In dit topic eens geen geheugenkaartjes, maar film 
Welke film is aan te raden, welke juist weer niet? Wat is een leuk toestel. Waar kun je nog behoorlijk laten ontwikkelen. etc. Het kan hier!
Welke film is aan te raden, welke juist weer niet? Wat is een leuk toestel. Waar kun je nog behoorlijk laten ontwikkelen. etc. Het kan hier!
Camera's |
De groep analoge camera's is te groot om hier neer te zetten. Maar natuurlijk wordt de ene camera meer gebruikt dan de ander. Er is hier genoeg ruimte om te praten over verschillende bodies. Steeds meer mensen gaan nu weer analoog naast digitaal doen. Just for the fun. Andere schieten nog niet op digitaal. Welke camera heb jij? Wat vind je er juist zo fijn aan? |
Film |
![]() ![]() ![]() |
Ontwikkelen |
Hoewel dit natuurlijk beter in FGW past, lijkt het mij beter ook dit in dit topic te houden. Ontwikkel je zelf? Deel je Doka ervaringen! Of laat je het doen? Wat zijn goeie adresjes ervoor. |
Afdrukken |
Na het ontwikkelen komt meestal het afdrukken, doe je dit ook zelf? Welke methodes gebruik je? Gebruik je speciaal papier, of laat je het afdrukken door een centrale. |
Negatief scanners |
In deze moderne tijd is nabewerken op de pc natuurlijk erg fijn. Dus in plaats van direct afdrukken, met een tussen stop via de pc. Of misschien wel als einddoel de pc. Welke negatiefscanners zijn er. Wat zijn goede? Waar moet je op letten bij het aanschaffen van een nieuwe of gebruikte negatief scanner. |
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?