[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 30.415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globkul
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 08:08
Ook ik moet er maar eens aan geloven om hier wat te typen. Ben nog niet zo heel lang aanwezig op dit forum, dus hier voor de mensen die me nog helemaal niet gezien hebben, hier een productbeschrijving :P.

Ik ben Sjoerd Keizer, 20 jaar en woonachtig te Beverwijk. Studeren doe ik aan de TU Delft -wat ik daar doe? - werktuigbouwkunde 8) . Verder zijn de clichés van wat ik allemaal doe van toepassing...sporten...fotografie etc

Hoe is deze voorliefde voor fotografie nou ontstaan bij mij? Nou ik ben begin 2006 in Australië geweest om daar rond te trekken. Toen ik daar was kwam ik uiteraard veel prachtige natuur tegen en het was dan ook toen dat ik het ene na het andere foto wilde maken. Ik had echter een goedkope camera bij me, een standaard compact camera van Sony. Toch een beetje jammer vond ik, dat als je het naderhand op de pc ging bekijken, dat alle foto's toch wel veel last van ruis hadden. Verder miste ik ook de mogelijkheid om de camera handmatig in te stellen.

Inmiddels een jaar later, heb ik besloten om een nieuwe camera aan te schaffen, een Canon 400D + 17-85 lens. Hiermee wil ik de komende tijd in ieder geval de weekopdrachten proberen te volgen en verder ook wat testcases te plaatsen. Wat voor richting ik uiteindelijk op wil gaan, weet ik nog niet zeker. Concertfotografie lijkt me echt fantastisch om te doen, maar ik mis de connecties op het moment. Natuur lijkt me een leuk begin, maar kan snel wat saaier worden imho (tenzij je veel reist oid). Ik hoop snel in kwaliteit vooruit te gaan en hoop jullie niet teveel teleur te stellen aan het begin :+

ps. Mochten er nog mensen in de buurt wonen met goede ideeën voor een case, PM me of reageer hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 08:03

Floor-is

5.2

* Floor-is is Floris

Heb nickchange gehad, meer niet. Welkom Globkulletje!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07 13:10
Floor-is schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 00:13:
* Floor-is is Floris

Heb nickchange gehad, meer niet. Welkom Globkulletje!
Ik dacht dat je al van Floor-is naar Floris was gechanged, nu toch weer terug? of zie ik gewoon spoken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben Bob Ketting en woon in Rotterdam. Sinds zondag ben ik eigenaar van een D40. De camera heb ik voornamelijk aangeschaft omdat ik erachter ben gekomen dat mijn compact Ixus 850 gewoon niet kon wat ik wilde. Per ongeluk ben ik vandaag op de Flicker van strobist geweest en me ogen vielen zowat uit mijn hoofd :P Ik denk dat ik een nieuwe hobby heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07 22:47
Henk schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:07:
[...]

Ik dacht dat je al van Floor-is naar Floris was gechanged, nu toch weer terug? of zie ik gewoon spoken? :P
Floor-was en Floor-niet-is bestaan ook volgens de index :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 23:42

theezeefje

Poehee

Dag allen,

Sinds enige tijd ben ik me wat meer in fotografie gaan verdiepen, en zit veel in dit forum te lurken.

IRL kennen de meeste mij als Joost de Meij, op internet ben ik meestal te vinden als theezeefje, Cornholio of TiNUZ. (Don't ask why).
In het dagelijks leven werk ik als IP Operator op het NOC van Casema, en als ik vrij ben zit ik OF achter de computer, of ben foto's aant schieten.

Ik ben ooit eens met fotografie begonnen met een oude Praktica MTL 5B,
Afbeeldingslocatie: http://survival.strefa.pl/z/foto_praktica.jpg
een camera welke ik overal mee naar toe sleepte, ding was/is niet stuk te krijgen.

Na een paar 'gewone' digitale camera's gehad te hebben, ben ik overgestapt naar een Canon EOS 350D.
Tot op heden ben ik ERG tevreden over deze camera.

Mocht er iemand geinteresseerd zijn in mijn prutswerk, kijk dan even op mijn site:
http://www.demeij.net/album

Mijn nieuwe project is het schieten van IR foto's.
Ik hoop morgen mijn Hoya R72 te hebben. De resultaten krijgen jullie zeker te zien !

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Omdat het hier veel te leuk is en het mij hier wel bevalt zal ik me toch wel even voorstellen.

Ik ben Denzeltje a.k.a Denzel, 19 jaar oud en woonachtig in venlo.

Ben ooit begonnen met wat oudere analoge slr camera's van mijn vader, die had vroeger namelijk zijn eigen fotozaak en zodoende ben ik verslaafd geraakt aan fotografie.

Heb onlangs mijn eerste digitale slr gekocht, een nikon D80 met kitlens (18-135) en wat andere accesoires (zie sig).

Ga binnenkort een eigen foto website opzetten voor mijn eigen werk daar zullen jullie vast nog wel iets over zien.

• Huba
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 10:03
.

[ Voor 99% gewijzigd door Huba op 11-10-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 20:14

Tootoo

Folding extremist

En nog een extra persoon die sinds een tijdje op FG rond hangt en vooral veel leest :)

Ik ben Tom, 25 jaar, een jaartje afgestudeerd, werkzaam als ontwikklaar en wonend in Tilburg. Ja mensen, alweer Tilburg :)

Tot aan een tijd (anderhalf jaar of zo) vond ik fotos maken altijd wel leuk, maar niet super. Toen kocht een vriend van me de EOS 350D en begon ik langzaam in te zien wat voor ontzettend mooie mogelijkheden fotografie biedt. Ik had zelf eerst een Panasonic Lumix FZ27 gekocht, om toch niet gelijk teveel geld uit te geven. Maar er bleef wat knagen, zodat ik na een avondje stappen internet op ben gegaan en gelijk de EOS400D gekocht heb.

Nu is het assortiment ook uitgebreid met een 70-200 F4 lens van Canon en een Sigma 50mm F2.8 lens. Ik ben ook nog wel veel lerend en blijf dus ook veel oefenen :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-07 16:11

samo

yo/wassup

Laat ik mezelf eens quoten om te laten zien dat ik niet geheel nieuweling ben.
samo schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 01:24:
Een paar weken geleden heb ik mijzelf verbleidt met een Finepix S5600, en ik vindt het een heerlijk apparaat. Lekker handzaam, goed mee te nemen. Sinds dien ook weer actiever hier, inspiratie opdoen en veel lezen. Ik hoop binnenkort zelf ook wat te kunnen posten.
Alleen moet ik mijzelf nog even over de drempel krijgen, om foto's te durven nemen. Van het weekend in de kroeg ging in ieder geval al vast goed!
Jaartje geleden dus. Sindsdien wat rondgespeeld met mn FinePix en er een fijn aantal pix mee geschoten. Maar het was toch niet je van het. Er mistte iets. Dus, zo'n 2 maanden geleden de overstap gemaakt naar spiegelreflex. Mn FinePix heeft een nieuwe eigenaar gevonden (ik hoop dat ie bevalt) en ik ben nu de trotse eigenaar van een Nikon D40. Met natuurlijk heel wat speelgoed erbij: Velbon Sherpa statiefje, SB-600 flitsunit, extra batterij en een originiele nikon ir-remote. Dat in combinatie met een flickr pro account en wat vrije tijd (en toch niks anders te doen) zorgt inmiddels voor een flinke verzameling leuke foto's. Owja, en ik heb meteen een MacBook om de bewerking beter te laten gaan. (Ik was toch al toe aan vervanging van mn IBM R51).

De gene waar ik in het begin van sprak is wat minder geworden. Gelukkig! Ik heb nog wel wat van de gene als ik mn camera bovenhaal, maar eenmaal boven en als ik de resultaten deel, is dat snel verdwenen. Het is leuk, en ook het bewerken komt er nu bij kijken. Natuurlijk is het het leukst als de foto recht uit de camera leuk is, maar met het rechtrekken van kleuren maak je het vaak toch net wat mooier.
In het begin ben ik wel aan het over-bewerken, maar ik heb het idee dat dat nu beter wordt, en mijn bewerkingen minder over the top zijn.

Met andere woorden, we komen er wel.

Ik durf nu vaker te posten in de topics en zal dat ook zeker blijven doen. Me likes!

Mocht iemand nog zin hebben om op fotojacht te gaan in de buurt van Amsterdam, hoor ik het graag. :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 18:30
Zag nu pas dit topic, en ik had mij nog niet echt voorgesteld. Bij deze dus. :)

Ik ben Hendrik Schokker, 20 jaar en volg een opleiding HBO werktuigbouwkunde in Leeuwarden. (zelfde school als een paar posts hierboven, Huba)
Woonplaats is Eastermar. (ook alweer friesland)
Zelf ben ik pas sinds een paar maanden echt bezig met fotografie.
Zat al tijden na te denken over de aanschaf van een fatsoenlijke (d)SLR camera, maar de prijzen lagen mij te hoog. (ben helaas de rijkste niet)
Toen kwam ik op het idee om voor analoog te gaan. Idee erachter was dat ik een goede uitrusting kon kopen 2ehands voor enkele honderden euro's, en daarmee toch nog "fatsoenlijke" fotos zou kunnen maken. Eventueel een dia/negatieven scanner erbij kopen om afdruk kosten te besparen, en vanuit de familie kon ik nog doka uitrusting krijgen. (een leuke scanner ben ik nog naar op zoek)
Zo dus voor een Nikon f80 gegaan die ik in de omgeving voor 95 euro kon komen ophalen. Zat een standaard nikkor groothoek lensje bij en nog wat leuke uv/polarisatie filters bij. (en een hoop van die cokin filter gevallen.)
Na een maand nog 4 lensen erbij gekocht voor nog geen 40 euro.
Ben na deze paar maanden nog niet echt veel verder in de fotografie, maar ik heb er wel veel plezier in, en wie weet kan ik met veel oefening ooit ook nog eens een leuke foto schieten.
De nodige literatuur ben ik ook al wat aan het bij elkaar scharrelen. (grotendeels ook weer vanuit familie)
Ik keek al sinds lange tijd hier in FG, en de meeste test/show cases ging ik ook bijlangs. (nooit echt veel reactie's gegeven met name omdat ik zelf nog wat een beginner ben)
Misschien dat zodra ik een fatsoenlijke scanner heb ik wel eens een testcase kan aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:52

momania

iPhone 30! Bam!

Oeh, een voorstel topic! *O* :P

Ik kom nu wat meer hier in de fotografie subfora, gezien mijn recente aanschaf van een Canon 30D.
Op het moment doe ik het meest aan partyfotografie, maar dat was de meesten hier al opgevallen denk :P

Ik ben nog lerende, maar begin de hardware nu redelijk onder controle te krijgen. Het is iig een leuke hobby erbij weer zo (helaas alleen weer een redelijk kostbare :X :P )
Ik ga vaak met Floor-is en GerardHenninger (en af en toe Dodge) mee op stap en daar leer je gewoon enorm veel van O+

Ik moet alleen nog eens beginnen aan een portfolio site en de bewerkingen van foto's (alhoewel ik die zo weinig mogelijk wil doen) nog goed onder de knie krijgen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170121

...

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 170121 op 14-08-2010 20:39 . Reden: info outdated... ]

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ah, ik ben hier al een tijdje, mischien al langer dan een paar jaar aan het lezen, soms wat posten.

Ik ben Gerben, 25 jaar uit Wageningen.

Mijn geschiedenis van camera's begon met een lekker simpel rolletjes apparaat met fixed focus. Na een tijdje mocht ik toch wel de Spiegel Reflex zonder autofocus van mn vader lenen. Dit was een Minolta van rond 1970 met 2 lenzen erbij. Hier heb ik me prima mee vermaakt, tot het begin van het digitale tijdperk. Al snel na de presentatie kwam ik in het bezit van een Canon A70 en heb me daar helemaal op uitgeleefd en alle functies van uitgeprobeerd. Het mooie van die camera is, dat veel instelfuncties die hij had bijna volledige functies waren die nu op al die huidige Spiegelreflexen zit. Zo zat ik regelmatig met de Manual instellingen te spelen en ook de Manual Focus stond regelmatig aan op die camera.
Toen die camera vanwege het bekende sensor issue overleed, ben ik rond gaan kijken. Een tijdje zonder camera geweest.
Uiteindelijk een overstap gemaakt naar een 10D met 1 lens. Dit beviel zo goed dat ik op dit moment ben overgestapt op een 30D en in het bezit ben van een 17-40L een 28-135 IS en een 70-300 IS lens en me daar voorlopig wel mee vermaak.

Tot schietze

Gerben

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-07 15:14
Net zoals Floor-is heb ik een nickchange gehad. Ik was bekend als relonky en nu dus als Herrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 16:40

Marientjuh

Fullstack developer

hier ook regelmatig rond! Ik post af en toe wat maar ik vond het wel nuttig om me even voor te stellen.

Ik ben Marien den Besten en ben erg geïnteresseerd in fotografie. Ik heb al aardig wat boekwerken verslonden om mijn kennis bij te spijkeren. Het is als een virus, het begint klein en word steeds groter. Op dit moment bezit ik een Canon EOS 400d met kitlens. Als accesoires heb ik een polarisatie filter, extra accus, 3gb aan geheugen kaartjes enz. Ik hoop dat ik snel zal groeien in mijn hobby. Jullie zien mijn fotos wel verschijnen :D

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203198

Hoi aan allen. Even bijwerken hier. Ben roy11, en die 11 is gewoon omdat ik als roy niet kon inloggen.
Ik zit het hier al een tijdje mee te volgen zonder veel op te vallen, want als belgje ben ik hier sterk in de minderheid, en hopelijk wel gewenst :-) Mijn toestel is al enkele jaartjes oud een Canon 300D met 105mmF2.8, 17-70mm, 70-300mm, allen van Sigma, ook nog tussenringen en een hoekzoeker voor de macro en afstandsbediening, en nu op zoek naar een altijdmeetenemencompactje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

Zal mezelf ook maar een keer voorstellen...

Mijn naam is Remko en ben op dit moment 33 jaar (02-11-1973).

Ik ben van oorsprong Amsterdammer, maar daar heb ik maar 4 jaar gewoond. Ben nu woonachtig in Bovenkarspel, waar ik al weer bijna 10 jaar samenwoon met mijn vriendin Diana, met wie ik al weer 14 jaar een relatie heb. En met wie ik sinds 27 juli 2006 ook een pracht van een dochter heb, Dione Aymé genaamd.

Ben werkzaam in de ICT, waar ik eigenlijk een jaar of wat terug zo ingerolt ben. Eigenlijk is dit niet het werk waar ik voor opgeleid ben. Ik heb nlm eerst de Mavo gedaan en daarna de MBO detailhandel, en daar mijn middenstandsdiploma gehaald.

Ben dan ook eerst wel een tijdje werkzaam geweest in de detailhandel, maar dat had ik op een gegeven moment wel gezien, dus op zoek naar wat anders. En zoals al eerder vermeld ben dus eigenlijk de ICT ingerolt... mijn oom werkte voor een detacheringsbureau waar ze nog mensen zochten. En daar werd ik aangenomen, zonder ook maar enige ervaring... was precies de goede tijd. Heb veel interne cursussen gedaan en ook veel praktijk ervaring.

Buiten mijn werk heb ik natuurlijk ook diverse vrijetijds bestedingen.

1 Ervan is mijn voetbalcluppie uit onze hoofdstad. Hiervan heb ik een seizoenskaart + voorrangsuitkaart en bezoek dan ook waar mogelijk zoveel mogelijk wedstrijden nationaal en af en toe ook nog wat internationaal.

Daarnaast ben ik ook helemaal gek van auto's in het algemeen, met alles wat daarbij komt kijken. En ben zeer gecharmeert van het mooie verschijnsel Tuning.

Ook spelen met mijn digitale camera neemt aardig wat tijd in beslag. Voorgaande was een Olympus 4000-Z, maar heb dus sinds begin dec 2006 een digi spiegel reflex. Wil me gewoon meer verdiepen in het fenomeen fotografie. Zijn dus druk in learning mode om het zo maar te zeggen. ;)

Wat foto's van me kan je Hier vinden.

Zodoende ben ik op het Eos forum terecht gekomen, want de aaschaf betrof een canon eos350d + 50/1.8 II, kitlens heb ik over genomen van een vriend van me.

Uitrusting is ondertussen uitgebreid en bestaat uit :

| Eos350d Body Zwart | Kitlens | Sigma 17-70 | Canon EF 50/1.8 II | Soligor AF tussenringensets | Cf Sandisk 2Gb | Lowpro Slingshot 200 Aw | Giotto Cleaner kit | 72mm B+W UV-filter | 72mm B+W Pola-filter |

Daar ik energie genoeg blijk te hebben, doe ik ook nog wat aan de lichamelijke verzorging en ben dan ook gemiddeld 2x per week in de sportschool te vinden, waar ik ongeveer 1,5 uur á 2 uur bezig ben met fitness.

En in de uurtjes dat ik dan thuis ben, wil ik ook nog wel regelmatig achter te pc zitten, om een beetje te internetten, games te spelen, en natuurlijk te chatten.

Tijdens het internetten staat natuurlijk altijd de radio aan met mijn favo muziek, dit is echt een uitgebreid scala. Gaat van pop tot raggae, van rock tot dance (house ed). Mijn favorite Dj is absoluut Tom Harding. En favoriete band is buiten kijf Queen.

Zo nu weten jullie een klein beetje wie ik ben ...

Cya

Remko

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

* Wok stelt zich dan ook maar even voor :)

Mijn personalia: Wiljan Muller, 27 jaar, woonachtig in het mooie Zwolle, alleenstaand en werkzaam in de detachering als consutant/ontwikkelaar voor een klein bedrijf in Eindhoven.

Mijn eerste foto maakte ik op 8-jarige leeftijd op vakantie in Luxemburg met een simpel Ricoh toestelletje dat ik van mijn oudere broer had gekregen, omdat hij van zijn zuurverdiende centjes een ander toestel had gekocht. Veel foto's heb ik nadien niet gemaakt, aangezien ik als 8-jarige toch meer geïnteresseerd was in Lego Technic, hoewel ik mijn Lego-bouwsels wel eens op de foto heb gezet :P

Een paar jaar later wilde ik toch wel vaker foto's maken en na lang zakgeld oppotten, kocht ik op mijn 14e dan toch een nieuw fototoestel (een Samsung). Daarmee heb ik de nodige filmrolletjes volgeschoten, maar het niveau van vakantiekiekjes ontstegen de foto's niet. Dat was dan ook mijn instelling niet: het ging me er gewoon om om mooie momenten vast te leggen 'voor later' ;)

Dat fototoestel heeft tot mijn 22e dienst gedaan. Eind mei 2002 kreeg ik als afscheid bij mijn afstudeerstage een Canon S40 cadeau. Eindelijk digitaal! Geen verspilling van (dure) rolletjes meer, want f*ck-ups kon ik meteen wissen. De trouwe Samsung ging naar mijn moeder en ik ging verder mijn geliefde Canon.

Ik had nog totaal geen kaas gegeten van (goede) fotografie dus mijn foto's bleven van het kaliber snapshots. Totdat de eerste fotografie-topics verschenen op GoT. Ik verslond de topics en probeerde de technieken en tips uit die topics ook toe te passen op mijn foto's. Niet veel later verschenen de contests en daar heb ik ook een paar keer aan meegedaan met wisselend succes :P

Zo heb ik de laatste vijf jaar zitten stoeien met mijn S40, totdat het apparaat me tegen begon te staan. De batterijduur van de accu's (had een extra accu aangeschaft) was te kort, het zoomknopje reageerde niet altijd even goed en het aanpassen van instellingen was heel erg omslachtig. In april van dit jaar heb ik daarom de knoop doorgehakt: er moest een dSLR komen. Bij toeval liep ik in de MediaMarkt (ik wilde eigenlijk alleen maar een CD-tje kopen) tegen een aanbieding aan: de Nikon D40-kit voor €479,-. Dat heb ik even onthouden en ben die avond even onderzoek gaan doen naar de D40.

Een paar maanden eerder had ik al het genoegen gehad om een weekend met een D50 met 18-70 lens rond te mogen lopen, dus ik was inmiddels bekend met de bediening van Nikon. Dat was me goed bevallen en toen ik in de pricewatch keek, bleek de prijs voor de D40 ook nog eens heel scherp te zijn. Een dag later stond ik dus weer in de MediaMarkt en niet veel later was ik de trotse eigenaar van een D40 met 18-55 kitlens :)

Sindsdien heb ik de smaak te pakken. Ben nu volop aan het experimenteren en een eigen stijl aan het zoeken. Ik ben van jongs af aan al helemaal gek van auto's en het laat zich raden wat ik dus veelvuldig op de foto zet ;)

In mijn vrije tijd ben ik dan ook veel bezig met auto's. Naast mijn leaseauto heb ik een Peugeot 205 CTI als hobby-auto. Deze ben ik stukje bij beetje aan het opknappen en daarnaast probeer ik mijn fotografiehobby te verenigen met auto's door waar mogelijk testritten te maken met (nieuwe) auto's en hiervan een verslag te maken voor AutoFans.nl. Ik ben overigens ook secretaris van die vereniging.

Mijn fotogear is op dit moment nog bescheiden:
- Nikon D40
- 18-55 kitlens
- Hama polarisatiefilter
- 2GB SD-kaartje
- tasje voor bovenstaande
- tafelstatiefje
- Metz 44 AF-4i externe flitser (sinds twee dagen)

Op mijn wensenlijstje staan nog een goede telelens (70-300VR wellicht) voor o.m. de Nürburgring en een mooie groothoeklens en/of een goede vervanger voor de kitlens.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55
Hallo,

Nadat ik alweer jaren op tweakers.net rondhang, en sinds een jaartje ofzo m'n oude hobby, fotografie weer opgepakt heb is het misschien tijd om mezelf ook eens voor te stellen, zeker gezien het feit dat ik ook wel eens wat foto's wil gaan posten.

Ik ben 35 jaar oud, beroepsmilitair bij de infanterie, zit voor m'n werk veel in het buitenland, en interesseer me in techniek algemeen, en fotografie en computers in het bijzonder. Ik heb in mijn studententijd veel gefotografeerd, was toen in het bezit van een Canon EOS 5 die nu nog steeds ergens ligt weg te stoffen. Ik deed veel aan zwart-wit fotografie, inclusief het zelf opspoelen van filmrolletjes (was uiteindelijk toch een stuk goedkoper om Ilford HP5 per 100 meter te kopen dan per rolletje) en het ontwikkelen en afdrukken.

Nadat ik opgeroepen werd voor de dienstplicht en aansluitend de beslissing genomen heb beroeps te worden is de fotografie langzamerhand een beetje in het slop geraakt. Sinds 2 jaar echter ben ik weer aan de slag, nadat ik met een fuji S5600 de lol er weer een beetje in terug kreeg. Snel alweer tegen de beperkingen van compact aangelopen, dus veel gaan lezen over digitale spiegelreflexfotografie en toch weer de overstap gemaakt.

Met het prettige verschijnsel wat geld achter de hand te hebben heb ik besloten eerst eens een niet al te dure body aan te schaffen, maar wel meteen flink in glas te investeren, een beslissing waar ik tot nu toe geen spijt van heb. Imho zie je gewoon echt meteen het verschil, daarnaast neem ik mijn spul ook mee op missies en oefeningen en dan moet het wel het een en ander kunnen hebben.

Zoals het er nu voorstaat vertrek ik volgend jaar weer voor een missie, nu naar Afghanistan, waar ik ook een mooie/indrukwekkende serie foto's hoop te schieten. Voor die tijd schaf ik wel nog een andere body aan, die, net als mijn glas ook weathersealed moet zijn. Ik ken mensen die hun reflex meenamen en na de missie weg konden gooien vanwege het ultrafijne stof dat daar overal aanwezig is.

Naast foto's binnen mijn werk fotografeer ik ook veel optredens van een rockbandje, genaamd Zeus. Frontman van die band is Jeroen van Koningsbrugge, bekend van de Lama's en de citroenreclames (Dennis van de Ven?!?!?). Ik ken hem, samen met de drummer die een hele goeie vriend van me is, alweer een jaar of 15 en dat maakt dat het prettig fotograferen is.

Je kunt wat van mijn werk zien op hun site: www.zeusrock.com. Bijna alle livepics zijn van mijn hand, verder is ook de coverfoto van de nieuwe cd door mij geschoten. Hoop dat je het wat vind!!! Overigens staan er ook wat foto's van een rare gast in een kilt, dat ben ik 8)

[ Voor 0% gewijzigd door Lieutenant C. op 27-10-2007 15:12 . Reden: typo ]

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07 18:30
@hierboven: Die foto's (met name die cover ook) zijn zeer mooi. :)
Als je er de mogelijkheid/vrijheid in hebt zou ik graag die cover ook wel in iets meer high-res zien. (eventueel in het solo showcase topic, of een nieuwe case als je meer foto's in die serie hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Laatst online: 25-05 11:55
warcow schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:20:
@hierboven: Die foto's (met name die cover ook) zijn zeer mooi. :)
Als je er de mogelijkheid/vrijheid in hebt zou ik graag die cover ook wel in iets meer high-res zien. (eventueel in het solo showcase topic, of een nieuwe case als je meer foto's in die serie hebt)
Will do!!! Afgelopen nacht nog met de band bij Giel Beelen in de de 3fm studio geweest voor "nachtegiel". Heb daar ook nog wat geschoten, ga ik na bewerking ook posten! Enne, thx voor het compliment _/-\o_

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
x

[ Voor 100% gewijzigd door gise op 29-10-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Anoniem: 220655 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:28:
[...]

:w
Leuk. :)

Dat is altijd handig! (Wie weet kom je nog een keer van pas. ;))
Nog vrijgezel O-)

* Pascal Saul zwaait vanuit Klarendal >:)

Goed, een deel hier zal me waarschijnlijk wel kennen vanuit de besloten fora of crew. Ik zal nu voor iedereen maar eens wat over mijzelf posten. Inmiddels loop ik hier geregistreerd rond vanaf het jaar 2001. Inmiddels de leeftijd van 24 bereikt en nog bezig met mijn laatste jaar Informatica op de HAN. In de tussentijd ook nog werkzaam bij Getronics PinkRoccade op het gebied van virtualisatie, storage en back-up.

Ik denk dat mijn eerste contact met DSLR's begonnen is bij Remy en zijn fotogallery's. Later heb ik neographikal ontmoet en mocht ik wel eens spelen met zijn ding. Dat vond ik maar al te leuk, diegene die ik soms op de foto zette iets minder 8)7 Voor een van mijn grote reizen heb ik destijds een compact camera gekocht, de Canon Ixus 500. Al snel was ik ontevreden over de aankoop omdat ik niet kon wat ik zo graag wilde. Voor overzichtfoto's is het een mooi ding, wil je meer dan houdt het snel op. Door de jaren heen heb ik steeds meer fotodudes ontmoet en werd ik steeds jaloerser. Op een gegeven moment tegen mezelf gezegd om ervoor te gaan sparen en te wachten op het eerst volgende nieuwe Canon model en dat is de 40D geworden. Het geld was er, alleen de keuze aan lenzen was moeilijk. Na veel afwegingen gemaakt te hebben gekozen voor de volgende setup: 40D + grip + EX 580 II + 24-105L + 8GB waar ik tijdelijk wel mee vooruit kan. In het verschiet ligt natuurlijk nog een 10-22 en 70-200 (eventueel fish-eye) om het compleet te maken.

Wat ik ga fotograferen zal zeer divers zijn. Ik heb niet een kant waar ik op wil. Moeilijk he, keuzes maken :o Goede sportfoto's kunnen maken trekt mij zeker wel, beetje actie is niet verkeerd. Mijn fotolog is nog niet klaar, domein wel. Die verklap ik nog niet, deze moet eerst nog ontwikkeld worden als ik de tijd daarvoor vrij wil en kan maken.

Iemand nog vragen, stel ze, anders tot de volgende meet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 20:42
Nou ik ben dus Carlo van Meel, 20 jaar jong wonend in Goirle wat ligt onder Tilburg.

Ik hang ondertussen al 5.5 jaar lang rond op GoT en ben sinds 2004 een beetje bezig met fotograferen. Voornamelijk was dit point en click en af en toe een beetje spelen met de diafragma en sluitertijd. Sinds enige tijd ben ik meer geinteresseerd geraakt in fotograferen. Dit kwam voornamelijk doordat mijn neefje sinds kort een Dslr heeft en ik vond dit allemaal erg interessant.

Ik had op dat moment een canon powershot a60 welke echter stervende was. Dus heb ik mezelf eergister een nieuwe digicam kado gedaan. Ik heb express niet gekozen voor een Dslr vanwege 2 redenen: mijn budget laat het gewoonweg niet toe en ik wil eerst doorkrijgen hoe alles werkt voordat ik daadwerkelijk mijn geld ga uitgeven aan beter materiaal.

Ik zal in het begin voornamelijk gaan experimenteren en posten in het topic "Solo testcasefoto's - om van te leren" en in het begin hier zeer veel commentaar gaan krijgen :+

De foto's die ik zal gaan maken zullen zeer divers zijn maar ik denk dat het grootste gedeelte zal bestaan uit foto's van evenementen en voetbal/vuurwerk (studie en hobby).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn naam is Martijn Verschuren.

Ik heb hier eerst een tijdje rondgekeken en inspiratie opgedaan voor de aanschaf van mijn DSLR. Ik heb nu sinds een week een Canon EOS 30D met de 18-55 kitt-lens. Waarom deze camera? Dit omdat ik fotograferen altijd leuk heb gevonden en een goede DSLR wilde kopen. Gecombineerd met grote handen werd dit of een instapmodel met een grip, of een duurder model zonder grip. Kon vervolgens deze kitt krijgen voor de prijs van een instapmodel met grip.

Ik hoop hier de komende tijd regelmatig rond te hangen. Moet nog even kijken hoe ik het posten van plaatjes kan regelen. Zodra dat rond is hoop ik wat plaatjes van in ieder geval vandaag te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-07 16:11

samo

yo/wassup

@tinusbalpol; Heeft je kitt-lens ook zo'n rood heen-en-weer-gaand lampje? Cool! En wat doet ie in turbo-mode? ;-)
Maar ook welkom tussen de fotografen :D

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109200

Ik ben Niels. Ik woon in rotterdam en ga de boel hier maar eens vol spammen, dus dacht; laat ik me maar voorstellen.

Ik ben vroeger ooit eens begonnen met een oud minolta spiegel reflexje. Vervolgens zelf in de doka fototjes ontwikkelen enzo. Daarna af en toe met een EOS 3000 aan de slag geweest maar niet echt serieus.

Ik heb nu een Canon EOS 400D gekocht met standaard 18-55mm kit lens. Begin 2008 moet daarvoor in de plaats een lens komen met een wat hogere lichtsterkte. Ik twijfel nu erg tussen de Tamron SP 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF en de Sigma 17-70mm f2.8-4.5 DC al denk ik dat ik wel voor de tamron ga. heb (o.a. van een collega) erg goede ervaringen gehoord en die 2.8 over het hele bereik is ook wel heeeel lekker. alleen hij is wat minder wijd.

Voorzover een beetje ik en me camera.

1e paar fototjes van me. nog met alles op auto aangezien ik de knopjes op dat moment nog niet wist en uit de hand geschoten. Is ongeveer 30 minuten geweest nadat ik me camera had gekocht ;)

http://www.raceeend.net/fotos/IMG_20071221_0053.jpg
http://www.raceeend.net/fotos/IMG_20071221_0057.jpg
http://www.raceeend.net/fotos/IMG_20071221_0067.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-06 20:24

Redox

Motion Design / VFX

Dag allen,

Ik ben Geechuen. Grafisch bezig zijn is niks nieuws voor me, fotografie echter wel. Ik heb me altijd bezig gehouden met animatie en video, maar een paar dagen terug, ging ik eens wat snapshots buiten maken:
pa: "Gee, we gaan morgen op 9 uur 's ochtends foto's maken!"
ik: "Ngh..vooruit."
pa: "Mooi! Ga ik op m'n analoog, mag jij m'n digitale camera"
ik: "Yay."
Tegen m'n verwachtingen in had ik er super veel plezier aan. GoT kennende, ben ik logischerwijs gelijk gaan speuren naar alles en nog wat in dit fotografie gedeelte. En het bevalt me hier prima.
Goed, to make a long story short, fotografie is m'n nieuwe hobby. (ja, stoppen met WoW maakt behoorlijk wat tijd vrij, don't ask.)

Ik dacht mezelf hier maar eerst even voor te stelen voordat ik ga posten, gezien ik me erg geneigd voel om me zo hier en daar eens in een thread te mengen na al het lurken tot nu toe ^_^.

Inmiddels hou ik mn fotos bij middels Adobe Lightroom en ik stop ze hier neer: http://geechuen.fhs73.com/gallery/ .

Kort samengevat: Hoi.

[ Voor 5% gewijzigd door Redox op 25-12-2007 02:30 ]

Anoniem: 120649

Hallo mede fotografen,

Ik fotografeer al zo'n 30 jaar (alleen dias meestal Fujicrome) heb dan ook na zware selectie zo'n 4000 dias staan...
Onderwerpen meestal buitensport/bergen.

Camera's die ik heb gehad:
Olympus OM-2 met 24 mm vast, 50 mm vast en 70-210
Olympus OM-4
Canon EOS 10 (duurde maar kort, was geen geschikte buitensport camera)

Mijn laatste analoge camera: Nikon FE-2 de beste camera die ik ooit heb gehad.
Degelijk staal, is niet stuk te krijgen. 24 mm vast, 50 mm vast en 80-200 (allemaal uitgezocht op optische kwaliteit).

Mijn vorige digitale camera Nikon D70. Wat viel digitaal tegen na een dia met ca 1,7 miljard zilverkristallen. Ben er wel achter dat digitaal fotograferen anders is dan op dia.Verder had de Nikon zo'n last van CCD blooming dat ik nu maar een Canon 400D heb gekocht.

Aangezien ik me verder wil verdiepen in de 400D, monitor- en printcalibratie kom ik hier maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik ben hier sinds kort wel eens te vinden, dat begon eigenlijk met het dslr adviestopic.
Ik heb sinds vandaag een nikon D80 met 18-70mm AF objectief, omdat ik actiever wil gaan fotograferen. De komende tijd zal ik veel gaan experimenteren met mijn camera om alle functies te verkennen die (digitale)reflexfotografie me bieden. Waarschijnlijk zal ik over een tijdje ook wel foto's gaan posten om mijn voortgang in de fotografiewereld te tonen..

Ik wou jullie ook graag (nogmaals) bedanken voor het geweldige advies dat ik totnogtoe heb ontvangen.

Groeten, Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240577

Hey, ik ben Jeroen en ik studeer in Utrecht en sinds een paar maandjes ben ik een beetje echt gaan experimenteren met fotograferen. Ik had eerst zelf een Sony Cybershotcameraatje (zonder optische zoom of whatever :D) en daarmee knipte ik wel eens vakantiefotootjes, maar met m'n vaders Olympus SP 510 UZ ben ik wat gaan klooien en na wat experimentele foto's hier in de buurt en recent in Parijs, heb ik een eigen apparaat gekocht dat toch iets meer kan dan m'n Sony: een Panasonic DMC-FZ8. Geen dSLR, want ik ben een sloeber, maar dat houd ik als upgrade-optie, als ik me echt wat meer heb verdiept in fotograferen.

Lijkt me leuk om aan de wekelijkse opdracht in het Showcase-subforum mee te doen en voor de rest over andere foto's wat kritiek/tips te ontvangenen natuurlijk ook te geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Hoi,

Ik hang al een tijdje op Tweakers, zo een 6-7 jaar dacht ik. Nu toch maar eens voorstellen dan:
Mijn interesse in fotografie is gegroeid sinds de nood aan foto's van mijn kunstwerken op mijn commerciële site.

edit:
Even voor je opgezocht:
Inschrijfdatum 10-11-2001 16:25
Tijd geregistreerd -> 324 weken, 4 dagen, 1 uren, 24 minuten, 40 seconden

Het begon heel kansloos met een foto uit mijn 2mp mobieltje (!) en is gegroeid naar een sSLR, de Pentax K100d 6mp met 18-55 kitlens. Ik kies graag voor de underdog en financieel was de camera erg aantrekkelijk. De kitlens is wel goed te noemen.

Toch begin ik steeds meer te eisen aan de kwaliteit van mijn werk en wil ik uiteindelijk skilled genoeg zijn om kwalitatief hoge reproducties te maken van mijn schilderijen (120x80cm).
Langzaam maar zeker komen er studiospullen bij (parapluutjes, lampen, statieven, achtergronddoeken etc etc.)

De volgende stap voor scherpere foto's wordt de aankoop van een nieuwe lens: de Sigma AF 50mm F2.8 EX DG Macro. Deze is een stuk goedkoper dan die van Pentax zelf en heb niet gehoord dat de Pentax nou veel beter was dan de Sigma..
Vanwege de grootte van de schilderijen denk ik ook over te moeten stappen naar een Pentax K10d (10mp).

Tips voor het maken van art repro, van belichting tot lenzen en camera's, zijn altijd welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 30-01-2008 17:51 ]

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109200

@ornathon. eerste upgrade die ik aan zou schaffen is een goed statief. zeker voor het maken van foto's van schilderijen enzo is dat echt enorm handig. dan kan je namelijk ook met wat minder belichting goed scherp schieten zonder verplicht flitser te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247869

Hoi, ik ben TaTankaT. (niet m'n echte naam natuurlijk :P ).

Ik hang hier wel veel rond, maar heb me eindelijk geregistreerd (goed voornemen ;) ).
Zelf maak ik weinig tot geen foto's echt, maar ik vind het mooi om rond te kijken.

Camera is een Samsung compact camera die ooit in de aanbieding was. Dus niet echt veel bijzonders, haha. Wat ik hier vooral doe? Gewoon lekker rondkijken naar andermans kiekjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226923

Ook maar eens voorstellen, de naam is Marieke en ik ben sinds een half jaar geïnteresseerd in fotografie.
Ik heb al eens eerder foto's gepost, dat ga ik zeker nog meer doen :D
Mijn eerste camera was een Fuji A202 ( zonder optische zoom,etc) deze heb ik nu ingeruild voor een Fuji S6500 fd.
Aangezien ik mijn fotografische kennis graag verbreed, ben ik hier vaak te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

Welkom dames :w

Eigenlijk zou ik me hier ook eens moeten voorstellen.. Maar volgens mij is dat ook niet echt nodig O-)
Of dat positief is laat ik even in het midden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Zal me ook maar eens voorstellen, aangezien ik recentelijk ook de digitale SLR wereld in ben gedoken en via dit forum een boel kennis tot me neem...

Nick: AJ1815
Eigenaar van: Canon EOS 350D (aanbieding MM) + kitlens en Sigma F4-5.6 70-300mm DG APO.

Moet in korte tijd een boel leren, want ga eind feb op Safari naar Tanzania en hoop hier met deze setup mooie plaatjes te kunnen schieten... Dus binnenkort maar eens oefenen met de verschillende instellingen en de + en - van beide objectieven gaan ontdekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 16:33
Hallo, ik ben Hans, 27, programmeur en kleurenblind. ;-)

Mijn fotodebuut maakte ik rond mijn 8e ofzo met een afgedankte SLR van m'n vader, mijn beide ouders waren redelijk fotogek. Ik heb toen zelfs nog m'n eigen Z/W-filmpjes ontwikkeld en afgedrukt. Na enige tijd een oninteressante compact gekocht (Fuji dacht ik) en daar wat mee afgeschoten. Daarna heeft mijn fotografie een tijdje op z'n gat gelegen om met mijn eerste digicam, een Sony P8, in '03 ofzo weer een beetje wakker te worden. En nu, na me enkele jaren lang af en toe een ongeluk ge-ergerd te hebben aan het het gebrek aan controle over het ding, heb ik een D40x-kit aangeschaft met de intentie wat minder candid en wat meer artistiek te gaan fotograferen.

Ik zie fotografie vooral als een manier om dingen anders te laten zien dan je normaal zou doen of dingen te laten zien die je anders niet zou zien, om wat voor reden dan ook. Ik hoop hier wijzer te worden over met name het fotograferen met een SLR, want dat is wel heel erg lang geleden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Hi allemaal.

Ik ben Dennis en ik hang de laatste weken erg veel rond op het fotogedeelte van GoT.

Over mijzelf:
Momenteel 23 jaar en werkzaam bij de Koninklijk Marine. Na 4,5 jaar in de officiersopleiding ga ik nu bijna weer de vloot op om te varen. Ik woon in Leiden en ik mag graag hardlopen.

Over fotograferen:
Ik heb pasgeleden een zoektocht gemaakt naar een leuke compact voor m'n vriendin, als kerstcadeau. Daarbij kwam ik erachter dat er heel veel aanbod is. Tot die tijd had ik een Sony DSC-W30 en daarvoor een Ixus V2. Van allebei veel plezier gehad, maar nu heb ik een Ricoh Caplio R6.
Camera's moeten voor mij vooral compact zijn, want anders neem ik 'm niet mee. Gewoon, zonder hoesje in de broekzak en mee de kroeg in. Daar zijn ze voor. En met de 7x zoom op de Caplio R6 was het toch een goede vooruitgang, met dezelfde handzaamheid. Hoewel ik er nog niet veel mee heb gefotografeerd, weet ik dat ik meer wil. Op het moment een klein beetje crap bij cash omdat ik een nieuwe auto heb gekocht, maar zodra ik weer wat heb gespaard, koop ik een (instap)dSLR. M'n Ricoh houd ik er natuurlijk lekker bij voor de kiekjes, maar voor het betere fotografeerwerk wil ik gewoon een 'echte'.

Ik heb van dit forum al veel geleerd, maar dat gaat nog een hoop meer worden. U hoort van mij. >:)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Hoi ik ben Adriaan, en ik woon in Groningen.

Over mijzelf
Ik zit nog op de middelbare school, en probeer mezelf een beetje te definieren zoals een lerares me ooit heeft verteld. Ik ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met mezelf te definieren omdat ik vond dat ik niks deed. Lees: de hele tijd achter een computer te zitten. Ik begon met roeien, wedstrijdroeien welteverstaan. Dit doe ik nu minstens 5 keer per week, en als het echt een afstraffing moet zijn tot wel 9 keer. Naast school en roeien heb ik nu ook een beetje geld bij gespaard om een mooie spiegel reflex camera te betalen, deze heb ik nu. En ik probeer minstens een paar uur in de week eraan te besteden.

Fotografie en ik
Nou, fotografie is er bij mij eigenlijk met de paplepel ingegoten. Mijn vader heeft/had twee een paar hele mooie spiegelreflex camera's. waar ik het heerlijk vond om er gewoon mee 'te klikken'. Ik weet alleen niet meer waar ze precies zijn, maar mijn zus heeft er 1 meegenomen naar haar kamer in rotterdam, waardoor ik er veel minder mee kon spelen. Daarnaast heb ik ook nog een oom die fotgraaf is en waar ik het heerlijk vind om bij hem een beetje mee te lopen, en een mooie hasselblad in actie te zien ;)
Nu ik een Canon 20D en een tamron 55-200mm voor 500 euro heb aangeschaft ben ik helmaal in mijn nopjes en probeer ik ook echt een hobby van de fotografie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251690

Beste Mensen,

ik ben absoluut nieuw hier, maar niet nieuw in de fotografie!

Mijn Bio:

5 jaar geleden als hobbie begonnen met fotografie in een club in Amsterdam (the Powerzone) met een finepix, drama maar wel lache!

Snel overgestapt op een SonyF828 (koning apparaat, top foto's, alleen erg traag). Ik fotografeerde toen voor meerdere clubs in Amsterdam (Sinners, Escape, Powerzone). Daarna ben ik begonnen als fotograaf voor partyscene.nl, samen met mijn eeneiige tweelingbroer. Bijna 4 jaar actief voor hun gefotografeerd.

2006 kwam ik op Ibiza mensen van tilllate.com tegen, we raakte aan de praat en vroegen of ik tilllate.com in Nederland wilde opzetten. In 2007 zijn we gelanceerd met tilllate.com NL.

Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen met mensen die ook ervaring met de club fotografie hebben, soms lijkt het of iedereen foto's gaat maken in clubs. (Afgelopen weekend, 6 fotografen op één feest).... toch is het maken van een goede foto erg lastig in donkere clubs!

graag jullie ervaringen en reacties...

check http://nl.tilllate.com/me...hp?curPage=10&uid=4334734 om te zien wat ik ongeveer doe :)

Ik ben een absolute Canon fan. Fotografeer met een 30D, 40D (uber fijne cam). Mijn favo objectief is de 24-70 2,8 L Serie!

cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Even melden dat ik een NickChange ben ondergaan.

Aan de hand van mijn felgekleurde avatar denk ik dat men mij misshien nog wel herkent.

Voorheen MvdKelen, nu "M a r c o". Ik wilde liever gewoon mijn voornaam gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07 01:23
Aangezien ik steeds vaker begin te posten hier:

Op 1 september 1982 ben ik als kleine Klaasje ter wereld gekomen. Van dat kleine is tegenwoordig weinig meer over, maar Klaasje ben ik nog altijd. De eerste foto’s die ik maakte kwamen jaar of 7 later, eerst met de oude camera van mijn oom, maar al snel met de oude spiegelreflex van mijn vader. Welk kind van 12 vind het niet geweldig als hij met een plastic schijfje voor de lens opeens alles ineens 6 keer op de foto kan zetten? De jaren gingen voorbij, en de camera van mijn vader begon steeds meer met mij vergroeid te raken.
Tot het moment kwam dat ik mijn eigen spiegelreflex kocht. En wat vaker naar concerten ging. Met camera en al dus. Bandjes fotograferen werd mijn passie, en zal dat ook nog wel lang blijven. Intussen is daar natuurlijk wel het een en ander bij gekomen. De mogenlijkheden van een studio openen nieuwe werelden voor een fotograaf die alles nog aan het ontdekken is.
Tegenwoordig zit ik ik het bestuur van de Nijmeegse studentenfotografievereniging De Cycloop en maak ik mijn foto's met een D70, met een paar mooie lenzen (ik ben vooral verliefd op mijn tamron 28-75, hoewel ik groothoek dan vaak wat ga missen. iemand nog een sigma 15-30 met nikon vatting over? daar ben ik nog een beetje naar op zoek)

binnenkort komt er weer een zelfportretje; die staat nog in de planning.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Goeiemiddag,

Mijn naam is Kevin Van Haesendonck, ben belg van nationaliteit, en bijna 18 jaar oud op dit moment.
Mijn intresse voor fotografie is er al langer maar ben de laatste 3-4 maanden er maar vrij intensief mee bezig.

Ik heb een schoolmaat wiens vader een Pentax k10d heeft, met 2 lenzen. Hiermee heb ik de laatste week in Tsjechië kunnen uitproberen, en ben zeer tevreden over het resultaat. Ik heb iets van een 3 gig volgeschoten, en na filteren en dubbeltjes eruit halen zijn er ongeveer 500 zeer goede foto's uitgekomen, van de steden tot mensen.

Ga dus binnen dit en 2 weken een d60 met kitlens halen om te beginnen, heb de d40x al eens vastgehad van een vriendin, en die lag me prettig in de handen, ik heb bewust niet voor de D40x versie gekozen omdat ik de handige features van de d60 leuk vind!
Vragen mogen altijd gesteld worden!

MVG Kevin

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255680 op 25-03-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255771

Ik wilde mensen wat dingen laten zien die mij erg boeien waaronder mijn Fotografie hobby
Heb zelf nu een Nikon D200 binnenkort D300 :) Altijd op stap met mijn camera en altijd proberen om leuke kiekjes te maken.

www.vanierselfotografie.nl

(er zit nu op dit moment een kleine bug in de hoofd site *rode kaders*) Dus geliever hier geen notatie van te maken wordt aangewerkt.

Ik zou graag wat feedback erop krijgen positief negatief maakt niet uit alles is welkom.
En via deze manier probeer ook gelijk in contact te komen met mensen die ook graag fotografie doen en zo misschien wat fotografie kennis kunnen delen.

Mvg,
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253415

Hallo,

Wou me toch even voorstellen omdfat ik van plan ben hier toch aardig wat rond te snuffelen.
Ik ben Peter, 33 uit Diest (Belgie).
Ben ook al een aantal jaren geobsedeert door kiekjes schieten.
Zoals de meesten, begonnen met een compactje. Een Canon A70 was de eerste. Door een ongelukkige val werd deze vervangen door een A570is. Prima toestelletje. Toch begonnen die DSLR's mijn aandacht te trekken. Vorige maand een Canon Eos 400D gekocht. Resultaat...niet tevreden. Heb dit toestel geruild voor een Nikon D40X. Resultaat: Wel tevreden!
De Nikon is voorzien van een Nikkor AF-S 18-55mm lens en een Nikkor AF-S 55-200mm VR lens

Heb hier al erg veel kunnen leren in de topics en heb me ook zojuist ingeschreven voor een cursus digitale fotografie.

Groetjes,

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253415

Anoniem: 253415 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:31:
Hallo,

Wou me toch even voorstellen omdat ik van plan ben hier toch aardig wat rond te snuffelen.
Ik ben Peter, 33 uit Diest (Belgie).
Ben ook al een aantal jaren geobsedeerd door kiekjes schieten.
Zoals de meesten, begonnen met een compactje. Een Canon A70 was de eerste. Door een ongelukkige val werd deze vervangen door een A570is. Prima toestelletje. Toch begonnen die DSLR's mijn aandacht te trekken. Vorige maand een Canon Eos 400D gekocht. Resultaat...niet tevreden. Heb dit toestel geruild voor een Nikon D40X. Resultaat: Wel tevreden!
De Nikon is voorzien van een Nikkor AF-S 18-55mm lens en een Nikkor AF-S 55-200mm VR lens

Heb hier al erg veel kunnen leren in de topics en heb me ook zojuist ingeschreven voor een cursus digitale fotografie.

Groetjes,

Peter
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215247

ik neus al een hele tijd rond op GoT, en heb mij eigenlijk nog niet voorgesteld (schaam op mij!), bij deze:

Mijn naam is Bert, 23 lentes jong, en dit jaar zou ik (normaal gezien toch :D) afstuderen.
Ik ben al vrij lang begaan met fotografie, zij het eigenlijk niet héél serieus. Tis pas de laatste jaren dat ik er mij wat op toegelegd heb.
Ik had echter geen geld over voor een dure spiegelreflex, en een mens moet ergens beginnen, dus was het met de sony DSC-W1 compact. Toch best mooie momenten beleefd aan het toestel, er zat een vrij goede lens op, maartoch het miste iets. Ik had ook erg weinig aandacht voor compositie en dergelijke... het kwam er niet echt uit, geen sublieme foto's, wel 'leuke kiekjes'
maar op een gegeven moment ben je die compact meer dan beu, en dan wil je wel is investeren in een goede spiegelreflex.
Gelukkig heb ik van een medestudent een 400D kunnen testen met een 70-200 f4, en ik wist meteen wat ik wou :P. maar toen viel mijn oog op de 40D... na even vastgehouden te hebben in de winkel heb ik niet meer getwijfeld en is de 40D er gekomen (welliswaar zonder grip ;), maar dan was het even zoeken naar een 'all-rounder'. Qua bereik wist ik het wel ongeveer, maar twijfel tussen de 17-40 f4L of de 17-55 f2,8 IS.. uiteindelijk is het de lichtsterke 17-55 geworden. Prachtige lens, een échte aanrader !

Welk soort fotografie doe ik ?
het blijft zo-wie-zo een hobby. momenteel doe ik geen opdrachten voor mensen en dat wil ik best nog even zo houden, het is en blijft een lang leerproces (net zoals autorijden zeg maar ;))
De natuur inspireert mij wel enorm dus meestal vind je mij wel buiten met mijn camera. Verder probeer ik ook wel eens een portret te schieten, en ook mn vriendin is één van mn favoriete onderwerpen om te fotograferen (zowel portret/naakt/...)

Wat staat er zo nog op mijn verlanglijstje ?
voor portret ed is een grip érg handig, dus die schaf ik zeker nog eens aan. verder een goede flitser (al moet ik zeggen dat de aanwezige flitser op de 40D best goed is, want ik gebruik em momenteel echt zelden) à la 580EX II. en oja, een ultrawide angle 10-22 en 70-200 mag er ook gerust bij >:)

Ik koop geregeld boeken over fotografie, uiteindelijk moet je je inspiratie en kunde/kennis ergens uithalen. De boeken van John Freeman (te koop in elke standaard boekhandel) kan ik overigens érg aanraden (goed & goedkoop)

zo, bij deze kunnen we ook weer voort zie :9

groeten, Bert

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 215247 op 03-04-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

In Frankrijk zouden ze me Guillaume noemen. Hier gewoon Willem. Willem is van '72 (so, you do the math) :).

Fotografie is altijd al een onderdeel van mijn leven geweest. Op de leeftijd van 4 jaar hielp ik mijn vader al met het bouwen van een doka en heb daar flink wat uurtjes doorgebracht met hem. Vanaf de pubertijd is het een tijdje stil geweest.

Op de middelbare school ('85-'86) waren er lessen in fotografie en daar kwam ik eigenlijk voor het eerst serieus in aanraking met fotografie. Ik gebruikte toen een Ricoh 500G compact (uit 1972 kwam dat toestel). Dat met een 'eigen' doka was geweldig.

Door omstandigheden ben ik een beetje het gevoel kwijtgeraakt, maar in 2002 weer eens langzaam begonnen door een Canon Digital IXUS v2 aan te schaffen. Daarna kwam er een Canon IXUS V.
In die tijd kocht mijn vader een Nikon D100, die ik geruime tijd heb mogen lenen. Toen hij vervolgens een Nikon D2X kocht kreeg ik de D100 met een aantal stukken glas :). Vanaf dat moment ging het eigenlijk (te) snel. Nieuw en beter glas werd aangeschaft en in 2007 heb ik de D100 ingeruild voor een D200 (welke onlangs vervangen is voor een D300).

Qua fotografie ben ik gefocust op natuur en dieren en ben dan ook een frequent Afrika-ganger. Mensen (portetten) doen het voor mij niet zo. Daarnaast gebruik ik Adobe Lightroom om mijn foto's te beheren en probeer ik zo min mogelijk met Photoshop te doen qua bewerking.

Wishlist: Grip, handstrap, Nikon 70-200 2.8VR, TC 1.7 (tot nu toe :) )

[ Voor 5% gewijzigd door BlaTieBla op 28-03-2008 22:29 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf al een tijdje actief in FG maar had me nog niet echt voorgesteld hier :)
Ik baal ervan dat ik een paar jaar terug een nickchange ondergaan ben naar Gangsteroo omdat ik het nu een kutnick vind :').

Ik ben 5 jaar geleden op 13-jarige leeftijd begonnen met het foto's maken op de schoolfeesten van mijn eigen school. Dit begon met een goedkope 3.2 megapixel compactcamera, daarna kwam er een iets duurdere compactcamera en sinds oktober '07 heb ik, omdat ik het geld ervoor had en de instelmogelijkheden van de compactjes kut en irritant vond, een tweedehands dSLR gekocht. Een Canon EOS 350D. Aangezien ik wist dat ik veel schoolfeesten schoot ben ik ook meteen voor een lichtsterke Tamron 28-75 f/2.8 gegaan waar ik totaal geen spijt van heb.
Ook heb ik meteen een Canon Speedlite 430EX aangeschaft omdat ik heel even met die opklapflitser had gewerkt nadat ik een speedlite had geleend van een vriend, en ik vond zo'n losse flitser echt geweldig, zeker met een omnibounce erbij gaf het veel natuurlijker belichte gezichten...
Verder heb ik ook nog de kitlens en een 50mm prime bij de 2dehands 350D gekregen maar die gebruik ik echt amper omdat ik vooral feestjes schiet.

Naast schoolfeesten van mijn eigen school ben ik ook steeds vaker te vinden bij feesten buiten school zoals sommigen misschien al in [Ervaringen] Partyfotografie deel 9 hebben gezien ;)

Dat was het wel zo'n beetje :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Over mezelf:
John, 27 jaar

Over fotografie:
Tot 2001 heb ik weinig met fotografie gedaan omdat ik geen budget had en analoge fotografie (voor mij in ieder geval) teveel kosten met zich meebracht.

In april 2001 heb ik een HP 715 digitale camera gekocht, zoeen:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51VAYDDM5EL._AA280_.jpg

Aangezien ik toen studeerde en pas afgelopen september ben afgestudeerd is dit tot een paar weken terug mijn enige dedicated camera geweest. Drie weken geleden heb ik een 400D kit gekocht (body, 18-55 IS lens en BG-3 grip, wou sowieso de grip vanwege m'n grote handen, dus dat kwam mooi uit)

De keuze is voor mij op de 400D gevallen puur op prijs-gebruik. De komende 2-3 jaar zal ik er denk ik nog prima mee uit de voeten kunnen, daarna kijken we wel voor een eventuele professionelere opvolger.

De komende maanden wil ik in ieder geval een (tele-)zoomlens gaan aanschaffen (heb nu een wat oudere EF 80-200 geleend van m'n zwager), denk zelf richting de welbekende goedkoopste lens uit de Canon L serie. Aan de andere kant van het spectrum wil ik ook wat met macro-fotografie gaan doen, dus een leuke 1:1 lens komt er denk ik voor het einde van het jaar ook nog wel. Wat betreft de zoomlens twijfel ik nog tussen mét of zónder IS, maar dat is meer een verantwoording tegenover mezelf of ik meer wil betalen dan een afweging tussen "is het nuttig of niet". Punt is dat ik die lens waarschijnlijk nog jaren zal gebruiken, dus denk dat de extra investering het wel waard zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beccie
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik had mezelf ook niet voorgesteld.

Ik ben Martine.

Over fotografie, ik ben ongeveer 10 jaar geleden begonnen met een analoog pentax toestel. Je kent het wel, foto's maken op feestjes enzo. Ongeveer 5 jaar geleden kwam het eerste digitale toestel binnen, een canon powershot. Deze had geen lekkere grip en teveel functies waar ik niet uit kwam.
Sinds vorig jaar is er weer een canon in huis, een ixus 70. Geen poes pas, gewoon point en shoot.

Waar ik me de laatste tijd echter aan erger is dat ik echt alleen maar point en shoot doe. Ik kan niet echt scherpstellen op hetgeen wat ik wil. Nu wil ik graag aan het echte werk beginnen en een digitale relfex kopen. Ik denk dat ik weer een canon pak, omdat ik die indeling ken, maar ik sta open voor andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar ff een berichtje achterlaten dan :)

Naam Theo Klos, 27 jaar en student mediatechnologie in Amersfoort. Fotografie heeft me al geboeid zolang ik me kan herinneren, maar pas met de komst van digitale camera’s ben ik zelf actief gaan fotograferen, eerst met compact, later met een spiegelreflex.

Ik hang vanaf eind 2003 al op dpz rond en kijk af en toe eens wat verder. De laatste tijd ben ik bezig mijn (nog oudere) account hier eens wat leven in te blazen.

Qua fotografie gaat mijn voorkeur nog steeds naar natuur en landschap uit, maar ben zo ondertussen wel wat aan het verbreden. Voorbeelden van mijn foto's staan op mijn website en flickr, waarbij op laatstgenoemde de meest recente foto’s staan.

Dat was het wel even weer in een notendop, ik zal jullie verder wel weer tegenkomen in dit subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 07:43
Omdat ik binnenkort vast ook eens wat ga posten, stel ik mezelf ook maar even voor!
Mijn naam is Michel Geluk en ik woon in Utrecht, verder studeer ik daar ook commerciele economie. Ik ben al vanaf 2003 intensief met foto's bezig. Eerst met een trust 3mp camera, maar toen ik mijn pa's Nikon FG ontdekte, ben ik daar verder mee gaan spelen. Vervolgens kocht mijn vader in 2005 een D70, en zo ben ik nog meer gaan fotograferen.

Afgelopen vrijdag heb ik een Nikon D80 gekocht samen met een 18-70DX lens en een UV en Pola filter van Hoya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259258

Hello,

ik kreeg deze link in een fototopic en vond t wel zo netjes om mezelf nog even voor te stellen.

Ik ben Petra, 20 jaar en fotografeer al een paar jaar. Sinds anderhalf jaar werk ik met een spiegelreflex camera. Ik heb een Canon 30D en wat objectieven, externe flitser enz.
Ik studeer op dit moment ook al sinds 2006 fotografie. Ik kijk al een tijdje mee op dit forum, heb mij hier aangemeld om buiten de standaard opmerkingen van leraren ook nog eens wat andere meningen te horen over mijn foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Hallohallo,

Sinds januari in het bezit van een Canon 40D, trots! Zie signature voor overige gear.

Ook sinds kort een fotoblog opgezet, zie dit als work-in-progress, voor nu. Zie signature voor link.

Ik ben een spons, leergierig, ik wil altijd van de hoed en de rand weten, ik wil leren en zal veel vragen, voor sommigen te veel! Ik vraag me altijd af waarom. :P Maargoed, daar is dit toch een geschikt podium voor lijkt me.

Aangenaam kennis te maken en tot in een thread! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ben Kevin de Bie, kom mezelf ook maar even mengen hier denk ik.
Ik heb net als TS niets met fotografie als baan, sterker nog ik zie mezelf niet eens als porfessional gezien mijn kennis van camera's niet verder gaat dan de bare essentials.
Niettemin vind ik het zwaar vermakelijk tijdverdrijf. Doe het de laatste tijd steeds vaker sinds in mezelf een degelijke camera heb gekocht (S6500FD Hybride).
Ik combineer het met mijn andere hobby en dat is gewoon geheel willekeurig een behoorlijk eind lopen.

Ik upload stelselmatig mijn fotowerk naar flick (/photos/kdebie) en het is zowel mijn "portfolio" als überhaupt mijn foto opslag. (de discipline om steeds backups te maken heb ik niet echt :X )

Maargoed, van mij gaan jullie wellicht meer zien.
Ik ben trouwens stapelgek op constructieve techniek die mijn foto ervaringen beter kunnen maken. Dus schroom niet je ongezouten mening te geven op het moment dat ik iets post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:38
Hoi, ik ben Savale, 26 jaar en heb me de afgelopen vakantie eens flink verdiept in de verschillende standen op mijn compactcameratje.
Omdat ik en mijn vriendin graag foto's maken van onze hobbies en vakanties (zij paardrijden & ik gitaar spelen in een band) hebben we besloten een goede camera te kopen.
Sinds vandaag ben ik in het bezig van een EOS D400 met 18-55mm kitlens en daar hoop ik dan nog betere foto's mee te maken.
Ik ben nog echt een beginner hier, dus ik zal voorlopig vooral als spons zoveel mogelijk informatie gaan opnemen.
Oja en ik ben een macro foto liefhebber :P

[ Voor 3% gewijzigd door savale op 22-04-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205544

Hallo mijn naam is Michael Knockaert . Sinds een korte tijd ben ik bezig met fotografie .De camera die ik gebruik is de fuji s5800 Afbeeldingslocatie: http://www.electrostore.hu/data/images/645e34a0e4a13adc317ebb7c14297c7d/fujifilm-finepix-s5800.jpg

Veel ken ik er niet van en hoop hierbij geholpen te worden door jullie :)
Mijn grootste passie is de karpervisserij ik hou ervan om aan het water te zitten in de blakende natuur. Vandaar mijn plotse intresse tot "een beetje" geavanceerdere fotografie . Ik heb al veel macrofoto's gezien van insecten,bloemen,enz... . Dit zou ik ook gaan willen uittesten ook het landschap de fauna en flora van aan de waterkant de karpers die gevangen worden .iedereen die van de natuur houd snapt me wel :) .

Dit is wat ik tot nu toe al bereikt heb met experimenteren en een heel stuk in het forum te hebben doorlezen .
Graag had ik jullie commentaar :)

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/1287/dscf4015bn2.jpg

groetjes, Smokerpolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

breinonline

Are you afraid to be known?

Anoniem: 205544 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:36:
Dit is wat ik tot nu toe al bereikt heb met experimenteren en een heel stuk in het forum te hebben doorlezen .
Graag had ik jullie commentaar :)

[afbeelding]

groetjes, Smokerpolo
Welkom, voor je laatste vraag hebben we Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
jij liever dan ik 8)7

maar welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251623

Beetje eng allemaal maar het moet maar!

Ik post sinds een bepaalde tijd hier ook al een beetje, zoals jullie wel gemerkt hebben.

Maar even over mij (Mattias Wieles)
Ik ben dus echt nog een stuk jonger dan de meesten hier (15 jaar >_>).
Ik zit in 3 VWO op de Middelbare school in Rotterdam Alexander. Zelf woon ik (natuurlijk bij mn ouders) in Rotterdam Centrum (Delfshaven voor de liefhebber).

Mn Vader heeft zelf een analoge spiegelreflex camera waar ik regelmatig foto's mee maakte. Maar aangezien ik jong en arm ben heb ik geen geld voor die eindeloze foto rolletjes. Dus vond ik het in Februarie toch echt maar tijd worden voor een Digitale Spiegelreflex camera.

Ivm. met mn budget heb ik de Nikon d40+Kitlens (18-55 mm) gekocht. Met de nodige accesoires.
Ik gebruik ook regelmatig de telelens van mn pa (70-300mm), alleen jammer dat die geen autofocus motor in de lens heeft zitten zodat ik dus lekker zelf mag gaan focussen.
Dan is er ook nog een oude externe flitser die ik alleen met de d40 kan gebruiken als ik alles handmatig instel.
Zoals je ziet ben ik dus maar een beetje aan het aan klooien, maarja: beter iets dan niets denk ik dan maar.

En lekker standaart:
Verder hoop ik nog veel te leren, dus jullie zullen nog wel van me zien/horen.
(Dat ik 15 ben wil niet zeggen dat ik niet zit te wachten op 'ongezoute kritiek'^_^)

ps. En om maar met de startpost mee te gaan:
Ik heb dus ook een stinkende hekel aan grafische smileys.

Voor foto's: mijn Fotoalbums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..bennie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-03 11:47
Hoi, ik ben Bennie en nieuw op got.

Over mijzelf
Ben inmiddels bijna 38 jaar, heb een technische IT achtergrond, ooit in '82 begonnen bij een Apple dealer met programmeren en repareren. Uiteindelijk als AS400 systeemontwerper verder gegaan, maar al snel in de educatieve software sferen terecht gekomen. Vervolgens bij BSO binnengerolled, alwaar ik me veel met nieuwe mediatechnologie heb beziggehouden en breed ben doorgegroeid met realisatie, advisering en management als werkzaamheden. In 2000 ben ik een eigen bedrijf begonnen en sinds twee jaar bezig om een deel van mijn werkzaamheden in te richten met opdrachtfotografie.

Over fotografie
Ik ben al een paar jaar serieus bezig, doe momenteel met name opdrachten voor bedrijfsfeesten, website illustraties en fotografeer grootschalige evenementen. Eigen stijl wordt nog hard aan gewerkt, kenmerken zijn een glamorous accent, buiten en lage standpunten.
Om dit alles te realiseren maak ik gebruik van een Canon 5D met 24-70L en de 135L en de 200L. Voor het licht heb ik een grote Bowens Octobox met Gemini 750+ flitskop en bijbehorende accu. Daarnaast gebruik ik een grote Sunbounce als reflectiescherm. Deze set belichting is pas onlangs compleet en ik heb al heel wat buitenplannen in mijn hoofd die ik uit wil gaan voeren.
Een selectie van mijn foto's tot nog is te vinden op http://hebjelief.nl

Ik zal waarschijnlijk eerst de kat uit de boom kijken, en daarna zullen er vanzelf meer post van mij verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door ..bennie op 30-04-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261310

Mijn camera's:

Ik heb de Canon 400D binnen, met de 18-55 IS, de 70-300 f4-5.6 APO Macro en de 50mm f1.8. Hier kan ik dus eerst wel even mee vooruit dacht ik zo.

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 261310 op 10-05-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalmania_666
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-07 20:19
Hallo,

Ik ben Jos, 42 jaar en van het mannelijke geslacht.

Ik fotografeer nu zo'n 6 jaar echt, daarvoor was het alleen maar standaard vakantiekiekjes maken.
In de laatste 6 jaar heb ik de volgende camera's versleten: Praktika ML5 analoog spiegel reflex, Fuji S602Zoom, Panasonic FZ20, Panasonic FZ50 (heb ik nog) en mijn laatste aanwinst sinds een week is de Nikon D200.

Ik maak voornamelijk sport foto's van auto rally's (alhoewel ik wegens omstandigheden de laatste anderhalf jaar daa niets mee gedaan heb) en natuur fotografie. Ik ga veel naar dierentuinen. Vooral de vlindertuin in Emmen is zeer mooi.

Ik hoop hier de nodige informatie te vinden over mijn camera en lenzen, en natuurlijk over fotografie in het algemeen.

De groenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260833

Hoi,
Ik ben Tink, ik hang hier via meekijken met mijn vriend al ietsje langer rond op het forum. Ondanks dat ik verknocht ben aan mijn laptop ben ik niet zo technisch maar het fotografie gedeelte vind ik altijd leuk om rond te kijken.
Ooit heb ik zelf fotograaf willen worden, daar is niks van gekomen, in plaats daarvan ben ik aan de andere kant van de camera gaan staan sinds een jaar. Oftewel ik ben hobby (alternatief) model.

Dus geen camera, of je moet een 4 jaar oude sony cybershot meetellen, wel mac gebruiker, model, sieraden maakster en buikdanseres.

Oh mijn vriend is RubenJ, voor wie 'm kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225107

Ik wil met fotografie beginnen. Heb al het een en ander gedaan (bv. plaatjes maken voor op ebay) maar dat was een en al gestuntel. Met moeite kreeg ik mooie scherpe en goedbelichte plaatjes voor mekaar. Ik verdwaal ook in de wereld van de cameras' Moet ik een compact-camera kopen of toch een wat duurdere semi-pro? Mijn vorige cameras waren een compacte konica/minolta x31. En die was waardeloos als de belichting niet voldoende was. Een goedkope Fujitsu die ik kreeg met een internet-abbo deed het al een stuk beter. Ik doe vnl. macro-fotografie, portretten, en bewegende objecten (sport, dieren, mensen, voertuigen, spulletjes). Mijn zoektocht naar een een camera kan beginnen. Maar die vrees voor weer een miskoop. o-o-o..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82712

Hoi Fotoguru's,

Ik ben Enrico Lopez, 37 jaar en woonachtig in Heerhugowaard.
Ik werk in de IT en dan in de netwerken.

Over Fotografie:
Nou daar kan ik kort over wezen ... ben een behoorlijke n00b, maar ben me al lekker aan het inlezen en oefenen. Ik ben begonnen met de digitale fotografie een tijd terug met een Canon 300D en was meestal gewoon vrolijk aan het klikken ... Nu heb ik in April een 450D gekocht met de Kit lens 18-55 IS en een 55-250 IS lens erbij, maar ben van plan om toch iets serieuser foto's te gaan schieten. Gewoon als leuke extra hobby. Ik lees vooral gezellig mee in de topics en probeer zodoende genoeg kennis op te pikken. Af en toe zal ik ook wel eens een foto opladen en dan mogen jullie je opbouwende kritiek leveren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215982

Helloowwwww

Sinds een paar uurtjes een trotse bezitten van de Canon 400D. Tot nu toe alleen maar genieten van het mooie apparaatje.

Ben 24 jaar jong en woonachtig in Noord-Holland. Fotos maken is altijd een hobby van me geweest waar ik nooit tijd voor heb vrijgemaakt maar daar gaat nu verandering in komen.

Ik hoop veel te kunnen leren en te kunnen bijdragen binnen dit forum!

Ciaooooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206255

Het zou onbeleefd zijn mezelf niet even voor te stellen, bij deze:

Ik ben Tim, net klaar met mijn middelbare school opleiding (VWO) en al enige jaren actief in de fotografie.
Een korte (foto)biografie dan: op mijn 12e kreeg ik een Olympus c-310. Achteraf beschouwd zo'nbeetje de meest beroerde camera die ik ooit in handen heb gehad (op ISO 200 al onbruikbaar door ruis en onscherpte) maar dat heeft mij wel de wereld van fotografie in gezogen. Omdat de automatische programma's vrijwel in geen enkele situatie hun taak goed deden, ben ik de camera zelf in gaan stellen. Omdat de Olympus daar vrijwel geen mogelijkheden voor heeft was ik er na 2 jaar uitgegroeid.
Op mijn 14e bemachtigde ik dankzij veel bij elkaar gespaarde centjes en een goed rapport (lees, hulp van ouders) de Canon eos 300d. Ik heb me verder verdiept in de wereld van fotografie, en het heeft me sindsdien niet meer los gelaten. Nadat de 20.000 op de sluiter bereikt was, heb ik de Canon eos 30d ingeslagen. Ondertussen met een mooie Tamron 18-200 mm lens. Binnenkort zal ik de canon 17-55 is usm aanschaffen, voor het serieuze werk.

Er is niet specifiek één onderwerp wat ik fotografeer. Mijn streven is om nét iets anders te kijken om spannende foto's te maken. Ik ga volgend jaar naar Amerika, en zal daar als substudie fotografie doen. Jullie horen nog wel van me.
=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264921

Even voorstellen......

Ben 29 jaar en al jaren fanatiek foto's aan het maken. Op een heeeel laag hobby nivo vind ik zelf. Heb altijd een Olympus mju gehad. Afgelopen zomer een Panasonic DMC FZ50 aangeschaft.

Achteraf wel eens gedacht: misschien had ik beter een spiegelreflex kunnen kopen. Een EOS350 ofzo.

Maar deze camera bevalt me prima. Ik hoop op deze site wat nuttige tips te vinden over de basis beginselen van fotografie.. Diafragma, Sluitertijd, iso, belichting, compositie. Al dat soort dingen.

Heb kort geleden een fotocursus voor beginners gevolgd bij een plaatselijke fotograaf. Enkele avonden.Wel erg nuttig, dus ik ben in een klein stapje dichter bij de betekenis van alle vaktermen ;)

Die kennis hierover hoop ik op deze site op te doen..

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223353

Mijn naam is John Toet,uit Den Haag.
30 jaar en heb een Nikon d50 als plaatjes-maker.......de meeste hebben hier Canon bespeur ik.

Mijn ding is Panorama foto's, HDR foto grafie & Party-pics, dat laatste ben ik pas maar mee begonnen,aangezien party pics hier hot zijn volg ik het dus redelijk op de voet hier.

Veel leren & lezen moet ik nog, maar heb er vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Laatst online: 22-07 20:12
Ik loop al een aardige tijd rond op GoT en sinds enkele maanden neus ik ook vrolijk rond in Fotografie. Nu mijn eerste dSLR, Canon 40D, onderweg is leek het mij een goed moment om mezelf maar eens voor te stellen.

De m in de nick staat voor Mark. 23 jaar, over een weekje afgestudeerd (MER) en 11 juli mijn diploma in ontvangst nemen! Dan verhuizen en op naar een baan die per 1 september start.
Fotografie heeft altijd wel mijn interesse getrokken en twee jaar geleden had ik nog niet het budget om een dSLR aan te schaffen. Toen een Sony H2 aangeschaft omdat de (oude) compactcamera niet meer voldeed. Tijdens die aanschaf met een schuin oog gekeken naar Pentax (toen de goedkoopste dSLR), maar toch laten staan.

Na twee jaar schieten met de H2, loop ik ook daar een beetje tegen de beperkingen aan. Gebruiksvriendelijkheid van instellingen, snelheid (vooral als je snel meerdere platen wil schieten), enz. Er moest dus een dSLR komen. Daarvoor natuurlijk hier rondgeneusd in het starterstopic. Mijn interesse lag bij een Nikon D80, maar een niet nader te noemen Canonlobbyist heeft de 40D in de spotlight gezet. Na wat vergelijken is hier dan ook de voorkeur naar uit gegaan.

Interesses liggen erg breed. Landschap, architectuur, maar toch vooral mensen. Het partytopic volg ik ook altijd aandachtig en wie weet dat ik me daar ook wel eens in wil wagen. Maar daaraan vooraf zal nog veel oefening gaan! :z

Flickr komt eraan en de foto’s zullen zo nu en dan ook wel eens binnen gaan druppelen. So tot posts! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:56
Ook maar even voorstellen hier, aangezien ik nu steeds meer en meer met fotografie bezig ga houden.

Mijzelf

Ik ben Marc, 25 jaar jong nu. Ben werkzaam als BI Consultant in verschillende projecten en bedrijven en daar verdien ik dan als het meezit in economische tijden mijn geld en brood mee. Heb in het verleden als puber (lees 15/16 jaar) samen met mijn vader tijdelijk een bedrijf opgericht wat gespecialiseerd was in fotografie op bouwwerken. Mijn vader is werkzaam als projectleider bij een groot bouwbedrijf, en heeft dit er altijd naast gedaan. Hierdoor is mijn interesse in fotografie uiteindelijk gaan groeien.

Fotografie

Aangezien wij dat bedrijfje gestart zijn ben ik mij bezig gaan houden met fotografie en ook meegedaan aan wat project fotoshoots. Toen was de wereld van Dslr nog duur en schoten mijn vader en ik met Olympus OM materiaal. De body's die we hanteerde waren:

Olympus OM4-Ti
Olympus OM-10
Olympus OM3-Ti

Qua glaswerk is volgens mij alles uit de OM reeks wel eens de revu gepasseerd. Heb geen idee meer waaruit de collectie bestond maar het was veel.... heel veel. Uiteindelijk is het bedrijf opgeheven aangezien project was afgerond en we er gen nieuwe projecten bijkregen (mede door ook tijdgebrek). En ach voor een uit de hand gelopen hobby niet verkeerd natuurlijk.

De spullen zijn grotendeels verkocht op uitzondering van de OM4-ti en de OM-10. Qua glaswerk is er nog wel wat over heb geen idee meer wat. Nu zal je denken van huh weet je dat niet meer, nee is op zolder beland. Na de verkoop van veel glas en de body en alle andere dingen er om heen is er gekozen door mijn vader om naar DSLR te gaan.

En aangezien die een grote fan van Olympus is, kwam hiervoor de Olympus E-1 Body. En tja toen raakte ik dus ook verkocht aan DSLR. Ik vond alleen de E-1 te zwaar, en heb uiteindelijk zelf voor de E-500 gekozen als Body. Qua glaswerk hanteer ik de volgende 2:

- Olympus Zuiko ED- 14-42mm
- Olympus Zuiko ED- 18-180mm

Hier wil ik nog bij aanschaffen:

- Macrolens
- Fisheye
- Opzetadapter voor de OM lenzen
- Mogelijk de E-3 Body (Nog niet in mijn handen gehad, maar reviews zijn lovend)

Doelen:

Fotografie is voor mij puur een hobby, dat het nu een keer voorgekomen is dat ik er professioneel mee bezig ben geweest is leuk. Wat ik wel veel meer wil gaan doen is met portret fotografie, landschappen en onderwerp fotografie. Moet zeggen dat dit forum veel informatie oplevert, en ik vind het een genot om naar de showcases te kijken. Sommige die daar posten maken werkelijk waar geweldige foto's.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal me dan ook eens even voorstellen, mijn echte naam is Jeroen en ik ben 31.

Na lang te hebben gewacht heb ik nu eindelijk maar eens een digitale SLR gehaald.
Ik speelde vroeger al met een analoge Pentax en heb daar lang over gedaan om echt eens goeie fotos te kunnen schieten, de laaste maakte ik echter in 1999 van niemand minder dan Christina Aguilera toen konden we als klein groepje fans mooie shots maken toen ze even naar buiten kwam om eens te praten met ons :)
De Pentax was helaas door mijn toedoen toch iets gesloopt waar mijn vader niet blij mee was.
Toen heb ik nog even met analoge compact camera's geshot en daarna digitaal, meestal met de A60 van mijn zus.

Vandaag was ik het zat en ben ik maar eens voorzichtig ingestapt in de SLR wereld met de D40 kit van Nikon, ik wou afhankelijk gelijk voor de grotere D300 gaan, maar de prijs houdt me nog wat tegen i.c.m. de 18-200 VR lens.
Gezien de prijs hiervan, 340 euro, kon ik het niet laten.

Ik wil uiteindelijk toch meer in landschap fotografie gaan doen, maar ook stedelijke shots, de Golden Gate bridge staat bijvoorbeeld hoog op het verlangelijstje.
Maar ook spotten, ik kijk af en toe naar de shots van mensen die bij Schiphol staan.
Toch zou ik liever militaire toestellen fotograferen en daarvoor natuurlijk weer naar open dagen gaan zoals mijn vader en ik vroeger deden.
Dit ga ik met mijn D40 niet redden en zeker niet met de lens die ik nu heb (18-55 AF-S), dus ik hoop langzaam naar een D300 te groeien met groothoek voor de landschap en steden fotografie en super telezoom lens voor het spotten, maar ook voor closeups van gebouwen of landschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-07 11:21

JanvD

Portretfotograaf

Ik doe ook wel ff mee in het voorstelrondje.

Mijn naam is Jan, niet JaapJanWillem, dat was omdat mijn toneelnaam lang geleden zo ongeveer luidde: Jaap Jan Willem Jan Peter. Ik speelde toen een kakker, vandaar de naam. Volledig heet ik Jan van Doornik. Ik ben intussen 22 jaar. Ik ben woonachtig in Zwolle zolang het geld niet aanwezig is om in de Randstad te gaan wonen.

Ik hang hier al een flink tijdje rond en ik heb al een lange tijd interesse voor fotografie. Na mijn heerlijke vakantie met mijn vrouw en kind in het zonnige Zuid-Frankrijk wil ik volgend jaar hoogstwaarschijnlijk gaan beginnen met de basisopleiding van de fotovakschool in Apeldoorn. Ik heb nog geen idee wat ik eigenlijk allemaal wil fotograferen, want ik wil eigenlijk alles fotograferen. Ik denk dat ik dus nog maar ff wacht met mij te specificeren. Ik hoop wel zeer zeker talent genoeg te hebben om later mijn geld te kunnen verdienen met fotografie, dus daar ga ik hard aan werken.

Mijn gear dat ik momenteel bezit:
  • 30D (occasion)
  • 17-50 f2.8 (Tamron)
  • 70-210 USM (Canon)
  • 430 EX
  • + filters, schoonmaak stuff, rugtas, monopod, tripod e.d
Ik zal langzamerhand mij meer op het forum laten zien, ter zijne tijd zal je mij ook tegenkomen in wat testcases.

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267026

Who am I
Christopher “Flits”, 24 jaartjes jong en student .
Vandaag (technisch gezien gister) eindelijk geregistreerd, maar sinds 2004 een trouwe lezer van GoT en dan met name FG. Waarom nu pas geregistreerd? Dat zal duidelijk worden las je doorleest maar ik wil deelnemen aan de discussies en hoop zo nog veel meer te kunnen leren!

Fotografie
Door het mogen fotograferen met de camera van familie op feestjes kwam ik erachter dat ik het best leuk vond om momenten te vereeuwigen. Maar tja een digitale camera koop je nu ook weer 1-2-3.

Na heel wat research op het net en wikken en wegen heb ik in november 2005, mede dankzij een prijzenoorlog door de komst van Media Markt, mijn allereerste digitale camera gekocht; een Canon PowerShot A520. Ik heb gekozen voor de A520 omdat ik o.a. een camera wilde waar ik alles (sluitertijd, diafragma) zelf kon instellen.

Ik moet wel toegeven dat ik af en toe een Japans gedrag vertoon; alles dat los en vast zit vastleggen :P Dat heeft mij bij de studievereniging de bijnaam Chris Flits opgeleverd. 8) Fotografie is voor mij een hobby waarin ik mij de komende tijd meer in (wil) ga(an) verdiepen.

Na een hele poos dik tevreden te zijn geweest met mijn camera begonnen de minpunten aan de camera (traag opstarten, trage flits) mij lichtelijk te irriteren. Door het bijhouden van de topics hier en het af en toe mogen "spelen" met DSLR's begon ik mij te realiseren dat mijn A520 niet meer in alle gevallen voldoet aan mijn wensen. Daarom wilde ik vorig jaar een EOS 400D kopen maar daar is niets meer van gekomen.

Aangezien ik binnenkort voor een maand naar Brazilie ga en er bij de Media Markt een mooie aanbieding is voor de EOS 450D kit ( € 599,-) hoop ik over een paar uur de trotse eigenaar te zijn van een 450D.

Nou, ik wilde het kort houden (heb echt mijn best gedaan :) ) dus stop ik nu maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 267026 op 06-07-2008 01:20 . Reden: Tekstuele fout verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik ben Niels, 23 jaar en student fiscaal recht.

Ben al enige jaren geinterreseerd in fotografie en wil me deze zomer verder gaan verdiepen.

Heb enkele dagen geleden mijn eerste d-slr gekocht, en hoop middels dit forum ietwat meer info te kunnen inwinnen.

Camera

Canon Digital Ixus 950IS

Canon EOS 450D + 15-55 mm kitlens

Geheugenkaarten

2 x Sandisk SD 2 gig Ultra II
1 x Sandisk SDHC 8 gig Extreme III

Filter

B+W 58ES CLEAR UV HAZE MRC (010M)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:13
Ik zal mezelf ook maar even voorstellen.

Ik ben (ook) Niels en ben 22 jaar en ga in september starten met de opleiding Media & Entertainment Management. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in fotografie maar kon met mijn oude compactcamera niet bereiken wat ik wilde. Daarom heb ik van de week mijn eerste DSLR gekocht, een Sony DSLR-A200 met standaardzoomlens (DT 18-70 mm F3.5-5.6).

Ik heb al veel gelezen op dit forum en hoop zo nog veel te leren om uiteindelijk voorzichtig wat resultaten te laten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07 16:32
Nou ook maar even hier formeel introduceren:
Niels, 33 jaar, en enthousiast hobby-fotograaf.
Begonnen in mijn vroege levensjaren met o.a. analoge camera's van Voigtlander, Kodak etc.
Daarna nog eens sporadisch een analoge DSLR (Canon ...<model even niet helder voor mn beeld>),
en na aanschaf van een FujiFilm Finepix5600 (door ouders) deze veel gebruikt.
Sinds vorig jaar een Nikon D80 in bezit, en sinds mei dit jaar een Nikon D300. (beiden in bezit nog steeds)

Glas-verzameling is redelijk all-round:
  • 50 mm/1.8
  • 85 mm/1.8
  • Nikkor 17-55/2.8
  • Nikkor 70-300 VR 4.5-5.6
  • Nikkor 12-24/4.0
In de tussentijd (vanaf D80) 2 lange foto-cursussen gevolgd, om mijn kennis bij te spijkeren en veel ervaring op te (gaan) doen met oa compositie en de invloed van diafragma/ISO/sluitertijd.
Nog steeds erg leuk, minder leuk van de hobby is 't prijskaart :+

Komend event wordt mijn zomervakantie, 3 weken Oostkust van Amerika. Verwacht veel foto's te maken en heeeeeeeeeerlijk te gaan genieten.

Dagelijks leven: IT-er bij Nederlands grootste IT-bedrijf als (medior) testanalist.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267970

Ik zal me even voorstellen,
Maarten, 16 jaar, die-hard amateurfotograaf. Ik fotografeer sinds mijn 7e levensjaar. Een paar weken geleden heb ik de overstap gemaakt van Nikon F-50 naar de EOS 450D. Ik lees veel over fotografie, en het GoT forum lijkt me een goede plaats om mezelf helemaal onder te dompelen in de informatie, en zo hopelijk veel te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

erg off-topic; is er niet nog een niels die zichzelf kan voorstellen? ;)

3 op een rij!

* Anoniem: 135290 was hier al (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:38

Praetextatus

the dutch_paki

Moet er ook maar aangeloven :)

Athar, 26 jaar, amateur fotograaf. Studeerde L&R maar daarmee gestopt en doe nu technische bedrijfskunde in Amsterdam. Was ooit begonnen met een Olympus c210 digitale camera. Kompleet waardeloos ding :p maar wakkerde wel de fotograaf in mij aan. Van hier door naar de Konica Minolta Z2 --> KN Dimage A200--> Welke ik na enkele weken kwijt was. Na een flinke tijd sparen maar een Samsung GX10 gekocht (pentax K10d rebranded) met kitlens 18-55. Heb er een nu ook 70-300 bij. ben nog steeds amateur fotograaf en de leegte tussen 55-70 stoort mij niet. :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270457

Hallo

Ben ook nieuw hier, en zal me ook eens voorstellen.
Mijn naam is Bjorn de Clercq en ben 22 jaartjes jong.

Ik werk als operator bij Electrabel...
Mijn grootste hobby is natuurlijk fotografie, al valt dat soms moeilijk samen met mijn ploegwerk.
Het is begonnen toen ik eens foto's moest trekken in het Feestpaleis, dat was met een Sony.
Leuk toestel, tot ik mijn eerste spiegelreflex kocht. De Canon 350d
Een nieuwe wereld ging open.
Kort nadien de 55-200mm aangeschaft. Hier heb ik niet echt veel foto's met genomen en is reeds verkocht.
Aangezien ik me meer verdiepte in de partyfotografie, kwam er al vlug een externe flits bij en een lichtsterke lens.
Iets meer als een jaar later, heb ik dan een 40d gekocht, waar ik zeer tevreden over ben.
Gebruik nu de 350d als back-up
Partyfotografie ben ik beetje beu, dus heb ik eindelijk eens wat tijd gevonden om algemene foto's te nemen.
Heb nu de 100mm macro gekocht (wat een verslaving, hehe).
Mijn volgende lens wordt een degelijk zoom-lens, maar eerst nog wat sparen.
Mijn website staat ook online: http://www.vimo.be

Ga hier nog veel komen kijken, want kende dit forum nog niet

Tot de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 12:21
Ik zal me ook voorstellen:

Ik ben Klaas Pieter, net 30 jaar en altijd al een soort fascinatie voor fotografie gehad, alleen er nooit echt wat mee gedaan.
Tot op heden. Ik heb voor mijn verjaardag een Canon 400D kit gekocht, met een filter en een CF kaart (wel handig leek me).
Ik ga nog opzoek naar een 2e hands 50 mm f/1.8 lens en een batterygrip, waarmee ik het een jaartje moet gaan doen. :)

Ik ben nog een compleet leek en ik lees hier om wat op te steken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271777

Anoniem: 135290 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:40:
erg off-topic; is er niet nog een niels die zichzelf kan voorstellen? ;)

3 op een rij!

* Anoniem: 135290 was hier al (A)
nou vooruit ik zal u een plezier doen ;)

niels dus , 27 jaar jong werkzaam als vrachtwagenchauffeur

zelf zal ik wat buiten de boot vallen ten opzichte van de meeste newbees hier.
ik heb namelijk 0,0 ervaring in de fotografie ( rommelen met een mobieltje of zeer simpel toestel niet meegekend )
mijn interesse in fotografie is eigenlijk pas het afgelopen jaar gewekt. ik was op zoek naar wat mooie platen voor aan de muur en werd zodoende getroffen door de schoonheid van sommige 'fotokunstwerken' van landschappen , mensen etc etc. die ik oa op het internet tegenkwam.
sindsdien heb ik de enorme drang om dit soort foto's zelf te gaan maken.
tot nu toe ben ik me aan het orienteren welke camera voor mij het meest geschikt zal zijn.
ik hoop dat dit forum mij hierbij enigzins kan helpen

ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
*Newbie meldt zich!

Ik ben Colin, 17 jaar, woon sinds kort in Enkhuizen.
Al meer dan een jaar de wil gehad om meer met fotografie te doen. Ik was het zat om alleen maar ISO waarden en witbalans op compactjes te kunnen instellen. Daarbij zat je vast aan een bepaalde zoom. Veel rondgekeken, paar keer mogen spelen met een 20D van een vriend en een 400D van een andere. Toch echt verliefd geworden op het gevoel van het fotograferen met een echte body, lenzen wisselen, totale vrijheid in de instellingen, kwaliteit etc. etc. etc.
Na een hele tijd eindelijk de knoop doorgehakt en een leuke tweedehands 400D met grip, kitlens, sigma 55-200 lens en wat accu's gescoord. Kaartje erbij gekocht en schieten maar.
Ik wil vooral foto's gaan maken van vliegend tuig (al van kleins af aan is luchtvaart een passie van me) en raceauto's. Eens kijken of ik binnenkort wat ervaring kan op doen met mijn eigen setje :D

Set is leuk om mee te beginnen, maar eigenlijk ben ik al een beetje verwend met kwaliteitsspul (Canon 70-200 op de 20D en 100-400 op de 400D) dus een upgrade gaat er komen. Plannen: mooi tasje, Sigma 70-300 APO DG (misschien doorsparen voor Canon 70-300), statiefje. Kortom: ambitieus. Jullie gaan meer van me horen want ik ga er me goed in verdiepen!

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordibtje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02 06:47
ik zou me dan ok maar eventjes voorstellen

ik ben Jordi 15jaar en ik woon in zwolle.
ik heb zelf een nieuwe nikon D80 gekocht deze zomerakantie met 18-55.
heb ook nog een 55-200 lens en een statief en tas.
verder nog wat extra's zoals schoonmaakdingetjes en B&W uv flters.
Nog een punt erbij dit is niet van mijn ouders ook niet door hun betaald alles zelf verdient.

ik hou van portret en natuurfotografie en heb daar nu ook al een aardige collectie van

Jullie horen meer van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 20:54
Nou ik vind foto's maken leuk ook astrofotografie (sterrenbeelden, etc met gebruikmaking van B tot een paar minuten), verder natuur, landschap, feesten.
Voor 'casual' gebruik ik een Canon Powershot G9 kan ik ook mee filmen, geen sclechte kwaliteit.
Verder de EOS 40 met Sigma 10-20mm groothoek en Tamron 18-250mm (13x dus) superzoom en binnenkort origineel Canon 1.8/85 (voornamelijk astrofotografie).
Heb die eos 40 net een half jaar en nu alweer de eos 50 maar zijn voor mij niet echt grote wijzigingen.
De reden dat ik een SLR heb ik : grotere (alhoewel nog geen FF) sensor, dus veel fijnere korrel ook bij ISO 1600, mogelijkheid van groothoeklenzen en tijdopnamen.