[Ervaringen] Dual Xeon workstations

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.808 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter

[Ervaringen] Dual Xeon workstations

Introductie
Zoals de meesten vast wel opgemerkt zullen hebben (ondertitel/icon B) ), beschik ik sinds medio April over een nieuwe Dual Xeon bak ter vervanging van mijn trouwe BP6. In deze topic wil ik dan mijn ervaringen neerzetten en alle andere Dual Xeon bezitters mogen hier uiteraard ook hun ervaringen neerzetten :)

Specs
Hieronder volgen de belangrijkste specs (nieuwe onderdelen); de rest, welke nog van de vorige BP6 bak is meegenomen, staat in de Specs page van mijn Tweaker Gallery.

Coolermaster ATC-110B behuizing met 2 x 80mm fans boven en achter
• 2 x Sharkoon 80mm blue CCFL fans voor-onder de behuizing (bij HDD's)
• 2 x Sharkoon 30cm blue CCFL buizen boven en onder het raampje
Vantec 520W EPS voeding
Iwill DP533-S E7505 Dual Socket604 moederbord
• 2 x Intel Xeon 3,06GHz processoren
• 4 x Corsair CM72SD512-2100 512MB 184pins PC2100 unbuffered ECC reepjes
Matrox Parhelia 512GPU 128MB videokaart met dual DVI-out
• 2 x Samsung Syncmaster 171P 17" TFT monitoren
• Windows XP Professional

Op de planning staan nog een SCSI RAID controller en een paar 15K schijfjes. Op het moment heb ik de Maxtor Atlas 15K en de Fujitsu MAS op het oog, maar deze schijven zijn nog niet (goed) verkrijgbaar. Daarnaast wacht ik ook op Femme's review van deze schijven. Hij is thans bezig met het reviewen van de MAS en gaat waarschijnlijk binnenkort ook de Atlas onder handen nemen.

Update 24-07-2003: de keuze voor de harddisks is bepaald en de schijven zijn binnen :Y)
• 6 x Maxtor Atlas 15K 18GB U320 schijven
Zie ook de post verderop in dit topic: [rml]BalusC in "[ Ervaringen] Dual Xeon workstations"[/rml]

Pics
Op de Specs page staan een paar pics, maar op de Fotoalbum zijn er meer te vinden. Hieronder heb je alvast enkele previewtjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9794/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9805/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9809/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9817/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9819/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9823/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9802/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9827/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9854/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9847/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9864/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9865/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9866/thumb.jpg

Ervaringen
Ten eerste: waarom neem ik eigenlijk zo'n dikke bak? 1) Ik ben een fervent multitasker. 2) Ik kan niet meer zonder Dual. 3) Ik ben een geek ;) 4) Deze bak moet lang meegaan zonder dat ik al teveel hoef te upgraden - hij moet het minstens 3 jaar bij mij uithouden, zoals mijn BP6 dat ook deed :)

Algemeen: de prestaties zijn zonder meer fenomenaal. Alles gaat werkelijk lekker vlot en soepel. Een simpel dagelijks voorbeeld: daar waar mijn BP6 met Dual 500@600 iets stropiger begint te worden wanneer ik bijvoorbeeld meer dan 20 IE vensters open heb, gaat deze beest lekker op dezelfde tempo dóór. Ook had ik bij wijze van proef viermaal WinACE gestart, waarvan elk programma een hele harddisk partitie comprimeert. Er wrden dus 4 partities simultaan gecomprimeerd; dit stresst dus CPU/RAM/HDD tegelijk. Ik kon ondertussen gewoon lekker doorgaan met GoT :) Tijdens dit testje had ik een screenshot van de taakbeheer gemaakt: klik

Geheugen: de Iwill DP533-S moederbord is naast de MSI E7505 Master LS2 bij mijn weten een van de weinige E7505 plankjes waarmee je de geheugentimings in de BIOS kunt instellen (dat was ook een van de voornaamste redenen dat ik voor dit plankje ging). De vier Corsair 512MB PC2100 unbuffered ECC reepjes draaien volgens SPD op 2,5-3-3-6. Maar ze gaven totaal geen hikjes toen ik de timings direct op 2-2-2-5 zette. In de BIOS kon ik de CAS latency ook nog op 1,5 zetten. Maar helaas wil hij dan niet eens posten, ondanks dat de overige timings op z'n hoogst staan.

Processoren: de CPU's kunnen niet overgeklokt worden, maar dat was dan ook niet mijn primaire wens ;) Ze kunnen daarentegen wel óndergeklokt worden. Ik kan de multiplier in 1x stapjes van 23x naar 12x terugbrengen. Leuk als je de Xeon's ooit passief wil koelen :+ De gemiddelde temperaturen hangen overigens rond 36 graden; idle vs stressed scheelt maar 3 à 4 graden. De 3GHz exemplaren hebben een andere heatsink tov de lager geklokte Xeon's: een volledig koperen plaat (ca. 8 bij 6 cm) met dunne en hoge aluminium vinnen (ca 5cm hoog).

Benchmarks
Sandra: Hieronder heb je enkele SiSoft Sandra Professional 2003 CPU/RAM benches:
CPU Arithmetric benchmark met HT
CPU Arithmetric benchmark zonder HT
CPU Multimedia benchmark met HT
CPU Multimedia benchmark zonder HT
Memory Bandwidth benchmark op 2,5-3-3-6 (by SPD) zonder ECC en met HT
Memory Bandwidth benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC en met HT
Memory Bandwidth benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC en zonder HT
Memory Bandwidth benchmark op 2-2-2-5 (agressive) met ECC en met HT
Cache & Memory benchmark op 2,5-3-3-6 (by SPD) zonder ECC en met HT
Cache & Memory benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC en met HT
Cache & Memory benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC en zonder HT
Cache & Memory benchmark op 2-2-2-5 (agressive) met ECC en met HT
Korte samenvatting: HT heeft een relatief groot invloed op de benchmarks en de snelheidsverlies dat door ECC optreedt valt achteraf best wel erg mee :) Sterker, de Cache & Memory benchmark is mét ECC iets sneller en dan vooral met grote datablokken. Ik kan hiervoor zo gauw nog niet echt een verklaring bedenken :?

De onderstaande benchmarks zijn gedaan met het geheugen op 2-2-2-5:
Cachemem: Read: 2748,4 MB/s Write: 996,4 MB/s
Super PI: 51 seconden
HDBENCH: Totaal 138269 punten

Videokaart/monitoren ietwat off-forum ja ;)
De Matrox Parhelia 128MB was het laatste wat binnenkwam: ca. 1,5 week na de bestelling lag hij in mijn handen. Tot die tijd werden de twee Syncmasters 172T aangestuurd door de Powercolor GeForce2MX AGP videokaart en een Diamond Viper V330 Riva128 PCI videokaart. Sinds de Parhelia merkte ik t.o.v. de GF2MX vooral verschil in de tekstscherpte aan de ca. 5cm dikke rand geheel links en rechts. Ten opzichte van de Riva128 waren de kleuren heel wat strakker en de algemene scherpte nam toe, maar dit kan ook gewoon aan de leeftijd van de V330 liggen :)

Ik had er geen screenshot van gemaakt; maar ik had eens voor de lol 3DMark2001 gedraaid en hij spuugde iets van 9000 punten eruit (9055 dacht ik?). Zelf speel ik zelden games, maar als ik game, dan is het Quake of UT. Ze zijn perfect bespeelbaar op 1024x768 met alle settings op high. Dat is qua 3D wel meer dan belangrijk genoeg ;) De Syncmasters hebben een geweldig lage responsetijd, ik merk echt wel verschil tov de andere (oudere) TFT's.

Update 11-05-2003: het zal wel rond de 8000 zijn geweest, de bench met de 1.01 drivers leverde 8049 punten op en de laatste bench met de 1.04 drivers liet 8383 punten zien ;)

Conclusie
* BalusC kan zeker weer even tegenaan :Y)
Alhoewel, ik ben niet 100% tevreden met geheugen benchmarks. Ik ga op den duur nog eens verder testen met één reepje en twee reepjes om te kijken of het serieus verschil uitmaakt ten opzichte van 4 reepjes.
Update: check BalusC in "Dual Xeon Ervaringen" :)

Reageren
To be honest, al die "ooh aah kwijl", "wat kost dat?", "wat heb je hier nou aan", etc.. replies is niet echt de primaire bedoeling van dit topic. Ik was al sterk aan het twijfelen of ik zo'n topic zou starten, vooral omdat ik verwachtte teveel van dat soort replies te krijgen. Doordat het Dual AMD Ervaringen topic best wel goed liep en door die ene duwtje van Abbadon had ik dit topic uiteindelijk toch geopend.

Dus: laat dit alsjeblieft niet verpesten :) Ik wéét dat ik een beest in huis heb. Ik wéét ook dat jullie dit graag willen laten weten, maar laat dit topic niet verzanden in zo'n showtopic. Ik wilde juist graag ervaringen/benches uitwisselen en over de hardware discussieren; ik weet namelijk zeker dat ik hier niet de enige ben met een Dual Xeon bak. Mocht je het niet kunnen laten, dan kun je je ei gewoon kwijt in mijn gallery homepage ;) Vragen stellen mag, maar hou het wel hardware-gerelateerd en ontopic :)

Kijk dus niet raar op als zulke replies op den duur gewoon verwijderd zullen worden ;)

[ Voor 255% gewijzigd door BalusC op 10-03-2006 07:07 . Reden: links fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Ziet er erg te mooi, ik kan m'n kwijl amper inhouden - mooi uit, alleen zou ik zelf (als ik het geld had natuurlijk) liever een Radeon 9500 (Pro) videokaart gehad, maar dat komt misschien omdat ik vaker spelletjes speel. Bovendien zou je dan nog op zoek moeten naar een kaart met 2 DVI uitgangen voor het optimale resultaat :)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 03-05-2003 23:47 . Reden: offtopic quote weg ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36
Erg mooie review, heel erg mooi systeempje, coole pics, mooie kast ook trouwens :)
Alleen vraag ik me één ding toch heel erg af, waarom zó'n monsterpc als je toch vrijwel nooit gamed? Alles wat je hebt is monsterlijk duur en aangezien je niet gamed kan je ook vooruit met 1/4e van de snelheid van die PC.
'Je kan er even mee vooruit', das waar, maar toch vind ik het raar dat je zoiets koopt terwijl je voor misschien wel 20% van de tijd ook wel vooruit kan, ook al is het wat minder lang.
:X

Iets anders dat ik wil weten en er écht niet in staat: hoeveel heeft het gekost :P
Je 3D Mark score is trouwens niet wonderbaarlijk hoog, maar dat zal wel komen omdat de Parhelia geen supergamekaart is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 03-05-2003 00:31 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 21:47
MaRc0 schreef op 03 May 2003 @ 00:25:
Erg mooie review, heel erg mooi systeempje, coole pics, mooie kast ook trouwens :)
Alleen vraag ik me één ding toch heel erg af, waarom zó'n monsterpc als je toch vrijwel nooit gamed? Alles wat je hebt is monsterlijk duur en aangezien je niet gamed kan je ook vooruit met 1/4e van de snelheid van die PC.
'Je kan er even mee vooruit', das waar, maar toch vind ik het raar dat je zoiets koopt terwijl je voor misschien wel 20% van de tijd ook wel vooruit kan, ook al is het wat minder lang.
Dat hangt er toch echt vanaf wat je ermee doet.. Gamen op zo'n pc is zelfs meestal niet echt nuttig.. De meeste games ondersteunen geen smp, dus om daar zoveel voor te investeren is gewoon jammer :)

Maar als je veel dev-werk doet, 3d bewerkingen of grafisch geneuzel, dan werkt dat zeer lekker op zo'n ding :)

* Twynn heeft ook genoeg BP6 ervaring :)

edit:
Grrrrr.. Snel je post editten :o

[ Voor 3% gewijzigd door Twynn op 03-05-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
Ik mag mijzelf sinds vandaag(eigenlijk gisteren) ook de eigenaar noemen van een dual xeon. Ik heb em pas net geinstalleerd dus veel ervaringen heb ik er nog niet mee. Er is 1 fannetje wat een beetje resoneert, moet nog ff uitzoeken welke, maar echt stil zal hij wel nooit worden >:)

snelle specs:
2x Intel xeon 2,66 (533 FSB)
Tyan thunder S2665
2x 512 MB PC 2700 Kingston RAM
Radeon 9800 pro (Sapphire)
2x 80 GB 8mb cache Maxtor HDD's

Voor nu ga ik eventjes ermee spelen, latere ervaringen en meer gedetailleerde specs zullen volgen! Maar tot nu toe nog niets mis mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

hmm vraag me opeens iets af: zit die 3d mark score nou boven of onder de aanschafprijs.
en ik zie dat er iemand boven me zo slim is dat ie een 9500 (pro) neemt.
neem dan minimaal de 9700 pro, aangezien er toch met geld gesmeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Ik kan er niet omheen dat dit een sneele bak is.
Alhoewel ik er dagelijks 6 om me heen heb staan,
ben ik ff blij dat ik een kop telefoon heb een cdance :P

Maar, die dingen op me werk zijn echt nodig,
wat ga je er nou precies op doen, "een beetje gotten" ?
Of ga je serieus elke dag al je partitie zippen ?
En wat wil je met dit topic bereiken, dit topic zal alleen replys als,
KWEL, VET, WIL IK OOK opleveren.
Of denk je serieus dat half got met zulke pctjes thuis zitten :S
Het dual AMD topic daar in tegen is veel intresanter,
aangezien dit veel meer word gebruikt, dual xeons zie je amper
bij consumenten.

Ik denk dus dat dit topic niet lang het licht ziet,
maarja, jij bent de mod en ik de user.....

[ Voor 5% gewijzigd door Weezer-DC op 03-05-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Parhelia vs R9500/R9700: hierover had ik al sterk getwijfeld .. Ik wilde per-se een kaart met dual DVI-out, ivm 2D beeldkwaliteit. Omdat ik geen die-hard gamer ben, de Radeon niet/nauwelijks met dual DVI verkrijgbaar is en omdat de Parhelia 3 monitoren kan aansturen (leek me namelijk wel tof om in de toekomst ermee te experimenteren) ben ik voor de Parhelia gegaan :)

S_E_B: ik ben benieuwd! Vooral naar de geheugenbenchmarks :)

Weezer: als mijn BP6 1 à 2 jaar geleden vervangen moest worden, ging ik ongetwijfeld ook voor Dual AMD :) Maar op het moment van het schrijven spreekt een Dual Intel bak mij meer aan. Verder zie ik echt niet in wat het grootste verschil is tussen Dual AMD en Dual Intel gebruikers op GoT. Ze gebruiken hun bakken met min of meer dezelfde doel in hun achterhoofd :)

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 03-05-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:56
Een top tijdstip om te posten BalusC, maar het ziet er erg netjes uit. Dan nog een paar SCSI schijven eraan hangen, in RAID is natuurlijk nog mooier :P.

Maar Iwill, ik ken het merk totaal niet, of ben ik gewoon n00b in dat soort zaken :?.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 17:24
offtopic:
Wat heb jij een vet relaxte nette werkplek zo :)
en dan ook nog is zo'n bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Ik ben op dit moment ook een dual xeon aan het bouwen. Deze is niet voor mijzelf maar voor een van mijn klanten. Moet daar TS gaan verzorgen voor 10 medewerkers. Ik heb gekozen voor een supermicro bordje X5DPL-8GM. Daarbij worden geen koelers geleverd en dus heb ik de boxed versie van Intel laten komen. Wouw, met alle toebehoren bouw je zo een windturbine die 15 cm lang is. Op mijn bordje paste dat dus mooi niet. Met wat kunst en vliegwerk e.e.a. kunnen bevestigen.

Koop je supermicro kun dan ook maar beter een package mét koelers nemen en de losse proc's van intel bestellen. Qua prijs maakt dan niet uit.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:35
ZeRoXcOoL schreef op 03 May 2003 @ 00:46:
Een top tijdstip om te posten BalusC, maar het ziet er erg netjes uit. Dan nog een paar SCSI schijven eraan hangen, in RAID is natuurlijk nog mooier :P.

Maar Iwill, ik ken het merk totaal niet, of ben ik gewoon n00b in dat soort zaken :?.
Het is volgens mij niet echt bekend, in nederland :). Ze hebben een kt133A mobo gemaakt :). Maar voor de rest weet ik ook niet zo veel van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

Pfff... wat een zwaar heerschende bak zeg.... _/-\o_
Ik krijg er gewoon een strakke plasser van... :D
Ik kan de multiplier in 1x stapjes van 23x naar 12x terugbrengen.
Zijn alle Xeons standaard unlocked :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Laatst online: 27-05 15:56
Tachyon schreef op 03 mei 2003 @ 00:50:
Pfff... wat een zwaar heerschende bak zeg.... _/-\o_
Ik krijg er gewoon een strakke plasser van... :D

[...]

Zijn alle Xeons standaard unlocked :?
Denk ik niet, aangezien Intel ze zelf 'onoverklokbaar' noemt...

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Naar beneden unlocked, ja :) Maar (stiekem toch helaas) niet naar boven ..

Wat betreft Iwill als merk: het is inderdaad onbekend in Nederland, maar in The States is het vrij populair. Check bijvoorbeeld de forums van 2cpu.com: http://forums.2cpu.com/showthread.php?threadid=29535 ;)

[ Voor 60% gewijzigd door BalusC op 03-05-2003 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ten eerste, lol dat je dit topic _precies_ om 12 uur gepost heb. Ten 2e vermoed ik dat deze bak je echt _klauwen_ met geld gekost moet hebben. Die parhelia alleen al 400 euro, Xeons voor 1500 euro, zit ik al op 1900 euro. Met al krijg je van mij dus een vette O..M...G..., met nadruk op de tussenpauzes door de "..." :o

En om deze post toch nog nuttig te houden; komen er nog 3dmarks ? :Y)
En hoe zit het met een }:O we willen je wel hebben in ons team hoor >:)
* Glashelder vraagt zich af of je enigsinds gesponserd bent

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 20:50

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Yep, ook een PROUD and PLEASED owner hiero

specs; Dual P4 Xeon 2,2GHz + 1024MB RDRAM + Acc.

Iwill DP400-N Dual XEON (LAN & AC'97 onboard)
2x Intel Xeon Prestonia HT 2,2GHz/512KB
4x Samsung RDRAM ECC 256MB PC800
Antec SX840EC (Workstation Tower)
NMB 430Watt WTX PSU
2x Antec 80mm Smart Fan
(1 jaar geleden 2e hands gekocht voor 2000 Euro)

Hercules 3D Prophet All-In-Wonder 8500 DV op Eizo F980 21" en S-Video doorgelust naar Sony 28FX66 Breedbeeld
Sis 8MB PCI op 9" servermonitor
Audigy Gamer op Creative Labs Inspire 5.1 5300 en op stereotoren voor DVD op TV
Samsung 1,44 MB Floppy-drive
Aopen 16x48 DVD-ROM
Aopen 12x32 CD-RW
Promise Fasttrack 100TX2 met daarop volgende disk config
1x 60GB Maxtor
1x120GB WD
2x 80GB WD RAID-0
1x 40 Gb op IDE1
en 1 infrarood dingetje op MOBO geprikt voor GSM/PDA

Heb deze comp nu bijna een jaar in gebruik en wil niks anders meer, dankzij de ruime capaciteit is er bijna niks wat je niet kunt doen.
Ik ben een echte multitasker, wil alles tegelijk, Inet, mail, TV kijken, video opnemen, video bewerken, branden, downloaden en daarbovenop spelen met diverse OS-en in VMWare en dat kan allemaal tegelijk zonder dat de PC een krimp geeft.
Het gaat maar door, hoe zwaar je het ook belast en daar hou ik van, ik wil niet moeten wachten op de ene bewerking voor ik de andere kan uitvoeren.
En toen ik deze dan ook kon kopen voor een schappelijke prijs heb ik niet getwijfeld, lange tijd heb ik me beholpen met diverse eenvoudige pc's (vaak meerdere tegelijk) en vond het nu tijd worden om alles-in-een te bakken.
Dus alle overige PC's de deur uitgedaan en de verschillende functies en OS-en in VMWare gepropt en dus is mijn bureau nu mooi opgeruimd en scheelt het in stroom/herrie/warmte!

Aanrader voor iedereen die een paar FPS durft te offeren voor ultiem gebruikerscomfort, en natuurlijk voor de geek-factor!

(Eeh, apropos OC-en? Kijk hier eens http://www.tevox.de/schepp/
deze is afgeleid van http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=19645 (als je durf hebt) en http://forums.2cpu.com met een excellent forum, nog een leuke link naar dual xeons vind je op tweakers zelf [rml][ CM] Tribal Mod Chieftec Case[/rml]

Maw; als je de cash hebt? zeker doen, jaren plezier van!

[ Voor 3% gewijzigd door bennovb op 03-05-2003 01:39 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
B3NN0 schreef op 03 May 2003 @ 01:22:
Het gaat maar door, hoe zwaar je het ook belast en daar hou ik van, ik wil niet moeten wachten op de ene bewerking voor ik de andere kan uitvoeren.
Ik begrijp je volkomen :)
(Eeh, apropos OC-en kijk hier eens http://www.tevox.de/schepp/
deze is afgeleid van http://www.2cpu.com met een excellent forum, nog een leuke link naar dual xeons vind je op tweakers zelf [rml][ CM] Tribal Mod Chieftec Case[/rml]
Die OC mod ken ik; maar dat geldt alleen voor de Xeon@400. Ik had in het begin ook zitten twijfelen of ik Dual Xeon 2,4GHz op die manier zou modden naar 3,2GHz of gewoon een Xeon@533 te nemen. Het risico was me net te groot en ik kon de 3GHz Xeons via-via voor een leuke prijs krijgen. Dus .. :Y)

Oh ja: Alpha Beyonder en zijn Tribal mod ken ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82895

Adem in... Adem uit... Oke. Damn ik verget bijna te ademen toen ik dit zag. Ten eerste, er mooie foto's, en erg mooie beginpost. :) Je hebt zo te zien niet een beetje geld ge-investeerd, maar genoeg om heel Afrika voor een jaar te voeden. :+

Beetje zonde van de videokaart, ik had (als 24/7 gamer) toch een andere gekozen, zelfs als ik dat niet was. Maar het is echter een prima werkstationnetje voor de fanatieke-veel-onnodige-programma's-tegelijkdraair (no offence) ;)

Suc6 ermee, maar ik denk niet dat het langer dan een jaar of 2 meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb
  • Laatst online: 22-05 20:50

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Trouwens... BalusC, nog gefeliciteerd, hier ga je veel plezier aan beleven, ongeacht wat anderen zeggen!
De prijs, tsja, goedkoop is het niet, maar dan heb je wel een vette bak.
In mijn geval heb ik 3 andere pc's de deur uitgedaan en vervangen door deze ene.
Met een beetje hulp van "Vraag & Aanbod", "Marktplaats.nl" ea. heb ik voor relatief weinig toch aardig wat bij elkaar weten te sprokkelen.

In eerste instantie wilde ik een Iwill DVD266U-RN met daarop 2x Intel PIII-S@1400, maar na een tijdje twijfelen heb ik daarvan afgezien.
Na het lezen van horrorverhalen hierover op 2cpu.com ivm. geheugen en Nic etc. heb ik het maar niet gedaan.
Dual XEON met RDRAM klonk als veels te duur maar zoals jij had ik ook een beetje mazzel met aanschaf, ik heb via de CEO van www.hardwareanalysis.com een barebone testsysteem (inc. mobo+2 proc en 512 MB) en later de Raid-controller met 2 disks voor een leuke prijs kunnen kopen wat ik verder zelf opgetuigd heb.
En absoluut geen spijt, hier heb ik de komende 2 a 3 jaar nog genoeg aan.
Wat ook wel weer jammer is, als alles eenmaal opgetuigd is heb je niks meer om te knutselen, dus heb ik er tijdelijk even 2 shuttles bij gezet om mee te spelen ;-)
Zeker weten dat de volgende ook weer dual wordt!

[ Voor 3% gewijzigd door bennovb op 03-05-2003 02:16 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

Niet slecht :Y)
Lekker systeempje man! :9

Hoe groot is die tafel trouwens...? Volgens mij heb je die zelf gemaakt ofzo :) Denk ik niet meer, heb foto's in je profiel gezien :)

Maar over het systeem... tsja, nu weet ik weer waarom ik met een boek php voor me zit, in plaats van op bed, uit te rusten van een dag in de supermarkt werken :+

9000 punten in 3Dmarks2001? Valt nog tegen :P

Voor degenen die ook zoiets willen aanschaffen, heb ik er maar even pricewatch linkjes van gemaakt ;)
Systeemkast --> € 368,-
Blauwe CCFL fans --> € 18,-
Blauwe Case-light --> € 15,-
Vantec 520W Stealth voeding --> € 199,-
• Het moederbord ontbreekt helaas in de pricewatch.
Intel Xeon 3,06 Ghz --> € 778,-
512MB PC2100 Corsair geheugen --> € 68,-
Matrox 128 MB 512GPU --> € 375,-
Samsung Synchmaster 171P --> € 717,-
Windows XP Prof. --> € 109,-

Alle prijzen zijn inclusief BTW en per stuk!

[ Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 03-05-2003 02:56 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 22:12
Waarom heb je geen PC2700 of 3200 gekocht, en dan evt de multiplier van de Xeons naar beneden gegooit en de fsb omhoog?

Of ben ik nou krom aan het denken en kan de fsb niet verhoogt worden met dat mobo?

Verder erg mooi systeem _/-\o_ , ik kan er alleen van dromen ;(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19-12-2023
ShotGun schreef op 03 May 2003 @ 02:50:
Waarom heb je geen PC2700 of 3200 gekocht, en dan evt de multiplier van de Xeons naar beneden gegooit en de fsb omhoog?

Of ben ik nou krom aan het denken en kan de fsb niet verhoogt worden met dat mobo?
BalusC had dat geheugen al in zijn vorige pc en om nou ff 4 512MB DDR ECC plankjes te vervangen...

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Denk ik net een snelle pc gekocht te hebben afgelopen zaterdag ... Nevermind :P

Wat een mega bak van een pc. Een geweldige workstation zonder twijfels.
BalusC ik mag aan nemen dat jij een brander heb. Ik heb nog wel eens het probleem dat zelfs dit leuke systeem van me (zie sig.) aanzienlijk traag loopt tijdens het branden van een cd.
Hoe is dat met jou pc? Was dat met je oude dual bak al geen punt, door het dual gebeuren, of maakt deze Dual Xeon met HT, zeg maar 4 proc dat je niet eens merk dat je iets brand en mogelijk te gelijkertijd op je harddisk kopieerd van een andere ide cd-rom speler?

Ik wil jou praktijk oordeel wel eens weten, want al die load-off-crap van mensen die dit allemaal moeten weten geloof ik niet direct (zeker niet als hun eigen pc een low-end casio is).

Ow en over het merk Iwill, ik ken het eigenlijk alleen maar van de server markt en in Europa is het niet zo groot als in de States, maar het is geen kleine speler. In de servers die OEM's maken zitten vaak Iwill moederborden in. :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Dat is geen PC meer man... Da's zo ongeveer een Cray SV2.

Mijn volgende PC wordt zeker een dual config, maar zeker niet zoiets. Dit is een systeem van bijna 4500 euro, als ik die bovenstaande pricewatch links optel. Zelfs ALS ik het kon betalen op dit moment, zou ik bang zijn zo'n bedrag aan een computer uit te geven.

Ik vraag me niet af of je dit allemaal gebruikt, want je zult er zeer zeker wel een toepassing (of meerdere) voor hebben, anders had je wel met minder uitgekund. Hetgeen ik me wel afvraag is het volgende:

Wat vindt je vriendin/vrouw hiervan?! :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 03-05-2003 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:10

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Durondude's overclocks en A.P.Versteegs casemods zijn super, maar hier kun je me echt voor uit bed halen :9~. Voor mij als Cinema4D gebruiker is dit het absolute summum. Doe eens Cinebench2003 geheid dat je aan kop staat :).

Een vraagje trouwens:

De HT in de Xeons is toch anders als dat van de P4 3.06 en 800mhz fsb versies? De desktop HT zou nieuwer/beter/sneller zijn. Hoe zit dat met deze Xeons 3.06? Hebben die standaard Xeon HT of desktop HT?

woei, op dit tijdstip 3posts in 3min.

[ Voor 5% gewijzigd door handige_harrie op 03-05-2003 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 27-05 22:12
RAILGUNNER schreef op 03 May 2003 @ 02:54:
[...]

BalusC had dat geheugen al in zijn vorige pc en om nou ff 4 512MB DDR ECC plankjes te vervangen...
Ach, als je 2 Xeons 3Ghz kunt betalen, kun je daar toch ook wel wat fatsoelijk geheugen bij regelen lijkt me :).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 13:38

GigaTexel_BE

AMD MP²

congrats met je systeem :)

als dual amd mp eigenaar begrijp ik je keuze voor dual volledig :p
once a dual, never a single :)

ik vind het eigenlijk wel wat jammer dat je geen grote case hebt zoals ik (yeong yang maxi cube) want het lijkt me dat je rechts onderdaan toch wat moet friemelen :) en dat haaaat ik zo hard :p

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
ShotGun schreef op 03 May 2003 @ 02:50:

De FSB kan niet omhooggeschroefd worden.
RAILGUNNER schreef op 03 May 2003 @ 02:54:
Nope, het geheugen is nieuw gekocht. Mijn BP6 was voorzien van 3 x 256MB SDR. Ik kan natuurlijk ook voor PC2700/PC3200 gaan, maar daar heb je wel weinig aan als je het op PC2100 laat draaien .. ;)
VisionMaster schreef op 03 May 2003 @ 03:20:
Ik heb nog wel eens het probleem dat zelfs dit leuke systeem van me (zie sig.) aanzienlijk traag loopt tijdens het branden van een cd.
Hoe is dat met jou pc? Was dat met je oude dual bak al geen punt, door het dual gebeuren, of maakt deze Dual Xeon met HT, zeg maar 4 proc dat je niet eens merk dat je iets brand en mogelijk te gelijkertijd op je harddisk kopieerd van een andere ide cd-rom speler?
Het was op mijn BP6 al geen punt. Het klinkt alsof je problemen hebt met DMA en/of de hardwarematige IDE config. Check eens de OM FAQ voor meer tips :)
Anoniem: 41851 schreef op 03 May 2003 @ 03:21:
Wat vindt je vriendin/vrouw hiervan?! :P
Het boeit haar niet zozeer. Maar ze weet wel dat ik er blij mee ben ;)
handige_harrie schreef op 03 May 2003 @ 03:23:
Doe eens Cinebench2003 geheid dat je aan kop staat :).
Dat ga ik nog wel even doen :)
Een vraagje trouwens:

De HT in de Xeons is toch anders als dat van de P4 3.06 en 800mhz fsb versies? De desktop HT zou nieuwer/beter/sneller zijn. Hoe zit dat met deze Xeons 3.06? Hebben die standaard Xeon HT of desktop HT?
Er zit bij mijn weten geen verschil daarin. "Desktop HT" is volgens mij alleen door Intel zo aangeduid om aan te geven dat HT nu ook bereikbaar is voor de doorsnee consument.
GigaTexel_BE schreef op 03 May 2003 @ 09:41:
ik vind het eigenlijk wel wat jammer dat je geen grote case hebt zoals ik (yeong yang maxi cube) want het lijkt me dat je rechts onderdaan toch wat moet friemelen :) en dat haaaat ik zo hard :p
Ja .. Die IDE kabels waren een crime :/
Met SCSI zal dat opgelost worden :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 03-05-2003 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 13:16
BalusC, gezien het feit dat je je geheugentimings aan kan passen betekent dit dan dat je toch vast zit aan PC2100 :?
Verder zoals ik ook al in je gallery heb gemeld, een gaaf systeem en zeker voor mij een van de redenen om voor een dual processor systeem te gaan (AMD of intel hangt af van wat beide producenten gaan doen het komend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
The Undertaker schreef op 03 May 2003 @ 10:01:
BalusC, gezien het feit dat je je geheugentimings aan kan passen betekent dit dan dat je toch vast zit aan PC2100 :?
Neehoor, ik had ook PC2700 kunnen gebruiken, maar ik had er 100% vertrouwen in dat een Corsair PC2100 reepje makkelijk op de strakste timings kan draaien :) (CAS1,5 daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ben je er al over uit of je een hardware raid kaart gaat kopen, of gewoon software gaat draaien?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Laatst online: 09:49
Software raid in zo'n bak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10
BalusC schreef op 03 May 2003 @ 00:00:
Alhoewel, ik ben niet 100% tevreden met geheugen benchmarks...
Hoezo niet? Ziet er volgens mij prima uit :)

En mensen, dit is _geen_ patstopic o.i.d., ik heb zelf bij BalusC er een beetje op aangedrongen zo'n topic te starten. Naast dat het uitermate l33te hardware is, is het ook nog eens vrij uniek; dual Xeon's 3.06 zijn nou niet bepaald gemeengoed, vandaar, dat maakt het best interessant vind ik :) Dus graag posts met alleen zinnen als "Wow, wat een spul!" en "Wat kost dat??" e.d. vermijden ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
gladiool schreef op 03 May 2003 @ 10:38:
Ben je er al over uit of je een hardware raid kaart gaat kopen, of gewoon software gaat draaien?
Eerst begin ik met OS-based Software RAID (WinXP) en zal ik wat experimenteren met SW RAID0 en SW RAID5 (mbv een hack in bepaalde DLL's, check Femme's review op de FP). Later neem ik daar óf een Quad-channel U160 RAID surfplank óf een Dual Channel U320 RAID kaartje erbij. Ik heb louter goede ervaringen met SW RAID; ik zal dan ook alleen zo'n HW/Firmware RAID kaart nemen, zodat het OS er ook profijt van kan hebben (je kunt helaas niet booten van een OS-based SW RAID partitie en/of de OS itself erop zetten).
Cereal schreef op 03 May 2003 @ 10:39:
Software raid in zo'n bak :X
Don't underestimate the power of SW RAID.
Al helemaal niet met behulp van zoveel power van deze bak ;)
Abbadon schreef op 03 May 2003 @ 10:45:
Hoezo niet? Ziet er volgens mij prima uit :)
Ik zie weinig terug van het Dual Channel gebeuren. In theorie moet die zo'n 4,2GB/s kunnen verstouwen en daar zit ik dan met nét geen 3GB/s. Als het hooguit 20% minder was, oké, maar dit is zo'n 30% minder. Ook al zie ik in de 2cpu.com forums vergelijkbare scores terug, toch ben ik van mening dat de bandbreedte efficiëntie beter kan, zoals bij het desktopbroertje, de E7205, het geval is. Deze haalt by default zo'n 3,3GB/s en dat is pas een mooie waarde :) Of de geheugenpijp/northbridge moet het te verduren hebben door de gedeelde AGTL bus van de Xeon's :?

En ik heb zojuist even Cinebench 2003 gedraaid.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
CINEBENCH 2003 v1

Tester           : BalusC

Processor        : Iwill DP533-S E7505 Dual Xeon 3GHz
MHz              : 3066
Number of CPUs   : 4
Operating System : Windows XP Pro

Graphics Card    : Matrox Parhelia 128MB
Resolution       : 1280x1024
Color Depth      : 32bit

Rendering (Single   CPU): 308 CB-CPU 
Rendering (Multiple CPU): 656 CB-CPU 

Multiprocessor Speedup: 2.13

Shading (CINEMA 4D)                : 315 CB-GFX 
Shading (OpenGL Software Lighting) : 1162 CB-GFX 
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1612 CB-GFX 

OpenGL Speedup: 5.12

Maar ik kan nergens duidelijke referentiescores terugvinden. Hier staan wat Cinebench 2003 resultaten van Dual Athlon/Opteron/Xeon, maar de scores komen helemaal niet overeen; het lijken mij andere waarden .. Ik heb nog niet uitgezocht waar ze dit vandaan halen.

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 04-05-2003 01:25 . Reden: nieuwe scores :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Dat je net onder de 3GB/s blijft i.p.v. de 4.2GB/s ligt volgens mij helemaal aan de gedeelde FSB (beide Xeon's zitten elkaar een beetje in de weg als ze beiden flank speed aan de bus trekken). Doe eens voor de grap zo'n test met één cpu. Nu hoef je er niet gelijk eentje uit te halen maar met Sandra kun je ook de SMP functionaliteit onder de Memory Bandwith test uitschakelen via Module Options (vink Enable Multi-Threaded en Enable SMT/Hyper-Threading eens uit), hoewel Sandra geeft het wel een leuke indicatie.
Ik heb het ook eens gedaan met mijn dual bak en kreeg een lagere uitkomst maar in jouw geval voorspel ik juist een hógere uitkomst (proberen! ben benieuwd! :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Toch ff een repley schrijven (kan het niet laten als rechtgeaarde nerd + kwijler in dit geval ;) )

Je zou voor de lol eens moeten kijken of je het filmpje van het treinproject opnieuw kan renderen en kijken hoe lang je er over doet :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Abbadon schreef op 03 May 2003 @ 11:30:
Dat je net onder de 3GB/s blijft i.p.v. de 4.2GB/s ligt volgens mij helemaal aan de gedeelde FSB (beide Xeon's zitten elkaar een beetje in de weg als ze beiden flank speed aan de bus trekken). Doe eens voor de grap zo'n test met één cpu. Nu hoef je er niet gelijk eentje uit te halen maar met Sandra kun je ook de SMP functionaliteit onder de Memory Bandwith test uitschakelen via Module Options (vink Enable Multi-Threaded en Enable SMT/Hyper-Threading eens uit), hoewel Sandra geeft het wel een leuke indicatie.
Ik heb het ook eens gedaan met mijn dual bak en kreeg een lagere uitkomst maar in jouw geval voorspel ik juist een hógere uitkomst (proberen! ben benieuwd! :+ )
Inderdaad! 3,3GB/s met SMP/SMT uitgeschakeld :) Hier een screenshotje:
Memory Bandwidth benchmark op 2-2-2-5 (agressive) zonder ECC, met HT, op single CPU

* BalusC is tevreden

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 25-08-2003 22:34 . Reden: link fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

helehoop Cinebench resultaten gezipped zet ze in de map cb_results van cinebench.
In de rendertest ben je de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

:9~ :9~

Maar wat doe je nou allemaal met dit systeem?? Alleen maar een beetje gotten met 20 vensters of ook nog zware toepassingen?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

_/-\o_ Feli BalusC ;) Lijkt me echt wel dat jij hier de komende 3 jaar mee toe kan bwhehe 8)7. Zoals het aloude gezegde gaat: 't kost wat, maar dan heb je ook wat ;)

Ik mag dat wel, geen compromissen maken en gewoon voor het beste gaan dat er is :P
Repeat schreef op 03 mei 2003 @ 12:46:
Maar wat doe je nou allemaal met dit systeem?? Alleen maar een beetje gotten met 20 vensters of ook nog zware toepassingen?
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zoveel processing power en geheugen, dat kan je natuurlijk niet verloren laten gaan. De enige zware apps die bij mij (als multimediavogel :P) in me opkomen, zijn digitale videobewerking, 3D, en dergelijke. Of anders iets als zware databeesten ofzo, maar daar doe jij volgens mij niet aan? Dus idd, wat doe je met al die rauwe power?

edit: ohja, ik heb meelij met de voeding die dit allemaal van prik moet voorzien ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 03-05-2003 14:16 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ReemF schreef op 03 May 2003 @ 14:00:

*knip*

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Zoveel processing power en geheugen, dat kan je natuurlijk niet verloren laten gaan. De enige zware apps die bij mij (als multimediavogel :P) in me opkomen, zijn digitale videobewerking, 3D, en dergelijke. Of anders iets als zware databeesten ofzo, maar daar doe jij volgens mij niet aan? Dus idd, wat doe je met al die rauwe power?
Als alles gewoon soepel werkt is dat bestwel geld waard, zoals BalusC al ergens schreef, gewoon alles lekker openen en sluiten en 30 IE vensters open en dan nog soepel kunnen werken, lijkt mij al een ultiem genot, om nog maar te zwijgen als je tóch eens iets zwaars draait :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
WhizzCat schreef op 03 May 2003 @ 14:02:
[...]

Als alles gewoon soepel werkt is dat bestwel geld waard, zoals BalusC al ergens schreef, gewoon alles lekker openen en sluiten en 30 IE vensters open en dan nog soepel kunnen werken, lijkt mij al een ultiem genot, om nog maar te zwijgen als je tóch eens iets zwaars draait :)
Klopt, ik heb regelmatig dat ik veel IE vensters, Word, ACDSee, PSP 7.0 open heb staan en dan heeft mijn 2.26GHz@2.7GHz P4 met 512MB DDR333 het toch wel moeilijk, soms zo erg dat hij reboot omdat ik er zoveel uittrek. Met een Dual systeem kan dit wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

The Undertaker schreef op 03 May 2003 @ 14:09:
[...]

Klopt, ik heb regelmatig dat ik veel IE vensters, Word, ACDSee, PSP 7.0 open heb staan en dan heeft mijn 2.26GHz@2.7GHz P4 met 512MB DDR333 het toch wel moeilijk, soms zo erg dat hij reboot omdat ik er zoveel uittrek. Met een Dual systeem kan dit wel zonder problemen.
Ik geloof je meteen, maar heb het zelf toch ook maar eens geprobeerd :)
Ik heb 3ds max 5, photoshop 7, word xp, excel xp, frontpage 2000, mIRC, divx in wmp9 en 25 IE vensters open en me xp1800 gaat lekker door :?
Waarom is dat? OF moet je dan gaan zitten renderen in 3ds max, en superfilters in photoshop gaan zitten doen ofzo en dan nog proberen te internetten?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Repeat schreef op 03 mei 2003 @ 14:20:
[...]

Ik heb 3ds max 5, photoshop 7, word xp, excel xp, frontpage 2000, mIRC, divx in wmp9 en 25 IE vensters open en me xp1800 gaat lekker door :?
Waarom is dat? OF moet je dan gaan zitten renderen in 3ds max, en superfilters in photoshop gaan zitten doen ofzo en dan nog proberen te internetten?
:D

Klinkt erg bekend, 3ds max, ps 6 en premiere 6.5 had ik ooit eens tegelijk open, renderen in max, editten in ps en filmpje afspelen in premiere (uncompressed video :X ) en dat trok mijn xp1900+ toch écht niet. Daarom zou ik best een dual xeon willen, maar ja, ik denk dat je er ook naar gaat leven, ik bouw al mijn scenes in 3ds max nu eigenlijk helemaal verkeerd op etc. dus eigenlijk schiet het nog niet zoveel op (ik ben dus 1 jr. geleden van een cellie 500 naar een xp 1900+ gegaan ter vergelijking), enfin, al met al, vloeiend pc'en verdient altijd de voorkeur en hoe meer euro's je er in propt (met beleid natuurlijk :) ) hoe vloeiender het gaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 22-05 20:42

Remy

I usually get 100% accuracy

Repeat schreef op 03 mei 2003 @ 14:20:
[...]

Een venster open, dat maakt niet zoveel uit :) Er wordt alleen een hap(je) geheugen gebruikt, meer niet. Waar het om gaat is, dat een bepaald prog bewerkingen uitvoert, met data op de HDD, of in het geheugen, of allebei. Dat zorgt natuurlijk voor procload. Zeker zwaardere processen, zoals batches met meerdere filters op grote (100mb+) bestanden in PS e.d., die zorgen heus wel dat je proc het moeilijker krijgt.

Zelfs al heb je bij wijze van spreken 400 vensters open staan, als zo'n prog verder 'idle' is, dan hoeft je procload maar 4 tot 10% te zijn ipv 100 :) Alleen je geheugen loopt dan natuurlijk wel vol door al het grafische gebeuren van de GUI.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
inderdaad een vette bak, als ik $$$ had dan zou ik ook zoiets kopen ter vervanging van mijn huidige 3d-bak. Niet dat die niet snel is maar met renderen zit je altijd te wachten...plus dat een dual xeon in verhouding beter presteerd in "content creation"..

Wat ik vooral relaxed vind aan een dual is dat je tijdens het renderen ook nog andere dingen kan doen.

ik heb cinebench ook eens gedraaid als vergelijking:
Wat ik hier uit haal:

-jouw dual haalt meer profijt uit dual renderen dan die van mij, zal wel door HT komen..of ondersteund cinebench dat niet? dunno...
-de parhelia is een crap :) kaart voor 3d. Tenminste, ik zit er niet zo ver onder. Met een quadro XL of 3dlabs VP zou je pas aars schoppen. maarja parhelia is weer relaxed voor andere dingen.
-je draait 1280*1024. Dit is geen goeie verhouding en je beeld word hierdoor ook in elkaar gedrukt, ik zelf draai altijd op 1280*960. want anders worden in CAD progjes mijn cirkels elipsen...

mooie pimp post iig :)

CINEBENCH 2003 v1

Tester : gladiool

Processor : dual xp1800
MHz : 1533 * 2
Number of CPUs : 2
Operating System : w2k sp2

Graphics Card : quadro 2 pro
Resolution : <1280*1024>
Color Depth : <32 bits>

Rendering (Single CPU): 191 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU): 355 CB-CPU

Multiprocessor Speedup: 1.86

Shading (CINEMA 4D) : 200 CB-GFX
Shading (OpenGL Software Lighting) : 867 CB-GFX
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1263 CB-GFX

OpenGL Speedup: 6.32

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 03-05-2003 14:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

gladiool schreef op 03 May 2003 @ 14:40:
-jouw dual haalt meer profijt uit dual renderen dan die van mij, zal wel door HT komen..of ondersteund cinebench dat niet? dunno...
Cinema4D is juist hét pakket wat HT de moeite waard maakt:

Rendering (Single CPU): 306 CB-CPU (86.1sec)
Rendering (Multiple CPU): 361 CB-CPU (73.0 sec)

met een single P4 3.06gHz (niet van mij).

Mijn score:
CINEBENCH 2003 v1
**

Tester : handige_harrie

Processor : Intel Pentium 4 2.0A
MHz : 2000@2800
Memory :768MB PC2700
Mainboard: :Asus P4S533
Number of CPUs : 1
Operating System : Windows XP

Graphics Card : Leadtek GeForce 4 Ti4200 64MB
Resolution : 1024x768
Color Depth : 32bit

**

Rendering (Single CPU): 274 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU): --- CB-CPU

Shading (CINEMA 4D) : 269 CB-GFX
Shading (OpenGL Software Lighting) : 1296 CB-GFX
Shading (OpenGL Hardware Lighting) : 1950 CB-GFX

OpenGL Speedup: 7.25
Mijn GF4 trekt die Parhelia er dus uit in OpenGL. En vergeleken met andere systemen trek ik ook Ti4600's en Radeon9700Pro's eruit >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

handige_harrie schreef op 03 mei 2003 @ 15:09:
[...]

En vergeleken met andere systemen trek ik ook Ti4600's en Radeon9700Pro's eruit >:).
Waarom dan?? Doet ie dat ook als je precies dezelfde systemen neerzet, een met een ti4200 en een ti4600 of 9700pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
gladiool schreef op 03 May 2003 @ 14:40:
-je draait 1280*1024. Dit is geen goeie verhouding en je beeld word hierdoor ook in elkaar gedrukt, ik zelf draai altijd op 1280*960. want anders worden in CAD progjes mijn cirkels elipsen...
TFT schermen met de native 1280*1024 resolutie zijn fysiek ook aangepast op die verhouding :) (5:4 i.p.v. 4:3), dus geen verwrongen beeld maar échte ronde circels (om er maar een pleonasme tegenaan te gooien :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
owserieus? dat wist ik niet. zo leer je elke dag wat meer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Repeat schreef op 03 May 2003 @ 15:22:
Waarom dan?? Doet ie dat ook als je precies dezelfde systemen neerzet, een met een ti4200 en een ti4600 of 9700pro?
Nee, een Ti4600 in mijn systeem zou beter moeten presteren, maar een 9700Pro denk ik niet, de drivers zijn minder geschikt voor C4D en de prestaties vallen daardoor lager uit.

De meeste benckmarks in die zip zijn op niet-overgeclockte comps gedaan, de mijne is dat wel, vandaar dat mijn Ti4200 (niet geoc'ed btw) zo goed presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 27-05 11:35

SG

SG surft naar info hardewaren

Dit is wel een grote stap van BP6 naar DUAL XEON
Toen BP6 nieuw was was het all 'n hobby instap platform voor workstation
Dual Budgedline CPU

DUAL Xeon is nogal anderkoek high-end voor workstation markt segment.
Ook is het interresant dat er ook iTanium workstations komen van DEll, alleen zit je dan met het software probleem nieuwe IA64 versie's nagenoeg vereist.

De tegenhanger hiervan van toen is eigenlijk de PIII en de Xeon versies daarvan.

Mijn BP6 2*400 is vervangen door 'n Ga7DXR met TB1400B toen intel nog met Northwood moest komen.
nu pas geupgrade naar XP2400

Ben dus na de BP6 naar uniplatform gegaan maar ja BP6 was toen het nieuw was een goedkope Dual platform voor de prijs van Desktop uniCPU.

een echte vervanger hiervoor is er in mijn ogen niet echt je komt toch echt in een andere prijsklasse.

Mijn BP6 vervangde 'n K6 op super Socket 7 platform
De BP6 is daarna compleet gemaakt en de derde PC geworden. Wordt gebruikt door m'n
pa (Desktop) & broertje(Server) Dualboot gebruikt.
Dus P4T533-C | GA7-DXR | BP6 in de woonkamer op 'n rij.

Dual en Multymon spreekt mij zeer aan behalve de kosten niet dus Xeon valt er een beetje af. Maar ben wel van plan naar 'n instap (240) Workstation Opteron systeem te upgraden
Vooral als de AGP performance niet al te veel gaat tegenvallen, speel ook graag zware games.
Ben eigenlijk AMD fan dus zou eerder voor Opteron gaan.
Dus of nForce3 uniCPU of DUal AMD 8000(5151AGP)

Dit zou dan 'n kast/ATX/mobo/CPU(HSF)/mem upgrade worden.

want er zijn wat dingen nu nog niet duidelijk

1)AGP performance is nog onbekent
2)uitvoering van mobo's nog onbekent biginnen wel al op te duiken
3)DUal AMD chipset per 4dimms plaatsen dus 8dimms uitvoering voor upgrade pad.
( 4* kleine dimms om de aanschaf kosten te drukken en later er wat bij prikken 4*256MB)
4)De prijs van zo'n mobo
5) formaat mobo Dual Opteron past niet makkelijk binnen full aTX formaat

Maar dat zien we dan over twee maanden.

Die GA7DXR is ook aangesloten op tweede ingang van de monitor van het P4T533C

Dus kan multymon doen op 2 19" monitoren HM903DT & 109B

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 26-05 12:36
Mooi hoor BalusC!
Grappig om te zien ook dat mensen die eerder een Intel systeem hadden toch eigenlijk graag een Intel willen als ze upgraden. (ik zeg niet dat dit per se ook bij jou het geval was)
Abbadon gaat hierna over naar dual opteron? ;)

Heb je ooit trouwens overwogen een dual 1.8Ghz opteron systeem aan te schaffen?

[ Voor 4% gewijzigd door procyon op 03-05-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 09:09

Shift

[] Dual crazy []

Is er geen DDR400 ondersteuning in deze mobo ? Of zijn er andere merk xeon mobo's met DDR400 ondersteuning ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 16:50

Varienaja

Wie dit leest is gek.

BalusC schreef op 03 May 2003 @ 00:00:
Deze bak moet lang meegaan zonder dat ik al teveel hoef te upgraden - hij moet het minstens 3 jaar bij mij uithouden, zoals mijn BP6 dat ook deed :)
Achja.. ik draai ook al een jaar of 3,4 een Celeron333. Ik ben tussendoor overgegaan via 566 naar een 800MHz, maar ik zit alweer een jaar op de 333. Ik moet eerlijk zeggen dat ik *echt* werk altijd naar de server schop (VNC rulez), maar zo'n stapel IE-venstertjes+word+weetikwat kan mijn bakje ook nog steeds prima hoor. M'n PC staat op dit moment 5h54m aan, en 5h22m daarvan is idletime.

Ik denk trouwens ook aan een fatsoenlijke upgrade, want de icoontjes van sommige mensen maken m'n pc traag :D

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat ik me alleen afvraag is of de prestatie winst boven een single Xeon of single P4 3,06 met HT zo enorm is (daar heb ik geen benchmarks in een dergelijke setup gezien), zou je daar uitsluitsel over kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Shift schreef op 03 May 2003 @ 20:56:
Is er geen DDR400 ondersteuning in deze mobo ? Of zijn er andere merk xeon mobo's met DDR400 ondersteuning ?
Als je zulke vragen stelt, dan zou ik zeggen dat je je eens wat meer in de materie mag verdiepen: kijk eens welke chipsets er zijn, google een beetje, ga de mobofabrikanten af, check de mobo specs en je zult tot de conclusie komen dat er op het moment geen enkel Xeon plankje is waarop DDR400 ook daadwerkelijk op DDR400 zult draaien.

DDR400 zal in feite gewoon werken, maar het draait dan op DDR266/DDR200, afhankelijk van de gebruikte CPU(s). Pas wanneer de Xeon@800 uitkomt (Nocona, rond Q4 dit jaar), dan pas heb je volledig profijt van DDR400 icm een Dual Channel DDR chipset voor de Nocona :)

Overigens: als je DDR400 zo belangrijk vindt, dan zou ik maar eens uitkijken naar een echt overclockersbord voor de P4/Athlon ;)
G33rt schreef op 03 May 2003 @ 22:32:
Wat ik me alleen afvraag is of de prestatie winst boven een single Xeon of single P4 3,06 met HT zo enorm is (daar heb ik geen benchmarks in een dergelijke setup gezien), zou je daar uitsluitsel over kunnen geven?
Hier heb je wat Sandra benchmarks met SMP uitgeschakeld
CPU Arithmetric benchmark met HT (ALU 10992 MIPS - FPU/iSSE2 3558/8006 MFLOPS)
CPU Multimedia benchmark met HT (iSSE2 24279 it/s - FP iSSE2 29240 it/s)

Ter referentie heb je hier benchmarks met SMP ingeschakeld
CPU Arithmetric benchmark met HT (ALU 18817 MIPS - FPU/iSSE2 5337/11078 MFLOPS)
CPU Multimedia benchmark met HT (iSSE2 28751 it/s - FP iSSE2 42575 it/s)

Maar de benchmarks zeggen natuurlijk niet zoveel; er is nog het gevoelsfactor welke niet meetbaar is. Het is vast al erg vaak gezegd: een Dual CPU bak zal in het prille begin ongeveer net zo snel zijn als een Single CPU systeem, maar wanneer je door en door gaat, dan zal een Dual bak veel langer stand houden dan een Single bak :) Dat is dan best wel relaxt werken :Y)

[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 25-08-2003 22:35 . Reden: links fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
BalusC schreef op 04 May 2003 @ 01:49:
[...]
Pas wanneer de Xeon@800 uitkomt (Nocona, rond Q4 dit jaar), dan pas heb je volledig profijt van.......
Gaan ze dan toch gelijk over op de 800FSB ipv de 667FSB :? Voor zover ik weet heeft de Nonoca core een FSB van 667MHz en niet van 800MHz :/

[ Voor 14% gewijzigd door Underground75 op 04-05-2003 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
The Undertaker schreef op 04 May 2003 @ 09:01:
[...]

Gaan ze dan toch gelijk over op de 800FSB ipv de 667FSB :? Voor zover ik weet heeft de Nonoca core een FSB van 667MHz en niet van 800MHz :/
bij de P4 gaan ze in ieder geval wel over de 667 heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Volgens de laatste roadmap heeft de Nocona inderdaad een FSB van 667MHz. Maar van de P4 werd ook verwacht (check ook gerelateerde nieuwspostings) dat ze de stap van 667MHz zouden maken, echter deze werd overgeslagen. Omdat de P4 en de P4 Xeon qua bussnelheid altijd al naast elkaar bleven; zou ik me echt niet verbazen als de eerste Nocona uiteindelijk op 800MHz uitkomt :)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 04-05-2003 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
BalusC schreef op 04 mei 2003 @ 10:13:
Volgens de laatste roadmap heeft de Nocona inderdaad een FSB van 667MHz. Maar van de P4 werd ook verwacht (check ook gerelateerde nieuwspostings) dat ze de stap van 667MHz zouden maken, echter deze werd overgeslagen. Omdat de P4 en de P4 Xeon qua bussnelheid altijd al naast elkaar bleven; zou ik me echt niet verbazen als de eerste Nocona uiteindelijk op 800MHz uitkomt :)
Ik hoop het, dat zal wel helemaal lekker lopen en ik denk dat ze AMD ermee voor blijven (de eeuwige concurentiestrijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Laatst online: 25-05 22:55
"Sinds de Parhelia merkte ik t.o.v. de GF2MX vooral verschil in de tekstscherpte aan de ca. 5cm dikke rand geheel links en rechts. Ten opzichte van de Riva128 waren de kleuren heel wat strakker en de algemene scherpte nam toe, maar dit kan ook gewoon aan de leeftijd van de V330 liggen :) "

Daar staat matrox bekend om :)

Maar goed, ik ben ook een dual xeon bezitter (dual pentium 3 xeon, 256 kb cache p/stuk). Ze draaien standaard op 866 mhz. Supermicro moederboard en winxp prof. als OS.

Mijn broertje heeft een dual pentium 3 800 mhz op ong. 916 mhz draaien (ook 256 kb cache dus) en dan nog loopt mijn dualbak hem er op alle fronten (makkelijk) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Laatst online: 26-05 15:08
jwpmzijl schreef op 03 May 2003 @ 00:49:
Ik ben op dit moment ook een dual xeon aan het bouwen. Deze is niet voor mijzelf maar voor een van mijn klanten. Moet daar TS gaan verzorgen voor 10 medewerkers. Ik heb gekozen voor een supermicro bordje X5DPL-8GM. Daarbij worden geen koelers geleverd en dus heb ik de boxed versie van Intel laten komen. Wouw, met alle toebehoren bouw je zo een windturbine die 15 cm lang is. Op mijn bordje paste dat dus mooi niet. Met wat kunst en vliegwerk e.e.a. kunnen bevestigen.

Koop je supermicro kun dan ook maar beter een package mét koelers nemen en de losse proc's van intel bestellen. Qua prijs maakt dan niet uit.
Wat je nog beter kan doen is een Supermicro Barebone kopen.
Is makelijker te bouwen, en je krijgt de juiste koelers erbij.
OF ze vertellen welke je nodig heb.

Deze leek mij wel leuk als bijzet tafeltje.

Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com/images/Imag_Prod/SUPER_SVR8000/SUPER8000.jpg

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

G33rt schreef op 03 May 2003 @ 22:32:
Dan heb je hier even overheen gekeken
CINEBENCH 2003 v1
Tester : BalusC
Rendering (Single CPU): 308 CB-CPU
Rendering (Multiple CPU): 656 CB-CPU

Multiprocessor Speedup: 2.13
Single cpu is 1CPU zonder HT, Multiple CPU is 2CPU's mét HT. Vandaar dat de speedup > 2.0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zal ook eens een paar benches gaan draaien op mijn PC als hij uit de productie omgeving is :)

Specs:

Asus PR-DLS
Dual Xeon 2.8Ghz 533Mhz FSB
4GB Registered ECC geheugen
4 x 10.000rpm U320 SCSI op een Mylex AcceleRAID 170 met 64MB cache in RAID 0 :9
2 gigabit ethernet kaarten
Enlight 8950 19" Rackmount case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14976

Mijn spullen komen waarschijnlijk morgen binnen. :)
1x tyan tiger i7505 (Serial ata + raid + gigabit lan) €423,45
2x intel xeon 2,4 533 €255 de stuk
2x noname 512 reepen ddr op cas2 €77 per stuk.

Dus rond de €1100 voor een upgrade naar een dual xeon :)

Kan niet w8en op de spullen. De rest van de pc draait nu op een dual P3 1GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar waarom geen 2.6 of 2.8GHz, scheelt zo veel geld en weinig prestatie. Maar ja, als je echt het snelste wilt en het kan betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 06:59
Aikon schreef op 06 May 2003 @ 12:09:
Maar waarom geen 2.6 of 2.8GHz, scheelt zo veel geld en weinig prestatie. Maar ja, als je echt het snelste wilt en het kan betalen :)
die hebben geen HT
allen de 3ghz heeft HT atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Dat geldt alleen voor de P4 .. Alle P4 Xeons behalve de Foster zijn voorzien van HT :)
Zie ook Technische PMG FAQ > CPU overzicht B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
BalusC schreef op 04 mei 2003 @ 10:13:
De Nocona krijgt dus een 800Mhz fsb omdat ie op Prescott gebaseerd is. Dat zegt THG te weten te zijn gekomen op de IDF in Berlijn. Een quote uit het t.net artikel over het artikel van THG
Uiteraard wordt er op een beurs van Intel aandacht besteed aan desktop-processors. Ook hier is er weinig nieuws te ontdekken. De Xeon 'Nocona' zal de huidige Xeon moeten gaan aflossen. Belangrijkste vernieuwing is de productie op 90nm, waarmee het de eerste server-CPU is die geproduceerd zal worden met deze techniek. Ook het L2-cache van deze processor is uitgebreid ten opzichte van zijn voorganger met 512KB, waarmeet het totale cache-geheugen van deze CPU op 1MB komt. De Pentium 4 Prescott-core is de basis waarop de nieuwe Xeon is gebaseerd. De Prescott kunnen we, zoals de meeste inmiddels wel zullen weten, dit najaar verwachten. Dit zal de eerste processor zijn die op 90nm zal worden geproduceerd. Verdere vernieuwingen zijn 13 nieuwe instructies, 1MB L2-cache en een 800MHz FSB.
800Mhz voor zowel de nieuwe P4 (Prescott) als de nieuwe Xeon (Nocona, Prescott-based). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37139

Ik heb ook recent een Dual Xeon systeem aangeschaft, gebruik het voor allerlei toepassingen maar voornamelijk voor audio bewerking (daar gaat meeste processor kracht in zitten :)).

Specs:
Vantec 520watt PSU
Intel Vero Beach moederbord
2 x Intel Xeon 2,66GHz, 533FSB
2 x Kingston 512MB DDR ECC-R ram
1 x Creative Ti 4800 grafische kaart

Verder heb ik de rest gehouden, 3 harde schijven op een Promise ATA133 controller en 4 CD stations waarvan 1 CD brander en 1 DVD brander.

Het draaide tot nu toe erg slecht (vastlopers) maar dat kwam omdat ik een Ati graische kaart vna Sapphire had die wat problemen gaf. Ik heb hem vandaag omgewisseld voor bovenstaande Nvidia kaart en sindsdien draait het perfect :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 37139 op 06-05-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

BalusC, vraagje, ik zag pas op tweakers dat er een 1MB cache Xeon op komst is, deze moet toch ook werken op de Iwill DP533-S, volgens mij is er geen andere chipset nodig voor een grotere cache. weet jij daar iets van af ?

nieuws: Informatie aanstaande prijswijzigingen Intel Xeon processors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 27-05 11:35

SG

SG surft naar info hardewaren

Aangezien het niet zoveel uitmaakt voor Tbred en Barton hoeft er geen verschil te zijn alleen iNtel wil graag produkt onderscheid maken
Socket 603/604
Maar das meer Tussen Xeon(DP) & Xeon MP als ze een L3 erbij hebben.

Ik zou de Compablitiet list van je mobomaker support site in de gaten houden daar zal deze vraag de komende tijd officieel beantwordt worden.

Maar aangezien deze CPU nieuw is of nog moet komen zal die lijst nog niet bijgewerkt zijn.

Ik denk dat het gewoon één extra cache variant is dus Xeon DP en verwacht dus dat ie wel past en geschikt is. Eventueel met Bios update.

Het is géén XeonMP

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik gok ook dat 'ie gewoon gaat werken :) 1) omdat het hele L2 cache gebeuren zich binnen de cpu afspeelt waardoor het bord er weinig mee van doen heeft (zelfs een P4-Mobile werkt op een desktopbord) 2) omdat men in deze markt (OEM's die servers/workstations bouwen en verkopen op basis v.d. Xeon's) niet om continu nieuwe chipsets staat te springen i.v.m. validering (dat gaat daar een stapje verder dan bij desktop dozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Inderdaad dikke kans dat het gewoon gaat werken :)
SuperG schreef op 07 May 2003 @ 20:17:
Aangezien het niet zoveel uitmaakt voor Tbred en Barton hoeft er geen verschil te zijn alleen iNtel wil graag produkt onderscheid maken
Socket 603/604
Maar das meer Tussen Xeon(DP) & Xeon MP als ze een L3 erbij hebben.
Ik vat je niet helemaal .. Het komt nu over alsof je meent dat Socket603 voor de Xeon DP en Socket604 voor de Xeon MP is. Da's niet helemaal waar. De Socket603 is voor de 400MHz FSB variant van de Xeon en de Socket604 is voor de 533MHz variant. Je kunt dus geen 533MHz FSB Xeon op een Socket603 mobo doen, maar op een Socket604 mobo kun je de beide varianten gebruiken :)

Tot zover zijn Foster/Gallatin/Prestonia allemaal Socket603 en de Prestonia-B Socket604.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Hmm, da's mooi, ik had al vermoeden dat het zal werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05 17:20

Thorne

Forrester

Ik zit al een tijdje te twijfelen om ook maar een dual-Xeon te gaan kopen. Ik ben sinds de beruchte BP6 al dual-addict®. Tot voor kort had ik een Dual P3-1400 en een Dual P3-1266 systeem. Ik heb ze allebij een beetje kapotgemaakt (door échte domme fouten, koelpasta in de sockets gekregen -> 3 procs opgeblazen!)

Nu heb ik dus een single P3-1400 systeem en ik mis écht die 2e proc (diegene die het niet geloven/willen weten hebben vaak nooit dual gehad).

Dankzij dit topic komt de keuze in ieder geval dichter bij de Dual Xeon te liggen. Zelf ben ik wel in voor een heel simpel bordje van Tyan:

http://www.tyan.com/products/html/tigeri7505.html

Voor ruwweg 350,- euro te krijgen en gewoon een heel simpel en degelijk moederbord.

Enige waar ik mee zit is of mijn Aopen voeding de juiste connectoren heeft om dit bord van prik te voorzien.

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
In de manual van dat bord staat precies wat je nodig hebt. Als jouw Aopen PSU een beetje modern is heb je geen probleem met de connectors :) (20pins ATX, zo'n vierkante 4pins 12V geval en nog een 4pins Molex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
  • Laatst online: 25-05 15:14
Ben ook al een maandje of 4 de trotse eigenaar van dit dual-xeon systeem :

Supermicro X5DA8
Intel Xeon 2.4 Ghz * 2
512 Mb regg/ECC * 2
Matrox Pharhelia 128
Terratec DMX 6Fire 24/96
Matrox RT.X10
Hauppauge PVR
3Ware 7500-8
Maxtor 120Gb/7200rpm * 5 (RAID5)
HP300i DVD burner
Supermicro PSU 420W
Coolermaster ATC-S310

Wil binnenkort gaan upgraden naar de 3.06Ghz en dan een X5DAE bordje kopen en daar een tweede Xeon mee bouwen. Heb me net een Enermax EG851AX-VH (W) FM besteld die 660W output geeft! Verder wil ik het geheel gaan onderbrengen in een Lian-Li Pc78. Ben ook nog aan het twijfelen tussen de U320 Raid controllers van IPC-vortex en Mylex/LSI-Logic, want daar komen 4 cheetah 15k.3 18gb disken in RAID10 op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goshimaplonker298
  • Laatst online: 03-05 11:45

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

Voor de Luie mensen onder ons.

Moederborden met Intel E7505 chipset

Abit
WI-2P + SCSI - E-ATX

Asus
PP-DLW - ATX

Intel
SE7505VB2 + SATA RAID - E-ATX

Iwill
DP533 - E-ATX
DP533-S + SCSI - E-ATX
DPL533
DPI533 - ATX
DPI533 + SATA RAID - ATX

MSI
E7505 Master-LS2 + SCSI - E-ATX

Rioworks
PDPEA - ATX

Supermicro
X5DAE - E-ATX
X5DA8 + SCSI - E-ATX
X5DAL-G - ATX
X5DAL-TG2 - ATX

Tyan
Thunder i7505 - E-ATX
Thunder i7505 + SCSI - E-ATX
Tiger i7505 - ATX
Tiger i7505 + SATA RAID - ATX

Weet iemand er misschien nog meer moederborden met de E7505 Chipset.
of andere chipsets die ook Dual Xeon ondersteunen samen met een AGP slot en DDR geheugen

Daarnaast is er natuurlijk nog de I860 chipset maar das weer met Rimm geheugen.

edit:
extra Mobo's op de lijst gezet + ATX of E-ATX formaat

[ Voor 38% gewijzigd door Goshimaplonker298 op 14-05-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
Tyan Tiger i7505
Supermicro X5DAL-TG2
Supermicro X5DAL-G
Intel SE7505VB2 (Vero Beach)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goshimaplonker298

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

Oke, nog even een andere.

ik ben zelf bezig om ook een Dual Xeon Systeem in elkaar te zetten.

2x 2.4 GHZ Xeons ( voorlopig nog de beste prijs, misschien 2.8GHZ als intel opschiet met de prijsverlaging )

deze 2.4's dan met of een 533mhz fsb and play it safe. of gewoon 400MHZ fsb en kijken of we can get lucky als we ze op 133MHZ FSB zetten. zou je uitkomen op 3.2GHZ of als je ze op 23x zet op 3.06GHZ.

Iwill DP533-S moederbord moet alleen nog even een toko vinden die hem kan leveren.

ik volg BalusC gewoon met zijn geheugen keuze en ik gaat ook voor de 2 GB aan Corsair 512Mb reepjes

met de voeding volg ik ook gewoon BalusC. ding komt goed uit reviews.

voor de HDD's neem ik 2x een Fujitsu MAS3367 das U320 15K en 36GB.
hiernaast nog 4x een 120GB ide schijf op een aparte controller voor Rauwe GB's aan storage

ik neem 2x een Belinea 108030 monitor das 21" heb het niet zo op LCD zekers omdat de schermen die 1600x1200 kunnen draaien nog heel erg duur zijn.

voor de video kaart word het OF een Matrox Parhelia 2 monitoren en TV kunnen aansturen lijkt me wel wat. of een Nvidea Gforce 4 hier ben ik nog niet uit.

het grootste probleem wat ik nu heb is het vinden van een goede kast. ik ben helemaal weg van de kast van BalusC hij is heel mooi ( duur, maar mooi )
Alleen ik kan hier geen Waterkoeling in kwijt. niet als ik zo naar de foto's kijk.
ik heb al goede blokken gevonden voor Xeon CPU's. desnoods zelfs met peltier elementen ( Overkill ? ). ook al mooie HDD watercoolers gezien. dus dat gaat wel lukken

Aleen wat ik nu nog zoek is een Mooie kast met genoeg ruimte.
kasten zat. mooie ook. alleen het Extended ATX gooit een beetje roet in het eten.
de enige mooie kast die op de Iwill site aangeraden word voor dit moederbord is de Coolermaster ATC-110B.
je hebt wel andere kasten. Supermicro, Chieftec Dragon enz enz. alleen die kasten zijn een beetje standaard.

welke kasten hebben de andere Dual Xeon bezitters hier nu in gebruik. of wie weet er nog een mooie kast te vinden die geschikt zou zijn voor mijn doeleinden.

ik ben zelf in iedergeval ook nog heel druk aan het zoeken.

wat ik hiermee dus wil is een snel systeem te maken. maar wel eentje die je ook gewoon op je kamer kan laten staan. zonder dat je gek word van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Goshimaplonker schreef op 09 May 2003 @ 22:51:
Iwill DP533-S moederbord moet alleen nog even een toko vinden die hem kan leveren.
www.amplicon.co.uk :) Bij mij kwam de mobo na 3 werkdagen binnen en aangezien UK in EU ligt, had ik geen invoerrechten hoeven betalen :Y)

edit:
Hmm.. De mobo's staan weliswaar wel op de site, maar de prijzen staan op nul? Ook mis ik het 'buy' knopje :? Misschien over een paar dagen eens terugkijken ..
het grootste probleem wat ik nu heb is het vinden van een goede kast
Ik had zelf een drietal kasten afgewogen: de genoemde Coolermaster die ik nu zelf heb, de Lian-Li PC-65 en de Chieftec Dragon (de miditower model met een voordeurtje) :)

Omdat het oog ook wat wil, ging ik voor zilver/aluminium. De Chieftec kon uiteraard wel in de gewenste kleur gespoten worden, maar dat zag ik niet echt zitten. Deze kast viel dan ook al snel af. De schoonheid van de Coolermaster was inderdaad een erg sterk punt, ik had al snel een voorkeur voor deze kast. Omdat de CD lezer/brander en de FDD lezer allen beigekleurig waren en ze dus schril zouden afsteken bij de Lian-Li, welke geen deurtje heeft, had de Coolermaster weer een wat grotere voorsprong gekregen. Er bestaan weliswaar wel passende CD/DVD/FDD frontjes speciaal voor de Lian-Li kast, maar dat zag ik ook niet echt zitten.

Tot zover heb ik een klein nadeeltje aan de kast ondervonden. Wanneer je een Extended ATX mobo gebruikt, dan is de ruimte tussen de moederbord en de HDD's toch wel wat beperkt. Ik had de mobo tray circa 5 cm moeten uitschuiven om de IDE kabels richting floppy en de CD lezer/brander op de mobo te kunnen prikken, omdat de HDD's anders in de weg staan. Maar zo vaak zit ik niet aan de IDE config te rommelen; zo erg is het dus ook weer niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 09-05-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goshimaplonker298

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

[...]
www.amplicon.co.uk :) Bij mij kwam de mobo na 3 werkdagen binnen en aangezien UK in EU ligt, had ik geen invoerrechten hoeven betalen :Y)
Ja dat address had ik ook al van het 2cpu forum. Alleen ik blijf liever in ons kikkerlandje als dat even kan. Ik heb donderdag geinformeerd bij space-promotion.nl die zouden even prijs gaan opvragen. Dus ik hoop er snel wat van te horen.
Tot zover heb ik een klein nadeeltje aan de kast ondervonden. Wanneer je een Extended ATX mobo gebruikt, dan is de ruimte tussen de moederbord en de HDD's toch wel wat beperkt. Ik had de mobo tray circa 5 cm moeten uitschuiven om de IDE kabels richting floppy en de CD lezer/brander op de mobo te kunnen prikken, omdat de HDD's anders in de weg staan. Maar zo vaak zit ik niet aan de IDE config te rommelen; zo erg is het dus ook weer niet ;)
Dat was me ook opgevallen aan de Pics. das ook waarom ik specifiek naar iets opzoek ben wat Extended ATX aankan. heb ook al naar I-will gemailed. kijken wat die zeggen.
plus dat ik er ook nog eens WaterCooling in wil bouwen om dat ding een beetje stil te krijgen.

Alleen de 15K SCSI schijfjes zijn dan weer Counter Productive.
Maar in zo'n systeem hoort nu gewoon SCSI thuis. OS op disk 1, Swap op disk 2. beide schijven op eigen SCSI Kanaal, Blazen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
Iwill DP533 :

http://www.beverplaza.nl/shopping/catalogus/moederborden.asp

http://www.dekkerpc.nl/Mainbords.htm

bordje is niet bepaald goedkoop :-( Heb er zelf ook al eens naar gekeken, maar ben toch voor Supermicro gegaan, en heb er geen spijt van.

Wat betreft de kast heb je maar een paar keuzes, de Coolermaster ATC-S310 is behoorlijk groot en bied plaats aan een goede waterkoeling, maar heeft een beperkt aantal drives. De Lian-Li Pc78 bied plaats aan een goede waterkoeling en heeft daarbij nog een 12 * 3,5" bays intern, helemaal perfect dus, alleen is alternate de enige waar ik hem tot nu toe heb gevonden.... Ik heb trouwens nog wel een Coolermaster 310 staan :-)

ff over de waterkoeling, daar ben ik blijven hangen op de Innovatek X-flow en de Swifttech waterblokken, wat heb jij verder nog gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

In nederland is die mobo duur, ik heb de mijne ook gehaald via www.amplicon.co.uk, voor rond 690 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goshimaplonker298

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

Zero2Cool schreef op 10 mei 2003 @ 17:08:
Iwill DP533 :

bordje is niet bepaald goedkoop :-( Heb er zelf ook al eens naar gekeken, maar ben toch voor Supermicro gegaan, en heb er geen spijt van.
DAMN wat duur hier in nederland zeg. Even kijken wat er op mijn eigen onderzoek terug komt. Anders bestellen we hem gewoon lekker in the UK
Wat betreft de kast heb je maar een paar keuzes, de Coolermaster ATC-S310 is behoorlijk groot en bied plaats aan een goede waterkoeling, maar heeft een beperkt aantal drives. De Lian-Li Pc78 bied plaats aan een goede waterkoeling en heeft daarbij nog een 12 * 3,5" bays intern, helemaal perfect dus, alleen is alternate de enige waar ik hem tot nu toe heb gevonden.... Ik heb trouwens nog wel een Coolermaster 310 staan :-)
Hehe, wat een bakbeest die 310. Als je er voor een leuke prijs vanaf wilt mail me dan even op pretorean AT swirvemail.com

Ik heb ondertussen geloof ik al de kast gevonden die het gaat worden. Het is zo makkelijk over iets heen te kijken.Maar ik denk dat het een Koolance PC2-901BW gaat worden.
Een kennis van me heeft er net een aangeschaft en die is er heel tevreden over.
Plus dat er ook zonder problemen een Extended ATX moederbord in kan
volgens de manual kunnen er tot 8 elementen in dus das 2x CPU blok 1x GPU blok en 3x HDD blok + ze tellen de Radiator en de pomp ook mee dan zit je op 8. ( 6 is recommended maar 8 kan volgens de manual ) Chipset koeler hoeft volgens mij niet echt. bedoel is geen overklok monster dit bord. 100Mhz of 133Mhz and thats it. Nu maar hopen dat ik 2x een 2.4 Ghz op 133Mhz Fsb kan krijgen. Kan altijd een paar Xeons wisselen in de servers op werk. Ohh , did i say that out loud })
ff over de waterkoeling, daar ben ik blijven hangen op de Innovatek X-flow en de Swifttech waterblokken, wat heb jij verder nog gevonden?
ik heb er nog wel meer gevonden zoals dit Koolance CPU-200G blok
waar Koolance Deze adapter voor heeft zodat je hem ook op je Xeons kan gebruiken.

en zo hebben er nog wel meer merken die Adapters voor hun koelblokken. Als je echt namen wilt hebben geef dan nog even een gil dan gaat ik even spitten in mijn bookmarks.

Ik zou zelf trouwens voor Swifttecht zijn gegaan hun systeem is heel goed. Maar ik
vind die Koolance een handig (soort van) kant en klaar pakket. Scheelt mij weer tijd waar ik helaas toch al niet al te veel van overhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
heb over de Koolance goede verhalen gehoord, maar of je 8 element kunt gaan gebruiken op een dual radiator? Zoals al eens naar voren is gekomen biedt het forum van 2CPU.com veel oplossingen, daar ben ik ook heel vaak te vinden :-) Ik ga waarschijnlijk voor een zelf samengesteld setje van Aquacomputer.de in combinatie met de Swifttechs... Mijn temps zijn nu ook niet al te hoog trouwens, ongveer 50 graden stressed bij een kamertemp van 28 graden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84606

Je kan ook zo doen: [pomp] - [cpu] - [radiator] - [cpu] - [radiator] - [overig].

Je moet dan wel een flinke pomp hebben om genoeg druk te houden maar mhet moet gaan.
Ik heb hier een dual athlon staan met waterkoeling en 2 radiateurs en das goed spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
wil zelf de Eheim 1048 of 1050 gaan gebruiken, met een of twee dual radiatoren, daar ben ik nog niet uit. Wil alleen de CPU's en de chipset gaan koelen met water, op mijn Pharhelia komt een Zahlman passief blokje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goshimaplonker298

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

Nou, ik heb effe een RTFM gedaan op de Koolance site. en volgens die manual kunnen er max 8 op dat systeem. 6 is trouwens recommended.
Ik gaat er zo nog een mailtje op afschieten, eventjes Koolance zelf vragen wat ze er van denken.
die Ide disks kunnen desnoods ook met een case fan worden gekoeld zoals ik het nu ook doet.

2cpu forum is heel erg fijn ja. een goede bron voor info voor dit soort dingen. en daarnaast is het spitten naar reviews en zo van verschillende componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
maareh, heb je die 901 van Koolance ergens in nederland kunnen vinden? In de pricewatch staat dat xxlcases hem zou moeten hebben, maar hij staat niet op de site. Als je een mailtje stuurt zeggen dat ze niets hebben en krijgen wat niet op de site staat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-05 20:19

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zijn er ook ervaringen met een ServerWorks chipset? Of zijn er duidelijke voordelen voor de 7505 weggelegd? (Supermicro heeft een hoeveelheid aardig betaalbare borden met een ServerWorks chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80448

even uit nieuwsgierigheid:
1) Waarvoor ga je hem gebruiken?
2) Hoe hard loopt onze Koe er nou op? (DPC voor mensen die hem ni snappuh :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goshimaplonker298

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

Zero2Cool schreef op 11 mei 2003 @ 17:56:
maareh, heb je die 901 van Koolance ergens in nederland kunnen vinden? In de pricewatch staat dat xxlcases hem zou moeten hebben, maar hij staat niet op de site. Als je een mailtje stuurt zeggen dat ze niets hebben en krijgen wat niet op de site staat :-(
Bij mycom hij staat niet op de site. maar als je er naar vraagt in de winkel kunnen ze hem binnen 2 dagen binnen hebben. voor een leuke prijs ook trouwens die Kennis van me was 365 euro Inc voeding kwijt voor die kast. weet effe niet het merk van die voeding. maar is zekers niet slecht.

[ Voor 4% gewijzigd door Goshimaplonker298 op 11-05-2003 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
Kippenijzer schreef op 11 May 2003 @ 18:06:
Zijn er ook ervaringen met een ServerWorks chipset? Of zijn er duidelijke voordelen voor de 7505 weggelegd? (Supermicro heeft een hoeveelheid aardig betaalbare borden met een ServerWorks chipset)
Intels 7505 chipset heeft als voordeel dat het een AGP slot heeft omdat het eigenlijk als workstationbord bedoeld is. De serverworks borden missen een AGP slot, maar hebben veelal een Videokaart onboard zitten van 8 mb ofzo. Je zou hier natuurlijk wel weer een PCI kaartje in kunnen prikken, maar deze worden schaars op het moment. Het is nu wachten op de PCI-X (of nog beter PCI express)videokaarten. Kortom als je dus een beetje wilt videobewerken/gamen op een xeon systeem heb je weinig keuze. Je zit dan vast aan de i860 of de i7505

[ Voor 23% gewijzigd door Zero2Cool op 11-05-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-05 20:19

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Helder, natuurlijk nooit bij stilgestaan, die borden waar ik aan denk zijn idd puur server borden... Enige ervaring met de prestaties van de twee in realtime iemand btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
Kippenijzer schreef op 11 May 2003 @ 20:33:
Helder, natuurlijk nooit bij stilgestaan, die borden waar ik aan denk zijn idd puur server borden... Enige ervaring met de prestaties van de twee in realtime iemand btw?
kijk eens op forums.2cpu.com , daar staan behoorlijk wat ervaringen van alle uiteenlopende moederborden. Daar kun je ook zien of er veel problemen of juist helemaal geen problemen optreden. Een beetje onderzoek in het forum kan je later veel werk besparen. Verder kun je misschien op de hoofdsite eens bij reviews kijken, misschien dat je daar iets bij vindt....
Anoniem: 80448 schreef op 11 May 2003 @ 18:15:
even uit nieuwsgierigheid:
1) Waarvoor ga je hem gebruiken?
2) Hoe hard loopt onze Koe er nou op? (DPC voor mensen die hem ni snappuh :D)
ik gebruik mijn systeem voor Realtimevideobewerking. Als neventaak doe ik veel aan programmeren, en render ik zo nu en dan ook wel eens wat. Ik draai ook totaal geen spellen op deze machine, deze is puur als werkstation bedoeld... heb ook geen indicatie van de snelheid van de Koe op mijn machine...

[ Voor 31% gewijzigd door Zero2Cool op 11-05-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Mag ik vragen waar de dual xeon gebruikers hun spullen vandaan halen? verschillende webwinkels of alles bij 1 boer gehaald? en welke. Er zijn er volgens mij nie zo veel.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.