[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 22:35
PcDealer schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:52:
IBM relabeled processoren zijn er volop te vinden op Ebay. :( Ik word er strontziek van op zoek zijnde naar betaalbare HP equivalenten. :+
mja, de processoren lukt dan nog wel, maar de VRM's is een heel andere zaak, die zijn namelijk weer alleen speciaal voor de 7100 en de 7600, de 5000 en 5500 enz. hebben weer andere VRM's :X
Heel toevallig, via Google 8)7 kwam ik bij een zaak uit in apeldoorn die er twee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Abbadon schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:50:
[...]

[...]

DVD's encoden :P Met Photoshop, het zwaarste programma dat ik gebruikte, merkte ik niet echt veel verschil bijvoorbeeld (wel meetbaar, maar dat wil niet zeggen dat je dat ook direct merkt).

Nogmaals, wat ik probeer te zeggen is dat beide platformen elkaar qua performance niet veel ontliepen maar dat de X2 véél zuiniger was en makkelijker koel en stil te houden. Die argumenten waren, in combinatie met de x64 ondersteuning v.d. X2, voor mij meer dan sterk genoeg om m'n dual Xeon af te serveren. Het zijn ook argumenten waarop ik m'n advies baseer om iemand eerder een X2 aan te raden dan twee losse Xeon's.
Ik maak het mezelf wel makkelijker.
Ik hou me eigen X2 en me vriendin gaat lekker werken op die Dual Xeon :)
Kan ik altijd nog wisselen
Bedankt voor je uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

cHoc schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:36:
[...]

mja, de processoren lukt dan nog wel, maar de VRM's is een heel andere zaak, die zijn namelijk weer alleen speciaal voor de 7100 en de 7600, de 5000 en 5500 enz. hebben weer andere VRM's :X
Heel toevallig, via Google 8)7 kwam ik bij een zaak uit in apeldoorn die er twee heeft.
Hmm... ik dacht dat ze vaak ook in combo worden aangeboden. Zoek anders de partnumbers op, kun je gerichter zoeken.

Trouwens, de VRM's zijn vaak van Celestica of VXI. Laat nou "alle" tier 1 fabrikanten die gebruiken...

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 17-02-2007 10:59 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Eldee schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 04:41:
[...]

Wie roept er nu maar wat? De 540 is een 3.2GHz, kijk maar eens hier

Als je iemand anders terecht wil wijzen kan je zelf beter geen fouten maken O-)
zo kunnen we wel even doorgaan he, mijn grafiekjes gingen over de 520!! vs 3200+
en ik blijf erbij de cpu an sich (om in termen te spreken) is gewoon sneller, alleen mem van de xeon maakt de boel sloom. De keus om voor een x2 te gaan voor bijna vergelijkbare prestaties met veel minder stroom gebruik kan ik begrijpen. Mijns inziens werkt een dual bak alleen veel fijner dan een dual core maar goed dat zal wel tussen de oren zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IRCfreAk schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:59:
[...]

zo kunnen we wel even doorgaan he, mijn grafiekjes gingen over de 520!! vs 3200+
en ik blijf erbij de cpu an sich (om in termen te spreken) is gewoon sneller, alleen mem van de xeon maakt de boel sloom. De keus om voor een x2 te gaan voor bijna vergelijkbare prestaties met veel minder stroom gebruik kan ik begrijpen. Mijns inziens werkt een dual bak alleen veel fijner dan een dual core maar goed dat zal wel tussen de oren zitten.
ik ben het eens met ^^

ik had gister een X2 4200 ding begon toch traagjes te worden na een aantal progs open te hebbene staan , bij mn xeon nooit geen last van . benchm. zeggen niks in de praktijk gaat alles toch anders .

volgens mij ligt het er gewoon aan welke applicaties je gebruikt .

tenopzichte van mn vorige P4 neemt mn dual xeon helemaal niet veel meer stroom en ze zijn veel makkelijkder te koelen die van mij is passief en niet hoorbaar .
dus dat is ook geen nadeel , X2 zal wel iets minder stroom nemen maarja je moet wat over hebben voor 2 cpu's in een pc het is toch wel een pats factor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:58:
[...]

ik ben het eens met ^^

ik had gister een X2 4200 ding begon toch traagjes te worden na een aantal progs open te hebbene staan , bij mn xeon nooit geen last van . benchm. zeggen niks in de praktijk gaat alles toch anders .

volgens mij ligt het er gewoon aan welke applicaties je gebruikt .

tenopzichte van mn vorige P4 neemt mn dual xeon helemaal niet veel meer stroom en ze zijn veel makkelijkder te koelen die van mij is passief en niet hoorbaar .
dus dat is ook geen nadeel , X2 zal wel iets minder stroom nemen maarja je moet wat over hebben voor 2 cpu's in een pc het is toch wel een pats factor
Ik ben toch uiteindelijk voor de X2 gegaan.

De Dual Xeon heeft mijn schoonvader gekregen en de videokaart (Quattro4 128mb) gaat in de verkoop.
Was een beetje afwegen, maar mijn schoonvader doet, net zoals ik, ook aan videobewerking. Aangezien hij maar een p4 3.0Ghz 1Mb had, heeft hij ontzettend veel aan deze Xeon.
Hij is er blij mee en ik ben weer blij met de p4 3Ghz :P

Maar bedankt voor alle uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cHoc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 22:35
PcDealer schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:58:
[...]

Hmm... ik dacht dat ze vaak ook in combo worden aangeboden. Zoek anders de partnumbers op, kun je gerichter zoeken.

Trouwens, de VRM's zijn vaak van Celestica of VXI. Laat nou "alle" tier 1 fabrikanten die gebruiken...
Thx voor de info, deze zijn idd van Celestica.

Wel even wat verder mee gegoogled, maar de VRM's die ik in Apeldoorn vond (en 2 550Xeon processoren) zijn dan toch wel goedkoper. €70 voor 2 550 Xeon's en 2 VRM's.
Misschien dat ik ze met wat pijn en moeite nog wel goedkoper kan krijgen op ebay (.de of .com)
maar veel zal dat niet zijn,en dan is het die moeite ook niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

cHoc schreef op maandag 19 februari 2007 @ 07:50:
[...]

Thx voor de info, deze zijn idd van Celestica.

Wel even wat verder mee gegoogled, maar de VRM's die ik in Apeldoorn vond (en 2 550Xeon processoren) zijn dan toch wel goedkoper. €70 voor 2 550 Xeon's en 2 VRM's.
Misschien dat ik ze met wat pijn en moeite nog wel goedkoper kan krijgen op ebay (.de of .com)
maar veel zal dat niet zijn,en dan is het die moeite ook niet echt waard.
Da's niet erg duur voor dual inclusief VRM's. Los zijn ze krankzinnig geprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

Ai, dit word wel een lastige bump.
Sorry, maar welke koelers zijn voor XEON processoren nu echt goed ?
Ik wil mijn 2 x 2,6 Ghz van watergekoeld naar luchtgekoeld maken.
Wil wel stik en koel, maar meeste posts zijn oud natuurlijk dus vandaar de vraag.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armano schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:31:
Ai, dit word wel een lastige bump.
Sorry, maar welke koelers zijn voor XEON processoren nu echt goed ?
Ik wil mijn 2 x 2,6 Ghz van watergekoeld naar luchtgekoeld maken.
Wil wel stik en koel, maar meeste posts zijn oud natuurlijk dus vandaar de vraag.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - De..."

Het gaat daarbij om de volgende koeler (zie overigens ook gewoon de openingspost van dit topic !): Coolermaster gestuurt voor de E3W-NPTXC-01 (en voor nocona's de E3W-NPTXC-03, althans voorzover mijn info nog up-to-date is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:42:
[...]

Verwijderd in "[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - De..."

Het gaat daarbij om de volgende koeler (zie overigens ook gewoon de openingspost van dit topic !): Coolermaster gestuurt voor de E3W-NPTXC-01 (en voor nocona's de E3W-NPTXC-03, althans voorzover mijn info nog up-to-date is).
Ok, super maar dan komt er een 2e vraag in mij te boven..
Ik heb 2 x 2.8 ghz, is dat dan nocona of een ander of.....
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armano schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:11:
[...]

Ok, super maar dan komt er een 2e vraag in mij te boven..
Ik heb 2 x 2.8 ghz, is dat dan nocona of een ander of.....
:)
Ik zou zeggen: Gebruik de search eens even, want er is één heel duidelijk verschil tussen die 2 ... heel makkelijk uit te vinden @ intel.com bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

De bovengenoemde koeler is volgens pricewatch bij 2 winkels, maar 2 keer niet meer te krijgen.
Hopelijk is deze nog buiten Tweakers om te krijgen op google geeft ie op dit moment niet zoveel resultaten :X , de (E3W-NPTXS-04)
De andere is volgens mij kleiner (E2U-N7RCS-04) en niet dezelfde als in de post van GMC.

Wat mij opviel aan jou zelf bedachte fan montage etc. dat je vermeld dat we alleen het zwarte schakeldraad kunnen gebruiken maar jij hebt koper kleur, zit dit zwarte schakeldraad erbij? danmoet het nl. wel lukken. (leuk bedacht btw.!) :Y
en stiekem weet ik nogsteeds niet welk type deze 2 pocessors van mij zijn :? Ik kom het nergens tegen bijv. @ intel of Tweakers etc.

Eerst maar eens zien of de E3W-NPTXS-04 nog wel te krijgen is, ERGENS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil zit hem namelijk in de bussnelheid, is ie 200(800) MHz (== Nocona) of 133(533)MHz (== Prestonia). En Nocona's hebben wegens de hogere bussnelheid weer een hogere TDP (worden warmer), moeten daardoor grotere koelers en hebben daarom weer een andere methode om koelers te bevestigen.

Wat je nu het beste kunt doen is een goed overzicht te geven van je systeem; Welk mobo, welke processoren, welk geheugen etc. Dan kunnen we meekijken namelijk. Nu is het vooral christallen bol kijken, en raden naar je eventuele mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het is puur de mounting die tussen beide modellen verschilt, ik weet uit ervaring dat op de 'juiste' borden de nocona mounting prima op prestonia xeons past, en andersom is ook wel mogelijk, mits je zelf al in het bezit bent van de juiste mounting spullen (De gaten in het moederbord zijn bij de nocona borden veel groter, maar mits je daarop gewoon de mounting-brackets van de prestonia variant weet vast te maken kun je ook gewoon de prestonia variant op je nocona cpu's plaatsen. Zoveel verschil in warmte-afvoer-mogelijkheden zit er niet tussen beide, dat verschil is te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Specs tuurlijk, sorry.
ff zien,
-2 x 2.8 Ghz XEON
-2 GB Ram Geheugen Kingston.
- 2x 120GB harddisks van Maxtor
- Asus N6600GT 128MB DDR 3 videokaart Deze is kapot, bij aankoop al. gaf meteen artifacts.
- 16 X dvd +- R / +- RW drive with DVD +- R DL writing 8.5 GB capacity
- ASUS Dual xeon CPU + DDR 333 Memory MB. ASUS PC-DL deluxe.
- Dual-channel DDR 333
- 533 MHz fsb
- Enermax Active PFC no more noise 350W voeding
De gehele PC is/was watergekoeld.
Dit wil bij mij eigenlijk niet, het werkt niet.. bleh. Wil er vanaf, kan er niet mee omgaan.
Vandaar dat ik hem wil ombouwen, want wat ik hier heb is een best goeie PC.
Een trein.. letterlijk.. Daarom vind ik hem zonde om weg te doen.
Moet wel investeren want moet bijv. nog wel een nieuwe Videokaart in etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Zoek me stuk naar goede koelers voor Socket 604.
Niks dus,
Allemaal links uit 2005 etc.

Het product dat u zoekt is helaas niet meer aanwezig etc. blaa :/
Lastig, iemand nog een tip ?! behalve.. zoeken.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
armano schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:06:
Specs tuurlijk, sorry.
ff zien,
-2 x 2.8 Ghz XEON
...
...

Dit wil bij mij eigenlijk niet, het werkt niet.. bleh. Wil er vanaf, kan er niet mee omgaan.
Op de PC-DL passen alleen XEON's met max 533 FSB, die jij hebt zijn Prestonia's en geen Nocona's. Helaas, want ik heb hier nog 2 Coolermaster E3W voor Nocona liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
armano schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:06:
Specs tuurlijk, sorry.
ff zien,
-2 x 2.8 Ghz XEON
-2 GB Ram Geheugen Kingston.
- 2x 120GB harddisks van Maxtor
- Asus N6600GT 128MB DDR 3 videokaart Deze is kapot, bij aankoop al. gaf meteen artifacts.
- 16 X dvd +- R / +- RW drive with DVD +- R DL writing 8.5 GB capacity
- Dual-channel DDR 333
- 533 MHz fsb
Is 350 Watt ook niet erg mager? Want ik heb het idee dat mijn dual xeon die erg lijkt op jouw setup, maar net aan genoeg heeft aan een 520Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eldee schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:55:
[...]

Op de PC-DL passen alleen XEON's met max 533 FSB, die jij hebt zijn Prestonia's en geen Nocona's. Helaas, want ik heb hier nog 2 Coolermaster E3W voor Nocona liggen..
D'r bestaat ook nog zoiets als de moose-mod voor PC-DL >:)

Als ie uitvindt hoe die werkt, en die goed weet uit te voeren dan pwnt ie voorlopig weer iedereen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:06:
[...]
D'r bestaat ook nog zoiets als de moose-mod voor PC-DL >:)
Jawel, maar dan heb je nog steeds de juiste E3W's nodig.

Ik heb zelf ook een PC-DL gehad, maar dat systeem heb ik compleet met E3W's verkocht... Ik heb nu nog een NCCH-DL, maar die draait nu als server, en heeft dus geen stille koelers nodig, vandaar dat ik die over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

kutkip schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:25:
[...]

Is 350 Watt ook niet erg mager? Want ik heb het idee dat mijn dual xeon die erg lijkt op jouw setup, maar net aan genoeg heeft aan een 520Watt voeding.
Schijnt dat de vorige eigenaar het met deze 350'er een tijdje heeft gedaan.
het zal dus wel genoeg wezen.
Maar ben wel van plan om (als ik ooit nog een goede (en verkrijgbare) koelers vind) een nieuwe kast te kopen met goede koeling mogelijkheden en misschien ook een nieuwe voeding.
Maar als deze 350 he altijd heeft gedaan... hmm... B)

@ Eldee, damn.. zo close.. Jammer, echt nergens zijn nog koelers te vinden.
Beetje apart aangezien die Xeons toch nog genoeg worden gebruikt toch ?!

Als me dit niet lukt moet ik het systeem verkopen. (incl water koelings set)
Kocht het voor 900.. Word niet meer geboden dan 300 op marktplaats bijv. :N baal ik echt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:57

Major Carnage

waki miko Reimu

armano schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:16:
Zoek me stuk naar goede koelers voor Socket 604.
Niks dus,
Allemaal links uit 2005 etc.

Het product dat u zoekt is helaas niet meer aanwezig etc. blaa :/
Lastig, iemand nog een tip ?! behalve.. zoeken.. :|
Ik heb goede ervaringen met deze heatsink en Scythe fans. Bijna niet te horen :)

Ze staan volgens mij niet in de pricewatch, maar ik heb ze uiteindelijk gevonden bij Pim's PC Shop; duurde ongeveer een weekje voordat ze ze hadden. Oh en je moet je niet teveel aan de prijs storen, behoorlijk dure dingetjes :(

[ Voor 0% gewijzigd door Major Carnage op 29-05-2007 12:56 . Reden: altijd lastig die slashes ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major Carnage schreef op zondag 27 mei 2007 @ 11:11:
[...]

Ik heb goede ervaringen met [url=http://www.swiftech.com/products/mcx-VPro.asp]deze[url] heatsink en Scythe fans. Bijna niet te horen :)

Ze staan volgens mij niet in de pricewatch, maar ik heb ze uiteindelijk gevonden bij Pim's PC Shop; duurde ongeveer een weekje voordat ze ze hadden. Oh en je moet je niet teveel aan de prijs storen, behoorlijk dure dingetjes :(
Voor Xeon-producten ben ik altijd goed geslaagd bij Informatique. Die hebben in ieder geval deze Swiftechs nog liggen.

Link naar hun pagina met koelers voor Socker 603/603:
http://www.informatique.n...p.cgi?M=I&A=131375&FRS=ON

Zie hier ook op marktplaats een aabieding voor een stel e3w-nptxc-01's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Met de Link hierboven kom ik bij de processor zelf, dus heb gegokt en denk dat je deze bedoeld:
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=650901

De omschrijving klopt, Swiftech.. en DUUR :X

€ 59,00 zonder fan.. €71,00 voor die MET fan.
Hier moet ik nog even over nadenken,
Sowieso of ik dit te doen is en het waard is, en als ik het doe.. Koop ik dan zonder en plak er (wellicht) een betere ( ?!?) fan op of dat dingetje wat er al opzit goed genoeg.

Heb ook even gemaild met de aanbieder op marktplaats.
Ben benieuwd, heb gevraagd aan welk bod hij zat te denken.. Wat denken jullie dat ik moet bieden ?!
Stel je krijgt er 2 voor samen 75,00 ofzo.. beter als 2 x 71, 00 van swiftech :?

Lastig lastig lastig..

Inkomend Bulletin!
Als het goed is is de betaling van de bieder van 75,- inmiddels onderweg.
Mocht hier onverhoopt iets misgaan hoor je nog van me.

-O-

[ Voor 15% gewijzigd door armano op 27-05-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bummer :/

Kijk eventjes rond op het net, en zoek verder met zoektermen als 'koeler' en 'Socket 604' enzo. Verder weet ik het ook niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2007 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:51:
Bummer :/

Kijk eventjes rond op het net, en zoek verder met zoektermen als 'koeler' en 'Socket 604' enzo. Verder weet ik het ook niet.
En dan krijg je dus veel dingen met "Het product is niet meer aanwezig" etc..
Maar ook artikelen van 2004/5 etc waar alleen de woorden in staan..
Is echt hopeloos, maar blijf proberen.. anders zal het toch zo'n swiftech moeten worden ??!
Maar die toch best wel heel erg twijfel-makend duur! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Nou, ik heb wat gevonden.. O-)
Het mocht baten..

Ik heb een lijstje gemaakt met wat mij de beste opties leken.
Overigens zijn dit ook bijna de enigsten die nog te krijgen zijn..

Heel graag hoor ik meningen van jullie etc.
Ben hard toe aan een betere en snellere PC als wat ik nu heb (AMD 2200+ enz. :/ ) Dus wil zo snel mogelijk aan de gang eigenlijk.
Alleen denk ik niet dat ik de keuze kan maken.. Dan moet ik gokken :?

BIJ PC MEGASTORE:
Spire Racksper IV (Socket 603/604) € 13,95
[LINK]
Opmerking: Application Intel : Xeon ~ 2.4 GHz (Foster)
Xeon ~ 2.2 GHz (Prestonia)

BIJ IKBENSTIL.NL
EKL Radial Papst70 S423/603/604 € 49,90
[LINK]
Opmerking: Dit lijkt mij wel een goede hoor.. papst, en hij moet ook nog op mijn Xeontjes passen..

BIJ SALLAND:
Nexus Technology SXA-6047 Server Cooler Active Koper € 34,00
[LINK]

BIJ INFORMATIQUE:
Nexus SNA-6067 SkiveTek Active 2U cooler € 49,00
[LINK]
Swiftech MCX603-V Socket 603/604 Xeon Heatsink (zonder) € 59,00
[LINK]
Swiftech MCX604-V Socket 603/604/771 Intel Xeon (en met..) € 71,00
[LINK]

BIJ PIMSPCSHOP:
Cooler Master CPU Koeler Hyper UC Aluminium Koper € 29,10
[LINK]
Nexus Technology SXA-6047 Server Cooler Active Koper, 604 € 34,51
[LINK]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armano schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:26:
Nou, ik heb wat gevonden..
Het mocht baten..

Ik heb een lijstje gemaakt met wat mij de beste opties leken.
Overigens zijn dit ook bijna de enigsten die nog te krijgen zijn..

Heel graag hoor ik meningen van jullie etc.
Ben hard toe aan een betere en snellere PC als wat ik nu heb (AMD 2200+ enz. ) Dus wil zo snel mogelijk aan de gang eigenlijk.
Alleen denk ik niet dat ik de keuze kan maken.. Dan moet ik gokken

[...]
[lijstje met keuzes]
[...]
We hadden al eventjes contact via DM, maar toch nog eventjes in het topic. Dan blijft dat ook compleet/"afgerond".

Tja, er is niet veel keus ... en de keuzes die je dan wel hebt zijn niet de goedkoopste. Maar echt schokkend is het allemaal niet; Je bent nu geconfronteerd met wat de meeste van ons dual-gebruikers/bezitters al weten: Duallen is een duur(dere) hobby, en dan heb jij nog geluk dat je gewoon DDR-geheugen kunt gebruiken; In de meeste dual-systemen moet bijvoorbeeld al duurder bufferes/ECC-geheugen.

Met een PC-DL kan je eventueel in de toekomst je systeem overklokken om er nog meer prestaties uit te wringen. Deze mod is bekend als de "moose-mod", als je daat op 2CPU's forums zoekt, kom je er wel uit. Ook zijn er "wire-tricks" om het voltage naar je CPU op te hogen, om de OC te kunnen halen. Maar dat zijn dingen die je pas als gevorderd gebruiker moet gaan doen, vooral de wire-trick kan flink fout gaan.

Maar omdat je je je je systeem met wat kennis behoorlijk kan overklokken naar > 3.5 GHz zou ik nu niet bezuinigen op een goede koeler. Deze heb je namelijk absoluut nodig om welke overklok maar ook te doen, en om later weer een nieuwere te moeten kopen is niet slim (als ze dan überhaupt nog normaal te krijgen zijn). Ik zou alleen om deze overwegingen al gaan voor de skivetec.

Die heeft daarnaast nog eens het voordeel dat je je fans er zelf bij kan uitzoeken, denk daarbij aan hele stille papst-fans. Uiteindelijk kost het meer, maar dan heb je een stabieler systeem, met meer potentieel wat daarnaast ook nog eens lekker stil is ...

Die andere koelers zijn dus niet stil imho (>30dB aan geluid * 2 == best een boel geluid).

Tot zover mijn 0,02 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 16:23

ReseTTim

Chocolate addicted

mijn agp poort is dood.. heeft iemand hier nog een asus pc-dl mobo liggen?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Grappig om ook te zien dat met de komst van dual en quadcore de xeon en opteron threads veel minder hard gaan :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Reminds me: Netserver LH4r installen om als vpn-/fileserver te gaan dienen. Quad Pentium !!! Xeon 700, 1MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog altijd spijt dat ik mijn Dual Xeon set verkocht heb, Dual CPU is toch wel een pats factor. nieuwe dual/quad core setjes met 2 cpu's is voorlopig voor mij onbetaalbaar.

en de borden zijn vaak uitgerust met pci 8x ipv 16x erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

heb je dit en dit bord al gezien dan? Deze supporten ook meteen de nieuwe Xeon quadcores en de Penryn gaat er ook in passen. Verder nog een hele rits leuke specs :)
Helaas nog nergens te vinden in NL, en dat terwijl ze al in november officieel gelanceerd zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Major Carnage schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:55:
heb je dit en dit bord al gezien dan? Deze supporten ook meteen de nieuwe Xeon quadcores en de Penryn gaat er ook in passen. Verder nog een hele rits leuke specs :)
Helaas nog nergens te vinden in NL, en dat terwijl ze al in november officieel gelanceerd zijn :(
daar zat ik inderdaad ook naar te kijken, kun je straks lekker goedkoop een quad 2.67ghz erop knallen.
ik heb nu ja het is behelpen een tyan tempest 5000i gehaald met 2x een quad core 1.87ghz en nog 4gb ecc reg fbdimm.
Ik moet zeggen dat ding werkt echt heerlijk, voorlopig voldoende power over:)
en alles zit in een 1u kast met een passief koelblok erop (wel blowers ervoor), cpu's worden nog geen 40 graden:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Supermicro heeft de 5400 based borden ook in de pijplijn, net als Intel. Den kdat iig die van supermicro al te leveren zouden kunnen zijn als je daarom vraagt bij een empc/4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:56:
ik heb nog altijd spijt dat ik mijn Dual Xeon set verkocht heb, Dual CPU is toch wel een pats factor. nieuwe dual/quad core setjes met 2 cpu's is voorlopig voor mij onbetaalbaar.
Ik wil juist van mijn dual Athlon MP 2200+ af in favour voor een Core 2 Duo desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:56:

en de borden zijn vaak uitgerust met pci 8x ipv 16x erg jammer
Ik heb hier nog 5 :o dual Xeon systemen draaien (o.a. PP-DLW en NCCH-DL), interesse in ééntje?
Ben aan het overstappen op de nieuwere single proc 3050 en 3210 based systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Over Supermicro he, hoe zit het daar in de bios mbt clockspeeds. Is daar nog wat te modden of het alleen standaardinstellingen die niet aangepast kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Major Carnage schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:15:
Over Supermicro he, hoe zit het daar in de bios mbt clockspeeds. Is daar nog wat te modden of het alleen standaardinstellingen die niet aangepast kunnen worden?
Supermicro is serieus workstation-/servermerk, het zal me verbazen als je meer kan instellen dan default fsb-speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
vermoed het ook niet, op mijn tyan mobo kon er wat dat betreft weinig ingesteld worden, ik kon zelfs het pc5300 geheugen niet op 667 ipv 533mhz laten draaien..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste