Als eerste post op dit forum wil ik mij even aan jullie voorstellen.
Ik ben een veertiger, getrouwd en wij hebben 2 kids, en leven in onze mooie hoofdstad.
Ik ben als 18 jarige gaan fotograferen.
Eerst met een Cosina ct-1, daarna volgde er een nikon FM en een Nikon F3.
In deze jaren ben ik de opleiding reportagefotografie aan de fotovakschool gaan doen, toendertijd een schriftelijke opleiding. Ik fotografeerde in die jaren voor een aantal lokale krantjes en deed wat ander fotolwerk naast mijn normale baan.
Door omstandigheden ben ik een hele andere kant op gegaan en heb 20 jaar niks meer met fotografie gedaan.
2 jaar geleden heb ik mijn oude hobby weer opgepakt, maar dan digitaal.
Begon met een Nikon D100, daarna een D200 en na verkoop van mijn oude analoge spullen die al 20 jaar in de kast stonden heb ik mijzelf verwend met de D700.
Verder bezit ik alleen prime's, Nikkor 28 2.8D, 50 1.4, 85 1.8, 105 2.0DC en 180 2.8.
Het feit dat ik met Nikon fotografeer is puur gebaseerd op mijn verleden (vertrouwen) en heeft niks te maken dat ik dit merk beter vind dan de concurrent(en).
Wat ik het leukste vind is portret, journalistiek en straat fotografie.
Misschien doet mijn bovenstaande verhaal suggereren dat ik een doorgewinterde fotograaf ben die perfecte platen schiet, dat is dus niet het geval.
Ik ben een hobbyist die plezier beleefd aan het fotograferen en mijn foto's zijn alles behalve perfect.
Vooral moet ik nog veel te leren op het gebied van fotobewerking.
Ik wil op dit forum over van alles van gedachte wisselen, maar wil vooral leren van anderen. Uiteraard sta ik open voor opbouwende kritiek.
Discussies over wat is beter C... of N... , dure of goedkope spullen doe ik niet aan mee.
Iedereen beleefd zijn/haar liefhebberij op een eigen manier, ongeacht de spullen.
Het was een heel verhaal als introductie