[Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.183 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
[Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 3
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/BalusC/DualXeonWorkstations.jpg

Welkom in het Dual Xeon workstations ervaringentopic!
Deel 3 alweer :)

Een samenvatting van de vorige delen
Voor het overzicht worden hieronder de hoogtepunten van de voorafgaande delen per pagina uiteengezet (een pagina telt 100 berichten, tevens te instellen in jouw prefs).

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml] 1 2 3 4 5 6 7

Pagina 1
• BalusC's ervaringen, pics en benchmarks
• andere Dual Xeon bezitters duiken op

Pagina 2
• ervaringen van andere Dual Xeon bezitters
• BalusC heeft zes Maxtor Atlas 15K schijven binnen, benchmarks
• de i875 blijkt ook geschikt voor Dual Xeon, Asus PC-DL komt eraan

Pagina 3
• EPS voedingen
• stille koelers

Pagina 4
• grote behuizingen
• Nocona Xeon's

Pagina 5
• Abbadon's 60mm-80mm fanadapter modificatie
• Windows en Hyperthreading

Pagina 6
• Sciencemark en 3DSMax benchmarks

[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2[/rml] 1 2 3 4 5 6

Pagina 1
• ervaringen, pics en benchmarks van FirePower
• Nocona's en i875 Nocona-borden

Pagina 2
• ervaringen, pics en benchmarks van Ransbal
• temperatuurissues bij de PC-DL

Pagina 3
• problemen met DP533-S van BalusC
• Dual Xeon en >=4GB geheugen

Pagina 4
• temperatuurissues en koelers

Pagina 5
• Pics/informatie over Coolermaster E3W-NPTXC-01

Tweakers.net Nieuwslinkjes
Iwill DP533 dual-Xeon E7505 moederbord
MSI E7505 Master LS2 preview
Intel Xeon CPU's met 533MHz FSB gespot
Release Intel Xeon 3,06GHz dit kwartaal
MSI introduceert moederborden voor servers
Intel introduceert 3,0GHz en 3,06GHz Xeons
Over de (on)mogelijkheden van HyperThreading
Vergelijking van E7505-moederborden onder Linux
Intel releast Xeon 3,06GHz processor met 1MB L3-cache
Asus PC-DL-Deluxe Canterwood ES dual Xeon-moederbord
Asus PC-DL Deluxe dual Xeon i875P-moederbord getest
Grote servertest tussen dual Xeon, dual en quad Opteron
Prijzen van Intel Xeon 'Nocona' bekendgemaakt
Opteron 248 en Xeon 3,2GHz 1MB vergeleken
GamePC vergelijkt i875P en E7505 dual Xeon-chipsets
Introductie 64-bit Xeon reeds in tweede kwartaal
Intel bevestigt komst 64-bit Xeon
Intel Xeon 3,2GHz 2MB L3-cache beschikbaar
Iwill introduceert DH800 dual Xeon-moederbord
Intel Xeon Nocona- en Itanium Madison-details
Low Voltage Xeon Nocona-processors in vierde kwartaal
Intel Xeon Nocona als Socket 603 en 604
Itanium en Xeon binnen drie jaar op dezelfde moederborden
Supermicro 'Lindenhurst' dual Xeon moederbord gespot
Dual Xeon 3,06GHz versus single Pentium 4 EE 3,4GHz
Intel Xeon populairder dan Itanium en Opteron
Intel releast Xeon 'Nocona' met EM64T op 28 juni
Intel Xeon Nocona met 64-bits extenties getest
Intel introduceert nieuwe Xeon-processors en E7525-chipset
Supermicro introduceert Xeon EM64T (Nocona) moederbord
Asus brengt NCT-D dual Xeon Nocona-moederbord uit
Intel Xeon 3,4GHz Nocona vs. AMD Opteron 246/248/250
Asus' i875P-moederbord goed voor dual Xeon Nocona
Dual 3,6GHz Xeon Nocona vs. dual Opteron 250
Intel Xeon met EMT64 onder Linux getest
Intel Xeon 3,6GHz versus AMD Opteron 250 databasetest

Veel discussieplezier verder!

[ Voor 66% gewijzigd door BalusC op 07-12-2004 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:36
Ik heb sinds kort (3 weken) ook een Dual Xeon.

Asus PC-DL
2x 3.06-533-512 procs
2x Nexus SXA-6047 koeler
2x 1gb geheugen

Ik denk alleen dat ik Windows er (weer) opnieuw op ga zetten, ondanks dat deze er pas 3 weken opstaat. De dingen die hij doet gaan wel vlot, maar ik merk een hoop haperingen, met name bij het openen van een verkennervenster of bij het minimalizeren en restoren van Firefox.

Bij dat laatste gaat hij zelfs vrolijk 10 seconden staan (harddisk) ratelen voordat ik Firefox weer voor mijn neus heb, zeker als ik op dat moment nog meer dingen aan het doen ben (cd fikken, een ssh venster en 2 msn vensters bijvoorbeeld, dus niet echt veel).

Waarom ben ik op dual overgestapt?
Ik heb er al vrij lang over zitten twijfelen, en toen mijn moederbord overleed en ik ook nog eens erg goedkoop aan de processoren kon komen was de keuze vrij snel gemaakt :)
Ik vond PCI64/66 de meerprijs niet waard. Gigabit zit op CSA, mijn SCSI-controller (29160N icm 15k.3 18.7GB) heeft maar 32bits en mijn raidcontroller (SX4 icm 4x 7200.7 160GB) ook. Nu kan die laatste afaik wel op 66mhz, maar ook dit gaat snel genoeg :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

* Kippenijzer schopt balusc voor het verpesten van het topic met deel3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wie, BalusC of mij? :X ;)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ehm, er staat toch echt "BalusC" in mijn post :)

Effe een noobie vraagje in de hoop dat we hier weer activiteit krijgen.

Ik heb nog reg. ecc ram liggen, en 2 2,8/533 xeon's. Nu wil ik dus mijn workstation door xeon vervangen hiermee. Echter wil ik (natuurlijk) wel AGP, en niet teveel uitgeven (heb geen scsi en 64bit sloten nodig). Weet iemand zo een bord dat reg ecc ondersteund, betaalbaar is en AGP heeft?
Of weet iemand eventueel een bord dat zowel 533 32bit als 800 64bit xeons ondersteund zodat ik mezelf meteen een upgrade pad bied? Alsnog natuurlijk met AGP en reg ecc support?

Einde n00b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IWill dh800 heeft AGP en support zowel 533 als 800(nocona) xeons alleen moet er normaal unbuffered geheugen op en geen reg ecc.

Volgens mij ondersteunt alleen de Intel 875P chipset zowel de 533 als 800, Asus heeft ook een mobo met deze chipset.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Kippenijzer schreef op 10 augustus 2004 @ 15:14:
Ehm, er staat toch echt "BalusC" in mijn post :)
offtopic:
Weet ik :) Maar omdat ik de laatste post had was ik eerder topickiller dan BalusC :P
- ECC reg
- AGP
- goedkoop
- evt te upgraden naar Intel 64bit
In de pricewatch staan erg weinig bordjes zonder onboard vga, en de bordjes die er staan hebben unbuffered geheugen nodig...

Op de asus site is de eerste die ik tegenkom en aan iig de 1e 2 verwachtingen voldoet de PP-DLW, maar gezien de PCI-X sloten gok ik zo dat hij niet aan je 3e eis voldoet...

Er zijn wel een paar andere opties :)
- Geheugen verkopen, unbuffered terugkopen en een PC-DL kopen
- Processoren verkopen en voor dual Opteron gaan (maar dat mag ik zeker juist in deze thread niet zeggen :P ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 10-08-2004 16:30 . Reden: ot-tag verplaatst ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 00:01

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

@Voytek;
Zou het nog de moeite zijn 2 * 3.06Ghz te kopen met AGP slotje en een 6800 ultra erin?
Het systeem moet nu eenmaal een jaartje meekunnen.
Wat mij weerhoudt isde afwezigheid van 64-bit.

-Yep, zeer de moeite, check de reviews maar, AGP kaarten zijn nog zeker de moeite
-Hangt van je eisen af, maar de Xeons kunnen nog wel even mee, zeker gekoppeld aan een vlotte FX6800.
-Welke afwezigheid van 64bit? OS? App?
Dan loop je een beetje op de zaken vooruit, er is nog geen 64bits OS klaar, en ook nog maar heel weinig apps, voordat die in grote hoeveelheden beschikbaar zijn zijn we een jaar of 2 verder.
Voorlopig kunnen we zo ook wel vooruit

@ Paul;
Hoe presteren die Nexus koelers in je config, zijn deze voldoende om een 3Ghz+ te koelen, hoe is het geluidsnivo (70x70x15@4200 rpm is lawaaierig?)

Iemand intussen al meer info over het gebruik van de Coolermaster koelblokken en hun prestaties?

[ Voor 10% gewijzigd door bennovb op 10-08-2004 17:30 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Nou heb ik niet de meest stille kamer hier, en ook niet de koudste (2x 3kva ups, vrij dikke fileserver, allemaal rackmount, op het zuiden) maar ze houden mijn processoren op 40 graden idle, onder load heb ik nog geen temperaturen afgelezen :)

Bij het opstarten zijn wel te horen, maar na een paar seconden gaan ze langzamer draaien en komen ze niet meer boven de rest uit, waarbij 'de rest' voornamelijk gedefineerd wordt door de 2 92mm fans op 7v bij de schijven van mijn fileserver, en de 12v 120mm koeler bij de schijven van mijn eigen pc.

Al met al ben ik er heel tevreden over, maar goed, ik heb nog zat andere fans om naar te luisteren :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net m'n dell precision binnen. afgezien van een lelijke zwarte platic kast een heel mooi beestje. dual xeon 2.8 800fsb 2 gb geheugen, gb netwerk, 40 en 80 sata, quadro fx 3400 pci-e videoplank. dvd en cd fikker. voeding zit onderin kast (onderste 5 cm) en hij maakt haast geen geluid. wat ik me alleen af zat te vragen, de xeon's worden gekoeld dmv een plaat erop en daar komen koperen pijpjes uit die naar het koelingselement gaan. wat voor n soort koeling is dat? verder alles netjes weggewerkt en een mooie airflow dankzij een hoop groen plastic.

3dmax draait als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dat zijn hoogstwaarschijnlijk heatpipes :) Die transporteren de hitte naar een plaats waar het makkelijker / stiller te koelen valt :)

Heatpipes zijn holle buisjes met onderdruk, wat vloeistof en soms (meestal?) een boreuze binnenkant. Door de hitte van je proc gaat de vleistof koken, deze stijgt op en condenseert aan de andere kant weer waardoor het zijn warmte afstaat.

Een betere omschrijving van de werking zal wel te vinden zijn in Die-Hard Overclocking & Cooling of zo :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het is fijn kogels door kerken te schieten. Net toch maar eens een Xeon bord besteld. Gekozen voor de Asus PCH-DL boven de PC-DL, voor die 30 euro meerprijs kan ik die 2 PCI-X sloten nog wel waarderen. Komt dual channel pc3200 2*512mb op met 2 2800 xeon's. Hopen dat ik daarmee dan (eindelijk) eens een stukje vooruit zal kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Sweet :P Voor die 30 luizige Euro's zou ik die extra PCI bussen ook niet laten liggen.

Overigens, hoe hebben jullie Xeon's het er vanaf gebracht met de smoorhete dagen? Bij mij waren de cpu's zélf helemaal geen probleem maar werden m'n overige componenten erg warm (heb VRM's en geheugenchips op 70° C gehad en de heatsink in m'n PSU kwam er met 67° C ook verdraaid dichtbij :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Laatst online: 14:38
een hdd temp van 60+ was bij mij geen uitzondering. Het is ook behoorlijk warm hier (nu nog 29 graden :S)
Ik w8 nog steeds op mijn CM Koeltorens :P

tja...

Verwijderd

Vandaag kwam de postbode met een leuk pakketje aan.

2 xeon's 2.8
PC-DL Deluxe
2 raptors
en 4 gig aan geheugen.

Alleen heb ik twee Xeons voor 1u rack server platform gekregen.
Oftwel lage koelblokken zonder coolers

Hoe moet ik dit nu een beetje koel houden.
Ik heb twee papst 80mm koelers, maar die passen er niet echt op.

Ideeen?

• Kippenijzer

Kippenijzer

Dat kan best lastig worden vrees ik, alhoewel je papst op full speed er bovenop denk ik ze toch wel voldoende zouden moeten kunnen koelen. Ik zou iig als ik jou was omkijken naar vervangende fans, er zijn meerdere geschikte modellen her en der te koop. En daarna mag je mij mailen met je prijs voor de 2 1U koelblokjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 21:32:

Ideeen?
Zijn die 1U heatsinks van die lage dingen zoals deze? Ik zou zo ook niet weten hoe je daar een 80mm fan op kunt bevestigen, ook niet met fanadapter? Anders ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Misschien is dit een beetje off topic maar kan iemand mij vertellen of een asus pp-dlw een automatische power off heeft bij een bepaalde temperatuur?
Ik kan in de bios geen threshold oid vinden en de asus website en google leveren ook niks op.
Ik heb hier namelijk een dual xeon 2.8 HT op een pp-dlw die steeds uitvalt als ie redelijk belast wordt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Geef eens wat temperaturen van de machine. Aangezien het ook ergens anders aan kan liggen (b.v. PSU) graag ook iets meer specs :)

M'n ervaring is dat een Xeon bak flink wat kan hebben qua temps: tijdens de hittegolf heb ik een paar dagen m'n bak intensief gemonitored met een infrarood temp meter en hoewel sommige temps op het moederbord behoorlijk hoog opliepen was er qua stabiliteit niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Het gaat om een dual xeon 2.8 HT (400 Mhz bus)
Het moederbord is een asus pp-dlw met 7505 chipset (placer)
cpu zit meestel rond de 39 graden en cpu 2 vreemd genoeg rond de 51
Er draait windows server 2003 op met exchange server 2003 en vmware gsx server met 2 VM's
verder zit er nog 4 GB geheugen in en Gbit LAN.
De PSU kan ik nu ff neit bij ( hij hangt zo in een rek dat hij er niet uit kan zonder powerdown).

Bij zwaardere belasting staat het systeem plotseling uit (dus geen reset) en in de windows eventlogs is niks vreemds te vinden.

[edit]
current temps zijn:
CPU1 : 36
CPU2 : 51
MB : 45

Dit is dan volgens PC probe

[ Voor 9% gewijzigd door rajackar op 20-08-2004 14:06 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Nou, dat zijn vrij normale temps (bij mij zijn ze een stuk hoger). Alleen er zit idd nogal wat verschil tussen beide cpu's (15C is nogal wat), misschien dat er maar één cpu zwaarder belast wordt? (kun je checken). Je mobo wordt 45C, ik weet niet welke temp dat is maar volgens mij is dat vaak de northbridge en die draait hier met 67~70C ook nog gewoon door.

En wat versta je precies onder zwaar belast? Komt dit alleen aan op de cpu's, het geheugen of ook op de disken? En heb je het temperatuurverloop tijdens belasting al in de gaten gehouden want dat kunnen wij niet voor jou doen.

En kijk toch even naar de PSU, welk type is het, wordt hij warm en check voor zover je kunt de spanningen eens. Want zwaar belasten en dan in eens onderuitgaan doen mij altijd eerst richting of temperatuur of voeding kijken (hangen er trouwens veel disken aan de voeding?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

De belasting van de CPU's is voor zover ik het kan zien vrij gelijk. De meeste tijd zijn ze idle, mede daarom vind ik het ook raar dat er zo'n verschil tussen zit.
De processen die hem tot nu toe onderuit hebben getrokken waren redelijk schijfintensief maar ook niet overdreven. (exmerge op de mailstore bv).
Er hangen 6 schijven aan het systeem.
De hoogste temperaturen die ik gezien heb bij de CPU's zaten iets boven de 60 graden. Dat is nog niet heel veel maar ik dacht zelf dat het bord misschien een te lage threshold voor power off had. Helaas kan ik dat negens in de bios of op de asus site terugvinden.
Ik ga proberen vanmiddag nog even naar de voeding te kijken als ik de machine veilig down kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
"Geachte heer, mevrouw,

Vandaag hebben wij de onderstaande zending voor u gereedgemaakt en met TPG Post naar u verzonden. Deze zending, die uit 1 collo bestaat, kan vanaf maandag bij u worden aangeboden.
....
130390 CoolerMaster 3U Passive Heatpipe Cooler, 24 49,00 2.0 98,00
"

Whoei :*)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Sander0105 schreef op 20 augustus 2004 @ 18:11:
"Geachte heer, mevrouw,

Vandaag hebben wij de onderstaande zending voor u gereedgemaakt en met TPG Post naar u verzonden. Deze zending, die uit 1 collo bestaat, kan vanaf maandag bij u worden aangeboden.
....
130390 CoolerMaster 3U Passive Heatpipe Cooler, 24 49,00 2.0 98,00
"

Whoei :*)
En als je dan je oude Koelers aan Frank_D verkoopt, kan hij zijn 1U dingen weer aan mij verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 21:32:
Vandaag kwam de postbode met een leuk pakketje aan.

2 xeon's 2.8
PC-DL Deluxe
2 raptors
en 4 gig aan geheugen.

Alleen heb ik twee Xeons voor 1u rack server platform gekregen.
Oftwel lage koelblokken zonder coolers

Ideeen?
dat wordt losse coolers kopen vrees ik, ik heb ooit voor iemand ook zon systeem in elkaar gezet met van die 1U dingen, dat kun je wel vergeten.

mocht je nog behoefte hebben aan *gratis* coolers, ik heb hier nog de originele intel coolers liggen van mijn eigen xeons, die mag je van mij wel hebben

overigens, die 4gb ram krijg je in dat bord niet aan de praat, hij gaat niet meer zien als 3.6gb ram :(

kheb dat bord namelijk ook (maar dan de pch-dl) er zit een resource limitation op dat ie maar 3.6gb ram kan zien

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
zwelgje schreef op 20 augustus 2004 @ 21:58:
[...]

dat wordt losse coolers kopen vrees ik, ik heb ooit voor iemand ook zon systeem in elkaar gezet met van die 1U dingen, dat kun je wel vergeten.

mocht je nog behoefte hebben aan *gratis* coolers, ik heb hier nog de originele intel coolers liggen van mijn eigen xeons, die mag je van mij wel hebben

overigens, die 4gb ram krijg je in dat bord niet aan de praat, hij gaat niet meer zien als 3.6gb ram :(

kheb dat bord namelijk ook (maar dan de pch-dl) er zit een resource limitation op dat ie maar 3.6gb ram kan zien
Zou dat komen omdat het een 32 bits proc is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 21:42
zwelgje schreef op 20 augustus 2004 @ 21:58:
[...]

lichtelijk neigend naar V&A, maar die koelers wil ik ook wel van je overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
vandaag lag er een leuk pakketje op mij te wachten :) 2 mooie Coolermaster koeltorens :D morgen inbouwen!!!

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Laatst online: 24-08 15:55
rajackar schreef op 20 augustus 2004 @ 13:23:
Misschien is dit een beetje off topic maar kan iemand mij vertellen of een asus pp-dlw een automatische power off heeft bij een bepaalde temperatuur?
Ik kan in de bios geen threshold oid vinden en de asus website en google leveren ook niks op.
Ik heb hier namelijk een dual xeon 2.8 HT op een pp-dlw die steeds uitvalt als ie redelijk belast wordt.
Ik heb het net ff gecheckt.. en het zit er idd niet op..
mijn temps zijn nu idle 50 gr..
denk dat ze 60 gr zijn geweest toen het zo warm was..
nu zijn er wel meerdere warmtebronnen in mijn kast (psu, parhelia, lsi 1600, en 4 15k3's)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

delyver schreef op 21 augustus 2004 @ 20:58:
[...]

Ik heb het net ff gecheckt.. en het zit er idd niet op..
mijn temps zijn nu idle 50 gr..
denk dat ze 60 gr zijn geweest toen het zo warm was..
nu zijn er wel meerdere warmtebronnen in mijn kast (psu, parhelia, lsi 1600, en 4 15k3's)
Dan zal het bij mij waarschijnlijk de voeding zijn. Toch maar ff gaan checken maandag.
Tnx voor het checken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
rajackar schreef op 22 augustus 2004 @ 15:34:
[...]

Dan zal het bij mij waarschijnlijk de voeding zijn. Toch maar ff gaan checken maandag.
Tnx voor het checken iig.
stekker van de voeding wel goed aangedrukt :? ik had ditzelfde probleem namelijk ook toen ik mijn systeem in elkaar had gezet, hoefde maar iets te doen of de pc ging uit

daarna voedingstekker wat beter aangedrukt (zat blijkbaar niet helemaal vast) en voila opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben trouwens benieuwd wat de opvolger wordt van de i875P (PC-DL). Ik wil namelijk zeker PCI-E hebben op mijn volgende bord. De Asus NCT-D (nieuws: Asus brengt NCT-D dual Xeon Nocona-moederbord uit) is m.i. een goede candidaat alleen ben ik bang dat dit bord behoorlijk duur zal worden. Weet iemand of met de i925 ook DP mogelijk is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

@ Grizzly; op dit populaire duallie forum wordt er niet zo hoog gedacht over de NCT-D.
Wat op dit moment populair is, is deze NCCH-DL ; http://forums.2cpu.com/sh...087c3c34cb&threadid=52272

(edit; laat maar, ik verwar PCI-X met PCI-E 8)7 )

@Zwelgje ; wat is nu precies het verschil tussen PC-DL en PCH-DL?
Enkel het PCI 64bits/66MHz? Of ook aansluitmogelijkheden, chipsets, RAID?
Ik geloof dat deze een andere RAID oplossing heeft tov PC-DL.
Is de PCH-DL uberhaupt wel te koop in NL -> niet in PW! (google?)

Is die 4gb ram (3,75?) limiet al zichtbaar tijdens POST? of wordt daar wel correcte hoeveelheid vermeldt? En in windows?

@ rajacker ; heb zelf ook een pp-dlw,waar lees je deze temps af? in BIOS of met windows prog?
ik gebruik zelf Speedfan om mijn fans te temperen, aangegeven waardes zijn niet altijd accuraat heb ik het idee, BIOS is beter.
De Xeons throttelen toch vanzelf bij hoge temps? ofwel doen zelf een stapje terug, maar ze schakelen toch niet uit? Lijkt me stug.
En dat doen ze pas vanaf hogere waardes dan 60, 80 ofzo.

@ Sander ; ben heel benieuwd naar je heatpipe ervaringen, graag ook pics en mini-review?
Hopelijk zijn hiermee hele "stille" systemen mogelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door bennovb op 23-08-2004 02:49 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
B3NN0 schreef op 23 augustus 2004 @ 02:39:

@ Sander ; ben heel benieuwd naar je heatpipe ervaringen, graag ook pics en mini-review?
Hopelijk zijn hiermee hele "stille" systemen mogelijk.
De review zal nog even moeten wachten aangezien van een van de koelblokken het montage materiaal niet in de doos zat :( zodra dat binnen is zal ik eens een mini-review maken.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

De PCH-DL kan bijvoorbeeld door HBit worden geleverd, en is qua prijs goed te doen (heb hem er zelf besteld, was met 2 dagen binnen, echter kan ik hem pas donderdag ophalen, omdat ik niet voor verzending heb gekozen (ze zijn eigenlijk alleen maar internetwinkel). Zover ik vluchtig heb gekeken bij de aanschaf is ook de 2*SATA+1*PATA promise raid gewoon gelijk, enkel lijkt op een PC-DL een andere (nieuwere?) geluidschip te zitten.

Qua opvolger voor de PC-DL, denk ik niet dat je snel iets hoeft te verwachten met PCI-e, in dezelfde prijsklasse. Een logische opvolger zou een zijn die net als de iWill de i875 met 800mhz fsb en emt64 combineert, maar daarop heb je dan alsnog gewoon agp. Denk dat je dus daarop nog even zult moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Net een pc-dl met 2 xeon 2.8 met 2mb l2 cache binnengehad. :P

Heeft iemand hier al ervaring mee want mischien doe ik iets erg stoms maar de processors blijven ongeveer een halve milimeter onder de koeler en ik neem aan dat ze elkaar zoals normaal gewoon moeten raken. ?????

en nog wat ondersteunt de pc-dl eigenlijk wel 1 mb l2 cache??

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
maar de processors blijven ongeveer een halve milimeter onder de koeler
Kun je dit nader uitleggen? Al dan niet met een detailpic. Welke koelblok gebruik je? Heb je de montageinstructies gevolgd? Je hoeft gewoon het koelblok op de CPU's te plaatsen en deze vervolgens met klemmetjes vastzetten. De klemmetjes houden het koelblok gewoon tegen de CPU. Of heb je speling in het koelblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx voor de snelle reply

ik gebruik de koeler die bij de boxed xeon zat

er gaat een plaat onder het mobo, de cpu in de socket, de koeler erop

er zitten schroefjes op de koeler die grijpen in de plaat onder het mobo

het probleem is dat de koeler op stalen pootjes staat en die zijn volgens mij gewoon te lang ik heb die nieuwste xeon met 800mhz fsb.

zou die express niet passen omdat hij 1mb l2 cache heeft en dat mischien niet compatible is ??? (mischien stom maar k heb weinig kaas gegeten van cache :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ehm, de PC-DL ondersteund wel CPU's met 1MB cache (de 3,06/533 en 3,2/533), maar heeft geen ondersteuning voor 800mhz cpu's. Het enige i875p moederbord dat dit wel doet is die van iWill, of heb ik iets gemist?
[edit]Waar heb je de cpu's overigens vandaan als ik vragen mag?

[ Voor 17% gewijzigd door Kippenijzer op 23-08-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekocht bij

www.informatique.nl

ik heb wel al posts gevonden met een truukje om de pc-dl wel 800 mhz te krijgen:

Xeons op 800MHz Busspeed (PC-DL deluxe)

maar over het cache kan ik alleen vinden dat hij 1mb l3 cache ondesteunt maar op mijn xeon doosjes staat 1mb l2 cache (ik weet t verschil niet) als het hetzelfde is ben al al een stukje gelukkiger. alleen kan ik nu nog onder mijn koeler door kijken wat nooit goed kan zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

ehm, op 800mhz, is iets anders dan 64 bit ondersteunen, die trukk die je hebt gevonden is puur voor overclocken, maar daarmee ondersteund hij nog niet de emt64 bit instructies van de xeons die je daar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

srry wist ik nie

hmmm...... ik heb dus gewoon een verkeerd mobo .... ben ik mooi mee..

weet je toevallig wat wel een geschikt mobo is voor deze xeon's ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de PC-DL wel opstart met deze nieuwe cpu's? Heb je het toevallig al geprobeerd?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope en was het nog even niet van plan omdat de koeler te hoog is. er is ruimte tussen koeler en processor.

morgen bel ik de winkel, kijken of zij wat weten en anders hopenlijk mobo of xeon's ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Moet er trouwens bij zeggen dat het een zeer kwalijke zaak is van informatique om bij de uitlvering van een niet compatible moederbord en cpu's niet even hier melding van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is egenlijk het verschil met (en de relatie tussen) socket 603 en 604 ?

Het lijkt misschien een erg triviale vraag maar zowel op GoT al op Google kan ik het antwoord (na enig zoekwerk) niet vinden. De Xeon borden die ik ben tegengekomen zijn alle socket 604.

Edit: heb het antwoord al op de FP gevonden:

Intel gebruikt de Socket 603 voor processoren met een 400MHzFSB, en de S604 voor 533FSB. Als je een Socket603 processor in een Socket604 board stopt, gaat het dus ook goed. Een bord dat ontworpen is voor 400Mhz FSB wil alleen niet altijd zomaar op 533Mhz FSB lopen. Omdat XEON in intels ogen altijd stabiel moet draaien willen ze gewoon niet dat je de bordjes gaat overklokken. Daarom hebben ze dus een pin toegevoegd.

Het is dus ook goed mogelijk dat er ook van de Nocona nog meerdere FSB-versies worden uitgebracht, en dus meerdere Sockets.

Dat het via deze adapter alsnog kan werken is niet heel vreemd. Zeker omdat deze adapter dus alleen maar voor testen is.
Als je dit "in het echt" wilt gebruiken klok je er dus wel je bordje mee over (of je processor mee onder, maar dat kan ik me niet voorstellen), en dus KAN het problemen opleveren. Ik denk dat er niet veel XEON gebruikers zijn die dit risico willen lopen.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 23 augustus 2004 @ 23:00:
ehm, op 800mhz, is iets anders dan 64 bit ondersteunen, die trukk die je hebt gevonden is puur voor overclocken, maar daarmee ondersteund hij nog niet de emt64 bit instructies van de xeons die je daar hebt.
Zou de NCCH-DL (i875p) trouwens wel EMT64 ondersteunen? Dat de E7525 dit doet kan ik begrijpen omdat het een nieuwe chipset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ehm, zoeken kan natuurlijk ook geen kwaad voor dergelijke triviale vragen : http://www.asus.com.tw/pr...v-mb/ncch-dl/overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 23 augustus 2004 @ 23:54:
Ehm, zoeken kan natuurlijk ook geen kwaad voor dergelijke triviale vragen : http://www.asus.com.tw/pr...v-mb/ncch-dl/overview.htm
Waar staat dan dat EMT64 ondersteund wordt? Het vernieuwende aan dit bord lijkt me de 800 MHz FSB i.c.m. Xeon. Betekent het feit dat Nocona het op dit mobo doen ook per definitie dat EMT64 ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

alle nocona = 800mhz fsb = emt64 bit, er worden geen andere 800mhz xeon's uitgebracht./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje

Is die 4gb ram (3,75?) limiet al zichtbaar tijdens POST? of wordt daar wel correcte hoeveelheid vermeldt? En in windows?
kheb het bord bij McDos besteld :*)
* Zwelgje werkt bij een IT club die gewoon 'inkopen' kan doen bij de distributeur

en die 4gb is echt een hardware limit ja, in de bios zie je ook maar 3.6gb, dit terwijl de reepjes onderling gewoon goed zijn (getest), tis ook een bekend probleem bij asus, jammer maar heleaas

die pch-dl is hetzelfde behalve de 64bit slots, das het enigste verschil eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd een zwakke zaak van informatique en dat zal ik ook als argument nemen.

Ik vind net dat bij veel van deze xeon's pasta word geleverd (of ik begrijp het verkeerd) maar zou het kunnen dat ze daarom een ruimte overlaten of blijft dat onverstandig?

En als dat gewoon wel kan gaat die processor dan op 533 lopen of gaat het gewoon niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 08:09:

Ik vind net dat bij veel van deze xeon's pasta word geleverd (of ik begrijp het verkeerd) maar zou het kunnen dat ze daarom een ruimte overlaten of blijft dat onverstandig?
Niet doen! HSF en cpu moeten echt naadloos op elkaar aansluiten, die pasta is er absoluut niet voor bedoeld om de ruimte te overbruggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tieraps.
Ik heb de 1u koelblokken gehouden.
Daarop heb ik twee papst 80mm koelers geplaatst.
Deze heb ik vastgemaakt aan de koelblokken met tieraps.
Ik zal deze week even wat foto's schieten.

Het nadeel is de rpm van een koeler.
Die komt onder de 1700rpm,
het minimum rpm threshold van het ASUS pc-dl bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

hoop ik voor je dat er niet nog een hittegolf aankomt, dan lijkt me dat dat niet voldoende meer zal koelen, zeker niet op zulke lage rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Kippenijzer schreef op 24 augustus 2004 @ 09:46:
hoop ik voor je dat er niet nog een hittegolf aankomt, dan lijkt me dat dat niet voldoende meer zal koelen, zeker niet op zulke lage rpm.
ik heb de swiftechs mcx603 (met die pijpjes erop) met daarop ook een papst 80mm fan, die draait ook op 1700 rpm, en mijn xeons blijven heerlijk cool nu (38c idle en 54 onder stress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

@Banaanaan; welke koelers zitten er bij deze Xeon's?
Zit daar geen retentie mechanisme bij wat je op het bord aanbrengt en waarop je de koelers kunt plaatsen?

:? Informatique heeft geen 800Mhz / 2MB Xeon's op de site, deze komen ook niet voor op de Intel Xeon site, kloppen de gegevens die je hier vermeldt wel?
Als het echt met 2MB cache is dan kan het alleen de 533 uitvoering zijn en deze past gewoon
http://www.intel.com/products/server/processors/server/xeon/

Algemeen forum over DUAL's; www.2cpu.com
http://forums.2cpu.com/forumdisplay.php?s=&forumid=16
is een "Official PC-DL" thread aanwezig (>1000 posts)

Diverse info over PC-DL
http://www.ctechnet.com/hardware/Asus/PC-DL/asus_pcdl.htm

8) Zeer goede site met heel veel PC-DL mod's & OC
http://www.datamine.tk/

Edit @ Banaanaan ; Ok, das duidelijk.
Welk nieuw moederbord bedoel je , ander type ofzo? (PC-DL over?)
En welke koelers heb je bij je Xeon's gekregen?

[ Voor 62% gewijzigd door bennovb op 24-08-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet 2mb cache maar 1mb l2 cache inplaats van 512kb.

Gelukkig komt er een nieuw mobo of als dat te veel gaat kosten dan gewoon de 533 mhz versie.

thx anyway :)

Edit:

de pc-dl of de processoers mag ik gelukkig ruilen. zij gaan kijken wat ze kunnen leveren buiten de gewonen collectie, waarschijnlijk een intel.

de koelers waren gewoon de standaard koelers die bij de xeon's geleverd werden.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik heb inmiddels een andere voeding gekregen maar ik ben bang dat deze ook niet goed is.
Hij is 350 watt en er zit alleen een 4pins 12v connector op terwijl eht bord 8 pin wil hebben.
Is 350 watt ook niet een beetje weinig voor een dual xeon 2.8 machine met 6 scsi 15k schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

[had een edit van bovenstaande post moeten zijn |:( ]

[ Voor 91% gewijzigd door rajackar op 25-08-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

ehm, zucht... Ben je ook niet echt slim bezig dan he? EPS, het is toch niet zo moeilijk om bij een bestelling te vermelden dat je een *EPS* voeding wilt hebben? En inderdaad, liever 200W teveel in een voeding, dan 5W te weinig. Ga op zoek naar een 460W ofzo (Tagan is cheap en stil bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je hebt nu dus een ATX-voeding terwijl je een EPS-voeding moet hebben. Je zult ook eem 20-polige stekker hebben ipv een 24-polige?

350w en dual Xeon + 6 SCSI 15K schijven is wat weinig ja :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

volgens de handleiding van de pp-dlw mag het een 20/24 polige aansluiting zijn.
Alleen staat er wel duidelijk vermeld dat de 12v aansluiting 8 polig moet zijn.
Volgens de zaak waar de voeding vandaan komt is 350 genoeg omdat dit een papst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

@Paul Nieuwkamp ; een EPS is toch ook een ATX?

@Banaanaan;
uit de pp-dlw handleiding ....... (Nergens wordt gesproken over EPS)

1.4.2
1. ATX power connector. This 24/20-pin connector is for an ATX power supply.
4. 8-pin 12V SSI power connector. This 8-pin connector is for an ATX power supply.

2.8
6. ..... Make sure that your ATX 12V psu can provide 20A on the +12V lead and at least 1A on the +5V standby lead (+5VSB) The minimum recommended wattage is 300W for a fully configured system. The system may become unstable.......if PSU is inadequate.

Go figure, zo snap ik er ook niks van, bedankt Asus, duidelijk is anders.
Minimaal 300 Watt, pfff....., dan kun je dus ook een voeding uit een Sweex/Qtek kastje trekken en daar 2 Xeons mee voeden blijkbaar 8)7

Een aanwijzing in dit cryptisch verhaal is de 8-pin connector en SSI
SSI staat voor Server Sytem Infrastructure, EPS is daar onderdeel van. (Google)
The ‘Entry-Level Power Supply Specification’ defines a common power supply used in entry-level servers.

[ Voor 12% gewijzigd door bennovb op 25-08-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Mits de ruimte om de powersockets dat toelaat past een EPS/SSI-voeding perfect op een ATX bordje ja :) Je krijgt een ATX voeding dus ook op een EPS/SSI-bord aangesloten.

EPS = ATX + gnd, 3.3v, 5v en 12v op de 20/24 pin stekker, en 2x 12v + 2x gnd op de 4/8p stekker.

Dit hebben ze afaik gedaan om het uitbranden van de ATX-stekkers zoals dat nogal eens voorkwam bij dual AMD MP bordjes tegen te gaan.

Als je dus een ATX-voeding op een EPS/SSI-bordje aansluit doe je er verstandig aan te gaan solderen of zo, om extra lijnen naar het bord te krijgen, anders wort de stroomsterkte te groot (mede door de relatief hoge weerstand / laag contactoppervlak bij de stekkers zelf) en loop je kans dat je stekkers verbranden.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Valt Q-Fan eigenlijk ook te sturen vanuit windows? Hier verslikt windows bij het booten zich nog wel eens, en hoppa, daar gaan je fan's die door de bios mooi op zijn laagst gethrottled zijn weer naar full speed (cpu temps 32 en 34 graad :'( ). Da's zeer irri, want ik hoor die troep *wel* :+
Verder heb ik tot op heden wel een lekkere indruk van het systeem. Seagate Cheetah 10K.6 als bootschijfje erin, en dan 2 2,8GHz Xeon's op een Asus PCH-DL (PC-DL met 2 64bit sloten).
Heb dit weekend nog wel eea te doen, want moet natuurlijk heel mijn OS-en weer aan de praat krijgen :)

(Geupgrade van een dual amd 2000+, dus vooruitgang mag het wel zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Xeon 800 MHz FSB (nocona) begint nu ook in NL verkrijgbaar te worden (tenminste, ze worden al via een aantal sites aangeboden). Ik heb al prijzen gezien (incl. btw) van onder de 200 euro voor de 2,8 GHz versie (zie bijv. http://www.centralpoint.nl/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je ook een speciale chipset nodig voor de Noncona's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op 28 augustus 2004 @ 02:22:
Heb je ook een speciale chipset nodig voor de Noncona's :?
In principe niet maar het grootste probleem met Nocona zit hem in de specificaties m.b.t. vermogenseisen t.a.v. het moederbord. Dit is dan ook de reden dat Nocona niet op de PC-DL gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

@ Grizzly; Dat zou idd. langzaamaan moeten gaan gebeuren.
Let wel de prijs die jij noemt (inc. BTW ) geldt niet bij Centralpoint
Xeon 2800Mhz 1MB FSB 800 active
Voorraad 0
Prijs €201.35 (excl BTW)
Als je op de duitse prijsvergelijkingssites kijkt zie je dat de nieuwe 200MHz FSB Xeon's al in overvloed worden aangeboden voor relatief lage prijzen, de verhoging van de busspeed van 533 naar 800 en de ruimere 1MB cache tov. de 512KB heeft blijkbaar niet zo'n grote invloed op de prijs
Artikel Preis EU-weit
Intel Xeon DP 2.80GHz, 200MHz FSB, 1024kB Cache, 604-pin boxed (BX80546KG2800EA) 63 Angebote ab € 226,63
Intel Xeon DP 3.00GHz, 200MHz FSB, 1024kB Cache, 604-pin boxed (BX80546KG3000EA) 35 Angebote ab € 320,28
Als je deze dan vervolgens een plekje geeft op de "opvolger" van de populaire PC-DL, de NCCH-DL heb je toch een leuke dual setup voor "weinig"
Artikel Preis EU-weit
ASUS NCCH-DL, i875P (Dual Xeon Sockel 604, dual PC3200 DDR) 19 Angebote ab € 276,49
Ik verwacht deze produkten dan ook binnen korte tijd in ruime getale op de NL markt, prijzen zullen dan ook wel iets dalen (hoorde ik daar iets over lagere geheugenprijzen binnenkort) http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040826065050.html

Hmm..... just in time 4 Xmas O-)

[ Voor 6% gewijzigd door bennovb op 28-08-2004 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
De moederborden voor Nocona's zijn helaas nog erg schaars. De Nocona's zijn echter wel zo interessant dat ik daar met het kopen nog even op wil wachten van een nieuw serverbordje. Ik hoop op een "betaalbare" plank met een 7520-chipset met het liefst paar pci en een paar pci-x slots. Maar dat zal wel moeilijker worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

7520, server, pci-x eisen stellen en "betaalbaar". Dat gaat niet lekker smane denk ik :)
Overigens levert SuperMicro inmiddels zijn hele nocona range bij mijn weten (ik kan ze iig inmiddels geleverd krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een _heel_ erg mooi bordje:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/hoenderken/ndalt1.jpg

Want wat zien we allemaal:

- PCI
- PCI-X (66 MHz)
- PCI-E (x16 en x8)
- 4 x S-ATA II, 2 x S-ATA
- Dual Xeon (Nocona ready / 800 MHz FSB)
- ATX (!!!!!!!)
- 6 x geheugen

Hier de link naar de fabrikant:

http://www.supermicro.com...eon800/E7525/X6DAL-TG.cfm

De geheugensupport is wel een beetje vreemd; er wordt alleen (reg) DDR266/333 ondersteund (te weinig voor Nocona dus). Bovendien dacht ik dat E7525 met DDR2 werkte maar hier blijkt registered DDR in te moeten.

Wisten jullie trouwens dat SuperMicro gewoon in NL zit:

Europe Branch

Supermicro Computer, B.V.
Het Sterrenbeeld 28, 5215 ML,
's-Hertogenbosch, The Netherlands
Tel: +31-0-73-640-0390
Fax: +31-0-73-641-6525
General Info: Sales@Supermicro.nl
Tech Support: Support@Supermicro.nl

Waar te kopen?

http://www.supermicro.com/wheretobuy/europe.cfm?rgn=120

[ Voor 203% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Niet ATX, maar E-ATX. Voeding is ook (hoewel gebruikelijk) EPS. SuperMicro zit in ongeveer ieder land, want ze zijn best groot. Is gewoon de lokale contact, wat meerdere merken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kippenijzer schreef op 31 augustus 2004 @ 19:29:
Niet ATX, maar E-ATX. Voeding is ook (hoewel gebruikelijk) EPS. SuperMicro zit in ongeveer ieder land, want ze zijn best groot. Is gewoon de lokale contact, wat meerdere merken hebben.
============================
Physical Stats

Form Factor ATX

Dimensions 12" x 10" (30.5cm x 25.4cm)
============================

Dus een zeer licht (0,4") uitstekende ATX (standaard 12" x 9.6"). E-ATX is 12" x 13".

Het grote voordeel is dat (de koelers van) de Xeon dus niet onder HDD-brackets terecht komen.

Verder kan er gewoon een ATX voeding gebruikt worden (>= 400 W), zie handleiding:

http://www.supermicro.com...rboard/E7525/MNL-0725.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ow, dat verkeek ik me erg op het plaatje, meende idd 12x13 te zien :) En dat er ATX voeding op kan, tja, dat kan op de meeste borden, maar in een vol systeem heb je liever een echte EPS voeding erin :)
Verder inderdaad wel een mooi bordje, als er weer bakken geld zijn eens informeren naar een leuk 1U bakje met dual emt64 xeon's van SuperMicro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee allemaal

Ik wil een dual 2.8 ghz Xeon systeem aanschaffen met Asus PC-DL deluxe moederbord. Ik ben van plan Linux te draaien (laatste versie van SUSE met KDE desktop). Nou las ik na een beetje google-en dat hyperthreading echter niet werkt als je Linux combineert met dit moederbord.
Is er hier iemand bij wie hyperthreading het wel doet onder linux in combinatie met de Asus PC-DL deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Lijkt me stug, ik heb de PCH-DL (da's de PC-DL met als extra een PCI-X 64bit PCI slot chippie) en daarop bootte Knoppix prima met 4 logische CPU's (dus hyperthreading). Misschien dat kernel 2.4 misschien niet erop werkt, maar 2.6 doet het iig helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Idd. een heel mooi bord, en heel erg duur waarschijnlijk.
Maar eigenlijk vind ik het nog niet zo bijzonder, maar da's persoonlijk.
Dit is een "volgende generatie bord", al die features die nu bijzonder/nieuw zijn
zullen binnenkort op veel borden beschikbaar zijn.
Het is wel een stap vooruit, maar niet echt spannend, en erg duur.
Net als de Asus PP-DLW die ikzelf heb, specs "om van te kwijlen", maar voordat je het gevoel hebt van een echt lekker en snel systeem ben je een kruiwagen vol euros verder.
Dan vind ik, maar da's weer persoonlijk, een PC-DL/PCH-DL leuker en spannender omdat je daar voor relatief weinig geld een erg snel systeem mee kunt bouwen.
Als je de diverse bekende tweaks toepast kun je een 2,4 Ghz Xeon naar bijna 4,0 GHz overclocken voor 550 Euro (bord+procs)
Of nog mooier, met een paar Low Voltage Xeons van bijvoorbeeld 1,6 Ghz naar 3,0 GHz voor nog geen 400 Euro.

By the way; op het genoemde bord is SLI dus niet mogelijk?
Volgens de specs is wel degelijk een EPS voeding nodig! 24 en 8 pins connectors

[ Voor 13% gewijzigd door bennovb op 01-09-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op 18 augustus 2004 @ 23:01:
Overigens, hoe hebben jullie Xeon's het er vanaf gebracht met de smoorhete dagen?
Late reactie...

Mijn koelers stonden op Asus Q-Fan, en dat betekent dat de procs tot 55 graden kunnen gaan voordat de koelers van 1700 naar 2400 RPM gaan. Ik heb 4 casefans, allemaal op 1500 RPM.

Ik heb mijn bak op die warme dagen gewoon gebruikt alsof het niet warm was. De processoren zijn wel tot rond de 60 graden geweest bij hele zware belasting, de MB1 temp (die op de PC-DL altijd erg hoog is, vaag genoeg) is opgelopen tot 73 graden, maar het is nooit gecrashed of blijven hangen, terwijl MB2 en 3 tot max een graad of 40 zijn gekomen....

De bak is nooit gecrashed en ik heb er geen problemen mee gehad. Op dit moment idlen mijn beide Xeons op 36 graden, en MB1 geeft 43 aan. :P (Vaag gewoon, dat MB1 altijd hoger ligt dan de processoren.)
zwelgje schreef op 24 augustus 2004 @ 07:05:
en die 4gb is echt een hardware limit ja, in de bios zie je ook maar 3.6gb, dit terwijl de reepjes onderling gewoon goed zijn (getest), tis ook een bekend probleem bij asus, jammer maar heleaas

die pch-dl is hetzelfde behalve de 64bit slots, das het enigste verschil eigenlijk
Dat geheugen is geen "bekend probleem bij Asus", dat hoort zo :P Vraag me niet precies waarom, maar het hoort gewoon zo op 32 bit procs :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 01:10:
de MB1 temp (die op de PC-DL altijd erg hoog is, vaag genoeg) is opgelopen tot 73 graden,
De MB1 temperatuur is de voltage regulator (onder de langwerpige heatsink naast CPU2) en die krijgt het met 2 xeons en zulk heet weer erg benauwd.

De andere MB temperaturen zitten wel echt op het moederbord, ergens rond het AGP/slot. Die geven een betere indicatie van kast/moederbord temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's bagger dan :(

Asus Probe geeft alleen maar MB1 aan. Als dat een voltage regulator is (VRM? Voltage Regulator Module? Dit heb ik nooit zeker geweten...), dan is het wel logisch dat hij zo warm is ja. Als MB2 en MB3 betere indicaties geven, dan is er met een lage 30 graden niks aan de hand...

Ik zou bijna zaggen dat een dual bord 2 voltage regulators heeft; zou het niet kunnen zijn dat MB2 en MB3 tóch de voltageregulators zijn en MB1 wél "het moederbord zelf" is? Ik weet het ook niet meer; in mijn handleiding staat het niet. De zut is in elk geval nog nooit gecrashed, ook niet met MB1 op 73 graden. (Op dat moment waren MB2 en MB3 een hoge 30, lage 40 graden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 01:10:
[...]
Dat geheugen is geen "bekend probleem bij Asus", dat hoort zo :P Vraag me niet precies waarom, maar het hoort gewoon zo op 32 bit procs :)
32bit cpu's kunnen dmv trukjes gewoon meer als 4gb ram aanspreken hoor, tis gewoon een probleem van die chipset, heeft niks met de cpu te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen meer aan dan 4 GB via truukjes ja, maar het niet alles kunnen gebruikven de geïnstalleerde 4GB is geen "probleem". Het hoort zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Eindelijk heb ik ook mijn dual systeem, nog geen dual Xeon, maar een dual Socket-370.
Specs:
- Asus TR-DLS Dual Socket-370, PCI64bit motherboard
- Dual Pentium III FC-PGA2 1.26GHz-S 512Kb cache
- 512MB Dane-Elec SDRAM PC-133 Registered ECC (wordt 4x512MB)
- Highpoint RocketRAID 1820A (8x SATA150, PCI-X64/133)
- 2x Maxtor DiamondMax Plus 10 6Y200M0 S-ATA 200GB HDD (worden er 8 )
- 1x 3Com of Intel PCI GBit NIC
- 1x Matrox Millennium G450 32MB, PCI (komt nog)
- 1x Antec True550 EPS12V 550W PSU
- 1x Antec True550 550W PSU (komt nog)

Het systeem gaat dienst doen als mijn server een speelbak (VMware). Dit is mijn eerste stap naar een Dual CPU systeem. De volgende is een Dual Xeon workstation, medio mei 2005.
Ik had twee Arctic-Cooling Slim Silent Pro TC CPU koelers gekocht maar deze pasten niet naast elkaar op het mobo. Ik heb nu van een koelblok 8mm afgezaagd, nu past het wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 voedingen? Dat is helemaal niet nodig voor die bak kerel :P Wel een aardige config, die voor het zware officewerk zoals Photoshop nog wel lekker meekan. Zelfs 3DMax met niet té zware dingen zal hij nog lekker trekken. :)

Als je pas in 2005 voor een dual worksation gaat kijken, zou ik zelf eerder voor een Opteron gaan; die bied vanaf dat moment veel betere perspectieven... 64 bit windows komt dan uit / is er al, de drivers ervoor zijn dan ook wel op de markt. Je kunt ook voor een dual Xeon met EMT64 gaan, maar aangezien de Opteron beter schaalt zou ik die nemen. :)

Je ziet het al, ik ben niet echt pro-Intel of pro-AMD. Als deze bak weggaat (dual Xeon op PC-DL), komt er misschien (weer) een AMD in de tent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 12:42:
Da's bagger dan :(

Asus Probe geeft alleen maar MB1 aan. Als dat een voltage regulator is (VRM? Voltage Regulator Module? Dit heb ik nooit zeker geweten...), dan is het wel logisch dat hij zo warm is ja. Als MB2 en MB3 betere indicaties geven, dan is er met een lage 30 graden niks aan de hand...

Ik zou bijna zaggen dat een dual bord 2 voltage regulators heeft; zou het niet kunnen zijn dat MB2 en MB3 tóch de voltageregulators zijn en MB1 wél "het moederbord zelf" is? Ik weet het ook niet meer; in mijn handleiding staat het niet. De zut is in elk geval nog nooit gecrashed, ook niet met MB1 op 73 graden. (Op dat moment waren MB2 en MB3 een hoge 30, lage 40 graden.)
Hier staan ze mooi aangegeven:
http://www.datamine.tk/forum/forum_posts.asp?TID=65&PN=1
Als je goed kijkt, zie je dat de bovenste MB1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 13:59:
2 voedingen? Dat is helemaal niet nodig voor die bak kerel :P Wel een aardige config, die voor het zware officewerk zoals Photoshop nog wel lekker meekan. Zelfs 3DMax met niet té zware dingen zal hij nog lekker trekken. :)
Planning is om er een TeraByte server van te maken, met 16 schijven en een tweede Highpoint RocketRaid 1820A. (Ik weet het, voor thuis overbodig, maar je moet toch wat, puur voor de fun, telkens een schijfje erbij :9 )
Het mooiste is dat alles nieuw is 2xCPU en het mobo hebben me 350euro gekost. 1 CPU komt nog uit de VS, de rest heb ik in Nederland gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

misschien een stomme vraag: heeft iemand ervaring [lees: problemen] met EPS 12V naar WTX PSU converter? Want die wtx krengen zijn schaars, en EPS kan geconverteerd worden naar WTX. Dit vraag ik voordat ik mijn bordt naar prullebak kunnen gooien mocht dat er mis kan gaan.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

GrittyKitty schreef op 03 september 2004 @ 17:31:
misschien een stomme vraag: heeft iemand ervaring [lees: problemen] met EPS 12V naar WTX PSU converter? Want die wtx krengen zijn schaars, en EPS kan geconverteerd worden naar WTX. Dit vraag ik voordat ik mijn bordt naar prullebak kunnen gooien mocht dat er mis kan gaan.
Ja, mijn ervaring is dat lang niet alle voedingen even goed op de convertor werken, dwz, je zult je bonrd niet opblazen, maar hij zal ook niet werken. Echter heb je het over WTX, waar ik enkel Dual AMD borden ken die hiervan gebruik maken, gezien dit het Dual Xeon topic is neem ik even aan dat je de "andere" afwijkende aansluiting van Tyan bedoelt (welke ook veel WTX genoemd wordt, maar daarmee ga je wel defecte bordjes kweken :P). Als het echt WTX is, en je zoekt nog zo'n convertor, ik heb er nog wel een, die je over kunt nemen, zie Profile in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Kippenijzer schreef op 03 september 2004 @ 17:51:
Ja, mijn ervaring is dat lang niet alle voedingen even goed op de convertor werken, dwz, je zult je bonrd niet opblazen, maar hij zal ook niet werken. Echter heb je het over WTX, waar ik enkel Dual AMD borden ken die hiervan gebruik maken, gezien dit het Dual Xeon topic is neem ik even aan dat je de "andere" afwijkende aansluiting van Tyan bedoelt (welke ook veel WTX genoemd wordt, maar daarmee ga je wel defecte bordjes kweken :P). Als het echt WTX is, en je zoekt nog zo'n convertor, ik heb er nog wel een, die je over kunt nemen, zie Profile in dit geval).
Het gaat om een echt dual xeon bord met wtx PSU eis. van IWILL.
Volgens dit kan het wel met zo'n convertertje : http://www.iwill.net/supp...r/?vID=170&SID=170&MID=26

Had je al geprobeerd met converter, werkt het / werkt het niet? Welk bord heb je?ging het kaput?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik had het dus op een Tyan WTX bord. Werkt prima, echter pakte hij geen goede connectie via de convertor met mijn eigen EPS voeding (NMB), terwijl mijn huisgenoot zijn Tagan het prima deed via dezelfde convertor (dus zal mijn NMB wel slechte pinnen hebben denk ik). Werkt prima. Zolang je maar zeker weet dat de pinout, of hij nou EPS, WTX op hotsieflotsie *genoemd* wordt, ook idd de benodigde pinout heeft losstaande van het naampje wat ze eraan geven :P Kan niets mis gaan.

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:41
Ik mag mijzelf vanaf nu ook rekenen onder de dual xeon gebruikers. Onderstaande heb ik gekocht:

- Asus PCH-DL Moederbord
- 2x Xeon 2.4Ghz/533Mhz/512kb M0 stepping @ 16*200=3200Mhz
- Coolermaster 3U Passive heatpipe cooler E3W-NPTXC-01
- 4x 512MB Kingston DDR400 RAM
- Western Digital Raptor 73GB harde schijf
- Sapphire ATI Raedon 9800 Pro 128MB
- Procase Voeding 460W MPT-460 EPS

Van mijn vorige config had ik nog een 3ware 7500-8 raid kaart over welke ik in een van de twee 64bits sloten ga stoppen.

Ook gelijk ff een vraagje. Ik wou de onboard ATA/SATA controller in de advanced modus zetten om zo gebruik te kunnen maken van de twee ata aansluiten EN de twee SATA aansluitingen, echter wanneer ik dit aanzet start windows XP niet meer op. Tijdens de installatie van XP heb ik al eens de driver van floppy geladen (F6) maar na de installatie van XP (dat wou dus wel in enhanced mode) wou ie niet meer opstarten. Door de mode dan weer te veranderen in AUTO starte XP weer op, nu kan ik echter maar in totaal 4 devices gebruiken. Iemand een idee?

• johoo
mhofstra schreef op 11 september 2004 @ 11:22:
Ik mag mijzelf vanaf nu ook rekenen onder de dual xeon gebruikers. Onderstaande heb ik gekocht:

- Asus PCH-DL Moederbord
- 2x Xeon 2.4Ghz/533Mhz/512kb M0 stepping @ 16*200=3200Mhz
- Coolermaster 3U Passive heatpipe cooler E3W-NPTXC-01
- 4x 512MB Kingston DDR400 RAM
- Western Digital Raptor 73GB harde schijf
- Sapphire ATI Raedon 9800 Pro 128MB
- Procase Voeding 460W MPT-460 EPS

Van mijn vorige config had ik nog een 3ware 7500-8 raid kaart over welke ik in een van de twee 64bits sloten ga stoppen.

Ook gelijk ff een vraagje. Ik wou de onboard ATA/SATA controller in de advanced modus zetten om zo gebruik te kunnen maken van de twee ata aansluiten EN de twee SATA aansluitingen, echter wanneer ik dit aanzet start windows XP niet meer op. Tijdens de installatie van XP heb ik al eens de driver van floppy geladen (F6) maar na de installatie van XP (dat wou dus wel in enhanced mode) wou ie niet meer opstarten. Door de mode dan weer te veranderen in AUTO starte XP weer op, nu kan ik echter maar in totaal 4 devices gebruiken. Iemand een idee?
Erg leuke config.

Wanneer je e.e.a. op enhanced zou het dan kunnen zijn dat bij BOOT (in de bios) de optie RAID niet meer bovenaan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

@mhofstra ; je hebt de pch-dl op 200MHz FSB lopen? 16x200?
hier hebben ze er duidelijk problemen mee http://forums.2cpu.com/sh...did=54049&highlight=pchdl

dus nu ben ik benieuwd naar je settings en revisies;
- BIOS versie?
- Bord revisie?
- Processor stepping?
- Jumper settings?
- overige settings zoals bv. APG/PCI lock?

bij de pc-dl waren er problemen met onboard sata icm overclocken, dit is dmv een bios-revisie verholpen (bios 1004/5 geloof ik), maar deze heeft de Intel ICH5R- ipv 6300ESB controller, de Promise ATA/SATA combi is hetzelfde gebleven.
Ik heb zelf ook een pch-dl besteld en verwacht deze maandag, waar heb jij jouw bord vandaan?
De Coolermaster heatpipes heb je besteld bij Informatique denk ik, heb ze ergens anders niet nog gezien, heb je daar lang op gewacht?
(review, ze zijn blijkbaar erg goed ; http://www.ctechnet.com/h...ermaster_e3w-nptxc-01.htm ) vandaar dat ik benieuwd naar je ervaring hiermee?

Voor info en ervaringen van andere gebruikers zoek ik meestal op 2cpu.com
(forum search op pch-dl ; http://forums.2cpu.com/se...post&sortorder=descending )

@ Sander0105 ; Hoe staat het nu met jouw heatpipes?

@ zwelgje ; als je de stock Intel koelers nog hebt ben ik wel geinteresseerd.

[ Voor 39% gewijzigd door bennovb op 12-09-2004 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Wat ik nou zo jammer vind, is dat die nieuwe moederborden (met de e7320/e7520 en e7525 chipset) in NL zo slecht te krijgen zijn. Als je bij Alternate.de kijkt staan er meerdere. Maar in NL is de keuze minimaal. Zeker de "betaalbare".

Heeft er iemand trouwens toevallig ervaring met de MSI E7320 Master? en de Antec TruePower 550 EPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
B3NN0 schreef op 12 september 2004 @ 03:20:
@ Sander0105 ; Hoe staat het nu met jouw heatpipes?
Ik wacht nog steeds op mijn 2e koelblok :'( ... Dan kan ik eindelijk eens wat gaan testen 8)7 Ik hoop dat ze deze week binnenkomen.

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Ben benieuwd hoe lang dat duurt, ik heb ook heatpipes besteld voor mijn PCH-DL.

Zijn er hier eigenlijk mensen die hun Xeon's OVERKLOKKEN?
Zo ja, welke combinatie gebruik je hiervoor, met welk resultaat?

Dus welk bord, proc, mem, koeling en voeding en FSB en multiplier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhofstra
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:41
B3NN0 schreef op 12 september 2004 @ 03:20:
@mhofstra ; je hebt de pch-dl op 200MHz FSB lopen? 16x200?
hier hebben ze er duidelijk problemen mee http://forums.2cpu.com/sh...did=54049&highlight=pchdl
Ik zal die thread morgen eens even bekijken. Ik kon op 2pcu niet veel vinden over overklok resultaten van de pch-dl, echter er zit niet zoveel verschil tussen de pc-dl en de pch-dl (de north bridge is gelijk, daar gaat het volgens mij om).
dus nu ben ik benieuwd naar je settings en revisies;
- BIOS versie?
- Bord revisie?
- Processor stepping?
- Jumper settings?
- overige settings zoals bv. APG/PCI lock?
Bios versie en bord revisie zal ik morgen even voor je nakijken. De processors zijn van de M0 stepping. Ik heb een stuk of tien e-mail's naar verschillende webshops gestuurd voor ik er eentje vond die EN me nog 2.4Ghz/533Mhz kon leveren EN me min of meer de M0 stepping kon garanderen. Volgens het forum van 2cpu is dit de beste stepping van de xeon. Als jumper setting gebruik ik de zogenaamde moose-mod, info hierover is te vinden op het 2cpu forum. Kwa overige instellingen niks speciaals hoeven doen.... :)
bij de pc-dl waren er problemen met onboard sata icm overclocken, dit is dmv een bios-revisie verholpen (bios 1004/5 geloof ik), maar deze heeft de Intel ICH5R- ipv 6300ESB controller, de Promise ATA/SATA combi is hetzelfde gebleven.
Ik heb zelf ook een pch-dl besteld en verwacht deze maandag, waar heb jij jouw bord vandaan?
Informatique
De Coolermaster heatpipes heb je besteld bij Informatique denk ik, heb ze ergens anders niet nog gezien, heb je daar lang op gewacht?
(review, ze zijn blijkbaar erg goed ; http://www.ctechnet.com/h...ermaster_e3w-nptxc-01.htm ) vandaar dat ik benieuwd naar je ervaring hiermee?
Ik heb denk ik een dikke week gewacht op de pch-dl, de coolermaster koelers en nog wat ander spul. De coolermasters duurden het langst, op een gegeven moment heb ik via een e-mail gevraagd naar een geschatte levertijd, deze zat toen op een week zij informatique. Echter een dag later werd mijn bestelling al verstuurd. Viel dus reuze mee....

Resultaten, foto's e.d. zal ik morgen avond even posten. Kort antwoord: super koelers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
B3NN0 schreef op 12 september 2004 @ 23:07:
Ben benieuwd hoe lang dat duurt, ik heb ook heatpipes besteld voor mijn PCH-DL.

Zijn er hier eigenlijk mensen die hun Xeon's OVERKLOKKEN?
Zo ja, welke combinatie gebruik je hiervoor, met welk resultaat?

Dus welk bord, proc, mem, koeling en voeding en FSB en multiplier?
PC-DL 1.05 bios 1.03

eerst 2x 2.4/533 D1 16x207Mhz 3312 Mhz

nu draait er

2x 3.06/533 21x170Mhz (helaas werkt hier de 200Mhz pinmod niet) 3570 Mhz.

Voeding is een standaard Aopen 300W, met een betere voeding hoop ik ook betere resultaten te boeken.
Koeling, standaard Intel boxed coolers,
Mem, 2x 512 Corsair XMS3500

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.