Sirui T1004 is een mooi setje pootjes, heb ze sinds kort ook en ze bevallen me wel. Als compact echt een issue is zou je de T1005 nog kunnen overwegen die zijn iets van 5CM korter volledig ingeschoven.
Zelf heb ik de zwaardere K30-X kop erbij dus ik durf niks over de G20 te zeggen.
jelveen schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:53:
[...]
Ik heb hem ook en vind hem voor de centen prima. Is wel wat log en zwaar maar dat heeft dan weer als voordeel dat hij redelijk stevig staat. Hem bevestigen op een tas is hierdoor wel weer wat problematisch.
Ik heb hem al geruime tijd stevig in gebruik en hij heeft nog geen enkel mankement.
Heb je specifieke zaken die je wilt weten?.
Ik heb de Sherpa 450 en het zijn redelijk solide maar wel wat forse poten, ze staan redelijk stevig. Je moet je alleen niet te veel van de uitschuifbare middenkolomn voorstellen. De kop daarentegen is imho een heel ander verhaal. Daar zou ik tenzij zeer goedkoop met een grote boog omheen gaan. Een bitch om goed af te stellen naar mijn mening en in veel gevallen moet je kunst grepen uit gaan halen wil je het resultaat behalen wat je voor ogen had.
Eind van de zomer bijvoorbeeld was ik op het strand bezig met een zonsondergang. Ik moest al lopen knoeien met poten inschuiven enzovoort om de camera horizontaal te zetten, er zit niet genoeg ruimte voor correctie in de kop met dat het strand iets schuin afloopt.
Toen ik omkeek en zag dat de skyline achter me ook best mooi was en ik daar een paar platen van wilde hebben kon ik niet zomaar even de camera rond draaien op het statief, ik moest heel de boel oppakken, omdraaien poten weer goed om in en uitschuiven...
Voor mijn 100 euro zou ik uitkijken naar iets anders, althans iets met een andere kop. Toen ik bezig was met de selectie van een andere set pootjes en kop las ik dat nog zo mooi, ik weet niet waar.
De poten moet goed zijn, maar het bedieningsgemak mag iets minder zijn, vooral de kop moet goed zijn omdat je daar het meeste aan zit te verstellen en je dus ook het snelste mee gefrustreerd raakt.