Een tijdje geleden kwam de oma van m'n vriendin met een oude camera aan, was van aar vader geweest. Een Zeiss Ikon Nettar met Novar-Anastigmat 75/6.3 lens. Dus een filmpje Fuji Pro 400h ermee geschoten, met een digitale afstandsmeter voor de focus en een 1000D met 50/1.4 als lichtmeter. 

Dit keer de foto's ook af laten drukken bij de HEMA, wat i.t.t. alleen ontwikkelen niet in 1-uurs-service kan. Omdat ik nog steeds niet helemaal overweg kan met Vuescan maar gewoon de afdrukken gescand. Ik was hevig verbaasd over de kwaliteit van de foto's, voor een camera uit 1949!
Helaas was de film niet helemaal strak op het tweede spoeltje gewikkeld toen ik de camera open maakte, vandaar de lichtlekken op een aantal foto's op Flickr...
Hier een paar resultaten:

.

.

Dit keer de foto's ook af laten drukken bij de HEMA, wat i.t.t. alleen ontwikkelen niet in 1-uurs-service kan. Omdat ik nog steeds niet helemaal overweg kan met Vuescan maar gewoon de afdrukken gescand. Ik was hevig verbaasd over de kwaliteit van de foto's, voor een camera uit 1949!
Hier een paar resultaten:

.

.