkt me een erg goede deal voor een fijn statief :)
Zonder link, specificaties en het doel waar jij hem voor wilt gaan gebruiken, blijft zo'n post een beetje in het luchtledige hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:09
Toff schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:37:
[...]

Zonder link, specificaties en het doel waar jij hem voor wilt gaan gebruiken, blijft zo'n post een beetje in het luchtledige hangen.
Speciaal voor de zuurpruim, twee van de drie: http://www.factoryprices....fo.php?products_id=121659 :>

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Zuurpruim? Ik hoop dat je kunt zwemmen, Delft is niet zo heel groot...
Geintje hoor, maar het is een goede stelregel om geen dingen te roepen op internet, die je iemand niet recht in z'n gezicht zou zeggen. Je gaat echt te ver hier.

Waar het om gaat is, wat poster ermee wil doen. Voor mij is dit statief 100% waardeloos, omdat het niet hoog genoeg kan en mijn gear niet kan dragen, maar wie een compactcameraatje erop wil zetten, heeft er mogelijk een wereldstatief aan. Zonder referentiekader blijft het een zinloze post, IMHO. Sowieso ben ik niet echt een liefhebber van "Ik heb besteld"-postings, zonder enige toelichting. Wie iets heeft gekocht - en ontvangen - kan zich uitleven in de draad Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJRB schreef op woensdag 29 december 2010 @ 16:23:
Misschien dat mensen het handig vinden in dit statieftopic:

Wat foto's van de Gitzo 1550 traveler met een Arca Swiss P0 balhoofd met slidefix clamp. De Slidefix is een kleiner formaat welke na het bevestigen eerst nog heen en weer geschoven kan worden om zo bijvoorbeeld de lens boven het draaipunt te krijgen, en daarna vastgezet kan worden.

De P0 is eigenlijk een omgekeerd balhoofd met de panning bovenop (zoals ik in dit topic eerder zocht) waardoor je het statief niet waterpas hoeft te zetten voor panorama's, de kop kan recht gezet worden en dan is de pan ook meteen waterpas.

Vastzetten gebeurt niet door een draaiknop zoals bij normale balhoofden, maar via een ring die je makkelijk aandraait. Hierdoor is de druk op het balhoofd gelijk verdeeld en kost vastzetten dus weinig moeite.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Is een dergelijke oplossing er ook in het lagere prijssegment? Dit lijkt me echt geweldig om mee op reis te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:52
Arca Swiss is volgens mij de enige met een dergelijk balhoofd (Novoflex heeft ook zo'n soort, maar dat zit er een hendel aan de bovenkant om het geheel vast te zetten) en de prijs van 285 euro valt toch wel mee?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar met het statief erbij zit je op ruim 800 euro en dat vind ik toch wel erg veel. Het ging mij dus om de combinatie van statief en balhoofd. Volgens mij een oerdegelijke set die heel compact is om mee te nemen. Dat is dus eigenlijk wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
De Manfrotto 7322YSHB komt enigzins in de buurt, of anders de Redged TSC-424 Elite.
Die laatste is trouwens geen echt carbon statief en een gerelabelde chinees.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
MewBie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:57:
De Manfrotto 7322YSHB komt enigzins in de buurt, of anders de Redged TSC-424 Elite.
Die laatste is trouwens geen echt carbon statief en een gerelabelde chinees.
Als ik die Manfrotto op google intyp krijg ik de volgende link waar iemand het verschil tussen de Gitzo 1550T (mijn statief dus) en de Manfrotto vraagt.

http://photo.net/filters-...-accessories-forum/00UAEQ

Daarin staat dat de manfrotto minder gewicht aankan, en geen verwisselbare kop heeft. Niet echt optimaal dus.

@ Bartgooss, Een andere merk met zo'n zelfde kop ken ik niet. Er zijn wel vergelijkbare merken als Really Right Stuff die een losse top panning aanbieden, maar die zijn vaak nog prijziger dan de Arca Swiss.

Qua poten zijn er wel andere keuzes zoals hierboven staan.

http://www.cameranu.nl/ar...Travel_Tripod_Carbon.html

Is iets zwaarder dan de Gitzo, maar kan net als de Gitzo 8 kilo aan en dus heel vergelijkbaar. Wel ingeklapt wat groter en uitgeklapt wat lager.
Zit je samen met de Arca kop op 229 (poten) + 290 (kop) + 50 (montageplaatje voor onder de camera) = 570 euro tegenover de 840 euro voor de Gitzo met Arca.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Volgens de website van Gitzo heeft de 1550T een max load capacity van 2kg, vandaar dat ik de Manfrotto als alternatief gaf ;)
Dat er geen verwisselbare kop op zit had ik nog niet eens gezien.

De Redged Elite Ultimate klapt trouwens wat korter op als de Ultimate (34 vs. 43) en is 20 euro duurder maar ook wat korter in de hoogste stand.

[ Voor 28% gewijzigd door MewBie op 26-02-2011 17:03 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
MewBie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:58:
Volgens de website van Gitzo heeft de 1550T een max load capacity van 2kg, vandaar dat ik de Manfrotto als alternatief gaf ;)
Dat er geen verwisselbare kop op zit had ik nog niet eens gezien.

De Redged Elite Ultimate klapt trouwens wat korter op als de Ultimate (34 vs. 43) en is 20 euro duurder maar ook wat korter in de hoogste stand.
Die 2 kilo max van de 1550 komt door de kleine kop die meegeleverd is. Het statief zelf kan 8 kilo aan.
Die hoogste stand is natuurlijk persoonlijk, maar voor mij zou zo'n 140 a 150 meer dan genoeg zijn. Zeker met een reisstatief. Dan klinkt die Elite inderdaad wel erg intressant.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12
Nog een vraagje tussendoor,

ik heb een velbon dv-7000 met als kop een velbon ph-368.

Als ik die kop niet vast genoeg draai en je houd hem vast dan kan je hem zo van mijn statief trekken/laten vallen.
Als je hem redelijk goed vast zet niet, en je kan er ook nog goed meedraaien, maar datgene wat de kop op zijn plek moet houden lijkt niet helemaal meer te werken. Is dit een bekend probleem?

Edit: ter verduidelijking, de rand met de meerdere streepjes blijft gewoon zitten, maar datgene wat kan draaien erboven (in de foto onder), kan je helemaal los krijgen van die rand.
http://farm5.static.flick...76686672_b9eb73789b_o.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door StygMa op 28-02-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 15:02

mvh

State Governor

Kan iemand hier uitleggen wat het verschil is tussen een Arca Swiss slidefix en flip-lock?

http://www.nivo-schweitze...%26+toebehoren/arca+swiss

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
deblaauwn schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:34:
Kan iemand hier uitleggen wat het verschil is tussen een Arca Swiss slidefix en flip-lock?

http://www.nivo-schweitze...%26+toebehoren/arca+swiss
Hier worden beide getoond.
YouTube: Arca Swiss release plate.mp4

Op de vorige pagina staan foto's van de slidefix.

De flip/lock gebruikt de standaard grote platen en de kleinere platen.
De slidefix alleen de kleinere. Echter in de meeste gevallen meer dan genoeg zijn. Kan volgens mij makkelijk 20 kilo aan hangen. Bij wat kleiner systeem camera (DSLR met standaard lens tot 200mm, rangefinder, compact) is de slidefix dus meer dan genoeg.

Bij grotere systemen (400mm lens op een Z1 kop) is de fliplock handiger.

De slidefix kan na montage nog naar voren en achteren geschoven worden. Om bijvoorbeeld de lens boven het draaipunt te krijgen. Er zijn dan ook verschillende lengtes plaaten te koop.
De flip lock volgens mij niet, maar weet dat niet zeker omdat er wel rails op bevestigd kunnen worden (voor technische camera)

Voordeel van de Flip/Lock is dat hij gebruik maakt van beide typen platen die arca gebruikt. De grote plaat is al lang de standaard in statievenland wat betekend dat veel merken daar gebruik van maken. Wat dus veel (goedkopere) asseciores betekend.
Bij de slidefix kun je zo alleen de (wel erg goede) L plate van arca gebruiken, bij de Flip/Lock zijn er veel meer merken te kiezen.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

Bedankt! Daar zal ik vanavond eens naar kijken ;)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
wie heeft er ervaring met de JOBY GorillaPOD SLR, flexible medi tripod w/ quick release
Ik wil dit statief graag bevestigen aan een Nikon D3100 met de 18-105 mm VR lens
dan kom ik aan zo'n 920 gram.Dit statief kan volgens de specs 800 gram gewicht aan.
Zou het dan echt nodig zijn om zijn grotere broer te nemen,de JOBY GorillaPOD SLR-ZOOM?
die kan dan gelijk 3 kilo aan.
Die Quick release lijkt me fijner te werken dan z'n grotere broer die dit niet heeft.Voor hem moet je dan nog een JOBY of een andere Ballhead erbij nemen.Dan kom je op zo'n 95 euro en anders is het maar 40 euro.
Is er iemand die hier iets meer over kan vertellen?

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 09:03
Ik heb ooit een dergelijke camera + lens in de winkel op die Gorillapod gezet. Hij zakte meteen door zijn pootjes. Als je de pootjes ergens omheen buigt blijft het misschien wel recht opstaan, maar ik zou er niet te veel van verwachten.
Ik heb zelf voor ~ €10 op Dealextreme een SLR-zoom kloon gekocht, deze werkt erg goed en ik mis de quickrelease niet echt. Doordat het statief zo klein is, is het minder vaak nodig om hem van je camera te halen. Ook kan je hem vrij snel van je camera afhalen door je statief rond te draaien i.p.v. je camera. Als je een beetje je best doet moet je hem wel binnen 5 sec. van je camera kunnen halen.
Een ballhead vind ik persoonlijk een beetje overkill aangezien je gewoon de pootjes wat anders kunt drukken om je camera anders te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
--Niels-- schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:28:
Ik heb ooit een dergelijke camera + lens in de winkel op die Gorillapod gezet. Hij zakte meteen door zijn pootjes. Als je de pootjes ergens omheen buigt blijft het misschien wel recht opstaan, maar ik zou er niet te veel van verwachten.
Ik heb zelf voor ~ €10 op Dealextreme een SLR-zoom kloon gekocht, deze werkt erg goed en ik mis de quickrelease niet echt. Doordat het statief zo klein is, is het minder vaak nodig om hem van je camera te halen. Ook kan je hem vrij snel van je camera afhalen door je statief rond te draaien i.p.v. je camera. Als je een beetje je best doet moet je hem wel binnen 5 sec. van je camera kunnen halen.
Een ballhead vind ik persoonlijk een beetje overkill aangezien je gewoon de pootjes wat anders kunt drukken om je camera anders te richten.
Thx voor de tip,dat is zeker het overwegen waard :)

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 10:24
Ik heb ooit een keer een gorillapod gekocht bij dealextreme, maar dat ding ging vrijwel meteen stuk (poot brak af). Geen aanrader wat mij betreft.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Theo27 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:08:
wie heeft er ervaring met de JOBY GorillaPOD SLR, flexible medi tripod w/ quick release
Ik wil dit statief graag bevestigen aan een Nikon D3100 met de 18-105 mm VR lens
dan kom ik aan zo'n 920 gram.Dit statief kan volgens de specs 800 gram gewicht aan.
Zou het dan echt nodig zijn om zijn grotere broer te nemen,de JOBY GorillaPOD SLR-ZOOM?
die kan dan gelijk 3 kilo aan.
Die Quick release lijkt me fijner te werken dan z'n grotere broer die dit niet heeft.Voor hem moet je dan nog een JOBY of een andere Ballhead erbij nemen.Dan kom je op zo'n 95 euro en anders is het maar 40 euro.
Is er iemand die hier iets meer over kan vertellen?
Ja, je hebt de zoom nodig. Die 3kg is het maximale gewicht, ik zou de zoom liever ook niet bij > 1KG gebruiken.
Mijn Gorillapod SLR zoom is overigens een tijdje geleden overleden. Heeft me bijna mijn camera gekost, kon hem nog net voor het water redden. Hij zat aan een reling op een stijger vast en een van de bovenste kogelgewrichten ging finaal doormidden (zonder directe aanleiding). Hele poot viel er af.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Makkelijk schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:12:
[...]

Ja, je hebt de zoom nodig. Die 3kg is het maximale gewicht, ik zou de zoom liever ook niet bij > 1KG gebruiken.
Mijn Gorillapod SLR zoom is overigens een tijdje geleden overleden. Heeft me bijna mijn camera gekost, kon hem nog net voor het water redden. Hij zat aan een reling op een stijger vast en een van de bovenste kogelgewrichten ging finaal doormidden (zonder directe aanleiding). Hele poot viel er af.
Wow das bizar.Heb je nog contact opgenomen met de leverancier daarover?
Die dingen lijken zo stevig.
Ik ben ook idd van plan om dat ding overal omheen te draaien.
Hoe is trouwens die quick release van de Zoom,met een draaiwieltje zag ik op you tube
is dat een beetje handig?

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
harmageddon schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:42:
Ik heb ooit een keer een gorillapod gekocht bij dealextreme, maar dat ding ging vrijwel meteen stuk (poot brak af). Geen aanrader wat mij betreft.
Waarschijnlijk had je geen echte gorillapod. DealExtreme verkoopt enorm veel namaak. Je blijft natuurlijk kwaliteitsverschillen hebben en kwaliteit is niet iets dat DealExtreme hoog in het vaandel heeft staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik heb er ook eentje van DealExtreme, voornamelijk om een flitser op te zetten. Ik ken de originele niet, maar waar ik de DX-versie voor gebruik, daar is ie geschikt voor. Mijn Canon G10 houdt ie ook met gemak. Wanneer je teveel spanning op de kogelgewrichtjes zet, dan "poppen" ze uit elkaar, maar je zet ze even simpel weer in elkaar. Nee, m'n DSLR met 300mm erop, dat houdt ie niet, maar het lijkt me dat een originele daar ook een (te) grote kluif aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een Joby GorillaPod, aan het begin denk je van handig, ik kan hem nu overal op plaatsen, maar naderhand zat ik toch wel tegen de beperkingen aan. Het is en blijft een tafelstatief en hij is nu niet echt makkelijk in gebruik als je vaak een andere set-up neemt. mijn oplossing was gewoon een Hama Traveller Compact Pro kopen, lekker 'compact' en om hem nog kleiner te maken kan je ook nog de balhoofd en de centrale kolom uit elkaar halen. Dan valt ie helemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag me statief binnen gekregen en nu was het me opgevallen dat er geen waterpas op zit, zowel op het statief als op de balhoofd zit er geen.

Nu heb ik beetje zitten rond kijken op internet en heb gezien dat er van die waterpas blokjes zijn die op je flitsschoen kan schuiven.

Nu is mijn vraag eigelijk of jullie vaak gebruik maken van je waterpas en zijn er ook die je op je balhoofd kan monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je D7000 heeft die functie toch ook :?

Heb zelf ook een vraagje over monopods : Wat zijn de algemene ervaringen met deze => pricewatch unsorted: Manfrotto 682B, Self Standing MonoPod ??

Doel is om wat meer keepers te hebben met mijn 100-400 en 7D met grip en dan vooral op 400 mm. + zo nu en dan wat video met kleinere lenzen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 30-09 12:12
Een monopod is geweldig in combinatie met een 100-400.
Al was het maar simpelweg om het gewicht van het ding te dragen en niet eens zozeer voor stabilisatie. (hoewel het daar ook absoluut voor helpt)

Ik heb zelf de 680B van Manfrotto. Lekker goedkoop, kort, en ook niet erg zwaar.
Ik hang 'm aan mijn riem als ik 'm niet gebruik. (heb ik zelf wat voor gemaakt om dat makkelijk te kunnen doen)

Dat self-standing zag ik echter geen nut in. Het word niet ineens een tripod. Dat fotootje op de site is met de monopod in de korste stand. Het ding wordt 2,5x zo hoog in normaal gebruik. Kun je je er dan een 7d met grip en 100-400 op voorstellen met die 3 kleine pootjes? Dat gaat geheid mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb hem op afmetingen gekozen zeg maar en die pootjes zitten er toevallig bij dan.
Bedoeling ervan is meer als ik de 100-400 eraf wil halen dat de body blijft staan en sowieso voor video met een 50 mm prime of 15-85 moet het geen probleem zijn denk ik :?

Zag trouwens laatst tijdens een voetbal wedstrijd een fotograaf zijn toestel incl. een 600 mm. prime of zo ineens opzij schuiven op een monopod : Wat zou daar dan onder hebben gezeten ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goed en goedkoop statief. :)

Het budget is 50 euro of minder.
Ik wil al staand foto's met het statief kunnen nemen, het moet dus tot zo'n 1,50m komen.
Als het kan niet al te zwaar en compact.
Ik ga het gebruiken voor een E-PL1 wat een systeemcamera is die niet zo zwaar is en waarvan de lenzen ook niet zo zwaar zijn.
Het merk maakt me niets uit, als het maar wel kwaliteit voor het geld is.

Iemand misschien een idee want ik zie door de bomen het bos niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Laatst online: 14-07 18:24

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Die heb ik ook al een paar jaar. Tip: draai niet te vaak de middenkolom uit elkaar (bestaat uit 2 losse buisjes), want het schroefdraad is fragiel. Verder is het een prima statief voor het geld.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:43
Dat is een mooi statief, maar lijkt me wat te lomp voor een E-PL1.

Afbeeldingslocatie: http://dpinterface.com/reviews/olympus-epl1-preview/olympus-epl1-inhand.jpg

Ik zou deze aanraden:

Manfrotto 785B, 59 euro
http://www.cameranu.nl/artikel/8254

Gaat tot 1.50m, snel in en uit te klappen en erg licht/klein, weegt de helft van het DealExtreme statief.

Voor mijn spiegelreflex eigenlijk net iets te slap (met een lichte lens nog wel te doen, maar zodra er een flitser bijkomt haakt hij af), maar voor een Pen cameraatje zou het ideaal moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door BarôZZa op 07-04-2011 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 07 april 2011 @ 03:13:
Dat is een mooi statief, maar lijkt me wat te lomp voor een E-PL1.

[afbeelding]

Ik zou deze aanraden:

Manfrotto 785B, 59 euro
http://www.cameranu.nl/artikel/8254

Gaat tot 1.50m, snel in en uit te klappen en erg licht/klein, weegt de helft van het DealExtreme statief.

Voor mijn spiegelreflex eigenlijk net iets te slap (met een lichte lens nog wel te doen, maar zodra er een flitser bijkomt haakt hij af), maar voor een Pen cameraatje zou het ideaal moeten zijn.
Inmiddels gekocht. Ziet er goed en stevig uit voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 13:28

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik wil een monopod kopen en deze leek mij wel fijn - http://www.manfrotto.com/...lf_Standing_Monopod_Black
Ik heb geen idee hoe sterk die pootjes zijn, maar ze kunnen vast wat extra stevigheid bieden in sommige situaties, daar komt bij dat ik deze dan ook kan gebruiken voor mijn flitser.

Ik heb tot nu toe nog niets bijzonders qua statieven gekocht (op mijn Joby Gorillapod Superzoom na - maar dat is natuurlijk weer iets heel anders), dus mijn vraag is of dit een goede keuze is, of dat er (betere) alternatieven zijn en wat voor hoofd ik hierop zou moeten zetten.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:13
Ik denk dat de pootjes vooral handig zijn voor een flitser, bij een body zou ik ze niet vertrouwen, en zullen ze vooral in de weg zitten lijkt me. Verder bied manfrotto gewoon waar voor je geld, dus de kwaliteit zal wel goed zitten. Heeft een tweaker hier niet precies hetzelfde ding?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik zou met mijn body het ook niet gebruiken als een tripod, maar meer als je toch die extra stabilieit wilt hebben terwijl je hem doet vasthouden, dan moeten ze toch wel iets meer stabiliteit leveren en dat kan natuurlijk nooit kwaad.

Op de site raden ze 2 tilt heads aan, 1 met quick release plaatje en de ander zonder. Hoe goed is de stabiliteit van die plaatjes en hoe soepel werkt die normale, het wieltje om hem vast te schroeven ziet er wel goed uit.

Geld speelt op een bepaalde manier geen rol (er is natuurlijk altijd een maximum) omdat dit juist een investering is voor zeer lange tijd, dus dan doe ik het liever meteen goed.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
ik heb zelf een normale monopod en vind het erg prettig dat ik hem ook schuin kan gebruiken (al lost een ballhead dat probleem ook deels op). ik zou hem gewoon zelf even proberen bij de KE ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Maar je kan ook een head vastzetten. Het mis meer dat wanneer ik die 3 pootjes wil gebruiken voor extra stabiliteit, dat ik nog steeds bewegingsruimte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:06
Ik heb een Manfrotto 04MF55 statief en ben op zoek naar een balhoofd. Ik ga het vooral gebruiken voor landschapsfoto's met lange sluitertijden en misschien wat panoramafoto's. M'n cominatie hiervoor is niet heel zwaar (5D + 17-40). Ik had er twee op het oog. De Manfrotto 498rc4 of een Giotto mh1301-652-pro.

Qua features ontloopt het elkaar niet veel, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Giotto omdat de er wat degelijker uitziet (minder uitstekende onderdelen). Iemand ervaring/advies hiervoor?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Benjamin- schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:37:
Ik wil een monopod kopen en deze leek mij wel fijn - http://www.manfrotto.com/...lf_Standing_Monopod_Black
Ik heb geen idee hoe sterk die pootjes zijn, maar ze kunnen vast wat extra stevigheid bieden in sommige situaties, daar komt bij dat ik deze dan ook kan gebruiken voor mijn flitser.

Ik heb tot nu toe nog niets bijzonders qua statieven gekocht (op mijn Joby Gorillapod Superzoom na - maar dat is natuurlijk weer iets heel anders), dus mijn vraag is of dit een goede keuze is, of dat er (betere) alternatieven zijn en wat voor hoofd ik hierop zou moeten zetten.
Die heb ik dus ondertussen gekocht en het gekke ding is echt geweldig : Met of zonder pootjes op 1/60 een scherpe foto schieten met een 7D i.c.m. de 100-400 = :9~
Ik heb ook expres op maximale hoogte met de pootjes uitgeklapt "in het wild" de 7D en 100-400 erop laten staan en het is gewoon stabiel !!

Daarnaast ook nog dit setje gekocht : pricewatch: Manfrotto 055XPROB + 804RC2 Head en afgelopen zondag flink mee getest @ Circuit Zolder : Mijn skills bleven achter ten opzichte van de gear, maar ik ben in ieder geval tevreden en dat telt !! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wat voor head gebruik jij? Of heb je er geen opzitten?

Fijn dat die zo stabiel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:17

Polariteit

Fietsende fotografeur

De afgelopen tijd ben ik in de gelegenheid geweest om een monopoot te kunnen lenen om te proberen hoe dit bevalt, en vooral met de 7D en 150-500 is het bij het vogels fotograferen best handig. Nu ben ik dus even aan het kijken naar een geschikte monopod.

Aangezien ik ook al een driepoot van Manfrotto heb en daar erg tevreden over ben, kijk ik eerst naar een Manfrotto eenpoot. Nu had ik de 680B gezien.

Als ik nu echter op de site van bijv. Kamera-express of foto konijn kijk, krijg ik de indruk dat daar dan geen balhoofd bij zit om de camera te kunnen kantelen etc? Is het normaal gesproken wel mogelijk om zoeits alsnog erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ik gebruik al 2 maanden deze: Manfrotto 776YB.
Lekker cheap(€29,95, nu opeens €36,99 :? ) kan 5kg aan licht (330g) en compact (48cm). Hij gaat tot 152,5 cm dus hoog zat.
Gebruik geen balhoofd, je steunpunt op de grond is immers het kantel/draai-punt. Enige nadeel is dat het rubbertje dat onder het schroefje zit welke je in je body/lens draait niet goed zit vastgelijmd. was na één week al losgekomen, ben één keer terug gegaan omdat deze los was. kreeg bij Foka gewoon een nieuwe :) . tweede keer vond ik het de benzine niet waard en heb het maar zelf gelijmd, en zit nu al bijna 2 maanden muur vast 8)

[ Voor 8% gewijzigd door renbull op 27-04-2011 09:21 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gebruik geen balhoofd, je steunpunt op de grond is immers het kantel/draai-punt
Klopt, maar is dat niet irritant met bijvoorbeeld vogels fotograferen dat je dan een scheve foto hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
marceltuit schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:14:
[...]

Klopt, maar is dat niet irritant met bijvoorbeeld vogels fotograferen dat je dan een scheve foto hebt?
Jij denkt dat je met balhoofd je monopod wel kaars recht kunt houden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik gebruik wel een kop op de monopod. Alleen al het feit dat je dan heel snel de camera en monopod kunt verbinden of loshalen vind ik al dubbel en dwars de aanschaf waard.

Ik gebruik de manfrotto 234 rc monopod kop, en die bevalt me goed. Maar een vriend van me gebruikt een balhoofd op zijn monopod en dat bevalt hem ook goed.
Allebei hebben we een manfrotto 680b monopod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
snel los halen is inderdaad wel een pro voor een kop, scheelt wel maar een paar seconden, maar dat kan nou juist vaak beslissend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het ligt natuurlijk ook aan je lens. Ik gebruik mijn pod vooral met mijn 70-200, en daar zit een tripod mount op die je snel kunt wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik gebruik 'm met mijn 100-400. en die tripod mount kun je alleen wisselen als je de lens los haalt van de camera.

Een ander voordeel met een kop op de monopod, is dat je wat meer opties hebt om een stabiele stand te bereiken. Bv de monopod iets schuin naar voren zetten. Als je ff googled dan vind je allerlei manieren om 'm zo stevig mogelijk neer te zetten, maar daarvoor heb je in alle gevallen een kop nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Benjamin- schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:19:
Wat voor head gebruik jij? Of heb je er geen opzitten?

Fijn dat die zo stabiel is!
Gewoon direct onder de statiefgondel gemount : Er zitten 2 threads op die zowel voor heads als lenzen/bodies geschikt zijn :)

Mocht ik ooit een kop vinden waarvan ik denk "YES! Dat is hem!" dan komt die eventueel erop, maar voorlopig houd ik het zo kaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

EXX

EXtended eXchange

mjtdevries schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:21:
Ik gebruik de manfrotto 234 rc monopod kop, en die bevalt me goed. Maar een vriend van me gebruikt een balhoofd op zijn monopod en dat bevalt hem ook goed.
Allebei hebben we een manfrotto 680b monopod.
Ik gebruik deze kop ook op mijn monopod en heb een vraagje hierover: De plaat die je onder de camera schroeft, is die ook bruikbaar bij andere koppen van Manfrotto (bijvoorbeeld bij een kop voor een driepoot)? Oftewel, gebruiken alle koppen van Manfrotto dezelfde plaat? Ik heb meerdere camera's en wil nog een statief aanschaffen. Als beide dan dezelfde plaat gebruiken is dat wel zo makkelijk.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Die kop gebruikt dezelfde platen zoals een 804RC-2 bijvoorbeeld, maar Manfrotto heeft ook koppen die een andere soort plaat gebruiken dus het ligt er maar net aan wat je van plan bent :)

Click hier voor wat voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
De meeste van die andere platen zijn volgens mij voor videocameras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh

mvh

State Governor

EXX schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:38:
[...]
Ik gebruik deze kop ook op mijn monopod en heb een vraagje hierover: De plaat die je onder de camera schroeft, is die ook bruikbaar bij andere koppen van Manfrotto (bijvoorbeeld bij een kop voor een driepoot)? Oftewel, gebruiken alle koppen van Manfrotto dezelfde plaat? Ik heb meerdere camera's en wil nog een statief aanschaffen. Als beide dan dezelfde plaat gebruiken is dat wel zo makkelijk.
Manfrotto heeft verschillende types, je moet kijken naar het nummer (RC2, RC4, etc.). Als dat hetzelfde is is het inwisselbaar, en dat lijkt me wel handig als je tussen meerdere statieven wilt wisselen :). Een RC2 plaat zal niet op een RC4 kop passen, maar je kunt (soms) wel kiezen welke quickrelease je bij de kop wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
Ik zit dus te denken aan dit statief voor mijn Sony Cybershot P120 uit 2004:

pricewatch: Sony Tripod VCT-R100

Zou deze VCT-R100 universeel zijn zodat ik toekomstige andere camara's van andere merken er ook op kan schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Net de Manfrotto 682b met 234RC kop gekocht. De monopod omdat ik de extra mogelijkheid heb om wat extra stabiliteit te krijgen met de 3 pootjes, plus voor flitser gebruik en de kop om dan ook die extra flexibiliteit te krijgen wanneer ik de pootjes gebruik + om er snel op en af te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
@Jovas

Ik zou persoonlijk niet voor een statief gaan van Sony, Nikon, of Canon. Meestal gewoon plastic rommel waarbij je vooral betaalt voor het merk. Sowieso zijn de meeste statieven met 3 van die pootjes naar de middenkolom al enigzins "verdacht".

Wel is als het goed is een statief universeel, de schroefmount in ieder geval wel (4/3" zo uit het hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
citruspers schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:38:
@Jovas

Ik zou persoonlijk niet voor een statief gaan van Sony, Nikon, of Canon. Meestal gewoon plastic rommel waarbij je vooral betaalt voor het merk. Sowieso zijn de meeste statieven met 3 van die pootjes naar de middenkolom al enigzins "verdacht".

Wel is als het goed is een statief universeel, de schroefmount in ieder geval wel (4/3" zo uit het hoofd).
Thanks, wordt tijd dat ik me in ga lezen over statieven.. Ik wil er een omdat ik dan mooie nachtfoto's met lange sluitertijden kan maken :). Ik probeer eerst alles uit mijn oude Cybershot P120 te halen voordat ik een ander toestel koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Benjamin- schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:33:
Net de Manfrotto 682b met 234RC kop gekocht. De monopod omdat ik de extra mogelijkheid heb om wat extra stabiliteit te krijgen met de 3 pootjes, plus voor flitser gebruik en de kop om dan ook die extra flexibiliteit te krijgen wanneer ik de pootjes gebruik + om er snel op en af te doen.
Krijg je geen spijt van d:)b
citruspers schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:38:
@Jovas

Ik zou persoonlijk niet voor een statief gaan van Sony, Nikon, of Canon. Meestal gewoon plastic rommel waarbij je vooral betaalt voor het merk.
100% Eens !! Gewoon een "normaal statief merk" kiezen :)
Sowieso zijn de meeste statieven met 3 van die pootjes naar de middenkolom al enigzins "verdacht".
Je weet dat er super zware professionele statieven bestaan die je niet kan optillen of betalen en toch ook die 3 pootjes in het midden hebben ?? ;)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Jovas schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:42:
[...]

Thanks, wordt tijd dat ik me in ga lezen over statieven.. Ik wil er een omdat ik dan mooie nachtfoto's met lange sluitertijden kan maken :). Ik probeer eerst alles uit mijn oude Cybershot P120 te halen voordat ik een ander toestel koop..
Als je het eerst wilt uitproberen zou je een lekker goedkoop statief kunnen nemen, zelf heb ik deze pricewatch: Hama Star 63 goedkoop en simpel statief, maar voelt wel stabiel aan, als het je dan bevalt kan je altijd nog kijken voor een duur statief.
Tevens vind ik bij statieven ook altijd belangrijk hoeveel je het gebruikt. Ze zijn toch vrij groot dus je neemt ze niet zo snel mee tenzij je echt van plan ben om hem te gaan gebruiken, dus gebruik je hem niet zo snel, dan vind ik het persoonlijk niet nodig om een statief te kopen van richting de 100 euro (neem een leuk balhoofd en je zit er dik overheen).

Tevens kan je ook even kijken in je omgeving, in de goedkopere statieven zit weinig handel op de tweede hands markt, vaak is het dan zo dat ze bij mensen blijven liggen omdat ze het zonde vinden om ze weg te gooien, maar er ook geen cent meer voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Ik denk dat ik morgen deze oppik bij de Mediamarkt:

http://www.mediamarkt.nl/...EN,10259,19123,86453.html

LOL, met watercompas erbij wat wil je nog meer voor 20 euro hahaha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 00:09
Wat wil je nog meer? Een stevige statief, die hoger kan, onder andere :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Jovas schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:44:
Ik denk dat ik morgen deze oppik bij de Mediamarkt:

http://www.mediamarkt.nl/...EN,10259,19123,86453.html

LOL, met watercompas erbij wat wil je nog meer voor 20 euro hahaha! :D
Het gewicht van dat statief zal niet een positief effect hebben op de foto's die je maakt. Een kleine trilling en je foto is verpest. Hou er rekening mee, met nachtfoto's zit je zo op 8 seconden en dan is stabiliteit uiterst belangrijk.
Vandaar dat ik ook Hama Star 63 heb gekocht, door het flinke gewicht kan je daardoor wat compenseren voor de lagere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
Benjamin- schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:54:
[...]

Het gewicht van dat statief zal niet een positief effect hebben op de foto's die je maakt. Een kleine trilling en je foto is verpest. Hou er rekening mee, met nachtfoto's zit je zo op 8 seconden en dan is stabiliteit uiterst belangrijk.
Vandaar dat ik ook Hama Star 63 heb gekocht, door het flinke gewicht kan je daardoor wat compenseren voor de lagere kwaliteit.
Die 63 lijkt me een goede optie dan, bedankt! Weer wat geleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
ik zit te denken aan een gorillapod om mijn statief met panhead te vervangen. Ik wil licht reizen en wil dus eigenlijk af van de zware grote driepoot. Ga ik erg teleurgesteld zijn of is het een mogelijke optie?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Persoonlijk vind ik mijn Joby Gorillapod Superzoom heel fijn, hij is heel licht, je kan hem constant onder je camera laten terwijl je bezig bent (gewoon de poten naar voren buigen en je kan hem om je nek houden) en zolang je een plekje heb om hem aan vast te maken, dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

gisteren de 681B manfrotto gekocht, erg stevige monopod. in eerste instantie even zonder kop, even kijken hoe dat gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Heeft iemand hier ervaring met National Geographic statieven? Ik heb begrepen dat het rebranded Manfrotto statieven zijn, alleen ze zijn wel een stuk voordeliger. En in principe zouden de Manfrotto-koppen er dan ook op moeten passen. Of heb ik het mis?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Of een kop past hangt meer af van de mount ring of hoe je dat ding ook noemt : 3/8 of 1/4 inch komt het vaakst voor denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 09:48
Voor zover ik weet zijn de meest courante merken van statiefkop/statief compatibel. Althans degene waar ik ervaring mee heb (Gitzo/Manfrotto/Markins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 19:53
Ook ik ben op zoek naar een relatief goedkoop statief. Momenteel heb ik een oudje staan met een 3-weg kop en een redelijke hoogte (160 denk ik). Ben eigenlijk best tevreden, maar het in-/uitklappen kost toch redelijk wat tijd en dat vind ik jammer (ook geen snelkoppeling). Mijn huidige statief is behoorlijk ligt (pre) en heeft een handige draagriem. Ik zoek eigenlijk iets vergelijkbaars voor een leuk prijsje. Zelf kwam ik uit op het huismerk van Calumet. Heeft iemand hier ervaringen mee?

http://www.calumetphoto.n...weg_panoramakop/calck7114
http://www.calumetphoto.n...t_snelkoppeling/calck7316

Zelf dacht ik aan de 7100 (halve kilo lichter en is kleiner ingeklapt), maar ik hoor het uiteraard graag wat jullie denken.

[ Voor 5% gewijzigd door ReneDD op 24-05-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09
Ik ben op zoek naar een kleine statief die ik altijd kan meenemen in mijn cameratas (zonder dat hij in de weg ligt), nu ben ik uitgekomen op de Manfrotto 797, iemand ervaring mee? :)

Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2008/01/manfrotto_797_standjpg.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 30-05-2011 10:31 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

'A toy robot...'

Ik zoek ook nog een statief, oog is wel een beetje gevallen op het merk Manfrotto.
Mijn gear bestaat nu uit een 500D + grip en meestal een zware macro lens erop voor food fotografie.

Omdat ik ook graag horizontaal wil is mijn oog gevallen op de 055xprob black, maar ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen een balhoofd of 3-way kop. Heb nu een Velbon, met een 3 way, maar mijn body is daar een beetje te zwaar voor, moet het echt goed vastdraaien anders zie ik hem langzaam naar beneden bewegen, niet echt fijn met macro dus :P.

Balhoofd heeft zijn voordelen met flexibilteit, maar 3-way lijkt me ook prima. Iemand misschien tips of suggesties van een leuke set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

055XPROB kan je met de 804RC2 kop als pakket kopen en daar zit dan gelijk ook 1 RC2 plaatje bij :)

Wat bedoel je verder met "horizontaal" ?? De 190<nog wat> van Manfrotto heeft ook zo'n uitschuifbaar stuk dat je zo goed als horizontaal kan zetten mocht je dat bedoelen.

Ohh en ehh een balkop is wat mij betreft nog irritanter dan een 3-way kop wat betreft het inzakken dus daar zou ik zeker weten niet voor gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Strider schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:31:
Ik ben op zoek naar een kleine statief die ik altijd kan meenemen in mijn cameratas (zonder dat hij in de weg ligt), nu ben ik uitgekomen op de Manfrotto 797, iemand ervaring mee? :)

[afbeelding]
Heb je hem ondertussen al besteld en gebruikt? Ik ben ook wel benieuwd je ervaring.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

nero355 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 09:58:
055XPROB kan je met de 804RC2 kop als pakket kopen en daar zit dan gelijk ook 1 RC2 plaatje bij :)

Wat bedoel je verder met "horizontaal" ?? De 190<nog wat> van Manfrotto heeft ook zo'n uitschuifbaar stuk dat je zo goed als horizontaal kan zetten mocht je dat bedoelen.

Ohh en ehh een balkop is wat mij betreft nog irritanter dan een 3-way kop wat betreft het inzakken dus daar zou ik zeker weten niet voor gaan :P
Dat ik hem zo kan doen: http://photonotes.org/rev...tto-190mf4/horizontal.jpg

Gaat dat net zo gemakkelijk als met de 055? Heb daar wel even mee gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

* nero355 de 190XPROB effe erbij pakt...

Ja hoor dat kan : Is hetzelfde systeem en werkt net zo als bij mijn 055XPROB :)

De 055XPROB is wel wat stabieler, maar ook duurder dus kijk effe welke je ECHT nodig hebt van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Aha, kijk morgen ga ik weer even in de winkel kijken, hier in Australie hebben ze nu een sale.

De 7301YB M-Y TRIPOD W/ 3 WAY HEAD voor 87 euro
De Manfrotto 190XDB + 496RC2 voor 133 euro
De 190XB + 804RC2 voor voor 205 euro

Zit hier nog andere halve maand en zou graag mijn statief willen vervangen i.v.m langzaam naar beneden glijden van de body. Dat ik die extra kilo's terug neem weet ik, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:12
Ik zit nu met precies dezelfde statieven in mijn hoofd.

Net bij de Mediamarkt even gespeeld met de Manfrotto 190X Pro B. Daar snel de 494RC2 kop opgezet en dat beviel me wel. Ik zie alleen overal inderdaad de 804RC2 kop terug...

Ik schiet soms met de D90+grip en de 70/200 van Tamron. Bij mijn vorige statief was dat gewoon niet goed stabiel te krijgen en had ik inderdaad last van inzakken...

Ik gebruik mijn statief niet dagelijks, zou het soms voor macro of long exposure willen gebruiken. De 494/496 RC2 spreken mij persoonlijk erg aan, wat raden jullie aan?

Mijn vorige statief was een Manfrotto 7321YB mini...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 15:56
Als ik nu zou moeten kiezen dan zou het de Manfrotto 055XPROB + 498RC2 worden voor mijn D90. Met de 498RC2 (balhoofd) heb je volgens de reviews op youtube geen last van uitzakken.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Iemand wel 's Triopo statieven in het echt gezien? Kleine beetje wat ik kan vinden online is positief. Ze worden ook wel met Benro vergeleken maar ze zijn goedkoper.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.