Nikon D70(s) - Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Waar hebben jullie de AF-veldstand over het algemeen op staan? Enkel, dynamisch of dichtbijz.

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 25-01-2006 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Momenteel op enkel, lekker makkelijk met focussen :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

dynamisch. Enige verschil met enkel is toch dat hij een bewegend voorwerp volgt van het ene naar het andere AF-punt?

Ach, AF gaat zelden fout, dus zal wel. Dat wil dus zeggen: pas sinds ik dat pijltjestoetsje heb uitgeschakeld :(

[ Voor 34% gewijzigd door MBV op 26-01-2006 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij huidige nikin compact is een beetje op zijn eind, het is een coolpix-880 inmiddels ruim 5 jaar oud, een van de eerstew 3,2MP camera's heeft mij in duitsland ooit eens Dm1800.- gekost.

Maar goed het lensje rammelt, er zitten dode pixels op de ccd dus het het werd echt wel tijd voor wat nieuws.

Laats bij een kennis de nikon d70s even mogen vasthouden ik was gelijk verkocht.

Ik heb derhalve dus een uur terug ook een Nikon d70s gekocht met kit 18-70 objectief. Ik kon ook voor een goedkopere 18-125 van sigma gaan, maar dat is volgens de meeste recenties niet zo'n suc6.

Hoe die het doet weet ik nog niet, de accu ligt nog op de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Ik heb juist in plaats van de 18-70 een 18-125 van Sigma gekocht :). Mede omdat de kitlens in de betreffende relatief duur was. En ik moet zeggen, een groot succes. De AF is wel wat trager, en je moet hem iets afstoppen, maar het is zeker een prima lens, zeker voor het bereik dat ie afdekt.

Maar, even een ander vraagje: het rubberen dopje dat op het oculair zit (als ik het zo goed beschrijf), zou je dat ergens na kunnen bestellen? Ik heb het namelijk niet meer, en het is toch wel handig..

[ Voor 27% gewijzigd door Garyu op 03-02-2006 12:29 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 12:28:
Maar, even een ander vraagje: het rubberen dopje dat op het oculair zit (als ik het zo goed beschrijf), zou je dat ergens na kunnen bestellen? Ik heb het namelijk niet meer, en het is toch wel handig..
Dat is de "Nikon DK-10"
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalcameras.com.au/product_images/3356_NikLens814968.jpg
En die is bij heel veel internetwinkels te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Mijn dank :). Ich werde mal schauen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:00:
na bijna 2 jaar braaf gebruik gemaakt te hebben van mijn D70 is deze gisternacht na een avond van foto's maken op een feest stuk gegaan :(

[...]

het probleem heeft zich ongeveer 3 maand geleden ook al eens voorgedaan maar toen hielp het kortstondig aan en uitzetten van de camera.
ik heb er bijna 10.000 foto's mee gemaakt!

Weet een van jullie hoeveel dit geintje mij gaat kosten om te laten repareren?
stats, begin december 2004 gekocht
#1 juli 2005 na ~8000 shots eerste keer dat het voorkwam
#2 november 2005 na ~20.000 shots in koude omgeving begon de camera ook weer te eikelen, maar spiegel kwam niet vast te zitten. Alleen de spiegel/sluiter klonk traag.
#3 begin januari 2006, dus 13 maanden na aankoop een volledige vastloper door dit euvel.

Afhandeling; na #1 al gemeld bij winkel waar ik hem had gekocht. Ergens in september sensor laten schoonmaken door Inca zelf, daar ook melding gemaakt van het voorval. Maar geen actie ondernomen omdat het probleem zichzelf opgelost had.
Begin januari dus naar winkel gebracht, zij konden er niks aan doen. Omdat ik hem echt nodig had op eigen gelegenheid naar Inca gebracht op een donderdag. Dinsdag brief in huis dat hij gemaakt was, woensdag opgehaald. Zonder kosten. Tevens sensor gratis laten schoonmaken omdat hij een stuk vuiler was geworden vanwege het defect. Kostte me helaas een extra half uurtje, maar had ik er graag voor over. In mijn ogen een top service van Inca, thumbs up! Ik ken andere verhalen...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblower
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Garyu schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:55:
Wellicht kun je dan ook nog even schauen bij http://www.bocaphoto.com/...n/nikonacc.htm#viewfinder naar de DK-20. Die zit standaard op de D70s. De bevestiging vind ik degelijker en ik vind die persoonlijk mooier.

tuut tuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel het eigenlijk niet verantwoord is om met de huidige prijzen een D70s+18-70 voor een D50 of een Minolta 5/7D te verkiezen, heb ik het toch gedaan...

Hopelijk krijg ik hier geen spijt van, ik krijg hem volgende week binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2006 @ 12:51:
Hoewel het eigenlijk niet verantwoord is om met de huidige prijzen een D70s+18-70 voor een D50 of een Minolta 5/7D te verkiezen, heb ik het toch gedaan...

Hopelijk krijg ik hier geen spijt van, ik krijg hem volgende week binnen
Ik denk dat je er geen spijt van krijgt, ik heb mijn kit sinds vrijdag.

Het voelt allemaal heel solide aan, de 18-70 is dan naar mijn idee dan zeker een betere keus bij de d70s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Garyu schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:55:
Schau ook even op DPZ, want daar is nachtnet bezig om een soort van inkoopactie op touw te zetten...

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een vervangende camera, de Sony DSC-F717 en mijn oog was gevallen op de D50 en de D70s. Nu heeft de D70s iets meer voordelen, wat ik wel interessant vindt en als bijkomend voordeel is dat ik hem redelijk goedkoop kan bestellen via mijn werk. Nu gaat dit alleen om de body en heb ik nog oa. een objectief nodig. Nu zag ik de volgende bij fotoshop-online.nl
  • Tamron AF 18-200mm XR 3,5-6,3 Di II Nikon - € 419,-
Afbeeldingslocatie: http://www.parkcameras.com/pictures/tamron/af_18-200mm_f3.5-6.3_xr_di2.jpg

Link: http://www.fotoshop-onlin...ath=53_74&products_id=180

Nu ken ik het merk Tamron wel, maar is het een kwalitatief goede lens? Het bereik zou voor mij perfect zijn, daar ik dan met 1 lens een groot bereik zou hebben. Ik kan dan later altijd nog kijken voor een andere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
18-200 lenzen? Leuk maar kwalitatief schijnen ze een slag minder te zijn dan eigenlijke elke kitlens die er is.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

sigma is beter dan tamron. Maar daar hebben we een ander topic voor: Het grote Nikonmount-objectieven-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:27:
sigma is beter dan tamron. Maar daar hebben we een ander topic voor: Het grote Nikonmount-objectieven-topic
Bedankt. Ik zal het daar even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 17:02

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Kijk ook eens daar deze lens van Nikon: http://www.europe-nikon.c...d=5&prodId=1104&catId=121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad wel een mooie lens, jammer alleen van de prijs van dik € 749 eur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
En niet iedereen was even blij met die lens, er waren nogal wat mensen die ém vonden tegenvallen. Mijns inziens kun je beter voor een leuke kitlens + een mooie telelens gaan. Het doet mij sowieso nogal vreemd aan, dat je een DSLR wilt met maar één lens... Dan buit je dus 1 van de voordelen van een DSLR niet uit. Sterker nog, door het inleveren van kwaliteit door zo'n allroundlens, is dat juist dan het zwakke punt van je gear.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

whistleblower schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:30:
Wellicht kun je dan ook nog even schauen bij http://www.bocaphoto.com/...n/nikonacc.htm#viewfinder naar de DK-20. Die zit standaard op de D70s. De bevestiging vind ik degelijker en ik vind die persoonlijk mooier.
wimD70 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:51:
Schau ook even op DPZ, want daar is nachtnet bezig om een soort van inkoopactie op touw te zetten...
Kijk, wat een hulp :D. Dan maar eens op zoek naar de DK-20. Ik vrees dat de inkoopactie mij niet zoveel gaat helpen, met verzending naar het buitenland zal het prijstechnisch wel niet interessant zijn. En och, 5 tot 10 dollar is ook nog wel op te hoesten toch? Hoewel een frummelstukje rubber eigenlijk niet zoveel zou moeten kosten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 07:52
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:50:
Ik ben op zoek naar een vervangende camera, de Sony DSC-F717 en mijn oog was gevallen op de D50 en de D70s. Nu heeft de D70s iets meer voordelen, wat ik wel interessant vindt en als bijkomend voordeel is dat ik hem redelijk goedkoop kan bestellen via mijn werk. Nu gaat dit alleen om de body en heb ik nog oa. een objectief nodig. Nu zag ik de volgende bij fotoshop-online.nl
  • Tamron AF 18-200mm XR 3,5-6,3 Di II Nikon - € 419,-
[afbeelding]

Link: http://www.fotoshop-onlin...ath=53_74&products_id=180

Nu ken ik het merk Tamron wel, maar is het een kwalitatief goede lens? Het bereik zou voor mij perfect zijn, daar ik dan met 1 lens een groot bereik zou hebben. Ik kan dan later altijd nog kijken voor een andere lens.
zoek eens in www.nikonians.org

daar is vast wel wat info over deze lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Stel je hebt het bekende fenomeen bij een landschap dat de lucht heel fel is; en de grond heel donker. Als je de foto neemt dan is het ene of overbelicht; of onderbelicht. Nu is er zeg maar wel een mogelijkheid om 2 fotos te nemen (de lucht en grond apart instellen; en later samenvoegen).

Is dit samenvoegen nou heel ordinair in photoshop knippen en plakken? Of is er op de cam een speciale optie voor? Zo ja, waar/hoe :)

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 09-02-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Silent Thunder schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:09:
Stel je hebt het bekende fenomeen bij een landschap dat de lucht heel fel is; en de grond heel donker. Als je de foto neemt dan is het ene of overbelicht; of onderbelicht. Nu is er zeg maar wel een mogelijkheid om 2 fotos te nemen (de lucht en grond apart instellen; en later samenvoegen).

Is dit samenvoegen nou heel ordinair in photoshop knippen en plakken? Of is er op de cam een speciale optie voor? Zo ja, waar/hoe :)
Kijk eens naar een Gradual ND filter om voor je lens te schroeven.

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Gradual ND is misschien leuk als je 100 foto's maakt, maar wat doe je met die bomen boven de horizon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Een andere oplossing is om je diafragma zo veel mogelijk te knijpen, en een iets langere sluitertijd te nemen :). Dit werkt ook mooi voor zonsondergangen e.d. :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Res-q schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:19:
Een andere oplossing is om je diafragma zo veel mogelijk te knijpen, en een iets langere sluitertijd te nemen :). Dit werkt ook mooi voor zonsondergangen e.d. :)
dit snap ik niet helemaal. stel je hebt in het geval van belichting 1:2 (land:lucht).

deze verhouding blijft toch? ook al stel je het diafragma/sluiter anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

Silent Thunder schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:22:
[...]

dit snap ik niet helemaal. stel je hebt in het geval van belichting 1:2 (land:lucht).

deze verhouding blijft toch? ook al stel je het diafragma/sluiter anders in?
Jullie hebben allebei gelijk :)
Ja, de verhouding blijft hetzelfde, MAAR de foto wordt beter belicht/mooier als je je diafragma knijpt en ene langere sluitertijd neemt .. de lucht is niet uitgebeten en de bomen zijn ook goed belicht. Ik heb dit zelf een keer geprobeerd en het verschil is duidelijk te zien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
oke, dan beide bedankt voor de toelichting :)

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 09-02-2006 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruis, ruis, ruis en nog eens ruis.

Ik ben bezig om wat producten te fotograferen met mijn D70s met de standaard kitlens.
Ik vind dat ik wel heel veel last van ruis heb. zie volgend detail van een foto:
Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/2266/1856/320/TRIGLUCO.jpg
Geschoten met Nikon Capture op 50mm met 1/25 en F11 op 320 Iso zonder compensatie.

ik vind dat de foto veel te veel ruis bevat. Hebben jullie daar ook last van of doe ik gewoon iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05

YellowCube

Wait...what?

misschien ligt het aan mij, maar ik vind het plaatje redelijk donker. Heb je een totaalfoto?
En als je hogere ISO waarden gebruikt met te weinig licht, neemt de ruis hard toe.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En waarom zou je je ISO omhoogdraaien ? Productfotografie stelt je juist in staat om onder goed gecontroleerde omstandigheden (met veel licht) te fotograferen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je belichtingstijd te kort is (oftwel: hele foto is te donker) zal je camera dat proberen te corrigeren, volgens mij zelfs met raw. Het gevolg is dat je net zoveel ruis hebt als wanneer je op ISO400 of meer had geschoten. Bij de Olympus (toch? Of zo'n ander klein DSLR merk :P) was dat ook het probleem: de camera gaf ontzettend veel ruis bij onjuiste belichting en hoge iso-waardes, maar bij correcte belichting bijna niet.
Ik heb het zelf ook wel eens gezien met mijn D70: overdags in de dierentuin perongeluk op ISO800 geschoten. Je zag alleen een beetje meer kleurafwijkingen, maar géén grijze ruis in de lucht enzo.

@Arfman: ISO320 noem ik niet echt hoog. Tot ISO400 krijg je normaal mooie foto's, pas bij 800 wordt het minder (maar bruikbaar). Met een correcte belichting denk ik dus dat hij echt mooier wordt :)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 28-02-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Probeer anders op 200 iso te schieten met +1 EV die je in je nabewerking weer een stop naar onder gooit. In theorie schiet je dan op 100 ISO, of krijg je dan toch dat probleem waar MBV het over heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Niet met overbelicht, met onderbelicht. En met een snelle test zie ik het effect niet bij ISO400 en RAW, misschien dat hij het wel doet met JPEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf?

http://www.calumetphoto.nl/item/30NIK-D70S-KIT.html?ac.cat.CatTree.detail=y&type=PRDINDEX

Hele leuk aanbieding toch? Heb hem nog nergens zo goedkoop gezien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:19:
Heeft er iemand ervaring met dit bedrijf?

http://www.calumetphoto.nl/item/30NIK-D70S-KIT.html?ac.cat.CatTree.detail=y&type=PRDINDEX

Hele leuk aanbieding toch? Heb hem nog nergens zo goedkoop gezien!!
Dure zaak,je bent de btw vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Mistral schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:23:
[...]

Dure zaak,je bent de btw vergeten!
idd..Ik heb ze twee weken geleden gebeld met de vraag of hier de BTW al bij zat, wat niet het geval is. Op mijn vraag wat dan de aanbieding was konden ze geen antwoord geven..incl. komt ie immers op meer dan € 1.100,-...niet de slimste mensen daar bij Calumet

Ik ben overigens sinds gisteren ochtend de trotse bezitter van de D70s kit... :) gekocht bij cameraland.nl in de winkel..die is bij mij bijna om de hoek...

[ Voor 4% gewijzigd door ForrestX op 05-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerder in dit topic is er gesproken over een zapper als afstandsbediening voor de d70s
nu zag ik dit : http://inkoopacties.net/ia/yc7g87zz

is de kans groot dat die dingen werken met de D70s? ze schijnen op bijna alle tv's te werken
wel leuk gadget dan, je D70-afstandsbediening aan je sleutelbos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:06:
eerder in dit topic is er gesproken over een zapper als afstandsbediening voor de d70s
nu zag ik dit : http://inkoopacties.net/ia/yc7g87zz

is de kans groot dat die dingen werken met de D70s? ze schijnen op bijna alle tv's te werken
wel leuk gadget dan, je D70-afstandsbediening aan je sleutelbos :)
Van dit specifieke apparaat zou ik het niet durven zeggen. Ik heb even getest met mijn Blokker dingetje, ingesteld als Sony televisie, en die reageert op de channel - knop. Als je dus met dit dingetje Sony televisies kan bedienen, heb je kans dat het werkt.
Hij ziet er alleen niet al te solide uit, en ik vindt het wel een omslachtige manier om aan een AB te komen, maar als het werkt is het leuk. Let us know.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke filter(s) raden jullie aan voor de kitlens (17-80) van de D70s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:07:
Wat wil je met filters bereiken dan?
Standaard hebben de meeste mensen voor bescherming een UV filter. Wil je een mooi blauw luchtje bij landschappen, dan een polarisatiefilter.
Voor goede en slechte merken filters verwijs ik je naar de zoekfunctie bovenaan de pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:07:
Gewoon een B+W uv-filtertje :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

of Hoya, die schijnt ook goede te hebben voor een lagere prijs :P Maareh, wat wil je met je filtertje bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik heb een Cokin UV filterje op mijn lens zitten. Kostte € 25 in de Fnac, en het was de enige die ze verkochten. IK heb er geen 'last' van en mijn lens is beschermd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde dus een filter om de lens te beschermen, en later(waarschijnlijk voor dat ik op vakantie ga) wil ik nog graag een polarisatie filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

UV-filter van B+W of Hoya. Van beide merken liefst de MRC (hoya: HMC) versie, voor minder reflecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er niet een te goedkoop filtertje op zetten, je krijgt dan al snel extra flare's die je echt niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik gebruik op het moment helemaal geen filters meer :P
Ik heb m'n spullen bij Konijn gekocht, en om de een of andere reden zetten zij er altijd die bagger Tiffen meuk op. Als beginner valt je dat niet op, maar na ruim een jaar begin ik toch te merken dat de kwaliteit van de foto's eronder lijdt in sommige gevallen.

Dat viel me al op met de 18-70, maar met de Bigma is het echt erg. Daar zit een Tiffen Haze filter op, scheelt 1/3e stop lichtsterkte ongeveer, de AF is trager met filter en de plaatjes komen er soms anders uit dan ik gehoopt had.

Voor nu heb ik filters dus even afgezworen. Binnenkort ga ik bij Konijn langs voor een monopod en lenzen schoonmaakspul (Rocket Air oid), eens even kijken wat zij ervan te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:37:
Ik gebruik op het moment helemaal geen filters meer :P
Ik heb m'n spullen bij Konijn gekocht, en om de een of andere reden zetten zij er altijd die bagger Tiffen meuk op.
Dat is inderdaad waardeloos. Het is jammer dat ze geen hoya filters leveren. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik wil voor mijn pappie een D70 aanschaffen. Hij heeft nu een Canon Eos1000F. Met daarbij een aantal lenzen. o.a. een sigma 70-300. Nu weet ik niet zeker of alle lenzen die hij nu heeft wel zullen passen. Probleem is dat ik niet zomaar zijn lenzen kan meenemen natuurlijk. Die sigma gaat wel passen, maar betekend dat dan niet automatisch dat als de één past dat ze allemaal passen?
Maar daarnaast: Ik heb hier en daar gelezen dat het sowiso verstandig is om een kit te nemen i.p.v. alleen een body, omdat de kitlenzen vaak betere beeldkwaliteit geven.
Kan iemand mij hierover meer duidelijkheid bieden?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Timlog schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:47:
Ik wil voor mijn pappie een D70 aanschaffen. Hij heeft nu een Canon Eos1000F. Met daarbij een aantal lenzen. o.a. een sigma 70-300. Nu weet ik niet zeker of alle lenzen die hij nu heeft wel zullen passen. Probleem is dat ik niet zomaar zijn lenzen kan meenemen natuurlijk. Die sigma gaat wel passen, maar betekend dat dan niet automatisch dat als de één past dat ze allemaal passen?
Maar daarnaast: Ik heb hier en daar gelezen dat het sowiso verstandig is om een kit te nemen i.p.v. alleen een body, omdat de kitlenzen vaak betere beeldkwaliteit geven.
als je vader nu een set Canonlenzen heeft dan gaan die zeker niet op een Nikon passen (ongeacht of ze van Sigma zijn)

[ Voor 76% gewijzigd door YellowCube op 13-03-2006 15:56 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2022
Canonvatting lenzen passen echt niet op een Nikon D70! De oude lenzen zijn dus niet bruikbaar op de Nikon D70. Het is waarschijnlijk dus het beste om de kitlens erbij te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Timlog schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:47:
Zoals iedereen hierboven zegt passen de Canon lenzen niet op de Nikon. Dus of alles verkopen of toch maar een 350D oid kopen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Oh kijk! Dan heb ik me blijkbaar toch ergnstig vergist. Ik heb op de site van sigma gekeken en daar stond dus dat die lenzen voor canon en nikon waren, maar blijkbaar werkt het dus niet zo.
Da's wel jammer.. Dan zal het dus waarschijnlijk een 350D worden. iig bedankt allen :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Je kan van elke Sigma lens twee varianten (of meer nog) kopen, eentje die past op Nikon-camera's en eentje die past op Canon camera's. Die praten op hun eigen manier met lenzen en dat is niet onderling uitwisselbaar. Overigens past het fysiek ook gewoon niet, of je moet een hamer gebruiken: 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maar om nu je camerakeuze af te laten hangen van enkele, waarschijnlijk matige, lenzen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Arfman: alleen een sigma 70-300 kost al €150, iets wat voor sommige mensen toch veel geld is. En de kans dat pappie 8)7 een canon leuker vindt dan een nikon is dan ook aanwezig, omdat mensen vaak toch een beetje 'gehecht' zijn aan 'hun' systeem, toch?
Ik zou het, zeker als je zo weinig verstand hebt van camera's, niet zelf beslissen voor je vader. Maak een 'cadeaubon' voor een digitale spiegelreflex, t.w.v. max €xxxx, en laat je vader hem dan zelf uitzoeken. Ik denk dat je hem er een groter plezier mee doet dan met de 'verkeerde' camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Arfman schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:48:
Maar om nu je camerakeuze af te laten hangen van enkele, waarschijnlijk matige, lenzen ...
Nou ik heb dus de voorkeur voor nikon vanwege de kleuren. Dat komt vanwege wat ik zelf gezien hebt op internet en vanwege mijn ouwe trouwe powershot A70.
Maar hij heeft dus al een stel lenzen, maar als jullie zeggen dat dat alleen niet genoeg reden om van nikon over te stappen naar canon, wil ik daar natuurlijk even het mijne van weten.
Is het zo dat je sowiso altijd beter een kit kan nemen ipv enkel een body? En zo ja waarom dan? Zitten er speciale lenzen die specifiek op het toestel zijn afgestemd in zo'n kit ofzo? Ik was altijd in de veronderstelling dat sigma lezen erg goed waren.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Sigma lenzen zijn op zich helemaal niet slecht, maar als je gaat praten vanuit het oogpunt van lenzen die het 4-5 of 6 voudige kosten dan krijg je dat soort vergelijkingen.

Kitlenzen zijn in zoverre op een digitale SLR afgestemd dat ze vaak gecorrigeerd zijn voor de zogenaamde cropfactor op een dSLR. Die cropfactor zorgt ervoor dat bijv. een 28-80mm lens ongeveer 45-130mm wordt (je hebt dan dus een minder grote kijkhoek, wat bijv. voor landschapfotografie weer een probleem is). Dus dan brengen ze een kitlens uit die 18-55mm is en die wordt dan op een dSLR weer keurig 28-80. Feitelijk dezelfde lens.
capice?

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 14-03-2006 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Op zich zijn de kitlenzen niet specifiek alleen voor de D70s gemaakt. De 18-70 van de D70s past ook op een D50 en op een D200 en doet het daar net zo goed.

Maar een kitlens heeft meestal een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Voor de rest over dat onafhankelijke lenzenbouwers zoals Sigma en Tamron dezelfde lenzen maken voor ieder platform (merk) komt omdat die zelfde lens (dus bv die 70-300 lens van Sigma) met een Nikon, Canon, Konica Minolta, Pentax en Sigma aansluiting hebt.

Maar een lens van een Canon kan je niet op een Nikon gebruiken.

Daarnaast als je een 350D gaat nemen om de lenzen van je vader her te gebruiken zal je tegen cropfactor aan gaan lopen: dus die lens van je vader 70-300 heeft een ander bereik omdat de sensor van de 350D kleiner is dan een gewone 35 mm film. Dat scheelt een factor 1,5 dus die 70-300 wordt 105-450 en dat werkt met al je vaders lenzen dan zo. Voor telelenzen is het niet heel erg, want je wil tenslotte TELE, maar met groothoeklenzen is het crop gebeuren niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MBV schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:20:
@Arfman: alleen een sigma 70-300 kost al €150, iets wat voor sommige mensen toch veel geld is.
Het is ook veel geld. Echter, met een DSLR fotograferen is een dure hobby. Als je niet bereid bent om goede lenzen te kpoen kun je IMHO net zo goed voor een prosumer zoals de Canon S2 IS en/of Nikon CP8800 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Helaas heb je dan niet de mogelijkheid om met je DOF te spelen én niet de snelheid van én minder kwaliteit dan een dSLR met matige lenzen. Ook heb je niet de mogelijkheid om te upgraden naar écht duur glas. En de initiele investering in een dSLR wordt op die manier toch een stuk minder: je hoeft immers een of meer lenzen niet te kopen als je ze nog hebt, zelfs als je al hebt besloten dat je ze binnen een jaar gaat upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Arfman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:38:
[...]

Het is ook veel geld. Echter, met een DSLR fotograferen is een dure hobby. Als je niet bereid bent om goede lenzen te kpoen kun je IMHO net zo goed voor een prosumer zoals de Canon S2 IS en/of Nikon CP8800 gaan.
Pff, die discussie is al zo vaak gevoerd, en zo nutteloos. Ieder haalt er gewoon uit wat hij er uit wil halen. Dat kan met weinig geld en met veel geld. Je kan ook veel geld besteden aan een dslr en er een 50mm prime bij kopen. Wedden dat je mooiere foto's kán maken dan met een Canon S2? Je bent wat beperkt in je mogelijkheden en bepaalde foto's kan je uiteraard -niet- maken, maar je hebt ten eerste de mogelijkheid tot upgraden, en ten tweede technisch gewoon alvast heel veel mogelijkheden tot mooie foto's, diepe dof, mooie kleuren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afgelopen weekend heb ik geëxperimenteerd met een curve in m'n D70. Echter was het één groot drama... M'n foto's kwamen te donker op m'n schermpje, m'n belichting leek er de brui aan te geven en het grootste probleem was, Adobe's Camera RAW kon niet meer met m'n NEF-jes overweg! Noodgedwongen heb ik de foto's in het tragere Nikon Capture Editor moeten bewerken waar ik de curve gelukkig ook weer ongedaan kon maken. Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julius schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:49:
Afgelopen weekend heb ik geëxperimenteerd met een curve in m'n D70. Echter was het één groot drama... M'n foto's kwamen te donker op m'n schermpje, m'n belichting leek er de brui aan te geven en het grootste probleem was, Adobe's Camera RAW kon niet meer met m'n NEF-jes overweg! Noodgedwongen heb ik de foto's in het tragere Nikon Capture Editor moeten bewerken waar ik de curve gelukkig ook weer ongedaan kon maken. Iemand dezelfde ervaringen?
Ik heb er wel eens wat mee geprobeerd, maar echt geweldig vind ik het niet. De mogelijkheden zijn een beetje beperkt en je moet van te voren écht weten wat je gaat doen want je kan er op je camera weinig meer aan veranderen. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die er iets aan hebben, maar ik heb het licht nog niet gezien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
  • Laatst online: 04-09-2012
Wat is het voordeel van curves in je kamera en dan op RAW schieten ipv op RAW schieten en achteraf je curves instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dat je het niet achteraf hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Nja, ok, das waar, maarja, als je in RAW schiet moet je ze zoieso al omzetten, dan is de handeling om curves in te stellen ook te verwaarlozen (je kan dan ook 1 curve over heel je shoot gooien).
Zie persoonlijk dus niet echt een voordeel maar das ieder z'n eigen mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

je hebt jpg schieters en je hebt raw schieters. Momenteel krijg ik met jpg net niet het gewenste resultaat terwijl ik met shoots al wel 90% van m'n jpgs kan gebruiken ipv m'n nefjes. JPG bied als voordeel dat het ruimtebesparend werkt als de maximale kwaliteit er toch niet toe doet. Zowiezo zijn er legio prof fotografen die alleen nog maar jpg schieten omdat een nef nu eenmaal meer tijd kost. Met zo'n curve zou je dus in theorie meer uit je camera kunnen halen. Wel zeg ik er bij dat een curve verschilt van situatie tot situatie. Een curve voor in de natuur ziet er anders uit dan een urban curve en die weer heel anders dan eentje die je bij een party shoot gebruikt bijv. Speel er maar es mee en ontdek het zelf! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

kan je ook meerdere curves in je camera zetten, en dan gewoon kiezen tussen verschillende curves? Net zoals je ook kan kiezen tussen vivid en normal enzo, ergens in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als dat zou kunnen, dan zou dat ideaal zijn inderdaad, maar ik denk dat het alleen een lokkertje is richting de duurdere body's ;). Want zo ingewikkeld lijkt me dat ook niet om meerdere curves in te kunnen laten laden... Of sterker nog, een serie te kunnen uitzoeken van een CF kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

MBV schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:51:
kan je ook meerdere curves in je camera zetten, en dan gewoon kiezen tussen verschillende curves? Net zoals je ook kan kiezen tussen vivid en normal enzo, ergens in het menu.
In de D70s kun je maar 1 custom curve laden.
link voor een van de meest gebruikte cutom curves (sReala) en hoe te uploaden

[ Voor 5% gewijzigd door ratz op 15-03-2006 22:04 . Reden: typo ]

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
julius schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:12:
je hebt jpg schieters en je hebt raw schieters. Momenteel krijg ik met jpg net niet het gewenste resultaat terwijl ik met shoots al wel 90% van m'n jpgs kan gebruiken ipv m'n nefjes. JPG bied als voordeel dat het ruimtebesparend werkt als de maximale kwaliteit er toch niet toe doet. Zowiezo zijn er legio prof fotografen die alleen nog maar jpg schieten omdat een nef nu eenmaal meer tijd kost. Met zo'n curve zou je dus in theorie meer uit je camera kunnen halen. Wel zeg ik er bij dat een curve verschilt van situatie tot situatie. Een curve voor in de natuur ziet er anders uit dan een urban curve en die weer heel anders dan eentje die je bij een party shoot gebruikt bijv. Speel er maar es mee en ontdek het zelf! ;)
Ok, daar heb je gelijk in maar je had het over RAW's dus zag ik het voordeel niet echt. Schiet je jpg, ja dan is het een ander verhaal :) (heb overigens nog niet veel met curves gespeeld, klein beetje maar, gebruik zelf vaak een curve met eenlichte S vorm omdat dat er net iets lekkerder uit zag, maar moet ik nog es goed in duiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mja, voorlopig schiet ik raw+jpg, eigenlijk voortgekomen uit omdat ik vaker in behoorlijk wisselende licht omstandigheden schiet. Dan is het prettig dat ik met de nefjes nog altijd een stop hoger of lager kan gaan zitten. Echter lukt het me nu om veel constanter te schieten, dus vervalt steeds vaker het nut van RAW foto's.

Maar niemand heeft dus die specifieke ervaring dat nefjes met een eigen tonecurve niet goed geladen worden in Bridge/Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
julius schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:22:
mja, voorlopig schiet ik raw+jpg, eigenlijk voortgekomen uit omdat ik vaker in behoorlijk wisselende licht omstandigheden schiet. Dan is het prettig dat ik met de nefjes nog altijd een stop hoger of lager kan gaan zitten. Echter lukt het me nu om veel constanter te schieten, dus vervalt steeds vaker het nut van RAW foto's.

Maar niemand heeft dus die specifieke ervaring dat nefjes met een eigen tonecurve niet goed geladen worden in Bridge/Photoshop?
Een tooncurve wordt naast de rawdata opgeslagen en deze wordt door Adobe Camera Raw niet meegenomen. Wil je dit wil, dan zul je Nikon Capture moeten gebruiken.

Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Laat ik het zo zeggen, als ik de foto's wil bewerken vanuit bridge, dan opent bij een normale nef ACR zich in bridge zelf, maar bij een foto met een tonecurve opent PS zich om vervolgens ACR te lanceren. Mja, echt een groot probleem is het niet. Maar 2 progsels open hebben staan werkt wat rotter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
julius schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:56:
Laat ik het zo zeggen, als ik de foto's wil bewerken vanuit bridge, dan opent bij een normale nef ACR zich in bridge zelf, maar bij een foto met een tonecurve opent PS zich om vervolgens ACR te lanceren. Mja, echt een groot probleem is het niet. Maar 2 progsels open hebben staan werkt wat rotter ;)
Vanuit Bridge kun je aangeven of je alleen ACR wilt gebruiken of direct openen in PS. Aangezien voor PS een RAW bestand niet direct gelezen kan worden, zal bij PS altijd eerst ACR gestart worden. Dit heeft helemaal niets met tooncurves te maken want ACR/PS snappen die toch niet.

Kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
Voor de geinteresseerden: sinds een paar dagen is de D70s kit een stuk in prijs verlaagd doordat Inca de prijs met zo'n 200 euro heeft laten zakken. Ik zag hem gisteren voor 999 euro in een etalage liggen. Zie ook in dit topic: Inca en Nikon uit elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

kdbruin schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:00:
[...]

Vanuit Bridge kun je aangeven of je alleen ACR wilt gebruiken of direct openen in PS. Aangezien voor PS een RAW bestand niet direct gelezen kan worden, zal bij PS altijd eerst ACR gestart worden. Dit heeft helemaal niets met tooncurves te maken want ACR/PS snappen die toch niet.
Uhuh, ik heb idd ingesteld dat PS niet nodig is als ik bridge gebruik icm nefjes. Maar het gekke is, is dat bij tonecurve nefjes PS opeens wel aangeslingerd word :?
Kees.
offtopic:
Aangenaam, julius alias Jules. Groetjes en afsluiters mag je in je signature zetten. Sterker zelfs, word op prijs gesteld hier ;). We zien toch wel aan je nickname dat jij hier berichten plaatst. En je account delen is niet toegestaan, dus veel nut heeft het niet om je naam eronder te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Momenteel zijn in de MediaMarkt te EHV Thomson programmeerbare remote's in aanbieding voor 10 Euro's. Klein samengeschoven: 2x4,5x8 cm. Ik moet nu gaan uitzoeken welke code's en toetsen geschikt zijn om mijn D70 aan te sturen. Ik heb al wat codes gehoord: 028, 182, 332 van andere prog. rc's en wil komende tijd uitknobbelen welke toetsen de D70 laten knipsen. Heeft iemand al iets geprobeerd?

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk mijn Nikon D70s bestelt, hoopt dat hij snel komt!!!
Denk zeg het ff, woord hier ook weer eens een bericht geplaats he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:45:
Heb eindelijk mijn Nikon D70s bestelt, hoopt dat hij snel komt!!!
Denk zeg het ff, woord hier ook weer eens een bericht geplaats he :P
En het tikt toch weer lekker aan voor je post-count :+

Gefeli met je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
EasyJet schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:50:
Ik heb m'n 2e D70 accu hier vandaan: http://www.fullbattery.com
Nederlandse shop, kostte me €12,95 en de batterij presteert even goed als een originele batterij. Ik heb een 1300mA tegen een 1400mA Nikon. Maar dat merk je echt niet. Schiet met beide batterijen makkelijk 700 platen.
700 maar?? Wauw. Dat heb jij verrotte accu's ofzo. Ik heb gewoon de originele D70s accu maar
ik schiet met gemak een week lang foto's. Vandaag stopmotion filmpje gemaakt en heb meer dan 1000 foto's geschoten. En heb de dagen ervoor ook flink lopen klikken :> mjah.. K dacht ik zeg het ff.

Ik vind de accu namelijk echt een wonder. Dat ding hoef je echt niet vaak op te laden. Mijn telefoon hangt vaker aan de lader. Het enige wat ik wel vreemd vind is dat de computer, Mac en Windows de accu echt leegslurpen. Zelfs als ik er geen foto's mee up- download. Maar ach, gewoon niet aan computer laten hangen, dan geen punt :)

Ik heb lang gespaard voor de D70s en k heb em nu met Nikkor 18-70 Nikkor en sb600 flitser. Nu tijd om te sparen voor 2e lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crijn schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:13:
[...]
700 maar?? Wauw. Dat heb jij verrotte accu's ofzo. Ik heb gewoon de originele D70s accu maar
ik schiet met gemak een week lang foto's. Vandaag stopmotion filmpje gemaakt en heb meer dan 1000 foto's geschoten. En heb de dagen ervoor ook flink lopen klikken :> mjah.. K dacht ik zeg het ff.

Ik vind de accu namelijk echt een wonder. Dat ding hoef je echt niet vaak op te laden. Mijn telefoon hangt vaker aan de lader. Het enige wat ik wel vreemd vind is dat de computer, Mac en Windows de accu echt leegslurpen. Zelfs als ik er geen foto's mee up- download. Maar ach, gewoon niet aan computer laten hangen, dan geen punt :)

Ik heb lang gespaard voor de D70s en k heb em nu met Nikkor 18-70 Nikkor en sb600 flitser. Nu tijd om te sparen voor 2e lens.
Ik denk dat de lcd nog het stroom trekt. En voor het uploaden hebben de meeste mensen denk ik toch wel een cardreader op usb 2.0 (D70 doet alleen 1.1)

En ja, 700 of 1000 foto's... Het is allemaal veel, en ik heb toch altijd meerder accu's bij voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup altijd makkelijk. Ik haal ook makkelijk 400-500 foto's uit mijn accu's. Heb ook 3 cr2, just in case. Het is gewoon lullig als je op een bruiloft moet zeggen sorry mijn accu is leeg. Ik ben meer van de zekerheid. En voor dat geld ga ik ook echt niet tobben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik vind het zo onzinnig te zeggen hoeveel foto's je op accu's kan schieten. Ik doe 1-2 shoots met een accu. Dat wil zeggen 500-1000 foto's. Vergis je niet, overdag foto's maken kost volgens mij minder accu dan 's nachts. Overdag heb je wel je lcd'tje over het algemeen wat feller staan. Maar 's nachts jaag je je ISO toch een standje hoger en blijft iig bij mij de sluiter toch echt wel wat langer branden. Daarnaast inflitsen/AF-focus assist lampje etc én het regelmatig uitgebreid laten zien van foto's aan de mensen. Ik bemerkte wel dat m'n accu's op 20 sec laten zien op lcd veel sneller leeg was dan maar op 10 secs...

Ik heb 1 Nikon EN-L3 en 2x Hähnel HL-EL3HP's. Waar die EN-L3 'maar' 1400 mAh heeft, hebben die Hähnels 1500 mAh. Al behoord mijn EN-L3 wel tot de accu's die omgeruild mag worden. Met 2 accu's redde ik het al ruimschoots. De 3e heb ik gekocht om de nikon om te kunnen ruilen en om toch nog iets meer zekerheid te hebben... Al zijn ze na een maand toch echt wel uit zichzelf al leeg hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

na een maand leeg? Mijn 2e accu ligt nu al 2 maanden niks te doen, *grabs camera* en werkt nog prima. Misschien wel iets minder lang dan wanneer hij net is opgeladen, maar om daar nou 1000 foto's voor te maken... ;)
Accu's werken iig lang zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb ook sinds kort de nikon D70s :)
En ik zag in een foto-tijdschrift(Chip FOTO-VIDEO), dat ze een test hadden gemaakt met camera accu,s.

Voor Nikon zag de test er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://xs101.xs.to/xs101/06210/accu.jpg

Prijzen zijn straatprijzen.
Met de prijs/prestatie werd rekening gehouden met capaciteit en interne weerstand.
En de interne weerstand is hoe hoger de waarde, des te sneller is de accu veroudert.

Ik was vandaag in de Mediamarkt Amsterdam-Area, waar ik toevallig nog 1 Hama 47029 accu zag staan voor 35€
Persoonlijk heb ik liever zelf ook 2 Accu's.

In de test zegt Chip ook:

Zonsondergang aan het palmstrand van je vakantie bestemming: het ideale moment om je digitale camera tevoorschijn te halen. Maar juist op het moment dat de zon de zee raakt en je af wil drukken, schakelt de camera zichzelf uit: de accu is leeg. Als jenu niet snel een nieuwe accu uit je fototas kunt halen heb je het nakijken. Want als je fototoestel geen penlites lust, kan je ook de verkoper van het souvenierwinkeltje je niet verder helpen.

[ Voor 26% gewijzigd door pvr op 28-05-2006 20:39 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nep batterijen bij een willekeurige internetwinkel vandaan kosten +/- 15 euro en doen het net zo goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik wilde ook al zoiets zeggen. En zelfs al doen ze het minder goed dan de beste uit die tests, verhoudingsgewijs is het natuurlijk veel interessanter door de lage prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Budget-accu,s laten vaak technische mankementen zien en houden het ondanks ambitieuuze beloftes maar half zo lang vol.Bovendien is de levensduur vaak beperkt door de hoge interne weerstand.
Daarbij is de afwerking met budget-accu,s vaak nog slechter gesteld. De lipjes die de polen van de cellen met de beveiligingselektronica verbinden zijn vaak niet vast gesoldeerd, maar slordig omgevouwen. Het resultaat van dit prutswerk ie een extreem hoge weerstand en dientengevolge uiterst slechte prestaties.

Zijn niet mijn woorden, maar staat zo in de Chip.

Voor een dure camera koop ik liever een 20€ duurdere reserve-accu.
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:56:
Nep batterijen bij een willekeurige internetwinkel vandaan kosten +/- 15 euro en doen het net zo goed :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 03:37

breinonline

Are you afraid to be known?

pvr schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:43:
Budget-accu,s laten vaak technische mankementen zien en houden het ondanks ambitieuuze beloftes maar half zo lang vol.Bovendien is de levensduur vaak beperkt door de hoge interne weerstand.
Daarbij is de afwerking met budget-accu,s vaak nog slechter gesteld. De lipjes die de polen van de cellen met de beveiligingselektronica verbinden zijn vaak niet vast gesoldeerd, maar slordig omgevouwen. Het resultaat van dit prutswerk ie een extreem hoge weerstand en dientengevolge uiterst slechte prestaties.
Ik ken tig tweakers met een DSLR en goedkope ebay accu's. Geen daarvan heeft last van de euvels die ze in chip beschrijven. Wellicht dat de levensduur uiteindelijk minder is maar daar geloof ik weinig van. Hoogstwaarschijnlijk komen de merk-accu's zo uit dezelfde Chinese fabriek.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defectiv
Heb zelf ook een 15 euro accutje in me tas zitten, zit om en om met me nikon versie en moet zeggen dat ik erg weinig verschil merk. Beiden houden het erg lang vol, honderden fotos over weken verspreid zonder problemen. Die goedkope dingen voldoen dus prima voor nu, hoe die het over een jaar doet geen idee natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:43:

Zijn niet mijn woorden, maar staat zo in de Chip.
Misschien staan er in Chip ook grote advertenties van de bekende foto-merken die daar aardig geld voor betalen. Die vinden het denk niet zo leuk als namaak-batterijen de hemel in geprezen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixedcase
  • Laatst online: 01-06 13:05
Ik heb zo'n 2 weken geleden ook een D70s gekocht, bij Dixons. 999 euro voor body inclusief 2 lenzen: de 28-80 lens en een 70-300 (erg goedkoop aangezien hij bijna overal 999 voor body plus één lens was). Eerst via internet reviews bekeken natuurlijk, en op basis daarvan de keuzes terug gebracht tot de D70s, de Canon 350D en de Konica Minolta Maxxum 7D.

De 7D had eigenlijk mijn grootste voorkeur, maar deze werd eigenlijk nergens meer verkocht. En dat Konica Minolta werd overgenomen door Sony maakte het er niet veel beter op. De 350D vond ik echt veel te klein en te licht, na 1 vast te hebben gehouden meteen voor de D70s gegaan dus.

Anyways, nog niet heel erg veel foto's genomen tot nu toe maar wel zeer tevreden! Volgende week ga ik naar Hongarije, de camera gaat natuurlijk mee. Eerst nog een extra geheugen kaartje kopen... op de hoogste instellingen kunnen er "maar" 293 foto's op een GB... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
chookie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:34:
Ik heb zo'n 2 weken geleden ook een D70s gekocht, bij Dixons. 999 euro voor body inclusief 2 lenzen: de 2880 lens en een 70-300 (erg goedkoop aangezien hij bijna overal 999 voor body plus één lens was).
tja, maar die ene lens is dan ook aanmerkelijk beter dan de twee die je nu hebt...
chookie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:34:
op de hoogste instellingen kunnen er "maar" 293 foto's op een GB... :)
zijn RAW bestand van de D70 zo klein??

maar iig veel succes en plezier met je camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixedcase
lateef schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 21:54:
tja, maar die ene lens is dan ook aanmerkelijk beter dan de twee die je nu hebt...
zijn RAW bestand van de D70 zo klein??
Als ik het goed heb is die 28-80 lens toch dezelfde, aagezien de kit met 1 lens bij Dixons 899 kost, en voor 100 euro extra krijg je die 2e lens. Lijkt me toch niet dat ze opeens een andere kit met 1 lens hebben dan alle andere winkels?

En nee geen RAW, daar schiet ik nooit alle foto's op. Af en toe switch ik wel naar RAW, maar alle foto's daar op nemen? Is zelden nodig. Standaard dus jpg op hoogste resolutie/minste compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
chookie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:15:
Als ik het goed heb is die 28-80 lens toch dezelfde, aagezien de kit met 1 lens bij Dixons 899 kost, en voor 100 euro extra krijg je die 2e lens. Lijkt me toch niet dat ze opeens een andere kit met 1 lens hebben dan alle andere winkels?
de officiële kitlens van de d70s is de nikkor 18-70 af-s die los zo'n 300 euro kost.

de 70-300 uit die kit kost normaal 100 euro en die 28-80 nog minder (70 euro), daarnaast kost de d70s met de goede kitlens (die 300 euro nieuw is) ruim 900 euro bij bijv. fotokonijnenberg of kamera-express, dus of je nu echt zo'n goede deal hebt gedaan, valt te bezien (wanneer je dezelfde set bij kamera-express had gekocht, was je 900 euro kwijt geweest).

bedenk ook dat je met de lenzen die je nu hebt helemaal geen groothoek hebt. dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar ik vraag me af of je je daarvan bewust bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixedcase
Uhm eigenlijk heb ik maar 1 woord: crap...

Nou ja, vergeleken bij mijn vorige camera (een erg oude Canon Powershop Pro90) is het nog steeds stukken beter en ik vind de foto's er ook goed uitzien. Maar ja, toch wel balen. Koop je een dure camera en heb je matige lenzen... maar wat is nou echt het verschil eigenlijk? Worden je foto's echt mooier met die officiele kitlens? Of stelt die sneller scherp? Betere witbalans? Of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
chookie schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:55:
maar wat is nou echt het verschil eigenlijk? Worden je foto's echt mooier met die officiele kitlens? Of stelt die sneller scherp? Betere witbalans? Of...?
tja, of je foto's mooier worden is natuurlijk subjectief. waarschijnlijk zijn met name scherpte, contrast en kleuren met de kitlens wel beter, daarnaast stelt ie inderdaad sneller scherp en is hij aan het lange end ook nog een wat lichtsterker. witbalans maakt niet uit, dat zit in je body en als je goed kan fotograferen, kan je ook met deze lenzen goede foto's maken.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste