Sony a200 met 18-70mm kit-lens. En als ik mijn adapter binnen heb kan ik ook gebruik gaan maken van mijn vaders oude Konica Minolta lenzen: Konica Minolta 50mm f/1.7, Tokina 24mm f/2.8 en Tokina 70-210mm f/4-5.6. Dit zijn wel manual focus lenzen. Misschien dat jullie binnenkort al wat foto's van mij mogen aanschouwen maar ik ga eerst even spelen voordat ik jullie lastig ga vallen. Als je mijn foto's nu al wilt bekijken ga dan naar flickr.
Verder, tja, toen ik 21 jaar geleden voor het eerst kwam kijken, was het al meteen retekoud, had ik maar niet op 26 september naar buiten moeten komen. Op het moment ben ik 4e jaars moleculaire celbiologie student te Leiden, en sinds kort ook een aspirant fotografie hobbyist
Learn something new every day.
Mijn passie in fotografie is erg breed geworden na de start van de studie. Lag mijn interesse in eerste instantie bij natuur en documentaire fotografie, is daar nu ook studio bijgekomen. Daarnaast heb ik fotografie gecombineerd met mijn andere hobby; astronomie (let op: geen astrologie).
Canon EOS R5 & Ra / RF 15-35 2.8L IS / RF 24-70 2.8L IS / RF 70-200L IS
Moi is Jesse, 21 jaar en al paar jaartjes actief met fotografie. Vanaf september ga ik fotovakschool in amsterdam doen. Doe af en toe opdrachten voor een makelaar, rijtesten.nl en autogetest.nl. Mijn site is www.Dizono.com. Ik maak -met liefde- gebruik van de volgende spullekes:
-Canon EOS 5D
-Canon 17-40L
-Canon 24-105L
-Canon 85 f1.8
-Canon Speedlite 580EX II
-Mamiya 645
-Mamiya 45 f2.8
-Mamiya 55 f2.8
-Mamiya 80 f2.8
-Mamiya 150 f4
-Mamiya TTL Prisma
-Gossen Sixtomat Digital
Geen telelens, dat komt een beetje door mijn manier van fotograferen. Ik zit wel eens te denken aan een cheap-ass ding (een oude 100-300L bijvoorbeeld) maar dat past beter in een ander topic. Tot zover "ik" dus!
Anoniem: 301632
Altijd al fantiek tweakers gelezen, en eindelijk eens de moeite genomen me te registreren. Dankzij jullie het afgelopen weekend weer een weloverwogen keus kunnen maken op basis van reeds gestelde vragen en gegeven antwoorden, waarvoor dank.
Ik zal zo mijn boodschappenlijstje in het andere topic posten
Ik verwacht hier zo nu en dan eens wat pics te posten enzo. Hopelijk een aantal mooi van mijn reisje naar Zuid-Afrika in Augustus!
/SiN out!
Ik ben Vincent,35 jaar .woon in Almere buiten.Ben data,telefonie en beveiligingsmonteur van beroep.Enigste fotografie ervaring is met een ricoh digitale camera en simpele gewoon ouderwetse camera,en wil nu eens kijken naar een spiegelrefelxcamera.Zit al jaren op tweakers te kijken en sinds oktober 2008 heb ik mijzelf ook maar aangemeld.
Zojuiste mijn eerste post in een ander onderwerp neergezet,en kwam toen dit tegen.Dus vandaar dit berichtje.
In de loop van de tijd veel toestellen gehad, het is hier namelijk nogal makkelijk om je oude zaken voor een goede prijs te verkopen op ebay.
Begonnen met digicams in 2001 : Olympus C-2100UZ, erg leuk en scifi achtig geval zoek maar eens op als je belangstelling hebt.
De laatste weken erg aan het zoeken geweest naar iets kleins en goeds, dat ging niet erg samen dus nu dan toch maar weer iets met enige sjouwwaarde gekocht na lang zoeken. Via de sony a200, pentax k-m uiteindelijk terecht gekomen bij de Nikon D90+18-105vr. Ik helemaal happy nu qua apperatuur.
zal ik me ook voorstellen!
Ik ben Maikel, 19 jaar en woon in een klein dorpje aan de linge genaamd Rumpt (gelderland)
Doe de opleiding ict en qua hobby's intreseren fotografie en auto's me veel.
Nog niet zo lang geleden begonnen met fotografie.
Redelijk onervaren.. lees me veel in over dingen nu en al doende leert men natuurlijk!
Mijn huidige set-up:
Canon EOS 1000D
Canon 18-55 std lens
Tamron 70-300 lens
Konig tripod statief
op het moment zou ik dit graag nog uitbreiden met een flitser en nog wat dingen.
Prettig kennis te maken
Anoniem: 19894
Had ooit een Nikon D70 en een Tokina 28-70 f2.8 en Tamron 70-300, en wat later een D2x later, maar heb de boel moeten verkopen door persoonlijke ellende.
Heb nu een Olympus E-300 en zie sig. voor de rest. Een krijgert van mijn ouders met belachelijk weinig shuttermovements (iets van 4000 in 3 jaar oid), nieuw in de koopqueue is de Zuiko 70-300.
Volgende koop zal wel een snelle prime of macro worden (net zoals in de muziek ben ik erg breed in de fotografie)
Oh en de E-3, maar dat zal langer gaan duren.
Loop al wat langer rond in de fotografie, mijn eerste kennismaking was met een Praktica, de MTL3:

Verder veel Dcompacts gehad, tot aan superzoom aan toe, maar altijd vond ik het niets. Traag, geen controle, lelijke DOF, niet-lichtgevoeligheid, geen WYSIWYG, gewoon bah.
Ik ben Tim en doe eigenlijk sinds pas twee weken wat intensiever een hobby fotografie, zo lang heb ik namelijk mijn Nikon D40! Tot deze keuze ben ik gekomen door onder andere op GoT veel te lezen, en omdat Ken Rockwell zo enthousiast was

Ik heb natuurlijk altijd al foto's gemaakt, maar nu dus iets serieuzer. Ik trek er veel op uit bij mij in de buurt om foto's te maken. Ik woon wat dat betreft wel gunstig, dicht bij het strand en in een bosrijke omgeving, dus zat om te fotografen! Ook mij kat fotografeer ik graag.
Neem maar even een kijkje op mijn Flickr als je benieuwd bent
Anoniem: 70458
zo'n 2,5/3 jaar geleden begonnen met een 20D + 17-55 kit later daar een XX-105mm bijgekocht allemaal mega low budget dus. daarna ruim 1,5 jaar niets mee gedaan en zojuist enkele weken geleden alles weer opgepakt.
heb inmiddels een 40d, 430ex, 17-40 F/4 L, 70-200 F/2.8 L IS en een 50mm F/1.8 en wat klein rotzooi zoals tripod, monopod, filtertjes e.d.
wat ik momenteel veel doe of probeer te doen is sportfotografie, iets met personen en wil toch wel wat gaan doen met partyfotografie.
Ik ben John woon in Lelystad. Mijn hobby's: Duiken, Aquarium's, Vissen en sinds kort ook fotografie. Na jaren getwijfeld te hebben over of wel een DSLr waardig was. Toch de stap gemaakt. Ik ben sinds kort dus de eigenaar van een Nikon D60 met de standaard kitlens. De lens dient uiteraard nog vervangen te worden, maar ben er nog niet helemaal overuit wat voor lens dit gaat worden. Een macro lens of toch een goede alround lens.
Verwacht van mij niet veel inhoudelijke bijdrage aangezien ik een echte beginner ben.
Anoniem: 304324
Ik ben Boyd, 15 jaar en woonachtig in Soest. Al sinds nog jonger geïnteresseerd in fotografie. Het fotograferen en iets zo mooi mogelijk op een foto te zetten is 4 jaar geleden echt begonnen met de aanschaf van een Minolta Z10, een beetje een kruising tussen een Compact en een spiegelreflex. Nu ik hier al heel veel clips mee gemaakt te hebben, en alles onder de knie te hebben gekregen van witbalans sluitertijd en diafragma. En natuurlijk het gevoel om zo goed mogelijk te kaderen, loop ik tegen de beperkingen van deze camera aan. Daarom ben ik van plan binnenkort een Canon 40D aan te schaffen, met eerst een 18-55IS lens om vervolgens naar wat beters up te graden.
Verder heb ik hier nog een oude Praktika MTL3 liggen die het nog prima doet
Mijn naam is Jasper, ik kom uit een gehucht in de buurt van Zutphen en studeer momenteel Kunst en Techniek in Enschede. Sinds de geweldige vakantiegeldactie van de Mediamarkt ben ik trotsche eigenaar van een Sony A300 met 18-70mm kitlens. Hier zal binnenkort nog wel een x-200mm lens bij komen, een grip etc etc, ik heb al door dat zo'n lijstje nooit ophoudt
Joejoe!
Anoniem: 118038
Heet dus vincent 34 jaar altijd erg in fotografie geïntresseerd vanaf heel lang geleden.
Sinds 2 maanden in het bezit van:
Canon 50D|EF 100-400 F4.5-5.6L IS USM | EF 70-200mm f/2,8L IS USM | EFS 10-22mm f/3,5-4,5 USM | EF 50mm f/1.8 II | Speedlite 430EX II | SP AF Di 90mm 1:2.8 Macro.
Sinds drie jaar een eigen catering bedrijf maar door omstandigheden daar mee moeten stoppen.
Nu weer werkzaam als kok in een eetcafe te Amsterdam.
Heb nu plannen om een carriere switch te maken en naar de fotovak school te gaan.
Hier staat tekst
Mijn naam is Herwin, ik ben een student Technische Informatica aan de TUDelft, part-time IT'er bij een klein bedrijf dat zich richt op software/hardware ondersteuning en alles wat hierbij komt kijken.
Heel grappig om te lezen in deze topic is dat de meesten onder ons al vanaf kleins af aan iets heeft met fotografie; nu zal het je niet verbazen dat het hier precies hetzelfde is
Na een hoop apparatuur dat destijds een hogere prioriteit had (laptop, PC, auto), heb ik nu mede door extra vakantiegeld + teruggave van de belastingdienst al een paar weekjes een Canon 50D + EF-S 17-55 IS USM f/2.8 met uitzonderlijk veel plezier in mijn bezit!
Uiteraard zoals dat ook bij PC's gaat, staan er alweer een aantal dingetjes op mijn verlanglijstje: de EF-S 10-22 f3.5-4.5, de Speedlite 430 EX II + toebehoren en wat lager op de lijst een betere statief (Manfrotto e.d.) dan mijn huidige Vanguard MX-1.
Een aantal series foto's staan al op mijn Photo Gallery.
Ik ben Ronald, 42 jaar, getrouwd twee kinderen en volg het fotografie forum al weer een jaar. Medio 1982 kocht ik een Praktica B200 en begon mijn liefde voor fotografie. Na ongeveer 6 jaar ben ik gezwicht voor een compact omdat mijn toenmalige partner de B200 te groot en ingewikkeld vond. Vervolgens ben ik altijd met die compact's in de weer gebleven (als laatste een Canon Power Shot SX100is).
Nu is het zo ver, vorige week een Canon EOS 450D aangeschaft, wat een verademing en wat loop ik achter met de techniek. In al die jaren ben ik zo ontzettend lui geworden wat betreft instellingen. De juiste combi's van sluitertijden, diafragma en belichting ben ik 'helemaal' kwijt. Mijn voorkeur: portret en landschap.
Ik ben wel blij dat ik niet steeds een rolletje moet volschieten voor dat ik mijn resultaten kan bekijken en geen kladblokje meer nodig heb om de door mij gebruikte instellingen op te schijven.
In ieder geval zal ik voorlopig alleen nog meekijken en wie weet komt er in de toekomst nog wel iets van mij in het "om van te leren" topic.
Kon m'n oude tweakers login niet meer vinden en heb dus maar even een nieuwe aangemaakt. Ik ben Gary, 34 jaar en sinds een maand of twee in het bezit van een 450D. De laatste keer keer dat ik een SLR had is 20 jaar geleden, dus ik moet weer even inkomen. Was helemaal vergeten hoe fijn het fotograferen is met een SLR. Ik maak voornamelijk portretten van m'n vriendin. Ook heb ik iets met architectuur en maak dus graag plaatjes van bruggen, gebouwen enzovoort.
Vorige week heb ik ter aanvulling van de kitlens een Sigma 70-200 2,8 APO EX II aangeschaft en ben daar erg blij mee. Eergisteren heb ik daar nog een Ansmann batterijgrip en een Sigma 20-40 2,8 EX bijgekocht bij digitalstreet.nl. Helaas pakte dat iets minder fijn uit; de grip werkt alleen als er een papierte tussen geklemd wordt en de lens heeft een nare vlek aan de binnenkant. Toen ik de lens uitpakte zag ik al dat 'ie niet nieuw was. Beetje jammer dus. Geen goede kennismaking met digitalstreet. Zeker omdat ik uitging van de shopsurvey hier. Binnenkort zelf maar eens een review schrijven dus...
Wat staat er nog op mn verlanglijstje? Nou, ik ben een heel eind op weg. De eerder genoemde 20-40 moet nog even worden vervangen door een gelijkwaardig iets en hetzelfde geldt voor de grip. Verder wil ik over een paar weekjes (als het loon er weer is ;-) ) de Sigma 50mm F1.4 EX DG HSM en de Canon 430EX II nog aanschaffen. Dan nog een tas om al die kilo's glas in te stoppen en dan ben ik voorlopig klaar...denk ik
Canon 1Ds MkII, 24-70L f/2.8, 50 f/1.8
Ha gelukkig, een 'lotgenoot'GaryWhite schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:59:
De laatste keer keer dat ik een SLR had is 20 jaar geleden, dus ik moet weer even inkomen. Was helemaal vergeten hoe fijn het fotograferen is met een SLR.
Nu loop ik als ouwe lul van 34 met een eos door de stad om foto's van vanalles en nog wat te maken..weinig veranderd dus ;-)
Canon 1Ds MkII, 24-70L f/2.8, 50 f/1.8
Hoop nog veel te kunnen bijdragen aan dit forum!
Nikon D600| Nikon 12-24| Sigma 70-200/f2.8| OneplusOne |MBPr15 |Nikon 24-70 |GoPro 4+ | Feiyu G4
Jeroen, 34 jr. ooit eens begonnen met een EOS100 FN (analoog) nu in de markt voor een dSLR
fotografeer wat op dat moment mijn interesse heeft (meestal met compact digi of phone )
wil wat info achterhalen over wat te kopen en of ik nog delen van mijn ouwe setup kan gebruiken
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Anoniem: 310040
Ik ben Yousif, 18 jaar, ben sinds kort lid van GT. En net deze topic gezien. Ik fotografeer namelijk ook. Ben al een 1-2 jaar bezig met fotografie. Het begon toen ik voor eerst een DSLR in mijn klauwen kreeg en sindsdien is fotografie niet uit mijn leven te denken.
Ik ben in het bezit van een Canon 400D en jammer genoeg nog steeds met de kitlens. Mij kun je hier volgen.
Ben begonnen met een Canon IX7 APS, daarna een Canon Powershot S45 (nog steeds in bezit) en sinds een week in bezit van een Sony A200 met 18-70 en 75-300 lens.
Moet me nog een beetje inleven in de mogelijkheden maar dat gaat vast goed komen. Wil er vooral over 3 weken als ik een rondreis door Noorwegen ga maken veel gebruik van gaan maken.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Mijn naam is Albertjan, 32 jaar en zie niet dat ik mij in juli 2007 geregistreerd heb. Twee jaar later is het wel eens tijd om een eerste post te plaatsen. Ik heb een canon 400D met toebehoren en wil het fotograferen beter onder de knie krijgen.

*fresh fish*
Veel plezier in FG
Anoniem: 310592
Ik zal mijzelf eerst eens voorstellen, alvorens advies te vragen... So be prepared om weer een standaard lijstje te lezen..
Mijn naam is Gilbert, ben bijna 29 jaar en een beginner op het gebied van digitale fotografie.
Heb al veel topics gelezen hier over het aanschaffen van een dslr, maar heb er nog geen in mijn bezit. Dit zal in de aankomende week wel gaan veranderen
Groetjes,
Mijn naam is Jurjen, net als DarkSamba beginner op dit gebied, maar met een cursus en straks mijn nieuwe aanwinst (Sony A380 + waarschijnlijk een 18-200VR) moet het helemaal goed komen.
Wat fotografeer ik?
Vakanties (Oostenrijk/Zwitserland/ Franse Alpen)
Werk (militair)
Thuis (vanalles)
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
welkom in ieder geval
Hier staat tekst
hmmm... Klopt inderdaad het is een andere geworden
Ben nu in het bezit van een Sony Alpha 380 +Tamron AF 18-200/3.5-6.3
Misschien voor de doorgewinterde fotografen hier niet de mooiste combi, maar voor mij is deze uitstekend. Wat een verademing als je alleen een hybride kent.
Ff een cursusje doen, dan kan ik nog meer uit die camera halen.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Echter boeit me het tweakers gebeuren totaal niet meer (het moet het gewoon doen) en is het tijd voor een nieuwe tak van sport
Nadat het filmen van mijn favorieite sport (kitesurfen) niet echt wou slagen; ik sta teminste liever zelf op het water. En ik helemaal geen movitatie meer kon vinden voor het bewerken van de beelden, de apperatuur maar het huis uit gedaan. Dit in combinatie met het het grote gemis aan een goede camera in de huislijke kring, de Panasonic DMC L1 van m'n schoonvader en al een lang gekoesterde wens heeft mij, vlak voor de kerstadagen van 2008, mijn eerste camera doen aanschaffen.
Ondertussen zijn we vele euro's, clicks en lightroom/photoshop-uren verder en nu meld ik me dan ook als aanwezig bij GOT- fotografie.
Ik ben dus Henning, woon en leef in de buurt van Leeuwarden waar ik me vermaak het hobbies als; Kitesurfen, flyboarden, scouting en fotografie.
Het spul waarmee ik me nu vermaak staat hieronder evenals waar het één en ander van te vinden is...
Oan't sjen!
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Zie http://sonyalpha300.blogspot.com/ voor soort 'portfolio'. Natuur, mensen en dieren en planten, zijn favorieten, maar het is net wat ik voor m'n lens krijg. Al langer in niet-fotografiehoek actief op GoT, en kwam er net achter dat op FG een hoop te doen valt.
[ Voor 11% gewijzigd door tweaktubbie op 24-07-2009 13:54 ]
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Ah, Noorwegen. Het meest fotogenieke land van Europa :-). Neem voldoende geheugen mee. Geheugenkaartjes, laptop, databank of wat dan ook. Schiet in RAW+ als dat kan.BeaM-R schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:53:
Helloow, mijn naam is Jarno, 34 jaar en loop al zo'n 10 jaar op GoT rond
Ben begonnen met een Canon IX7 APS, daarna een Canon Powershot S45 (nog steeds in bezit) en sinds een week in bezit van een Sony A200 met 18-70 en 75-300 lens.
Moet me nog een beetje inleven in de mogelijkheden maar dat gaat vast goed komen. Wil er vooral over 3 weken als ik een rondreis door Noorwegen ga maken veel gebruik van gaan maken.
Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa
Anoniem: 114801
Hoop hier veel op te steken van fotografie in het algemeen en natuurlijk veel foto's plaatsen en laten beoordelen door jullie deskundigheid

Ik ben Cors 18 jaar, online sta ik op de naam van Retteket en ben momenteel student Mediavormgever en hoop over een jaar kunstacademie te kunnen doen. Mijn geschiedenis in fotografie is niet bepaalt groot naast wat losse hand foto's met de al bekende compact camera.
Na jarenlang geïnteresseerd te zijn en eindelijk dit jaar op school begonnen met fotografie heb ik gelijk de stap gewaagd naar een 450D en nog geen seconde spijt van gekregen.
Ik ben dus behoorlijk nieuw in fotografie en hoop hier wat expertise en ervaring op te doen.
Heb mijn set al uitgebreid met een Sigma 70-300mm en ondertussen alweer op zoek naar een flitser.
When the cap fits it's manpower!
Ik ben al een tijdje lid en actief op andere fora, dus een tweakers account moest er ook maar eens van komen.
Bij deze zal ik mij ook even voorstellen. Ik ben Anita Drenthen, 21 jaar en woon in Groningen waar ik tevens ook studeer. Ik ben nu een tijd bezig met fotografie, maar helaas heb ik er niet heel veel tijd voor. Dus jullie zullen zo nu en dan eens foto's voorbij zien gaan, maar hoeven niet bang te zijn compleet gespamt te worden door mij.
Echter is er net een vakantie in Tsjechie geweest, waar natuurlijk veel plaatjes geschoten zijn, en staan er weer een paar fotoshoots in de planning. Dus over een paar dagen zullen de eerste fotos wel verschijnen. Ben je nu al nieuwsgierig kan je natuurlijk altijd op mijn website kijken.
Ik ben benieuwd naar de foto's die hier voorbij springen!
[ Voor 30% gewijzigd door Anita op 04-08-2009 22:54 ]
Proberen mijzelf meer te verdiepen in de wereld die fotografie heet. Meer te leren over technieken en kwaliteit van het maken van foto's. En misschien iedeeen op te doen voor het gebruik van je camera. Ik heb vaak het probleem, wel een mooi shot, maar geen camera en visa versa.
Daarnaast ook een groot hobbyproject op internet http://www.fotovergelijk.nl. Leuk sleutelen aan de site en ondertussen ook met fotografie bezig zijn. Het al oude "op de zolderkamer begonnen" project.
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl
Ik ben Hayo en ben nog gewoon een scholier. Ik kijk af en toe hier wel eens in het forum als ik opzoek ben naar informatie en/of recensies van een bepaalde DSLR! Ik fotografeer nu met een Samsung NV24HD maar wil de stap maken naar een DSLR, ik ben al lange tijd op zoek maar ik ben er nog niet helemaal uit! Verder fotografeer ik voornamelijk vliegtuigen en natuurlijk vakantieplaatjes.
Ik zit nog op de middelbare school en heb niet heel veel tijd voor fotografie maar af en toe sta ik eens een middagje langs de Polderbaan of op Schiphol!
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Anoniem: 315703
Je kan me altijd op men website volgen : http://www.pieterfotografeert.be
Ik ben Wilco Steeneveld sinds een jaar in het bezit van een eos450d.
Ik lees het forum hier regelmatig en veel tips en trucs komen hier voorbij. ik heb nu nog 2 standaard lensen maar eerst iets meer ermee doen en dan investeren.
want fotografie is toch wel erg leuk!
ik maak voornamelijk sport foto's en natuurlijk vakantie kiekjes enz.
Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |
Vind het nog steeds een goed idee dit draadje dus ik ook maar,
Hoi ik ben Marius, 26 jaar
Langer dan me registratie datum hang ik al op Tweakers/GOT rond en dus ook op dit forum.
Dagelijks leven ben ik een CCU-verpleegkundige in R'dam
Fotografie heeft mij altijd wel geboeid, maar echt mee aan de gang pas sinds een "collage" opdracht op de HAVO.
Via mijn ouders ooit 1 van de eerst digitale camera's gehad (Quicktake .... meer weet ik niet meer)
Te lang gewacht met zelf een digitale camera kopen,
Lang getwijfel (zoals vele) tussen point-and-click en een D-slr
Uiteindelijke een Panasonic TZ-3 gekocht (zit er een beetje tussen in) heerlijke camera maar wat miste ik een zoeker zeg (en in het donker zonder flits wat een @#!$! camera zeg... altijd maar flitsen dat ding "weg sfeer")
Dus nu sinds Mei een Canon 40D gekocht met hulp van [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4
Met een 2de hands 17-85mm.
En ben nu toch wel toe aan andere Lenzen, waarschijnlijk binnen kort een Canon 1.4 of 1.8
Intresse ligt bij:
Low-light
Mensen/portret
Bewegingsfoto's (ik vermijd het woord "Actie" want je heb actie en actie)
Nederlands (huis) Dieren
Maar ik heb nog veel te leren, zoals Lightroom ,RAW, Externe flitser, brutaler worden met Camera enz enz.
Ik hang / lees veel in Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0 maar veel te melden heb ik nog niet
My life is in 2D, How about yours?
Anoniem: 317759
Ik zal ook zo vriendelijk zijn om mijzelf even voor te stellen.
Mijn naam is Donny en bijna 27 jaar.
Sinds een aantal maanden heb ik een Canon EOS 1000D met standaard 18-55mm kitlens. Hiervoor maakte ik mijn foto's met een Panasonic DMC TZ5, welke ik nu nog gewoon er naast heb. Maakt wel leuke foto's maar ik wou toch net iets meer.
Eind augustus heb ik gebruik gemaakt van de aangeboden "cursus" van Canon welke je tegen een gereduceerde prijs aangeboden kreeg/krijgt bij de 1000D en de 450D. Vond het best leerzaam, vooral als je alleen maar compact camera's gewend bent. Dus redelijk wat opgestoken al van die cursus.
Mijn voorkeur qua foto's gaat op dit moment het meest uit naar landschappen, dieren en macro.
Binnen aanzienelijke tijd wil ik een extra lens gaan kopen maar ben er nog niet helemaal uit welke ik wil nemen/ het beste is. Ik zit te twijfelen tussen Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM en de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS. Indien iemand hier suggesties of tips over heeft, dan neem ik die graag ten harte.
Verder zou ik als daarop volgende lens een macro lens aan willen schaffen.
Dit was mijn introductie, er staat overigens 1 foto van mij bij de testcase - om van te leren.
Anoniem: 304324
Anoniem: 304324 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:50:
Zal ik mezelf ook even voorstellen hier,
Ik ben Boyd, 15 jaar en woonachtig in Soest. Al sinds nog jonger geïnteresseerd in fotografie. Het fotograferen en iets zo mooi mogelijk op een foto te zetten is 4 jaar geleden echt begonnen met de aanschaf van een Minolta Z10, een beetje een kruising tussen een Compact en een spiegelreflex. Nu ik hier al heel veel clicks mee gemaakt te hebben, en alles onder de knie te hebben gekregen van witbalans sluitertijd en diafragma. En natuurlijk het gevoel om zo goed mogelijk te kaderen, loop ik tegen de beperkingen van deze camera aan. Daarom ben ik van plan binnenkort een Canon 40D aan te schaffen, met eerst een 18-55IS lens om vervolgens naar wat beters up te graden.
Er zijn een aantal dingen tussendoor gekomen. Maar nu lijkt het me toch leuk om mezelf nog te gaan verdiepen, en een nieuwe camera aan te schaffen. Aangezien de D40 EOL is, word het waarschijnlijk een Nikon D90. Dit omdat ik al een kleine ervaring heb met de D80.
Verder heb ik hier nog een oude Praktika MTL3 liggen die het nog prima doet
Anoniem: 294712
[ Voor 99% gewijzigd door Steeefie op 03-04-2013 09:20 ]
Automatiseren kun je leren
Anoniem: 320180
Ik ben Kevin Beijer, kom uit Nijmegen en zonet lid geworden van tweakers. Snuffel hier al heel wat jaren rond, vooral in het fotografiedeel van het forum. Ik ben net afgestudeerd psychodiagnostisch werker aan de Saxion Hogeschool te Deventer en op dit moment werkzoekende in die functie. Mijn grote passie is muziek, maar ook fotografie interesseert mij enorm. Voordat ik ongeveer twee jaar geleden aan de spiegelreflex begon heb ik al heel wat compactcamera's versleten en ben al heel wat gedenkwaardige foto's rijker
Op dit moment ben ik in het bezit van een (2e hands) Nikon D70 met enkele objectieven (waarvan er een aantal al aardig gedateerd zijn haha). Deze zijn een Nikkor 70-210 F4-5.6, Nikkor 35-70 F3.5-5.6G, Nikkor 50mm 1.8 prime, Sigma 18-200 F3.5-5.6 en een Tamron 28-75 F2.8.
De 70-210 en 35-70 kreeg ik bij de camera toen ik hem 2e hands overkocht. Ik had hiervoor een D40 met de Sigma 18-200 en 50mm. De Tamron heb ik recentelijk aangeschaft.
Ik maak graag foto's van concerten, mensen en natuur. Wil in de toekomst nog graag erg veel bijleren op het gebied van fotografie en ben stiekem ook een beetje verliefd op de D300(s), maar die ligt mij nog wat buiten het budget helaas! Wie weet ooit, als ik een baan gevonden heb
Nou dat was het wel denk ik
Groeten Kevin!
Ik heb op een rommelmarkt een keer een Zenit EM gekocht en wil er nu mee bezig.
Ben 2e jaars HBO Informatica en verdere hobbies zijn karate/sport en muziek en natuurlijk computer gerelateerde dingen.
Ik mag daarnaast graag rommelen met printplaatjes e.d. als ik daar weer ruimte en spullen voor heb.
Ben qua kennis vrij nieuw op het gebied van SLR's en ben nog lerende
Anoniem: 5897
Loop al wat jaartjes mee op GoT. Altijd fanatiek overklokker geweest. Tegenwoordig lees ik overal een beetje mee en post ook nog wel eens wat.
irl heet ik Sandor. Woon samen en heb een zoontje. Eigenlijk omwille van m'n zoontje aan de dSLR gegaan. Wilde toch wat meer kwaliteit dan m'n Ixus 60, dus heb ik een 300D + grip gescoord via een vriend. Een kitlensje er bij en schieten maar. Ondertussen begint het steeds meer een hobby te worden en is de kitlens verruild voor een Tamron 28-75 2.8. Kort geleden nog een 17-35 2.8L erbij gehaald en het doel is nu een wat professionelere body te scoren. Een 5D, 50D of 5Dmk2..ben er nog niet uit en moet de vrouw nog overtuigen uiteraard (vooral voor de mk2 dan). Want ja, als je samenwoond betekend dat in principe automatisch dat je niet meer over je eigen geld beslist he
Ik fotografeer vooral m'n zoontje en vakanties. Heb ook twee bruiloften gedaan, niet als DE fotograaf, maar gewoon voor mezelf om te leren. Errug lastig, maar wel heel leuk om te doen. Het doel is om wat actiever te worden en meer erop uit te gaan om pics te schieten om zo wat beter te worden. Het lijkt me leuk om bijvoorbeeld opdrachtjes te doen voor lokale krantjes of websites. Zodra de apparatuur wat completer is zal ik me dus meer daarop gaan richten.
Ik leen af en toe eens wat lenzen hier en daar om mee te oefenen. Zo schiet ik soms met een Canon 100-400, 24-70 en 50mm.
Duiken is een andere hobby, dus daar liggen kansen om het te combineren. Nu maak ik tijdens het duiken foto's met een Ixusje.
Kwa werk zit ik zoals de meesten hier in de IT. Ik ben werkzaam als architect voor unified communications infrastructuren op basis van OCS en Exchange gecombineerd met Cisco of Nortel platformen.
Edit:
Andere hobby's; plaatjes draaien (heel veel samen met momania gedaan, we go way back), motoren, sporten, computers uiteraard.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 06-10-2009 22:19 ]

Je bent nog een hobby vergeten waarvan alles wat je er voor nodig hebt allemaal in dozen staat ingepakt
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Ik ben Kevin Breman uit Apeldoorn. Ik ben (nog steeds) bezig met mijn HBO Informatica op Windesheim, Zwolle.
Fotograferen deed ik vroeger nog wel eens met wegwerpdingen, en af en toe met de Canon AE-1 van mijn vader.
Eigenlijk begon ik er opnieuw interesse in te krijgen toen ik ook eindelijk maar eens een digitale camera kocht in de winter van 2008. Een Panasonic Lumix FZ8.
Deze heb ik trouwens nog steeds, maar een half jaartje geleden toch maar eens een spiegelreflex gekocht. De Canon 1000d met 18-55 kitlens en een Tamron 70-300. Dat is ondertussen al iets meer uitgebreid (zie signature).
Sinds deze aankoop is de interesse in fotografie eigenlijk echt begonnen. Ik vind het dan ook erg jammer dat ik er zo weinig tijd voor heb, maar ik doe mijn best om er tijd voor vrij te maken
Ik heb een flickr accountje: http://www.flickr.com/people/brekev/
Wie weet kom ik hier nog mensen tegen uit een vorig leven van mij hier op T.net. Ik ben hiervoor nogal actief geweest in DPC voornamelijk met RC64, RC72 en OGR24 en 25 (Ja ik weet het, hoe kun je beter je stroom verspillen
Ben ik nu nog iets vergeten? vraagjes mogen altijd natuurlijk.
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Ik ben Philip en ik fotografeer al een tijdje met een 'gewone' digitale camera met 12x zoom. Sinds kort heeft een vriend, die ook in fotografie geinteresseerd is, een dslr-camera gekocht. Nadat ik ook daar wat kiekjes mee gemaakt heb, was ik meteen verkocht.
Ik fotografeer graag de natuur, close-ups, en speciale schaduwen, verschijnselen, maar ken niet zoveel van dslr's. Waar moet ik op letten, enzovoort.
Daarom wil ik hier wat actiever zijn, om daarin wat bij te leren vooraleer mij een camera aan te schaffen.
Anoniem: 22659
* Anoniem: 22659 zoekt vrijwilligers om eens te zien waar die knopjes voor dienen
Kortom: hoi allemaal

Gefeliciteerd!Anoniem: 22659 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:53:
Niet helemaal nieuw hier, maar sinds vandaag wel met wat extra knopjes.
* Anoniem: 22659 zoekt vrijwilligers om eens te zien waar die knopjes voor dienen
Kortom: hoi allemaal
En ik ga maar niet de vrijwilliger uithangen
Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II
Ik fotografeer nog niet zo lang, ongeveer 4 maanden nu. Ik schiet met de Canon 450D en bijgeleverde kitlens (18-55 IS). Bovenaan op mijn verlanglijstje staat het Canon 55-250 IS objectief, evenals een externe flitser. Maar ik blijf een arme scholier dus dat wordt nog even paar maandjes sparen.
Ik fotografeer van alles. Ik heb nog niet veel ervaring, dus ik ben (nog) niet bezig met specialiseren in wat ik fotografeer.
Ik lees al erg lang in de fotografie subfora, maar ik besloot dat het nu ook maar tijd is deel te nemen aan de subcommunity van GoT die mij bijzonder gezellig doch leerzaam lijkt.
Ik ben Michel, 30 jaar en ik fotografeer nu bijna anderhalf jaar met mijn eerst DSLR camera, namelijk de Nikon D40. Daarvoor had ik een simpele Sony Cybershot point 'n shooter die toch weleens wat tekort kwam.
Heb daarna lang getwijfeld of ik een mooie superzoom compactcamera of een DSLR wilde hebben. Uiteindelijk (gelukkig) toch voor de DSLR gekozen en daar ben ik nog steeds helemaal happy mee. Al moet ik zeggen dat ik de Nikon D5000 op dit moment toch wel heel aanlokkelijk vind
Ik schiet op dit moment nog steeds met de 18-55 kitlens (zonder VR helaas nog), maar ik ben wel van plan om er binnenkort een telezoom met VR bij te halen. Verder heb ik enkele weken geleden een Nikon SB-600 flitser gekocht die heel erg goed bevalt. Wat een wereld van verschil is het toch in vergelijking met de interne flitser! En wat een nieuwe mogelijkheden zijn erbij gekomen
oude bekendeAnoniem: 5897 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:38:
Hallo allemaal,
Loop al wat jaartjes mee op GoT. Altijd fanatiek overklokker geweest. Tegenwoordig lees ik overal een beetje mee en post ook nog wel eens wat.

t word hier ondertussen nog druk etm allemaal oud DOC'ers
Mijn naam is Kishan, 20 jaar, en fotografeer al een tijdje met mn A100 van Sony. Ben in de loop van de tijd vooral gaan houden van nacht- en portretfotografie, vandaar ook de aankoop van de Sony 50mm F1.4 lens.
Verder verlang ik nog naar een leuke flitser en allround lichtsterke lens... maar dat moet nog even wachten omdat ik binnenkort een mooie Canon flashcamera ga aanschaffen (maar daar gaat het hier niet om
Ik ben nu 2e jaars student Medische Informatiekunde aan de UvA, en verder werk ik ook nog op het AMC.
Ik ben nu eindelijk bereid me te mengen in alles wat GoT te bieden heeft
[ Voor 100% gewijzigd door Ainnir op 22-12-2014 01:12 ]
Ik ben Maarten, woon in Baarn, 22 jaar jong en een beginner kwa fotografie. Bovenwater speel ik wat met een canon eos 450d met daarbij een 17-85 IS-USM, 50-250 IS en een speedlight 430ex II.
Onderwater speel ik al wat langer, met mijn oude vertrouwde samsung digimax v4000, met een externe slave flitser .
Ik wist niet dat er zo'n actieve foto-hoek op tweakers te vinden is, ik denk dat ik hier wel wat tijd ga rondbrengen.(ik mis alleen de onderwater-hoek
Hier wat plaatjes van mij:
Ik ben hier nu al een paar weken aan het rondneuzen en posten, maar heb helemaal over dit topic heen gekeken. Vond het er nu dus wel eens tijd voor worden om wat meer over mezelf te vertellen.
Zoals mijn nick al doet vermoeden heet ik dus Martijn, ben 24 jaar en woon in Haarlem.
Heb ook 2 weken geleden mijn eerste dSLR gekocht, namelijk de EOS 500D met kitlens EF-S18-55 IS.
Ik ben dus ook nog aan het leren, de eerste dag er natuurlijk meteen op uit getrokken om foto's te maken, maar nu ik er in de 2 weken wat meer over gelezen heb en m'n foto's terugkijk die ik in de tussentijd heb gemaakt, zijn ze al een stuk beter (vind ik zelf
Heb een paar dagen terug ook een telelens gekocht omdat ik dit bereik toch redelijk vaak miste. Dit is dan de EF 70-200 f/4 L USM geworden.
Kortom, ik heb nog een hoop te leren en misschien dat jullie later nog wat foto's van mij terug gaan vinden in de show/test case sectie.
Ik ben Carlo IJpelaar ,19 jaar en woon in tilburg.
Ik ben al een tijd te vinden op tweakers , en ben net begonnen met fotograferen, dit doe ik naast mijn grote hobby muziek. Op dit moment bezit ik een Canon 500D met een 2 tal objectieven waaronder , de Canon EF-S18-55 IS (kit) Lens , En een Canon EF 28-70mm 1:3.5 - 4.5 II Lens.
Al snel nadat ik de camera had , heb ik de nodige accesoires gekocht waaronder : SanDisk Extreme III 16GB + 4 Gb , een 2e Canon LP-E5 Accu, Een Bilora Statief ( weet niet meer welke ) , Een Joby Gorillapod SLR zoom , En een Canon 10EG Deluxe Gadget Bag om alles in te bewaren.
Ik wacht nog steeds op mijn pakje van Dealextreme met daarin nog een Grip ( STD ) , Zonnekap , remote en Wat Extra accu's.
Ik hou ervan om auto's te fotograferen en ben dan ook al naar heel wat autoclub meetings / Evenementen geweest om wat mooie wagens te klikken.
en in de toekomst wil ik natuurlijk heel veel leren want ik weet nu alleen hoe ik de camera moet bedienen en instellen ^^)
Groetjes Carlo
mijn naam is René en ik ben 21 jaar oud.
Eigenlijk heb ik het altijd wel leuk gevonden om foto's te maken. Maar het is een dure hobby he
Eigenlijk zit ik hier als sinds ik mijn camera aangeschaft heb mee te lezen. Nu toch maar eens mijzelf voorstellen en af en toe een reactie plaatsen. Uiteraard maak ik vooral foto's op reisjes en van vrienden en familie. Er is nog niet echt iets waar mij van plan ben op toe te spitsen. Er staan wel wat dingen in mijn agenda, maar die foto's zien jullie vanzelf wel verschijnen.
Mijn flickr: http://www.flickr.com/photos/renev/
Anoniem: 332414
Had hier inmiddels al wel op het forum wat berichten geplaatst maar heb mezelf nog nooit echt voorgesteld!
Dus bij deze:
Mijn naam is Dennis Rademaker en ben 24 jaar.
In het dagelijksleven ben ik vliegtuigtechnicus (klinkt moeilijk en dat is het ook
Eind 2007 kocht ik mijn eerste dSLR, een Canon EOS 350D met een Sigma 17-50 en 55-200.
Een aantal maanden later werd de 350 vervangen door een 40D en kwamen er wat objectieven bij te weten: EF 70-300 IS USM (niet meer in bezit), 24-70 2.8L USM (niet meer in bezit) EF 300mm f/4L IS USM, EF 24-105 f/4L IS USM, EF 50mm 1.8 en als laatste de EF 500mm f/4L IS USM. Hiernaast heb ik nog een hoop losse meuk zoals een 430EX speedlight. Eergisteren heb ik een 1D Mark IV aangeschaft welke mijn arsenaal nu eigenlijk wel compleet heeft gemaakt.
Sinds aug 2008 heb ik mij volledig toegelegd aan Wildlife fotografie waar ik vrij veel tijd in steek.
Ik zal vaker mijn werk hier plaatsen zodat ik altijd nog wat kan leren van kritieken die er worden geleverd.
Mijn eerste platen zijn hier te bekijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1398102/0
The devil is in the details.
Anoniem: 332414
Dat is het makkelijke als je nog thuis woont en verder niet echt heel veel kosten hebt :-), nu kon ik het betalen dus heb ik het meteen maar gedaan!
Mijn naam is Richard Brunsveld, ik woon in Heerlen echter niet lang meer in juni verhuis in naar Wijchen.
Ik ben 17 jaar en zit momenteel in het vmbo examenjaar hierna wil ik graag fotografie gaan studeren. Mijn hobby's zijn fotografie en auto's als sport fitness ik graag. Fotografie begon voor mij in 2008, toen ik mijn eerste Kodak Superzoom kocht, die binnen 3 weken de deur uit was en daarvoor kwam de Canon Powershot S5 in huis vervolgens hier een half jaar plezier mee gehad en toen is ook deze weer vervangen door mijn eerste DSLR: De 1000D! Nu fotografeer ik nog steeds met de 1000D en heb er nog steeds plezier mee, ik werk er mee in combinatie met een EF-S 17-85 IS USM, EF-S 55-250 IS en een 50mm f/1.8 en natuurlijk nog de andere benodigdheden zoals een statief en een Batterygrip etc.
Ik fotografeer veel auto's, voornamelijk exclusieve auto's. Ik ben van jongs af aan al een autogek en ben dit later gaan combineren met fotografie. Ik ga vaak naar het circuits zoals Nürburgring, Zolder, Spa enz. Buiten de circuits ga ik veel events af die te maken hebben met exclusieve wagens en ga ik ook met regelmatig naar Düsseldorf om mooie wagens op de plaat te leggen. Naast auto's vind ik de volgende soorten fotografie ook erg boeiend: Nachtfotografie, Stedenfotografie, Productfotografie, Architectuur en Macrofotografie
Voor een impressie van mijn werk kunnen jullie mijn Flickr eens bekijken.
http://www.flickr.com/richardbrunsveld
Ik ben Floris, 24 jaar. Student Scheikunde aan de universiteit Leiden. Ook ik heb een prima baantje waardoor ik prima apparatuur kan bekostigen. Al is het nog geen mark IV
Ben 5 jaar geleden echt actief begonnen toen ik van mn ouders een EOS 350D kreeg, al snel een 70-200 4L bij gekocht. Heb het tijden heerlijk met die combinatie gedaan (ging vooral voor tele, de kitlens is brak en dat had ik al snel door).
Recent (jaartje half jaar geleden) is alles wat in een stroomversnelling gegaan. Eerst nog een 35/f2 gekocht, wou nou wel eens wat hebben ipv de kitlens. Snel daarna heb ik gedaan waar ik al tijden aan dacht en dat was het vervangen van de 350D. Afgelopen januari heb ik dus een 7D gekocht! Waar ik voorlopig erg blij mee ben. Tegelijkertijd heb ik ook een ultragroothoek gekocht (Tokina 116) en een Speedlite 430.
Reden voor het snel achter elkaar aankopen van veel nieuwe zaken is het feit dat ik in april naar japan ga en ik daar gewoon optimaal wou kunnen fotograferen. Verder fotografeer ik vooral zeilboten bij wedstrijden en trainingen.
Ook hang ik voor de lol nog wel eens in de DOKA rond met mn analoge EOS 300. Echt zwart wit blijft iets moois.
Fujifilm X-Pro1
Zit al een tijdje rond te neuzen op het forum en tips en tricks van anderen toe te passen.
Zou nu toch ook wel graag een keer wat testcases e.d. willen laten zien.
Mijn naam: Sebastiaan Bruggink
Nu nog woonachtig in Duitsland maar ga binnenkort weer terug naar Nederland in de buurt van Hengelo.
Heb eerst 4 jaar met een Nikon d50 met nikon 18-55 en goedkope 70-300 lens aan het stoeien geweest.
Mijn onderwerpen waren toen meer vakanties en paardenfotografie.
Verder veel op dienstreizen foto's gemaakt van cathedralen e.d.
Ik denk dat ik ong 45000 click heb gemaakt met de D50
Vorig jaar overgestapt naar Canon
Mijn huidige gear is:
Canon 7d
Canon 50 mm 1.8
Canon 70-200 2.8 USM L
Redget statief
Wenslijstje :
Canon groothoek L
Canon Std zoom L
Canon 480 EXII flitser
Canon 20d/30d body
Nu voornamelijk bezig met sprekende foto's zo als ik ze dan maar noem.
Ik ben me nog aan het orienteren waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Nou hopelijk kan ik binnenkort wat testcases laten zien:)
Anoniem: 349839
Ik ben Mark Timmerman, momenteel wonend in Meppel, langs het mooie Drentse landschap. Ik ben 15 jaar en ben al een tijdje geïnteresseerd in fotografie. Deze zomer dan toch maar een DSLR aangeschafd en langzamerhand bezig met wat meer dingetjes bijkopen. Ik ben vooral geïnteresseerd in de wat minder voor de hand liggende onderwerpen. Ik heb het idee dat dat meer emoties teweeg brengt.
Ik ben momenteel in het bezit van een Sony A200 met een kleine verzameling lenzen waarvan ik voornamelijk mijn standaard kitlens, een minolta 35-70 F4 en een 70-210 F4 gebruik. Ik ben momenteel aan het opsparen voor een betere vervanging van m'n kit lens en een leuke flitser, want die built-in flitser is bagger

Ik hoop wat leuke tips te krijgen hier en goede kritiek op foto's.
Groeten, Mark
Anoniem: 349384
Regelmatig kwam ik hier om wat computer probleempjes op te kunnen lossen (al een poos voordat het forum zn nieuwe look kreeg), dit zonder zelf wat te plaatsen.
Sinds kort heb ik een web media bedrijfje 'IJzerman Media' en wil ik het forum gebruiken voor het verdiepen in apparatuur. Op dit moment ben ik op zoek naar een videocamera, vandaar dat ik me in de groep fotografie voorstel.
Zelf heb ik geen fotocamera, geen videocamera. Mijn pa heeft een Nikon D70.
Wel heb ik apparatuur voor geluid en een tweetal computers.
Naast het bedrijf studeer ik fulltime beeldende kunst op st.Joost in Breda. Alleen worstel ik momenteel met een zware chronische vermoeidheid waardoor ik mijn studie stil heb moeten leggen. Zodra ik weer verder kan moet ik nog 2 jaar voordat ik ben afgestudeerd. Vandaar dat ik nu vooral tijd heb voor het media gebeuren.
Greets. Marcel IJzerman (23)
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 349384 op 13-03-2010 11:06 . Reden: Er moest nog iets bij ]
Deze beginner die net binnenstapt in de wereld van de fofografie wil zich graag voorstellen.
Al zo'n 8 jaar struin ik rond op Tweakers.net, ben 31 jaar en woonachtig in Arnhem.
De wens om een spiegelreflex te kopen bestond al veel langer en 2 weken geleden heb ik een Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105mm G ED VR aangeschaft. Eindelijk!!
Vorige week een hele week in New York rond gelopen en zo'n 800 plaatjes geschoten en heb er dus flink mee kunnen spelen.
Ik hoop hier goede adviezen te krijgen, door te posten en met flinke regelmaat alles door te nemen.
Foto:

Ik ben Jeroen. 13 Jaar en nu ongeveer 2 jaar serieus aan het fotograferen. Ik woon in Zoetermeer en zit op het Erasmus College en doe EMC² (Erasmus Master Class 2 jaar) en daarna ga ik naar het Gymnasium. Later wil ik Luchtverkeersleider of hoofd van een Intensive Care worden. Mijn hobbie's zijn Fotografie en een beetje rond praten op Tweakers
Ik heb nu (Samen met me vader):
400D met BG
1000D
18-200 OS Sigma
17-85
70-300
En nog een flitsert.
Me pa wilt een 7D met een BG en een 100-400 kopen. Zelf spaar ik al een poos voor een 70-200 2.8 IS en ook een 50D.
[ Voor 24% gewijzigd door neographikal op 16-05-2010 12:18 ]
DankjeMute schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:37:
Als je 13 bent dan zal het nog wel wat jaartjes duren voordat je een 70-200/2.8 IS en een 50D kan betalen?Maar wel leuk dat je al zo vroeg bent begonnen! Welkom
Ik loop nu een folderwijkjeMute schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:12:
Wat waarom? Dat het jaren duurt als je 13 bent? Omdat je dan nog geen bijbaantje mag hebben en hoogstwaarschijnlijk niet meer dan €100 per maand binnen zal krijgen? En dan kost meer dan €2000 aan cameraspul toch al snel heel wat maandjes, niet?
Anoniem: 45128
Ik ben Martien uit Tilburg en 27 jaar oud. Ben van beroep freelance dj en werk parttime bij een software ontwikkelaar.
Fotografie interesserde mij al langer maar had geen/te weinig tijd om me er verder in te verdiepen en het
geld er aan uit te geven. Aangezien ik een aantal hobbies heb geschrapt is er meer tijd vrij gekomen voor een nieuwe hobbie. Je raad het al... Fotografie.
Tijdje geleden heb ik via het advies draaidje een een Nikon D5000 + 18-55 VR aangeschaft. Intussen is die uitgebreid met onder andere een nikon 55-200 Vr en een nikon 35mm f/1.8. Een lowepro slingshot 202 Aw en Vanguard 205a statiefje. Daarnaast via hongkong een 3th party grip met 2 cloon accus laten overkomen en alle stukjes glas voorzien van een B+W uv filter.
Wat betreft het type fotografie ben ik nog niet echt uit. Trek er elk weekend wel vaak op uit om in de natuur te schieten. Maar ook macro achtige dingen en spelen met hdr en gebouwen/steden spreekt me wel aan. Omdat ik er al snel achter was dat ik behoorlijk wat basis kennis miste heb ik onderandere een handboek digitale fotografie aangeschaft voor de basis kennis fotografie en ook uitgebreide zaken omtrend DSLR en de instellingen alles mooi met voorbeeld plaatjes zodat je ziet waarover ze praten en dus zelf ook kunt uitproberen.
Mijn schoonpa had ook nog wat ZOOM dvdtjes liggen met verschillende soorten fotografie die ook heel leerzaam zijn.
Ik heb al een flickr accountje om alles online te kunnen dumpen. http://www.flickr.com/djmartien
Anoniem: 88711
Lurk al een tijdje alle info hier en daar, maar vooral hier
Zal nu dus ook maar uns gaan posten
Heb in verleden enkele fotografie en ontwikkel cursussen gedaan,
en vond het tijd deze hobby weer eens op te gaan pikken.
Veel lezen en het zien van andermans foto's heeft me vooral opnieuw geïnspireerd.
Heb vroeger een Practica b200 met wat lenzen gehad.
Daarna een Olympus waterdicht kleinbeeldcamera.
Maakte beide mooie foto's.
De Olympus doet het nog steeds, Practica heb ik niet meer.
Toen kwam de eerste digitale, een Medion dsc 410.
Nu een Canon 50D met 17-55 2.8
Oh ja en niet te vergeten de iPhone 3G en 3GS,
met beide heb ik foto's gemaakt, en niet slecht.
De 3G is de beste vooral 's avonds.
Heb vooral gekozen voor de camera die niet meer is dan een camera!
En omdat het een stevig ding is, lekker in de hand ligt.
Filmen is aan mij niet besteed, daar kijk ik liever naar
Tot gauw in een ander draadje
gearfoto komt nog in de geardraad, nog geen upload account.
Ik ben Johnny, nog net geen 22 jaar oud en woon in Leiden. Ik studeer HBO Informatica op de Haagse Hogeschool en loop op 't moment stage bij TNO.
Na lang alleen maar sporten als hobby's te hebben gehad, heb ik sinds een aantal maanden een tweedehands dSLR overgenomen ter vervanging van mijn al wat oudere (en vooral slecht focussende) Nikon Coolpix P2 compactcamera. Ik was al heel lang aan het rondkijken voor een dSLR, maar het is er nooit van gekomen. Met de tweedehands-kit van Soepstengel heb ik een mooie vliegende start kunnen maken. Dit houdt in een Canon 400D + batterygrip, 18-55 USM, 80-200 USM, Tamron 70-300 Macro en handige toebehoren. Ik kom zojuist terug van de nieuwe Foto Konijnenbergzaak in Den Haag, waar ik mezelf een 50mm 1.8 II kado heb gedaan.
Ik probeer mezelf een hoop te leren uit magazines en tutorials op internet, en zodra ik er zin in heb dit dan ook toe te passen (helaas komt het ivm drukte niet zo heel vaak voor).
Mijn fotografische voorkeur ben ik nog niet helemaal over uit; ik vind eigenlijk alles wel interessant, maar heb toch wel gemerkt dan ik voorlopig foto's met kleine scherpte-diepte het interessantst vind om te maken. Mezelf kennende zal ik in de loop der tijd toch wel een "all-rounder" willen blijven.
Het staat in de planning om 26 juni met de groep mee te gaan naar Dierenpark Emmen, voor de gezelligheid, en hopelijk ook om een heleboel te leren die dag. Wellicht tot dan
Al lang op GoT maar nog nooit in FG geweest. Ik ga nu voor de eerste keer in me leven een digitale camera aanschaffen. Ik ben dus een complete noob. Voorheen gebruikte ik mijn telefoon om foto's en filmpjes te maken. Met name op feestjes waar het volume van de muziek erg hard staat.

Ik zie mensen om me heen die ook bezig zijn met fotografie en dan word ik toch nieuwsgierig. Ik kan immers uren (bij wijze van
Mijn budget is 400euro waarmee ik een compactcamera, een geheugenkaart en een tasje voor wil kopen. Van de meeste FG-termen heb ik nog nooit gehoord dus ik ben hard bezig met inlezen in de documentatie.
Tot nu toe wil ik gaan voor een Sony Cybershot DSC-HX5V of een Panasonic Lumix DMC-TZ10. Ik vind 720 of 1080 niet erg als verschil tijdens het filmen. Belangrijker vind ik dat het geluid wordt opgenomen. Wat ik ook belangrijk vind is het foto's/filmpjes maken met weinig licht.
De Sony spreekt mij meer aan maar volgens mijn bevindingen scoort de Panasonic beter op mijn belangrijke punten. Iemand hier nog wat over te zeggen?
Kortom, jullie zullen me in FG nog veel vaker tegenkomen dan deze eerste keer.
[ Voor 15% gewijzigd door Techno Overlord op 16-06-2010 10:20 ]
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Allereerst, welkomTechno Overlord schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:08:
Iemand hier nog wat over te zeggen?
Voor adviezen over compacts hebben we een speciaal topic, Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4.
Jaren terug ben ik (op aanraden van vele tweakers) begonnen met een Canon A70. Ik was echt nieuw in de fotografie wereld, dus heb ik een camera gekozen waarbij naast automatisch ook zelf aanpassingen kon doen aan sluitertijd, diafragma, focusafstand en iso-waarde. Door deze camera ben ik mij steeds meer gaan interesseren in fotografie. Mijn vader had een 350D (nog steeds overigens) welke ik ook regelmatig gebruikte om zo pas echt te kunnen spelen met scherptediepte en hoge iso-waardes. 2 jaar terug kocht ik mijn eigen spiegelreflex en het werd na lang twijfelen de 450D samen met een Sigma 18-50 f/2.8 Macro en Sigma 50-150 f/2.8 HSM. Omdat ik door mijn ervaringen met de 350D van mijn vader wist wat ik miste in zijn lenzen (lichtsterkte), waren deze wat duurdere lenzen een goede investering.
Al snel ging ik meer besteden aan lenzen en accesoires en besloot ik om de stap naar full-frame te maken. Ik ben namelijk verslingerd geraakt aan krappe scherptediepte en dan is een 5D-II met f/1.2 en f/1.4 heerlijk om te gebruiken.
Zo, dat was dan zo'n beetje mijn fotografie geschiedenis.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Anoniem: 22659
Ik ben 'bitshape', midden 30-er, en sinds het jaar 2000 bezoeker van Tweakers.net. Fotograferen heb ik altijd leuk gevonden, vroeger met een analoge Spiegelreflexcamera van Canon en wat lenzen en een paar filmrolletjes lopen kieken, het was toen nog niet zo'n serieuze hobby. Later in 2002 heb ik een Sony Cybershot F-717 aangeschaft voor de prijs waar je nu een leuke Canon xxD dSLR voor koopt. Toen ik deze Sony kocht, waren er nog geen betaalbare digitale spiegelreflex-camera's te koop, vandaar mijn keuze voor dit toch erg opvallende zilverkleurige toestel.
Ik heb er zo'n acht jaar mee gefotografeerd, en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Alleen de kwaliteit en resultaat van de foto's is niet zo denderend i.v.m. een beetje moderne dSLR.
Sinds kort heb ik toch maar een dSLR aangeschaft, 400D met grip en een nieuwe lens, maar na een lange fotosessie werd al snel duidelijk dat deze gewoon te klein is voor mijn erg grote handen.
Na uitproberen bij een Fotospeciaalzaak een 50D + grip gekocht omdat deze momenteel zo sterk geprijsd is, je krijgt gewoon zo veel Body voor relatief weinig Euro's, en deze bevalt mij nu echt zeer goed. Geen verkrampte hand meer, maar een perfecte pasvorm. Qua snelheid en bedieningsgemak is het ook een grote sprong voorwaarts vergeleken met de 400D.
Ook met de nieuwe 24-105 L lens is dit een hele sterke combinatie. Goed glaswerk is toch wel erg belangrijk en daar wil ik best wel in investeren. Ben nog wel op zoek naar een UWA-, Tele- en Macro-lens, maar eerst zal er een 50mm f1.4 bijkomen. 'Alles op z'n tijd' is mijn motto.
Ben nu druk bezig mij te verdiepen in de ideale instellingen te gebruiken en in het gebruik van Photoshop CS5 en Lightroom 3 voor de RAW kiekjes tbv nabewerking naar een mooi JPEG resultaat. Ik heb echt weer een nieuwe hobby gevonden. Heerlijk!
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Verbaasd als ik was (omdat dit in de andere subfora niet gebruikelijk is) moest ik me hier dan toch maar aan wagenVerder is het natuurlijk leuk om je even voor te stellen
Mijn naam is Floris en ik ben al sinds 2002 onder de nickname Floriske.nl actief hier op GOT in diverse subfora en dan in het begin met name CM (indertijd nog CME).
De meesten die me hier al voorbij hebben zullen me dan ook uit dat deel kennen vanwege mijn diverse Casemod projecten.
Omdat ik inmiddels alweer een aantal jaren "gesetteld" ben, een huis gekocht heb (waar je ook altijd aan bezig blijft met klussen etc.) samen met m'n vriendin (inmiddels vrouw), hond erbij etc. etc. staat het Casemodden op een heel laag pitje.
Met name vanwege het drukkere leventje en het feit dat de dame af en toe een beetje extra aandacht ook wel fijn vindt
Ik heb na het afronden van de MTS 6,5 jaar als audio-visueel technicus gewerkt. Eerst 3,5 jaar in de verhuur-tak (evenementen, beurzen, presentaties etc.) en daarna nog 3 jaar in de verkoop-tak (installaties variërend van kleine boardrooms tot theaterzalen).
Toch bleek dit al snel niet de juiste keuze voor me te zijn (heb altijd getwijfeld tussen MTS en grafische opleiding) en ik ben dan ook een deeltijd opleiding (zaterdag) "Grafisch vormgever" gaan doen welke ik na 3 jaar succesvol afgerond heb en ik werk inmiddels alweer 3,5 jaar als grafisch vormgever.
Daar komt dan ook mijn interesse voor fotografie vandaan (om toch maar eens ontopic te gaan
Eén van m'n collega's doet het grootste deel van de fotografie voor het bedrijf (met name architectuur foto's) en heeft ook de fotovakschool afgerond. De reden dat ik met fotografie aan de slag wil is dan ook niet direct werk gerelateerd, maar wie weet is het wel een extra aanvulling.
De hoofdreden dat ik me met fotografie bezig wil gaan houden is toch als hobby. Ik klik er al jaren lustig op los met 'n compactcamera zonder verder al teveel stil te staan bij de technische aspecten (ondanks m'n technische achtergrond).
Tot onze huwelijksreis. We zijn naar Bali geweest en daar kwam ik er toch wel achter dat het tijd werd voor dat stapje extra! Het was behoorlijk balen dat ik me dit niet eerder bedacht heb want nu heb ik 2700 foto's geknipt met onze compact welke ik toch liever met een DSLR gemaakt had achteraf.
Het 1e dat ik dan ook gedaan heb bij terugkomst is een DSLR aanschaffen, een 450D om precies te zijn. Dit was begin deze maand en inmiddels is de kit met 18-55 IS uitgebreid met 'n 55-250 IS, Phottix Grip, Lenskappen en Hama statief (de traveller Pro welke je bij een Zoom abo cadeau krijgt <- helaas nog niet binnen). Momenteel nog aan het oriënteren voor een flitser (twijfel tussen een 430 EX II of een Mecablitz 48 AF-1) en daar laat ik het dan maar eens even bij.
Allemaal niet de meest high-end apparatuur, maar volgens mij wel zeer geschikt om wat ervaring op te doen en te kijken hoe serieus de interesse is.
Omdat ik niet van half werk hou en als ik ergens aan begin er ook voor wil gaan heb ik me ingeschreven voor de basisopleiding (deeltijd 14 weken dinsdagavond) aan de fotovakschool waar ik in september mee zal beginnen.
Op het moment is m'n favoriete fotomodel onze hond (Rottweiler) en met haar ben ik dan afgelopen zaterdag voor het eerst op pad geweest om eens wat serieuzer met de camera te spelen en ik moet zeggen dat, als ik de foto's van begin tot eind bekijk, er in ieder geval nu al vooruitgang in zit.
In eerste instantie zal ik hier in FG met name veel "lurken" om kennis op te doen en ervaringen van anderen te lezen, maar op het moment dat ik voor m'n gevoel de draad te pakken begin te krijgen zal (mezelf kennende) m'n postcount vanzelf op gaan lopen en komen er vanzelf wat platen voorbij in de diverse verzamelcases.
Zal 't hier maar eens bij laten aangezien het anders wel een heel lang verhaal gaat worden
[ Voor 0% gewijzigd door floriske.nl op 02-08-2010 10:32 . Reden: kleine geitjes ]
Woon aan de rand van de Veluwe, getrouwd, huisje, boompje, baby.
In het kort mijn fotogeschiedenis:
Fotografie ben ik echt leuk gaan vinden vanaf mijn EOS 400D, daarvoor analoog mikken en klikken. Eerste hobby camera: een Canon EOS 750, EOS 3000v en daarna door naar digitaal: Powershot A610, EOS 400D en na 25.500 clicks verder met de EOS 7D.
Het is leuk om de vele threads te volgen en in het verleden jeukten mijn vingers om me erin te mengen.
Mijn interesse gaat uit naar objectieven en fotografeertechniek.
Ik zie mezelf als enthousiaste amateur en zeker niet Gods geschenk aan de fotografie
Door veel te lezen en vooral te doen heb ik het mezelf geleerd.
Als ik iets te melden/toe te voegen heb zien jullie me wel posten.
"Never break the silence unless you can improve it"
[ Voor 0% gewijzigd door _matt_ op 11-08-2010 22:25 . Reden: # clicks toegevoegd ]
Anoniem: 359098
Ik lees hier voornamelijk en reageren vind ik meestal niet nodig, mijn mening is vaak al weergegeven door een ander en dus niet noodzakelijk er een zelfde mening nog eens te posten. Omdat ik af en toe toch eens wil posten, stel ik mij graag even voor.
Fotograferen doe ik al jaren op amateuristisch niveau met compact camera's en ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met de aanschaf van een Canon 450D met standaard 18-55 kitlens, nadat ik veel berichten hier heb gelezen welke camera geschikt zou zijn. Dit omdat ik meer mogelijkheden wilde hebben met een camera en het resultaat proberen op te schroeven. Anderhalf jaar later en geëxperimenteerd te hebben met diverse (budget) lenzen, heb ik nu als collectie de Canon 18-55IS kitlens, de Canon 17-85IS USM en de Canon 10-22 USM. Op de planning staat nog een flitser (430 EX II of 580 EX II).
Ik fotografeer redelijk allround, met een voorliefde voor landschap.
Het forum is voor mij en goed naslag werk van technieken en tips die in tegenstelling tot veel andere sites/fora in duidelijke taal is beschreven.
Mijn foto's staan (voor de geïnteresseerden) op: http://www.flickr.com/photos/therio
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Ben 25 jaar oud en woon in Capelle a/d IJssel. Zit eigenlijk vanaf m'n 16de al op tweakers te lurken, maar pas sinds Maart vorig jaar hier in FG
In loop van tijd ben ik van 1000D naar 50D gegaan en uiteindelijk de 5D Mark II.. met wat lensjes.. Het liefst fotografeer ik met een ND Filter (ik zoek nog een degelijk oplossing voor mn 16-35
flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS
Ook ik zal me even netjes voorstellen :-)
Inmiddels loop ik ook al wat jaartjes mee op GoT zag ik net, maar lurk eigenlijk meer dan ik post. Net als Floriske begonnen in de CM hoek er vanuit daar rest van GoT ontdekt.
De laatste tijd hang ik ook hier FG rond, eigenlijk sinds ik terug ben van een vakantie naar de USA aan het begin van de zomer. Veel foto's daar waren gemaakt met een mooie dSLR van een medereiziger en en die zagen er veel beter uit dan de foto's die ik maakte met mijn compact camera.
Sindsdien was mijn interesse gewekt en na veel lezen in de diverse topics hier heb ik vorige week een 500D gehaald met een standaard kitlens. Ik moet nog veel oefenen, maar daar wordt aan gewerkt :-) T.z.t. zal er vast behoefte ontstaan aan wat uitbreiding, maar dat komt vanzelf wel.
Als de resultaten een beetje beginnen te lijken op wat ik hier allemaal voorbij zie komen zal ik wel eens wat foto's posten, voorlopig haal ik het niveau bij lange na nog niet ;-)
Doel is wel om flink bij te leren, vooral de aanstaande wintersport wil ik mooi kunnen vastleggen dus ik heb nog even om te leren
Na jaren mee lurken onder de naam van Rappie (die naam ben ik kwijtgeraakt nadat ik de wachtwoord kwijt was alsmede mijn e-mailadres na verhuizing van provider) ben ik maar opnieuw begonnen als Ebonite. Mijn echte naam hou ik liever voor mezelf. Ik ben 37 herfstjes jong en ben werkzaam in de broodfabriek als assistent ploegleider en vervangend ploegleider. En ik loop 3 ploegendienst wat wel zwaar is naarmate je ouder wordt.
Voorheen heb ik Casio QV-4000 4.1 MP waar ik vele jaren plezier heb gehad. Met die camera heb ik bijna halve wereld rondgereisd, ik kreeg een bijnaam van andere dove medesporters "Paparazzi"
Mijn interesse werd opgewekt toen ik mee begon te lezen in de fotografie op GoT en wilde meer in verdiepen hoe ik mijn techniek kan verbeteren met fotograferen. Ook lees ik graag mee over de ervaringen van objectieven.
Anoniem: 380192
ben Jeroen en een een enthousiast Olympus gebruiker van een E520 met 14-42/40-150 en 70-300mm lens
allen met hoya uvhmc filters
heb een Naneupro echo X slingbag en sunsniper draag riem
op de wenslijst staat nog wel een macro en wellicht een echte kachelpijp voor de bloemen en natuur
groet Jeroen
- Vanzelfsprekend is dit natuurlijk alleen bedoeld voor de mensen die ook daadwerkelijk veel in FG rond (gaan) hangen. Weet je van jezelf dus al dat je hier nooit meer terug komt, heeft het ook weinig zin om je voor te stellen...
- Houd het een beetje ontopic, geen HK-replies en onzin graag!