[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 09-01-2006 22:28 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 09-01-2006 22:28 ]
Verwijderd
Dell Xeon dual-core spec pageIt has a web page here that claims that the dual core hyperthreading chip can give 53 per cent better server performance and 52 per cent better workstation performance than previous Xeon chips.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 22:02 ]
Een chieftec dragon bigtower is iig groot genoeg om EATX moederborden te huisvesten, heb het er hier ooit wel eens in proberen te passen.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 19:55:
Gevonden dat EATX betekent Extended ATX die een lengte kan hebben van 12" x 13". Dus deze zou in een Chieftec Dragon kast kunnen passen ?
Dat Asus NCCH-DR bord ziet er goed uit qua specs..
Nog meer goed nieuws. OP de Dell site is een bios upgrade te downloaden waarmee je de 670 serie kunt uitrusten met een dual core cpu. Heeft mijn 670 toch weer enige toekomst.Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:45:
Dell claims Paxville provides 50% plus performance
[...]
Dell Xeon dual-core spec page
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Ben het met je eens maar dan moet je wel je hardeschijven ergens anders naartoe zien te verhuizenTerw_Dan schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 23:55:
Een chieftec dragon bigtower is iig groot genoeg om EATX moederborden te huisvesten, heb het er hier ooit wel eens in proberen te passen.
Tja, ik kan tegenwoordig dezelfde snelheid krijgen tegen véél minder energieverbruik en warmteontwikkeling (AMD X2), dus ik dacht ik probeer het gewoonVerwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:50:
Wat zie ik nu abbandon . . . ga je je dual Xeon verkopen ? Je hebt er net die mooie nwe coolermaster heatpipe-koelers op gezet !
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Kan ik me goed voorstellen. We bouwen op mijn werk bijna gelijkwaardige systemen , alleen dan op basis van de X6DA8-G2 en met 2x 3,2Ghz XeonLennieboy83 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:03:
Ik doe mn Dual-Xeon systeem voor geen goud weg![]()
Ben veels te blij met mn Supermicro bord en alle andere meuk
[ Voor 27% gewijzigd door Wizardtm op 18-10-2005 11:40 ]
Werken? Dat doe ik morgen wel!
Bedankt voor je snelle reactie, ik was er al bang voor dat het een moeilijk verhaal is.. En 90 euro excl VAT en verzenden, dat heb ik er nu even niet voor over... Ik hou Ebay in de gaten, hoop dat daar snel iets langs komt. Moet ik voorlopig maar tevreden zijn met de upgrade van één processor van 2 naar 3 Ghz, ook niet verkeerd!johoo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:05:
OKee..u roept wij draaien.
De VRM voor de 670 past NIET op de 650. De 650 VRM (inderdaad de 4k666) is 2de hands heel slecht te vinden. Nieuw zijn ze reteduur, als je ze al kan vinden. Op ebay.com heb je er soms voor een leuke prijs staan.
Heb je hem snel nodig en ben je bereid iets meer te betalen... zie hier.... http://www.wizzbitz.co.uk/acatalog/VRM.html
Verwijderd
Klopt, maar in mijn handleiding worden nog wel aanvullende "eisen" gesteld...Abbadon schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:39:
De ene (goedkope) is dual-sided (dual rank) en de goedkopere is single-sided (single rank). Ze zullen allebei gewoon werken, wordt namelijk door de 7525 chipset ondersteund
Ik speel alleen ET op mijn Dual Xeon. Maar ik heb nooit last van vastslaan. Nu is ET niet echt een zware game natuurlijk.IRCfreAk schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:42:
Mijn dual xeon 3ghz 800fsb met coolermaster 3u cooltower mod met daarop weer 2xpapst 8mm loopt regelmatig vast tijdens een potje gamen, in die zin dat ie de game eruit knalt met een of andere vage windows melding. Als ik kijk bij de cpu temps komt ie op ongeveer 65 graden tijdens gamen. Ik snap dit niet echt aangezien in mijn kast (thermaltake xaser III) 7 casefans zitten die voor een goede airflow zorgen. Er zit verder 1 u320 hdd in dus zoveel warmte van hdd's zal er ook niet komen. Mijn vidcard is een geforce 6600 256mb van club3d. Zouden de papst fans te weinig airflow door de 3u passive towers gooien omdat ze op monitored aansluitingen zitten of moet ik het ergens anders zoeken? Dit is dus meer een vraag richting de mensen die ook die coolermaster towers gebruiken. Andere mensen mogen ook reageren hoor:P
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 15:06 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 23-10-2005 23:08 ]
Verwijderd
Het 1MB model gaat het om. Het zou een postgres-database-server moeten worden.Thandor schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:39:
Welke Xeon 550MHz heb je daar ?
Er bestaat drie varianten
Als je de PC als workstation gebruikt gok ik dat de Dual Intel Pentium !!! 1266MHz sneller zal zijn.
Als webserver zullen de Intel Xeon 550MHz 'Tanner, 2MB L2' misschien beter zijn
Het is moeilijk te zeggen zonder ervaring tussen beide modellen.
Verwijderd
Beetje een kantelpunt inderdaad. Twijfel is groot, rekening ?? Was da ?BalusC schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:51:
Ze zullen ongeveer even snel zijnDe Xeon's hebben dan wel flink wat L2 cache (Quad Xeon 1MB = 4MB en Dual P!!!-S = 1MB), maar de FSB is wel trager (100MHz tegen 133MHz).
Mocht je voor het geekheid-factor gaan, neem de Quad, tenzij je je zorgen maakt over de stroomrekening
Verwijderd
Ik heb het net even snel voor je nagekeken, kan het 1,2,3 niet vinden. Het gaat omeen Compaq-board dus mag aannemen van wel.BalusC schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:57:
Bij nader inzien, Apache/PHP/SQL zijn gek op CPU-cache en een brede geheugenbus (ik ga ervan uit dat het om een Serverworks chipset gaat met Dual of zelfs Quad Channel SDRAM geheugen).
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door kutkip op 28-10-2005 17:45 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Brent op 28-10-2005 19:21 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Heb je al eens geprobeerd om de oude bios terug te zetten? Misschien is de bios niet helemaal okee. Is er misschien al een nieuwere beta beschikbaar?Breepee schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:20:
Zo mensen, weer eens een berichtje van mij hier
Sinds vanmorgen draai ik op mijn Asus PCH-DL vrolijk een Geforce 6800. Een gezellig stel samen. Ik moets ervoor wel mijn BIOS flashen (van 1003 naar 1005). Nog steeds een wonder dat mijn 430watt Antec dit allemaal trekt
Echter, sinds de BIOS flash werkt mijn onboard netwerk niet meer (Intel CSA 100/1000mbit). Iemand een idee? Ik heb al met drivers, uiteraard BIOS instellingen (+reset) en windows instellingen gespeeld, niets baat. Windows XP Pro SP2 meent steeds naar 1 minuut proberen verbinden dat hij geen IP van de router krijgt (hier ligt het niet aan, na wat geswap met andere PC's moet het echt aan mijn PC liggen). Gezien de het feit dat het nieuwe gedrag zich na de BIOS flash is gaan vertonen, vermoed ik toch iets met het bord.
[ Voor 11% gewijzigd door Surfer2003 op 30-10-2005 13:03 ]
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
lsi kaartje.. das normaal heb ik ookJopioware schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:03:
Hoi,
heb hier dan de xw8000 met 2 xeon 2.8 / 533 met 3 gig reg ecc aan geheugen, en een scsi 36 gig /15000 toeren, maar wat ik raar vindt de scsi zegt aldoor hij ziet hem als 80 mb/s maar als os gestart is gaat hij naar 320 mb/s, hoe of wat houd dit in.
A wise man's life is based around fuck you
It's just a matter of time...
[ Voor 76% gewijzigd door leonbong op 06-11-2005 23:04 ]
[ Voor 20% gewijzigd door GregoryBE op 07-11-2005 06:49 ]
It's just a matter of time...
Hoezo zou het te weinig geheugenbandbreedte hebben?kutkip schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:14:
De Xeon is momenteel denk ik ook geen rationele keuze meer. Vooral de dualcore heeft natuurlijk veel te weinig geheugenbandbreedte, en AMD heeft wat dat betreft gewoon een technologische voorsprong. Echter vraag ik me af wat voor moederbord je hebt want er zijn helaas nog steeds wel erg weinig mooie moederborden voor de X2. Verder lijkt me het afscheid moeten van scsi schijven toch wel pijnlijk.
Op geluidsniveau gaat hij er op achteruit als het goed isM@rijn schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:14:
[...]
Heeft de X2 toch overal wat meer snelheid. Abbadon heeft een goede keuze gemaakt als ik zo kijk, qua geluidsniveau gaat hij er in iedergeval op vooruit
De Xeon beschikt nog steeds maar over een enkele FSB, en de geheugenbandbreedte is ook nogal mager wanneer je over 4 cores (2x dual) en nog eens Hypertrading beschikt.M@rijn schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:14:
[...]
Hoezo zou het te weinig geheugenbandbreedte hebben?
Volgens mij is zo even snel door deze 2 reviews heen skip:
http://www.gamepc.com/lab....asp?id=opteron275&page=5
http://www.gamepc.com/lab...ntent.asp?id=a64x2&page=5
Heeft de X2 toch overal wat meer snelheid. Abbadon heeft een goede keuze gemaakt als ik zo kijk, qua geluidsniveau gaat hij er in iedergeval op vooruit
De X2 heeft natuurlijk geen bit meer bandbreedte dan 2 Xeon cpu's (2xHT). DDR400 in dual channel blijft 6400MB/s, X2 of dual Xeon. Het is meer de vraag hoe ze ermee om gaan.kutkip schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:36:
[...]
De Xeon beschikt nog steeds maar over een enkele FSB, en de geheugenbandbreedte is ook nogal mager wanneer je over 4 cores (2x dual) en nog eens Hypertrading beschikt.
[ Voor 4% gewijzigd door kutkip op 07-11-2005 15:32 ]
Ik zei dat dan ook eigenlijk niet maar Abbadon.kutkip schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:31:
Maar wat ik niet met je eens ben is dat je zegt dat er weinig moederborden met leuke features te koop zijn voor de Xeon.
Dat zijn inderdaad leuke high-end features, maar echt gebruiken zullen de meeste waarschijnlijk niet doen (omdat ze gewoon een desktop met 2 cpu's willen). Met leuk dingen bedoelen 'we' SATA2, PCI-e, SLi/CrossFire, 8 USB-poorten, etc.CSA-ethernet, Sata RAiD, SCSi en PCI-X zijn toch wel erg leuke dingen als je het mij vraagtEn de kwalitiet van een workstation bord overtreft meestal wel die van een desktop moederbord. Meestal worden daar toch de wat duurdere onderdelen voor gebruikt.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Dat is ook een goede, en idd kostenbesparend.ransbal schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:48:
Ik had mijn Xeon´s 2.0@2.66 nagenoeg stil gekoeld met met 2 IBL 80/2000 fans en 2 60/80mm fan adapters icm met de standaard boxed Intel heatsinks. Asus Q-fan hield de fans op ca 1600rpm met een idle temp van ca 42 graden, stressed gingen de fans naar 2000 rpm en de temp ging naar ca 55 graden. Prima temps voor oc-ed Xeon´s en nog steeds lekker stil
Veel geld uitgeven aan waterkoeling hoeft helemaal niet, tenzij waterkoeling een doel op zich zelf is natuurlijk
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Verwijderd
Als je er 2e hands goedkoop aan kunt komen is het leuk, maar zodra je qua prijs in de buurt komt van een AMD X2 setup is mijn advies: niet doen. Dat laatste is net zo vlot maar je hebt de voordelen van minder energieverbuikVerwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:35:
Wat ik me nu afvraag is het op dit moment nog wel nuttig een Xeon setje aan te schaffen (tweedehands) en wat is het ongeveer nog waard?
Ik ben vooral een gamer en gewoon gebruiker van Office en internet.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door arnoman op 08-12-2005 23:38 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem sinds kort, volgens mij sinds ik een nieuwe videokaart heb, geforce 6800gt. Moederbord is een Asus NCCH-DL met een single 2.8 nocona er op. Bak draait 24/7 maar eigenlijk alleen met gamen is de cpu load permanent 100% en is de framerate erg laag. Ik gebruik de standaard intel cooler en de kast staat open samen met 3x case fans verwacht ik dat dit genoeg zou moeten koelen. Ben in ieder geval opzoek naar een betere cpu fan, maar nu ik zie dat anderen hetzelfde probleem hebben vraag ik me waar het aanlicht. Mijn cpuload was beduidend lager met m'n geforce fx 5900.IRCfreAk schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:42:
Mijn dual xeon 3ghz 800fsb met coolermaster 3u cooltower mod met daarop weer 2xpapst 8mm loopt regelmatig vast tijdens een potje gamen, in die zin dat ie de game eruit knalt met een of andere vage windows melding. Als ik kijk bij de cpu temps komt ie op ongeveer 65 graden tijdens gamen. Ik snap dit niet echt aangezien in mijn kast (thermaltake xaser III) 7 casefans zitten die voor een goede airflow zorgen. Er zit verder 1 u320 hdd in dus zoveel warmte van hdd's zal er ook niet komen. Mijn vidcard is een geforce 6600 256mb van club3d. Zouden de papst fans te weinig airflow door de 3u passive towers gooien omdat ze op monitored aansluitingen zitten of moet ik het ergens anders zoeken? Dit is dus meer een vraag richting de mensen die ook die coolermaster towers gebruiken. Andere mensen mogen ook reageren hoor:P
Verwijderd
Verwijderd
Ik gebruik Speedfan niet, maar de utility Everest van Lavalys leest alle sensors automatisch goed uit, dus mss kan je daarmee je config samenstellenMaffen schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:41:
Met de nieuwe Asus NCCH-DL Bios flash (1.05) kan met temps uitlezen met Speedfan...
Maar het is heel verwarrend, heeft al iemand een goede config voor dit?
[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 04-01-2006 15:51 ]
Vermits de PCI-X aan de hublink hangt is de performance ervan ook zwaar ondermaatsBreepee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:51:
Asus PCH-DL? Nieuw kost die ongeveer 170 geloof ik en heeft 2x PCI-X 66mhz (is dus niet helemaal wat je zoekt) en gbitlan onboard. Kunnen s603 cpu's op.
En dat zit 'ie (helaasch).Desolation Angel schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:58:
[...]
Vermits de PCI-X aan de hublink hangt is de performance ervan ook zwaar ondermaats
[ Voor 24% gewijzigd door Brent op 04-01-2006 17:04 ]
Heb je ECC Reg memory? Dan heb ik misschien nog wel een leuk en vooral goedkoop (~ eur 75,-) bordje voor je uit een HP-Compaq ProLiant ML330 G3. Let wel géén PXI-X 100 MHz, maar ook veel goedkoper dan een nieuw PCH-DL bordje en wel GBit netwerk.arnoman schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:35:
Na het overleiden van Intel mijn SE7500CW2ben ik opzoek naar een nieuwe plank. Tenminste 2 100mhz pci-x sloten en bij voorkeur gbit lan onboard. Socket 603.
Had eerst een Intel SHG2 plank op het oog, maar de verkoper haakte op het allerlaatste moment af
Iemand nog suggesties voor een mooie plank?
[ Voor 4% gewijzigd door Eldee op 04-01-2006 18:00 ]
Ik heb 4x256mb ECC REG en 8x512mb ECC REG, dus ik kom een heel endEldee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:58:
[...]
Heb je ECC Reg memory? Dan heb ik misschien nog wel een leuk en vooral goedkoop (~ eur 75,-) bordje voor je uit een HP-Compaq ProLiant ML330 G3. Let wel géén PXI-X 100 MHz, maar ook veel goedkoper dan een nieuw PCH-DL bordje en wel GBit netwerk.
mail me maar op L <DOT> dorpmans [apestaart} sure {punt] nl als je interesse hebt.
Die prestaties zijn idd zeer mager te noemen, ik had zelf een Asus NCCH-DL en had er een LSI MegaRAID 320-2X aan hangen maar haalde aan reads maar 250 MB/s en writes maar 130 MB/s ik vond het zo zonde van de snelheid dat ik toch overstag ben gegaan voor een mooi Supermicro bord met PCI-X 133mhzBreepee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:53:
[...]
En dat zit 'ie (helaasch).
En die 266MB/s is overigens een loos getal, het is namelijk 133MB/s up en 133MB/s down. De marketingafdeling van Intel wilde het iets te voordelig voorstellen...
Het hangt er dus vanaf wat je aan je PCI-X hebt hangen en hoe belangrijk de prestaties daarvan zijn. Als het puur gaat om het kunnen gebruiken van je oude hardware, werkt het natuurlijk wel gewoon prima (en voor een zacht prijsje).
Hmm, toch meer dan 133MB/s, valt me nog mee. Dus waarschijnlijk toch wel een 'echte' 266MB/s verbinding.Lennieboy83 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:23:
[...]
Die prestaties zijn idd zeer mager te noemen, ik had zelf een Asus NCCH-DL en had er een LSI MegaRAID 320-2X aan hangen maar haalde aan reads maar 250 MB/s en writes maar 130 MB/s ik vond het zo zonde van de snelheid dat ik toch overstag ben gegaan voor een mooi Supermicro bord met PCI-X 133mhznu haal ik reads 450 MB/s en writes 250 MB/s dus de kaart kan zich nu aardig uitleven
Gelukkig is het sinds een aantal jaren voor veel chipset fabrikanten al standaard om hypertransport of andere zelfbedachte hogesnelheids verbindingen te gebruiken (SIS met z'n MultiTL oid, hebben ze al jaren, is 1GB bandbreedte). Intel blijft wat achter op dat front...Ik heb trouwens nooit begrepen waarom er altijd maar van die trage verbindingen zijn naar south bridge en andere apparaten die op deze manier vebonden zijn, desktop mobo's vind ik ook een achtergebleven segment, normaal gesproken is er nieteens een mooie RAID controller in te prikken (in de PCI-Express poorten die ze hebben) zonder aanpassingen.
leonbong schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:03:
De geheugen bandbreedte van de recente XEON chipsets is MINDER aan die van recente P4 chipsets.
Intel site
P4 955 chipset 10,7 GB/s max 8GB ram
XEON E7525 chipset 6,4 GB/s
XEON E7520 en 7320 chipset 6,4 GB/s
IO bandbreedte is van XEON's natuurlijk wel meer. Eigenlijk ook niet altijd als je bijvoorbeeld een 6300ESB SBridge hebt dan heb je wel PCI-X 66 mhz maar de uplink naar de Nbridge is maar 266 MB/s. De IHCR's van bijvoorbeeld de 955 is met 2 GB/s verbonden. Als je toch geen PCI-X gaat gebruiken maar alleen de onboard sata dan ben je in mijn optiek met een P4 beter uit.
Jij moet even de spec sheet raadplegen van de Intel i875Pleonbong schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:28:
Dat is niet helemaal waar want die 266mb/s beperking komt van de 6300ESB en niet de nordbridge. Als je bijvoorbeeld de P875 combineert met IHCR5 is het veel meer het is namelijk een 6300ESB beperking.
Verwijderd
[ Voor 104% gewijzigd door Henkie-Jan op 31-01-2006 11:45 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Doe eens een belletje naar www.magna.nl Staat niet op hun site, maar ze hebben ze wel. Ik dacht voor 4 of 6 euro per stuk.Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 09:54:
Ik word gek.. Ik kan geen stock koeler vinden voor een socket 604.. Alleen maar van die dure Cooler Master of iets wat ik niet wil.. Ik heb een 2e CPU mogen bemachtigen, maar helaas geen koeler..
Is er iemand die een stock koeler over heeft die ik over mag nemen ?
[ Voor 18% gewijzigd door arnoman op 31-01-2006 21:59 ]
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq