[algemeen] Nieuw in FG? Stel jezelf hier voor!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 30.380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:54

YellowCube

Wait...what?

geloof niet dat ik me al eens voorgesteld heb. Althans jullie kennen mij natuurlijk als Yellowcube, jullie behulpzame en vriendelijke moderator :P , maar ik heb hier nooit m'n fotogeschiedenis neergezet.

Hoe ben ik op fotografie gekomen?
Wel, m'n overgrootopa en z'n broers bouwden aan het einde van de 19e eeuw al hun eigen camera's en maakten hun eigen lichtgevoelige glasplaten voor in die camera's.
er zijn hele briefwisselingen uit die tijd over technieken, nieuw aangeschafte lenzen etc. Een van de camera's staat zelf nog bij mij thuis.
En zo maakten ze foto's. Zij gaven hun vaardigheden en enthousiasme door aan hun kinderen en dus aan mijn opa. En mijn opa drukte toen ik 5 was een Agfa camera in m'n handen met de opdracht een foto te maken van een onderwerp naar m'n keuze: dat werd een zonnewijzer.
wellicht geen interessant verhaal, maar een aardige aanloop

Die ene foto had m'n interesse in fotografie gewekt en op m'n 7e had ik genoeg geld bij elkaar gespaard om een Fujica MF te kopen (109 gulden)
Daar heb ik tot m'n 11e een hele bak foto's mee geschoten. Na m'n elfde heel even een Pentax compact zoom camera gehad en daarna ben ik overgestapt op een SLR (een Pentax ME met een 50mm f/1.7 en een Vivitar 150mm f/3.5 telelens).
Na een vakantie in de VS en een berg onscherpe foto's van een zeer bewegelijke kolibrie besloot ik dat ik een SLR met AF wilde hebben en dat werd een Minolta Dynax 7Xi met een 35-70 zoomlens.
Daar heb ik later nog een Sigma 180mm macrolens bij gekocht (een 1:2 macrolens wel te verstaan, aangezien dat er als arme student net af kon, maar ik was er erg blij mee). Veel plezier gehad van die (tank van een) camera en er ook heel veel foto's meegemaakt.

M'n moeder heeft via m'n opa het fotografie-gen meegekregen en dus had (nu helaas in ongebruik) ze haar eigen donkere kamer incl. apparatuur. Naar eerst veel helpen en meekijken ben ik vervolgens vrij actief bezig geweest met het zelf ontwikkelen en afdrukken van zwart wit foto's. Allemaal niet vreselijk hoogstaand, maar wel erg leuk en leerzaam.

In 1999 was de tijd daar dat ik door een bijbaantje bij een computerwinkel een digitale Sony Mavica FD-83 aan kon schaffen (een 0,8 Mpixel camera met jawel..diskette station om de foto's op te kunnen slaan). Wegens extreem bedroevende resultaten is dat ding weer verkocht en besloot ik het nog even bij film te houden.
In 2001 heb ik alsnog een Pentax EL-2000 aangeschaft. Dit was een 2,3 MPixel semi SLR omdat de echte dSLR's nog een beetje prijzig waren. In 2002 nog bijna overwogen om een Canon 300D te kopen, maar net nadat ik besloten had dit te doen kwam het nieuws van de Nikon D70 en dus werd de aanschaf nog even uitgesteld. Aangezien ik eigenlijk al ten tijde van de Dynax 7Xi een Nikon wilde hebben is het dus de D70 geworden. (jawel, Canonians…zo dichtbij waren jullie om mij in jullie kamp te hebben ;) ).
De D70 was in eerste instantie uitgerust met een 24-135 f/2.8-4.0. Daar kwam toen een Sigma 50mm Macrolens bij. Vervolgens een 10.5 fisheye etc….
De D70 is dit jaar vervangen door een D200 en de lenzencollectie bestaat ondertussen uit een 10.5 f/2.8 fisheye, een 50mm f/1.4, een 50mm f/2.8 macro, een 17-55 f/2.8, een 180mm f/2.8 en de jongste (maar eigenlijk ook oudste) telg uit de lenzenverzameling is een Nikkor 35mm f/2 ais.
die fisheye was trouwens een lang gekoesterde droom sinds ik op m'n 9e een foto zag van de St.Pieterskerk in Rome genomen met een 15mm fisheye.

Ik haal een hoop plezier uit fotografie en gecombineerd met m'n voorliefde voor reizen is m'n "stijl" met name registratie, maar gewoon aanklooien met kleine experimentjes vind ik ook geweldig. Ik zie mezelf ook niet snel de hobby van fotografie opgeven en ik zal het voorlopig dus wel blijven doen. Wellicht dat ik er in de toekomst nog meer mee ga doen dan alleen hobbymatig. (m'n tante is enkele weken geleden op haar 58e nog begonnen aan de fotovakschool…dus ik heb geen haast). Hopelijk halen mijn achterachterkleinkinderen bovenstaande verhaal ooit aan als ze zelf vertellen waarom ze fotograferen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 07:51
Welkom allen.

Maar euuh Yellowcube, in 2003 bijna een 350d gekocht :)
Die bestond toen nog niet echt hier, bedoelde je de 300d of zat je op dat moment in Hong Kong, waar de 350d eerder is gelanceerd?

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

idd een 300D en het was al in 2002.
aangepast.

[ Voor 30% gewijzigd door YellowCube op 30-11-2006 08:22 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 11:31

Goverman

not loaded

Wie
Bart218, in de multidimensionale werkelijkheid ook wel bekend als Bart
(edit: sinds 4-12 heet ik Goverman)

Wat doe ik
momenteel aan het afstuderen voor mijn opleiding Bestuurskunde aan de universiteit Twente, al waar ik in een enorme SOG-bui deze post maak :+

Soorten fotografie
van alles wat ik leuk vind: gebouwen, bruggen, wegen. Maar ook dieren en tafereeltjes die ik gewoon op straat tegen kom. Eigenlijk alles waarvan ik denk: dat is een foto.

Waarom hier
interesse, leuk, vragen stellen en beantwoorden, inspiratie voor foto's opdoen. De technische know-how vind ik hier stukken makkelijker en relaxter terug dan op de Zoom.nl gallery, hoewel daar weer meer erg mooie foto's op staan.

historie op GoT
vooral interesse in technische topics over PC onderdelen en het krijgen van antwoorden op mijn vragen daarover...

historie fotografie
Mijn vader (en veel van zijn broers / zussen) zijn allemaal verslaafd aan fotografie en hebben vele kinderfoto's gegenereerd...

andere interesses dan hier
Moderator op http://forum.autosnelwegen.nl. Op deze website is ook een maandelijkse fotowedstrijd... Zoek op het forum voor de details.

apparatuur
Sinds afgelopen maandag de trotse eigenaar van de Sony Alpha 100. Doorslaggevende argumenten waren de beeldstabilisatie en een 18-70 mm (kit)lens voor minder dan 800 euro in een echte winkel en een overschot aan tweedehands Minolta objectieven op sites als marktplaats. Merkentrouw speelde voor mij geen rol, hoewel ik tot vorige week veel plezier heb gehad met de Minolta Dimage F-100, waar ik ook een aantal écht mooie foto's mee heb gemaakt. Daarvoor had ik een Yashica compactcamera, waar ik ook veel plezier van heb gehad en het ene na het andere rolletje mee vol schoot.

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199371

Allereerst, mede-nieuwkomers welkom!

Aangezien ik verwacht hier regelmatig te komen zal ik me ook maar even voorstellen. Touch of Red, in het dagelijks leven beter bekend als Joris. Ik ben 18 en ben momenteel bezig met het afronden van VWO, after that it's op naar de Universiteit :)

Hoe ik hier terecht ben gekomen? Fotografie is voor mij zeg maar een beginnende hobby. Als ik ergens heen ga gaat er vaak een digicam mee, en fotografeer ik met veel plezier. Ik vind het echt ene leuke hobby. Mijn camera (een prehistorische HP, don't ask) is overleden en nu zit ik zonder. Ik ben er nu niet heel actief mee bezig, maar dat gaat verandering in komen! Ik wil binnenkort een leuke dSLR aanschaffen, en dan ga ik me er echt mee bezig houden (ben ook een beetje aangestoken door een maat van me, met zn 350D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
Even voorstellen.

Ik ben Paul, woon in Soesterberg en ik ben werkzaam in de keukenbranche.
Eén van mijn uit de hand gelopen hobby's was fotografie. De eerste camera die ik ooit vast mocht houden was een Agfa Clack. Een zwart-wit rolfilmpje waarbij cijfertjes op de achterkant zichtbaar waren in een venstertje, een diafragma wat bestond uit een paar rondjes van verschillende grootte en een sluiter met 1 sluitertijd waren de eerste zaken die mij bezig hielden. Belichting instellen bestond uit een schuifje op de juiste weersomstandigheden instellen.
Toen ik de Mamiya-Sekor van pa mocht vast houden ben ik geinfecteerd met het fotografievirus. Toen ik wat centen had volgden een Olympus XA compact, een Praktica reflex en de eerste autofocus Minolta 7000. Vervolgens ontstond een bodemloze put waarin ik een Minolta 9000, Minox, nog een 7000, een 505SI en een reeks lenzen en flitsers in zag verdwijnen. Toen kwam de digitale revolutie. Het analoge spul maakte nog een flinke plons in de genoemde put en verdween. Een reflex was nog te duur dus een Canon G3 werd aangeschaft.

Ik kon weer fotograferen maar de lol was er wel een beetje van af. Ik miste die reflexen, met name de 9000. Onlangs kreeg ik een redelijk bod op de G3 dus nu heb ik niets meer.

AAAAAAAAAAGGGGGGGHHHHH (kreet van een fotograaf met lege handen)

Nu rest alleen een lege cameratas en dozen vol met dia's. En een paar digitale bestanden van de G3 maar dit bestaat hoofdzakelijk uit functionele fotografie. De lol om weer eens creatief bezig te zijn met fotografie en de acceptabele prijzen voor een dSLR brachten mij op dit forum.

Mijn complimenten aan de mods voor de informatie die ik hier heb gevonden en de discipline om dit forum leesbaar, informatief en on-topic te houden.

Ik heb geen idee of ik een bijdrage kan leveren aan dit forum. Maar wie weet. Zodra mijn fototas gevuld raakt zal ik dit melden. Even de nieuwe Pentax K10D afwachten. Dat lijkt mij een waardig opvolger van mijn Minolta 9000.

Edit 13 januari 2007:
De kogel is door de kerk. Ik heb zojuist bij de plaatselijke fotohandel een Pentax K100D telekit met flitser 360 besteld.

Edit 19 januari 2007
Het apparaat is binnen. Shit, wat een boekwerk zit er weer bij. Maar dat is voor later. Eerste indruk is meer dan ok.

Edit 2 juni 2007
De K100D is zo goed bevallen dat een financiele meevaller werd omgezet in een K10D met 16-45 lens. Mijn spulletje is weer compleet.
Daarnaast zijn mijn oude statieven de deur uit sinds ik tegen een oud Kennet Benbo statief aan ben gelopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Yahrr op 02-06-2007 18:22 ]

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

Who? Patrick
What? VWO-6
Work? Strandwacht in de zomer.
Stuff? Defecte Fujifilm S5500.

Story?
Eerder was ik al op GoT actief... echter was ik mijn gebruikersnaam en pw kwijt geraakt... nu maar een nieuwe gemaakt waar ik weer actief op ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-06 11:31

Goverman

not loaded

@ Yahrr: er zijn wel camera's waarmee je je oude Minolta objectieven kan blijven gebruiken: Minolta 7D en de Sony Alpha 100... Lees GoT maar eens door. Scheelt je weer klauwen vol geld aan nieuwe objectieven...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Laatst online: 30-08-2020
Bart218 schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:56:
@ Yahrr: er zijn wel camera's waarmee je je oude Minolta objectieven kan blijven gebruiken: Minolta 7D en de Sony Alpha 100... Lees GoT maar eens door. Scheelt je weer klauwen vol geld aan nieuwe objectieven...
Klopt, maar dat was niet echt een optie. Mijn groothoek 24mm wordt dan een 36mm dus een nieuwe groothoek was alsnog noodzakelijk. De 7d was ook fors aan de prijs. De Alpha spreekt me niet aan. Ik ben dus echt terug bij af.

Maar dat maakt het wel weer leuk.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175251

nou, ik zal me ook maar even voorstellen,

Mijn naam is 2xtom, omdat tomtom al bezet was. Ik ben pas 17 geworden en doe VWO.
Andere hobbys dan fotografie zijn hockey en (rc-helicopter)modelbouw.
Mijn fotocamera: Panasonic FZ-30.

dat was het wel zo'n beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Yahrr schreef op zondag 03 december 2006 @ 23:46:
Klopt, maar dat was niet echt een optie. Mijn groothoek 24mm wordt dan een 36mm dus een nieuwe groothoek was alsnog noodzakelijk. De 7d was ook fors aan de prijs. De Alpha spreekt me niet aan. Ik ben dus echt terug bij af.

Maar dat maakt het wel weer leuk.
Een minolta 24-105 f/3,5-4,5, 24-85 f/3,5-4,5 of 24-50 f/4 zijn anders ook voor op digitaal nog erg mooie lenzen. Met name de 24-105 en 24-85 zijn heerlijke walkaround lenzen, de 24-50 wordt vooral optisch geroemd. Natuurlijk dat je ze geregeld op 24mm zal gebruiken maar ze zijn licht, erg scherp, goed contrast, focusen snel en zijn 100x degelijker en prettiger in de omgang als de 18-70 kitlens.

Dan is bijvoorbeeld een sigma 10-20 een heel mooie uwa voor er bij.
Goverman schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:56:
@ Yahrr: er zijn wel camera's waarmee je je oude Minolta objectieven kan blijven gebruiken: Minolta 7D en de Sony Alpha 100...
En de 5D ook ;) minder kinderziektes als een 7D maar wel kleiner, plasticker en minder uitgebreidt.

[ Voor 19% gewijzigd door martijn_tje op 04-12-2006 21:28 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 23:11

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Ik zal me ook maar even voorstellen :)

Mijn naam is Gerrit-Jan, ben geboren op, 16-01-1984 en ben dus nu nog 22 :D en ik woon in Dokkum (FR).
Ik werk lekker, dus geld stroomt wel binnen, awel de helft weer aan rekeningen weg gaat :')
Hoe ik aan fotografie ben gekomen is nogal op een aparte manier ontstaan.

Het begon allemaal in 200(2?), mijn maat had een camera gekocht, beetje spelen en al snel wou ik er ook al 1 hebben. Ik keek mijn saldo even op de bank, en even berekent, en het kwam wel mooi uit, dus hop naar de winkel en kwam toen met de Sony DSP 70(71?) weer thuis. Ik gelijk alles uitpakken en wat geprobeert, ik was toen nog totaal een leek in fotografie en klikte gewoon maar wat :D
Op een avond ergens in 2002/2003/2004 was het poollicht, ik ging met mijn camera erheen en wou foto's maken, helaas lukte me dat voor geen meter, wist nog steeds niet hoe alles werkte :') terug gekomen ben ik met iemand in gesprek geraakt die wel verstand van fotografie had. Ze had me dingen uitgelegt, liet foto's zien en toen wist ik dat ik duidelijk toe was aan een andere camera :o
Ze had zelf de FujiFilm S602, ik ging kijken en het zag er goed uit. Ik ben op zoek naar die camera, winkel naar winkel naar winkel, helaas niks nopes nadaa ;( wat een baaldag. Ben toen naar leeuwarden gegaan misschien dat daar nog iets was. Elke winkel langs geweest, helaas. Toen maar even bij norrod kijken, voor de lol, en daar zag ik em staan! Helaas had ik niet genoeg geld, dus snel nog even naar huis omdat ik op mijn bank niks meer had staan. Terug gekomen, stond die er niet meer :( eigen domme schuld :') ben toen de FujiFilm S5000 maar gaan kopen. Hier heb ik alleen maar hoop gedonder mee gehad, voornamelijk om de isowaarde die niet lager ging dan 200, wat een miskoop! Op een dag ben ik met mijn maar even naar leeuwarden gegaan, en toen zij mijn maat van: Is dat niet de camera die je wou hebben? Ik ging kijken en ja hoor dat was em, ik vroeg of ik em even in mijn hand mocht houden, en wat zat die lekker zeg, helaas kwam ik geld te kort en vroeg of ik mijn S5000 mocht inruilen, en dat kon, met 300 euro inruilen hoefde ik nog maar 311 euro bij te leggen. Snel naar huis om de camera op te halen, terug gekomen alles geregeld kwam ik met een blije gezicht thuis :D eindelijk een goeie meesterlijke camera, wat een plaatjes kwamen eruit *O* macro was geweldig, filmpjes, niks over te klagen!!
Daarna wou ik meer, 2 jaar terug leeuwarden in gekeken voor de Canon 300D, helaas nergens meer te krijgen. Toen zag ik de Nikon D70 staan, zat goed in de handen, maar de prijs loog er niet om, het was nu of nooit. Ik wou em even buiten testen, en ze vertrouwde me wel en ben even klein stukje om gaan lopen, wat geschoten en wat een verschil vergelijken met de S602. Terug gekomen even aan tafel gezeten en wat nu de verschillen waren. Na ruim 1 uur met de camera te zijn bezig geweest was ik nog twijfelen of mijn geld het wel toe liet, maar goed, nu of nooit natuurlijk, bank gekeken, uitgerekent, oef kleine 100 euro rood als ik die camera kocht (rekeningen etc zijn er dan al afgerekent). Na nog kleine 10 min hebben nagedacht wou ik nog even testen met een zoomlens, heerlijk gewoon, na dit heb ik em gekocht, en kwam weer met een blije gezicht thuis! En natuurlijk foto's maken :D

Daarna heb ik bij mijn zus een goedkope 70-300mm lens gekocht, daarna nog de Sigma 150mm, afstandsbediening etc. Tot de dag van vandaag dus nog steeds in bezit van de nikon D70 :) de S602 heeft mijn zus te leen :) hoewel ik toch wel spijt van heb gekregen dat ik mijn oude Sony heb weg gedaan, maar goed :) Ik heb nu wel veel geleert van fotografie, het begon met een simpele camera, en het was maar voor de lol, maar het is in de jaren wel serieuser geworden :')

Voor de rest ben ik veel bezig met het weer, daar ben ik helemaal weg van, vooral met extreme weersomstandigheden neem ik graag wel eens vrij van het werk :') op 2 maart 2005 heb ik ook vrij genomen, toen heb ik letterlijk de hele nacht naar de sneeuw gekeken, en natuurlijk smorgen foto's maken. (zie verslag)

Voor de rest niks bijzonders :D lange post maar ach :P ik zal nu maar stoppen :D groetjes :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 15:45
Hallo Allemaal :D

Ik ben Steeph.. Momenteel 18 jaar :) Heb in het verleden nooit echt *veel* gefotografeerd maar ik wil hier nu wel veel meer mee gaan doen. Mijn mama :P had eerst een SLR like analoge fotocamera, waar ik best veel leuke foto's mee heb geschoten. Ding was totaal niet geavanceerd, maar als je nog wat jonger bent (rond een jaar of 12) dan snap je toch nog niet al die functies. :D

Een paar jaar geleden kwam de Sony DSC-W5 hier in huis. Daar heb ik ook redelijk veel foto's meegeschoten. Toch valt het aantal nog enigzins mee (2000 ofzo) en dat komt onder andere omdat de camera niet van mij was en ik het formaat niet echt handig vond.. Ik ben meer van de wat grotere camera's (ook al heb ik relatief kleine handen). :+

Nu ga ik een eigen camera kopen en ben me hier in aan het verdiepen. Ik heb een vraag gesteld in het 250-500 topic en hoop binnen enkele weken de gelukkige te bezitter te worden van een leuke Digitale Camera.. :)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 10-12-2007 00:13 . Reden: Edit op verzoek ;) ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200468

Hoi allemaal,

Ik lurk al een tijdje rond op het forum, en na mijn eerste posting van vandaag werd ik direct naar hier verwezen :D

Even voorstellen:
Ivonne, 52 jaar, full time hoofd Automatisering, en naast de hobby fotografie ben ik een zeer enthousiast videofilmer (hobby: www.wierink.nl ). Filmen doe ik met Canon XL2, een dijk van een camera.
Sedert een aantal weken heb ik een klein bedrijfje opgezet voor het videofilmen (werk: www.wierink-video.nl ) wat ik indien het lukt uit wil breiden met fotografie. en als het echt lukt... ga ik korter werken :D
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Nikon D200, als waardige opvolger van mijn D70 (die ga ik te koop zetten :D). Ik heb er meteen een lensje bijgekocht, de 50MM 1.8, ik had hier op het forum ergens gelezen dat deze mijn geld waard was.
Ik heb een paar modelshoots gedaan, en fotografeer ook verder erg veel, waarbij ik probeerde mijn D70 goed te gebruiken. De kitlens 18-70 heb ik erbij, een Tamronlens 70-300 mm en een Sigma Macrolensje waar ik nu de spec's even niet van weet.
Bij hetnet heb ik een paar fotoclubs digitale fotografie, zoals een algemene club en een club voor portretfotografie.
Nou, dat was het wel zo'n beetje :D

Groet, Ivonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201156

Ohjee, meteen een waarschuwing :)

Is het mijn bedoeling veel in FG te gaan rondhangen? Geen idee. Ik heb het forum opgezocht (of eigenlijk een verwijzing gekregen) omdat ik wel wat advies kan gebruiken bij het uitzoeken van een digitale camera. Ik heb dus wel een paar vraagjes en zal zo nog eens goed kijken of ze al ergens beantwoord zie staan (maar jee wat een hoop info, dus niet schieten als ik eventueel een nieuw topic start waarover tóch al info blijkt te bestaan hier...)

Ben enthousiast amateur fotograaf. Heb heel lang met de Nikon F 601 M gewerkt met Tokina (28-70) en Sigma (70-210) lensen. Mijn huidige digitale camera is een eenvoudig 'ding' van HP dat het op zich prima doet. Nu zoek ik een mix van mijn (analoge) spiegelreflex en het gemak van de digitale fotografie en ik wil weer meer zelf kunnen instellen/beinvloeden enzo. Ik klink waarschijnlijk als een totale dummy tussen jullie allemaal maar so be it... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201619

Hallo, ik ben Jochem, helaas was die gebruikersnaam al bezet dus heb ik maar m'n online nickname voor games en dergelijke gekozen, maar to the point. ik ben sinds een half jaar veel bezig met fotografie. ik fotografeer nu met een goedkoop casio model van 3 jaar oud en ben van plan een mooi toestel te kopen en ik ben erg aan het twijfelen of het een SLR moet worden en welke dan.

ik ben bezig met concertfotografie vooral voor mezelf en soms voor 3voor12/noordholland. ik ben eigenlijk van plan om meer mooie foto's te maken. daarvoor wil ik graag een camera kopen ik weet niet waar ik dat moet plaatsen dus zet ik het er hier bij. belangrijk zijn een hoge lichtgevoeligheid zodat zoveel mogelijk zonder flits mooie concertfoto's van vooral bandjes kan maken in kleine en middelgrote podia in noord holland. denk aan een patronaat en kleiner. ik heb vandaag de PCM binnengekregen en daar wordt de Canon EOS 400D aangeraden. van professionele fotograven van 3voor12/noordholland heb ik gehoord dat fuji goeie camera's maakt qua lichtgevoeligheid. zelf heb ik dus zo'n SLR op het oog en misschien een panasonic lumix tz1 een compact camera die ook volgens de PCM hoog scoort bij lichtgevoeligheid. ik hoop dat ik hier antwoorden kan vinden en dat ik niet meteen afgebrand wordt omdat dit verkeerd staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, laat ik mezelf anders ook eens voorstellen nu ik toch onder het genot van een malibu bezig ben :) Voor zover ik nog een introductie behoef, ik geloof dat de meeste mensen me wel kennen van meetings e.d. :)

Neo is in het echte leven beter bekend als Sander en studeert tegenwoordig bedrijfskundige informatica. Voordat ik aan deze opleiding op het HBO ben begonnen heb ik ook nog anderhalf jaar economie aan de universiteit van Nijmegen gestudeerd, maar de overstap naar het HBO pastte meer bij mijn praktisch aangelegte karaktertje.

Van vroeger uit is de fotografie me eigenlijk al met de paplepel in gegoten. Een tante van me was fulltime fotograaf en liet me geregeld met haar Canon A1 + telespul spelen en zelfs nog wel eens een fotootje afdrukken. Zodoende waren camera's me al snel bekend en heb ik een hoop van haar geleerd. Uiteindelijk verzwakte het contact wat op mijn 11de en dus ook de interesse in de fotografie.

Twee jaar terug ben ik weer eens met de Ixus van m'n ouders gaan spelen in een lokaal natuurgebied. De interesse werd eigenlijk meteen weer aangewakkerd, maar ik ergerde me eigenlijk direct de blubber aan dat trage ding. Met de herinnering aan de SLR van m'n tante in het achterhoofd heb ik toen een 300D gekocht en sindsdien ben ik enthousisat aan het fotograferen geslagen. Dat liep dermate goed, mede dankzij een aantal opgedane contacten en ervaringen, dat ik het wereldje van de uitgaansfotografie in ben gerold. Zodoende werd het alleen maar erger en verdien ik tegenwoordig de spreekwoordelijke boterham met de fotografie terwijl ik nog steeds studeer :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:57

breinonline

Are you afraid to be known?

neographikal schreef op woensdag 20 december 2006 @ 23:54:Met de herinnering aan de SLR van m'n tante in het achterhoofd heb ik toen een 300D gekocht en sindsdien ben ik enthousisat aan het fotograferen geslagen.
* breinonline mist iets in het verhaal over makkelijk beinvloedbaar, K5L, breinonline enzo :+ ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• neographikal
  • Niet online
Owja, jullie hebben ook nog meegeholpen door mij een relatief snelle 300D in de klauwen te drukken. En jij, mijn vriend, bent persoonlijk verantwoordelijk voor één stuk L-glas wat hier ligt en mede verantwoordelijk voor dat tweede allemachtig dure stuk L-glas. Je wordt bedankt :(

:* :P

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 13:16
Ik zal me eigen ook maar eens een keer voorstellen.

Hoi, ik ben Timon (eerst ook bekend als dedennis maar om een vage reden kon ik me eigen toen niet registreren met mijn huidige nick) in het normale leven beter bekend als Dennis.
studeren doe ik niet, ik zit gewoon in het laatste jaar van MBO Detailhandel ondernemer.

Hoe ben ik hier terecht gekomen?
Nou dat is eigenlijk zoals velen hier boven. Na veel spelen met de oude Kodak digitale compact camera van mijn ouders, was ik toe aan een goede camera die wat verder kon als 3x zoomen en wat sneller was met opslaan van foto's.
Na veel reviews gelezen te hebben heb ik uiteindelijk gekozen voor de Fuji Finepix S5600, een prachtige camera al veel plezier mee gehad. (misschien zullen sommige me nog herkennen van de Burgers zoo meeting vorig jaar waar ik als enigste rondliep met een ''compact camera'' tussen al dat DSLR geweld :+ )
Toen ben ik ook echt veel gaan fotograferen en liep ik ook op tegen bepaalde limieten van deze camera (niet lichtgevoelig genoeg naar mijn zin, altijd voluit flitsten en toch te traag met het opslaan van RAW bestanden.)
Daar heb ik toch al weer een tijdje mee in mijn hoofd gelopen waarna ik uiteindelijk begin van deze maand de knoop maar weer heb doorgehakt en een Nikon d50 heb gekocht. Daar heb ik tot nu toe absoluut geen spijt van gehad, zoveel meer vrijheid, eindelijk handmatig kunnnen scherpstellen. :*)

Jullie zullen me dan ook wat vaker op meetings gaan tegenkomen zodra er weer eentje op een datum is dat ik ook weer meekan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Wie?
Op GoT sta ik "bekend" als Mythrill maar in het echte leven heet ik nog gewoon Thijs.

Wat?
Ik studeer informatica aan de Hogeschool van Amsterdam (de Leeuwenburg) maar omdat ik daar op dit moment niet helemaal tevreden over ben vertrek ik in januari voor 5 maanden naar Finland om daar een minor te volgen, na 2 (en een half) jaar is het een beetje laat om compleet te wissellen van opleiding.

GoT?
In den beginne heb ik mij hier voornamelijk bezig gehouden met tweaken en overclocken, in deze tijd oa een videokaart kapot gesoldeerd }:O
Maar op een gegeven moment had ik geen tijd meer en had ik geen zin om er zo veel geld in te steken.
Ook ben ik lid van de GOT Guildwars guild. Helaas de laatste tijd enorm druk met studie en van alles en nog wat regelen voor Finland waardoor ik niet veel heb gespeeld.

Fotografie!
Ik ben begonnnen met digitale fotografie met een Nikon Coolpix 3200. Dit was zeg maar onze "familie camera". Ik zat er al een hele tijd aan te denken om een DSLR te kopen, zeker na mijn vakantie afgelopen zomer in schotland, wat een geweldig landschap daar! Na de vakantie ebte het idee weer wat weg.
Toen kwamen de plannen voor Finland en ben ik gaan kijken naar een DSLR. Ik wilde een D50 gaan kopen maar uiteindelijk toch niet gedaan. Een paar maanden later begon het toch weer te kriebelen na het nieuws dat Nikon met de D40 kwam. Toen eenmaal de D40 er was vond ik deze veel te duur dus toen was daar de D50 weer, maar ook de Pentax K100D.

Gear nu: Pentax K100D + SMC Pentax DA 18-55mm 1:3.5-5.6

Wat wordt er geschoten?
Op dit moment heb ik nog niet echt een voorkeur voor een bepaald soort fotografie. Eerst mijn nieuwe camera maar eens helemaal onder de knie krijgen door het gewoon van alles en nog wat te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200258

Wie ben ik?
Ik ben Christiaan Sauer, geboren en getogen Zeeuw sinds 1982.
De afgelopen jaren werkzaam als student en bierproever in de cafés, de laatste tijd zoekende naar een baan ;)

Hoe ik op fotografie ben gekomen is eigenlijk meer een toeval geweest. Mijn ouders hebben een oud lokaal café gekocht, en dat laten verbouwen naar woonhuis. Aangezien ik bijna om de hoek woon, was het het meest logisch dat ik vaak ging kijken of het ging zoals het moest, en dat ik foto's maakte van de voortgang. In het begin met een bijzonder simpele Olympus van mijn ouders, maar nadat ik me daar een aantal weken aan geergerd heb door de traagheid heb ik mijn eigen Olympus aangeschaft: een Olympus Stylus Mini. Erg leuk ding, erg vaak naar de fabrikant terug geweest wegens problemen. Het toestel heeft in totaal langer bij Olympus gelegen dan dat ik er actief gebruik van heb gemaakt bij de verbouwing geloof ik. En dat ondanks dat de verbouwing in totaal anderhalf uur geduurd heeft :P

Na verloop van tijd merkte ik dat ik fotograferen toch wel erg leuk vond. En aangezien ik op dat moment in de positie zat om een mooie camera te kopen ben ik wezen kijken voor een DSLR.
Zowel Nikon als Canon heb ik in mijn handen gehad, varierend van de 300, de 350, de 50 en de 70. Voor mij persoonlijk was de 350 gewoon het lekkerste.

Die heb ik een tijd naar behoren gebruikt, en op den duur wil je dan meer. Dat werd gevonden in een Tamron 70-300. Die ik overigens nog steeds heb ;) Weer wat later wilde ik meer door de body te vergroten met een bodygrip. Die heb ik welgeteld 2 dagen gehad. Dat beviel me zo slecht dat het gewoon niet meer ging. Maar de body van de 350 vond ik dus ook te klein. Terug naar de winkel, en kijken wat er meer te koop was.

Dat meer bleek uiteindelijk een 30D met de 17-85 IS USM te zijn. Heerlijke combinatie die heel degelijk aanvoelde. Jammer genoeg een vrij hoog prijskaartje, maar het gebruikersgemak van de camera vond ik zoveel beter dat ik hem dezelfde dag heb meegenomen.

Weer later wilde ik toch weer groter. Een 5D werd me te duur (zeker aangezien de 17-85 niet te gebruiken is op die camera), en het werd dus weer een bodygrip. Spannend, maar dit keer beviel het perfect. Die is er onder geschroefd, en die is er sindsdien niet meer afgeweest tijdens het fotograferen.

De laatste grootste verandering is dat de Tamron overleden is (tenminste, de focusmotor), en dat daardoor een Canon 70-200 in de plaats is gekomen. Eerst een aantal dagen een Sigma 70-300 maar die beviel me zo slecht qua kwaliteit dat die terug gegaan is. De goede recensies kon ik niet terug vinden in de kwaliteit van mijn foto's.

Wat de toekomst me brengt?
Momenteel zit ik erg vaak met mijn camera in het café waardoor mijn dagelijkse lens nogal eens wat te verduren krijgt. Zowel qua eens een enkele kopstoot als qua rook, als helaas ook eens wat bier dat te dicht in de buurt van de lens komt zeg maar ;) Verder is mijn 17-85 eigenlijk niet lichtsterk genoeg waardoor ik mijn ISO waarde vrij hoog moet gaan zetten, of dat de flitser zijn werk erg hard moet doen. Daarom wil ik eigenlijk met der tijd voor een Canon 24-70 2.8 USM gaan. Dat moet een heerlijke lens zijn. Alleen die prijs he ;)

Tevens wil ik in dat geval met de loop der tijd ook een 10-22 erbij hebben. Ik gebruik toch nog opvallend vaak het uiterste groothoek deel van mijn lens. Vooral in het café, maar dat zijn toch nog honderden foto's per maand. Dat loopt op dus ;)

Tevens is het de bedoeling dat op korte termijn www.debunkerfotografie.nl daadwerkelijk actief wordt in plaats van het alleen het "coming soon" dat er op dit moment staat ;) Daar wordt aan gewerkt. Vandaag nog een mooie verandering gezien.

En nu weer terug naar foto's maken :D

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 200258 op 27-12-2006 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:51

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Anoniem: 200258 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:23:
[knip]

En dat ondanks dat de verbouwing in totaal anderhalf uur geduurd heeft :P

[knip]
Da's een snelle verbouwing. :+

Anoniem: 200258

Hehe.
De foto's komen tzt wel op mijn site te staan :)

Anoniem: 192159

Ik volg dit forum al geruime tijd maar ben nooit echt tot posten toe gekomen. Bij deze ga ik eens een poging doen hier wat verandering in te brengen.

Ik ben dus Jo3r1 of gewoonweg Joeri, ware het niet dat die nickname al bezet was, en ben afkomstig uit dat kleine landje ten zuiden van Nederland.
Ik ben 17 jaar oud en ik volg hotelschool.

Een geschiedenis hier op GoT heb ik niet echt, ik volg gewoon de draadjes die me interessant lijken omdat er altijd wel iets leerrijk in te lezen valt.

Ik ben ongeveer sinds m'n 14e bezig met fotografie. Eerst met een kleine HP 735, daarna al vlug overgeschakeld naar dSLR, met name een Canon 300D, en naast de kitlens was m'n eerste lens een tweedehandse Sigma 70-200 2.8. Kort daarna kwam ook de Tamron 28-75 2.8 erbij. Via enkele kleine omwegen ben ik dan vooral in sportfotografie terechtgekomen. Het gebrek aan servofocus op de 300D was enorm lastig en dus leek de overstap naar een 10D niet uit te blijven.
Die is er dan ook gekomen. 300D +kitlensje verkocht en een 10D+grip in de plaats. Ik blij, toestel had alle functie's die ik nodig had, tijd dus om het glasservies wat te gaan upgraden. De Sigma werd vervangen door de Canon variant en de Tokina 12-24 F4 kwam erbij om het verlies aan groothoek op te vangen nadat ik m'n kitlens niet meer had. Ook flitsers kwamen erbij; 550EX en een 420EX. Lange tijd met deze set blijven werken, tot de 30D uitkwam en de 20D overal aan dumpingprijzen te vinden was. 10D+grip verkocht, 20D+grip gekocht, en een oude 50mm 1.8 Mk.I kunnen kopen. Met deze set werk ik tot op heden (20D+grip, Tokina 12-24 F/4, Tamron 28-75 F/2.8, Canon 50 1.8 I, Canon 70-200 F/2.8 USM, 550EX, 420EX)

Zoals hierboven al gezegd hou ik me vooral met sportfotografie bezig, meer bepaald voetbal. Ik doe soms foto's voor de Belgische eersteklasser Lierse, ex-club van onder andere Stein Huysegems en Arouna Koné. Ook in m'n vrije tijd probeer ik wat sportevenementen te bezoeken gaande van autoraces tot jeugdvoetbal.
Verder probeer ik me sinds kort, als de kans zich voordoet, wat bezig te houden met portretfotografie. Dit is echter niet zo dikwijls dus m'n specialiteit kan ik het zeker niet noemen, maar ik doe m'n best 8)
Tenslotte probeer ik ook wat te experimenteren met dingen als macro, optredens en landschappen, al blijft dit zeer beperkt. Abstracte dingen, stillevens en architectuur boeit me dan weer totaal niet om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203064

Aangenaam kennis te maken! Ik ben 32 jaar en woon in Heerenveen. Na jaren veelvuldig (o.a. voor de nodige expertisme en kennis) gebruik te hebben gemaakt van dit handige forum van Tweakers.net, heb ik voor dit nieuwe jaar maar voorgesteld om mij aan te melden. Ook om zodoende nog meer kennis en ervaringen op te halen en te delen met jullie. En waar nodig kan ik mijn steentje bijdragen om ook anderen hier op het forum te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203184

Hoihoi! :)
Ik ben Esto, net nieuw hier (door een zeker iemand O-)) ... Ik fotografeer al een tijdje en heb sinds begin 2006 een Nikon D50 met de kitlens en de 70-300G mm...
Fotografeer vooral dingen uit de natuur.. dieren en mensen en dergelijke! :)

See u around :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 23:32
Hey allemaal,

Ik ben Christ uit Hoogeveen. Ik neus sinds juni 2006 over GoT rond, na een poosje onaangemeld rond te dwalen besloten om ook eens wat bijdragen te gaan leveren; met name op het FG-plein.
Uit m'n verleden heb ik helemaal niets met fotografie; eind 2005 heb ik na veel wikken en wegen een Sony W5 gekocht: compact, snel, zuinig. Hij gaat altijd met me mee!
Panorama foto's schieten vindt ik altijd erg leuk, stitchen doe ik met autostitch. Regelmatig bewerk ik een fotootje om iets weg te halen of toe te voegen.
Wellicht dat er in de toekomst nog eens een digitale spiegel reflex camera bij komt, vooral extra zoom lijkt me erg prettig.

Grz

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 17:33
Goedendag!

Ik ben Robert-Jan, een 22-jarige student Informatica aan de Universiteit Leiden die dit forum al lange tijd trouw bezoekt, zonder daadwerkelijk te posten. Mijn interesse is niet alleen in het fotograferen zelf, maar ook zeker in de nabewerking in Photoshop. Ik ben dan ook van mening dat de meeste foto's met wat slimme nabewerkingen (waarbij ik mij beperk tot dingen als contrast, kleuren, croppen, etc.) nog net dat ene extra's gegeven kan worden. De belangrijkste reden dat ik hier terechtkwam was dan ook omdat ik, wegens een gebrek aan een goede eigen camera, op zoek was naar foto's om mee te oefenen in Photoshop. Met name omdat hier zowel buitengewoon goede foto's waar eigenlijk weinig nog aan te verbeteren valt als enorm slechte geplaatst worden, bleef ik plakken, terwijl ik door alle commentaren van iedereen aan iedereen ondertussen ook veel leerde over wat een goede foto maakt en hoe deze genomen dient te worden.

Tot voor kort was ik beperkt tot slechts een Canon Powershot S50, welke werkelijk dramatische ruisprestaties heeft en bovendien traag is. Het is op zich een redelijk uitgebreid apparaat voor een compactcamera, maar ik voelde mij gewoon echt beperkt door het ding. Echte fotografie vond ik er na een tijdje simpelweg niet leuk meer mee, terwijl ik tijdens die momenten dat ik met de Nikon D70 van m'n moeder kon spelen van elke seconde genoot.

Dus toen ik recentelijk een leuke financiële meevaller had, besloot ik eens rond te gaan kijken naar een dSLR voor mijzelf. Aangezien zowel mijn moeder als mijn broer een D70 hebben en mijn moeder ook nog eens een 70-300G over had wegens aanschaf van een betere lens, was mijn keuze voor Nikon snel gemaakt.

Dus tijdens een bezoek aan Taiwan deze kerst heb ik de knoop doorgehakt en voor omgerekend €455 een Nikon D50 met 18-55mm kitlens gekocht (ook meteen een 2GB SD kaart voor €15 en een verbazingwekkend goed statief voor €12 erbij gekocht - de prijzen zijn daar echt stukken lager, zeker voor statieven). Wegens de vele huldebetuigingen hier aan de 18-70mm had ik overwogen die aan te schaffen ipv de 18-55, maar door de extra kosten (ik blijf immers student) toch voor de 18-55 gekozen, waarvan de kwaliteit mij eigenlijk nog best meevalt (overigens de 18-55 II van de D40, geen idee wat het verschil is met versie I, maar goed). Ik ben er zeker niet zo lyrisch over als Ken Rockwell, maar de foto's zijn nog zeer goed te pruimen en het lichte gewicht scheelt ook zeker.

Oftewel, tegenwoordig heb ik niet alleen beschikking over Photoshop, maar ook over een degelijke camera, waardoor ik het eindelijk aandurf om hier ook nog eens wat foto's te plaatsen. Houd je alsjeblieft niet in met jullie kritieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202009

Wie: Nicole
ADL: full time werkzaam als consultant bij een arbodienst
Gear? 350D sinds juni 2006. Samen met kitlens en 50 mm f1.8. Sparend voor een telezoom.. Binnenkort in het bezit van een flitser (off camera Vivitar 283 met draadloze bediening)
Waarom?
Kijk al een tijdje regelmatig rond op GoT en leer regelmatig weer wat bij. Op dit moment zal ik primair een kijker zijn. In de toekomst mogelijk een actieve poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-06 19:22

Paladin

Play Ball!

Wie: Paul 24 jarige IT consultant die toch al sinds 2001 op tweakers rondzwerft, en dat voornamelijk doe als lezer en minder als poster. Mijn intresse in fotografie is voornamelijk toegenomen na enkele verre reizen waar in ik poogde wat spannende en vooral ook mooie plaatjes te maken, en tegenwordig begin ik het steeds leuker te vinden om ook gewoon zomaar foto's te maken, al is mijn kennis en techniek nog niet dermate dat ik al begin met het posten van testcases enz.

-Mijn gear was tot voorkort een Canon S70 en sinds 17-01-2007 een Canon EOS30D met Canon EF-S 17-55 f/2.8

Als ik straks alles wta onder de knie heb met mijn DSLR hoop ik mijzelf wat meer in alles te kunnen gaan mengen nu houd ik het nog veel op lezen en nuttige tips tot mij nemen.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

Even voorstellen dan maar! Ik ben dus Sophie, ik ben 20 en ik woon in Tilburg. Ben vorig jaar afgestudeerd aan een school voor grafisch vormgeven MBO. In die 4 jaar tijd heb ik een grote liefde voor fotografie ontwikkeld. Daarom besloot ik na het MBO naar de kunstacademie te gaan, om daar fotografie te gaan studeren. De school zelf bevalt prima, alleen jammer dat ik nu in het algemene jaar zit, en ik wil zo graag aan de slag!! Er is technisch nog zoveel te leren!!
Ik ben ooit begonnen met de analoge nikon van mijn vader. Later kocht ik een analoge Minolta, met telelens, en later kocht ik er nog een groothoeklens bij. Uiteindelijk wilde ik toch ook digitaal. Via Marktplaats kocht ik een gloednieuwe Fuji S9500. Een beest van een camera!! Je kunt er echt heel veel mooie plaatjes uit krijgen, als je je best doet.
Toen ik de Fuji 1 jaar had heb ik een grote fotowedstrijd gewonnen. Wat is groot? Hm nou.. Komt erop neer dat ik 1500 euro kreeg, mij foto 3 maanden in het Noord Brabants museum hing, en ik in een boek kwam te staan. Daarna is het me helaas niet meer gelukt om een gelijkwaardige foto te schieten, maar ik geef niet op natuurlijk :P
Denk er wel aan om, zodra ik het bij elkaar gespaard heb, de Nikon D80 te kopen met mooi glaswerk erbij. Maar dat is voorlopig nog toekomst.
Dat was het zo'n beetje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
wie? Korras hier op 't forum, Pieter in 't dagelijks leven.

wat? ik ben werkzaam in de telecom wereld, voornamelijk met VoIP.

hoezo fotografie? een paar jaar geleden kwam mijn grootvader aanzetten met een fototas vol met analoge apparatuur. 2 Ricoh Singlex bodies, en een lading primes. hier is het eigenlijk mee begonnen, en daarna nooit meer opgehouden. op 't gegeven moment het geld bij elkaar gespaard, en een 7D kit gekocht. daar is het nodige glaswerk bij gekomen (zie sig), en ik blijf maar lekker schieten.

wat ik graag schiet, zijn landschappen, en een hoop boogschieten. dat laatste maakt me overigens niet uit of ik met de boog, of met de camera schiet. allebij is leuk. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mijn naam is Alain, ik woon in Drenthe en werk in Friesland.

Mijn beroep is elektrische engineering van schepen en (grote) jachten. Daarnaast neem ik een groot deel van het programmeerwerk op mij en hou ik me bezig met ontwikkeling van nieuwe of verbeterde systemen.

Fotograferen prikkelt me al een poosje, maar ik ben er nooit serieus mee bezig gegaan. Ik heb onlangs een kodak easyshare gekocht en ondanks dat ik achteraf gezien nog even doorgespaard had ben ik best tevreden. Ik heb nog veel te leren en helaas weinig tijd, dus snel zal het niet gaan. Maar het is een hobby, dus het heeft de tijd. :P

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-06 22:10
Hoi, ik kijk hier al weer een tijdje rond, maar heb me nog nooit voorgesteld. Ik ben dus Kees. Fotografie is een hobby van me sinds ik 6 jaar geleden een 2e hands Mustek MDC3000 kocht. Omdat die mij al snel naar meer deed verlangen, heb ik 3 jaar geleden een Canon Powershot A95 gekocht. Door en met die camera heb ik veel geleerd, en ook redelijk goede foto's gemaakt. Ik lees hier een aantal topics waar ik nog meer van hoop te leren, en reageer af en toe. Begin de laatste tijd steeds meer zin te krijgen in een dSLR, maar als arme student heb ik daar helaas nog geen geld voor.

Groet, Kees

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik loop hier al een tijdje rond, maar laat ik me toch maar even voorstellen aangezien ik van plan ben om vanaf nu toch wat vaker mijn gezicht bij FG te laten zien. :) Ik ben nu 22 jaar en studeer Communication & Multimedia Design aan de Haagse Hogeschool.

De fotografie is er bij mij eigenlijk met de paplepel ingegoten. Mijn vader was al vanaf zijn eigen jeugd bezig met fotograferen en nog voordat ik zelf in het prachtige jaar 1984 geboren werd heeft hij een Canon A1 incl. 2 zoomlenzen gekocht. Gedurende mijn jeugd vond ik het machtig mooi om met die camera te mogen rotzooien en op vakanties mocht ik zelfs af en toe een foto maken!
Later kocht mijn vader nog een extra SLR, de EOS5000 met 2 lenzen. Daar heb ik verder nooit echt veel mee gedaan, omdat ik toen veel meer met andere dingen bezig was. Dat is een tijd dat ik niet heel veel met foto's bezig was. Dit duurde tot het jaar 2000, vlak voor kerst besloot mijn vader voor het ongelooflijke bedrag van 2500 gulden een Canon Powershot S20 aan te schaffen.
Voordeel van digitaal fotograferen bleek het lukraak weg kunnen schieten zonder dat het rolletjes kost. Vanaf dat moment was mijn interesse voor fotografie weer helemaal terug. De S20 was natuurlijk geen vervanging voor de A1 en EOS5000, maar die werden eigenlijk niet zo veel meer gebruikt. Op dat moment kwam de 300D op de markt, de eerste dSLR die bereikbaar was voor de consument. Eind 2004 kwam er bij ons dan toch eindelijk die 300D, vanaf dat moment ben ik me helemaal gaan interesseren voor alle mogelijkheden en technieken van fotografie. Mede dankzij een klasgenoot heb ik heel veel opgestoken over de beginselen van fotografie en de instellingen van de camera.
Tezijnertijd zijn er bij de 300D nog een 420EX en een 50mm F1.8 gekomen.

Begin dit jaar begon er bij mij toch wat te kriebelen. Het spelen met die 300D was allemaal wel leuk en aardig, maar het was niet 'mijn' camera. Toen kwam het besluit om een eigen camera te kopen. Aangezien ik langer door wil met fotografie, besloot ik om het in één keer goed aan te pakken en niet voor een basisset te gaan. De 400D was voor mijn handen sowieso te klein en de 18-55 kitlens was ik helemaal zat. Zodoende heb ik sinds een week mijn eigen camera, een 30D met de 17-40 F4/L.

In principe vind ik de meeste vormen van fotografie interessant, afgezien van abstracte fotografie, dat spreekt me niet zo heel erg aan. Met mooi weer ga ik er graag op uit om wat landschappen of architectuur te fotograferen. De landschappen fotografeer ik vooral als ik weer in het fotogenieke Zeeland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 09:00
Hey mensen!

Nou m-webbie meld zich hier ook maar even. Ik post af en toe al wel eens wat hier en daar, maar goed nooit de tijd genomen om me hier even te melden, bij deze dus.

Goed over het verleden, ben begonnen met een Ricoh Caplio RR30 3.2Mpix, opzicht een redelijk dingetje vond ik. Op een gegeven moment begon het wat te kriebellen om een nieuwe te kopen want komop 3.2 doen het niet meer voor tegenwoordig. Hard zitten denken over een andere compact cam met meer Mpix of toch maar een DSLR. Het is de de laatste geworden en dan wel een 350D met de kitlensjes 18-55mm en de 75-300mm. Hier en daar eens wat pruttol erbij gekocht en gewoon aan het spelen gegaan, beetje proberen en eigenlijk is het een steeds grotere hobby geworden. Heb nog veel te leren, maar heb er nog steeds veel plezier in.

Begin me alleen wat te ergeren aan de beperkingen van cam en dan met name de zoeker vind ik uitermate vervelend... Misschien binnenkort toch maar een upgrade doen naar de 40D wanneer deze uitkomt en dan een wat beter lens erbij kopen. Dus hard aan het sparen :)

De portret kant trekt me het meest, maar vind het tot nu toe nog erg lastig om een leuk plaatje te schieten.

Nou gok dat dit het wel zo'n beetje was. Gegroet en tot ziens in de fotohoek!

[ Voor 4% gewijzigd door zazra op 04-03-2007 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:12

Sharky

Skamn Dippy!

Misschien moet ik me ook maar even voorstellen, ik lurk hier aardig en af en toe post ik ff dus misschien wel zo netjes.
Eigenlijk ben ik nog helemaal niet zo lang bezig. M'n vader had altijd een aardige hoeveelheid objectieven en bodies door het huis slingeren en af en toe mocht ik daar mee aanrommelen maar daar bleef het bij. Vijf jaar geleden begon ik weer met dat gerommel met de HP compact van m'n broer en besloot dat ik het tijd was voor een leuke digitale camera maar ik wilde niet gelijk in een slr investeren.
Dat werd een Nikon Coolpix 8800. Ontzettend fijne camera die mooie foto's maakte en hij had nog een degelijke VR ook. Helaas wel enorm traag en ik liep al snel tegen de beperkingen van de camera aan. Na een jaar heb ik heb hem verkocht en heb ik in april '06 een Eos 30D gekocht met de accesoires die je hieronder kunt zien.
Ik fotografeer vooral op sportevenementen (vooral waterpolo- en sprintkampioenschappen) en af en toe wat kleine dingetjes voor het lokale huis-aan-huis-blad. Soms een semi-modelshoot voor wat vrienden of vrienden van vrienden. Wellicht komen daar nog wat betaalde shoots bij maar ik weet niet of ik dat aankan.
Wat de toekomst brengt weet ik nog niet maar ik ben sterk over de Fotoacademie aan het nadenken, ook over de kosten die dat met zich meebrengt. Als er mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over de fotoacademie en de financiering dan hoor ik dat graag :)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212409

Justin meldt zich!

Justin vindt fotografie ontzettend interessant, maar is pas sinds 5 dagen in het bezit van zijn eigen camera. Hij heeft een Fujifilm Finepix S5600. Waarom? Na vrijwel enkel positieve recensies en de geweldige functies die de camera kent! Afgelopen zaterdag kreeg hij hem om 1 uur 's middags binnen via de Wehkamp en hij heeft sindsdien al een kleine 1000 foto's gemaakt. Velen foto's (lees: een kleine 1000) om de camera uit te testen met al zijn verschillende mogelijkheden.

Justin wilde persé wat meer informatie over fotografie hebben en kwam zodoende op dit forum na zijn google-zoekopdracht: "fujifilm finepix s5600 forum" Vol enthousiasme klikte hij: "Een eigen S5600 forum!" Zijn enthousiasme zwakte even af toen hij zag dat het een algemeen forum betrof. Het enthousiasme werd weer verdrievoudigd toen hij er achter kwam dat het een forum was met testcases, fotowedstrijden en zélfs een online fotografie cursus!

Vol overgave meldde hij zich aan op de site, en een aantal uren later introduceert hij zijn schizofrene persoonlijkheid op Tweakers.net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212351

Nieuw hier! Haai :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Sharky, jou kennen we al :P Maar ook welkom in de FG-hoek natuurlijk, evenals de anderen allemaal :w

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106947

hoi,

ik ben breyten, ben een aantal jaren geleden heel actief geweest op got, heb helaas de laatste jaren hiervoor geen tijd voor gehad. Sinds ik digitaal ben fotograveren (hiervoor had ik een beestje dat ouder was dan ik zelf). Ik studeer hiernaast geschiedenis, en leef in de uithof (triest universiteitsgetto in utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De uithof is wel bekend, maar daar kun je ook aardige plaatjes schieten. Vergeet dat natuurgebiedje niet wat daarbij zit richting dat ik geloof pannekoeken restaurant.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214675

Hallo allemaal,

Mijn naam is Koen :P
Nu 14 jaar oud....
Fotograffeerde eerst met een Kodak compact camera'tje en ben sinds kort in het bezit van een Nikon D50,35-70,70-200 (en dubbele accu :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Anoniem: 214675 schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:56:
Hallo allemaal,

Mijn naam is Koen :P
Nu 14 jaar oud....
Fotograffeerde eerst met een Kodak compact camera'tje en ben sinds kort in het bezit van een Nikon D50,35-70,70-200 (en dubbele accu :P ;)
je bent 14 en je hebt een D50 met een 35-70 en een 70-200, beide lenzen van nikon?

Mooi spul dan :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207392

Hee. Mijn naam is Iris en mezelf voorstellen is niet m'n sterkste punt. Ik ben in inmiddels 16 jaar jong.
Sinds een paar maanden bezit ik de Panasonic DMC FZ50, daarvoor hupste ik rond met de Sanyo J2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nomad85 schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:18:
[...]

je bent 14 en je hebt een D50 met een 35-70 en een 70-200, beide lenzen van nikon?

Haha dankje;)
De 35-70 is een Nikon lens ja, maar de 70-200 een Sigma;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

nomad85 schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:18:
[...]

[hk]Geen playstation 3 dus, dat terwijl ik op die leeftijd super happy was met een 2e hands C64... De jeugd van tegenwoordig... Kreeg op m'n 16e voor m'n eindexamen een (analoge) Olympus zoom 70. Moest ik nog voor bijbetalen ook. Ah wel, wel tijden lang plezier van gehad van dat compactje, totdat het gejat werd bij een inbraak :/.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoo das niet zo lekker dan :S
Maar heb alleen een body gekocht, mijn vader(fotograffeerd ook graag;) ) had de lenzen 2x dus dat scheelde weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 20:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb ook altijd hard moeten sparen voor mijn gear, heb ook alles zelf gekocht met bijbaantjes en bijles geven.
Dat je op je 14e al lekker kan fotograferen met goede gear is wel leuk natuurlijk, the world's changing, nothing you can do about it. Mensen hebben meer te besteden als vroeger en dat merken de kinderen ook.
Wel gaaf, my folks hebben echt nog geen cent bij mijn hobby gedaan, maar dat hoeft ook niet van me, alles wat ik heb heb ik zelf verdient en dat maakt het dubbel zo fijn voor mij.

KoenV92, ga lekker fotograferen en kijk eens of je kan sparen voor wat meer groothoek, want 35mm is niet bepaald groothoek op een crop-cam.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nomad85 schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:58:
KoenV92, ga lekker fotograferen en kijk eens of je kan sparen voor wat meer groothoek, want 35mm is niet bepaald groothoek op een crop-cam.
Nee klopt, is idd niet echt een groothoek maar ik gebruik het veelal voor hulpverleningsfotografie e.d. en daar sta ik meestal op afstand waarbij ik ook vaak de 75-200 lens gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Mwa, miss. is het aardig om mezelf ook maar eens voorstellen.

M'n (echte ;)) naam is Maurits, ik ben geboren in juli 1991. Wonen doe ik in Zuid-Holland en ik ga naar school in Alphen aan den Rijn.

In de zomer van 2006 begonnen met fotograferen toen ik ontdekte dat ik in de Av stand van onze Powershot A530 de voorgrond scherp kon krijgen en de achtergrond wazig :') Van scherptediepte of diafragma wist ik eigenlijk niks, laat staan de letters 'DOF'.
Al gauw de FinePix S5600 gekocht, en goed gebruikt. Erg goede beginnerscamera en vooral lekker macroën (:9) in de zomer met de Raynox DCR-250 vond ik erg leuk.

Ongeveer een maand geleden de EOS 400D gekocht van m'n zuurverdiende supermarktbaantjesloon (life's hard). De lenzen die ik erbij heb staan in m'n onderschrift. Deze camera bevalt erg goed, zowel de foto's die eruit komen als (vooral) het gebruiksgemak. Heerlijk.

Dat was het zo'n beetje. Ging meer over mij en fotograferen dan over mijzelf, maar hé, daar gaan de FG fora immers ook over :)

Groeten, Sipi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213308

edit.

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 213308 op 05-11-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:15
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Moody2204 op 12-03-2019 18:54 . Reden: Post van jaren terug, met teveel privé info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Nou, na 1.5 jaar op GoT stel ik mij hier ook maar eens voor. Online sta ik bekend als Jobo of Fl4pp13, maar in het echte leven kan je me Job noemen. Ben van 18 augustus, en dit jaar word ik zeventien. Nog maar een jaartje en dan ben ik klaar met school (Ben dus niet de jongste hier, He siparti? :P) Ik ben in het digitale fotografiewereldje ingestroomd in 2003, toen ik van mijn eigen centjes een 2 Megapixel Kodak toestelletje kocht. In januari 2005 heb ik toen een powershot A85 gekocht, hulde aan dat toestel :) . Ik fotografeer sinds april 2006 met een Nikon D50, waarvan ik de hoeveelheid glas langzaam ben gaan uitbreiden. Mijn meest gebruikte lens is momenteel de 18-70 f/ 3.5-4.5(kitlens van D70), maar ook de lenzen van mijn pa worden wel eens gebruikt, namelijk een oude 100mm lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Welkom allemaal! Veel plezier in de FG-hoek, en natuurlijk met fotograferen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan33|IA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-04-2007
Hoi, ik ben daan, nog leek op het gebied van fotografie. Vroeger wel een practica spiegelreflex gehad en daar veel mee gewerkt, maar dat is al zo lang geleden.. Zaterdag na lang wikken en wegen een fuji s5700 aangeschaft, geen spiegelreflex (die ik nog wel erg duur vind), maar wel iets wat meer mogelijkheden heeft dan de gemiddelde fixed focus pocket camera..
Inmiddels druk aan het uitproberen en hier aan het meelezen voor tips (en het topic over de fuji s5700 natuurlijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 20:08

Asteroid9

General Failure

OK, laat ik me dan ook maar even netjes voorstellen:

Op GoT ben ik al heel wat langer actief, maar nooit binnen de fotografie forums.
Mijn naam is Sjoerd, 27 lentes jong en van beroep netwerkbeheerder.

Fotografie is een interesse die me al langer prikkelt, maar tot dusver heb ik er nog niet veel mee gedaan.
Ongeveer een jaar terug kon ik een EOS 300D overnemen waarmee ik nu een stuk intensiever wil gaan fotograferen.
De eerste serieuzere experimenten ben ik al best blij mee en op korte termijn ga ik met een amateurmodel aan de slag.

Hopelijk durf ik binnenkort wat testcase foto's te plaatsen, in elk geval heb ik al tal van nuttige tips opgedaan hier! :)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216333

Nou, als we dan toch bezig zijn.... zal ik me ook even kort voorstellen.

Ik ben Harold en sinds enige jaren lekker digitaal aan het fotograferen. Eerst begon ik met een Trust toestelletje, 3.1 Mpixel. Daarna een Canon gekocht. Op zich was ik daar best tevreden mee, maar ik had geluk. Ik kon een Minolta overnemen, deze had 5,1 Mpixel. Erg leuk, maar als het fotograferen dan erg leuk begint te worden, worden je 'eisen' ook steeds groter.
Op marktplaats kwam ik toen (vorig jaar oktober) mijn huidige Nikon D70 tegen. En inmiddels heb ik deze uitgebreid met een zoom lens en een extra flits.

Ik hoop in dit forum ook weer meer informatie en tips tegen te komen, die ik weer goed kan gebruiken voor mijn website, www.succesfoto.nl . Want daar kan ik goed tips heel goed gebruiken.

Groetjes,

Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Mijn naam is Jos,20 jaar en ben eigenlijk nog niet eens aan het foto's maken aangezien me camera nog in de Track en Trace status staat bij TNT post.... maargoed komt morgen binnen dus dan kan het feestje beginnen. Tot nu toe heb ik natuurlijk wel wat fototjes gemaakt met rolletjes camera's van een paar tientjes en ook wel digitaal, maar zoals je al hoort... niet veel soeps :)

De camera die ik morgen op de deurmat krijg is een Nikon D50 (schijnt een goed model te zijn voor beginners en semi-pro.) Ik hoop hiermee veel mooie plaatjes te schieten.

Daarnaast heb ik nu zo goed als mijn opleiding afgerond, dit was een 4 jarige niveau 4 opleiding op het ROC waar ik dus ICT studeerde. Hierna ga ik gewoon lekker verder studeren aan het HBO, hier wil ik Communication and Multimedia Design gaan doen. Eventjes de andere richting in zoals je al ziet, maar wat afwisseling kan vast geen kwaad ;)

Ik denk dat ik mezelf zo wel voldoende heb voorgesteld..... en zal na wat bijleren van een fotografe hopelijk mijn eerste testcase kunnen neerzetten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel al een maandje of 2 actief op het forum hier, maar ik heb me eigenlijk ook nog nooit officieel voorgesteld.

Mijn naam is Marco, 26 jaar jong, en wonende in Hulst (Zeeuws-Vlaanderen).
Ik ben 3 jaar geleden afgestudeerd aan de HTS in Vlissingen en ik werk nu als hardware en software ontwerper voor een bedrijf dat apparatuur maakt voor het kabelnetwerk. (headends, wijkcentrales, eindversterkers, enz)

Fotograferen die ik pas vanaf 2004. Toen heb ik mijn eerste camera gekocht, een Canon Powershot A80 welke ik nog steeds geweldig vind. Daarvoor had ik wel al eens met de Trust camera van mijn zus gespeeld ( :r zelfs mn webcam maakte nog mooiere foto's)
Sinds februari heb ik een Canon EOS 400D met kitlens. Hier heb ik inmiddels ook al enkele uitbreidingen opgekocht zoals battery grip, 55-200mm lens, 50mm 1,8 lens, 430EX flitser, raynox DCR-250, Velbon sherpa 600R.

Ik heb reeds al wat foto's geplaatst en ook wat testcases geopend. Ik was zelfs nog stomverbaasd om een foto van mezelf bij de hotshots van februari terug te vinden.
Ik heb ook een eigen site waar ik regelmatig wat foto's bij plaats (althans, dat is de bedoeling, komt er niet altijd van)

Om mezelf nog wat te verbeteren op het gebied van fotografie ben ik ook lid geworden van een fotoclub. Gewoon wat liefhebbers die 1x per maand samenkomen om max 5 foto's per persoon te bespreken die die maand gemaakt zijn volgens een opgelegd thema.

Anyway, ik hoop nog een tijdje actief te zijn hier op got, en hoop dat ik binnenkort eens een serie kan schieten die showcase waardig is.

[ Voor 0% gewijzigd door M a r c o op 05-08-2008 08:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216669

Ik ben nieuw hier.
Ik ben al een aantal jaar model en wil nu graag beginnen als fotograaf.
Heb alleen geen professionele camera, dus ik loop maar wat te klooten nog.

Werk van mij kun je zien op http://www.wendywoldendorp.nl/portfolio.php?id=fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Laatst online: 26-06 12:57
Ik ga mezelf ook even voorstellen. Ik ben Marijn uit België, 27 jaar.
Gisteren heb ik mijn eerste les "digitale fotografie" gehad. Na jaren interesse in fotografie te hebben, maar er niet echt iets mee te doen, heb ik dan toch maar eens besloten om er eens iets aan te doen.

De cursus was énorm interessant, al direct kennisgemaakt met de basisbegrippen, en nu is de interesse helemaal aangewakkerd. Jullie gaan me hier dus regelmatig terug gaan vinden, hopelijk niet te veel met stomme vragen en hopelijk ook met wat mooie foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Laatst online: 16-11-2024
Zal mij bij deze ook maar eens voorstellen. Mijn naam is Rene en na meer dan een jaar op deze fora te hebben rondgesnuffeld heb ik sinds vandaag mij eerste digitale camera, namelijk de Fuji s5600. Als ik morgen mij grotere geheugenkaarten krijg dan 36 mb kan ik echt aan de slag en zal het niet laten om hier af en toe ook eens een foto te plaatsen, als ik deze goed genoeg acht! Wellicht dat binnen niet al te lange tijd mijn foto op FGers achter de camera verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Omni superens schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:49:
Als ik morgen mij grotere geheugenkaarten krijg dan 36 mb kan ik echt aan de slaglaten om
36 MB is idd niet veel. Maar met de prijzen van tegenwoordig is het niet meer zo duur om een 1GB kaart te kopen.

Aan alle nieuwe mensen: welkom en veel plezier in FG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyanna|IA
  • Laatst online: 04-05-2007
Hallo allemaal!

Mijn echte naam is Wendy en ik ben 32 jaar - woonachtig in Breda en werkend in Den Haag.
Ik fotografeer al een tijdje, ben analoog begonnen. Eigenlijk begon het nadat ik samen met een kennis een fotovakantie ging doen in Frankrijk - daar leerde ik de mogelijkheden van mijn analoge SLR kennen en sindsdien ben ik geinteresseerd.

Daarna ben ik overgestapt op digitale fotografie, eerst met een Canon Powershot G5 met een groothoek, tele en macro-lens. Al gauw was ik verzot op macrofotografie - geef mij maar een insect met zoveel mogelijk poten en ik hang er met mijn neus bovenop :D

Uiteindelijk liep ik tegen de grenzen van de camera aan, en dus heb ik vorig jaar oktober een Canon 350D gekocht met 60 mm macrolens. Errug fijn!!
Voor geinteresseerden, mijn flickr gallery staat hier:
http://www.flickr.com/photos/lyaspics/

Daar staat ook echt wel alles hoor .. vakantiekiekjes incluis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
In eerste instantie vond ik het niet nodig, maar ik merk dat ik hier toch wat actiever ben dan ik in eerste instantie ingeschat had. Ik ben al heel wat jaartjes actief op GoT, maar kom pas een paar dagen in de fotografie hoofdgroep. Dat komt omdat ik besloten heb een nieuwe camera te kopen: een dSLR. Ik zit hier dus voornamelijk om te lezen en te leren. Dat is in de eerste dagen al heel goed gelukt! De keuze voor de camera is al gemaakt, en voor de lenzen ook al voor een groot deel. Nu nog leren ermee om te gaan als hij er straks is... Maar dat gaat waarschijnlijk ook wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 15:05

Reley

Simply Clever

Ook maar even voorstellen...
Ik zal geen FG-meubel worden, maar het lijkt me handig dat als ik langs kom waaien dat de mensen mij een klein beetje kennen ;)

Ikke is Reley, in de enge buitenwereld beter bekend als Remco. Ik ben 25 jaar en woon in Breda.
Sinds een jaar woon ik samen met mijn lieve vriendin Laura.

Ik ben werkzaam op de ICT afdeling van een internationaal Accountants/belasting/Juridisch bedrijf.
Mijn hobbies zijn onder andere mijn pc, mijn auto en sinds kort ook fotograferen.
Ik ben al sinds klein kind bezig met fotograferen, heb inmiddels op veel toestellen foto's gemaakt, maar heb pas een aantal jaar geleden mijn eerste camera gekocht. een Canon A200. In die tijd was het voor mij niet meer dan een 'kiekjes-apparaat' omdat ik dacht dat de betere camera's voor mij niet te betalen waren. Als ik echt foto's wilde maken dan kon ik ook de Nikon F-800 + glaswerk en flitser lenen van mijn vader.
Na de Canon kwam 2,5 jaar geleden een Konica Minolta Dimage Z20. Fijn toestelletje, maar het bood toch net niet wat ik zocht. Ik heb er veel foto's mee gemaakt, maar ook daar was het 'kiekjes' niveau vrij hoog.
Na sparen (en een gulle gift van de vrienden van de belasting dienst) heb ik begin dit jaar besloten om een dSLR aan te schaffen.
Het is een Nikon D50 body met de D70s kitlens geworden na veel wikken en wegen. Hij ligt mij toch prettiger in de handen dan een Canon. Ook heb ik hiervoor gekozen omdat ik van mijn vader lenzen kan lenen als ik eens wil experimenteren met wat anders. (hij heeft een behoorlijk glas-arsenaal)
Uiteraard spaar ik zelf ook voor eigen lenzen, maar het is handig om eens te testen.

Op dit ogenblik ben ik vooral aan het oefenen, de camera onder de knie te krijgen en sinds kort ook aan het oefenen met mijn nieuwe flitser (SB-800).

Wat ik ga fotograferen weet ik nog niet. Ik vind foto's van dieren altijd een kunst apart, vooral omdat die beesten nooit meewerken zoals jij wil :+, dus als ze lukken is het voor mij een kleine overwinning. Echter kom ik in de straat nooit echt een mooie olifant of mooie Siberische tijger tegen ;)
Ik hou het dus even bij het oefenen op 2 erg ongeduldige ratten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34041

Aangezien ik hier al een aantal posts gemaakt heb en dankzij deze adviezen ook een D50 heb, zal ik ook maar even een berichtje achterlaten. Ik ben hier in een ver verleden terecht gekomen toen ik mij nog vermaakte met het in elkaar frotten van websites, dat is echter nooit wat geworden.

Fotograferen is altijd al iets geweest dat ik erg leuk vond, vooral op vakanties. Toen ik twee jaar geleden de SLR van mijn ouders mee had naar Ierland heeft me dat zes rolletjes gekost. Dat was het moment om dan ook het moment om te besluiten naar een digitale camera op zoek te gaan. Maar zoals het hoort bij een goede student duurde dit even. Het moest en zou namelijk een dSLR worden want daar was ik al heel lang naar het kijken. Volgend jaar ga ik voor een aantal maanden naar Azie en daar wil ik in staat zijn om met mijn camera geweldige foto's te maken. Ik dacht dat ik wel een aantal maanden nodig zou hebben voor ik fatsoenlijk met de camera om zou kunnen gaan. En gezien de eerste resultaten had ik daar in ieder geval gelijk in. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds erg enthousiast ben en het aantal andere hobby's drastisch heb verminderd om wat meer te kunnen gaan schieten.

Daarnaast leef ik al 22 jaar op deze wereld, waarvan 21 in Helmond. En in tegenstelling tot alle vooroordelen kan de stad er best mee door, er wordt in ieder geval aan gewerkt ;). Volgende maand rond ik eindelijk mijn studie Technische Bedrijfskunde af waarna ik bij mijn afstudeerbedrijf mag blijven werken tot ik naar Azie vertrek. Andere bezigheden zijn vooral volleybal en de afgelopen weken zo veel mogelijk het terras opzoeken. En dat lukt vrij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210899

Dan zal ik mezelf ook maar meteen voorstellen.

Mijn naam is Jurre, 17 jaar en ik woon in Hulst. Op het moment sta ik vlak voor mijn examens van het vwo. Volgend jaar ga ik elektrotechniek doen aan de TU/e.

Ik ben al een tijdje bezig met fotografie. Ik heb in augustus 2004 mijn Sony DSC-P100, een camera die nog steeds erg bevalt, vooral omdat ie makkelijk overal mee naar toe te nemen is.

Afgelopen zomer leerde ik iemand kennen op vakantie met een Canon 30D en toen begon ik me echt te interesseren voor serieuze fotografie. Sindsdien heb ik veel op dit forum rondgekeken en uiteindelijk in november een Nikon D50 gekocht. Ik heb nu de mogelijkheden van de camera wel redelijk onder de knie denk ik. Omdat ik nog iets meer bereik wilde heb ik in april een Sigma 70-300 apo DG macro gekocht.

Ik heb een hele tijd alleen maar meegelezen op GoT, maar ik probeer nu wat actiever te worden.

Groeten,
J-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:36

J_W

hallo iedereen:)
Nou ik ben Jaap-Willem, 17 lentes jong, en ben sinds een jaar of 4 geintresseerd in fotografie waarvan het laatste jaar wat actiever. ik begon met een kodak point and shoot cameratje, en heb een jaar later een olympus c-740 gekocht met 10x optische zoom enz. wat erg goed beviel, maar ik liep de laatste tijd tegen de beperkingen van dat apperaatje aan en heb daarom een een olympus e-500 aangeschaft incl. de 2 kit lenzen. het enige probleem is nog dat ik mijn examens van de havo voor de deur heb en dus nog niet zoveel tijd heb gehad om mijn nieuwe camera uit te proberen in de praktijk. waarschijnlijk zullen jullie 1 juni ongeveer wat meer van me gaan horen wanneer ik kan gaan genieten van een 3 maanden durende vakantie!! :D

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Laatst online: 12:12
Hi, ik ben Thomas (shello), ben al wat langer actief op GoT. Heb mezelf een half-jaartje geleden een Canon Powershot A710 IS gekocht. Uit de reviews bleek dat dit een redelijk compacte maar leuk instelbare camera is voor de beginnenling. Zo ben ik gewoon begonnen met wat foto's te trekken en hier de technieken van digitale fotografie toegepast. Het leren = fotograferen en fotograferen ...

Ik ben nog steeds een beginneling en de wereld van de (digitale) fotografie is nog heel klein voor mij.
Mijn toekomstplannen zijn om op dit forum wat tips te kunnen halen, mee te kunnen praten over nieuwe technieken, toestellen en natuurlijk mijn testfoto's laten tonen. Ik zie me nog niet direct een dSLR kopen omdat ik de technieken nog niet onder knie heb en het zou zonde zijn om het geld eraan te verspillen.

Heb m'n voorstelling zo FG-gericht mogelijk gehouden, voor verdere vraagjes bestaat er DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 18:24
:w helleu en welkom aan alle to-be FG-meubels :)

Ik ben benieuwd naar jullie werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220655

Even een korte 'wie ben ik'.

Teska, vrouwtje van 23 jaar en woon in Arnhem. Studeer HBO-rechten en ga in mijn vrije tijd graag naar concerten. Dan heb ik het niet over de Shakira en JT prut. ;)
No offence trouwens voor de liefhebbers! :$

Ik heb een tijdlang gefotografeerd tijdens concerten. Deze foto's werden met enige regelmaat gebruikt voor website's, CD en LP artwork. Dit deed ik met een Sony Cybershot, geen idee welke, beestje heeft de geest gegeven en kan 'm niet meer terug vinden bij de voorgaande modellen op de Sony website. Model komt uit 2000.
Ik heb een tijdje helemaal niks gedaan, af en toe een paar foto's met m'n compact van Canon maar ik wil toch weer wat meer uit een camera halen.
Daarom wil ik nu de overstap maken naar een DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
* neographikal zwaait naar plaatsgenoot, welkom :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:18:
:w
Leuk. :)

Dat is altijd handig! (Wie weet kom je nog een keer van pas. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Als je op de HAN/FEM zit, dan heb je me vast wel eens rond zien rennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:18
neographikal schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:18:
* Thedr zwaait ook even :w

TheDr heet eigenlijk René en is op 't moment van schrijven nog net 21... Ik post (nog) niet veel hier, maar snuffel wel regelmatig even rond, met name reportages van auto's vind ik interessant (niet raden wat ik studeer :+), maar ook technische achtergronden interesseren me (zowel fototechnisch als cameratechnisch zeg maar...). Ook landschapsfoto's vind ik vaak wel interessant. Ik fotografeer zelf niet veel, speel af en toe met m'n broer(tje)s camera, die wel actief fotografeert. Wellicht later, als ik meer tijd/geld heb...
Ciao!

//offtopic aan plaats/schoolgenoten: 't zal weinig moeite kosten om me te betrappen op het genieten van een (wit)biertje in 't lokaal 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Thedr op 27-05-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, hier ook iemand van de FEM!
Maar of ik je rond heb zien rennen, Neo. Durf het eigenlijk niet te zeggen..

@Thedr: In het lokaal kom ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 21:38
Na een tijdje rond te hebben gekeken op GoT, toch maar lid geworden. En de laaste steeds meer actief in het FG subforum. In real-life noemen ze mij Jeroen en ben ik 17 jaar oud. Mijn fotogeschiedenis begon op koninginnedag 2006. Toen kocht ik daar op de rommelmarkt een statief en een Kobishi Megacam IV. De eerste dagen enthousiast in de weer geweest met die camera en op vakantie in Parijs veel foto's gemaakt. Toen ik thuis kwam was het resultaat echter :X en kreeg ik serieuze neigingen om dit |:( te doen. Dus een paar weken na die vakantie toch maar op zoek gegaan naar een wat betere camera. Omdat het budget niet erg groot was en gedeeld moest worden met andere hobby's een 2e hands HP Photosmart 720 gekocht. Deze camera gaf een goede kwaliteit, hij was alleen lomp groot en onder het opstarten kon je met gemak nog ff :Z. Na de zomervakantie op zoek gegaan naar een snellere camera waarbij ik het diafragma en sluitertijd handmatig kon instellen. Ondertussen was het fotograferen al een wat serieuzere hobby geworden en was het budget iets vergroot zodat ik een Konica Minolta Z10 kon kopen van mij zuur verdiende centjes :P . Hulde aan deze camera, hij presteert tot op de dag van vandaag (27 mei 2007) perfect en heeft nog nooit dienst geweigerd. Het grootte optische zoom-bereik van 8x zorgt voor een ontzettende flexibliteit. De laatste tijd begint het toch te kriebelen om de overstap naar de dSLR-wereld te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:48
Aangezien ik geregeld hier in FG te vinden ben, wordt het tijd iets meer van mijzelf te vertellen.
Mijn echte naam is Carel en ik woon in het noordelijk deel van Nederland, Hoogeveen om precies te zijn.
Fotograferen doe ik al vanaf mijn jeugd. Vroeger met mijn Pentax ME en later ook met een Pentax ProgramA erbij. Ik hou ervan mensen te fotograferen, close-ups en macro. Een tijdlang maakte ik ook (semi-professioneel) trouwreportages en portretten. De laatste tijd doe ik dit niet meer, te druk met andere zaken en trouwreportages kosten heel veel tijd. Met digitaal fotograferen ben ik min of meer toevallig in aanraking gekomen toen ik eens een DV-filmcamera had gekocht, een Sony DCR-TRV20E. Toendertijd een topmodelletje met een 1MP beeldsensor, waar ook een vrij goede fotofunctie op zat. Dit vond ik toch wel mooi, direct de foto's bekijken die je net genomen had... Nou, al gauw kwam er een Fuji 2600 bij, een prima cameraatje met 2.0 MP en 3x optische zoom. Na een jaartje begon de wens steeds sterker boven drijven om meer als met een SLR te werken. Een echte dSLR vond ik toen nog veel te duur, zodoende kocht ik in 2002 een Fuji S602. Een heel fijne camera met SLR-achtige trekken.
Wat ik alleen een minpunt vond aan de S602, was de lcdzoeker. Dat was het nou net niet! Als je het fijne, heldere beeld van een SLR gewend ben, dan krijg je hoofdpijn van een lcdzoeker. Vooral 's avonds of in slecht verlichte ruimtes is het beeld hierin slecht, en handmatig scherpstellen kan je dan al helemaal vergeten! Verder voelde ik me ook beperkt door de geringe groothoek (35mm)
Toen de Fuji S9600 uitkwam heb ik nog een tijdje getwijfeld om deze geweldige camera te gaan kopen. Deze heeft immers een betere groothoek! (omgerekend 28mm) Maar die lcdzoeker bleef hè!
Altijd heb ik een schuin oogje blijven houden op Pentax. En toen de nieuwste serie uitkwam (K10D/K100D,K110D) en de prijzen ook nog eens heel aantrekkelijk betaalbaar werden, kon het haast niet anders en ben ik toch gezwicht voor een Pentax dSLR. Aanvankelijk wilde ik de K100D halen, maar ik kon zo aantrekkelijk geprijsd aan een K110D komen, dat ik het voor lief neem dat deze uitvoering geen SR heeft. Verder zijn beide camera's wel identiek. Ach ik doe het mijn leven lang al zonder SR, en ben dit zo gewend. Ik heb de K110D met 18-55mm kitlens, een lens die overigens zeker niet tegenvalt!
Verder heb ik nog oude lenzen die ik hierop kan gebruiken: Pentax M 50mm/1.7 en 28mm/3.5, Tokina 28-70mm/3.5-4.0, Tokina 80-200mm/4.0 en een setje Pentax macro tussenringen.
Verder diverse flitsers, o.a. een geweldige Metz 45 CT-1, die ik aangesloten via een lichtgevoelig oogje (slave-unit) prima kan gebruiken op mijn digitale camera's. (rechtstreeks aansluiten is te link ivm te hoge spanning). Nog wensen? Genoeg! Maar op fotografiegebied bescheiden. Ik wil voorlopig alleen nog eens een 50-200mm (Pentax of Samsung) aanschaffen. Opzich kan ik me prima redden met de Tokina 80-200 (omgerekend 120-300mm), maar zo'n compact lensje is toch ook wel erg handig! :*)

[ Voor 198% gewijzigd door Vulcan750 op 29-05-2007 23:41 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221162

Pas deze week ontdekte ik dit forum en vind het dermete interessant dat ik een regelmatige bezoeker zal worden.
In 1972 begonnen met fotograferen. Eerst met een één of andere Russiche kleinbeeldcamera, wat later kocht ik mijn eerste spiegelrelex, een Praktica Super TL. Vanwege chronisch geldgebrek in die tijd alleen zwart/wit, waarbij ik de films toen op de rol kocht en die dan zelf in het donker in de cassette priegelde. Aangezien je dan nooit precies wist hoelang je die film had afgeknipt was het aantal opnames dat je kon maken altijd weer spannend. Ontwikkelen en afdrukken deed ik toen zelf.
Begin jaren 80 overgestapt op Pentax, achtereenvolgens de KM, de ME en de ME super. Het zwart/wit fotograferen maakte plaats voor dia's. Meest geliefde onderwerp was (en is nog steeds) stoomlocomotieven. Daartoe werden in de jaren 80 vele reizen ondernomen naar de DDR en Polen, waarbij ik duizenden dia's maakte.
Enkele jaren geleden overgestapt op digitale fotografie. Ik kocht een Fuji finepix S 3000. Op zich een lekkere camera zolang het onderwerp niet beweegt. En dat is bij rijdende treinen dus niet het geval. Het ding is dan gewoon te langzaam. Dus uiteindelijk een Canon EOS 350D aangeschaft waarmee ik nu volop aan het oefenen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimw
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03 19:51
Mijn naam is Wim de Winter, maar verschijnt hier als WimW op de fora. Ruim twintig jaar geleden kreeg ik m'n eerste camera, een Practica spiegelreflex. Al gauw ondekte ik dat ik het het leukste vond om bloemetjes te fotograferen. Het verwerven van de kunst schreed echter maar langzaam voort: goedkoop materiaal, weinig zin om me daarin te verdiepen en, naar later bleek, vooral: te trage feedback door de lange tijdspanne tussen opname en weerzien op het diascherm. Ik had dus veel last van onscherpte.

De digitale ontwikkeling heb ik een tijd lang aangekeken. Buitengewoon interessant, maar het duurde even voordat het gemak gepaard ging met (betaalbare) kwaliteit. Twee jaar geleden heb ik dan uiteindelijk een Canon 300D gekocht. Bewuste keuze? Och... ik had al een EOS omdat mijn vrouw er al eens een gekregen had en dat scheelt toch al gauw wat sjouwen in de rugzak als je allebei dezelfde accesoires kunt gebruiken.

Vanaf dat moment is fotografie toch wel een beetje een echte hobby geworden. Daarbij richt ik me vooral op ultra-macro met grote scherptediepte. Ik heb de macrofotografie gellerd bij Ruben Smit http://outdoorvision.nl/, maar ik doe het niet zoals mijn leermeester het graag zag. Ik documenteer extreem kleine details bij paardestaarten (planten) en mijn ideaal is een foto met zoveel mogelijk informatie erin. Dus, veel scherptediepte, alsof het kleine plantje een forse boom was, en losstaand tegen een zwarte achtergrond. Artistiek is een bonus die echt pas op de tweede plaats komt. zie voor een willekeurige selectie uit mijn paardestaartenonderzoek http://test.wisl.nl/equisetum.

De meeste foto's maak ik aan mijn bureau. Een zwaar tafelstatief, glasplaten als objectdragers, tien tot zestig cm tussenringen en balg, en allemaal Practicamateriaal met een verloopringetje naar de EOS. Elke foto maak ik in drie- tot vijftienvoud, telkens een beetje dieper scherpgesteld. Deze serie plak ik later weer aan elkaar tot een foto.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.google.com/image/WimwWimw/Rl8ngxnoEII/AAAAAAAAAPA/VDwF-cL8vAk/tweak.jpg

MSI Z77A-GD65, i3770t, 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144281

Hoi iedereen! Ik zal mezelf eens voorstellen hier, alhoewel dit stukje van GoT al langer bekend terrein is voor me. Ik ben Doménique, 22 jaar alweer en woonachtig te Breda. Ik studeer in Eindhoven, waar ik aan de TU de studie Industrial Design doe.

Fotografie is dus meer iets voor erbij, als hobby. Ik wilde overigens als kind nooit een camera, ik zag er het nut niet van in. Foto's nemen om ze daarna weg te stoppen in een plakboek? Nee. Toch ben ik overstag gegaan met een oude Konica 'compact' (vaste lens, manueel focussen). Zoveel flare dat de gemiddelde paranormaal begaafde of 'genverbrander' er weken plezier aan zou beleven :P

Enkele jaren terug een Konica Minolta Xg gekocht, een klein digitaal cameraatje die nog steeds vaak meegaat. Maar er valt niets aan in stellen en de kwaliteit laat te wensen over (o.a. productfotografie), dus als het goed moet heb ik een Nikon D50 achter de hand :) Erg fijn ding, dus die blijft nog wel even. Sindsdien heb ik meer interesse voor fotografie en bijkomend lurk ik hier regelmatig. Nu weet je ook wie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik zal mezelf ook maar even voorstellen :) hang hier al even rond, en heb ook wel eens wat replies gepost, maar nog niets serieus. Sinds deze week eindelijk een voor mijn doen fatsoenlijke camera, dus ik vond het tijd worden om mijzelf eens even voor te stellen.

Ik ben Lennard, 23 jaar, en kom uit Enschede. Ik studeer bedrijfskunde aan de Universiteit Twente (inmiddels al veel te lang :X). Fotograveren ben ik eigenlijk pas op de middelbare school gaan doen, na een fotocursus. Mijn eerste camera was een oude Praktika, met een 50 mm en een 150 mm.prime. Daarna een Canon AE-1 gekocht, en daar een tijd mee rond gelopen. Deze heb ik ook nog steeds. Ergens diep verstopt in de kast heb ik ook nog een oude Exacta camera van mijn opa liggen, die het nog zou moeten doen :P Na de middelbare school is de fotografie weggezakt, maar vorig jaar begon het toch weer te kriebelen.

Op dit moment heb ik een Panasonic DMC-FZ8, deze week gekocht na lang twijfelen tussen verschillende prosumers en dSLR's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221558

Ik zal me hier ook eventjes voor stellen.

Ik ben Patricia de Ryck, 23 jaar en ik werk als freelance journaliste. Fotograferen doe ik de laatste tijd veel voor mijn werk, maar het is ook één van mijn hobby's. Aangezien ik als klein meisje al met een spiegelreflex camera schoot werd het wel eens tijd dat ik dat ook digitaal ging doen. Die compact-cameratjes doen toch nooit wat ik wil. Vandaar dat ik een Pentax K10 heb aangeschaft. Mijn vriend (MandM noemt ie zich hier) heeft de Pentax K100. Aangezien we die meteen in de winkel mee konden nemen, zijn we daar dit weekend mee op pad geweest. Foto's genomen tijdens het Parkfeest in Oosterhout. Deze week krijg ik mijn toestel gelukkig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221647

Hallo, ik wil mezelf ook even voorstellen. Ik ben Daphne. Ik lees al geruime tijd mee in het FG, maar pas recentelijk heb ik een account aangevraagd, waardoor ik nu ook mag posten. :) Fotograferen is voor mij een leuke hobby, waar ik in de toekomst misschien meer mee wil gaan doen. Ik ben nu 23 en studeer nog, en vooral het gebrek aan tijd zorgt ervoor dat fotograferen vooral in de vakanties wordt opgepakt. Ik heb ongeveer 3 jaar geleden een analoge spiegelreflex camera gekocht, een Minolta Dinax 4, samen met een 28-105 lens. Hiernaast heeft mijn vriend een compacte digitale cam, een fujifilm finepix. De meeste dingen doe ik nog steeds met autofocus, maar als ik klaar ben met studeren wil ik wel een cursus volgen, zodat ik meer manual en met effecten kan gaan doen. In de tussentijd leer ik hier al erg veel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
Hier ook maar eens voorstellen dan ;)

Ik ben Rob, 29 jaar en sinds kort in het bezit van een 330D met wat speeltjes erbij.

Een fotoalbum is te vinden op www.tibirius.net/coppermine (zowel digi spiegelreflex als digi compactcamera).

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ChaserBoZ_ schreef op zondag 10 juni 2007 @ 15:55:
Ik ben Rob, 29 jaar en sinds kort in het bezit van een 330D met wat speeltjes erbij.
330d Dat is een BMW diesel, niks mis mee ;) Bedoel je de Canon 350D of de Canon 300D of?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Hallo,

Ik ben 4of9 (Ivo), 29 jaar, uit Breda.
Ik heb in het verleden wel eens het een en ander hier gepost (jaartje of wat terug) maar ben vanaf morgen in het bezit van mijn eerste DSLR (jeu!)

Voor ik hier ga posten zal ik vooral lurken en leren van anderen. Ik wil eerst mijn camera goed leren kennen (Nikon D80) door wat boeken te lezen en hier veel rond te hangen.

Ik ben erg geinterreseerd in de 1e en 2e wereld oorlog dus ik denk dat ik mijn tripje naar de Ieper van afgelopen november nog eens over ga doen en mijn foto's van toen ga vervangen (pentax optio S4i) met foto's van mijn nieuwe camera. Ook Verdun en Somme staan hoog op mijn verlanglijstje om daar eens te gaan fotograferen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:59

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik hang hier al tijdje op de gathering rond maar sinds een maandje of 6 in het FG gedeelte. Heb toen namelijk een Nikon D50 aangeschaft waar ik veel plezier aan beleef.

Ben nog druk bezig om alle fijne kneepjes te weten te komen oa. dankzij jullie hier allemaal !
Mijn interesses liggen toch wel bij macrofotografie en nachtshots. Zal tussendoor ook net wel wat vliegshows op de gevoelige plaat vastleggen zoals bijv. Air Tattoo in Engeland.

Werk momenteel met oa de kitlens en de 70-300 apo(+dcr-250 voor 'macro')
Deze maand komt er een statief bij en wil over een paar maandjes toch wel overstappen naar een D80.

iig alvast bedankt voor all nuttige info die jullie me gegeven hebben en nog zullen geven !! _/-\o_

Owja verder.. 25 jaar en uit centrum Tilburg. Vraag me wel af of hier meer tilburgers zitten om bijv keer te meeten en tips uit te wisselen enz.. met een groepje door de stad trekken foto's maken etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik hang al enige tijd rond op het fotografie gedeelte van dit forum, dit was vooral om me te orienteren op de overstap naar digitaal.
Ik fotografeer al een paar jaar en heb sinds september mijn eigen (zwart-wit) doka. (niet moeilijk: donker hok + schragentafel + chemiebakken + belichter).
Dinds dit weekend heb ik eindelijk de sprong gewaagt en op digitaal overgestapt, ik ben wel van plan om me ietwat in de discussies te mengen.

Ik ben trouwens 24 jaar oud en woon ergens in Tilburg.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje geinteresseerd in fotografie en alles wat eromheen zit...en ik dacht...nu zal ik mij maar eens voorstellen..en gelijk maar een vraag stellen...

Ik ben student, woon in amsterdam, heb een ixus 2 en speel graag met de digitale spiegelreflex camera's van mijn broertje en zusje...

Nu vroeg ik mij af: Hoe heette ook al weer de fotografie/film-techniek waarbij in een korte tijd veel camera's tegelijk in een halve cirkel een bepaald beeld fotograferen en later in een film omzetten...

het lijkt een beetje op bullet-time...alleen had een andere naam, maar ik kan er niet meer opkomen....het heeft ook te maken met time-lapse en slow-motion...alleen dan 3d. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Time Slice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Laatst online: 27-03 13:11
hi
Ik ben Victor, en ik wilde mezelf ook even voorstellen.
ik heb al wat gepost in het panorama topic, fotos welke gemaakt zijn met de kodak V603(compac)
en sinds kort ben ik een trotse eigenaar van een EOS 400D.
met de standaard 18-55 mm lens en ik heb een tamron 55-200mm lens gekocht.
niks speciaals dus. Maar leuk om mee te beginnen want ik moet nog veel leren!

Ik kom uit Almere.

Onderwerpen welke mij zeker trekken om fotos van te maken zijn:
Schiphol / vliegtuigen.
Landschap
Mensen (close up)

cheers

Victor

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224683

Ik zal me ook maar even voorstellen;

Ben Roel Willems, student Communicatie aan de HRO maar woon in Nijmegen.
Ik ben vanaf m'n periode kunstacademie druk bezig met fotografie.

Eerst met een analoge nikon F70 en een F5. Nu sinds kort digitaal met een D70. Daarbij gebruik ik een nikon 50 mm 1.8, Sigma 18-50, tamron 70-300 1.2 macro en een SB-600. En de nodige filters. Merk wel dat het digitaal toch heel anders werkt (en aanpak vergt) dan analoog dus dat is nog een beetje wennen en daarbij wist het de charmes van de doca, maar het is wel een stuk eenvoudiger geworden.
Ben de laatste tijd zeer geinteresseerd in flitsfotografie (vanwege de sb-600, voorheen nooit gefiltst). Verder fotografeer ik hoofdzakelijk landschappen/steden met veel kleur en portretten in zwart/wit.

Groeten,

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183948

Hallo iedereen.
Ik ben Art, en Ik ben nog een student. Net afgestudeerd van het MBO werktuigbouwkunde en ga verder met het HBO technische bedrijfskunde.
Ik heb sinds een half jaar een Nikon D50 met beide kitlenzen erbij gekocht gewoon om erin te komen.
Ben zeer geinterresseerd in de partyfotografie ervaring topics en volg nou al een tijdje al de gebeurtenissen daaromheen. Ga dit weekend namelijk ook weer vij een bevriende DJ fotograferen bij een feest waar hij draait. Ik zou erg graag foto's willen plaatsen maar ik heb geen idee hoe dat moet.
heb het al geprobeerd als een url maar waarschijnlijk doe ik wat fout want het komt alleen als tekst in het tekstvak.
Graag zou ik van iemand willen te weten komen hoe zoiets gaat.

Voor de rest fotografeer ik eigenlijk alles wat ik voor leuke dinge tegen kom als ik mijn camera bij me heb of als ik op pad ben.

Kijk er naar uit om mee te gaan doen in de gesprekken en discussies.

toi toi toi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zal mezelf ook eens voorstellen.

Ondertussen zit ik alweer zo'n 7 jaar op GoT en heb ik sinds gisteravond mijn eerste fatsoenlijke cam na een 1.3 megapixel Olympus en later een 3MP Olympus die ondertussen alweer 7 jaar oud is.
Mijn aanschaf van gisteravond:

Nikon D70s dig. camera,
Tamron macro-telelens 18-200 mm AF XR LD, F/3.5-6.3
Nikon speedlight SB600 flitser
Lowepro tas passend voor camera + lens
UV filter ter bescherming van de lens.

Nu maar eens flink experimenteren en veel lezen in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -?!-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 22:10
Omdat ik toch wel denk dat ik hier vaker ga komen, stel ik mij wel even voor.

Ik ben 18 jaar en woon in Castricum Mijn fotografie historie is niet echt lang. Heb het altijd wel leuk gevonden en m'n ouders hadden sinds 2002 een mooie camera, een pentax optio 550. Alles was handmatig instelbaar maar de kwaliteit van de foto's liet nog wel eens te wensen over en de snelheid was al helemaal niet om over naar huis te schrijven, kortom ik wilde mijn eigen camera. Eigenlijk direct dacht ik aan een dSLR maar had nog geen idee welke en had er toen ook nog lang het geld niet voor. Ondertussen veel onderzoek gedaan en hard gewerkt. Gister (jaja op een zondag) bij de media markt een D80 met 18-135 kitlens gekocht. Hij was in de aanbieding dus dat kwam goed uit. Ik heb niet echt iets waar ik graag foto's van maak, meestal zijn het natuur/omgeving foto's maar ik denk dat ik binnenkort ook ander soort foto's ga maken.

Ik hoop hier veel te kunnen leren en zal daarom waarschijnlijk veel meer lezen dan dat ik post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Laatst online: 26-06 14:34
Hier een intro van mij,
in 't echte leven ook gewoon mezelf, Niels dus. Ik ben momenteel 32 jaar jong,
en heb sinds mei 2007 een Nikon D80 camera (met 18-70 kitlens).
inmiddels de nodige accessoires aangeschaft, waaronder een SlingShot 200 rugzak,
een SB800 flitser, en een circular polarizer van B+W.
Eind augustus start ik met een serieuze cursus/workshop in Nijmegen, waar ik meer en meer
hoop te leren van en over de vele instellingen!

In het dagelijkse leven trouwens werkzaam bij een grote financiele dienstverlener
alwaar ik software analyseer en test in mijn functie als ISEB certified testanalist 8) .
Mochten er mensen uit de omgeving zijn die gezamelijk ergens heen willen om te fotograferen,
dan houd ik me aanbevolen (regio Noord-limburg).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
- Vanzelfsprekend is dit natuurlijk alleen bedoeld voor de mensen die ook daadwerkelijk veel in FG rond (gaan) hangen. Weet je van jezelf dus al dat je hier nooit meer terug komt, heeft het ook weinig zin om je voor te stellen...

- Houd het een beetje ontopic, geen HK-replies en onzin graag!