Nikon D70(s) - Deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 00:56

Wuursj

want worst is al bezet

Ik heb/had beide lenzen die jij in die kit hebt gekocht ook. De 70-300 is ondertussen wel gestolen en ondanks dat ik het geld terug heb van de verzekering heb ik nooit de behoefte gehad deze opnieuw te kopen... Wat en flutlens was dat. Met veel licht vanuit een stilstaande auto een giraffe proberen te fotograferen en dan nog niet in de buurt van scherp, ook met statief. En ook de 28-80 staat stof te happen thuis.
Nee ik had die 18-70 erbij gehaald :)

Scherpte, snelheid en vooral gebruikersgemak en gevoel hebben ernorm veel te maken met de lenzen. Ook de fotokwaliteit gaat er vaak op vooruit. De witbalans die je noemt niet, dat heeft zover ik weet niets met de lens te maken. Verder is meer lichsterke (diafragma) iets wat je zeker ook gaat waarderen.

Ik zou eens een lens uit proberen / lenen en dan voor je zelf bepalen wat jij er van vind want daar gaat het uiteindelijk om. Als je nu je lenzen prima vindt zou ik vooral daar nog even mee doorgaan en dan over een tijdje iets anders gaan kopen. Maar na een testje met een leuke lens vind je het misschien zo veel mooier en beter dat je het nu al de moeite waard vind en dan voorkom je later spijt dat je je hebt moeten behelpen met de tupperware die je nu hebt.

Ik had alleen echter destijds de keuze tussen een heel aantrekklijk prijsje voor de D70 met lenzen (400 euro boven op een HP 850 die bij transport kwijt was geraakt) of een paar honderd euro terug en de volle mep voor een fatsoendelijke kit. Dat samen met een aantal goede lenzen die we thuis al hadden heeft mijn keus toch laten vallen voor de crappy kit maar als dat mijn enige lenzen waren was ik heel snel naar de winkel gehold.

[ Voor 4% gewijzigd door Wuursj op 31-05-2006 23:13 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier misschien meer mensen die een 'Sandisk compact flash pcmcia reader' (adem halen) bij hun D70 hebben gekocht? Ik heb het probleem dat de reader bijzonder traag is i.s.m. een 1 Gig Extreme III kaartje in Windows XP SP2. De processor belasting gaat naar 100 % en zelfs al het geluid op mijn laptop hapert ervan. Het maken van de 'previews' kost ongeveer evenveel tijd als bij een directe usb verbinding met de D70.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:44:
Zijn er hier misschien meer mensen die een 'Sandisk compact flash pcmcia reader' (adem halen) bij hun D70 hebben gekocht? Ik heb het probleem dat de reader bijzonder traag is i.s.m. een 1 Gig Extreme III kaartje in Windows XP SP2. De processor belasting gaat naar 100 % en zelfs al het geluid op mijn laptop hapert ervan. Het maken van de 'previews' kost ongeveer evenveel tijd als bij een directe usb verbinding met de D70.
Stomme vraag misschien, maar heb je wel de nieuwste drivers voor je USB poorten geinstalleerd op je flaptop?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier misschien meer mensen die een 'Sandisk compact flash pcmcia reader' (adem halen) bij hun D70 hebben gekocht?
WhizzCat schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:50:
[...]

Stomme vraag misschien, maar heb je wel de nieuwste drivers voor je USB poorten geinstalleerd op je flaptop?
Ik denk dat dat niet zoveel nut zal hebben voor een pcmcia kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:59:
[...]

[...]

Ik denk dat dat niet zoveel nut zal hebben voor een pcmcia kaart.
Woops, read-error :+ blame the date :p

Anyway, dan nog geld hetzelfde verhaal voor je pcmcia rommel. Heb je wel de meest recente drivers/firmware geinstalleerd daarvoor?

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhizzCat schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:03:
[...]

Woops, read-error :+ blame the date :p

Anyway, dan nog geld hetzelfde verhaal voor je pcmcia rommel. Heb je wel de meest recente drivers/firmware geinstalleerd daarvoor?
Yep, dus daar kan het niet aan liggen...

Misschien zal ik ff een vers topic openen omdat het nu eigenlijk al teveel off-topic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:05

MBV

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:44:
Ik ook. Ik weet dat het wordt aangestuurd op dezelfde manier als je harde schijf, maar dan veel trager. Ik vermoed dat hij zoveel interrupts genereert dat windows geeneens tijd overheeft voor het verplaatsen van je cursor :X
Ik denk dat het gewoon aan PCMCIA ligt, i.c.m. CF kaartjes. De pinnetjes worden rechtstreeks doorverbonden, dus aan de lezer ligt het niet.

Oftewel: usb-ding kopen, Paradigit heeft ze nu voor 5 euro in de aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:56

EgoPro

Time is an illusion.

Ik zit te kijken naar allerlei reviews op het internet, de keuze is alwel op de Nikon D-serie gevallen alleen vraag ik me af of een D50 met ascesoirres of een D70 kit een betere keuze is. In reviews wordt ik er neit wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:13
Toch ben je écht niet de eerste die voor deze keuze komt te staan hoor. Op GoT zijn er veel mensen die deze keuze hebben moeten maken, maar ook met Google is er een hoop te vinden. De simpele zoekopdracht D50 vs D70 levert als eerste hit bijvoorbeeld een artikel op DPreview op waarin een duidelijke tabel met daarin de eigenschappen van de D70 / D70s en D50 naast elkaar.

In essentie is de D50 eigenlijk hetzelfde als de D70, alleen dan met wat minder functies. Wat ik zo snel uit m'n hoofd kan verzinnen:
[list]• Beeldkwaliteit en formaat is bij beide camera's hetzelfde.
• D50 is kleiner (wat ik een nadeel vind)
• D50 heeft maar 1 'commanddial' i.t.t. de 2 op de D70(s). Dat betekent dat je dus niet eenvoudig met je duim diafragma en met je wijsvinger sluitertijd (of natuurlijk andersom) kan aanpassen, maar een combinatie van knoppen nodig hebt om tussen deze 2 opties te switchen.
• De 18-70 kitlens die bij de D70(s) word geleverd is aanzienlijk beter dan de 28-80 bij de D50. Let wel op, want er worden ook kits van de D70(s) met de 28-80 verkocht! Die is kwalitatief gewoon een stuk slechter.
• Je kan de ISO-waarde op de D50 handmatig alleen in stappen van 1EV veranderen, i.p.v. 1/3EV op de D70(s).
• Geen witbalans finetuning op de D50.
• Op de D50 zit géén DOF-preview knop.
• De D50 kan wat minder met externe flitsers. Zo kan je de interne flits van de D50 bijvoorbeeld niet als master laten spelen, terwijl dat bij de D70(s) wel kan.
Zo zullen er vast nog wel een paar punten zijn, maar die kan ik zo snel niet verzinnen. Volgens mij zijn dit de meest belangrijke verschillen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

• D50 heeft geen lcd backlight, erg lastig in het donker (de toplcd dus)
• Metering-mode zit achter menu, ipv op de knop naast toplcd (is daar de timerknop)
• Bij de D50 wordt de 18-55 geleverd, die is redelijk ok vergeleken bij de 28-80 en nagenoeg gelijkwaardig aan de 18-70 van D70
• Geen CF maar SD-card
• D50 mist focus-area lockknop (boven de deleteknop)
• D50 heeft betere standaard-eyecup vs D70
• D50 heeft full USB 2.0 speed, D70 niet

Dat is het wel zo'n beetje :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoefff schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:48:
Toch ben je écht niet de eerste die voor deze keuze komt te staan hoor. Op GoT zijn er veel mensen die deze keuze hebben moeten maken, maar ook met Google is er een hoop te vinden. De simpele zoekopdracht D50 vs D70 levert als eerste hit bijvoorbeeld een artikel op DPreview op waarin een duidelijke tabel met daarin de eigenschappen van de D70 / D70s en D50 naast elkaar.

In essentie is de D50 eigenlijk hetzelfde als de D70, alleen dan met wat minder functies. Wat ik zo snel uit m'n hoofd kan verzinnen:
[list]• Beeldkwaliteit en formaat is bij beide camera's hetzelfde.
• D50 is kleiner (wat ik een nadeel vind)
• D50 heeft maar 1 'commanddial' i.t.t. de 2 op de D70(s). Dat betekent dat je dus niet eenvoudig met je duim diafragma en met je wijsvinger sluitertijd (of natuurlijk andersom) kan aanpassen, maar een combinatie van knoppen nodig hebt om tussen deze 2 opties te switchen.
• De 18-70 kitlens die bij de D70(s) word geleverd is aanzienlijk beter dan de 28-80 bij de D50. Let wel op, want er worden ook kits van de D70(s) met de 28-80 verkocht! Die is kwalitatief gewoon een stuk slechter.
• Je kan de ISO-waarde op de D50 handmatig alleen in stappen van 1EV veranderen, i.p.v. 1/3EV op de D70(s).
• Geen witbalans finetuning op de D50.
• Op de D50 zit géén DOF-preview knop.
• De D50 kan wat minder met externe flitsers. Zo kan je de interne flits van de D50 bijvoorbeeld niet als master laten spelen, terwijl dat bij de D70(s) wel kan.
Zo zullen er vast nog wel een paar punten zijn, maar die kan ik zo snel niet verzinnen. Volgens mij zijn dit de meest belangrijke verschillen :)
Volgens mij is de 28-80 niet de originele kitlens van de D50, maar de 18-55/3.5-5.6. Blijft wel dat de 18-70 iets beter is. Verder wordt er her en der beweerd dat de ruis van de D50 op hoge ISO waarden iets minder is dan bij de D70(s). En tenslotte het belangrijkste verschil (mijns inziens): de D70(s) kan een SB600 of 800 draadloos aansturen, een D50 niet.

offtopic:
Spuit 11

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

de D70(s) kan een SB600 of 800 draadloos aansturen, een D50 niet.
Fout, dat kan wel. Met de D50 van een paar vrienden van me heb ik mijn SB800's prima aan kunnen sturen: D50 onboard flash aan op manual 1/16e, flitsers op SU-4 slave, power instellen en schieten maar.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nouja, dat ligt meer aan de capaciteiten van de SB-800 dan aan de D50. In de "droste-shoot" vind je een aantal foto's van Photek gemaakt met een Canon 350D die een Nikon SB-800 aanstuurt. Sterker nog, als ik de SB-800 op SU-4 zet, gaat ie met een beetje mazzel zelfs af als je een TL-lamp aan doet :D

Wat ik bedoel is dat je de D50 dus niet als commander kan gebruiken, en je dus altijd de intensiteit op je flitser(s) moet instellen als je draadloos aan het schieten bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Klopt :)

Ik gebruik zelf ruim 80% van de tijd de flitsers op full manual (dus SU-4 ipv master/slave iTTL) vanwege de consistentie en finetuning die je dan hebt. Op mn D70 gebruik ik dan weliswaar de commander mode manual, maar dat kan net zo goed de reguliere manual flits mode zijn: daar luisteren de SB800's ook naar.

Ik schiet ook wel es met mijn Ixus en de SB800's, werkt ook als een trein.

De D50 kan je niet als TTL-commander gebruiken, klopt: maar verder in de full manual mode wel :) Te vaak levert TTL met meerdere flitsers mij inconsistente foto's op, waardoor ik bij flitsfotografie toch alles op manual zet: zowel de cam mode voor de sluitertijd/diafragma, de camflitsmode op manual of commander manual, en de flitsers zelf :)

Wat dat betreft is de D50 niet zo heel erg kreupel, maar wel een beetje ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Voor flitsen heeft 'ie nog net geen rollator nodig, maar die wandelstok is toch echt wel noodzakelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel lezen en vasthouden in de winkel ben ik nu bijna zover dat ik voor de D70s ga.
Meteen een SB600 of SB800 erbij past even niet in het budget, vandaar de vraag:

Is er enige kans dat mijn oude flitser het op deze camara doet? Het betreft een Soligor 30DA, een universeeltje, maar wel met een keuze-schakelaar voor O(lympus), M(inolta), N(ikon), of C(anon).

Kan ik het gewoon proberen, of loop ik dan het risico op de boel vernielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zoeken op internet wat zijn spanning is. Als hij er meer dan 20 volt op zet frituurt hij je camera, zit het eronder dan valt het mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Veel oude flitsers geven nog een dikke trap na aan de camera na de flits. Ik zou voor gebruik dus echt even doormeten hoeveel dit is, als het teveel is niet gebruiken. Op internet kan je vast wel vinden wat de grens is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dat bedoelde ik dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:56:
.... Ik zou voor gebruik dus echt even doormeten hoeveel dit is, als het teveel is niet gebruiken. Op internet kan je vast wel vinden wat de grens is :)
Ahm... Hoe kan ik dit meten? Een flits is kort, ik neem aan te kort om met de multi-meter de piekspanning te kunnen bepalen.
Op internet kan ik maar weining over deze flitser vinden. ""It comes with built-in thyristor", dus ik heb de hoop dat daarmee de piekspanning wordt afgefakkeld. Maar ja, zeker weten is beter dan hopen, als ik straks de langverwachte camera in huis heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:40:
[...]

Ahm... Hoe kan ik dit meten? Een flits is kort, ik neem aan te kort om met de multi-meter de piekspanning te kunnen bepalen.
Op internet kan ik maar weining over deze flitser vinden. ""It comes with built-in thyristor", dus ik heb de hoop dat daarmee de piekspanning wordt afgefakkeld. Maar ja, zeker weten is beter dan hopen, als ik straks de langverwachte camera in huis heb...
Heb je nog zo'n goede oude analoge meter? Kosten een tientje bij de bouwmarkt. Wat je daarop kan zien is heel simpel: knalt hij uit de schaal, als je hem op 20 volt zet? Dan gaat je camera het niet leuk vinden. Meestal is het een ordeverschil, de oude flitsers geven 200 volt, de nieuwe maar 15. Met een digitale zie je dat misschien niet, maar met een analoge zeker.

Als je geen analoge wilt kopen, pak dan eens het contactje beet en druk op dat knopje. Als je het niet overleeft moet je een andere flitser kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Zo na een aantal pagina's geen foto's meer gezien, plaats ik maar eens wat foto's. Ze zijn genomen in de binnenstad van Groningen.

1. Foto van een muur ;-)
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5212.jpg
2. Foto van water met trapjes :D
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5213.jpg
3. Foto van een gebouw met rare spijlen ervoor
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5214.jpg
4. Foto van de vismarkt
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5224.jpg
5. Winkelstraat(naam kwijt, ik kom niet uit groningen oorspronkelijk ;))
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5225.jpg
6. 1e oefeningen pannen
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5263.jpg
7. 2e oefening pannen ;)
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5275.jpg
8. Muurtje :)
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5283.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Heej, ik zie mijn huis op foto 4. :)

Volgens mij moet er binnenkort maar weer eens een Groningen mini-meet komen. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Grappig ;)
Ja ben ik helemaal voor.
Ik zal binnenkort weer eens wat fototjes posten om het topic iig wat op te fleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Zoals gezegd zou ik nog wat foto's posten :)
Ik ben vandaag met mijn vriend nog even naar het Noorder Plantsoen gelopen en heb daar een paar foto's gemaakt.

1. Lief klein eendje :D
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5309.jpg
2. Muziek ding in het Noorder plantsoen.
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5316.jpg
3. Grote eendjes(ganzen ofzo ? :P)
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5334.jpg
4. Fontijn :)
Afbeeldingslocatie: http://priyantha.nl/tweakers/zomaarbuiten/_DSC5335.jpg

Het zijn geen geweldige foto's maargoed, het zijn er iig weer een paar. Binnenkort maar weer eens mooie foto's maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:08:
[...] Heb je nog zo'n goede oude analoge meter? ... knalt hij uit de schaal, als je hem op 20 volt zet? Dan gaat je camera het niet leuk vinden. ...

Als je geen analoge wilt kopen, pak dan eens het contactje beet en druk op dat knopje. Als je het niet overleeft moet je een andere flitser kopen :+
Ik leef nog ! :)
Een oude analoge multi-meter heb ik niet, wel een minstens zo oude oscilloscope.
Die laat pieken zien tot 14 V maximaal.

De handleiding van de D70(s) meldt dat "negative voltages or Voltages over 250V ... damage the circutry...". Daar zit deze flitser voldoende ver vanaf, dus.
Mijn dank voor de adviezen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 11:19 . Reden: eerst zelf kijken, dan pas vragen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Maar is die 250V op de hotshoe of op de PC Synch aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:27:
Maar is die 250V op de hotshoe of op de PC Synch aansluiting?
Negative voltages ro voltages over 250 V applied to the accesory shoe could not only prevent normal operation, but damage the synch circuitry of the camera or flash. (aldus de manual, p. 186).

Klinkt als de HotShoe, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:33:
[...]

Ik leef nog ! :)
Een oude analoge multi-meter heb ik niet, wel een minstens zo oude oscilloscope.
Die laat pieken zien tot 14 V maximaal.

De handleiding van de D70(s) meldt dat "negative voltages or Voltages over 250V ... damage the circutry...". Daar zit deze flitser voldoende ver vanaf, dus.
Mijn dank voor de adviezen.
Hoe moet ik weten dat jij een scoop hebt? Kan je toch zelf ook wel verzinnen dat dat beter is dan een analoge multimeter 8)7 Dit is typisch zoiets wat je alleen met een scoop kan laten zien. Alleen loop je het risico je scoop ook weer op te blazen als het te veel wordt, maar dan moet je aardig je best doen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 16-06-2006 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Priyantha Bleeker schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:24:
Zo na een aantal pagina's geen foto's meer gezien, plaats ik maar eens wat foto's. Ze zijn genomen in de binnenstad van Groningen.

5. Winkelstraat(naam kwijt, ik kom niet uit groningen oorspronkelijk ;))
Is de Guldenstraat, stukje tussen Vismarkt richting Boteringestraat.
Ik kom ook niet uit Groningen oorspronkelijk maar woon er al weer bijna 20 jaar. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Laatst online: 10-05-2021
Blijkbaar is er 1 in het vorige topic doorgeglipt, maar handleidingrequests zijn niet de bedoeling. Zie daarvoor ook de FG Policy.

[ Voor 69% gewijzigd door Zoefff op 21-06-2006 20:01 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Helaas is de handleiding onderhevig aan ©. Je zult je dus tot een importeur/handelaar/nikon moeten wenden :)

[ Voor 30% gewijzigd door Zoefff op 21-06-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Handleidingen van Nikon staan hier

Je moet wel ingelogd zijn, maar als je je camera registreerd maak je toch een account aan.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Vraagje hier:

Ik ben van plan binnenkort een D70 aan te schaffen maar aangezien ik mijn budget even in moet delen zit ik even te twijfelen wat voor mij een betere keuze is.
(Ik ben trouwens voornamenlijk erop uit om op feesten foto's te maken met de camera.)

Nja hier mijn twijfel.

De D70 body + Nikon AF 50mm F1.8 D Prijs 777 euro.
of
De D70 kit 18-70 Prijs 908 Euro.

Even later komt er ook nog een SB-800 bij maar dat is voor iets later.

Alvast bedankt.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ga voor de kitlens want die 50mm is te lang voor feesten. Is tenslotte 75mm bij crob prima voor portretten maar op een feest loopt er meteen iemand tussendoor.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ook hier geld natuurlijk, zoals ik net in het D50-topic zeg, dat we camerapraat en lenzenpraat graag gescheiden willen houden. Lenzenpraat dus graag in Het grote Nikonmount-objectieven-topic V2.0. Neem dan wel de topicstart eerst door, daar staat érg veel nuttige info in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Zoeff heb daar inderdaad al flink veel gelezen maar wil graag wat horen van mensen die met de lens hebben gewerkt enzow

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Die zitten toch ook in dat topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
geheh true true :D zal de vraag even daar stellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn D70s kit opgepikt! Na avonden van lezen (dit forum en de bekende review-sites), een dagje met de D70s van een collega spelen toch maar de knoop doorgehakt en besloten zelf een set te kopen!

De eerste plaatjes zien er goed uit, maar wat me opvalt is een heel klein vreemd rammeltje dat ik niet thuis kan brengen en waarvan ik me niet herinner dat de camera van mijn collega het had. Ik hoor het wanneer ik de body heen en weer kantel c.q. schud met de lens omhoog. Het lijkt op een heel klein kogeltje dat heen en weer rammelt; klinkt net als die kinderspeeltjes waarbij je zo'n klein stalen balletje door een doolhof moest manoevreren zonder dat het in die gaatjes viel.. ;)

Hebben jullie toestellen dat ook, of moet ik terug naar de winkel? Meestal moeten elektronische apparaten een paar keer terug bij mij.. :(

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Dat is de orientatiesensor. Inderdaad een klein stalen balletje, dat in 2 buisjes rolt, 1 langs de y-as en 1 langs de x-as. Op die manier kan je camera bepalen of je hem horziontaal of vertikaal houdt. Niets om je druk om te maken dus, het zou pas een probleem zijn als je hem níet meer hoort rammelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Klinkt als een oriëntatiesensor :)

edit:
Zoefff, doe mij eens niet voor zijn :*

[ Voor 43% gewijzigd door SmartDoDo op 23-06-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel een héél snel antwoord.. bedankt allebei! Er is hiernaast ook nog een soort 'klik-klak' geluid als je de camera recht (horizontaal) houdt en hem dan naar voren en weer terug kantelt, maar dat zal vast ook wel verband houden met de sensor.

Raden jullie trouwens aan om de batterij de eerste paar keer goed 'door te laden'? Hetzelfde type accu (Li-ion) zit ook in telefoons en daar wordt vaak van gezegd dat ze de eerste paar keer wat langer aan de stekker moeten om meer uithoudingsvermogen te krijgen. Werkt dit bij de Nikon-accu ook zo?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:02:
Dat is wel een héél snel antwoord.. bedankt allebei! Er is hiernaast ook nog een soort 'klik-klak' geluid als je de camera recht (horizontaal) houdt en hem dan naar voren en weer terug kantelt, maar dat zal vast ook wel verband houden met de sensor.
Flitsscharnier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
even iets anders, ik vroeg me af, als ik door de zoeker kijk is het "vierkant" waar je door heen kijkt bij mij niet helemaal een "echt vierkant". De rechterzijde loopt van onder naar boven een klein beetje schuin naar buiten toe. De bovenkant loopt van links naar rechts ook een klein beetje schuin, en wel een beetje naar boven. (wel minder dan de rechterzijde).

Als je dus iets fotografeert en je orienteert je op de boven/rechterzijde om te kijken of je de camera recht houdt, krijg je dus een scheve foto.
Is dat bij jullie ook zo?

[ Voor 6% gewijzigd door brooks123 op 24-06-2006 00:06 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Nja eindelijk ook voor mezelf(met beetje hulp van mijn paps) knoop doorgehakt en gegaan voor de D70 met kitlens 18-70. Gisterdag flink wezen kloten met het ding en toch al gauw 400 pics geschoten, op verschillende standen en settings om toch wat meer mee te leren hoe alles nou precies werkt.
Ook veel op auto stand schieten en dan kijken welke settings de auto stand voor mij kiest en daarvan leren.
Gister avond zaten de zwaantjes leuk naast me huis en even wezen schieten...alleen moet ik wel als ik dit soort dingen fotografeer er even aan denken dat die zoom niet HEEL erg ver is(wat ik wel dacht). Dus ik heel leuk en aardig mooi zijn kop in beeld brengen, en hij was nogal aan het dreigen dus tja ideale foto's natuurlijk. Mja door de zoeker dacht ik dat hij op een nog wel redelijke afstand zat, totdat ik mijn camera neer beneden haalde en toen zag dat ie toch wel schrikbarend dichtbij zat en ik het ook maar even op een rennen moest zetten. :P Verder leuke dag gehad met me cam en zal proberen naar mijn werk even wat foto's van deze lieve beestjes te plaatsen.

Bedankt voor al jullie uitleg in ieder geval nog. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeTee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10-2006
Michaelg schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:41:
Nja eindelijk ook voor mezelf(met beetje hulp van mijn paps) knoop doorgehakt en gegaan voor de D70 met kitlens 18-70. Gisterdag flink wezen kloten met het ding en toch al gauw 400 pics geschoten, op verschillende standen en settings om toch wat meer mee te leren hoe alles nou precies werkt.
Ook veel op auto stand schieten en dan kijken welke settings de auto stand voor mij kiest en daarvan leren.
Gister avond zaten de zwaantjes leuk naast me huis en even wezen schieten...alleen moet ik wel als ik dit soort dingen fotografeer er even aan denken dat die zoom niet HEEL erg ver is(wat ik wel dacht). Dus ik heel leuk en aardig mooi zijn kop in beeld brengen, en hij was nogal aan het dreigen dus tja ideale foto's natuurlijk. Mja door de zoeker dacht ik dat hij op een nog wel redelijke afstand zat, totdat ik mijn camera neer beneden haalde en toen zag dat ie toch wel schrikbarend dichtbij zat en ik het ook maar even op een rennen moest zetten. :P Verder leuke dag gehad met me cam en zal proberen naar mijn werk even wat foto's van deze lieve beestjes te plaatsen.

Bedankt voor al jullie uitleg in ieder geval nog. :D
Voor je gezondheid is het dus beter om voor een goede zoomlens te gaan sparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
haha ja precies, maar net grote uitgave gedaan voor mijn doen dus eventjes sparen weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De 70-200 F/2.8 VR van nikon sluit mooi aan op de kitlens van de D70. Weet je ook meteen dat je nog wel even aan het sparen bent :)
(oh en voor ik het vergeet, er zijn natuurlijk ook andere lenzen te koop die dit bereik hebben, maar zijn niet zo goed natuurlijk :+ )

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:02:
Raden jullie trouwens aan om de batterij de eerste paar keer goed 'door te laden'? Hetzelfde type accu (Li-ion) zit ook in telefoons en daar wordt vaak van gezegd dat ze de eerste paar keer wat langer aan de stekker moeten om meer uithoudingsvermogen te krijgen. Werkt dit bij de Nikon-accu ook zo?
Gewoon lekker nog een keer in de oplader gooien ;)
Bij voorbaat dank!
Op tweakers.net hoef je niet te bedanken (en te groeten), dat doe je permanent zeg maar ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn D70s nu een dag of vijf en ik begin hem al wat door te krijgen. Ik vraag me echter af of ik mezelf zorgen moet maken over backfocus-problemen. Er is hier veel over geschreven en ik was benieuwd of mijn camera er last van had. Ik heb het idee dat mijn D70s niet helemaal zuiver focust. Precies alles gedaan wat geschreven stond op www.focustestchart.com en een hele reeks opnamen gemaakt. Over het algemeen is de schaalverdeling op 10mm achter de lijn het scherpst.

Ik zou graag een representatieve foto plaatsen en hem eens voorleggen aan meer ervaren gebruikers maar ik krijg hem hier niet geplakt.. :( Wanneer de camera niet in orde is zou ik het graag zsm weten; nu kan ik hem namelijk nog omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32

YellowCube

Wait...what?

heb je webspace?
zo ja...zet de foto daar op en zet 'm dan hier met
[img]http://webspaceadres/fotonaam.jpg[/]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goed idee. Heb ik nog nooit gebruikt, maar ik heb volgens @Home 50MB die ik mag gebruiken. Ik hoop dat het werkt:

https://homedrive.home.nl...bliek/DSC_0280_edited.JPG

(diafragma grootst mogelijk (F4.5 met flitser), sluitertijd 1/50, 50mm)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Op jouw homedrive mogen wij niet komen ;)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Ik voel me redelijk stom nu..:) Volgens de instructies van @Home zou het wel moeten kunnen. Misschien zo:

http://members.home.nl/maykelotten/DSC_0280_edited.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:32

YellowCube

Wait...what?

ik vind het er prima uitzien als ik eerlijk ben.
De text is gewoon netjes in focus. Wellicht dat het een heel klein beetje naar voren ligt, maar het mag wat mij betreft geen naam hebben.
Er zit wellicht ook een stukje optisch bedrog bij. De lettertjes van de focuslijn zijn vrij klein vergeleken bij de maatverdeling. Bovendien ligt het grootste deel van je scherptediepte boven die lijn. Dat kan makkelijk tot conclusies leiden dat het niet goed zou zijn.
Kan me niet voorstellen dat je er veel van zal merken.
Als je nou niet over alle backfocus problemen had gelezen, had je er dan over gevallen?

[ Voor 30% gewijzigd door YellowCube op 27-06-2006 21:30 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je mening! Het zal in de praktijk ook wel meevallen en inderdaad, als ik nooit over backfocus gelezen had, was ik er nooit op gekomen om het te testen. Waarschijnlijk lopen er een heleboel mensen rond waarbij hetzelfde plaatje er slechter uit zou zien dan bij mij en die toch dolgelukkig zijn met hun toestel, maar ik ben nogal kritisch èn ik lees denk ik teveel berichten. Vaak is het zo dat een tevreden gebruiker niets meldt, maar dat op forums vaak de 'problemen' besproken worden. En aangezien doorgaans mijn elektronica-aanschaffingen (variërend van keukenweegschaal tot plasmascherm) wel een keertje retour winkel moeten ben ik nogal gefocust (haha..sorry) op zaken die mis KUNNEN zijn c.q. gaan. Ik ga maar eens gewoon genieten van het toestel en mooie plaatjes maken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

vergeet niet dat je achter je scherpstelpunt 2x zo lang scherp hebt als ervoor. 1/3-2/3 regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En daarnaast moet je pas gaan testen als je in de praktijk problemen hebt, anders zit je alleen jezelf gek te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal wanneer er stof in de lens zit? In mijn kitlens zit een stofvezeltje ergens tussen de segmenten. Mij lijkt dat zoiets op de een of andere manier wel 'geseald' zou moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:05:
Is het normaal wanneer er stof in de lens zit? In mijn kitlens zit een stofvezeltje ergens tussen de segmenten. Mij lijkt dat zoiets op de een of andere manier wel 'geseald' zou moeten zijn..
Nee, da's niet normaal :). Het kan wel gebeuren, maar het is niet de bedoeling natuurlijk. De kitlens is niet weathersealed zoals de toplenzen dat zijn, maar eigenlijk zou er geen stof in mogen komen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik heb een 35-105 die stikt van de stof erin. Met meerdere bewegende delen is het bijna niet te doen stof buiten te houden. Leg hem maar eens in water (NIET DOEN DUS) en je zal zien dat hij heel snel volloopt. Dat ding moet groter en kleiner worden, wat anders voor een vacuüm zou zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:05:
Binnen een paar maanden had ik er al een vuiltje inzitten. Het gaf bij mij iig geen zichtbare problemen op foto's. Mijn winkel bood aan als ik er last van had om het weg te laten blazen door hun. Inmiddels is het vuiltje weg en heeft het plaats gemaakt voor weer andere vuiltjes. Ach, zo blijven we aan de gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan dus voorkomen.... okee, dank je wel!

En stof in de zoeker is dan vast ook normaal? Dat zit er namelijk ook al terwijl ik er amper mee naar buiten ben geweest, laat staan naar Kenia o.i.d. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Hmja, ik heb ook stof in de zoeker, komt er heel snel. Even blaasbalgje halen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:00:
Dat kan dus voorkomen.... okee, dank je wel!

En stof in de zoeker is dan vast ook normaal? Dat zit er namelijk ook al terwijl ik er amper mee naar buiten ben geweest, laat staan naar Kenia o.i.d. ..
Stof in de zoeker is wat minder normaal, aangezien je zoeker zelf niet direct aan de buitenlucht exposed is. Even je focusglaasje en je zoeker zelf goed nakijken waar het stof precies zit, en dan goed schoonmaken: dit hoort echt niet veel voor te komen bij de D70 :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:20:
[...]
Stof in de zoeker is wat minder normaal, aangezien je zoeker zelf niet direct aan de buitenlucht exposed is. Even je focusglaasje en je zoeker zelf goed nakijken waar het stof precies zit, en dan goed schoonmaken: dit hoort echt niet veel voor te komen bij de D70 :)
Dat heb ik gedaan.. Heel voorzichtig ook de aan de binnenkant wat minuscule stofjes weggeblazen maar het zit er nog steeds een wazig klein vlekje dat op het raster lijkt te zitten.. Het zal niet op foto's te zien zijn, maar ik stoor me er wel een beetje aan. Als het ding ergens 'lek' is zal het vast niet bij één stofje blijven.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:47:
[...]

Dat heb ik gedaan.. Heel voorzichtig ook de aan de binnenkant wat minuscule stofjes weggeblazen maar het zit er nog steeds een wazig klein vlekje dat op het raster lijkt te zitten.. Het zal niet op foto's te zien zijn, maar ik stoor me er wel een beetje aan. Als het ding ergens 'lek' is zal het vast niet bij één stofje blijven.. :/
Ik heb ook zo'n irritant langwerpig stofje in de zoeker, ligt net aan het uiteinde van een van "horizon"lijntjes, en is redelijk groot. Wie weet ga ik nog proberen er een foto van te maken, maar dat is relatief ingewikkeld :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via ebay een Nikon d70s verticale grip + 2 EN-EL3a accu's gekocht voor 82 euro incl. verzending.
pakketje ontvangen in 12 dagen, redelijk snel dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.herejezus.nl/review/grip/nikon2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.robmaille.herejezus.nl/review/grip/nikon3.jpg

als er meer mensen geintreseerd zijn, kunnen ze op mijn site (dat moet het voorstellen) lezen bij welke ebay koper ik dit heb gekocht.
HIER meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:47:
[...]

Het zit waarschijnlijk onder je matglas. Als je in het spiegelhuis kijkt, zit dit bovenin. Een stuk mat (joh!) glas (of eigenlijk plastic) wat de "3D projectie" omzet in een "2D beeld" zodat je het focuspunt en scherptediepte van de lens kan zien (en dat dus niet meer kan veranderen door met je eigen oog ook nog eens te focussen).

Je kan dit als het goed is vrij eenvoudig verwijderen en schoonmaken, maar het is wel een delicaat werkje. Let dus goed op waar je mee bezig bent, en het moge duidelijk zijn dat eventuele schade niet op mij noch bij Nikon te verhalen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:08:
Via ebay een Nikon d70s verticale grip + 2 EN-EL3a accu's gekocht voor 82 euro incl. verzending.
pakketje ontvangen in 12 dagen, redelijk snel dus.
[afbeelding]

[afbeelding]

als er meer mensen geintreseerd zijn, kunnen ze op mijn site (dat moet het voorstellen) lezen bij welke ebay koper ik dit heb gekocht.
HIER meer info
Hij is fjin, de grip, houdt een stuk handiger vast, en verlengt ook nog eens de batterijduur. Enige nadeel is dat ie bij mij met grip nauwelijks in de Crumpler Stunner meer past met de lens erop geschroefd, tenzij je een beetje frummelt tot ie zit. Doet toch wel af aan het gebruiksgemak bij mij, waardoor de grip nu vaak thuis ligt, en ik nog op zoek ben naar een nieuwere, iets grotere tas :|

Mijn grip ziet er overigens bijna het zelfde uit, maar is van een ander merk (Apollo) :o.

Vandaag stond de postbode overigens ook met een pakketje voor de deur:
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002EMY9Y.03.LZZZZZZZ.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 03-07-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een grip staat ook nog op mijn lijst. Maar ik vind dat er best nog flink bedrag voor word gevraagd aangezien in mijn geval ( d70 ) de verticale release knop niet helemaal top gaat werken. Maar het lijkt me geweldig in de hand liggen.

gefeli met je sb600, wereld dingetje voor dat geld. Nu nog ff een bounce erbij kopen en je bent voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

De verticale sluiter gebruik ik theoretisch en praktisch nooit. Je moet deze aansluiten op de IR-poort met een kabeltje + plakkertje. Vervolgens moet je het knopje op de grip op "on" zetten.
  • Dan moet je de camera-infraroodpoort aanzetten op de camera.
  • Dan moet je nog al je instellingen goed zetten.
  • Vervolgens kan je de camera kantelen en op het knopje drukken, waarna hopelijk de camera een foto maakt.
  • Repeat.
Ik pas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:58:
De verticale sluiter gebruik ik theoretisch en praktisch nooit. Je moet deze aansluiten op de IR-poort met een kabeltje + plakkertje. Vervolgens moet je het knopje op de grip op "on" zetten.
  • Dan moet je de camera-infraroodpoort aanzetten op de camera.
  • Dan moet je nog al je instellingen goed zetten.
  • Vervolgens kan je de camera kantelen en op het knopje drukken, waarna hopelijk de camera een foto maakt.
  • Repeat.
Ik pas :X
gelukkig kan je bij de d70s het kabeltje in de zijkant van het toestel stoppen, je hoeft niets in te stellen. allebij de sluiterknoppen werken tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 19:02:
[...]

gelukkig kan je bij de d70s het kabeltje in de zijkant van het toestel stoppen, je hoeft niets in te stellen. allebij de sluiterknoppen werken tegelijk.
Maar de autofocus werkt niet toch, met de knop van de grip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:06:
[...]

Maar de autofocus werkt niet toch, met de knop van de grip?
jahwel, als je hem half induwt stelt hij scherp, en vervolgens door duwen maakt hij de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mijn wieltjes ook enorm gaan missen. Moet je je hand toch weer anders leggen om ff snel wat in te stellen, weg shot. Kun je kwa bedienings gemak net zo goed met een compact gaan schieten. Het zal zijn ( comfort ) voordelen wel hebben in een constante omgeving. Maar dat is to each his own.

Voor stabiliteit zou ik het zeker overwegen, maar ik vind ze om die reden toch wel wat aan de prijs. Maar wie weet dat ze ooit rond de 50-60 euri worden uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:53:
Ik zou mijn wieltjes ook enorm gaan missen. Moet je je hand toch weer anders leggen om ff snel wat in te stellen, weg shot. Kun je kwa bedienings gemak net zo goed met een compact gaan schieten. Het zal zijn ( comfort ) voordelen wel hebben in een constante omgeving. Maar dat is to each his own.

Voor stabiliteit zou ik het zeker overwegen, maar ik vind ze om die reden toch wel wat aan de prijs. Maar wie weet dat ze ooit rond de 50-60 euri worden uitgebracht.
ik had deze op ebay gekocht voor 82 euro incl. verzending en 2 EN-EL3a accu's

Link hier staan ook voor andere merken power grips:
http://stores.ebay.com/Li...Z1QQfsubZ11QQftidZ2QQtZkm

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:53:
Ik gebruik de grip wel, maar niet voor de sluiter, puur voor de stabiliteit eigenlijk. De sluiter voelt ook erg goedkoop aan in vergelijking tot de normale sluiter, en wat is er mis met het kantelen van de camera? Daar ben je binnen een week ook aan gewend :X.
Inderdaad, voor stabiliteit :). Ik heb mijn D70 tweedehands gekocht, en de grip zat daarbij, samen met een extra accu. Het is wel een fijn ding, maar los zou ik er waarschijnlijk geen 80 tot 100 euro voor over hebben. Dat geld kan ik beter besteden aan andere leuke accessoires die mijn foto's ook echt beter maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 20:55:
...
Is er enige kans dat mijn oude flitser het op deze camara (D70S) doet? Het betreft een Soligor 30DA, een universeeltje, maar wel met een keuze-schakelaar voor O(lympus), M(inolta), N(ikon), of C(anon).
..
Voor de volledigCamera gekocht, Soligor erop... en hij doet het. Althans, in de stand O en C (In de stand M of N doet hij niks en weigert de camera als ik afdruk). OK, geen TTL, maar op Manual werkt het prima, in afwachting van een meer up-to-date flitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:51
Weet er iemand waar ik een orgineel matglas voor de D70 kan bestellen ?
Ik heb er perongeluk bij het poetsen een kras op gezet... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
Vertrek morgenavond naar Ierland voor vakantie en uiteraard om foto's te maken. Koop speciaal een Lowepro CompuDaypack om wat voorzichtige met m'n spullen om te gaan. Met inladen valt dus m'n D70 op de grond van zo'n 60 cm. Daar kan ie dus niet tegen. Krijg een ERR en soms blijft de spiegel hangen......
Ben blij dat ik bij dixon een eigenwijze verkoper had die me persee aanraadde om de extra garantie/verzekering aan te schaffen tegen 108 euro toen. Nu wordt tegen een eigen risico van 30 euro gerepareerd........pffffffffffffff Maar ik baal als een stier!!

Maar ja koop een tas om te beschermen valt ie er zo uit.....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het goede nieuws is dat je je verzekering er nu wel uit hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:08:
Het goede nieuws is dat je je verzekering er nu wel uit hebt ;)
Klopt dat hou ik me ook maar voor...Ho uhelemaal niet van die extra garantie verzekeringen, trap er dus nooit in behalve nu!!!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:56:
Nep batterijen bij een willekeurige internetwinkel vandaan kosten +/- 15 euro en doen het net zo goed :)
Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik heb een van accu.nl of zo (geen idee meer, eigenlijk), maar kwam vorige week tot een near-death ervaring: ik was ff van mijn geloof af (en dus van Manual naar een vari-prog.) en had em bij de gym uitvoering van mijn zoontje op Sport gezet (binnen, ISO flink hoog). AF-C. Dus 1x indrukken en zo bij de 3e of 4e take: Tsjak! ERR op het display en de spiegel blijft hangen..... Mijn hart fladdert even en ik mis de laatste afsprong van mijn zoon. Thuisgekomen eerst de lens eraf: jahoor. Spiegel hangt. Batterij eruit, er weer in, nog steeds hetzelfde. Ik haal em van het programma af en zet em op manual en na een druk op de knop (o, opluchting..) gaat alles weer goed.

Dus ik, ook niet de ALLER bangste, doe hetzelfde nog eens. En ja hoor, na 3 of 4 plaatjes: pats. Zelfde verhaal. Ik reset em weer. Stop daarna de originele ENEL3a erin, en kan zo een hele riedel achterelkaar door schieten.

De nep-accu was wellicht niet volledig opgeladen, maar in het display was nog geen enkel streepje weg, dus zou ie nog redelijk vol moeten zitten.

Volgens mij zit er dus wel degelijk verschil in de accu's. Ik gebruik voor AF-C en continues opnamen dus alleen nog maar de originele...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb geprobeert om informatie uit de Chip FOTO-VIDEO te geven over batterijen op deze topic:

Voor Nikon zag de test er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://xs101.xs.to/xs101/06210/accu.jpg

Prijzen zijn straatprijzen.
Met de prijs/prestatie werd rekening gehouden met capaciteit en interne weerstand.
En de interne weerstand is hoe hoger de waarde, des te sneller is de accu veroudert.

Ik was vandaag in de Mediamarkt Amsterdam-Area, waar ik toevallig nog 1 Hama 47029 accu zag staan voor 35€
Persoonlijk heb ik liever zelf ook 2 Accu's.

In de test zegt Chip ook:

Zonsondergang aan het palmstrand van je vakantie bestemming: het ideale moment om je digitale camera tevoorschijn te halen. Maar juist op het moment dat de zon de zee raakt en je af wil drukken, schakelt de camera zichzelf uit: de accu is leeg. Als jenu niet snel een nieuwe accu uit je fototas kunt halen heb je het nakijken. Want als je fototoestel geen penlites lust, kan je ook de verkoper van het souvenierwinkeltje je niet verder helpen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maarja viel niet in goede aarde, kreeg commentaar dat nep batterijen, net zo goed, en goedkoper zijn.
Probeer je informatie te verstrekken uit een fotoblad :?

Als je een camera aanschaft van rond de 800 eurie,s, dan ga je toch niet bezuinigen op een paar kl*te batterijen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door pvr op 10-07-2006 16:55 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

gyedema schreef op maandag 10 juli 2006 @ 16:08:
[...]

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik heb een van accu.nl of zo (geen idee meer, eigenlijk), maar kwam vorige week tot een near-death ervaring: ik was ff van mijn geloof af (en dus van Manual naar een vari-prog.) en had em bij de gym uitvoering van mijn zoontje op Sport gezet (binnen, ISO flink hoog). AF-C. Dus 1x indrukken en zo bij de 3e of 4e take: Tsjak! ERR op het display en de spiegel blijft hangen..... Mijn hart fladdert even en ik mis de laatste afsprong van mijn zoon. Thuisgekomen eerst de lens eraf: jahoor. Spiegel hangt. Batterij eruit, er weer in, nog steeds hetzelfde. Ik haal em van het programma af en zet em op manual en na een druk op de knop (o, opluchting..) gaat alles weer goed.

Dus ik, ook niet de ALLER bangste, doe hetzelfde nog eens. En ja hoor, na 3 of 4 plaatjes: pats. Zelfde verhaal. Ik reset em weer. Stop daarna de originele ENEL3a erin, en kan zo een hele riedel achterelkaar door schieten.

De nep-accu was wellicht niet volledig opgeladen, maar in het display was nog geen enkel streepje weg, dus zou ie nog redelijk vol moeten zitten.

Volgens mij zit er dus wel degelijk verschil in de accu's. Ik gebruik voor AF-C en continues opnamen dus alleen nog maar de originele...
Hoe specifiek weet jij het dat het komt door die batterijen? Ik heb het verschillende keren gehad, 1x 's zomers tijdens een meet in Hilversum, een keer in een koude omgeving toen de accu bijna op was. En na een shoot op een feest dat ie het nog prima deed, tot ik 2 dagen daarna m'n camera uitprobeerde en de spiegel/sluiter niet soepeltjes meer op en neer ging (kwa geluid). En na 5x afdrukken hij er in totaliteit mee stopte... Geen idee meer welke accu erin zat, ofwel een originele Nikon dan wel zo'n Hähhnel geval met iets meer power. Mijn D70 werd met een leeftijd van 13 maanden alsnog gerepareerd omdat ik het al eerder had aangekondigd... Voor mij ook reden genoeg om te zeggen dat dit een defect van de camera zelf was en niet kwam vanwege het gebruik van niet originele accu's

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 10-07-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een accu van accuplus.
Het is reproduceerbaar en nog nooit gebeurd met de originele.
Vooral bij flitsen gaat het snel fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Theebag schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:09:
Volgens mij kan (correct me if I'm wrong) je zelf het matglas niet verwisselen, logisch, het is geen pro body, aldus moet gij dat dus door Nikon laten doen. Wel eerst even naar de prijs vragen though, zal vast geen goedkope grap zijn.
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:22:
Ik heb hetzelfde probleem met een accu van accuplus.
Het is reproduceerbaar en nog nooit gebeurd met de originele.
Vooral bij flitsen gaat het snel fout.
Ik heb hier dus nog nooit last van gehad met niet originele accu's *klopt af*

[ Voor 30% gewijzigd door WhizzCat op 11-07-2006 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

julius schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:08:
[...]

Hoe specifiek weet jij het dat het komt door die batterijen? Ik heb het verschillende keren gehad, 1x 's zomers tijdens een meet in Hilversum, een keer in een koude omgeving toen de accu bijna op was. En na een shoot op een feest dat ie het nog prima deed, tot ik 2 dagen daarna m'n camera uitprobeerde en de spiegel/sluiter niet soepeltjes meer op en neer ging (kwa geluid). En na 5x afdrukken hij er in totaliteit mee stopte... Geen idee meer welke accu erin zat, ofwel een originele Nikon dan wel zo'n Hähhnel geval met iets meer power. Mijn D70 werd met een leeftijd van 13 maanden alsnog gerepareerd omdat ik het al eerder had aangekondigd... Voor mij ook reden genoeg om te zeggen dat dit een defect van de camera zelf was en niet kwam vanwege het gebruik van niet originele accu's
Redelijk specifiek; net wat Bierdopje zegt: het is reproduceerbaar met de "nep" accu en dat meerdere malen. Doe ik daarna de originele accu erin, dan kan ik schieten wat ik wil. Lijkt me dan toch redelijk voor de hand liggend; ik kan in ieder geval niets anders verzinnen. Kijk, als ie het met de originele nu ook op enig moment deed, dan werd het anders maar dat is (gelukkig..) (nog..?) niet zo. De nepper heb ik nu volledig aan de lader gehad en ik zal het vandaag of morgen nog eens testen, kijken of het wat uitmaakt. Het doet erop lijken, dat ie zo'n "zware" belading als in één keer een reeks foto's achter elkaar gewoon nét niet trekken kan, en de originele wel.
Vandaar mijn conclusie "het moet de accu zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik vind het maar een vreemd verhaal van die accu. Zelf heb ik ook een accuplus accu extra en ik heb onlangs mijn sluiter moeten vervangen (bij 4600 foto's). Zowel de originele als de namaak accu gaven hetzelfde resultaat, de spiegel bleek hangen. Ik zou het toch goed in de gaten houden dat het niet de sluiter is die een probleem geeft. Stel je voor dat je daar achter komt nadat je garantie is afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelukkig 3 jaar garantie. Juist om deze reden had ik de garantie genomen.
Had al over die sluiter gelezen die bleef hangen.

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met de combinatie D70s en accuplus?
Of juist met andere accu's. Kga denk ik toch maar een andere aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

SmartDoDo schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:44:
Ik vind het maar een vreemd verhaal van die accu. Zelf heb ik ook een accuplus accu extra en ik heb onlangs mijn sluiter moeten vervangen (bij 4600 foto's). Zowel de originele als de namaak accu gaven hetzelfde resultaat, de spiegel bleek hangen. Ik zou het toch goed in de gaten houden dat het niet de sluiter is die een probleem geeft. Stel je voor dat je daar achter komt nadat je garantie is afgelopen :)
Hmz, wilde idd zeggen. Ik heb toendertijd ook accu's gewisseld zonder reproduceerbaar resultaat. Hij bleef namelijk in storing en een error geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Me zwager heeft een Nikon D50 waar het matglas is vervangen, kosten via inca 121€ :X
Hij had ook aan het poetsen geweest met alcohol, een heeft toen een vlek in zijn zoekersdisplay gekregen.

Stof op je matglas blaas je zo weg, kan je beter niet aan komen met vloeistof ;)
Theebag schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:09:

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben de blije bezitter van een nieuwe D70s. :)

Een vraag: als ik de sluiter half indruk treed de AF in werking. De crosshair (of hoe dat ding mag heten) wordt dan even rood en vervolgens weer zwart. Wat betekent die korte rood flash?

Thnx, een D70s noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
nika schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:20:
Ik ben de blije bezitter van een nieuwe D70s. :)

Een vraag: als ik de sluiter half indruk treed de AF in werking. De crosshair (of hoe dat ding mag heten) wordt dan even rood en vervolgens weer zwart. Wat betekent die korte rood flash?

Thnx, een D70s noob.
Hij kiest dan een focus punt zeg maar, links rechts boven beneden en midden.

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

julius schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:18:
[...]

Hmz, wilde idd zeggen. Ik heb toendertijd ook accu's gewisseld zonder reproduceerbaar resultaat. Hij bleef namelijk in storing en een error geven...
Gisteravond nog eens aan het testen. Met de originele accu kan ik op continue stand maar doorschieten; met de namaak accu houdt ie na 3 á 4 foto's halverwege echt op...
Dan toestel uit, batterij eruit, originele erin, aanzetten, knop indrukken: spiegel gaat weer goed, ERR verdwijnt en ik kan weer raak schieten.

Dan hoop ik toch met grote hopen dat het de accu is... want zo doet het toch echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Lijkt me niet verstandig om met een accu waarvan je weet dat ie je camera in storing brengt, door blijft werken. De accu is niet goed, lekker terugbrengen naar de winkel!

Ik zou zeggen, ga lekker op zoek naar een beter exemplaar. Origineel of niet origineel lijkt me verder niet zo boeiend, aangezien ik er zelf iig geen problemen mee heb met mijn Hähnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
Als ik zo lees zijn er veel problemen met niet-orginele accu's, ben van plan om binnenkort een grip te kopen maar denk dat ik dan toch maar ga voor een orginele nikon met orginele accu's zo lullig als ik ver weg ga en mn camera begeeft het door zo'n stomme rot accu van een paar tientjes ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Denk dat het inderdaad een exemplarische storing is. Ik schiet sinds oktober 2004 met nepaccu's en Nikon accu's, en heb nog nooit verschil gemerkt in errors of capaciteit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste