[Ervaringen] Dual Xeon workstations

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.934 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Zelf had ik het deels bij verschillende webwinkels gehaald en deels via-via geregeld. Geen enkel webwinkel had álles wat ik wenste in voorraad en daarnaast verschillen de prijzen nogal per webwinkel. Grof voorbeeldje: bij de ene zijn vooral de moederborden relatief goedkoop, terwijl de CPU's relatief duur zijn en bij een andere webwinkel is het precies andersom :)

Ik ging gewoon per onderdeel voor de goedkoopste webwinkel en vergeleek het met de een na de goedkoopste. Gek eigenlijk, een duur systeem samenstellen en dan toch nog op de centen letten .. Typisch Hollands :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:43
voor mij geld hetzelfde als voor BalusC, heb ook bij diverse shop wat gekocht, maar de meest onderdelen zoals moederbord, processoren, voeding en geheugen heb ik in Duitsland via www.Happyware.de gekocht. Had daar al best wat gekocht en vind hun service super! Bij het maken van mijn keuzes heb ik veel gebruik gemaakt van de pricewatch en de adviezen van de mensen van 2CPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

maar goed.. wat mij nog ff boeit.. hoe snel heb je nou een filmpje gedivxed.. of wel gexvid met zo'n monster bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Zo,
op aanraden van BalusC ook maar eens een post op de dual xeon ervarings pagina. Waarschuwing: ik ben vrij langdradig. B)

Na jaren geknutsel met moederborden en soldeeraparaten, heb ik deze keer maar eens besloten om niet te veel te OC'en, maar eens gewoon veel geld uit te geven en het zo te regelen ;). Voor mij is dat op dit moment niet zo'n probleem, want het valt binnen de bedrijfsmiddelen o-), dat scheelt zo snel al zo'n 71% op de kosten (19% BTW, 52% inkomstenbelasting, tel ik de afschrijving nog niet mee)
Zo kan je nog eens wat kopen uit de pot van mijn bedrijf in strategisch ICT advies, maar tijdens mijn privé uren dus computer knutselaar.

Mijn vorige systeem was al een dual pentium (nu dankbaar zijn diensten aan het verlengen als webserver voor mijn bedrijf: ASUS P2B-D, dual PIII 700 MHz, 512 PC100, Adaptec AAA-131U2 met 2 x 4,3 GB 10K U2W schijven (RAID 0), Geforce 256 DDR, gesoldeert naar een Geforce Quadro, Sounblaster PCI128, 1 IDE schijf 10 GB, 1 Plextor Writer 12812 SCSI, plextor 24x, en een pioneer slotin 6xDVD spelertje), en na die ervaring kan ik niet meer zonder, dat systeem bleef blazen, na 4 jaar trouwe dienst (en 1 upgrade van 250 naar 700 MHz), blijft hij een trouwe kameraad die zachtjes in de serverkast zoemt en mijn klanten mijn website voortovert. (W2K SP3, Domino 5, IIS FTP)
Alles draaide prima, alleen de allerlaaste spelen leverde weleens vertraging op ;). vandaar de behoefte voor de nieuwe techniek.

Na rond gekeken te hebben binnen nederland bij de webwinkels en wat previews van de chipset te hebben gelezen had ik gekozen voor de Tyan Thunder i7505 als kloppend hart, dit vanwege de Placer chipset (dual DDR), en Dual Xeon en een AGP Pro slot 8X. (Ik werk veel met 3ds ontwerp programma's en graphische programma's, wat ook liefde voor dual Processors verklaart.) Ik heb ook AMD overwogen, maar met de dual DDR support, HT vanaf 2,4 GHz op the Xeon en de vele opties op deze chipset, was ik toch verkocht.
Belangrijkste: XEON DP zijn bijna net zo duur als Pentium 4's en zeker goed in het concuren tegen AMD. Goed het moederbord kost wat, maar daar krijg je veel voor terug.
Waarom de tyan en niet een andere beter overclockbaar bord: Niet veel beschikbaar, en ik hoefde niet perse te overclocken, tevens staat TYAN bekend om zijn stabiliteit.

De rest van de onderdelen: 2xXEON 4, 2,8 GHz 533 MHz FSB, HT enabled en niet de 3,06 GHz (weinig leverbaar, prijsverschil toch een doorn in het oog, zelfs als je niet op de centen let ;).
Daarnaast gezocht naar degelijk maar snel PC2100 Geheugen (kan niet sneller omdat het met de FSB meeloopt) gevonden: Kingston met CL2. 2x512 MB. zodat ik later als ik het nodig heb nog 2 reepjes kan kopen.

Harde schijven na vele reviews 2x de Maxtor 80GB 8MB 7200rpm liquid bearing gekozen: stil, grote cache en uitstekende benchmarks op dat moment. Waarom 2x een 80GB schijf en niet 1 grote schijf: Workload verspreiding: door je zware applicaties op een andere schijf te plaatsen dan je pagefile en je OS en ook de werkdirectories van deze applicaties daarvan af te houden heb je veel meer performance met je schijven. (Op dit moment ben ik nog niet 100% tevreden met IDE< maar eerst eens een additionele IDE kabel kopen en de schijven op de twee verschillende IDE porten plaatsen, inplaats van aan 1 kabel, mocht dat niet helpen ga ik misschien toch op zoek naar SCSI)
laatse opmerking btrefd grote schijven: leuk voor data opslag en sequentieel lezen, maar in vergelijking met meerdere kleintjes zonde. Dit komt door het aantal platters en koppen verhouding. -> 1 Grote schijf zeg 5 platters met 6 koppen kan nooit op tegen 4 kleine schijven met 3 platters en 4 koppen, zeker niet als ze in RAID 0 staan. zoektijden worden veel korter met "kleinere" platters en meer koppen.

Voor de grafische toepassingen na jaren nVidea overgestapt naar ATI 9700 PRo 128 MB van hercules (gebruik wel ATI 3.2 reference drivers, al die andere zooi hoef ik niet van de producenten ;) ).

Na jaren plextor gebruik weer gekozen voor plextor, echter deze keer een IDE uitvoering, Plextor 48/24/48A writer in het zwart, en een freecom 12 speed DVD (beetje merkloos, maar was de eerste de beste die ik in het zwart kon vinden, gebruik hem toch niet veel).

Kast Chieftec, Blue miditower, want hier paste het SSI form factor board ook in (12"x13").
Beejte miskoop is de voeding: volgens de leverancier een volledige EPS12V voeding voor dit moederbord, maar mist de connector voor AGP pro en is tevens te vergelijken met een Boeing 747 die aan het taxien is. (HP2-6460P-universal power supply voor Tyan boards, weet het merk dus nu ook niet, 460Watt die je ook nodig hebt met zulke stroomvreters).

Ben dus nog op zoek naar een EPS voeding met AGP Pro power connector (AUX) die stil is en krachtig genoeg (=>460 Watt).

Daarnaast ook al eens aangeschaft:
Audigy 2 Player
Creative 6700 speaker set.
Canon lide 50 scanner USB 2.0
Logitech draadloos toetsenbord deluxe zwart.
Logitech MX700 draadloos IR muisje.
Logitech 300 Pro Webcam zit er ook aanvast en als laaste HP laserjet 1100.
(bijna vergeten, maar toch nog aangeschaft om bios te kunnen uploaden en SCSI controllers te kunnen configureren, als die er komen: een zilvere diskdrive sony 1.44 bla bla)

Als beeldbuis voldoet voorlopig nog mijn oude CTX 970Pro 19", draaiende in 1600x1200. Zit wel al te gluren naar TFT monitor, maar die moet minimaal 1600x1200 kunnen gaan draaien en die zijn er nog niet zoveel in een redelijke prijs met DVI. (Ben wel aan het rondcirkelen om de sony P232 23" 1920x1200 screen, maar daar mogen nog wel een paar eurootjes en milliseconden vanaf, al hoewel hij er vandaag prachtig bijstond in de winkel)

Nu komen we eindelijk bij de ervaring:
Het in elkaar knutselen.
Schroevendraaiers gepakt, alle verpakkingen open gedaan. eerste probleem: verkeerde XEON versie: koeling voor een 1U behuizing -> geen ventilator. Oplossing: ventilator bijgekocht, gelukkig heeft de Xeon termo control en brandde die niet door bij de eerste boot :).

Affijn alles netjes geïnstalleerd en memtest gestart: het gehele geheugen kapot. :?
Nieuwe MemTest versie gedownload: geheugen helemaal 100% in orde :>
Windows XP SP1 INTL in de DVD drive geflikkerd (DVD omdat die constante doorvoer heeft en er nogal wat data over gepompt moet worden, gaat net iets sneller als een CD drie).
Windows XP komt netjes op. (en snel dat ben ik niet gewend, zker niet als je normaal op je SCSI controllers moet wachten).
Drivers geïnstaleerd: INF installation utility4.30.iets alpha ;), IAA 1.2.2, IntelPRo Gigabit Ethernet controller (onboard)
-> Windows Update eerst doorlopen om alle patches op te halen.
Audigy software (van CD), ATI 3.1 driver gedowload en geïnstalleerd.

Alle applicaties er op gepompt in een klein uurtje (Office, Internet Tools, Lotus Notes, Antivirus, FireWall, 3D programma's, 2D programma's, etc...).

Eerste testen met 3dsmax: Fantastisch: 4 threads tegelijkertijd aan het werk voor me, renderen wordt zo bijna kinderspel!.
Even de hitte opvoeren en wat meer applicaties opstarten, no problemo.
Het systeem draait heerlijk en zoevend door alles heen, mijn grootste schok was C&C Generals, dit ging nu veel te snel, zo kan ik niet meer winnen 8)7 .

Later nog een een 3Dmarkje03 gedraaid: 1024x768, 32 bit, niet getweaked of overgeklokt: 4729. Vanuit de forums: nette score voor een niet getweaked systeem.

Ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben met het systeem. Ik ben echter wel tegen een aantal puntjes aan gelopen:
1) De versie 1.2.2 van IAA is buggy (time-outs op schijven). de 1.2.3 versie is Prima
2) De eerste 5.x versie van de Intel INF installer waren prut voor de 7505 chipset, de huidige versie die ik gebruik 5.0.1012, draait zonder problemen en de 7505 staan ook weer in de lijst van gesupporte chipset (niet in die eerste 5.x versie, maar daar had ik overheen gelezen, vandaar dat ze dus ook buggy waren, maar ze instaleerde wel en dat vindt ik nou weer stom.)
3) De performance van IDE valt me toch een beetje tegen, ondanks de vele verbeteringen over de jaren, (RPM, doorvoer snelhied, seektimes en cache). Dit kan nog misschien vebeteren, dus ik zal het jullie laten horen als ik mijn "probleem" heb opgelost.
4) RAAR! Geheugen gebruik van windows XP: Hoort die system cache in de performance tab van de taskmanager op >500 MB te staan? Ik heb bijna alle services gesloopt, draai de W2K look (dus geen themes). En zelfs als ik tijden niks doe gaat deze counter de lucht in.

Voor de rest: I'm a happy trucker en over 4 jaar ga ik weer eens verder kijken, want ik hoop dat deze het ook zo lang gaat uithouden.

genoeg geouweh...,

groetjes,

EYE
p.s. wie heeft mijn nick al gepikt ;) ->
Nuancering: Het is leuk eens iemand tegen te komen met dezelfde nick. Ik heb mijn "EYE" nick al sinds de goede oude tijd dat je de blits maakte met een Amiga, vandaar. HIj is echter niet zo bekend geworden. :`( (p.s. eYe: goeie nicken goede smaak)

[ Voor 5% gewijzigd door EYE_EYE op 14-05-2003 10:21 ]

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 11:32

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

p.s onderdelen verzameld bij verschillende shops: www.rax.nl, www.informatique.nl, www.centralpoint.nl. criteria gebruikt, de goedkoopste plek met een betrouwbaar uiterlijk en dat ze de telefoon opnemen als ik bel voor info en weten waar ze over praten.

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-09-2015
EYE_EYE schreef op 13 May 2003 @ 22:29:
mooi verhaaltje over een dual xeon :9
Ik heb ook het Tyan moederbord gekozen en het bevalt me prima. De 2,8 GHz Xeons waren me toch iets te schaars (en daarom duur), gelukkig kon ik door de langere levertijd mn 9700 pro nog ruilen voor een 9800 pro. Ook heb ik 2x de Maxtor 80GB 8MB 7200rpm, maar hiervan gaat er 1tje uit zodra de tweede generatie SATA controlers en schijven eraan komen en wordt vervangen door SATA raid. Helaas heb ik nog geen tijd gehad voor benchmarks en een wat uigebreider verhaaltje, binnen een paar dagen eindexamen |:(

Aangezien zo'n dual xeon (met de nodige koeling) toch wel wat lawaai maakt >:) wil ik mezelf misschien een Koolance kasst kado doen als ik slaag ;) Volgens mij zou het wel moeten lukken om mn 2 Xeons en 9800 pro hiermee te koelen, maar ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met zo'n soort systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goshimaplonker298
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 11:45

Goshimaplonker298

BOFH Wannabee

volgens Koolance.
"This makes cooling dual processors, a motherboard chipset, a video card chipset, and dual hard drives entirely possible (with room to spare)."

het systeem is berekend op 6 koelblokken.
zit alleen te kijken het is helaas niet mogenlijk om 3x een Hdd koeler met Dubbele Hdd inte bouwen in die 901 kast. voor de 3e koeler met hdd's moet je weer wat vogelen. omdat daar de schoefgaten er niet voor inzitten. de ruimte is er natuurlijk wel.

ik vind zelf na het doorgaan van een hele stapel reviews dat ze bij Koolance gelijk hebben
( warning dit is een mening ) hun systeem voldoet goed. en is groot zat. als je het zelf wilt doen moet je dat vooral doen. maar ik gaat voor het Koolance systeem omdat het juist zo makkelijk is.

ik heb voordat ik naar een nieuwe Dual Xeon opstelling ben gaan kijken, een Supermicro I860 opstelling gehad. ik heb er helaas niet lang plezier van gehad omdat hij niet goed werkte en al heel snel de geest gaf. heb het spul dus ook terug gegeven.

maar Dual Xeon werkt gewoon heel Fijn. It just keeps on ticking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
Ja dat van de koolance site heb ik ook gelezen, maar ik vroeg me af of er al mensen waren die het in de praktijk hebben meegemaakt. Ik wil namelijk wel een goed(en vooral betroubaar) waterkoel systeem hebben, want het is natuurlijk niet zo fijn als dalijk mijn systeem van enkele duizenden euro's onder water komt te staan.
So Koolance it is :). Over 2 weken is school klaar, dus dan ga ik toch maar zo'n kastje halen. (kan ik ook weer slapen naast mn pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 13:10

Thorne

Forrester

Dankzij o.a. dit topic ben ik ook maar net over de brug gekomen.

Een Tyan Tiger ANR i7505 bordje met 2x 2.4Gz Xeon's met 1 gigje geheugen.

Het is tijden geleden dat ik weer eens een leuk topic lees hier, daarvoor mijn complimenten aan de topicstarter en posters!

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:38
Zeer nette eerste post en een erg degelijk systeem :)

Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en heb mijn onderdelen voor mijn Xeon setup besteld.
Mijn ervaring op gebied van de Xeon is eigenlijk beperkt tot de Pentium Pro's (eigenlijk een soort van xeon). Ook heb ik ervaring met single Pentium 3 Xeon.
Mijn dual ervaringen zijn varierend van de Dual Pentium Pro tot de Dual Athlon MP 2200+.

Mijn keuze voor het systeem zijn meer server gericht en heeft daarom ook geen AGP slot.
Wanneer ik de onderdelen binnenkrijg zal ik een compleet verslag maken (zoals ik van al mijn systemen doe) met pics en filmpjes.

Quick specs:

- Intel Server Board SHG2 (Serverworks Grand Champion LE chipset)
- 2x 2,80Ghz Intel Xeon (400Mhz FSB)
- 2x1024MB Kingston ECC REG + 4x512MB Kingston ECC REG (4GB totaal dus)
- Matrox G450 Dualhead PCI
- 2x 15" Phillips LCD
- Adaptec 2400A ATA Raid controller (128MB Cache)
- 4x 200GB Maxtor 8MB Cache in raid-5 op bovenstaande controller voor opslag
- 1x 60GB Maxtor, om het systeem te testen en te benchmarken
- Adaptec 2200S Dual channel SCSI U320 Raid controller (64MB Cache)
- 3x Maxtor Atlas IV SCSI U320 10,000rpm 73.4GB schijven (deze zullen uiteindelijk raid-5 gaan doen voor systeem, voorlopig van alles en nog wat om te benchmarken)
- Lian-Li PC70
- Enermax 550Watt voeding (een WTX compatible voeding is in bestelling)

Ik hoop alles morgen binnen te hebben, aangezien ik zelf heel de dag werk zal ik pas in het weekend kunnen beginnen ermee dus pics en benches zullen nog even op zich laten wachten.
Cinebench lijkt een veelgebruikte tool te zijn, maakt het uit als ik het gebruik op mijn toch wel slappe video omgeving? Of zijn er betere tools?

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

wtf moet je met zoveel hd's???? als je het als server gaat gebruiken dan ga je er toch ook geen matrox aan hangen met 2 beeldschermen? Of is het voor een bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
STN schreef op 17 mei 2003 @ 12:39:
wtf moet je met zoveel hd's???? als je het als server gaat gebruiken dan ga je er toch ook geen matrox aan hangen met 2 beeldschermen? Of is het voor een bedrijf?
Het wordt een systeem voor mij zelf, ik doe ontzettend veel aan videobewerking en daarnaast hou ik een aardige filmcollectie er op na.

De dual xeon zal erg rap zijn met videobewerking/encoding.
De scsi schijven zijn voor het systeem zelf plus programmatuur, daarnaast zal de te editten video daar op staan.
Het IDE Raid-5 systeem zit er in om alles op te slaan, dit geeft 600GB aan ruimte op dit IDE systeem. Op dit moment heb ik al 370GB aan data staan over verschillende pc'tjes dus overdreven is het voor mij in ieder geval niet.

De reden waarom er een matrox + 2 schermpjes aan hangen is denk ik nu ook wel duidelijk. Het is in preciepe een server bord maar wordt dus als workstation gebruikt.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
x-RaY99, waarom de keuze voor zo'n serverbord met 'slechts' FSB400? Dat intrigeert me, temeer er snellere oplossingen voorhanden zijn (FSB533 zoals de 7505 biedt) en de FSB400 Xeon 2.8 ook nog eens iets duurder is dan de FSB533 variant.

Daarnaast zeg je dat je veel aan filmbewerking doet máár dat het systeem meer server gericht is en je daarom voor geen AGP slot kiest. Deze gedachtenkronkel is moeilijk te volgen voor mij :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

Abbadon schreef op 17 May 2003 @ 15:27:
x-RaY99, waarom de keuze voor zo'n serverbord met 'slechts' FSB400? Dat intrigeert me, temeer er snellere oplossingen voorhanden zijn (FSB533 zoals de 7505 biedt) en de FSB400 Xeon 2.8 ook nog eens iets duurder is dan de FSB533 variant.

Daarnaast zeg je dat je veel aan filmbewerking doet máár dat het systeem meer server gericht is en je daarom voor geen AGP slot kiest. Deze gedachtenkronkel is moeilijk te volgen voor mij :+
Dat had ik dus ook, en videobewerking met 2x 15' is voor mij ook een vreemde gedachte kronkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:43
Om even op Abbadon in te haken, Intel heeft bijvoorbeeld het Vero Beach moederbord, met de intel 7505 chipset. Type is SE7505VB2. Heeft ook nog eens SATA onboard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
Abbadon schreef op 17 mei 2003 @ 15:27:

Ik heb zeer goede ervaringen met Serverworks, het enigste Serverworks systeem van Intel is 400FSB. Daarnaast vind ik de memory functies van de Serverworks chipset erg goed.
De Intel 7505 was een optie geweest, ik weet alleen niet of deze ook 6 dimm sloten heeft, echter dit bord was niet op voorraad bij mijn hardware leverancier.
Volgensmij zal het verschil in performance ook niet denderend veel zijn tegenover een 533fsb bord, daarnaast heeft intel gezegd tot nog zeker de 3.6GHz (maar waarschijnlijk 4Ghz+) nog de 400fsb te ondersteunen.

Dat het bord geen AGP heeft is voor mij geen probleem omdat ik met de dual-head matrox genoeg beeldkwaliteit heb om videobewerking te doen. Dingen als 3D models maken e.d. zal ik nooit doen. De rauwe bestanden komen van een ander systeem vandaan, en ze worden dan overgepompt naar dit nieuwe system om dan geencode te worden danwel bewerkt.
En volgensmij zijn de echte hardwarematige mpeg2 kaarten bijvoorbeeld gewoon PCI, dus geen agp nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
STN schreef op 17 mei 2003 @ 17:39:
[...]

Dat had ik dus ook, en videobewerking met 2x 15' is voor mij ook een vreemde gedachte kronkel.
Als het moet kan er een andere monitor config op, het systeem zoals ik voorstelde was een systeem op papier. Ik heb de spullen nu binnen en ook een 19" tft (Samsung 191T) gekocht. Dus mocht 2x15" niet bevallen kan ik altijd naar 19+15 gaan. De 19" was in eerste instantie bedoelt voor mijn "game" pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Een E7505 met 6 DIMM sloten: Supermicro X5DA8/E

Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com/Product_page/MB-Pics/E7505/x5da8.jpg

En gegarandeerd sneller dan dat ServerWorks bord. Ook nog eens gewoon verkrijgbaar. En wat bedoel je met die memory functies? Beide chipsets bieden dualchannel registered ECC DDR-SDRAM ondersteuning, dus zie ik niet wat je zou missen. Met zo'n investering zou ik toch iets verder hebben gekeken dan m'n neus lang is to be honest. Neemt niet weg dat je daar ook een erg leuk bord hebt :P maar het kan imo beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
Abbadon schreef op 17 May 2003 @ 19:06:
Een E7505 met 6 DIMM sloten: Supermicro X5DA8/E

[afbeelding]

En gegarandeerd sneller dan dat ServerWorks bord. Ook nog eens gewoon verkrijgbaar. En wat bedoel je met die memory functies? Beide chipsets bieden dualchannel registered ECC DDR-SDRAM ondersteuning, dus zie ik niet wat je zou missen. Met zo'n investering zou ik toch iets verder hebben gekeken dan m'n neus lang is to be honest. Neemt niet weg dat je daar ook een erg leuk bord hebt :P maar het kan imo beter :)
Het kan altijd beter ;)

Het is niet zo dat ik niet langer dan mijn neus lang is heb gekeken overigens. Het bord wat ik heb voldoet aan mijn eisen. Het memory dingetje wat het Serverworks bord heeft is overigens Chipkill en memory scrubbing (maar dat heeft zo'n beetje elk bord).

Daarbij ben ik meer iemand die liever iets neemt dat al een tijdje op de markt is, dat is een ziekte van mij, aan de prijs ligt het niet maar meer aan mijzelf. Als iets net nieuw is (of nog geen opvolger heeft) heb ik altijd iets van "is dat al goed? heeft het zich al bewezen?".

Maargoed, ik hoop vanavond nog wat benchmarks te draaien. Buiten de atto/rankdisk etc plaatjes nog iets anders om dit "server" systeem te testen?

Voor de rest is het inderdaad een mager systeempje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Ieder heeft zijn eigen voorkeur qua chipset natuurlijk!
Als ik zie hoe gruwelijk veel disks en IO power je erin hebt hangen is jou systeem waarschijnlijk meer Server dan jij denkt.... :+

op brute renderforce trekt ie nieuwe Intelchip die serverworks wel weg. op meer IO intensieve apps en Muti tasking bied de serverworks weer meer.

P.S.

Wat is het trouwens lekker dat je met dual Xeon in AE eindelijk de volledige functionalteit binnen MENSELIJKE rendertijd kan gebruiken.. 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door under-world op 18-05-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar je hebt op die E7505 bordjes slechts 1 PCI slot 33mhz... wil dit dan bv niet zeggen dat je slechts 1 soundblaster audigy bv of 1 tv kaart kan installeren?

wel net dat die serverbordjes ook AGP hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Het zijn workstationbordjes ;) Als je goede kaarten hebt, dan kun je ze ook gewoon in 66/100/133MHz slotjes prikken. Ze zijn backwards compatible :) Dat staat ook in de FAQ van dit subforum uitgelegd .. Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP/PCI kaarten? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Enkele dagen terug had ik zesmaal Maxtor Atlas 15K 18GB U320 schijven besteld. De leverancier had er slechts 4 in voorraad, maar dat neemt niet weg dat ik er meteen mee ging spelen ;)

Zie hier voor benches BalusC in "Het grote IOMeter benchmark topic" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Zeer nette werkplek, ben zelf ook met zo'n soort ontwerp bezig voor me eigen computer kamertje
:9

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem nu bv het Asus PP-DLW E7505 plankje, ondersteunt non ECC en ECC mem latjes, nu vraag ik me af, waar zit het voordeel in om ECC mem te nemen ipv non ECC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 00:19:
neem nu bv het Asus PP-DLW E7505 plankje, ondersteunt non ECC en ECC mem latjes, nu vraag ik me af, waar zit het voordeel in om ECC mem te nemen ipv non ECC?
Omdat ECC een foutcorrectie is en gewoon geheugen dat niet heeft. ECC geheugen draagt dus bij aan een stabieler systeem.

offtopic:
Zullen we een HK-Kwijl topic openen ? Ennuh wat voor DPC project doe je ? :D

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
Nu ik eindelijk klaar ben met school, heb ik mezelf maar een Koolance case kado gedaan om mijn xeons op een iets minder luidruchtige manier van verkoeling te voorzien.

Bij het openen van de kast zag ik meteen dat ze bij koolance niet echt rekening hadden gehouden met mensen die in het bezit zijn van een extended atx moederbord. Normaliter had dit wel in de kast gepast, als men bij Koolance niet had besloten het waterreservoir in de weg te zetten. Niet de allergrootste ramp, want met het verwijderen van 3 schroefjes en het boren van een gaatje was het reservoir zo verplaatst. Een nadeel echter is dat ik niet meer bij de vulopening kan zonder de tie wraps door te knippen.

Na de koelblokken te hebben aangesloten en alles te hebben gevuld met het ranzige goedje was het tijd om de hardware in te bouwen. Het moederbord was geen probleem meer (na het reservoir eruit te hebben gesloopt ;)) maar de koelblokken konden helaas niet worden vastgezet met de xeon verloopstukjes(dit komt omdat Tyan(en volgens mij anderen ook) over zijn gestapt op een andere manier van koelerbevesitgign, zie ook de koolance site. Gelukkig lukte het om de koelblokken goed vast te zetten dmv tie wraps(zoals ook is te zien op de foto's) Na de rest van de rotzooi te hebben ingebouwd kon ik eindelijk weer met mn dual xeon "spelen".

De grote vraag was of dat mn pc nu daadwerkelijk stiller is geworden. Dat kon eigenlijk niet anders aangezien ik het oorverdovende lawaai >:) van de oude(geheel lucht gekoelde config) gewend was. Nu met de koolance case is het de voeding die ik het meeste geluid produceert, en eindelijk kan ik mn harde schijfjes weer horen "ratelen".

Dit alles zorgt ervoor dat dat processoren ongeveer 36-37 graden worden onder belasting en een paar graadjes lager als ik weinig eisen aan mn pc stel(op dit moment een graadje of 32-33, terwijl het kwik hier in mijn kamer toch ruim 20 graden aangeeft). Zoals je ziet is dit niet erg veel lager dan de xeon's van BalusC, mijn intentie is dan ook alleen om het geluidsniveau te drukken(en ja ik geef toe ik wilde ook gewoon waterkoeling :9)

Ook heb ik nu eindelijk tijd gehad om wat benchmarks te draaien. Voor de resultaten kan je op 1 van de volgende linkjes klikken:
3D Mark 2003 scrore: 5401
3D Mark 2001 SE score: 15338

SiSoft Sandra CPU Arithmetic
SiSoft Sandra CPU Multi-Media
SiSoft Sandra Memory Bandwidth
SiSoft Sandra Cache & Memory

Een paar fototje's:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6829/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6831/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/6833/thumb.jpg

Voor meer nog een paar foto's klik hier
En voor de volledige specs: hier

Binnenkort zal ik nog wat benchmarks draaien zonder HT (ik heb nu geen zin om te herstarten)

To Do:
GPU opnemen in de waterkoeling
Even wachten op SATA II (SCSI is met toch iets te duur)

toch langer geblaat geworden dan ik had verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
* BalusC herkent de wallpaper :D

Nice setup & benches :) Alleen zijn die memoryscores een beetje aan de lage kant. Op welke timings loopt het geheugen precies? Jammer eigenlijk dat je ze bij de Tyan niet zonder meer via de BIOS kan aanpassen.

Verder vond ik in je T.net sysspecs een klein foutje:
Maxtor 80 GB *MB cache
Even de [shift] loslaten tijdens het indrukken van '8' dus ;)

offtopic:
ik heb even de topictitel lichtjes aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 19-06-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_E_B
Wallpaper is inderdaad "geleend" van BaclusC, hier. Zou nog een paar meer mooie dual screen wallpalers moeten hebben, maar ze moeten ook op 1 scherm mooi uitkomen(de 2e staat alleen aan bij webdevven ec, om de stroomkosten enigsinds te drukken >:))

Voor de geheugentimings ga ik vanmiddag of vanavond nog wel even een zoektocht ondernemen naar de geheugentimings, als ik toch in de bios zit om HT uit te zetten ;)

offtopic:
foutje in de specs gefixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Om er toch een beetje leven in te houden, BalusC, ik neem aan dat onderhand de twee overige schijven ook zijn binnen gekomen??
Leverd dit naast extra ruimte nog snelheids voordeel en wat voor config draait het nu?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Mijn Dual Xeon systeempje komt gewoon van Dell (Workstation 530MT),

2x 2.4 Xeon
2Gb ECC RDRam
SCSI Raid 3x36GB 10.000rpm
Wildcat 6110 Graphics Card
2x 18" TFT (dual screen)

En ik moet zeggen dat het wel fijn werkt. Vooral bij OpenGL toepassingen wil de Wildcat kaart wel presteren.

Maar voor minder serieus werk volstaat een uni proc met een GeForce of Radeon ook prima.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
ronny schreef op 30 juni 2003 @ 09:59:
Om er toch een beetje leven in te houden, BalusC, ik neem aan dat onderhand de twee overige schijven ook zijn binnen gekomen??
Leverd dit naast extra ruimte nog snelheids voordeel en wat voor config draait het nu?
Ik quote mezelf even uit een ander topic in OM :)

[B]BalusC in "[ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores!"[/B]

De laatste twee zijn gisteren eindelijk binnengekomen. Althans, de bezorger was op 8 juli (haast 1 maand later dus) al aan de deur geweest, enkel was ik toentertijd nog op vakantie :)

De nieuwe schijfconfig is als volgt: schijfbeheer screenshot. Er werd gebencht op de D:\ partitie, de eerste SWRAID0 partitie dat over alle 6 de schijven is verdeeld. De eerste 3 schijven zitten aangesloten op de eerste kanaal van de Adaptec en de resterende schijven op de tweede kanaal. Zo blijft de controller mooi 'in balans' en zo overschrijd ik de maximumbandbreedte van 320MB/s per kanaal niet :Y)

De overige relevante specs zijn nog steeds onveranderd:
- Iwill DP533-S moederbord met E7505 chipset
- Dual Xeon 3,06GHz @ stock speed
- 4 x 512MB Corsair PC2100 ECC 2,5-3-3-7 @ 2-2-2-5
- onboard Adaptec AIC7902 DC U320 SCSI controller aan de 64bit 133MHz PCI-X lijn

ATTO benchmark:
Afbeeldingslocatie: http://balusc.xs4all.nl:8003/GOT/ATTO-Atlas15K6.gif

Da's dik een halve gig aan bytes per seconde :9
Lekker de grootste bottleneck van tegenwoordig klein gemaakt.

Pics? Pics!
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9864/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9865/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/9866/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 25-08-2003 22:37 . Reden: pics fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

BalusC schreef op 24 July 2003 @ 18:02:
[...]
Ik quote mezelf even uit een ander topic in OM :)

[B]BalusC in "[ Ervaringen] Post hier je RAID0 scores!"[/B]

De laatste twee zijn gisteren eindelijk binnengekomen. Althans, de bezorger was op 8 juli (haast 1 maand later dus) al aan de deur geweest, enkel was ik toentertijd nog op vakantie :)

De nieuwe schijfconfig is als volgt: schijfbeheer screenshot. Er werd gebencht op de D:\ partitie, de eerste SWRAID0 partitie dat over alle 6 de schijven is verdeeld. De eerste 3 schijven zitten aangesloten op de eerste kanaal van de Adaptec en de resterende schijven op de tweede kanaal. Zo blijft de controller mooi 'in balans' en zo overschrijd ik de maximumbandbreedte van 320MB/s per kanaal niet :Y)

De overige relevante specs zijn nog steeds onveranderd:
- Iwill DP533-S moederbord met E7505 chipset
- Dual Xeon 3,06GHz @ stock speed
- 4 x 512MB Corsair PC2100 ECC 2,5-3-3-7 @ 2-2-2-5
- onboard Adaptec AIC7902 DC U320 SCSI controller aan de 64bit 133MHz PCI-X lijn

ATTO benchmark:
[afbeelding]

Pics? Pics!
[afbeelding] [afbeelding]
Ik moet zeggen dat ziet er heel erg :9 :9 uit, zal wel erg rap lopen nu die workstation van jouw, is er nu eigenlijk nog een bottleneck in jouw systeem })

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Hadden jullie dit al gezien:
http://forums.2cpu.com/sh...286&highlight=Iwill+DP533

Afbeeldingslocatie: http://www.ctechnet.com/hardware/Iwill/DPI533/Small/DDR400BOOT2.jpg
Het overklokken van een Dual Xeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Jep, het draadje had ik al gelezen :) Dit is helaas alleen mogelijk op de ATX versie van dit plankje zonder PCI-X, de Iwill DPI533. Diens PLL maakt het aanpassen van de FSB in stappen van 1MHz mogelijk. Bij mijn DP533-S is dat helaas niet mogelijk, omdat de PLL het aanpassen in kleine stapjes niet toelaat :| Misschien dat dit in de toekomst wel met een aangepaste PLL en een OverclockBIOS realiseerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
@BalusC:
Kan je eigenlijk (als het zou bestaan en betaalbaar zou zijn) bv PC3500 geheugen kunnen gebruiken, dus de kloksnelheid van je mem aanpassen in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Nope, dat gaat niet. Het E7505 chipset is ontworpen om met maximaal PC2100 (133MHz DDR) te werken. Dankzij het Dual Channel principe levert dat 4200MB/s op en dat komt precies overeen met de shared processorbus van de Xeons (133MHz QDR). Een grotere geheugenbandbreedte is in principe dus zinloos en derhalve niet instelbaar in de BIOS van serverplankjes en workstationplankjes zoals mijn DP533-S. Al zou het E7505 chipset dat in combinatie met een goeie PLL wel moeten aankunnen getuige de overclockresultaten op forums.2cpu.com :)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 27-07-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Overigens is de Canterwood schijnbaar ook SMP fahig getuige dit Asus bord: PC-DL DeLuxe. Daar kun je wel sneller geheugen in kwijt in async operatie (PC2700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 21:53
BalusC schreef op 24 July 2003 @ 18:02:
[...]
ATTO benchmark:
[afbeelding]

BalusC: die halve gig snap ik niet helemaal. Ik weet dat SoftwareRaid goed schaalt, maar volgens SR haalt een Atlas 15k max 73,7 mb/s: http://www.storagereview....04/200304068C073x0_2.html

6 x 73,7 = 442,2 mb/s Hoe kom jij dan aan dik 500 mb/s??
Of zie ik iets over het hoofd?
Wat geeft ATTO aan voor 1 schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Hieronder heb je vast een opsomming van alle ATTO benchmarks die ik ooit op deze schijven heb uitgevoerd:

1 Atlas ~80MB/s
2 Atlassen (2-0) ~160MB/s
3 Atlassen (3-0) ~240MB/s
4 Atlassen (4-0) ~250MB/s
4 Atlassen (3-1) ~290MB/s
4 Atlassen (2-2) >320MB/s
5 Atlassen (3-2) ~350MB/s
6 Atlassen (3-3) >480MB/s

Alleen bij de configs met 4 en 6 schijven, waarbij de schijven gelijk over de kanalen zijn verdeeld, krijg ik hogere scores dan je in theorie zou verwachten. Ik ben er niet zeker van of dat hardware- of softwarematig wordt beïnvloed. Deze scores zijn ook nog gewoon reproduceerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

mijn vraag is te klein om een nieuw topic te open dus stel ik hem maar hier.
Voor mijn nieuwe workstation ga ik een een dual xeon proberen, deze wil bouwen met een tyan tiger i7505 (S2668ANR) als moederbord maar in de pricewatch is maar een shop te vinden weet iemand anders nog een winkel in de vs is hij wel in vele shops verkrijgbaar maar wil hem toch het liefst in nederland kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je zou es op de website van tyan kunnen checken naar nederlandsche leveranciers, mischien dat die je ook wat info kunnen geven.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

het kan aan mij liggen dat ik erover kijk maar kan geen nederlandse leveranciers vinden, dan maar naar duitsland mailen die gaan ook over europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Of kijk in de PW rond naar webleveranciers die ook redelijk wat Tyan mobo's in hun voorraad hebben en stuur hun dan een mailtje met het verhaal. Datzelfde heb ik ook gedaan voor mijn behuizing, mobo en geheugen die toentertijd niet in de PW te vinden waren. De behuizing en het geheugen werden speciaal voor mij geregeld (dankzij 2fast4ucomputers). Maar de mobo kon ik voor goedkoper krijgen via een webwinkel in de UK (www.amplicon.co.uk) en toen koos ik daar gewoon voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne

Thorne

Forrester

idioteque schreef op 04 August 2003 @ 17:41:
het kan aan mij liggen dat ik erover kijk maar kan geen nederlandse leveranciers vinden, dan maar naar duitsland mailen die gaan ook over europa
Ik heb dat zelfde bord bij www.sww.nl besteld, redelijke prijs, geen gezeur én goede service.

Bespaar jezelf de moeite en bestel hem hier in nederland zou ik je willen aanraden.

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ja dat was ook de enigste winkel die ik kon vinden. Maar er moeten toch wel meer winkels zijn die dit moederbord verkopen.

[ Voor 117% gewijzigd door idioteque op 05-08-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik heb nu een aantal offertes aangevraagt, maar heb nu het probleem dat ik niet weet of De tyan tiger i7505 nou wel of geen ECC Registered ondersteunt wil nammelijk dit geheugen erbij kopen:
512MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Kingston)
of zal hij dat niet ondersteunen, dus dat ik gewoon nonECC Registered erbij koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

idioteque schreef op 05 August 2003 @ 22:36:
Ik heb nu een aantal offertes aangevraagt, maar heb nu het probleem dat ik niet weet of De tyan tiger i7505 nou wel of geen ECC Registered ondersteunt wil nammelijk dit geheugen erbij kopen:
512MB PC2100 DDR SDRAM ECC Registered (Kingston)
of zal hij dat niet ondersteunen, dus dat ik gewoon nonECC Registered erbij koop?
Kijk eens op de site van Tyan 8)7

http://www.tyan.com/products/html/tigeri7505.html

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Damn waar ben ik met mijn gedachte 8)7 niet normaal. Bedankt zie het nu in een oogopslag staan terwijl ik er naar heb lopen zoeken. B) lezen is ook een vak |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zijn er eigenlijk ook Dual Xeon (P4-Xeon) bezitters in Groningen (of het Noorden algemeen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Het hoort niet in dit topicje misschien, maar toch ook weer wel. Ik meen dat SuperMicro of en Tyan een quad Xeon plank hadden ontwikkeld. Heeft iemand hier ervaringen mee incombi met bijvoorbeeld databases, rekenwerk, workstation werk?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
VisionMaster schreef op 09 August 2003 @ 03:30:
Het hoort niet in dit topicje misschien, maar toch ook weer wel. Ik meen dat SuperMicro of en Tyan een quad Xeon plank hadden ontwikkeld. Heeft iemand hier ervaringen mee incombi met bijvoorbeeld databases, rekenwerk, workstation werk?
Dat is geen workstation boardje meer.
Daarop zitten namelijk Xeon-MP's, die Véél duurder zijn, en ook 1 Mb L2 cache hebben.
Ook is het socket anders, dus je kan niet zomaar even testje.
Op Anandtech kan je een mooie test vinden van een Quad-Xeon-MP.
http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1747

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
ANdrode schreef op 09 augustus 2003 @ 14:34:
Het verschil in het aantal pinnetjes komt niet door het verschil in DP vs MP. De Xeon's met een FSB van 400MHz QDR (Foster DP/MP, Gallatin MP en Prestonia DP) zijn voorzien van een 603 pins tellende socket, terwijl de exemplaren met een FSB van 533MHz QDR (Prestonia B DP en hoogstwaarschijnlijk ook de toekomstige Nocona DP) bovenop de 603 pins één extra pinnetje bezitten ter indicatie van het verschil in FSB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

ANdrode schreef op 09 August 2003 @ 14:34:
[...]

Dat is geen workstation boardje meer.
Daarop zitten namelijk Xeon-MP's, die Véél duurder zijn, en ook 1 Mb L2 cache hebben.
Op Anandtech kan je een mooie test vinden van een Quad-Xeon-MP.
http://www.anandtech.com/IT/showdoc.html?i=1747
Xeon-MP met 1MB Level 2 cache bestaan niet wel met 512KB Advanced Transfer Cache is het Max op een Xeon-MP. En 2MB of 1MB iL3 Cache

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 18:17

SG

SG surft naar info hardewaren

Het verschil tussen Server & Workstation word bepaald door het aanwezig zijn van 'n AGP Pro slot.

Quad hebben dat zover ik weet niet dus zijn dan server bordjes.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

SuperG schreef op 11 augustus 2003 @ 07:24:
Het verschil tussen Server & Workstation word bepaald door het aanwezig zijn van 'n AGP Pro slot.

Hmmm ja ... ik vind het zo een subjectief oordeel om te zeggen dat een server boardje een server boardje is enkelt omdattie geen agp heeft.
* VisionMaster denkt al aan PCI-Express samples & het 'mogelijk' bestaan van professionele PCI-X (op 100MHz) grafische kaarten.
vandaar :)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
De eerste review met een i875 Canterwood en twee Xeon's, Asus PC-DL Deluxe @ Gamepc.com

Ding doet 't erg goed want hij houdt de E7505 makkelijk bij, dit door z'n snellere geheugen, namelijk PC2700 ondersteuning :) (PC3200 ondersteund 'ie niet wat in tegenstelling tot wat ze in de review zeggen vrij logisch is: de standaard Canterwood ondersteund ook geen PC3200 in combinatie met een 133MHz FSB).

Je kan de FSB zelfs instellen op 165MHz alleen geen AGP/PCI lock en slechts de standaard 32bits/33MHz PCI sloten. Prijs schijnt ook erg mee te vallen in vergelijking met de grotere E7505 borden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Het is inderdaad een heel mooi bordje, alleen heeft het helaas geen PCI-X slots, wat voor veel die-hard Dual/Workstationgebruikers een te hoge drempel zal zijn om tot aanschaf over te gaan. Immers, bij zoveel CPU/geheugen power hoort ook een supersnel I/O subsysteem. Anders zit je met een ongebalanceerd systeem met een stevige bottleneck in voornamelijk de diskperformance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Voor mij zou het idd een beletsel zijn ja. Er gaan 'geruchten' dat er een nieuwe Southbridge in de maak is, de ICH5-S of zo welke wel 64bits PCI ondersteund, dan zou het een ideaal WS bord worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Laatst online: 13:41
Ik ben zelf ook op zoek naar een dual Xeon oplossing.
Ik heb als moederbord de Tyan Thunder I7505 in gedachten.
Zonder scsi en dan een aparte Adaptec 29320-R met 2 cheetahs 15k.3 in raid 0.
3.06 vindt ik nog te duur dus worden 2.8's
Iemand die op dit moment zegt dat ik beter kan wachten op de i875 of kan ik dan wel blijven wachten ?
Eventuele andere op of aanmerkingen zijn ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Als jij twee van die Cheetah's in een stripe wilt zetten zou ik er iig voor zorgen dat je genoeg I/O bandbreedte hebt. Dat heb je met de i875 dus niet (zie paar posts hierboven over PCI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

Hmm, ik vind die Asus PC-DL Deluxe wel erg interessant eigenlijk... Met twee 2.4 GHz Xeons erin (die kosten niet zoveel) heb je voor een acceptabele prijs toch een Dual Xeon.

64-bit PCI / PCI-X zou ik waarschijnlijk toch niet gebruiken, aangezien hij Gigabit Ethernet (via CSA) onboard heeft, en ik waarschijnlijk twee grote, snelle SATA disken ga stripen. "Echte" storage (leuk 3ware IDE RAID kaartje, of SCSI schijven) gaat me sowieso teveel kosten, en verhoogt het geluidsnivo ook aanzienlijk (terwijl ik toch een beetje een stille bak wil). Zonder storage en netwerk op PCI heb ik aan 32bit / 33MHz PCI wel genoeg :)

Daar komt bij dat dit een moederbord is met moderne features (firewire, native SATA, firewire, overclocking) die op andere borden nog wel eens wil ontbreken.

Wat me vooral tegenhoudt aan een Dual Xeon nu is de enorm hoge prijzen van de moederborden. Als dit moederbord een beetje betaalbaar wordt, dan zal dat zeker de nodige interesse trekken, waaronder die van mij :Y)
Abbadon schreef op 20 augustus 2003 @ 14:11:
Als jij twee van die Cheetah's in een stripe wilt zetten zou ik er iig voor zorgen dat je genoeg I/O bandbreedte hebt. Dat heb je met de i875 dus niet (zie paar posts hierboven over PCI).
Tenzij de "rumored" ICH-S dus echt verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

SuperG schreef op 11 August 2003 @ 07:24:

Zullen we het houden op het aanwezig zijn van een server chipset. vb. Serverworks etc. Volgens mij vind je dat niet op een Workstation bord.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
deadinspace schreef op 20 August 2003 @ 15:48:
[...]

Tenzij de "rumored" ICH-S dus echt verschijnt.
Dan wel natuurlijk :P
c70070540 schreef op 20 augustus 2003 @ 15:56:
[...]

Zullen we het houden op het aanwezig zijn van een server chipset. vb. Serverworks etc. Volgens mij vind je dat niet op een Workstation bord.
Er bestaan wel degelijk ServerWorks chipsets met AGP, de type aanduiding eindigd dan ook op WS (van WorkStation :+ ). Hier de Grand Champion WS (GC-WS). Ik geloof nog niet dat er een bord mee uitgerust is maar meende dat er wel eentje uit zou worden gebracht (er waren overigens ook ServerWorks WS borden voor de P!!!'s, de HE-SL chipset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Abbadon schreef op 20 August 2003 @ 14:11:
Ik wil er max 2 in een stripe zetten.
Lekkere snelheid.
Helaas ligt een raidcontroller met een hoop cache buiten mijn budget dus leek dit mij wel een goede oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Nou ik erover nadenk zou 64-bit PCI bij de Canterwood-ES niet zoveel helpen... De MCH <-> ICH interconnect is bij de Canterwood(-ES) maar 266 MB/s namelijk, wat slechts ongeveer de helft van de bandbreedte van 64-bit 66MHz PCI is (laat staat 133 MHz PCI-X).

Tel daarbij op dat 3x PATA en 4x SATA, plus firewire en geluid al aan de ICH hangen, en je hebt een pracht van een bottleneck in de interconnect.

edit, nog meer thoughts:

Xeons zijn downwards multiplier unlocked... Als ASUS nou de juiste opties in de BIOS stopt (PCI/AGP clock!), dan zou je het geheugen synchroon kunnen draaien met de FSB, en de FSB omhoog gooien tot 200 MHz, en dan de multipliers van de CPU's zo ver omlaag als nodig is.

Et voila, Dual Xeons met 6.4 GB/sec synchrone geheugenbandbreedte :9~

[ Voor 35% gewijzigd door deadinspace op 20-08-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

De meeste Dual cpu mobo's zijn toch FSB gelockt? dan gaat dat overclocken nie echt werken
maar dromen kan altijd natuurlijk ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Jack op 20-08-2003 22:42 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Siris schreef op 20 August 2003 @ 22:42:
De meeste Dual cpu mobo's zijn toch FSB gelockt? dan gaat dat overclocken nie echt werken
maar dromen kan altijd natuurlijk ;)
Dat is een verschijnsel dat veroorzaakt is door het feit dat de doelgroep van dual mobo's doorgaans niet echt overclockers zijn (denk aan de server- en workstation markt). Hier zijn overigens wel uitzonderingen op (zie verschillende Abit en Asus borden).

En als je de review die Abbadon gaf had gelezen, dan had je gezien dat het gereviewde beta-exemplaar van de PC-DL wel FSB overclocking biedt (tot 165 MHz om precies te zijn). Wat ik graag zou zien is overclocking tot 200 MHz, instelbare AGP/PCI clock (desnoods via reguliere dividers) en een optie om de multipliers te veranderen.

• Abbadon
deadinspace schreef op 20 augustus 2003 @ 20:10:
Nou ik erover nadenk zou 64-bit PCI bij de Canterwood-ES niet zoveel helpen... De MCH <-> ICH interconnect is bij de Canterwood(-ES) maar 266 MB/s namelijk, wat slechts ongeveer de helft van de bandbreedte van 64-bit 66MHz PCI is (laat staat 133 MHz PCI-X)...
Ligt er aan hoe je het gaat gebruiken natuurlijk. Zelf heb ik een bord welke ook maximaal 266MB/s I/O doet, maar dat is voor mij genoeg. 133MB/s is gewoon te weinig voor mijn 64bits RAID controller met 15K en 10K disken plus de rest. Dus het kan wel degelijk helpen (temeer de Gbit verbinding via CSA verloopt wat geheel buiten de MCH en ICH5 verbinding loopt) :)
Dromer schreef op 20 August 2003 @ 20:09:
[...]

Ik wil er max 2 in een stripe zetten.
Lekkere snelheid.
Helaas ligt een raidcontroller met een hoop cache buiten mijn budget dus leek dit mij wel een goede oplossing..
Zie o.a. deze review over de hostbased RAID oplossing van die kaart en z'n prestaties: reviews: Firmware en hardware SCSI RAID desktop benchmarks :)

Bij de weg, ik heb een RAID controller met 128MB cache en nieuw zijn die mij ook véél te duur. De mijne heb ik in de States geregeld via Ebay, dan is het best betaalbaar :) (en hij verkeerde in nieuwstaat). Dacht ik zeg 't maar even ;)

• Dromer
Het is inderdaad een keuze om het via ebay te doen.
Ze staat er goedkoper als een 29320R nieuw.
Zijn er dan nog speciale dingen waar je op moet letten ?

• Kippenijzer

Kippenijzer

Shittig... Net 2 1,7GHz Xeon's binnen, en _nog_ doet het bord niets... Dan moet het haast wel zo zijn dat hij geen 256KB Xeon's pakt (kan waarschijnlijk alleen 1,475V afgeven?) het is een E7500... The struggle continues ;P

• Thorne

Thorne

Forrester

even between brackets:

Hoeveel processoren meldt winXP in het device manager scherm?

Bij mij geeft ie er twee weer, maar ik vermoedt dat hij er vier zou moeten weergeven (heb ik gezien op een site).

>specs<

• Dromer
Als je 2 Xeon's met Hyperthreading hebt moet die er 4 aangeven.
Anders even in je bios kijken of het aanstaat.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Staat HyperThreading wel enabled in je bios? Bij mijn weten moet hij dan idd 4 weergeven...
edit:
/me traag vandaag

[ Voor 15% gewijzigd door Kippenijzer op 21-08-2003 17:17 ]

• STN

STN

Heeft iemand hier ene idee wat die Asus PC-Dl gaat kosten in nederland? Bij de pricewatch stond ie nog niet.
In USA was iets van tussen de 300 en 400 euro.

Verwijderd

€287 bij Informatique

(heb em al besteld >:) )

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Dat is wel goedkoop voor een xeon bord! effe naar reviews zoek wilde morgen mijn pc gaan bestellen. Transparent_Ink weet je ook wanneer ze hem konden leveren

Verwijderd

vanaf 28 augustus verwacht

(btw slordig dat die nog niet in de pricewatch staat :z )

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

Jezus wat een mooie prijs!!!!!!!!!!
moet veel moeite doen om nu niet te kopen, ik heb net een maand geleden canon eos 10d gekocht.
Moet maar ff wachten......... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Asus PC-DL ook betseld :) Nou afwachten wanneer hij leverbaar is.
Kan ik mijn pc eindelijk gaan maken na lange tijd sparen. Ben wel benieuwd naar de prestaties ben een duron 750MHZ gewend en nu opeens een dual 2.8GHZ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 10:23

ripexx

bibs

Zeker een mooie prijs, alleen mis ik een 64bit / 66Mhz slot voor een eventuele raid controller. De rest van de specs zijn zeker niet verkeerd. Een dual Xeon systeem wordt steeds beter betaalbaar. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN

STN

hij heeft toch raid controller:
The PC-DL Deluxe offers the most complete RAID solution. A Promise SATA controller offers RAID 0, 1 and 10 functions with Max. 2 UltraATA 133 ports and 2 SATA HD ports, enabling users to build a RAID array with any 2, 3 or 4 of the ports. With unique multi-RAID function, RAID 0 and RAID 1 array can co-exist.

[ Voor 19% gewijzigd door STN op 22-08-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ja dat heeft hij onboard kijk hier voor spec. van het bord ben er echt benieuwd naar.
http://www.asus.com/produ...srv-mb/pc-dl/overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 10:23

ripexx

bibs

STN schreef op 22 August 2003 @ 17:22:
hij heeft toch raid controller:
The PC-DL Deluxe offers the most complete RAID solution. A Promise SATA controller offers RAID 0, 1 and 10 functions with Max. 2 UltraATA 133 ports and 2 SATA HD ports, enabling users to build a RAID array with any 2, 3 or 4 of the ports. With unique multi-RAID function, RAID 0 and RAID 1 array can co-exist.

RAID 1 is prima voor je OS enz. Maar voor mijn data wil ik graag naar een RAID 5 met ondersteuning voor hotswap en online spares etc. Een beetje RAID controller trekt zo die 32 bit / 33Mhz bus helemaal vol. Dus een PCI64/66 of PCI-X slot zou niet verkeerd zijn, maar dat stelt dan ook weer extra eisen aan je bussen en chipset waardoor ze niet meer voor zo'n lage prijs te verkrijgen zullen zijn. Voor de rest is het een prima workstation board. Zeker voor die prijs. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de USA kost de asus PC-DL deluxe $270 >> http://www.knowledgemicro.com/detail.php?name=MB-PCDL-DX

Deze winkel verscheept internationaal, maar ik weet niet of dir goed koper is dan bij bv Informatique kopen wat hier boven gemeld stond, want $270 is nu ~€250 en daar komen dan nog verzendkosten en INVOERRECHTEN bij, het is maar ff dat je er op let, want iets dat in de usa goedkoop is is hier duurder.

Wat de asus pc-dl betrefd, de klokgenerator die op dit mobo zit ondersteund een fsb van maximaal 400MHZ (1600MHZ effectief)! Zo'n fsb snelheid is waarschijnlijk niet haalbaar, maar Asus zou dus wel makkelijk via de bios het mogelijk kunnen maken om de fsb hoger te klokken dan 166mhz.
Het gerucht gaat rond dat als Intel 800MHZ fsb xeon's introduceerd Asus overklokken to 250MHZfsb (1GHZ) mogelijk gaat maken 8)

In iedergeval kan dit bord goed concurreren met de E7505 borden, zoals is gebleken uit de gamePC review. Ik was eigenlijk vanplan om een Iwill DPI533 te laten komen uit de usa, maar dan ben je toch wel €350 kwijt, en nu tegenover die €287 bij informatique.....

Als je meer wilt weten adviseer ik je eens te kijken op http://forums.2cpu.com/sh...5&perpage=30&pagenumber=1

edit:
Ik heb eens gekeken naar een eps voeding maar die dingen zijn ook niet bepaald goedkoop!
In het user's manual staat echter dat een 230W voeding al genoeg is en een 300W voor een vol systeem, het mobo kan zowel met een 24-pin als een 20-pin plug overweg. Wat echter een probleem is is die 8-pin atx stekker voor de processors. Op de Tyan Tiger E7505 kon je ook een P4 plug op het 8-pin atx socket aansluiten omdat pin 1,2,5,6 het zelfde zijn, weet iemand of dit ook met dit mobo mogelijk is?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 20:56 . Reden: vraagje over psu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik zelf ga wel voor een eps voeding, Denk toch dat het beter is om gewoon een eps voeding te hebben. Want als je toch zo'n systeem hebt ga je toch niet op de voeding bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
http://cgi.ebay.com/ws/eB...=2748412053&category=3753

Is dit de raidcontroller waar o.a. femme mee test ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Overigens is dat Asus bord inderdaad een mooi bord.
Alleen je pci bus is maxed op 133mb/s dus voor de mensen met raid en andere heftige spullen is het niet zo spannend.
Ook wordt er gelijk over overklokken gesproken, persoonlijk is dat het laaste wat ik met 2 Xeons wil doen.
Je wilt dan toch juist een snel maar wel superstabiel systeem?
Consumenten Xeons zie ik ook niet helemaal het nu van in alhoewel nu een hoop mensen toch wel aan xeons gaan denken ivm de prijs van het bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik weet ook niet wat ik er van moet verwachten omdat ik altijd een single cpu gewend ben, en dan ook nog een duron 750MHZ.
Ik denk dat dit een grote stap voor mij zal zijn omdat ik veel wil gaan werken met maya, En nu al veel werk met fotoshop en ook veel dingen tegelijk doe.
Ik hoef ook geen dikke raid installaties te hebben omdat dat toch iets te prijzig vind :), maar mensen die dikke raid installaties kunnen betalen is een duurder e7505 moederbord denk ik ook geen probleem.
Voor de doorsnee consument is dit denk ik ook nog niet echt interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
mja dingen als Balusc doet hoef je op dat bord niet te doen.
Nu wil ik niet zo'n vette raid bouwen maar toch wel iets wat 133mb/s of meer doet.
Ik vraag me verder ook iets af.
Wat is nou eigenlijk belangrijker?
Een super snelle hd, of iets meer geheugen snelheid.
Aangezien de hd het traagste is in de pc lijkt me dat je die juist heel snel wil hebben.
Dus 64bit nodig.
Je kan wel een langzamere harde schijf/raid maken maar dan is de feel van je systeem uiteindelijk toch langzamer omdat je schijf langzamer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Als je echt 64bit nodig hebt moet je echt naar een e7505.
Denk dat ik met de standaard onboard raid ook wel uit de voeten kan verlopig.
Maarja zo veeleisend ben ik nou ook niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus bord wordt ook aangegeven dat het een workstation bord is en geen server bord waar je tonnen aan I/O's door heen moet pompen.

voor het workstation gedeelte heeft dit bord alles wat je nodig hebt, voor server gedeelte komt het hier en daar wat te kort maar daar is dit bord ook niet voor bedoeld en zijn dan dus betere oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ja daarom koop ik dit bord ook omdat het goedkoop is en omdat het in een workstion komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik zie dat het Asus mobo ipv die extra P4 voedingskabel nu plek heeft voor 2 van die P4 kabels (8 gaatjes ipv 4), hoe kan je dat oplossen met je doodgewone ATX voeding :? zit er een verloopje bij ofzo :? (ik zie dit bij ieder dual Xeon bord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zo te zien heeft ie een EPS12V-connector (is hierboven ook al genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Femme schreef op 23 augustus 2003 @ 01:24:
Zo te zien heeft ie een EPS12V-connector (is hierboven ook al genoemd).
Speciale voeding dus, nee ik hou 't wel bij mn P4 3.06 Ghz met HT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ook een gewone voeding plus adapters gebruiken
mijn dual xeon bak draaid nu ook op een 550W CWT ATX voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

idioteque schreef op 22 August 2003 @ 17:27:
Ja dat heeft hij onboard kijk hier voor spec. van het bord ben er echt benieuwd naar.
http://www.asus.com/produ...srv-mb/pc-dl/overview.htm
zo, de blauwe horizontale connector is de 3e ide controller die geschikt is voor raid. Best wel jammer eigenlijk. Zo'n interesante bord voor WS zou ik een UW320 SCSI controler kunnen verwachten. Want pci 33Hz is niet snel genoeg voor een snellen 15k scsi schijf..

Maar het blijft interesant.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
Iemand hier nog antwoord op ?
Dan kan ik em nml kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Als je effe gekeken had in zijn gallery kun je zien dat femme deze in zijn workstation heeft zitten: LSI MegaRAID Elite 1600 (2x U160 SCSI, 128MB, BBU, PCI64/66) link naar gallery:http://www.tweakers.net/gallery/sys/3. Hier staat een review waar de controller werd gebruikt:http://print.tweakers.net/?reviews/373.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.