Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Dj-sannieboy schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:38:
Heb verder ervaring met Mcafee. Zowel versie 8,9 als 10 zijn gewoon behoorlijk traag.
Ik merkte het zelf niet tijdens het gebruik van de PC. Pas nadat ik McAfee Iinternet Security 8 (2006) verwijderd had merkte ik dat de PC (XP Pro, Athlon 2500+, 512MB) iets sneller opstarte.
Trouwens dat updaten via de browser is echt walgelijk. Tig keer inloggen, en opnieuw opstarten om vervolgens weer een andere update te kunnen instaleren. Nee bedankt.
Inderdaad een aparte manier van handmatig updaten, om een browser te openen. Maar normaliter krijg je de updates gewoon binnen via de automatische updates. Opnieuw opstarten is alleen nodig als er een nieuwe versie van een programma gedownload is, en is dus niet nodig voor elke update.

Trouwens, nu met Internet Security 9 (2007) is de tussenkomst van een browser tijdens handmatig updaten verleden tijd. Ook het installeren van het programma, en de updates, vereisen geen herstart van de PC meer.

[ Voor 53% gewijzigd door lordsnow op 31-10-2006 23:20 . Reden: shorten, clarify ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 23:44
Binnetie schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 14:45:
[...]

Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?
De BitDefender 2 personen 2 jaar updates versie is een aanbieding op dit moment. Jammer dat ze dat er net even niet bij vermelden, nu komt het vreemd over ipv interessant. Het is idd eigenlijk wel de bedoeling dat je dan 5 licensies aanschaft ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Mieze op 01-11-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 09:31
Ik kreeg net bij het updaten van AVG free edition de melding dat deze vanaf 17 januari 2007 niet meer ondersteund wordt.
Gaat AVG dan helemaal geen gratis virusscanner meer aanbieden? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Gummbahla schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:41:
Ik kreeg net bij het updaten van AVG free edition de melding dat deze vanaf 17 januari 2007 niet meer ondersteund wordt.
Dat zou heel goed kunnen. Ik zag zojuist dat AVG Ewido over heeft genomen en wellicht gaan ze steeds meer op de commerciele toer in de nabije toekomst. Misschien een soort betaald AVG-Internet Security pakket oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gummbahla schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:41:
Versie 7.1 wordt dan niet meer ondersteund omdat versie 7.5 er is.
Versie 7.5 is er ook als gratis versie.
Dus even upgraden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
Mijn Kaspersky heeft ook vervanging nodig. (de licentie is ondertussen verlopen).
Nu heb ik laatst bij mijn vriendin de gratis versie van Avast geinstalleerd. Ik had positieve berichten hierover gelezen. Nu kreeg ze laatst de melding dat er een trojan aangetroffen was. Dus wij maar op herstellen of repareren klikken, maar wat er ook gebeurde: er werd niks schoon gemaakt / gerepareerd, whatsoever. Ik kan mij nog herinneren dat dat ook het probleem was met AVG toen ik die nog wel gebruikte. Hij trof vanalles aan (maar veel werd ook gewoon niet gevonden kwam ik later achter) maar kon dat blijkbaar niet opruimen / repareren. Dan heb je dus nog niks aan een virusscanner. Nu wil ik wel een goede virusscanner weer ingestalleerd hebben, maar weet ik niet welke ik nu moet kiezen. Ik neig naar NOD32. Iemand nog een andere suggesties Ik vond Kaspersky altijd erg lekker werken (k heb / had versie 4.5.0.94)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
Vanwege nieuwsgierigheid ben ik van AntiVir naar de twee maand durende trial van BullGuard overgestapt. BullGuard won de grote anti-virussoftware test in de PCM dus vandaar is mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Het interface is fris. Je bladert overal zeer snel doorheen en alles is makkelijk te vinden en te configureren. Het pakket bestaat uit een anti-virusscanner, anti-spyware scanner, een firewall, een spamfilter en de mogelijkheid om online een back-up te maken. Voor dit betaal je € 59 en dan mag je het een jaar gebruiken. Een tweejarig licentie kost € 89.

Om mijn hele PC te scannen doet BullGuard er 25 minuten over. AntiVir deed er bij mij ongeveer 35 minuten erover. Aan het einde van de scan rit wordt er duidelijk gemaakt wat 'ie heeft gevonden (en hoe schadelijk het is) en wat je ermee wilt doen, keurig verzorgd.

Met firewalls heb ik niet zoveel ervaring mee maar ik vind het makkelijk in gebruik om alles in te stellen welke programma's veilig zijn om op te starten. Als ik voor het eerst een programma opstart komt 'ie met een melding of ik het toe mag staan en de optie om die vraag niet meer te stellen wanneer ik hem later weer opstart.

Ik gebruik Thunderbird maar in de spamfilter kan ik alleen uit Outlook en Outlook Express kiezen, geen ervaring mee dus. Geen flauw idee hoe ik Thunderbird erin krijg.

Online back-up heb ik nog niet gebruikt maar zit wel een wizard bij om het te vergemakkelijken. Hetzelfde geldt voor de restore functie, ook een wizard.

BullGuard tijdens het scannen: http://img90.imageshack.us/my.php?image=untitled1rl4.jpg

edit: Je kunt live chatten met de helpdesk wat echt super handig is. Zeer snel komt er een helpdeskmedewerker aan die vriendelijk en duidelijk chat. Ik stelde mij vraag om de spamfilter te gebruiken voor Thunderbird maar de spamfilter is alleen gericht voor Outlook en Outlook Express. Jammer dan, maar iig geweldig support. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 12-11-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een virusscanner die weinig tot normaal geheugen gebruikt en e-mails van outlook express scant op virussen. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
nod32

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Toen ik een paar dagen geleden AVG opstarte las ik dat ik voortaan moet gaan betalen voor AVG en dat de gratis versie die ik nu gebruikt verdwijnt? Heb ik dit nu gelezen of moeten we gaan betalen nu Microsoft AVG meeneemt in Vista?
Zal wel belachelijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 13-09 23:09
D. Ninjai schreef op zondag 12 november 2006 @ 11:02:
Vanwege nieuwsgierigheid ben ik van AntiVir naar de twee maand durende trial van BullGuard overgestapt. BullGuard won de grote anti-virussoftware test in de PCM dus vandaar is mijn nieuwsgierigheid gewekt.

Het interface is fris. Je bladert overal zeer snel doorheen en alles is makkelijk te vinden en te configureren. Het pakket bestaat uit een anti-virusscanner, anti-spyware scanner, een firewall, een spamfilter en de mogelijkheid om online een back-up te maken. Voor dit betaal je € 59 en dan mag je het een jaar gebruiken. Een tweejarig licentie kost € 89.

Om mijn hele PC te scannen doet BullGuard er 25 minuten over. AntiVir deed er bij mij ongeveer 35 minuten erover. Aan het einde van de scan rit wordt er duidelijk gemaakt wat 'ie heeft gevonden (en hoe schadelijk het is) en wat je ermee wilt doen, keurig verzorgd.

Met firewalls heb ik niet zoveel ervaring mee maar ik vind het makkelijk in gebruik om alles in te stellen welke programma's veilig zijn om op te starten. Als ik voor het eerst een programma opstart komt 'ie met een melding of ik het toe mag staan en de optie om die vraag niet meer te stellen wanneer ik hem later weer opstart.

Ik gebruik Thunderbird maar in de spamfilter kan ik alleen uit Outlook en Outlook Express kiezen, geen ervaring mee dus. Geen flauw idee hoe ik Thunderbird erin krijg.

Online back-up heb ik nog niet gebruikt maar zit wel een wizard bij om het te vergemakkelijken. Hetzelfde geldt voor de restore functie, ook een wizard.

BullGuard tijdens het scannen: http://img90.imageshack.us/my.php?image=untitled1rl4.jpg

edit: Je kunt live chatten met de helpdesk wat echt super handig is. Zeer snel komt er een helpdeskmedewerker aan die vriendelijk en duidelijk chat. Ik stelde mij vraag om de spamfilter te gebruiken voor Thunderbird maar de spamfilter is alleen gericht voor Outlook en Outlook Express. Jammer dan, maar iig geweldig support. _/-\o_
Dat is en mooi pakket, voor mijn buren heb ik Bitdefender Internetsecurity 10 gekocht. Werkt perfect en is lekker snel (versie 9 was in mijn ogen toch iets sneller). Maar BullGuard lijkt me ook interressant. In welke PCM stond deze test? Kan je het artikel ergens nalezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:44:
Toen ik een paar dagen geleden AVG opstarte las ik dat ik voortaan moet gaan betalen voor AVG en dat de gratis versie die ik nu gebruikt verdwijnt? Heb ik dit nu gelezen of moeten we gaan betalen nu Microsoft AVG meeneemt in Vista?
Zal wel belachelijk zijn..
Kijk eens een paar posts boven je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
freggy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:42:
Van de gratis virusscanners, zou ik alleen maar op Avira Antivir vertrouwen. Kijk eens naar http://virusscan.jotti.org . Daar zie je informatie over recent gescande bestanden en welke virusscanner iets gevonden heeft. Als je dat regelmatig eens bekijkt, zal je merken dat AVG an Avast veel vaker geen alarm slaan dan Antivir.
kijk ik toevallig eens, en wat zie ik staan onder:
Last file scanned at least one scanner reported something about: akII_franco.exe, detected by:
<alleen avast en avg!>

Alleen avast en avg detecteerden hem als Win32:Crypto.
Of zal dit een vals gevonden virus zijn?

Last file scanned at least one scanner reported something about: Tibia_MULTI-ip_changer.zip, detected by:
<alleen avast!>

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 14-11-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net NOD32 geinstalleerd, moet je nu na elke boot de control center openen om protectie tegen virussen te hebben of word er iets op de achtergrond geopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOD32 werkt gewoon op de achtergrond.
Als alle icoontjes in het control center blauw zijn is het prima.

Je kunt controleren of je virusscanner wel werkt op http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Onderaan staan 4 links naar absoluut onschadelijke bestanden.

Maar die bestanden bevatten een code die door elke virusscanner gedetecteerd moet worden als een EICAR testbestand.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
Binnetie schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:06:
[...]

Dat is en mooi pakket, voor mijn buren heb ik Bitdefender Internetsecurity 10 gekocht. Werkt perfect en is lekker snel (versie 9 was in mijn ogen toch iets sneller). Maar BullGuard lijkt me ook interressant. In welke PCM stond deze test? Kan je het artikel ergens nalezen?
Geen idee in elke PCM 'ie stond. Het was een maand of twee geleden en dat was op stage wat nu inmiddels achter de rug is. Conclusie was dat je algemeen met vele virusscanners hartstikke goed (waaronder BitDefender) zit maar BullGuard werd als beste product bestempeld vanwege zijn inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

freggy schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:42:
Van de gratis virusscanners, zou ik alleen maar op Avira Antivir vertrouwen. Kijk eens naar http://virusscan.jotti.org . Daar zie je informatie over recent gescande bestanden en welke virusscanner iets gevonden heeft. Als je dat regelmatig eens bekijkt, zal je merken dat AVG an Avast veel vaker geen alarm slaan dan Antivir.
Beetje magertjes om alleen af te gaan op wat je af en toe op jotti ziet staan imho. Het zegt namelijk niet veel over de gehele bandbreedte van het verhaal. Naar mijn weten post Jotti ook geen stats wat ook erg lastig is gezien je ook te maken hebt met false positives. De kans is aanwezig dat antivir sneller een false positive afgeeft dan AVG of een andere scanner. Zonder betrouwbare test, en de meningen lopen nogal uiteen over hoe zo'n dergelijke test dient te worden uitgevoerd, kun je geen conclusies uit dit soort zaken trekken. Zo ook de tests in de PCM, computer totaal etc: weinig waarde maar helaas gaat de gemiddelde consument vrijwel altijd op de "beste koop" af.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 14-11-2006 20:13 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een onschuldige test;

Kopieer de onderstaande regel, open kladblok, plak de regel erin, sla het bestand op.
Als het goed is krijg je een melding dat er een virus is ontdekt.

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

edit; bovenstaande regel is van het EICAR testbestand.(staat er ook wel in)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betrouwbare tests vindt je op http://www.av-comparatives.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:06:
NOD32 werkt gewoon op de achtergrond.
Als alle icoontjes in het control center blauw zijn is het prima.

Je kunt controleren of je virusscanner wel werkt op http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Onderaan staan 4 links naar absoluut onschadelijke bestanden.

Maar die bestanden bevatten een code die door elke virusscanner gedetecteerd moet worden als een EICAR testbestand.
bedankt, weet je ook toevallig of t mogelijk is om een wekelijkse scan te draaien zoals bij norton? ik kan wel een on-demand scan in de shedular zetten, maar die doet t dan niet, tenminste, ik zie geen scan verschijnen op t tijdstip datie staat ingesteld

en btw. als mijn control center afgesloten is krijg ik geen melding, dus ik hoop dat die bij elke reboot opstart

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad je aan om te kijken op het officiële NOD32 forum bij "Extra settings for NOD32 v2.5"

Directe link; http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509

Hier staan de beste instellingen voor NOD32, ook het instellen van een wekelijkse scan staat daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 21:41:
[...]

en btw. als mijn control center afgesloten is krijg ik geen melding, dus ik hoop dat die bij elke reboot opstart
Waarschijnlijk zie je alleen het icoontje niet in de taakbalk maar is de service nod32kui.exe wel gestart (zie je in taakbeheer > processen) ????

Wanneer je via; Start > Programma's > Eset > NOD32 Control Center start, zie je het icoontje meestal wel verschijnen.

nod32kui is de grafische interface van NOD32

Het proces nod32kui.exe wordt met vertraging gestart om er zeker van te zijn dat het pas start als NOD32 zelf (nod32krn.exe) gestart is.

Op sommige computers verschijnt het icoontje dan niet in de taakbalk, schijnt wat vaker voor te komen op systemen met een ATI videokaart.

Misschien helpt 't wanneer je de nieuwste drivers voor je videokaart installeert, anders even kijken op het NOD32 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe heb ik alleen de kernel in de task manager zien staan, ik zal bij de volgende boot ff w88 en kijken of de nod32kui.exe zelf opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wanneer je het Control Center opent via start > programma's enz... werkt het dan wel?

En heb je de vorige virusscaner wel helemaal uit je pc verwijdert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn oude virusscanner is helemaal weg zover ik weet, en via start werkt t wel ja, maarja, dit is op mijn "oude" pc, ik ben van plan om een nieuwe te kopen en wou dus NOD32 testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:43:
mijn oude virusscanner is helemaal weg zover ik weet,
Wat was je oude virusscanner?

Sommige virusscanners laten nog aardig wat rommel achter na het verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

symantec corporate, weet niet precies welke versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik een removaltool van Symantec om echt alles te verwijderen na een normale deïnstallatie.

Removal tool kun je op de site van Symantec vinden via deze link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs na de removal tool, start de kui nog niet zelf op, mssn moet ik de control center maar in opstarten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Mijn bitdefender 9 prof. licentie loopt bijna af, tijd om weer eens te kijken wat de beste combo is.

Wat was die website ook alweer die alles naast elkaar had staan?
gevonden :)

Wat geniet jullie voorkeur? Een compleet internet security pakket of losse programma's (AV en firewall los)?

[ Voor 3% gewijzigd door Magic666 op 15-11-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:12:
zelfs na de removal tool, start de kui nog niet zelf op, mssn moet ik de control center maar in opstarten zetten
Het komt vaker voor, en op elke pc is het weer iets anders dat 't probleem veroorzaakt...

Maar vrijdag komt NOD32 versie 2.7 uit, misschien is 't probleem dan ook opgelost...?

-edit- vrijdag komt de NL versie nog niet uit, alleen de Engelse, Slowaakse en Tsjechische versie.... ;(
Maar de NL versie laat vast niet lang op zich wachten... :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de engelse versie dus ik heb hem vrijdag al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Ben overgestapt van Bitdefender 9 prof. naar Kaspersky IS 6.0 (trial versie).
Full system scan gedaan en wat schetst mijn verbazing? KIS vind gelijk een trojan in virtualdub!

het gaat om Trojan-PSW.Win32.Delf.sp Bitdefender heeft deze dus nooit gevonden... Deze trojan schijnt passwords te stelen dus vrij heftig zeg maar.

KIS heeft nu al een voorsprong ;)
Het enige wat ik uit heb gezet is de http scanning: mijn downloadsnelheid ging van 1.91 Mb/sec naar een kleine 700....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 17:27:
het gaat om Trojan-PSW.Win32.Delf.sp Bitdefender heeft deze dus nooit gevonden... Deze trojan schijnt passwords te stelen dus vrij heftig zeg maar.
In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat het hier waarschijnlijk om een false positive gaat.
Update je bases en scan de betreffende file nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

heb hem al gedelete ;) (bases waren geupdate neem ik aan, tijdens de installatie heeft ie alles toch geupdate?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:35:
heb hem al gedelete ;) (bases waren geupdate neem ik aan, tijdens de installatie heeft ie alles toch geupdate?)
Als je de file via KIS hebt verwijderd, dan staat die nog in quarantine.
De false positive is van eerder deze week, geloof dat die slechts 2-3 uur aanwezig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

had al een clean up gedaan, geeft verder niet. KIS bevalt iig beter dan Bitdefender.

1 vraag alleen nog: ik heb mijn internetzone op stealth staan maar op shields up staat alles op closed ipv stealth, komt dat omdat ik de trialversie draai?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker dat het niet je router is die wordt gescand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

De site scant 84.xxx.xx.xxx Is dat het adres van mijn router? nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:35:
De site scant 84.xxx.xx.xxx Is dat het adres van mijn router? nee toch?
Kijk eens wat je lokale IP is. Als dat verschilt met het IP dat gescand wordt, wordt je router gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

is inderdaad anders, lokale ip is een 192 nummer. Dus als mijn router gescand wordt kan er geen stealth komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt (mogelijk) aan de config van je router, niet aan de instellingen van KIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

is verder niet erg natuurlijk, als ik maar beschermd wordt ;)

Zoals gezegd bevalt KIS mij beter dan Bitdefender, denk dat ik KIS voor een jaartje ga proberen. Tenzij er betere pakketten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Hmm, elke Kaspersky Anti Virus 6, blijft hangen en geeft een error bij het updaten van de virusscanner.. Vaag, foutje van Kaspersky? Meer mensen hier last van ?

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Alex3305 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:34:
Hmm, elke Kaspersky Anti Virus 6, blijft hangen en geeft een error bij het updaten van de virusscanner.. Vaag, foutje van Kaspersky? Meer mensen hier last van ?
Net even op hun site gekeken: KAV 6.0 update error FAQ... had het probleem ook :)

[ Voor 48% gewijzigd door ironx op 23-11-2006 10:06 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:55

nFo

ironx schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:58:
[...]

Net even op hun site gekeken: KAV 6.0 update error FAQ... had het probleem ook :)
Het werkt weer na die instructies. :)
Kaspersky gaf steeds een error om de paar minuten.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
ironx schreef op donderdag 23 november 2006 @ 09:58:
[...]

Dankjewel, nu werkt het wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Momenteel draai ik ZoneAlarm (Pro) + Avast (Pro) + AVG Antispyware (en af en toe scannen met Ad-Aware).
Maar de laatste tijd doet ZoneAlarm wat irritant i.c.m. WLM (=het vroegere MSN) dat ik van plan ben een nieuwe Firewall erop te gooien... voldoet Outpost, of is er nog een 'betere'?

En Avast.. hij doet zijn werk wel, maar soms krijgt hij de trojan niet meteen verwijderd ; beter NOD32 aanschaffen? [Of Bitdefender 10]

En als laatste, blijf ik best bij AVF AntiSpyware, of is Windows Defender aan te raden (of iets anders)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 19:44
mischien een domme vraag, maar ik weet er ook neit veel af, en ik heb niet genoeg tijd om dit hele forum door te spitten(sorry)

mijn oude virusscanner(blocker/firewall) heeft zijn tijd weer gehad, en ik ben dus opzoek naar een neiuwe. ik heb geen geld beschikbaar voor er eentje in de winkel te kopen, dus ik vroeg me af of er een goede gratis virus scanner met firewall beschikbaar is? dank u^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:38
Mijn mening:

Avast is gewoon BAGGER!! pak idd nod32 of kaspersky (Fsecure bijna hetzelfde). Bitdefender is ook nog altijd beter dan Avast. Antivir begint ook op te komen, goede heuristics, laatste paar test goed uit de bus gekomen. Laatste trojan test die ik heb gezien stond hij zelfs hoger dan Kaspersky :9

Qua firewall is zonealarm zeker niet slecht! Wil je iets anders pak dan Outpost. Prima firewall!

Zonealarm 7.0 is nu in BETA fase en bevat nu kaspersky antivirus. Hierdoor wordt het een heel stuk beter! Mischien dat je eens naar de beta kunt kijken?

[ Voor 14% gewijzigd door Bart1983 op 28-11-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
Bart1983 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:51:
[...]

Mijn mening:

Avast is gewoon BAGGER!! pak idd nod32 of kaspersky (Fsecure bijna hetzelfde). Bitdefender is ook nog altijd beter dan Avast. Antivir begint ook op te komen, goede heuristics, laatste paar test goed uit de bus gekomen. Laatste trojan test die ik heb gezien stond hij zelfs hoger dan Kaspersky :9

Qua firewall is zonealarm zeker niet slecht! Wil je iets anders pak dan Outpost. Prima firewall!

Zonealarm 7.0 is nu in BETA fase en bevat nu kaspersky antivirus. Hierdoor wordt het een heel stuk beter! Mischien dat je eens naar de beta kunt kijken?
Dan neig ik toch meer richting NOD32 ; ik ga zeker eens kijken naar de beta.
Nuttige informatie! [en indien dit nog niet voldoet gaat Outpost erop, maar die ziet er niet erg 'strak uit' vind ik]

En @ (2posts geleden): gratis virusscanners:
- Antivir (zie vorige posts) ; zelf nog niet gebruikt maar lijkt me niet slecht
- AVG ; heel goede scanner (maar je wordt er wel aan herrinerd dat je ook ervoor kunt betalen:p)
- Avast! ; heb ik momenteel, maar gaat er zeer binnenkort vanaf ;)

Gratis firewall:
- ZoneAlarm (veruit de meest gebruikte, enkel even problemen gehad met WLM (=MSN))
- Outpost ; veel goeds over gehoord, maar (nog) geen ervaring mee

[ Voor 6% gewijzigd door -flip- op 28-11-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:38
-flip- schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:10:
[...]

Gratis firewall:
- ZoneAlarm (veruit de meest gebruikte, enkel even problemen gehad met WLM (=MSN))
- Outpost ; veel goeds over gehoord, maar (nog) geen ervaring mee
Comodo firewall is ook gratis en komt als beste uit de leaktest:

http://www.matousec.com/p...is/leak-tests-results.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik vragen wat er mis is met AVAST??

Heb altijd met norton gewerkt en deze vertraagde mijn systeem gigantisch... Heb er nu avast opgezet en deze werk sneller fijner en vind dingen die norton lekker liet lopen.....

misschien dat het al voorbij gekomen is maar ik vond dit even makkelijker dan het hele topic doorlezen... ben ik zo weer een uur verder...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:18:
mag ik vragen wat er mis is met AVAST??

Heb altijd met norton gewerkt en deze vertraagde mijn systeem gigantisch... Heb er nu avast opgezet en deze werk sneller fijner en vind dingen die norton lekker liet lopen.....

misschien dat het al voorbij gekomen is maar ik vond dit even makkelijker dan het hele topic doorlezen... ben ik zo weer een uur verder...
Toch is dat laatste eigenlijk wel de bedoeling op GoT... Tip: zet de paginalengte op 999 (eventueel tijdelijk), dan kun je gewoon zoeken op avast en heb je binnen een paar tellen gevonden wat je zocht.

Ik ben het op zich wel met vorige schrijvers eens dat Avast een slechte scanner is. Ik heb het eens een tijdje gebruikt en er snel weer af geknikkerd. Het punt is dat hij gewoon niet alle virussen tegenhoudt, terwijl hij ze wel kent. Ik verwacht bijvoorbeeld dat een virusscanner een executable doorzoekt op het moment dat ik hem opstart, en afbreekt als er een virus in zit. Deed Avast niet, dat zei doodleuk een seconde later dat ik nu een virus had. En verwijderen, homaar. Uiteindelijk moest ik alles formateren en een backup terugzetten voor het weer goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 06:19:
[...]

Toch is dat laatste eigenlijk wel de bedoeling op GoT... Tip: zet de paginalengte op 999 (eventueel tijdelijk), dan kun je gewoon zoeken op avast en heb je binnen een paar tellen gevonden wat je zocht.

Ik ben het op zich wel met vorige schrijvers eens dat Avast een slechte scanner is. Ik heb het eens een tijdje gebruikt en er snel weer af geknikkerd. Het punt is dat hij gewoon niet alle virussen tegenhoudt, terwijl hij ze wel kent. Ik verwacht bijvoorbeeld dat een virusscanner een executable doorzoekt op het moment dat ik hem opstart, en afbreekt als er een virus in zit. Deed Avast niet, dat zei doodleuk een seconde later dat ik nu een virus had. En verwijderen, homaar. Uiteindelijk moest ik alles formateren en een backup terugzetten voor het weer goed was.
goede tip, ga ik direct even doen.. ( had daar geen ens aan gedacht btw)

Verder weet ik niet welke versie van avast jij gebruikt had, tegenwoordig houd hij dat wel tegen. Al download je nog iets sufs van internet direct toeters en bellen en je kan er niet meer bij.

Zelfs verkeerde active x componenten worden tegen gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

grun93 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 06:19:Tip: zet de paginalengte op 999 (eventueel tijdelijk), dan kun je gewoon zoeken op avast en heb je binnen een paar tellen gevonden wat je zocht.
Of je zet /?limit=999 achter het topic nadat je op de titel ervan clickt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ga eens naar http://virusscan.jotti.org/ en klik af en toe eens op refresh. Je zal gauw wel zien dat Avast behoorlijk meer malware niet kent dan het gemiddelde. Qua gratis virusscanner steekt Antivir er met kop en schouders bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
freggy schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:18:
Ga eens naar http://virusscan.jotti.org/ en klik af en toe eens op refresh. Je zal gauw wel zien dat Avast behoorlijk meer malware niet kent dan het gemiddelde. Qua gratis virusscanner steekt Antivir er met kop en schouders bovenuit.
Die virusscan van jotti is niet geheel representatief voor normale desktopgebruikers. Jotti's site maakt gebruikt van de linux versies van de gebruikte virusscanners. Er zit bij bepaalde vendors verschil in detectiegraad tussen windows- en linuxversies. Je mag dan ook geen conclusies trekken over welke de beste is en welke niet.
De site is bedoeld om bestanden te scannen die je niet vertrouwd, niet om virusscanners met elkaar te vergelijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 29-11-2006 20:16 ]

• -flip-
Inderdaad slechte vergelijking. Heb eigenlijk nergens vergelijkingen gevonden die recent zijn... op de oudere recencies de ik gevonden heb kwam Avast er inderdaad niet zo goed uit ; NOD32 was iets beter, enkel op vlak van gebruiksvriendelijkheid scoorde deze wat minder... ik heb hier allessinds geen problemen mee :)

• Miki
-flip- schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:50:
Inderdaad slechte vergelijking. Heb eigenlijk nergens vergelijkingen gevonden die recent zijn... op de oudere recencies de ik gevonden heb kwam Avast er inderdaad niet zo goed uit ; NOD32 was iets beter, enkel op vlak van gebruiksvriendelijkheid scoorde deze wat minder... ik heb hier allessinds geen problemen mee :)
Goede testen vind je op www.av-comparatives.org. Naast de resultaten is het ook interesant om de gehele rapporten te lezen. Daarin wordt namelijk uitgelegd hoe er is getest en wat er allemaal bij komt kijken. De scores willen namelijk niet alles zeggen, goed voorbeeld is bijvoorbeeld het aantal "false positives" die worden gemeld.

Wat daarnaast zeer de belangrijk is, is de persoonlijke keuze. Ik vind NOD32 fijn omdat ik ontzettend veel kan instelllen. Andere vinden dit weer vervelend en preferen een simpele AV.
Het kostenplaatje kan ook nog een rol spelen bijvoorbeeld. Mocht je het niet breed hebben of geen zin hebben om geld uit te geven dan kun je ook bijvoorbeeld een combinatie doen van: Antivir Personal + MS Antispyware + Comodo Firewall of AVG + Spybot S&D + ZoneAlarm FirewallFree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 19:43
Weet iemand hoe het zit met de gratis versie van ANtiVir? Is deze ALTIJD gratis? Of moet je na 1 jaar een licentie kopen? Ik had zoiets gehoord maar kan nergens een bevestiging vinden.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Flappie schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:54:
Weet iemand hoe het zit met de gratis versie van ANtiVir? Is deze ALTIJD gratis? Of moet je na 1 jaar een licentie kopen? Ik had zoiets gehoord maar kan nergens een bevestiging vinden.
Het is gratis totdat Antivir anders besluit. Op jouw vraag kan denk ik niemand antwoord geven. Maar zelfs als je na een jaar (hoe kom je aan die termijn?) moet betalen kun je het altijd weer verwijderen en een andere gratis scanner zoeken. Waarom zou je dat niet doen? Ik weet wel dat Antivir alvast 6 virussen op m'n systeem vond die AVG Free had laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 19:44
mooi zo, ik heb antivir en Comodo Firewall gedownload, en running. bedankt he, die antivir doet zen werk goed, en scant sneller als me vorigge virus scanner.

greetz alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
Ik heb de opracht gekregen een virusscanner te kiezen voor een bedrijf met iets minder dan 25 computers, een fileserver en een exchange server.

Alle binnenkomende mail op de exchange gaat eerst langs een mailfilter (ClamAV, SA, etc), daar heb ik dus geen dure scanner meer voor nodig.

De fileserver en workstations moeten echter nog wel beveiligd worden, ik heb zakelijke ervaringen gezocht over McAfee en Kaspersky. Ik kon echter geen goede reviews en meningen vinden over de zakelijke versies van vooral kaspersky. Als ik naar de websites van deze fabrikanten kijk lijken de softwarepaketten grotendeels dezelfde features te bieden.

Wat belangrijk is voor mij:
- Niet overbodig ingewikkelde, transparante en duidelijk centraal beheer van de scanners op de workstations.
- Updates het liefst via centrale server, niet iedere workstation apart via de beperkte internetverbinding
- Goede bescherming
- Prijs kwaliteit verhouding (liever grotere investering dan slechter produkt)
- Kleine impact op prestaties van workstations.
- Gebruikers van workstations mogen niet met vragen geconfronteerd worden over bijvoorbeeld updates of geplande scan acties.

Graag zou ik enkele -zakelijke- ervaringen willen horen over de bovenstaande producten en advies over wat ik het beste zou kunnen aanschaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door JasperE op 06-12-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
Hallo,
Jammer genoeg geen ervaring met dit product in bedrijfsomgeving, maar privé 100% tevreden.

Dus neem misschien een kijkje op:
Workstation: http://www.nod32.nl/purchase//Producten/Werkstations.aspx
Fileserver: http://www.nod32.nl/purchase//Producten/fileserver.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Over NOD32 hoor ik ook goede verhalen en is ook te overwegen, maar toch ben ik vooral geinteresseerd in de zakelijke ervaringen, ook voor dit product.
(De kwaliteit van een thuisversie zou ik namelijk op andere punten beoordelen dan een zakelijke versie.)

[ Voor 36% gewijzigd door JasperE op 06-12-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Windows Live OneCare: eerste ervaring.....wat een drama....

Ongeveer 2 jaar Kaspersky gebruikt, mijn serial is nu dus afgelopen dus ik heb even voor de gein windows live onecare erop gezet....hun antispywareproduct was erg goed, dus ik dacht, dit zal ook wel goed zijn.

Nou mooi niet dus, ik kom dus een verdacht bestandje tegen, nog even gescand, maar niks gevonden met nieuwste definities. Dus uitgevoerd, en ja hoor.....

Kaspersky 4.0.2.24 04.29.2006 Trojan-Proxy.Win32.Horst.aj

op mijn systeem.....

Conclusie: Windows Live OneCare is nog duidelijk niet af of een prul van een antivirusproduct....

2 jaar Kaspersky: 0 virussen
1 week OneCare: minimaal 1 virus.....

En het ergste: de topfirewall die erbij zit herkende de trojan als een legit programma en laat hem dus meteen door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

iemand ervaring met online kopen van kaspersky? ik heb via de engelse site gekocht 2 jaar subscription
kreeg download link, die gebruikt en geinstalleerd, betaald met cc, netjes pdf bon etc opgeslagen

alleen ik heb geen key ontvangen zowel geen .key file als geen confirmation e-mail
iemand een idee hoe lang dat normaal duurt?

heb al een mail gestuurd naar sales@kaspersky, maar ook daarvan geen confirmation email gekregen dat die aangekomen is

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
OD-Frozen schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:15:
Over NOD32 hoor ik ook goede verhalen en is ook te overwegen, maar toch ben ik vooral geinteresseerd in de zakelijke ervaringen, ook voor dit product.
(De kwaliteit van een thuisversie zou ik namelijk op andere punten beoordelen dan een zakelijke versie.)
nod32 heeft een fijne centrale beheersinterface waarmee je centraal de settings van de clients kan instellen en zelfs remote clients kan deployen.

doet onder voor symantec system console of mcafee protection pilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
Zwelgje schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:33:
[...]

nod32 heeft een fijne centrale beheersinterface waarmee je centraal de settings van de clients kan instellen en zelfs remote clients kan deployen.

doet onder voor symantec system console of mcafee protection pilot
Op welke punten doet de centrale beheersinterface van nod32 dan onder voor die van mcafee? Welk product zou jij gebruiken/aanraden voor een netwerk als het mijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Draai hier McAfee Virusscan Enterprise 8.5.0i, werkt perfect hier voor al mijn werkstations en server. Ook onder Vista geen enkel probleem. Altijd al een McAfee Enterprise fan geweest, voorheen 8.0 en daarvoor 7.0 als ik het goed heb :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een virusscanner met ingebouwde registery control, net zoals Kaspersky, maar die trail is nu verlopen (:P) dus moet ik een andere. Ik heb nu NOD32 geinstalleerd, maar die heb ook geen registery control. Verder heb ik alleen gewone virusscan nodig, en dat ie je bestanden controleerd als je deze open. Verder niets interesants, firewall heb ik al.... Het liefst wil ik hem gratis...maar betaald mag eventueel ook wel...

Wat is voor mij nu de beste virusscanner??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
OD-Frozen schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:10:
[...]

Op welke punten doet de centrale beheersinterface van nod32 dan onder voor die van mcafee? Welk product zou jij gebruiken/aanraden voor een netwerk als het mijne?
typo van mijn kant :P ik bedoelde doet niet onder voor symantec of mcafee

nod32 is een prima pakket voor je, symantec trouwens ook (vooral de sbs versie voor kleinere bedrijven daar zit ook een exchange scanner in die erg fijn is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:41:
Ik zoek een virusscanner met ingebouwde registery control, net zoals Kaspersky, maar die trail is nu verlopen (:P) dus moet ik een andere. Ik heb nu NOD32 geinstalleerd, maar die heb ook geen registery control. Verder heb ik alleen gewone virusscan nodig, en dat ie je bestanden controleerd als je deze open. Verder niets interesants, firewall heb ik al.... Het liefst wil ik hem gratis...maar betaald mag eventueel ook wel...

Wat is voor mij nu de beste virusscanner??
Waarom gebruik je dan geen aparte register monitor i.s.m. een gratis of betaalde av? http://www.microsoft.com/...reads/processmonitor.mspx

Zoals ik al eerder aangaf kun je ook met creatief combineren ook een zogenaamde "suite" creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
Miki schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:43:
[...]

Waarom gebruik je dan geen aparte register monitor i.s.m. een gratis of betaalde av? http://www.microsoft.com/...reads/processmonitor.mspx

Zoals ik al eerder aangaf kun je ook met creatief combineren ook een zogenaamde "suite" creeren.
Mmm.. dan bestaat wel da kans dat deze programma's elkaar gaan tegenwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
-flip- schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:04:
[...]

Mmm.. dan bestaat wel da kans dat deze programma's elkaar gaan tegenwerken ;)
Hoezo tegenwerken :? Of je gebruikt alleen Kaspersky met ingebouwde register controle of je gebruikt een AV zonder registermonitor samen met processmonitor (zie link)....beats me maar misschien was ik niet duidelijk blijkbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
Miki schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:14:
[...]

Hoezo tegenwerken :? Of je gebruikt alleen Kaspersky met ingebouwde register controle of je gebruikt een AV zonder registermonitor samen met processmonitor (zie link)....beats me maar misschien was ik niet duidelijk blijkbaar 8)7
100% duidelijk ; maar gebruik antivirus+anti-spyware+registermonitor+firewall ; en je zal zien dat je met een suite veel beter zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Voorheen gebruikte ik altijd Kaspersky met een 'minder legale' key. Altijd tevreden over geweest totdat men bij Kaspersky een hoop keys ging blacklisten.

Vandaag heb ik dan toch maar een licentie gekocht samen met m'n vader (2 licenties voor 39,95) en alles draait nu weer goed.

Maar wat me gewoon opgevallen is, in die korte tijd dat ik even geen Kaspersky op mijn pc had, en tussendoor even tijdelijk McAfee geinstalleerd had dat talloze trojans hier gebruik van hebben gemaakt en zich op m'n pc hadden genesteld. (Ja, ik heb normaal gesproken een poort openstaan voor Azureus, nu dus niet meer). McAfee vond deze trojans dus niet, pas toen ik Kaspersky weer installeerde kwamen de trojans tevoorschijn. Hetzelfde heb ik een jaar geleden ook gehad, nog voor dat ik uberhaupt Kaspersky gebruikte. Toen had ik ook McAfee. Nadat ik Kasperksy had geinstalleerd kwamen er 13 trojans tevoorschijn. McAfee komt nooit weer bij mij op de pc, dan nog liever AVG.

Kaspersky Security Center 6.0, zoals ik em vandaag gekocht heb, vreet op sommige momenten wel aardig wat resources, vooral het onderdeel AVP.exe.

Maar voor de rest, enkel tevreden over Kaspersky. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
-flip- schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:24:
[...]

100% duidelijk ; maar gebruik antivirus+anti-spyware+registermonitor+firewall ; en je zal zien dat je met een suite veel beter zit ;)
Leg eens uit, want in mijn optiek zit aan een suite meestal vaak nadelen. In zo'n suite zit meestal een zwak onderdeel in verhouding tot de resterende onderdelen. Om als voorbeeld te noemen; bij kaspersky suite vind ik bijvoorbeeld de firewall minder goed dan de firewall van de Zonealarm suite. Zonealarm daarin tegen heeft/had (ik weet van de beta af, die KAV engine heeft) een zeer matige antivirus t.o.v. Kaspersky.

Mijn huidige zelf gemaakte suite bestaat uit nod32 met outpost firewall en ik nergens iets gemerkt wat elkaar zou tegen werken. Als dat wel het geval zou zijn dan is het toch echt een kwestie van instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Is het normaal dat een virusscan van de gehele computer met Kaspersky zo lang duurt? Anders duurde het ook nooit zo lang?

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/plaatjes/pic001.png

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
Miki schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:32:
[...]

Leg eens uit, want in mijn optiek zit aan een suite meestal vaak nadelen. In zo'n suite zit meestal een zwak onderdeel in verhouding tot de resterende onderdelen. Om als voorbeeld te noemen; bij kaspersky suite vind ik bijvoorbeeld de firewall minder goed dan de firewall van de Zonealarm suite. Zonealarm daarin tegen heeft/had (ik weet van de beta af, die KAV engine heeft) een zeer matige antivirus t.o.v. Kaspersky.

Mijn huidige zelf gemaakte suite bestaat uit nod32 met outpost firewall en ik nergens iets gemerkt wat elkaar zou tegen werken. Als dat wel het geval zou zijn dan is het toch echt een kwestie van instellen.
In een suite zit inderdaad meestal een zwak onderdeel zoals je zelf al zei.
NOD32 (antivirus) & Outpost (firewall) hebben niks met elkaar te maken, en zullen elkaar ook niet tegen werken ; maar installeer zonealarm pro, avg anti-spyware, ... en je zult zien wat ik bedoel ;)

Misschien ben je dan wel beter beveiligd (wat ik dan wel betwijfel), je computer wordt er alleen maar slomer van.

Hier trouwens net dezelfde 'opstelling' als bij jou ;)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik gebruik al jaaaaaren AVG Free, toevallig liep ik vandaag via Comodo Firewall (freeware) tegen Comodo Antivirus (ook freeware) aan. Iemand ervaringen hiermee?

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik twijfel nu tussen NOD32 en Kaspersky... :X

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mini Poeper schreef op donderdag 14 december 2006 @ 17:17:
Ik twijfel nu tussen NOD32 en Kaspersky... :X
Van beide is een trial beschikbaar. Geen probleem dus.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:59
Mijn brakke NIS abonnement is bijna verlopen (yay! ^^) en ben op zoek naar een nieuwe maar betere set...

Qua virusscanner wordt het sowieso NOD32.. maar wat erbij?
Ik dacht zelf aan NOD32 + Sygate Personal Firewall.
Vinden jullie dit een goede combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:43:
[...]

Tenzij de functionaliteit drastisch is veranderd, is dat toch geen realistische optie?
Dan zou je constant de logs bij moeten houden en dan manueel dingen ongedaan moeten maken.
Snowwie schreef op woensdag 13 december 2006 @ 00:40:
Is het normaal dat een virusscan van de gehele computer met Kaspersky zo lang duurt? Anders duurde het ook nooit zo lang?

[afbeelding]
Heb alleen 60411 hier direct bij de hand, die atm nog niet in het Nederlands beschikbaar is.
Ik geloof dat bij 6030x het geval is dat je bij Settings/Service de instelling hebt dat V6 moet vertragen als het systeem met andere dingen bezig is. Zet die functionaliteit eens uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:28:
[...]

Tenzij de functionaliteit drastisch is veranderd, is dat toch geen realistische optie?
Dan zou je constant de logs bij moeten houden en dan manueel dingen ongedaan moeten maken.
Realistisch en werkbaar is natuurlijk verse twee, monitoren van je register gratis...antwoord ja. Daarbij het ging erom of er op dit moment een antivirus is met een registermonitor/controle. Naar mijn weten heeft alleen KAV/KIS6 dit, vandaar dat dan het enige "redelijke" andere advies deze processmonitor zou zijn in samenwerking met een andere av.
Let wel dat dit programma een update is van het oude regmon van Sysinternals. Er is dus wel het 1 en ander veranderd en verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
blacktarantulaX schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:12:
Mijn brakke NIS abonnement is bijna verlopen (yay! ^^) en ben op zoek naar een nieuwe maar betere set...

Qua virusscanner wordt het sowieso NOD32.. maar wat erbij?
Ik dacht zelf aan NOD32 + Sygate Personal Firewall.
Vinden jullie dit een goede combi?
Neen. Waarom niet? --> Simpel ; Sygate 'bestaat' niet meer (wordt niet meer geupdate), is al een tijdje geleden overgenomen door Symantec (lees NORTON).
Misschien eens kijken naar ZoneAlarm, Comodo of Outpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik gebruik de combi NOD32 en Comodo.

Nod32 is lekker licht en betrouwbaar.
Voor Comodo geldt hetzelfde.

Mijn afwegingen voor een virusscanner en firewall zijn :
Betrouwbaarheid, optimale performance en minimale belasting.

ZoneAlarm (free) komt er in de huidige vorm niet meer in, dit product biedt niet die betrouwbaarheid die anderen bieden die ook gratis zijn.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Even een vraagje aan jullie. Het gaat over gezinslicenties.
Ik heb al gezocht in dit topic, niks gevonden.

Mijn vraag is, is er een bedijf dat AV-gezinslicentie biedt voor minimaal/maximaal 4/5 PC's? Norton bood het wel, maar heeft het pas weer omgegooid zodat wij één 'gezinslicentie' voor 3 pc's moeten kopen en nog 1 of 2 pakketten los. Een dure aangelegenheid.

Bovendien ben ik niet helemaal kapot van Norton (systeemperformance = min min min)

Dus een tip voor een goed gratis pakket is ook goed (goed, want denk aan jonge broertjes die bij alles op ja klikken).

[ Voor 8% gewijzigd door Otherside op 16-12-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Otherside schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 15:04:

Dus een tip voor een goed gratis pakket is ook goed (goed, want denk aan jonge broertjes die bij alles op ja klikken).
Als ik jou was zou ik gewoon Avira AntiVir PersonalEdition Classic nemen en dat op elke pc zetten. Gratis en volgens AV-Comparatives gewoon een uitstekende scanner. Enig nadeel is dat je niet weet hoe lang de updates ondersteund worden, maar dan kun je evt. later alsnog naar AVG-Free gaan. Voor het geld dat je uitspaart kun je een lekker kerstdiner op tafel zetten :P Link naar Avira Antivir is deze:

http://www.free-av.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Mijn vraag is, is er een bedijf dat AV-gezinslicentie biedt voor minimaal/maximaal 4/5 PC's?
Zo'n bedrijf is bijvoorbeeld Dr.Web (www.drweb.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even een vraagje aan jullie. Het gaat over gezinslicenties.[...]
F-prot 6. Een corporate licentie voor 10 PC's voor 38.15 euro in totaal. (één home licentie kost 22.13 euro, selecteer je er hiervan twee dan geeft het formulier zelf aan dat het voordeliger is om dan maar een corporate licentie te nemen die 10 computers dekt) http://www.f-prot.com/products/home_use/win/

Echter: F-prot 3.16x was een verouderd (geen pop3 protectie etc.) product wat ook het nodige gezeik kon geven. Op sommige computers werd alles heel traag en dit kon soms gewoon niet opgelost worden. Vooral op PC's met maar 256MB kon dit zeer problematisch zijn. Het rare was wel weer dat als het pakket wel goed draaide je amper merkte dat het aanwezig was. Nu is dus versie 6 uit (ze hebben 4 en 5 blijkbaar overgeslagen) en dit is wel een modern product, maar hier heb ik nog geen enkele ervaring mee. De vraag is of het product nu wel volledig in orde is. Je kan iig een trial downloaden. Overigens heb ik 3.16 nog wel draaien bij een klein bedrijf gezien de geringe prijs en omdat als het wel werkt er weinig mis mee is. Op enkele computers waarop F-prot gezeur gaf heb ik NOD32 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ik heb nu bullguard V 7.0 voorheen nis. 2005 en die liet wel eens heel vaak een steekje vallen zie hier een log (leuk voor google) na install. bulguard en een volledige syteem scan.

----[ Infected Files ]------------:-((((( :(

Malware: Backdoor.Ciadoor.13 :X
C:\Documents and Settings\Evelien\Local Settings\Temp\Rar$EX00.703\NIS cracker by team-CyRaC.exe
F:\RECYCLER\S-1-5-21-1078081533-573735546-682003330-1003\Df17.zip=>NIS cracker by team-CyRaC.exe

Malware: Backdoor.Iroffer.B 8)7
C:\WINDOWS\system32\drivers\Wingen\service.exe

Malware: Generic.XPL.CodeBase.F5D96A93
C:\Documents and Settings\\Evelien\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\BVAT6MFS\35[1].htm
C:\Documents and Settings\\Evelien\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\G06D8TM1\35[1].htm

Malware: Trojan.Klone.H :(
C:\Documents and Settings\Evelien\\Local Settings\Temp\mst1C.tmp

Malware: Trojan.PWS.Ras.A
O:\software\all. window´s\xpnew-key\Validate Windows Xp with New Key\keyfinder.exe
O:\software\all. window´s\xpnew-key\Validate.Windows.XP.with.New.Key-Dropje.rar=>Validate Windows Xp with New Key\keyfinder.exe
O:\software\all. window´s\xpnew-key\Validate.Windows.XP.with.New.Key-Dropje.rar.vol0+1.PAR2=>(RAR Sfx g)=>Validate Windows Xp with New Key\keyfinder.exe

Malware: Virtool.HiddenRun.B
C:\WINDOWS\system32\drivers\Wingen\LSASS.exe

Malware: Win32.Worm.Kelvir.BP
F:\sharerazaa\downloadrazaa\chrome specforce -crack* nocd+serial+genkey(1).rar=>CHROME SPECFORCE CRACK NOCD+SERIAL+GENKEY\Comment Gagner gros sur internet by ANGE\La 1Ŝre astuce pour tricher avec eurobarre\Eurofake.exe
F:\sharerazaa\downloadrazaa\Chrome.Specforce.[Game.Pc].[WwW.LiMiTeDiVx.CoM]\Chrome Specforce Crack+Nocd+Serial+Genkey.rar=>CHROME SPECFORCE CRACK NOCD+SERIAL+GENKEY\Comment Gagner gros sur internet by ANGE\La 1Ŝre astuce pour tricher avec eurobarre\Eurofake.exe

Results after ROUND 0 >:)

Scan started: Sunday, December 03, 2006 18:11:34
Scan duration: 0 days, 02 hours, 26 minutes, 35 seconds
Infections solved: 0
Infections left: 12
Viruses left: 7

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
objectief2 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:17:
[...]

Als ik jou was zou ik gewoon Avira AntiVir PersonalEdition Classic nemen en dat op elke pc zetten. Gratis en volgens AV-Comparatives gewoon een uitstekende scanner. Enig nadeel is dat je niet weet hoe lang de updates ondersteund worden, maar dan kun je evt. later alsnog naar AVG-Free gaan. Voor het geld dat je uitspaart kun je een lekker kerstdiner op tafel zetten :P Link naar Avira Antivir is deze:

http://www.free-av.com/
Dankjewel, klinkt goed. (Bijvoorbeeld: http://helpero.com/news/S...on-Classic-Review_94.html )
Enige minpuntje is dat hij dus niet op emails scanned. Dat zou wel weer handig zijn voor de PC beneden, maar met de functies die ie wel heeft zijn er al zeker 2 PC's volledig veilig. Dat scheelt weer 30/40 x2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik ben op dit moment NOD32 aan het testen (29 dagen left) en het ziet er goed uit. Vond 8 virussen / spyware terwijl ik zojuist AVG had gedeinstalleerd. AVG had deze dus niet gezien...

Moet wel even wennen aan de interface en wat het verschil is tussen bepaalde acties. Een voorbeeld bij het scannen heb je "Alleen scannen" of "Schonen" (NL versie :P) maar wat nu precies het verschil er tussen is, is nog onduidelijk.

Ook duurde de eerste keer scannen bijna 5 uur, dat was wel erg lang. (lag blijkbaar ook aan een lading van temp internet files, etc).

Bij een van de scans gaf hij dit aan:

Aantal gescande bestanden: 244471
Aantal gevonden virussen: 8
aantal geschoonde bestanden: 1
aantal nog geïnfecteerde bestanden: 1
Afgerond om: 10:14:34 Totale tijd om te scannen: 4396 sec (01:13:16)

Betekent dit bijvoorbeeld dat ik nu nog een virus heb ofdat deze in quarantine staat?

Latere scans geven geen virus infecties meer aan.

Zelf ben ik ook nog aan het kijken naar Kaspersky omdat die ook in veel testen goed uit de bus komt. Die zal ik hierna evalueren.

http://www.catalogged.net/

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik zal mijn ervaringen eens posten :P

Ik heb scande vroeger met Norton antivirus, maar ik ben sinds kort HELEMAAL afgestapt van die mening dat norton "goed" is.

Ik ben nu overgestapt naar avast, de gratis versie.

Het doorslaggevende wass nu: ik laat avast op een van mijn pc's die al jaren beveiligd is door norton eens scannen en ineens vind hij 2 trojans die er al een paar jaar opstaan terwijl ik de dag ervoor nog eens norton een volledige systeemscan liet doen (volledig up-to-date).

een aanrader is dus zeker de gratis versie van AVAST :9
voor meer info check www.avast.be

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• grun93
pm1 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:43:
een aanrader is dus zeker de gratis versie van AVAST :9
Mmmm.... als het gratis moet zit ik eerder aan Antivir te denken. Lees het topic eens door, dan kom je verschillende berichtjes tegen van mensen (o.a. ik) die Avast helemaal niet zo goed vinden.

• Binnetie
  • Laatst online: 13-09 23:09
grun93 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 12:06:
[...]

Mmmm.... als het gratis moet zit ik eerder aan Antivir te denken. Lees het topic eens door, dan kom je verschillende berichtjes tegen van mensen (o.a. ik) die Avast helemaal niet zo goed vinden.
Ik heb zelf thuis een licentie voor Bitdefender Internetsecurity 10 boven gebruik ik een gratis virusscanner Antivir, deze werkt echt perfect maar de vraag is hoe lang deze nog gratis blijft.
Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.