Nikon D70(s) - Deel 5

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Mijn D70 heeft vandaag een broertje gekregen O+

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/d1h.jpg

Een grote, dikke, gemene, sterke broer genaamd D1h ;)

Ik was al een tijdje opzoek naar een 2de (backup) camera, dus eigenlijk een 2de hands D70. Maar toen vond ik deze die vooral kwa snelheid ver boven de D70 uitsteekt, en hij was ook nog eens goedkoper dan vele D70's. :)

Vooral de AF met een 50/1.8 is echt ziek hard! :X En dit is vooral voor mijn (non af-s/usm/hsm) 80-200 een verademing. En de 5 fps en buffer voor 40 nef's, vergeleken met 3 fps en 4 nef's voor de D70 is ook nogal positief te noemen. :)

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

De "h" in "D1h" betekent natuurlijk niet voor niets dat dit Nikon's sportcamera's zijn ;)
Maar feli, lijkt me altijd leuk om nog een keer met zo'n probody te spelen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Tis ook 'maar' 2.7MP he ;) dus dan kan ie sneller :P
maar mooi ding hoor

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Vooral de AF met een 50/1.8 is echt ziek hard! :X En dit is vooral voor mijn (non af-s/usm/hsm) 80-200 een verademing. En de 5 fps en buffer voor 40 nef's, vergeleken met 3 fps en 4 nef's voor de D70 is ook nogal positief te noemen. :)
Welkom bij de pro-cam club, waar alles sneller, groter, en steviger is :) Ik heb z'n analoge zusje (of broertje) de F5, en ik kan me goed herkennen in je opmerkingen. Het ding is zeker wel zwaarder dan de D70, maar je hebt er o zo veel meer plezier van met zo'n tool in je handen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:31:
Tis ook 'maar' 2.7MP he ;) dus dan kan ie sneller :P
maar mooi ding hoor
Klopt maar veel van de dingen die ik schiet komen toch 'slechts' online te staan. Verder passen er meer foto's op een CF en gaat de raw-workflow sneller. Tis maar net hoe je het bekijkt. :)

Een D200 daarentegen perst er rawbestanden van +/- 15 MB uit, daar wordt je ook niet vrolijk van als je de foto alleen voor internet gebruikt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik had de D100 te leen en die maakt ook NEF's van >10MB, daar was ik ook niet blij mee. Compressed NEF's kan ie ook (dan zijn ze rond de 4-5MB, net als bij mijn D70) alleen wordt ie dan retetraag. Ben beniewd of dat bij de D200 ook zo is.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Weet iemand hoe je het aantal gemaakte foto's van de camera kan aflezen... ik heb me rot gezocht maar kom net nergens tegen

Twitter | Linkedin

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb hier en daar gelezen dat Irfanview dit moet kunnen

Instagram / YouTube

Verwijderd

Evil M@V schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 13:49:
Weet iemand hoe je het aantal gemaakte foto's van de camera kan aflezen... ik heb me rot gezocht maar kom net nergens tegen
Dat kan met het freeware programma Exif Viewer.

nb. Maar uiteraard moet de camera dat wel opslaan, de D70 doet het in ieder geval wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2006 14:36 ]

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Kan dat progje ook overweg met NEF's?

Verwijderd

Acid_Burn schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 17:43:
Kan dat progje ook overweg met NEF's?
ja

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Heb je mischien een linkje naar dat programma Exif Viewer is iets te generiek. Ik vind wel wat progjes, maar ze kunnen niet overweg met NEF's. Tevens zie ik in die progjes niet het total shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:01:
Heb je mischien een linkje naar dat programma Exif Viewer is iets te generiek. Ik vind wel wat progjes, maar ze kunnen niet overweg met NEF's. Tevens zie ik in die progjes niet het total shots.
Maar natuurlijk:

http://www.amarra.de/exif_uk.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

Ik weet niet of Irfanview met NEF's om kan gaan maar je kan wel aflezen hoevel foto's er zijn gemaakt bij een JPG'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik zie nu dat bij Kamera Express ze een aanbieding hebben, namelijk

Nikon D70s + Sigma 18-50mm + Sigma 55-200mm incl. Sigma Combi Tas voor 875euro

Zelf denk ik dat het slimmer is om het volgende aan te schaffen:

Nikon D70S + AF-S 18-70mm ED DX, Nederlands voor 839euro

En dan sparen voor:
Nikon AF-S 18-200mm F/3.5-5.6 G DX VR IF ED + HB-35, Nederlands

Ik vermoed dat de 18-70mm mij genoeg flexibiliteit geeft voor mij in het begin. Iemand een andere mening erover of doe ik er zo goed aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 18-09-2006 11:35 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je door wilt sparen voor de 18-200 VR is de vraag, wellicht dat je er achter komt dat er nog veel handigere lenzen zijn voor de eisen die je hebt, maar tja, dat is aan jou.

Ik zou zeker NIET de aanbieding van KE kiezen. De sigma lenzen zijn naar mijn mening qua kwaliteit niet te vergelijken met de 18-70 van Nikon.
Die 40 (of zo) euro die je bespaart zou ik zeker in een goede tas investeren, waar je later ook nog wat ander glaswerk in kwijtkan.

n.b. Houd er wel rekening mee dat ik het niet vervelend vind om regelmatig lenzen te wisselen, maar als je kiest voor de aanbieding in combinatie met de sigma lenzen, denk je er net zo over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:51:
Of je door wilt sparen voor de 18-200 VR is de vraag, wellicht dat je er achter komt dat er nog veel handigere lenzen zijn voor de eisen die je hebt, maar tja, dat is aan jou.

Ik zou zeker NIET de aanbieding van KE kiezen. De sigma lenzen zijn naar mijn mening qua kwaliteit niet te vergelijken met de 18-70 van Nikon.
Die 40 (of zo) euro die je bespaart zou ik zeker in een goede tas investeren, waar je later ook nog wat ander glaswerk in kwijtkan.

n.b. Houd er wel rekening mee dat ik het niet vervelend vind om regelmatig lenzen te wisselen, maar als je kiest voor de aanbieding in combinatie met de sigma lenzen, denk je er net zo over...
Precies, maybe dat ik uiteindelijk een hele andere lens wil kopen. Tijd zal het leren :)

Lenzen verwisselen zal ik uiteindelijk wel aan moeten geloven, hoort bij het vak. Vooral als je een aansluitende lens koopt (ipv een overlappende).

Ik had al een bruin vermoeden dat die sigma's onder zouden doen, wilde het gewoon zeker weten, sinds het om aardig wat geld gaat :) Thx 4 the info

[edit]
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:22:
Kijk anders ook eens in het volgende draadje:

Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0

Daar wordt heel wat afgepraat met name over de verschillende lenzen.
Is een bekend draadje ja :)

[ Voor 13% gewijzigd door aramdin op 18-09-2006 15:23 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders ook eens in het volgende draadje:

Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0

Daar wordt heel wat afgepraat met name over de verschillende lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

MBV schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:50:
Moet je even terugbladeren, volgens mij was er iemand die het met een fake-accu wel had en een echte niet. Vrij simpele verklaring: spiegel heeft even redelijk veel stroom nodig, voltage zakt (vanwege slechte kwaliteit van de batterij) en je spiegel zit dan maar halverwege.

Magoed, je loopt daar weinig risico op in een grip. Daar zitten toch 2 accu's parallel? Dan zal je dat probleem dus nooit hebben :) De grip geeft alleen de stroom door, en zal dus net zo weinig problemen geven als de accu er rechtstreeks instoppen.
Ja ik. En reproduceerbaar. Met de originele accu geen last, met de fake als ie net van de lader komt ook niet, maar na b.v. een week (dan is er nog niets te zien qua afname in het schermpje) kan ik geen burst meer schieten van meer dan 3 pics. Dan gaat ie hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik heb een vraagje over de ISO waarden van de D70:
Ik las dat deze geen ISO100 stand heeft?
Ik dacht dat Digitale SLRs het beste functioneren op stand ISO100? Volgens mij word dit zelfs in de fotovakschool geleerd?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Laatst online: 09-07 18:50
Nikon vindt dat de ISO-200 genoeg ruisvrij is om als minum instelling te kunnen dienen. Niet iedereen is daar dan ook even gecharmeerd van :)

Je kan wel een stop overbelichten in RAW mode en dan in photoshop de boel weer donkerder maken. Krijg je effectief ISO-100

Ik geloof trouwens dat de D80 wel weer ISO-100 heeft...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
Wat vind de gemiddelde D70-tweaker dan van de ISO-200 setting? Merk je er iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnijland
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 16:19
Ik ben sinds 1,5 week eigenaar van een D70s. Prachtding, ideaal om mijn fotovaardigheden op te schroeven. Tijdens het verkennen/uitproberen van het toestel heb ik een instelling gemaakt die in niet meer kan veranderen. Het is een instelling met het "focus selectorlock" (schuifje met een L aan de achterzijde, rechts naast het scherm).
Het focusveld staat bij mode p, s, a, m op het rechterpunt om scherp te stellen. in het boekje (p. 66) staat dat ik die kan wisselen met de pijltjes toetsen. maar hoe? ik krijg het niet voor elkaar.

Ik kan bij p, s, a en m wel wisselen van enkel, naar dynamisch en dichstbijzijnd. Maar kan dus, in "enkel veld" modus, niet wisselen van veld.

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
het schijfje van de lock ( L ) halen, dan kun je het focuspunt weer veranderen met de selector. Zet 'em weer op L en het is weer geLocked
Kwartjuh schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:45:
Wat vind de gemiddelde D70-tweaker dan van de ISO-200 setting? Merk je er iets van?
Ik ben niet positief over de ruiswaarden van de Nikon. Soms (behoorlijk vaak) vind ik zelfs iso200 teveel ruis hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door brooks123 op 20-09-2006 01:29 ]

signature

• Mnijland
  • Laatst online: 02-09 16:19
bedankt Brooks voor de info. gister na het posten toch nog door gegaan met uitzoeken en ik heb het toen toch nog voor elkaar gekregen.
Ik had het verkeerd begrepen. ik dacht dat het puntje de lock was. dom, maar goed. iig bedankt.

en over die iso 200. geen problemen mee. maar misschien ligt het aan mijn beperkte kennis met dSLR

Zwarte doosjes met de tekst "Nikon" + wat lichtdoorlatende lensdoppen || www.marcosplaten.nl

Verwijderd

Kwartjuh schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:45:
Werkt best, niks mis mee. Je gaat alleen echt ruis zien als je een ISO-200 plaat bijvoorbeeld +2EV gaat boosten in je raw-converter. Maarja dan moet je maar zorgen dat dat niet nodig is :)

Maar goed ik heb zelden situaties mee gemaakt waarbij ik het jammer vond dat ik geen ISO-100 had.

Verwijderd

Ruis op ISO 200? Nog nooit gezien, maar tja....

Sorry voor mijn vreselijke stupiditeit, maar ik maak er foto's mee waar ik trots op ben en die mensen in mijn omgeving heel erg mooi vinden. Inderdaad dat zijn niet bepaald pixelfreaks, maar bijvoorbeeld wel twee mensen die regelmatig bruidsrapportages doen.

Voor de duidelijkheid: Ik schiet niet in RAW, maar in maximaal grote, maximaal resolutie JPG's die ik normaal maximaal op 20*30 af laat drukken. Voor een speciale gelegenheid heb ik ook een keer 1/3e van een foto op 20*30 af laten drukken en ook in dat geval was er geen ruis te zien.
De fotograaf waar ik de foto af liet drukken vond van wel, maar het ging om witte puntjes die gewoon in de kleding van het onderwerp zaten.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:11:
Ruis op ISO 200? Nog nooit gezien, maar tja....

Sorry voor mijn vreselijke stupiditeit, maar ik maak er foto's mee waar ik trots op ben en die mensen in mijn omgeving heel erg mooi vinden. Inderdaad dat zijn niet bepaald pixelfreaks, maar bijvoorbeeld wel twee mensen die regelmatig bruidsrapportages doen.

Voor de duidelijkheid: Ik schiet niet in RAW, maar in maximaal grote, maximaal resolutie JPG's die ik normaal maximaal op 20*30 af laat drukken. Voor een speciale gelegenheid heb ik ook een keer 1/3e van een foto op 20*30 af laten drukken en ook in dat geval was er geen ruis te zien.
De fotograaf waar ik de foto af liet drukken vond van wel, maar het ging om witte puntjes die gewoon in de kleding van het onderwerp zaten.
Volgens mij heb jij ook een D50 of niet? Die heeft duidelijk minder ruis dan de D70...

Verwijderd

En ik maar denken dat de ruis vooral wordt veroorzaakt door de Chip en laat de chip in de D50 now dezelfde zijn als die in de D70S

(Of heb ik hier ook weer wat gemist?)

• DRAFTER86
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:40:
En ik maar denken dat de ruis vooral wordt veroorzaakt door de Chip en laat de chip in de D50 now dezelfde zijn als die in de D70S

(Of heb ik hier ook weer wat gemist?)
Bekijk de review van dpreview betreffende de D50 maar eens ;)
http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page17.asp

• Arfman

Arfman

Drome!

Nog nooit problemen gehad met ruis op ISO200. Tot ISO800 vind ik het goed bruikbaar, en zelfs dat heb ik nauwelijks nodig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Alleen bij een strak blauwe lucht zie ik wat 'ruis' op iso200, maar dat is niet storend.
Maar als ik een foto wil maken met een lange sluitertijd of een groot diafragma kan het irritant zijn,
maar met een ND filter of een pola filter is dat op te lossen.

• Kwartjuh
Ok, nu begin ik echt te twijfelen... is deze ruis alleen te zien door 'pixelneuqers' of is dit echt een serieus probleem aan de D70s?

• Mavvie
Kwartjuh schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:39:
Ok, nu begin ik echt te twijfelen... is deze ruis alleen te zien door 'pixelneuqers' of is dit echt een serieus probleem aan de D70s?
Idd veel te veel 'pixelneuqers' hier

Twitter | Linkedin

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Pixelneukerij

Ik heb een camera die nog veel meer ruist. Toch kan ik zonder enig probleem of ruisreductie op iso 1600 afdrukken (10x15). Of op iso 800 20x30. Bij beide voorbeelden is er op de afdrukken met het blote oog geen ruis te zien.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
inderdaad of iemand die écht niet kan belichten...

• Gerd
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 18:53
Afbeeldingslocatie: http://www.fotoapparatuur.nl/photos/FotoThumb.asp?FTO_ID=15271

Deze foto heb ik op 1600 ISO geschoten (noodgedwongen vanwege het weinige licht en de onmogelijkheid om te flitsen tegen het glas van het aquarium). Er zitten wel vlekjes in het water, maar veel van die vlekjes worden veroorzaakt door viezigheid in het water.

Voorlopig doe ik m'n D70s niet weg omdat 'ie teveel ruis zou produceren. :)

• Arfman

Arfman

Drome!

Ruis is voor mij ook nog nooit een issue geweest. Bovendien vind ik de Nikon ruis ook helemaal niet erg om te zien, of het moet van die ruis zijn omdat je slecht hebt belicht oid., maarja. Zelfs dan nog.

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:28
Druk de foto eens af en kom dan tot de conclusie dat de ruis echt amper zichtbaar is :)

• MBV
  • Laatst online: 21:14

MBV

Gerd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 22:25:
[afbeelding]

Deze foto heb ik op 1600 ISO geschoten (noodgedwongen vanwege het weinige licht en de onmogelijkheid om te flitsen tegen het glas van het aquarium). Er zitten wel vlekjes in het water, maar veel van die vlekjes worden veroorzaakt door viezigheid in het water.
Probeer het volgende eens: maak je foto een klein beetje schuin t.o.v. het aquariumglas. Ik durf voor €50 te wedden dat je geen reflecties van het glas meer ziet. Basis optica: hoek van inval = hoek van uitgang
Voorlopig doe ik m'n D70s niet weg omdat 'ie teveel ruis zou produceren. :)
helemaal mee eens :)

• Gerd
MBV schreef op donderdag 21 september 2006 @ 23:35:
[...]

Probeer het volgende eens: maak je foto een klein beetje schuin t.o.v. het aquariumglas. Ik durf voor €50 te wedden dat je geen reflecties van het glas meer ziet. Basis optica: hoek van inval = hoek van uitgang
Klopt ook wel, maar ik hou er ook nog eens van niet als een dolle te flitsen in een museum (of in dit geval een zee-aqarium)

Verwijderd

Ach, zien de vissen ook eens sterren :).

Maarre, ruis is geen probleem op de D70s. Ik heb ook een Canon PowerShot S2 IS,
maar wat een verschil!!

• Gerd
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:11:
Ach, zien de vissen ook eens sterren :).

Maarre, ruis is geen probleem op de D70s. Ik heb ook een Canon PowerShot S2 IS,
maar wat een verschil!!
In het voordeel van de D70s?

Verwijderd

Gerd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:52:
[...]

In het voordeel van de D70s?
Wat denk je zelf :+

• aramdin
Bwahahah geniaal :) Argh ik kan niet wachten totdat ik hem ga kopen (nog een kleine 2 weken)...

Instagram / YouTube

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Om even terug te komen op het 'ruis + ISO 200' issue: Ik heb zelf nog nooit (!!!!) problemen met ruis bij ISO 200 gehad...volgens mij moet je dan echt gekke dingen doen...

Ik zal de ISO van foto #1 uit [showcase] Australie 2006 eens opzoeken. Ik dacht dat dat 200 of Het is 400 was...maar met een sluitertijd van 2 seconden zou daar volgens mij behoorlijke ruis in moeten zitten, en dat zit er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Mooie showcase gast, hulde!

Even iets heel anders; welke tas gebruiken jullie icm met de D70(s)?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
aramdin schreef op zondag 24 september 2006 @ 00:27:
Mooie showcase gast, hulde!

Even iets heel anders; welke tas gebruiken jullie icm met de D70(s)?
Nou ik had deze, http://www.lowepro.com/Pr..._camera/CompuDaypack.aspx, nadat ik hem een dag had viel mijn camera eruit en was ik hem 10 weken kwijt. Kapotte sluiter. Heb de tas geruild tegen deze, http://www.lowepro.com/Pr...tal/SlingShot_200_AW.aspx en die is weliswaar iets kleiner maar bevalt goed!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

heb ook de Lowepro CompuDaypack en bevalt prima!!!
Overwoog ook de Slingshot, maar vind ik toch te klein. In de CompuDaypack past achterin een laptop of tijdschriften...of een statief :)..trui...boterhammetjes...eeh..noem maar op...

er is overigens een speciaal 'tassen topic': Centraal Fototas Topic - Deeltje 2

[ Voor 54% gewijzigd door ForrestX op 24-09-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Thx voor de input! Dat topic had ik nog niet gezien. Maar d8, laat ik het gelijk aan de D70(s) eindgebruikers vragen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik zie hier net (login vereist) dat Nikon ook een nederlandse handleiding online heeft staan. Hulde, eindelijk zijn we af van dat gezeur over "grijze" import.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ik en mijn d70s hebben ruzie... ik snap niet waarom de af assist het alleen doet in de auto stand. is dit normaal? of is dit ergens aan te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 07:37

Barrycade

Through the...

Om jullie ruzie te sussen :): in het (uitgebreide) menu kan je selecteren of het AF assist lampje aan of uit moet. Auto is echt auto (n00be-mode ;)) dus zal je het lampje waarschijnlijk uit hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Laatst online: 16-05 11:15
littlejoannes schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:00:
Om jullie ruzie te sussen :): in het (uitgebreide) menu kan je selecteren of het AF assist lampje aan of uit moet. Auto is echt auto (n00be-mode ;)) dus zal je het lampje waarschijnlijk uit hebben gezet.
nope, af hulplicht staat op on, maar doet het alleen op auto. vandaar dat we ruzie hebben. Heb al gereset, (dat knopje aan de onderkant, en het menu reset) maar hij weigert gewoon |:(

OPLOSSING: af-assist werkt niet als tie op af-c staat

pas leek de lichtmeter ook iets van slag, maar daar heb ik tot nu toe geen reproduceerbare resultaten mee.

[ Voor 13% gewijzigd door keluwak op 11-10-2006 12:35 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

iemand wel eens het probleem gehad dat zijn autofocus het niet doet met zijn Kit Lens?
Was me nooit echt opgevallen omdat ik het eigenlijk nooit gebruik.
Maar nu ik met sport wat dingen wil doen kwam ik er achter dat die niet werkte...... Maar wellicht makelijke oplossing voordat ik naar de winkel ga om nieuwe te vragen.

[ Voor 58% gewijzigd door Blerf op 11-10-2006 13:36 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Heb dan eindelijk sinds gister de D70s (Kit) in mn bezit, wat een openbaring tov mn Powershot A80 zeg geez! Moet eerst even uitvinden waar alles voor is, wat een mogelijkheden :D

Nu weer sparen voor aanvullende lenzen :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 07:37

Barrycade

Through the...

marty26 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:35:
iemand wel eens het probleem gehad dat zijn autofocus het niet doet met zijn Kit Lens?
Was me nooit echt opgevallen omdat ik het eigenlijk nooit gebruik.
Maar nu ik met sport wat dingen wil doen kwam ik er achter dat die niet werkte...... Maar wellicht makelijke oplossing voordat ik naar de winkel ga om nieuwe te vragen.
Wil je hiermee aangeven dat je altijd Manueel Focust of dat je normaal de Kitlens niet gebruikt?

Als het het eerste is: knopje op body en lens alle bij op AF?
Bij het 2e geval: knopje op lens op AF?
Bij het 2e geval: doet ie het wel bij andere lenzen? Dan is je Kitlens waarschijnlijk overleden. Je zou nog even kunnen checken of je contactpunten niet vies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

littlejoannes schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:03:
[...]

Wil je hiermee aangeven dat je altijd Manueel Focust of dat je normaal de Kitlens niet gebruikt?

Als het het eerste is: knopje op body en lens alle bij op AF?
Bij het 2e geval: knopje op lens op AF?
Bij het 2e geval: doet ie het wel bij andere lenzen? Dan is je Kitlens waarschijnlijk overleden. Je zou nog even kunnen checken of je contactpunten niet vies zijn.
Ik gebruik de functie nooit. Wel de lens die gebruik ik altijd. Ik zal die contacten eens schoon maken en kijken wat dat doet. Daarna eens andere kit lens gebruiken en eens zien of dat werkt.

Tnx voor de hulp :D

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Nu online
marty26 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:18:
[...]

Ik gebruik de functie nooit. Wel de lens die gebruik ik altijd. Ik zal die contacten eens schoon maken en kijken wat dat doet. Daarna eens andere kit lens gebruiken en eens zien of dat werkt.

Tnx voor de hulp :D
Misschien verwar je autofocus met continuefocus? Ik ken niemand met een DSLR die enkel manueel focust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 21:14

MBV

en heb je dat kleine schakelaartje op de linkerkant van je lens al overgehaald? Daar staat ook AF/M en M bij, oftewel is aan/uitschakelaar voor je AF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

DRAFTER86 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:26:
[...]

Misschien verwar je autofocus met continuefocus? Ik ken niemand met een DSLR die enkel manueel focust...
Aangenaam: Marty :P
nee ik ga het ff checken wat het klopt toch niet helemaal. En dat knopje zit helemaal goed.
Puntjes schoonmaken etc en nog eens testen ik hou jullie op de hoogte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
aramdin schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:53:
Heb dan eindelijk sinds gister de D70s (Kit) in mn bezit, wat een openbaring tov mn Powershot A80 zeg geez! Moet eerst even uitvinden waar alles voor is, wat een mogelijkheden :D

Nu weer sparen voor aanvullende lenzen :)
Heerlijk cameraatje he ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Joazeker! Vooral als je dat ding ff in je hand hebt gehouden, alles daarna voelt gewoon "puny" aan...Wist niet dat mn telefoon (Nokia N90 aka bakbeest) zo licht was ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
aramdin schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:35:
Joazeker! Vooral als je dat ding ff in je hand hebt gehouden, alles daarna voelt gewoon "puny" aan...Wist niet dat mn telefoon (Nokia N90 aka bakbeest) zo licht was ;)
Ja dat alleen al, ik heb laatst een canon 350D vast gehad maar dat voelt toch wel een stuk goedkoper, knopjes schermpje. Lens(je) wat er bij zit (niet om nu gelijk de Canon 350D af te zeiken maar ik vind het nix)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Build quality staat los van de plaatjes die je ermee schiet ;)

Mn Zwager heeft een 350D met een 18-200 Sigma. Dat voelde al goed aan, maar wist meteen al dat ik geen 350D wilde hebben, nadat ik de D70s in mn handen gedrukt kreeg.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
aramdin schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:07:
Build quality staat los van de plaatjes die je ermee schiet ;)

Mn Zwager heeft een 350D met een 18-200 Sigma. Dat voelde al goed aan, maar wist meteen al dat ik geen 350D wilde hebben, nadat ik de D70s in mn handen gedrukt kreeg.
Nee klopt idd, maar een camera die lekker in de hand ligt en degelijker aanvoeld is toch fijner om mee te werken

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Precies :)

Hoe staat men hier trouwens tegenover Microdrives? Er is nu een Inkoopactie waar je MagicStor 4GB Microdrives voor onder de 50e kan kopen.

[edit]
Tot nu toe lees ik meer negatieve dingen dan positieve dingen over de Microdrive.

[edit2]
Never mind, ik zie er al vanaf, volgens mij ben ik al beter af met een willekeurige snelle CF kaart.
-Is een 133x kaart echt nodig of voldoet een 100x speed kaart ook?
-Iemand ervaring met bv PQI als merk voor CF? Ik ken ze alleen van normale geheugenreepjes.

Zie waarom: 4GB PQI CF 100x voor 75euro

[edit3]
Heb net nog een betere deal gevonden: pricewatch: Compact Flash 4GB (Apacer Photo Steno Pro III)

Heb Apacer gemailed of het geheugen 100% compatibel is met de D70s, nu maar even afw8en.

[ Voor 85% gewijzigd door aramdin op 12-10-2006 00:53 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mogelijkheid om een nieuwe Nikon D70 body inclusief toebehoren te kopen voor een prijs van €475
Zelf denk ik dat dit een zeer nette prijs is. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt nieuw in doos? tja.... koopje zou ik zeggen, zeker als het de D70s is.
Zo goedkoop zou ik haast een adder onder het gras gaan verwachten (vergelijk maar met de pricewatch... pricewatch: Nikon D70s (6MP) (615 euro voor enkel de body))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 12:37 . Reden: prijs aangepast, slordig gelezen in pricewatch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

aramdin schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:24:
[edit2]
Never mind, ik zie er al vanaf, volgens mij ben ik al beter af met een willekeurige snelle CF kaart.
-Is een 133x kaart echt nodig of voldoet een 100x speed kaart ook?
-Iemand ervaring met bv PQI als merk voor CF? Ik ken ze alleen van normale geheugenreepjes.
Mijn Lexar 80x is al snel genoeg.............

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Ik zag dat er nieuwe firmware's uit zijn voor de duurdere nikon camera's heeft iemand enig idee of er ook nog een nieuwe firmware komt voor de D70s?

Lexar zijn zeker goeie kaartjes heb er hier nu 2 een 80x en een 133x die 80 is een keer door een onzekere reden onleesbaar geworden maar met een tooltje van Lexar kon ik zo alle foto's onbeschadigd terughalen, kaartje geformateerd en werkt weer zoals normaal!

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 12:27:
Echt nieuw in doos? tja.... koopje zou ik zeggen, zeker als het de D70s is.
Zo goedkoop zou ik haast een adder onder het gras gaan verwachten (vergelijk maar met de pricewatch... pricewatch: Nikon D70s (6MP) (615 euro voor enkel de body))
Echt nieuw in doos. Heb de camera via een veiling gekocht waar ik zelf al erg goed ervaringen mee heb. Dus het gaat hier echt om nieuwe producten. btw Het is de Nikon D70 niet de D70s versie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:22:
[...]

Echt nieuw in doos. Heb de camera via een veiling gekocht waar ik zelf al erg goed ervaringen mee heb. Dus het gaat hier echt om nieuwe producten. btw Het is de Nikon D70 niet de D70s versie
firmware erover heen en je hebt het meeste al van de D70s, alleen het schermpje bijvoorbeeld zal er niet door groeien :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Zo nou alles getest mbt autofocus... En niks schijnt te werken.
Ben bij die gasten waar ik hem vandaan heb geweest en die wouden me ook niet een nieuwe geven omdat die uit de maand aug komt... Dus vette pech camera 2weken weg.
Naja pas na ADE want tot die tijd kan ik hem niet missen. Hopenlijk word het wel in 1x goed gedaan.
Zijn er beetje goeie ervaringen met de Nikon Servicedesk? of moet ik nu alvast gaan schelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
marty26 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:34:
Zijn er beetje goeie ervaringen met de Nikon Servicedesk? of moet ik nu alvast gaan schelden :P
Begin maar vast te schelden :( Zie mijn posting in ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
fotojunk schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:57:
[...]

Begin maar vast te schelden :( Zie mijn posting in ander topic.
Toen was het nog INCA, nu is het gewoon Nikon Nederland

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

En die zijn ook erg traag. Het duurt nu sowieso 6 weken voordat je issue in behandeling wordt genomen. Ik ben mijn camera nu al ruim 9 weken kwijt. Gelukkig kan ik bij de winkel camera's lenen. Dit weekend heb er 1 nodig. Dus pakken ze daar gewoon een nieuwe uit doos uit het schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Leuk voor de mensen die denken dat ze een nieuwe camera kopen. Welke winkel werk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik werk daar niet. Deze zal teruggezet worden als demo model. Dit gebeurde dus puur omdat ze geen demo/leen toestel meer hadden liggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Acid_Burn op 13-10-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Damm 9weken :? dan word ik echt gek. Hoop maar dat het bij mij niet zo lang duurt maar dat is gewoon dik 2.5maand :? Krijg je geld toe van ze voor de tijd dat je er niet mee kunt werken...........
Naja ik zal jullie op de hoogte houden volgende week ADE die maandag gelijk weg. En dan maar hopen dat het bij mij sneller gaat. Want 6weken vind ik ook echt niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hoe schieten jullie je fotos btw? Met de Digital Vari Programs of met 1 vd 4 advanced modussen (P/A/S/M)?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX

ForrestX

aramdin schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:52:
Hoe schieten jullie je fotos btw? Met de Digital Vari Programs of met 1 vd 4 advanced modussen (P/A/S/M)?
helmaal afhankelijk van de situatie...als ik de tijd heb om meerdere shot te maken vaak 'M', 'P' of 'A'..als dan niet in combinatie met bracketing...als het snel moet en neit zo nauw luistert wil ik er nog wel eens een Portret stand of Landscape (night) ingooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zo eindelijk mijn D70 weer terug. 12 augustus opgestuurd, vandaar weer terug. Echt snel zijn ze niet bij het Nikon service centrum. Maar goed, wel gratis gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Vind het eigenlijk niet kunnen zeggen. zo lang je camera naar de reparatie.. jezus... Je zou bijna naar andere merken gaan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Acid_Burn schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:07:
Zo eindelijk mijn D70 weer terug. 12 augustus opgestuurd, vandaar weer terug. Echt snel zijn ze niet bij het Nikon service centrum. Maar goed, wel gratis gerepareerd.
Geen leentoestel gekregen? Zou echt niet zo lang zonder camera kunnen

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

De winkel was gelukkig zo service gericht dat ik een leentoestel kon krijgen wanneer dat nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil M@V schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:46:
[...]
Geen leentoestel gekregen? Zou echt niet zo lang zonder camera kunnen
Als je tv stuk is en die wordt opgestuurd naar de fabriek, krijg je dan ook een leen-tv?

Als je nu bij een D2X of 1Ds mkII nog een leen toestel zou krijgen dan zou ik dat nog enigszins kunnen begrijpen. Maar bij toestellen die meer voor de grote markt zijn gemaakt (D50/70, 300/350D enz) lijkt me dat geen haalbare kaart.

Dat is ook een van de redenen dat ik 2 body's heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Helaas heeft niet iedereen geld voor 2 bodys ;) Maar het is duidelijk een stuk redundancy!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:38:
[...]

Als je tv stuk is en die wordt opgestuurd naar de fabriek, krijg je dan ook een leen-tv?

Als je nu bij een D2X of 1Ds mkII nog een leen toestel zou krijgen dan zou ik dat nog enigszins kunnen begrijpen. Maar bij toestellen die meer voor de grote markt zijn gemaakt (D50/70, 300/350D enz) lijkt me dat geen haalbare kaart.

Dat is ook een van de redenen dat ik 2 body's heb.
Vindt ik nou niet echt een vergelijking.. een TV of een DSRL

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil M@V schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:24:
[...]
Vindt ik nou niet echt een vergelijking.. een TV of een DSRL
Het is allebei consumenten elektronica, een luxe artikel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:35:
[...]

Het is allebei consumenten elektronica, een luxe artikel dus.
Hoeft niet, kan ook je werk zijn (foto's schieten)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Evil M@V schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:37:
[...]

Hoeft niet, kan ook je werk zijn (foto's schieten)
sommige mensen kijken tv als beroep....huisvrouw heet dat geloof ik })

Ben het met je eens dat voor sommige mensen een camera missen geen optie is.
Voor een groot gedeelte zullen die mensen toch met een 1d, 5d of d2x ofzo schieten, waarbij ze misschien ook wel een leentoestel makkelijker geven. De series tot 30D zeg maar is ook voor veel consumenten haalbaar, waardoor het een massaproduct geworden is, om daarvoor nou leentoestellen te gebruiken zal je wel een hoop nodig hebben.
Ligt toch een beetje aan de prijs van het toestel en doelgroep.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 08:38:
Ja, laatst ging m'n TV kapot en in de winkel vroeg men of ik zo lang een andere TV mee wilde hebben. Dit was wel een Loewe TV, dus dat kan het ook nog zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort neem ik de stap om de D70s aan te schaffen(keuze voor dit toestel na lang overwegen vastgesteld)
Maar alleen met een camera ben je er niet. En om geen fouten te maken wil ik nog een paar vragen stellen. :) En omdat dit een topforum is wat ik regelmatig bezoek vanwege jullie expertise ben ik hier wel goed voor mijn vragen ;)
Vragen bij de aanschaf van een geheugenkaartje.
Op deze site zag ik bij "Meest populaire accessoires voor dit product" deze kaartjes staan:

Sandisk CF Extreme III 1Gb 133x €74.00
Sandisk CF Extreme III 2Gb 133x €126.00
Sandisk CF Ultra II 1Gb 60X €59.00
Sandisk CF Ultra II 512Mb 60X €36.00

Maar ik neem aan dat het formaat van die kaartjes verschild. Mijn vragen zijn nu:
- Welke kaartjes zijn nou wel geschikt voor de D70s ?
Ultra II en Extreme III, of alleen Ultra II ? (Bij de specificaties staat namelijk: CompactFlash 1 & II en microdrive)
- Wat is beter(als de extreme mogelijk is) 1x een 2gb Kaart of 2x een 1gb kaart?
(met betrekking tot snelheid, eventueel het kapot gaan van het kaartje(dan zou 2x 1gb fijner zijn zodat je nog iets hebt om op terug te vallen)

En dan heb ik ook nog een vraag over UV filter. Deze heeft grotendeels ook de bedoeling, het beschermen van de lens zoals dat ook in de FAQ voorkwam. Daarin staat ook dat je niet moet bezuinigen op je UV filter.

De D70s heeft als ik mij niet vergis een 67 mm Filter nodig, toch?
Dan geeft dezelfde site als hierboven deze keuzes: Link naar site

Welk filter raden jullie mij dan aan?

Alvast hartelijk dank voor een reactie :D

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Laatst online: 22:53

QuasaR

One ring to rule them all

Verwijderd schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:59:
Binnenkort neem ik de stap om de D70s aan te schaffen(keuze voor dit toestel na lang overwegen vastgesteld)
Maar alleen met een camera ben je er niet. En om geen fouten te maken wil ik nog een paar vragen stellen. :) En omdat dit een topforum is wat ik regelmatig bezoek vanwege jullie expertise ben ik hier wel goed voor mijn vragen ;)
Vragen bij de aanschaf van een geheugenkaartje.
Op deze site zag ik bij "Meest populaire accessoires voor dit product" deze kaartjes staan:

Sandisk CF Extreme III 1Gb 133x €74.00
Sandisk CF Extreme III 2Gb 133x €126.00
Sandisk CF Ultra II 1Gb 60X €59.00
Sandisk CF Ultra II 512Mb 60X €36.00

Maar ik neem aan dat het formaat van die kaartjes verschild. Mijn vragen zijn nu:
- Welke kaartjes zijn nou wel geschikt voor de D70s ?
Ultra II en Extreme III, of alleen Ultra II ? (Bij de specificaties staat namelijk: CompactFlash 1 & II en microdrive)
- Wat is beter(als de extreme mogelijk is) 1x een 2gb Kaart of 2x een 1gb kaart?
(met betrekking tot snelheid, eventueel het kapot gaan van het kaartje(dan zou 2x 1gb fijner zijn zodat je nog iets hebt om op terug te vallen)

En dan heb ik ook nog een vraag over UV filter. Deze heeft grotendeels ook de bedoeling, het beschermen van de lens zoals dat ook in de FAQ voorkwam. Daarin staat ook dat je niet moet bezuinigen op je UV filter.

De D70s heeft als ik mij niet vergis een 67 mm Filter nodig, toch?
Dan geeft dezelfde site als hierboven deze keuzes: Link naar site

Welk filter raden jullie mij dan aan?

Alvast hartelijk dank voor een reactie :D

Met vriendelijke groet
Ik gebruik zelf de Ultra II 2Gb kaart in mijn D70s en is voor de meeste omstandigheden snel genoeg (voor mij iig op dit moment wel)

Ik wil wel even opmerken dat ik deze prijzen vrij hoog vind.
Afgelopen weekend nog bij de Saturn geweest in Rotterdam en daar is de Ultra II 2Gb €59,-
Ik zou iig nog even verder kijken voor andere prijzen.

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik heb zelf pas geleden (iets van 3 weken geleden) de D70s gekocht en ben er echt ultra tevreden mee! Alle 4 de kaartjes doen het gewoon in de D70s, moet geen probleem zijn. Ik zou als ik jou was naar andere merken uitwijken, stuk goedkoper. Er zijn hier genoeg mensen die bv 80x kaartjes gebruiken, die zijn snel genoeg.

Als je de kit versie hebt (met de 18-70 lens) dan heb je idd een 67mm filter nodig. Bij KE is mij een B+W F-Pro "aangesmeerd" a 35euro.
Voor zover ik kan zien aan mijn plaatjes zit ik daarmee wel goed. Als je kan kiezen tussen een filter van 15e of 1tje van 40e, dan zou ik prolly de duurdere kiezen, bespaar niet op zon filter, vooral omdat je al 800e aan je cam uitgeeft.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn d70s ook nij digitalstreet in beuningen gekocht. Ik woon zelf in wijchen. Let op, ikzelf heb een import model (janpans). geen nederlandse camera dus. Ik heb tot nu toe nog geen problemen hiervan ondervonden.

De standaard kitlens 18-70mm heeft een filtermaat van 67mm. zelf gebruik ik de hoya filters, deze zijn multicoated (tov tiffen, dit is vaak gewoon plastic).
Let erop dat als je een filter koopt dat je wel multicoated koopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor de snelle reacties :D

Als ik die prijzen van de kaartjes zo vergelijk bij verschillende winkels zit er inderdaad een enorm verschil in. Dus daar zal ik nog even over nadenken waar ik deze aanschaf. (Bedankt Quasar :) )

De D70s schaf ik hoogstwaarschijnlijk bij digitalstreet aan. En zal dan ook gelijk dit filter erbij aanschaffen:
Hoya SHMC Super Multi-Coated UV Reduction/Scratch Protection Filter 67mm €54.00

Op deze manier heb ik een Multicoated(Bedankt Jorisor :) ) en ik bezuinig zo niet op mijn UV filter(bedankt Aramdin :) ) Hij is dan wel iets duurder dan die B+W pro van Aramdin
Maar ik neem aan geen verkeerde keuze.

Bedankt

Edit:
Maar toch is mij niet helemaal duidelijk dan waarom er dit bij de specs staat:
CompactFlash 1 & II en microdrive

Dat zou voor mij betekenen dat Extreme III niet kan vanwege die "III"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweemb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-07 14:48
de aanduiding ultrall of extremelll heeft niets te maken met de type aanduiding compactflash l of ll
in de d70 gebruiksaanwijzing was de extreme lll nog niet bekent,evenals de nu verkrijgbare extremelV
zowel ll als lll en lV zijn prima te gebruiken in de d70maar lll en lV zijn eigenlijk overkill omdat de d70 gewoon niet zo snel is en geen supergrote bestanden levert.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste