En nou maar hopen dat pavlov erbij zit :d
Verwijderd
Nice eindelijk PunkBuster,hebben we tenminste iets tegen cheaters
.
Ow ik heb trouwens mijn DirectX ingame verzet van 9 naar 7 en dat schilt echt onwijs in de FPS. Eerst zat ik tussen de 20 a 30 en nu met DirectX 7 tussen de 40 en 80. Hoe kan dit eigelijk, want op het eerste gezicht zie ik niet echt veel verschil op grafisch gebied.
Ow ik heb trouwens mijn DirectX ingame verzet van 9 naar 7 en dat schilt echt onwijs in de FPS. Eerst zat ik tussen de 20 a 30 en nu met DirectX 7 tussen de 40 en 80. Hoe kan dit eigelijk, want op het eerste gezicht zie ik niet echt veel verschil op grafisch gebied.
Is al heel vaak uitgelegd.Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:35:
Nice eindelijk PunkBuster,hebben we tenminste iets tegen cheaters.
In direct X9 zitten renderingsmogelijkheden en mooiere grafische gedoe als je het vol open zet.
Direct X7 heeft dit niet en heeft minder van die mogelijkheden.
Hoe het precies zit weet ik ook niet.
Maar DirectX7 ziet er ook goed genoeg uit
Verwijderd
garetjax legde laatst uit dat force dx7 nog steeds geen dx7 was. Het was eerder dx8 met de bumpmaps en specularmaps uit. Als je screenshots tussen dx7 en dx9 vergelijkt zie je dit ook duidelijk. Wel jammer want als het echt dx7 zou zijn zou de performance nog beter zijn.
maarja die cheaters maken me nog eigenlijk niet zoveel uit, dat is wel te zien. Wat veel erger is is allemaal die spelers die geen normale rates hebben (maxpackets 15
)
Bij cod1 deed pb kijken of deze bv tussen 60 en 100 zat. Hopelijk komt dit snel wat het is erg irritant..bij zo'n spelers moet je er een meter voor/achter aimen en bij andere kun je wel normaal schieten. Frustrerend
/me meelzak heeft meer vetrouwen in anticheat van DMW dan PB
maarja die cheaters maken me nog eigenlijk niet zoveel uit, dat is wel te zien. Wat veel erger is is allemaal die spelers die geen normale rates hebben (maxpackets 15

Bij cod1 deed pb kijken of deze bv tussen 60 en 100 zat. Hopelijk komt dit snel wat het is erg irritant..bij zo'n spelers moet je er een meter voor/achter aimen en bij andere kun je wel normaal schieten. Frustrerend

@#$%#$%Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:35:
Nice eindelijk PunkBuster,hebben we tenminste iets tegen cheaters
Ik HAAT Punkbuster!
In CoD1 heb ik op de een of andere manier een global hardware ban gekregen zonder te cheaten. En de makers van Punkbuster, EvenBalance, weigeren om zelfs maar te vertellen wanneer en waarom ik ben gebanned.
Kortom, ik kan straks CoD2 niet meer in clanverband spelen.
Dit is dus echt KLOTE!
Elk ander anticheatsysteem is welkom, maar geen Punkbuster...
Elk spel dat punkbuster heeft/draaid heeft een eigen Database.Wildfire schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:44:
[...]
@#$%#$%
Ik HAAT Punkbuster!
In CoD1 heb ik op de een of andere manier een global hardware ban gekregen zonder te cheaten. En de makers van Punkbuster, EvenBalance, weigeren om zelfs maar te vertellen wanneer en waarom ik ben gebanned.
Kortom, ik kan straks CoD2 niet meer in clanverband spelen.
Dit is dus echt KLOTE!
Elk ander anticheatsysteem is welkom, maar geen Punkbuster...
Dus als jij op CoD1 geband bent wat dus keuze van PB was zou jij gewoon cod2 op servers kunnen spelen die PB draaien.
Thanx, that did it! Nu kan ik spel steady op 25 fps spelen (anders op terugvallen tot 5fps)Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:27:
Even een tip voor de stabiliteit en fps van deze game.
V-sync vertraagd de fps behoorlijk, ik zit zo rond de 35fps. Uitschakelen van V-sync zorgt voor zeer schommelende fps, in mijn geval tussen de 28-75fps, en onzuiver beeld (krijg er koppijn van) . Nu heb ik het volgende gevonden.
1. Zet in de driversettings van je videokaart V-sync op Toepassinggestuurd.
2. Zet in het spel V-sync uit.
3. Open de console en typ cg_drawfps 1. (voor diegene die dit nog niet weten)
4. Start een game (ik start meestal Moscow Russia MP)
5. Kijk wat je gemiddelde fps is. (in mijn geval 50fps).
6. Open de console en typ com_maxfps 50 (vul voor 50 jouw gemiddelde waarde in)
7.Start een game en kijk of de fps stabiel rond de ingestelde waarde blijft hangen.
Door deze tweak heb ik de instellingen in windows kunnen vehogen voor deze game en heb ik minder framedrops bij MP games. Hij blijft nu tussen de 45-50fps hangen waar het voorheen 28-75fps was.![]()
zie het resultaat
Foo
(ati r9800pro @xt timings, p4 3ghz,512mb)(dx9, af
Verder een super spel, en op veteran lekker pittig maar zeker te doen, nu al meer dan de helft erdoor geschoten.
Het is alleen wel jammer dat er soms mannetjes zijn die je niet dood kunt schieten. Ze zijn dan goddelijk. Bijvoorbeeld de mannetjes die met een pantserschreck aan komen lopen in de 3e missie britten in de woestijn, wanneer 2 tanks van je eigen team door een muur binnen komen rijden. Ik heb met goede timings, granaten onder ze gelegd, maar ze waren niet te doden voordat ze die pantserschreck afschoten. Ook met sniper zijn ze niet te doden voordat ze schieten.
Dit fenomeen heb ik op andere plekken ook gezien.
goeie tip, jammer dat ik de game al uit heb, maar ik kwam zojuist op gamershell wel een v1.01 patch voor cod2 tegen, maar das meer voor p4 HT proccesors en dualcore AMDs
http://www.gamershell.com/download_11991.shtml
keb een single core AMD a64 dus verwacht geen verbeteringen, en speel t nie meer, heb em zelf niet getest, maar succes!!
keb een single core AMD a64 dus verwacht geen verbeteringen, en speel t nie meer, heb em zelf niet getest, maar succes!!
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
ik zal deze patch ff downloaden, en kijken wat het helpt. (heb p4 HT) Denk overigens niet dat het werkt, aangezien meerdere tests al hebben bewezen dat COD2 meestal niet cpu limited is, maar gpu limited.sain onez schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:15:
goeie tip, jammer dat ik de game al uit heb, maar ik kwam zojuist op gamershell wel een v1.01 patch voor cod2 tegen, maar das meer voor p4 HT proccesors en dualcore AMDs
Dit is ook te zien aan deze test: link
Alleen de zwaardere grafische kaarten hebben baat bij de verbeterde toepassing van multicore in de laatste twee december realeases van ati catalyst
Verwijderd
Ik ben sinds gisteren ook eigenaar van dit prachtige spel....
Heb m eerst steeds op 1280x1024 gespeeld omdat dat native rs van mn tft is, maar merkte toch behoorlijke framedrops op...
Vanmiddag geprobeerd op 1024x768 en het liep meteen extreem veel beter, ik kan nu anisotropic doen ipv trilinear (wel op 4x ingesteld), en daarbij 2xAA en ook nog eens textures allemaal op extra, damn wat mooi ziet het er dan uit
stabiele fps van 30/40 en je kunt de bakstenen op 200m afstand nog tellen.
Ik heb alle goede shooters van dit moment en ben toch wel verrast door deze game.
Zal eens kijken of die patch verschil maakt, ik heb een P4 HT
Heb m eerst steeds op 1280x1024 gespeeld omdat dat native rs van mn tft is, maar merkte toch behoorlijke framedrops op...
Vanmiddag geprobeerd op 1024x768 en het liep meteen extreem veel beter, ik kan nu anisotropic doen ipv trilinear (wel op 4x ingesteld), en daarbij 2xAA en ook nog eens textures allemaal op extra, damn wat mooi ziet het er dan uit
stabiele fps van 30/40 en je kunt de bakstenen op 200m afstand nog tellen.
Ik heb alle goede shooters van dit moment en ben toch wel verrast door deze game.
Zal eens kijken of die patch verschil maakt, ik heb een P4 HT
enne!?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Ofwel ik begrijp het verkeerd, of jij... ik heb een global punkbuster hardware ban. Ik zou zogenaamd hebben geprobeerd te interfereren met Punkbuster zelf en daarom hebben ze me de zwaarste ban opgelegd - complete uitsluiting van *alle* Punkbuster-enabled games.Griffin schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:35:
[...]
Elk spel dat punkbuster heeft/draaid heeft een eigen Database.
Dus als jij op CoD1 geband bent wat dus keuze van PB was zou jij gewoon cod2 op servers kunnen spelen die PB draaien.
Verwijderd
Heb net ff paar rondes zitten spelen met die nieuwe patch en merkte wel verschil, de fps is wel iets hoger, meer rond de 40 nu, alleen ook iets minder stabiel.
Dus heb je een P4 HT is het zeker het proberen waard.
Ik heb de patch er zo snel mogelijk weer afgegooid. Ook de mijne was omhoog gegaan (80->91 binnen en 60->73 buiten), maar khad ook verschrikkelijke drops op plekken waar geen donder te zien was. Er was nieteens rook te zien en hij dropte al naar 15 op de één of andere manier

dat zuigt wel heel erg ja.Wildfire schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:28:
[...]
Ofwel ik begrijp het verkeerd, of jij... ik heb een global punkbuster hardware ban. Ik zou zogenaamd hebben geprobeerd te interfereren met Punkbuster zelf en daarom hebben ze me de zwaarste ban opgelegd - complete uitsluiting van *alle* Punkbuster-enabled games.
en praten met PB heeft dus helemaal geen zin??
BTW: die patch is alleen voor P4HT en AMD64bits /X2 ?
[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 24-12-2005 11:54 ]
Bij EvenBalance (makers van Punkbusters die zelf de global hardware bans beheren) weigeren te luisteren, ze erkennen niet eens dat Punkbuster fouten kan maken.Griffin schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:54:
[...]
dat zuigt wel heel erg ja.
en praten met PB heeft dus helemaal geen zin??
Ik heb er nog een topic op GoT over geopend, waaruit blijkt dat in dezelfde periode dat ik werd gebanned erg toevallig nog meerdere mensen een global hardware ban hebben gekregen zonder gecheat te hebben.
Maar ja. Luisteren doen ze daar niet, die klojo's.
Ik vermoed zelf dat ik bepaalde software heb draaien die door Punkbuster onterecht is gemarkeerd als software die tracht te interfereren met Punkbuster zelf. Ik bood Evenbalance nog aan om samen uit te vinden welke software het was, maar nee, daar wilden ze niet aan meewerken.
Kijk, ik snap dat ze voorzichtig zijn omdat er veel cheaters zijn die om het hardst roepen nooit te cheaten. Maar ze vinden het blijkbaar dus geen probleem dat ten koste te laten gaan van de onterecht veroordeelden...
Welcome to the real world. Daar zijn het vaak ook onschuldige mensen die lijden onder het wangedrag van slechts een paar anderen.Wildfire schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:18:
[...]
Kijk, ik snap dat ze voorzichtig zijn omdat er veel cheaters zijn die om het hardst roepen nooit te cheaten. Maar ze vinden het blijkbaar dus geen probleem dat ten koste te laten gaan van de onterecht veroordeelden...
Het is gewoon ondoenlijk om elk apart geval van 'vermeend onterechte ban' te gaan uitzoeken. Immers, zoals jezelf ook zegt, elke cheater roept om het hardst dat hij onterecht geband is. Jij doet hier precies hetzelfde. Het is niet dat ik je niet geloof hoor, daar gaat het niet om. Maar stel nou dat je toch cheat en je weet Evenbalance ervan te overtuigen dat het niet zo is. Zij passen het systeem aan zodat je niet meer 'onterecht' gebanned wordt en jij gaat gelijk aan je cheatende vriendjes vertellen hoe je het gefixed hebt en zij vertellen het weer aan hun vriendjes enz enz.
Ze maken bij Evenbalance gewoon de afweging dat het nog beter is om enkele mensen onterecht te bannen dan 'dubieuze' gevallen weer in ere te herstellen met het risico dat er weer een hoop cheaters binnenkomen.
De hele zaak geeft nog maar weer eens aan hoe ongeloofelijk LAM het is om te cheaten
Werkelijk; lui die daar een sport van maken sporen gewoon niet helemaal in hun hoofd.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Is die patch wel geschikt voor AMD X2's? Ze hebben het alleen maar over Intel CPU's. Grote kans van wel natuurlijk, maar just to be sure...sain onez schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:15:
[ Voor 9% gewijzigd door tommy6 op 24-12-2005 20:48 ]
Als je nu dmw aan laat staan en je drukt op v dan krijg je een gratis wallhack dus in dit geval is dmw geen anticheat, maar een cheatVerwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:40:
garetjax legde laatst uit dat force dx7 nog steeds geen dx7 was. Het was eerder dx8 met de bumpmaps en specularmaps uit. Als je screenshots tussen dx7 en dx9 vergelijkt zie je dit ook duidelijk. Wel jammer want als het echt dx7 zou zijn zou de performance nog beter zijn.
maarja die cheaters maken me nog eigenlijk niet zoveel uit, dat is wel te zien. Wat veel erger is is allemaal die spelers die geen normale rates hebben (maxpackets 15)
Bij cod1 deed pb kijken of deze bv tussen 60 en 100 zat. Hopelijk komt dit snel wat het is erg irritant..bij zo'n spelers moet je er een meter voor/achter aimen en bij andere kun je wel normaal schieten. Frustrerend![]()
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Even een vraagje. Hoe zorg ik ervoor dat de clients vanaf een (internet)server kunnen downloaden ipv van mijn server. Met cod1 kon dat altijd, maar ik blijk het niet aan de praat te krijgen op die manier...
gewoon proberen, kan helemaal geen kwaad en misschien werkt hettommy6 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:36:
[...]
Is die patch wel geschikt voor AMD X2's? Ze hebben het alleen maar over Intel CPU's. Grote kans van wel natuurlijk, maar just to be sure...
Verwijderd
gister weer bijna zeker een cheater tegengekomen tijdens een official match (meel is 99% sure
)
Ook mijn collega's vonden het nogal verdacht.
Geval was dat die gast vaak als laatste overbleef. Vaak tegen 4 van ons nog maar toch wist hij alles precies, toch was het alleen wallhack want zijn aim was niet best.
Heel raar was ook dat als hij dood ging de andere gasten ineens ook alles wisten. Andere keren waren ze echt superslecht.
Maarja toen we uiteindelijk op toujane 12-4 voorstonden moest die mogelijk cheater ineens weg (kwam er zeker achter dat hij er met wh alleen niet kwam). Ze zeiden vul maar 36-4...ik vraag voor demos, worden ze kwaad. Die zouden we niet krijgen, we hadden toch gewonnen etc. etc.
Achteraf vraag ik die gast nog eens voor demo zegt die dat die er geen had gemaakt. Wel nog steeds voor de demos van zijn teammates gevraagd maarja of ik die ooit krijg
De combinatie van slechte aim en werkelijk alles weten klopte niet. En we weten ook wel wat skills zijn en niet na verschillende keren tegen clans als ocrana.ati, dignitas en levitation te hebben gespeelt. Hopelijk krijg ik de demos nog wantja cheaters...
Ook mijn collega's vonden het nogal verdacht.
Geval was dat die gast vaak als laatste overbleef. Vaak tegen 4 van ons nog maar toch wist hij alles precies, toch was het alleen wallhack want zijn aim was niet best.
Heel raar was ook dat als hij dood ging de andere gasten ineens ook alles wisten. Andere keren waren ze echt superslecht.
Maarja toen we uiteindelijk op toujane 12-4 voorstonden moest die mogelijk cheater ineens weg (kwam er zeker achter dat hij er met wh alleen niet kwam). Ze zeiden vul maar 36-4...ik vraag voor demos, worden ze kwaad. Die zouden we niet krijgen, we hadden toch gewonnen etc. etc.
Achteraf vraag ik die gast nog eens voor demo zegt die dat die er geen had gemaakt. Wel nog steeds voor de demos van zijn teammates gevraagd maarja of ik die ooit krijg

De combinatie van slechte aim en werkelijk alles weten klopte niet. En we weten ook wel wat skills zijn en niet na verschillende keren tegen clans als ocrana.ati, dignitas en levitation te hebben gespeelt. Hopelijk krijg ik de demos nog wantja cheaters...

Lees het stukje een beetje beter:tommy6 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:36:
[...]
Is die patch wel geschikt voor AMD X2's? Ze hebben het alleen maar over Intel CPU's. Grote kans van wel natuurlijk, maar just to be sure...
Er staat dat de update aanbevolen is voor diegenen met een Windows 2000/XP systeem, die een Pentium HT hebben òf meerdere processoren òf een dualcore systeem...This Call of Duty 2 update is recommended for Windows 2000/XP users with Intel Hyper-Threading Technology (HT Technology) enabled processors, multiple processors, or systems with a dual core processor.
Ja, dat had ik ook wel zien staan. Staat dat ze met Intel hebben samengewerkt om de prestatie van Intel processoren te verbeteren. Dan komt dat rijtje, maar daar staat dus niet telkens of, of, of in. Over AMD wordt gewoon totaal niet gesproken. Heb in het verleden namelijk wel vaker patches gezien voor specifieke cpu's. Ga er echter in dit geval wel van uit dat het ook voor de X2's geschikt zal zijn.Wildfire schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:28:
[...]
Lees het stukje een beetje beter:
[...]
Er staat dat de update aanbevolen is voor diegenen met een Windows 2000/XP systeem, die een Pentium HT hebben òf meerdere processoren òf een dualcore systeem...
[ Voor 16% gewijzigd door tommy6 op 25-12-2005 16:57 ]
Koop een ander Mobo en een andere HDD en je kunt weer gamen. Niet leuk natuurlijk, maar een hardware-ban is natuurlijk ook geen oplossingWildfire schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:28:
[...]
Ofwel ik begrijp het verkeerd, of jij... ik heb een global punkbuster hardware ban. Ik zou zogenaamd hebben geprobeerd te interfereren met Punkbuster zelf en daarom hebben ze me de zwaarste ban opgelegd - complete uitsluiting van *alle* Punkbuster-enabled games.
Ik werk zelf ook mee aan een anti-cheat oplossing (voor DF:BHD), meestal kijkt men naar mac-adres, mobo-info, hdd-serial.
Die patch is zeker wel de moeite waard als je een P4 HT CPU hebt, en met dual cores helemaal.. Ik kon eerst CoD2 echt niet spelen op 1280x1024 (native res van miin LCD) in DX9 op mijn PC (intel P4 550 3.4Ghz, 2GB DDR2, Nvidia 6800GT 256MB), omdat ik door de te lage fps mouselag had.. Door die patch is de fps niet enorm veel gestegen (toch 10% ofzo), maar de mouselag is wel compleet weg waardoor het nu dus eindelijk speelbaar is..Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:34:
Heb net ff paar rondes zitten spelen met die nieuwe patch en merkte wel verschil, de fps is wel iets hoger, meer rond de 40 nu, alleen ook iets minder stabiel.
DX9 ziet er echt een stuk mooier uit met o.a. sneeuw en hitte effecten die je in DX7 helemaal niet ziet, plus HDR licht en alle bumpmapping etc natuurlijk.. Eindelijk CoD2 spelen zoals het bedoeld is..
Check hier de fps boost in Quake4 met een soortgelijke patch (echt enorm, vooral met dual-core): http://www.firingsquad.co...ore_performance/page3.asp
If Intel is going to be the one working with developers to get threading enabled in today’s popular games, then we applaud the company. After all, Intel’s Pentium processors aren’t the only ones to benefit. In fact, AMD’s Athlon 64 X2 gains significantly as well, maintaining a performance advantage over the Pentium 4 thanks to its efficient architecture. But if you have an older Hyper-Threaded chip and were accustomed to getting whipped by single-core Athlon 64s, these patches should be your equalizer. Go download them, and enjoy.
moeilijk hè, google...Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:54:
Wat is de code om je fps te zien?

speciaal voor jou:
http://www.google.nl/sear...=nl&q=show+fps+cod2&meta=
(1e en 2e hit, scheelt je nog meer zoeken

set gelijk je com_maxfps op 0 dan is hij ongelimiteerd
[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]
Je moet nodig nog wat lesjes begrijpend lezen volgen...tommy6 schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:55:
[...]
Ja, dat had ik ook wel zien staan. Staat dat ze met Intel hebben samengewerkt om de prestatie van Intel processoren te verbeteren. Dan komt dat rijtje, maar daar staat dus niet telkens of, of, of in. Over AMD wordt gewoon totaal niet gesproken. Heb in het verleden namelijk wel vaker patches gezien voor specifieke cpu's. Ga er echter in dit geval wel van uit dat het ook voor de X2's geschikt zal zijn.
Er staat gewoon dat de patch is voor systemen met Intel's HTT òf systemen met meerdere processoren òf systemen met een dualcore processor. AMD X2 = dualcore, dus de patch is ook geschikt voor AMD X2 systemen.
Verwijderd
Zat een beetje in de config te kijken en zag daar dat cl_maxpackets staan, dit heeft toch te maken met de rates? Kan iemand mij vertellen welk effect dit heeft op de gameplay? Ik neem aan dat een hogere waarde betere ping beteken?
nee... hogere maxpackets is doorgaans een hogere ping... 60 is normaalgesproken de beste waarde. 30 is geloof ik standaard, en voldoet prima voor public spellen. bij 15 zal je ping misschien nog lager zijn dan bij 30, maar maxpackets 15 is echt te laag (je bent dan haast niet te raken door tegenstanders). in officiele wars is 60 vaak vereist, om het zo eerlijk mogelijk te maken (met een goede verbinding heb je met maxpackets 60 een ping van net onder de 50)Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:52:
Zat een beetje in de config te kijken en zag daar dat cl_maxpackets staan, dit heeft toch te maken met de rates? Kan iemand mij vertellen welk effect dit heeft op de gameplay? Ik neem aan dat een hogere waarde betere ping beteken?
je maxpackets en de rate (/cl_maxpackets en /rate) worden aangepast als je een andere verbinding kiest in options... gewoon je eigen verbinding kiezen en je zou geen problemen moeten hebben. voor /rate is 12500-25000 geloof ik het beste (misschien een 0 teveel?), maar daar weet ik persoonlijk iets minder van...
... not as I do.
Verwijderd
Ok, ik heb mn maxpackets nu op 60 gezet, maar is dat wel zinvol als je de rates niet veranderd?
Ik heb trouwens @home breedband, iemand een idee wat de beste waardes daarvoor zijn?
Ik heb trouwens @home breedband, iemand een idee wat de beste waardes daarvoor zijn?
Verwijderd
ik denk als je wat serieuzer cod2 wil spelen je je rates zeker goed moet hebben, iig een beetje aanpassen is zeker niet slecht. Als je wat meer ervaring hebt met configs, rates e.d. kun je ook gaan werken met cl_packetup..maar dit werkt alleen icm met bepaalde andere waardes dus die kun je beter niet veranderen. Deze settings zijn goed om mee te beginnen..maar toch denk ik dat iedereen dat voor zichzelf uit moet maken. Ik speel bv met maxpackets 63 terwijl een vriend van me maxpackets 100 heeft.
/rate 25000 (voor adsl of sneller)
/cl_maxpackets 63(+)
/snaps 30
/g_antilag 1
/r_gpusync 1
/cl_maxpackets 63(+)
/snaps 30
/g_antilag 1
/r_gpusync 1
Ik krijg het maar niet voor elkaar om multiplayer te kunnen spelen. Ik zie simpelweg geen enkele server tevoorschijn komen.
Ik heb port 28960 opengezet maar nog niks. Heeft iemand nog suggesties?
Ik heb port 28960 opengezet maar nog niks. Heeft iemand nog suggesties?
Een hele rij microsoft certificeringen.
@ ErikH
Als je een firewall in je router hebt, kan die alleen de toegang blokkeren van buiten -> pc en niet andersom. Het ligt dus niet aan je router, maar aan een (windows) firewall, denk ik.
Gebruik je Seagate of Norton etc...?
Ik heb nog even een vraag... Zijn er ook CoD2 gamers waarbij het opstarten van het spel enorm lang duurt? Zodra ik op "Call of Duty MP" klik zie ik dit scherm gedurende 1 minuut...

Specs:
Intel Pentium 4 3.2GHz
1GB DDR SDRAM
XFX 6600GT
Maxtor 120GB SATA
Als je een firewall in je router hebt, kan die alleen de toegang blokkeren van buiten -> pc en niet andersom. Het ligt dus niet aan je router, maar aan een (windows) firewall, denk ik.
Gebruik je Seagate of Norton etc...?
Ik heb nog even een vraag... Zijn er ook CoD2 gamers waarbij het opstarten van het spel enorm lang duurt? Zodra ik op "Call of Duty MP" klik zie ik dit scherm gedurende 1 minuut...

Specs:
Intel Pentium 4 3.2GHz
1GB DDR SDRAM
XFX 6600GT
Maxtor 120GB SATA
[ Voor 42% gewijzigd door Me_Again op 31-12-2005 09:44 ]
@ Raptor
Ik heb mijn hardeschijf geformateerd en windows er opnieuw opgezet... ook dit help niet...
Ik heb mijn hardeschijf geformateerd en windows er opnieuw opgezet... ook dit help niet...
En als je op Refresh Server List klikt, krijg je dan nog een melding in het scherm.
Check ook even naar je serverfilters, misschien heb je daar wat raars tussen zitten.
Wat je ook kan proberen, om via All Seeing Eye naar een server te connecten.
Check ook even naar je serverfilters, misschien heb je daar wat raars tussen zitten.
Wat je ook kan proberen, om via All Seeing Eye naar een server te connecten.
Living the American Dream
Verwijderd
Hmmmzz, heb je ook niet toevallig andere programma's draaien op de achtergrond?
@Erik:
Ik gebruik HLSW, dit is handig want ik speel altijd op de vaste server en je ziet ook gelijk welke mensen op de server zijn.
@Erik:
Ik gebruik HLSW, dit is handig want ik speel altijd op de vaste server en je ziet ook gelijk welke mensen op de server zijn.
Ik gebruik bijna altijd de All Seeing Eye, maar met of zonder dit programma start CoD2 beide keren erg langzaam op. Firewall uitzetten helpt ook niets

Dit probleem had ik ook met CoD1

Dit probleem had ik ook met CoD1

De damage detection is trouwens wel erg slecht, als je van dichtbij met een tommy schiet, zie je het bloed in het rond spatten, maar diegene gaat niet dood. En het rare is, dat als van heel dicht bij iemand 1 kogel in zijn kop schiet is hij niet dood, maar kan je hem onbeperkt gaan bashen

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Welke versie van HLSW gebruik je? Niet alle versies zijn CoD2 ready. Ik gebruik zelf 1.0.0.47 en heb hier geen problemen mee.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:49:
Hmmmzz, heb je ook niet toevallig andere programma's draaien op de achtergrond?
@Erik:
Mijn X700 ATI kaart heb ik verkocht en daarvoor in de plaats heb ik nu een geunlockte V9999/TD. Alleen wanneer ik CoD2 speel is het net alsof het spel niet goed genoeg kan bufferen, want om de 25 seconden loopt het spel even vast en gaat vervolgens weer verder.
Ik heb dit probleem alleen met CoD2, andere games (zoals FarCry en FEAR) werken prima.
Specs:
Intel Pentium 4 3GHz
Maxtor 120GB 8MB Cache
2x 512MB DDR Kingston
Asus V9999/TD
Ik heb dit probleem alleen met CoD2, andere games (zoals FarCry en FEAR) werken prima.
Specs:
Intel Pentium 4 3GHz
Maxtor 120GB 8MB Cache
2x 512MB DDR Kingston
Asus V9999/TD
Verwijderd
Ik gebruik ook die versie en ook geen problemen.Erik_van_H schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:13:
[...]
Welke versie van HLSW gebruik je? Niet alle versies zijn CoD2 ready. Ik gebruik zelf 1.0.0.47 en heb hier geen problemen mee.
Verwijderd
Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met je internet(routers etc?). Als ik op een lan ben heb ik dit namelijk ook. Hoe zit bij jou de verbinding naar het internet in elkaar? bijv router - hub - pcMe_Again schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 09:40:
Het fijne weet ik er verder niet van maar misschien dat iemand anders je daarmee kan helpen.
Ik denk dat het hier om een texture probleem gaatMe_Again schreef op zondag 01 januari 2006 @ 11:12:
Mijn X700 ATI kaart heb ik verkocht en daarvoor in de plaats heb ik nu een geunlockte V9999/TD. Alleen wanneer ik CoD2 speel is het net alsof het spel niet goed genoeg kan bufferen, want om de 25 seconden loopt het spel even vast en gaat vervolgens weer verder.
Specs:
Intel Pentium 4 3GHz
Maxtor 120GB 8MB Cache
2x 512MB DDR Kingston
Asus V9999/TD
Vinden de mensen met een 6 serie kaart trouwens ook niet dat het soms voor geen meter loopt?
Hier met een amd 3500 en 1gb geheugen met 6800GT gaat hij op hoogste detail 1280 1024 15 frames
[ Voor 15% gewijzigd door JSTPS op 01-01-2006 15:26 ]
Verwijderd
Ja daar kwam ik ook achter, heb een beetje vergelijkbaar systeem (P4 3,0Ghz en Asus 6800GT 256MB) en als ik em op 1280x1024 zet krijg ik dat ook. Ik kan je aanraden om het eens op 1024x768 te proberen (ook op 1280x1024 native res. TFT) , ik vond het op die resolutie zelfs nog makkelijker om op grote afstand enemies te spotten.
Ook zakt mijn fps bijna niet meer onder de 30, dit met alles textures op extra, 4xAF en 2xAA. (geen soft smoke edges, dat vind ik er zelfs lelijker uitzien)
Heb mn kaart dan wel op Ultra snelheden lopen, dit maakt bij mij ook behoorlijk verschil in-game.
Aangezien jij ook nog een 128MB versie hebt, en maar 1 GB ram kan ik me wel voorstellen dat het niet helemaal vloeiend gaat op 1280x1024.
Ook zakt mijn fps bijna niet meer onder de 30, dit met alles textures op extra, 4xAF en 2xAA. (geen soft smoke edges, dat vind ik er zelfs lelijker uitzien)
Heb mn kaart dan wel op Ultra snelheden lopen, dit maakt bij mij ook behoorlijk verschil in-game.
Aangezien jij ook nog een 128MB versie hebt, en maar 1 GB ram kan ik me wel voorstellen dat het niet helemaal vloeiend gaat op 1280x1024.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 17:46 ]
Met mijn vorige kaart (X700Pro) had ik dit niet, maar die had 256MB DDR3, en mijn nieuwe V9999/TD heeft 128MB DDR
Asus V9999/TD 128MB
12 @ 16 pixel pipelines
5 @ 6 vertex pipelines
core 300 @ 385
memory 700 @ 820
Met behulp van ATI Tool (V25 b10) heb ik 10 minuten gescand naar artifacts, maar die heb ik niet. Temperatuur is ook normaal, 56 stressed.
Komt dit alles doordat ik van 256MB terug ben gegaan naar 128MB?
Asus V9999/TD 128MB
12 @ 16 pixel pipelines
5 @ 6 vertex pipelines
core 300 @ 385
memory 700 @ 820
Met behulp van ATI Tool (V25 b10) heb ik 10 minuten gescand naar artifacts, maar die heb ik niet. Temperatuur is ook normaal, 56 stressed.
Komt dit alles doordat ik van 256MB terug ben gegaan naar 128MB?
[ Voor 3% gewijzigd door Me_Again op 01-01-2006 23:13 ]
Verwijderd
Dat kun je wel testen toch? als je dit ff doorleest, daar staat veel nuttige info in.
Dan kun je wel zien welke settings het meest afhankelijk zijn van video-ram, als je die eens een stapje lager zet kun je tijdens het gamen wel merken of het minder is. Maar ik denk toch niet dat die x700 256mb er wel een fatsoenlijke fps uit weet te persen op 1280x1024, als dat met die 6800 niet eens lukt.
Probeer eens een paar van die tweaks, of speel op een resolutie lager, je moet natuurlijk ook niet denken dat die kaart het beste van het beste is, maar je zult toch nog wel een heel eind komen.
Trouwens, om een beetje zeker te zijn moet je eigenlijk een uur met atitool scannen.
Dan kun je wel zien welke settings het meest afhankelijk zijn van video-ram, als je die eens een stapje lager zet kun je tijdens het gamen wel merken of het minder is. Maar ik denk toch niet dat die x700 256mb er wel een fatsoenlijke fps uit weet te persen op 1280x1024, als dat met die 6800 niet eens lukt.
Probeer eens een paar van die tweaks, of speel op een resolutie lager, je moet natuurlijk ook niet denken dat die kaart het beste van het beste is, maar je zult toch nog wel een heel eind komen.
Trouwens, om een beetje zeker te zijn moet je eigenlijk een uur met atitool scannen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 02:00 ]
Heb het spel nu een tijdje gespeeld en het kan me eigenlijk niet meer boeien. Zit nu bijna aan het eind van de britse missies maar ik denk niet dat ik het af ga maken. Nuja, misschien er doorheen raggen met godmode ofzo.
Het speeld raar, veel te veel het "console" gevoel met die checkpoints en rare HUD. Geraakt, even zitten en weer door, tja... Het zal al wel honderden keren gezegd zijn hier maar ik vind het echt een enorme tegenvaller. Ik voel niets van het "gedrevene" wat ik wél had met CoD1 en UO, het is gewoon "daar zijn je checkpoints en onderweg moet je wat Duitsers omleggen". De muziek is wel erg mooi maar over de graphics kan ik niets zeggen. Zoals de meeste shooters speel ik alles op uit/laag. Gewoon omdat dat sneller gaat.
Nee, erg jammer dit.
Het speeld raar, veel te veel het "console" gevoel met die checkpoints en rare HUD. Geraakt, even zitten en weer door, tja... Het zal al wel honderden keren gezegd zijn hier maar ik vind het echt een enorme tegenvaller. Ik voel niets van het "gedrevene" wat ik wél had met CoD1 en UO, het is gewoon "daar zijn je checkpoints en onderweg moet je wat Duitsers omleggen". De muziek is wel erg mooi maar over de graphics kan ik niets zeggen. Zoals de meeste shooters speel ik alles op uit/laag. Gewoon omdat dat sneller gaat.
Nee, erg jammer dit.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om call of duty 2 te spelen met een onboard videokaart? Ik krijg de error: driver doesn't support alpha blending. Heb wel de nieuwste drivers geinstalleerd.
videokaart is een intel(R) 82852/82855 Graphics Controller met 64 MB.
videokaart is een intel(R) 82852/82855 Graphics Controller met 64 MB.
Verwijderd
Lijkt me behoorlijk lastig worden.....CoD2 is toch wel een spel dat erg GPU afhankelijk is. Ik denk dat als je m toch opgestart krijgt de boel nog niet fatsoenlijk loopt. Een on-board kaartje is dan ook niet echt geschikt om mee te gamen, iig geen shooters.
Verwijderd
en console is per definitie slecht misschien? En wat is er raar aan die hud? Alles wat je moet weten staat er toch op zeker? mapje (zo standaard als wat, ieder game heeft het zo) ammo en af en toe wat opmerkingen. Miereneuken is ook een vak.TroonStaal schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:33:
Heb het spel nu een tijdje gespeeld en het kan me eigenlijk niet meer boeien. Zit nu bijna aan het eind van de britse missies maar ik denk niet dat ik het af ga maken. Nuja, misschien er doorheen raggen met godmode ofzo.
Het speeld raar, veel te veel het "console" gevoel met die checkpoints en rare HUD. Geraakt, even zitten en weer door, tja... Het zal al wel honderden keren gezegd zijn hier maar ik vind het echt een enorme tegenvaller. Ik voel niets van het "gedrevene" wat ik wél had met CoD1 en UO, het is gewoon "daar zijn je checkpoints en onderweg moet je wat Duitsers omleggen".
En dat systeem van geraakt worden op de manier zoals het hier gebeurd: eindelijk, ik dacht dat het er nooit zou komen. Om één of andere reden heb ik health, aangegeven door nummertjes altijd al belachelijk gevonden. En weer iets minder waar je moet op letten bij het gamen. Op een echt slagveld is het toch ook niet van: oei ik heb nog maar 29 hp over (/100) laat ik nu maar vlug even een medpack zoeken dat me toch wel weer 65 punten gezondheid toevoegt. Alsof het daar bezaaid ligt met doosjes met een kruisje op. Nee, zoals het nu is komt het ten goede aan de gameplay en realisme
Daarenboven heb je meteen feedback over je health, als alles rood begint te worden: schuilen
En door te spelen met de moeilijkheidslevels bepaal je zelf of je al dan niet te rap healt en te traag doodgaat. (en zonder het systeem zoals het nu is, zou het voor veel mensen bijna niet te spelen zijn, want woII is echt wel gewoon geluk hebben. Denk je dat je alles onder controle hebt, loop je nog frontaal op een duitser waar je het niet verwacht, en hupla dood. Of in een hoekje wanneer ze terug in je rug komen. Het zou te frustrerend zijn anders, en zo geeft het meer de oorlogssfeer weer)
Al bij al vind ik het een heel indrukwekkende game, ik heb zeker genoten van de singleplayer (die, het mag gezegd, wel heel erg in orde was) Er was geen enkele missie die ik minder geslaagd, saai of ronduit slecht vond. En voor die ene keer dat de SP wel goed is in een FPS mag het ook wel eens gezegd worden. Want daar hecht ik nog steeds belang aan, een goeie SP.
Nee hoor, ik heb ook een PS2, Xbox, GBA en Lynx, dus consoles zijn niet meteen de "root of all evil"
Maar met die checkpoints en niet gewoon kunnen quicksaven vind ik gewoon vervelend.
Tja, dat je geen HP ziet is natuurlijk wel realistisch, maar als je het realistisch wil hebben zou je eigenlijk helemaal geen hud moeten hebben, geen crosshair en de radar/kaartje alleen met een "map" toets te voorschijn kunnen halen. Daarnaast is het imo gewoon raar dat je door even niets te doen je weer gehealed wordt. Maak het dan zo dat je voor je missie begint je een paar medpacks meekrijgt (misschien niet eens zo'n slecht idee voor een realism mod?)
En ach, aan mijn opmerking over de singleplayer moet je je maar niets van aantrekken. Ik vond HL2 ook zuigen
Tja, dat je geen HP ziet is natuurlijk wel realistisch, maar als je het realistisch wil hebben zou je eigenlijk helemaal geen hud moeten hebben, geen crosshair en de radar/kaartje alleen met een "map" toets te voorschijn kunnen halen. Daarnaast is het imo gewoon raar dat je door even niets te doen je weer gehealed wordt. Maak het dan zo dat je voor je missie begint je een paar medpacks meekrijgt (misschien niet eens zo'n slecht idee voor een realism mod?)
En ach, aan mijn opmerking over de singleplayer moet je je maar niets van aantrekken. Ik vond HL2 ook zuigen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Ik heb ook x700 en draai hem ook op 1280x1024 en bij mij ging het in het begin ook niet erg hard 20 a 30 FPS. Heb de rendering op DirectX 7 gezet in plaat van auto. Nu haal ik 70 to 100 FPS.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 01:58:
Dat kun je wel testen toch? als je dit ff doorleest, daar staat veel nuttige info in.
Loopt net wat soepeler alleen jammer dat het er niet iets minder uitziet, maar dat maakt niet uit in MP waar FPS net wat belangrijker zijn dan graphics.
Verwijderd
Kan iemand me helpen aan een link voor een download van directx 7 voor windows xp? En is er een tooltje waarmee directx 9 te verwijderen is?
Waarom wil je DX7? Dan werkt het spel zowiezo niet aangezien die al DX9 nodig heeft om te installeren en ook voor het menu wat altijd via DX9 gaat.
Als je via een DX7 renderer wilt spelen kan je dat gewoon in de opties van CoD2 kiezen.
Als je via een DX7 renderer wilt spelen kan je dat gewoon in de opties van CoD2 kiezen.
[ Voor 24% gewijzigd door AtleX op 02-01-2006 20:10 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
[quote]Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:17:
[...]
En dat systeem van geraakt worden op de manier zoals het hier gebeurd: eindelijk, ik dacht dat het er nooit zou komen. Om één of andere reden heb ik health, aangegeven door nummertjes altijd al belachelijk gevonden. En weer iets minder waar je moet op letten bij het gamen. Op een echt slagveld is het toch ook niet van: oei ik heb nog maar 29 hp over (/100) laat ik nu maar vlug even een medpack zoeken dat me toch wel weer 65 punten gezondheid toevoegt. Alsof het daar bezaaid ligt met doosjes met een kruisje op. Nee, zoals het nu is komt het ten goede aan de gameplay en realisme [...]
Wat is realistischer: dat je op zoek gaat naar een wondermedicijn of dat je even 5 seconden gaat liggen en weer zo fris bent als een hoentje? Ik vind daar niet veel verschil in zitten maar ik zou toch voor optie 1 gaan (waar je ook niet vanzelf beter wordt).
[...]
En dat systeem van geraakt worden op de manier zoals het hier gebeurd: eindelijk, ik dacht dat het er nooit zou komen. Om één of andere reden heb ik health, aangegeven door nummertjes altijd al belachelijk gevonden. En weer iets minder waar je moet op letten bij het gamen. Op een echt slagveld is het toch ook niet van: oei ik heb nog maar 29 hp over (/100) laat ik nu maar vlug even een medpack zoeken dat me toch wel weer 65 punten gezondheid toevoegt. Alsof het daar bezaaid ligt met doosjes met een kruisje op. Nee, zoals het nu is komt het ten goede aan de gameplay en realisme [...]
Wat is realistischer: dat je op zoek gaat naar een wondermedicijn of dat je even 5 seconden gaat liggen en weer zo fris bent als een hoentje? Ik vind daar niet veel verschil in zitten maar ik zou toch voor optie 1 gaan (waar je ook niet vanzelf beter wordt).
Het zou dan realistischer zijn om er medics in te verwerken die je zoveel x, kunt aanroepen (met iets van een laadbalk die eerst opgeladen moet zijn).
In de 1ste medal of honor, kreeg je bij het d-day level (landing op het strand) een x een medpack van een medic, dat vond ik toen al een mooi/goed element.
In de 1ste medal of honor, kreeg je bij het d-day level (landing op het strand) een x een medpack van een medic, dat vond ik toen al een mooi/goed element.
edit:
lees net dat dit topic niet voor problemen is, heb een probleem topic geopend hierover.
lees net dat dit topic niet voor problemen is, heb een probleem topic geopend hierover.
[ Voor 91% gewijzigd door @r!k op 03-01-2006 08:59 ]
Een hele rij microsoft certificeringen.
Dat zou wel een mooi element zijn. Een medic, die je dan ook moet beschermen. Neemt al meteen een hele hoop onwaarschijnlijke "Rambo-one-man-army" gameplay er uit.Pendaco schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:20:
Het zou dan realistischer zijn om er medics in te verwerken die je zoveel x, kunt aanroepen (met iets van een laadbalk die eerst opgeladen moet zijn).
In CoD Finest hour voor de PS2 loop je ook rond met medpacks en kun je anderen genezen, en anderen jou.
In Medal of Honor Pacific Assault had je ook een medic die je zelf kon aanroepen als dat nodig was. Persoonlijk vond ik dat een hele mooie toevoeging aan het spel. Het zelf oppikken van medpacks of het healingsystem wat ze nu in CoD gebruiken vind ik maar niks.TroonStaal schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 09:38:
[...]
Dat zou wel een mooi element zijn. Een medic, die je dan ook moet beschermen. Neemt al meteen een hele hoop onwaarschijnlijke "Rambo-one-man-army" gameplay er uit.
In CoD Finest hour voor de PS2 loop je ook rond met medpacks en kun je anderen genezen, en anderen jou.
Je had in CoD UO ook al mods voor de Multi-Player (volgens mij Total War Mod), je had dan bij S&D 3 verschillende klassen: Medic, Soldier en Engineer
Verwijderd
Ja oke, je kunt alles wel superrealistisch maken maar de vraag is of dit wel ten goede komt aan de gameplay. Het zou ook wel erg realistisch zijn als je schoenveter los zou kunnen gaan of dat de gebouwen in het spel deuren hadden die je open zou kunnen maken. Niet echt slim lijkt me
Een van de problemen van cod1 was dat de meeste mensen het te langzaam speelden(in multiplayer). Het is natuurlijk lastig nagaan waardoor dit komt maar het healthsysteem van cod1 nodigt wel uit om langzaam te spelen. Als iemand bijvoorbeeld bijna dood is gaat hij terug op zoek naar healthpakketjes. Het healthsysteem bij cod2 is imo dus veel beter, het spel zal er sneller door worden gespeelt.
En ja die verschillende classes voor cod lijkt me geen oplossing, TFC had dat ook maar daarbij werkte het ook niet echt zo goed...en voor een spel als cod lijkt het me al helemaal geen oplossing.
Cod2 moet gewoon in grote lijnen blijven zoals het nu is, afgezien van wat meer balance op sommige maps.
Een van de problemen van cod1 was dat de meeste mensen het te langzaam speelden(in multiplayer). Het is natuurlijk lastig nagaan waardoor dit komt maar het healthsysteem van cod1 nodigt wel uit om langzaam te spelen. Als iemand bijvoorbeeld bijna dood is gaat hij terug op zoek naar healthpakketjes. Het healthsysteem bij cod2 is imo dus veel beter, het spel zal er sneller door worden gespeelt.
En ja die verschillende classes voor cod lijkt me geen oplossing, TFC had dat ook maar daarbij werkte het ook niet echt zo goed...en voor een spel als cod lijkt het me al helemaal geen oplossing.
Cod2 moet gewoon in grote lijnen blijven zoals het nu is, afgezien van wat meer balance op sommige maps.
Verwijderd
Dat is zeker niet goed, gelukkig zit ik op een goede server waar er b3 erop draait en die controleert het wel...Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:52:
Over ongebalanceerd gesproken![]()
[afbeelding]
Toch te triest voor woorden?
En dit was niet heel even ofzo maar zeker 10 a 15 minuten.
Nee, supperrealistisch hoeft nu ook weer niet, dan zou je ook de factoren angst, moeten poepen/plassen, natte kleren lopen lastiger, reuk, wapens die vastlopen en onzichtbare grenzen moeten aanpakken. Maar een iets van een bepaalde voorraad aan healthpacks of af en toe een fieldmedic zou wel eens leuk zijn. Dit systeem met "ff-wachten" vind ik, hoewel het misschien "sneller speelt" nóg onrealistischer dan overal medpacks.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:18:
Ja oke, je kunt alles wel superrealistisch maken maar de vraag is of dit wel ten goede komt aan de gameplay. Het zou ook wel erg realistisch zijn als je schoenveter los zou kunnen gaan of dat de gebouwen in het spel deuren hadden die je open zou kunnen maken. Niet echt slim lijkt me
Classes lijken me ook meer wat voor een mod, óf een optie in mp.
Bij mij is het juist hoe hoger de max packets hoe slechter de ping wordt. Alle andere instellingen hebben weinig/geen effect.[b]Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 08:50:
/cl_maxpackets 63(+)
/snaps 30
/g_antilag 1
/r_gpusync 1
Van CB moet het minimaal 63 zijn toch?
[ Voor 6% gewijzigd door krouwen op 04-01-2006 12:32 ]
Da's een kwestie van je server goed configgen.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:52:
Over ongebalanceerd gesproken![]()
[afbeelding]
Toch te triest voor woorden?
En dit was niet heel even ofzo maar zeker 10 a 15 minuten.
Verwijderd
Hogere maxpackets is ook meteen een hogere ping. Het is tegenwoordig best goed te herkennen aangezien de verschillen tussen de verschillende internetverbinden niet groot is. Je kunt dus bij Nederlandse spelers goed zijn welke rates zijn gebruiken, maxpackets in ieder gevalkrouwen schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:32:
[...]
Bij mij is het juist hoe hoger de max packets hoe slechter de ping wordt. Alle andere instellingen hebben weinig/geen effect.
Van CB moet het minimaal 63 zijn toch?
<30 ping is maxpackets +/- 15
30-35 ping maxpackets +/- 30
50 ping maxpackets 60-100
Als je maxpackets hoger zet krijg je dus een slechtere ping, maar je krijgt wel een betere registratie. Dus dat je ping iets hoger is moet je je echt geen zorgen over maken
via clanbase kun je ook met maxpackets 15 spelen, bij cod1 deed punkbuster controleren of deze waarde tussen de 60-100 ofzo lag. Dus als iemand slecht te raken is en een erg lage ping heeft moet je hem even vragen of hij maxpackets wat hoger zet
mooi dat wist ik dus nietVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:53:
via clanbase kun je ook met maxpackets 15 spelen, bij cod1 deed punkbuster controleren of deze waarde tussen de 60-100 ofzo lag. Dus als iemand slecht te raken is en een erg lage ping heeft moet je hem even vragen of hij maxpackets wat hoger zet
weer wat geleerd
Dat wist ik ook niet, klingt ook vaag. Betere ping maar minder goed te raken. Ik denk dat mensen ook niet zo snel in een official war hun instelling voor jouw veranderen.
Wordt je kaart misschien te warm?
dit zijn artifacts check de temp van je kaart.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:27:
[afbeelding]
Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is. Na enkele minuten spelen begint ie zo te doen. Kan de videokaart het gewoon niet aan of ligt het aan de drivers???????
maar open even een topic in Spielerij - Problemen & Vragen want in dit topic is er niet voor om problemen te melden.
Verwijderd
dat denk ik dus wel, voor hun is de registratie ook minder. Heb vaker aan mensen gevraagd voor een match of hun maxpackets soms op 30 stond. Bijna iedereen hiervan zei inderdaad dat hun config waarschijnlijk niet geladen was, en veranderde de waarde(s). Sommige pubs zorgen er ook voor dat je rates kunnen veranderen heb ik begrepen, ik weet niet precies hoe dit komt maar waarschijnlijk door een kleine mod of bepaalde serversettings.krouwen schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:00:
Dat wist ik ook niet, klingt ook vaag. Betere ping maar minder goed te raken. Ik denk dat mensen ook niet zo snel in een official war hun instelling voor jouw veranderen.
Als je iig zeker wil zijn dat jou config niet verandert wordt moet je dat cfg bestand even 'alleen lezen' maken. Als je dan een match ofzo hebt doe je gewoon ff je config execute en dan staat alles goed.
maarja als je het nog vaag vindt met die ping/maxpackets/reg moet je het maar eens uitproberen. Ga op 15 spelen en je raakt heel weinig en de betere spelers gaan zeiken dat je moeilijk te raken bent. En het verschil in ping tussen maxpackets 15 en 100 is ook goed te zien.
Punkbuster komt tog met patch 1.1 en die komt in begin 2006. Dus zal Pb wel weer zeggen dat iedereen maxpackets 60 of hoger moet hebben en dan is het probleem ook weer verholpen
dat kan je gewoon instellen hoor... op iedere server kan je de pb-cfg aanpassen naar eigen inzicht... en standaard zal pb wel gewoon op 15-100 staan.
... not as I do.
Wel naar eigen inzicht, maar wel tussen bepaalde grenzen. En daar komt bij dat de bekendere ladders (Clanbase etc.) eisen stellen aan deze waarden.Clush schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:45:
dat kan je gewoon instellen hoor... op iedere server kan je de pb-cfg aanpassen naar eigen inzicht... en standaard zal pb wel gewoon op 15-100 staan.
Verwijderd
kun je eigelijk sprinten met cod2?
en ik haal te weinig fps met cod2 vind ik, of heeft iedereen daar last van?
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2006 11:54 ]
Met CoD2 kan je niet sprinten, en als je het hele topic leest weet je dat je niet de enige bent met FPS problemen.
er staan in dit topic meerdere die hier problemen mee hebben, maar er staan ook oplossingen.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:53:
kun je eigelijk sprinten met cod2?
zoas directX rendering in de game op 7 zetten.
En andere opties uitzetten met commando line.
zo, vanavond eerste echte friendly gehad. 8v8... grenade city
. wel vrij makkelijk gewonnen, uiteindelijk. moet binnenkort maar eens op clanbase een paar challenges plaatsen.
hoewel ik wel hoorde dat de mod die cb min of meer aan je opdringt vrij saat ruk blijkt te zijn. iemand hier ervaring mee?
hoewel ik wel hoorde dat de mod die cb min of meer aan je opdringt vrij saat ruk blijkt te zijn. iemand hier ervaring mee?
... not as I do.
vrij saatClush schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 01:13:
zo, vanavond eerste echte friendly gehad. 8v8... grenade city. wel vrij makkelijk gewonnen, uiteindelijk. moet binnenkort maar eens op clanbase een paar challenges plaatsen.
hoewel ik wel hoorde dat de mod die cb min of meer aan je opdringt vrij saat blijkt te zijn. iemand hier ervaring mee?
Ik heb geen idee van de CB mod, maar wat mij duidelijk is geworden na de nodige 8 vs 8 is dat cod2 veel meer een rush game geworden is, omdat de maps zo klein zijn. En dat betreur ik opzich wel. Aangezien tactics er dan minder toe doen. Maargoed ik zal er wel mee moeten leven, net als de rest van clan. En dat lukt aardig, laatste match 20 – 2
[knip, hoort idd in SPV thuis]
Wat betreft de kleine maps, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze een map-pack zouden uitbrengen. Kan alleen het bericht niet meer vinden...
Wat betreft de kleine maps, ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze een map-pack zouden uitbrengen. Kan alleen het bericht niet meer vinden...
[ Voor 67% gewijzigd door mvds op 12-01-2006 11:29 ]
Maak even een topic aan in SPV want het is niet gebruikelijk dat je iedere keer alles aan moet passen. (zet er wel even wat meer info in)
Dat klopt, dus laten we het beste hopenobsidian schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:04:
[knip, hoort idd in SPV thuis]
Gisteren weer een 8 vs 8 offical match, en weer totally owned 20 – 1
Nu is mijn vraag, ligt het aan mij en onze clan, of speelt cod2 heel erg makkelijk t.o.v. CoD (UO). Ik speel nog dagelijks UO (is de grotere uitdaging voor mij), en speel niet heel veel cod2 (tenminste niet elke dag, alleen nu dan wel, omdat we official matches hebben), maar toch als we match in cod2 spelen, lijkt alles een peace of cake. Natuurlijk is er wel de kantekening dat we best wel op stoom waren en zijn met UO, en dus ook min of meer in CoD2. Maar toch blijf ik CoD2 te makkelijk vinden, of ligt het aan de andere clans ?(zijn zeker niet de minste clans)...?
Verwijderd
Ey allemaal leuk en aardig met clan wars:D
Maar ik heb tegenwoordig ook clan opgezet met paar maten misschiens ons wel eens zien spelen UFF zijn nu druk met een site bezig maar weet iemand goede site waar we ons in kunnen schrijven voor clan wars?
Alvast bedankt
Maar ik heb tegenwoordig ook clan opgezet met paar maten misschiens ons wel eens zien spelen UFF zijn nu druk met een site bezig maar weet iemand goede site waar we ons in kunnen schrijven voor clan wars?
Alvast bedankt
www.clanbase.com (globaal)Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:17:
Ey allemaal leuk en aardig met clan wars:D
Alvast bedankt
www.enemydown.co.uk (uk + alleen CoD 2 S&D)
wij zitten met onze clan op ED (enemydown) en dat is gewoon goed. Goede regels en goede en gezellige clans.
clanbase weet ik niets van af
Verwijderd
ik denk eigelijk dat de betere teams niet 8v8 spelen, simpelweg omdat de betere leagues alleen 2v2,3v3 en 5v5 is. Daarnaast gaan goeie teams vooral voor de lans waarbij de compos max 5v5 zijn.FunkyPunky schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 09:13:
[...]
Dat klopt, dus laten we het beste hopen
Gisteren weer een 8 vs 8 offical match, en weer totally owned 20 – 1
Nu is mijn vraag, ligt het aan mij en onze clan, of speelt cod2 heel erg makkelijk t.o.v. CoD (UO). Ik speel nog dagelijks UO (is de grotere uitdaging voor mij), en speel niet heel veel cod2 (tenminste niet elke dag, alleen nu dan wel, omdat we official matches hebben), maar toch als we match in cod2 spelen, lijkt alles een peace of cake. Natuurlijk is er wel de kantekening dat we best wel op stoom waren en zijn met UO, en dus ook min of meer in CoD2. Maar toch blijf ik CoD2 te makkelijk vinden, of ligt het aan de andere clans ?(zijn zeker niet de minste clans)...?
welke league is dat eigelijk? twl ofzo?
Dat komt simpel weg omdat Clanbase alleen maar max 5 v 5 doet of minder. En CB is nu eenmaal zo groot, en dus geld gauw als de standaard. Maar het aantal spelers zegt niks over hoe goed een clan is. Maar 8 v 8 heeft de voordelen dat het veel intenser is en niet onbelangrijk als je +- 25 members hebt, is dat er meer members kunnen spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:58:
[...]
ik denk eigelijk dat de betere teams niet 8v8 spelen, simpelweg omdat de betere leagues alleen 2v2,3v3 en 5v5 is. Daarnaast gaan goeie teams vooral voor de lans waarbij de compos max 5v5 zijn.
welke league is dat eigelijk? twl ofzo?
De league waar wij in spelen is Definitive League (http://www.definitive-leagues.co.uk). Waar we de UO league gewonnen hebben (weliswaar uitgedund veld, vanwege cod2, maar toch). En nu spelen we in de CoD2 league. En er zitten toch zeker niet de minste clans bij -={AA}=-, ={DiVAS}=, -|GA|-, [EUMC] etc... Dit zijn goed bekende CoD en CoD UO clans. Maar de meeste spelen inderdaad niet in CB. Wij ook niet meer, het was leuk om mee te beginnen, maar na tijdje begon het saai te worden)
Maar zoals al eens eerder vertelt in dit topic, iedere clan doet het lekker op zijn eigen manier
Verwijderd
Ey heb al eerder gezegt dat wij ook clan aan het opzetten zijn en graag ook aan clan wars mee willen doen kan iemand me toevoegen op msn oid en me beetje kan helpen over het hoe en wat van een clan op bijv clanbase of andere site`s?
Gaat om een clan die het liefst 5vs5 gaat spelen en hebben nu 9 leden (friezen:P).
andries86@planet.nl
Gaat om een clan die het liefst 5vs5 gaat spelen en hebben nu 9 leden (friezen:P).
andries86@planet.nl
Verwijderd
ja oke, het is natuurlijk ieders eigen keuze wat te spelen, maar dan lijkt het me ook redelijk logisch waarom er zo weinig tegenstand is. Als je leagues als cb, cal, esl speelt kom je automatisch de betere teams tegen. Als je kijkt hoeveel clans in die league spelen:FunkyPunky schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:28:
[...]
Dat komt simpel weg omdat Clanbase alleen maar max 5 v 5 doet of minder. En CB is nu eenmaal zo groot, en dus geld gauw als de standaard. Maar het aantal spelers zegt niks over hoe goed een clan is. Maar 8 v 8 heeft de voordelen dat het veel intenser is en niet onbelangrijk als je +- 25 members hebt, is dat er meer members kunnen spelen.
De league waar wij in spelen is Definitive League (http://www.definitive-leagues.co.uk). Waar we de UO league gewonnen hebben (weliswaar uitgedund veld, vanwege cod2, maar toch). En nu spelen we in de CoD2 league. En er zitten toch zeker niet de minste clans bij -={AA}=-, ={DiVAS}=, -|GA|-, [EUMC] etc... Dit zijn goed bekende CoD en CoD UO clans. Maar de meeste spelen inderdaad niet in CB. Wij ook niet meer, het was leuk om mee te beginnen, maar na tijdje begon het saai te worden)
Maar zoals al eens eerder vertelt in dit topic, iedere clan doet het lekker op zijn eigen manier
The league has exactly 137 clans taking part in all competitions
Niet dat ik het niveau ken maar als het echt betere clans waren zouden ze wel cb spelen lijkt me. Als je beter wilt worden zoek je een uitdaging en die ligt eerder bij cb of cal. Maar jij bepaalt wat je speelt alleen bij zoiets zou ik iig niet teveel verwachten qua skill.
Ja maar niet iedereen wil CB spelen, en dat is meestal gewoon omdat men de regels van CB beu is. En dat is gewoon het nadeel van CB. Zij stellen de regels op, maar jij als clan hebt totaal geen inbreng in de regels. Als je het ergens niet mee eens bent, zoek je maar iets anders. Je voelt je soms niet serieus genomen. En als er eens een conflict is, duurt het soms weken voordat eindelijk iets duidelijk is. Ook zijn er genoeg clans in CB die echt de grootste ..... zijn
. Maar goed dat zijn slechts persoonlijke ervaringen. Daarnaast ben ik van mening (mijn mening
) dat slechts de top 10 van de verschillende CB ladders echt top zijn. Bedoel toen onze clan nog jong was (en dus weinig ervaring), kwamen we redelijk makkelijk tot de top 10, pas toen werd het een uitdaging
Maar CB is wel leuk hoor, alleen niet aan ons besteed (en zo zijn er wel meerdere, en die hebben echt wel skill, ook die bij onze League zitten). En zo kan jij CB juist geweldig vinden (en dat kan ik best begrijpen hoor)
Maar CB is wel leuk hoor, alleen niet aan ons besteed (en zo zijn er wel meerdere, en die hebben echt wel skill, ook die bij onze League zitten). En zo kan jij CB juist geweldig vinden (en dat kan ik best begrijpen hoor)
Idd CB is echt niet alles -_-
En de standaard ladders bevatten ook niet de meeste top teams,
dan kun je toch beter naar de Eurocup kijken
Maar waarom lees ik zoveel over FPS problemen?
Ik heb relatief oud systeem, 2600+ 9700pro en draai gewoon strak 125 FPS
dus dan snap ik niet dat mensen met x800 enzo problemen hebben ?
Ik speel met alleen aangepaste settings in het menu, dus geen commands gegeven
En de standaard ladders bevatten ook niet de meeste top teams,
dan kun je toch beter naar de Eurocup kijken
Maar waarom lees ik zoveel over FPS problemen?
Ik heb relatief oud systeem, 2600+ 9700pro en draai gewoon strak 125 FPS
dus dan snap ik niet dat mensen met x800 enzo problemen hebben ?
Ik speel met alleen aangepaste settings in het menu, dus geen commands gegeven
En jij speelt waarschijnlijk met de dx7 settings. Dan draait het bij iedereen goed. Maar mensen met een 7800GTX willen natuurlijk op dx9 spelen, en dan niet naar een diashow kijken.
Mja, ik speel om de enemy kapot te knallen, voor mooie graphics ga ik het bos wel in ofzo 
Dus FPS > Graphics voor mij,
net ff met commands lopen kloten,
picmip 3
das echt vet
Dus FPS > Graphics voor mij,
net ff met commands lopen kloten,
picmip 3
Verwijderd
Bij de gewone CoD kon je van fullscreen naar een venster door middel van Alt + Enter.
Bij CoD2 werkt dit niet meer, is er een andere toetsen combinatie? Want ik game zo af en toe wel eens terwijl ik ook nog op msn ben.. Dan is het wel handig als je even iets kan zeggen.
Een maat van me zei dat ik met mijn X850 Pro nooit een normale fps had als ik alles op zn hoogst zet.
Ook AA, Texture settings en op 1024 x 768. DX 9, niet 7!
Ik heb gemiddeld een fps van rond de 40... En het is helemaal geen dia show.
Bij CoD2 werkt dit niet meer, is er een andere toetsen combinatie? Want ik game zo af en toe wel eens terwijl ik ook nog op msn ben.. Dan is het wel handig als je even iets kan zeggen.
Een maat van me zei dat ik met mijn X850 Pro nooit een normale fps had als ik alles op zn hoogst zet.
Ook AA, Texture settings en op 1024 x 768. DX 9, niet 7!
Ik heb gemiddeld een fps van rond de 40... En het is helemaal geen dia show.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet bedoelt voor het melden van problemen met het spel. Ook vragen rondom technische problemen horen hier niet thuis, daar hebben we Spielerij - Problemen & Vragen voor.
Dit topic is niet bedoelt voor het melden van problemen met het spel. Ook vragen rondom technische problemen horen hier niet thuis, daar hebben we Spielerij - Problemen & Vragen voor.