[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 30.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 21:35
Nergens kunnen vinden dat dit gebruikelijk is, maar ik vind het ook zo onbeschoft om me zomaar in threads te mengen voor mezelf voorgesteld te hebben.

Anyway, zal voornamelijk in dit forum rondhangen aangezien ik fotografie erg leuk vindt. Het is niet mijn baan, ik doe het meer als freelancer. Mijn echte baan is QA engineer voor een bedrijf dat satelliet ontvangers ontwikkelt in Luxemburg.

Mijn fotografie bio begon in 2001 met een simpel point-en-shoot cameraatje van 1.2mp. Daarna kocht ik de Fuji6900Z maar dat had ik beter kunnen overslaan en direct een 2e hands D30 kopen. Daarmee kon je pas echte foto's maken. Jaar later een nieuwe 10D en een jaar daarna weer een nieuwe 20D. Die is 27 Augustus na Mysteryland gestolen en ben net rond met de verzekering over vergoeding. Totale schade was bijna 7000 Euro, en krijg ruim 6000 terug van verzekering. Ik ben allang blij dat ik weer nieuw spul kan gaan kopen binnenkort. Wat het precies gaat worden weet ik niet. Ik dub tussen weer een 20D (toch wel erg goed) of toch maar een 1DMkII.

Fotografie ervaring: [dance] ID&T (2003-heden), Extrema BV, Smirnoff, Playboy, Muzika Tremenda en diverse on-off feesten. Verder fotografeer ik graag katten (mijn ouders fokken abessijnen en heb zelf 2 'gewone' katten) en tot slot fotografeer ik ook graag poolbilliards (heb zelf ca. 9 jaar gespeeld).

Heb een photolog waar ik van alles op bijhoudt (http://photolog.isafeelin.org) en daarmee verdien ik ook zo afentoe geld (KPMG, ABN AMRO onlangs).

Verder heb ik een oerhekel aan smileys (de grafische)

Dat is het wel zo'n beetje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Welkom 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Leuk joh, weten we gelijk tegen wie we aan babbelen. :P Sowieso is het leuk om eens [rml]JumpStart in "[ Ervaringen] Hoe en wat over partyfotogr..."[/rml] daar te gaan kijken met je ervaring. [rml][ Zelfportretten] Wie zijn de FG'ers achter de cam?[/rml] Daar kan je nog wat foto's + beschrijving van jezelf kwijt ;)

Welkom :) Misschien komen we elkaar nog eens ergens tegen op één van die feesten :)

[ Voor 52% gewijzigd door neographikal op 12-11-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Welkom, en veel plezier hier in FG :)

Van mij mogen meer 'nieuwelingen' zich wel voorstellen overigens ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goh namens mijn dan ook maar een warme welkom ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Remy schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:51:

Ik vind niet alleen 'nieuwelingen' :P

Ik ben nu iets meer dan een jaartje bezig met fotografie, maar dan nog vooral met analoge zwart-wit fotografie. Ik heb wel een scanner, maar dat inscannen van foto's is ook weer zo tijdrovend, en daardoor post ik hier niet echt veel werk. Daarnaast heb ik nog een hoop te leren, en ben ik ook niet altijd even tevreden over m'n foto's, da's nog een reden waarom ik hier meer meelees, dan echt actief post.

Ik heb ook nog een Canon A80 compactje, waar ik zo nu en dan eens mee spel, maar ik gebruik nu voornamelijk m'n Nikon SLR en Tmax zwart filmpjes.
Een DSLR zal er ooit wel eens van komen...

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 12-11-2005 20:15 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30648

Mooizo, ik zie dat ook jij nl.foto hebt verlaten. Goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Aangezien ik me ook nog nooit heb aangemeld als nieuweling hier, maak ik ff dankbaar gebruik van dit topic om mezelf welkom te heten :P Bij deze dus :)

Anyway, welkom Frederique :). Zo te zien een plaatsgenoot :). Erg mooie shots maak je!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 21:34
ISaFeeliN schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:39:

Verder heb ik een oerhekel aan smileys (de grafische)
offtopic: Toch wel grappig om dan het aantal smilies in dit topic te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:04

YellowCube

Wait...what?

cheers

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141950

welkom!

*Er staan een paar schitterende platen op je log btw*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

Zoefff

❤ 

Welkom ISaFeeliN :D

Je bent volgens mij de eerste die in FG een topic heeft geopend om zich voor te stellen, maar om eerlijk te zijn vind ik het wel een leuk initiatief! Aangezien FG toch een behoorlijk community-minded subforum is (tenminste, zo ervaar ik het zelf), is het altijd interessant om wat meer van mensen te weten te komen.

Het lijkt me wel verstandig om dit topic tot een centraal topic te bombarderen, anders komt er straks een wildgroei van voorstel-topics, wat ook niet echt bevordelijk voor het overzicht.

Bij deze dus, welkom in het stel-jezelf-voor-topic van FG :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

OH ja, vergeet #fotografie niet op irc.tweakers.net :D. Da's ook erg community minded :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

Zoefff

❤ 

En natuurlijk het Zelfportretten-topic :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 18:37
ISaFeeliN schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:39:
Nergens kunnen vinden dat dit gebruikelijk is, maar ik vind het ook zo onbeschoft om me zomaar in threads te mengen voor mezelf voorgesteld te hebben.
Ik was wel zo onbeschoft, stupid me, maar bij deze dan:

Ik ben nog gewoon scholier en nog niet eens zo lang geinteresseerd in fotografie. Sinds ik dit forum tegen ben gekomen (zal 2003 zijn ofzo) eigenlijk pas. Eerst hele tijd gewoon foto's hier bekijken, maar op een gegeven moment met een goedkope Canon Powershot A75 ook zelf de eerste stappen in digitale fotografie gezet. Het was (en is nog vaak) voor mijn gevoel heel veel klooien, maar soms zit er wel een grappig resultaat tussen. Mijn foto's zijn dus niet super mooi ofzo (*kuch* understatement *kuch*) maar ik vind het een leuke bezigheid, dus ik ben er vrolijk mee bezig en probeer mijn "foto-experience" te levelen :z . Ben ondertussen ook aan het sparen voor wat nettere equipment (powershot a75 is nou niet je van het.. :+ ). En sinds een aantal weken / kleine maand probeer ik hier in /71 ook mijn steentje bij te dragen O-) .

That's me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Halloow :)
Misschien is IRC ook leuk? irc.tweakers.net #fotografie ;)

Have fun en welkom!

spuit11 8)

[ Voor 8% gewijzigd door EEKthecat op 12-11-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Laatst online: 14-06 21:35
Zoefff schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:51:
Het lijkt me wel verstandig om dit topic tot een centraal topic te bombarderen
Da's best stoer voor een 1st post :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100606

Ik ook maar dan, ik zit al een tijd dagelijks te lezen op FG, heb bitter weinig gepost tot nu, maar ik ga er wat verandering in brengen.

Het begon ook allemaal met een compactje, een 1.2mpix van hp, niet veel soeps, maar leuk speelgoed, voor die tijd :).
Toen de Hp het begon op te geven was ik meer bezig met hardware enz, ik kwam op got FG terecht, en ben begonnen met zowat alles over compacts te lezen die in mijn budget lagen.
Na een tijdje was ik eruit, ik kocht me de A60 van Canon.
Heel leuk toestelletje, hier krijg ik de microbe te pakken, ongeveer op hetzelfde moment, verander ik van school en van studierichting, ik kom sindsdien veel meer in contact met mensen die met fotografie bezig zijn. Na aandringen van kennissen heb ik toen een oude pentax analoog slr gekocht, vooral met de bedoeling om wat meer voeling te krijgen. Wat ook gebeurde, vorige week heb ik na lang lezen op FG en nalezen van reviews ed zoals dpreview beslist om een 350D aan te schaffen.

Ik heb nu nog niet echt tijd gehad om met men 350d te spelen, maar ik hoop hier binnenkort een paar zaken te kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Nou, een aantal mensen hier kennen mij al, he Tonio :+

Anyway, bijna 24 jaar woonachtig in Groningen [/Lingo]

Eerste camera was een Nikon EM halfautomaat met alleen diafragma voorkeuze :+ Een heerlijke camera met alleen 28mm en een 50mm.

Daarna kwam een Nikon F50 met 28-80 crap zoom, maar wel een degelijk stuk camera.

Nikon Coolpix 990 was de volgende.

En nu zit ik aan de D70, zoals je evt. in mijn sig kan lezen :)

(verder ben ik geen Nikon man hoor :+ )

Enfin, ik post ook nog niet zoveel, maar ik heb dan ook weinig tijd voor leuke shoots ivm huisje verbouwen, dus dat komt allemaal nog :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117412

Welkom!

Ik lees al een jaartje mee, maar ben de laatste tijd pas voorzichtig wat foto's aan het posten. Ik heb me ook nooit voorgesteld.
Ik werk bij de ICT afdeling van de Universiteit Utrecht in de binnenstad (CIM) en fotografeer als hobbie. Sinds ik m'n d70 heb is de interesse alleen maar toegenomen. Verder vind ik het vooral leuk om gericht te fotograferen met een bepaald doel, website of flyer ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40

breinonline

Are you afraid to be known?

Veel mensen hier met een (D)SLR hebben trouwens al wat van hun geschiedenis met fotografie opgetekend in dit topic.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijnvanleeuwen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11-2018
Nou dan stel ik mezelf ook nog maar ff voor (ook al post ik al best een tijd hier)

We beginnen dit verhaal met een stukje geschiedenis
Toen mijn oma overleed (jaar of 10 geleden) had ze een hoop spaargeld over. Dit hadden mijn ouders op een spaarrekening gegooit tot ik ging trouwen of 23 werd.

Terug naar het (bijna) heden

Ik heb het Grafisch lyceeum gedaan en daar kon je ook kiezen voor fotografie dat heb ik toen (stom stom stom) niet gedaan. Wel ben ik ermee bezig gebleven (met een simpele olympus) maar mn interesse lag toen meer bij video en gewoon vormgeven. Mijn vrouw heeft een Minolta analoge SLR en dat vond ik altijd al erg leuk en toen ik deze zomer bij het geld van de spaarrekening kon heb ik daar ook gelijk een deel voor gebruikt om mijn Eos 300D te kopen. Ik dacht dat is leuk om me eens lekker op te gaan richten en mischien komt er over een paar jaar wel wat leuks uitrollen.

Nu een half jaar en 4000 foto's verder begint de hobby al aardig uit de klauwen te lopen en heb ik al best wat leuks geproduceerd.

Binnenkort hoop ik mn eerste echte foto-opdracht te doen in (!) oeganda. Als alles door gaat is dit een leuke opstart naar een freelance foto cariere

o ja tot slot nog ff mn portfolio: www.krijnskiekjes.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Even mijn verhaaltje,

zit al een tijdje hier mee te kijken in de FG en de laatste tijd post ik ook wel eens wat van mijn probeerseltjes.

Het is allemaal begonnen toen mijn oom een Powershot G2 kocht voor onze vakantie in de USA, daar heeft hij voornamelijk fotos gemaakt en ik gefilmd wat me ook erg beviel maar daarna had ik eigenlijk steeds vaker zijn camera in mijn bezit.. Ik liep de tuin in om daar vervolgens hele middagen te zitten proberen die 1Gb microdrive vol te schieten met alles wat los en vast zat. Ik ging wat meer tijd besteden aan de manier waarop ik het vastlegde en ook op vakanties moest ik te horen krijgen, zeg hoe lang duurt het nog....

Toen besloten om een stap verder te gaan, lang erover na zitten denken ( ongeveer 4 maanden ) maar toch de 350d gekocht.. met kitlens om eens wat te proberen.. vind het zelf erg leuke resultaten leveren. Ik heb door school niet erg veel tijd om met de cam te spelen maar ga stapje voor stapje vooruit. Resultaten tot nu toe staan op http://pics.sevriens.org

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
WhizzCat schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:16:
Nou, een aantal mensen hier kennen mij al, he Tonio :+
Meh, doe eens niet zo de zeurkous uithangen :+

Maargoed, laat ik mezelf ook maar even voorstellen, nooit te laat daarvoor :P

Ben 17, woon in Amsterdam, en ben begonnen met fotograferen in 2004 met een minolta z2. Die werd in september in griekeland gestolen, maar gelukkig kreeg ik het geld terug van de reisverzekering.
Toen had ik dus weer 400 euro. Tot dan toe had ik alleen maar een beetje standaard vakantie kiekjes lopen maken, wist geen fuck over compositie, kleurgebruik, etc.
Maar ik was langzamerhand, mede door dit subforum nogal geinteresseerd geraakt in fotografie, dus ik wou wel een nieuwe camera. Omdat ik een erg goed gevoel had over het hele fotografiegebeuren had ik voor mezelf de knoop doorgehakt om een dslr te halen. Ik wist dat ik me bij een prosumer alleen maar zou gaan storen aan de evf (ik stoorde me er iig mateloos aan bij m'n z2, en ik ging er niet vanuit dat dat minder zou zijn bij een hogere klasse prosumer). Dus ik ging opzoek naar een dslr, en kwam bij de dunax 7D uit als 'de' cam voor mij. In juni van dit jaar heb ik 'm aangesschaft, en in de loop van de tijd een vrij aardige set spullen opgebouwd die hier in m'n sig staan.
En in die 5 maanden heb ik enorm veel over fotografie geleerd. En ik leer constant nog dingen bij.
En ik heb nog totaal geen spijt van mijn keuze om wat serieuzer met fotografie bezig te gaan en een dslr aan te schaffen. Zodanig zelfs, dat de fotoacademie een van mijn opties als vervolgstudie is.
Als je m'n fotoosch wilt zien moet je maar op het huisje hier links onder m'n icon klikken.

[ Voor 9% gewijzigd door Tonio op 18-11-2005 09:10 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 20:03

Pelle

🚴‍♂️

Welkom nieuwelingen en oudgedienden die zich ook nog nooit hebben voorgesteld :w

* Pelle is Pelle en voor meer informatie over mij en mijn fotos verwijs ik je naar mijn website :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Daar kan ik aan meedoen Site hij is helaas niet Firefox/gecko proof op het moment. (In Safari werkt het echter wel weer perfect)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 18-11-2005 11:51 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 15:38
Ik ben de trotse eigenaar van een DSC-P73 van Sony. Dit is geen uitzonderlijk apparaat maar hij is wel uitzonderlijk snel. Ik houd ervan mijn camera 'altijd' bij me te hebben, vandaar de keuze voor dit formaat - naast chronisch geldtekort uiteraard.
Mocht ik nog eens een zak met geld vinden dan zou ik de R1 kopen.

Ik heb een grotendeels ongefundeerde en soms onterechte voorkeur voor Sony camera's (vraag mij dus niet om advies als je perse geen Sony camera wil - maar als je iets over Sony cams wil weten dan heb ik alles voor je paraat). :Y)

Ben een dagelijkse bezoeker van FG, maar ik post niet zoveel - alleen als ik denk dat ik een zinnige mening ergens over heb. Ik ben van plan meer foto's te gaan posten, en om een webstekje te bouwen.

Heb tot op heden niet veel geweldige foto's geschoten, ik merk dat ik nog moet leren op het vlak van compositie. Technisch (sluiter/iso/diafragma/etc) heb ik eea wel redelijk door. Ik schiet vooral natuur, maar heb nu ook 1 keer een korte 'model'shoot gedaan.

Ben een grote fan van het fotobewerkingsprogramma The Gimp. Hier doe ik heel veel mee.

Dat waren mijn twee centen.

https://photune.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:25
Ik zal me ook eens voorstellen hier, ik lees al een jaartje mee en heb me een tijdje geleden aangemeld.
Ik ben 16 jaar, woon in Limburg en vind het ontzettend leuk om met fotografie bezig te zijn,
al heb ik daar nog niet echt goede apparatuur voor.
Mijn eerste stap in de digitale fotografie was een hp met een resolutie van 640x480 pixels, dat waren nog eens tijden.. :+
De foto's waren echt waardeloos, maar voor die tijd natuurlijk je-van-het :P
Na een tijdje niet zoveel meer te hebben gefotografeerd waren er weer nieuwere modellen,
en kon ik een tijdje een Sony P51 lenen. Een paar maanden foto's mee gemaakt,
en toen werd het tijd om zelf weer eens een nieuwe aan te schaffen omdat ik het toch verdomde leuk vond!
De P73 was net uit, maar mijn voorkeur ging uit naar de P72 die ook aanzienlijk goedkoper werd door de komst van de opvolger.
zo'n 35.000 foto's ermee gemaakt, en nog steeds tevreden gebruiker!
De fotografie hobby is inmiddels een stuk groter geworden, daarom ben ik van plan een DSLR aan te schaffen. 350D of 20D, misschien de opvolgers. Ik heb erg veel foto's gemaakt, en veel ervaring opgedaan met compact camera's, maar merk dat ik daar niet genoeg meer aan heb.

Ik laat nog van me horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102261

Leuk zo'n voorsteltopic. Ik ben hier een dagelijkse bezoeker, al post ik (nog) niet veel een zeker geen foto's. Vind het erg leuk om hier rond te neuzen en zo een hoop te leren over het maken van goede foto's. Ben lang geleden begonnen met fotografie met een analoog compactje dat ik van een oom gekregen had. Toen die de geest had gegeven tijden niets gedaan, maar een jaar of 8 geleden weer een wat betere analoge compact gehad, waarmee ik menig rolletje vol heb geschoten. Toen de digicams inkwamen een A70 gekocht waarmee ik veel heb geoefend. Maar al gauw kwam ik erachter dat zo'n ding nogal beperkt was, omdat ik wat meer begon te lezen over de principes van fotografie. Dus aan het sparen gegaan voor een DSLR (tja, student he) en die is er afgelopen zomer dan ook gekomen (350D). En nu druk met het goed leren omgaan met dat ding en dan komen mijn foto's ook vanzelf hier te staan! Oh ja, en ik ben ook een frequent bezoeker van DPZ (nick=Pieter) en EOSDigitaal (nick=Pieter_s), ook daar vooralsnog om de kunst af te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34053

Hoi hoi,

Ik neus hier ook vaak rond, maar ben van plan in de toekomst wat vaker te posten.
Zo'n drie jaar terug kocht ik mijn eerste digitale; Olympus C3020. Veel van geleerd, vaak mooie foto's en een jaar later heb ik hem ingeruild tegen een Nikon 5700. Met die kon ik ietsje meer experimenteren en instellen. Vandaag heb ik mij de Canon 350D besteld, en die komt er binnen enkele dagen aan, wiehoe!
De beste van mijn foto's kan je bekijken op http://www.mctblog.be/salted/. Tot gauw met m'n Canon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-06 12:23

tazzman

a real boardmonkey

Nou zal me dan ook wel weer eens voorstellen.. voor de zoveelste keer maar goed ;)

Ben eind jaren 80 begonnen met fotografie, maar hou als peildatum 1/1/1990 aan - toen besloot ik daadwerkelijk iets met fotografie te gaan doen. :) Begonnen met een Praktica MTL5B met een zwik lenzen, allemaal primes waarbij ik voornamelijk 50mm, 135mm en 300mm gebruikte. Na diverse omzwervingen via Contax en Yashica SLR's (bijzonder fijne camera's maar goed glas bleek erg moeilijk te vinden) in 1993 een Canon EOS 1000 gekocht.

Nu niets bijzonders maar in die tijd was een autofocus SLR toch niet zo gewoontjes als je zou denken. Later in de jaren 90 kon ik van een goede vriend een compleet zwik Minolta bodies en lenzen overnemen omdat hij overstapte naar een Canon EOS 1n met het nodige L glas.

De Minolta bodies (Dynax 7XI's) en de diverse lenzen bevielen mij prima alleen het scannen van de Kodachrome 64 dia's vond ik een vreselijk karwei. (In 1992 overgestapt naar dia film, in 1994 overgestapt van Agfa en HEMA troep naar Kodachrome 25/64.) Dus na lang piekeren eind 2003 besloten een dSLR te kopen alleen .... Minolta had nogaltijd geen dSLR op de markt.

Dus.... diep adem gehaald, al mijn Minolta gear aan mijn vader gegeven en begin 2004 terug gegaan naar Canon, met een EOS 10D en het nodige glaswerk waaronder de 70-200mm f/2.8L, 1.4x ExtII en Sigma 24-70mm f/2.8 EX. De Sigma werd daarna ingeruild voor een Tamron 28-75mm f/2.8 en er kwam nog een 300mm f/4L IS bij.

Halverwege 2005 moest de 10D het veld ruimen voor een droom van een body, de EOS 1D :) (Deze is overigens nu weer te koop voor een zacht prijsje i.v.m. de aanschaf van een 1D MkII).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Ik ga me hier ook eens even voorstellen :)
Ik volg nu ongeveer een jaartje het fotografie topic, ik ben hier terecht gekomen bij de aanschaf van mijn laatste camera.
Ik ben dus Levi, 16 jaar oud en woon in Zuid-Limburg. Ik vind fotografie van jongs af aan al erg leuk. Toen ik een jaar of 7 was kreeg ik van mijn oma mijn eerste analoge fototoestel, een goedkoop rood dingetje dat alleen maar panoramafoto's kon maken. Toch heb ik daar ongeveer een jaar leuk mee gespeeld. Mijn vader had toen een analoge Spiegel reflex camera, een Pentax super, deze jongen:
Afbeeldingslocatie: http://www.butkus.org/chinon/pentax_super_program/pentax_super_p.jpg
Hier mocht ik ook eens af en toe een foto mee maken.
Omdat ik foto's maken toen al leuk vond wilde ik zelf een eigen fototoestel kopen. Ik heb toen een tijdje gespaard en daarna ben ik met mijn vader naar de fotograaf gegaan. Ik kwam daarvan terug met de volgende camera:
Afbeeldingslocatie: http://altura.speedera.net/ccimg.catalogcity.com/200000/204700/204720/Products/5825889.jpg
Een minolta vectis Gx-3, deze analoge jongen kon op maarliefst 3 formaten foto's maken. Hier heb ik een paar jaartjes mijn kiekjes mee geschoten. Daarna is het een tijdje rustig geweest op het gebied van fotografie.
Maar toen kwamen de digitale camera's, dit vond ik ook erg ruig natuurlijk. Ik wilde erg eigenlijk meteen eentje kopen, maar ik werd toen verteld dat ik als ik goede foto's wilde maken, toch minimaal 2 megapixels nodig had en dat optische zoom ook wel handig was. In januari 2003 volgensmij, heb ik mijn eerste digitale compact gekocht: Een olympus C-220 zoom, met 2 megapixel resolutie en 3x optische zoom. Dit heb ik altijd een hele fijne camera gevonden, en hij maakte goede foto's. In mei dit jaar heb ik besloten dat ik toch wat meer mogelijkheden wilde op het gebied van instellingen, opties enzovoorts. Ik heb me vanaf toen pas echt verdiept in de mogelijkheden die er waren en wat er zoal op de markt te krijgen was. Mijn eerste interesse ging uit naar een digitale spiegelreflex, maar, deze vond ik nog erg duur dus heb ik besloten eerst nog een tussenstapje te nemen. Ik heb toen na wat getwijfel tussen een aantal camera's gekozen voor de Canon Powershot S2 IS, die toen net uit was. Ik denk dat dit wel een goede keuze was in plaats van een spiegelreflex omdat hij wat compacter is en hij makkelijker meegenomen kan worden. Een spiegelreflex kan nog altijd, dacht ik. Met deze camera maak ik sinds juni mijn foto's en hij bevalt me nog steeds prima. Ik vind fotograferen eigenlijk steeds leuker en het is een soort hobby van me geworden. Een digitale spiegelreflex gaat er dan ook nog wel aankomen denk ik, maar dan over een jaartje of 2, dan zal het aabod nog wel groter zijn. Voorlopig ben ik nog wel even bezig met mijn S2 IS. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Levi op 20-11-2005 12:23 ]

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jado
  • Niet online

Jado

Californication

Hallo daar !Ik heb mezelf nog niet voorgesteld.

Ik ben Jado ( staat voor JAsper DO...) en lees nog maar een paar maanden mee op fotografie, heb nog maar 1 foto gepost en
Ik ben woonachtig in O.-L.-V.-Waver te Mechelen (België), en ben al sinds ik 6 was verliefd op fotografie.Het verhaal :

Het begon allemaal ongeveer in 1998 (ben nu bijna 14), mama en papa stonden arm-in-arm voor de school van mijn moeder en mijn oudere broer mocht de foto weer trekken. (met een Canon EOS 500) Toen vroeg ik voor de eerste keer of dat ik niet eens "op het knopje mocht duwen", en ja hoor, het mocht :D. Een paar maanden later kreeg ik van mijn neef (die toen fotografie studeerde) een analoge Nikon (L35TWAF, jaja met auto focus :) ).Het mooiste cadeau dat ik in mijn hele leven gekregen had !
Een simpele, analoge compactcamera zonder instellingsmogelijkheden en dus maar 4 knoppen, maar het trok foto's !! _/-\o_ Ik was zo blij als een kind dat een groot Kerstcadeau openmaakt.Hier schoot ik redelijk veel foto's mee (kan er echt geen getal op plakken) en nam hem ook eens mee op schoolreis, naar Paradisio.Daar trok ik een filmpje vol met een wegwerptoestelletje (ik wou niet dat mijn Nikon iets overkwam ).Tussen deze foto's zaten echt mooie foto's tussen van dieren en natuur...

Hier was ik wel blij mee en ik besloot voortaan bijna enkel en alleen nog maar natuur en dieren te fotograferen.Een vakantie later (ik schat ongeveer in het jaar 2000) zijn we naar Frankrijk naar de Krijtrotsen gaan zien en taar trok ik (weer met een wegwerptoestelletje,waraom weet ik niet) een zéér mooie foto (stond tot voor kort nog altijd boven mijn bed).Sindsdien is mijn interesse alleen maar gegroeit en mocht ik al wat meer met mijn vader's toestel trekken. en 3-4 jaar geleden vertrok ik met een vriend naar Noorwegen waar ik bijna géén echt mooie foto's trok...Opeens dacht ik dat de vorige foto's allemaal puur geluk waren en stopte ik met fotografie.

Echter, een jaar later kocht mijn broer voor zijn verjaardag een compacte digitale camera (Nikon 3100), en pikte ik de draad weer op.Mede omdat mijn neef nu afgestudeerd was en hij werkte.
( Ik was toen nogal een grote fan van mijn neef :+ ).Toen zat het 6de leerjaar erop en moest ik naar het middelbaar ik koos een school in Mechelen (waar ik tevens op internaat ging) en ontmoete daar iemand die ik nu "heel goede vriend" noem (ik ontmoette er wel meer maar alleen deze is geintereseerd in fotografie ;) ). Hij had een digitale camera en deze zomer (toen ik een Nikon SQ te leen had) gingen we samen op fotoshoot.( Met 2 compacts :P ).Hier kwamen mooie foto's uit en later in de vakantie mocht ik eens bij hem gaan logeren (toen had ik een Canon S1 IS te leen), weer deden we een fotoshoot, deze keer in het park en ik had blijkbaar veel geleerd ; er waren van de 200 foto's maar 15 onscherp (of echt onbruikbaar). Omdat ik steeds meer geinteresseerd geraakte ging ik in de leer bij mijn neef, hij gaf me wat lessen en snel had ik het allemaal te pakken.Toen mijn zoveelste les erop zat kwam ik op de stoep 2 katten tegen,kleinte en zijn/haar moeder.Die zaten exact in dezelfde positie resultaat : weer een leuke shoot met enkele prachtige resultaten = Nog meer interesse in fotografie.Een paar weken later ging mijn neef op vakantie en wisselde hij die compacte S1 in voor een van zijn spiegelreflexen (Olympus,ken het type nr. niet meer) Hier trok ik weer een leuke shoot mee dus...Even later had hij dringend geld nodig en verkocht hij beide toestellen, en moest ik verder met de 3100 van mijn broer...Nog wat later zijn we nu :) , en spaar ik voor en finepix 9500 of een Panasonic Z20/30.Als het meezit heb ik hem met Kerstmis :D.
Verder ben ik nu aan het experimenteren met een ministudio.

Ook volg ik ook nog CM&E op de voet en ga ik af en toe eens kijken bij overige hardware.
Dat was ik !

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Leuk zo om al die verhalen te lezen, ook de portfolio's zijn bij de meeste heel mooi.

Laat ik mijzelf ook even voorstellen,

Ik ben Dave, een 19 jarige student HBO Grafimediatechnologie (3e jaar, stage), met een obsessie voor mooie dingen maken. Ik hou mij dan ook veel bezig met het maken van reclames en andere DTP werkzaamheden en heb dan ook al aardig wat van dit soort kleine opdrachtjes op mijn naam staan (net weer 4 advertenties gemaakt voor een plaatselijk blaadje), DTP is leuk, fotograferen is eigenlijk nog veel leuker omdat dit een uitdaging voor mij is. Ik heb weinig ervaring met professionele fotografie maar vind het wel super als ik eens een mooi fototje maak en deze dan terug zie komen in een krant of tijdschrift. Mijn apparatuur in het verleden was hierbij zeer beperkt, het begon allemaal met 640x480 cammetje van Kodak zonder flits, een van de eerste digicams voor consumenten. Hier was ik al snel op uitgekeken en snel na de opening van de mediamarkt kocht ik daar een versie met Flits. Nu was dit ook niet alles en toen er een leuke aanbieding voorbij kwam bij het Kruidvat (tig jaar terug) kon ik voor 200 euro een 3.2 megapixel camera kopen. Dit was erg goed voor die tijd (iedereen had nog 2.0 megapixel canon's en fuji's), maar toch miste ik de mogelijkheden om van alles in te stellen. Er kwamen soms best leuke foto's uit maar het had altijd beter gekund.

Nu mijn interesse in digitale fotografie steeds groter begint te worden heb ik veel op GoT gekeken naar andere Foto's en Technieken. Eerst lag mijn interesse bij de 300D, toen de 350D uitkwam was ik helemaal verliefd. Na lang wikken en wegen heb ik vorige week besloten deze cam aan te schaffen. Maar door mijn werk/stage heb ik nog geen tijd gehad om er leuke foto's mee te maken. Ik ga zo naar het vliegveld (Rotterdam Airport, hier 500 meter vandaan) om daar eens te kijken of ik wat leuke shots kan maken. Momenteel ben ik al weer druk aan het sparen voor mijn eerste lens (op kitlens na offcourse), Mijn eerst volgende 2 lenzen worden waarschijnlijk de 50mm en een leuke zoomlens (70-200/300 ofzo). Waarom ik de stap naar een DSLR genomen heb? Snelle responsietijd, goede instelmogelijkheden en goede DOF (waar ik fan van ben :P).

Nou dat was ik, op naar het vliegveld en binnenkort de eerste showcase ;)

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
nou ik dan ook maar he

ijsje, oftwel Bart

nu een kleine 2 jaar bezig als hobbyist , en ik groei elke dag weer (en loop dus elke dag tegen beperkingen van mn materiaal aan)

begonnen met een Sony P72 van mn maat, daarna een Canon S1 IS, daarna een Sony F717 (nog steeds verliefd op de Zeiss lens :P) en nu een Canon Eos 350D + Speedlite 550EX

ik Fotografeer vooral automeetings (auto's en babes dus) en heb mn eigen website'je (www.ijske.com)
ik ben steeds verder aan het komen en zou graag als het weer zomer is echte modellenshoots gaan doen, dus ben naar een goeie lens aan het uitkijken (Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damfransje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Hallo allemaal,

Ik kom al ruim een jaar regelmatig op deze site, maar ben nooit op het originele idee gekomen om mezelf voor te stellen, dus bij deze:

Ik ben Damien Franscoise, afgekort Damfransje, en ben pas sinds 2,5 jaar bezig met fotografie. Deed daarvoor met een compact cameraatje wel op vakanties foto's maken, maar meer ook niet. Ben toen op een mooie reis geweest naar Scandinavie en vond het toen wel tijd om meer met fotografie te gaan doen. Heb toen een canon a70 gekocht. Lekker digitaal en best veel instelmogelijkheden. Heb later hiervoor ook nog een tele- en groothoekconverter gekocht. Liep op een gegeven moment toch tegen de beperkingen van dat dingetje aan. Daarom gaan sparen voor een spiegelreflex. Kreeg het geld absoluut niet bij elkaar voor een digitale (ben nog maar student :) )en ben dus lekker terug in de tijd gegaan door een analoge body te kopen: Nikon F75 en ben er erg tevreden over. Heb de laatste tijd helaas wat minder tijd maar wil in de winter weer meer gaan fotograferen. Heb vorig jaar in de winter ook mijn beste foto's gemaakt. Ik fotografeer met name natuur en macro en voorlopig heb ik hier genoeg aan. Wil op een gegeven moment ook wel iets meer met mensen doen...

Ik heb nog niet zo heel veel gepost, maar wil mijn eigen webstekkie gaan maken en dan meer ook eigen foto's hier plaatsen. Heb nu vooral veel aan jullie tips en voorbeelden.

Groeten Damien (student Management Toerisme in Breda trouwens)

Download het gratis e-book reisfotografie via: www.tweemetervijf.nl /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Ook maar een klein verhaaltje.
Ik ben Frank en ik ben 25, afgestudeert scheikundige. Ik ben altijd een gadget man geweest en ik was altijd een van de eerste die DVD spelers, tft's, mp3 spelers etc kocht. Een digitale kamera kon natuurlijk niet uitblijven. 5 jaar geleden een BENQ camera gekocht (zo'n fixed focus ding) en heb daar zeker zo'n 1000 party pics mee gemaakt. Als ik die foto's bekijk, kan ik echt zien dat ik ben gegroeid. Ze hebben natuurlijk een hoog snapshot gehalte. Toen wat gespeeld met de nieuwe digicam van m'n pa. Veel zoom en veeeel meer mogenlijkheden, echt leuk om willekeurig wat mee te schieten. Vooral veel macro en dieren. Ik ben gek op aquaria maar kwam er achter dat het echt onmogenlijk was om met de BENQ foto's te maken van de vissen. Dus nu overgestapt naar een kamera met iets meer mogenlijkheden de kodak z700. Nog niet (d)SLR en amper prosumer, maar toch leuk foto's geschoten. Will nu eerst kijken of ik fotografie leuk blijf vinden voor ik verder ga. Mischien m'n pa's oude analoge pentax maar eens proberen.

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Dag mede-fotografen,

Gistermiddag heb ik hier een account aangemaakt, dus een introductiepostje lijkt me op zijn plaats. Van Zoefff kreeg ik het advies om het hier te plaatsen.

Ik ben Henk Aarnoutse (22 jaar) en nog maar kort bezig met fotografie. Mijn eerste camera kocht ik anderhalf jaar geleden, de keuze viel toen op een Konica Minolta DiMAGE Z20. Een erg leuke camera (zeker voor de €240 die ik betaald heb) met veel instelmogelijkheden. Met deze camera heb ik mezelf heel wat aangeleerd wat fotografie betreft, waarbij ook het internet meehielp. Pagina's als DCResource, DPReview en Gathering hebben mij al veel informatie opgeleverd.
Mijn foto's werden steeds beter en de fraaiste exemplaren doen nu dienst als behang van mijn kamer.
Inmiddels is de Z20 doorverkocht, en ben ik overgestapt op een Fuji S9500. Even nog getwijfeld aan een DSLR (de Dynax 5D was toen erg goedkoop, D50 van Nikon ook nog bekeken), maar het gemak van één vaste lens en de lagere prijs hebben mij toch naar de Fuji gedreven. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee.

Op dit forum zal ik voornamelijk aanwezig zijn in het onderdeel Fotografie, ik hoop een leerzame tijd mee te maken en bij te kunnen dragen aan de stroom van informatie en mooie afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oke, dit wordt volgens mij mijn 301e post, maar het is nooit te laat om je voor te stellen :)

Ik ben Martijn, 20 jaar, studeer kunstmatige intelligentie in groningen op de RUG.
Het begon ongeveer 4 of misschien wel 5 jaar geleden, mijn ouders kochten een Casio camera met 2mp! en 8x optische zoom. Beestje koste 1600 gulden. Veel foto's mee gemaakt en wat waren ze mooi, tenminste, vond ik toen wel. Als ik terug kijk is eigenlijk elke foto besmet met onderwerpen die er niet op gemoeten hadden. Hield me blijkbaar weinig bezig met wat ik nou echt ook op de foto zette, een hoofd, een hand, of zelfs een volledig persoon extra op de foto was niet uitzonderlijk. Een jaar geleden kocht ik mijn eigen camera, omdat de camera van mijn ouders slechter werd en zij hem niet veel gebruikten. Het werd een simpele A520 van canon. Half jaar foto's mee gemaakt denk ik (1400 foto's ongeveer), waardoor mijn enthousiasme voor fotografie duidelijk werd. Dus een maand geleden een D50 gekocht met 70-300 sigma lens als 2e lens, zodat ik het hele bereik gevuld had (ongeveer zeg maar :P). Zit nu al weer te denken aan uitbreiding en het wordt of de 18-125 sigma lens of de 18-200 VR van nikon, maar die is nogal wat duurder. Kom regelmatig op FG afdeling.
Fotografie is een eenzame sport, maar ik probeer zovaak mogelijk met anderen samen te fotograferen. Dus woon je in groningen, mail me een keer :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

nomad85 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:20:
Fotografie is een eenzame sport, maar ik probeer zovaak mogelijk met anderen samen te fotograferen. Dus woon je in groningen, mail me een keer :)
Binnenkort maar weer eens een minimeeting in Groningen houden dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Altijd gezellie, ook al woon ik niet in groningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:50
hallo mede FG'ers

ik ben Mathijs en ik studeer civiele techniek in alkmaar.
Fotograferen is begonnen met de analoge minolta AF5000 met daarop de 35-70AF kitlens.
Hierna kochten mijn ouders een aldi (lifetec 8)7 ) camera met 5 megapixels...
nadat ik deze versleten had heb ik een Olympus E-500 gekocht waarmee ik redelijk vaak naar buiten ga om te fotograferen... Als je mij eens ziet lopen in omgeving Uitgeest zeg gerust hoi...

[ Voor 4% gewijzigd door Sijhtam op 27-06-2006 20:07 . Reden: zie bericht hieronder :P ]

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Mcdeath schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:06:
Fotograveren is begonnen met de analoge minolta AF5000 met daarop de 35-70AF kitlens.
[...]
heb ik een Olympus E-500 gekocht waarmee ik redelijk vaak naar buiten ga om te fotograveren...
je zou verwachten dat iemand met een Olympus inmiddels wel toe is aan fotograferen. maar weest welkom, mocht ik ooit eens in de buurt van uitgeest komen en je ook nog eens tegenkomen, dan zal ik gerust hoi zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
Dan zal ik mezelf ook maar eens voorstellen.

Ik ben op dit moment 15 jaar en heb net de vierde klas afgesloten. Fotografie vond ik altijd al leuk, maar daar bleef het bij. Totdat ik in de derde een cursus aangeboden kreeg via school bij een Australisch bedrijf, een on-line cursus. Vanaf toen was ik helemaal verkocht van fotografie. Direct die zomer was ik zo gek geweest om een Canon EOS350D aan te schaffen met kitlens (en een van mijn vader geleende telelens), mede naar aanleiding van het feit dat mijn vader er ook een had en ik er helemaal op verliefd was (en bovendien had hij deze bij die openluchtshow in Gilze-Rijen). Ik kreeg deze gedeeltelijk voor mijn 15e verjaardag. Toen begon mijn fotografietijdperk pas echt. Ik heb nog steeds geen spijt van de aandacht.
In het begin is het natuurlijk altijd veel kloten. Op zoek in de buurt wat leuk is en toepassen wat ik bij die on-line cursus geleerd had. Op vakantie naar Hawaii had ik de tijd en leerde ik al een hoop vaardigheden. Eenmaal thuis was ik best tevreden met de foto's. Vanaf toen ben ik veel gaan oefen. Door te tijd heen, ook al is het maar driekwart jaar, merkte ik dat ik aanzienlijk mooiere foto's begon te maken. Ondertussen ben ik van lens geupgrade. Mijn vader koopte betere en duurdere lenzen dus heb ik voor een prikkie zijn Sigma 18-55 f/3.5-5.6 en Sigma 55-200 f/4-5.6 gekocht. Daar ben ik heel blij mee, want het is een grote verbetering. Ook nu oefen ik door.
Naar aanleiding daarvan heb ik een website gebouwd in PHP, waar heel veel werk in zat. Ook daarop ben ik heel trots. Neem even een kijkje en zeg wat je ervan vindt.
http://foto.pcmencia.nl

Dat was het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

MartijnGizmo schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 15:52:
[...]

Binnenkort maar weer eens een minimeeting in Groningen houden dus. :)
Zeker doen. Ik zal bergen verzetten om erbij te zijn :)
Heb wel een studievriend die ook fotografeert en daar fotografeer ik wel eens mee, maar dat is niet zo vaak. Meetings mogen er best vaker komen, zo lang er maar belang bij is. Moet er natuurlijk wel een event ofzo zijn die leuk is om te fotograferen, zoals de vliegshow (kon ik niet bij zijn).
klinkt goed iig.
masser120 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:13:
Dan zal ik mezelf ook maar eens voorstellen.

Naar aanleiding daarvan heb ik een website gebouwd in PHP, waar heel veel werk in zat. Ook daarop ben ik heel trots. Neem even een kijkje en zeg wat je ervan vindt.
http://foto.pcmencia.nl

Dat was het wel zo'n beetje.
Je site ziet er prima uit, leuk dat je korte verhaaltjes bij je foto's zet (soms). Je schiet mooie foto's, sfeer van zonsondergangen e.d. doe je mooi. Wat ik je mee wil geven is dat het niet altijd mooi is om je horizon in het midden te zetten. Bij de meeste van je foto's heb je dit namelijk precies in het midden zitten. Verder, goeie, sfeervolle foto's :)

[ Voor 41% gewijzigd door Nomad op 27-06-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

Hallo allemaal!

Tja, aangezien dit forum de 1e link is in mijn bookmarks, lijkt het mij aardig om ook mijzelf voor te stellen: ik ben Martijn, geboren en (af)getogen in Amersfoort maar inmiddels gelukkig getrouwd en woon- & werkzaam in Genua, Italie (nog meer Nederlanders hier? _/-\o_ )
Tijdens mijn HAVO studie heb ik met veel plezier een (school)cursus fotografie en ontwikkeling gevolgd. Ik ben inmiddels van mijn PowerShot A70 op een S2 IS overgestapt en probeer inmiddels meer 'interessante' foto's te maken. Op mijn site heb ik in de loop van jaren al mijn digitale foto's online gezet maar dit zijn allemaal kiekjes, niks serieus of bewerkt: gallery.goudkamp.it.

Dankzij dit forum heb ik al heel wat extra's geleerd en hoop snel actief mee te doen!

[ Voor 5% gewijzigd door Neus op 29-06-2006 10:07 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 16:14
Zoals ik net al zei in Analoge fotografie-topic: films, ontwikkelen, afdrukken etc, fotografeer ik inmiddels met een Nikon FE2. Hiernaast heb ik een FE, hiervoor had ik een Pentax ME Super. Ik ben 21 jaar, en woon en studeer in het oooost'n van het land (nog meer Enschedeërs hier?). Sinds ongeveer anderhalf jaar fotografeer ik. Ik ging toen met kerst naar Canada en wilde van die trips foto's maken. Ik had de keuze om een digitale compact te kopen, of een analoge SLR. Een slr leek me toch leuker, omdat je dan wat serieuzer met fotograferen bezig moet, omdat je niet snel de autostand op kan zoeken. Een DSLR is in dat anderhalf jaar best wel wat goedkoper geworden en ook op de 2dehandsmakrt is nu het een en ander te verkrijgen. Zo'n FE2 is namelijk erg leuk, maar gelijk het resultaat kunnen zien lijkt me ook wel wat. De leercurve krijgt daar best een impuls van, lijkt me.
Naast alle minimeets elders in het land moet het er ook maar eens eentje in het oosten gehouden worden.

Edit: Korte toevoeging, ik zwerf al wel een tijdje rond in FG, maar heb het te druk met andere dingen om regelmatig het forum te checken. Nu in de tentamen periode een prima bezigheid (keiharde SOG) ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door fnoff op 29-06-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Uiteraard welkom allemaal, inclusief mijzelf (relatief ook nog maar kort hier (1 jaar ofzo)), maar ik wil toch even mijn zorgen uiten. Er komen zoveel martijn-en binnen. Ik voel me langzaam aan niet meer uniek! MartijnGizmo, nomad85 (ik dus) en nu MiniMan. Graag een beetje origineel verder ok?.....probeer namen als Vladimir en Neeltje, kijk die namen zie je hier niet zoveel, dus wil je je eigen naam vertellen, maar komt het niet zo nauwkeurig :+, geef dan eens iets origineels O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Zo, laat ik me dan ook meer even voorstellen en nomad85 deels (on)gelukkig maken. Goed, ik ben dus Teunis en mijn tweede voornaam is Martijn en ben eigenlijk altijd al geintreseerd geweest in fotografie. Echter nooit echt het geld gehad om me hier serieus mee bezig te houden. Tot voor een jaar terug mijn vingers echt begonnen te jeuken (waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet). Ik ben nu ongeveer 3 maand hier in FG lekker aan het lurken om zo te zien wat je allemaal voor een moois kunt maken. Als alles goed is ben ik vandaag ook de trotse bezitter van EOS 350 D en zal ik eens gaan kijken wat ik zoal zelf voor elkaar kan krijgen. Voor als nog zal ik dus nog wel een lange tijd aan het lurken gaan omdat hier gewoon te veel info staat. Michien dat ik ooit als het resultaat er na is ook wel eens een foto kom posten.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Welkom alle nieuwelingen, zowel lurkers als posters! :*) En natuurlijk veel plezier in FGA/FGW/FGS :)

Vergeet niet de weekopdrachten ook te bekijken als je es zonder inspiratie zit ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-06 16:14
Weekopdrachten zou ik heel graag aan mee doen, maar voor mij komt het er dan op neer dat ik alleen maandag t/m woensdag heb (vrijdag m'n rolletje kunnen halen (bij de HEMA), dus woensdag gebracht hebben en in het weekend dus ook bij m'n ouders langsgaan, anders krijg ik em niet digitaal). Dat is meestal wel krap. Dat wordt dus wachten tot ook ik digitaal ga :( Maar als het meezit is dat na de vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

teun-v schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:31:
Zo, laat ik me dan ook meer even voorstellen en nomad85 deels (on)gelukkig maken. Goed, ik ben dus Teunis en mijn tweede voornaam is Martijn en ben eigenlijk altijd al geintreseerd geweest in fotografie. Echter nooit echt het geld gehad om me hier serieus mee bezig te houden. Tot voor een jaar terug mijn vingers echt begonnen te jeuken (waarom weet ik zelf eigenlijk ook niet). Ik ben nu ongeveer 3 maand hier in FG lekker aan het lurken om zo te zien wat je allemaal voor een moois kunt maken. Als alles goed is ben ik vandaag ook de trotse bezitter van EOS 350 D en zal ik eens gaan kijken wat ik zoal zelf voor elkaar kan krijgen. Voor als nog zal ik dus nog wel een lange tijd aan het lurken gaan omdat hier gewoon te veel info staat. Michien dat ik ooit als het resultaat er na is ook wel eens een foto kom posten.
|:( nog 1!....nee hoor, van harte welkom en ik ben blij dat ik zo'n mooie naam heb dat iedereen hem ook wil :D

Ga rustig genieten van alle info die hier staat en lees de uitgebreide startpost van de objectieven draadjes, dan zijn remy en zoeff weer helemaal blij, want ze hebben er behoorlijk werk van gehad. Bovenal staat er gewoon veel zinnige info over lenzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Laatst online: 27-02 13:38
Lurker blijven gaat ook vervelen... ik stel me maar es voor :P
ik ben Richard ( broer van dinges, meeste hier kennen die rare alto denk ik wel B) )
ik zat me hier al een tijdje in te lezen in de faq en verkoopadviezen voor me vorige en huidige cam

Canon Ixus IIs ( vervangen door de 50 )
Canon Ixus 50
Nikon D50 18-55 kit | Sigma 70-300 APO | 50mm 1.8

vooral al de discussies hier over 350D vs D50 hebben me hier enorm geholpen in me keuze
ik zal me voortaan ook maar es gaan bemoeien met de discussies, ik ben puur hobbyfotograaf en ben vooral veel op auto/motorshows te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:37
Hallo Allen,

Ik ben Overhyped, 26 jaar, en begin net een beetj te spelen met foto's. Ik fotografeer op dit moment met een anologe canon SLR (3000v geloof ik) met de standaard 28-75 lens een een Canon EF 75-300mm F/4-5.6 III telelens er bij. de body gaat tzt wel vervangen worden door (waarschijnlijk) een 350D, want iedere keer wachten op m'n resultaat houd m'n leerkurve wel tegen merk ik:)

ik ben eigenlijk nog volledig aan 't ontdekken wat ik leuk vindt / goed kan etc. maar daarvoor lurk ik dit forum ook leeg :) Als ik zin heb om m;n scanner even op te starten zal ik wel een paar gelukstreffers posten :)

vooralsnog, "keep on posting, so can keep lurking ;) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:41
Nou, dan stel ik me ook maar eens voor. Ik loop hier al een tijdje een beetje rond, maar voorstellen in het algemene topic is natuurlijk altijd leuk.

Ik fotografeer al een aantal jaren met twee oude Minolta SLR's (X300 en X700) met 2 50mm 1.7 lensjes en nog wat ander oud glas. Vier jaar geleden heb ik een Nikon Coolpix 990 gekocht, maar die is intussen echt helemaal op.

Een DSLR staat hoog op de verlanglijst, als vervanging van alle bovenstaande spul. Deze zomer gaat het er waarschijnlijk toch van komen. Omdat ik voor mijn werk zo ongeveer iedere camera die er is wel in handen heb gehad, wordt het lastig om een gefundeerde keuze te maken, maar waarschijnlijk wordt het toch een D50.

Ik fotografeer nu namelijk veel te weinig en daar moet verandering in komen. De analoge set zorgt voor de eerder genoemde vertraging en de Coolpix zorgt voor te veel ergernissen tijdens het fotograferen. Als ik met apparatuur van mijn werk (2x 20D met een grote koffer met L-glas) ga fotograferen merk ik ineens weer hoe ontzettend leuk het eigenlijk is. Op mijn werk ben ik al continu met fotografie bezig, maar ik moet het in mijn vrije tijd ook weer meer gaan doen.

En wie zich afvraagt wat voor werk ik doe: ook dat is hier in FG wel relevant. Ik schrijf met een paar anderen het tijdschrift 'CHIP Foto-Video digitaal'. De cameratests, dat is mijn afdeling, zeg maar...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dreamscape, ik ben lid van je :+
Heb me niet zo lang geleden aangemeld voor het blad

Hoe kan dat wanneer jij zelf die review etc schrijft, dat je dan niet ook zelf een flinks Dslr hebt? D200 testen jullie meeste mee, dus had verwacht dat er minstens zoiets bij je thuis zou liggen :P

evengoed; Welkom hier en have fun, leuk om dingen van je te horen en zien, zoals dat van iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
nomad85 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 22:39:
dreamscape, ik ben lid van je :+
Heb me niet zo lang geleden aangemeld voor het blad

Hoe kan dat wanneer jij zelf die review etc schrijft, dat je dan niet ook zelf een flinks Dslr hebt? D200 testen jullie meeste mee, dus had verwacht dat er minstens zoiets bij je thuis zou liggen :P

evengoed; Welkom hier en have fun, leuk om dingen van je te horen en zien, zoals dat van iedereen :)
Misschien ken je de Duitse uitgave van het blad ook? Veel van onze tests komen uit het nogal uitgebreide testlab in München. En omdat ik zelf continu al die spullen in mijn handen heb wordt het echt lastig kiezen, vandaar dat ik nog niet bepaald heb wat ik eigenlijk wil hebben.

Komt daar nog eens bij dat we zelf op het werk natuurlijk ook wat mooie camera's voor onszelf hebben, waar ik ook regelmatig mee werk. Denk aan twee 20D's en een oude D60, met daarbij een paar mooie lenzen. De 24-70 2.8 L en 50 mm 1.8 zijn mijn absolute favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 00:25
En dan ga je uiteindleijk voor een d50 als je dat mooie canon spul gewend bent..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Cyclonist schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:27:
En dan ga je uiteindleijk voor een d50 als je dat mooie canon spul gewend bent..? ;)
Weet ik nog niet. Het voordeel van een Canon is dat ik af en toe eens kan kijken naar dat mooie lenzenspul. Maar eigenlijk ben ik meer een Nikonian... :)
Of toch even doorsparen voor een 30D. Een 350D is mij te klein, dat gaat niet werken.
Ik wacht eerst even op samples van de Sony A-100 en de nieuwe K-serie van Pentax. Want ook daar ben ik erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Uiteraard een D50, het blijft de fotograaf die de foto's schiet......

Oke, ga dan voor de D70, die heeft net wat meer instellingen en heeft iets andere reputatie....af en toe wat lenzen van je werk meenemen is dan geen slecht idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

nomad85 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:31:
Uiteraard een D50, het blijft de fotograaf die de foto's schiet......

Oke, ga dan voor de D70, die heeft net wat meer instellingen en heeft iets andere reputatie....af en toe wat lenzen van je werk meenemen is dan geen slecht idee :D
"Lenzen van je werk" L glas op een D50/70 zeker?

Anyway, welkom allen :D. Vergeet vooral niet een creatief zelf portretje te schieten en die te posten in't zelfportretten topic, zodat we jullie op een meeting eerder herkennen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 11:07

BaasG

Spiral out. Keep going

Na veel te lang hier rondgelurkt te hebben wordt het ook voor mij tijd om eens van me te laten horen.

[ Voor 85% gewijzigd door BaasG op 30-01-2024 11:31 ]

member of the Dark side: black Nikon gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

julius schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 23:42:
[...]

"Lenzen van je werk" L glas op een D50/70 zeker?

Anyway, welkom allen :D. Vergeet vooral niet een creatief zelf portretje te schieten en die te posten in't zelfportretten topic, zodat we jullie op een meeting eerder herkennen ;).
Waarom is dit vreemd? Je zegt L glas, daarmee bedoel je canon L serie lenzen neem ik aan?
Ze testen ook wel nikon spul hoor, en dat glas kan die toch best meenemen?
Ook een D70 kan toch prima overweg met mooie lenzen, snap niet zozeer wat er mis was met mijn opmerking....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
nomad85 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:57:
[...]

Waarom is dit vreemd? Je zegt L glas, daarmee bedoel je canon L serie lenzen neem ik aan?
Ook een D70 kan toch prima overweg met mooie lenzen, snap niet zozeer wat er mis was met mijn opmerking....
Ik snap je verwarring, maar voor ons eigen gebruik (in onze fotostudio en voor locatiewerk) hebben we hier alleen Canon-spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ah, jullie hebben alleen canon spul dat van jullie zelf is, ik had meer het testmateriaal in mijn hoofd. Waarschijnlijk mag je dat niet mee naar huis nemen, dus dan heb je inderdaad alleen canon spul over.

Is er geen tussenmount te koop eigenlijk, die canon met nikon spul en andersom verbindt?

Zou toch moeten kunnen en is logisch...alhoewel het meer inhoud dan alleen het sluitmechanisme.....

AF etc zou toch niet zo anders moeten werken?

ach, iig snap ik nu dat voor jou een canon body handiger zou zijn, maar dat je liever nikon hebt.....tja..lastig. Ik vind nikon prettiger vast houden, maar dat is erg persoonlijk, instap Dslr van nikon is ook iets goedkoper.

Succes met je keuze en we horen wel wat het wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Draakje
  • Laatst online: 13-07-2021
Dan sluit ik me ook maar aan om me voor te stellen. Mijn naam irl is Boen Liong Kam.
Ben 32 jaar, arts en vanaf mijn +/- 6e jaar bezig met fotografie.
1e camera was de Pentax ME van mijn vader die helaas uit de auto is gejat... Hadden we hem maar niet op de hoedenplank moeten laten liggen :( Hierna kocht hij een Canon A1 met 35-105/3.5 Mijn eerste echte eigen fototoestel was een Kodak Retina C (geloof ik, kan ook een III zijn geweest). Met de A1 die uitgebreid is met heel veel accessoires maak ik nog steeds foto's, en in de middelbare school is deze vergezeld met een Canon F1N en zwart-wit doka.
Later is er een Bronica SQAi, Rollei 35 en Leica mini bij gekomen. Nooit ben ik overgestapt naar AF-SLR-analoog. 2 jaar geleden een Canon Ixus 400 gekocht en was best onder de indruk van digitaal. Daarvoor altijd als fervent scepticus geroepen dat ik nooit digitaal zou gaan. Nu heb ik een Canon 5D met 24-105/4.0 en lijt het erop dat ik nu de digitale variant van de A1 met 35-105/3.5 heb gevonden....
Na 1 maand D-SLR-met AF merk ik dat ik weer HEEL VEEL te leren heb; AF, nabewerking en het feit dat je per foto van iso kan veranderen... :Z

Objecten gefotografeerd zijn met name personen (klasgenoten en studiegenoten), die heel veel foto's hebben moeten ondergaan. en landschap fotografie. Helaas ben ik erg kritisch, dus mijn aantal gelukte foto's vullen nog geen portfolio.

Hoogtepunten op foto gebied is 1 huwelijkrapportage volledig in zwart wit, uiteraard zelf afgedrukt.

Als ik naar een onbewoond eiland zou gaan en ik mag 1 camera, en 1 lens meenemen dan wordt het de Canon F1N met 85/1.8 met T-Max400 (pusk naar 800) ook al zou er electriciteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-06 12:20
Volgens mij had ik mezelf nog niet echt voorgesteld. Ik post niet uber veel in fot, blijft vooral bij lurken.

Ik ben Tom Roelofs en fotografeer nu al een paar jaar, na verscheidene grafische opleidingen en een mislukt jaar fotonica (lees: brakke k** school :P) ga ik in september beginnen met de vakopleiding op de fotovakschool in Apeldoorn. Na een paar jaar met een 300D gefotografeerd te hebben gaf deze de geest, deze is in februari vervangen door een Canon 5D. Heb nog steeds heel veel plezier van deze camera.

Ik fotografeer vooral tijdens een van mijn vele urban exploration tochten, architectuur blijft me fascineren. Om een indruk te krijgen van mijn werk kan je het beste even op het huisje onder mijn usericon klikken, hier staat ook een fotolog op met dagelijks een nieuwe foto. Ik ben nog bezig met een portfolio gedeelte, design e.d. is al af, moet nu nog de grote hoeveelheid foto's doorlopen om te kijken welke ik erop gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tis nooit telaat om je voortestellen toch ;)

Ik ben Maarten en ben 23 jaar oud. Ik ben ooit geïnspireerd geraakt in fotografie door iemand die prachtige macro foto's liet zien van vlinder. Toen beseft ik me dat fotografie veel meer inhield dan foto's schieten zonder erover na te denken. Ik had toen al een [url=Nog een klein stukje van hoe ik ben begonnen met fotograferen.]pencam[/url], zo'n ding wat ik ooit bij een abonnement cadeau had gehad, waar ik achterafgezien al veel foto's mee maakte, maar wat totaal geen kwaliteit leverde. De foto's van die vlinders was wat ik ook wou gaan fotograferen, en toen had ik besloten een "echte" camera te kopen.

Ik ben begonnen met een Canon powershot A60. Na een jaar en veel foto's verder kreeg deze last van paarse strepen, en andere beeld problemen. Niet veel later kreeg ik een Fuji s5500 en kon weer lekker door fotograferen. Macro functie was niet echt geweldig, en heb toen een macro voorzetlens gekocht. Ideale oplossing. Op een gegeven ogenblik begon ik me te irriteren aan de fuji camera. Ik miste een hoop dingen die zelfs bij m'n powershot beter waren. Zoals de flitser en bijvoorbeeld de MF. Ik ging daardoor steeds minder fotograferen, en besloot toen om de camera te verkopen en opzoek te gaan naar iets anders wat beter bij mij paste. Dat werd dus de 10D die ik nu een maand in bezit heb.

Tis iig een wereld van verschil met de vorige camera's. Ik ben iig door de verandering weer veel meer gaan fotograferen. Verder is macrofotografie een van de dingen die ik het leukste vind om te fotograferen.

[ Voor 6% gewijzigd door Justawitte op 04-07-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik ben Fooker,lurkte hier af en toe eens langs en omdat ik sinds kort een DSLR heb, denk ik dat ik hier nog wel vaker terug kom. Ik ben 16 jaar en ik ben begonnen met weg-werp camera's. Die gebruikte ik rond mijn 2e jaar B) ( en af en toe die "echte" van mams). Later is er bij onze familie nog een normale Nikon camera bij gekomen.

En tot mijn verbazing, 2 jaar geleden een Canon Camera met maarliefst 4 megapixels. Ik heb er zeker 2000 foto's mee gemaakt, vakanties, familie avonden. Leuke camera, gebruik hem nog steeds als vervanging.
Sinds 3 maandjes een echte Canon 350D met kitlens, en 55-200mm lens. Natuurlijk van mijn vader, al mag ik hem gebruiken. :Y) Ik denk dat ik hier wel wat mooie foto's mee kan schieten, die ik als ik van vakantie terug ben, vast even ergens laat zien hier.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181356

Goeiendag allemaal! :Y)

Ik ben Lukas (sakuL achterwaarts ;) ) en fotografie is een hobby van me die steeds meer vorm krijgt.
Toen ik een jaar of 5 was kreeg ik m'n eerste camera (een afdankertje van m'n moeder). Wat later is fotografie helemaal uit de picture geraakt, tot een paar jaar geleden. Heb toen een Sony P30 gekocht, point 'n shoot. Na daar flink wat ervaring mee opgedaan te hebben, de volgende, een FujiFilm S5000. Deze gebruik ik tot op heden naar alle tevredenheid.
Echter, ik ben nu een paar jaar verder en vind van mezelf dat ik toe ben aan iets wat meer 'pofessional' is. Vandaar dat ik mezelf een S9500 aangeschaft heb. De S5000 is mij goed bevallen, m'n vriendin heeft een FujiFilm Z2, dus de keuze om binnen FujiFilm te shoppen was snel gemaakt.
Ik heb nog aan een D50 gedacht, maar 't is uiteindelijk toch de FujiFilm geworden :) In mijn zoektocht naar informatie en ervaringen betreffende de S9500, kwam ik ook hier terecht, vandaar ook mijn registratie.
Zoals ik al zei, deze hobby begint steeds meer vorm te krijgen. Ik hoop dan ook veel te leren op dit forum en een steentje te kunnen bijdragen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 17:15
Laat ik me dan ook eens voorstellen.

Ik ben wwwhizz, whizz, whizzwhizz, of iets in die geest, in Real Life meestal aangesproken met 'Jan' ;)

Mijn interesse in fotografie is begonnen toen mijn ouders een digitale camera kochtten (in 2000), met die camera heb ik veel foto's gemaakt en toen een digitale camera op mijn verjaardag gevraagd.. Ik kreeg een leuke 2 MP camera zonder zoom :P Intussen hebben mijn ouders een Minolta 5D die ik ook mag gebruiken, en vandaag kwam mijn nieuwe S5600 over de post :) Ik laat wel weer eens van me horen.

[ Voor 12% gewijzigd door RedPixel op 22-07-2006 19:23 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac_hus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 17:10

Bij deze dan. Ik ben John 29 jaar. Ik doe nog niet aan fotografie perse maar ben nu bezig om een d-slr te kopen voor astrofotografie. Neem een kitlens set omdat 700 euro voor alleen telscoop fotograferen ook vrij zonde van het geld is. Dus wie weet vind ik fotografie ook wel erg leuk. Jullie zullen dus meer van me horen, waarschijnlijk alle noob vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

Ehw, ja ik ook maar ff voorstellen dan.
Post al een paar daagjes wat, en zal wel blijven hangen schat ik zo :)

Ik ben Emiel, 21 jaar, student Geneeskunde, dus arts in opleiding. Onderweg naar 4e jaar.
Fotograferen doe ik al lang, alhoewel, laat ik het in den beginne kiekjes nemen noemen. M'n vader had vroeger -en heeft nog steeds geloof ik-, een film SLR van Ricoh, met div. lenzen. Af en toe liet hij me, toen ik wat ouder was, een foto maken. M'n moeder kocht ook om de zoveel jaar een nieuwe filmcamera. Geen SLR, gewoon een redelijk compacte camera. Ook altijd wat foto's meemogen maken, en ja, je ouders willen niet dat je een aantal van het rolletje verpest, dus er komt ook altijd wat uitleg bij enzo. Vorig jaar nieuwe Pc gekocht, maar een digitale camera had ik nog niet, maar ik wilde er al wel een hele tijd één, maar de Pc ging even voor..
Vorig jaar juni toen eindelijk m'n Ixus 50 gekocht, en enorm veel mee gaan fotograferen. Vond het heerlijk eindelijk! een camera van mezelf te hebben! Heb er nu zo'n 11.000 foto's meegemaakt. Deels onzin, deels mooie plaatjes, vind ik zelf, vooral vorig jaar van vakantie..

Nu vind ik zelf dat ik wat dingen mis op m'n Ixus, vooral het instellen van de sluitertijd, hogere iso-waardes. Ook zou ik wel is wat met diafragma e.d. willen spelen. En aparte lenzen hebben, wisselen,etc. Kortom, nu ben ik op jacht naar een beginners dSLR en zeer gemotiveerd :)

Hoop er voor half augustus uit te zijn, dan ga ik namelijk op vakantie en wil ik een hoop mooie plaatjes gaan schieten en veel oefenen. De Ixus gaat nog zeker mee, heb er toch nog veel plezier van, en onderweg op de scooter is het makkelijker om die even uit de broekzak te pakken, dan een dSLR uit een tas te pakken (evt. lenzen te wisselen) in te stellen en dan te schieten.
Zeker aangezien m'n vriendin al gek van me wordt als ik om de haverklap stop met de scooter om ergens een foto van te maken :P

Nou ja dat was het wel for now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Na toch al een paar keer advies gevraagd te hebben in dit forumgedeelte stel ik me dan ook voor. Mijn naam is Remco en ik ben 18 jaar. Ik ben eerstejaarsstudent HBO technische bedrijfskunde in het dagelijks leven. Ik woon in Tilburg en mijn interesse in fotografie is eigenlijk begonnen toen mijn vader enkele jaren geleden een digitale camera kocht (een canon digital IXUS v3). Na veel met deze camera gespeeld te hebben (op vakantiekiekjes en beginnersniveau wel te verstaan) ,sta ik nu op het punt om een eigen camera te gaan kopen om toch wat meer mogelijkheden te hebben. Waarschijnlijk zal dit de S5600 van Fuji gaan worden. Vandaar ook de eerdere adviezen die ik hier gevraagd heb. Waarschijnlijk zal ik hier de komende tijd dus nogal eens langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yiNXs
  • Laatst online: 18-05 14:04

yiNXs

bring it on!

Ok, een voorstel topic, ik was eigenlijk op zoek naar SLR informatie, maar waarom ook niet...

Al een paar jaar geen scholier meer, werk als java programmeur bij een ICT bedrijf. Fotografie heb ik altijd al leuk gevonden, maar ik heb er lang niets mee gedaan. Mijn begin camera's wareneen simpele cannon "canonet 28" camera en een goedkoop plastic instap cameratje met 2 zoomstanden. Ik deed daar maar weinig mee, want het gedoe en de kosten van het ontwikkelen van foto's weerhield me eigenlijk altijd om echt wat te doen.

Pas toen ik geld ging verdienen en ik de Casio QV-3000EX net nadat ie uitkwam kocht is dit veranderd. Ik sleepte het ding bijna altijd mee, maar echt veel bijzondere foto's wist ik er niet mee te maken. Dit kwam vooral omdat ik niet echt "durfde" (op een gekke positie staan voor een foto?? doe ff normaal :)). Heerlijk cameratje verder, want voor een compact (nouja..) camera had ie best goede specs voor die tijd (eerste 3 megapixel compact, diafragma van f/2.0 (mis ik echt op moderne compacts, de laatste was de G6 geloof ik), kleurechtheid was ver bovengemiddeld). Ondertussen heb ik er een Casio Exilim M20 bij, voor de snelle kiekjes en om altijd op zak te hebben en een Minolta Z2 voor de zoom.

Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een dSLR, want ik de opties die mijn camera's me nu bieden zijn gewoon te veel weinig (loop telkens tegen diafragma en bereik problemen aan).

Verder heb ik al vanaf m'n C64 me bezig gehouden met computer gfx en ook nu hou ik nog van spelen met de grote grafische pakketten, zowel fotobewerking als zelf graphics maken. Kwam per toeval langs de gathering forums en een beetje blijven hangen omdat ik de weekopdrachten een erg leuk idee vond. Los van dat is er een boel info te vinden over dSLR's e.d. dus ik zal hier nog wel langer blijven rondhangen denk ik!

Ohja, ik heb wel een lastige handicap, ik ben namelijk kleurenblind, dus elke foto is voor mij zwart wit ;) ..Ohnee, toch niet, ik zie eigenlijk alleen rood wat minder sterk :P

Dat was 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 26-06 11:32
Hrm, dit topic bestaat zo te zien al een tijdje, maar ik heb nooit de tijd genomen om mij eens netjes voor te stellen. Laat ik daar bij deze dan maar verandering in brengen ;)

Ik ben nog steeds aan de studie, Information Engineering in Almere om precies te zijn. Al jaren met computers bezig, en een stuk minder lang met fotografie. Ooit eens toen ik nog bij een computers/telecom zaak werkte een digitale camera gekocht (een Casio QV3000ex zoals mijn bovenbuurman) en daar een aantal jaren mee rondgekloot. Pas met de grote fotowedstrijd van tweakers.net nu al anderhalf jaar geleden ben ik eens gaan kijken naar wat fotografie nu allemaal inhoudt qua techniek en compositie en dergelijke. Door het commentaar op mijn ingezonden foto's erachter gekomen dat ik lang niet zo goed was als ik had gedacht :P

Vanaf dat moment ben ik er vaker op uit geweest met mijn camera en mijn ogen om te proberen nu wel mooie platen te schieten. Zelfs bijna een jaar naast de Casio een Pentax KM gebruikt, waar ik erg veel van heb geleerd.

Door het schieten met de Pentax kwam ik er al snel achter dat ik op redelijke termijn een digitale spiegelreflex zou willen. Hoewel ik eerst nog heb gekeken naar een SLR achtige compact heb ik afgelopen 24 april een Konica Minolta Dynax 5D binnengekregen. Sinds die tijd nog een paar lenzen erbij aangeschaft en er erg veel mee gefotografeerd.

Ik zie mijzelf als een enthousiaste amateur, en ik zie mijzelf dat niveau eigenlijk nooit ontstijgen. Het is leuk om te fotograferen en met alles eromheen bezig te zijn, maar het is niet waar mijn hoofd interesse ligt. Mijn foto's worden wel steeds beter, dus ik hoop toch wat vaker testcases en eventueel showcases te kunnen plaatsen.

Kleurenblind en toch met fotografie bezig zijn. Dat lijkt mij best lastig, zeker wanneer je bepaalde kleurcontrasten vast wilt leggen. En ook met het bewerken van de foto's kan het niet makkelijk zijn. Wel goed dat je het toch doet en je niet tegen laat houden door een dergelijke handicap.

Nog even over de Casio QV3000ex, die heb ik voor langere tijd 'uitgeleend' aan een vriend van mij. Aka, hij heeft die camera in zijn bezit, en als ik hem nodig mocht hebben kan ik hem altijd terug krijgen :D. Maar het is zeer zeker een erg goede camera, zeker gezien de leeftijd. 3 megapixels, 3x optische zoom (7-21mm, omgerekend iets van 33-100mm), diafragma van f/2 t/m f/8. Macro functie. Maar het meest fantastische is het feit dat het een Canon lens is, voordat Canon met een 3MP camera op de markt kwam :P Ik zou alleen niet weten in welke Canon camera deze lens verder nog is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Ik heb mezelf eigenlijk nooit echt voorgesteld :P

Even het goede voorbeeld geven dan maar ;)

wie ben ik?

Remy, voorheen ReemF hier op GoT :)

wat doe ik?

webdev/grafisch design oa: en in m'n eigen tijd zoveel mogelijk fotografie.

Aha, wat voor fotografie?

In den beginne (iets meer dan een jaar geleden ;) ) veel model/portretfotografie: de laatste tijd meer bruids- en reportagefotografie. Binnenkort ga ik ook met sport, glamour en meer kunstzinnige fotografie aan de slag. Kijken wat het beste bevalt, en ga ik daar mezelf verder in bekwamen.

Voordeel dat ik het niet als 'vaste' baan heb, en dus niet gebonden ben aan 1 soort fotografie :)

Fotograferen doe ik al meer dan 10 jaar, maar lange tijd vooral de bekende vakantie/uitjes-snaps: pas sinds vorig jaar ben ik er serieus mee bezig gegaan. Naast het fotograferen zelf kijk ik ook graag naar foto's: op verschillende (internationale) fora haal ik mn hart op, er wordt gelukkig veel kwaliteit en originaliteit gepost her en der.

Tech?

Ja, ooit hier begonnen als litemod DOC, dus wel een beetje tech achtergrond :P Naast het babbelen over het creatieve proces achter fotografie is de tech ook leuk, echter wordt dat laatste na een tijdje toch allemaal 'standaard' :)

Glas?

We hebben het hier in FG wel eens over glas: dit is glas, en zo'n verzameling wordt ook wel een glasbak genoemd :+

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:30

MagicTempest

Fly pig!

Laat ik me dan ook maar eens voorstellen.

Ik ben MagicTempest, ofwel Michael. Ben enkele weken geleden begonnen met fotografie met het aanschaffen van een fuji s5600.
Natuur en kunst zijn voor wat mij betreft de leukste onderwerpen om te fotograferen. Sommigen van jullie zullen mij nu al een aantal keer voorbij hebben zien komen in de weekopdrachten. Mijn bedoeling is altijd om een compleet eigen interpretatie te doen van het onderwerp. De foto-opdrachten doe ik altijd samen met mijn vriendin die op de kunstacademie zit. Zij is toch wel een van de redenen dat het tot nu toe meestal nog is gelukt om originele foto's te krijgen. Wat betreft techniek ben ik nog volop lerende, dus ik hoop dat dat wel telkens beter wordt :-)

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Wie ben ik
neographikal of Sander, hoe je het wilt :)

Wat doe ik?
Ik studeer bedrijfskundige informatica in Arnhem

Soorten fotografie
Veel feesten en partijen, evenementen, van dat soort dingen. Prive wil ik meer met macro en portretwerk aan de gang :)

Historie op GoT
In den beginne zat ik heel veel in AVH, waarna ik ben verhuisd naar NT/PNS. Daar was het na een tijdje suf en ik begon me weer voor fotografie te interesseren, waardoor ik naar FG verhuisd ben. Dit blijkt trouwens ook wel uit m'n stats, ik heb zowel de NT/PNS-tijd als de AVH-tijd qua posts al ruim ingehaald in relatief weinig tijd 8)7

Spullen
Het kan hard gaan, mijn verzameling aan apparatuur op dit moment:

30D, 300D, 2x550EX, Sigma 15/2.8 fish, 17-40/4L, 50/1.8, 60/2.8 macro, Tamron 70-300/4-5.6 koffiemolen, Karachi Outpost, wat filters en meer losse meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
wie ben ik
Op fora relonky in het echte leven Herrick

fotografie
Sinds 2001 heb ik (eigenlijk wij (samen met mijn vrouw) een Fuji 6900z die ik ook nog steeds gebruik en daarmee heb ik al heel wat landen mogen vereeuwigen.
Sinds februari van dit jaar heb ik een Canon 350D om de beperkingen die ik bij de Fuji tegenkwam te kunnen oplossen. Sinds deze zomer ben ik dan ook veel bewuster nog dan hiervoor bezig met fotografie.

Ik merk wel dat ik nog veel moet leren, maar het gaat al aardig de goede kant op (vind ik in elk geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik zal me ook eens even voorstellen aangezien ik verwacht hier de komende tijd wel wat te posten:

Wie?
Peter, 19 jaren oud, wonend in Wilnis (25km onder Amsterdam)

Wat?
Student Bedrijfswiskundige Informatica (voltijd). Daarnaast 1 dag in de week systeembeheerder bij een 'oppervlaktebehandelings'-bedrijfje.

Waarom hier?
Een aantal weken geleden heb ik een Sony DSC-H2 gekocht. Het is dan wel geen spiegelreflex, maar ik denk er wel over om me eens goed bezig te gaan houden om alle mogelijkheden eruit te krijgen.

Andere intresses dan Fotografie?
Jazeker, ik ben fervent php'er / java-progger. In het Programming-forum ben ik dus ook wel te vinden.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 12:54

samo

yo/wassup

Een paar weken geleden heb ik mijzelf verbleidt met een Finepix S5600, en ik vindt het een heerlijk apparaat. Lekker handzaam, goed mee te nemen. Sinds dien ook weer actiever hier, inspiratie opdoen en veel lezen. Ik hoop binnenkort zelf ook wat te kunnen posten.
Alleen moet ik mijzelf nog even over de drempel krijgen, om foto's te durven nemen. Van het weekend in de kroeg ging in ieder geval al vast goed!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

Foto's durven nemen ? Gewoon doen toch, lekker aan de slag ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
* Dannr stapt weifelend naar voren

wie: Dan (inderdaad, net als het bijwoord ;) )
wat: Promovendus in de Discrete Wiskunde aan de TU Eindhoven
waarom: Ik ben me na de aanschaf van een 350D begin dit jaar weer meer gaan interesseren voor fotografie: je leert zoveel sneller dan met een film camera, en het was toch iedere keer schrikken als ik op vakantie was geweest en 60 euro stond te pinnen voor de ontwikkelkosten ;)
waar: Op dit moment Sydney (wat erg helpt bij fotografie - ieder weekend foto's maken :D). Vanaf december weer terug in Nederland, maar niet voordat ik in november een maand aan het rondreizen ben geweest in Australie/Tasmanie :)
waarvan: Foto's maak ik vooral van landschappen, uitzichten, etc. Wie weet dat daar na het lezen van People Photography iets aan verandert...
waarmee: Canon 350D, Sigma 18-50 f/3.5-5.6 DC, Canon 50 f/1.8, Tamron 28-300 f/3.5-6.3 (tzt te vervangen door 70-300 IS USM, hopelijk), tzt aan te vullen met een 10/12-20/22, in een Crumpler Shrinkle (Crumpler bags ftw! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 14:29
Stel ik me ook 's voor dan.

Jeroen Wijnands, 32 jaar, in het dagelijks leven Windows server specialist bij een hele grote ICT dienstverlener.

Ik ben al sinds 1984 met fotografie bezig, eerst met een Zenith FM spiegelreflex, later een Minolta XG-1 en XG9. Begin 2000 op een Nikon F60 overgestapt en later voor "erbij" een Fuji A203.

De laatste paar jaar, eigenlijk sinds ik kinderen heb, deed ik weinig meer met m'n camera's behalve af en toe wat kiekjes van de kinderen maken.

2 weken geleden besloot ik om de hobby weer 's op te pakken en kocht ik een D50 met een kitlens. 28-80 had ik nog van de F60. Voorlopig de behoefte aan een telelens ingevuld met een 2e hands Sigma 70-210.

Paar voorbeelden van wat ik met de D50 gedaan heb staan hier.

Een topfotograaf ben ik zeker niet maar ik schiet met veel plezier m'n geheugenkaart vol en af en toe zit daar wel wat aardigs tussen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 12:54

samo

yo/wassup

Anoniem: 135290 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 02:26:
Foto's durven nemen ? Gewoon doen toch, lekker aan de slag ermee :)
Ik weet dat je het gewoon moet doen. Maar ik voel nog een gene als ik het toestel beetneem. Maar daar kom ik langzaam overheen merk ik nu. Mede door het toestel in gezelschappen ook eens uit te lenen (kom je zelf ook nog eens op de foto). Maar het ongemakkelijke gevoel blijft toch. Zeker bij het nemen van foto's van mensen, of waar mensen mij zien.
Uiteindelijk wil ik ook foto's nemen om sociaal sterker te worden (jaja flauwe bull, maar volgens mij is het een leuke manier om sociale skills te oefenen). Ik neem graag foto's van mensen, en zal daar dus zeker moeten leren op timing te letten en op mijn aanwezigheid (het liefst cijfer ik mijzelf weg). Maar afgelopen weekend foto's getrokken in de kroeg, en dat was erg leuk. Foto's staan zels op de site van de kroeg, en ik krijg er leuke reacties op. Dus ik denk steeds vaker het toestel in de hand te hebben en niet alleen in de tas.

Herkent iemand dit, of ben ik de enige?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185234

Hallo allemaal!

Ik ben Megin. (uit Rotterdam) Jawel. 21 jaar. Alweerbijna 22. Ik wacht met smart op 24 november gezien er dan oma's zijn die over het algemeen geld doneren voor verjaardagen. Dan komt het moment, het moment dat ik niet langer de camera van mijn vriendje afhandig hoef te maken (canon 20d). Ik ga voor de d80 met een sigma EX 2.8 18-50 (als eerste lens). een battery grip eronder en ik denk dat ik dan voorlopig vergroei met het ding =)

Ik doe op dit moment vooral popfotografie, en her en der wat verdwaalde projecten (in studio's of wat er dan ook langs hobbelt). Ik heb helaas nog even geen website omdat het mij volledig ontbreekt aan website-maak-skills. Gelukkig heb ik onlangs iemands netwerk aan elkaar gehangen, en is hij mij nu een website schuldig!

Wat foto's zijn te vinden op pagina's van in ieder geval www.thepolarexplorationship.nl en www.muchomaestro.nl (zij hebben de foto's ook op a0 afgedrukt, dat is bijna groter dan ikzelf!). Dat was voor mij ook eigenlijk wel doorslaggevend, qua fotografie. Dat je mensen er zo blij kunt maken.

Ik ga proberen hier mee te posten en foto's te plaatsen en meer van dat alles. Fijn er te zijn, in ieder geval.

Liefs, Megin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 185234 schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:14:
Hallo allemaal!

Ik ben Megin. (uit Rotterdam) Jawel. 21 jaar. Alweerbijna 22. Ik wacht met smart op 24 november gezien er dan oma's zijn die over het algemeen geld doneren voor verjaardagen. Dan komt het moment, het moment dat ik niet langer de camera van mijn vriendje afhandig hoef te maken (canon 20d). Ik ga voor de d80 met een sigma EX 2.8 18-50 (als eerste lens). een battery grip eronder en ik denk dat ik dan voorlopig vergroei met het ding =)

Ik doe op dit moment vooral popfotografie, en her en der wat verdwaalde projecten (in studio's of wat er dan ook langs hobbelt). Ik heb helaas nog even geen website omdat het mij volledig ontbreekt aan website-maak-skills. Gelukkig heb ik onlangs iemands netwerk aan elkaar gehangen, en is hij mij nu een website schuldig!

Wat foto's zijn te vinden op pagina's van in ieder geval www.thepolarexplorationship.nl en www.muchomaestro.nl (zij hebben de foto's ook op a0 afgedrukt, dat is bijna groter dan ikzelf!). Dat was voor mij ook eigenlijk wel doorslaggevend, qua fotografie. Dat je mensen er zo blij kunt maken.

Ik ga proberen hier mee te posten en foto's te plaatsen en meer van dat alles. Fijn er te zijn, in ieder geval.

Liefs, Megin
hey megin, allereerst natuurlijk welkom :)
Zo te lezen ben je absoluut niet nieuw op fotografie gebied, wat alleen maar leuker is natuurlijk :)...kun je meteen mooie resultaten van je neerzetten op 1 van de vele fora hierzo.
Hoewel ik de D80 alleen maar kan aanprijzen als goede camera (zelf ook nikon), snap ik je zet niet helemaal. Je vriendje heeft vast al een hoop lenzen bij de 20D, wat toch best fijn is om af en toe te lenen, evenals flitser misschien.....aan de andere kant, zo kan hij ook niet van jou lenen :P

Over de sigma lens die je gekozen had ben ik niet zo gecharmeerd zeg maar. Het is een erg scherpe lens en contrast geeft hij ook mooi weer, maar erg snel is de lens niet en van zijn CA wordt ik ook niet blij. Hij is idd 2.8 over het hele bereik, maar dat is de 17-50 van tamron ook. Dat is dan mijn voorkeur als ik perse 2.8 wil. Wil je dat niet perse (in donkere ruimtes pak je toch meestal je flitser), zou ik liever de 18-70 van nikon aanraden, die op een hoop punten beter scoort. Denk aan, CA, bouw, focus snelheid, manual override, eigen merk, betere manualfocus, groter bereik etc etc.

Eigen keus, in ieder geval, Welkom :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

edit

[ Voor 100% gewijzigd door DJH op 09-08-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185234

Hay nomand85,

wat leuk een reactie nu al ! ik ga even door de quote heenschrijvne, ik ben nog niet al te thuis in het forum gebeuren.

hey megin, allereerst natuurlijk welkom :)
Zo te lezen ben je absoluut niet nieuw op fotografie gebied, wat alleen maar leuker is natuurlijk :)...kun je meteen mooie resultaten van je neerzetten op 1 van de vele fora hierzo.
>>>>ik vrees dat ik vele drummers zal plaatsen =) (ik drum zelf stiekem ook vandaar)

Hoewel ik de D80 alleen maar kan aanprijzen als goede camera (zelf ook nikon), snap ik je zet niet helemaal. Je vriendje heeft vast al een hoop lenzen bij de 20D, wat toch best fijn is om af en toe te lenen, evenals flitser misschien.....aan de andere kant, zo kan hij ook niet van jou lenen :P
>>>>de jongeman bezit bergen plastic en geen flitser. Ik wil het eigenlijk niet lenen...

Over de sigma lens die je gekozen had ben ik niet zo gecharmeerd zeg maar. Het is een erg scherpe lens en contrast geeft hij ook mooi weer, maar erg snel is de lens niet en van zijn CA wordt ik ook niet blij. Hij is idd 2.8 over het hele bereik, maar dat is de 17-50 van tamron ook. Dat is dan mijn voorkeur als ik perse 2.8 wil. Wil je dat niet perse (in donkere ruimtes pak je toch meestal je flitser), zou ik liever de 18-70 van nikon aanraden, die op een hoop punten beter scoort. Denk aan, CA, bouw, focus snelheid, manual override, eigen merk, betere manualfocus, groter bereik etc etc.
>>>> ik zal er nog eens over bij gaan lezen. maar die 2.8 is toch wel erg belangrijk in de overweging, gezien het popfotografie-ding (denk, GEEN licht of rood licht)

Eigen keus, in ieder geval, Welkom :):):)
>>> dank!
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Hallo, ik ben Roeland. Ik heb na veel lezen hier een Fujifilm S5600 gekocht omdat ik naar Rome ging met school en een goede camera wou hebben. Ik had hem wat te laat gekocht denk ik nu, want ik weet nu wel meer over fotografie wat ik toen niet wist waardoor sommige foto's mislukt zijn of minder mooi dan zou kunnen. Jammer, maar veel foto's waren ook wél goed en ik vind het een heerlijke camera.
Ik ben meer een hardwarematige knopjesfreak waardoor ik body's interressanter vind dan lenzen (ik weet dat het fout is). Op het moment probeer ik mijn moeder over te halen een mooie dSLR te kopen, want die kan ik niet betalen. Nu heeft ze een Dynax 500sl met kitlens, een plastic fantastic analoge SLR.
Mijn pa gebruikt mijn camera altijd als ie foto's moet maken voor zijn werk, (hij is geen fotograaf, maar hij maakt foto's van de kranen die hij maakt voor advertenties e.d.) hij gaat na veel protest van mij eindelijk ook een camera kopen, ook een S5600.
Als jullie willen zet ik ook wel een fototje van mij hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Welkom iedereen! :w

Deze mag wel stucky btw :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

nomad85 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 15:57:
[...]

Whaha, late reply, maar zag dat ie nog onbeantwoord was door mij. L glas als in glas van Canon past bij mijn weten niet op een Nikon camera. Zo was het bedoeld, en niet anders ;)

En aangezien ik zie dat ik mezelf nog niet goed heb voorgesteld hier, maar eens een uitgebreide ronde;

Wie ben ik
jules, in het echt Jules, voorheen julius en in een ver verleden Ch!pY-J

Wat doe ik?
Ik studeer IPO, dit staat voor Industrieel Product Ontwerpen. In het kort leer ik van alles te ontwerpen. Van idee fase, zelfs gaten in de markt vinden soms, materialisatie (de idee schetsen van papier omzetten in 3D-CAD modellen, materiaal toekennen, productie technieken bepalen, kostprijs berekeningen, ergonomie verder uitwerken, vormgeving verfijnen, etc) tot aan het maken en het presenteren van een prototype. Verder een bijbaantje in de beveiliging en sinds begin dit jaar ook een eigen bedrijfje in fotografische diensten; leend3rs.nl

Soorten fotografie
Op het moment veel reportage fotografie; een paar bruiloften, veel club avonden, festivals (zowel rock als dance), concert fotografie, product fotografie. Wil me ook wat meer op de model en reclame fotografie gaan richten.

Historie op GoT
Ooit eens geregistreerd omdat ik een pc probleem had, waar men toendertijd nog geeneens een oplossing voor had. Daar was ik mooi klaar mee :X
Een behoorlijke tijd later de draad opgepakt in IT, (staat voor Internet en Telefonie) dat wat nu geloof ik niet meer bestaat. Ik kom er iig al jaren niet meer :P. Iets met veranderde interesses. Toendertijd was omdat ik een voor die tijd uitgebreide telefoon had omdat ik er alles van wilde weten. (krijg je met een voorliefde voor techniek). Langzamerhand ging m'n interesse over naar het FG forum.

Spullen
Vanaf '96 een Olympus Zoom70 compact camera. Kon er mee zoomen en snapshots mee maken. Verder had de flitser 4 functies; fill-in, uit, rode ogen reductie en normaal. Simpel te bedienen en degelijk. Jaren plezier van gehad totdat ie gejat werd bij een inbraak :(
Grofweg '01 een Nikon F65 aangeschaft met 28-80 en een 70-300. Met die Olympus kon ik aardig plaatjes schieten, maar met die SLR was het opeens flink aanpoten. Diafragma, sluitertijd en niet echt bijzonder lichtsterk glas zorgde ervoor dat m'n eerste rolletjes met afdrukken niet aan anderen durfde te laten zien. Een jaar later werd het ding gejat bij dezelfde inbraak als hierboven.
'02 precies dezelfde Nikon set aangeschaf, tevens een wat grotere bijbehorende tas; LowePro MiniTrekker (nog steeds in gebruik)
'02 een maand later na aanschaf van de Nikon set een Minolta Dimage5 aangeschaft. Mijn eerste digitale (compact) camera. Traag met van alles en nog wat, instabiel, stroomvreter, maar ondanks dat ontzettend veel plezier van gehad. Dik 2,5 jaar trouwe dienst gedaan totdat;
eind '04 een D70 zijn intrede deed bij mij. Tot op heden nog in gebruik naar volle tevredenheid. Alle minpunten van de Dimage5 werden zowat overwonnen, dik zelfs! Alleen voor alles appart glas aanschaffen he ;) Naast de kitlens (18-70) werkte de 70-300 er ook prima op. Al snel een SB-600 erbij gehaald. Toen ik in de smaak viel met mijn partyfoto's er een 10.5 mm fisheye bij gehaald. Een 50mm 1.8, een SB-800 en een Tokina 12-24 volgden ook nog. Op het moment ben ik nog aan't zoeken naar een geschikte vervanger/opvolger voor de D70. Mijn ogen zijn gericht op de D200 of en 30D van Kanon..... Daarnaast nog wat randapparatuur, een IR afstandsbediening, statief, ministatief, imagetank en wat andere foto tassen.
Een beetje vreemd, maar wel handig; tegenwoordig schiet ik ook steeds meer met mijn mobiel! Een Sony Ericsson W800i. Zelfs niet te beroerd om het te presenteren aan opdrachtgevers als concept foto's :D

Hoe het allemaal ooit begon
Rond m'n 6e voor het eerst een camera vast van m'n moeder. Een compact camera dat letterlijk als kleine camera opgevat kon worden. Geen 36mm film erin, maar kleinere cardridges. Met jaloerse blikken keek ik al naar de Pentax SLR met 50 mm 1.8 objectief en externe flitser van m'n pa. Op m'n 8e mocht ik er eindelijk eens een fotootje mee maken. Maar wat een werk! Manueel scherpstellen, middels de belichtingsmeter zelf het diafragma instellen... Spontane fotografie? Uitgesloten! ;) Somehow bleef het me interesseren. Ik denk ook vanwege het positieve commentaar van m'n ouders op het resultaat.
Een paar jaar later kreeg ik ook wat uitleg over hoe die externe flitser gebruikt kon worden. Scherpstellen, afstand aflezen, uit tabel halen achterop flitser wat het diafragma moest zijn, dat instellen en afdrukken maar. Op de basisschool m'n eerste fotografie "les" gehad. En op de middelbare school ooit eens "de fotograaf" geweest van een schoolkamp. Tijdens mijn huidige studie ook het één en ander behandeld gekregen in de richting van de product fotografie. Nadat ik vorig jaar ben begonnen met partyfotografie is het hard gegaan. Begin dit jaar dus zelfs mijn eigen bedrijfje gestart in fotografie. Mijn eerste tentoonstelling heb ik al achter de rug en op het moment geef ik zelf een fotografie cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Nooit eerder gezien dit topic, laat ik me dan ook maar eens voorstellen.

Ik ben Martijn (duh zou het met zo'n nick... ja dus)

Wat doe ik
Op het moment Bewegings Technologie op de Haagse Hoge School. Ik leer daar van alles over het menselijk lichaam, wat er aan kan mankeren, hoe je er iets aan kan meten (sport prestatie's, bewegingsuitslagen, zuurstof opname, noem het maar op) en als aller belangrijkste het ontwerpen en vervaardigen van hulpmiddelen of adviseren.

Soort fotografie
Op het moment eigenlijk van alles, waar ik zelf zin in heb, waar ik voor gevraagt wordt, of wat ik tegen kom. dingen die ik gedan heb: eigenlijk alles op bruilof en pary fotografie na.

Geschiedenis op got
Ooit eens geregistreerd omdat ik een stuk moederbord. Daarna ben ik een hele tijd in DOC actief geweest met inmiddels verouderde AMD XP's en XP-M's (leuk spul, ging en loopt nog steeds erg snel). Om m'n setup een upgrade te geven heb ik later m'n GF4 Ti4200 vervangen door een Nvidia 6800GT. Je raad het al hier op volgde periode van 3Dmarken en mensen met snellere PC's frustreren.

Uiteindelijk kwam ik op stage dusdanig de beperkingen van de canon S45 van m'n pa tegen dat er voor me zelf maar eens een nieuw fotofoestel moest komen. Ik kon de kleine onderdeeltjes die we gemaat hadden voor een prothese vingen niet herkenbaar op de foto krijgen en voor het geheel van de vinger vond ik dat ik niet voldoende creatieve mogenlijkheden had. Ik wou een foto met een korte scherpte diepte maken en dat was met die camera onmogelijk.

Gear door de jaren heen
Vanaf dat ik een een jaar of 10-12 was heb ik altijd foto's gemakt met de analoge compact camera van m'n moeder. Hier heb ik altijd erg veel lol aan beleefd, zo kwam m'n moeder ook eens op de foto in de vakantie (of ze daar zelf ook blij mee was).

Een paar jaar later kreeg ik m'n eigen analoge compact camera een ricoh met een heuse zoomlens. Heerlijk cameratje redelijk wat vakantie foto's mee gemaakt (rolletje of 5 per zomervakantie, en af en toe nog een rolletje tussendoor, werkweek, exursies en dat soort dingen) alleen jammer dat ie van die dure foto baterijen vrat.

Uiteindelijk kwam daar dan de Canon S45 die ik veelvuldig vervloekt heb. Het ding was voor mij gewoon niet lichtgevoelig genoeg en je kon er geen kleine onderdeeltjes van 3x4mm herkenbaar mee in beeld brengen. Ow en niet te vergeten dat de camera het zelfs bij daglicht nodig vond om voluit te flitsen. Van de camera's die ik veelvuldig in m'n handen heb gehad was dit veruit de meest onprettige om mee te werken.

Na de stage waar ik enorm heb lopen knoeien met die S45 werd het dus echt tijd voor een nieuwe eigen camera, het liefs een digitale (workflow) die wel hoge iso waarde kon gebruiken (in tegenstelling tot S45) en met een heftiger lensje.. De keuze was toen of een compact met IS (FZ30) of een compact met bruikbare hoge iso waarde (S9500). Geen van beide camera's was in staat om een subtiele scherptediepte te creeren. Uiteindelijk is het een dSLR geworden met IS en bruikbare hoge iso waarden (Konica Minolta 5D). Een paar maanden later was m'n eerste extra lens ook een feit (70-210 f/3,5-4,5). Nu op dit moment is dat m'n meestgebruikte lens en ook fijnste lens om te gebruiken. Daarom ben ik op zoek naar een vervanger voor de kitlens.

Wat zou ik kopen als ik en geldboom had
Op plaats 1 komt geen apperatuur maar een fatsoenlijke fotocursus.
2/3 een standard lens en een flitser welke er het eerse komt hangt er vanaf waar ik me het meest aan ga ergeren.
4/5 lichtsterke prime 24/28mm (ook als standaart lens bruikbaar) en 50/60/70mm portret lens.
6 nieuwe tas om zooi me te kunnen nemen
7 een kurk voor het gat in m'n hand

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

martijn_tje schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:54:
Wat doe ik
Op het moment Bewegings Technologie op de Haagse Hoge School.
Welkom buurman! (ben zelf ook HHS-er)
Uiteindelijk kwam ik op stage dusdanig de beperkingen van de canon S45 van m'n pa tegen dat er voor me zelf maar eens een nieuw fotofoestel moest komen. Ik kon de kleine onderdeeltjes die we gemaat hadden voor een prothese vingen niet herkenbaar op de foto krijgen en voor het geheel van de vinger vond ik dat ik niet voldoende creatieve mogenlijkheden had. Ik wou een foto met een korte scherpte diepte maken en dat was met die camera onmogelijk.
Mocht je keuze vakken mogen doen voor BT, kijk of je product fotografie kan doen bij IPO. Krijg je een aardige basis mee naast dat het verplicht een leuk vak doen is :Y)
Wat zou ik kopen als ik en geldboom had
Op plaats 1 komt geen apperatuur maar een fatsoenlijke fotocursus.
Iets dat bij veel mensen idd op de 1e plaats zou moeten komen. De fotograaf maakt de foto, een camera en toebehoren behoord alleen maar tot het gereedschap en is alleen een middel. Probeer rond februari eens bij Acku in het Atrium te kijken naar een fotocursus. Niet duur en ook nog eens met leeftijdsgenoten ook!
7 een kurk voor het gat in m'n hand
Tsja, dat gaat is bij velen hier moeilijk te dichten volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 18:24
Pfff... nieuw niet, maar toch maar voorstellen ;)

Wie?
RedXraD, die onlogische nick is ontstaan uit een reeks vervormingen uit mijn kleuter-nick Red-T-Rex :P
In het echt heet ik Henk

Wat?
Student bouwkunde, dat op het moment (helaas) meer weg heeft van berekenen van constructies en de kosten daarvan dan het daadwerkelijke ontwerpen, maar gelukkig verandert dat binnenkort. Ik ben erg grafisch ingesteld, heb ook nog getwijfeld aan grafisch lyceum, maar toch voor bouwkunde gekozen omdat ik me daar gewoon veel meer thuis in voelde.

GoT?
Tja, ik stuiter een beetje rond, tijd geleden nog bezig geweest met Casemodding, Cooling en zelfs een poging geprobeerd richting Phase Change, maar dat laatste is nooit verder gekomen dan het ontwerp en een paar vluchtige rekensommetjes. De praktische uitvoering was toen min of meer onmogelijk voor me (geld, gereedschap en ervaring gebrek) en nu ligt mijn interesse meer bij FG.

Fotografie!
Tsja, ik ben altijd al geboeid geweest door fotografie. 10 jaar geleden al zo veel mogelijk de analoge compact uit mijn pa zijn fikken getrokken, en met de ingang van het digitale tijdperk niet veel anders. Toen een Samsung digimax a502 compact zonder enige functie van belang gekregen van mijn oma. Nadat die de geest had gegeven besloot ik dat het tijd was voor wat serieuzers. Eerst nog aan een prosumer zitten denken, maar uiteindelijk toch over de streep gegaan voor een dSLR, de D50 met 18-55. En daar begon de verslaving.

Gear nu: D50 met grip, SB-800, sigma 17-70/2.8-4.5, 70-300/4.0.5-6macro en Nikkor AF-S80-200/2.8.

Wat wordt er geschoten?
Van alles. Alles dat beweegt (lees: dieren/mensen) vind ik sowieso leuk, en de laatste tijd neig ik ook hard richting hondensport, waar ik mijn instroming heb gevonden via mijn schoonvader die 2 duitse herders traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Hoi allemaal! Ik hang al een paar weekjes rond op het fotografie-gedeelte van GoT, en dacht dat ik me maar eens moest voorstellen...

Mijn echte naam is Harma, ik ben net 27 geworden, woon in Den Haag en ben zangeres van beroep.

Ik vond fotograferen altijd al leuk, maar had pas vrij laat een eigen toestelletje, een analoge Minolta. In het digitale tijdperk stapte ik over op een vaag Jenoptik-toestelletje, dat was niet zo'n groot succes, vandaar dat ik een Samsung Digimax V700 besloot aan te schaffen.

Nu begon het te kriebelen. Op de Samsung kon je (eindelijk!) ook zelf dingen als sluitertijd en diafragma instellen. Ik experimenteerde er een poosje mee, maar al snel liep ik tegen de beperkingen van een klein compact cameraatje aan. Dus... tijd voor iets nieuws!

Drie weken geleden heb ik dus de Fujifilm Finepix S9500 gekocht, ik wilde op zich ook wel een dSLR, maar ja, heb er echt het geld niet voor, en bij de Fuji ben ik in een keer klaar voor een tijdje. Met een paar jaartjes (?) zien we wel weer.

Tot nu toe bevalt mijn nieuwe camera me prima, ben hem echt aan het leren kennen en mijn eerste testcase staat al online... Ik weet nog niet wat mijn favoriete onderwerp is, heb van alles en nog wat geschoten en er komt nog geen echt duidelijke voorkeur naar boven. Macro vind ik wel leuk, ik denk erover om het macrovoorzetlensje te kopen van Raynox. Maar ook mensen en landschappen vind ik leuk om te doen. We zien het dus nog wel...

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 07:51
En ook hier een voorstelrondje.

Merk toch dat ik steeds vaker hier rondhang, dus toch maar even voorstellen.

Wie ben ik:

Ik ben Marc, een 29 jarige adonis, jongeman, nou ja een kerel van 29 en al bijna 2 jaar doe ik een poging om een goede papa te zijn.

Wat doe ik hier:

Ik probeer wat meer te weten te komen en hou van een gezellige babbel. Ben nu net onderhevig aan een overstap van canon naar nikon en van nikon weet ik nog bijna niets, dus ik lees gretig mee en stel de gebruikelijke stomme vragen :)

Spullen

Eigenlijk niet belangrijk, ik kan nu wel een opschepverhaal houden over mijn gear en over hoe geweldig mijn lenzen wel niet zijn.
Niet nodig, valse bescheidenheid en het feit dat de fotograaf voor 70 procent de foto maakt, de apparatuur komt pas daarna.

Andere interesses dan fotografie

Ja, ik heb naast de fotografie ook nog een andere ziekelijke hobby. Ik ben een beetje bijzonder geil op mobieltjes en een mooie admin functie op het gsm forum, daarnaast erg actief op EOSdigitaal en DPZ.
Al met al, dure hobbies _/-\o_

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

Zal mezelf ook maar een keer voorstellen...

Mijn naam is Remko

Ik ben van oorsprong Amsterdammer, maar daar heb ik maar 4 jaar gewoond. Ben nu woonachtig in Bovenkarspel.

Buiten mijn werk heb ik natuurlijk ook diverse vrijetijds bestedingen.

Vooral het spelen met mijn digitale camera neemt aardig wat tijd in beslag. Huidige toestel is een Olympus 4000-Z, maar ben me dus ook druk aan het oriënteren voor een DSR. Wil me gewoon meer verdiepen in het fenomeen fotografie.

Zodoende dat ik hier terecht gekomen ben. Zat al wel op andere topics van GOT, maar denk dat ik hier veel handige tips kan vinden mbt fotografie.

Daar ik energie genoeg blijk te hebben, doe ik ook nog wat aan de lichamelijke verzorging en ben dan ook gemiddeld 2x per week in de sportschool te vinden, waar ik ongeveer 1,5 uur á 2 uur bezig ben met fitness.

En in de uurtjes dat ik dan thuis ben, wil ik ook nog wel regelmatig achter te pc zitten, om een beetje te internetten, games te spelen, en natuurlijk te chatten.

Tijdens het internetten staat natuurlijk altijd de radio aan met mijn favo muziek, dit is echt een uitgebreid scala. Gaat van pop tot raggae, van rock tot dance (house ed). Mijn favorite Dj is absoluut Tom Harding. En favorite band is buiten kijf Queen.

Zo nu weten jullie een klein beetje wie ik ben ...

Cya

Remko

Setup:

1 Canon EOS 350D Body Zwart € 539,00
1 Canon EF 50/1.8 II € 89,00
1 Sandisk CF 2 GB € 59,95

Kitlens neem ik nog over van iemand.

[ Voor 42% gewijzigd door RedScorpion op 27-01-2010 11:49 ]

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 13-06 15:45

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Ik ben Shark.Bait, en ben van voornamelijk nederlandse afkomst (ongeveer 4% pinda, ongeveer 90% kaas, de rest is Frans of Vlaams of iets dergelijks) vandaar mijn ietwat on nederlands voorkomen, maar wel 100% pindakaas ;)

Ik fotografeer nu al sinds mijn 14e jaar en ben eigenlijk pas echt serieus gaan fotograferen sinds 2004 door in plaats van mooie plaatjes te schieten in de vakantie actief te gaan zoeken naar hoe ik mijn foto's en fotografie stijl kon verbeteren, wat mooi gevonden werd en hoe ik daar tegenover stond (dus van foto's nemen (=registratie) naar het artistiekere foto's maken). De laatste maanden heb ik me bezig gehouden met mijn stijl te vinden, en ik denk dat ik hem nog niet helemaal gevonden heb. Ook probeer ik mijn afwerking te vervolmaken, en ik heb de laatste maanden veel kennis opgedaan in photoshop.
Zwartwit fotografie, en dan met name zwart/wit infrarood fotografie vind ik zelf het leukst om te doen.

Ik bezit teveel fotospullen, (ja, echt) maar met name Nikon, Canon en Mamiya zooi.Ik ben altijd bezig om de onderwerpen die ik fotografeer uit te breiden, en om ideeen op te doen van anderen.

Voor mijn mooiste foto's kan je terecht op http://www.fotosoep.com

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
- Vanzelfsprekend is dit natuurlijk alleen bedoeld voor de mensen die ook daadwerkelijk veel in FG rond (gaan) hangen. Weet je van jezelf dus al dat je hier nooit meer terug komt, heeft het ook weinig zin om je voor te stellen...

- Houd het een beetje ontopic, geen HK-replies en onzin graag!