armano schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:26:
Nou, ik heb wat gevonden..
Het mocht baten..
Ik heb een lijstje gemaakt met wat mij de beste opties leken.
Overigens zijn dit ook bijna de enigsten die nog te krijgen zijn..
Heel graag hoor ik meningen van jullie etc.
Ben hard toe aan een betere en snellere PC als wat ik nu heb (AMD 2200+ enz. ) Dus wil zo snel mogelijk aan de gang eigenlijk.
Alleen denk ik niet dat ik de keuze kan maken.. Dan moet ik gokken
[...]
[lijstje met keuzes]
[...]
We hadden al eventjes contact via DM, maar toch nog eventjes in het topic. Dan blijft dat ook compleet/"afgerond".
Tja, er is niet veel keus ... en de keuzes die je dan wel hebt zijn niet de goedkoopste. Maar echt schokkend is het allemaal niet; Je bent nu geconfronteerd met wat de meeste van ons dual-gebruikers/bezitters al weten: Duallen is een duur(dere) hobby, en dan heb jij nog geluk dat je gewoon DDR-geheugen kunt gebruiken; In de meeste dual-systemen moet bijvoorbeeld al duurder bufferes/ECC-geheugen.
Met een PC-DL kan je eventueel in de toekomst je systeem overklokken om er nog meer prestaties uit te wringen. Deze mod is bekend als de "moose-mod", als je daat op 2CPU's forums zoekt, kom je er wel uit. Ook zijn er "wire-tricks" om het voltage naar je CPU op te hogen, om de OC te kunnen halen. Maar dat zijn dingen die je pas als gevorderd gebruiker moet gaan doen, vooral de wire-trick kan flink fout gaan.
Maar omdat je je je je systeem met wat kennis behoorlijk kan overklokken naar > 3.5 GHz zou ik nu niet bezuinigen op een goede koeler. Deze heb je namelijk absoluut nodig om welke overklok maar ook te doen, en om later weer een nieuwere te moeten kopen is niet slim (als ze dan überhaupt nog normaal te krijgen zijn). Ik zou alleen om deze overwegingen al gaan voor de skivetec.
Die heeft daarnaast nog eens het voordeel dat je je fans er zelf bij kan uitzoeken, denk daarbij aan hele stille papst-fans. Uiteindelijk kost het meer, maar dan heb je een stabieler systeem, met meer potentieel wat daarnaast ook nog eens lekker stil is ...
Die andere koelers zijn dus niet stil imho (>30dB aan geluid * 2 == best een boel geluid).
Tot zover mijn 0,02 euro