• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Aangezien ik internet via XS4ALL heb kan ik gratis een McAfee scanner downloaden. Maar er word op die service pagina van XS4ALL geen woord gerept over serials, keys of enige vorm van licensies. Kan nou niet iedereen die McAfee installleren?

En is deze wel aan te raden ten op zichte van andere gratis scanners zoals Antivir en AVG ?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je al een mailtje gestuurd naar de klantenservice van XS4ALL? Die kunnen denk ik je vraag prima beantwoorden... :)
Voor zo ver ik het kan zien dien je eerst in te loggen als XS4ALL klant om die software te downloaden, misschien vragen ze daarom geen serialnummer? Heb net even gezocht en ik kwam meerdere malen het bericht dat het een volledige versie is tegen :)

En of McAfee aan te raden is? Er zijn voor en tegenstanders, zoals met elke virusscanner. Aangezien ze beiden gratis zijn voor jou, probeer ze gewoon uit. Je eigen ervaring telt het meest :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Patriek
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Han schreef op donderdag 21 december 2006 @ 17:05:
Heb je al een mailtje gestuurd naar de klantenservice van XS4ALL? Die kunnen denk ik je vraag prima beantwoorden... :)
Voor zo ver ik het kan zien dien je eerst in te loggen als XS4ALL klant om die software te downloaden, misschien vragen ze daarom geen serialnummer? Heb net even gezocht en ik kwam meerdere malen het bericht dat het een volledige versie is tegen :)

En of McAfee aan te raden is? Er zijn voor en tegenstanders, zoals met elke virusscanner. Aangezien ze beiden gratis zijn voor jou, probeer ze gewoon uit. Je eigen ervaring telt het meest :)
Hmm nee ik denk niet dat ik XS4ALL hoef te vragen of iedereen hun 'exclusieve stukje software' mag gebruiken ;) Maar die login is natuurlijk geen probleem, dat bestand zou je zo kunnen doorsturen/mirroren...

Mja kan ze wel alle drie proberen, maar das ook zo`n gedoe... hoopte dat iemand me concrete verschillen kon aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:20
Zijn er mensen die problemen hebben met het updaten van AntiVir? Bij mij kon 'ie maar niet updaten en wist niet wat er loos was dus ben ik overgestapt naar NOD32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik respecteer ieders mening maarjah welke virusscanner is er nu de beste norton vertrouw ik nu totaal niet meer, maar ik heb gehoord dat je virusscanners kan combineren maar avast detecteert elke viruscanner en schakelt dan enkele schilden uit hoe kan ik dit dan vermijden.

btw: in sommige tests is avast nog altijd beter dan norton alleen dat al stelt mij gerust :P

edit: kan er iemand zijn ervaringen met de security suite van zonelabs eens posten want ik heb nog geen tests daarvan gezien hoewel ik er ook positieve dingen over hoor 8)

[ Voor 19% gewijzigd door pm1 op 22-12-2006 12:29 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:30
Ehm, de abbonementen van zowel mijn vader en van mijzelf (NIS) verlopen bijna (YAY!), zelf neem ik NOD32 en nog een firewall (weet nog niet welke), maar daar is mijn vader niet van overtuigd voor zijn eigen pc..

Dus nou dacht ik aan Kaspersky Internet Security voor hem. Maar met wat kan ik dit een beetje vergelijken qua performance/snelheid/systeembelasting?

Btw nog een vraag: Norton en McAfee staan bekend als performance vreters, maar wat is het meest vretende deel: de virusscanner of de firewall?

[ Voor 16% gewijzigd door Evano op 22-12-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

norton staat idd aangeschreven als een systeemvertrager ik heb het al vaker gehad dat ineens mij P 4 aan 100 % draaide zowel bij NIS als bij NA .

bij avast kwam ik dit een keer tegen mijn firewall begon wat moeilijk te doen omdat avast steeds connectie aan het zoeken was met een server .

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Ok.
Maar dan heb ik deze vraag: ik heb 2 keuzes als firewall: ZoneAlarm Pro en Outpost Pro (Deze 2 worden beide overal als beste gezien)
Welke vinden jullie dat ik moet kiezen, ik weet het niet meer.. |:(

Hij moet sowieso goed zijn werk doen en ook moet hij licht voor het systeem zijn, dus het tegenovergestelde van Norton Internet Security, wat ik nu heb en die haalt de performance echt drastisch omlaag!

[ Voor 6% gewijzigd door Evano op 23-12-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
blacktarantulaX schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:32:
Ok.
Maar dan heb ik deze vraag: ik heb 2 keuzes als firewall: ZoneAlarm Pro en Outpost Pro (Deze 2 worden beide overal als beste gezien)

Hij moet sowieso goed zijn werk doen en ook moet hij licht voor het systeem zijn, dus het tegenovergestelde van Norton Internet Security, wat ik nu heb en die haalt de performance echt drastisch omlaag!
Ik kan jammergenoeg geen antwoord op deze vraag geven, maar ben toch benieuwd naar het antwoord (en dan vooral de reden ;-) )

Comodo (firewall) lijkt het ook niet slecht te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ik heb gemerkt is dat zonealarm een wat overzichtelijker is en wat makkelijker in gebruik is, iig dat is mijn ervaring ermee, nja ervaring. Ik heb alle 2 een aantal weekjes gebruikt, zo`n trail versie. Maar toch vind ik zonealarm beter en fijner werken.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ff een vraagje:

ik heb een speedtouch 780wl router met ingebouwde firewall (ingesteld op standaard),
heb ik dan ook nog een software firewall nodig, of is deze hardware firewall genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
Joopieboy schreef op zondag 24 december 2006 @ 10:59:
Wat ik heb gemerkt is dat zonealarm een wat overzichtelijker is en wat makkelijker in gebruik is, iig dat is mijn ervaring ermee, nja ervaring. Ik heb alle 2 een aantal weekjes gebruikt, zo`n trail versie. Maar toch vind ik zonealarm beter en fijner werken.
Lolz ik heb zelf toch Outpost gekocht want die vind ík juist fijner.. mede omdat ik iets van 5 jaar geleden ZoneAlarm Free had, en die legde zomaar, zonder pardon m'n internet eruit? :/ Ik moest toen een volledige herinstal (HDD format) doen om weer alles normaal te hebben :/
Toen was ik jong, dat geef ik toe, maartoch vind ik dat wel een bezwaar, mede omdat alles er nog hetzelfde uitziet als toen..

Anyway, ik heb nu de combo NOD32 en Outpost, en ik ben nu al dik tevreden, alles is toch sneller dan met NIS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met kaspersky 6.0 is dat het programma de performance erg belast. Tijdens het scannen dus. Maar als je bijvoorbeeld aan het gamen bent dan stopt het programma automatisch met een scan en gaat dan weer verder als de pc minder belast is.Het gevolg is dat een simpele scan meerdere uren ( 15 uur bijv.) bezig is.Verder een geweldig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

-flip- schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 20:01:
[...]

Ik kan jammergenoeg geen antwoord op deze vraag geven, maar ben toch benieuwd naar het antwoord (en dan vooral de reden ;-) )

Comodo (firewall) lijkt het ook niet slecht te doen...
Dat komt omdat je hier niet in het goede topic zit (deze gaat alleen over virusscanners). Info over personal firewalls is in de volgende topic te vinden (waar je ook kunt lezen waarom in Comodo een afrader vind):

Personal firewalls: discussietopic

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 10:19:
[...]

Dat komt omdat je hier niet in het goede topic zit (deze gaat alleen over virusscanners). Info over personal firewalls is in de volgende topic te vinden (waar je ook kunt lezen waarom in Comodo een afrader vind):

Personal firewalls: discussietopic
Euh... ik zei dat IK geen antwoord had op deze vraag, maar wat heeft mijn antwoord te maken met het firewall topic?
Ik denk dat je beter het bericht van de persoon die vroeg welke firewall het beste was had gequote ;)

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
iemand enig idee of een betaalde scanner goed omgaat met een image terugzetten?
Ik maak altijd een image (ghost/trueimage) en plaats deze ong. 1x per 2 maanden terug. Update de scanner dan netjes wat deze allemaal nog moet updaten of gaat deze "raar" doen omdat deze in het verleden al eens dezelfde update heeft uitgevoerd?
Nu heb ik nog avg free die daar goed mee omgaat maar ik ga toch naar een betaalde scanner toe

signature

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:07

lordsnow

I know nothing

Een Ghost/Trueimage moet geen probleem zijn, lijkt me.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
brooks123 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:14:
iemand enig idee of een betaalde scanner goed omgaat met een image terugzetten?
Ik maak altijd een image (ghost/trueimage) en plaats deze ong. 1x per 2 maanden terug. Update de scanner dan netjes wat deze allemaal nog moet updaten of gaat deze "raar" doen omdat deze in het verleden al eens dezelfde update heeft uitgevoerd?
Nu heb ik nog avg free die daar goed mee omgaat maar ik ga toch naar een betaalde scanner toe
Ik gebruik Nod32 en zowel Ghost als Trueimage geven geen problemen met updaten nadat ik een image terug heb gezet :) Naar verwachting moet dit met andere betaalde scanners ook geen probleem opleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door objectief2 op 28-12-2006 16:03 ]

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

heb net AntiVir eens getest op m'n pc hij is nu nog aan het scannen maar hij vond tot nu toe toch al 1 trojan horse (avast blijft stil :S ), ik denk dat ik beide ga blijven gebruiken want avast schakelt automatisch een paar schilden uit als er een andere virusscanner gedetecteerd is.

ik ga het nog eens vragen kan er iemand zijn ervaringen posten over de security suite van zonelabs

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
blacktarantulaX schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 16:32:
Ok.

Ik heb beiden erg lang gebruikt :)

ZoneAlarm eerst heel lang gebruikt, maar toen overgestapt op Outpost.

ZoneAlarm heeft als voordeel dat het voor zover ik weet het bekendst staat als beste firewall, een info knop heeft waarmee je informatie kunt krijgen over het wel/niet blokken van een programma (ik verbaas me dat er zoveel programmas in die lijst staan; volgens mij heet het defensenet oid).
Nadeel vond ik dat het internet soms erg traag werd, en dat ik zelfs bij de recommended instellingen gewoon teveel waarschuwingen kreeg :/ De GUI vond ik ook gewoon lelijk en het instellen of het openen van een poort was ook niet erg makkelijk, zelfs na een jaar gebruiken van ZA.

Dus toen overgestapt op Outpost (stond bekend als een van de beste), en ben er tot nu toe tevreden mee. Het herkent automatisch vele bekende programma's wat handig is voor het openen van poorten :). De rules wizard is ook erg handig: de naam zegt het al, je werkt met rules, heel simpel aangeven wat er wel/niet mag. Nu lijkt het alsof elke firewall hiermee moet werken, en waarschijnlijk ZA ook, maar ik heb het daar niet zo duidelijk en goed kunnen vinden als bij Outpost. Een poort openen is hierbij erg simpel :)
Nadeel vind ik dat het nogal veel bugs heeft denk ik. Ik heb het op 3 pc's uitgeprobeerd, en v3.5 draaide niet echt lekker geen enkele PC :| Dit lijkt opgelost te zijn in v4.

Het gaat er maar net om wat je wil en hoe "bang" je bent. ZoneAlarm zal je standaard voor alles waarschuwen, terwijl vele onschuldige Windows processen zijn. En als je erg bang bent dat betrouwbare programma's je PC gaan overnemen is ZA wel iets voor je of misschien toch Outpost, aangezien je een modus hebt waarbij je alleen acties toestaat die jij goedkeurt 8)7

-edit-
Ik heb dus btw gewoon ZoneAlarm Pro gebruikt en geen suite versie oid. Ik blijf mijn hele leven bij Kaspersky O+
Ik was dus paar dagen geleden overgestapt op NOD32 (licentie van Kaspersky was verlopen, dus ik dacht laat ik deze eens testen). NOD32 wordt gezien als een van de beste scanners (samen met Kaspersky, maar NOD32 komt volgens mij iets beter uit de tests). De trial gedownload en vond m eerst wel oke. Het valt me op dat er meer instellingen zijn dan Kaspersky, maar dat er ook een aantal belangrijke instellingen die Kaspersky heeft toch gemist worden. De interface vond ik echt 3x niks (misschien komt dat omdat ik al mn hele leven Kaspersky gebruikt :P). Je zou denken dat je na een aantal weken eraan went, maar nee dus :/ . Ik vind de interface erg lelijk en daarnaast ook niet erg functioneel (8>
De interface en de missende opties die Kaspersky wel heeft is de reden dat ik weer bij Kaspersky ben.

_/-\o_ Kaspersky _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Bhai op 01-01-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
pm1 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:28:
ik respecteer ieders mening maarjah welke virusscanner is er nu de beste norton vertrouw ik nu totaal niet meer, maar ik heb gehoord dat je virusscanners kan combineren maar avast detecteert elke viruscanner en schakelt dan enkele schilden uit hoe kan ik dit dan vermijden.

btw: in sommige tests is avast nog altijd beter dan norton alleen dat al stelt mij gerust :P

edit: kan er iemand zijn ervaringen met de security suite van zonelabs eens posten want ik heb nog geen tests daarvan gezien hoewel ik er ook positieve dingen over hoor 8)
Je kunt juist 2 virusscanner NIET combineren ;) Tenminste, als je ze voor real-time scanning wilt gebruiken (wat je waarschijnlijk bedoelt, want zo wordt een scanner standaard geïnstalleerd).
En over de beste virusscanner: er zijn veel mensen die op de scanner zweren die ze zelf gebruiken. Norton is een hele bekende, die krijg je tegenwoordig zelfs gratis bij een pak koffie :P
Maar als je de test leest (AV-comparitives, virus.gr, virus bulletin etc) zie je dat NOD32 en Kaspersky de beste zijn. Het volgende punt waar ik dan naar kijk is interface, en dat vind ik bij Kaspersky vele malen beter :) Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders :)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 09:22:
Mijn ervaringen met kaspersky 6.0 is dat het programma de performance erg belast. Tijdens het scannen dus. Maar als je bijvoorbeeld aan het gamen bent dan stopt het programma automatisch met een scan en gaat dan weer verder als de pc minder belast is.Het gevolg is dat een simpele scan meerdere uren ( 15 uur bijv.) bezig is.Verder een geweldig programma.
Afbeeldingslocatie: http://i16.tinypic.com/4c06c2f.png

Je kunt de laatste optie uitvinken ;)
Ik vind dit juist beter, in v5 kon ik mn PC bijna niet gebruiken tijdens het scannen, wat nu juist heel goed kan. En van mij mag die scan wel lang duren als ik mn PC normaal kan gebruiken :)

[ Voor 46% gewijzigd door Bhai op 01-01-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Bhai schreef op maandag 01 januari 2007 @ 14:05:
[...]
Ik vind de interface erg lelijk en daarnaast ook niet erg functioneel
De GUI van een virusscanner is imho het meest oninteressant. Een goede virusscanner draait op de achtergrond nadat je 'm initieel hebt ingesteld en draait daar onopgemerkt zonder dat je fancy GUI's nodig hebt. Ik start de GUI alleen als ik de scanner wil uitschakelen om de maximale performance te krijgen voor sommige zaken die ik doe op de PC.

Maar ik begrijp wel waarom de meeste mensen GUI's zo belangrijk vinden en dit in de beslissing meenemen in de keuze van te gebruiken software : een mooie GUI geeft het niet-objectieve gevoel dat de software ook beter is.

Wat ik belangrijk vind is of een virusscanner goed zijn werk doet, nl het detecteren van virussen en het efficiënt onschadelijk maken daarvan. Een fancy GUI daaromheen is grappig, maar zal in de meeste gevallen alleen maar meer resources van je systeem vragen.

Zo zet ik meteen die Teletubbie look van WIndowsXP uit en alle fraaie effecten zoals fading menus, die remmen alleen maar de functionaliteit van het OS.

Maar dit is slechts mijn mening !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gisteren heb ik Norton Internet Security geïnstalleerd. Ik heb verschillende scanners bekeken en de GUI speelde wel een grote rol bij mijn beslissing.
Ik heb uitgebreid gelezen over de nadelen en argumentatie achter de :r - smileys die hier zo vaak in combinatie met Norton voorkomen. Daaruit kwam onder andere naar voren dat het extreem hoge geheugengebruik door Norton voornamelijk iets van het verleden is. In het verleden was ik ook Norton gebruiker (SystemWorks 2003) en heb ik me nog nooit geërgerd aan enige traagheid van mijn systeem. Dus zou dat met de nieuwste versie wel helemaal meevallen.

Het uiterlijk van de GUI van programma's bepaalt voor een groot deel mijn keuze. Uiteraard heb ik de effecten en de themes van Windows allemaal aan staan. Die 2GB aan geheugen zit niet in mijn computer om er zoveel mogelijk van vrij te hebben. Als ik zaken zou moeten uitzetten, dan kocht ik liever wat geheugen bij.

Norton bevalt mij na een dag uitproberen prima. Ik heb nog nooit een virusmelding gehad in de afgelopen jaren (in het geval dat ik een virusscanner draaide) noch een infectie meegemaakt (in het geval dat ik geen virusscanner geïnstalleerd had), dus de detectiegraden van verschillende virusscanners vind ik niet zo interessant. Er zijn vast producten die op dat vlak beter presteren, maar de uitstraling en marketing rondom een product (daar ben ik heel erg gevoelig voor) vind ik belangrijker.

Op dit moment nemen de processen die aan NIS gerelateerd zijn nog geen 50MB aan geheugen in beslag. Opstarten gaat weliswaar iets trager, maar die paar seconden vormen voor mij geen bezwaar.

Naar aanleiding van de berichten in dit topic en de voorgaande delen heb ik een paar maanden geleden ook Kaspersky geprobeerd. De reden dat ik daar niet meer voor heb gekozen is dat het incompatible bleek met de nieuwste versie van ActiveSync en dat ik in de eerste dagen na het installeren heel veel meldingen kreeg van de firewall en/of andere functionaliteit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
Xymox schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:19:
[...]

De GUI van een virusscanner is imho het meest oninteressant. Een goede virusscanner draait op de achtergrond nadat je 'm initieel hebt ingesteld en draait daar onopgemerkt zonder dat je fancy GUI's nodig hebt. Ik start de GUI alleen als ik de scanner wil uitschakelen om de maximale performance te krijgen voor sommige zaken die ik doe op de PC.

Maar ik begrijp wel waarom de meeste mensen GUI's zo belangrijk vinden en dit in de beslissing meenemen in de keuze van te gebruiken software : een mooie GUI geeft het niet-objectieve gevoel dat de software ook beter is.

Wat ik belangrijk vind is of een virusscanner goed zijn werk doet, nl het detecteren van virussen en het efficiënt onschadelijk maken daarvan. Een fancy GUI daaromheen is grappig, maar zal in de meeste gevallen alleen maar meer resources van je systeem vragen.

Zo zet ik meteen die Teletubbie look van WIndowsXP uit en alle fraaie effecten zoals fading menus, die remmen alleen maar de functionaliteit van het OS.

Maar dit is slechts mijn mening !
Maar wat ik meer bedoel is dat op de meeste test NOD32 en Kaspersky bijna evenveel % scoren. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar die tests zijn, maar laten we ervanuit gaan dat ze dat zijn (veel test geven ongeveer dezelfde resultaten ook). En Kaspersky heeft bijv. 97,5% en NOD32 98%. Dan is dus NOD32 dus iets beter volgens de test, maar zo'n klein verschil vind ik te verwaarlozen. De GUI zorgt er dan voor dat ik toch voor Kaspersky kies, plus het feit dat ik het al mn hele leven gebruik :)

Overigens heb ik ook een hekel aan fancy GUI's. Kaspersky is helemaal niet fancy imo, maar NOD32 is gewoon te primitief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

dus de detectiegraden van verschillende virusscanners vind ik niet zo interessant. Er zijn vast producten die op dat vlak beter presteren, maar de uitstraling en marketing rondom een product (daar ben ik heel erg gevoelig voor) vind ik belangrijker.
Ofwel een hip uitziend product waar veel reclame voor word gemaakt maar wat minder presteert vind je minder interessant of geschikt dan een wat onbekender maar beter presterent product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Bor de Wollef schreef op maandag 01 januari 2007 @ 19:58:
[...]

Ofwel een hip uitziend product waar veel reclame voor word gemaakt maar wat minder presteert vind je minder interessant of geschikt dan een wat onbekender maar beter presterent product?
Nou het gaat me niet zozeer om de hoeveelheid reclame die voor een product wordt gemaakt, maar vooral om de uitstraling en overzichtelijkheid van een website over een product. Verder heb ik liever een veelgebruikt product dan een klein, onbekend product, afhankelijk van de omgeving uiteraard, want door bezoekers van GoT worden vaak andere producten gebruikt dan een dwarsdoorsnede van alle computergebruikers. Om die reden heb ik Kaspersky ook geprobeerd, een product dat voor mijn gevoel wat betreft positieve ervaringen in de topics op GoT over virusscanners overheerste.
Toen dat mij niet beviel, ben ik in eerste instantie aan mijn ervaring gaan twijfelen. Als zoveel GoT'ters er tevreden over zijn, waarom ik dan niet?
Datzelfde maar dan omgekeerd vraag ik me nu af over Norton :)

Overigens vind ik de opgemerkte verschillen tussen de prestaties van verschillende antivirusproducten in detectie zo klein, zeker als je meerdere tests in beschouwing neemt, dat ik die de moeite niet waard vind.

Volgens mij is er, als je al die tests bijeen neemt, in elke onderlinge vergelijking van antivirusproducten wel minimaal één virus of andere bedreiging te vinden die door het ene product wel is herkend en door het andere niet en vice versa.

Dus als je zoals ik nog nooit een virus hebt gehad en je weet niet welk virus het eerst je computer zal bereiken, dan weet je ook niet welke scanner je het beste kunt gebruiken. Gezien een cocktail van antivirusproducten onmogelijk is, moet je kiezen uit producten die zonder uitzondering meer virussen wel dan niet herkennen. Als Norton nou < 50% van de bedreigingen zou herkennen en andere producten wel heel veel meer, dan had ik het gebruik ervan natuurlijk nooit overwogen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had via XS4ALL de nieuwe McAfee suite geinstalleerd. Wat een geheugen vreet dat ding zeg! Talloze processen verschenen er ineens in taskmanager. Totaal een slordige 100MB aan geheugen! Niet normaal.

Ik heb dus maar weer een licentie gekocht van het oude vertrouwde BitDefender. Ik moet zeggen, dat bevalt me tot op heden uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:31:
Ik had via XS4ALL de nieuwe McAfee suite geinstalleerd. Wat een geheugen vreet dat ding zeg! Talloze processen verschenen er ineens in taskmanager. Totaal een slordige 100MB aan geheugen! Niet normaal.

Ik heb dus maar weer een licentie gekocht van het oude vertrouwde BitDefender. Ik moet zeggen, dat bevalt me tot op heden uitstekend!
McAfee heeft ook die leuke pop-ups waar je helemaal gek van wordt :X Ook bij het booten neemt die gewoon gezellig 100% CPU waardoor heel je systeem verdrinkt :/

Dit is bij mij op het werk. Thuis heb ik Kaspersky met de nodige instellingen gekillt en dat is heel fijn :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Sinds kort levert Zonealarm een hardware router, de Z100G. Dat is een wireless router/switch met ingebouwde firewall en virusdetectie. Ik ben zeer geinteresseerd, gezien mijn goede ervaringen met Zonealarm. Het punt is dat zij dit apparaat niet buiten de USA en Canada leveren. Iemand enig idee hoe ik er dan toch aan kan komen? Ik ken verder niemand in die landen die het voor me kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 06:54
Ik heb een (studentenlicentie) van NOD32 aangeschaft en ik kan het iedereen aanbevelen. Echt een heerlijke virusscanner. Neemt bij mij nu ongeveer 23MB in. En m'n systeem word niet merkbaar trager zoals bij Norton en McAfee :)

Een studenten licentie kost voor 2 jaar maar 25 euri :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb zojuist vier pakketten (dvd's) KAV aangeschaft.
Per pakket zit namelijk twee licenties;
- vier voor de laptops van m'n vriendin en haar drie zusjes
- twee voor voor de twee vaste pc's van m'n schoonouders in spé
- één voor mijn laptop, heb ik er nog één over... die gaat waarschijnlijk op de laptop van m'n broer

Totaal was ik € 136,- kwijt incl. bezorgkosten en BTW (deze laatste is misschien ook weer te verrekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag Panda 2007 verkent, programma ziet er goed uit, geeft wel veel meldingen, maar houd wel veel tegen, zoals dialers, joke mailtjes e.d. en verbruikte maar 8MB geheugen zodat ik zag in taakbeheer, iemand meer ervaring met deze antivirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:59:
heb vandaag Panda 2007 verkent, programma ziet er goed uit, geeft wel veel meldingen, maar houd wel veel tegen, zoals dialers, joke mailtjes e.d. en verbruikte maar 8MB geheugen zodat ik zag in taakbeheer, iemand meer ervaring met deze antivirus
eigenlijk wel (slechte spijtig genoeg :( )
Ik heb ook Panda een tijdje gedraait maar ik kon mijn netwerk niet goed configureren, dan moest ik iedere keer Panda afzetten op mijn server, dan verbinding maken boven en dan kon ik pas op internet :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Voor de legale NOD32 gebruikers, NOD32 2.70.26 is uit. Installatie bestand is hier te vinden: http://www.eset.com/download/registered_software.php

Om je juiste settings op een snelle mannier in te stellen is hier een goede handleiding: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Alvast sorry, maar ik moet steeds weer lachen om
Ik gebruik product X en sindsdien geen virus meer gehad!
Zoek de fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
stok schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 20:00:
Alvast sorry, maar ik moet steeds weer lachen om

[...]

Zoek de fout.
Als je de search had gebruikt had je deze vraagstelling al eerder tegen gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

pm1 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:06:eigenlijk wel (slechte spijtig genoeg :( )
Ik heb ook Panda een tijdje gedraait maar ik kon mijn netwerk niet goed configureren, dan moest ik iedere keer Panda afzetten op mijn server, dan verbinding maken boven en dan kon ik pas op internet :(
Inderdaad een hele slechte Panda :+

Bij mij dacht het arme ding dat ik mail binnenhaalde als ik iets van Nieuwsgroepen binnenhaal :')
Gevolg => PC helemaal 100% CPU aan het stressen en Reset enige remedie ... \o/

Kaspersky 5.0 vond ik het fijnst, maar 6 met wat custom settings is ook goed te doen vind ik, zolang het geen McAfee/Symantec is die geheugen/resources slurpt :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik hoor hier enorm veel goeie dingen over kaspersky ik denk dat ik het mij ook ga aanschaffen :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al wat gelezen in deze topic maar stel maar voor de zekerheid nog eens mijn vraag:

Ik wil een antivirus die niet van mijn performance afpakt (wat Norton Internet Security 2006 dus echt doet) en voor de rest gewoon goed scant. Ik had NIS 2006 gekregen met mijn nieuwe laptop en alsnog heb ik een of andere manier een trojan van 1 jaar binnengekregen. Al 6 dingen gedraaid en nog steeds er niet af.

Ik zoek dus een goede antivirus onder 30 euro die goed scant, niet van mijn performance afpakt in games en niet 24 gaat zeuren bij een LANparty...

Hartelijk bedankt voor de hulp.

Edit: niet meer nodig! Ik heb Kaspersky Antivirus gedraait, in 1 keer virus herkent en bam, weg! Nu weet ik wat ik ga kopen! Kaspersky zowieso, maar nu twijfel ik tussen Internet Security of Antivirus. Welke raden jullie voor mij aan?

Ik wil niet dat mijn performance weg gaat door de virusscanner. Maar ik wil wel dat als die eens moet scannen voor een virus dat ook perfect doet. Mijn budget is nog steeds 30 euro.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik heb na formatteren van vijf laptops op alle vijf KAV geïnstalleerd, nu het volgende:

De bestanden die via MSN ontvangen worden kunnen d.m.v. een virusscanner gecheckt worden. Bij opties dit aangeven bij 'Bestandsoverdracht', zo deed ik dat eerst met Norton en was duidelijk te zien dat Norton het controleerde.
Nu wil ik dat KAV dit doet. Ik heb het volgende in die regel staan:"C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 6.0\avp.exe"
Klopt dit? Ik kan niet duidelijk zien dat het ontvangen bestand gecontroleerd wordt. KAV wordt wel geopend maar er wordt niet aangegeven dat er een bestand gecontroleerd wordt.

Hebben jullie een idee of suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Mini Poeper op 14-01-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een virusscanner en ik denk dat ik kaspersky neem. Maar ik ben nu aan twijfelen of ik antivirus of internet security moet nemen. Welke kun je het beste nemen?

Bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:55:
Ik ben op zoek naar een virusscanner en ik denk dat ik kaspersky neem. Maar ik ben nu aan twijfelen of ik antivirus of internet security moet nemen. Welke kun je het beste nemen?

Bij voorbaat dank,
Wat dacht je van de 30 dagen demo versies zelf te gaan testen? Neem aan dat je na 60dagen testen zelf wel kan uitmaken welke voor jouw het beste geschikt is niet waar?
Zoals zovaak wordt aangehaald is iedere windows setup en gebruiksdoeleinden verschillend. Probeer daarom gewoon een aantal paketten uit, wat de 1 storend vind kan de ander prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:30
Kaspersky ISS rules big time.

Letterlijk.
Ik gebruik Kaspersky nu al weer 3 jaar, en het wordt echt alleen maar beter.

De anti virus laat echt niets door, en vreet niet veel rescources.
De anti hacker (firewall) is echt zo gigantisch customisable (als je dat wilt) dat je letterlijk alles ermee kan.
De andere functies zorgen er gewoon voor dat je geen enkel tsukje zooi op je pc hebt.

In de drie jaar dat ik het gebruik, heb ik geregeld nog andere programma´s tussendoor gebruikt.
En nog nooit heeft een ander programma iets kunnen vinden dat Kaspersky niet kon vinden.

En eerlijk is eerlijk, voor wat je krijgt is het echt een super goedkoop pakket!

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging eerst ook altijd voor de merken zegmaar, zoals Norton en McAfee.

Heb wat tests gelezen en resultaten bekeken en eigenlijk kwam er altijd NOD32 uit als winnaar en daarna Kaspersky. Het verschil was zo miniem dat je ze eigenlijk op een gedeelde eerste plaats kan zetten.

NOD32 schijnt wel iets lichter te zijn.

Gebruik hem nu al even en bevalt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Het valt me op dat ik iolo AntiVirus nergens terug kan vinden in dit topic en eigenlijk ook niet via de search van GoT. Is die scanner zo waardeloos dat niemand hem gebruikt of gewoon onbekend?

Ik draai mometeel met Norton/Symantec Antivirus, maar omdat ik System Mechanic Pro 7 gebruik voor systeem onderhoud ( dat stukken beter bevalt dan het totaal pakket van Norton/Symantec) en iolo Antivius daar ook onderdeel van is, wil ik die dus gaan gebruiken en heel Norton eraf gooien. Iemand ervaring met iolo AntiVirus? http://www.iolo.com/av/1/

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk antispyware programma is beter? avg anti-spyware of adaware se pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:46:
Ik draai beide hier... AVG voor weekelijkse scans en af en toe laat ik adaware eens scannen.
Beide doen ze ongeveer hetzelfde, maar de 1 van er altijd wel die de andere niet vond.
Maar echt nodig zijn ze natuurlijk niet... de echte virussen worden al weggeruimd door je virusscanner ;)

En met iolo AntiVirus jammer genoeg geen ervaringen, en het lijkt me dat ze erg weinig vernoemd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:46:
Zoek even rond naar tests? Lees ervaringen over beide programma's? Probeer ze uit? Lijken me meer dan logische mogelijkheden om te controleren welk programma beter is. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat research ben ik erachter gekomen dat ik Anti-Vir de beste freeware scanner is. De meeste detecties icm met de minste false positives.

Trouwens, al die extra email/archives scan functionaliteit boeit toch geen kont, immers zodra een bestand daadwerkelijk geopend gaat worden, wordt hij ter plekke gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
pm1 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:08:
ik hoor hier enorm veel goeie dingen over kaspersky ik denk dat ik het mij ook ga aanschaffen :)
Ik zou eerst de trial proberen ;) Het is inmiddels gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Bhai schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:47:
[...]
Ik zou eerst de trial proberen ;) Het is inmiddels gratis :)
Mijn provider heeft een aanbod staan dat mee in je abonnoment wordt verekend maandelijks ;) heel makkelijk dus maar ik ga zeker de trial versie eens proberen :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 20:46
Mischien kan ook G-Data worden toegevoegd aan de TS.

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met Antivir tot dusver zijn: uitstekende virusscanner! nette cleane user-interface, goed configureerbaar, veel opties mbt schedulen van bepaalde opdrachten. Enige puntje waar je even op moet letten is het volgende: Zorg dat je de update-scheduler op "invisible" zet, want deze sprong er bij mij nog wel eens voor toen ik een game aan het doen was en crashte waardoor ik gvd weer helemaal opnieuw kon beginnnen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:29:
Mijn ervaringen met Antivir tot dusver zijn: uitstekende virusscanner! nette cleane user-interface, goed configureerbaar, veel opties mbt schedulen van bepaalde opdrachten. Enige puntje waar je even op moet letten is het volgende: Zorg dat je de update-scheduler op "invisible" zet, want deze sprong er bij mij nog wel eens voor toen ik een game aan het doen was en crashte waardoor ik gvd weer helemaal opnieuw kon beginnnen.. :+
th^_^ks 4 the tip ik ga het onmiddelijk instellen want het is heel irritant als je aan het gamen bent en ineens verschijnt er zo een update schermpje. :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch bevalt me dat "puzzeltje" niet dat zo plotseling je schermt opbanjert. :( Hmm moet ik straks ook nog mijn virusscanner cracken ofzo, of een anti ad/spy-ware tool gebruiken.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Vraagje m.b.t. Kaspersky 6.

Ik wil bij 'scan pc' alles controleert behalve de *.rar bestanden die groter zijn dan 10 mb. Heb bij customize aangekruist dat ie bestanden boven 10 mb moet skippen. Echter blijft ie nog steeds alle *.rar bestanden scannen. Ik moet vervolgens 'scan alle archives' uitvinken zodat het met de combinatie van 'skip if file large than', eindelijk die bestanden overslaat.

Maar dat is niet wat ik wil. Wil dat ie alle archiven scant, alleen de bestanden die groter dan 10 mb zijn, skipt. Hoe doe ik dat? of bestaat die mogelijkheid niet in Kaspersky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "puzzeltje" van Antivir bevalt me totaal niet! :/ Heeft dan iemand hier een oplossing voor (behalve een andere virusscanner of betalen) ? Voor de rest is het namelijk een superfijne scanner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 14:52
Dankzij dit topic mijn eigen PC's voorzien van Avast of AntiVir beide in combinatie met ZoneAlarm.
Nu ben ik echter nog op zoek naar een gratis antivirus programma welke volledig naar het Nederlands is vertaald. Dit voor de diverse familieleden welke geen kaas hebben gegeten van software en computers....laat staan in het engels :*) Wie kan mij hieraan helpen?

Hetzelfde geldt voor een gratis firewall, deze is ook welkom _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door TwisteR op 28-01-2007 14:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:10
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:18:
Het "puzzeltje" van Antivir bevalt me totaal niet! :/ Heeft dan iemand hier een oplossing voor (behalve een andere virusscanner of betalen) ? Voor de rest is het namelijk een superfijne scanner!
Ik heb hetzelfde probleem. Het enigste wat mij stoort aan deze scanner is dat irritante puzzeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat het een "voor een duppie op de eerste rij" verhaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Even over die NOD 32 studnetenlicentie: op surfspot.nl NOD32, geldig tot 31 aug 2009, voor 9,25 euro. Ik ga eens de trial installeren en dan koop ik hem eventueel (heb nu namelijk geen virusscanner, en dat heeft nog niet echt problemen gegeven, maar ben liever zeker he :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 26-08 19:26
gebruik NOD32 al jaren en ben er super tevreden over. Komt uit bijna alle tests als winnaar uit, erg weinig geheuge gebruik, simpele snelle interface en ook nog eens erg geodkoop als je et aanschaft met een studentenlicentie. Ook voor de gevorderde gebruiker vele mogelijkheden en werkt prima onder vista(2.7). kortom geen minpunten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

marteltor schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:39:
Even over die NOD 32 studnetenlicentie: op surfspot.nl NOD32, geldig tot 31 aug 2009, voor 9,25 euro. Ik ga eens de trial installeren en dan koop ik hem eventueel (heb nu namelijk geen virusscanner, en dat heeft nog niet echt problemen gegeven, maar ben liever zeker he :))
Helaas moet je 'm wel verwijderen als je geen student meer bent.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

PainkillA schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:28:gebruik NOD32 al jaren en ben er super tevreden over. Komt uit bijna alle tests als winnaar uit, erg weinig geheuge gebruik, simpele snelle interface en ook nog eens erg geodkoop als je et aanschaft met een studentenlicentie. Ook voor de gevorderde gebruiker vele mogelijkheden en werkt prima onder vista(2.7). kortom geen minpunten :P
- Simpel = Check!
- Snel = Check!

- Logisch/Handig = Big NOPE!

Verder vind ik het enige andere minpunt dat het scannen redelijk snel voorbij is en om de een of andere reden slaap ik toch wat beter als mijn PC daarover minimaal een uur of 1,5 of 2 lang daarover doet :)

Toch maar voorlopig bij Kaspersky blijven wat mij betreft, maar als je mijn "min punten" niet erg vindt dan is NOD32 ook goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind dat NOD32 nog een behoorlijke belasting op het systeem geeft wanneer je alle opties aan hebt staan. Ook het opstarten duurt hier ineens veel langer na de installatie van NOD32 op 2 machines. Ervaren meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bor de Wollef schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:02:
Ik vind dat NOD32 nog een behoorlijke belasting op het systeem geeft wanneer je alle opties aan hebt staan. Ook het opstarten duurt hier ineens veel langer na de installatie van NOD32 op 2 machines. Ervaren meer mensen dit?
totaal geen last van. Heb alle opties aanstaan, maar kan geen noeminswaardige vertraging opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:40

Veritas

concedo nulli

TwisteR schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:02:
Dankzij dit topic mijn eigen PC's voorzien van Avast of AntiVir beide in combinatie met ZoneAlarm.
Nu ben ik echter nog op zoek naar een gratis antivirus programma welke volledig naar het Nederlands is vertaald. Dit voor de diverse familieleden welke geen kaas hebben gegeten van software en computers....laat staan in het engels :*) Wie kan mij hieraan helpen?

Hetzelfde geldt voor een gratis firewall, deze is ook welkom _/-\o_
Avast is nu ook in het Nederlands. http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Vista Home Premium geinstalleerd en heb de laatste versie van McAfee via SX4all gedownload. Zoals bekend (neem ik aan) krijg je bij de installatie de melding dat er compatabiliteitsproblemen zijn. Wat is nou wiijs: negeren en gewoon installeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:07

lordsnow

I know nothing

Alleen de McAfee 2007 versie is compatible met Windows Vista 32-bit, mits het gaat om de 1.2 update. Deze is voor McAfee klanten vrijgegeven voor vele landen (incl NL) in de afgelopen twee weken. Dit geld tevens voor klanten van partners waar deze klanten de programmas downloaden / installeren via Mijn Account op de McAfee website.

Ik meen dat het McAfee installatiebestand die beschikbaar is via XS4ALL, versie 1.0 of 1.1 is. Oftewel, officieel is deze versie niet Vista compatible.

Ik neem aan dat hun bestand niet automatisch geupdate wordt naar 1.2 zodra je 'm installeert?
Op dit moment is de kans klein dat je automatisch geupdate wordt naar 1.2.

[ Voor 57% gewijzigd door lordsnow op 08-02-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, okay... Ik ben dan benieuwd hoevaak die files van XS4all geupdate worden... Ik neem aan dat hun bestand niet automatisch geupdate wordt naar 1.2 zodra je 'm installeert...? Of is het een 'gewone' echte volledige versie en zou dat wel moeten? Nou ja, ik kan het natuurlijk altijd proberen. Maar ik vind het wel wat eng om m'n fresh install om zeep te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:02:
Ik merkt dat op 1 PC (oud bakkie Amd 500/256mb) sinds versie 2.7 ook. Op een laptop (Intel l,7 ghz/1024mb) valt dat niet op. Hoe zit het met de systeembelasting van Antvir PE Premium in vergelijking met NOD32. Iemand daar ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Iemand ook nog wat te melden over Microsoft Live OneCare? Of is dit vloeken in de kerk ? >:)

Ik heb hier een pakket van aangeschaft voor Pa en Moe omdat ie 1. Goedkoop was. 2. All in One 3. Mij hopelijk wat werk uit handen neemt wat betreft automagisch defragmenteren, backuppen en hopelijk de spyware en natuurlijk virussen buiten de deur houd.

Ik heb zelf de Beta versie tijdje geprobeerd en beviel mij eigenlijk wel.
Systeem niet noemenswaardig langzamer(Geheugengebruik weet ik zo niet) Zat me weinig in de weg qua waarschuwingen en instellingen en vrij makkelijk in te stellen.
Grote vraag is echter hoe betrouwbaar is deze scanner tov andere paketten zoals AVG of NOD32
.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:05:
[...]

Ik merkt dat op 1 PC (oud bakkie Amd 500/256mb) sinds versie 2.7 ook. Op een laptop (Intel l,7 ghz/1024mb) valt dat niet op. Hoe zit het met de systeembelasting van Antvir PE Premium in vergelijking met NOD32. Iemand daar ervaring mee.
:$

Draai nu op de laptop en het oude bakkie, Avir Antivir PE Premium (betaalde versie's), om eens uit te proberen en te vergelijken..

Via taakbeheer is te zien in ruststand na een boot :
AVESVC 1,600KB
AVGUARD 7,372KB
AVGNT 472KB
AVMAILC 816KB

Netjes :) Onder de 10 MB. Bij NOD32 was dit 21MB met twee items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blink is een softwarepakket van beveiligingsfirma eEye. De Neighborhood Watch-editie is gratis en dient om uw persoonlijke computer te beschermen tegen hackers en 'identiteitsdiefstal'.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de meningen van de kenners hier op GOT. Zelf kon ik er nog niet écht veel over vinden. De functionaliteit van dit pakket blijft volgens mij beperkt tot alleen de firewall als ik het goed heb. De Personal editie biedt dan een totaalpakket (Anti-virus, Firewall en Spyware). Aangezien het van een vrij respectabel bedrijf afkomstig is ben ik best benieuwd hoe deze software het doet tegenover de andere gratis en betaalde varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik draai KAV op m'n PC en ben daar tot nu toe erg tevreden over.

Sinds enige tijd heeft hij 1 ding gedetecteerd: 'riskware invader'
Als ik dan op Acties klik, dan kan ik uit dat menu kiezen uit oa 'Verwijderen', maar als ik dat doe dan krijg ik de volgende melding: 'Objecten die u van de "gedetecteerde" lijst verwijderd blijven aanwezig op uw computer. Weet u zeker dat u deze objecten wilt negeren?' Dan klik ik voorlopig op nee.

Het gaat om svchost.exe en als deze actief is neemt deze veel sources in rekening. Sinds KAV 'm ontdekt heeft gebeurd dat niet meer. Echter wil ik 'm in z'n geheel van mijn system verwijderen i.p.v. tegenhouden van opstarten. Hoe doe ik dit? Ik heb namelijk al in het systeem zitten rondsnuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat je je svchost.exe compleet van je systeem wilt verwijderen.

"Description: svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
Scan Your PC including svchost.exe to Detect any Security Threat Recommendation: Should not be disabled, required for essential applications to work properly. It is highly recommended to Run a Free Performance Scan to automatically optimize memory, CPU and Internet Settings."

het kan wel dat dit proces door een ander kwaadwillend bestand is gestart en dat het daardoor herkend wordt als een malware item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:41:
ik denk niet dat je je svchost.exe compleet van je systeem wilt verwijderen.

"Description: svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.
Scan Your PC including svchost.exe to Detect any Security Threat Recommendation: Should not be disabled, required for essential applications to work properly. It is highly recommended to Run a Free Performance Scan to automatically optimize memory, CPU and Internet Settings."
Hier was ik mijzelf ook van bewust, vandaar dat ik deze vraag stel... ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:41:
het kan wel dat dit proces door een ander kwaadwillend bestand is gestart en dat het daardoor herkend wordt als een malware item
Hier had ik dus NIET aan gedacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm heb een bagle trojan binnengekregen die niet gedetecteerd is door symantec corp 9 en clamAV 0.9

Ben op z'n zachts gezegd teleurgesteld. Weet iemand een goede av scanner die offline te installeren is zoals clamav zonder die on-access scan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
Symantec 9.0 is ook niet echt actueel zeg maar.. we zijn al bij 10.2 inmiddels ;)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

PainkillA schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:28:
gebruik NOD32 al jaren en ben er super tevreden over. Komt uit bijna alle tests als winnaar uit, erg weinig geheuge gebruik, simpele snelle interface en ook nog eens erg geodkoop als je et aanschaft met een studentenlicentie. Ook voor de gevorderde gebruiker vele mogelijkheden en werkt prima onder vista(2.7). kortom geen minpunten :P
ik heb nod32 ook aangeschaft een jaar geleden ofzo maar laatst herkende hij een trojan in het geheel niet terwijl norton (terecht) alarm sloeg met hetzelde bestand.. verder ook niets dan lof over Nod32

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwelgje schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:45:
Symantec 9.0 is ook niet echt actueel zeg maar.. we zijn al bij 10.2 inmiddels ;)
Met de nieuwste virus def bestanden zou het toch actueel genoeg moeten zijn om die oude trojans eruit te lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometeus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09-2024
Voor info over wat svchost allemaal doet op je pc typ dit eens in de command prompt van xp.

tasklist /FI "IMAGENAME eq svchost.exe" /svc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Interessant artikel: http://www.thepcspy.com/a...ally_slows_windows_down/5 en daaraan gerelateerd http://www.codinghorror.com/blog/archives/000803.html met als interessantste statistiek:
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/49ht2rm.png
Zit je ook mooi mee als je Norton gebruikt...wordt je hardeschijf 23x zo "langzaam" door :X

[ Voor 7% gewijzigd door sjaakaq op 02-03-2007 12:28 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

dadj schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:52:
[...]

ik heb nod32 ook aangeschaft een jaar geleden ofzo maar laatst herkende hij een trojan in het geheel niet terwijl norton (terecht) alarm sloeg met hetzelde bestand.. verder ook niets dan lof over Nod32
Ik was ook meer dan tevreden over Nod32, maar heb nu toch maar een Kaspersky IS licentie genomen, ik draaide NOD met Kerio, alleen de laatste kon niet overweg met tomtom home en ik zoch ook nog een goede spamfilter, zodoende ik op KIS gekomen ben.
En die bevalt me ook prima, al duurt opstarten van programma's wel een stukje langer dan met nod.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Gratis Active Virus Shield powered by Kaspersky voor de liefhebbers...

Afbeeldingslocatie: http://fileserver2.jpghosting.com/images/av_heroshot_61a26dfdc21cafee953390daf57a336b.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Occy74 op 02-03-2007 14:29 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VMware is nou niet echt "the way to go" om dat soort metingen te verrichten.

Bij de prime resultaten zet ik al helemaal mijn vraagtekens.
Ik geloof niet dat de betreffende programma's idle zoveel CPU-tijd innemen en het is niet alsof die programma's de CPU instructies vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

http://www.av-comparatives.org/seiten/comparatives.html en dan bij nrtje 13 online results (had er direct naar gelinkt maar dat staat die site niet toe)

zojuist uitgebracht dit, hieruit blijkt dat G DATA AntiVirusKit 2007 nr1 is en totaal 99,45% scoort. Hij staat trouwens niet in het starttopic, of het pakket is heel jong of hij moet er nog even bij :)

Ik wil deze zeker gaan proberen en dat doe ik dus ook, heb nu AVG en die scoort 96,37%, ook aardig maar hij is wel slecht in Detection of over 230000 DOS viruses.

Vraag me trouwens af of je 2 (of meerdere) anti-virus pakketten naast elkaar kan laten draaien zonder conflicten..?

[ Voor 10% gewijzigd door Elboo op 02-03-2007 14:27 . Reden: foutieve link ]

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Das ook al weer een tijdje. Draai hem al sinds zomer 2006 op NL ;)

Heb dit topic en de vorige delen doorgelezen, en ik kom inderdaad ook tegen dat avast outlook express niet zo nauw in de gaten houdt. Helemaal waar! Ik gebruik daarom ook geen express maar gewoon de standaard Outlook, in combinatie met het programma Mailwasher (link naar d-load). Dit programma kan emails checken vóórdat ze daadwerkelijk gedownload worden of iets dergelijks, zelf weet ik niet precies wat het doet, het komt de veiligheid van je pc in ieder geval ten goede op het gebied van emails. Gratis en efficiënt, en je ontlast je antivirus er weer mee :)

Avast houdt verder alles tegen, hoedanook, voor bepaalde virussen heeft avast ooit een extra programma op de site gezet, namelijk Virus Cleaner. Dit is gewoon een los tooltje, dat bepaalde wormen/virussen uit je systeem vist. Wordt niet of nauwelijks geupdate, maar is dan ook gewoon een veiligheids-extraatje :)

En inderdaad is de update functie die 24/7 doorgaat fantastisch, behalve wanneer dit tijdens het spelen van een online spel gebeurd! (Lagg-er-de-lagg) ;)
Elboo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:23:

Vraag me trouwens af of je 2 (of meerdere) anti-virus pakketten naast elkaar kan laten draaien zonder conflicten..?
Knappe jongen die dat voor elkaar krijgt.

Edit: ik weet trouwens niet of dat mogelijk werkt als je bijvoorbeeld de ene scanner op een partitie zet, en de andere op een andere partitie?

[ Voor 38% gewijzigd door Murk op 04-03-2007 18:43 . Reden: O ja, ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijdje NOD32 gehad, was niks mis mee. Maar die is nu helaas verlopen. Ben nu overgegaan op Kaspersky 6. De volledige scan duurt wel langer, maar vind wel spyware die NOD32 afgelopen vrijdag niet vond, zo ben ik er ook achter gekomen dat AVG anti spyware waardeloos is, omdat die ook nooit iets vind, of je moet echt heel erg getroffen zijn met malware en spyware, dus draai ik nu alleen nog maar Kaspersky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb op dit moment ook Kaspersky lopen (trial versie) maar schakel na de trial weer over op NOD32 zo het nu lijkt. De belasting van KAV is hoger op mijn systeem dan bij NOD (wat ik zeker merk bij veel Newsleecher en Autounpack). Daarbij kun je NOD32 nu voor maar 9,nogwat aanschaffen via surfspot en dan is de keuze snel gemaakt gezien NOD32 zeer respectabele resultaten neerzet in vergelijking tot het gros van de scanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:53:
Heb een tijdje NOD32 gehad, was niks mis mee. Maar die is nu helaas verlopen. Ben nu overgegaan op Kaspersky 6. De volledige scan duurt wel langer, maar vind wel spyware die NOD32 afgelopen vrijdag niet vond, zo ben ik er ook achter gekomen dat AVG anti spyware waardeloos is, omdat die ook nooit iets vind, of je moet echt heel erg getroffen zijn met malware en spyware, dus draai ik nu alleen nog maar Kaspersky.
Je zult merken dat na je eerste scan Kaspersky veel sneller je systeem zal scannen. Heeft te maken met checksum's die worden aangemaakt. Bestanden die niet veranderen zullen worden overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspersky haalde bij mij gister er wel een trojan uit die NOD32 niet zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:01:
De belasting van KAV is hoger op mijn systeem dan bij NOD (wat ik zeker merk bij veel Newsleecher en Autounpack).
Je kan de exclusions zo instellen dat kav network traffic van newsleecher niet scant, of het scannen van poort 119 helemaal uitschakelen. Daarnaast is er ook een exclusion om de acties van programma x niet te scannen, daar horen gecreeërde bestanden ook bij.
Miki schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:07:
[...]

Je zult merken dat na je eerste scan Kaspersky veel sneller je systeem zal scannen. Heeft te maken met checksum's die worden aangemaakt. Bestanden die niet veranderen zullen worden overgeslagen.
Zo zwart-wit is het niet. We gebruiken daar een speciaal algoritme voor. Na één keer een bestand clean te hebben gevonden het nooit meer scannen zou iets te zelfverzekerd zijn. :)

http://av-comparatives.or...gebnisse/2ndgrouptest.pdf - aanvulling op de AV-C test van laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 05:34

Tarin

Just plain weird.

Vanmiddag m'n eerste ervaring opgedaan met G-Data AVK IS (totaalpakket van virusscanner, firewall, anti-'malware' enzo). Best een fraai pakket, uitgebreid en redelijk overzichtelijk. Kan er beter m'n weg in vinden dan in McAfee in ieder geval.

Probleem was alleen dat het internetten er _verschrikkelijk_ traag (als in: email ophalen zorgt voor een time-out, startpagina (Google/Firefox) laden duurde meer dan 5 minuten) door was geworden. Nu was het systeem een AMD2400+ met 256 MB geheugen en Windows XP SP2, dus het eerste wat ik dacht was 'geheugen bijprikken', maar er kon dus niet geinternet worden, ook niet als ik de bescherming uitschakelde. Zodra er 512MB geheugen bij was geplaatst, werkte alles weer perfect.

Overigens moet je hierbij ook het verhaal van de eigenaar van de pc erbij geloven, toen er nog Norton Systemworks 2004 op stond was het niet zo traag. Weet niet in hoeverre dat waar is natuurlijk, misschien was het voordat ze G-Data installeerden ook al zo, men verzint wel eens het een en ander om mogelijke eigen fouten te verbergen of mij eerder te hulp te laten komen :P.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Weet iemand nog een winkel waar ik Kaspersky kan kopen. (Ik weet dat je deze online kan bestellen, maar ik heb hier nog wat cd bonnen liggen die ik eraan wil besteden)
Dynabite en Dixons verkopen ze niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,Ik ben op zoek naar een goede gratis virusscanner want ik ben blut op het moment :p
Zouden jullie me kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hier staat een test van diverse populaire virusscanners (al eerder hier genoemd geloof ik). Staan ook een aantal gratis scanners bij (iig AVG en Avast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die pdf file is beschermd met een password :s raar, zou ik die mogen weten? als je het niet mag vertellen in het openbaar kan je me wel een mail ofzo sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik kan er gewoon bij.. misschien werkt het alleen als je vanaf de site zelf er naartoe klikt?

http://av-comparatives.org/, klik op Comparatives en vervolgens op het Report van de on-demand comparative van februari 2007.

[ Voor 7% gewijzigd door Tarin op 13-03-2007 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik dus niet :p ik heb het geprobeert vanaf de site (een paar keer) maar moet nog steeds een password invoeren bij photoshop. hoe raar
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.