blacktarantulaX schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:32:
Ok.
Maar dan heb ik deze vraag: ik heb 2 keuzes als firewall:
ZoneAlarm Pro en
Outpost Pro (Deze 2 worden beide overal als beste gezien)
Welke vinden jullie dat ik moet kiezen, ik weet het niet meer..
Hij moet sowieso goed zijn werk doen en ook moet hij licht voor het systeem zijn, dus het tegenovergestelde van Norton Internet Security, wat ik nu heb en die haalt de performance echt drastisch omlaag!
Ik heb beiden erg lang gebruikt
ZoneAlarm eerst heel lang gebruikt, maar toen overgestapt op Outpost.
ZoneAlarm heeft als voordeel dat het voor zover ik weet het bekendst staat als beste firewall, een info knop heeft waarmee je informatie kunt krijgen over het wel/niet blokken van een programma (ik verbaas me dat er zoveel programmas in die lijst staan; volgens mij heet het defensenet oid).
Nadeel vond ik dat het internet soms erg traag werd, en dat ik zelfs bij de recommended instellingen gewoon teveel waarschuwingen kreeg

De GUI vond ik ook gewoon lelijk en het instellen of het openen van een poort was ook niet erg makkelijk, zelfs na een jaar gebruiken van ZA.
Dus toen overgestapt op Outpost (stond bekend als een van de beste), en ben er tot nu toe tevreden mee. Het herkent automatisch vele bekende programma's wat handig is voor het openen van poorten

. De rules wizard is ook erg handig: de naam zegt het al, je werkt met rules, heel simpel aangeven wat er wel/niet mag. Nu lijkt het alsof elke firewall hiermee moet werken, en waarschijnlijk ZA ook, maar ik heb het daar niet zo duidelijk en goed kunnen vinden als bij Outpost. Een poort openen is hierbij erg simpel

Nadeel vind ik dat het nogal veel bugs heeft denk ik. Ik heb het op 3 pc's uitgeprobeerd, en v3.5 draaide niet echt lekker geen enkele PC

Dit lijkt opgelost te zijn in v4.
Het gaat er maar net om wat je wil en hoe "bang" je bent. ZoneAlarm zal je standaard voor alles waarschuwen, terwijl vele onschuldige Windows processen zijn. En als je erg bang bent dat betrouwbare programma's je PC gaan overnemen
is ZA wel iets voor je of misschien toch Outpost, aangezien je een modus hebt waarbij je alleen acties toestaat die jij goedkeurt
-edit-
Ik heb dus btw gewoon ZoneAlarm Pro gebruikt en geen suite versie oid. Ik blijf mijn hele leven bij Kaspersky
Ik was dus paar dagen geleden overgestapt op NOD32 (licentie van Kaspersky was verlopen, dus ik dacht laat ik deze eens testen). NOD32 wordt gezien als een van de beste scanners (samen met Kaspersky, maar NOD32 komt volgens mij iets beter uit de tests). De trial gedownload en vond m eerst wel oke. Het valt me op dat er meer instellingen zijn dan Kaspersky, maar dat er ook een aantal belangrijke instellingen die Kaspersky heeft toch gemist worden. De interface vond ik echt 3x niks (misschien komt dat omdat ik al mn hele leven Kaspersky gebruikt

). Je zou denken dat je na een aantal weken eraan went, maar nee dus

. Ik vind de interface erg lelijk en daarnaast ook niet erg functioneel
De interface en de missende opties die Kaspersky wel heeft is de reden dat ik weer bij Kaspersky ben.

Kaspersky
[
Voor 17% gewijzigd door
Bhai op 01-01-2007 14:11
]