Bwoh, ik vond HL2 wel een keertje leuk om mee te spelen maar ik heb sinds SOF II geen FPS meer aangeraakt aangezien het niet echt mijn genre is. Grafisch vond ik het wel zeer mooi wat voor mij het spel toch wel een vrij leuke ervaring maakte. Vooral de stedelijke/industriële omgevingen spraken mij wel aan. Helaas doen graphics niet alles, ik vond het verhaal een beetje te kort en het spel ligt dan nu ook een tijdje onaangeroerd in mijn kastPHiXioN schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:46:
Ben ik de enige die niet onder de indruk van deze game was? Iedereen hemelt Half Life 2 enorm op, maar ik had een erg groot been there, done that gevoel tijdens het spelen. De AI van de vijanden is niet veel beter dan die in Killzone, terwijl Killzone enorm werd afgezeken om de slechte AI. De grav gun is leuk, maar als je daar even mee aangeklooid hebt, heb je die gimmick ook wel gezien. Verder zijn er maar weinig verschillende soorten vijanden en er is ook niet eens een geavanceerd schademodel, waarbij je zichtbare schade ziet a la soldier of fortune.
Het physics model was zeer indrukwekkend, met name toen ze de eerste beelden van de game lieten zien. Toen het spel eenmaal echt uit was (na een jaar vertraging), hadden we allang goede physics in andere games gezien.
Ik heb het spel alleen met een GF4 MX440 gespeeld, dus over de grafische pracht kan ik niet echt oordelen, maar als spel vind ik het best matig. Het liep best soepel op mijn systeem, alleen niet zo gedetailleerd, dus daar lag het niet aan. Verder vond ik het verhaal ook niet beter dan dat van de gemiddelde andere FPS game.
Counterstrike source vind ik ook maar een cheap ass game, het zelfde spel met iets mooiere graphics... je zou denken dat ze na 5 a 6 jaar wel iets beters konden verzinnen. Counterstrike is gewoon een goed spel, maar wel erg basic... en ik heb het na al die jaren wel gezien. Dus waarom ze niet iets beters konden verzinnen weet ik ook niet.
Ik kan me af en toe nog aardig verbazen over wat de havoc engine allemaal kan.
Verwijderd
Is er een mogelijkheid om elke chapter te kunnen beginnen na een nieuwe installatie? Of ergens een locatie met saved games? Ik heb zopas herinstalleerd en zou graag wat latere chapters spelen.
Het enigste wat je zou hoeven doen is je config file editten.Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:24:
Is er een mogelijkheid om elke chapter te kunnen beginnen na een nieuwe installatie? Of ergens een locatie met saved games? Ik heb zopas herinstalleerd en zou graag wat latere chapters spelen.
Ga naar deze map C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\username\half-life 2\hl2\cfg
en open de config.cfg met kladblok.
zoek naar sv_unlockedchapters "1" en verander de 1 in 15 en save het config.cfg bestand.
Start halflife 2 en druk op new game, Je kunt nu uit alle levels kiezen.
Veel Plezier ermee
| Youtube |
Het grafische gedeelte van HL2 is niet bijzonder, maar ik vind het wel geloofwaardige graphics.PHiXioN schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:46:
Ben ik de enige die niet onder de indruk van deze game was? Iedereen hemelt Half Life 2 enorm op, maar ik had een erg groot been there, done that gevoel tijdens het spelen. De AI van de vijanden is niet veel beter dan die in Killzone, terwijl Killzone enorm werd afgezeken om de slechte AI. De grav gun is leuk, maar als je daar even mee aangeklooid hebt, heb je die gimmick ook wel gezien. Verder zijn er maar weinig verschillende soorten vijanden en er is ook niet eens een geavanceerd schademodel, waarbij je zichtbare schade ziet a la soldier of fortune.
Het physics model was zeer indrukwekkend, met name toen ze de eerste beelden van de game lieten zien. Toen het spel eenmaal echt uit was (na een jaar vertraging), hadden we allang goede physics in andere games gezien.
Ik heb het spel alleen met een GF4 MX440 gespeeld, dus over de grafische pracht kan ik niet echt oordelen, maar als spel vind ik het best matig. Het liep best soepel op mijn systeem, alleen niet zo gedetailleerd, dus daar lag het niet aan. Verder vond ik het verhaal ook niet beter dan dat van de gemiddelde andere FPS game.
Counterstrike source vind ik ook maar een cheap ass game, het zelfde spel met iets mooiere graphics... je zou denken dat ze na 5 a 6 jaar wel iets beters konden verzinnen. Counterstrike is gewoon een goed spel, maar wel erg basic... en ik heb het na al die jaren wel gezien. Dus waarom ze niet iets beters konden verzinnen weet ik ook niet.
Persoonlijk vind ik de physics toch het beste in HL2. Er zijn zoveel spellen met physics nu, maar niks komt in de buurt van het realisme dat HL2 wel voor elkaar krijgt. Alles reageert anders op elkaar en beweegt realistisch in de rondte. Ook het water is geweldig in HL2, alles reageert anders wanneer het met water in aanraking komt. Het ziet er gewoon geloofwaardig uit.
Dan kom ik op het tweede punt wat ik fantastisch vind aan HL2, dat is namelijk de materials. Hout is hout, metaal is metaal, plastic is plastic etc. Alles heeft geluiden die er goed bij passen. Ook de bumpmapping en specularity wordt gewoon goed toegepast, niet te veel, maar ook niet te weinig (Een van de "problemen" van Doom 3, de plastic-look
Ten laatste vind ik de levelbouw echt fantastisch. Zo veel verschillende soorten levels die naatloos op elkaar aansluiten. Van de citadel tot de canals allemaal geweldig gedetailleerd. Ik kom af en toe nog dingen tegen die ik nog niet tegen was gekomen
Edit: Hmmm, dan vergeet ik toch nog een groot pluspunt. Dat zijn namelijk de hoofdrolspelers (bv: Alyx, Barney, etc.). Allemaal zuigen ze je in het verhaal en het mooie is dat de lipsynchronisatie echt perfect gedaan is.
Dit zijn toch de grote pluspunten van HL2 vind ik dan
[ Voor 6% gewijzigd door Jerry op 27-12-2005 19:06 ]
Verwijderd
Duizendmaal dank!SV3NNER schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:57:
[...]
Het enigste wat je zou hoeven doen is je config file editten.
Ga naar deze map C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\username\half-life 2\hl2\cfg
en open de config.cfg met kladblok.
zoek naar sv_unlockedchapters "1" en verander de 1 in 15 en save het config.cfg bestand.
Start halflife 2 en druk op new game, Je kunt nu uit alle levels kiezen.
Veel Plezier ermee
HL2: Substance v1.2 Gold (link)
Half-Life²:SUBSTANCE GOLD gives the HL2 single player campaign harder challenges and hectic action: 4 gamemodes to test your skills with, a wide array of weapons and 5 different player classes to best suit your gaming style. Welcome to the real Substance, what action is made of!
Features:
New single player campaign modes: European Extreme mode is a nightmare/legendary difficulty with all the Substance features but no extra encounters - best for low-level hardwares; the Gordon Tales are an alternate take on Freeman's arrival to C17, which start with a new intro and follow his steps in the Seventeen Years War - think of the chaos of the "Follow Freeman!" chapter,only from the beginning; while Survivor mode is based on health management and trades Halo shields for medikits, so you must save and leech health or an error too many in the canals could prove fatal only in the citadel!
Gameplay additions: bullet time + fast reload as in Max Payne 2, gruesome new gibbing system,friendly fire,open wounds, Critical Hit System as in Shogo (score headshots and melee kills to win health!), the weapons' weight affect your walk speed, fast Punch button, crosshair disappears if you don't slow down, alternate firemodes, allies spawning, enemy conversions, incendiary/dark energy shells, kill striders with normal guns and meet bullsquids, houndeyes, assassins and stalkers.
The HEV FORMS class system: Press "TAB" and select your personality among the following ones! Unlocked once you acquire the crowbar from Barney.
Voor mensen die HL2 Singleplayer nog een keer willen spelen, maar dan met een shitload aan nieuwe features, is er nu Substance v1.2
.
Half-Life²:SUBSTANCE GOLD gives the HL2 single player campaign harder challenges and hectic action: 4 gamemodes to test your skills with, a wide array of weapons and 5 different player classes to best suit your gaming style. Welcome to the real Substance, what action is made of!
Features:
New single player campaign modes: European Extreme mode is a nightmare/legendary difficulty with all the Substance features but no extra encounters - best for low-level hardwares; the Gordon Tales are an alternate take on Freeman's arrival to C17, which start with a new intro and follow his steps in the Seventeen Years War - think of the chaos of the "Follow Freeman!" chapter,only from the beginning; while Survivor mode is based on health management and trades Halo shields for medikits, so you must save and leech health or an error too many in the canals could prove fatal only in the citadel!
Gameplay additions: bullet time + fast reload as in Max Payne 2, gruesome new gibbing system,friendly fire,open wounds, Critical Hit System as in Shogo (score headshots and melee kills to win health!), the weapons' weight affect your walk speed, fast Punch button, crosshair disappears if you don't slow down, alternate firemodes, allies spawning, enemy conversions, incendiary/dark energy shells, kill striders with normal guns and meet bullsquids, houndeyes, assassins and stalkers.
The HEV FORMS class system: Press "TAB" and select your personality among the following ones! Unlocked once you acquire the crowbar from Barney.
Voor mensen die HL2 Singleplayer nog een keer willen spelen, maar dan met een shitload aan nieuwe features, is er nu Substance v1.2
[ Voor 10% gewijzigd door Jerry op 03-01-2006 23:29 ]
Misschien maar eens proberen als de reflection-overbright-bug is opgelost
(die op alle 32bit systemen met een DX9 videokaart voorkomt voor zover ik weet)
ik wil vanavond weer HL2 spelen, kan ik niet inloggen bij Steam?
krijg een melding dat het aan mijn verbinding ligt of aan steamnetwerk.
andere die ook problemen hebben?...if so dan ligt het idd. aan steam.
zoniet...iemand enig idee wat ik doen moet? (ik heb dus gewoon i-net)
krijg een melding dat het aan mijn verbinding ligt of aan steamnetwerk.
andere die ook problemen hebben?...if so dan ligt het idd. aan steam.
zoniet...iemand enig idee wat ik doen moet? (ik heb dus gewoon i-net)
Verwijderd
He mensen, ik heb hier nog een hele vette site die wel bij de links kan in de startpost. Ik weet niet of ie al eerder is genoemd, maar ik ga geen 14 topics doorlezen als je het niet heel erg vindt.
Het vertelt het hele verhaal rond de Half-Life games, en bijvoorbeeld ook het verhaal dat zich afspeelde tussen HL1 en HL2 (The Portal Storms, The Seven Hour War enz.). Ook wordt er gefilosofeerd over wie G-man is, wel geinig om te lezen. Echt ideaal voor de mensen die het verhaal nog niet helemaal kennen.
Bevat wel spoilers!
http://members.shaw.ca/halflifestory/
Het vertelt het hele verhaal rond de Half-Life games, en bijvoorbeeld ook het verhaal dat zich afspeelde tussen HL1 en HL2 (The Portal Storms, The Seven Hour War enz.). Ook wordt er gefilosofeerd over wie G-man is, wel geinig om te lezen. Echt ideaal voor de mensen die het verhaal nog niet helemaal kennen.
Bevat wel spoilers!
http://members.shaw.ca/halflifestory/
Verwijderd
Meer mensen die een probleem hebben met steam? Ik kan namelijk alleen nog de halflife 1 gebaseerde spellen spelen en niet halflife 2 en counterstrike source en dergelijke. Ik doe launch game, zie 'preparing for launch' staan, zie vervolgens het windows zandlopertje en dan gebeurd er niks verder. Hij heeft het normaal altijd wel gedaan...
Als ik het via de cd probeerd geeft hij hetzelfde probleem

***Denk dat het komt om dat ik niet de juiste directx versie heb geinstalleerd, excuses..*****
Als ik het via de cd probeerd geeft hij hetzelfde probleem

***Denk dat het komt om dat ik niet de juiste directx versie heb geinstalleerd, excuses..*****
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2006 19:53 ]
Ik kan nog gewoon alles spelen maar wel met de lastige overbright bug. Dan krijg je zo'n dingen:

Zeer vervelend. Overigens heb ik ook een 32-bit CPU en DirectX9 videokaart.

Zeer vervelend. Overigens heb ik ook een 32-bit CPU en DirectX9 videokaart.
Hmm vandaar ik had HL2 al een hele tijd niet gespeeld. vond het t er er al opeens te glimmend uit zien, is dus een bugje.
Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..
Ja, gisteren was m'n neef hier en hij heeft HL2 gespeeld op een GeForce 4 MX dus toen we even over games bezig waren (niet dat ik er zoveel van ken, geen tijd voorsnakeye schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:55:
Hmm vandaar ik had HL2 al een hele tijd niet gespeeld. vond het t er er al opeens te glimmend uit zien, is dus een bugje.
Hier verdween het glimmende gewoon na een fatsonlijke driver update van mn videokaart, want toen deed hl2 het helemaal niet meer
Nu weer wel, op nieuwere graka
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Met andere woorden, een driver update verneukte je HL2 install en toen deed hij niets meer? Niet echt een oplossing hé?
Neej niet echt heAdmiral Freebee schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:22:
Met andere woorden, een driver update verneukte je HL2 install en toen deed hij niets meer? Niet echt een oplossing hé?
Ik heb ook een 9800 Pro (nuja, zo'n Medion 9800XL prulding maar wel op 9800 Pro snelheden) en zoals je kan zien heb ik zeker last van de overbright bug. Welke drivers draai je?Kaaswagen schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:35:
Neej niet echt heMaar het werdt hier veholpen (Binnen dezelfde windows-install) met een niewere graka (Van 9600XT naar 9800PRO)
Ik heb ook een 9800 Pro (Sapphire) en heb het probleem ook, volgens mij heeft iedereen die een DX9 kaart heeft en een 32bits Windows draait het probleemAdmiral Freebee schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:42:
[...]
Ik heb ook een 9800 Pro (nuja, zo'n Medion 9800XL prulding maar wel op 9800 Pro snelheden) en zoals je kan zien heb ik zeker last van de overbright bug. Welke drivers draai je?

Zie ook mijn eerdere post: [rml]babba in "[ PC] Half-Life 2 deel 14"[/rml]
Atm 8.18.0.0. Werkt hier prima, nergens bugs.Admiral Freebee schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:42:
[...]
Ik heb ook een 9800 Pro (nuja, zo'n Medion 9800XL prulding maar wel op 9800 Pro snelheden) en zoals je kan zien heb ik zeker last van de overbright bug. Welke drivers draai je?
Sorry voor deze bijna overbodige post maarVerwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:36:
[afbeelding]
[[url=]http://home.planet.nl/~Slage022/h2.jpg]afbeelding[/url]]
blijft een prachtig spel
Hier ook een paar screenies van mij. Heb HL2 nu al een jaar in de kast liggen, maar telkens geen tijd, en toen zag het er naar uit dat ik een nieuwe pc ging kopen, dus wachtte ik maar voor het grootste effect. Dat was er wel
Draai nu alles op hoogst mogelijk op een resolutie van 1600x1200.
Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben dat iedereen het spel zo kort vindt. Speel zelf nogal langzaam, alles ontdekken etc., dus ben nu al drie dagen zo'n 5 uur per dag bezig, bijna klaar
Goed, let's cut the crap, komen ze:

En nog eentje van Lost Coast (gotta love it
)

Draai nu alles op hoogst mogelijk op een resolutie van 1600x1200.
Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben dat iedereen het spel zo kort vindt. Speel zelf nogal langzaam, alles ontdekken etc., dus ben nu al drie dagen zo'n 5 uur per dag bezig, bijna klaar
Goed, let's cut the crap, komen ze:

En nog eentje van Lost Coast (gotta love it

Aftermath update:
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=20926Doug Lombardi, hoge piet bij Valve heeft persoonlijk een email gestuurd naar Mod HQ nadat die meer info gevraagd hadden rond de release van de HL2 addon: Aftermath. Danzij deze mail is er nu zekerheid rond de releasedate. De uitbreiding komt er namelijk 24 april 2006. Tegelijkertijd met de uitbreiding komt ook de platinum versie uit van deze sublieme shooter. Deze platinum versie zal HL2, HL2: DM, CS:Source, DoD: Source en Aftermath bevatten. Goed nieuws voor degene die HL2 nog nooit hebben gespeeld en altijd hebben willen spelen en natuurlijk voor degene die nog meer Half-Life 2 willen in afwachting van nummer drie.
Haha, het zijn screens met de overbright-cubemaps bug. Die glinstering gaat binnenkort weer verdwijnenDeRCT13 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 09:28:
[...]
Sorry voor deze bijna overbodige post maar![]()
!!
Hmm, dat wordt dus de platinum versie kopen. Dan heb ik HL2 2x.Hacku schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:43:
Aftermath update:
[...]
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=20926
Soms pakken bugs toch wel erg goed uitbabba schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:45:
[...]
Haha, het zijn screens met de overbright-cubemaps bug. Die glinstering gaat binnenkort weer verdwijnen
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Eén van de beste punten van Source is dat het geen plastic look heeft, nu heeft ie dat wel, dus die bug mag van mij zo snel mogelijk verdwijnen

Verwijderd
Ook leuk dat iedereen die HL2: Aftermath (gaan ze nog een betere naam verzinnen?) koopt kan iets later gratis HL:DM (source) downloaden! 
(bron: [url=]http://www.planethalflife.com/[/url])
Edit: niet gamer.nl maar planethalflife
(bron: [url=]http://www.planethalflife.com/[/url])
Edit: niet gamer.nl maar planethalflife

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 22:42 ]
Waarom een 'betere' naam. Aftermath is de term die gebruikt wordt voor schermutselingen na een groot gebeuren. Laat dat nou precies zijn waar HL2: Aftermath over gaat.
af·ter·math
1. A consequence, especially of a disaster or misfortune: famine as an aftermath of drought.
2. A period of time following a disastrous event: in the aftermath of war.
3. A second growth or crop in the same season, as of grass after mowing.
af·ter·math
1. A consequence, especially of a disaster or misfortune: famine as an aftermath of drought.
2. A period of time following a disastrous event: in the aftermath of war.
3. A second growth or crop in the same season, as of grass after mowing.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
En die is bij deze gepatched.babba schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:45:
[...]
Haha, het zijn screens met de overbright-cubemaps bug. Die glinstering gaat binnenkort weer verdwijnen
Source engine
* Fixed problem users with ATI cards were experiencing with overly shiny cube maps
Verwijderd
Waah, ik dacht dat sinds kort ook singelplay HDR heeft.babba schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:45:
[...]
Hoe kan je die bug dan patchen? Kon er niks over vinden op www.steampowered.com, en heb er denk ik ook last van?
Bij mij is het automatisch gebeurd gisterenafterparty05 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:32:
[...]
Hoe kan je die bug dan patchen? Kon er niks over vinden op www.steampowered.com, en heb er denk ik ook last van?
Dit vond ik anders maar niets hoor:
[rml]Admiral Freebee in "[ PC] Half-Life 2 deel 14"[/rml]

Een zeer slordige fout van Valve vind ik. Als het nu nog bij S3 kaarten was geweest ofzo maar je mag toch wel verwachten dat een spel wordt getest op ATi en nVidia kaarten.
[rml]Admiral Freebee in "[ PC] Half-Life 2 deel 14"[/rml]

Een zeer slordige fout van Valve vind ik. Als het nu nog bij S3 kaarten was geweest ofzo maar je mag toch wel verwachten dat een spel wordt getest op ATi en nVidia kaarten.
Ik vind dat het afbreuk doet aan de sfeer van het spel. Beton hoort niet te glimmen. Kasseien in een donkere steeg ook niet. Het geeft alles een plastic fantastic look.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:19:
Ja dat is wel lelijk.. maar check mijn screens is. Op de grond vind ik het erg mooi

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:08:
Jammer, vond het er veel mooier uitzien met het glinsteren ( soort van hdr)

Juist jah

Dat glinsteren lijkt in de verste verte niet op HDR.Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:08:
Jammer, vond het er veel mooier uitzien met het glinsteren ( soort van hdr)
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik heb het systeem dat in mijn sig staat (7800gt). En op een of andere manier laat hij geen HDR zien in de lost coast map. Soms doet hij het wel, maar met video stress test niet ook al staat hij duidelijk aan (heb instellingen ook echt ge-applied).
Resolutie 1280x1024 alles op high AAx2 en AFx4. (Dit is iets lager als lost coast zelf wel, maar als ik hem de instellingen zet die lc zelf wil; AAx4 en AFx8 dan is een deel van de textures paars gekleurd.
Verder nieuwste drivers van nvidia (Week oud).
Resolutie 1280x1024 alles op high AAx2 en AFx4. (Dit is iets lager als lost coast zelf wel, maar als ik hem de instellingen zet die lc zelf wil; AAx4 en AFx8 dan is een deel van de textures paars gekleurd.
HDR werkt alleen in maps waar ook echt HDR in zit, de stress test bevat geen HDR. De Enige games/maps waar HDR in zit zijn HL2: Lost Coast, DoD: Source en de CS:Source -map de_nukePandemic schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:09:
Ik heb het systeem dat in mijn sig staat (7800gt). En op een of andere manier laat hij geen HDR zien in de lost coast map. Soms doet hij het wel, maar met video stress test niet ook al staat hij duidelijk aan (heb instellingen ook echt ge-applied).
Ik heb gister via steam een dedicated server opgezet (stelt niet zoveel voor) maar ik kan maar niet ontdekken hoe je een mapwissel doet. Ik wil dus zegmaar net als Call of Duty dat hij na 20 minuten spelen wisselt van map. Ik heb in de server config wel maps toegevoegd in het roulatie systeem, maar hoe werkt dat? oh, we spreken over HL2DM
[ Voor 4% gewijzigd door hullepim op 23-01-2006 09:55 ]
Je moet in je server config de command mp_timelimit 20 neerzetten zodat de server na 20 minuten automatisch de volgende map uit de maplist.txt pakt. Dit blijft gewoon oneindig doorgaan.hullepim schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:54:
Ik heb gister via steam een dedicated server opgezet (stelt niet zoveel voor) maar ik kan maar niet ontdekken hoe je een mapwissel doet. Ik wil dus zegmaar net als Call of Duty dat hij na 20 minuten spelen wisselt van map. Ik heb in de server config wel maps toegevoegd in het roulatie systeem, maar hoe werkt dat? oh, we spreken over HL2DM
In de server config? Is dat een filetje waar ik iets in kan wijzigen? Zijn er handleidingen waar dit soort dingen allemaal instaan? Ik heb me rot lopen zoeken naar dit soort dingen, maar heb ze niet kunnen vinden.ReddishRat schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:16:
[...]
Je moet in je server config de command mp_timelimit 20 neerzetten zodat de server na 20 minuten automatisch de volgende map uit de maplist.txt pakt. Dit blijft gewoon oneindig doorgaan.
Verwijderd
Balen, was net zo blij met de HDR in de singelplay.Admiral Freebee schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:33:
[...]
Bij mij is het automatisch gebeurd gisteren
HDR? Dat was geen HDR hoor, alles werd gewoon te helder en te glimmend weergeven.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:45:
[...]
Balen, was net zo blij met de HDR in de singelplay.
Overigens ben ik niet zo'n fan van HDR in Lost Coast
Ik neem aan dat je die dedicated server thuis draait? Dan moet je in de folder van steam waar de dedicated server staat navigeren naar het mapje cfg. Daarin staat de file server.cfg. Deze kan je bewerken en dus ook nieuwe commands toevoegen. Als je een stap terug doet zie je ook de bestanden mapcycle.txt en motd.txt etc. In die mapcycle.txt zet je de gewenste mapcycle in. Handleiding, ja.. ik heb het spelenderwijs geleerd. Misschien dat er via google wat te vinden is?hullepim schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:44:
[...]
In de server config? Is dat een filetje waar ik iets in kan wijzigen? Zijn er handleidingen waar dit soort dingen allemaal instaan? Ik heb me rot lopen zoeken naar dit soort dingen, maar heb ze niet kunnen vinden.
Hey, iig bedankt voor je uitleg, ga er vanavond direct naar kijken. Ik draai idd de steam dedicated versieReddishRat schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:29:
[...]
Ik neem aan dat je die dedicated server thuis draait? Dan moet je in de folder van steam waar de dedicated server staat navigeren naar het mapje cfg. Daarin staat de file server.cfg. Deze kan je bewerken en dus ook nieuwe commands toevoegen. Als je een stap terug doet zie je ook de bestanden mapcycle.txt en motd.txt etc. In die mapcycle.txt zet je de gewenste mapcycle in. Handleiding, ja.. ik heb het spelenderwijs geleerd. Misschien dat er via google wat te vinden is?
ik vind het er wel mooi uitzioen op die 2 screensbabba schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:45:
[...]
Helaas, ik heb dat mapje niet staan. Laat ik nog ff vertellen hoe ik het nu heb. Ik heb de steam client gedownload en hierbij bij tools de dedicated server gestart. Dan krijg je een console voor je neus waar je kan kiezen voor de map en hoeveel spelers. Maar daar blijft het ook bij. Er staan de de directory's dus ook geen server.cfg bestanden. Zou ik dan toch de versie moeten nemen zonder de steam client? Of moet het hier ook mee kunnen?ReddishRat schreef op maandag 23 januari 2006 @ 14:29:
[...]
Ik neem aan dat je die dedicated server thuis draait? Dan moet je in de folder van steam waar de dedicated server staat navigeren naar het mapje cfg. Daarin staat de file server.cfg. Deze kan je bewerken en dus ook nieuwe commands toevoegen. Als je een stap terug doet zie je ook de bestanden mapcycle.txt en motd.txt etc. In die mapcycle.txt zet je de gewenste mapcycle in. Handleiding, ja.. ik heb het spelenderwijs geleerd. Misschien dat er via google wat te vinden is?
Ik snap er helaas nog steeds niets van.
Ik heb op dit moment met steam een Half life 2 DM dedicated server opgezet, draait prima, kan hier op inloggen met een andere pc en spelen. Maar ik wil dus dingen als time limits en map rotation aanzetten. Ik kan het alleen nergens vinden op internet hoe ik dit moet doen. Heeft iemand bovenstaande al wel werkend? Zo ja, hoe heb je dit gedaan?
Ik heb op dit moment met steam een Half life 2 DM dedicated server opgezet, draait prima, kan hier op inloggen met een andere pc en spelen. Maar ik wil dus dingen als time limits en map rotation aanzetten. Ik kan het alleen nergens vinden op internet hoe ik dit moet doen. Heeft iemand bovenstaande al wel werkend? Zo ja, hoe heb je dit gedaan?
Ziezo, Aftermath maar 's gepreordered. Voor die E12.95 kan ik het niet laten
Is er een mogelijkheid om HL2 naar mijn D schijf te kopieëren? die is namelijk een stuk sneller dan mijn c schijf.
kan dat dan? volgens mij heb ik nog niet 1 keer een mogelijkheid gezien een install patch op te geven....DnY! schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:38:
Steam ook op D:\ installeren?
zal straks eens kijken, thanks voor de tip iig
Niemand die mij hiermee kan helpen?hullepim schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 15:29:
Ik snap er helaas nog steeds niets van.
Ja dat kan, ik heb steam ook op een andere schijf staan dan c.nexhil schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:57:
[...]
kan dat dan? volgens mij heb ik nog niet 1 keer een mogelijkheid gezien een install patch op te geven....
zal straks eens kijken, thanks voor de tip iig
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Weet iemand waar je leuke mods kan downloaden voor HL 2 ?
Zoals;
Science & Industry
Jailbreaker
Cold Ice
svencop
En er blijkt ook een duke nukem 3d mod te zijn voor HL2 die ik nergens kan vinden
Vroeger had je bij HL1 van die sites die een database bij houde met allemaal mods waar ze ook worden gerevieuwd. Waarom doen ze dat bij HL2 niet ?
Zoals;
Science & Industry
Jailbreaker
Cold Ice
svencop
En er blijkt ook een duke nukem 3d mod te zijn voor HL2 die ik nergens kan vinden
Vroeger had je bij HL1 van die sites die een database bij houde met allemaal mods waar ze ook worden gerevieuwd. Waarom doen ze dat bij HL2 niet ?
De Duke Nukem 3D mod is tegengehouden door 3DRealms, niet te downloaden dus.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:22:
http://mods.moddb.com/?se...&mod=&mf=0&game=61&type=0Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:22:
Verwijderd
Leuke mods voor HL2 die al zijn gereleased.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:22:
Zoals;
Science & Industry
Jailbreaker
Cold Ice
svencop
Garry's mod (erg populair)
HL2: Capture the flag
Battle Grounds 2
Dystopia
Half - Life ² : Substance
SourceRacer
en Hidden Source
Sven co-op voor HL2 zijn ze nog steeds mee bezig, daar hoef je de eerste paar maanden ook nog niets van te verwachten.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:22:
Zoals;
Science & Industry
Jailbreaker
Cold Ice
svencop
En er blijkt ook een duke nukem 3d mod te zijn voor HL2 die ik nergens kan vinden![]()
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Ik heb net nieuwe pc 64 x2 3800+. En nou dacht ik 'leuk nieuwe pc ff games testen'. Ik HL2 installen en dat gaat allemaal goed. Ik wil het spelen en hij start op en poef hij sluit zich zelf weer.
Krijg in me taskbar Halflife 2 te zien en hij minimaliseert zichzelf en dan houd ie op.
Ik heb voor de rest het topic niet door gelezen dus het antwoord zou misschien al eens voorbij kunnen gekomen zijn.
Krijg in me taskbar Halflife 2 te zien en hij minimaliseert zichzelf en dan houd ie op.
Ik heb voor de rest het topic niet door gelezen dus het antwoord zou misschien al eens voorbij kunnen gekomen zijn.
Heb je je refreshrates met iets geforced naar vaste waarden? Zoja, unforce dit dan eens.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Ik heb alleen 640x480 geforced. Zal is unforcen
K, tis alleen dat ik weet dat ik eerst de refreshrates weer moet overlaten aan HL2 als ik dat succesvol wil opstarten
Het is ieg het proberen waard
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Ok het heeft nix met forcen te maken, maar wel met de hertz 
Ik had me monitor op 120 staan, maar hl2 kan max 100 hertz aan
en die had ik niet geforced
Ik had me monitor op 120 staan, maar hl2 kan max 100 hertz aan

[ Voor 11% gewijzigd door SoeperKees op 19-02-2006 21:50 ]
Toch nog bedanktOkyah schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:49:
K, tis alleen dat ik weet dat ik eerst de refreshrates weer moet overlaten aan HL2 als ik dat succesvol wil opstartenHet is ieg het proberen waard
Ik vond zelf de SP mod mistake of pythagoras wel leuk. Met "vrij" weinig engine aanpassingen zo lijkt et, een heel tof resultaat =)Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:22:
...
ik zag twee beren fout parkeren....
Verwijderd
Ik heb veel pret met de Capture the Flag mod. Helaas zijn er niet veel spelers. Maar 's avonds is er meestal wel een goed gevulde Europese server te vinden.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:22:
Hier te downloaden: http://www.hl2ctf.com/index.php
Ok, Aftermath dus naw 24/04.
Tijd om na een nieuwe install van mijn pc (en nee, geen backup van de HL2 dir
) Steam maar weer eens te installeren en kijken hoeveel GB ik naar binnen mag pompen.
Tijd om na een nieuwe install van mijn pc (en nee, geen backup van de HL2 dir
Godfather Bodybuilding topic reeks
Zijn er eigelijk ook al coop mods?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Gezellige boel... installeer ik zojuist HL2 maar weer 's, doet Steam niet echt veel updaten... hij zegt dat 'ie HL2 aan het updaten is, maar ik zie 0 kilobyte/sec aan dataverkeer dus dat schiet niet bepaald op... 
-- Edit: aha, hij was stiekem de files eerst aan het decrypten. Dat liet 'ie dus niet zien.
-- Edit: aha, hij was stiekem de files eerst aan het decrypten. Dat liet 'ie dus niet zien.
[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 24-02-2006 21:43 ]
De Hl2 Aftermatch, ook bekend als Episode 1 kun je nu bij Dynabyte preorderen voor 12,95 
Klik hier als je de uitbreiding wilt reserveren bij Dynabyte
Klik hier als je de uitbreiding wilt reserveren bij Dynabyte
[ Voor 41% gewijzigd door -Thunder- op 24-02-2006 21:35 ]
Blij Met Wilco
Dat is lekker goedkoop. Maar voor die 2 euro boeit het me niet echt. De dichtsbijzijnde Dynabyte ligt in Deventer, en aangezien ik daar niet veel meer kom (/me zit op school in Zwolle) haal ik em wel in Zwolle. Anders moet ik weer om gaan reizen.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik heb een probleempje met de high-res pack. Aangezien ik geen site van de developer kan vinden, vraag ik het hier. Gister kreeg ik zin om HL2 weer eens vanaf het begin te spelen en heb 'em weer geinstalleerd (collectors edition). Toen zag ik dat er een high-res pack was en heb deze erop gezet.
Raar genoeg lijkt het alsof de textures niet goed gemapped zitten op de modellen. Bij alle character models zit de mond scheef, sluiten de textures bij de ogen niet goed aan en klopt het haar niet.
Is dit probleem bekend bij een van jullie?
http://www.woutfunnekotte...1_trainstation_010000.jpg
http://www.woutfunnekotte...1_trainstation_010002.jpg
Raar genoeg lijkt het alsof de textures niet goed gemapped zitten op de modellen. Bij alle character models zit de mond scheef, sluiten de textures bij de ogen niet goed aan en klopt het haar niet.
Is dit probleem bekend bij een van jullie?
http://www.woutfunnekotte...1_trainstation_010000.jpg
http://www.woutfunnekotte...1_trainstation_010002.jpg
[ Voor 16% gewijzigd door Crash op 09-04-2006 15:56 . Reden: resizen voortaan aub ;) ]
Verwijderd
Ik zit er aan te denken om toch maar eens HL2 te kopen. Gisteren de demo weer eens gespeeld en het is best okay. Maar ik had wel een paar vraagjes...:
1. Hoofdstuk 1 (in de demo) vind ik supercool, het andere hoofdstuk eigenlijk niet... Nu vraag ik me af: zit er meer van hoofdstuk 1 in het complete spel of van dat andere hoofdstuk? Ik vond dat allemaal een beetje te goedkoop horror-achtig, met steeds maar weer dezelfde zombies en zo... Beetje TE imho. Het eerste hoofdstuk vond ik zo mooi omdat het zo realistisch is: het is net alsof je er echt bent en iedereen reageert op je. Prachtig. Maar als het spel meer is zoals dat andere hoofdstuk, dan weet ik het nog niet zo zeker wat ik moet doen...
2. Zijn er veel mods (en dan doel ik eigenlijk op compleet nieuwe speelbare single player levels) die dezelfde realistische sfeer hebben als dat eerste hoofdstuk? Of zijn alle SP-mods (die zijn er toch wel?) compleet anders als HL zelf? Of allemaal nog morbider als dat andere hoofdstukj...?
1. Hoofdstuk 1 (in de demo) vind ik supercool, het andere hoofdstuk eigenlijk niet... Nu vraag ik me af: zit er meer van hoofdstuk 1 in het complete spel of van dat andere hoofdstuk? Ik vond dat allemaal een beetje te goedkoop horror-achtig, met steeds maar weer dezelfde zombies en zo... Beetje TE imho. Het eerste hoofdstuk vond ik zo mooi omdat het zo realistisch is: het is net alsof je er echt bent en iedereen reageert op je. Prachtig. Maar als het spel meer is zoals dat andere hoofdstuk, dan weet ik het nog niet zo zeker wat ik moet doen...
2. Zijn er veel mods (en dan doel ik eigenlijk op compleet nieuwe speelbare single player levels) die dezelfde realistische sfeer hebben als dat eerste hoofdstuk? Of zijn alle SP-mods (die zijn er toch wel?) compleet anders als HL zelf? Of allemaal nog morbider als dat andere hoofdstukj...?
Om het kort te houden want ik ben nog niet wakker
1. Het is niet zo dat het héle spel zo is, ik denk dat de verhoudingen als volgt liggen:
- interactie met mensen = 10/15 %
- bruut aliens en combines knallen = 50/60%
- puzzels à la 'hoe maak ik gebruik van de zwaartekracht om daar en daar op te komen' = 25/30 %
2. Er zijn sinds de release al een shitload aan mods gelaunched, en de één is nog leuker dan de andere. Voor als uitbreiding op de singleplayer, multiplayer-wapen-edits, racemods, je kan het zo gék niet verzinnen of het is er wel!
Al met al: Reden te meer om het goedkoop te kopen
Half Life 2: Episode One
The Story Continues
In Half-Life, the G-Man made you. In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance. In Episode One, he's lost control.
Coming June 1st

Op de site staat ook een trailer: http://ep1.half-life2.com/media.php
The Story Continues
In Half-Life, the G-Man made you. In Half-Life 2, he used you to defeat Dr. Breen and start the Resistance. In Episode One, he's lost control.
Coming June 1st

Op de site staat ook een trailer: http://ep1.half-life2.com/media.php
[ Voor 26% gewijzigd door nFo op 09-04-2006 15:08 ]
In a the... eh... computer near you 
Op de FP lees je veel geklaag, maar 6 tot 8 uur durende episodes om de zoveel maanden lijkt mij wel spannend. Alleen al vanwege de mogelijkheid om feedback te geven aan Valve met eventuele plot twists!
Op de FP lees je veel geklaag, maar 6 tot 8 uur durende episodes om de zoveel maanden lijkt mij wel spannend. Alleen al vanwege de mogelijkheid om feedback te geven aan Valve met eventuele plot twists!
[ Voor 73% gewijzigd door Tijgert op 09-04-2006 14:48 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
eerst de 1e episode halen en als die goed is word 2 ook aan mijn collectie toegevoegd ook wel makkelijk
Jezus, tot juni wachten.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Toch wel weer spannend. Ik game nooit, maar heb wel Half-Life 2 twee keer uitgespeeld. De sfeer in dat spel is echt onbeschrijflijk. Ik kijk uit naar Episode 1 =)
Ik kan niet wachten op Episode one. 
Weet iemand of de retail versie hier in NL al ergens in pre-order staat toevallig?
Weet iemand of de retail versie hier in NL al ergens in pre-order staat toevallig?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Bij bol.nl kan datDJ_The_SP schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:04:
Ik kan niet wachten op Episode one.
Ah, mooi.
Toevallig heb ik daar ook mijn HL2 Collectors Edition gekocht.
[Edit]
Zo , aangeschaft...
Erg makkelijk dat betalen via iDeal.
Toevallig heb ik daar ook mijn HL2 Collectors Edition gekocht.
[Edit]
Zo , aangeschaft...
Erg makkelijk dat betalen via iDeal.
[ Voor 34% gewijzigd door Da_maniaC op 10-04-2006 16:23 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik snap hem ff niet 
Aftermath is toch een expansion voor HL2? Wat is Episode One dan? Nog een uitbreiding?
Aftermath is toch een expansion voor HL2? Wat is Episode One dan? Nog een uitbreiding?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
De Episode 1 uitbreiding heette (heet?) Aftermath.Angeloonie schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:05:
Ik snap hem ff niet
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Episode 1 == AftermathAngeloonie schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:05:
Ik snap hem ff niet
Episode 1 is de volgende "aflevering" het het Half-Life universum. Er word ook al gewerkt aan Episode 2
De trailers ziet er goed uit, moet ik zeggen.
De sfeer van HL2 komt weer goed naar voren.
En zo zien heeft Alyx ook weer paar nieuwe moves geleerd
De sfeer van HL2 komt weer goed naar voren.
En zo zien heeft Alyx ook weer paar nieuwe moves geleerd
Ahh, thanks, nu snap ik hem
Die kost maar 13€
Dat is wel een leuke prijs, mits er genoeg extra content is natuurlijk..
Valve voorspeld 4 tot 8 uur gameplezier....
Maar aan HL2 heb ik ook veel meer uur beleefd, aangezien ik het sinds Februari 2005 al 3 keer heb uitgespeeld.
Maar aan HL2 heb ik ook veel meer uur beleefd, aangezien ik het sinds Februari 2005 al 3 keer heb uitgespeeld.
Heeft iemand al een verzendingsbevestiging gehad? Morgen moet hij uit zijn.
Ik helaas nog niet (GCshop), maar ik hoop dat het nog snel gebeurd
Nee, komt pas 1 juni uitAngeloonie schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:06:
Heeft iemand al een verzendingsbevestiging gehad? Morgen moet hij uit zijn.
Blegh, hij staat daar op 28/04/2006
Dit topic is gesloten.