[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:29:
Hmm daar was ik al bang voor :(
Dan moet ik even loeren voor een andere koeler, of toch maar voor waterkoeling gaan..
Ik heb de HDD's schuin geplaats zoals je ziet.. Maar bij mijn moet alles echt perfect..

Heb zo nog een foto voor je trouwens.. Vind je vast wel leuk om te zien.. Moet alleen de postbode opschieten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de postbode is weer weg >:)

Hier een voorproefje :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/Water_Klein.jpg
* Clickable *

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

arnoman schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:57:
Ik heb thuis 2 stuks Xeon 2.2ghz MP's liggen. [..]
Weet je zeker dat het MP's zijn? (En werken ze dan ook inderdaad?). Het is voor mij een ehel tijd een groot vraagstuk geweest of de MP's gewoon met zijn 2en op een DP bord konden, maar uitsluitsel heb ik nooit kunnen krijgen, maar alles duidde erop dat het hoogstwaarschijnlijk een nee zou zijn, dus ben heel benieuwd of het toch blijkt te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die het volgende plaatje nog in zijn bezit heeft en die hem voor een licht prijsje weg doet ?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth019/Plaatje.jpg

In US zijn ze te koop van coolermaster :

http://store.orbitmicro.c...a-pr-ebp-ncek-s102170.htm

In nederlands niet gevonden helaas :|

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bel eens een computerboer ofzo, TWP in amsterdam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:14:
Bel eens een computerboer ofzo, TWP in amsterdam ?
Nope, alleen Supermicro backpane's voor 2 CPU's voor een 1U rack :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:01
Kippenijzer schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:56:
[...]
Weet je zeker dat het MP's zijn? (En werken ze dan ook inderdaad?). Het is voor mij een ehel tijd een groot vraagstuk geweest of de MP's gewoon met zijn 2en op een DP bord konden, maar uitsluitsel heb ik nooit kunnen krijgen, maar alles duidde erop dat het hoogstwaarschijnlijk een nee zou zijn, dus ben heel benieuwd of het toch blijkt te kunnen :)
Tijdens het booten geeft de bios iig aan dat het MP's zijn! Ik zal vanavond als ik thuis ben even de batch codes posten, dan kan je nagaan of het echte MP's zijn.

70373R:
Errug mooi! Ik heb al de waterblokken voor mijn Xeon's liggen, zelfbouw. Ik zit echter nogal te twijfelen of ik waterkoeling in mijn kast wil hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik heb al waterkoeling in mn andere systemen, dus ben niet bang voor lekken oid, maar ivm de ruimte die het alles inneemt. Ik hoop aan het eind van de week mijn nieuwe kast binnen te hebben, dan kan ik de knoop doorhakken :)
Post ook ff pix als je het hele zaakie in elkaar hebt zitten :) Jij bent toch hopelijk niet dezelfde die dit setje nu ook in de VA aanbiedt :O ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:34:
[...]

Tijdens het booten geeft de bios iig aan dat het MP's zijn! Ik zal vanavond als ik thuis ben even de batch codes posten, dan kan je nagaan of het echte MP's zijn.

70373R:
Errug mooi! Ik heb al de waterblokken voor mijn Xeon's liggen, zelfbouw. Ik zit echter nogal te twijfelen of ik waterkoeling in mijn kast wil hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik heb al waterkoeling in mn andere systemen, dus ben niet bang voor lekken oid, maar ivm de ruimte die het alles inneemt. Ik hoop aan het eind van de week mijn nieuwe kast binnen te hebben, dan kan ik de knoop doorhakken :)
Post ook ff pix als je het hele zaakie in elkaar hebt zitten :) Jij bent toch hopelijk niet dezelfde die dit setje nu ook in de VA aanbiedt :O ?
Helaas past dit ook niet in een Chieftec Dragon.. De koeler wilde ik op de plaats waar een 120mm FAN kan komen voor het moederbord.. Helaas komt net de koeler een mm of 5 tekort.. Ik ga dit er niet afhalen gezien ik dit zonde vind..

Ook komen met HDD's nogsteeds tegen de koelblokken aan.. Het is net 5mm wat ik daar tekort kom.. Ookal zit de waterkoeling erin, dan nog moeten de HDD's er schuin in komen te zitten..

Erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Zo staat het er momenteel bij mij bij:
Afbeeldingslocatie: http://images.waterkoeling.nl/projects/xeon-dp/slangen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
offtopic:
heb toch echt [img=400]...[/img] gedaan
edit knoppie is foetsie ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:10:
offtopic:
heb toch echt [[url=...]afbeelding[/url]] gedaan
edit knoppie is foetsie ?!
Je ziet alleen de edit button als je bent ingelogged.. En je moet 2 images hebben.. 1 kleine en 1 grote.. Code moet zijn :

[ url =http://image_groot.jpg][ img ]http://image_klein.jpg[ /img ][ /url ]

Edit : Wat zijn de specs ? En waar gebruik je het voor ? En ook bij jou zitten de CPU op een kl*te plek om een midi kast te gebruiken :|

En raken de metalen ringetjes niet iets op je bord ? Vind het zelf maar link..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
hmm dacht dat het ook werkte door enkel de grote te definineren en dat tweakers het dan automatisch resizede
Het is een Intel SE7500 CW2 met 2x 2.2ghz MP's erop en 4x256mb ram.
Er is veel ruimte vrij gehouden rond de gaten in het mobo, dat leverd geen problemen op, maar ik heb er ook als eerste plastic ringen op zitten hoor :)
Het is een FTP/DC++ bak, althans dat moet het worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:39:
hmm dacht dat het ook werkte door enkel de grote te definineren en dat tweakers het dan automatisch resizede
Het is een Intel SE7500 CW2 met 2x 2.2ghz MP's erop en 4x256mb ram.
Er is veel ruimte vrij gehouden rond de gaten in het mobo, dat leverd geen problemen op, maar ik heb er ook als eerste plastic ringen op zitten hoor :)
Het is een FTP/DC++ bak, althans dat moet het worden ;)
Nadeel van mijn NCCH-DR bord is 2x SATA.. Snap niet waarom er zo weinig SATA aansluitingen op zitten.. Jij heb er 4 dacht ik op dat bord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Er zitten geen sata aansluitingen op dit bord. Er zitten echter wel 4 (dus voor 8 hd's) PATA aansluitingen op. Ik gebruik een Supermicro 8 poorts controller voor het sata gebeuren :) Heb alleen nog geen SATA schijven binnen ;)
Ík heb dit bord voornamelijk gekozen van wege de schappelijke prijs, de ervaringen van vrienden met dit bord en de 2x pci-x 100mhz en 1x pci-x 133mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 14:48

Wizardtm

>>> H20 <<<

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:03:
Is er iemand die het volgende plaatje nog in zijn bezit heeft en die hem voor een licht prijsje weg doet ?

[afbeelding]

In US zijn ze te koop van coolermaster :

http://store.orbitmicro.c...a-pr-ebp-ncek-s102170.htm

In nederlands niet gevonden helaas :|
Deze plaatjes zijn idd niet te krijgen (althans tis mij nog niet gelukt). Ze zitten normaal standaard op zo'n supermicro board. Maareh waarom wil je ze gebruiken dan ?

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:03:
Ik heb er 2 gekocht (via Marktplaats) van iemand die ze over had uit z'n ThermalTake kast. Toch nog toe niet nodig gehad. Weet niet of voor jou eur 15,- schappelijk is, maar dat heb ik ervoor betaald. Op te halen in Hilversum. Zo ja, mail me : L(punt}dorpmans{apestaart]sure{punt)nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Heeft iemand ervaring met de Cooler Master E3W-NPTXS-04 heatpipe koelers? Ik heb een vergelijkbaar model hiervan voorbij zien komen, maar kon niet me zekerheid zeggen dat dit dezelfde was.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/va/16982.jpg
In de VA staan 2 van deze koelers, bij 1 van dezen ontbreekt echter een bevestigings plaatje. Als ik naar mijn kast kijk ben ik bang dat ik deze koeler niet kan gebruiken zonder het desbetreffende plaatje.
De kast:
Afbeeldingslocatie: http://arno.fotovanmij.nl/@/code/8708551c93934692671cdb61f4884012
Of zal dit niet het geval zijn?

Ik vind het coolermaster blok trouwens verschrikkelijk veel lijken op een xeon blok wat ik al 2 jaar in mijn bezit heb:
Afbeeldingslocatie: http://arno.fotovanmij.nl/@/code/e48f076f4c51cb08ee3790cdcfd3316d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het volgende van plan, maar ik weet niet of het mogelijk is.... Graag hoor ik van mensen of het mogelijk is, en zo ja hoe :)

Workstation / server
Asus NCLV-D2
2x Xeon 2,8Ghz 800mhz fsb 1mb cache
2x512mb PC3200 DDR2

Het is de bedoeling dat de pc als download server en videobewerkingsysteem ingezet gaat worden.

Echter wat ik nu dus wil, en niet weet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen, is het volgende....

Windows OS erop, hierop wil ik kunnen werken met bijvoorbeeld Pinnacle, Photoshop etc. Maar als iemand anders in wil loggen om bijvoorbeeld muziek te gaan sorteren, dan moet ik daar geen problemen mee krijgen... Ik wil dus eigenlijk met 2 man (1 fysiek en 1 op afstand) op dezelfde pc gelijktijdig kunnen werken.

is dit mogelijk, en zo ja, hoe heet dit? Welke software is hiervoor? Ben wel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Denk dat je dan in dit forum niet echt op de goede plek bent. Iets van VNC oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Citrix + Remote Desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:32
dan moet je dus een server draaien op je desktop systeem, + licenses zijn dan erg duur

neem dan dit: http://www.thinsoftinc.co...ts_winconserver_info.html

soort van terminalservices, maar dan voor XP :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwelgje schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:46:
[...]

soort van terminalservices, maar dan voor XP :)
Zoiets inderdaad, ik bedoelde iets in de trend. Er zijn voldoende alternatieven te vinden lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
windows 2003 server is het mogelijk zonder terminal server, je mag standaard door gewoon remote desktop bij properties van my computer met 2 personen tegelijk op win2k3..
of je het wil kopen voor die optie is een 2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heej mensen!
Ik heb nu ongeveer 3-4 maanden een dual XEON, overgekocht van een mede tweaker.
De set die ik gekocht heb is een Asus NCCH-DL en 2 Noconas (3.0Ghz) ze draaien gewoon op stock speed.
Ik heb er 2 GB (4keer 512) corsair 3200XL in zitten (dus 2-2-2-5)
1 keer 200GB maxtor als system schijf
4 keer 250GB maxtor op een Intel 4 poort sata raid controller.

Ik ben nu aan het proberen het hele systeem stil te krijgen (wat een flinke klus is aangezien het een warme boel wordt!) Ik hbe nu een oude enermax voeding die de warmte niet echt waardeerd en daardoor binnen 10 min de fans @ vol vermogen laat draaien wat voor een orkaan zorgt. Ik heb dus een nieuwe voeding besteld (Tagan 580W U15).
Nu heb ik 2 standaard koelers (2u hoge koper blokken) waar 2 80mm fans op zijn gemod. Ik twijfel nog om die collermasters aan te schaffen en daar 2 keer een papst fan aan te klussen. is dit een nuttige investering?
De hele set zit in een LianLi PC61B met geluidsisolatie en 4 papst fans.
Hebben jullie nog meer tips voor het stil krijgen van het geheel?

Verder nog een vraag, merk ik echt het verschil als ik die ene 200GB schijf vervang door 2 schijven in raid 0?

Ooh, als laatste..... wat werkt ut toch HEEEERLIJK zon dual xeon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Wbt de coolermaster koeltorens, ik heb gereageerd op iemand die ze aanbood hier op tweakers, als hij nou eens reageerd kan ik ze gaan testen. Ik heb nu een 2U asus koeler erin zitten en kan zodoende dus het verschil in geluid vergelijken.

wbt de hardeschijf, vergelijk is het verschil tussen 1x250gb en 2x250gb in raid 0 ;) Of is dat niet mogelijk?

wbt je laatste opmerking, ik kan nog nie spele met de mijne :( heb nog maar 1 van de koelers, dus het heeft geen nu hem al in te bouwen en dan over zeg 1 a 2 weken weer uit te bouwe om de 2e koeler te montere

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
hier stond :blaaaaaat

[ Voor 94% gewijzigd door Jeanious op 16-02-2006 13:30 ]

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

• Wabs
  • Niet online
Ik kan die coolermaster koelers nergens in de pricewatch vinden....zijn ze nog te koop?
Gister die Tagan voeding ingebouwd! wat een vooruitgang zeg! scheelt echt een hoop herrie en een berg minder kabels! Top spul! :Y)

• arnoman
Naar mijn weten moeten ze er nog in staan hoor Wabs
Ennuh maak is foto's van je setup ;)

• Wabs
  • Niet online
heb je de precieze naam? Zie ze ook neit op de coolermaster site! :S als ik de naam niet weet kan ik ze ook neit zo snel vinden :+

Zooo....ff pics geschoten, 1 is onscherp maar je snapt vast wel wat ut is, 4 harde schijven uit de raid setup en daaar boven 1 keer 200GB system disk

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/owborgeld/dual1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/owborgeld/dual2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/owborgeld/dual3.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Wabs op 16-02-2006 15:27 ]

Verwijderd

Wabs schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:03:
heb je de precieze naam? Zie ze ook neit op de coolermaster site! :S als ik de naam niet weet kan ik ze ook neit zo snel vinden :+
Zal zo wel ff een foto maken... :*)
Welke Xeons + mobo heb je ?

Dan zal ik ook ffies meekijken :)

/me is scheel, zal meteen ffies meekijken :)

Gevonden:
Kijk eens op deze pagina. Daar staan alle typenummers.

Blijkt dat ze een paar hele nieuwe hebben, met andere typenummers (waaronder ook een nieuwe voor de Dempsey 1066 MHz FSB Xeon). Echter ik kan nog geen nl. handelaren vinden.

Toen ik ze kocht heb ik persoonlijk gebeld met zowel Coolermaster Nederland als Informatique (DE shop voor dit soort dingen), en gevraagd of ze e.a. konden regelen. Het was toen snel voor elkaar :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 15:19 ]

• Wabs
  • Niet online
Thnx, Ik heb informatique meteen gemaild om te kijken of ze die nieuwere ook gaan leveren!
Zouden die wel naast elkaar passen? (2 stuks op een NCCH-DL)

http://ecd.coolermaster.c...p?_3ulist_s3n_pguts_04_gp

Verwijderd

Wabs schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:40:
Thnx, Ik heb informatique meteen gemaild om te kijken of ze die nieuwere ook gaan leveren!
Zouden die wel naast elkaar passen? (2 stuks op een NCCH-DL)

http://ecd.coolermaster.c...p?_3ulist_s3n_pguts_04_gp
Als het goed is wel, want volgens mij zijn de vermeldde "cooler dimensions" gelijk aan de door intel voorgeschreven dimensions voor een heatsink (board clearing). Maar aangezien jij zo'n mobo hebt, kan je het natuurlijk ook eventjes uitmeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ik heb eindelijk mijn geheugen weer terug van RMA, heb nu weer gewoon zoals het hoort 2 GB (4keer 512 3200XL Corsair) :D
ooh en die koelers..... ik twijfel, ik heb nu (zoals je op de fotos kan zien) 2 80mm fans op de bestaande heatsinks, dat past wel, maar die nieuwe krengen van coolermaster zijn 86 mm breed als ik ut goed heb gelezen in de PDF en dat gaat dan wel krap worden! 2keer 6 mm is toch wel 1.2 cm!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZIjn er ook mensen die een dual XEON gebruiken voor games ? Dus niet alleen games, maar wel serieus gamen ? Zoja, met welke graka ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Tja daar kom ik wel voor in aanmerking het ratio is zo'n beetje 60% gamen en 40% programma's dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ja ik speel wel wat games, maar neit echt super zware of zo, Ik heb een NCCH-DL dus alleen AGP. Zit un een 9800 SE AIW op die op 9800 Pro loopt.
Ik zit er aan te denken om er een 7800GS in te stoppen.... ligt een beeetje aan de loonstrook etc!
Maar warcraft III en EVE lopen er echt prima op :)

SCSI Beest: raid controller staat nu ook bij de specs ;) niet een top ding, maar wel maar 125 euro!

[ Voor 15% gewijzigd door Wabs op 17-02-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik ben ook geen enorme gamer, maar als het er leuk uit ziet vind ik dat toch wel fijn, FPS zijn mijn ding niet, maar als ik ze speel voldoen ze prima voor wat ik ervan verwacht (okee, ik heb max 1024x768 res met mijn tft'sm dat zal meespelen), maar met mijn dual 3,2/533/1MB setje en mijn 9800pro ve3rmaak ik me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:32:
ZIjn er ook mensen die een dual XEON gebruiken voor games ? Dus niet alleen games, maar wel serieus gamen ? Zoja, met welke graka ?
Present. Mijn graka is een GeForce 6800, precieze specs kun je in m'n sig vinden. Mag ik vragen waarom je dat eigenlijk wil weten?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:07:
ik heb eindelijk mijn geheugen weer terug van RMA, heb nu weer gewoon zoals het hoort 2 GB (4keer 512 3200XL Corsair) :D
ooh en die koelers..... ik twijfel, ik heb nu (zoals je op de fotos kan zien) 2 80mm fans op de bestaande heatsinks, dat past wel, maar die nieuwe krengen van coolermaster zijn 86 mm breed als ik ut goed heb gelezen in de PDF en dat gaat dan wel krap worden! 2keer 6 mm is toch wel 1.2 cm!!
Zal lastig worden inderdaad.

Maar wat heb jij een prachtig systeem !!! _/-\o_

Strak, netjes en af...niet overdone :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:57:
[...]

Present. Mijn graka is een GeForce 6800, precieze specs kun je in m'n sig vinden. Mag ik vragen waarom je dat eigenlijk wil weten?
Ik zit in dubio.. Ik heb meerdere systemen.. Nu wil ik 1 van mijn game stations ( Een P4 3.2Ghz Northwood met een 6600GT AGP ) verkopen en een "werkstation" kopen waar ook op gegamed moet worden.. Dit dan alleen op LAN's gezien mijn eigen systeem een FX55 met 7800GTX in SLi is.. Nu ik steeds meer met 3dsmax zit te werken ( En dit niet doe op mijn FX55 ) wil ik 2 systemen eruit doen en 1 goede werkstation bij kopen... Dit allemaal wel als ik kan blijven gamen erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 06:29:
[...]

Zal lastig worden inderdaad.

Maar wat heb jij een prachtig systeem !!! _/-\o_

Strak, netjes en af...niet overdone :*)
DankU >:) :Y)

Zal vanmiddag ffies gaan meten, heeft er iemand hier een NCCH-DL met de oude coolermaster koeltorens? past dat? en hoeveel ruimte is er over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:44:
[...]

DankU >:) :Y)

Zal vanmiddag ffies gaan meten, heeft er iemand hier een NCCH-DL met de oude coolermaster koeltorens? past dat? en hoeveel ruimte is er over? :?
Ja dat past.. En erg weinig maar genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 08:50:
[...]

Ik zit in dubio.. Ik heb meerdere systemen.. Nu wil ik 1 van mijn game stations ( Een P4 3.2Ghz Northwood met een 6600GT AGP ) verkopen en een "werkstation" kopen waar ook op gegamed moet worden.. Dit dan alleen op LAN's gezien mijn eigen systeem een FX55 met 7800GTX in SLi is.. Nu ik steeds meer met 3dsmax zit te werken ( En dit niet doe op mijn FX55 ) wil ik 2 systemen eruit doen en 1 goede werkstation bij kopen... Dit allemaal wel als ik kan blijven gamen erop..
Met meerdere core's/cpu's gamen gaat prima. Bij het gamen heb je meestal niks aan de tweede cpu/core, maar bij je overige bezigheden weer wel (of je hebt iets anders op de achtergrond draaien zonder dat het je game verstoord. Als ik eerlijk ben zou ik als ik jou was kijken of ik een mooie dual-core Athlon/Opteron erin zou kunnen zetten. Je hebt in principe alles, alleen slechts 1 cpu/core. Gooi er een X2 of dualcore Opteron in en je bent vrij goedkoop klaar, en doe je niet onder voor 2 losse Xeon's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:53
Ik heb ook een dual xeon, en voor spelletjes spelen is ie perfect vind ik :) BF2 zit ik 9 van de 10 x als eerst in een nieuw level (mss komt dit ook door 2 gig geheugen) En ik heb zeg maar ook niet echt een gamer's videokaart, nvidia quadro FX1400. Alles heb ik op high staan en het loopt als een zonnetje. Voor de mensen die denken dat ik 1 of andere debiel ben die zo'n apparaat alleen voor spelletjes heb gekocht.... nee dat heb ik niet. Ik 3d max graag maar ik speel ook graag een spelletje, k heb uhm voornamelijk voor het 3d maxen aangeschaft en ik had eigelijk niet verwacht dat ie zo goed met spellen om ging.

Specs:

Dual Xeon 3.0 ghz
Asus NCT-D
2x 1 gig ddr2 ecc reg geheugen
Nvidia Quadro FX1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
89 x 78 x 105 mm is de maat van de oude koeler (van de informatique site)
89 x 75 x 105 mm is de maat van de nieuwe koeler (van coolermaster site)
(die 3U dingen van coolermaster zijn dit)

Is die 75/78 nou de breedte of de diepte?? Iemand die de oude heeft zou dit toch wel ff na kunnen meten? staat niet op de site of zo!
Ik wil weten of 2 van die nieuwe koelers op een NCCH-DL passen.... dus iemand die 2 van die oude op een NCCHDL heeft, past daar nog 3 mm tussen of wordt dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f@stmem
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 18:22
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb zelf een Asus PCH-DL bord met 2 Xeons 3,2 Ghz/533 fsb/1Mb L3 cache en een Thermaltake Ultrapower 680W voeding. Als ik mijn Hercules AIW 9800SE AGP in mijn bord zet met de extra voedingsstekker op de kaart aangesloten dan wil mijn systeem niet meer opstarten. De fan´s draaien even en mijn voeding schakeld uit. Zodra ik een Geforce 2 mx pci kaart erin stop werkt mijn PC weer perfect. Heeft iemand enig idee waaran dit kan liggen? Bios versie van mijn bord is overigens 1005.

Zijn er compatibliteits problemen met ATI?
Hoe zijn de ervaringen met snelle grafische kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
fastmem schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:05:
Hoe zijn de ervaringen met snelle grafische kaarten?
Check m'n spekkies maar. Draait rocksteady. Er is denk ik iets anders aan de hand bij jou.

[ Voor 6% gewijzigd door Brent op 20-02-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f@stmem
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 18:22
Breepee schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:16:
[...]

Check m'n spekkies maar. Draait rocksteady. Er is denk ik iets anders aan de hand bij jou.
Heb je ook enig idee wat? Heb ook al eens met een andere voeding getest (Tagan 480W) en het probleem is hetzelfde. De kaart AIW 9800 werkt wel perfect in een ander systeem een Asus P4C800-E Deluxe met een P4 3,0 Ghz.

[ Voor 15% gewijzigd door f@stmem op 20-02-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Eerlijk gezegd niet. Het enige wat ik heb gedaan is de boel aansluiten en aanzetten. Als ik soms zie wat voor een vette voedingen er soms voorbij komen verbaas ik me er ook wel eens over wat mijn 430 allemaal trekt, maar hij doet het zonder mopperen ;) Die 680 kan het probleem dus haast niet zijn. Die Hercules zuipt volgens mij niet meer dan mijn 6800. Die ene harde schijf meer zal het verschil ook niet zijn denk ik, dus ik zou eens kijken of die Hercules misschien kaput is?

[edit] Nee dus, misschien is het dan puur de combo? Ik heb geen idee. Ik hier helaas geen moderne Radeon liggen waar ik even mee zou kunnen testen.

[ Voor 14% gewijzigd door Brent op 20-02-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Het idee was een Dual Xeon Workstation die zo stil is dat je er naast kan slapen (leterlijk).
Ik dacht eerst dat dit alleen zou kunnen door waterkoeling. Xeon waterkoelings vraagstuk

Na wat verder onderzoek bleek er inderdaad nog een goed alternatief die minder prijzig is. Inderdaad die mooie passiefe koeler van Coolermaster die je nattuurlijk ook nog met een stille fan kan uitrusten al dan niet via een fancontroller.
Een waterkoelingset liep toch snel in de papieren en bij veel waterkoelingsconfiguraties zit je vaak toch weer met een fan.

Dus dit is nu de fluisterstille Dual Xeon Workstation geworden: http://www.eftegarie.nl/files/whisper_dualxeon.html

[ Voor 8% gewijzigd door Youri Carma op 20-02-2006 17:38 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youri Carma schreef op maandag 20 februari 2006 @ 17:34:
Het idee was een Dual Xeon Workstation die zo stil is dat je er naast kan slapen (leterlijk).
Ik dacht eerst dat dit alleen zou kunnen door waterkoeling. Xeon waterkoelings vraagstuk

Na wat verder onderzoek bleek er inderdaad nog een goed alternatief die minder prijzig is. Inderdaad die mooie passiefe koeler van Coolermaster die je nattuurlijk ook nog met een stille fan kan uitrusten al dan niet via een fancontroller.
Een waterkoelingset liep toch snel in de papieren en bij veel waterkoelingsconfiguraties zit je vaak toch weer met een fan.

Dus dit is nu de fluisterstille Dual Xeon Workstation geworden: http://www.eftegarie.nl/files/whisper_dualxeon.html
Pas maar op dat het onderste elastiekje niet knapt door de warmte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
lekker :) zijn die coolermaster dingen nou het breedste boven elkaar (in dat filmpje) of het breedste van de achterkant van de kast naar voren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Met die 120mm fan er pal achter, heb je dan serieus nog twee fan's nodig op de koelers? Heb ook van die koelers gehad maar afgezien v.d. hete zomerdagen kon ik 't af met één 80mm casefan d'r achter (en met de warmere zomerdagen deed ik één 80mm fan op beide koelers, voor de helft op de ene, voor de helft op de ander want anders werd 'ie toch iets te warm met uren lang full load :X).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Abbadon; die 120mm draait vrij langzaam als het goed is... puur voor een rustige airflow door de kast voor afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ik heb nu een paar weken het vreemde probleem dat mijn powerled aan het knipperen is en ik heb geen idee waar dit door komt (nee, het systeem is niet standby, ik ben gewoon aan het werk) Als ik de PC net aan zet is ie even goed en zodra die langs het POST scherm is begint ie te knupperen (1 sec aan, 1 sec uit etc, dus in een duidelijk ritme, tis geen hdd led :P )

Enige idee wat dit kan zijn? iets in de bios? Heb net een paar weken een nieuwe voeding, denk dat het daarna pas is gekomen maar dat weet ik ook niet 100% zeker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk een te zwakke voeding.

Een compaq SmartArray doet dat ook wanneer hij te weinig power krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Hoe kan dat nou :S
Ik heb een Tagan 580W gekocht! je zou toch zeggen dat dit MEER dan voldoende is...???
Kan ik dat ergens testen of zo?
Verder heeft die voeding een schakelaar achterop (wel of niet split 12V rail) heb dat geprobeerd te veranderen maar dat gaf geen verschil.

De voltages zijn overigens echt meer dan perfect, 12.02V 5.03V etc

[ Voor 12% gewijzigd door Wabs op 27-02-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan het daar niet aan liggen. Als je namelijk veel HD's in je systeem hebt zitten kan 570W al aan de krappe kant zijn, zeker met SCSI HD's.

Been there, done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

ASUS NCCH-DL met twee Coolermasters (passief) zelf nog wat actieve koeling er op gezet.
Meer dan fluisterstil je kan er naast slapen! Het past.

http://www.eftegarie.nl/files/whisper_dualxeon.html

Ik zie nu plots dat deze link hierboven gequote is maar goed een x extra kan geen kwaad.

De groene elastiekjes zitten nog ( gekocht bij de postkantoor shop) maar voor hoelang nog? :7
Beter zou zijn dun gewonden koperdraad dit is even een tijdelijke oplossing.

Ik zit mij trouwens af te vragen of dit nog steeds de enige koeltorentjes zijn voor de dual xeons of is er inmiddels meer op de markt?

Die toevoeging van die fan's is wel echt nodig het systeem hang snel zonder die extra koeling.
Dit zijn twee nexus 80 cm lage decibel (17,6) fan's maar ook een lage airflow helaas. Ik zit er over te denken om ze te vervangen door twee fan's met een hogere airflow wat ook weer meer lawaai zal geven.. (mmm...of toch maar weer terug naar het xeon waterkoeling topic want dan kan ik ook weer meer overklokken ?). Nu twee 3,2 800FSB 1 Mb overgeklokt naar 3,5. Liever straks misschien de 3,6 Xeon's
Maar 'snachts kan je ze dan natuurlijk gewoon uit zetten.
Iemand nog een tip hiervoor dus een fan met een gunstige airflow/lage decibel verhouding (afgezien van Papst dan)?

Let bij de aankoop van een voeding ook op het Amperage wat wel degelijk een grote rol speelt bij de energy consuming dual xeons. 2 x 19 A bij de Truepower 2.0 http://www.legitreviews.com/images/reviews/192/truepower.jpg Zie vaak dat mensen het alleen over het Wattage hebben. Tagan 580W TG580-U15 heeft 2 x 20 A ......mmm zou inderdaad het probleem niet moeten zijn?

Bij knippertjes op je moederbord kijk ook even in de handleiding wat de foutmelding precies betekent? Probeer het probleem te isoleren. Klok je CPU down en kijk of het iets met warmteontwikkeling te maken heeft. Iets op het moederbord zit niet goed.

(Kippezeiker en SCSI beest? Is het nu echt nodig dit onnodige onnuttige spaceconsuming commentaar)

[ Voor 123% gewijzigd door Youri Carma op 28-02-2006 00:38 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Volgens mij (qua wat ik gezien heb) is dit de 3e post van je op GoT met deze melding. Hartstikke leuk voor je enzo, maar 1 keer is voldoende lijkt me, zeker omdat je verder niet nuttigs toevoegt erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Youri Carma schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:32:
ASUS NCCH-DL met twee Coolermasters (passief) zelf nog wat actieve koeling er op gezet.
Kijk eens naar mijn systeem en die van meer mensen hier die deze Coolermaster koeltorens-mod hebben gedaan, niks nieuws onder de zon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Godver.... ik kom er nit uit warrom dat lampje knippert...! zal strax wel ff een andere voeding aan sluiten, kijken of dat het is of zo, het is iig frustrerend!
zal wel ergens anders aan liggen, maar WAT?!

Modbreak:Frustratie is begrijpelijk, gevloek op GoT is dat niet. Hou je een beetje in aub :o

Mijn voeding heeft overigens 20A per 12V lijn en daar heeft ie er 2 van, lijkt me wel meeeeer dan voldoende

[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 28-02-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Jammer dat je zover weg woont wabs. Ik heb nog een 800W omgebouwde Itanium voeding liggen (ATX dus), anders had je daar even mee mogen testen.

Ik heb zelf sinds enkele dagen ook de coolermaster torens, mooi spul. Kan zonder dikke load gemakkelijk volledig passief draaien (40'C).
Moet nu enkel nog opzoek naar goede zeer stille 120mm fans voor mn kast, alleen zo'n groot aanbod, ik raak het overzicht kwijt :( Iemand tips?

Wbt de wattages van de voedingen.. hoe zit het met 5V gebruik bij Xeon's, is dat ook nog noemens waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik ben trouwens binnenkort pas gelukkig man :P ik heb 2x 3.6 Ghz 2MB cache op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs (komt doordat het excl. btw is) bij bekende van mij die in server materialen handeld 8)
Ik was eerst van plan 2x 3.4 Ghz 2MB cache te doen (heb er al eentje draaien) maar 3.6 Ghz is natuurlijk nog beter, lekker extreem systeem dus straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Las in een ander topic dat dat knipperende ledje opgelost kan worden door je voedings-stekker er ff 5 min uit te laten en dan weer er in steken, maar ik zit nu in Delft, kan het dus nog niet testen :P

Ja, ik denk dat ik ook maar over ga stappen op die coolermaster torens.... hoor er niets dan mooie verhalen over, het kost je wel ff 100 euro (+ de fans dan nog...)
Waarom zoek je een 120mm fan? waarom niet 2 keer 80mm papst er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Ik zit al ruim 2 jaar achter een DUAL-XEON (workstation uit de BBG van augustus 2003). Ik had behoefte aan een nieuwe server. Dus wat doe je dan. Juist je kiest een mooi nieuw systeempje voor onder het bureau en de huidige machine mag naar het serverhok.

Ik lees dat in de laatste maanden diverse long-time users hun DUAL-XEON setup de deur uit hebben gedaan. Ik had dan ook verwacht dat het nieuwe systeem stukken sneller zou zijn dan mijn 2.6 Xeons (533 Mhz). Ik moet zeggen dat het mij op dat punt tegenvalt.

Ik heb nu een Asus P5WD2-E Premium moederbord met een D940. De enige applicatie die mijn vorige systeem volledig plat kon leggen was Adobe Audition 1.5 (vocal remove filter). Ditzelfde filter is op het nieuwe systeem "slechts" 15% sneller. Nu ben ik ervan overtuigd dat de hyperthreading van de XEON juist bij de deze applicatie zéér efficiënt is. De D940 ondersteund géén hyperthreading (daarvoor moet je de D955 nemen die extreem duur is).

Moraal van dit verhaal. Als je 2de hands een leuk Xeon systeempje op de kop kunt tikken. Niet aarzelen maar gewoon doen. Uiteraard spelen meer zaken mee, de meeste Xeon systemen ondersteunen géén PCI-e en dat is voor gamers wel interessant! Ook heeft een XEON betere koeling nodig en als je dual xeon hebt dan heb je ook 2 ventilatoren (of windtunnels als je de originele Intel koelblokken en ventilatoren hebt).

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
jwpmzijl schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:52:
...de meeste Xeon systemen ondersteunen géén PCI-e en dat is voor gamers wel interessant!...
Daar ben ik het niet mee eens, onder andere omdat mn eigen systeem het heeft + er talloze moederborden en complete servers allang met PCI-e verkrijgbaar zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Wabs schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:48:

Waarom zoek je een 120mm fan? waarom niet 2 keer 80mm papst er voor?
Er zit in mijn kast al standaard 2x120mm voor die coolermaster towers en 1x120mm erachter. 80mm fans op de coolermaster towers modden, zou enkel resulteren in meer herrie en wellicht zelfs een hogere temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 01:35:
[...]

Er zit in mijn kast al standaard 2x120mm voor die coolermaster towers en 1x120mm erachter. 80mm fans op de coolermaster towers modden, zou enkel resulteren in meer herrie en wellicht zelfs een hogere temperatuur
Nou, ik kan dat idee helemaal ontkrachten. Ik heb 2 Coolermaster torens, en heb er op dit moment 80mm fans op gemonteerd . . . wat bij mijn Prestonia-Coolers net past (Nocona koelrs zijn net een tikkie groter, dus dat past beter). Die Papsten maken vrijwel geen enkel geluid (12 dB als ik het goed begrijp) en het koelt als de beste.

Mijn systeem draait 24 uur per dag, 7 dagen per week op 100% load wegens DPC activiteiten, en zelfs op de warmste dagen worden mijn CPU's niet warmer dan een graad of 40.

En bovendien is de mod heel makkelijk toe te passen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:10:
[...]
Het eigenlijk gewoon een mooie improvisatie (i.e. simpel, doch effectief), en daardoor stiekum de ideale mod :P

1) Men neme:
1 Coolermaster Heatpipe cooler
2 stukken zwart schakeldraad
Tip: Gebruik alleen dat zwarte schakeldraad: Dit past precies tussen de lamellen van de koeler, ander electradraad is te dik !

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65072/full.jpg

2) Voorbereiden
Schakeldraad ontbloten, en alvast voorbuigen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65073/full.jpg

3) Draad erdoor steken
Voorgevormde draad erdoorheen, buiten de heatpipes om.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65074/full.jpg

4) Boven en onder hetzelfde
Zo er doorheen dus, één bovenaan de cooler, één onder. Er steken nu 4 draadeinden aan één kant van de koeler eruit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65075/full.jpg

5) Fan erop klemmen
De uitstekende draadeinden door de bevestigingsgaatjes van de fan. En dan einde licht aantrekken en ombuigen. Ik zou adviseren om zachte rubber ringetjes tussen de fan en de cooler te zetten. Dat scheelt geluid, maar zorgt ook ervoor dat het de fan beter "klem zit".

En zowiezo: Niet hard aantrekken, want mss sloop je je heatpipes. Maar strak aantrekken is met behulp van de ringetjes niet nodig, het is dan eigenlijk alleen maar een kwestie van de draadeindjes lichtjes aantrekken en ombuigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65076/full.jpg

LET WEL OP:
Je kan de fan pas eropzetten als je de cooler hebt gemoteerd in je kast / op de bracket. Je kan anders het hendeltje wat de koeler vasthoudt namelijk niet dichtdoen. Voor het dichdoen moet je ook eventjes het schakeldraad een beetje opzij buigen, anders zit dat ook in de weg. Daarna draad weer recht maken en de fan monteren. Fan monteren kan dus alleen maar als de draad al reeds in de koeler is gedaan + je de koeler hebt geplaatst op het mobo.

6) Uiteindelijke resultaat
Zo zit het er bij mij nu in de kast gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65077/full.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jwpmzijl schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:52:
Ik zit al ruim 2 jaar achter een DUAL-XEON (workstation uit de BBG van augustus 2003). Ik had behoefte aan een nieuwe server. Dus wat doe je dan. Juist je kiest een mooi nieuw systeempje voor onder het bureau en de huidige machine mag naar het serverhok.

Ik lees dat in de laatste maanden diverse long-time users hun DUAL-XEON setup de deur uit hebben gedaan. Ik had dan ook verwacht dat het nieuwe systeem stukken sneller zou zijn dan mijn 2.6 Xeons (533 Mhz). Ik moet zeggen dat het mij op dat punt tegenvalt.

Ik heb nu een Asus P5WD2-E Premium moederbord met een D940. De enige applicatie die mijn vorige systeem volledig plat kon leggen was Adobe Audition 1.5 (vocal remove filter). Ditzelfde filter is op het nieuwe systeem "slechts" 15% sneller. Nu ben ik ervan overtuigd dat de hyperthreading van de XEON juist bij de deze applicatie zéér efficiënt is. De D940 ondersteund géén hyperthreading (daarvoor moet je de D955 nemen die extreem duur is).

Moraal van dit verhaal. Als je 2de hands een leuk Xeon systeempje op de kop kunt tikken. Niet aarzelen maar gewoon doen. Uiteraard spelen meer zaken mee, de meeste Xeon systemen ondersteunen géén PCI-e en dat is voor gamers wel interessant! Ook heeft een XEON betere koeling nodig en als je dual xeon hebt dan heb je ook 2 ventilatoren (of windtunnels als je de originele Intel koelblokken en ventilatoren hebt).
had je dan niet beter kunnen gaan voor een AMD X2? Want qua dual core implementatie doen die het toch wat beter dan de pentium D's toch?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Misschien nog een goede vraag:
waarom worden 3.8 Ghz Xeons niet in winkels verkocht? zijn ze simpelweg niet beschikbaar of is er wat anders aan de hand, je kan ze namelijk wel bestellen in Dell systemen en in Aphrodite van T.net zitten ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Acesdirect heeft ze gewoon in de prijslijst staan. Artikelnummer 147964 à € 883,00 ex.
En dat je ze bij zaken als Alternate etc. niet ziet. Tja, ???
Lennieboy83 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:23:
Misschien nog een goede vraag:
waarom worden 3.8 Ghz Xeons niet in winkels verkocht? zijn ze simpelweg niet beschikbaar of is er wat anders aan de hand, je kan ze namelijk wel bestellen in Dell systemen en in Aphrodite van T.net zitten ze ook.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Wat moet dat voor reactie voorstellen :r

IK KIJK IN DE PRICEWATCH ja ik ga niet iedere website langs om te controleren of ze die op voorraad hebben!!

Wat een reacties tegenwoordig ik zie de kwaliteit hard achteruit gaan van GoT wat een kutreacties allemaal...ik word er niet goed van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lennieboy83 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:40:

IK KIJK IN DE PRICEWATCH ja ik ga niet iedere website langs om te controleren of ze die op voorraad hebben!!

Wat een reacties tegenwoordig ik zie de kwaliteit hard achteruit gaan van GoT wat een kutreacties allemaal...ik word er niet goed van!
En jij moet echt minder koffie drinken ;) Volgens mij interpreteer jij zijn reactie verkeerd.

Ik interpreteer:
-Een behulpzame reactie doordat hij verteld waar je ze kan vinden.
-Een reactie richting de spullen/hoeveelheid/whatever die alternate kan leveren. (Dus geen flame jou richting op)

Dus de enige die hier lijp reageerd ben jij hehe :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 01-03-2006 13:55 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
[quote]Youri Carma schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:32:

heel verhaall...quote]

Dat het fluisterstil is ben ik mee eens, ik heb al een tijdje dezelfde mod met 80mm papst fans, nadeel is in de zomer wordt het gewoon te warm, na een tijdje gamen is het gewoon crashen bij mij. Ik heb een dual 3.0ghz nocona, ncch-dl, 1xu320 15k4 hdd, verder nog opticals. Mijn kast, thermaltake xaser III met 7 casefans, allemaal low noise dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Lennieboy83 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:40:

Wow, tel tot tien want je reageert nu wel érg overtrokken zeg :X Houd 't een beetje vriendelijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ik heb ook maar die coolermaster torens besteld, + 2 papst fans. Ik ben eigenlijk heel benieuwd of mijn PC deze zomer koel genoeg blijft, ik heb 4 80mm case fans in een LianLi PC61B en 5 harddisks.... en dan dus dual XEON 3.0 etc etc....
We zullen zien, maar het wordt iig stiller!

Gaare winkel, informatique, Ik kijk online, koelers ruim op voorraad, ik bestel ze, 2 min na mijn bestelling is er ineens geen voorraad meer.... Mag ik zeker toch 2 weken wachten!

[ Voor 25% gewijzigd door Wabs op 02-03-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Grapje had ik helaas bij informatique ook, kwam erop neer dat ze er 1 op voorraad hadden. En dat hebben ze nu dus ook, best gaar voor koelers bedoeld voor Xeon, ben erg benieuwd hoe vaak ze er 1 verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Lang moeten wachten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:30:
Grapje had ik helaas bij informatique ook, kwam erop neer dat ze er 1 op voorraad hadden. En dat hebben ze nu dus ook, best gaar voor koelers bedoeld voor Xeon, ben erg benieuwd hoe vaak ze er 1 verkopen :P
In ieder geval een half jaar geleden nog . . . :+

ik had één van mijn koelers laten stuiteren bij het in elkaar zetten van mijn machien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik ben vorige week langs geweest en toen vertelden ze mij dat ze nog een redelijk hoeveelheid van die koelers op voorraad hebben.
Bij mij werken ze trouwens prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Aangezien de meesten hier met een NCCH-DL ook de Coolermaster Heatpipe koelers hebben, al dan niet met fannetjes ervoor/achter heb ik een paar vraagjes:

Ten eerste: waarmee registreren jullie de (CPU) temperaturen? (En ik bedoel geen ASWM 8)7) Ik heb er nu BIOS 1005 op zitten, en hiermee zou volgens ASUS AsusProbe moeten werken. Ik heb er 3 getest: probe32-22304, probe32-22410 en ProbeII_10043. De eerste 2 werken niet (goed) en de laatste wil niet eens installeren (bla bla not for this platform). Gelukkig werkt het met Everest wel, maar ik zou toch graag een kleiner programma'tje willen gebruiken.

Door Everest zag ik wel dat er altijd minimaal een paar graden temeratuurverschil tussen beide procs zat, hoe is dat op jullie systemen? Gezien het open ontwerp van de koelers bedacht ik dat de warmte van de onderste heatsink wel eens de bovenste kon beïnvloeden. Ik heb er nu tijdelijk een kartonnetje tussen geschoven, en het verschil is nu maximaal 1 graad. 8)

Toen ik onlangs keek was het verschil zelfs meer dan 10 graden en bleek één van m'n PAPST fans slechts op 344 rpm te draaien. Vervangen door een nieuwe hielp niet echt, maar toen ik Cool&Quiet uit zette werkte alles weer OK. Wel met iets hogere toeren dan gewenst, dus ik heb er nu een handmatige fan-regelaar tussen zitten. Mijn vraag is nu: hebben jullie Cool&Quiet aanstaan, en zo ja wat zijn de snelheden van de fans? Ik had al eens gehoord dat het moduleren wat Cool&Quiet doet niet met alle soorten fans goed werkt op de lange duur, maar het lijkt het erop dat mijn PAPST fans er niet goed mee overweg kunnen.

Oh, ja, ik heb natuurlijk wel de jumpers ingesteld op 3-pins fans... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ik heb nog geen collermaster koeltorens, deze zijn in bestelling, ik h eb nu gewoon 2u koperen heatsinks met 2 80mm fans er op, Ik gebruik wel Q-Fan, werkt prima, maar aangezien bijna altijd boven de 55 graden kom zodra ik iets ga doen op mijn PC gaan ze meteen hard draaien, vandaar ook dat ik nieuwe koelers ga kopen.
In hoeverre de donderste heatsink de bovendste beinvloed kan ik je dus ook nog niet vertellen!

BTW, zit er een jumper voor de 3 of 4 pins fans???? zo ja waar??? (ik heb nu 3 pins fans en die doen het prima dus het zal wel goed staan maar toch wel handig om te weten!)

[ Voor 18% gewijzigd door Wabs op 02-03-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Wabs schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:21:
BTW, zit er een jumper voor de 3 of 4 pins fans???? zo ja waar??? (ik heb nu 3 pins fans en die doen het prima dus het zal wel goed staan maar toch wel handig om te weten!)
LOL, kan ik eindelijk weer eens terecht RTFM zeggen. Bij mij staan op pagina 2-8, sectie 2.2.4 de jumpers FM_CPU1 en FM_CPU2 en op pagina 2-24 onder kopje 6. staat de beschrijving: kiezen tussen 3-pins (DM mode) of 4-pin (Force to 12V) fan.

edit: linkje naar de handleiding (pdf)

[ Voor 12% gewijzigd door Eldee op 02-03-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ik ben lui O-) :z

maar ik heb het zelfde boekje, dus ik kon het idd opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsekidee, het is een tijd geleden dat ik uberhaupt op dit forum gepost heb, maar gisteren kreeg ik m'n 'nieuwe' (voor mij dan) 2.8GHz Noconas binnen en daar ben ik wel helemaal mee in m'n nopjes 8)

images zijn clickbaar voor 1024x768-formaat

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-1.thumb.jpg

de inhoud van 't postpakketje :)

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-2.thumb.jpg

m'n gemodde SGI 320-kast en qua inhoud begint 't er nu eindelijk op te lijken... ;-)

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-3.thumb.jpg

...same, maar zonder skins

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-4.thumb.jpg

oude SL73L's boven en 'nieuwe' Noconas onder... (gekocht van de V&A alhier trouwens)

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-5.thumb.jpg

yep, 't is een Xeon...

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-6.thumb.jpg

gemonteerd op m'n NCCH-DL

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-7.thumb.jpg

...zilverpasta en een Karwei-kluskaart...

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-8.thumb.jpg

Met Coolermasters en GMC-mod...

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-9.thumb.jpg

Bootscreen (ik ben echt happy dat m'n Enlight-voeding dit trekt... Ik weet for a fact dat ie 2x3.4 niet trekt...)

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-10.thumb.jpg

En de 'frequency scaling monitor' van Gnome...

Afbeeldingslocatie: http://geektechnique.org/projects/img/dualnocona-11.thumb.jpg

...wie wat bewaart... Dat bord is trouwens een PRL-DL, ooit via V&A verkocht, bleek 't niet te doen (daar heeft nog een topic over gelopen), bord teruggenomen en naar Asus gestuurd en warempel! ze hebben een verse terug gestuurd :-) Nu gaat die + de nu overgebleven SL73L's (2.4/533/512) een extra server worden (that's the plan at least)

Anyways, wat zit er nu in die kast?

NCCH-DL
Enlight 460 watt voeding
4x Crucial 512MB/PC3200 ECC
Intel SRCU42L RAID-controller
2x Maxtor Atlas 15K2 36GB in RAID0
Creative Audigy
MSI ti4200 128MB (ik ben geen gamer... ;-))
m.b.t. de videokaart, ik heb/had al een 'profi' kaart gekocht, maar die is iets te oud (maar ik kon 'm echt niet laten gaan voor 29 euro...), dus toen maar de zaag in de Zalman-koeling van m'n good-old ti4200 om het passend te krijgen in deze set...

Anyways, dit weekend ga ik er Gentoo X86_64 op zetten, 't draait nu al als een zonnetje op de oude kernel... Videokaart is het enige wat ik nog aan wil passen (en eventueel een 24" LCD ipv 2x 17"CRT maar dan moet 't qua geld wel even meezitten)

Maar... ten tijde dat ik met m'n SGI 320-mod begonnen ben, had ik als voornemen om er true workstation-spul in te zetten. Helemaal in 't begin zat er een Athlon 1400 in, snel opgevolgd door een A7M266-D met 2x XP2400 en nu dit... ik zeg, nog een iets recentere FireGL of Quadro en we zijn er... toch? 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Heel mooi! Leuk dat je het zo uitgebreid omschreven hebt
Ik heb eergister mijn Xeon ook afgebouwd omdat ik eindelijk de laatste onderdelen binnen heb gekregen :D Wilde ook hier vandaag de foto's posten
Echter gaat ie nu niet meer aan.. als ik op de aanknop druk gaan heel even de fans draaien en dan valt ie weer uit. Ik moet hierbij gelijk aan kortsluiting oid denken, of een ander soort beveiliging.
Helaas heb ik nauwelijks tijd om te testen, ahja tijd heb je niet die moet je maken.
Iemand tips?

Hoelang heb je op de rma van dei PRL-DL moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ff je voeding kabel er uit voor 10 min en dan weer proberen helpt vaak, heb ik ook ooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoman schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:01:
Hoelang heb je op de rma van dei PRL-DL moeten wachten?
Pfff... ik had geen haast meer... dus op laten sturen en gewoon laten gaan, ik denk dat 't bij elkaar snel een maandje of drie heeft gekost voor ik bericht had dat er een bord voor me was binnengekomen. Ik had me ook helemaal niet gerealiseerd *dat* ik er garantie op had, wilde 'm al bijna aan de muur spijkeren toen ik 'm terug had genomen ;-) ...tot ik dacht, wacht eens even, ik heb een factuur van dat ding (en kon m'n garantie bij Asus aantonen) ...

Ik heb midden vorig jaar een behoorlijke stapel Xeon-spullen in een keer overgenomen, inclusief het chassis van m'n huidige webserver, die PRL-DL, de 2.4GHz/533FSB Xeons e.d. ...nu dus rustig aan doorsparen voor webserver nr.2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Hij staat nu naast me, zonder stekker.
Eerste fotootjes (ff snel gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://arno.fotovanmij.nl/@/code/6cb30c3e2d11c6d0f4b73a0a0e05fd0e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
mooi ding! vette raid kaart ook! waar heb je die avndaan? nieuw gekocht? dingen zijn zo ziek duur!! :S

misschein iets met je geheugen (dat ie daarom niet boot) gebeurt ook wel vaak, ff opnieuw er in steken of ff proberen met 1 module of zo.....

of doet ie ondertussen al wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Er zit nu een Supermicro 8 poorts controller in, deze heb ik voor een prikkie overgenomen. De reden dat ik nog niet alle sata kabels heb aangesloten is omdat ik twee hotswap cages heb, waar elk 4 hardeschijven in kunnen.
Ik heb momenteel echter nog maar 4 hardeschijven, dus moet even puzzelen welke aansluitingen op de controller naar welke hotswap cage moeten.

Ik zit momenteel wat te stoeien met een moeilijk doende laptop: Fujitsu Lifebook C6387 en wat andere probleempjes. Ik ga zo de Xeon weer even aan proberen te krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door arnoman op 03-03-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 01:17:
Hatsekidee, het is een tijd geleden dat ik uberhaupt op dit forum gepost heb, maar gisteren kreeg ik m'n 'nieuwe' (voor mij dan) 2.8GHz Noconas binnen en daar ben ik wel helemaal mee in m'n nopjes 8)

...'nieuwe' Noconas onder... (gekocht van de V&A alhier trouwens)
Hier de vorige eigenaar ;) leuk ze terug te zien in iemand anders zijn systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik heb mijn Xeon weer aan de gang, geen idee waar het aangelegen heeft, mjah..
Morgen het beestje eens inrichten waarvoor die bedoeld is :)
En is benchen wat voor een transfers ik nu haal op een pci-x bus met de diverse raid controllers :D
Jammer dat m'n vriendin langs komt morgen, heb wel wat beters te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
hehehe, laat dit haar dan maar niet lezen! ;)
ik weet overigens ook een hoop leuke dingen te doen met een vrouwelijk iemand, weer eens wat anders dan een PC O-)

Ik heb mijn coolermaster torens binnen! toch snel van informatique! stond in de mail dat ik ze maandag zou ontvangen! 2 mooie koeleres en 2 papst fans! 8)
na het eten ff installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik heb ook weer een update...
Ik heb nu 2x 3.4Ghz 800mhz FSB en 2 MB cache 8)
Draait lekker al zeg ik 't zelf!
Mensen die denken huh hij zou toch 2x 3.6 Ghz krijgen? Nou dat komt omdat ik het prijsverschil een beetje te groot vond, in performance zie je dat niet terug dus paar 100 euro bespaard ;)
Ben vergeten de foto's te updaten helaas... :'( komt wel zeer binnenkort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ik heb een NCCH-DL en heb nog niet echt een goed programma kunnen vinden voor het uitlezen van temperaturen, fan rpm's en voltages. Alleen in de bios kan ik alles goed zien
Met speedfan kan ik wel de temperaturen vinden maar heeft iemand iets anders ontdekt waarje alles mee kan uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ja op de Asus site kan je Asus Probe toch downloaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ooh, dan heb ik vast een oude versie of zo want bij mij deed die het niet.... zal strax als ik thuis ben wel ff kijken, bedankt voor de tip iig

/edit: Heb ff gezocht en de laatste PC-Probe van asus is uit 7-12-2004....klopt dat??
Of gebruik je wat nieuwers? kan het nu niet testen of het werkt...

[ Voor 36% gewijzigd door Wabs op 09-03-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik gebruik geen Asus ik heb Supermicro Doctor III software van mn mobo cdtje ;)
Maar toen ik de NCCH-DL nog had gebruikte ik wel Asus Probe dus...
Pagina: 1 2 3 4 Laatste