Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:01
Als je voor Arca gaat is Kirk wel een goeie voor (custom) plates. Ze maken voor bijna alle cams/lenzen wel passende plates. Ze hebben ook wel dealers in Europa, staat wel ergens op hun site. En alles is Arca compatible.

Zijn helaas wel relatief prijzig, maar prima (en stevig) plaatjes van aluminum. NatureStuff is ook goed maar heb iets minder keuze dus dan ligt het aan je lenzen / bodies :P

*edit*
had eerst even op je link moeten klikken om te zien dat je die kogel aan de zijkant van de plate nodig hebt voor je strap |:(

[ Voor 26% gewijzigd door CrashOverDrive op 23-01-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-05 12:53
Nipje schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:33:
Ik zie dat op veel plaatsen het volgende statief wat is goedkoper is geworden:
http://www.bol.com/nl/p/v...statief/9000000011379366/

Ik ben zelf al lang op zoek naar een statief, en ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met dit model? Is het het geld waard? Ik heb zelf geen honderden euro's over voor ontzettend lichte statieven en moet het daarom een beetje in deze richting zoeken.
Ik heb hem ook en vind hem voor de centen prima. Is wel wat log en zwaar maar dat heeft dan weer als voordeel dat hij redelijk stevig staat. Hem bevestigen op een tas is hierdoor wel weer wat problematisch.
Ik heb hem al geruime tijd stevig in gebruik en hij heeft nog geen enkel mankement.
Heb je specifieke zaken die je wilt weten?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 15:05
Voor een vakantie naar ijsland ben ik op zoek naar een handzaam statief welke in mijn handbagage trolley past.

Voor mij is een quick release een must.
Voor de rest zou een laag gewicht prettig zijn.

Prijs waar ik aan zat te denken wat <150euro.

Nu kwam ik op het volgende statie: Manfrotto Befree MKBFRA4-BH

Heeft iemand ervaring met dit statief? Of nog andere/betere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 22:41
darklord007 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:15:
Voor een vakantie naar ijsland ben ik op zoek naar een handzaam statief welke in mijn handbagage trolley past.

Sirui T1004 in combinatie met een Sirui G20 balhoofd kan ook een optie zijn.
Zit met 180 euro wel een beetje boven je budget maar is met 1,5 Kg wel relatief licht.
Balhoofd is ook Arca Swiss compatibel.

Afbeeldingslocatie: http://www.tokina.eu/sirui/wp-content/uploads/2011/09/Statief_T-1004x.png

+

Afbeeldingslocatie: http://www.prophotographygear.com/images/SIRUI/SR-G20.jpg

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
jelveen schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:53:
[...]

Ik heb hem ook en vind hem voor de centen prima. Is wel wat log en zwaar maar dat heeft dan weer als voordeel dat hij redelijk stevig staat. Hem bevestigen op een tas is hierdoor wel weer wat problematisch.
Ik heb hem al geruime tijd stevig in gebruik en hij heeft nog geen enkel mankement.
Ik vroeg me vooral af of hij stevig en stabiel is. Daarnaast is het voor mij toch ook wel belangrijk dat hij redelijk mee te nemen is tijdens een tripje door een stad. Deze lijkt er dan misschien iets groot voor. Ik heb deze overige statieven nog op het oog:

http://www.amazon.com/Man...ed-Carrying/dp/B00011X0X2
http://www.statiefshop.nl...o-294-3-kit-rc2-3way.html
http://www.statiefshop.nl...frotto-293-4-kit-rc2.html

Ik weet alleen echt even niet welke kant ik op moet. Ik heb tevens ook geen idee wat nou de huidige lijn is van Manfrotto. De 294 en 293 zijn volgensmij relatief nieuw.

De 728B sprak me gisteren in de winkel erg aan, maar op internet kwam ik vervolgens de 294 en 293 tegen. Heeft iemand ervaringen met de statieven hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Sirui T1004 is een mooi setje pootjes, heb ze sinds kort ook en ze bevallen me wel. Als compact echt een issue is zou je de T1005 nog kunnen overwegen die zijn iets van 5CM korter volledig ingeschoven.
Zelf heb ik de zwaardere K30-X kop erbij dus ik durf niks over de G20 te zeggen.
jelveen schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:53:
[...]

Ik heb de Sherpa 450 en het zijn redelijk solide maar wel wat forse poten, ze staan redelijk stevig. Je moet je alleen niet te veel van de uitschuifbare middenkolomn voorstellen. De kop daarentegen is imho een heel ander verhaal. Daar zou ik tenzij zeer goedkoop met een grote boog omheen gaan. Een bitch om goed af te stellen naar mijn mening en in veel gevallen moet je kunst grepen uit gaan halen wil je het resultaat behalen wat je voor ogen had.

Eind van de zomer bijvoorbeeld was ik op het strand bezig met een zonsondergang. Ik moest al lopen knoeien met poten inschuiven enzovoort om de camera horizontaal te zetten, er zit niet genoeg ruimte voor correctie in de kop met dat het strand iets schuin afloopt.
Toen ik omkeek en zag dat de skyline achter me ook best mooi was en ik daar een paar platen van wilde hebben kon ik niet zomaar even de camera rond draaien op het statief, ik moest heel de boel oppakken, omdraaien poten weer goed om in en uitschuiven...

Voor mijn 100 euro zou ik uitkijken naar iets anders, althans iets met een andere kop. Toen ik bezig was met de selectie van een andere set pootjes en kop las ik dat nog zo mooi, ik weet niet waar.
De poten moet goed zijn, maar het bedieningsgemak mag iets minder zijn, vooral de kop moet goed zijn omdat je daar het meeste aan zit te verstellen en je dus ook het snelste mee gefrustreerd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
Ik heb een Nikon D7100 en wil dit combineren met Manfrotto 055 XPROB + 808RC4 kop.

Of adviseren jullie een andere statief/kop? Ik ben een amateur fotograaf en maak ook video opanmes met de Nikon.

[ Voor 96% gewijzigd door Mandrake466 op 24-01-2014 11:41 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 15:05
AdmiralSnipe schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:24:
[...]

Sirui T1004 in combinatie met een Sirui G20 balhoofd kan ook een optie zijn.
Zit met 180 euro wel een beetje boven je budget maar is met 1,5 Kg wel relatief licht.
Balhoofd is ook Arca Swiss compatibel.

[afbeelding]

+

[afbeelding]
Thxs,
maar de manfrotto is net wat compacter op de vouwen en is net wat lichter.
Dus dan zou daar mijn voorkeur eerder naar uit gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mandrake466 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:55:
Ik heb een Nikon D7100 en wil dit combineren met Manfrotto 055 XPROB + 808RC4 kop.

Of adviseren jullie een andere statief/kop? Ik ben een amateur fotograaf en maak ook video opanmes met de Nikon.
Statief is prima, maar de kop is overduidelijk voor foto's bedoeld dus ga naar een winkel en ga wat videokoppen testen : Dat is gewoon de beste manier d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Sinds een aantal dagen ben ik druk met het uitzoeken van een statief en ben erachter dat mensen best vaak Manfrotto aanbevelen. Ik heb nu in principe de keuze uit 2 setjes, waarvan één volgens mij duidelijk van betere kwaliteit is. Waar ik nieuwsgierig naar ben, is of de andere mogelijkheid ook prima zal zijn of niet. Het gaat om de volgende setjes.

• Manfrotto MK294A3 + D3RC2 voor ongeveer €95,00
• Manfrotto 055XPROB + 804RC2 voor ongeveer €140,00

Wat me eerlijk gezegd wel mooi lijkt is dat het onderstaande setje van heel laag kan fotograferen. 10cm tegenover 50cm.

Zou iemand hier advies over kunnen geven?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Luxicon schreef op zondag 26 januari 2014 @ 19:03:
Sinds een aantal dagen ben ik druk met het uitzoeken van een statief en ben erachter dat mensen best vaak Manfrotto aanbevelen. Ik heb nu in principe de keuze uit 2 setjes, waarvan één volgens mij duidelijk van betere kwaliteit is. Waar ik nieuwsgierig naar ben, is of de andere mogelijkheid ook prima zal zijn of niet. Het gaat om de volgende setjes.

• Manfrotto MK294A3 + D3RC2 voor ongeveer €95,00
• Manfrotto 055XPROB + 804RC2 voor ongeveer €140,00

Wat me eerlijk gezegd wel mooi lijkt is dat het onderstaande setje van heel laag kan fotograferen. 10cm tegenover 50cm.

Zou iemand hier advies over kunnen geven?
Waar zie je die setjes staan voor die prijzen??
Die eerstgenoemde combo staat bij veel winkels voor ca. 140 euro en de 2e voor rond de 220.
Waar denk je het statief voornamelijk voor te gaan gebruiken?
Vooral de laatste combinatie is met 3,15 kg wellicht niet zo comfortabel om gedurende langere tijd mee te zeulen.
Als je veel rondloopt en het statief aan een tas wilt hangen kun je misschien beter voor een lichter reisstatief gaan, die zijn vaak ook compacter in te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Ik ben toe aan een nieuw statief.
Momenteel heb ik de Manfrotto 725B, een fotostatief.
Aangezien ik toch steeds meer met video doe en dit statief geen vervangbare kop heeft, tijd voor wat anders.

Nu heb ik van het weekend de Vanguard Tracker 3 mogen proberen.
Prima ding, mooie kop met genoeg instel mogelijkheden voor wat ik er mee wil en kun je soepel mee pannen.
Enige nadeel is, ding weegt aardig wat tenopzichte van de Manfrotto die ik nu heb.

Nu zoek ik een statief met dezelfde mogelijkheden als de Tracker 3, maar dan met het gewicht van de 725B. Heeft iemand een tip voor me? Prijs maakt me niet zo heel veel uit, lichtgewicht vind ik belangrijker.

Gaat een 1Dmk4, met een redelijk arsenaal uit het L-segment aan lenzen op worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
AdmiralSnipe schreef op zondag 26 januari 2014 @ 20:37:
[...]
Waar zie je die setjes staan voor die prijzen??
Die eerstgenoemde combo staat bij veel winkels voor ca. 140 euro en de 2e voor rond de 220.
Waar denk je het statief voornamelijk voor te gaan gebruiken?
Vooral de laatste combinatie is met 3,15 kg wellicht niet zo comfortabel om gedurende langere tijd mee te zeulen.
Als je veel rondloopt en het statief aan een tas wilt hangen kun je misschien beter voor een lichter reisstatief gaan, die zijn vaak ook compacter in te klappen.
Dat zijn Marktplaats prijzen. ;)
Ik wil het gaan gebruiken om foto's van het landschap te maken, en voor foto's waar hogere sluitertijd gewenst is. Ik zou in het donker ook graag mooie foto's willen maken. Daarnaast ben ik van plan te gaan experimenteren met bijvoorbeeld water i.c.m. hogere sluitertijd. Ik ben niet zozeer van plan om het statief altijd mee te nemen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Luxicon schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:40:
[...]

Dat zijn Marktplaats prijzen. ;)
Ik wil het gaan gebruiken om foto's van het landschap te maken, en voor foto's waar hogere sluitertijd gewenst is. Ik zou in het donker ook graag mooie foto's willen maken. Daarnaast ben ik van plan te gaan experimenteren met bijvoorbeeld water i.c.m. hogere sluitertijd. Ik ben niet zozeer van plan om het statief altijd mee te nemen.
Ah 2e hands, op die manier. :)
Vooral met lange sluitertijden tijdens nachtfotografie is een stevig statief wel nodig.
De 055XPROB is best wel een populair statief als je op internet rondkijkt, schijnt ook wel stevig te zijn en heeft een middenkolom die horizontaal geplaatst kan worden (kan bijvoorbeeld voor macro fotografie handig zijn).
Wel lijkt het erop dat er geen haakje onderaan de middenkolom zit waar je tegengewicht (bijv. een tas) aan kunt hangen om trillingen te reduceren, ik heb hier zelf geen ervaring mee dus misschien dat iemand anders zijn/haar ervaringen hierover kan mededelen.
Betreft het statiefhoofd: heb je al gekeken naar een balhoofd in plaats van de 804RC2?
Dit lijkt meer een pan/tilt head waarbij je meerdere draaiknoppen hebt om verticale, horizontale en schuine bewegingen te realiseren.
Met een balhoofd hoef je maar aan één knop te draaien waarna je de camera vrij rond kunt bewegen, dit lijkt me zelf praktischer en sneller.
Als je een niet al te duur statief wilt hebben, die redelijk stevig is en hierbij het hogere gewicht voor lief neemt lijkt de 055XPROB me geen verkeerde keus, wel zou je nog even naar een paar filmpjes van balhoofden kunnen kijken om erachter te komen of zoiets handig voor je kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
AdmiralSnipe schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:35:
[...]

Betreft het statiefhoofd: heb je al gekeken naar een balhoofd in plaats van de 804RC2?
Dit lijkt meer een pan/tilt head waarbij je meerdere draaiknoppen hebt om verticale, horizontale en schuine bewegingen te realiseren.
Met een balhoofd hoef je maar aan één knop te draaien waarna je de camera vrij rond kunt bewegen, dit lijkt me zelf praktischer en sneller.
Ben ik volstrekt niet met je eens. Ik gebruik zowel een balhoofd als een 3-assige kop en ik geef aan de laatste de voorkeur. Het balhoofd gebruik ik vrijwel uitsluitend op mijn monopod, omdat het lichter is en makkelijker te vervoeren. Op een 3-poot is een balhoofd naar mijn ervaring heel vervelend. Je het alles goed ingesteld, maar je wilt nog een heel klein beetje voorver neigen? Draai je balhoofd los en je apparatuur gaat alle kanten op. Met een 3-assige kop beweegt alleen de as die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Bedankt, dat is dan duidelijk. Ik wist niet echt dat er verschil was met statiefhoofden. Ik vroeg me al af hoe deze werken. Ik ga dan voor de 055XPROB. Het zal een redelijk zwaar zijn om mee te sjouwen, maar dat heb ik er voor over. Het niet dat ik het statief iedere keer mee neem. Behalve als dit duidelijk de beste resultaten geeft, ook met lage sluitertijd en minimale beweging. Op zich ben ik er blij mee dat het statiefhoofd meerdere standen heeft om los van elkaar in te stellen. Dat kost meer tijd, maar dat lijkt me wel handig om preciezer te kunnen werken. Nu hopen dat die dinsdag al binnen is. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Toff schreef op maandag 27 januari 2014 @ 00:11:
[...]

Ben ik volstrekt niet met je eens. Ik gebruik zowel een balhoofd als een 3-assige kop en ik geef aan de laatste de voorkeur. Het balhoofd gebruik ik vrijwel uitsluitend op mijn monopod, omdat het lichter is en makkelijker te vervoeren. Op een 3-poot is een balhoofd naar mijn ervaring heel vervelend. Je het alles goed ingesteld, maar je wilt nog een heel klein beetje voorver neigen? Draai je balhoofd los en je apparatuur gaat alle kanten op. Met een 3-assige kop beweegt alleen de as die je wilt.
Het is maar net wat je prefereert.
Met een balhoofd kun je snel alle kanten op bewegen terwijl je met een 3-assige kop misschien wat preciezer kunt afstellen, maar dit kost meer handelingen en tijd.
Ik zit zelf naar een compact reisstatief te kijken en dan gaat m'n voorkeur toch uit naar een balhoofd vanwege de snelheid en het gemak, maar ook omdat die een stuk compacter zijn dan de meeste 3-assige koppen.
Je hebt trouwens ook balhoofden waarbij je de frictie kunt regelen zodat het balhoofd niet alle kanten opvliegt.

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiralSnipe op 27-01-2014 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15
Ik fotografeer mijn vriendin's producten in een minifotostudio en gebruikte daar een 055XDB met een 804RC2 3-assige kop voor. Sinds een jaar gebruik ik de Sirui N-2204 carbon met Sirui K-20X balhoofd en ik heb dus beide werelden getest.
Met de 3-assige kop kun je idd iets preciezer zijn, maar dit kost idd tijd. Het werken met een balhoofd is een STUK flexibeler: je kunt alle kanten op, meer dan een 3-assige kop. Dat je dan niet extreem nauwkeurig bent neem ik op de koop toe, omdat het werken met een balhoofd een stuk sneller is. Doordat je zo flexibel bent kun je op alle mogelijke manieren het precisiewerk compenseren.

Ik ben in ieder geval veel sneller met een balhoofd, zeker ook wanneer ik regelmatig switch van portretstand naar landscape.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Anoniem: 111246 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:13:
Ik ben toe aan een nieuw statief.

Nu zoek ik een statief met dezelfde mogelijkheden als de Tracker 3, maar dan met het gewicht van de 725B. Heeft iemand een tip voor me? Prijs maakt me niet zo heel veel uit, lichtgewicht vind ik belangrijker.

Gaat een 1Dmk4, met een redelijk arsenaal uit het L-segment aan lenzen op worden gebruikt.
Benro of Sirui bieden de meeste waar voor hun geld. Carbon-versies het lichtst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat hiervoor al gezegd is, een balhoofd vind ik sneller en makkelijker werken dan een driewegskop. Weegt over het algemeen ook minder. En als je een goed balhoofd hebt is het ook zeker niet zo dat als je het balhoofd los draait dat het meteen omvalt of dat het minder nauwkeurig is.

Ik kan voor mezelf ook wel situaties bedenken waar een driewegskop handig kan zijn, maar voor algemeen gebruik zou ik het niet aanbevelen.

/edit
SlagerBlom schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:47:
Benro of Sirui bieden de meeste waar voor hun geld. Carbon-versies het lichtst.
Of een Gitzo voor de meeste stabiliteit (en hoogste prijs). Hangt er een beetje vanaf hoeveel bereik de verschillende lenzen hebben van Derice. Een licht carbon statiefje zal over het algemeen geen problemen hebben korte lenzen, maar als je boven de 200-300mm gaat is een beetje extra stabiliteit toch ook wel gewenst. Alleen worden de statieven daar natuurlijk niet veel lichter van over het algemeen.

En zoals al hierboven betoogt kan een goede kop daar ook bij meehelpen. Ik zou zelf gaan voor een Arca-Swiss compatible kop zodat je niet na een tijdje vastzit aan één bepaald merk (Manfrotto of Gitzo, voornamelijk). En ook daar is er een groot verschil in gewichten. Denk aan merken als RRS (Really Right Stuff), Kirk, Markins, Arca-Swiss, Acratech of iets dergelijks. Alhoewel ik heb begrepen dat Gitzo tegenwoordig ook is begonnen met Arca-Swiss compatible koppen.

[ Voor 56% gewijzigd door henkie196 op 27-01-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448089

Weet iemand een goed statief voor de Panasonic FZ200?

Denk toch dat het die gaat worden, scheelt wel heel erg veel geld met de Panasonic G6.

En omdat ik ook wil filmen, wil ik toch graag een statief erbij. Wel graag een beetje een compacte en lichte omdat ik hem ook mee wil nemen op vakantie.

Het budget is maximaal €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
Anoniem: 448089 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:04:

Denk toch dat het die gaat worden, scheelt wel heel erg veel geld met de Panasonic G6.

En omdat ik ook wil filmen, wil ik toch graag een statief erbij. Wel graag een beetje een compacte en lichte omdat ik hem ook mee wil nemen op vakantie.

Misschien als je veel geluk hebt kan je voor dat geld ergens een leuk tweedehands dealtje doen. Maar nieuw zou ik niet weten waar je voor dat geld iets bruikbaars kan halen. Klinkt misschien cru, maar gemiddeld genomen doe je bij die prijs zoveel consessies dat dat gene wat overblijft niet de moeite waard is imho.
Voor mijn Pana FZ30 had ik het Velbon sherpa 450 statief, en dat is gezien het pan head mogelijk redelijk bruikbaar voor video. De kop is wel een bitch voor fotografie, maar het lijkt of je veelal pan heads ziet op statieven uit de goedkopere klasse. Misschien ook wel omdat dat de vorm is die veel mensen associeren met een statiefkop. Ik heb dat ding toen geselecteerd op hoogte in combinatie met prijs en draagkracht, duidelijk niet op draagbaarheid en gebruiksgemak.
Een paar posts terug heb ik al een en ander geventileerd hier over.

Om terug te komen bij jou situatie zou ik 2 tips willen geven. Ga eerst een poosje met je toestel aan de slag om te ontdekken waar en wanneer je stabiliteit mist. Deze "test" periode geeft je dan tijd om te ontdekken of je meer budget vrij wil maken voor een goed statief en dit budget te sparen, dan wel heel goed te zoeken naar een leuk koopje hier of daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vroegere vriend van mij had een Hama Star 60 en deze deed zijn werk prima. Het gaat er toch om dat de camera stabiel staat of zie ik dat verkeerd?

Welk bedrag moet ik minimaal aan denken dan en welk statief zou dan de beste keuze zijn?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 448089 op 27-01-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
Ik ventileer hier misschien veel van mijn mening en ik weet niet hoe objectief deze is. Maar ik denk dat als je statieven praat dat iedereen het erover eens is dat perfect niet bestaat en dat je altijd ergens een compromis moet sluiten.
ik blijf erbij om eerst te proberen, stel dat je nou veel rond huis blijft dan kan je een flinke consessie doen op het gebied van gewicht bijvoorbeeld... Of je merkt dat je veel dicht bij de grond zit waardoor je misschien met een kleiner statief toe kan. Of je kiest nu iets stevigs en zwaars en merkt dat je het nooit gebruikt omdat je het teveel gesleep vind... Of je houdt rekening met video maar blijkt het in praktijk niet te gebruiken waardoor je weer gebruiksgemak voor foto hebt laten liggen.

Ik heb even kort gezocht naar de Hama Star en dan zie ik niet direct de 60, wel de 61. Misschien is zoiets voor 15 tot 20 euro inderdaad een hele mooie leerschool om te ontdekken. Hopelijk blijft deze voldoen voor de levensduur van je camera en langer, anders heb je een instrument om te ontdekken wat je anders/beter wil in een volgende aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je advies, zal ook nog even navraag doen bij de fotowinkels hier in de stad.

Is dit nog wat voor op vakantie? whttp://m.mediamarkt.nl/shop/nl/NL/catalog/Tripods-483465/HAMA-Statief-Traveller-3-175067/t navraag doen in wat winkels in de stad.

Uit de prijs lijk ik op te maken dat deze beter is dan de Hama Star, klopt dat of is er een andere reden voor het prijsverschil? Hij is kleiner, maar er zit geen tas bij...

Ik wil het statief trouwens niet alleen voor filmen gebruiken, ook voor fotografie...

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 448089 op 27-01-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
Anoniem: 448089 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:58:
Bedankt voor je adviezen, zal ook eens navraag doen in wat winkels in de stad.
Ik zou zeggen als je er toch op uit gaat, neem je camera mee. Ga statieven voelen en kijk bijvoorbeeld eens of je die Hama van die vriend eens een dagje kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is inmiddels geen vriend meer, dus lenen zal helaas niet gaan. Kan wel op Facebook vragen of er iemand met een statief is die ik kan lenen om uit te proberen.

De camera moet ik ook nog kopen, maar kan de combinatie vast wel testen in de winkels.

Zie ook nog de edit van mijn vorige post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Anoniem: 448089 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:16:
Een vroegere vriend van mij had een Hama Star 60 en deze deed zijn werk prima. Het gaat er toch om dat de camera stabiel staat of zie ik dat verkeerd?
Klopt dat de camera stabiel moet staan, maar het ene statief is het andere niet. Hou maar eens een goedkope en lichtgewicht Hama/Velbon vast en vergelijk dat qua stabiliteit met een goedkoop maar zwaar statief. Nou zul je voor een point+shoot camera zeker geen dik en zwaar statief nodig hebben, maar sommige van de goedkope en lichtgewicht statieven doen behoorlijk zwabberig aan.

Voor goedkoop, licht en compact zou ik al gauw denken aan een tafelstatief. Dit kun je niet ver uitschuiven (moet je dus op een tafel of iets dergelijks zetten voor een normale werkhoogte), maar is licht, compact en door de korte pootjes vaak toch behoorlijk stabiel. Maar ja, als je die werkhoogte wel normaal wilt hebben is dat natuurlijk niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkie196 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Klopt dat de camera stabiel moet staan, maar het ene statief is het andere niet. Hou maar eens een goedkope en lichtgewicht Hama/Velbon vast en vergelijk dat qua stabiliteit met een goedkoop maar zwaar statief. Nou zul je voor een point+shoot camera zeker geen dik en zwaar statief nodig hebben, maar sommige van de goedkope en lichtgewicht statieven doen behoorlijk zwabberig aan.

Voor goedkoop, licht en compact zou ik al gauw denken aan een tafelstatief. Dit kun je niet ver uitschuiven (moet je dus op een tafel of iets dergelijks zetten voor een normale werkhoogte), maar is licht, compact en door de korte pootjes vaak toch behoorlijk stabiel. Maar ja, als je die werkhoogte wel normaal wilt hebben is dat natuurlijk niet echt een optie.
Wat zou dan wel een goede optie zijn volgens jou?

Eventueel kan ik het budget wel wat oprekken als ik dan echt betere kwaliteit krijg voor foto en film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zoals men zegt over statieven: laag gewicht, stabiel, goedkoop, je kan er twee van uitkiezen. Maar verder kan ik je zo gauw geen concrete aanbevelingen geven, ik heb me nog nooit echt verdiept in dit segment. Daarnaast heb ik ook een zware dSLR en de vereisten daarvoor zijn gewoon anders.

Voor tafelstatieven (mocht de beperkte hoogte geen probleem zijn), zou ik gewoon eens kijken wat een fotokonijnenberg of cameranu in het assortiment heeft staan. Verder kun je bij de lokale Mediamarkt of fotozaak eens een paar statieven bekijken en proberen (neem je camera mee), dat geeft een beter idee van gewicht en stabiliteit van een statief, en ook van de soepelheid van een kop (vooral van belang voor video).

Ik denk niet dat je voor een point+shoot een groot budget nodig hebt voor een statief, maar heb daar verder geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga wel in de winkels vragen en uitproberen, bedankt!

Bedoel je met de soepelheid van de kop voor het filmen dat hij naar alle kanten moet kunnen bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
ook, maar ook hoe vloeiend dat gaat, of dat het eerder happerend gaat(wat dan weer niet leuk uitziet in een filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:52

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mocht zo'n videokop te duur zijn en je gewoon wat willen experimenteren kun je ook altijd nog het elastiek truukje toepassen ;) Mijn ervaring met de kop is dat hij voor foto's prima is, zeker als je architectuur doet aangezien je de drie assen los van elkaar kan bedienen. Nadeel is wel dat ze wat stroef en niet echt soepel gaan, daarnaast is het hebben van de vrijheid dat een balhoofd bied vaak sneller en fijner werken vind ik persoonlijk ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ventieldopje schreef op maandag 27 januari 2014 @ 16:28:
Mocht zo'n videokop te duur zijn en je gewoon wat willen experimenteren kun je ook altijd nog het elastiek truukje toepassen ;) Mijn ervaring met de kop is dat hij voor foto's prima is, zeker als je architectuur doet aangezien je de drie assen los van elkaar kan bedienen. Nadeel is wel dat ze wat stroef en niet echt soepel gaan, daarnaast is het hebben van de vrijheid dat een balhoofd bied vaak sneller en fijner werken vind ik persoonlijk ;)
Elastiek trucje? Wat bedoel je daarmee? En moet je zo'n videokop er apart bijkopen of zit die er dan al op? Wat zou dat kosten dan? Dus jij raadt sowieso een statief met een balhoofd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Balhoofd wil je niet voor video, omdat je die niet in een bepaalde richting vast kan zetten, terwijl bijvoorbeeld nog wel naar links rechts kan draaien.

Die Hama Traveler die je liet zien heeft een videokop. Ongetwijfeld geen bijzonder goede, maar het is wel een videokop (voorover/achterover kantelen, draaien, lang handvat).

Voor fotograferen is zo'n kop niet altijd ideaal, omdat je vaak niet makkelijk de camera naar links/rechts kan kantelen om te corrigeren voor een scheve ondergrond bijvoorbeeld. Daar is een kop die je langs alle drie de assen kan bewegen, of een balhoofd soms handiger.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestaat er dan wel een betaalbaar statief die zowel goed is voor video als foto? Zo nee, zou ik dan beter voor de foto of voor de video kunnen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 448089 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:26:
Bestaat er dan wel een betaalbaar statief die zowel goed is voor video als foto? Zo nee, zou ik dan beter voor de foto of voor de video kunnen kiezen?
videostatieven hebben vaak benen de meer kunnen dragen (voor die grote zware bakbeesten van videocamera's)

maar als je een licht statiefje zoekt is fotostatief met videokop denk ik het beste :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://m.mediamarkt.nl/sh...AVELLER-COMP.-PRO-233259/

Is deze beter dan de eerdere Hama traveller die ik plaatste?

Of de Hama Star 61?

Die zijn allemaal met videokop toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 448089 op 27-01-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 21:23
Ik zie een balhoofd, wat niet handig is bij video.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:41:
Ik zie een balhoofd, wat niet handig is bij video.
Bij welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Elastiek truukje: https://www.youtube.com/watch?v=Fj6fMcJ18aA ;) Simpel maar effectief voor koppen die niet helemaal soepel willen pannen :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ventieldopje schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:59:
Elastiek truukje: https://www.youtube.com/watch?v=Fj6fMcJ18aA ;) Simpel maar effectief voor koppen die niet helemaal soepel willen pannen :)
Geldt dat dan voor een balhoofd als je een video wilt maken? En zou het echt zo simpel zijn? Waarom zou het met een elastiekje wel soepel gaan en zonder niet? Sorry, maar geloof gewoon niet dat het werkt, in ieder geval niet bij mij. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 448089 op 27-01-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:56
Omdat een elastiek geleidelijk gaat?
Iets wat een mensenhand/arm niet altijd goed kan?
Als dat wel het geval was, waarom had men dan een statief uitgevonden/nodig, of IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar, maar het ziet er gewoon te simpel uit haha. Nou ja, zal het wel een keer uit gaan proberen als ik mijn keuze definitief gemaakt. De Panasonic FZ200 (waar ik voor ga kiezen als ik verstandig besluit te zijn hihi) en Panasonic G5/6 (die laatste zou ik stiekem het liefste willen) staan trouwens niet meer op de site van de Media Markt en de G5/6 zijn ook niet in de winkel te krijgen, dus die zijn al niet meer met de BTW korting te bestellen. Zouden ze dat bij de Media Markt expres gedaan hebben? Gelukkig hebben ze de FZ200 wel gewoon in de winkel (tenminste dat was zo in ieder geval, maar eerder stonden de G5/6 ook nog op de site en nu niet meer), mss is het een teken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bij dat linkje van die traveller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Anoniem: 448089 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:26:
Dat is waar, maar het ziet er gewoon te simpel uit haha. Nou ja, zal het wel een keer uit gaan proberen als ik mijn keuze definitief gemaakt. De Panasonic FZ200 (waar ik voor ga kiezen als ik verstandig besluit te zijn hihi) en Panasonic G5/6 (die laatste zou ik stiekem het liefste willen) staan trouwens niet meer op de site van de Media Markt en de G5/6 zijn ook niet in de winkel te krijgen, dus die zijn al niet meer met de BTW korting te bestellen. Zouden ze dat bij de Media Markt expres gedaan hebben? Gelukkig hebben ze de FZ200 wel gewoon in de winkel (tenminste dat was zo in ieder geval, maar eerder stonden de G5/6 ook nog op de site en nu niet meer), mss is het een teken. ;)
Omdat een elastiek elastisch is en een buffer vormt voor ongecontroleerde schokkende bewegingen van je hand en dus een constante kracht uitoefend op je statiefkop?

Het maakt niet uit of je een balhoofd wat dan ook hebt, je moet gewoon iets hebben waar je het elastiekje omheen kan doen. Dit kan bij een balhoofd het knopje zijn om de rotatie vast te zetten of bij een 3-way kop een van de hendels. Hou er wel rekening mee dat kracht x arm van toepassing is, je zou dus harder moeten trekken aan een kort knopje op je balhoofd dan aan een lange hendel aan een 3way kop. Dat laatste gaat dus een stuk soepeler ;)

Een oplossing hoeft niet moeilijk te zijn om effectief te zijn, je zou eens moeten weten wat macro specialisten uithalen met oa. hun lenzen en flits apparatuur, het is een wereldje van pionieren in plaats van alles uit de schappen trekken!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Anoniem: 448089 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:04:

Ik heb een Velbon Sherpa 200R op de kop weten te tikken voor 40 euro. Toegegeven, het was wel een showmodel met een paar krasjes, maar verder was er niets mis mee. Misschien dat je ook zo'n gelukstreffer tegenkomt als je wat winkels langsgaat? Ik heb hem gevonden bij de Dixons en heb afgedingd (eigenlijk niet eens bewust :+ ) bij een verkoper die er de ballen verstand van had. :)
Verder echt geen gek statief als je hem voor 50 euro of minder kan vinden. Alleen misschien niet helemaal wat onder jouw visie van compact en licht valt...? 62cm en een kleine 2 kilo. Ik vind het zelf wel meevallen. Hij kan in ieder geval wel lekker hoog (ik ben 1,90m lang), staat echt stevig als je hem niet helemaal uitschuift. En je kan de middenkolom omdraaien voor een minimale werkhoogte van 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

AdmiralSnipe schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:35:
De 055XPROB is best wel een populair statief als je op internet rondkijkt, schijnt ook wel stevig te zijn en heeft een middenkolom die horizontaal geplaatst kan worden (kan bijvoorbeeld voor macro fotografie handig zijn).
Wel lijkt het erop dat er geen haakje onderaan de middenkolom zit waar je tegengewicht (bijv. een tas) aan kunt hangen om trillingen te reduceren, ik heb hier zelf geen ervaring mee dus misschien dat iemand anders zijn/haar ervaringen hierover kan mededelen.
Er is gewoon een haakje op de zijkant voor aanwezig : Click! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
nero355 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 00:52:
[...]

Er is gewoon een haakje op de zijkant voor aanwezig : Click! :)
Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien.
Jammer dat dat ding zo zwaar is, zo'n kantelbare middenkolom lijkt me wel handig.
De Sirui die ik zelf op het oog heb (N1004) heeft dat niet, maar die is weer een stuk lichter en compacter én daar kun je een been eraf schroeven om een monopod in elkaar te knutselen.
Keuzes keuzes keuzes... toch denk ik dat ikzelf voor het lichtere compactere model ga.
Straks staat het statief altijd thuis omdat het een pijn in de aars is om 'm altijd mee te nemen... dat moeten we ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen die eerste of beide?

De Hama Star heeft wel een videokop? Dan zou dat dus een betere keuze zijn dan de travellers of begrijp ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Laatst online: 17-05 09:50

Bravo

Second Best

AdmiralSnipe schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 01:18:
[...]

Je hebt gelijk, dat had ik niet gezien.
Jammer dat dat ding zo zwaar is, zo'n kantelbare middenkolom lijkt me wel handig.
De Sirui die ik zelf op het oog heb (N1004) heeft dat niet, maar die is weer een stuk lichter en compacter én daar kun je een been eraf schroeven om een monopod in elkaar te knutselen.
Keuzes keuzes keuzes... toch denk ik dat ikzelf voor het lichtere compactere model ga.
Straks staat het statief altijd thuis omdat het een pijn in de aars is om 'm altijd mee te nemen... dat moeten we ook niet hebben.
Ook de Sirui heeft een haakje om een tas aan op te hangen, onderaan de middenkolom (zoals hier net te zien is)
Nadeel is wel dat de extra belasting door de klem op de middenkolom moet worden opgevangen ipv het statiefframe. Voordeel is dan weer dat je grotere lussen eraan kan hangen, het haakje van Manfrotto lijkt mij wat te smal voor een goed houvast van bijvoorbeeld een bredere band van een tas.

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Bravo schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:56:
[...]

Ook de Sirui heeft een haakje om een tas aan op te hangen, onderaan de middenkolom (zoals hier net te zien is)
Nadeel is wel dat de extra belasting door de klem op de middenkolom moet worden opgevangen ipv het statiefframe. Voordeel is dan weer dat je grotere lussen eraan kan hangen, het haakje van Manfrotto lijkt mij wat te smal voor een goed houvast van bijvoorbeeld een bredere band van een tas.
Ik weet dat die Sirui een haakje heeft om gewicht aan te hangen, ik doelde op het gegeven dat de middenkolom van de Manfrotto horizontaal geplaatst kan worden, wat bij de Sirui niet het geval is.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://cdn4.mos.techradar.futurecdn.net//Review%20images/PhotoRadar/Accessories/Tripods/Sub200Tripods/Extra%20shots/NIK01.lb_090911_dc.manfrotto_d1-580-90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik kan het niet geloven dat ik het voor Sirui op ga nemen maar ... bij Sirui kan je de kolom er meen ik helemaal uit halen en op kop er in steken, zo kun je nóg veel dichter bij de grond komen. Ook vind ik de 055XPROB vrij zwaar, stevig wel ... maar zwaar ;)

De kolom die je horizontaal kan doen leek mij ook een leuke feature maar nu ik dat niet meer kan met mijn 3LT mis ik het eigenlijk geen moment, Echt heel dicht bij de grond komen met die horizontale middenkolom is met die Manfrotto namelijk nog steeds een hels gedoe.

Enige dat wel leuk is aan zo'n horizontale middenkolom is dat je het statief langs de rails kan zetten en en trein vlak langs je camera kan laten razen :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Laatst online: 17-05 09:50

Bravo

Second Best

AdmiralSnipe schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:51:
[...]

Ik weet dat die Sirui een haakje heeft om gewicht aan te hangen, ik doelde op het gegeven dat de middenkolom van de Manfrotto horizontaal geplaatst kan worden, wat bij de Sirui niet het geval is.
Oeps, overheen gelezen :X

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Vandaag kwam het pakket met de 055XPROB + RC802 binnen en het is inderdaad een zwaar statief. Wel voelt alles stevig aan. Wat me bevalt is dat het statief zowel erg hoog, dan wel tot de grond geplaatst kan worden. Ik vind het systeem met de clipjes wel lekker snel werken. Waar ik nog wel achter moet komen is hoe je handig met de middenstang horizontaal kan werken. Met een groter bereik valt het statief om en ik mis nog de handigheid om de camera goed te positioneren. Volgens mij ontkom je er soms niet aan om op de kop te gaan fotograferen. Tot nu toe ben ik er nog niet echt achter. Hieronder trouwens de twee hoogste en laagste stand. Op de onderste foto's zijn een soort haakje en een ander 'iets' zichtbaar. Volgens mij kun je daar prima gewicht aan kwijt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GYNu5nll.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M0OS6OTl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wXoSNMbl.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 18:42

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

darklord007 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:15:

Ik heb vandaag de Mefoto Roadtrip binnen gekregen, omdat ik ook zocht naar een compact statief welke ik in mijn handbagage kan stoppen. Lekker compact en ook te gebruiken als monopod. Hij is iets zwaarder dan de Manfrotto maar maximale hoogte is hoger terwijl hij opgeklapt 39,5 cm is, tevens heeft hij een hoger draaggewicht.. Komt ook zeer degelijk over en zeer snel uit te klappen of om te zetten naar een monopod. Prijs ligt echter net iets boven je budget (€.175)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 12:00
OkselFris schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:17:
[...]

Ik heb vandaag de Mefoto Roadtrip binnen gekregen, omdat ik ook zocht naar een compact statief welke ik in mijn handbagage kan stoppen. Lekker compact en ook te gebruiken als monopod. Hij is iets zwaarder dan de Manfrotto maar maximale hoogte is hoger terwijl hij opgeklapt 39,5 cm is, tevens heeft hij een hoger draaggewicht.. Komt ook zeer degelijk over en zeer snel uit te klappen of om te zetten naar een monopod. Prijs ligt echter net iets boven je budget (€.175)
Wat voor camera/lenscombinatie schroef je op de Roadtrip? :) Zit zelf ook te denken aan de Roadtrip, mede door het gewicht. Toch vraag ik me wel af hoe dit statief het zou houden op oneffen terrein met een redelijke setup erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 01:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

CarbonCopy schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:28:
[...]
Wat voor camera/lenscombinatie schroef je op de Roadtrip? :) Zit zelf ook te denken aan de Roadtrip, mede door het gewicht. Toch vraag ik me wel af hoe dit statief het zou houden op oneffen terrein met een redelijke setup erop.
en wat voor redelijke "setup" praten we dan?

ff met een 24-70
apc met een 18-105 oid?
een 70-200 f2.8?

ik heb ook de roadtrip ,en die kan een prima een telelens onder een hoek vasthouden :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 12:00
Nice to hear. :) Zwaarste wat ik in de handen heb is 24-70 op een crop camera, maar als ik over wil op fullframe moet het ook kunnen, maar dat komt wel goed zo te horen. Ik wil zelf ook wel eens midden in een weiland staan, dus was gewoon benieuwd hoe stabiel zo'n roadtrip is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ventieldopje schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:06:
Ik kan het niet geloven dat ik het voor Sirui op ga nemen maar ... bij Sirui kan je de kolom er meen ik helemaal uit halen en op kop er in steken, zo kun je nóg veel dichter bij de grond komen. Ook vind ik de 055XPROB vrij zwaar, stevig wel ... maar zwaar ;)

Echt heel dicht bij de grond komen met die horizontale middenkolom is met die Manfrotto namelijk nog steeds een hels gedoe.
Kan met de Manfrotto ook als je een Macro filmpje van mieren wil maken of zo :)

Ohh en ehh... een professioneel videostatief is pas ECHT ZWAAR : Makkelijk 20 Kg of meer zonder videokop :P
De Manfrotto valt mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

nero355 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 01:43:
[...]

Kan met de Manfrotto ook als je een Macro filmpje van mieren wil maken of zo :)

Ohh en ehh... een professioneel videostatief is pas ECHT ZWAAR : Makkelijk 20 Kg of meer zonder videokop :P
De Manfrotto valt mee!
Wel ja? Ik meen dat hij bovenaan locked en je een knop in moet drukken onderaan om hem horizontaal te kunnen leggen maar niet dat je hem er ook helemaal uit kan halen, in die zin dat je hem ook op kop kan gebruiken.

Een auto is ook zwaar :+ Maar de Manfrotto is vrij zwaar in zijn klasse, mijn statief is zonder kop gerekend voor beide al bijna een kilo lichter! De Sirui is zelfs meer dan een kilo lichter!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ventieldopje schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 02:11:
Wel ja? Ik meen dat hij bovenaan locked en je een knop in moet drukken onderaan om hem horizontaal te kunnen leggen maar niet dat je hem er ook helemaal uit kan halen, in die zin dat je hem ook op kop kan gebruiken.
Geen idee wat die geweren/shotguns ermee te maken hebben op de foto, maar dit wordt het dan :

Afbeeldingslocatie: http://www.johnnyego.com/photography/055PROBX/055PROBX_03.JPG

Foto komt van http://www.johnnyego.com/photography/055PROBX/ Zal wel een redneck zijn of zo :)
Een auto is ook zwaar :+ Maar de Manfrotto is vrij zwaar in zijn klasse, mijn statief is zonder kop gerekend voor beide al bijna een kilo lichter! De Sirui is zelfs meer dan een kilo lichter!
Wat ik daarmee wou zeggen is : Ga lekker naar een winkel en ga testen/voelen/tillen/enz...
Ik vind het gewicht wel OK, een ander zal het een ramp vinden, maar weer iemand misschien zelfs wel te licht of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het lijken mij airsoft rifles, zeker weten doe ik het niet :+

Dat is altijd aan te raden ja ;) Ik heb zelf de 055XPROB ook gehad en weg gedaan vanwege het gewicht :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Is "Jack" eigenlijk lichter of zwaarder ? Ik vind het echt een stoer statief voor als je net wat hoger dan normaal je camera wil opstellen en dat is soms niet verkeerd met video vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heeft iemand ervaring met dit statief en/of kop:

Vanguard Alta Pro 263 AGH

Voordelen, nadelen of betere mogelijkheden in dat budget?

Voornaamste eisen zijn beweegbare middenkolom en clipjes op de poten i.p.v. schroefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-04 16:38
@ToyotaMR2
Ik heb dit statief nu een jaartje. Niet met deze kop, maar met balhoofd. Erg solide statief. Heb 'm gekocht voor macro. Door de middenkolom kun je dit statief in de meest onmogelijke standen plaatsen, echt fantastisch. De poten met klipjes werken prima. Enige nadeel: zeker niet het lichtste statief. MAar vond carbon te duur. Kortom, erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ai, ik zie het ja.
Mijn huidige pricewatch: Manfrotto 190XDB + 496RC2 weegt 1,6kg.
Die Vanguard komt op 2,6kg.

Twijfelde eerst ook over de pricewatch: Manfrotto 055CXPROB3 die zit ook op 1,6kg, maar dan zonder de kop.
Maar die prijs, die is me momenteel iets teveel.

Ik kan mijn huidige statief (proberen) verkopen en ik heb nog een cadeaubon gevonden (t.w.v. €100,- en alleen te verzilveren bij Klein helaas) en daarmee kan ik mijn uitgaven wel weer verzachten, maar het moet allemaal wel een beetje in proporties blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

nero355 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 01:09:
Is "Jack" eigenlijk lichter of zwaarder ? Ik vind het echt een stoer statief voor als je net wat hoger dan normaal je camera wil opstellen en dat is soms niet verkeerd met video vooral :)
"Jack" is meer dan een kilo lichter ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-04 16:38
@ToyotaMR2
Ja die Manfrotto heb ik ook in handen gehad. Erg mooi. Maar ja, zoals in dit topic al vaker voorbij is gekomen, èn licht èn stevig èn betaalbaar dat lukt niet met een statief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-02 19:38
Beste,

Dit jaar ga ik een reis maken naar Nieuw- Zeeland, er zal in deze vakantie veel gewandeld worden.
Nu ben ik opzoek naar een compact statief, mede door het lezen van dit topic ga ik voor een Sirui uit de traveller lijn. Ik heb nog wat twijfel over wel of niet carbon, deze is aanzienlijk duurder dan de T2005X.
Nu komt het; tijdens de wandeltochten wil ik mijn Sony RX100mk2 meenemen omdat deze een lekker klein formaat heeft.
Het lukt mij niet om een statiefkop te vinden die geschikt is voor deze camere, ik wil het liefst geen snelkoppelingsplaat onder mijn toestel schroeven.

Mijn vragen zijn:
Welk balhoofd raden jullie mij aan (ontkom ik niet aan gebruik van een snelkoppelingsplaat)
Wat zou jullie keuze zijn uit de Sirui serie mbt statief

Ik sta open voor andere sugesties of merken, ik wil echter niet meer dan 300 euro uitgeven voor kop en statief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Even als info gewoon voor mijzelf:
Hoe wil je een camera bevestigen zonder 1 of ander QR plaat?
Er moet toch iets onder de camera komen te zitten?

Of mis ik hier iets...

Maar gezien het feit dat het om een kleine compact gaat... heb je ook al nagedacht over een Gorillapod?
Zou ik persoonlijk voor gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
er zijn ook koppen zonder plaat, waar je de camera direct op de kop schroeft.

Voor wat voor camera was je van plan dit te gebruiken, alleen de RX100 of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je het alleen voor een RX100 wil gebruiken kun je net zo goed dit statief kopen, zeker als je geen statiefplaatje wil gebruiken (why not?!).

http://tweakers.net/pricewatch/247629/hama-mini-statief.html

Ding is oersterk! (met wat valsspelen en trucage) :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DBIOeGNF8fCFOy18Ueoey3sl/full.jpg

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:16
Ik ben omzoek naar een klein statief om te gebruiken voor time-lapse en long exposure fotografie met mijn Fuji X-S1.
Fototoestel zelf is nogal zwaar, dus draagvermogen is welkom.
Het gaat dus om een stevig, klein, licht en niet al te duur statief.
Tot nu toe was ik bij deze uitgekomen:
https://www.cullmann.de/e.../nanomax-200t-cb51-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De Sirui lijkt wat overkill voor een RX100, maar je zal waarschijnlijk inderdaad snel in die richting moeten als je een statief wilt dat je gewoon op ooghoogte neer kunt zetten op de grond.

Je kan direct je camera op een kop schroeven, maar geloof me dat dat niet echt fijn werkt. De camera kan vaak nog wat draaien in de richting van de schroefdraad en echt vast zal het nooit komen te zitten. Daarbij is het erop draaien ook niet echt ideaal.

Voor een camera plaatje kan je gewoon de kortste proberen te vinden die er is en die er onder zetten. Ik kan wel iets vinden dat ongeveer net zo diep (als voorbeeld) is als de RX100 II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
hahahi20 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:06:
Ik ben omzoek naar een klein statief om te gebruiken voor time-lapse en long exposure fotografie met mijn Fuji X-S1.
Fototoestel zelf is nogal zwaar, dus draagvermogen is welkom.
Het gaat dus om een stevig, klein, licht en niet al te duur statief.
Tot nu toe was ik bij deze uitgekomen:
https://www.cullmann.de/e.../nanomax-200t-cb51-1.html
De Mefoto statieven zijn ook erg prettig.
Die vouwen heel compact op.
Ik heb zelf de MeFoto Roadtrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
henkie196 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:51:
De Sirui lijkt wat overkill voor een RX100, maar je zal waarschijnlijk inderdaad snel in die richting moeten als je een statief wilt dat je gewoon op ooghoogte neer kunt zetten op de grond.

Je kan direct je camera op een kop schroeven, maar geloof me dat dat niet echt fijn werkt. De camera kan vaak nog wat draaien in de richting van de schroefdraad en echt vast zal het nooit komen te zitten. Daarbij is het erop draaien ook niet echt ideaal.

Voor een camera plaatje kan je gewoon de kortste proberen te vinden die er is en die er onder zetten. Ik kan wel iets vinden dat ongeveer net zo diep (als voorbeeld) is als de RX100 II.
Ik wil inderdaad graag op ooghoogte werken, link naar cameranu is interessant.
Dan neig ik naar een Sirui statief + kop en een Markins plaatje.
Dan nog nd filterhouder + nd filters en afstandsbediening (ik heb een spaardoel :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
@Allie74
Een snelkoppelingsplaat is geen must. Je kunt ook een balhoofd kiezen met schroefdraad. Bijvoorbeeld:
http://static.fotokonijne...cro_ball_head_man4921.jpg
Maar waarom zou je geen snelkoppeling kiezen? Het werkt super handig.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
In ieder geval een stuk sneller!

Waarom wil je perse op ooghoogte/statief werken?
Puur voor de ND-shots die je daar wilt gaan maken?

Ik denk dat ik daar liever normale foto's wil maken van de natuur, met de fijne kleuren.
En als je een keer een gebouw wilt pakken (of iets met langere sluitertijd) dan zal er vast wel een hek/paal oid in de buurt zijn waar je een Gorillapod aan vast kunt klemmen.

Puur persoonlijk hè.
Is alleen een vraag om te bepalen wat je nodig hebt, of dat je alles al goed hebt doordacht.
(zoals het bv niet willen hebben van een QR plaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
NeutraleTeun schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:15:
In ieder geval een stuk sneller!

Waarom wil je perse op ooghoogte/statief werken?
Puur voor de ND-shots die je daar wilt gaan maken?

Ik denk dat ik daar liever normale foto's wil maken van de natuur, met de fijne kleuren.
En als je een keer een gebouw wilt pakken (of iets met langere sluitertijd) dan zal er vast wel een hek/paal oid in de buurt zijn waar je een Gorillapod aan vast kunt klemmen.

Puur persoonlijk hè.
Is alleen een vraag om te bepalen wat je nodig hebt, of dat je alles al goed hebt doordacht.
(zoals het bv niet willen hebben van een QR plaat)
Ik wil aan de kust ook wat met zonsondergang en zonsopkomst fotograferen.
Daarnaast wat mooie effecten maken bij watervallen en riviertjes.
Ik woon zelf ook aan de kust, dus ik wil hem hier in Nederland ook gaan gebruiken.

Het wordt wel lastig, nu heb ik een mooi plaatje gezien voor onder de RX100
Really Right Stuff BPnS plate small (volgens hun site geschikt voor de RX100)
Helaas vallen de statiefkoppen buiten budget, budget is max 300 euro.

Wat is het nadeel van bijvoorbeeld een Manfrotto 492 ? hier draai ik toch gewoon mijn fototoestel op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 09:10

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Weet iemand welke toko in NL die Mefoto Roadtrip in Carbon uitvoering verkoopt. Ik kan in NL eigenlijk alleen de aluminium varianten vinden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Allie74 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 19:35:
Het wordt wel lastig, nu heb ik een mooi plaatje gezien voor onder de RX100
Really Right Stuff BPnS plate small (volgens hun site geschikt voor de RX100)
Helaas vallen de statiefkoppen buiten budget, budget is max 300 euro.
Kijk eens naar de koppen van bijvoorbeeld Sirui of MeFoto. Deze zijn ook ArcaSwiss compatible en kosten geen 4 ribben...

Zelf heb ik een Markins M10 voor het zware werk en een RRS BH-25 voor op reis. De koppen kosten wel een paar duiten maar ze doen nu al jaren zonder problemen hun werk en ik denk dat ze nog wel vele jaren mee gaan. Dus een grote initiële investering maar je doet er wel heel erg lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
BlaTieBla schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:32:
Weet iemand welke toko in NL die Mefoto Roadtrip in Carbon uitvoering verkoopt. Ik kan in NL eigenlijk alleen de aluminium varianten vinden.
Kwam de carbon versie bij deze twee winkels tegen:

http://www.centralpoint.n...art-c1350q1k-num-1943021/

https://www.topdeals.nl/m...1-carbon-zwart/28996/info

En de shopreviews op Tweakers:

Centralpoint
Topdeals

Maar waarom zoveel meer uitgeven, scheelt 200gr.

[ Voor 10% gewijzigd door AdmiralSnipe op 04-02-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 09:10

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik wil ze even naast elkaar in de hand houden. 200gr lijkt niet veel, maar kan een verschil maken tijden het reizen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
BlaTieBla schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:36:
Ik wil ze even naast elkaar in de hand houden. 200gr lijkt niet veel, maar kan een verschil maken tijden het reizen.
Het verschil van 200gr ga je na een paar uur wandelen echt wel merken, zeker als het een vrij inspannende wandeling is. Mijn vorige statief was 300gr zwaarden (en ook wat groter) en daardoor bleef het toch vaker thuis of in de auto als ik ging wandelen. Nu gaat het statief bijna altijd mee.

• MindcrimeNL
  • Laatst online: 09-03 12:19
Nextdeal heeft hem schijnbaar, en ook nog voor een goede prijs: http://nextdeal.nl/MeFoto...10.html?cPath=298_298_303

Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die statieven, maar zou je die ook kunnen gebruiken voor een videocamera of is die alleen geschikt voor een fotocamera? Heb ik dan een andere kop nodig?

Mijn eisen zijn namelijk:
- Wil hem hoofdzakelijk alleen op vakantie (o.a. hiken) gebruiken (dus compact inpakbaar (minder dan 50cm) en licht van gewicht (minder dan 2kg met kop))
- Hoofdzakelijk voor video (Panasonic HDC-SD90) en wellicht ook foto (Panasonic TZ30 / Sony SLT-A58)
- Vanwege mijn lengte (bijna 1.90m) en rugproblemen te voorkomen wil ik eigenlijk minimaal 1.60m hoogte (liever 1.70m) uit de tripod/monopod halen.

Het grote voordeel van de Mefoto Roadtrip (carbon) is dat hij licht is en ook als monopod te gebruiken is. Ik twijfel echter over de hoogte...

• elhopo
  • Laatst online: 13-05 08:56
Een balhoofd, wat deze heeft, is meer geschikt voor fotografie. Voor video kan je beter een panhoofd gebruiken, liefst een vloeistofpanhoofd. Tenzij je natuurlijk niet van plan bent om te pannen met de videocamera.

btw: misschien een idee om een nieuw topic te maken met een goede introductie, zoals welke soorten statieven zijn er, welke koppen zin er en wat kan je beter vermijden en wat is waar geschikt voor. Dit topic start met een halve vraag en is zo ge-evolueerd in een centraal statieven topic.

[ Voor 40% gewijzigd door elhopo op 13-02-2014 13:38 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• MindcrimeNL
Volgens de Mefoto site heeft deze een "Separate Panning Lock: Yes". Dat betekent toch dat je hem kunt locken om te "pannen" en dat hij dus niet "tilt" (omdat ie daarvoor een aparte lock heeft)?

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Een balhoofd lijkt me niet handig voor video, ondanks dat je kan pannen kun je niet verticaal pannen aangezien je dan het balhoofd gebruikt ipv. het balhoofd vast en horizontaal pannen. Je zou voor video beter kunnen kijken voor een video kop of een 3-weg kop zoals Manfrotto die oa. heeft :)

www.maartendeboer.net

• MindcrimeNL
Probleem met de Manfrotto's vind ik dat ze of te zwaar of te laag zijn...

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zeg ook niet dat je het hele statief van Manfrotto moet kopen ;) De koppen kun je los kopen, Manfrotto was maar een voorbeeld omdat ik weet dat die een 3-weg kop hebben welke praktisch kan zijn voor video al moet ik zeggen dat die niet heel erg soepel is maar niet al te duur is, met het elastiek truukje is alles soepel ;)

Als voorkeur zou ik gaan voor een echte soepele video kop als ik jou was ;)

www.maartendeboer.net

• elhopo
  • Laatst online: 13-05 08:56
Als je met een balhoofd wil pannen, moet je de camera vastpakken om te draaien, wat een negatieve invloed heeft op je beeld (je ziet het). Aan een videokop zit een aparte stang of handgreep waarmee dat wat soepeler gaat. Een vloeistofkop gaat nog weer wat soepeler.

Ik denk dat je het beste kan gaan kijken in een grote winkel, dan weet je hopelijk wat je zelf handig vind en wat niet. Zo kan je de keus in ieder geval beperken.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• MindcrimeNL
Ok, bedankt voor de info. Zal inderdaad eens een grotere fotozaak binnenstappen...

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 13:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb onlangs in Dubai een statief gekocht, erg degelijk en omgerekend 35 euro. Merknaam weet ik niet zo, maar het logotje lijkt op een rood rondje met een kraaienpootje.

edit: Manfrotto (is dit een goed merk eigenlijk?!)

Hier zit ook een balhoofd op. En er zit een videolock op. Als deze gelocked is kun je de statiefkop niet naar links en naar rechts draaien (alsof je je pols draait zeg maar). Erg fijn statief! Je kunt 'm bedienen met een greep wat lijkt op een kromme banaan. Vastzetten gaat eenvoudig met een groot rubberen wiel wat onder je duim zit.

edit 2: Found it! http://www.use.com/images..._b86bb608e6824a9c19e2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door NeFoRcE op 13-02-2014 13:58 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

NeFoRcE schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 13:56:
Ik heb onlangs in Dubai een statief gekocht, erg degelijk en omgerekend 35 euro. Merknaam weet ik niet zo, maar het logotje lijkt op een rood rondje met een kraaienpootje.

edit: Manfrotto (is dit een goed merk eigenlijk?!)

Hier zit ook een balhoofd op. En er zit een videolock op. Als deze gelocked is kun je de statiefkop niet naar links en naar rechts draaien (alsof je je pols draait zeg maar). Erg fijn statief! Je kunt 'm bedienen met een greep wat lijkt op een kromme banaan. Vastzetten gaat eenvoudig met een groot rubberen wiel wat onder je duim zit.

edit 2: Found it! http://www.use.com/images..._b86bb608e6824a9c19e2.jpg
Zo iets (manfrotto)? Kan niet anders dan een namaak zijn in dat geval :X Ach ... voor die prijs he :9

Afbeeldingslocatie: http://www.fixationuk.com/Fixation/Images/manfrotto%20logo.jpg

Afgezien dat het bijna niet anders kan dat het namaak is, is Manfrotto een goed merk die ook veel door professionele fotografen wordt gebruikt. Daarnaast is Gitzo, duur maar ontzettend goed spul ook van Manfrotto :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 13-02-2014 14:05 ]

www.maartendeboer.net

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Vraag me af of het namaak is. Het is gewoon een zwaar degelijk ding. Dubai is ruim goedkoper dan NL. En hij was in de aanbieding in een enorme mall. Normale winkel ook. Van 200 EAD nu voor 160 EAD. Tv's en Camera's enzo waren wel weer vergelijkbaar met hier (ook niet allemaal hor).

Neem 'm morgen mee naar m'n werk, dan kan onze fotograaf 'm ook even beoordelen ^^

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dan heb je wel een lekkere deal gedaan denk ik, op je foto ziet hij er goed uit in ieder geval. Ga je hoe dan ook veel plezier aan beleven :)

www.maartendeboer.net

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Absoluut. Heb 'm halvewege m'n vakantie in Dubai gekocht, en binnen een aantal hele dikke foto's heeft ie zich al dubbel en dwars terugverdiend! Maat van me die mee was heeft m dag later ook gelijk gehaald. Wat een fijn dingetje! :)

• Universal Creations
Er is een nieuw topic aangemaakt, dus deze kan op slot.
Linkje: Het statieven topic

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.