[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 20:36

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
[Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 5
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/36c47f3b22bedfb3582f91f6a370f9b1/full.jpg
Welkom in het Dual Xeon workstations ervaringentopic!
Deel 5 alweer :)

Een samenvatting van de vorige delen
Voor het overzicht worden hieronder de hoogtepunten van de voorafgaande delen per pagina uiteengezet (een pagina telt 100 berichten, tevens te instellen in jouw prefs).

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml] 1 2 3 4 5 6 7

Pagina 1
• BalusC's ervaringen, pics en benchmarks
• andere Dual Xeon bezitters duiken op

Pagina 2
• ervaringen van andere Dual Xeon bezitters
• BalusC heeft zes Maxtor Atlas 15K schijven binnen, benchmarks
• de i875 blijkt ook geschikt voor Dual Xeon, Asus PC-DL komt eraan

Pagina 3
• EPS voedingen
• stille koelers

Pagina 4
• grote behuizingen
• Nocona Xeon's

Pagina 5
• Abbadon's 60mm-80mm fanadapter modificatie
• Windows en Hyperthreading

Pagina 6
• Sciencemark en 3DSMax benchmarks

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml] 1 2 3 4 5 6

Pagina 1
• ervaringen, pics en benchmarks van FirePower
• Nocona's en i875 Nocona-borden

Pagina 2
• ervaringen, pics en benchmarks van Ransbal
• temperatuurissues bij de PC-DL

Pagina 3
• problemen met DP533-S van BalusC
• Dual Xeon en >=4GB geheugen

Pagina 4
• temperatuurissues en koelers

Pagina 5
• Pics/informatie over Coolermaster E3W-NPTXC-01

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 3[/rml] 1 2 3 4 5 6

Pagina 2
• Xeon pin mod
• Hyperthreading en OS versies
• Pics en OC benchmarks B3NN0

Pagina 3
• Asus NCCH-DL vragen en antwoorden

Pagina 4
• OC time! Met Asus borden

Pagina 5
• Alternatieve stille fan's en koelers voor Intel stock HSF's
• ATX -> EPS connector adapters
• Coolermaster Stacker & dual Xeon

Pagina 6
• Asus PC-DL en BIOS versies

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 4[/rml] 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Pagina 1
• Moosemod & Wiremod

Pagina 2
• FiBench (multithreaded benchmark)

Pagina 10
• Fanmod op Coolermaster E3W-NPTXC-01
Overige hoogtepunten worden zo spoedig mogelijk toegevoegd :)

Tweakers.net Nieuwslinkjes
Iwill DP533 dual-Xeon E7505 moederbord
MSI E7505 Master LS2 preview
Intel Xeon CPU's met 533MHz FSB gespot
Release Intel Xeon 3,06GHz dit kwartaal
MSI introduceert moederborden voor servers
Intel introduceert 3,0GHz en 3,06GHz Xeons
Over de (on)mogelijkheden van HyperThreading
Vergelijking van E7505-moederborden onder Linux
Intel releast Xeon 3,06GHz processor met 1MB L3-cache
Asus PC-DL-Deluxe Canterwood ES dual Xeon-moederbord
Asus PC-DL Deluxe dual Xeon i875P-moederbord getest
Grote servertest tussen dual Xeon, dual en quad Opteron
Prijzen van Intel Xeon 'Nocona' bekendgemaakt
Opteron 248 en Xeon 3,2GHz 1MB vergeleken
GamePC vergelijkt i875P en E7505 dual Xeon-chipsets
Introductie 64-bit Xeon reeds in tweede kwartaal
Intel bevestigt komst 64-bit Xeon
Intel Xeon 3,2GHz 2MB L3-cache beschikbaar
Iwill introduceert DH800 dual Xeon-moederbord
Intel Xeon Nocona- en Itanium Madison-details
Low Voltage Xeon Nocona-processors in vierde kwartaal
Intel Xeon Nocona als Socket 603 en 604
Itanium en Xeon binnen drie jaar op dezelfde moederborden
Supermicro 'Lindenhurst' dual Xeon moederbord gespot
Dual Xeon 3,06GHz versus single Pentium 4 EE 3,4GHz
Intel Xeon populairder dan Itanium en Opteron
Intel releast Xeon 'Nocona' met EM64T op 28 juni
Intel Xeon Nocona met 64-bits extenties getest
Intel introduceert nieuwe Xeon-processors en E7525-chipset
Supermicro introduceert Xeon EM64T (Nocona) moederbord
Asus brengt NCT-D dual Xeon Nocona-moederbord uit
Intel Xeon 3,4GHz Nocona vs. AMD Opteron 246/248/250
Asus' i875P-moederbord goed voor dual Xeon Nocona
Dual 3,6GHz Xeon Nocona vs. dual Opteron 250
Intel Xeon met EMT64 onder Linux getest
Intel Xeon 3,6GHz versus AMD Opteron 250 databasetest
Intel demonstreert 3,73GHz dual-core Xeon
Dual-cpu vs. dual-core; Xeon-paar ontmoet Pentium XE 840
Intel introduceert laatste single-core Xeons
Intel begint levering eerste dual-core Xeons
GamePC: 'Dual-core Xeon moet het afleggen tegen Opteron'
Intel introduceert dual-core Xeon MP met virtualisatie
Intel dualcore 'Bensley' Xeon 3,46GHz proefgereden
Veel discussieplezier verder!

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 09-01-2006 22:28 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell claims Paxville provides 50% plus performance
It has a web page here that claims that the dual core hyperthreading chip can give 53 per cent better server performance and 52 per cent better workstation performance than previous Xeon chips.
Dell Xeon dual-core spec page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige topic is gesloten, dus nogmaals mijn vraag :

Ik zie bij de NCCH-DL vaak ATX staan en bij de NCCH-DR e-ATX. Kan de DR versie gewoon in elk ATX kast ? e-ATX ken ik niet namelijk. Ook staat op de Asus site vermeld dat de DR alleen ECC mem aan kan, terwijl op tweakers veel gezegt word dat ook non-ECC erop kan ? Ik weet wel dat de DL non-ECC aan kan, maar what about the DR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Mijn dual xeon 3ghz 800fsb met coolermaster 3u cooltower mod met daarop weer 2xpapst 8mm loopt regelmatig vast tijdens een potje gamen, in die zin dat ie de game eruit knalt met een of andere vage windows melding. Als ik kijk bij de cpu temps komt ie op ongeveer 65 graden tijdens gamen. Ik snap dit niet echt aangezien in mijn kast (thermaltake xaser III) 7 casefans zitten die voor een goede airflow zorgen. Er zit verder 1 u320 hdd in dus zoveel warmte van hdd's zal er ook niet komen. Mijn vidcard is een geforce 6600 256mb van club3d. Zouden de papst fans te weinig airflow door de 3u passive towers gooien omdat ze op monitored aansluitingen zitten of moet ik het ergens anders zoeken? Dit is dus meer een vraag richting de mensen die ook die coolermaster towers gebruiken. Andere mensen mogen ook reageren hoor:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden dat EATX betekent Extended ATX die een lengte kan hebben van 12" x 13". Dus deze zou in een Chieftec Dragon kast kunnen passen ?

Dat Asus NCCH-DR bord ziet er goed uit qua specs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zie ik nu abbandon . . . ga je je dual Xeon verkopen ? Je hebt er net die mooie nwe coolermaster heatpipe-koelers op gezet !

@ IRCfreAk.
Ik heb de fans altijd op max RPM draaien. Dan hoor je ze (bij mij althans) nog bijna niet. Bij mij zijn de temps dan rond de 50 à 55, terwijl mijn sys 100% load doet 24 / 7.

Edit:
Miss is het handig om de fanmod op de Coolermaster E3W-NPTXC-01 ook op te nemen in de startpost ? Volgens mij staat ie op pag 38 (Zie ook: [rml]G_M_C in "[ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - De..."[/rml]) ?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:55:
Gevonden dat EATX betekent Extended ATX die een lengte kan hebben van 12" x 13". Dus deze zou in een Chieftec Dragon kast kunnen passen ?

Dat Asus NCCH-DR bord ziet er goed uit qua specs..
Een chieftec dragon bigtower is iig groot genoeg om EATX moederborden te huisvesten, heb het er hier ooit wel eens in proberen te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 20:13
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:45:
Dell claims Paxville provides 50% plus performance

[...]

Dell Xeon dual-core spec page
Nog meer goed nieuws. OP de Dell site is een bios upgrade te downloaden waarmee je de 670 serie kunt uitrusten met een dual core cpu. Heeft mijn 670 toch weer enige toekomst.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Terw_Dan schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:55:
Een chieftec dragon bigtower is iig groot genoeg om EATX moederborden te huisvesten, heb het er hier ooit wel eens in proberen te passen.
Ben het met je eens maar dan moet je wel je hardeschijven ergens anders naartoe zien te verhuizen :D ik had daar (toen ik dus nog een Chieftec Bigtower had) al problemen met de ruimte toen ik een Asus NCCH-DL atx bord had, die hardeschijven die ik in de brackets had die moesten wel gekoeld worden, dus schijven staken enkele centimeters meer uit, nog een probleem was de videokaart, Nvidia's topmodellen krijg je er dan echt niet meer in, zelfs met alleen de brackets was het al moeilijk om zo'n goede videokaart te plaatsen, maar dus als je 1 schijf gebruikt en alle brackets weghaald is het natuurlijk wel mogelijk ;) (wat mij onwaarschijnlijk lijkt) ik zou gewoon een nieuwe kast kopen als ik jou was, iets in de trend van een Coolermaster Stacker, ik ben er erg over te spreken ;) en de rijs valt mee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:50:
Wat zie ik nu abbandon . . . ga je je dual Xeon verkopen ? Je hebt er net die mooie nwe coolermaster heatpipe-koelers op gezet !
Tja, ik kan tegenwoordig dezelfde snelheid krijgen tegen véél minder energieverbruik en warmteontwikkeling (AMD X2), dus ik dacht ik probeer het gewoon :) Ik denk ook niet dat het wat wordt eerlijk gezegd, veel behoefte is er niet aan zulke hardware. Alleen als men het voor een appel en een ei kan krijgen, dan hou ik 't liever zelf en werk er nog een jaartje mee door. Dat is gelukkig geen straf :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Ik zit er ook over te denken om mijn Dual Xeon systeem te verkopen. Maar ik vraag me af of er wel vraag naar is. Ik zie bij de "vraag en aanbod" op tweakers een aantal dual xeon systemen te koop staan maar die staan er al een tijd.

Wat zijn hier de ervaringen mee?

Specs:

1x Coolermaster ATC-101-SX4
1x Tagan TG480-U01, 480W
1x Asus PC-DL
2x 2,4 GHz 533 Fsb
2x 512 Mb 2700 DDR Infineon
2x 512 Mb 3200 DDR Twinmos
2x 36GB raptor HD Western Digital
1x 160GB HD Maxtor
1x Matrox P650
1x cd-brander Lite-On 48x12x48x
1x DVD-brander Lite-On 16x48x
1x Terratec DMX 6Fire 24/96
1x Lian Li 6-in-1 card-reader - zilver
1x Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical (PS/2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 19-09 20:44
Geduld is een schone zaak en verkoop als geheel gaat moeilijk of je moet tevreden zijn met een bodemprijs :/
Ik heb recentelijk een pc-dl, wat geheugen, koelers en cpu´s los verkocht. Voor mij is het uiteindelijk 3 keer een pakketje maken geworden, maar ik heb er wel een goede prijs voor gekregen. Het spul vertegenwoordigd zeker een bepaalde waarde, maar verkoop zal gezien de kleine vraag wat moeizamer gaan. Denk bij verkoop ook eens aan Ebay met international shipping als verkoop medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik doe mn Dual-Xeon systeem voor geen goud weg :P
Ben veels te blij met mn Supermicro bord en alle andere meuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 14:48

Wizardtm

>>> H20 <<<

Lennieboy83 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:03:
Ik doe mn Dual-Xeon systeem voor geen goud weg :P
Ben veels te blij met mn Supermicro bord en alle andere meuk 8)
Kan ik me goed voorstellen. We bouwen op mijn werk bijna gelijkwaardige systemen , alleen dan op basis van de X6DA8-G2 en met 2x 3,2Ghz Xeon B)

Werkt jouw systeem overigens wel stabiel ? Zag dat je de 4pins powersupply connector niet ingebruik hebt :| Vraag dit omdat er in de manual (tsja wie leest nou dat ding :P ikke dus maargoed da's puur beroepshalve :o ) ze er op wijzen dat je alle (dus de 24pins / 8pins EN 4 pins) voedingsaansluitingen moet gebruiken.

Werken errug lekker moet ik zeggen, veeeeeeel beter dan mijn P4 2,8Ghz thuis :+

[ Voor 27% gewijzigd door Wizardtm op 18-10-2005 11:40 ]

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Werkt goed stabiel hoor, maar ik draai ook 'maar' 2x 2.8 Ghz ik denk niet dat die zoveel power nodig hebben als een 3.2 Ghz of hoger, maar als er in de toekomst dual-cores in kunnen of ik stop er 3.6/3.8 Ghz Xeons in dan zorg ik wel voor een EPS voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livedeejay
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10-2017
Vraagje, wellicht dat iemand op dit forum me kan helpen (wellicht johoo? ;) )

Ik ben in het bezit van een Dell Precision 650 workstation met één 2,0Ghz Xeon. Omdat ik deze wil uitbreiden naar 2x 3,06Ghz heb ik een VRM (Voltage Regulator Module) nodig maar deze is volgens Dell Nederland niet los te bestellen. Alleen in combinatie met een losse processor, en dat wordt een duur verhaal... In de US is hij ovigens gewoon los leverbaar via Dell, maar dat terzijde.

Op Ebay zijn kits (incl airflow en koelunit) te vinden voor de Precision 670, maar niet voor de 650.

Weet iemand een andere manier om zo'n kit of losse kaart te bestellen? Kent iemand een partleverancier of heeft iemand wellicht zo'n kaart zelf liggen?

Betreft art nr 4K666.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
OKee..u roept wij draaien.

De VRM voor de 670 past NIET op de 650. De 650 VRM (inderdaad de 4k666) is 2de hands heel slecht te vinden. Nieuw zijn ze reteduur, als je ze al kan vinden. Op ebay.com heb je er soms voor een leuke prijs staan.

Heb je hem snel nodig en ben je bereid iets meer te betalen... zie hier.... http://www.wizzbitz.co.uk/acatalog/VRM.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livedeejay
  • Laatst online: 21-10-2017
johoo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:05:
OKee..u roept wij draaien.

De VRM voor de 670 past NIET op de 650. De 650 VRM (inderdaad de 4k666) is 2de hands heel slecht te vinden. Nieuw zijn ze reteduur, als je ze al kan vinden. Op ebay.com heb je er soms voor een leuke prijs staan.

Heb je hem snel nodig en ben je bereid iets meer te betalen... zie hier.... http://www.wizzbitz.co.uk/acatalog/VRM.html
Bedankt voor je snelle reactie, ik was er al bang voor dat het een moeilijk verhaal is.. En 90 euro excl VAT en verzenden, dat heb ik er nu even niet voor over... Ik hou Ebay in de gaten, hoop dat daar snel iets langs komt. Moet ik voorlopig maar tevreden zijn met de upgrade van één processor van 2 naar 3 Ghz, ook niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het samenstellen van een Dual Xeon workstation. Het wordt een Asus NCT-D met 2x een 3,2GHz 800 Xeon. Nu loop ik staak op het geheugen. Ik wil namelijk 2x 2GB DDR2 ECC Reg geheugen plaatsen. Ik denk dat ik eerst 1 module koop, eveneens 1 processor maar dat lijkt me niet van toepassing.
Nu heb ik 2 modules gevonden van kingston. Maar weet niet wat het verschil is. Mijn vraag is werkt de goedkope variant probleemloos op dit moederbord.

Kingston 2GB KVR400D2D8R3_2G Single rank 8x prijs en specs (goedkope variant)
Kingston 2GB KVR400D2S4R3_2G Single rank 4x prijs en specs (dure variant)

Als ik de pricewatch kijk zie ik ook dat er een paar leveranciers die het door elkaar halen. Maar het verschil in prijs is zó groot. Ik hoop dat de goedkope werkt.

Als er mensen zijn met 2GB modules kunnen jullie misschien posten welk merk/type je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bovenste is dual rank lijkt het, Vandaar de D8 tov de S4 in de type benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Nu online
De ene (goedkope) is dual-sided (dual rank) en de goedkopere is single-sided (single rank). Ze zullen allebei gewoon werken, wordt namelijk door de 7525 chipset ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Abbadon schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:39:
De ene (goedkope) is dual-sided (dual rank) en de goedkopere is single-sided (single rank). Ze zullen allebei gewoon werken, wordt namelijk door de 7525 chipset ondersteund :)
Klopt, maar in mijn handleiding worden nog wel aanvullende "eisen" gesteld...

• Memory modules can be single rank (1R) or dual rank (2R) and should be installed in the
following order:
• The highest rank memory module in DIMM_1 and DIMM_2
• Equal or lower rank memory modules in DIMM_3 and DIMM_4
• Single rank (1R) memory modules in DIMM_5 and DIMM_6
• If only two memory modules are installed, they must be installed in DIMM_1 and DIMM_2.
These connectors are located on the outside edge of the board.
• Memory modules should be installed in the following order: connectors DIMM_1 and
DIMM_2, DIMM_3 and DIMM_4, and then DIMM_5 and DIMM_6.
If dual-rank modules are installed in DIMM_3 and DIMM_4, then DIMM_5 and DIMM_6
cannot be used.
• Dual-rank memory modules are not supported in DIMM_5 and DIMM_6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:13
Je kan zonder problemen twee dual-rank installeren in 1 en 2 maar als je later je geheugen wil uitbreiden moet je single-rank nemen anders worden dimm5 en 6 onbruikbaar als je in 3 en 4 dualrank installeert.

Conclusie voor je eerste twee modules kan je altijd dual-rank nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:32
IRCfreAk schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:42:
Mijn dual xeon 3ghz 800fsb met coolermaster 3u cooltower mod met daarop weer 2xpapst 8mm loopt regelmatig vast tijdens een potje gamen, in die zin dat ie de game eruit knalt met een of andere vage windows melding. Als ik kijk bij de cpu temps komt ie op ongeveer 65 graden tijdens gamen. Ik snap dit niet echt aangezien in mijn kast (thermaltake xaser III) 7 casefans zitten die voor een goede airflow zorgen. Er zit verder 1 u320 hdd in dus zoveel warmte van hdd's zal er ook niet komen. Mijn vidcard is een geforce 6600 256mb van club3d. Zouden de papst fans te weinig airflow door de 3u passive towers gooien omdat ze op monitored aansluitingen zitten of moet ik het ergens anders zoeken? Dit is dus meer een vraag richting de mensen die ook die coolermaster towers gebruiken. Andere mensen mogen ook reageren hoor:P
Ik speel alleen ET op mijn Dual Xeon. Maar ik heb nooit last van vastslaan. Nu is ET niet echt een zware game natuurlijk.
Ik heb een CM stacker, en ook wel goede basis airflow.
Ik heb ook 8 cm fans met veel meer througput gebruikt, en dan daalt de temperatuur wel. De hoeveelheid lucht die door de coolermaster koeltoeren heen gaat is natuurlijk wel van groot belang voor de warmte afgifte.

Kun je de rpm van de fans niet aflezen ? Die papst bij mij zitten op ongeveer 1250 en daar houd ik de machine redelijk koel mee.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb die Coolermaster Heatpipe-torens met papsten erop gemod, welke zijn aangesloten op mijn mobo. Het zijn weliswaar 3,06 GHz / 533 Xeons, maar aan de andere kant: Mijn Xeons draaien 100% load all-the-time wegens DPC. En bij mij geen enkel probleem met temperaturen.

Misschien draaien je fans niet op de max-snelheid, of haalt je outtake de warme lucht niet goed genoeg naar buiten ?

Je hebt over 2 papsten per koeltoren, je hebt ze toch niet toevallig zo erop zitten dat ze "tegen elkaar in" blazen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of je beter 4x XEON 550 MHz kan hebben ipv 2x 1266 NON XEON ?

Beide PIII generatie overigens, dat tijdperk bedoel ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Welke Xeon 550MHz heb je daar ?
Er bestaan drie varianten ;)

Als je de PC als workstation gebruikt gok ik dat de Dual Intel Pentium !!! 1266MHz sneller zal zijn.
Als webserver zullen de Intel Xeon 550MHz 'Tanner, 2MB L2' misschien beter zijn :)

Het is moeilijk te zeggen zonder ervaring tussen beide modellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 23-10-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:39:
Welke Xeon 550MHz heb je daar ?
Er bestaat drie varianten ;)

Als je de PC als workstation gebruikt gok ik dat de Dual Intel Pentium !!! 1266MHz sneller zal zijn.
Als webserver zullen de Intel Xeon 550MHz 'Tanner, 2MB L2' misschien beter zijn :)

Het is moeilijk te zeggen zonder ervaring tussen beide modellen.
Het 1MB model gaat het om. Het zou een postgres-database-server moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC heb jij een idee ? Ik weet het bijna wel zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ze zullen ongeveer even snel zijn :) De Xeon's hebben dan wel flink wat L2 cache (Quad Xeon 1MB = 4MB en Dual P!!!-S = 1MB), maar de FSB is wel trager (100MHz tegen 133MHz).

Mocht je voor het geekheid-factor gaan, neem de Quad, tenzij je je zorgen maakt over de stroomrekening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:51:
Ze zullen ongeveer even snel zijn :) De Xeon's hebben dan wel flink wat L2 cache (Quad Xeon 1MB = 4MB en Dual P!!!-S = 1MB), maar de FSB is wel trager (100MHz tegen 133MHz).

Mocht je voor het geekheid-factor gaan, neem de Quad, tenzij je je zorgen maakt over de stroomrekening :+
Beetje een kantelpunt inderdaad. Twijfel is groot, rekening ?? Was da ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij nader inzien, Apache/PHP/SQL zijn gek op CPU-cache en een brede geheugenbus (ik ga ervan uit dat het om een Serverworks chipset gaat met Dual of zelfs Quad Channel SDRAM geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:57:
Bij nader inzien, Apache/PHP/SQL zijn gek op CPU-cache en een brede geheugenbus (ik ga ervan uit dat het om een Serverworks chipset gaat met Dual of zelfs Quad Channel SDRAM geheugen).
Ik heb het net even snel voor je nagekeken, kan het 1,2,3 niet vinden. Het gaat omeen Compaq-board dus mag aannemen van wel.

De DUAL1266 heeft alleen 15K Hd's exact dezelfde als de XEON-variant maar deze zijn 10K. Het rare is dat de seek time en dergelijk allemaal hetzelfde is volgens Compaq 8)7

en de Dual 1266 heeft 512MB en de XEON 1024.

Ikkijk ook even op iets langere termijn. Ikheb namelijk weinig zin om die "server" te moeten gaan vervangen binnen afzienbare tijd omdat die 550's niet meer meekunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om wat voor Compaqjes gaat het precies dan? Ik heb namelijk laatst een DL360 G2 gekocht die ik nog lang niet wil gaan vervangen. En wat voor dergelijk zware applicatie wil je van je database gebruik laten maken dat een Quad Xeon 550Mhz het niet meer trekt?
Die ServerWorks-chipsets kunnen aardig wat hebben, vooral omdat die gebruik maken van dual of quadchannel geheugen. Heb je niet zo erg het nadeel van traag geheugen als bij meer 'standaard' servers (lees: van die oude klonen waar een intel P3 1Ghz in zit met 512MB of 1GB PC133)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een 5500 en een DL360 G2. (Die DL360 van jou is dat toevallig een dual 1000Mhz ?)

De applicatie zal veel queries moeten verwerken die personen doen. Deze worden in een batch gezet en worden één keer in de zoveel minuten doorgevoerd. Nadat iemand zijn actie heeft gegeven worden er ook een aantal queries gedaan. Er is dus geen pijl op te trekken.

De vraag die mij eigenlijk rest is zoals eerder aangegeven hoelang zo'n ding het uithoudt nog. Ze zijn niet nieuw meer en dan neig ik bijna naar een nieuwe XEON te bouwen maar dan in Dualvorm. Dus vraag ik mij weer af of dan een verouderde QUAD het eigenlijk net zo goed doet.

Het moet natuurlijk geen systeem zijn met 128MB, 7200rpm HD's, dan kun je beter voor de nieuwe gaan.

Beetje appels met peren, helaas is dat de vraag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zullen het nog wel een tijdje uithouden, dat wel. Als je kijkt hoeveel complete en incomplete PPro-servertjes worden aangeboden kun je wel zeggen dat ze het een jaar of 8 wel uithouden.

Persoonlijk zou ik in dit geval voor die DL360 G2 gaan. Als die DL360 G2 namelijk niet goed genoeg presteert kun je in die resterende 6U die je voor die 5500 kwijt bent nog een aantal andere bakjes kwijt om bijvoorbeeld te clusteren. Wat betreft storage zul je beter uit zijn met die 5500, daar kunnen iets meer schijven in. In die DL360 maar 2 namelijk. Geheugen kunnen ze beide even veel hebben en er moet ook hetzelfde type geheugen in, namelijk Regged ECC SD-RAM.

Wat betreft zelfbouw kun je inderdaad gaan voor een zelfgebouwde Xeon, maar hoe goed kun je betaalbare Xeon-hardware voor rackmounts krijgen? Als je een tower neer zou zetten zou het natuurlijk weer heel wat anders zijn.

offtopic:
nee, ik heb een DL360 G2 met een enkele P3-S 1400. Ben eventueel nog op zoek naar een tweede processorkit hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Toevallig kwam ik nog een Nocona koeler tegen op een webshop:

http://www.ikbenstil.nl/p...5_98_171&products_id=1883

Ik geloof dat er naast de CoolerMasters en het ene Swiftech model niet veel andere oplossingen zijn.
Zelf gebruik ik gewoon het meegeleverde ('boxed') koelprofiel maar wel met een 80mm Papst fan erop. Die heatsink is namelijk lang niet slecht dus wat mij betreft een beetje zonde om te vervangen :)

Hij weegt trouwens 1KG :X

[ Voor 6% gewijzigd door kutkip op 28-10-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 19-09 10:55
Zo mensen, weer eens een berichtje van mij hier :)

Sinds vanmorgen draai ik op mijn Asus PCH-DL vrolijk een Geforce 6800. Een gezellig stel samen. Ik moets ervoor wel mijn BIOS flashen (van 1003 naar 1005). Nog steeds een wonder dat mijn 430watt Antec dit allemaal trekt :)

Echter, sinds de BIOS flash werkt mijn onboard netwerk niet meer (Intel CSA 100/1000mbit). Iemand een idee? Ik heb al met drivers, uiteraard BIOS instellingen (+reset) en windows instellingen gespeeld, niets baat. Windows XP Pro SP2 meent steeds naar 1 minuut proberen verbinden dat hij geen IP van de router krijgt (hier ligt het niet aan, na wat geswap met andere PC's moet het echt aan mijn PC liggen). Gezien de het feit dat het nieuwe gedrag zich na de BIOS flash is gaan vertonen, vermoed ik toch iets met het bord.

[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 28-10-2005 19:21 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Breepee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:20:
Zo mensen, weer eens een berichtje van mij hier :)

Sinds vanmorgen draai ik op mijn Asus PCH-DL vrolijk een Geforce 6800. Een gezellig stel samen. Ik moets ervoor wel mijn BIOS flashen (van 1003 naar 1005). Nog steeds een wonder dat mijn 430watt Antec dit allemaal trekt :)

Echter, sinds de BIOS flash werkt mijn onboard netwerk niet meer (Intel CSA 100/1000mbit). Iemand een idee? Ik heb al met drivers, uiteraard BIOS instellingen (+reset) en windows instellingen gespeeld, niets baat. Windows XP Pro SP2 meent steeds naar 1 minuut proberen verbinden dat hij geen IP van de router krijgt (hier ligt het niet aan, na wat geswap met andere PC's moet het echt aan mijn PC liggen). Gezien de het feit dat het nieuwe gedrag zich na de BIOS flash is gaan vertonen, vermoed ik toch iets met het bord.
Heb je al eens geprobeerd om de oude bios terug te zetten? Misschien is de bios niet helemaal okee. Is er misschien al een nieuwere beta beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05-2023
Even een kort vraagje, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Gaan die nieuwe dual core Xeon MP's (nieuws: Introductie dual-core Xeon MP-processor volgende week?) werken op mijn huidige SuperMicro X6DAE-G2 ?
Wat is het verschil met de DP's ?

[ Voor 11% gewijzigd door Surfer2003 op 30-10-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Het verschil tussen de XeonMP en de XeonDP : De XeonDP alleen voor Dualsystemen, de MP voor Multiprocessor systemen, ofwel up to 32 processoren :)

Ik ken jouw moederbord niet. Google leert mij dat er 2 processoren op kunnen. Je kunt dan het beste kijken naar de Intel Xeon i.p.v. de Intel Xeon MP.
Mits de nieuwere processoren supported zijn door jouw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Laatst online: 02-07 10:46
Hoi,

heb hier dan de xw8000 met 2 xeon 2.8 / 533 met 3 gig reg ecc aan geheugen, en een scsi 36 gig /15000 toeren, maar wat ik raar vindt de scsi zegt aldoor hij ziet hem als 80 mb/s maar als os gestart is gaat hij naar 320 mb/s, hoe of wat houd dit in.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:32
Jopioware schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:03:
Hoi,

heb hier dan de xw8000 met 2 xeon 2.8 / 533 met 3 gig reg ecc aan geheugen, en een scsi 36 gig /15000 toeren, maar wat ik raar vindt de scsi zegt aldoor hij ziet hem als 80 mb/s maar als os gestart is gaat hij naar 320 mb/s, hoe of wat houd dit in.
lsi kaartje.. das normaal heb ik ook :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53
Wil mijn Dual Xeon ook voor geen geld weg _/-\o_ , maar nu ben ik eens aan het zien voor mijn Medion brol ook eens te vervangen, en zo te zien begint AMD met zijn dualcore toch boven de Dual xeon te komen, de opteron zie ik ook wel zitten (mooie benchmarks >:) )

Wat neem k? :Y)

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Nu online
Wel, ik ben dual Xeon'er af. Ik heb 't spul al deels verkocht en de rest zo goed als verkocht. Wel met wat pijn in m'n hart moet ik toegeven omdat het spul me nooit in de steek heeft gelaten en het qua performance mij nooit reden tot klagen heeft gegeven :)

De performance is overigens ook absoluut niet de reden geweest om er afscheid van te nemen, integendeel. Ik ben overgestapt omdat ik tegenwoordig dezelfde performance heb met spul wat dudielijk energiezuiniger is en dus veel makkelijker stil te houden is. Daarnaast wou ik ook een 64bits OS gaan draaien i.v.m. geheugenondersteuning. Heb nu een X2 3800 met 3GB RAM (wordt nog 4 als ik tevreden ben met XP x64 en tot dusver ben ik érg tevreden) en m'n machine draait nu op een stille Nexus 300W(!) voeding zónder verdere casefans. Dat is wat anders dan een stevige 520W EPS voeding met bijbehorend geluid (zelfs met Papst fan) en meerdere casefans.

Een andere reden waarom ik destijds voor een duur dual Xeon bord ben gegaan was de I/O performance. Je had de keuze uit óf een bord met een simpele 32bits/33MHz PCI bus of een duur bord met PCI-X. Tegenwoordig zit er van alles op de borden om de PCI bus te ontzien, denk aan een Gbit NIC in de chipset, PCI-express en snelle chipseteigen SATA controlers.

Het is allemaal minder bijzonder of speciaal, maar het eindresultaat is hier in de praktijk qua prestaties minimaal hetzelfde maar met de voordelen van minder energieverbruik en dus minder warmte en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Nou dan willen wij jouw hier niet meer zien.
;)

Zegt iemand die na zijn dual p3 nooit een dual xeon aangeschaft heeft en nu ook al een tijdje op een X2 draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
De Xeon is momenteel denk ik ook geen rationele keuze meer. Vooral de dualcore heeft natuurlijk veel te weinig geheugenbandbreedte, en AMD heeft wat dat betreft gewoon een technologische voorsprong. Echter vraag ik me af wat voor moederbord je hebt want er zijn helaas nog steeds wel erg weinig mooie moederborden voor de X2. Verder lijkt me het afscheid moeten van scsi schijven toch wel pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Abbadon: http://www.tweakers.net/gallery/sys/182 is aan een update toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Asus A8N SLI Premium. Naar mijn optiek het beste bord op dit moment. Passief, onderstuening voor graka + raid op pci-e 8x, 2gbit lan, 8x sata.

[ Voor 76% gewijzigd door leonbong op 06-11-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53
Ja dat is ook het enige moederbord dat er iets van bakt
(kzou graag een Intel x955 chipset erop zien mja, Intel chipset op AMD 8)7 °

Vind het gwn stom, opteron presteert meestal beter dan x2, maar die moerborden moeten het meestal zonder SATA2, HD-audio, external sata, en andere leuke dingen doen... (meestal hetzelfde als bij xeon, het zijn namelijk nog server proc's)

edit: linkje

[ Voor 20% gewijzigd door GregoryBE op 07-11-2005 06:49 ]

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
kutkip schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:14:
De Xeon is momenteel denk ik ook geen rationele keuze meer. Vooral de dualcore heeft natuurlijk veel te weinig geheugenbandbreedte, en AMD heeft wat dat betreft gewoon een technologische voorsprong. Echter vraag ik me af wat voor moederbord je hebt want er zijn helaas nog steeds wel erg weinig mooie moederborden voor de X2. Verder lijkt me het afscheid moeten van scsi schijven toch wel pijnlijk.
Hoezo zou het te weinig geheugenbandbreedte hebben?

Volgens mij is zo even snel door deze 2 reviews heen skip:

http://www.gamepc.com/lab....asp?id=opteron275&page=5
http://www.gamepc.com/lab...ntent.asp?id=a64x2&page=5

Heeft de X2 toch overal wat meer snelheid. Abbadon heeft een goede keuze gemaakt als ik zo kijk, qua geluidsniveau gaat hij er in iedergeval op vooruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 16:55
M@rijn schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:14:
[...]
Heeft de X2 toch overal wat meer snelheid. Abbadon heeft een goede keuze gemaakt als ik zo kijk, qua geluidsniveau gaat hij er in iedergeval op vooruit :+
Op geluidsniveau gaat hij er op achteruit als het goed is ;)

Is er eigenlijk nog wel intresse in de verkoop van een dual Xeon systeem of valt dat tegen?

Zijn er trouwens mensen hier die een Antec True550EPS12V 550W voeding hebben samen met een Asus PCH-DL die werkt? Ik heb nu volgens mij een defecte voeding en mag die opsturen naar Antec maar hoop dan wel een goeie terug te krijgen die het wel doet. Heb gehoord dat Antec niet echt lekker werkt met Asus maar weet niet wat ik hiervan moet geloven. Wie heeft er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
M@rijn schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:14:
[...]

Hoezo zou het te weinig geheugenbandbreedte hebben?

Volgens mij is zo even snel door deze 2 reviews heen skip:

http://www.gamepc.com/lab....asp?id=opteron275&page=5
http://www.gamepc.com/lab...ntent.asp?id=a64x2&page=5

De Xeon beschikt nog steeds maar over een enkele FSB, en de geheugenbandbreedte is ook nogal mager wanneer je over 4 cores (2x dual) en nog eens Hypertrading beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
kutkip schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:36:
[...]

De Xeon beschikt nog steeds maar over een enkele FSB, en de geheugenbandbreedte is ook nogal mager wanneer je over 4 cores (2x dual) en nog eens Hypertrading beschikt.
De X2 heeft natuurlijk geen bit meer bandbreedte dan 2 Xeon cpu's (2xHT). DDR400 in dual channel blijft 6400MB/s, X2 of dual Xeon. Het is meer de vraag hoe ze ermee om gaan.

Bovendien is dat natuurlijk geen echte reden om voor het 1 of ander te kiezen. Meer cores zijn beter dan 1, onafhankelijk van de fsb. Dual Xeons zijn en blijven degelijke dingen. Dat er wat minder moederborden met (voor desktopgebruikers die we hier uiteindelijk toch allemaal zijn) leuke features voor te koop zijn, zit natuurlijk een beetje in de aard van het beestje, hoewel je aan de Asus leuke borden hebt (goedkoop(ste) en PCI-X).

Uiteindelijk maak je een prijs/prestatie afweging, geen techniek/prijs afweging oid (hooguit dat je rekening houd met 64bits). Dat het nu meer voor de hand ligt een Athlon X2 te kopen, ben ik met je eens, om redenen die Abbadon al aangeeft (wat doe je nog in dit topic ;) ). Niettemin blijven de Xeon setupjes die sommigen/veel hier nog hebben leuke en bovendien oerdegelijke setjes. Stroomverbruik is helaas idd wel wat hoger (hoewel als ik naar mijn eigen specs kijk het toch allemaal ook wel weer meevalt). Krijg je wel een hoge 1337-heids factor voor terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Met 2 single core Xeon's is het wel goed te doen, maar als je twee dual core Xeon's koopt staan die echt een beetje niets te doen hoor. Zie ook deze test:
nieuws: GamePC: 'Dual-core Xeon moet het afleggen tegen Opteron'
Maar wat ik niet met je eens ben is dat je zegt dat er weinig moederborden met leuke features te koop zijn voor de Xeon. CSA-ethernet, Sata RAiD, SCSi en PCI-X zijn toch wel erg leuke dingen als je het mij vraagt :) En de kwalitiet van een workstation bord overtreft meestal wel die van een desktop moederbord. Meestal worden daar toch de wat duurdere onderdelen voor gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door kutkip op 07-11-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
kutkip schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:31:
Maar wat ik niet met je eens ben is dat je zegt dat er weinig moederborden met leuke features te koop zijn voor de Xeon.
Ik zei dat dan ook eigenlijk niet maar Abbadon.
CSA-ethernet, Sata RAiD, SCSi en PCI-X zijn toch wel erg leuke dingen als je het mij vraagt :) En de kwalitiet van een workstation bord overtreft meestal wel die van een desktop moederbord. Meestal worden daar toch de wat duurdere onderdelen voor gebruikt.
Dat zijn inderdaad leuke high-end features, maar echt gebruiken zullen de meeste waarschijnlijk niet doen (omdat ze gewoon een desktop met 2 cpu's willen). Met leuk dingen bedoelen 'we' SATA2, PCI-e, SLi/CrossFire, 8 USB-poorten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Nu online
Hoho, ik heb helemaal niet gezegd dat er weinig dual Xeon borden met leuke features te koop zijn, die zijn er wel degelijk. Nog een keer goed m'n desbetreffende zin lezen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
We kunnen dus stellen dat er in het algemeen betere high-end features op zitten maar sommige moederborden nog wel eens wat achterlopen op zaken die in het desktop segment vanzelfsprekender zijn zoals SLI, veel USB 2 poorten en SATA2. Maar met de introductie van de Nforce4 voor de Opteron valt dat laatste ook wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Hey mensen,

ik ben hier al eens vaker langsgeweest maar had toen eigenlijk geen recht van spreken met mijn Dual PIII :), maar mijn VP6 lijkt het vandaag begeven te hebben waardoor ik nu serieus ga kijken naar een dual XEON systeem (ik ben zo gewend aan dualproc (gebruik dat ook vrij intensief) dat ik niet meer teug wil).

Nu kan ik heel dit topic door gaan spitten, maar omdat ik in de startpost niet direct terug kon vinden wat ik zocht zou ik graag kort jullie mening/reactie/antwoord willen op een paar vragen. Ik ga zeker zelf ook nog wat meer uitzoeken, maar ik zit beetje in een stress-situatie @ the moment waardoor ik misschien wel op heel korte termijn ga investeren.

2x2,8Ghz lijkt me voorlopig wel voldoende om mee te beginnen, maar kan ik ook op 1 proc draaien (of hangt dat van het mobo af?). Dat maakt de investering iets geringer.
1Gb geheugen is genoeg om mee te beginnen, ik wil graag 800Mhz FSB, dus met PC3200 zou ik dan toch uit de voeten moeten kunnen?
Ik hoef geen exotisch moederbord met RAID etc, maar wil wel dat de procs tot hun volle recht komen en PCI-e is misschien gezien de toekomst wel handig (heb nu nog een AGP 9550 ATI kaart). Welk moederbord is dan misschien het meest geschikt?
Wat betreft de voeding, moet ik al meteen naar meer dan 420 W gaan kijken, of voldoet dat op zich prima voor 2 procs, een vid kaart en 2 (voorlopig IDE) hdd's...? Die voeding moet voorzien zijn van een EPS aansluiting toch? Moet ik verder nog ergens op letten bij voedingen?

Ik hoor jullie denken, gast ga zelf eens wat zoeken, maar geloof me, daar ben ik in alle hectiek ook echt wel mee bezig. Maar als die-hard bezoeker van GoT zou ik jullie toch willen vragen of jullie misschien in het vooruit wat feedback op al mijn vraagjes kunnen geven...Daarvoor op voorhand alvast mijn bijzonder grote dank!!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Zo ik zal ook maar weer eens in dit draadje posten, ik ben op herrie jacht. Ik wordt knakedol van m'n xeon, na een jaar zit ik gemiddeld een paar uur per dag in die herrie. Op zich niet erg maar het begint te irriteren.

CPU 2x Intel Xeon 2.8GHz op 533MHz

Als cooling
Intel Boxed Processor Wind Tunnel
http://www.intel.com/supp...ors/xeon/sb/cs-007757.htm

En die leveren gewoon teveel decibellen. Mijn cpu draait stressed ongeveer 50 graden. Idle rond de 42-43 graden.

Mijn videokaart XFX 6800GT produceert ook al 50,8 dB maar dat wordt binnekort opgelost door een Silencer. http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=JZZ%2384&

Nu heb ik verschillende dingen voor de xeon in overweging.

Luchtkoeling of Waterkoeling

3 opties
-Zonder intel fans draaien en wel de goede heatsinks gebruiken.
-Intel fans vervangen door bijvoorbeeld een papst
-Complete coolunit vervangen

Waterkoeling
Ik wil alleen de cpu's koelen met vloeistof. De vga kaart gaat via de silencer.

3 Opties

Thermaltake bigwater SE (socket 775 plaatje past op 604 met een bankschroef :P )
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2816

Coolermaster Watergate 19,3 dBa
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2669

Zelf een setje samenstellen, wat duur zal worden dus komen we sneller bij luchtkoeling

Ik ben al 2 weken aan het denken, reviews aan het lezen maar zoek nog een paar second opinions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
Ik had mijn Xeon´s 2.0@2.66 nagenoeg stil gekoeld met met 2 IBL 80/2000 fans en 2 60/80mm fan adapters icm met de standaard boxed Intel heatsinks. Asus Q-fan hield de fans op ca 1600rpm met een idle temp van ca 42 graden, stressed gingen de fans naar 2000 rpm en de temp ging naar ca 55 graden. Prima temps voor oc-ed Xeon´s en nog steeds lekker stil :)
Veel geld uitgeven aan waterkoeling hoeft helemaal niet, tenzij waterkoeling een doel op zich zelf is natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

ransbal schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:48:
Ik had mijn Xeon´s 2.0@2.66 nagenoeg stil gekoeld met met 2 IBL 80/2000 fans en 2 60/80mm fan adapters icm met de standaard boxed Intel heatsinks. Asus Q-fan hield de fans op ca 1600rpm met een idle temp van ca 42 graden, stressed gingen de fans naar 2000 rpm en de temp ging naar ca 55 graden. Prima temps voor oc-ed Xeon´s en nog steeds lekker stil :)
Veel geld uitgeven aan waterkoeling hoeft helemaal niet, tenzij waterkoeling een doel op zich zelf is natuurlijk ;)
Dat is ook een goede, en idd kostenbesparend.
Zit te denken dan wel aan een Papst :Y) fan,
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TL6P05&

met een fan adapter.

45m3/h
19 dB(A) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik zou toch eerder de passieve coolermaster heatpipes overwegen. Jij hebt toch geen 3ghz+ xeon's waardoor je er niet eens fan's op hoeft te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb een kleine maand geleden men Dual Xeon Systeempje in elkaar gezet,
PC DL Deluxe
Dual Xeon 1.6Ghz Low Voltage C1 stepping
Ati 9800xt'tje
1Gb Twinmoss RAM

het enigste wat is kan zeggen is ZALIG

Multitasking was nog nooit zo een genot... echt :D Ik ben zo trots op men Xeon systeempje, ik ga nooit more single...... (behalve voorlopig op men laptop :p Wachtend op X2 Laptop CPU's :D )

Een beetje meer ram mag nog wel voor wat ik doe met men PCtje (van rendering tot Decoding/encoding, modeling, Photoshoppen, ...... Relatief zwaar Multimedia stuff (altijd beste kwaliteit/compressie bij encoding)

echt een puur genot

Ik raad iedereen wel aan op DivXlabs de nieuwe Turbocharger codec te downloaden. Echt een ferme snelheidswinst!

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
Ook ik, moet in navolging van Abbadon, afscheid nemen van dit topic ;(
Zojuist zijn mijn ncch-dl en xeon's opgehaald en ben ik afwachting van een Athlon X2 set.
Energie verbruik voor een systeem wat 24x7 aanstaat was toch de belangrijkste motivatie, helaas is de pats factor in mijn ogen toch iets minder maar helaas dat moet dan maar ;)

Nu ben ik aan het typen op mijn mce bak, een iP4-1800 met een enkele disk en in de achtergrond ben ik dvd aan het "shrinken", dat had ik beter een uurtje geleden op mijn dual bak kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nu afvraag is het op dit moment nog wel nuttig een Xeon setje aan te schaffen (tweedehands) en wat is het ongeveer nog waard?

Ik ben vooral een gamer en gewoon gebruiker van Office en internet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:35:
Wat ik me nu afvraag is het op dit moment nog wel nuttig een Xeon setje aan te schaffen (tweedehands) en wat is het ongeveer nog waard?

Ik ben vooral een gamer en gewoon gebruiker van Office en internet :).
Als je er 2e hands goedkoop aan kunt komen is het leuk, maar zodra je qua prijs in de buurt komt van een AMD X2 setup is mijn advies: niet doen. Dat laatste is net zo vlot maar je hebt de voordelen van minder energieverbuik :)

Overigens is het voor Office, internet en games niet echt zinvol een dual cpu of dual core te nemen. Pas als je óf veel tegelijk doet óf een zgn. killer applicatie hebt welke je regelmatig gebruikt heeft het zin. Zo gebruik ik ook niet twee cpu's of core's voor wat internetsurfen, maar wanneer ik b.v. Raw fotobestanden ga bewerken met Photoshop worden beide cpu's (core's) direct en intensief gebruikt, dat maakt het overduidelijk sneller. Hetzelfde geldt voor DVD's encoden (dat zijn dus mijn zgn. killer-apps). Dus ga wel even na óf je er überhaupt baat bij hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2x de XEON 3.2Ghz met stock koeling.. Maar j*zus, wat een herrie.. Ik moet hier echt wat aan gaan doen, maar ik zit met 1 probleempje..

Het is een NCCH-DR bord met 4 schijven erin.. 2x de 74GB Raptor RAID1 en 2x 200GB WD.. Dit alles in een Chieftec Dragon Midi..

Op het DR bord zitten de CPU's erg dicht bij de drivebays. Nu krijg ik niet mijn drivebays er ook niet uit of ik moet de koeler die op de stock koeler zit eraf halen..

Eigenlijk ben ik dus opzoek voor stille lage koelers.. Zat zelf te denken aan waterkoeling ( De waterchill XEON set ).

Of is er nog een andere optie ? Die coolermaster torens gaan dus niet passen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraagje,

Heb net nieuw geheugen gekocht voor mn dual XEON systeem, dit is dual channel pc3200 2x512mb, nu heb ik ook nog 1x 256mb en 1x512 liggen alleen deze hebben een lagere snelheid.

Heeft het nu om deze er nog bij in te plaatsen of haalt dit de snelheid van mijn pc3200 omlaag?
Ik heb een ASUS NCCH-DL moederbord 2x 2,8Ghz xeon's.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Dat zou je snelheid inderdaad omlaag brengen omdat de geheugensnelheid de snelheid zal aannemen van het langzaamste reepje. En volgens mij werkt PAT ook niet meer met 4 bezette geheugenbankjes, dus je moet het alleen doen wanneer je dat extra geheugen echt nodig hebt en geen geld hebt voor nieuwe pc3200 reepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:01
Ik krijg als het mee zit morgen ook mijn Xeon setje binnen.
Het bestaat uit het volgende:
Mamaplank: Intel SE7500CW2
CPU's: 2x Intel Xeon 1.7GHz ES
CS: Intel E7500
Mem: 3*512 Kingston DDR Reg. ECC SDRAM
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://images.waterkoeling.nl/projects/xeon-dp/kl/se7500cw2.jpg

Nu heb ik van die kennis waar ik het alles van overneem begrepen dat de cpu's op een lagere kloksnelheid draaien dan de officiële 1700mhz ivm het niet kunnen instellen van de multiplier op het desbetreffende mobo. En heb mobo zodoende de standaard laagst ondersteunde mp pakt, zonde :(
Heeft iemand ervaring met Enginering Sample's ?

Niet dat de snelheid mij erg boeid, dit mobo moet 8 sata hd's en 5 pata hd's gaan aansturen. Gericht op FTP en DC++ gebruik op LAN's en dergelijke. Niet echt cpu intensief dus.. Maar meer power is natuurlijk altijd mooi ;)

Uit de manual heb ik kunnen opmaken dat dit mobo dualchannel ondersteund, momenteel zijn de 3 modules vanzelfsprekend niet in dualchannel geplaatst. Zal ik in mijn setup meer hebben aan 1.5gb geheugen in single channel dan 1gb in dualchannel, kortweg schiet ik wat op met de vergrote bandbreedte tijdens het filesharen?

[ Voor 5% gewijzigd door arnoman op 08-12-2005 23:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Engineering samples zijn inderdaad multiplier unlocked. Wanneer het moederbord geen handmatige multiplierinstellingen ondersteunt, dan kun je weinig doen. Wellicht dat het te oplossen is met wat modificaties aan het socket danwel pinlayout, maar dat brengt risico's met zich mee. Je zou dan beter voor een ander moederbord gaan, mocht je met de multipliers willen kunnen spelen.

En 1,5GB vs 1GB: sja, dat is logisch, het ligt er maar net aan hoeveel geheugen je daadwerkelijk nodig hebt. Is dat boven de 1GB? Dan ga je voor de 1,5GB. Geheugen is altijd sneller dan swappen. Of is het onder de 1GB? Dan ga je voor Dual Channel. Dat is altijd sneller dan Single Channel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik ga er vanuit dat 1.5gb prettiger zal werken. Maar zodra ik het heb kunnen benchen laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IRCfreAk schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:42:
Ik heb hetzelfde probleem sinds kort, volgens mij sinds ik een nieuwe videokaart heb, geforce 6800gt. Moederbord is een Asus NCCH-DL met een single 2.8 nocona er op. Bak draait 24/7 maar eigenlijk alleen met gamen is de cpu load permanent 100% en is de framerate erg laag. Ik gebruik de standaard intel cooler en de kast staat open samen met 3x case fans verwacht ik dat dit genoeg zou moeten koelen. Ben in ieder geval opzoek naar een betere cpu fan, maar nu ik zie dat anderen hetzelfde probleem hebben vraag ik me waar het aanlicht. Mijn cpuload was beduidend lager met m'n geforce fx 5900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie ervaring van 4x PIII Xeon 700 tov Dual PIII 1266 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Topicstarter
Ik heb er geen ervaring mee ;). Misschien is het wel relevant om te vermelden welke soort Xeon het is. Er zijn zowel 1MB cache Xeon's als 2MB cache Xeon's.

De Pentium !!! 1266 is een Tualatin variant.
Ik vermoed dat die dual P!!! 1266 sneller is met 2 threaded applicaties en dat de Quad Xeon uit gaat blinken wanneer er nog meer tegelijk gedraaid wordt. De dual P!!! 1266 zal ook zuiniger zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn de 1MB Xeon's. Van die Tualatin begreep ik, eens kijken wat de direct voordelen zijn nu ik tijd heb :)

Dat threaded-verhaal zou ik graag meer info over hebben als iemand wat leuks wil vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die quad Xeon heeft maar een totale bus van 100Mhz, een Tualatin 133Mhz. Ik denk dat je met een quad Xeon er op achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
  • Laatst online: 06:46
Met de nieuwe Asus NCCH-DL Bios flash (1.05) kan met temps uitlezen met Speedfan...
Maar het is heel verwarrend, heeft al iemand een goede config voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Maffen schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:41:
Met de nieuwe Asus NCCH-DL Bios flash (1.05) kan met temps uitlezen met Speedfan...
Maar het is heel verwarrend, heeft al iemand een goede config voor dit?
Ik gebruik Speedfan niet, maar de utility Everest van Lavalys leest alle sensors automatisch goed uit, dus mss kan je daarmee je config samenstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:24

DDX

wanneer gaan die xeon cpu's met dualcore eens omhoog in mhz en omlaag in prijs ?

ik zit hier nu met een single 3.4 xeon (in een dell precision 670)

en twijfel erg of ik nu gewoon een 3.4 xeon erbij koop

of toch even wacht op dualcore xeons....

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Na het overleiden van Intel mijn SE7500CW2 :( ben ik opzoek naar een nieuwe plank. Tenminste 2 100mhz pci-x sloten en bij voorkeur gbit lan onboard. Socket 603.
Had eerst een Intel SHG2 plank op het oog, maar de verkoper haakte op het allerlaatste moment af :(
Iemand nog suggesties voor een mooie plank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Asus PCH-DL? Nieuw kost die ongeveer 170 geloof ik en heeft 2x PCI-X 66mhz (is dus niet helemaal wat je zoekt) en gbitlan onboard. Kunnen s603 cpu's op.

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 04-01-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Socket603 CPU's passen ook op Socket604 borden. Dat verruimt wel je keuzemogelijkheden qua mobo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Laatst online: 16-12-2023
Breepee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:51:
Asus PCH-DL? Nieuw kost die ongeveer 170 geloof ik en heeft 2x PCI-X 66mhz (is dus niet helemaal wat je zoekt) en gbitlan onboard. Kunnen s603 cpu's op.
Vermits de PCI-X aan de hublink hangt is de performance ervan ook zwaar ondermaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Niet alle socket 603 cpu's passen op socket 604 borden. Veel s604 borden hebben geen zin om s603 cpu's met een foster core te pakken, veel ondersteunen zelfs de (veel hogere) vcore niet. s603 prestonia's is echter inderdaad nooit een probleem.

Wat de PCH-DL betreft heeft deze inderdaad 2 66MHz PCI-x sloten die niet de maximale 533MBps die ze in theorie zouden kunnen behalen zullen halen, daar ze aan de southbridge hangen die op zijn beurt met een 266MBps link met de northbridge verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Desolation Angel schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:58:
[...]

Vermits de PCI-X aan de hublink hangt is de performance ervan ook zwaar ondermaats
En dat zit 'ie (helaasch).

En die 266MB/s is overigens een loos getal, het is namelijk 133MB/s up en 133MB/s down. De marketingafdeling van Intel wilde het iets te voordelig voorstellen...

Het hangt er dus vanaf wat je aan je PCI-X hebt hangen en hoe belangrijk de prestaties daarvan zijn. Als het puur gaat om het kunnen gebruiken van je oude hardware, werkt het natuurlijk wel gewoon prima (en voor een zacht prijsje).

[ Voor 24% gewijzigd door Brent op 04-01-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
arnoman schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:35:
Na het overleiden van Intel mijn SE7500CW2 :( ben ik opzoek naar een nieuwe plank. Tenminste 2 100mhz pci-x sloten en bij voorkeur gbit lan onboard. Socket 603.
Had eerst een Intel SHG2 plank op het oog, maar de verkoper haakte op het allerlaatste moment af :(
Iemand nog suggesties voor een mooie plank?
Heb je ECC Reg memory? Dan heb ik misschien nog wel een leuk en vooral goedkoop (~ eur 75,-) bordje voor je uit een HP-Compaq ProLiant ML330 G3. Let wel géén PXI-X 100 MHz, maar ook veel goedkoper dan een nieuw PCH-DL bordje en wel GBit netwerk.

mail me maar op L <DOT> dorpmans [apestaart} sure {punt] nl als je interesse hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Eldee op 04-01-2006 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Eldee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:58:
[...]

Heb je ECC Reg memory? Dan heb ik misschien nog wel een leuk en vooral goedkoop (~ eur 75,-) bordje voor je uit een HP-Compaq ProLiant ML330 G3. Let wel géén PXI-X 100 MHz, maar ook veel goedkoper dan een nieuw PCH-DL bordje en wel GBit netwerk.

mail me maar op L <DOT> dorpmans [apestaart} sure {punt] nl als je interesse hebt.
Ik heb 4x256mb ECC REG en 8x512mb ECC REG, dus ik kom een heel end ;)
En nee, niet percee hoeven alle modules erin.
Is het uberhaubt wel een E-ATX of W-ATX mobo? Het moet namelijk in een Coolermaster Stacker passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Breepee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:53:
[...]

En dat zit 'ie (helaasch).

En die 266MB/s is overigens een loos getal, het is namelijk 133MB/s up en 133MB/s down. De marketingafdeling van Intel wilde het iets te voordelig voorstellen...

Het hangt er dus vanaf wat je aan je PCI-X hebt hangen en hoe belangrijk de prestaties daarvan zijn. Als het puur gaat om het kunnen gebruiken van je oude hardware, werkt het natuurlijk wel gewoon prima (en voor een zacht prijsje).
Die prestaties zijn idd zeer mager te noemen, ik had zelf een Asus NCCH-DL en had er een LSI MegaRAID 320-2X aan hangen maar haalde aan reads maar 250 MB/s en writes maar 130 MB/s ik vond het zo zonde van de snelheid dat ik toch overstag ben gegaan voor een mooi Supermicro bord met PCI-X 133mhz ;) nu haal ik reads 450 MB/s en writes 250 MB/s dus de kaart kan zich nu aardig uitleven ;)

Ik heb trouwens nooit begrepen waarom er altijd maar van die trage verbindingen zijn naar south bridge en andere apparaten die op deze manier vebonden zijn, desktop mobo's vind ik ook een achtergebleven segment, normaal gesproken is er nieteens een mooie RAID controller in te prikken (in de PCI-Express poorten die ze hebben) zonder aanpassingen.

De perfecte config voor desktop lijkt mij:
Voor videokaarten specifiek PCI-Express,
Voor andere apparatuur snelle PCI-X poorten of tragere PCI-Express poorten (x4 of x8)
1 merk heeft al wel zo'n bord en dat is Supermicro (PDSGE met de i955X chipset) maar ik ben voorderest nog niks tegengekomen :'( ik heb het ook niet nodig maar vind die ontwikkelingen altijd wel interessant :)
Die oude PCI 33 mhz die moeten ze gewoon eens een keer vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Lennieboy83 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:23:
[...]

Die prestaties zijn idd zeer mager te noemen, ik had zelf een Asus NCCH-DL en had er een LSI MegaRAID 320-2X aan hangen maar haalde aan reads maar 250 MB/s en writes maar 130 MB/s ik vond het zo zonde van de snelheid dat ik toch overstag ben gegaan voor een mooi Supermicro bord met PCI-X 133mhz ;) nu haal ik reads 450 MB/s en writes 250 MB/s dus de kaart kan zich nu aardig uitleven ;)
Hmm, toch meer dan 133MB/s, valt me nog mee. Dus waarschijnlijk toch wel een 'echte' 266MB/s verbinding.
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom er altijd maar van die trage verbindingen zijn naar south bridge en andere apparaten die op deze manier vebonden zijn, desktop mobo's vind ik ook een achtergebleven segment, normaal gesproken is er nieteens een mooie RAID controller in te prikken (in de PCI-Express poorten die ze hebben) zonder aanpassingen.
Gelukkig is het sinds een aantal jaren voor veel chipset fabrikanten al standaard om hypertransport of andere zelfbedachte hogesnelheids verbindingen te gebruiken (SIS met z'n MultiTL oid, hebben ze al jaren, is 1GB bandbreedte). Intel blijft wat achter op dat front...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Dat is niet helemaal waar want die 266mb/s beperking komt van de 6300ESB en niet de nordbridge. Als je bijvoorbeeld de P875 combineert met IHCR5 is het veel meer het is namelijk een 6300ESB beperking.

Ranzige copy van mezelf
leonbong schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:03:
De geheugen bandbreedte van de recente XEON chipsets is MINDER aan die van recente P4 chipsets.
Intel site
P4 955 chipset 10,7 GB/s max 8GB ram
XEON E7525 chipset 6,4 GB/s
XEON E7520 en 7320 chipset 6,4 GB/s

IO bandbreedte is van XEON's natuurlijk wel meer. Eigenlijk ook niet altijd als je bijvoorbeeld een 6300ESB SBridge hebt dan heb je wel PCI-X 66 mhz maar de uplink naar de Nbridge is maar 266 MB/s. De IHCR's van bijvoorbeeld de 955 is met 2 GB/s verbonden. Als je toch geen PCI-X gaat gebruiken maar alleen de onboard sata dan ben je in mijn optiek met een P4 beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
leonbong schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:28:
Dat is niet helemaal waar want die 266mb/s beperking komt van de 6300ESB en niet de nordbridge. Als je bijvoorbeeld de P875 combineert met IHCR5 is het veel meer het is namelijk een 6300ESB beperking.
Jij moet even de spec sheet raadplegen van de Intel i875P B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word gek.. Ik kan geen stock koeler vinden voor een socket 604.. Alleen maar van die dure Cooler Master of iets wat ik niet wil.. Ik heb een 2e CPU mogen bemachtigen, maar helaas geen koeler..

Is er iemand die een stock koeler over heeft die ik over mag nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Sorry niet goed gekeken!

[ Voor 104% gewijzigd door Henkie-Jan op 31-01-2006 11:45 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 09:54:
Ik word gek.. Ik kan geen stock koeler vinden voor een socket 604.. Alleen maar van die dure Cooler Master of iets wat ik niet wil.. Ik heb een 2e CPU mogen bemachtigen, maar helaas geen koeler..

Is er iemand die een stock koeler over heeft die ik over mag nemen ?
Doe eens een belletje naar www.magna.nl Staat niet op hun site, maar ze hebben ze wel. Ik dacht voor 4 of 6 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb thuis 2 stuks Xeon 2.2ghz MP's liggen. Momenteel heb ik enkel een paar 2u koelblokken zonder bevestiging, niet echt veilig wat dat betreft.
Nu wil ik dus erg graag stille koelers voor mijn cpu's hebben. Kost prijs doet niet echt terzake.
Nu heb ik een Chenbro SR-107 en ik zag dat Femme icm deze kast de Thermaltake Fanless103 CL-P0019 cpu koelers gebruikt, ziet er erg netjes uit op die manier.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=1&FotoID=1792Helaas heeft mijn moederbord niet zo'n super indeling als het Tyan board dat Femme gebruikt, ik heb een Intel se7500cw2
Zo een dus, zal dit passe?:
Afbeeldingslocatie: http://images.waterkoeling.nl/projects/xeon-dp/kl/se7500cw2.jpg

Tot dusver heb ik nog geen Zalman koelers kunnen vinden voor Socket 604, kijk ik verkeerd of zijn ze er gewoon niet?

[ Voor 18% gewijzigd door arnoman op 31-01-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een eATX Asus NCCH-DR bord in een Chieftec Dragon zitten.. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk niet past.. Om je een idee te geven hier een grote foto ( 2MB ) :

http://home.planet.nl/~roeth019/Ruimte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Hmm daar was ik al bang voor :(
Dan moet ik even loeren voor een andere koeler, of toch maar voor waterkoeling gaan..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste