[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 75 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 10.785 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:04:
GVD ... nu crasht FX2004 weer ..
Ging net zo lekker.

Bij Flight Route kan ik kiezen tussen 2 opties .. GPS en nog 1 ..
Moet ik GPS nemen?
Ik zie in je sig dat je overgeklockt hebt. Ook al geven allerlei testen aan dat de zaak 100% stabiel is, met FS dan vaak net niet. Je overgeklockte 6600 zal het probleem niet zijn, ik heb precies dezelfde op precies dezelfde snelheden. Ik durf er een bak Grolsch op te zetten dat als je je mobo, cpu en mem @stock laat draaien dat je er dan vanaf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toennet op stock gedraaid .. crashte hij ook ..
Beetje vaag.
Draai nu weer overclock .. maar dan op andere settings .. en dat ziet er goed uit.

Net weer ff geprobeerd te vligen .. maar ik kan echt niet vinden hoe ik moet vliegen.
Als ik escape druk .. en dan ga kijken .. zie ik pas hoever ik van koers lig.

Hoe kan ik vanuit mijn cockpit zien waar ik heen moet vliegen.
Het liefst dmv van een screenshot.
Dat zegt meer dan een hele preek :P

Edit:
Kan nu al aardig goed bochten maken en een vliegtuig trimmen.
Ik weet dat de Cassnda ofzo op 2100RPM een snelheid heeft van 90 Knots en op 2400RPM een snelheid heeft van 120 Knots.
Leuk vliegtuigje.
Morgen maar ff de andere lessen volgen! :D

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe kist, de pmdg 744 :)

Maar als ik opstart blijven mijn schermen zwart, ookal draaien mijn motoren, wat doe ik fout ( Loop checklijsten helemaal af, behalve de eicas dingen, die doen het niet etc. )

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een snellere mirror voor NL2000?
Want die andere link gaat maar met 20kb/s ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:07:
Ik heb een nieuwe kist, de pmdg 744 :)

Maar als ik opstart blijven mijn schermen zwart, ookal draaien mijn motoren, wat doe ik fout ( Loop checklijsten helemaal af, behalve de eicas dingen, die doen het niet etc. )

O+
Heb je een legale versie? Als ik het me goed herinner kwam dit probleem namelijk nog wel eens voor bij illegale versies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joni schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:12:
[...]

Heb je een legale versie? Als ik het me goed herinner kwam dit probleem namelijk nog wel eens voor bij illegale versies. :)
Ah dat zal het zijn dan ^^, ik was al van plan hem te gaan kopen maar wou even zeker weten of ik mijn geld niet zou weggooien, heb al is vaker dat soort dingen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:16:
[...]

Ah dat zal het zijn dan ^^, ik was al van plan hem te gaan kopen maar wou even zeker weten of ik mijn geld niet zou weggooien, heb al is vaker dat soort dingen gehad.
:'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die een snellere mirror weet voor NL 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 22:46:
Niemand die een snellere mirror weet voor NL 2000?
Lama .. download hem met Flashget ... gaat lekker snel nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:43

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Niemand die goede gratis scenery weet voor heathrow en schiphol? Behalve NL2000 dan. Voor KJFK anders?

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Kijk eens in de startpost onder het kopje "Waar kan ik gratis add-ons downloaden?". Daar vind je een ook een lijst met freeware sceneries per land en per vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Hey bedankt. Ik had in de startpost gezocht, denk dat ik eroverheen gelezen heb.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:04:
Bij Flight Route kan ik kiezen tussen 2 opties .. GPS en nog 1 ..
Moet ik GPS nemen?
Kies voor optie twee: IFR, hiermee ga je op je instrumenten vliegen. Ik raad je aan om die GPS niet meer te gebruiken als je het vliegen echt een beetje onder de knie wilt krijgen. Immers autorijden leer je ook niet met TomTom 5 ;)

Voor IFR vliegen met je nét ff wat meer weten over je instrumenten, maar uiteindelijk zijn de basics niet al te moeilijk. de tutorials van Flightsim zijn niet al te makkelijk, maar hier en op de bekendere FS fora en bij VA's zijn er altijd mensen die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt .. gaan we eens proberen! :D

Het trimmen van een vliegtuig duurt bij mij gewoon 5 ~ 10 minuten ...
Maar hoe vaker ik het doe hoe sneller het gaat denk ik ..

Leuk spelletje dit .. is weer eens wat anders dan mekaar afslachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
De meesten zullen het ook niet beschouwen als een spelletje, maar als simulator.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe .. dat is ook waar.
Ik noem et gewoon een spelletje als jullie et niet erg vinden!

Zometeen maar eventjes de les van stijgen en dalen nemen ..
En dan vanavond de laatste paar .. en dan gaan we van Schiphol naar Lelystad vliegen.
Moet te doen zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
We zullen je ook niet neerschieten als je et een spelletje vind :P. Voor de een is et een spelletje, voor de andere en uit de hand gelopen hobby, en voor weer anderen een voorbereiding op ze toekomstige droombaan en navolging van ze pa (Ik bijv.)

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah .. dan is dit spel echt de uitkomst voor jou.
Zelf vind ik et ook prachtig om vliegtuigen te zien .. maar ermee vliegen doe ik niet zo graag.
Vooral een groot vliegtuig .. dan ben je verantwoordlijk voor meer als 400 mensen die aan boord zijn.
Ook voor de vrees van terro's enzo.

Dan houd ik et liever hierbij.
Alhoewel mijn opa ook een vliegtuigje heeft .. waar ik ook wel eens mee heb mogen sturen.
Dat vind ik al heel wat ;)

Is soort van Cassna. Miss als ik al die knopjes een beetje doorkrijg dat ik zelf met dat ding van de grond kan! :P
Niet neerstorten natuurlijk .. want dan heb ik een probleem .. aangezien ik geen vliegbrevet heb.
En of ik nog leef is vraag 2 ;)

Maar voordat ik weer kan vliegen moet ik eerst nog een verslag maken in het Duits over een schooluitje.
Al die persoonsvormen .. word je helemaal knetter van ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Airliner pilot wil ik niet worden ^^. Pa vliegt Chinook bij de luchtmacht :P. Iets minder mensen waar je verantwoordelijk voor bent :P. Maar hiermee leer je wel mooi de basis van het gebruik van instrumenten en ATC.

[ Voor 24% gewijzigd door Kiwiknaapje op 31-01-2006 14:36 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh zo ..

Hoera .. hoera .. ik heb de GPS systeem gevonden.
Nu weet ik eindelijk welke kant ik moet vliegen.
Maar nu het volgende probleem: Het recht aanvliegen op de landingsbaan.
Hoe kan ik dit zien?
Want voordat ik toennet moest landen maakte ik nog ff rap een bocht van 75 graden om em aan de grond te krijgen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Kijk, hier komen de instrumenten aan te pas :P

vrij globaal gezegd:
Elke baan heeft in het verlengde een ADF-baken (zoek er maar is naar op de map, het is zo'n groen 'dingetje'). Hier kan je je radio op afstemmen, dmv de juiste freq.
Door nu nog je ADF op de juiste aan graden te zetten kan je precies zien hoe je ten opzichte van de baan vliegt.

Ik raad je aan die Cessna lessen in FS goed te volgen. Zodra je de Cessna een beetje onder controle krijgt kan je je verdiepen in de instrumenten, hier wordt ook tijden de lessen de VOR en ADF uitgelegd.

Ik zou ook zeggen, kom is langs op www.yourperception.nl, we helpen je graag met het beestje te temmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Xolon schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:36:

vrij globaal gezegd:
Elke baan heeft in het verlengde een ADF-baken (zoek er maar is naar op de map, het is zo'n groen 'dingetje'). Hier kan je je radio op afstemmen, dmv de juiste freq.
Volgens mij heeft niet elke baan in het verlengde een NDB hoor, bijvoorbeeld 18R van EHAM:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cb250976d770330f4a822e35640f0e01/full.png

Ik zie in het verlengde van de baan geen NDB? :)
Door nu nog je ADF op de juiste aan graden te zetten kan je precies zien hoe je ten opzichte van de baan vliegt.
Wat bedoel je daarmee als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Ik denk dat ie je CRS bedoelt?

De Posky 738 is uit zoals ik al zei en ik heb em gelijk gedownload. Hier 3 screens. Ik zelf hou heel erg van screens van butien gezien dus vandaar alleen die :P.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/FS7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/FS8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rulax91/FS9.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Kiwiknaapje op 31-01-2006 18:01 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xolon schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:36:

vrij globaal gezegd:

Ik raad je aan die Cessna lessen in FS goed te volgen. Zodra je de Cessna een beetje onder controle krijgt kan je je verdiepen in de instrumenten, hier wordt ook tijden de lessen de VOR en ADF uitgelegd.

Ik zou ook zeggen, kom is langs op www.yourperception.nl, we helpen je graag met het beestje te temmen ;)
Hmzz .. snap er nog geen drol van ..
Op mijn GPS systeem zie ik wel een klein groene lijntjes bij Schiphol ... bedoel je die soms?
Zijn dat de landingsbanen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Joni schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 16:47:
[...]

Volgens mij heeft niet elke baan in het verlengde een NDB hoor, bijvoorbeeld 18R van EHAM:

[afbeelding]

Ik zie in het verlengde van de baan geen NDB? :)

[...]

Wat bedoel je daarmee als ik vragen mag? :)
Whaha ik heb ff wat beter gekeken en ik zie doodleuk staan: warning, do not overshoot. Echt zo van, bij de andere banen mag et wel hoor ;) :')

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Kiwiknaapje schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:30:
[...]

Whaha ik heb ff wat beter gekeken en ik zie doodleuk staan: warning, do not overshoot. Echt zo van, bij de andere banen mag et wel hoor ;) :')
Niet iedere baan hoeft met takeoffs van 24 rekening te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:10:
[...]

Hmzz .. snap er nog geen drol van ..
Op mijn GPS systeem zie ik wel een klein groene lijntjes bij Schiphol ... bedoel je die soms?
Zijn dat de landingsbanen?
Die groene lijnen zijn de ILS/glijpad lijnen die in het verlengde van de banen liggen.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
EasyJet schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:07:
[...]

Die groene lijnen zijn de ILS/glijpad lijnen die in het verlengde van de banen liggen.
De onbekende user zou in de toekomst geschreven hebben:

De wat?
Het Instrument Landing System. Bestaande uit een localizer die de horizontale navigatie naar de landingsbaan toe bepaald en de glideslope die de verticale navigatie naar de landingsbaan toe bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:16:
[...]

[...]

Het Instrument Landing System. Bestaande uit een localizer die de horizontale navigatie naar de landingsbaan toe bepaald en de glideslope die de verticale navigatie naar de landingsbaan toe bepaald.
Haha .. prachtig :P

Zal het zo eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 15:06
Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar als ik hier een vrij specifieke vraag van redelijk niveau stel dan wordt mij onmiddelijk verteld dat ik de manual maar moet gaan lezen. De afgelopen 2 pagina's staan hier nu vol met vragen die overduidelijk in de (notabene) standaard flight lessons van FS9 zelf worden uitgelegd. De logica ontgaat mij hier even :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 10:04

Kolky

subtitle not available

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 19:19:
[...]

Haha .. prachtig :P

Zal het zo eens proberen :P
Wat natuurlijk ook een optie is, is om met FSnavigator of de mapview in FS een globale koers te bepalen van Schiphol naar Lelystad (ongeveer koersje 070 schat ik?). Uiteindelijk kom je vanzelf in de buurt van Lelystad (hou de kaart onderweg maar in de gaten).
Als je niet precies weet hoe de banen liggen, kun je geheel doorvliegen tot boven het veld (op meer dan 1000 voet; detail) en vervolgens via een standaard-circuit (zie lessen in FS, downwindleg, baseleg, finalleg) aanvliegen en landen.

Uiteindelijk kun je het jezelf vergemakkelijken met NDB's, VOR's en ILS, maar uiteindelijk blijft het het leukst om op gevoel op die baan af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Ik gebruik de ILS alleen maar om te controleren of ik horizontaal er wel goed voor zit ^^. Hoogte doe ik op gevoel. Aangezien ik geen joystick heb (die et doet |:( ) is de ILS vaak te accuraat voor me pijltjes :P

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:15
Kiwiknaapje schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:09:
Ik gebruik de ILS alleen maar om te controleren of ik horizontaal er wel goed voor zit ^^. Hoogte doe ik op gevoel. Aangezien ik geen joystick heb (die et doet |:( ) is de ILS vaak te accuraat voor me pijltjes :P
Als je met keyboard vliegt, kun je beter sturen met je numkey pad. Met de 5 toets kun je nl het sturen telkens resetten naar nul (alsof je de joystick loslaat zeg maar). Ik weet alleen even niet of numkey lock nou aan of uit moest zijn.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Jah met pijltjes bedoel ik die pijltjes :P. Num lock uit voor sturen, aan voor view :P

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiwiknaapje schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:09:
Ik doe het meestal juist omgekeerd, ik kan verticaal dingen niet zo goed inschatten maar horizontaal juist weer wel, dus gebruik ils om de glideslope perfect te vliegen.

Net even mijn SID's geoefend, kom nu perfect uit, zat er af en toe nog wel eens iets naast, denk dat ik EHAM - EFHK morgen maar doe, een enkeltje, geen retour B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wh00t .. het vliegen gaat al rete lekker.

Heb mijn certificaat gehaald ... en kan al goed vliegen met de Cessna.
Heb al stukjes gevlogen. Vanuit Heathrow vertrokken, en dan bij het dichstbijzijnde vliegveld, de vliegtuig weer aan de grond gezet.
Dit door gewoon op mijn GPS systeem naar die groene ''pijltjes'' te vliegen.

Mooi glideslope van -5, flaps op 10 en snelheid van 75 knots kom je perfect neer! :D

Ga morgen nog weer ff wat vliegen ... miss langere afstand ofzo.

Ook zit er een vaag iets in het spel .. want als ik vanaf Schiphol of Lelystad of where-ever in NL, crasht hij nadat ik het gas open.
En bij andere plekken .. zoals Heathrow doet ie dat niet ..

Misschien het spel maar eens opnieuw installeren en ff alles verwijderen.
En dan ff goed opnieuw installeren zonder dingen er tussendoor doen ..

Spreek jullie morgen wel weer! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kiwiknaapje schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:09:
Niemand die goede gratis scenery weet voor heathrow en schiphol? Behalve NL2000 dan. Voor KJFK anders?
eham_afcadv6 is redelijk goed. (Zoek naar eham_afcadv6.zip) op avsim.com
Alle banen, taxi banen en parkeerplaatsten zitten er iig in. Het frequentie gedeelte in je gps wordt een beetje een rommeltje, net als de lijst met parkeerplaatsen en het atis bericht van de ai atc, maar voor online vliegen is het uitstekend bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:48:

Mooi glideslope van -5, flaps op 10 en snelheid van 75 knots kom je perfect neer! :D
Netjes!
Probeer morgen is met iets meer flaps en een snelheid van 60kts te landen. Zodra je een metertje boven de baan hangt, neus ietsjes optrekken zodat net wat minder hard neer komt. Is ff oefenen, maar begin is er zeker!

Gister zelf met de PSS 777 EHAM-EGLL gevlogen. Ging in eerste instantie erg goed, alleen wilde de autopilot niet establishen op de ILS...werd dus een handmatige landing :| Morgen de handleiding van de FMC er nog is erbij pakken.

[ Voor 22% gewijzigd door Xolon op 01-02-2006 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal dat zo eens proberen.

Ik trek ook altijd de neus op voordat ik ga landen .. zodat het vliegtuigje rustig op z'n achterwielen komt .. en dan pas op zijn voorwielen.
Beetje 747-400 style :P

Zometeen de volgende cursus maar eens gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
*kuch* Beetje normaal vliegstyle. *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor jou wel jah ..

Is net zoiets als een Fiat rijden en bochten maken alsof je in een dikke Lamboghini zit ...

Net eventjes dat VOR gebeuren doorgelezen ... maar dan kan mijn kop nog niet bij! :P
Blijf nog wel lekker met mijn GPS vliegen naar mijn bestemming in mijn Cessna :P

Ga nog ff lekker wat landingen oefenen ... en miss dan de VOR leren als ik er een keer tijd voor heb ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:22:
Is net zoiets als een Fiat rijden en bochten maken alsof je in een dikke Lamboghini zit ...
..
In beide moet je aan het stuur draaien om de bocht om te gaan, zie het verschil niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Tenzij je met 'Tailwiggers' (geloof dat dat de correcte term was..) vliegt. Daar land je liever niet op het achterste landingsgestel :P Maar zijn eigenlijk alleen nog maar oude toestellen.

Maar wel een leuke uitdaging om mee te taxieën..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Taildraggers was et dacht ik. En ja verder is et normaal om eerst op je achterste landingsgestel te landen ^^

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok .. onthouden we dat.

Maar wat ik nu nog niet snap van VOR is het volgende:
Kan je hiermee zien of je rechts op een landingsbaan afvliegt?
Of gewoon alleen dat je richting de goede vliegveld vliegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:33:
Ok .. onthouden we dat.

Maar wat ik nu nog niet snap van VOR is het volgende:
Kan je hiermee zien of je rechts op een landingsbaan afvliegt?
Of gewoon alleen dat je richting de goede vliegveld vliegt?
Een NDB is een enkel radiosignaal. Een beetje simpel gezegd luister je of het signaal links sterker is dan rechts en zo bepaal je waar het radiosignaal vandaan komt. Makkelijk te maken maar niet erg nauwkeurig en ook niet voor lange afstanden.

Een VOR (VHF Omnidirectional Range) is een veel complexere zender. Het is een cirkelvormige antenne installatie met voor elke hoek een verschillend radiosignaal.

Stel we nemen de SPL VOR aan de noordkant van Schiphol. Vanuit bv. vliegveld Soesterberg trek je een rechte lijn naar de SPL VOR. Die lijn heeft een bepaalde hoek (radiaal) op de landkaart. Die hoek heeft dus een eigen radiosignaal op de SPL VOR.

Door op je VOR meter een hoek in te draaien, stem je als het ware af op dat ene radio signaal. Zit je precies op die radiaal dan is de VOR naald in het midden. Zit je een graad of zo naast die hoek dan zal het gewenste signaal zwakker zijn. Een ander signaal zal daar sterker zijn. De VOR meter zal dat tonen door de naald iets naar links of rechts van het midden uit te slaan.

Zo kun je precies op een hoek naar de SPL vliegen (of juist er vandaan). Zo weet je de weg naar de SPL VOR te vinden en van daaruit naar een vd runways.

Ook als een vliegveld geen VOR in de buurt heeft kun je daar toch heen navigeren met een VOR die heel ergens anders staat. Bijvoorbeeld bepaal de juiste hoek vanuit de SPL VOR naar soesterberg, stem af op die hoek en zorg dat je VOR meter in het midden blijft en je komt er zonder dat soesterberg een VOR heeft.

Ook zonder landkaart werkt het. Stem af op de hoofdfrequentie van de SPL VOR (108.4) en draai net zolang aan de hoekknop vd VOR meter tot de naald in het midden staat. Dan weet je precies de hoek vanuit jouw positie naar SPL en dat is de hoek waar jij heen moet vliegen om bij SPL in de buurt te komen.

Veel VOR's hebben ook een DME signaal (Distance Measuring Equipment). Dan weet je meteen precies op zoveel nm vanaf SPL moet soesterberg ergens zijn.

Runways kun je zoals reeds gezegd op navigeren mbv ILS of evt visueel. Veel runways hebben lampen (PAPI, VASI etct.) aan weerszijden die visueel aangeven of je op het goede glidepath zit.

EDIT: vanaf de runway op soesterberg kan het goed zijn dat je niks van een VOR kan ontvangen. Je moet een zekere hoogte hebben voor een goed signaal, tenzij je er heel dicht op zit.

EDIT (met dank aan DutchCommando voor de correctie): niet een apart signaal voor elke hoek (kan denk ik ook niet vw. interferentie) maar er worden altijd twee signalen verstuurd over de eigenlijke VOR draaggolf. Het faseverschil tussen deze twee signalen is een maat voor de hoek vanuit de VOR. Zie wikipedia voor de details en een foto.

[ Voor 21% gewijzigd door mekkieboek op 01-02-2006 21:14 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
mekkieboek: niet direct een verschillend radiosignaal. De tijd tussen het eerste en tweede radiosignaal van het baken word met iedere graden langer, het tijdsverschil geeft dus de positie aan t.o.v. het baken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek: Dit heldert het al wat op.
Nu weet ik wat meer van de betekenis ervan. Hoe het verder in elkaar steekt moet ik nog ff uitzoeken.

Het klinkt allemaal zo ingewikkeld .. dus maar niet aan beginnen zo laat.
Mooie stof om in het weekend ff door te nemen.
Ik doe het dan nog wel ff gewoon met de GPS.

Ohhjah .. ipv de Cessna vlieg ik nu met de Beechcraft Baron 85. Kan ik ook al goed mee landen en bochtjes maken .. en hij heeft net wat meer speed dan de Cessna ..

Zelf beetje aan het gogelen geweest, het beste daarvoor is een Glideslope van -5, Flaps op 20 en snelheid van 120 ~ 100 knots richting de landingsbaan.
Vlak voor de baan de flaps volop ertegen gooien en met een snelheid van 80 knots erop af .. en het gas dichtgooien.
Als je er dan bent zit je op 65 ~ 60 knots en zo krijg je het toetsel netjes aan de grond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
lol die flaps zullen waarsch. niet snel genoeg deployen om echt goed effect te hebben. En tis nou ook weer niet zo dat je op een aircraft carrier moet landen, gebruik de ruimte die je hebt, dus die 100 a 120 knopen maakt echt niks uit

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:52:
Mwoa .. het werkt wel.
Je ziet meteen aan de snelheid meter dat die zeer snel zakt van 100 knots naar 60 knots.

En ik wil altijd zo fancy mogelijk mijn plane aan de grond zetten.
Net zoals in Kai Tak .. want daar komen kwamen ze zo aanvliegen:

[afbeelding]

Met als gevolg zo het toestel aan de grond te krijgen:

[afbeelding]

Respect voor de piloten die dit durven!
Flaps zijn niet bedoeld om af te remmen. (Het is een soms prettige "extra" functie). Flaps geven je de mogelijkheid om een lagere snelheid te vliegen tijdens de approach!

[ Voor 3% gewijzigd door DutchCommando op 01-02-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
Afbeeldingslocatie: http://www.feelmie.com/web/airline/img/nca.gif

NCA flight #8051
Dest: Almaty (UAAA)
Flight duration: 7hr 20min
Weather: good :D

Route
ANDIK UR12 GRONY EEL UZ700 DHE UP729 TALBA UP730 CDA UM611 SORTA M850 RIX UM869 OPOKA G3 TU R11 DCT FV G3 QL B365 BK B923 URL G3 AKB A360 BLH NIGET

Aircraft info
ZFW: 342000lbs
Cargo: 103688lbs
Fuel: 168960lbs

MTOW: 613238lbs

Een paar shots van mijn vluchtje van Amsterdam naar Alma-Ata (Almaty/UAAA)

Kijkend richting finland een beetje ruig weer.
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/140731.jpg

A gentle turn verder richting het oosten.
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/140732.jpg

INS ging al na 1,5u niet meer meewerken dus moesten we even overschakelen op de GPS. Duidelijk is wel te zien dat we voor de wind hadden :D
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/140733.jpg

Sun sets over Russia
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/140734.jpg

Shotje op finals voor baan 23. Het was maar -5 wat niet erg koud is voor Kazachstan in deze tijd van het jaar.
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/140735.jpg

En nog een plaatje met een overview van de kantoren en terminal!
Afbeeldingslocatie: http://forums.avsim.net/user_files/140736.jpg

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DSF A36 met de Reality-XP Garmin GNS430 (zat in de A36) en de Reality-XP Sandel SN3308 (apart erbij gekocht). Nu zit ik ff met het gebruik van de NAV1 radio in m'n maag. Ik dacht eigenlijk dat je de GNS430 in VLOC mode kon gebruiken als vervanging van de NAV1 op de radiostack. Maar ik heb nu iets gelezen waaruit ik begrijp dat je de GPS eigenlijk altijd in GPS mode moet laten staan en de VLOV alléén moet gebruiken voor de final approach, als je een ILS hebt. Is dat zo...? Ik dacht eigenlijk dat je die VLOC mode kon zien als vervanging van de oude NAV1 uit de radio stack.

Mijn probleem is dat ik het idee heb dat de VLOC mode van de GSN430 en de NAV1 op de radiostack niet lekker samenwerken: ze zitten elkaar in de weg. Als ik op de Sandel SN3308 kies voor navigatie via NAV1, gebruikt 'ie dan de oude NAV1 of de NAV functie van de GPS? Dat is me niet helemaal duidelijk. Je kan die VLOC functie toch gebruiken i.p.v. de NAV of kan dat helemaal niet? Ik heb ook het idee dat als ik op de radiostack de NAV1 verander, dat de info op de GPS ook veranderd op een of andere manier...

Al met al (dat moge duidelijk zijn) raak ik een beetje in de war van wat ik nu wanneer moet gebruiken... Helemaal als ik door ATC een andere route moet gaan vliegen en dat doe via de AP op HDG en de heading bug op de SN3308. Dan vraag ik me helemaal af wat ik nou eigenlijk moet met de GPS (in GPS mode laten staan of in VLOC) en de NAV1... Als ik vectors krijg naar een ILS, moet ik dan uiteindelijk die ILS via de GNS430 doen (in VLOC mode) of via de NAV1...?

:?

Ik hoop dat er tussen al die airliner-fanaten hier nog iemand met liefde voor GA zit... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:28
Even een vraagje. Ben pas begonnen met de LDS 763.
Staat alles zo een beetje goed. Zit midden in de climb fase.

Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/8991/fs220jc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/5661/fs233ps.jpg

Alvast bedankt voor het constructieve commentaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 17:21

Spotter

Lichtnicht

enige wat ik zo zie is dat je APU nog aanstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:21
Je APU mag inderdaad uit. Verder kan de Seatbelts switch gezien de omstandigheden wel naar AUTO.
Logo light uit evenals winglights (da's toch de meest rechtse van de vier naast elkaar he?)

En....waarom heb je ANTI ICE aanstaan ???

[ Voor 75% gewijzigd door Sleepie op 02-02-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ga eens net zoals de normale wereld kilogrammen gebruiken in plaats van die verdomde pond gevalletjes! :p

[ Voor 68% gewijzigd door DutchCommando op 02-02-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
DutchCommando schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:30:
Ga eens net zoals de normale wereld kilogrammen gebruiken in plaats van die verdomde pond gevalletjes! :p
Hehe, ik had het gezien (wist zelfs dat je erop zou gaan reageren).
Maar misschien vliegt hij een United ofzo, die met pondjes is uitgerust ?
En dan bedoel ik geen stessen-met-overgewicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Dennis_k schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:39:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hdg bug altijd even meedraaien. die staat nog op 000 en opzich mag je wing anti ice ook uit, die hoeft pas aan beneden de 10 gr C. opzich maakt dat niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Laatst online: 12:37

[afbeelding]

[afbeelding]

Klokje starten bij start van take off roll. RMI op VOR VOR zetten ipv van ADF ADF, niet vereist, maar wel meest logisch.

En dat waren ze wel, denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Sleepie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:37:
[...]

Hehe, ik had het gezien (wist zelfs dat je erop zou gaan reageren).
Maar misschien vliegt hij een United ofzo, die met pondjes is uitgerust ?
En dan bedoel ik geen stessen-met-overgewicht ;)
Mja, ik ga er niet vanuit aangezien hij boven Nederland zit met te weinig fuel om trans-atlantic te gaan. En ik kan me zo snel geen Europese 767 route bedenken van een Amerikaanse airliner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

JRR

Een paar plaatjes van mijn vlucht van San Fransisco naar Amsterdam met de 767. Leuke vlucht om eens met de 767 te doen. Vliegtijd van ruim 10 uur en 5000 kilo onder MTOW vertrokken. Uiteindelijk met 11000 kilo brandstof geland door een leuke jetstream boven Noord Canada.

Route:
N0451F300 QUIET2 SAC DCT LKV/N0451F310 DCT MLP J540 QW/N0455F330 J540 MEETO DCT YYQ DCT BODRA DCT KAGLY/M080F350 DCT 64N060W 65N050W 66N040W 66N030W 65N020W/M080F360 62N010W DCT AB/N0454F370 G11 SIDER UM125 SUM UL7 VENAS UL74 TOPPA

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/SFOAMS01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/SFOAMS02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/SFOAMS03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/SFOAMS04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/SFOAMS05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/SFOAMS06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/SFOAMS07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/jasperrom/SFOAMS08.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Upper eicas: je klimt in clb mode, misschien clb-1 of -2 om je motoren te sparen. Er blijft nog voldoende climb rate over.
Lower eicas mag eigenlijk wel uit (hoewel ik niet weet of daar regels voor zijn).
Overhead: Climate control: temperatuur in fahrenheit (dat hoop ik althans :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Hebben jullie al gezien dat bij captainsim de 767 uit de preview is verdwenen. Zou die geanuleerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Dennis_k schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:54:
Hebben jullie al gezien dat bij captainsim de 767 uit de preview is verdwenen. Zou die geanuleerd zijn?
Men realiseert zich dat men nooit de kwaliteit van de Level-D 767 (system-wise) kan leveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
Dennis_k schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 10:54:
DutchFS

Schijnt pas uitgebracht te worden in 2007..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Jammer, vind het wel een mooi model wat ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:56:
Hey guys,

Heb net weer even een vluchtje gemaakt met mijn favoriete vliegtuig + liverie, de Martinair 767.

Heb ook een video gemaakt van de landing, want is toch wel iets bijzonders om bij St Maarten te landen :9

Video: http://home.planet.nl/~Slage022/martinair.wmv
De lijst word al korter maar toch quote ik mezelf weer even ;).
DutchCommando schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:09:
[...]

Fuel System:
• Kilogrammen zijn zo tof! :D
Anti-Icing:
• Uit plaatjes blijkt dat je niet in icing conditions vliegt. Waarom staan ze aan (wing en engine)?
Pneumatics:
• APU BLEED gewoon aan laten ;). (en again: Fahrenheit != Celcius)

[ Voor 17% gewijzigd door Fuelke op 04-02-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tat -25

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nu.nl/news/667...p_digitale_luchtfoto.html

Nieuwe HDD's erbij, foto inladen in FS en gaan met die VFR. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Engine anti-ice als temperatuur onder de 10 graden celcius ligt en er zichtbaar vocht is (wolken, regen, sneeuw). Wing anti-ice ENKEL als er mogelijk ijs op de vleugels zit (en dat is zeer zelden het geval in te grote hoeveelheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou leuk wezen een scenery waar zelfs objecten van 40 centimeter op zichtbaar zijn. Alleen nog een oplossing vinden voor de opslag er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08 22:32

DMP.cc

They call me DM

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:56:
[...]

Zou leuk wezen een scenery waar zelfs objecten van 40 centimeter op zichtbaar zijn. Alleen nog een oplossing vinden voor de opslag er van :)
opslag lukt wel, je koopt gewoon een hd van 1 tb.

of of je pc het aankan is een 2e.... mijn pc heeft al moeite met het bijwerken van VFR NL (van horizon) op 2000ft met snelheid van +/- 100knts en dat is hooguit een gb of 2.

tegen de tijd van fs12 mischien maar nu nog ff niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Voor zover HDD's van 1TB bestaan... Maar zoals je zelf al zegt, misschien met FS12. Trouwens, als je kleine objecten wilt laten renderen ga je een boel grafisch en processor vermogen nodig hebben.
Whaha en over die foto. Een hele domme vraag zou zijn, waar kan ik em bekijken? :P

[ Voor 19% gewijzigd door Kiwiknaapje op 04-02-2006 11:02 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
_NRN_Dutchman schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 09:35:
[...]

opslag lukt wel, je koopt gewoon een hd van 1 tb.

of of je pc het aankan is een 2e.... mijn pc heeft al moeite met het bijwerken van VFR NL (van horizon) op 2000ft met snelheid van +/- 100knts en dat is hooguit een gb of 2.

tegen de tijd van fs12 mischien maar nu nog ff niet. :/
en niet te vergeten de laadt tijden. dan moet je op maandag ochtend fs opstarten om op zaterdag te kunnen vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DutchCommando schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 16:30:
De "normale wereld" maakt anders nog veel gebruik van lbs hoor.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Mooie landing hoor @ SXM. Altijd leuk om te zien, ook in FS

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Kiwiknaapje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:58:
Mooie landing hoor @ SXM. Altijd leuk om te zien, ook in FS
De tijd tussen 50, 40, 30, 20 (ft) was wel een beetje kort voor mijn gevoel maar de flare maakte alles wieder goed.
Als ik ooit een vd Overzeesche Rijksdeelen ga bezoeken zal het wel st Maarten worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Dat gevoel had ik idd ook. Ze volgende mekaar snel op maar die flare was ronduit fantastisch. Bedenk me nu net, tis wel St.-Maarten he, dus die steile glideslope is nog niet eens zo gek.

[ Voor 34% gewijzigd door Kiwiknaapje op 04-02-2006 13:00 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

DutchCommando schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 23:08:
[...]
De lijst word al korter maar toch quote ik mezelf weer even ;).

APU BLEED gewoon aan laten . (en again: Fahrenheit != Celcius)
[...]
Waarom moet de APU BLEED aanblijven als je motoren al draaien dan? Die verzorgen vanaf dan de air zooi toch? APU (voor elekrik en bleed air) kan daarna toch gewoon helemaal uit? :P Dat is wat ik van al die handleidingen begrepen heb :P

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
[offtopic]heeren ik denk dat als we met deze ondertoon doorgaan dat binnen no-time het topic opslot gaat en dat zou ik - en ik denk een hoop anderen met mij - erg jammer vinden. Constructief commentaar - opbouwende feedback is prima, helemaal als daar om gevraagd wordt, maar probeer iemand die daar niet om vraagt meteen met de grond gelijk te maken. Blijkbaar is het FS2004 topic erg gevoelig (of iig gevoeliger dan andere topics) voor dat soort dingen. Reageer er gewoon niet op.

over de feedback heb ik deze week wat geleerd :)
sandwich methode:

geef eerst iets positiefs dat je opmerkte in het verhaal of de verhaallijn (pics) dat ook zichtbaar is.
"Dat ziet er erg mooi uit. Je flare is precies op het goede moment ingezet"
dan geef je een tip, zonder dat negatief te brengen
"Als tip voor de volgende keer geef ik je mee dat je misschien iets minder steil komt binnenvliegen. Probeer daarnaast iets minder peut mee te nemen want je wordt wat zwaar bij de landing zo"
Dan geef je weer iets positiefs in een afsluiting, dus evt ook met samenvatting.
"Verder ziet het er super uit, lekker scherp ingestuurd, mooi vluchtje"
zoals het er hier staat, klinkt het misschien wat overdreven, maar als je op deze manier een feedback probeert op te bouwen verandert de toon van het topic zoals die steeds terug komt. Ook als je zeker weet dat je gelijk hebt, probeer dat dan niet door te drammen maar dmv bovenstaande techniek wat luchtiger te brengen.

ik wist wel dat tandheelkunde en piloot goed samengingen ;) ohja en ik ben geen moraalridder; ik hoop gewoon dat we het leuk houden, zoals het was en zoals het hoort te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

Fuelke

Forza Ferrari

Dicht voor onderhoud

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik kan me alleen maar aansluiten bij jeehaa die heel goed verwoord waarom het topic dicht moest voor onderhoud. Het mag duidelijk zijn dat een aantal mensen rustig en beleefd moeten blijven tegen anderen. Heb dan ook een aantal posts verwijderd en/of aangepast.

Wat betreft de posts over het landen in Hong-Kong, deze zijn verplaatst naar Het Luchtvaart Topic waar ze beter op hun plaats zijn. Ik weet dat er een dunne lijn kan zijn tussen flightsim en echte vliegtuigen, maar hou daar aub rekening mee.

Topic kan voorlopig weer open, maar jullie mogen al denken aan een nieuw deeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Kiwiknaapje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:14:
Dat gevoel had ik idd ook. Ze volgende mekaar snel op maar die flare was ronduit fantastisch. Bedenk me nu net, tis wel St.-Maarten he, dus die steile glideslope is nog niet eens zo gek.
St. Maarten heeft geen ILS. Het ligt aan de manier van procedure turn vliegen (als je die al vliegt) hoe hoog je aankomt. Maar die approach hoeft dus helemaal niet steil te zijn. Daar hebben we o.a. London City (Jeehaa ©) voor ;).
jos_zwa schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 13:00:
[...]

Waarom moet de APU BLEED aanblijven als je motoren al draaien dan? Die verzorgen vanaf dan de air zooi toch? APU (voor elekrik en bleed air) kan daarna toch gewoon helemaal uit? :P Dat is wat ik van al die handleidingen begrepen heb :P
DutchCommando schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 01:55:
[...]

"The APU bleed valve controls air supply from the APU to the pneumatic system. Control for the valve is provided by the APU bleed valve switch on the overhead panel. This switch is pushed IN for all normal operations. When pushed in, the APU bleed valve is automatically controlled."

[ Voor 3% gewijzigd door DutchCommando op 04-02-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt alsof er heel hard tekeer is gegaan over de landing ofzo ?? :?

St Maarten heeft een vrij korte baan vandaar dat ik een beetje steil naar beneden ging ... ( zo steil was het ook weer niet )

Maar um, wat heb ik gemist...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ging niet over de landing (je werd dus niet afgemaakt). Waar het wel over gegaan is laat ik rusten.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchCommando op 04-02-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer,

Wil het toch wel erg graag weten :'( alleen al om de volgende quote.
Constructief commentaar - opbouwende feedback is prima, helemaal als daar om gevraagd wordt, maar probeer iemand die daar niet om vraagt meteen met de grond gelijk te maken.
Klinkt alsof ik helemaal ben afgemaakt ofzo :| maarja laten we maar weer ontopic gaan en in het nieuwe topic weer met een frisse start beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Ik snap et ook niet echt. Dacht dat et ging over de Kai Tak comments, en met name die van mij volgens mij. Maar toen werd er gepost over jouw landing. Maar goed, nieuw deeltje zou lekker zijn. Up-to-date startpost enzo, schone lei. Helaas weet ik te weinig van Flightsim en ben ik te weinig op de hoogte van de ontwikkelingen eromheen om er zelf een te maken. DutchCommando maybe? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kiwiknaapje op 04-02-2006 14:58 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Jeej :D Dat gaat echt een mooie startpost worden denk ik. Heb all vertrouwen in je DC :D

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Waar het over ging is niet belangrijk toch ? Ik heb het sowieso even gemist.

Ik wil nog wel even iets kwijt over commentaar op screenshots. Ik ga er vanuit dat we hier komen om niet alleen over onze hobby te praten, niet alleen om onze plaatjes te laten zien, maar ook om er iets van te leren.

Nu heeft helaas niet iedereen de gave om commentaar (het is nooit kritiek imho) heel netjes te verwoorden. Als iemand dus commentaar op je screenshots geeft, heeft hij gewoon de bedoeling om je iets bij te brengen wat je misschien nog niet weet.

Ik ben zelf begonnen met FS door dit topic, en heb ik het begin hele ladingen commentaar over me heen gehad. Dat heeft me echter wel gebracht waar ik nu ben. Ik heb er veel van geleerd en daar gaat het tenslotte toch om ?

Dus, geeft iemand eens commentaar op je screenshotjes, voel je dan niet aangevallen, maar probeer er iets van te leren. Zo helpen we elkaar betere (virtuele) piloten te worden.

Als iedereen even nadenkt voor hij op de Submit knop klikt en als iedereen even rustig blijft als hij eens een keer commentaar op screenshots krijgt, houden we het gezellig hier.
[\moraalriddermodus]

Nog even een toevoeging over de screenshots. Ik geef hier gewoon mijn mening, doe ermee wat je wil.
Het zomaar dumpen van tig screenshots, vind ik niet echt interessant. Probeer de mooiste eruit te filteren en probeer er ook een verhaaltje bij te maken (al is het maar 1 regel commentaar per shot). Ikzelf (en volgens mij nog wel wat mensen hier) zal dan eerder geneigd zijn je shots ook daadwerkelijk te bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Sleepie op 04-02-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Wel nog even geduld hebben voor die nieuwe topic start graag (paar uurtjes oid)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Haha ik had nergens op gerekend. Kzie wel wanneer die verschijnt :P

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:16:
Waar het over ging is niet belangrijk toch ? Ik heb het sowieso even gemist.

Ik wil nog wel even iets kwijt over commentaar op screenshots. Ik ga er vanuit dat we hier komen om niet alleen over onze hobby te praten, niet alleen om onze plaatjes te laten zien, maar ook om er iets van te leren.

Nu heeft helaas niet iedereen de gave om commentaar (het is nooit kritiek imho) heel netjes te verwoorden. Als iemand dus commentaar op je screenshots geeft, heeft hij gewoon de bedoeling om je iets bij te brengen wat je misschien nog niet weet.

Ik ben zelf begonnen met FS door dit topic, en heb ik het begin hele ladingen commentaar over me heen gehad. Dat heeft me echter wel gebracht waar ik nu ben. Ik heb er veel van geleerd en daar gaat het tenslotte toch om ?

Dus, geeft iemand eens commentaar op je screenshotjes, voel je dan niet aangevallen, maar probeer er iets van te leren. Zo helpen we elkaar betere (virtuele) piloten te worden.

Als iedereen even nadenkt voor hij op de Submit knop klikt en als iedereen even rustig blijft als hij eens een keer commentaar op screenshots krijgt, houden we het gezellig hier.
[\moraalriddermodus]

Nog even een toevoeging over de screenshots. Ik geef hier gewoon mijn mening, doe ermee wat je wil.
Het zomaar dumpen van tig screenshots, vind ik niet echt interessant. Probeer de mooiste eruit te filteren en probeer er ook een verhaaltje bij te maken (al is het maar 1 regel commentaar per shot). Ikzelf (en volgens mij nog wel wat mensen hier) zal dan eerder geneigd zijn je shots ook daadwerkelijk te bekijken.
Ik vind het toch niet erg dat er commentaar word gegeven :S ik zei alleen maar tat -25 voor de anti ice maar daarmee val ik toch niet meteen DC aan. Tja en over de screenshots, ik dacht juist dat jullie dat leuk vonden, maar dus niet. Ik ben geloof ik de enige hier die eens wat screenshots post, maarja zo komen we ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Er is niets mis met commentaar te geven, maar dan wel op een beleefde manier, en dat liep daarnet toch wel een beetje ietwat anders. En de post over Kai Tak was op zich niet zo erg, alleen sommige reacties over de piloten daar ging toch wel een beetje over het randje, en daar kwam weer reactie op ... maar laat dat nu maar even bezinken, en terugkeren naar FS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-> Flight Simulator - deel 76

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 17:03 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste