Asus PRL-DL doet niets

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:26
Beste mensen,

Onlangs heb ik een 4-tal Xeon CPU's bemachtigd. Dit zijn allen 2,4GHz Xeon CPU's met een FSB van 400MHz en 512 MB cache. Doordat ik deze dus heb gekregen wilde ik hiervoor wel een moederbordje aanschaffen om hier gebruik van te maken. Dit is een Asus PRL-DL geworden die ik 2e hands heb overgenomen van iemand. Echter heb ik vandaag het systeem in elkaar geschroeft en krijg ik weinig tot niets eruit.

De systeemspecificaties op het moment:

1x Xeon 2,4 GHz CPU (totaal 4 beschikbaar)
2x 512 MB DDR 400 CL3 ECC REG Geheugen (totaal 4 beschikbaar)
1x RAIDMAX 400W Voeding (PM-S400W)
1x Asus PRL-DL moederbord

Heb voor de rest al wat gewisseld inclusief een PCI-videokaartje ipv de onboard video-kaart.

Jumpers heb ik staan op 400MHz FSB (beide: SW1 + JFSB1) en de multiplier op 24 (24x 100 = 2400 toch :? )

Op de voeding heb ik niet de juiste aansluitingen zitten. Ik heb een 20 en 4 pins aansluiting op de voeding en had een 24 en 8 pins nodig op het moederbord. Nu heb ik hiervoor 2 kabels weten te bemachtigen om van 4 naar 8 te gaan en van 20 naar 24. Deze heb ik beide aangesloten maar als ik dan het systeem aan wil zetten gebeurd er niets. Als ik de 8 pins voedingsaansluiting los haal gaat het systeem wel aan.

Het systeem gaat dus aan en volgens de LEDjes (alles gaat aan op het moederbord van de Port 80h post code LEDs) zou het systeem INT 19h (System boot) moeten doen. Ik krijg alleen helemaal geen beeld.

Wat ik al geprobeerd heb is dus ander geheugen , andere CPU (deze zouden toch ondersteund moeten worden :? ) en PCI videokaart ipv onboard. Het vreemde is dat ik helemaal geen beeps hoor. Zowel op de aangesloten speaker als op de onboard speaker. Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een andere voeding. Nu ben ik bezig om een geschikte voeding te bemachtigen maar zijn er eventueel nog andere mogelijkheden en/of opties om dit probleem op te lossen.

Wie kan mij helpen om dit systeem aan het werk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Heb ook al eens alle settings zo laag mogelijk gehad (400MHz FSB + multiplier van 8) maar dit werkte ook niet.

Nu staat er verder in de handleiding:
Make sure that your ATX 12V power supply can provide 8A on the +12V lead and at least 1A on the +5-volt standby lead (+5VSB). The minimum recommended wattage is 230W, or 300W for a fully configured system. The system may become unstable and may experience difficulty powering up if the power supply is inadequate.
Dus nu heb ik even op de voeding gekeken en daar staat in een tabelletje onder de +12V 15.0 A en onder de +5VSB 2.0A dus dat moet wel goed zitten. Snap ik nog steeds niet dat als ik die 4->8 pins converter erop zet dat het systeem niets doet en als ik die eraf haal dat het systeem wel aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
1 van die xeon processoren zal ongeveer per stuk 10 ampere van je 12 volt willen. Dus 2 stuks lijkt me te veel voor je voeding.

( ongeveer ((1,5 volt maal 65 watt)/12)1.25 per proc )

Xeon's lusten graag stroom :)

Das ook het probleem met die dual rail voedingen tegenwoordig, stel je koopt een dual rail met 2 rails 12 volt, elk 18 ampere, dan zit je nog niet goed met bijvoobeeld een xeon systeem. Opteron's willen wat minder dus daar heb je het ietsje minder.

Dus als je een voeding gaat kopen, koop een dual rail met genoeg ampere per rail, of een single rail. (of een quad rail trouwens :) )
Want op dual rail voedingen draaien vaak de processoren vanaf de eerste rail.

[ Voor 60% gewijzigd door maratropa op 07-08-2005 15:48 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Maar met 1 Xeon werkt het ook niet. Dat is het vage ervan. Ik hoor geen beeps of zo dus kan ook niet zeggen wat de error is want er verschijnt of klinkt nergens een error. Er knipperen geen lampjes of iets waaraan ik kan zien dat er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Toch verdenk ik je voeding met al die converters, je moet toch even kijken of je een andere kan proberen. Het hoort te werken maarja wie weet, en het lijkt me geen bijster sterke voeding. (maar daar ben je al naar op zoek :) )

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 07-08-2005 15:47 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik heb even snel gekeken op V&A en kwam deze voeding tegen. Heb de persoon in kwestie even gemaild om zijn voeding van eigenaar te laten verwisselen als hij deze nog heeft. Zou ik misschien toch nog vandaag het systeem aan kunnen slingeren :P (mits de voeding het probleem is tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Zowiezo lijkt me dat slimmer, een goeie voeding is een must. Convertertjes is leuk maar het wordt niet "gesupport".

Die antec is een TP 1, die heeft geloof ik maar 1 12volt rail van 30+ ampere, wat dus fijner is voor je dan een voeding met 2 van minder dan 20 amp.

(Tagan heeft nu voedingen trouwens die je kan switchen van 2 rails van 20 amp naar 1 rail van 32 amp.)

Je moederbord kan natuurlijk ook kapot zijn, heeft ie recentelijk nog gewerkt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Brute processoren trouwens, met 512MB Cache... :P
Sorry, was ff een geintje tussendoor.

Misschien kan je het bord eens uit de kast halen, en het geheel in diagnostische opstelling (oftewel los op een plank o.i.d.) aan te sluiten. Gaan de CPU fans wel draaien? Mijn Dual AMD wilde ook niet booten toen ik de CPU fans niet had aangesloten (tenminste, niet op de CPU-Fan aansluitingen van het mainboard).

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het kan ook nog aan je ram liggen, niet alle prestonia xeon planken zijn erg blij met PC3200 ram. Daarnaast heb je *4* cpu's, en ik ben erg benieuwd waarom juist 4. Kun je de codes die op de cpu staan hier eens vermelden? Misschien zijn het Xeon MP cpu's die naar ik mij heb laten vertellen ze waarschijnlijk *nieT* op een dual bord werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Kippenijzer schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:04:
Het kan ook nog aan je ram liggen, niet alle prestonia xeon planken zijn erg blij met PC3200 ram. Daarnaast heb je *4* cpu's, en ik ben erg benieuwd waarom juist 4. Kun je de codes die op de cpu staan hier eens vermelden? Misschien zijn het Xeon MP cpu's die naar ik mij heb laten vertellen ze waarschijnlijk *nieT* op een dual bord werken.
Daar zat ik ook al aan te denken...Ah gut dan moet die arme jongen een quad bordje zien te regelen....
:)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Matched quad 2,4 xeon, hmm, iets zegt me dat hij dan beter ze (en het bord los) op ebay kan zetten en zelf een Dual 3,4GHz Nocona met bord ervan kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Die CPU's waren 'over' maar horen eigenlijk gewoon in een single of dual servertje te zitten.

codes die erop staan van 2 van de 4 zijn:

2400DP/512L2/400/1.50V
SL6EP COSTA RICA
3314A630-0723

2400DP/512L2/400/1.50V
SL6EP COSTA RICA
3235C040-0819

Zijn dus niet voor quad's of zo.

Maar even over het geheugen. Hoezo zijn die planken niet zo blij met PC3200 geheugen? Wat geheugen is beter dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Witlof op 07-08-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Morgen ga ik kijken of ik nog wat ander geheugen kan vinden om mee te testen. Weet niet precies waar ik naar moet zoeken maar het andere geheugen wat ik kan gebruiken is wat langzamer dus misschien beter :?

Morgen kan ik ook een zwaardere voeding lenen om te kijken of het mijn probleem oplost. De voeding kan zo'n 24 of 26 A leveren op de 12V lijn. Misschien dat het daarmee lukt maar dat kan ik dus morgen vertellen :) Een dagje geduld dus en in iedergeval zonder dual Xeon :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, ben ik weer. Heb een andere voeding geprobeerd (Niet die ene uit de vraag&aanbod maar een andere 550W met 24 pins aansluiting en 4 pins). +12V1 -> 16A, +12V2 -> 18A en +5VSB -> 2A. Echter met alles aangesloten geen leven in het systeem. Weer met de 8 pins connecter niet aangesloten gaat het weer aan maar zonder beeps of beeld :|

Heb ook nog PC2100 geheugen geprobeerd maar ook dit zonder succes. Het enige wat ik nog kan proberen is een 'echte' EPS voeding maar eigenlijk wil ik meer zekerheid dat het daaraan ligt voor ik zo'n ding aanschaf. Zijn er nog andere mogelijkheden om het probleem uit te sluiten?

Het is zo vaag dat het systeem zonder deze extra 12V aansluiting wel aan gaat maar verder niets doet. Er zou toch iets moeten piepen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Heb je met single cpu geprobeerd, je had het over jumpers, kun je die ook op "autodetect" ofzo zetten, probeer dat eens, en je had toch een 4->8 verloopje? zet die eens op het 4pins stekkertje van die 550W voeding. Het PC2100 wat je nu probeerde is Regged ECC? En hoe lang geef je het ding om beeld te geven? Want bij nieuwe cpu's kan het in theorie best lang duren als het bord zichzelf verplicht om een volledige cpu/ram check te doen bij het booten (denk een minuut voor de zekerheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Witlof schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:28:
Sja, ben ik weer. Heb een andere voeding geprobeerd (Niet die ene uit de vraag&aanbod maar een andere 550W met 24 pins aansluiting en 4 pins). +12V1 -> 16A, +12V2 -> 18A en +5VSB -> 2A. Echter met alles aangesloten geen leven in het systeem. Weer met de 8 pins connecter niet aangesloten gaat het weer aan maar zonder beeps of beeld :|

Heb ook nog PC2100 geheugen geprobeerd maar ook dit zonder succes. Het enige wat ik nog kan proberen is een 'echte' EPS voeding maar eigenlijk wil ik meer zekerheid dat het daaraan ligt voor ik zo'n ding aanschaf. Zijn er nog andere mogelijkheden om het probleem uit te sluiten?

Het is zo vaag dat het systeem zonder deze extra 12V aansluiting wel aan gaat maar verder niets doet. Er zou toch iets moeten piepen of zo?
Volgens mij is die voeding ook te weinig voor 2 xeons, omdat ze allebij op de eerste rail zitten maar ik neem aan dat je het ook al met 1 proc geprobeerd hebt? Vreemd, eentje zou ie wel moeten doen, misschien toch iets raar met het mobo. De pinout van het 4 naar 8 pins convertertje klopt wel trouwens? Al een BIOS reset gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 08-08-2005 18:02 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Kippenijzer schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:32:
Heb je met single cpu geprobeerd, je had het over jumpers, kun je die ook op "autodetect" ofzo zetten, probeer dat eens, en je had toch een 4->8 verloopje? zet die eens op het 4pins stekkertje van die 550W voeding. Het PC2100 wat je nu probeerde is Regged ECC? En hoe lang geef je het ding om beeld te geven? Want bij nieuwe cpu's kan het in theorie best lang duren als het bord zichzelf verplicht om een volledige cpu/ram check te doen bij het booten (denk een minuut voor de zekerheid)
Ik probeer het de hele tijd al met zo'n minimaal mogelijke configuratie. Dit wil zeggen 1 CPU, 1 geheugenmodule (is geen dual channel), Onboard VGA enabled, LAN disabled, geen PCI-kaarten, geen IDE-aparaten, helemaal niets. Heb het moederbord ook al uit de kast gehad om te kijken of er misschien sluiting oid was.

Het valt mij nu eigenlijk pas op dat, naast die van de power en port 80h post code LEDs, de Standby LED ook blijft branden als ik het systeem aanzet. Het systeem gaat nog altijd en alleen maar aan als de 8 pins aansluiting niet is aangesloten. Met de converter erop werkt het dus niet bij geen enkele voeding die ik tot nu toe geprobeerd heb.

Het systeem krijgt tijd genoeg om beeld te geven. In sommige gevallen heb ik wel 5 minuten gewacht (omdat ik dan in het boekje aan het lezen was voor een volgende wijziging van de configuratie).

Het enige wat ik nog kan bedenken zou toch echt nog de voeding zijn. Een 'echte' EPS voeding met zowel een 24 als 8 pins connector erop die het systeem van voldoende stroom voorziet maar waarom zou zo'n converter dan niet werken? Aan de stroom die het levert kan het niet liggen volgens mij. Heeft iemand er een 'te leen (met borg oid als onderpand)' zodat ik ook dit kan uitsluiten? Of mag ik dat niet vragen hier?

Converter is goed volgens de tekening, BIOS-reset ook al meerdere malen uitgevoerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Witlof op 08-08-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Owkee grapmans(tm). Dual Xeon bord moet je ram wel per 2 identieke in plaatsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Kippenijzer schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:13:
Owkee grapmans(tm). Dual Xeon bord moet je ram wel per 2 identieke in plaatsen :P
Heb dit uiteraard ook al geprobeerd maar zonder succes. Systeem doet niet meer dan anders. Ga nog 1 poging ondernemen om een andere voeding te regelen maar verwacht eigenlijk niet dat daarmee het probleem is opgelost. Ik zie het niet meer zitten met die dual Xeon's :|

En dan nog, dan moet er toch iets beep'en? Zowel de speaker in de behuizing defect als de buzz op het moederbord :? Lijkt me sterk. Tenminste, als die buzz op het moederbord een speaker is tenminste :+ Begin nu voortaan overal aan te twijfelen 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Witlof op 08-08-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Had je overigens ook al geprobeerd om de single cpu in beide sockets te proberen? En je hebt het over de 'port 80h post code LEDs', wat vertellen die je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Kippenijzer schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:30:
Had je overigens ook al geprobeerd om de single cpu in beide sockets te proberen? En je hebt het over de 'port 80h post code LEDs', wat vertellen die je zoal?
Jep, ook dat heb ik geprobeerd. Als ik de CPU in het 2e socket doe gaat er verder ook nog een lampje branden dat CPU 1 ontbreekt :D Das het enige juiste ;)

En die port 80h post code LED's moeten een idee geven wat er tijdens het booten gebeurd. O.a. een een memory init en check of zoiets. Helaas springt die meteen vol aan dus das nie goed.

Heb de .pdf-handleidinglink even opgezocht: Manual

[ Voor 12% gewijzigd door Witlof op 08-08-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Vol aan? 4x rood ofzo? Da's vaak meen ik "cpu niet herkent / ontbreekt", wat danwel op brakke cpu's duid (zou vreemd zijn lijkt me), danwel op slechte voeding (tja, men heeft het al een paar keer gezegd :P) of een brak mobo (pijnlijk).
Wat je oveirgens nog kunt proberen, mocht je dat nog niet gedaan hebben is single cpu, 2x ram modules (pc2100 reg ecc in de "juiste" 2 sloten) en dan 20+4 pins aansluiten. Een redelijk aantal xeon borden wil nog wel eens single cpu met 20+4 ondersteunen (voor dual is 99.9% van de tijd wel 24+8 nodig, of iig 20+8).
En je hebt nog altijd niet op de "juistheid" van je 4->8 kabeltje gereageerd? Loopt hij inderdaad van 2xgeel+2xzwart naar 4*geel en 4*zwart, netjes beide kleuren aan de eigen kant van de connector (2x4 naast elkaar, niet 2x2+2x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, het kabeltje 4 -> 8 is goed. Dat heb ik gecontroleerd.

En is het mogelijk om gewoon een 20 pins kabel aan te sluiten op een 24 pins aansluiting? En idem voor de 4 pins kabel op de 8 pins aansluiting? Dat heb ik nog niet geprobeerd omdat ik niet zeker ben of dit wel een werkende situatie kan opleveren.

Heb nog wel even op de CPU-support gekeken voor dit moederbord maar daar staan alleen 533FSB CPU's :? Waarom zit er dan een switch om te schakelen naar 400 en zetten ze in het boekje dat als het 400 moet zijn je dit op beide jumpers moet instellen 8)7 Zal morgen eens kijken of ik een andere Xeon CPU van het werk kan 'lenen' om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Ik heb vandaag een andere Xeon geprobeerd dan die ik al had. Het blijft vreemd maar ook deze (Xeon 2,4 GHz met 533 FSB) werkt ook niet. Op de een of andere manier gaat er iets mis met de extra 12V connecter (die 8 pins). Weet wel dat ik bij de eerste keer dat ik de heatsink monteerde zag dat er 2 condensatoren waren waarbij de isolatie een beetje beschadigd was maar niets kapot dus dat zal het niet zijn lijkt me. Het is wel raar dat als ik die 8 pins connector aansluit dat het systeem niets doet. Als ik die los haal gaat het systeem 'aan'. Dit wil zeggen dat de LEDs gaan branden en de fans gaan draaien.

Enige mogelijkheid die er nog is is om een EPS voeding aan te sluiten en die te proberen maar die ik had gezien in de vraag&aanbod op T.net wil de eigenaar niet graag kwijt volgens mij. Krijg weinig reaktie helaas. Wat zijn goede EPS voedingen voor weinig? Heb er enkele in de pricewatch gezien maar wil eigenlijk wel zekerheid dat ik nu geen verkeerde koop maar eigenlijk ook niet eentje die te duur is :|

Hopelijk kunnen jullie mij nog een laatste briljante poging laten ondernemen om dit ding aan het werk te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik begin zo te denken dat je moederbord kassiewijlen is? Het lijkt me zonde om een EPS PSU te kopen en er dan achter te komen dat het het mobo is.

Antec Truepower EPS 1 en 2 zijn goed, alleen de 1 is single rail, en de 2 is dual rail. Voor jou zou die single rail beter zijn. (die 2 heeft 19 amp op rail 1, das te weinig eigenlijk)

Je kan ook een Tagan kopen, zo'n nieuwe met een knop om te switchen tussen 2 rails van 20 of 1 rail van 32 ampere. Plus die heeft een EPS stekker die je kan opsplitsen in 2 normale p4 12volt plugjes. schijnen goeie voedingen te zijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, maar is die dus ook goed genoeg om uiteindelijk voor dual te gaan? Want dat is toch de bedoeling. Kan die voeding dan misschien later ook nog wel gebruiken >:) Denk dat ik nooit meer iets 2e hands koop :| Was zo blij met dit systeempje. Heb nu 4x 512 MB ECC Reg geheugen wat ik waarschijnlijk niet ga/kan gebruiken. Ga eens kijken waar ik nu voor ga sparen om die dual Xeon's aan de gang te krijgen. Denk dat het een PCH-DL oid wordt. Volgens de pricewatch is die het goedkoopste :D

Denk dat ik zelf maar eens ga kijken om wat dingen in de vraag&aanbod afdeling te plaatsen :/

Uiteraard toch allemaal bedankt voor de hulp en de ideeën maar vooral ook voor het meedenken _/-\o_

edit:

Welke Tagan bedoel je eigenlijk? Kan er zo geen in de pricewatch vinden als ik zoek op EPS

[ Voor 23% gewijzigd door Witlof op 09-08-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Die tagen kan dus 20 amp per rail leveren, wat net genoeg zal zijn voor 2 xeon's :), maar als je hem in "1 rail mode" zet dan levert ie maar 32 ampere op de 12 volt lijn, das dus wel genoeg voor 2 xeons en randapperatuur. Plus dat die voeding ook prima op niet EPS borden kan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, maar dan komt nu de hamvraag :+ Welke is het? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijven de reacties van Balus nou? Die heeft vrij veel ervaring met Xeon systemen.

Anyway ik heb je al gemaild over die Antec EPS 550 (SSI),
Je mag hem overnemen en binnen 5 dagen terug brengen mocht het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Dan ga ik morgen eens kijken, als jij thuis bent, om een laatste poging te ondernemen om het aan de gang te krijgen. Anders ga ik toch eens kijken voor wat anders :)

edit:
Sorry voor de ietwat vele mailtjes maar had hem zo snel mogelijk nodig :D

[ Voor 22% gewijzigd door Witlof op 09-08-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, laatste optie is nu ook getest zonder succes. Heb de voeding opgehaald, aangesloten, stekker erin, en.......... niets :| Hieruit kan ik alleen nog maar de conclussie trekken dat het moederbord defect is :( Wel jammer want ik had graag mijn dual Xeon ingezet voor mijn Distributed Computing Teampje ;( Nu moet ik het nog even met wat minder output doen :/

Heb de verkoper gemaild en nu maar afwachten wat we gaan doen. Als ik mijn geld terug krijg ga ik eens kijken voor een nieuw bordje bij een winkel hier in de buurt. Ik wil die dingen aan de gang hebben :P

Nogmaals allemaal bedankt voor het meedenken voor een oplossing _/-\o_ Jammer dat het alleen niet heeft mogen baten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders kan ik kan nog es komen met mijn PC-DL en xeons om te testen, en kijken waar het probleem zit mocht je willen, zeer waarschijnlijk is gewoon het mobo kapot maar je weet maar nooit, op mijn mobo kun je iig de xeon's onderling testen op hun werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39
Witlof schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:11:
Heb nu 4x 512 MB ECC Reg geheugen wat ik waarschijnlijk niet ga/kan gebruiken. Ga eens kijken waar ik nu voor ga sparen om die dual Xeon's aan de gang te krijgen. Denk dat het een PCH-DL oid
Laat die PCH-DL maar zitten want die onderstuent geen REG geheugen. Dat was waarom de PCH-DL PL-DL en NCCH-DL zo populair waren/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:51:
[...]

Laat die PCH-DL maar zitten want die onderstuent geen REG geheugen. Dat was waarom de PCH-DL PL-DL en NCCH-DL zo populair waren/zijn.
Mijn PC-DL heeft geen problemen met regged geheugen hoor, werkt zonder maar ook goed met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39
Dat verzin je want deze zijn gebaseerd op de NB van de 875P chipset en die controller kan geen reg geheugen aan.
Als je REG geheugen in een normaal slot propt weet de controller niet wat het ermee aan moet, het werkt niet.
FAQ Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je een screenie geven va ncpu-z dat ie reg geheugen laat zien, echt waar...
Hij maakt er geen gebruik van maar het werkt wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:54:
[...]

Mijn PC-DL heeft geen problemen met regged geheugen hoor, werkt zonder maar ook goed met.
De i875 kan ECC aan maar geen REG!

• Witlof
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 04:44:
[...]

De i875 kan ECC aan maar geen REG!
Denk dat hij ECC en Reg door elkaar haalt inderdaad. Registered of Buffered memory is niet zo maar op ieder moederbord te prikken. Maar we wachten de screenie af :P

Verder is het wel een aardig aanbod maar ik heb een CPU (Xeon 2,4 met een FSB van 533) op het moederbord getest die uit een werkende server kwam. Die draait nu overigens weer verder maar op het moederbord weigerde die dienst te doen. Stuur vandaag het moederbord retour verkoper. Ben benieuwd of hij het aan het werk krijgt maar het lijkt mij sterk. We wachten af en gaan ondertussen voor een ander bord op zoek :)

[ Voor 3% gewijzigd door Witlof op 11-08-2005 08:26 ]

Pagina: 1