Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 25 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.916 views sinds 30-01-2008

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

Dangerous1986 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:23:
[...]

Hmmm hoe bedoel je koude douche.

BTW , Volgens mij is NL het eerste land die hem op voorraad heeft :9 .
Dat ze zich vergissen (door bv een communicatiestoornis met de importeur) heb dat wel eens meegemaakt met een R8500 (niet bij Alternate btw). Maar fingers crossed :)

The Source, zijn de XT's in NL of niet ?

[Voor 9% gewijzigd door edward2 op 18-10-2005 18:31]

Niet op voorraad.

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:53
edward2 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:29:
[...]

misschien tijd voor een poll >:)

• Dangerous1986
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-12-2005

Dangerous1986

X1800XT :-)

edward2 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:29:
[...]

Dat ze zich vergissen (door bv een communicatiestoornis met de importeur) heb dat wel eens meegemaakt met een R8500 (niet bij Alternate btw). Maar fingers crossed :)

Laten we maar duipjes draaien dat ze zich niet vergissen ( Bijna te mooi om waar te Zijn )

BTW , Weet iemand wanneer ATi Tool Met support voor X1800 komt , Zag dat Sampsa Al een beta versie heeft.

AMD 3000+ @ 2.7GHz Soon >>> FX60 :) | DFI LanParty UT RDX200 CF | G.E.I.L One Serie 1GB | ATi Radeon X1800XT 512MB | Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB | 3DMark05 Score = 10108

• Puppetmaster
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 05-09 21:17
FirefoxAG schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:48:
[...]
Wat een onzin... cut the fanboy crap... alsof ATi het patent op DX9 heeft en nV er nog nooit van heeft gehoord.
het is een bekend gegeven dat ATi zich beter aan de DX9 specs heeft gehouden dan Nv ten tijde van de 9700 en GFFX. de 6-serie doet het heel erg goed in DX9 maar toch doet de x800 serie het in DX9 net wat beter doorgaans.
waarom het verschil duidelijker in HL2 is weet ik ook niet, in FarCry is het ook aardig aanwezig imo.

dat ATi het doorgaans slechter doet dan Nv in OpenGL is een bekend gegeven.
Doom3 maakt dit alleen nog erger door veel gebruikt te maken van Ultrashadow, wat weer een gepatenteerde techniek van Nv is...

dit itt de open 3Dc techniek van ATi

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Onderstaande retailmobo met ATI Xfire chipset wordt erg goed getest.

DFI LANParty UT RDX200: ATI’s Crossfire AMD for the Bleeding Edge

review op Anand: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2572

PS:
Ik kan bijna niet geloven dat morgen de X1800XT bij Alternate in de schappen ligt. Zou wel een stunt zijn.

[Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 18-10-2005 18:46]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Dangerous1986

Dangerous1986

Hehe Krijg morgen de DFI Lanparty Ut RDX200 Binnen _/-\o_

AMD 3000+ @ 2.7GHz Soon >>> FX60 :) | DFI LanParty UT RDX200 CF | G.E.I.L One Serie 1GB | ATi Radeon X1800XT 512MB | Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB | 3DMark05 Score = 10108

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dangerous1986 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:51:
Hehe Krijg morgen de DFI Lanparty Ut RDX200 Binnen _/-\o_
Mooi board hoor! Had op extremetech er al het 1 en ander over gelezen. De biosopties in de NF4 waren al uitgebreid maar op dit board is het echt absurd gewoon hoe gedetailleerd je de voltages e.d. in kan stellen. 8)7 :9

Alleen jammer dat de USB performance niet helemaal top notch is en dat ze niet die ULI southbridge er op hebben gezet. Maar ja je kunt niet alles hebben.

Voor een 1e poging om een AMD64 chipset op de markt te zetten lijkt ATI het heel erg goed gedaan te hebben. Zeker daar de paar kleine zwakheden relatief makkelijk opgelost kunnen worden.

[Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 18-10-2005 18:58]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Dangerous1986

Dangerous1986

Maar welke drivers zouden ze bij de X1800XT leveren . Ik zag op veel review site's dat ze mee geleverde drivers kregen van ATi dus geen Catalyst . Of Wordt dit gewoon de nieuwe Catalyst 5.10 ?

[Voor 3% gewijzigd door Dangerous1986 op 18-10-2005 19:01]

• User||IA
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-07-2008
CJ, misschien is het tijd om een andere topic te starten, dit loopt de spuigaten uit....
Heb vanmiddag mijn X1800XL binnen.Uit de VS overgevlogen! 8) Nog geen tijd gehad om te benchen, mijn oom is net uit de VS hier neergestreken. Hij had er 2 voor me mee, plus het DFI CF mobo... De arme man had echter niet door dat ie een mastercard moest meenemen, maar dat vergeef ik hem aangezien die er toch niet zijn (volgens mij)... Dus hebbik er eentje over! Dit weekeind ga ik testen, ben lekker vrij, dus kan ik alles rustig doen. _/-\o_

• _ep
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Vind het wel grappig dat iedereen zich nog zo druk maakt om wat tegen wat gepositioneerd is (of was) en hoe het met leverbaarheid zit/zat van allerlei kaarten die al lang uit zijn. Allemaal water under the bridge, dus niet relevant (in ieder geval niet voor mij).

Ik kijk gewoon door mijn bril met ongekleurde glazen (nee, 'k heb geen lenzen :)) naar kaarten die ik nu of zeer binnenkort kan kopen, wat ze kosten en hoe ze presteren. Daarbij doe ik op basis van de informatie die ik kan vinden een gokje over de toekomst en dan kies ik een leuke uit die binnen mijn budget valt en ben ik weer een tijdje van de straat af.

Mag van mezelf toch wel zeggen dat ik met de Ti4200 ook geen slechte keuze heb gemaakt :)
... geen zin om woorden vuil te maken aan deze onzin
offtopic:
Dat is iets wat meerdere mensen meerdere keren gezegd hebben, maar het schijnt maar steeds niet te lukken. Ik hoop dat we elkaar wat beter leren negeren waar nodig ;) zodat deze vlammetjes niet uitgroeien tot echte branden...

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

FirefoxAG schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:26:
@Aantal personen hierboven:
Doe eens een poging mijn posts inhoudelijk aan te vallen in plaats van mij persoonlijk aan te vallen :Z
De kwestie persoonlijk maken is i.m.o. erg zwak in een discussie ;)
Kijk eens in een spiegel ?
X1600 slechts vermoedens? Mijn redenatie heet logica in mijn boek... Doe je best en proof me wrong...
Het verschil tussen logica en vermoeden is redelijk dun.
Hmm, wat daar stond was toch echt moeilijk voor misinterpretatie vatbaar... het gaat mij om de houding die spreekt uit dat stuk tekst ;)
Euh had je het toenjuist niet over "inhoudelijk" ? Gaat dit over jij die aan "fanboybashing" doet of over het feit dat je weer niet gelijk krijgt ?
Bashen? Ach gezien je er al eerder blijk van hebt gegeven iedere kritische noot richting ATi als bashen te beschouwen denk ik dat we dit wel weer kunnen negeren, niet? ;)
Wederom overdrijf je. Heb het over jouw vijandelijke en aggressieve houding, niet over kritisch zijn. Sommige posts hier gaan over een idee of gedacht, boor je de grond in alsof jij de ultieme kenner bent. Dát komt gewoon fout over en daar heb ik het over.
Nog afgezien van dat je mijn posts duidelijk niet eens leest (lukt waarschijnlijk niet vanwege aan die bril aangekoekte rode verf? ;)), is dit toch wel een ongelofelijke "de pot verwijt de ketel".
Vrijwel alle reacties van jou op mijn posts zijn aanvallen op mij persoonlijk... zo goed als niets inhoudelijks.
Het wordt behoorlijk afgezaagd dat je me als "rood" aanstempeld. Niet iedereen past in hokjes ? Wederom een persoonlijke aanval naar mij ? Oh wacht, je beticht mij ervan... Pot verwijt de ketel ? Haal die spiegel nog eens boven.
Als wat ik zeg niet klopt of niet logisch is hoor ik het graag onderbouwd, want da's nog iets waarmee diverse mensen hier blijkbaar erg veel moeite hebben... Ach ja, als emoties in het spel komen word de onderbouwing vaak wat moeilijk nietwaar ;)
"Onderbouwen" houdt niet die overdreven logica van je in.
Verder heb ik al 3 topics geleden aangegeven waarom het compleet belachelijk is om mij als groen te bestempelen. Probeer dat onderscheid te maken: "Non ATi fanboy" is ongelijk aan "nV fanboy"... ;)
Maak jij eerder het onderscheid: ATI nieuwsdiscussie en ATI Fanboy bashing. Zie je dan niet in dat je niet beter bent dan een fanboy, door fanboys te flamen ? Wat probeer je te bereiken daarmee ? Iedereen was blij met hoe het was. Behalve jij. En toen kwam jij. Ineens was niet iedereen meer blij hoe het was.
Ik heb trouwens verder geen zin om woorden vuil te maken aan deze onzin. Het staat jullie nog altijd vrij dat "[Fanboy]ATi propaganda topic - Deel 1 [ATI Fanboys Only!!]" topic te openen... ;)
Wat wil je dan bereiken ? Je wil heel dit topic zijn sfeer en normale gang van zaken verstoren door het te vormen naar jouw idealen ? Start dan je eigen neutrale videokaartendiscussietopic. Dan zijn wij van jouw flames af en dan heb jij minder discussie te voeren over offtopic zaken.
Phuncz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:22:
[...]
Wat wil je dan bereiken ? Je wil heel dit topic zijn sfeer en normale gang van zaken verstoren door het te vormen naar jouw idealen ? Start dan je eigen neutrale videokaartendiscussietopic. Dan zijn wij van jouw flames af en dan heb jij minder discussie te voeren over offtopic zaken.
Heb ik ook al eens voorgesteld, maar daar wordt niets mee gedaan blijkbaar. Ik heb nu al -tig keer duidelijk gemaakt wat het DOEL is van dit topic. :|

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Upke dupke
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:21

Upke dupke

Oompa Loompa

hulde aan Phuncz!

Ik word er ook erg moe van. Sorry hoor maar eens moet het op houden.

• jimbojansen
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 27-06 13:56
Upke dupke schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:07:
hulde aan Phuncz!

Ik word er ook erg moe van. Sorry hoor maar eens moet het op houden.

• Krizzie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-09 18:15

Krizzie

Progressive Music \o/

MazaneH schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:20:
CJ, misschien is het tijd om een andere topic te starten, dit loopt de spuigaten uit....
Heb vanmiddag mijn X1800XL binnen.Uit de VS overgevlogen! 8) Nog geen tijd gehad om te benchen, mijn oom is net uit de VS hier neergestreken. Hij had er 2 voor me mee, plus het DFI CF mobo... De arme man had echter niet door dat ie een mastercard moest meenemen, maar dat vergeef ik hem aangezien die er toch niet zijn (volgens mij)... Dus hebbik er eentje over! Dit weekeind ga ik testen, ben lekker vrij, dus kan ik alles rustig doen. _/-\o_
Doe eens snel benchen jij! :9 :+

Geluidswolk

• Cheetah
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-04-2020

Cheetah

Try to live without WWW ;)

:O
Ik ga hier niet eens verder op reageren... misschien dat je ooit nog eens inziet hoe ongelofelijk kinderachtig dit is...
Mijn vorige post was i.m.h.o. duidelijk genoeg: als je inhoudelijk niets te melden hebt over mijn posts (je weet wel: logisch, beredeneerd, onderbouwd), maar alleen wilt komen huilen omdat ik je in je diepe ATi liefde gekwetst heb kun je jezelf de moeite besparen... ik heb daar totaal geen boodschap aan. Als jij en bepaalde anderen daar moeite mee hebben vin'k dat vervelend voor jullie (en misschien dat niet eens), maar het is toch echt jullie probleem en niet het mijne, en ik laat dat zeker niet tot mijn probleem maken... 't is een publiek forum, leer maar wat tolerantie en visieverbreding.

Als je verdere motivatie voor mijn reden van posten wilt kun je terugkijken in de afgelopen topics en voor de verandering mijn posts wel goed doorlezen. PUNT.

Had ik gezegd verder geen woorden eraan vuil te maken en doe ik het toch ;)
_ep schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:20:
Ik kijk gewoon door mijn bril met ongekleurde glazen (nee, 'k heb geen lenzen :)) naar kaarten die ik nu of zeer binnenkort kan kopen, wat ze kosten en hoe ze presteren. Daarbij doe ik op basis van de informatie die ik kan vinden een gokje over de toekomst en dan kies ik een leuke uit die binnen mijn budget valt en ben ik weer een tijdje van de straat af.
En gelijk heb je, that's the way to go... ;)
Is overigens exact mijn manier van shoppen: wat moet je er voor neertellen en wat levert het je op... ongeacht print op de core en de stikkerlabels :)
offtopic:
Dat is iets wat meerdere mensen meerdere keren gezegd hebben, maar het schijnt maar steeds niet te lukken. Ik hoop dat we elkaar wat beter leren negeren waar nodig ;) zodat deze vlammetjes niet uitgroeien tot echte branden...
Ik zal mijn best doen me er vanaf nu aan te houden... het kinderachtig gehuil links en rechts word echter af en toe te storend om te negeren, en dan ben ik zo nu en dan geneigd tot corrigerende repliek... ik moet mezelf maar wat leren inhouden he :P

Back ontopic:
Mr. Detonator schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:27:
Sampsa heeft het weer voor elkaar gekregen..... 1000/2000 mhz 8)
Heel vet... ik moet eerlijk toegeven dat ik niet had gedacht dat ze 1000mhz core zouden halen 8)
Ik ben benieuwd wat een 3DMark05 bench op die speeds oplevert :)

@Jejking
Uitstekende nuance... en betreffende GFFX <> ATi9700 heb je helemaal gelijk :)
Als je echter Tom's VGA charts bekijkt zie je dat de verschillen niet zo dramatisch zijn als men soms doet voorkomen.
Maar vanwege wat jij zelf ook al aangeeft is mijn keuze qua Dx9.0 hardware tot nu toe ATi geweest :)
Ik beschouw de X8x0XT serie wel degelijk superieur aan de GF6 serie <qua performance>... de Ati kaarten zijn gemiddeld genomen gewoon sneller.
Go4attack schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:24:
ze zijn nu trouwens ook bij salland automatisering te koop, de X1800XT 256mb/512mb, van Club3D:
http://www.sallandautomat...o.php?pid=16931&catId=376 <256mb, € 500
http://www.sallandautomat...o.php?pid=16933&catId=376 <512mb, € 533
Kijk, dat zijn de betere prijzen... als ze echt voor die bedragen binnenkomen en ook nog eens goed leverbaar worden zou dat heel mooi zijn :)
Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat iemand voor die 33,- minder een 256mb kaart haalt... Als je toch al 500 euro gaat droppen op een kaart kun je net zo goed die 7% extra besteden aan 512mb...
Je zou dus haast vermoeden dat in ieder geval de 256mb kaarten vrij snel in prijs zullen gaan zakken... ik denk dat 256mb 1.2ns GDDR3 de fabrikant wel meer kost dan die 33 euro's ;)

[Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 18-10-2005 21:52]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Cheetah

Cheetah

MazaneH schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:20:
Jammer dat je ze niet in CF kunt zetten, je zou waarschijnlijk de eerste in NL zijn geweest (en ik wil daar graaaaaag benches van zien) :P

Naja, je kunt nu in ieder geval uitzoeken welk van de 2 XL's het verst overklokt en die houden ;)
Ben benieuwd naar je resultaten... kun je niet vanavond al beginnen ofzo? >:)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Mr. Detonator
FirefoxAG schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:03:
[...]
kun je niet vanavond nu! al beginnen ofzo? >:)
:9

• Oet
  • Laatst online: 15-09 06:56

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYB

(jarig!)
Grappig zeg, het begint er toch beetje bij beetje op te lijken dat ATi alles uit de kast aan het halen is om deze launch zo min mogelijk op een "paper-launch" te laten lijken... Kan ik wel waarderen. En marketingtechnisch gezien is dit natuurlijk een logische stap.. a la: kijk, wij kunnen het ook (maar toch niet zo goed als jammergenoeg..)..

Verder vind ik die OC wel erg masterlijk.... Ik ben heel benieuwd wat deze kaarten stabiel aan max OC gaan halen... En wat gaan ze doen als ze max OC in XFire zitten?? Dat lijkt me helemaal skyrocket-power :D Achja.. we zullen nog even moeten wachten op die resultaten, maar het klinkt wel kinky :P

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• boesOne
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19:38
'k denk dat oeLang weleens een valide punt kan hebben dat de X1600 kwa sm3 performance goed mee zal komen. Ding heeft geen gebrek aan shaders in ieder geval en aangezien de games steeds shader intensiever worden zal het een goede middenmoter kunnen worden.

Natuurlijk stort ie in op hogere reso's en veel AA. Daar zal de programeerbare memcontroller ook niks aan veranderen.. maar hee.. tis een middenmoter. Dus beoordeel hem ook zo.
Ik denk dat je op een reso als 1024 of 1280 zonder AA er goed mee kan gamen in de nabije toekomst. Als de prijs goed is dan lijkt het me geen slechte kaart.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

de XI800XL is ook weer op voorraad bij Komplett.

Niet op voorraad.

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-07 18:46
FireFoxAG, heeft dit forum een ignore member functie? Jou "discussies" hebben btw ook nog niets opgeleverd.

• Brainless-NL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-07 08:44
Dat dacht ik wel. Wat het heeft opgeleverd is dat niet iedereen de Ati PR slikt wat de meeste mensen hier verkondigen. Zoals ik al eerder heb betoogd ben ik blij dat hij zijn mening met ons deelt, ookal is die af en toe extreem, omdat dat de keerzijde van het verhaal vertelt.

Waarom willen jullie alleen maar positieve dingen horen over Ati, terwijl de werkelijkheid niet alleen maar rozengeur en maneschijn is? Er vallen gewoon dingen aan te merken op de huidige x1x00 serie. Dat schijnen jullie niet te willen begrijpen?

Ik begrijp zeer goed dat dit een ati topic is, maar dit topic is toch ook bedoelt voor "discussie"? Wat firefox doet is een giga discussie op gang brengen. Dit doet hij niet door loze kreten of "fanboyisme" (lol mooie term) maar door een beargumenteerde mening. Als iedereen dat nou zou doen, in plaats van hem af te zeiken omdat hij te negatief is, zou dit topic een veel leukere sfeer krijgen.

[Voor 66% gewijzigd door Brainless-NL op 19-10-2005 01:09]

• User||IA
FirefoxAG schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 22:03:
[...]
Jammer dat je ze niet in CF kunt zetten, je zou waarschijnlijk de eerste in NL zijn geweest (en ik wil daar graaaaaag benches van zien) :P

Naja, je kunt nu in ieder geval uitzoeken welk van de 2 XL's het verst overklokt en die houden ;)
Ben benieuwd naar je resultaten... kun je niet vanavond al beginnen ofzo? >:)
Nee, mijn vingers jeuken behoorlijk, maar moet op tijd op het werk zijn, en heb het wat dat betreft gewoon behoorlijk druk. Ik begin vanavond door een van de X1800XL's te prikken op mijn ASus mobo, en daar een paar benches mee te draaien, en in het weekeinde trek ik het sli mobo er ff uit, en dan gaan ik testen. O-)

je weet het he, de bank.....

[Voor 6% gewijzigd door User||IA op 19-10-2005 07:52]

Brainless-NL schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 01:02:
Dat dacht ik wel. Wat het heeft opgeleverd is dat niet iedereen de Ati PR slikt wat de meeste mensen hier verkondigen. Zoals ik al eerder heb betoogd ben ik blij dat hij zijn mening met ons deelt, ookal is die af en toe extreem, omdat dat de keerzijde van het verhaal vertelt.

Waarom willen jullie alleen maar positieve dingen horen over Ati, terwijl de werkelijkheid niet alleen maar rozengeur en maneschijn is? Er vallen gewoon dingen aan te merken op de huidige x1x00 serie. Dat schijnen jullie niet te willen begrijpen?

Ik begrijp zeer goed dat dit een ati topic is, maar dit topic is toch ook bedoelt voor "discussie"? Wat firefox doet is een giga discussie op gang brengen. Dit doet hij niet door loze kreten of "fanboyisme" (lol mooie term) maar door een beargumenteerde mening. Als iedereen dat nou zou doen, in plaats van hem af te zeiken omdat hij te negatief is, zou dit topic een veel leukere sfeer krijgen.
Beargumenteerd is natuurlijk ook zeer subjectief. Als topicstarter heb ik al -tig keer aangegeven wat het doel is van dit topic. Ik had gehoopt dat mensen zo dit ook zouden kunnen respecteren.

Waar het hier vooral op uitdraait is het continue herkauwen van oude argumenten die al -tig keer voorbij zijn gekomen. Dit topic is een ATi topic, dus is het logisch dat de negatieve aspecten vaak het onderspit moeten delven tegen de positieve aspecten. Wat hier enorm veel voorkomt door mensen als FFAG is dat continue diezelfde negatieve aspecten naar boven worden gehaald, ook al hebben sommige mensen aangegeven dat het ze a) geen bal uitmaakt en b) liever een ATi kaart hebben. Dit roept aversie op. Het is net zoiets als op een Ajax open dag roepen schreeuwen dat Feijenoord (G70) - op bepaalde punten - beter is dan Ajax (R520) en zeggen dat ze beter een oud voetbal speler (X800GT) kunnen terughalen ipv nieuwe jonge frisse spelers (X1600XT) te gaan zonder dat ze de nieuwe speler een kans hebben gegeven om te groeien.

De aard van die situatie maakt dat dat not-done is en dat geldt min of meer ook voor dit topic. Discussie prima. Maar je hoeft niet continue dingen te herkauwen. Als mensen aangeven dat ze er genoeg van hebben, dan mag ik hopen dat dit gerespecteerd wordt in plaats van dat het topic nog verder verziekt wordt. Daarvoor heb ik deze serie geen nieuw leven ingeblazen. :/

En aangezien mensen deze post gemist hebben, plaats ik hem hier nog een keer:
CJ schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:37:
[...]

Ik denk dat je te veel nadruk legt op het woord 'Algemeen'. Hey ik kan het weten, ik heb ten slotte het topic titel verzonnen, dus ik weet precies wat ik er mee wilde zeggen. ;) Misschien had ik het inderdaad wat duidelijker kunnen neerzetten, maar "ATi's Fanboy Topic" vond ik net iets te flamerig overkomen. :+ En ik heb eerder al precies uitgelegd wat de doelstelling was van dit topic, dit staat ook duidelijk in de first post en dit is ook in overleg met de mods van dit forum tot stand gekomen.

Het is en blijft een ATi gekleurd topic met niet de nadruk op alleen het woordje 'Algemeen', maar met de nadruk op Algemeen ATi en Nieuws & Discussie over alle ATi zaken. De leuke dingen van ATi worden hier besproken. Ook de minder leuke dingen. Maar de nadruk ligt duidelijk op het bekijken vanuit het standpunt van ATi. Noem het "rode bril" op hebben, maar dat is toch de basis van dit topic. Er is expres gekozen om een andere invalshoek te nemen dan de Grote Radeon Topics waar op een gegeven moment een eind aan is gemaakt. En als topic-starter met een groene kaart in z'n gamingbak (die het overigens nu prima doet na wat handwerk), kan ik dus a) beter als geen ander zeggen wat het doel was van dit topic, en b) zeggen dat ik objectiever ben dan bepaalde "fanboys" in dit topic die weigeren groen in hun pc te stoppen. :Y)

Natuurlijk laat dit topic veel ruimte voor een gezonde discussie en vergelijking met de concurrentie. Of dit objectief gebeurd of niet, staat niet ter discussie gezien de herkomst en kleur van dit topic. Je weet van te voren dat als je dit topic bezoekt, dat ATi een belangrijke rol speelt, net zoals je weet dat als je op Rage3D post, je daar meer ATi minded publiek vindt, en op NV News de groene kleur de overhand heeft. De posts die hier tot nu toe echter door sommige mensen worden gemaakt, voldoen duidelijk niet aan de criteria van een 'gezonde' discussie en leiden alleen maar tot ergerlijk getroll.

Misschien is het een idee om te overleggen met de mods van dit forum om misschien een nieuw "[Algemeen] Videokaarten Discussie Topic" te open waar 'wel objectief' naar alle kaarten kan worden gekeken, of het nu van ATi, nVidia, S3, XGI, Matrox of Bitboys is? :7

Heb ik nu het laatste woord? Waarschijnlijk niet. Maar ik heb tenminste hopelijk duidelijk gemaakt waar dit topic voor dient, mocht dat nog niet duidelijk zijn geweest na al mijn vorige posts en de first post. Kunnen we nu meer ontopic gaan en minder mijn videokaarten voorkeur onder de loupe nemen? Want anders had ik het net zo goed "CJ's ATi Topic" kunnen noemen.
[rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]

[Voor 7% gewijzigd door CJ op 19-10-2005 08:25]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Eolis
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09-12-2020

Eolis

And the heavens shall tremble

FirefoxAG schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:48:
[...]
:O
Ik ga hier niet eens verder op reageren... misschien dat je ooit nog eens inziet hoe ongelofelijk kinderachtig dit is...
Mijn vorige post was i.m.h.o. duidelijk genoeg: als je inhoudelijk niets te melden hebt over mijn posts (je weet wel: logisch, beredeneerd, onderbouwd), maar alleen wilt komen huilen omdat ik je in je diepe ATi liefde gekwetst heb kun je jezelf de moeite besparen... ik heb daar totaal geen boodschap aan. Als jij en bepaalde anderen daar moeite mee hebben vin'k dat vervelend voor jullie (en misschien dat niet eens), maar het is toch echt jullie probleem en niet het mijne, en ik laat dat zeker niet tot mijn probleem maken... 't is een publiek forum, leer maar wat tolerantie en visieverbreding.

Als je verdere motivatie voor mijn reden van posten wilt kun je terugkijken in de afgelopen topics en voor de verandering mijn posts wel goed doorlezen. PUNT.

Had ik gezegd verder geen woorden eraan vuil te maken en doe ik het toch ;)

[...]
En gelijk heb je, that's the way to go... ;)
Is overigens exact mijn manier van shoppen: wat moet je er voor neertellen en wat levert het je op... ongeacht print op de core en de stikkerlabels :)

[...]
Ik zal mijn best doen me er vanaf nu aan te houden... het kinderachtig gehuil links en rechts word echter af en toe te storend om te negeren, en dan ben ik zo nu en dan geneigd tot corrigerende repliek... ik moet mezelf maar wat leren inhouden he :P

Back ontopic:

[...]
Heel vet... ik moet eerlijk toegeven dat ik niet had gedacht dat ze 1000mhz core zouden halen 8)
Ik ben benieuwd wat een 3DMark05 bench op die speeds oplevert :)

@Jejking
Uitstekende nuance... en betreffende GFFX <> ATi9700 heb je helemaal gelijk :)
Als je echter Tom's VGA charts bekijkt zie je dat de verschillen niet zo dramatisch zijn als men soms doet voorkomen.
Maar vanwege wat jij zelf ook al aangeeft is mijn keuze qua Dx9.0 hardware tot nu toe ATi geweest :)
Ik beschouw de X8x0XT serie wel degelijk superieur aan de GF6 serie <qua performance>... de Ati kaarten zijn gemiddeld genomen gewoon sneller.

[...]
Kijk, dat zijn de betere prijzen... als ze echt voor die bedragen binnenkomen en ook nog eens goed leverbaar worden zou dat heel mooi zijn :)
Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat iemand voor die 33,- minder een 256mb kaart haalt... Als je toch al 500 euro gaat droppen op een kaart kun je net zo goed die 7% extra besteden aan 512mb...
Je zou dus haast vermoeden dat in ieder geval de 256mb kaarten vrij snel in prijs zullen gaan zakken... ik denk dat 256mb 1.2ns GDDR3 de fabrikant wel meer kost dan die 33 euro's ;)
Je wil het gewoon nog steeds niet begrijpen he . . . doe je ogen eens open en lees eens de letters die er staan !

Het is niet jou kritiek richting ATi wat zo ongewenst is hier, maar de zeer foute manier van communicatie waarmee jij invulling geeft aan jou posts !

Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen en ben je echt zo blind dat je dat zelf niet ziet ? Want een hoop anderen hier zien dat wel namelijk en hebben daar de pest aan gekregen.

@CJ, een aantal mensen hier hebben nu met man en macht geprobeert duidelijk te maken dat dat gefrustureerde mannetje een op moet houden met zijn domme gelu* maar hij schijnt het maar niet te willen begrijpen dat het niet om z'n kritiek gaat maar juist hoe hij die hier uit.
Is er inderdaad geen "Ignore member" button of zo ? Of kunnen we een dergelijke functie met iets anders bereiken ?

• User||IA
Het gaat wel lichtelijk irriterend werken CJ, en daar heb je gelijk in. Hopelijk wordt er wat aan gedaan, want ik moet eerlijk toegeven dat ik het altijd een prettig forum heb gevonden, totdat het op gegeven moment alleen maar ging om gelijk hebben/ krijgen. Ik kom voornamelijk hier om te lezen wat er voor nieuws is en wat er bereikt wordt op het gebied van ATI videocards, en het valt me op dat de mensen die in dit forum de boel....tja.... vergallen, dat niet doen in bijvoorbeeld de nv topics die er zijn. Dat valt op zich wel op. Wil men objectiviteit, kan men beter een eigen "neutraal" topic starten inplaats van in dit forum de boel te verzieken. |:(

Ik geloof er heilig in, na wat ik hier de laatste weken heb meegemaakt, dat, als er een "neutraal" topic wordt gemaakt dat die op de behoefte van de objectiviteit van sommige meelezers inspeelt, dat dit forum kan gaan dienen als een echt "nieuws en discussie topic", en dat de mensen die objectieviteit wensen, in het neutrale topic hun ei kwijt kunnen. :Z

• beastlock656
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-02-2008

beastlock656

AMD the power of dreams

Eolis schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:45:
[...]

Je wil het gewoon nog steeds niet begrijpen he . . . doe je ogen eens open en lees eens de letters die er staan !

Het is niet jou kritiek richting ATi wat zo ongewenst is hier, maar de zeer foute manier van communicatie waarmee jij invulling geeft aan jou posts !

Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen en ben je echt zo blind dat je dat zelf niet ziet ? Want een hoop anderen hier zien dat wel namelijk en hebben daar de pest aan gekregen.

@CJ, een aantal mensen hier hebben nu met man en macht geprobeert duidelijk te maken dat dat gefrustureerde mannetje een op moet houden met zijn domme gelu* maar hij schijnt het maar niet te willen begrijpen dat het niet om z'n kritiek gaat maar juist hoe hij die hier uit.
Is er inderdaad geen "Ignore member" button of zo ? Of kunnen we een dergelijke functie met iets anders bereiken ?
Kom op mensen.
Als jullie hem zat zijn ga dan gewoon niet in discussie met hem.
Dan houd hij zelf toch wel op omdat ie nergens meer kan op terug reageren :)
Dus jullie zijn in mijn oog punt net zo schuldig met deze discussie!
Dus bij deze he :)

Athlon64 3000+@?mhz|DFI Lanparty UT 250GB|Radeon 9800pro@XT@435core 395mhz memory

[...]
Het gaat me iets te ver om FFAG voor 'gefrustreerd mannetje' uit te maken hoor. Ik vind de discussies met hem soms best vermakelijk en kan me wel redelijk goed voorstellen waar hij heen wil gaan met z'n punten. Maar zoals ik al zei, de discussie die er dan gevoerd wordt, wordt keer op keer herkauwd in dit topic (1x is genoeg) en zou dan beter in een 'Algemeen Videokaarten Topic' passen. Op die manier houden we dit topic tenminste een beetje 'schoon'.

[Voor 5% gewijzigd door CJ op 19-10-2005 09:03]

• User||IA
[...]

Er hoeft op zich niet geignored te worden, we moeten er gewoon vanuit gaan dat men hier volwassen genoeg moet kunnen zijn om te begrijpen dat je je wil, en/ of je mening niet aan anderen kan gaan opleggen.
Of het nou met objectiviteit te maken heeft, valt op zich noch te bezien, maar dit is het ati topic, en helaas niet anders. Zoals ik al eerder heb aangegeven kunnen de "objectievelingen" die het "positieve" van dit forum niet kunnen verdragen gewoon verkassen, maar helaas, daar is dit forum ook voor vindt ik. Je weet waar je voor komt als je hier zit, en vindt je het niet moet je gewoon verkassen, en/ of een ander topic starten die wat meer op de behoeften van jezelf inspeelt... Hier heb je anders niets te zoeken.

Het gaat om het ventileren van een mening... dat mag/ kan en kan uiteraard opbouwend/ verhelderend zijn. Echter de manier waarop het gebeurt lijkt op een kruistocht van welles/ nietes, voordeel/ nadeel, en de manier waarop het wordt gebracht, is niet als opbouwend te bestempelen, maar eerder als kleinzerig gezeur over wel/ niet gelijk hebben.

Heren, discussie is goed, maar laten we de sfeer hier niet verzieken.... O-)
Nieuwsflash: ATi verhoogt productie Xpress200 voor Intel platform

Toms Hardware komt met het bericht dat ATi z'n productie op dit moment flink aan het opvoeren is wat betreft de Xpress 200 Intel chipset.
ATI today said that it is in the midst of a "massive" ramp for the Intel version of its Xpress 200 PCI Express chipset. The company expects that there will be at least 20 platforms with the chipset available marking a major push into the entry-level graphics PC segment.

ATI's Reuven Soraya declined to provide details on how many Intel Xpress 200 chipsets will be manufactured, but confirmed that the number will be "in the millions per quarter" and that the number of Intel Xpress 200 chipset will outnumber the AMD versions by a factor of about 2:1.
Bron: http://www.tgdaily.com/20...amps_xpress200/index.html

Ongetwijfeld gaan we dit terug zien in de marktaandeelcijfers.

Dan nog iets om in je achterhoofd te houden. John Carmack gebruikt nu de Xbox360 als main development platform. En inmiddels heeft Raven gezegd dat ze bezig zijn met de nieuwe Wolfenstein en dat ook voor hun geldt dat de Xbox360 en de unified shading architecture hun main development platform is.
Bron: http://www.shacknews.com/onearticle.x/38938

Doom4 en de volgende Wolfenstein"Get In The Game"? :7

[Voor 27% gewijzigd door CJ op 19-10-2005 09:48]

• stunter
  • Laatst online: 22:07
Anandtech
NVIDIA's Secret Flip Chip GPU

Manufacturers seem to think G72 and G73 will be an easy tool over from NV40/43, but another vendor claims NVIDIA has bigger plans. They claim that NVIDIA is working on flip chip GPU sockets for motherboards. Apparently, inside NVIDIA engineering teams have several prototypes where the GPU, rather than the CPU, is the main focus of a motherboard with two sockets: one for the GPU and another for the CPU. Whether or not such a machine will ever see the light of day is difficult to say right now. However, the idea of pin compatible GPUs already suggests that we are halfway there when it comes to buying GPUs the same way we buy CPUs: in flip chips. We have plenty of questions, like how the memory interface will work and how that will affect performance, but GPU sockets are likely less a question of "if", but rather "when".
Ik weet dat dit NVidia nieuws is.
Maar zou dit de toekomst zijn voor alle GPU's ATI en NVidia
Dus dat we moederborden krijgen waar zowel een CPU als GPU in gaat en dan je zo makkelijk kan upgrade ? Mischien krijg je dan zelfs een bord standaard waar zowel ATI en NVidia in kan.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Eigenlijk is het zo onwennig om te zien, de plotse veranderingen zoals iD's engine "gebouwd" voor ATI hardware.

Ik ben benieuwd, als een andere grote speler ook bij ATI zou gaan of blijven, wat er dan gebeurd. Doom engine en HL2 engine, misschien ook nog de Monolith engine (was die van FEAR toch?) ? nVidia die chips gaat ontwikkelen met verlies maar waar de performance veel groter is dan ATI om het verschil bij te benen ? Want ik kan niet geloven dat beide partijen geen chips zouden kunnen maken die niet sneller kunnen dan de huidige generatie. OK logisch, bijzonder kleine afzetmarkt. Maar zou dat een tactiek zijn die een grafische chip bakker zou doen, zou er een te groot verschil ontstaan ? Dan praat ik niet over FX5x00 vs R300 of GF7800 vs R520, maar over langdurige problemen vanwege die contracten ?

Al bij al vind ik die "ATI Get In The Game" en "nVidia The Way It Is Meant To Be Played" geen goede zaken. Natuurlijk voordeliger voor chippiebakkers, maar voor de consumenten ?
stunter schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:13:
[...]

Ik weet dat dit NVidia nieuws is.
Maar zou dit de toekomst zijn voor alle GPU's ATI en NVidia
Dus dat we moederborden krijgen waar zowel een CPU als GPU in gaat en dan je zo makkelijk kan upgrade ? Mischien krijg je dan zelfs een bord standaard waar zowel ATI en NVidia in kan.
Dit zie ik eigenlijk ook niet graag gebeuren. Een socket neemt veel meer plaats in, het moederbord wordt vermoedelijk duurder. Met wat pech speelt het zich nog zo uit dat je als je je videokaart van merk wil wisselen, je een nieuw moederbord en eventueel een andere CPU en/of RAM moet nemen. Een leuke ontwikkeling, goedkopere VGA chips enzo, maar ik zie voorlopig meer nadelen. :/

[Voor 30% gewijzigd door Phuncz op 19-10-2005 10:25]

• Cheetah

Cheetah

Die belofte om gehuil van bepaalde mensen meer te gaan negeren word nu alweer moeilijker te houden... :X
Anyway, ik zal mijn best doen wat meer op mijn "poststijl" te letten, mits anderen dat eveneens doen ;)
<Zielige, gefrustreerde aanvallen op mijn persoonlijkheid gaan daar overigens zeker niet bij helpen>
Phuncz schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:21:
Dit zie ik eigenlijk ook niet graag gebeuren. Een socket neemt veel meer plaats in, het moederbord wordt vermoedelijk duurder. Met wat pech speelt het zich nog zo uit dat je als je je videokaart van merk wil wisselen, je een nieuw moederbord en eventueel een andere CPU en/of RAM moet nemen. Een leuke ontwikkeling, goedkopere VGA chips enzo, maar ik zie voorlopig meer nadelen. :/
Voor de on-board grafische chipsets die gebruik maken van het systeemgeheugen kan ik me hier wel een voorstelling van maken. Je kunt dan bijvoorbeeld een low-end grafische chip on-board upgraden naar (low-)midrange.

Voor de wat snellere oplossingen ik vraag me inderdaad ook een beetje af wat effectief het verschil zou zijn tussen een slot (AGP/PCI-e) en een socket. Verder zou je ook naast de gewone dimm slots een speciale geheugeninterface moeten maken, waarbij de gebruiker dus zelf gaat bepalen hoeveel (en welk type) V-ram hij gebruikt...
Het maakt de situatie wel complexer... AMD/Intel, DDR/DDR2, ATi/nVidia, vDDR/GDDR3 mobo's... dat zijn al 4 combinaties met 8 variabelen :/

Het zou eventueel wel kunnen als het grafsiche geheugen "on chip" geleverd gaat worden, net als bij de mobile varianten van de GPU's, maar dan zit je met zo'n beetje dezelfde "inflexibiliteit" als een gewone grafische kaart. Aan de andere kant heb je wel besparingen op kosten voor graphics PCB, bijbehorende (power) componenten etc, gezien deze dan al op het mobo zitten.
Ik snap het idee, maar ben benieuwd hoe ze dat flexibel uitgewerkt gaan krijgen :)

[Voor 24% gewijzigd door Cheetah op 19-10-2005 11:42]

Full Specz

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Van mij mag FireFox zeker blijven, ik vind het verfrissend en het dwingt de pro-ATI mensen die anders vrijwel onbekritiseerd hun verhaal doen tot reflectie. Bovendien is het voor de minder geinformeerde tweaker een veel objectiever en daardoor informatiever topic geworden. Het was al een goed topic maar nu is het qua informatie nog beter.
Firefox zou er goed aan doen wat minder aggresief en kruistochtachtig zijn verhaal neer te schrijven en de pro ATI mensen zouden wellicht wat minder snel op hun teentjes getrapt kunnen zijn. O-)

In mijn glazen bol zie ik wel dat binnenkort een mod ontwaakt en aktie onderneemt danwel in overleg treedt met m.n. CJ en FFAG om tot een oplossing te komen. Van scheldpartijen wordt natuurlijk niemand beter.

Verder kan ik iedereen met een high end videokaart + soundsystem aanraden om FEAR te spelen. Wat een prachtig spel. :P :P

[Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 19-10-2005 11:19]

PC Specs

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-09 23:44
Nja dat get in the game en zo bestaat al een beetje vanaf de voodoo tijd. Daar stond het ook altijd op de doos van het spel dat een 3DFX kaart de game goed liet lopen.

Die 1 GHz core en 2 GHz mem is echt masterlijk op die X1800 XT. Me handen beginnen te juiken als ik zie dat die kaart bij alternate te krijgen is. Alleen als ik dan salland zie is i ineens 70 euro goedkoper. En dat weerhoud me tot nu toe nog. Zelfde met komplett 440 euro voor een XL. Ook aan de hoge kant.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Ik denk dat GPU sockets inderdaad alleen maar bruikbaar zou zijn voor low-end chips en dan voornamelijk gebruikt door fabrikanten als Dell en HP als middel om hun aanbod op een gemakkelijke manier te varieren.

Als een mobo rekening moet houden met het wijde spectrum aan videokaarten, dan zou dit dus minimaal een 256-bit memory interface moeten hebben, waarmee je direct alweer een aantal lagen extra op je PCB krijgt. Dit leidt natuurlijk direct weer tot een prijsverhogen. En dan heb je nog vervelende zaken als dat high end videokaarten meer geheugen nodig hebben dan low-end die je toch nooit op zeer hoge resoluties met AA en AF draait. Zet je dan dit geheugen op het moederbord of op de GPU zoals ook een aantal Mobility Radeons dat hebben zoals op onderstaand plaatje?

http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/07/IMG0007426.jpg

Tenzij de kosten gigantisch naar beneden kunnen worden gebracht en er iets aan de bottlenecks gedaan kan worden, lijkt me zo'n oplossing dus niet echt realistisch voor de mid-range en high-end markt.

• Mr. Detonator
Astennu schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:15:

Die 1 GHz core en 2 GHz mem is echt masterlijk op die X1800 XT. Me handen beginnen te juiken als ik zie dat die kaart bij alternate te krijgen is. .
ik zou nog maar niet té snel in je handen klappen... :)

dat sampsa 'm zover krijgt, zegt niet zo héél veel...te bedenken dat ie die kaart in ibiza heeft gekregen, zal 't dus niet ''zomaar'' een kaart zijn....ook de koeling is vrij extreem..

denk dat de kaarten die nou mondjesmaat in de winkel verschijnen, een ander beeld geven qua overklokken..

• Mad Scientist
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-11-2015
Mr. Detonator schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:27:
[...]

ik zou nog maar niet té snel in je handen klappen... :)

dat sampsa 'm zover krijgt, zegt niet zo héél veel...te bedenken dat ie die kaart in ibiza heeft gekregen, zal 't dus niet ''zomaar'' een kaart zijn....ook de koeling is vrij extreem..

denk dat de kaarten die nou mondjesmaat in de winkel verschijnen, een ander beeld geven qua overklokken..
Om maar te dromen van 2 van deze kaartjes in CF, mmm kan t nog mooier >:)

• stunter
  • Laatst online: 22:07
CJ schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:19:
Ik denk dat GPU sockets inderdaad alleen maar bruikbaar zou zijn voor low-end chips en dan voornamelijk gebruikt door fabrikanten als Dell en HP als middel om hun aanbod op een gemakkelijke manier te varieren.

Als een mobo rekening moet houden met het wijde spectrum aan videokaarten, dan zou dit dus minimaal een 256-bit memory interface moeten hebben, waarmee je direct alweer een aantal lagen extra op je PCB krijgt. Dit leidt natuurlijk direct weer tot een prijsverhogen. En dan heb je nog vervelende zaken als dat high end videokaarten meer geheugen nodig hebben dan low-end die je toch nooit op zeer hoge resoluties met AA en AF draait. Zet je dan dit geheugen op het moederbord of op de GPU zoals ook een aantal Mobility Radeons dat hebben zoals op onderstaand plaatje?

[afbeelding]

Tenzij de kosten gigantisch naar beneden kunnen worden gebracht en er iets aan de bottlenecks gedaan kan worden, lijkt me zo'n oplossing dus niet echt realistisch voor de mid-range en high-end markt.
Zou je niet genoeg hebben aan b.v een 10MB cache zoals bij de XBOX360 en dan verder gebruik maken van snel systeem geheugen ?

• Dangerous1986

Dangerous1986

Heb net nog eens met Alternate gebeld, En ze zeggen dat ze vandaag de x1800 xt binnen krijgen maar kunnen me niet zeggen of dit voor 3 Uur is, ivp dat hij vandaag nog verstuurt word . Dit word nog een leuke week _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-09 09:38

Pubbert

random gestoord

Help!!!! schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:10:
In mijn glazen bol zie ik wel dat binnenkort een mod ontwaakt en aktie onderneemt danwel in overleg treedt met m.n. CJ en FFAG om tot een oplossing te komen. Van scheldpartijen wordt natuurlijk niemand beter.

Verder kan ik iedereen met een high end videokaart + soundsystem aanraden om FEAR te spelen. Wat een prachtig spel. :P :P
CJ is juist de enige die fatsoenlijk en onderbouwd de discussies aangaat, hij komt met feiten, links en bronnen. En hij gaat discussies niet dikgedrukt en zelfs met CAPSLOCK aan of met een :Z overmatig :z gebruik :r van smilies |:(

Verder hoop ik dat we dat gedoe nu gewoon eens achter ons kunnen laten...

Verder is FEAR idd erg bruut, op mn X700 op 1024 op alles medium en sommige dingen maximum aan. Zelfs met laptopspeakers is het al eng, hoewel het met mn X530 nog nét iets spannender maakt.

[Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 19-10-2005 11:51]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CJ schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:19:

[afbeelding]

Maar gaat het goedkoper zijn ? Aangezien low-end goedkoop moet zijn en een extra socket is niet goedkoper als slots die op elk moederbord zitten. Ook moet het allemaal waarschijnlijk compacter gemaakt worden, om het geheugen bij de chip erop te zetten. Tenzij ze zo'n processor willen maken als die IBM CPU van 10x10cm :) In mijn ogen is de low-end sector hier juist de sector die er het minste baat bij heeft.

High-end is zoals FirefoxAG al zegt, veel te complex en duur om ook dit te voorzien. Ook de mid-end, waar de meeste kopers zitten. Echter upgraden die personen juist minder vaak. Dus ik vraag me af of dit wel allemaal serieus genomen kan worden

• nexhil
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-09 11:35

nexhil

BAM!

ik kijk net op alternate:
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXG20&#tecData

is dit wel een goede kaart? zit er geen addertje onder het gras ofzo?

Ondersteunde PCI-Standaard PCIe x16
Grafische chip Chip Radeon X850Pro
Snelheid 500 MHz
Pixel-Pipelines 12
Geheugen Capaciteit 256 MB
Type GDDR3
Snelheid 1000 MHz

Resoluties 640x480 200 Hz
800x600 200 Hz
1024x768 200 Hz
1152x864 200 Hz
1280x1024 170 Hz
1600x1200 120 Hz
2048x1536 85 Hz

Uitgangen 1 x VGA, 1 x DVI, S-Video
Garantieperiode 24 maanden

volgens mij ligt de core snelheid normaal wel op 520 MHz dus deze is iets langzamer?

[Voor 15% gewijzigd door nexhil op 19-10-2005 12:12]

• Cheetah

Cheetah

Dangerous1986 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:47:
Heb net nog eens met Alternate gebeld, En ze zeggen dat ze vandaag de x1800 xt binnen krijgen maar kunnen me niet zeggen of dit voor 3 Uur is, ivp dat hij vandaag nog verstuurt word . Dit word nog een leuke week _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat zou echt de goede kant op gaan... De XT nu al leverbaar in NL...
Wanneer je 'm binnenkrijgt... ga je 'm dan ook weer binnen 2 weken aan mij doorverkopen, net als die GTX TOP een tijdje terug? Ik sta al klaar met open armen :P

[Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 19-10-2005 12:26]

Full Specz

• Dangerous1986

Dangerous1986

FirefoxAG schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:25:
[...]
Dat zou echt de goede kant op gaan... De XT nu al leverbaar in NL...
Wanneer je 'm binnenkrijgt... ga je 'm dan ook weer binnen 2 weken aan mij doorverkopen, net als die GTX TOP een tijdje terug? Ik sta al klaar met open armen :P
Hahah , Je kunt je armen weer sluiten hoor deze blijft er toch echt in _/-\o_

• DaWaN
  • Laatst online: 23:57

DaWaN

'r you wicked ??

Macros4 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:23:
x1800xl voor 429 euries?

Kun je beter een 7800gtx nemen, sneller, beter, goedkoper, beter leverbaar en ga zo maar door..

Ati is going down, trust me...
De architectuur van de X1800 is de toekomst, deze kaart kan met 16 pipes de 24 pipes 7800GTX bijhouden, als ze hier nu 32 pipes in stoppen is nVidia niets meer. Maar 7800GTX of X1800 is meer persoonlijke keuze denk ik zo :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Brainless-NL
nexhil schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:12:
ik kijk net op alternate:
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXG20&#tecData

is dit wel een goede kaart? zit er geen addertje onder het gras ofzo?

Ondersteunde PCI-Standaard PCIe x16
Grafische chip Chip Radeon X850Pro
Snelheid 500 MHz
Pixel-Pipelines 12
Geheugen Capaciteit 256 MB
Type GDDR3
Snelheid 1000 MHz

volgens mij ligt de core snelheid normaal wel op 520 MHz dus deze is iets langzamer?
Prima kaart. Goede prijs/kwaliteit verhouding :)

• Cheetah

Cheetah

Phuncz schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:58:
Maar gaat het goedkoper zijn ? Aangezien low-end goedkoop moet zijn en een extra socket is niet goedkoper als slots die op elk moederbord zitten. Ook moet het allemaal waarschijnlijk compacter gemaakt worden, om het geheugen bij de chip erop te zetten. Tenzij ze zo'n processor willen maken als die IBM CPU van 10x10cm :) In mijn ogen is de low-end sector hier juist de sector die er het minste baat bij heeft.
Ik denk dat het qua prijs niet zo heel veel verschil maakt of je een grafische chip op het mobo vastsoldeert - zoals bij alle huidige integrated graphics mobo's - of er een socket van maakt waar iemand zijn "eigen" GPU in kan plaatsen. Je zit in die klasse verder niet met vram problemen gezien de low-end en lower midrange dan bijv. met "turbocache" uitgerust worden en verder van het systeemgeheugen snoepen (wat een aparte geheugeninterface overbodig maakt).

Ik ben wel benieuwd hoe ze de boel pin-compatible gaan houden, want het hele idee hiervan is natuurlijk dat het aan een standaard voldoet waardoor je na een jaar of 2 jaar alsnog een sneller grafisch chippie op je mobo kan prikken. Anders kun je als consument beter 't AGP/PCI-e upgradepad aanhouden...

Full Specz

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dangerous1986 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:47:
Jij ook al. Ik blijf het nog steeds erg onwaarschijnlijk vindne, maar ik laat me graag verrassen. Ík kom er langs vanmiddag als ik vanuit m'n werk naar huis rij :)

Niet op voorraad.

• Dangerous1986

Dangerous1986

edward2 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:35:
[...]

Jij ook al. Ik blijf het nog steeds erg onwaarschijnlijk vindne, maar ik laat me graag verrassen. Ík kom er langs vanmiddag als ik vanuit m'n werk naar huis rij :)
Zou je dan niet ff naar binnen kunnen gaan en kijken of die schatjes al daar zijn >:)

• Cheetah

Cheetah

DaWaN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:32:
De architectuur van de X1800 is de toekomst, deze kaart kan met 16 pipes de 24 pipes 7800GTX bijhouden, als ze hier nu 32 pipes in stoppen is nVidia niets meer. Maar 7800GTX of X1800 is meer persoonlijke keuze denk ik zo :)
De unified shader architectuur van de R500 (Xbox360) en R600 is natuurlijk echt de toekomst... dat alle shaders/pipes dezelfde operaties kunnen uitvoeren voorkomt dat de (aparte) pixelshaders zitten te "slapen" terwijl de (aparte) vertexshaders op volle toeren moeten werken en andersom ;)

Full Specz

• Dangerous1986

Dangerous1986

@ FirefoxAG

Offtopic:

kun je me ff een mailtje sturen met je GSM nummer ben hem kwijt.

[Voor 4% gewijzigd door Dangerous1986 op 19-10-2005 12:48]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dangerous1986 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:39:
[...]

Zou je dan niet ff naar binnen kunnen gaan en kijken of die schatjes al daar zijn >:)
Dat doe ik wel per telefoon vanmiddag voordat ik naar huis ga.

Niet op voorraad.

• Dangerous1986

Dangerous1986

edward2 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:51:
[...]

Dat doe ik wel per telefoon vanmiddag voordat ik naar huis ga.
Liefste zou ik er vandaag nog heen willen gaan om hem op te halen _/-\o_ , Kan gewoon niet meer wachten :7

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dangerous1986 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:54:
[...]

Liefste zou ik er vandaag nog heen willen gaan om hem op te halen _/-\o_ , Kan gewoon niet meer wachten :7
Tsja ik hoop ook dat ik daar om 4 uur binnen sta :)

Niet op voorraad.

• Tyranium
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

DaWaN schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:32:
Zoals FirefoxAG hierboven al aan gaf is R500 de architectuur van de toekomst, wat jij hier over de X1800 zegt is gewoon onzin, want deze lost het probleem van minder pipes op met een véél hogere clockspeed, en daarbij heeft de 7800GTX ook gewoon maar 16 ROP's. Ook is al uit een test gebleken dat met dezelfde hoeveelheid pipelines en zelfde clockspeeds de 7800GTX beter presteerd/efficiënter is. (of die test volkomen betrouwbaar was door grote verschillen in architectuur hou ik nu even buiten beeld, die discussie is al geweest.. ) Je zou dan ook gewoon kunnen zeggen: "Geef de 7800GTX core en mem nog even een clocksnelheid van 800mhz, en de X1800 is niks meer, maar zo werkt het dus niet.

[Voor 3% gewijzigd door Tyranium op 19-10-2005 14:14]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2574
R580 Details Emerge

After speaking with several AIBs today, we have some confirmation that Foxconn already has design kits for ATI's R580 socket. Pipe and clock information for R580 is still not firm, so we will not comment on that at this moment. However, your ATI video card will most likely come with a socket flip chip from ATI. Unlike the NVIDIA socket prototype we commented about yesterday, the R580 socket is geared specifically for a PCIe graphics adaptor, rather than a motherboard-housed GPU socket.

However even with a dedicated socket, graphic card memory would still need to be soldered onto the board. The narrow tolerances of GPU memory would not allow for a DIMM-like solution. ATI's newest R520 GPU already advertises support for a wide range of memory products, including memory that has not even been announced yet.

Vendors tell us R580 is some ways away, so don't expect anything between now and CeBit. However, now that ATI's XBOX 360 project is winding down, expect the company to utilize more resources for R580, Crossfire and the Xpress chipset in the coming weeks.

AEGIA might have a run for it's money if ATI has anything to say about it. One AIB commented today that the idea of a dedicated scalar mathematics processor for game physics could already be replicated on ATI's R520 series silicon, although drivers for such a project only exist in R+D departments (the vendor wouldn't let us have them, we tried). The idea of offloading math to a GPU is not a new idea; many projects exist for Linux for this already. However, the indication we had was that ATI could actually do physics calculations on the card with the graphics processing simultaniously -- the bandwidth is already there. AEGIA's physics processor has already been delayed well into Q2 next year.

PC Specs

• Dangerous1986

Dangerous1986

edward2 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:56:
[...]

Tsja ik hoop ook dat ik daar om 4 uur binnen sta :)
En ben je er al geweest ? 8)

• wizkristof
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-05-2016
even off-topic :

Ik ga 2* asus extreme 7800 GTX TOP in SLI steken. Mijn processor gaat een AMD FX57 zijn.
Ik heb gehoord dat dit overkill is. Is het dan wel nuttig om er 2 te kopen en in SLI te steken, of zijn die 2 TOPS qua prestatie dan hetzelfde als 2 gewone GTX'en? Omdat hij de bottleneck is dacht ik dat hij plotseling aan zijn plafond zal zitten die FX57 en ik denk nu dat de prestaties tussen gewone GTX'en hetzelfde zal zijn als mijn TÖP's of niet? Ik overklok mijn FX57 niet.

Sorry dat ik even off-topic ging jongen.

my system : http://specs.tweak.to/13025

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-09 09:38

Pubbert

random gestoord

wizkristof schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:24:
even off-topic :

Ik ga 2* asus extreme 7800 GTX TOP in SLI steken. Mijn processor gaat een AMD FX57 zijn.
Ik heb gehoord dat dit overkill is. Is het dan wel nuttig om er 2 te kopen en in SLI te steken, of zijn die 2 TOPS qua prestatie dan hetzelfde als 2 gewone GTX'en? Omdat hij de bottleneck is dacht ik dat hij plotseling aan zijn plafond zal zitten die FX57 en ik denk nu dat de prestaties tussen gewone GTX'en hetzelfde zal zijn als mijn TÖP's of niet? Ik overklok mijn FX57 niet.

2x 7800's zijn evil! Koop gewoon 2 X1800's!!!!!!1111
Volgens mij zit je verkeerd 8)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Tyranium
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

even off-topic :

offtopic..
Je hebt 2 van de snelste (nVidia) videokaarten, en de snelste gaming CPU, dus niet zeuren, maar gamen! :9

Weer even ontopic..:

De R580..veranderd die nog in architectuur of wordt het voor het grootste deel gewoon een R520 met meer pipelines (of wat voor pipelines door moet gaan). Want Ati heeft met de R520 toch al een redelijk nieuwe architectuur, lijkt me dus wel erg sterk dat ze dan meteen met de eerste "refresh" weer met een soort van nieuwe architectuur komen..? Ik dacht dat dat pas weer met de R600 is..

[Voor 4% gewijzigd door Tyranium op 19-10-2005 16:36]

• Cheetah

Cheetah

However, your ATI video card will most likely come with a socket flip chip from ATI. Unlike the NVIDIA socket prototype we commented about yesterday, the R580 socket is geared specifically for a PCIe graphics adaptor, rather than a motherboard-housed GPU socket.
Kijk dit is nu echt interessant (en vernieuwend). Dat zou betekenen dat je eerst een R(V)580 based midrange videochip kan aanschaffen, en deze later kunt upgraden naar high-end. Gek dat GPU bakkers niet eerder op zo'n idee zijn gekomen.
However even with a dedicated socket, graphic card memory would still need to be soldered onto the board. The narrow tolerances of GPU memory would not allow for a DIMM-like solution.
Dat is dan weer een beetje jammer, gezien je het dus moet doen met het geheugen wat reeds op je graphics "printplaat" gesoldeerd zit, en dit niet kunt upgraden. Misschien dat men hier nog met een oplossing voor komt.
Vendors tell us R580 is some ways away, so don't expect anything between now and CeBit.
Niet verrassend i.m.o. ATi heeft momenteel een GPU die de GTX kan bezighouden, dus het zou winsttechnisch niet handig zijn daar meteen de snellere R580 GPU achteraan te gooien... ze willen uiteraard eerst zoveel mogelijk de ontwikkelkosten van R520 eruit halen.
AEGIA might have a run for it's money if ATI has anything to say about it. One AIB commented today that the idea of a dedicated scalar mathematics processor for game physics could already be replicated on ATI's R520 series silicon
Ik had inderdaad al eerder zoiets gelezen. Zeker in combinatie met het "flipchip" principe is dit interessant, gezien physics niet zoveel en ook niet zo snel geheugen nodig schijnt te hebben. Je kunt dan dus een "goedkoop" PCB nemen, en daarop een lichtere (of naar wens zwaardere) GPU zetten om physics te renderen.
Ik ben alleen wel benieuwd wat de performance gaat worden in vergelijking met de dedicated AEGIA unit...

Het word steeds interessanter in de graphics markt :P

[Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 19-10-2005 16:39]

Full Specz

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dus een soort adaptor kaart ? Ze blijven maar gekke dingen bedenken :) Het idee op zich is wel cool dat je gewoon chipjes kan kopen, echter zie ik meer compatibiliteitsproblemen verrijzen door ook nog eens adaptor kaarten te bouwen. Aangezien ik veronderstel dat er meerdere kaarten gaan zijn met steeds een andere snelheid, hoeveelheid en type van geheugen. En dan ook nog eens All-In-Wonder en VIVO versies... Of later DVI en de opvolger DVI...

• Cheetah

Cheetah

@wizkristof: ga eens snel een A64 X2 aanschaffen jij, met die nieuwe nV 81.xx drivers kan die X2 je setje GTX'en prima bezighouden. Misschien wil Dangerous1986 met je ruilen, die heeft nu een X2 4400+ te koop en wil een FX57 (ik had 'm net aan de lijn daarover). Gezien ATi nog geen dual core drivers heeft uitgebracht, heeft hij voorlopig nog niet veel aan dual core, in tegenstelling tot jou.

Alleen zou ik deze vragen even in het nV GTX topic stellen, niet in het ATi topic ;)

2 X1800XT's in Xfire zijn helaas nog geen alternatief voor GTX SLI trouwens, gezien de X1800XT masterkaarten nog niet op de markt zijn en niemand precies weet wanneer die komen (nog afgezien van verandering van mobo) ;)
Het is misschien wel geen gek idee om nog heel even af te wachten wat nV en ATi komende maand gaan neerzetten op Dual GPU gebied, zeker m.b.t. de geruchten betreffende 7800 Ultra

Full Specz

• wizkristof
tja ik weet het niet echt. Ik denk nu niet dat die drivers van nvidia die FX57 zullen wegblazen. Zou het echt zoveel schelen met die drivers. Misschien gelijk tussen FX57 en X2 want die FX57 had voor de drivers voorsprong en nu zijn ze mss bijna gelijk. Tja ik denk dat mijn volgende een X2 wordt dan zullen zo goed als alle games dual-core cpu's ondersteunen, nu zitten we zo een beetje in een overgangsfase. Ik houd het nu nog bij een single next time dual-core :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou vandaag waarschijnlijk geen XT's, om 1600u nog niet iig. Ik vraag me af of het niet een grote vergissing is, aangezien ze nog nergens ter wereld worden aangeboden...

Niet op voorraad.

• Astennu
Ik zou igg zekers voor een X2 gaan. Singel core is niet meer van deze tijd. Als je echt een high end systeem wil ga je dual core. Want met games als Unreal 3 zul je daar zo veel winst mee hebben dat de sloomste dual core ( 3800+ X2 ) de snelste singel core ( FX 58 ?? was 2.8 ghz geloof ik ? of was dit al de 57 ? ) weg blaast.

En ik vind dat GPU wisselen wel een goed idee. Want bij de GPU krijg je de meeste winst. Je koopt gewoon een keer een goed AIW PCB met 512 mb geheugen en 256 MBIT en je kunt daar wel een jaar mee vooruit als er 1.26 ns mem op zit. En nu koop ik elk half jaar wel een andere of zo :D

Ik heb net iComputers gesproken en hun verwachten XL's pas halverwege volgende week. En XT's nog niet eens bekend. En ik vraag me ook af hoe het zit met die 600 euro van de XT 512 bij alternate en de 533 die je bij salland neer moet leggen. ( alleen daar geen levertijd bekend ).

Ik ben de 23e mijn kaart kwijt. Ik hoop dan wel op zijn minst een XL te kunnen kopen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• shuogg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
even off-topic :

X2 CPU
En zeker 2 X1800XT's op een CF mobo. Ik zou persoonlijk niet nu nog een 7800GTX halen, en al helemaal niet een SLI opstelling. De X1800XT (zeker de 512MB versie) is veel meer future proof.

specs desktop | specs laptop

• Mr. Detonator
Astennu schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:03:
Ik zou igg zekers voor een X2 gaan. Singel core is niet meer van deze tijd. Als je echt een high end systeem wil ga je dual core. Want met games als Unreal 3 zul je daar zo veel winst mee hebben dat de sloomste dual core ( 3800+ X2 ) de snelste singel core ( FX 58 ?? was 2.8 ghz geloof ik ? of was dit al de 57 ? ) weg blaast.

.
daar noem je ook zowat het enigste spel waar dual-core voordeel bij heeft.. :)

op 't moment ben ik ook aan het twijfelen tussen een x2 4800, en een fx57...het zal nou allebei ongeveer even snel zijn in games met de nieuwste dual-core drivers van nvidia (hoe zit het met de multi-core drivers van ati btw?).....alleen puur voor games is de fx57 toch iétsje sneller...zeker als je 'm op 3gig kan krijgen...daar kan geen x2 meer tegenop..

alleen in windows is een dual-core zóveel sneller dan een fx57...en ik doe nou eenmaal niet alléén maar gamen...ben ook nog redelijk vaak in widows bezig......

als ati nou óók nog 's goed gaat werken ism dual-coré én crossfire, wordt m'n keus wat graka betreft in ieder geval weer wat groter... :>
shuogg schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:08:
[...]

De X1800XT (zeker de 512MB versie) is veel meer future proof.
we hebben aleen nog maar de resultaten van de x1800xt met 512mb gezien......ik wacht nog op die van een x1800xt met 256, en binenkort een 7800gtx (ultra?) met 512.....dan is 't in ieder geval geen appels met peren meer vergelijken...zéker op de hogere resoluties :X

[Voor 34% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-10-2005 18:16]

• Astennu
Nja geef toe alle games die gaan komen gaan er gebruik van maken dus je bent stom als je er geen koopt als de prijs hetzelfde is. Dan is i maar iets langzamer maar dan clock je die X2 toch ook op ? die halen ook wel 2.8 als je wat geluk hebt.

En de X1800 XT heeft meer SM 3.0 features en is sneller als SM 3.0 goed toegepast word dus ik zou ook voor zo een kaart gaan. Zekers gezien de dual core drivers er aan komen en er nog veel ruimte is voor teaks van de memory controller en de driver. Dus meer snelheid.

• Mr. Detonator
Astennu schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:25:
Nja geef toe alle games die gaan komen gaan er gebruik van maken .
op ten duur wel ja...maar dat duurt nog wel 1-2 jaar....en tegen die tijd ben ik weer toe aan een nieuwe cpu/gpu :D (al veel eerder waarschijnlijk)

[Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-10-2005 18:29]

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-09 01:39

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik zag vaak in review's dat de X2 4200+ toch ietje beter scoord dan 'n 3500+ zelfd cache zelfde ghzen. misschien loopt het systeem soepeler en maken de games minder FPS dips of minder diep.

Ik heb liever 30min tot90 max fps ipv 10fps tot 120max

zo deed een van die nieuwe game demo's van 8 tot 450fps

Ik ben benieuwed hoe de X1800XT 512MB en de 7800GTX op CPU doorschalen en ook wat voor invloed X2 hebben op de soeplesse dus min fps.

Daarnaast de eerste next gen games voor consoles zullen toch single trheaded zijn of iig niet de volle smp potentie er uit halen. Hooguit met helper threads.

[Voor 18% gewijzigd door SG op 19-10-2005 18:39]

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Mr. Detonator
SuperG schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:38:
Ik zag vaak in review's dat de X2 4200+ toch ietje beter scoord dan 'n 3500+ zelfd cache zelfde ghzen. misschien loopt het systeem soepeler en maken de games minder FPS dips of minder diep.

.
dat komt omdat alleen de game dan op één core draait, en de rest op de andere core (msn/atitool/rivatuner/allseeingeye)..enz..enz

bij een single-core draait dat allemaal op één core...daarom is een dual-core nog maar iétsje sneller in games (zelfde mhz/cache)

een fx57 draait standaard al op 2.8 gig....als je een x2 op 2.8 gig krijgt, zal die idd iéts sneller zijn dan die fx57 op 2.8 gig.....maar een fx @ 3 gig is toch nog wel een stukje sneller in games dan die x2 @2.8 gig..

en dat een x2 op 2.8 draait, is ook nog maar de vraag...de meeste halen dat niet namelijk (2.5-2.6)....en álle fx75's draaien wel op 2.9-3.0 gig met waterkoeling

[edit] hoe zit 't ondertussen bij alternate ? :)

[Voor 11% gewijzigd door Mr. Detonator op 19-10-2005 18:57]

• SG

SG

en 'n X2 op WC?

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Mr. Detonator
die haalt ook geen 3gig :|

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Vergeet de multithreaded gpu drivers niet, daarvan profiteren spellen al direct met 2 cpu's.

Niet op voorraad.

• wizkristof
Hi guys ik ben weer off-topic hoor, maar kunnen jullie uit mijn lijden, dilemma halen.
Ik twijfel zo massaal hard tussen FX57 en X2 4800+. ik speel enkel games en gewoon wat surfen, msn, niks van multithreading ofzo. Zouden die drivers van nvidia echt zoveel uitmaken dat die 4800+ mijn FX57 voorbijsteekt bij het gamen? Zoals bij unreal 3 ofzo zou het echt zoveel schelen. ik doe dus niks van multithreading, encoding, noppes. En als ik game zet ik bv geen winamp ofzo op, enkel eens skype.

Modbreak:Als je het zelf al aangeeft... waarom post je het dan :?

Hou het ontopic ajb..

[Voor 10% gewijzigd door Pollewob op 20-10-2005 12:06]

• _ep
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

offtopic:
Als je 't zelf al aangeeft... |:(

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:31
krisztof, koop een x2 3800, en koop van het geld wat je overhoudt een lekkere kwekkeboom kroket, en hou het in je zak. >:)
En Unreal3 is nog lang niet uit he, zag dat Quake4 uit is, dus die loopt prima.

• shuogg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
Je komt een heel end met de IHS eraf, maar 3gig idd niet.

specs desktop | specs laptop

• MelvinB
  • Laatst online: 31-01-2018
Sjah schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:10:
krisztof, koop een x2 3800, en koop van het geld wat je overhoudt een lekkere kwekkeboom kroket, en hou het in je zak. >:)
Unreal3 is nog niet officieel aangekondigd, neem aan dat je UT2007 bedoeld. Deze verslaat Quake4 natuurlijk dan ook hard qua graphics/systeemeisen. Is geen vergelijking.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:31
Nee ok, UT2007. Zal Unreal3 ook wel komen rond die tijd denk ik?

• MelvinB
  • Laatst online: 31-01-2018
Sjah schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:44:
Nee ok, UT2007. Zal Unreal3 ook wel komen rond die tijd denk ik?
De aankondiging, denk dat het spel al wel in ontwikkeling is. Hier gaan we heus meer van horen na de releases van UT2007 en Gears of War.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
Ff wat anders; waar ik benieuwd naar ben is of een X1800XT/512Mb het probleem oplost
dat je tegenkomt in BF2 als je met textures op high speelt op een systeem met "maar" 1Gb intern geheugen. (normaliter krijg je veel last van hdd swapping als je niet meer dan 1 Gig hebt)

Dus zou je met een X1800XT/512 niet meer genoodzaakt zijn om meer dan 1Gig intern geheugen nodig te hebben in BF2 met textures op high?

[Voor 3% gewijzigd door Apple|IA op 19-10-2005 22:52]

• Brainless-NL
Sjah schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:10:
Hij is van plan er 2 GTX'en bij te proppen. Tenzij je van bottlenecks houdt is een 3800+ niet aan te raden.

Ik denk dat wizkristof op zoek moet gaan naar reviews van de nieuwe nvidia drivers o.i.d. Verder kan ik je namelijk niet helpen.

[Voor 15% gewijzigd door Brainless-NL op 20-10-2005 00:07]

• krouwen
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-09 16:11

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik heb ook een systeem met 2X een 7800 GTX Top + Athlon 64 4000+ in bestelling. Denk dat je wel zult profiteren van een SLI opstelling. Kijk maar gewoon naar de verschillende benchmarks. Een SLI systeem is op dit moment gewoon het snelste wat je kunt krijgen.

• Krizzie
  • Laatst online: 17-09 18:15

Krizzie

Progressive Music \o/

Maar als je op 1280 bij 1024 speelt heb je helemaal geen drol aan SLI en de meeste mensen zitten toch wel aan die reso vast :)

SLI heeft pas nut als je op 1600 1200 of hoger gaat spelen met eye candy aan :) Die 10 extra FPS die je er uit haalt op lagere reso's vind ik geld verspilling :)

Geluidswolk

• Fiddle
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Krizzie schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:50:
Maar als je op 1280 bij 1024 speelt heb je helemaal geen drol aan SLI en de meeste mensen zitten toch wel aan die reso vast :)

SLI heeft pas nut als je op 1600 1200 of hoger gaat spelen met eye candy aan :) Die 10 extra FPS die je er uit haalt op lagere reso's vind ik geld verspilling :)
Owjah. als we bijvoorbeeld toekomstige games als unreal 2007 en TES4 Oblivion willen draaien, dan hebben we op een reso van 1024 of 1280 vast weinig aan die extra 7800GTX.... :X

[Voor 56% gewijzigd door Fiddle op 20-10-2005 01:41]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

• DoO_darkrush_NL
  • Laatst online: 10-09-2011

DoO_darkrush_NL

is my name

Fiddle schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 01:40:
[...]

Owjah. als we bijvoorbeeld toekomstige games als unreal 2007 en TES4 Oblivion willen draaien, dan hebben we op een reso van 1024 of 1280 vast weinig aan die extra 7800GTX.... :X
Hij bedoeld denk ik dat je nu geen extra 7800GTX nodig hebt. Je kan beter over een jaar een extra 7800GTX kopen als de prijzen gezakt zijn. Qua prestatie maakt het nu niet veel uit, qua geld straks wel.

AMD Athlon 64 3200+ I MSI K8N Neo Platinum I 1536mb DDR 400 I Nvidia Geforce 6800 GT 256mb GDDR3 I Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro I Creative Megaworks THX 550 I 1x Zalman Casefan I 1X Glacialtech Casefan I Philips CD-Rewriter 48x I PSU 400 Watt No-Name

• SG

SG

Ze hebben aangetoond dat high-end SLI upgrade pad al snel zinloos is.
Ten eerste schaald SLI beperkt mee ook zeer afhankelijk van game. Kan de SLI winst van high-end 256MB kaarten in moderne nieuwe games gecounterd worden door 'n enkele 512MB variant.
Als d enext gen snel met 'n complete lijn komt dan wordt de vorige high-end van wege dieshrink produktie kosten al snel uit gefaseerd dus je hebt 'n beperkte tijd voor die upgrade. 'n jaar zou wel mogelijk zijn langer niet. Momenteel is nV er nog niet met 'n complete lijn maar voor ATI is dit wel zo. Wat die twee met d enextgen gaan doen is afwachten.

Mij lijkt het beter om 'n 7800GTX 256 beter te vervangen door 'n nextgen high-end kaart met minstens 512MB over 'n jaar of twee. Meer rendement opleverd.

Of als je gaat voor SLI dan 'n 7800GTX/U 512MB wat meer future proof is.

Het grote nadeel van SLI/CF is dat het geheugen niet meeschaald.

UE3 games zullen next gen games zijn in 2007 1 á 2 generatie kaarten verder. 256MB is dan budged. Optimum Vidmem kan dan misschien al 1GB zijn.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het GeForce 7800 GT en GTX Topic - Deel 5 ? Al een halve pagina bijna enkel over UT2007 en 7800GTX, WTF mensen :)

• HaLDoL
  • Laatst online: 10-10-2006

HaLDoL

First Class Anti-Psychotic

SuperG schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 07:10:
Ze hebben aangetoond dat high-end SLI upgrade pad al snel zinloos is.
Ten eerste schaald SLI beperkt mee ook zeer afhankelijk van game. Kan de SLI winst van high-end 256MB kaarten in moderne nieuwe games gecounterd worden door 'n enkele 512MB variant.
Als d enext gen snel met 'n complete lijn komt dan wordt de vorige high-end van wege dieshrink produktie kosten al snel uit gefaseerd dus je hebt 'n beperkte tijd voor die upgrade. 'n jaar zou wel mogelijk zijn langer niet. Momenteel is nV er nog niet met 'n complete lijn maar voor ATI is dit wel zo. Wat die twee met d enextgen gaan doen is afwachten.

Mij lijkt het beter om 'n 7800GTX 256 beter te vervangen door 'n nextgen high-end kaart met minstens 512MB over 'n jaar of twee. Meer rendement opleverd.

Of als je gaat voor SLI dan 'n 7800GTX/U 512MB wat meer future proof is.

Het grote nadeel van SLI/CF is dat het geheugen niet meeschaald.

UE3 games zullen next gen games zijn in 2007 1 á 2 generatie kaarten verder. 256MB is dan budged. Optimum Vidmem kan dan misschien al 1GB zijn.
offtopic:
Begrijp je zelf nog wat je zegt?

Met de komst van vista, dx10, unified architecturen, ... zijn de huidige kaarten niet futureproof. Ook niet die met 512MB of 1Gb aan geheugen. Met een 9700 kon je nog redelijk lang mee door, de huidige kaarten zullen eind volgend jaar al onbruikbaar zijn.

.:3700+ SDE4 :: DFI NF4u :: OCZ VX :: My 6800 GT overclocking guide:.

Nieuwsflash: ATi released Catalyst 5.10a BETA

Cat 5.10a BETA ondersteunt officieel de X1K serie en fixed een bug in Serious Sam 2 alsook in Quake 4. Ook zit in deze Catalyst de AA tweak die tot 30% meer performance kan zorgen in bepaalde eyecandy modes in OpenGL games op de X1K serie.

Get them while their hot (and if you have a X1K card :P ): http://support.ati.com/ic...nowledge&questionID=20855

Overigens schijnt die patch met memorytweak ook de verklaring te zijn voor het feit waarom 6xAA sneller was dan 4xAA (iets waar FireFoxAG moord en brand over schreeuwde na de review op Bjorn3D te hebben gelezen). Blijkbaar was 4xAA voor OGL games niet goed getweaked in de nieuwe programmeerbare memorycontroller waardoor de performancedrop groter was dan normaal met 4xAA. Nu 4xAA zo'n 10-30% sneller is, zijn de resultaten weer in lijn met de 'normale' verwachting.

• Eolis
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09-12-2020

Eolis

And the heavens shall tremble

CJ schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:16:
Overigens schijnt die patch met memorytweak ook de verklaring te zijn voor het feit waarom 6xAA sneller was dan 4xAA (iets waar FireFoxAG moord en brand over schreeuwde na de review op Bjorn3D te hebben gelezen). Blijkbaar was 4xAA voor OGL games niet goed getweaked in de nieuwe programmeerbare memorycontroller waardoor de performancedrop groter was dan normaal met 4xAA. Nu 4xAA zo'n 10-30% sneller is, zijn de resultaten weer in lijn met de 'normale' verwachting.
En dit bedoelde ik nou destijds toen hij (FirefoxAG) inderdaad zo'n herry begon te schoppen over die review, waarbij ik van mening was dat je moet oppassen met dit soort harde uitspraken als je nog niet alle ins en outs en details over iets weet.

Ik hoop dat ie hier een beetje van leert en in de toekomst een beetje uitkijkt met dat soort harde uitspraken :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zonet heb ik nog even met Alternate gebeld, geen XI800XT te bekennen en m'n vreesch der vreesche begint langzaam maar zeker de pijnlijke aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te worden. Het was ook te mooi en onwaarschijnlijk om waar te zijn en we staan waarschijnlijk weer snel met onze beentjes op de grond en neemt het normale beeld weer zijn aanvang, als NL'se hardwaregeek hoor je eerst 1-2 jaloers naar je overzeese vrienden te kijken, voordat jezelf aan de candy mag.....

Niet op voorraad.

• Dangerous1986

Dangerous1986

edward2 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:09:
Zonet heb ik nog even met Alternate gebeld, geen XI800XT te bekennen en m'n vreesch der vreesche begint langzaam maar zeker de pijnlijke aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te worden. Het was ook te mooi en onwaarschijnlijk om waar te zijn en we staan waarschijnlijk weer snel met onze beentjes op de grond en neemt het normalen beeld weer zijn aanvang, als NL'se hardwaregeek hoor je eerst 1-2 jaloers naar je overzeese vrienden te kijken, voordat jezelf aan de candy mag.....
Ik vind het echt geen stijl van Alternate , Volgens mij doen ze dat alleen om kopers te krijgen :(

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dangerous1986 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:10:
[...]

Ik vind het echt geen stijl van Alternate , Volgens mij doen ze dat alleen om kopers te krijgen :(
Ze hebben ze juist van de site gehaald om overbestellingen te voorkomen. Ik had nog gevraagd waneer ze wel kwamen maar de inkoper zou nog contact opnemen met de importeur voor vanmiddag, maar ik heb er een hard hoofd in. Zolang ze in het beloofde land nog niet opduiken, hoeven wij ons geen illusies te maken.

Niet op voorraad.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee