[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 75 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.800 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Jopp schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 20:39:
kan het dat je door add-on scenery van vliegvelden een verkeerd werkende ILS krijgt?

ik had dat bij LIBD (zie ook mijn post met de screenshots hierboven), heb het vandaag nog 2 maal geprobeerd en steeds kom ik links naast de baan uit.
Volgens mij ligt dat probleem eerder bij je combinatie van GPS en add-on scenery. Althans bij NL2000 zit de GPS altijd wat naast de baan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Bl44t44p schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:11:
[...]

Volgens mij ligt dat probleem eerder bij je combinatie van GPS en add-on scenery. Althans bij NL2000 zit de GPS altijd wat naast de baan ja.
ILS != GPS.

De scenery die geinstalleerd is verplaatst waarschijnlijk de banen net iets. Kijk eens of er niet een AFCAD bijgeleverd is die je nog moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:31
Sleepie schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:06:
De LDS heeft gewoon ontzettend goede vliegeigenschappen. Ik heb heel wat kisten gevlogen in verschillende FS versies, en de LDS is en blijft gewoon de beste die ik ooit ben tegengekomen.
Ik heb ze allebei gekocht en van geen van de twee heb ik spijt. Maar waar het landen vd LDS appeltje eitje is, was het echt werken met de 744. Ik heb heel wat circuitjes gevlogen voor het eindelijk een beetje ging @ 150 ofzo knopen. Wel leuk dat daardoor het landen voor alle andere ook verbetert. En idd de 744 VC is erg mooi. Maar de LDS mag er ook zijn. Niet alles op de overhead is even mooi maar mn de belichting is veel mooier dan die vd 744.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
DutchCommando schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 21:14:
[...]

ILS != GPS.

De scenery die geinstalleerd is verplaatst waarschijnlijk de banen net iets. Kijk eens of er niet een AFCAD bijgeleverd is die je nog moet installeren.
misschien een hele stomme vraag maar:

wat is een AFCAD???

ik lees dat hier regelmatig mar wat is dat precies?? Ik dacht dat dat een add-on vliegveld scenery was maar kennelijk is het nog iets anders....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Jopp schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:28:
[...]

misschien een hele stomme vraag maar:

wat is een AFCAD???

ik lees dat hier regelmatig mar wat is dat precies?? Ik dacht dat dat een add-on vliegveld scenery was maar kennelijk is het nog iets anders....??
AFCAD is een file met daarin alle runways, taxiways en andere meuk (ILS bijvoorbeeld) van een vliegveld. Het hoort bij een add-on scenery pakket omdat anders AI taxiet over gras en dat soort dingen. Ook is het handig om de ILS te verleggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Je kunt met AFCAD b.v. ook een ILS toewijzen aan een Runway die het niet heeft. Soms wel makkelijk. b.v. op St. Maarten ofzo als je dat leuk vindt :P

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
maar dat vind ik helemaal niet leuk :) gewoon netjes vor vliegen en hopen dat je het strand niet raakt als er ineens een zuchtje wind is

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

jeehaa schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 10:09:
maar dat vind ik helemaal niet leuk :) gewoon netjes vor vliegen en hopen dat je het strand niet raakt als er ineens een zuchtje wind is
en niet afgeleid worden door de vrouwtjes in (string)bikini :P

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
jos_zwa schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:56:
[...]

en niet afgeleid worden door de vrouwtjes in (string)bikini :P
heb je daar scenery voor? :D

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja dynamic scenery ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vraagje als leek: hoe werken die klote afterburners nou?

Ik heb een gave F-16 gedownload en daar vlieg ik nu mee. maar er staat dat je ook met de afterburner kan. dus ik doe SHIFT-F4 en er gebeurd niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imperium schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:47:

Ik heb een gave F-16 gedownload en daar vlieg ik nu mee. maar er staat dat je ook met de afterburner kan. dus ik doe SHIFT-F4 en er gebeurd niks?
Shift-f4 is je mixture uit m'n hoofd

Probeer ctrl-shift-f4 is ;)

Het kan zijn dat je het niet ziet omdat de effects/gauges voor afterburner niet zijn meegestouwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:30
Imperium schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 00:47:

Kirk Olsson's F-16's gedownload? Dan zou het automatisch moeten gebeuren zodra je full-throttle geeft.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all,

Het is zaterdag, dus even een vluchtje gemaakt :*)

Vliegtuig: PMDG 737/800

Route: Schiphol - Barajas

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/k20.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
leuke platen. Als je naar het pmdg menu gaat kan je een company panel selecteren; pak bv transavia of klm (zelfde). ziet er iets overzichtelijker uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus zo doen jullie dat... :D

thx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Beetje off-topic: welke is beter voor fs9, Intel of een vergelijkbare AMD? Ik lees dat die AMD's niet zo warm worden als mijn P4 3GHz. Ik kan niet zo snel een vergelijkende review vinden voor fs9.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Over et algemeen is AMD sterker op gebied van games. En ik denk wel dat je FS daaronder kan rekenen. Intel daarentegen is weer sterker op gebied van videobewerking.

BTW: Fucking mooie screens diOndOrAntt. Wat zijn je display-settings?

[ Voor 19% gewijzigd door Kiwiknaapje op 15-01-2006 14:09 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 12:38

noltha

Hantam!

Even een aantal FMS vragen.

Ik lees/bestudeer op dit moment de handleiding van stefan Kok over de FMS van de 737NG.

Nou wordt er gezegd dat je op de fix pagina een radiaal kan toevoegen of een bepaald punt als fix.
Ik ben benieuwd wat er exact bedoelt word met dit "radiaal" en het snijpunt in de route" en waar deze evt radiaal dan precies voor dient.

Ten 2e wordt er het volgende gezegd dat je bij een standard instrument dept, je bij "course" de 1e radiaal course moet instellen.

De COURSE-selector op de eerste te intercepten radiaal in de departure
(de nav-set links zet je dan ook op het baken waar die radiaal voor geldt).

Word hiermee de eerste waypoint na de SID bedoelt? Ik vind in de legs pagina allerlei courses maar ik weet dus niet wat de eerste radiaal is. +nav-set links op het baken zetten? Bedoeld ie comm?

Wat is transition level ?
Weet iemand de cost index van Transavia toevallig?

ps. wel lachen, ik ben net een paar daagjes terug uit Tenerife en ik heb een origineel transavia vliegplan gekregen op de heenvlucht.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Kiwiknaapje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 11:56:
Over et algemeen is AMD sterker op gebied van games. En ik denk wel dat je FS daaronder kan rekenen. Intel daarentegen is weer sterker op gebied van videobewerking.
Daar ben ik het niet mee eens. Flight Simulator is heel anders dan de meeste games. Het is vooral CPU intensief en er worden totaal andere dingen berekend als in bijvoorbeeld een first person shooter. Beide processors zullen waarschijnlijk nagenoeg gelijk presteren. Allicht kan je, door te kijken naar bepaalde instructiesets en de instructies die Flightsim uitvoert, de beste processor aanwijzen. Ik zou er echter niet zoveel tijd aan besteden, het verschil zal minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
noltha schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:02:
ps. wel lachen, ik ben net een paar daagjes terug uit Tenerife en ik heb een origineel transavia vliegplan gekregen op de heenvlucht.
Daar staat ook de Cost Index (CI) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Joni schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:01:
[...]

Daar staat ook de Cost Index (CI) op.
hmmmm. moet ik dus beter kijken thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Het staat linksonder op de eerste pagina van het OFP gedeelte. Standaard is het dacht ik 54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Het lijkt me trouwens wel tof om er meerdere te hebben van deze originele flightplans,
Als iemand zo vriendelijk is om er een paar in te scannen en te mailen naar herman_waka@hotmail.com GRAAAAAG!

Ik heb er 3 in totaal 2 stuks van AMS -> CFU en 1 van AMS-TFS.
Als iemand die wilt hebben kan ik ze ook wel ff inscannen en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:11:
dus zo doen jullie dat... :D

thx voor de tip :)
Trouwens zeer mooie screens hoor Cappie!

Ik was benieuwd waar jij die wingviews vandaan hebt? ? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
noltha schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:02:
Even een aantal FMS vragen.

Ik lees/bestudeer op dit moment de handleiding van stefan Kok over de FMS van de 737NG.

Nou wordt er gezegd dat je op de fix pagina een radiaal kan toevoegen of een bepaald punt als fix.
Ik ben benieuwd wat er exact bedoelt word met dit "radiaal" en het snijpunt in de route" en waar deze evt radiaal dan precies voor dient.

Ten 2e wordt er het volgende gezegd dat je bij een standard instrument dept, je bij "course" de 1e radiaal course moet instellen.

De COURSE-selector op de eerste te intercepten radiaal in de departure
(de nav-set links zet je dan ook op het baken waar die radiaal voor geldt).

Word hiermee de eerste waypoint na de SID bedoelt? Ik vind in de legs pagina allerlei courses maar ik weet dus niet wat de eerste radiaal is. +nav-set links op het baken zetten? Bedoeld ie comm?

Wat is transition level ?
Weet iemand de cost index van Transavia toevallig?

Radialen is basic VOR navigatie, dus duik eens de groundschool in, voor je aan de FMC begint ;)
Dan snap je waarschijnlijk ook meteen die eerste radiaal van de SID, die staat namelijk gewoon netjes aangegeven op je SID kaartje. Vaak vlieg je een stuk(je) runway heading, waarna je een of andere radiaal van een of andere VOR oppikt. Die VOR en die radiaal moet je dus instellen in je NAV1 radio en bij de course op je MCP. Stukje groundschool over radialen zal dit allemaal verduidelijken.

Transition Level :
Om iedereen exact even hoog te laten vliegen op cruize altitude, heeft elke airport een TA (Transistion Altitude), waarbij je on take-off je altimeters naar standard waarde zet (29.92/1013). Bij het dalen kom je vervolgens op een (in Europa meestal door ATC bepaald) Flight Level waarbij je weer overschakeld naar local QNH. Dit wordt het Transition Level genoemd.

Wat real-life vluchtplannen betreft, deze worden op zich niet vrijgegeven, het schijnt vertrouwelijke/gevoelige informatie te zijn. Echter zijn de FlightPlans van de DutchVacc op real life flightplans gebaseerd (zij het soms/vaak op nog oudere AIRACs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Sleepie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:56:
[...]

Radialen is basic VOR navigatie, dus duik eens de groundschool in, voor je aan de FMC begint ;)
Dan snap je waarschijnlijk ook meteen die eerste radiaal van de SID, die staat namelijk gewoon netjes aangegeven op je SID kaartje. Vaak vlieg je een stuk(je) runway heading, waarna je een of andere radiaal van een of andere VOR oppikt. Die VOR en die radiaal moet je dus instellen in je NAV1 radio en bij de course op je MCP. Stukje groundschool over radialen zal dit allemaal verduidelijken.

Transition Level :
Om iedereen exact even hoog te laten vliegen op cruize altitude, heeft elke airport een TA (Transistion Altitude), waarbij je on take-off je altimeters naar standard waarde zet (29.92/1013). Bij het dalen kom je vervolgens op een (in Europa meestal door ATC bepaald) Flight Level waarbij je weer overschakeld naar local QNH. Dit wordt het Transition Level genoemd.

Wat real-life vluchtplannen betreft, deze worden op zich niet vrijgegeven, het schijnt vertrouwelijke/gevoelige informatie te zijn. Echter zijn de FlightPlans van de DutchVacc op real life flightplans gebaseerd (zij het soms/vaak op nog oudere AIRACs).
Tja wat betreft die ground school.......zal ik eens doen.

Het feit is dit....ik vind de FMS veel en veel interessanter.
Ik ken al redelijk goed uitkomen met de fms en dit waren eigenlijk de enige zaken waarover ik vragen had. Route vliegen met FMS is zoveel leuker als dat standaard vliegen met fs2004 ifr en vfr etc.

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoloA
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-08 09:00
Heeft iemand nog de site van FrankO? Ik heb de laatste versie 4.3 maar weet niet of dit de meest recente versie is?
Zou ook graag op de site zien hoe ik alles moet installeren enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
noltha schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:03:
[...]

Tja wat betreft die ground school.......zal ik eens doen.

Het feit is dit....ik vind de FMS veel en veel interessanter.
Ik ken al redelijk goed uitkomen met de fms en dit waren eigenlijk de enige zaken waarover ik vragen had. Route vliegen met FMS is zoveel leuker als dat standaard vliegen met fs2004 ifr en vfr etc.

thx.
FMS interessanter? Makkelijker alleen omdat je alleen maar wat legs invoert. Wel zo handig als je het helemaal op het handje kunt ipv als een aap wat dingen intypen in een computer...

[ Voor 5% gewijzigd door Floppie op 16-01-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:27
paoloA schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:30:
Heeft iemand nog de site van FrankO? Ik heb de laatste versie 4.3 maar weet niet of dit de meest recente versie is?
Zou ook graag op de site zien hoe ik alles moet installeren enzo....
ik geloof dat het pakket van FrankO niet meer verspreid mag worden i.v.m illigale stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
rellehenk schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:00:
[...]

FMS interessanter? Makkelijker alleen omdat je alleen maar wat legs invoert. Wel zo handig als je het helemaal op het handje kunt ipv als een aap wat dingen intypen in een computer...
Het is jammer dat landen met de B747-200 van Ready for Pushback een bitch is (met een klein beetje x-wind houd je hem gewoon lastig op de baan). Maar verder is het wel een fantastische kist. Geweldig om die departures en arrivals op radiaaltjes en distances te vliegen _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor mijn pakket moet je maar even bij me op MSN komen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
noltha schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:47:
Ik was benieuwd waar jij die wingviews vandaan hebt? ? ?
Die wingviews is volgens mij gewoon vanuit de cabin. Wel PMDG VC + Cabin laden als aircraft.
Is wel grappig om bij een instant replay ve. landing vanuit de cabin te kijken hoe je op de grond komt.
edit: Active Camera oid is ook nodig om naar achteren te lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door mekkieboek op 16-01-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:35:
[...]

Die wingviews is volgens mij gewoon vanuit de cabin. Wel PMDG VC + Cabin laden als aircraft.
Is wel grappig om bij een instant replay ve. landing vanuit de cabin te kijken hoe je op de grond komt.
edit: Active Camera oid is ook nodig om naar achteren te lopen.
:7 helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Active camera werkt bij mij niet :S. Of et is te ingewikkeld voor iemand als ik ^^

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Kiwiknaapje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:14:
Active camera werkt bij mij niet :S. Of et is te ingewikkeld voor iemand als ik ^^
Na niet voor jouw alleen ik krijg hem ook al een tijd niet aan de praat en heb de handdoek maar in de ring gegooit..

Heb ook een PDGM met de 737 en is me niet gelukt op cabin view tekrijge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Remco Tr schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:51:
[...]

Na niet voor jouw alleen ik krijg hem ook al een tijd niet aan de praat en heb de handdoek maar in de ring gegooit..

Heb ook een PDGM met de 737 en is me niet gelukt op cabin view tekrijge...
Het is, zoals eerder vermeldt, nodig om een plugin als Active Camera te gebruiken. Dat is helaas geen freeware... :'( :z ;)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Iets wat ik wel graag zou willen weten: is het mogelijk om binnen FS Navigator te zien welke richting een Airway gevlogen dient te worden?
Ik kreeg namelijk een aantal jaar geleden op mijn sodemieter van een spaanse controller omdat ik over een Airway naar het noorden vloog, terwijl dit juist een Airway voor naar het zuiden zou zijn... 8)7

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaFFoG schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:46:
Iets wat ik wel graag zou willen weten: is het mogelijk om binnen FS Navigator te zien welke richting een Airway gevlogen dient te worden?
Ik kreeg namelijk een aantal jaar geleden op mijn sodemieter van een spaanse controller omdat ik over een Airway naar het noorden vloog, terwijl dit juist een Airway voor naar het zuiden zou zijn... 8)7
staat er dacht ik niet bij in fsnavigator. Het staat wel op van die routekaarten van europa met de airways erop, dan staat er zo'n pijl bij. Maar als je gewoon een goed flightplan bijvoorbeeld vanaf EUroute haalt dan is er meestal wel rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:55:
[...]

staat er dacht ik niet bij in fsnavigator. Het staat wel op van die routekaarten van europa met de airways erop, dan staat er zo'n pijl bij. Maar als je gewoon een goed flightplan bijvoorbeeld vanaf EUroute haalt dan is er meestal wel rekening mee gehouden.
Maar ik vind het plannen van de vlucht zélf zo leuk! :7

Nouja, bedankt voor de info iig, we gaan het proberen! :D _/-\o_

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

JaFFoG schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:46:
Dit staat wel degelijk in FS Navigator! Sommige airways beginnen met een stippellijntje. Dat betekent dat je die kant niet op mag. De airway moet gevlogen worden met het stippellijntje op het eind van de leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kiwiknaapje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:14:
Eh... Ja. ;)
(pas op met het woord 'of', zeker bij programmeurs)
Het zou moeten werken. Zit je wel in de virtual cockpit? Je beweegt je mbv num keypad. Wel num-lock aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Jaja......je hebt gelijk. Het is ook iets anders overgekomen dan ik bedoelde eigenlijk.

Uiteraard is het ook veel leuker/spannender/realistischer als je alles op het handje vliegt!

Ik vind de FMS gewoon een super handig hulpmiddel.

Toch was de vlucht afgelopen zat-ocht vanuit Tenerife geheel via lnav/rnav gevolgen inclusief de transition approach river2b (nachtlanding 18R)+ils volgens gezagvoerder Keel.

Het gaat dus in real life niet altijd op het handje,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Goede middag,

Ik ben een FS rookie en heb een vraag over het taxiën

ik snap dat die bordjes aangeven welke taxibaan welke is maar als er bv staat:

"Runway Three Six Left, taxi via taxiway Alpha, than via taxiway Delta 2, hold short of taxiway Charlie"

welke kan moet je dan bv Delta 2 opdraaien (je kan links of rechts)?

thx DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noltha schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:14:
Het lijkt me trouwens wel tof om er meerdere te hebben van deze originele flightplans,
Als iemand zo vriendelijk is om er een paar in te scannen en te mailen naar herman_waka@hotmail.com GRAAAAAG!

Done :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
noltha schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:46:
[...]
Het gaat dus in real life niet altijd op het handje,
Dhr. Keel kan echter wel op het handje navigeren. Als hij dat niet zou kunnen zou hij niet een vliegtuig besturen. Wat wij willen zeggen is dan ook dat je ECHT eerst moet kunnen navigeren met navigatiebakens, pas daarna beginnen aan een FMC!
_NRN_Dutchman schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:05:
Goede middag,

welke kan moet je dan bv Delta 2 opdraaien (je kan links of rechts)?

thx DM
Ik gebruik zelf altijd charts van de vliegvelden. Ik weet dan ook welke richting ik uit moet taxiën. Probeer eens online charts te vinden. Zelf kan ik je helaas geen links vinden omdat ik gebruik maak van Jeppesen charts die niet gratis op internet beschikbaar worden gesteld.

OT: Op GoT groeten wij elkaar altijd (volgens de FAQ). Dit hoef je dus ook niet in je posts te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
mekkieboek schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:00:
[...]

Eh... Ja. ;)
(pas op met het woord 'of', zeker bij programmeurs)
Het zou moeten werken. Zit je wel in de virtual cockpit? Je beweegt je mbv num keypad. Wel num-lock aan zetten.
VC heb ik en ook de pmdg geladen met cabin maar lukt me niet om wingview te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je die van ams-tfs naar mij sturen pat-.-rick # hotmail.com

# = de @

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:33:
Kan je die van ams-tfs naar mij sturen pat-.-rick # hotmail.com
# = de @
Ja is goed, ik zal proberen even wat tijd vrij te maken. Ik moet ze dan eerst even inscannen.

@Budweisser999 Thanx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noltha schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:59:
[...]

Ja is goed, ik zal proberen even wat tijd vrij te maken. Ik moet ze dan eerst even inscannen.

@Budweisser999 Thanx! ;)
yw :) ik neem aan dat je me die andere ook ff terug mailt zodra je ze ingescand hebt? leuk voor de verzameling 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Remco Tr schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:10:
VC heb ik en ook de pmdg geladen met cabin maar lukt me niet om wingview te krijgen...
En staat active camera erbij in de fs9 menu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om door de vliegtuigen te "lopen" kan je ook gebruik maken van een gratis tool die dus ook perfect werkt in de toestellen van PMDG. Zoek op www.flightsim.com of bij www.avsim.com even naar de volgende file: f1view.zip en je hebt hem. ;) Het is een simpele tool waarmee je met je scrol wieltje door het vliegtuig loopt. Met Ctrl en Shift kan je gaan staan of naar rechts of links schuiven.

Voor charts van alle landen kijk je even op de VACCs van de verschillende landen. Daar zijn meestal wel alle benodigde charts te downloaden.
Deze kan je vinden op: http://vateud.org/default.php?section=1&sub=0

Voor alle charts van Nederland kan je even hier kijken:
http://www.ais-netherlands.nl/aim/eaip.php

Klik op Integrated Package
Vervolgens onder part 3 op aerodromes klikken en de luchthaven uitzoeken die je moet hebben.
Onderaan staat dan per luchthaven een link naar charts related to an aerodrome.

Dat zijn echt hele goede charts die ook nog eens opgeslagen zijn als vector bestand en daardoor de hoogst mogelijke kwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:37:
[...]
yw :) ik neem aan dat je me die andere ook ff terug mailt zodra je ze ingescand hebt? leuk voor de verzameling 8)
Uiteraard!

Ik ben alleen niet zo snel als jou, maar deze week krijg je ze i.i.g.

Ik zal het allemaal wel even zippen want ik ben nog verbonden met een inbel-modum.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
DutchCommando schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:49:
[...]

Het is jammer dat landen met de B747-200 van Ready for Pushback een bitch is (met een klein beetje x-wind houd je hem gewoon lastig op de baan). Maar verder is het wel een fantastische kist. Geweldig om die departures en arrivals op radiaaltjes en distances te vliegen _/-\o_.
Als je de nieuwe CIVA INS download heb je nergens last van (heeel klein beetje als je over de poolcirkel vliegt maar ok ;))

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
EasyJet schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:03:
[...]

Als je de nieuwe CIVA INS download heb je nergens last van (heeel klein beetje als je over de poolcirkel vliegt maar ok ;))
Wat heeft een INS te maken met flight dynamics on landing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

DutchCommando schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:10:
[...]

nou, door de instalatie van dat systeem word er extra gewicht toegevoegd waardoor de CoG veranderd en dus de flight dynamics....... (met andere woorden, geen zak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Over charts gesproken: Ik heb een redelijke website gevonden:

https://164.214.2.62/prod...ero/terminals/Zipped0601/
+
https://164.214.2.62/products/digitalaero/terminals/V0601/

In de eerste link kan je bijna alle charts qua regio's wereldwijd downloaden in zip formaat.

In de tweede link kan je gewoon op regio -> land -> airport sorteren en een aantal ils charts bekijken. Ze zijn alleen niet allemaal volledig....voor eham kan je 4 ils chartts vinden en de rest is er (nog) niet.

De gegevens zijn dus niet bij iedere airport volledig.

[ Voor 24% gewijzigd door noltha op 20-01-2006 11:41 . Reden: Zo goed was die site nou ook weer niet....... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als de info bij Schiphol_eham representatief is voor de rest zou ik het links laten liggen.
Taxi banen die ontbreken, approach-charts die ontbreken, vertrek routes kom ik helemaal nergens tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar ik een leuk water vliegtuigje kan downloaden. Het liefst gratis :+ maar payware is ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
alphasim PYB-5 Catalina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
DutchCommando schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:10:
[...]

Ow ik dacht dat je met baan bedoelde de lijn die de INS berekend :P

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
EasyJet schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:25:
[...]

Ow ik dacht dat je met baan bedoelde de lijn die de INS berekend :P
Hmmmm, ok.

Ach, er zijn nog kisten die wel lekker landen en ook een INS hebben! Net geland na een vlucht van 3 uur en 21 minuten met de Concorde (reg: G-BOAE). Hiermee ben ik één minuut eerder dan in het flightplan staat. Londen > New York.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e6f987c9ece7f01d7fe9b18becbe17fe/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
op zich heb je daar maar een heel klein beetje ruimte tussen motoren en grond? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Kiwiknaapje op 20-01-2006 19:48 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Kiwiknaapje schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:48:
op zich heb je daar maar een heel klein beetje ruimte tussen motoren en grond? :P
And your point is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
DutchCommando schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:53:
[...]

Hmmmm, ok.

Ach, er zijn nog kisten die wel lekker landen en ook een INS hebben! Net geland na een vlucht van 3 uur en 21 minuten met de Concorde (reg: G-BOAE). Hiermee ben ik één minuut eerder dan in het flightplan staat. Londen > New York.

[afbeelding]
Ja het klopt idd dat de INS losstaat van de landings mogelijkheden van een kist. Fraai plaatje van de Concorde. Heerlijke AoA heeft zo'n kist toch :9

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Dat je net niet je motoren aan diggelen heb laten schuren? :P

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Voor de liefhebbers: er is een fraaie scenery van Boston Logan International. Hier te downloaden.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/kbos00.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Je bedoelt deze? (Plaatjes van 1,5 jaar oud):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34657/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34658/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34659/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/34660/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Jeuj een A330, toch wel met de Bob Scott-tjes he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:04
DutchCommando schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:16:
Boston Logan International Airport Version 2

Zal hij bedoelen denk, bietje bijblijven he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
DutchCommando schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:16:
Gilly schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:45:
Boston Logan International Airport Version 2
Check. Ze hebben de scenery verder opgeleukt. Met allerhande (bewegend) verkeer, textures etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 voor 3 en nu pas klaar met me vlucht 8)7

Het was iets langer als gepland.. dacht dat singapore best wel dicht bij australie lag :o

Maarja, wel heel veel pics genomen O-)

Route: WSSS - YBBN

Aircraft: Asiana 767/300

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/a26.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Bij deze constructief commentaar:

Overhead panel van links naar rechts:

Hydraulics:
• Demand pumps op AUTO ipv ON.
Engine Start Selectors:
• Landing phase: AUTO of CONT.
Fuel System:
• Er is sprake van een kleine fuel imbalance tussen de L en R tank. Maar met deze configuratie los je dit niet op. Crossfeeds mogen om dit op te lossen open blijven en in dit geval moeten de L tank pumps even uit zodat fuel uit de R tank komt tot het niveau hetzelfde is. Daarna weer alle tank pumps aan en crossfeed closed.
• Center Tank pumps off.
• 80k lbs aan fuel is teveel voor bij de landing. (En waarom werk je niet met kilogrammen? :))
Anti-Icing:
• Uit plaatje 22 blijkt dat je niet in icing conditions vliegt. Waarom staan ze aan?
Passenger Signs:
• Dit mag je zelf weten. Maar ON/ON is voor deze fase vrij standaard. Vaak word bij rustig weer rond FL100 die instelling veranderd naar ON/AUTO.
Pneumatics:
• Isolation valves L en R isolated.

Panel shot @ landing:
VREF:
• VREF+5 minimaal op dit moment. Je vliegt er zo'n 35 knopen onder. Uiteraard word dit "probleem" veroorzaakt door het veel te hoge gewicht van het vliegtuig.
Decision Height:
• Dient 558' te zijn voor de VOR Rwy 01 approach die je hier aan het uitvoeren bent. Als je een ILS approach uitvoerde op die runway was de Decision Height nog geen 200' geweest maar 208'.
Autobrake:
• Niet RTO/OFF/DISARM op dit moment.
MCP:
• IAS instellen op de snelheid die je wilt vliegen, maakt het makkelijker.
• ALT instellen op Go Around altitude. (3000ft, 016 heading voor de VOR Rwy 01 approach)
Anti-Icing:
• Hier zie je goed wat ik bedoelde. Total Air Temperature van +16C. TAI staat echter nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DutchCommando schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:09:
[...]

Bij deze constructief commentaar:

Overhead panel van links naar rechts:
Hydraulics:
• Demand pumps op AUTO ipv ON.
Doe ik normaal wel op AUTO, maar weet eigenlijk niet waarom ik hem op ON heb gezet :O
Engine Start Selectors:
• Landing phase: AUTO of CONT.
Wist ik niet :o
Fuel System:
• Er is sprake van een kleine fuel imbalance tussen de L en R tank. Maar met deze configuratie los je dit niet op. Crossfeeds mogen om dit op te lossen open blijven en in dit geval moeten de L tank pumps even uit zodat fuel uit de R tank komt tot het niveau hetzelfde is. Daarna weer alle tank pumps aan en crossfeed closed.
Had ik gezien, maar wist niet hoe ik het moest oplossen
• Center Tank pumps off.
• 80k lbs aan fuel is teveel voor bij de landing. (En waarom werk je niet met kilogrammen? :))
Deed ik daarna, was meer om aan te geven dat de center tank leeg was ( Hoe stel ik dat in ? :o )
Anti-Icing:
• Uit plaatje 22 blijkt dat je niet in icing conditions vliegt. Waarom staan ze aan?
Vergeten :*)
Passenger Signs:
• Dit mag je zelf weten. Maar ON/ON is voor deze fase vrij standaard. Vaak word bij rustig weer rond FL100 die instelling veranderd naar ON/AUTO.
Deed ze iets later aan
Pneumatics:
• Isolation valves L en R isolated.
Wist ik niet

Panel shot @ landing:
VREF:
• VREF+5 minimaal op dit moment. Je vliegt er zo'n 35 knopen onder. Uiteraard word dit "probleem" veroorzaakt door het veel te hoge gewicht van het vliegtuig.
hehe :+
Decision Height:
• Dient 558' te zijn voor de VOR Rwy 01 approach die je hier aan het uitvoeren bent. Als je een ILS approach uitvoerde op die runway was de Decision Height nog geen 200' geweest maar 208'.
Autobrake:
• Niet RTO/OFF/DISARM op dit moment.
Zelf remmen is toch veel leuker >:)
MCP:
• IAS instellen op de snelheid die je wilt vliegen, maakt het makkelijker.
Handmatig landen is cool 8)
• ALT instellen op Go Around altitude. (3000ft, 016 heading voor de VOR Rwy 01 approach)
Wist ik niet
Anti-Icing:
• Hier zie je goed wat ik bedoelde. Total Air Temperature van +16C. TAI staat echter nog aan.
Klopt

Thx voor de comment hehe, ik zal nog even toevoegen waarom ik sommige dingen niet had gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Om een bekend persoon te quoten: "Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel." :D

Magoe, leuk dat je het goed opvat. Ik vind het namelijk tegenwoordig vrij eng om commentaar te geven ;).

[ Voor 47% gewijzigd door DutchCommando op 22-01-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
DutchCommando schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:01:
[...]

Om een bekend persoon te quoten: "Dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel." :D

Magoe, leuk dat je het goed opvat. Ik vind het namelijk tegenwoordig vrij eng om commentaar te geven ;).
Constructief commentraar moet kunnen. We proberen hier (hoop ik toch) nog steeds iets van elkaar te leren ? ;)
offtopic:
Die bekende persoon ken ik wel, denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

http://www.fs2004.com/downloads/index.php?dlid=551

LOL :D

Ik heb dit zo lang geprobeerd... En het lukt maar één keer :o

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
DutchCommando schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:01:
[...]

En een beetje wazig dat de Thrust Mode op TO staat bij approach ipv G/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Nice! :9~

Vind het wat minder dat de external view altijd gecentreerd is waardoor je vliegtuig elke keer midden op de screenshot komt.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
is dat niet aan te passen met active camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik helaas niet, vind het te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:08:
Heb ik helaas niet, vind het te duur :)
Net toch maat walk and follow gekocht 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2006 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die Radar Contact 4 (http://www.jdtllc.com) hebben? Zo ja, is het wat? En hoe lang duurde het voordat je de cd binnen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog heel wat anders: ik heb gisteren de laatste versie van de Dreamfleet Beechcraft A36 Bonanza geinstalleerd en nu doet opeens de mouse view van Active Camera het niet meer in de spotview! In de cockpit zelf werkt het wel. Ik kan vreemd genoeg WEL rondkijken in spot view met de hat switch van m'n joystick, maar met de muis (met 't draaiwieltje ingedrukt) ging het toch altijd veel makkelijker...

Heeft iemand enig idee hoe dit nu opeens kan? En hoe ik 'm weer aan de praat kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:52:
Heeft iemand enig idee hoe dit nu opeens kan? En hoe ik 'm weer aan de praat kan krijgen?
Heb je het al geprobeerd met een andere kist? Werkt het daar wel?

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij andere kisten heb ik exact hetzelfde probleem. Het lijkt wel alsof de camera op een afstand ACHTER het vliegtuig is vastgeplakt... Ik kwam er ook achter dat m'n hatswitch toch ook het probleem heeft: alleen op de grond werk die wel...! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik ben blij met mijn nieuwe aanwinst :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2d2f5a3bcccd66ea3571a68188d48821/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d2ea2906da61b5042f5c6cd0829e3028/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f72691573e1523c0fb38d6c6f278b09f/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool man,

had nog even een vluchtje gemaakt van Barajas naar Gran Canaria :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/m19.jpg

Nadat ik was geland was de vlucht afgelopen, dus let niet op de fmc in de laatste screen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Align je de volgende keer wel even je IRS'jes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat deed die niet :( of geen geduld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cb6763b29a37f52f5b88c2c15f9b925c/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of je de EDM700 EGT uit de Dreamfleet Beechcraft A36 Bonanza ook in de Dreamfleet B58 kunt plakken en gebruiken? Ik heb net de Dreamfleet Beech Baron 58 gekocht (na maandenlang plezier te hebben gehad van de A36) maar mis de EDM700 EGT... Als ik het goed heb moet je in de B58 de mixture ouderwets leanen met behulp van de CHT-gauges... Ik vond de EDM700 EGT toch wel erg handig!

(Ik heb geprobeerd dit te vragen op het officiele DF-forum, maar m'n posts komen daar al een tijdje niet tevoorschijn... :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een vraagje over de Beech Baron 58: weet iemand of je de throttle/propeller/mixture handles ook in 1 keer met de muis kunt verschuiven in de VC? Ik moet ze nu steeds 1 voor 1 verschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:24:
En nog een vraagje over de Beech Baron 58: weet iemand of je de throttle/propeller/mixture handles ook in 1 keer met de muis kunt verschuiven in de VC? Ik moet ze nu steeds 1 voor 1 verschuiven...
In een keer? Dat ze alle drie dezelfde waarde hebben? Lijkt me niet wenselijk, ik zal het wel verkeerd hebben begrepen.
Je kunt alle drie de handles met F1..F4 bedienen, maar dan gecombineerd met CTRL / SHIFT toets.
Vraag anders of de co-piloot het voor je doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe, je hebt me inderdaad verkeerd begrepen. Als ik in de VC met de muis bijvoorbeeld de mixture wil veranderen, dan moet ik beide handles (twee motoren!) APART verschuiven. Ik zou beide mixtures handles samen verschuiven.

Ik heb op m'n joystick buttons toegewezen aan de handles die dit wel doen, maar ik vind het gewoon leuker om alles met de muis te doen. (Ik heb Active Camera en heb daardoor volledige bewegingsvrijheid in de VC! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Snappie snappie snap. Geen idee vwb de muis. De F1..F4 combinaties werken ook in de VC maar dat is vast geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 min :|

in de leveld ging het veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
10 minuten is gewoon evenlang als in het echt, het blijft natuurlijk een simulatie. Maar zoals je in de manual van de PMDG 747 kan lezen kan je via het PMDG Options menu die 10 minuten veranderen in bijvoorbeeld 1 minuut. :)

In de LDS 767 gaat het overigens ook alleen maar sneller als je dat aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Meld het als je een fout vind! :) Onderweg van Dalaman naar Manchester:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ef2ce4720c57cb06e95837b38417853/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5cbdc6fce4499f1e4a386c2c08b1a836/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/92472555974071ad33042f1a61440317/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- APU Valve mag uit.
- Engine start both.
- Makkelijker om gewoon op VNAV je alt. change te doen.
- Gezien er de komende 160nm nog niet sprake is van T/D (je hangt volgens mij zelfs nog boven turkije/griekenland) en aan te raden is wat fuel over te houden voor eventueel uitwijken en/of go-around is het opmerkelijk dat je weinig fuel aan boord hebt.

[Mierenneuken]
- Logo lights staan meestal aan in het donker
[/Mierenneuken]

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 23:36 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.