Ik ben op zoek naar een statief, maar kom er niet echt uit. Op GoT is er relatief weinig over te vinden (en op andere sites gaat het vaak over de wat duurdere statieven). Natuurlijk zijn Manfrotto's en Gitzo's leuk, maar die vallen totaal buiten het budget (tis een sinterklaas cadeau, dus het heeft ook enige haast)...
eisen:
-redelijk compact (liever minder dan 50 cm)
-bereik van redelijk laag tot het liefst 150 cm
-moet een 300D + later eventueel redelijk zware lenzen kunnen houden
-prijs 50-75
-ook verticaal
-snelkoppeling (zo heet dat toch), zodat je de camera er niet steeds op en af hoeft te draaien
(-eventueel waterpas)
Mijn voorkeur gaat verder uit naar poten zonder verbinding met de middenpoot, die kunnen over het algemeen wat lager, en moeten wel stevig zijn itt tot degene met verbinding (die zouden anders zou omvallen)
Redelijk interessante modellen:
-Velbon Sherpa-serie
-Vanguard MG-(3-4-5) (eigenlijk iets te duur)
-Velbon CX-serie
-Hama traveller (Ik ben alleen bang dat ie m'n camera niet gaat houden)
Ik kwam ook deze ergens tegen voor 70 euro (Herkent iemand deze en weet iemand of dit wat is?):
eisen:
-redelijk compact (liever minder dan 50 cm)
-bereik van redelijk laag tot het liefst 150 cm
-moet een 300D + later eventueel redelijk zware lenzen kunnen houden
-prijs 50-75
-ook verticaal
-snelkoppeling (zo heet dat toch), zodat je de camera er niet steeds op en af hoeft te draaien
(-eventueel waterpas)
Mijn voorkeur gaat verder uit naar poten zonder verbinding met de middenpoot, die kunnen over het algemeen wat lager, en moeten wel stevig zijn itt tot degene met verbinding (die zouden anders zou omvallen)
Redelijk interessante modellen:
-Velbon Sherpa-serie
-Vanguard MG-(3-4-5) (eigenlijk iets te duur)
-Velbon CX-serie
-Hama traveller (Ik ben alleen bang dat ie m'n camera niet gaat houden)
Ik kwam ook deze ergens tegen voor 70 euro (Herkent iemand deze en weet iemand of dit wat is?):

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58