[FS200x] Vragen en mooiste screenshots, deel 75 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.805 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 17:04
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:21:
Vlucht richting LEIB (Ibiza) met de PSS 777-200, met werkende weather radar :D.

[afbeelding]
Werkt de Baro STD, IN en HPA ook? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:21:
Vlucht richting LEIB (Ibiza) met de PSS 777-200, met werkende weather radar :D.

[afbeelding]
Sorry, ik word er niet blij van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gilly schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:29:
[...]

Werkt de Baro STD, IN en HPA ook? :D
Uiteraard! ;)

Nu nog even wachten op de Radeon 850 XT en het feest kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:34:
[...]

Uiteraard! ;)

Nu nog even wachten op de Radeon 850 XT en het feest kan beginnen.
Doe mij een lol, post nog één keer een recent panel plaatje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:34:
[...]

Uiteraard! ;)

Nu ... boeiend ... beginnen.
Oke dan ;)
Barometric Altimeter Setting
Displays selected Baro setting or STD, as selected on EFIS panel. Outlined in yellow when
above transition altitude and STD not set, or below transition level and STD set.
DutchCommando schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:36:
[...]

Bemoei je je er is niet mee!!

[ Voor 23% gewijzigd door Ensinker op 05-12-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:36:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://webruimtehosting.nl/fs20041.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Je gaat ook voor de overweight landing zie ik? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Kijk aan, mooi ;) Happy landing voor straks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:41:
[...]

Je gaat ook voor de overweight landing zie ik? :X
Uhm.. oh ja, maar goed, dit is even snel een testvlucht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Jammer dat PSS de triple verkracht, maar er schijnt een 'patch' te komen? (don't ask when or what) Nouja een patch zegt niet zoveel, LDS had 2 service updates nodig, maar als het met de 777 net zo gaat als bij de A330/A340 dan is het weer feest :| (en de release is al exact hetzelfde gegaan...... :7)

SSW beweert dat hun A320 begin 2006 uit komt. Er valt alleen weinig progressie te bespeuren. (of ze doen inderdaad geen zak, of ze zijn intensief bezig om een über simulatie klaar te maken)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Mijn hemel, de hoge heren vinden het zo te zien allemaal op voorhand alweer drie keer k*t?

Sorry hoor, maar als jullie het allemaal zo goed weten ga dan óf zelf vliegtuigen bouwen, óf wees gewoon blij dat er nog andere mensen bestaan dan PMDG die vliegtuigen willen bouwen voor zo'n onbevredigbare userbase óf koop het dan gewoon niet.

Maar ga alsjeblieft niet elke keer weer het FS-topic onder zitten zeiken met grotendeels ongefundeerde kritiek. Het ontmoedigt alleen maar de mensen die wel blij zijn met hun payware spul om ook eens shots te posten... en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik ga hier niet over discussiëren. Gewoon niet zeiken.

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
http://www.fs2004.com/for...67&view=findpost&p=735462

Continue vertellen wat er mis is met een kist heb ik ook geen zin in. Daarnaast zijn er genoeg goede producten. Hierbij denk ik aan de LDS763, ATR72-500, SSTSIM Concorde en ja, zelfs de PSS Concorde is niet slecht. Ook de MD80 van Flight1 heeft potentie en met wat verbeteringen aan de PMDG747 is dat ook one sweet ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Ik heb het ook niet specifiek tegen jou, maar ik vind gewoon dat dit topic niet de juiste plek is voor altijd maar weer die kritiek op payware, tenzij het echt oplichterij is. Maar dat kunnen we in dit geval toch niet echt zeggen denk ik?

Als je kritiek hebt ben je vrij om dit op het forum van de makers te posten of ze een mailtje te sturen, ongeacht hoe ze hier misschien op reageren. Maar zelfs dat is altijd nog effectiever dan alhier andermans screenshots afkraken denk ik :)

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsuru schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:27:
Mijn hemel, de hoge heren vinden het zo te zien allemaal op voorhand alweer drie keer k*t?

Sorry hoor, maar als jullie het allemaal zo goed weten ga dan óf zelf vliegtuigen bouwen, óf wees gewoon blij dat er nog andere mensen bestaan dan PMDG die vliegtuigen willen bouwen voor zo'n onbevredigbare userbase óf koop het dan gewoon niet.

Maar ga alsjeblieft niet elke keer weer het FS-topic onder zitten zeiken met grotendeels ongefundeerde kritiek. Het ontmoedigt alleen maar de mensen die wel blij zijn met hun payware spul om ook eens shots te posten... en dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik ga hier niet over discussiëren. Gewoon niet zeiken.
Ben ik helemaal mee eens. Ik post een screenshot na een hele tijd, en nu heb ik er geen zin meer in eigenlijk... Dit vanwege 't kritiek, je kan het ook anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

:Z De kritiek was toch niet op de screenshot? (althans mijne niet) En ik weet niet wat bij jouw de definitie van oplichterij is, maar als je 40,- betaald voor een product dan mag je een bruikbaar product verwachten. Als dan blijkt dat de software totaal onbruikbaar is, dan voel je toch even flink genaaid nietwaar?

Je haalt wel een punt van kritiek aan, maar verder wil je er niet over discussieren? Nee lekker makkelijk zo. Er zijn mensen die overwegen het betreffende product te kopen. Met zulke berichten denken ze wel 2x na alvorens ze hun doekoe's over de toonbank gooien, en terecht.

Je wordt trouwens ook niet gedwongen om voor elk reply dat niet naar je zin is op te reageren. Zullen we dat in hemel in de prijzen van een ander product dan ook maar verbieden? Of mag dat wel van jou? Ook vorm van kritiek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
ND schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:23:
:Z De kritiek was toch niet op de screenshot? (althans mijne niet) En ik weet niet wat bij jouw de definitie van oplichterij is, maar als je 40,- betaald voor een product dan mag je een bruikbaar product verwachten. Als dan blijkt dat de software totaal onbruikbaar is, dan voel je toch even flink genaaid nietwaar?

Je haalt wel een punt van kritiek aan, maar verder wil je er niet over discussieren? Nee lekker makkelijk zo. Er zijn mensen die overwegen het betreffende product te kopen. Met zulke berichten denken ze wel 2x na alvorens ze hun doekoe's over de toonbank gooien, en terecht.

Je wordt trouwens ook niet gedwongen om voor elk reply dat niet naar je zin is op te reageren. Zullen we dat in hemel in de prijzen van een ander product dan ook maar verbieden? Of mag dat wel van jou? Ook vorm van kritiek hoor.
Anders trek je het je niet zo aan.

De reactie boven je al gelezen toevallig? Dat is namelijk precies waar ik op doelde.

Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken dan een vliegtuigje van een paar tientjes. En nee, ik voel me niet opgelicht als het tegen blijkt te vallen. Ik koop daarna gewoon niets meer van die bepaalde groep, maar ik ga niet lopen zeiken dat het allemaal maar zwaar klote is tegen andere mensen die er wel blij mee kunnen zijn. Wees voor de verandering gewoon eens blij met wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Jezus, je bent er een avondje niet en er gebeurt weer vanalles.
Als PSS een product maakt, wat gewoon niet aan de verwachtingen van de community voldoet, dan mag dat toch in/tegen die community gezegd worden zeker.
Met de LDS767, de ATR72, de PMDG737 en 747 (al kan die nog een patch gebruiken misschien), de SSTSIM Concorde en zefls PSS's eigen Concorde is bewezen dat het ook goed kan.

Als een product tegenvalt (van welke groep het ook is), mag dat gezegd worden. Graag zelfs, dan weet ik tenminste dat ik het lekker links kan laten liggen. Ik voel me wel opgelicht als een product van 'een paar tientjes' zwaar tegen blijkt te vallen. Net zoals ik me opgelicht voel door PMDG, die een goed product maken, maar er bij de release een zootje van maken, wat mij vervolgens zwaar geld kost. Je hoort me er misschien niet over zeuren, maar ik ben er echt niet blij mee.

Er zijn hier een aantal mensen die heus wel weten hoe een goed payware vliegtuig in elkaar behoort te steken. Laat die mensen lekker hun 'reviews' geven over het product. Dat hoeft voor mij niet met tientallen gefundeerde redenen, het feit dat een doorgewinterde simmer iets beschouwt als no-value-for-money is voor mij genoeg.

Als Hjallie blij is met z'n PSS777 is dat prima. Ik weet echter door berichten vanuit de community, dat ik er niet blij mee zal zijn, dus ik zal hem ook niet kopen. Dat is een beslissing die ieder gewoon voor zichzelf moet nemen.
Maar de mening over dat product mag gewoon gegeven worden. Niet alleen op het forum van de maker, maar juist hier op een onafhankelijk, community-driven forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 22:06:
Ben ik helemaal mee eens. Ik post een screenshot na een hele tijd, en nu heb ik er geen zin meer in eigenlijk... Dit vanwege 't kritiek, je kan het ook anders zeggen.
Ik weet eig niet welke kritiek je bedoelt. Als iem een opmerking maakt over Baro STD of je landingsgewicht moet je dat niet meteen persoonlijk nemen. Voor jouw is het misschien een testvlucht en heb je ff geen zin om alles te doen zoals het hoort, iemand anders die het leest (dit forum wordt volgens mij best veel gelezen en niet alleen door de posters) gaat misschien googlen naar "Baro STD" en komt er achter waarvoor dat omschakelen naar STD eigenlijk dient. Of wat de het maximum landingsgewicht / fuel is voor een 777, ik noem maar wat... Heeft die persoon toch even een "ahaa" gevoel. Zo heb ik zelf ook eea geleerd.

Overigens wil ik best nog wat shots zien, ook van de rest vd cockpit. Als iem kritiek heeft op een produkt van een ander moet je het zeker niet persoonlijk nemen :).

@ND Het is misschien nog geen pmdg747 maar er zit iig vooruitgang in bij PSS. Wie weet komen ze nog eens met een pimp-my-Airbus upgrade van hun ouwe (eigelijk FS2002) Airbus lijn.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:14
Ik heb niet echt veel panelshots, wel 1 van de VC en exterieur.
http://www.fs2004.com/forums/index.php?showtopic=62221

Vind het wel een leuk ding die PSS 777 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis_k op 06-12-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mekkieboek schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 06:44:
[...]

Ik weet eig niet welke kritiek je bedoelt. Als iem een opmerking maakt over Baro STD of je landingsgewicht moet je dat niet meteen persoonlijk nemen. Voor jouw is het misschien een testvlucht en heb je ff geen zin om alles te doen zoals het hoort, iemand anders die het leest (dit forum wordt volgens mij best veel gelezen en niet alleen door de posters) gaat misschien googlen naar "Baro STD" en komt er achter waarvoor dat omschakelen naar STD eigenlijk dient. Of wat de het maximum landingsgewicht / fuel is voor een 777, ik noem maar wat... Heeft die persoon toch even een "ahaa" gevoel. Zo heb ik zelf ook eea geleerd.

Overigens wil ik best nog wat shots zien, ook van de rest vd cockpit. Als iem kritiek heeft op een produkt van een ander moet je het zeker niet persoonlijk nemen :).

@ND Het is misschien nog geen pmdg747 maar er zit iig vooruitgang in bij PSS. Wie weet komen ze nog eens met een pimp-my-Airbus upgrade van hun ouwe (eigelijk FS2002) Airbus lijn.
Ik begrijp het, alleen ik vind het dat men het ook anders kan zeggen. Vanavond komen er misschien weer nieuwe screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een vraagje over FS2004
Hopelijk heeft een van jullie een antwoord

Is het mogelijk om VFR Netherlands (www.horizonsimulation.com) samen te gebruiken met Schiphol Amsterdam Scenery van Cloud9?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mocht het niet mogelijk zijn, welke van deze twee gaat jullie voorkeur uit en waarom?

Alvast weer dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:46:

Is het mogelijk om VFR Netherlands (www.horizonsimulation.com) samen te gebruiken met Schiphol Amsterdam Scenery van Cloud9?
Mocht het niet mogelijk zijn, welke van deze twee gaat jullie voorkeur uit en waarom?

Alvast weer dank _/-\o_
Geloof dat dat wel mogelijk is. Alleen het laden van VFR Netherlands duurt gewoon ontiegelijk lang en is dus enkel aan te raden voor VFR vluchten binnen Nederland. Zeker niet IFR vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:46:

Alvast weer dank _/-\o_
Zoek en Gij zult vinden O-)

"- The scenery mixes flawlessly with the VFR-Netherlands scenery (if you have it)"

Bron: http://www.fscloud9.net/c...t_info.php?products_id=45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Vraag over wing anti-ice:
tijdens een nachtelijke approach in RL (maand geleden inmiddels) zag ik aan de leading edge vd vleugel ve 736 rode punten oplichten. Even voor de landing gingen ze weer uit. De punten hadden een meter ofzo afstand onderling. Ik dacht eerst dat dat de wing anti-ice was, electrische verwarming elementen die oplichtten in het donker.
Maar wing anti ice, wordt dat niet met hete lucht vd motoren gedaan? En zo ja, wat zijn die rode punten?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
De wing anti ice van de 737NG is is idd met bleed air, maar het zouden de vortilons (kleine vlakjes aan de vleugelvoorrand) geweest kunnen zijn die in de wing lights of een andere lichtbron reflecteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.b737.org.uk/wing_ng.jpg

Vortilons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Tsuru schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 21:53:
De wing anti ice van de 737NG is is idd met bleed air, maar het zouden de vortilons (kleine vlakjes aan de vleugelvoorrand) geweest kunnen zijn die in de wing lights of een andere lichtbron reflecteren.

[afbeelding]

Vortilons
Die zullen het wel geweest zijn idd. Maar geen idee welke lichtbron ze hebben gereflecteerd. Misschien wel de dome licht vd cockpit. Op een bepaald moment verdwenen ze en ik ik heb ze daarna niet meer zien 'opgloeien'. Het leek me al sterk, een paar verwarmingspuntjes om de hele voorkant vd vleugel te verwarmen. Wel mooie site dat b737.org :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
mekkieboek schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:30:
[...]

Wel mooie site dat b737.org :)
De beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
  • Laatst online: 07-03 21:17
Goeden,

na een jaartje geen FS te hebben gebruikt nu weer gevlogen! Zweet in de handen als je voor het eerst de std Cessna ergens neerzet.

Ik weet t, t is nog geen PDMG737 maar dat komt nog wel, op een XP1800+met 256Mb kan je het beter bij de std FS houden (of eigenlijk nog beter: niet aan beginnen, het is zoooo traaaag) maar morgen komt m'n AMD64/3500 met 6800 videokrt en 1gig intern dus dan zal op z'n minst de Cessna toch een iets betere framerate moeten hebben :-)

Maar ik heb 2 vraagjes over een 737:

1) De yaw-demper: ik lees op http://www.b737.org.uk/flightcontrols.htm dat die de "rudder" bestruurt, dat is het richtingsroer?

Maakt die dan automatisch, afhankelijk van de schommelbeweging om de verticale as kleine bewegingkjes in tegengestelde richting??

Dan de ga/to knop bij de PDMG 737 : als ik me dat goed herinner moet je daar een schroefje voor aanclicken, Hoe zit dat in t echt?

thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Jopp schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:55:Dan de ga/to knop bij de PDMG 737 : als ik me dat goed herinner moet je daar een schroefje voor aanclicken, Hoe zit dat in t echt?
Een button op/onder de throttles (levers) :)

Zie hierzo :)

[ Voor 13% gewijzigd door jelle. op 10-12-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Van Kastrup Copenhagen naar Cointrin Geneve met fictieve 767 van SAS (deze vliegt deze route met een MD80 maar die heb ik niet).
Er is een mooie freeware scenery voor beiden hier en hier.
Voor Kastrup is hier ook een Fs2004 Afcad (van mezelf :Y)).
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind04.jpg
Een vette 84 knopen in de rug :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind08.jpg
Alpen alweer
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind21.jpg
Near hit :/
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind23.jpg
Deze heuvelrug parallel aan LSGG is 4300 voet.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind29.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
En de rest...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind40.jpg
Runway vacated
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvalkon/got/wind44.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
goeden,

is er iemand die de totale Terrain Mesh (zie http://www.simviation.com/fsdterrainsrtm.htm) heeft en die ik daar vandaan mag/kan afhalen?

('t is shareware dus vlgns mij mag ik dat hier wel vragen en al die aparte bestandjes 1 voor 1 aanklicken duurt errug lang....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Bl44t44p schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:03:
[...]

Een button op/onder de throttles (levers) :)

Zie hierzo :)
OK, da's duidelijk, bedankt!

Wat gebeurt er IRL eigenlijk als je die knoppen indrukt: unlock je de gas-handels (als dat zo heet) zodat ze dan automatisch helemaal naar voren gaan (of gaat dat dan pneumatisch) en wat is het verschil tussen die to/ga knoppen indrukken en de handles gewoon helemaal naar voren doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Jopp schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:01:
goeden,

is er iemand die de totale Terrain Mesh (zie http://www.simviation.com/fsdterrainsrtm.htm) heeft en die ik daar vandaan mag/kan afhalen?

('t is shareware dus vlgns mij mag ik dat hier wel vragen en al die aparte bestandjes 1 voor 1 aanklicken duurt errug lang....)
dat heb ik dus wel gedaan :D ben er dagen mee bezig geweest om alles binnen te halen, maar het resultaat mag er wezen :D waarom geld betalen voor iets wat ook gratis te verkrijgen is.. echt belachelijk gewoon! ;( mesh van de hele wereld!! iets van 8 a 9 GB ofzo :D

[ Voor 9% gewijzigd door jos_zwa op 12-12-2005 09:20 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Kennen we deze allemaal nog?

http://www.airliners.net/open.file/303677/L/

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
jos_zwa schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:14:
[...]

dat heb ik dus wel gedaan :D ben er dagen mee bezig geweest om alles binnen te halen, maar het resultaat mag er wezen :D waarom geld betalen voor iets wat ook gratis te verkrijgen is.. echt belachelijk gewoon! ;( mesh van de hele wereld!! iets van 8 a 9 GB ofzo :D
holy mack, dat gaat even duren. ik heb de europe mesh van FSGenesis. die valt opzich nog wel mee.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jopp schreef op zondag 11 december 2005 @ 13:11:
[...]

Wat gebeurt er IRL eigenlijk als je die knoppen indrukt: unlock je de gas-handels (als dat zo heet) zodat ze dan automatisch helemaal naar voren gaan (of gaat dat dan pneumatisch) en wat is het verschil tussen die to/ga knoppen indrukken en de handles gewoon helemaal naar voren doen?
Die To/Ga modus zorgt er niet alleen voor dat je throttles naar voren gaan, maar zorgt er ook voor dat de Flightdirector weet dat je gaat opstijgen of rondgaat waardoor die je naar boven dirigeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

[...]

En volgens mij zorgt take-off/go-around er ook voor dat je je motoren niet kan overbelasten...

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
[...]

De thrustlevers worden niet pneumatisch maar elektrisch bewogen dmv een servomotor. Een 737 gebruikt zelfs afzonderlijke servomotoren (stappenmotoren) voor elke lever. In een cockpit dvd heb ik gezien hoe de piloot in autothrottle speed mode de ene lever naar voren duwde waardoor de andere automatisch naar achter bewoog (om dezelfde speed te behouden). Wat ik lees is dat niet bij alle vliegtuigen zo en gebruiken sommige (wo 747, 767) slechts een servomotor en behouden de afzonderlijke levers hun met de hand ingestelde verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EHAM - EFRO / Amsterdam - Rovaniemi

Santa Claus komt uit Rovaniemi zoals we allemaal weten :+ dus leek het me leuk om daar in het verre noorden van Finland eens een kijkje te nemen. Overdag is het er kort licht. Ik had geluk en kwam in de schemer aan.

(pics clickable)

Noorderlicht op FL360:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/01tn.jpg

Nadering:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/02tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/03tn.jpg

Downwind:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/04tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/05tn.jpg

Final:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/06tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/07tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/08tn.jpg

Minimums:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/09tn.jpg

Touchdown:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/10tn.jpg

Vacating:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~brouw100/got/11tn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:39
Sorry, maar dit heeft echt niks met Flight Simulator te maken...

maar kan het dat ik op Google Earth toevallig een Concorde gespot heb op Heathrow?
en dan nog wel aan de startbaan? ik dacht dat die niet meer mochten vliegen na de ramp in Parijs :?
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/6287/concorde25jw.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1115/concorde18hp.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/6155/concorde7es.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rulus op 14-12-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
rulus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:04:

maar kan het dat ik op Google Earth toevallig een Concorde gespot heb op Heathrow?
en dan nog wel aan de startbaan? ik dacht dat die niet meer mochten vliegen na de ramp in Parijs :?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er staat daar inderdaad een Concorde geparkeerd, maar slechts tijdelijk, wachtend op z'n (haar?) laatste rustplaats :) Geloof dat er op JFK airport (NY) ook nog eentje staat.

Van deze Concorde heb ik afgelopen zomervakantie nog een foto genomen toen we er langs taxiede (dat ging overigens over die oude runway zie ik nu :)).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mol00387/misc/gotwaarbenik2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
ff iedereen (met name Dolman & Mekkiebroek) bedanken voor de mooie pic's! Zeker als je (weer) begint met FS9 dan is dat een enorme stimulans.

Zelf nu bezig FS9 te installeren (incl rest vd PC, daarom duurt t even) maar k hoop ook eens op deze manier te kunnen bijdragen ah forum.

Verder een ieder bedankt voor t beantwoorden vd TO/GA fraag, duidelijk nu.

(k weet, t is niet gebruikelijk/gewoon om "bedank" postjes te posten maar goed, jullie nemen ook de tijd om het te maken en te posten dus HET MAG (een keer) GEZEGD worden! (k beloof dat de komende 3 weken niet meer te doen _/-\o_ )

[ Voor 3% gewijzigd door Joppnl op 14-12-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 16:10
rulus schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:04:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
die foto's van earth zijn zowiezo oud, dus kan best zijn dat de foto van de concorde ook 5 jaar oud is. Kijk maar naar EHAM en de polderbaan. volgens mij hebben ze nog niet eens de tekeningen af op dat beeld...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Bl44t44p schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:13:
[...]

Er staat daar inderdaad een Concorde geparkeerd, maar slechts tijdelijk, wachtend op z'n (haar?) laatste rustplaats :) Geloof dat er op JFK airport (NY) ook nog eentje staat.

Van deze Concorde heb ik afgelopen zomervakantie nog een foto genomen toen we er langs taxiede (dat ging overigens over die oude runway zie ik nu :)).

[afbeelding]
Volgens mij staat hij er niet tijdelijk hoor. Die runway is sowieso niet meer in gebruik. Het dient enkel als taxiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 17:39
ah ok, ik dacht al..

bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op maandag 12 december 2005 @ 09:14:
[...]

Met dap kan je gewoon rechtermuisknop download all doen. Dan hoef je ze niet 1 voor 1 aan te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Bl44t44p schreef op woensdag 14 december 2005 @ 11:13:
[...]

Geloof dat er op JFK airport (NY) ook nog eentje staat.
nope, die staat al tijden naast de USS Intrepid (=museum @ 42nd street geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een snel vraagje,

Hoe laat je die PMDG je FP uit FSNav vliegen? In die standaard FS kisten heb je zo'n mooi gps/nav switchje, maar hoe doe je dat in de 739 van PMDG.... kan er niks over vinden in de tutorial.. alleen over de FMC van de PMDG zelf.

BVD! :)

Edit:
En oja, hoe zet je NAV1 aan om te landen ahv een ILS freq... ik weet dat je NAV1 kunt aanzetten in FSNav, maar ik weet niet waar dat knopje in de cockpit zelf zit? :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:01:
FF een snel vraagje,

Hoe laat je die PMDG je FP uit FSNav vliegen? In die standaard FS kisten heb je zo'n mooi gps/nav switchje, maar hoe doe je dat in de 739 van PMDG.... kan er niks over vinden in de tutorial.. alleen over de FMC van de PMDG zelf.

BVD! :)

Edit:
En oja, hoe zet je NAV1 aan om te landen ahv een ILS freq... ik weet dat je NAV1 kunt aanzetten in FSNav, maar ik weet niet waar dat knopje in de cockpit zelf zit? :)
Leer de FMC te gebruiken. NAV hoef je niet aan te zetten, je hoeft enkel de freq te tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen antwoord op mijn vraag he? :+

Enne, FSNavigator is toch een FMC? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee, dat is FSNavigator niet. Maar waarom heb je de PMDG 737 gekocht als je toch FSNavigator gebruikt? Dit is een beetje zonde van je geld, je kan nu net zo goed de standaard 737 gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, gekocht is een groot woord..

Ik heb hem geleend, zeg maar. Nou ja, heb hem nu maar op de hand geland, volgens de procedures natuurlijk :+ Gaat ook wel.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Joni schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:34:
Nee, dat is FSNavigator niet. Maar waarom heb je de PMDG 737 gekocht als je toch FSNavigator gebruikt? Dit is een beetje zonde van je geld, je kan nu net zo goed de standaard 737 gebruiken. :)
Als het geen FMC is, wat is het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, het bootst een FMC na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tsuru schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:48:
[...]
Ik bedoelde dat het niet de FMC is die je in een 737NG terugvindt.

[ Voor 5% gewijzigd door Joni op 14-12-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Wat je eventueel kan doen is een FSnavigator route exporteren als PMDG flightplan (heb je geloof ik een PMDG export module voor nodig). Dat plan kun je daarna laden in de FMC, sid/star kiezen en gaan. Maar direct invoeren in de FMC is volgens mij minder omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Joni schreef op woensdag 14 december 2005 @ 19:16:
[...]

Ik bedoelde dat het niet de FMC is die je in een 737NG terugvindt.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:01:
FF een snel vraagje,

Kan niet, de AP gebruik niet de default fs2004 AP code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

FSNav FPL maken > Exporteren naar een route bestand > Importeren in FS Build > in FS Build weer exporteren naar een PMDG bestand > in de PMDG FMC route laden als company route. (maar kan ook dat je daar een apart 'load flightplan' menu zit.

Zoals je ziet, nogal omslachtig en bovendien is FSBuild niet gratis. Leer de FMC gebruiken, dat kost even wat tijd maar dan heb je ook wat. Bovendien gaan er meerdere werelden open dan alleen 'een route laten vliegen' :)

Dolman, mooie platen! :9~ Hoe verassend dat het een 747 is :D

• mekkieboek
FSbuild is door dit hier niet nodig. Maar het blijft omslachtig.

Verwijderd

ND schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:34:
FSNav FPL maken > Exporteren naar een route bestand > Importeren in FS Build > in FS Build weer exporteren naar een PMDG bestand > in de PMDG FMC route laden als company route. (maar kan ook dat je daar een apart 'load flightplan' menu zit.

Zoals je ziet, nogal omslachtig en bovendien is FSBuild niet gratis. Leer de FMC gebruiken, dat kost even wat tijd maar dan heb je ook wat. Bovendien gaan er meerdere werelden open dan alleen 'een route laten vliegen' :)

Ik zou het wel willen ja. Helaas te weinig tijd voor :/

Verwijderd

ND schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:34:
Bedankt! Haha, ja wij weten wel wat lekker is ND :D
Vandaag een testvlucht Aruba - Amsterdam. Een testvlucht omdat ik eindelijk heb ontdekt hoe je NA wpt's in de FMC zet, nml. via de LEGS page en niet bij het programmeren van de RTE page(s). Weer wat geleerd :+

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:04:
[...]

Bedankt! Haha, ja wij weten wel wat lekker is ND :D
Vandaag een testvlucht Aruba - Amsterdam. Een testvlucht omdat ik eindelijk heb ontdekt hoe je NA wpt's in de FMC zet, nml. via de LEGS page en niet bij het programmeren van de RTE page(s). Weer wat geleerd :+
Fout geleerd dan ;)

Verwijderd

Tsuru schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:48:
[...]
Simpel, het is een progsel om routes mee te plannen... het heeft ook zeker het voordeel dat je hem ook als lnav autopilot kan laten dienen voor kisten die geen FMC bevatten ;) Maar PMDG is er niet voor gemaakt om op een dergelijke onrealistische manier mee te vliegen ;)

Verwijderd

Ik had al zo'n vermoeden dat jij er iets over zou gaan zeggen :9
Als ik ze in de RTE section wil planten (en geloof me ik heb alle soorten formats geprobeerd) dan krijg ik een 'NOT IN DATABASE' error. En die database is al meerdere malen vervangen :?

Dus, go ahead B)

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:17:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden dat jij er iets over zou gaan zeggen :9
Als ik ze in de RTE section wil planten (en geloof me ik heb alle soorten formats geprobeerd) dan krijg ik een 'NOT IN DATABASE' error. En die database is al meerdere malen vervangen :?

Dus, go ahead B)
Vermoeden dat IK iets ging zeggen? Zo vaak kom ik hier niet.
Maargoed, volgens de real world manual zou je de coordinates in de RTE page aan de rechterkant moeten invullen. Ik herinner me dat ik het nooit anders heb gedaan, maar inderdaad accepteert hij het niet (meer).
Bij LDS767 doet hij het wel goed. Mijns inziens is het gewoon een programmeerfout van PMDG.
TO LINES (IN RTE Page)

To Lines
The following entries are valid waypoint
identifiers contained in the data base or
defined geographic points:
– Published waypoints;
e.g. entered and displayed as LACRE.
– Intersections (place bearing/place bearing)
e.g., entered as SEA123/ELN240,
displayed as SEANN where NN is FMC
assigned.
– Place bearing/distance e.g.;
entered as TCM094/35 and displayed as
TCMNN, where NN is FMC assigned
– VHF navaid, e.g.;
entered and displayed as SEA.
– Destination airport runway, e.g.;
entered as 14 and displayed as RW14.
– ICAO airport, e.g.;
KJFK, EHAM, etc.
– Latitude/longitude, e.g.;
entered as N4706.6 W00004.3 and
displayed as N47W000. Entries require
leading zeroes. Trailing zeroes are optional
when latitude and longitude are whole
degrees, e.g., N43W040.
– Conditional waypoints associated with
procedure selected on DEPARTURES or
ARRIVALS pages.
– Boxes are displayed for discontinuities
(gaps in route).
– Dashes displayed for the first TO line
beyond end of route

Verwijderd

Dat treft dan, ik kom hier ook bijna nooit :)
Bedankt voor de uiteenzetting. In de OpMan van PMDG staat ook dat het in de RTE sectie moet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe 737 Pilot in Command plane:

Afbeeldingslocatie: http://webruimtehosting.nl/wilco.JPG

Even wennen hoor, overigens test vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:13:
De nieuwe 737 Pilot in Command plane:

[afbeelding]

Even wennen hoor, overigens test vlucht.
en als je je passagiers meer "joyfuller" wilt hebben: meer alcohol schenken? (zie groene tekst, links bovenin)

Biertje in je monitor laten lopen? (gaat t best met gewone, geen LCD, monitoren, lekkere hoge spanning, maakt ze nog "joyfuller".... :9

[ Voor 8% gewijzigd door Joppnl op 16-12-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
goeden,

ondertussen heb ik nagenoeg alle Global Terrain Mesh (zie http://www.simviation.com/fsdterrainsrtm.htm) files gedownload (met dank voor de DAP tip).

Nou wil ik naast de file voor Nederland ook de NLscenery NL2000 gebruiken.

Gaat dat samen?

En stel dat NL2000 een veel lagere resolutie heeft (GTM is 70meter) wat doet FS9 dan?

Kan FS9 ook beide scenerys tegelijk gebruiken en dan zeg maar mixen of hangt dat af van je prioriteitenlijstje van je scenery in FS9 welke scenery hij gebruikt?

En stel dat GTM gedetailleerder is, kan je dan de gebouwen etc van NL2000 gebruiken en het terrain van GTM?

thnx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Laatst online: 07-09 06:49
Sinds een week speel ik weer een beetje met FS. Vroeger heb ik veel met FS98 gevlogen. Nu wil ik het langzaam weer oppakken.
Ik probeer nu te vliegen met een Wilco 737-300. Met autopilot kan ik goed vliegen. Nu wil ik ook met FMC vliegen. Ik voer departure EHAM 01L in en destination EGLL in. Vervolgens druk ik op Route REQUEST en krijg ik een foutmelding: CAN NOT IMPORT PLAN. Wat kan ik hier aan doen? Moet ik extra plannen gaan downloaden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Er zijn weer wat nieuwe screenshots van NL-2000 V3:

Afbeeldingslocatie: http://nl-2000.com/albums/previewv3_sept_2005/nl2000v3_08_001.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nl-2000.com/albums/previewv3_sept_2005/nl2000v3_01_001.sized.jpg

Afbeeldingslocatie: http://nl-2000.com/albums/previewv3_sept_2005/v3_000003_001.sized.jpg

Bekijk de rest hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Dennis_k schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:40:
Er zijn weer wat nieuwe screenshots van NL-2000 V3:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bekijk de rest hier
Het blijft mooi wat ze maken daar bij NL2000.
Helaas blijft het ook net zo onbruikbaar als je tenminste nog wat FPS-jes over wil houden.
Nou ja, voor wat VFR werk is het wel nuttig en bruikbaar denk ik (te lang geleden dat ik dat nog es gedaan heb).

[ Voor 8% gewijzigd door Sleepie op 16-12-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
Volgens de makers zijn de frames beter dan bij 2.92. Ik heb ook Ultime Terrain USA. Heb de textures op de hoogste stand staan en er is niet tot geen impact op mijn frames. Alleen het laden duurd wat langer. (bijna 1 minuut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

hé dolman of ND,

Is dat gewoon het 747 model met een KLM texture? En waar heb je die gedownload? DIe wil ik ook :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:50
bigchristiaan schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:26:
hé dolman of ND,

Is dat gewoon het 747 model met een KLM texture? En waar heb je die gedownload? DIe wil ik ook :P
PMDG is payware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Dennis_k schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:33:
Volgens de makers zijn de frames beter dan bij 2.92.
"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo dan,

Helemaal verlekkerd door die nl2000 plaatjes...Ik wil een nieuwe pc! Hebben jullie nog goeie tips? Het best-buy-guide-high-end-game-systeem lijkt me een goed startpunt, maar wel wat duur....Waar kan ik op bezuinigen? Belangrijk punt: het systeem moet wel een beetje stil zijn....Gaat dat lukken met dat high-end systeem?

Ben benieuwd!

Grts,
Nelis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede PC kun je al krijgen vanaf 600 euro.

AMD 64 3000+
1gb geheugen
Ati X 850 XT (256mb)

Met die stats draait je PC goed, heb alles high bij FS2004, rond de 10 tot 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:03:
Een goede PC kun je al krijgen vanaf 600 euro.

AMD 64 3000+
1gb geheugen
Ati X 850 XT (256mb)

Met die stats draait je PC goed, heb alles high bij FS2004, rond de 10 tot 30 fps.
Betere proc nemen aub. En +- 10 tot 30 fps is een beetje breed vind je niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
DutchCommando schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:09:

Inderdaad, FS is nog altijd een progsel wat gewoon een dikke CPU nodig heeft. Die is nog belangrijker dan de grafische kaart.
AMD3500+ of 3800+ ofzo scheelt alweer, de X850 kan dan best een X800 zijn en je bent nog steeds niet te duur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Sinds vandaag kan ik geen realtime weather meer downloaden. Hij komt niet verder dan een paar procent. Doe ik iets fout of zijn er meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sleepie schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:15:
[...]

Inderdaad, FS is nog altijd een progsel wat gewoon een dikke CPU nodig heeft. Die is nog belangrijker dan de grafische kaart.
AMD3500+ of 3800+ ofzo scheelt alweer, de X850 kan dan best een X800 zijn en je bent nog steeds niet te duur uit.
Nu ik dit lees heb ik een vraag.

Nu loopt de boel alleen nog maar vast, heel Windows en ook FS is een zooi maar wilde pas alles opnieuw installen bij wat nieuw spul. Kan ik ook weer eens msn-en met een en ander.

Komende week(end) wil ik de boel dus gaan upgraden wat betekent aan nieuw spul:
Harddisk Maxtor Diamondmax 10 16mb 250GB
Mobo ASUS A8N-E

Met het oog puur op FS, wat zou dan beter zijn om erbij te nemen?
de combi
AMD 64 3200 + GF6600 GT
of
AMD 64 3500 + GF6800 GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
mekkieboek schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:14:
Sinds vandaag kan ik geen realtime weather meer downloaden. Hij komt niet verder dan een paar procent. Doe ik iets fout of zijn er meer met dit probleem?
Jij gebruikt nog realtime weather in FS zelf? Shame on you! ;)

Activesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rdluca schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:31:
[...]

Nu ik dit lees heb ik een vraag.

Nu loopt de boel alleen nog maar vast, heel Windows en ook FS is een zooi maar wilde pas alles opnieuw installen bij wat nieuw spul. Kan ik ook weer eens msn-en met een en ander.

Komende week(end) wil ik de boel dus gaan upgraden wat betekent aan nieuw spul:
Harddisk Maxtor Diamondmax 10 16mb 250GB
Mobo ASUS A8N-E

Met het oog puur op FS, wat zou dan beter zijn om erbij te nemen?
de combi
AMD 64 3200 + GF6600 GT
of
AMD 64 3500 + GF6800 GS
Absoluut een 6800. Ik heb zelf een 6600 en die komt door de 128bits mem bus gewoon bandbreedte tekort met AA en AF. Nu ken ik de exacte spec van de GS niet, maar die zal gewoon een 256bits bus hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Gilly schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:59:
[...]

Absoluut een 6800. Ik heb zelf een 6600 en die komt door de 128bits mem bus gewoon bandbreedte tekort met AA en AF. Nu ken ik de exacte spec van de GS niet, maar die zal gewoon een 256bits bus hebben??
:) Heyyy!
Als dat het kneltpunt is kan ik dus beter voor de GS gaan. Die heeft idd een 256 bits bus.

De oude meuk nog aan het werk.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms35.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms45.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/limlesms49.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Zo te zien doet die ouwe meuk het nog best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
DutchCommando schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:36:
[...]

Jij gebruikt nog realtime weather in FS zelf? Shame on you! ;)

Activesky
Het enige wat ik vervelend vind aan FS weather is dat ie nogal snel van windrichting kan veranderen. Maar dat kan je een fixen met FSUIPC (heb ik maar gedaan nadat ik met PMDG747 in een stall was neergestort na een 180° wind draai 8)7).
Squawkbox gebruikt toch ook gewoon FS weather?
Wat is er zoveel aan ActiveSky beter dat ik daarvoor EUR 37 moet afvorken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:09:
[...]

Neuh, die fps haal ik echt. Processor is prima voor FS 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

rdluca schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:33:
[...]

:) Heyyy!
Als dat het kneltpunt is kan ik dus beter voor de GS gaan. Die heeft idd een 256 bits bus.

De oude meuk nog aan het werk.

[pic's]
Die cockpitfoto's en die gates zijn leuk :D

Ik wil ook wat goede addon-scenery voor FS2004, maar ik weet niet waar ik dat kan downloaden :X Tot nu toe heb ik alleen nog maar vliegtuigjes gedownload die niet bijzonder mooi zijn :/

[ Voor 45% gewijzigd door _Christiaan_ op 17-12-2005 21:06 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:14:
[...]

Neuh, die fps haal ik echt. Processor is prima voor FS 2004.
Probeer eens een stabiele fps te halen door de FPS te locken op iets rond de 20. Mensen merken vooral het continue heen en weer gaan van het aantal frames per seconde aan als irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 20:14:
[...]Neuh, die fps haal ik echt. Processor is prima voor FS 2004.
Ik zou dit als een mening neerzetten, want het maakt nogal uit voor je frames wat je nu precies aan detailniveau wenst in FS. Ben je tevreden met de standaardmeuk of wil je met zoveel mogelijk add-ons werken? Dat laatste vreet afhankelijk van de gebruikte add-ons in het gros van de gevallen behoorlijk wat meer fps dan de standaard meuk. Zelfs een FX57/7800GTX/2Gb op Heathrow Pro met AI en slecht weer krijgt de frames met moeite boven de 20 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
onlangs alle terrains gedownload van http://www.simviation.com/fsdterrainsrtm.htm

Nou heb ik 2 screenshots gemaakt, 1 met de std scenery en 1 met deze add-on scenery:

standaard
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/peppel/FS9/Alexandri%EB%20standaard%20FS9.JPG

fsdterrain
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/peppel/FS9/Alexandri%EB%20Terrain%20FS9.JPG

ik zie heel, heel weinig verschil. Is dit wat ik kan verwachten met de add-on of heb ik wellicht iets verkeerd staan in FS9.

Iemand hier die deze scenerys ook geïnstalleerd heeft en een screenshotje kan maken (standaard en met scenery) zodat ik eens kan kijken of ik alles goed heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Jopp schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:25:
onlangs alle terrains gedownload van http://www.simviation.com/fsdterrainsrtm.htm

Nou heb ik 2 screenshots gemaakt, 1 met de std scenery en 1 met deze add-on scenery:

standaard
[afbeelding]

fsdterrain
[afbeelding]

ik zie heel, heel weinig verschil. Is dit wat ik kan verwachten met de add-on of heb ik wellicht iets verkeerd staan in FS9.

Iemand hier die deze scenerys ook geïnstalleerd heeft en een screenshotje kan maken (standaard en met scenery) zodat ik eens kan kijken of ik alles goed heb staan?
Ik zie meer heuveltjes, je moet ook geen bergen verwachten aan de kust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Jopp schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:25:

standaard
[afbeelding]

fsdterrain
[afbeelding]

Die mesh scenery verbetert het reliëf in het landschap. Heuvels, bergen enz. komen daardoor beter uit. Om het effect te checken kan je beter een vergelijking maken op een plek tussen de bergen. Op Innsbruck (LOWI) of Sion (LSGS) zou je het verschil toch wel moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppnl
aha. De pictures die ik hierboven gepost heb zijn van Alexandrië, het noorden van Egypte. Daar hebben ze een "wereldberoemde" bibliotheek althans, dat vinden de mensen uit Alexandrië :+ en ik had gehoopt 'm te kunnen zien (met een plattegrond uit de Lonely Planet erbij wist ik waar 'ie zou moeten staan).

Dus op naar Zwitserland: Sion. Hieronder 3 voorbeeldjes, met en zonder extra terrain:

Voorbeeld 1: std FS9
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/peppel/FS9/Sion1%20std.JPG

Voorbeeld 1: add-on terrain
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/peppel/FS9/Sion1%20terrain.JPG

Voorbeeld 2: std FS9
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/peppel/FS9/Sion2%20std.JPG

Voorbeeld 2: add-on terrain
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/peppel/FS9/Sion2%20terrain.JPG

Voorbeeld 3: std FS9
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/peppel/FS9/Sion3%20std.JPG

Voorbeeld 3: add-on terrain
Afbeeldingslocatie: http://home.12move.nl/peppel/FS9/Sion3%20terrain.JPG

Nou, er is idd wel verschil, wordt er wel wat fraaier op maar nou niet wereldschokkend. Opmerkelijk is trouwens wel dat er een extra stukje heuvel/berg parallel aan de strip ligt (zie met name pict 1, links vd strip). In t echt is die berg ook aanwezig alleen is er nog behoorlijk wat bebouwing tussen strip en die berg (nogal wat hoge flats etc), jammer dat dat er niet is bij FS9.

Overigens: wordt FS9 er (veel) trager door tijdens het vliegen of is het alleen dat je wat langer moet wachten bij het laden van FS9?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.