Als er in HL2 niet zo'n bescheten einde had gezeten waarom zouden ze dan een HL3 nog maken?koekoek2003nl schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:22:
[...]
ja hl3
als er maar niet weer zoon bescheten einde in zit...
Ik geloof niet dat ze voor HL3 de hl2-engine zullen gebruiken, verwacht dus dat ze een compleet nieuwe engine zullen designen met op het oog in de toekomst gelegen multithreading/cores gpu's en cpu's.Jejking schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:44:
[...]
Het is ook een Techdemo slimpie, om aan te geven wat de Source Engine allemaal kan.
En ik moet toegeven, dat is wel een héle hoopLooks promising for the future, HL3 anyone?
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Heb nog nooit met die mod iets gedaan, maar denk dat ik hem vanavond toch maar ns ga downloaden.dragon9114 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:57:
wie heeft garry mod 9 al gespeeldram lol die mod nu
Is het eigenlijk moeilijk om ermee te werken?
Oud & niet (meer) grappig & hoort niet thuis in Spielerij
[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 16:37 ]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik heb hem net ook ff gespeeld, was best leukjoswillems86 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 11:06:
[...]
Heb nog nooit met die mod iets gedaan, maar denk dat ik hem vanavond toch maar ns ga downloaden.
Is het eigenlijk moeilijk om ermee te werken?
Moesten een brug bouwen, tegen 3 andere teams. Je hebt dan zo'n box-spawn gun, de gravity gun en een freeze gun. Je moet dat met minimaal 2 mensen in je team doen.
Er was ook maar 1 server online, en ik had een teammate die het leuk vond die brug kapot te maken

Dus eigelijk moeten we dat een keer met een aantal mensen uit dit topic doen (vanaaf? Wie draait een server?

De water meloenen race was ook lachen
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Bij mij kwam steam ook met een melding dat mijn Athlon 64 3000+ (venice @ 1,8 Ghz) te weinig wasVerwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 01:50:
Ik vind lost-coast een zeer strak leveltje.
Wel handig dat ze alles met commentaar hebben toegelicht.
Opvallend is is dat steam zegt dat mijn systeem niet goed genoeg is terwijl hij wel redelijk loopt.
(alles op high natuurlijk + hdr)
Ik kwam eerst echt niet uit dat arena stukje bij de kerk (ik vond 'use' op de deur van de kerk proberen iets te simpel dus dat heb ik niet eens geprobeerd

Ik ben mbv gravity-gun en los liggende spullen via die bouwsteiger op de kerk geklommen, maar omdat de bovenkant van het dak niet gerenderd was wist ik toch ergens dat het niet helemaal de bedoeling was.
Echt grappig was het effect dat je krijgt als je die harpoen door een Combine mannetje schiet
*doet research*Hu9o schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:46:
[...]
Ik heb hem net ook ff gespeeld, was best leuk
Moesten een brug bouwen, tegen 3 andere teams. Je hebt dan zo'n box-spawn gun, de gravity gun en een freeze gun. Je moet dat met minimaal 2 mensen in je team doen.
Er was ook maar 1 server online, en ik had een teammate die het leuk vond die brug kapot te maken
Dus eigelijk moeten we dat een keer met een aantal mensen uit dit topic doen (vanaaf? Wie draait een server?)
De water meloenen race was ook lachen
Kom er net dus pas achter dat die mod meer is dan alleen eigen werelden bouwen
offtopic:joswillems86 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:27:
[...]
*doet research*
Me too. Net al ff die server meuk gedownen. Lijkt me wel leuk eens daar mee te spelen....
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Dat is pas met versie 9 zo.. die nu een paar dagen uit isjoswillems86 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:27:
[...]
*doet research*
* Acid_Burn hang ook rond op dat board.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik heb dus hetzelfde probleem gehadAnthor schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:06:
[...]
Bij mij kwam steam ook met een melding dat mijn Athlon 64 3000+ (venice @ 1,8 Ghz) te weinig was
Ik kwam eerst echt niet uit dat arena stukje bij de kerk (ik vond 'use' op de deur van de kerk proberen iets te simpel dus dat heb ik niet eens geprobeerd)
Ik ben mbv gravity-gun en los liggende spullen via die bouwsteiger op de kerk geklommen, maar omdat de bovenkant van het dak niet gerenderd was wist ik toch ergens dat het niet helemaal de bedoeling was.
Echt grappig was het effect dat je krijgt als je die harpoen door een Combine mannetje schiet
Verwijderd
Als het goed is komt aftermath op 11 november, is er al ergens een preview te vinden? Als dat niet het geval is, vindt ik het best vreemd voor een uitbreiding die bij bijna uit komt.
om een fansoenlijk einde te maken?babba schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:45:
[...]
Als er in HL2 niet zo'n bescheten einde had gezeten waarom zouden ze dan een HL3 nog maken?
Ik zit er aan te denken om HL2 te gaan kopen, om zo ook online te kunnen spelen want na het lezen van de andere topics begint het toch wel te kriebelen.
Nou zag ik bij GCShop.nl HL2 Game of the Year edition staan voor E 38,50;
De Game of the Year editie bevat:
# Half-Life 1
# Half-Life 2
# Half-Life 2, Deathmatch
# Counter-Strike, Source.
Mijn vraag is nu, is dit de HL1 met de Source engine of de oude HL1?
Bij de Collecters Edition (die zilveren box) zit namelijk wel een HL1:Source.
# Half-Life 1
# Half-Life 2
Een even Garry's Mod gespeeld, en het is erg leuk!
Vooral die construct-levels om met zn allen een beetje heen te bouwen.
Moet nog wel alles leren kennen, maar komt vanzelf wel.
Vooral die construct-levels om met zn allen een beetje heen te bouwen.
Moet nog wel alles leren kennen, maar komt vanzelf wel.
Verwijderd
Source Engineslazh schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:23:
Ik zit er aan te denken om HL2 te gaan kopen, om zo ook online te kunnen spelen want na het lezen van de andere topics begint het toch wel te kriebelen.
# Half-Life 1
# Half-Life 2

Verwijderd
Als ik Half Life 2 wil instaleren krijg ik deze error:
Weet iemand mischien hoe ik dit probleem op moet lossen?
Best wel raar want dit is geen illegale versie.Error 1606. Could not access network location %USERPROFILE%\Onlangs geopend\.
picture of a violin
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 16:37 ]
Installeer in in andere map?Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:36:
Als ik Half Life 2 wil instaleren krijg ik deze error:
[...]
Best wel raar want dit is geen illegale versie.
Verwijderd
Ik krijg deze error als ik de setup start, ik heb dus nog geen map gekozen.PuDy schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:55:
[...]
Installeer in in andere map?Waarom wil je hem in hemels naam in je onlangs geopend installeren?
Is het de dvd versie, of hem je hem gepreload?
Mooie wallpaperAcid_Burn schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:40:
Nog een kadootje
[afbeelding]
*klikbaar voor 1600x1200*
Maaruh, ligt het aan mij of kijken ze allemaal scheel?
Niet zo scherp zijn hebabba schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:58:
[...]
Mooie wallpaper
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Zeker niet de source engine let er dus mee op, ik heb die ook gekocht maar kan hl1 source dus neit spelen.
Closeupje van Alyx.. you tell mebabba schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:58:
[...]
Mooie wallpaper

Verwijderd
Dit is gewoon de DVD versie, weet niet eens wat preloaden isPuDy schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:08:
Is het de dvd versie, of hem je hem gepreload?
jep ze kijken scheelAcid_Burn schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:47:
[...]
Closeupje van Alyx.. you tell me
[afbeelding]

Installeer eens de high resolution packAcid_Burn schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:40:
Nog een kadootje
[afbeelding]
Umm nee, dat zijn de reflecties, tis optisch bedrog. The ogen staan perfect parallel.
Die heb ik dus al gebruikt
Ik heb Lost Coast al een aantal keer met veel plezier gespeeld, eerst met mijn FX5600 en nu met mijn 6800nu. Wat mij met de laatste kaart opvalt is dat het level er natuurlijk geweldig uitziet en nog niet eens zo onaardig loopt, behalve als ik vanaf de klifrand boven naar beneden kijk. Of vanaf het kerkje naar beneden. Het wordt daarna een diashow, tenzij ik me weer omdraai. Wat kan hier de reden van zijn? Vinden er op dat moment teveel berekeningen plaats? Proc P4 2400ht met 1GB ram.
Hebben meer mensen dit opgemerkt of ligt dit probleem helemaal bij mij? Moet er nog meer RAM bij om het soepel te laten lopen?
Hebben meer mensen dit opgemerkt of ligt dit probleem helemaal bij mij? Moet er nog meer RAM bij om het soepel te laten lopen?
Agree to disagree... | Sort that one out!
Verwijderd
1) V-sync uitzetten
2) Kan je weinig aan doen om één of ander rede worden de frame rates op somige stukken nogal begrensd terwijl je videokaart nog genoeg kracht heeft.
2) Kan je weinig aan doen om één of ander rede worden de frame rates op somige stukken nogal begrensd terwijl je videokaart nog genoeg kracht heeft.
Als je naar water kijkt wordt de scene 3 keer berekent. Dat kost dus veel kracht en keldert de framerate. Dit wordt uitgelegd in de commentaar stukjes. Aangezien je van bovenaf veel water ziet wordt er dus heel veel 3 keer gedaan
Ik heb het probleem al gevonden. Mijn AGP aperture stond in het bios nog op 64, omhoogschroeven naar 256 lost de diashow die ik kreeg als ik naar beneden keek volledig op. En ik kan ineens de nvidia-demos ook weer fatsoenlijk draaienVerwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:56:
1) V-sync uitzetten
Dat klopt, maar dit was dus niet de oorzaakAcid_Burn schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:52:
Als je naar water kijkt wordt de scene 3 keer berekent. Dat kost dus veel kracht en keldert de framerate. Dit wordt uitgelegd in de commentaar stukjes. Aangezien je van bovenaf veel water ziet wordt er dus heel veel 3 keer gedaan
Agree to disagree... | Sort that one out!
Heeft iemand de xbox-versie al mogen checken??
Ik weet het, hij is nog niet uit, maar ik heb nergens nog iets erover gelezen....

[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 08-11-2005 19:49 ]
Verwijderd
Heb ook eens zo'n model naar max geëxporteert (noujah was eentje van counter-strike: source). Lukte perfect enzo maar was wel een behoorlijk lange procedure.Acid_Burn schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:40:
Nog een kadootje
[afbeelding]
Indien je het in 3D Studio Max doet: wat is jou procedure in grote lijnen?
Met GCFScape model en textures uit de HL2 content halen
Met MDLDecompiler het model omzetten naar SMD formaat
Met Photoshop de VTF textures converteren naar TGA files
Importeren in 3DS
Bovenstaande duurt hooguit een minuutje of 2.
Daarna nog de textures aanpassen (bumpmapping, reflectionmaps etc), dit tweaken duurt wel wat langer.
Met MDLDecompiler het model omzetten naar SMD formaat
Met Photoshop de VTF textures converteren naar TGA files
Importeren in 3DS
Bovenstaande duurt hooguit een minuutje of 2.
Daarna nog de textures aanpassen (bumpmapping, reflectionmaps etc), dit tweaken duurt wel wat langer.
Voordat ik mijn vraag stel ik wil even melden dat ik de startpost heb gelezen en ook de faq op Steam heb bekeken.
Ik heb Half-Life 2 vorig jaar direct gekocht toen deze uitkwam, dus gelijk geinstalleerd op mijn pc toendertijd en alle gegevens voor steam ingevuld.
Tijdje gespeeld en door omstandigheden is het spel blijven liggen tot nu en nu zou ik het graag bij een kameraad willen installeren omdat hij een extreem brute pc heeft en ik het op die pc wel wil gaan uitspelen.
Probleem...
- Ik wist mijn username/pass voor Steam niet meer en had het mail adres niet meer waar ze je nieuwe gegevens naar toesturen..
Dat heb ik weten op te lossen maar dan ben ik er nog niet!
Ik kan geen nieuwe account aanmaken op Steam omdat er dus al een account is met die key in mijn hoesje en ik kan de oude account wel re-activeren maar dan MOET ik de 'geheime vraag' beantwoorden en ik kan er gewoon NIET meer achterkomen wat ik daar heb ingevuld.
Volgens mij heb ik een typefout gemaakt ofzo want ik kom er gewoon niet langs.
Gevolg is dus dat ik geen steam account met mijn sleutel kan aanmaken/re-activeren.
Heeft iemand hier een idee hoe ik mijn account weer kan gaan gebruiken zonder dat ik steam dingen moet gaan laten omzetten wat me weer geld kost?
Ik heb Half-Life 2 vorig jaar direct gekocht toen deze uitkwam, dus gelijk geinstalleerd op mijn pc toendertijd en alle gegevens voor steam ingevuld.
Tijdje gespeeld en door omstandigheden is het spel blijven liggen tot nu en nu zou ik het graag bij een kameraad willen installeren omdat hij een extreem brute pc heeft en ik het op die pc wel wil gaan uitspelen.
Probleem...
- Ik wist mijn username/pass voor Steam niet meer en had het mail adres niet meer waar ze je nieuwe gegevens naar toesturen..
Dat heb ik weten op te lossen maar dan ben ik er nog niet!
Ik kan geen nieuwe account aanmaken op Steam omdat er dus al een account is met die key in mijn hoesje en ik kan de oude account wel re-activeren maar dan MOET ik de 'geheime vraag' beantwoorden en ik kan er gewoon NIET meer achterkomen wat ik daar heb ingevuld.
Volgens mij heb ik een typefout gemaakt ofzo want ik kom er gewoon niet langs.
Gevolg is dus dat ik geen steam account met mijn sleutel kan aanmaken/re-activeren.
Heeft iemand hier een idee hoe ik mijn account weer kan gaan gebruiken zonder dat ik steam dingen moet gaan laten omzetten wat me weer geld kost?
Helaas, je had het moeten onthouden (daar is het juist voor!), nu zou je misschien nog een mail met foto van game, disc en bonnetje kunnen sturen naar ze met de vraag om een nieuwe key.
This space is occupied
Verwijderd
Je krijgt geen nieuwe key maar ze geven je huidige key weer vrij.Ik hoop dat het helpt.
Heb zelf ook mee gemaakt in de tijd toen steam nog er buggie was waaardoor ik er nooit meer mee wat had gedaan. Totdat valva je verplivhte om over te stappen, en ja toen wis ik me wachtwoord niet meer al ha dik gelukig nog wel steeds de zelfde email adres.
Wat voor email adres had je touwens toen de tijd ? Kan je geen nieuwe aanmaken met de zelfde naam ?
Heb zelf ook mee gemaakt in de tijd toen steam nog er buggie was waaardoor ik er nooit meer mee wat had gedaan. Totdat valva je verplivhte om over te stappen, en ja toen wis ik me wachtwoord niet meer al ha dik gelukig nog wel steeds de zelfde email adres.
Wat voor email adres had je touwens toen de tijd ? Kan je geen nieuwe aanmaken met de zelfde naam ?
En kan je daarna weer vrolijk je oude cdkey gebruiken onder een ander account?Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:39:
Je krijgt geen nieuwe key maar ze geven je huidige key weer vrij.Ik hoop dat het helpt.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Ik heb mijn mail adres kunnen heractiveren en dan sturen ze dus een nieuwe username/pass combi naar dat adres, so far so good...Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:39:
Alleen moet je nààst die combi ook nog die geheime vraag beantwoorden en ik heb 25 antwoorden geprobeerd maar geen enkele klopt!
Wat is je favoriete team is de vraag, nou dat moet toch mijn lokale voetbalclubbie zijn geweest maar het is geen enkele bestaande club geloof ik...
Ik kan inderdaad spul opsturen naar Steam maar dat kost me sowieso 10 euro..
Dus alleen omdat ik een geheime vraag niet meer kan achterhalen die ik een jaar geleden heb ingevuld, gaat dit me sowieso geld kosten.
Die lui zijn echt wat over beschermend hoor, kom op zeg ik heb een accountnaam, een kloppend mail adres waar ik gegevens uit haal en een cd-key en het kan nog steeds niet.
Ik koop ook eens een spel origineel.
Er was op Gamer.nl tussen het nieuws dacht ik ergens een (p)review over, over de XBoX1-versie van HL2, maar ik weet niet zeker of het daar was. De inhoud heb ik wel onthouden, en dat was úitermate negatief.Reef_91 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:44:
Heeft iemand de xbox-versie al mogen checken??Ik weet het, hij is nog niet uit, maar ik heb nergens nog iets erover gelezen....
De screenies die daar getoond werden waren lelijker dan de PC-versie met een Geforce2 op DX7-rendering path, en serieus... ik maak geen grapje

@ N.Nate: kan je je misschien voorstellen dat er nogal vaak hotmailadressen gekraakt worden? Daar kan flink misbruik van gemaakt worden, dus vind ik het niet gek dat Valve daarop anticipeert. M.a.w.: wel zwáár beveiligd, maar niet overdreven. Tip voor de volgende keer: opschrijven en in een donker hoekje bewaren.
offtopic:
Op de keukendeur: "voor het antwoord op de geheime vraag, zie het zolderkamerraam". Op het raam van de zolderkamer: "Ga terug naar de keukendeur en toets je antwoord opnieuw in". Wtf?
Juist... dat was je pa die dacht grappig te zijn en het briefje met het wachtwoord vervangen heeft voor een andere met een hele domme grap erop
. Das pech, weer tien euro sponsoring naar Valve 
Op de keukendeur: "voor het antwoord op de geheime vraag, zie het zolderkamerraam". Op het raam van de zolderkamer: "Ga terug naar de keukendeur en toets je antwoord opnieuw in". Wtf?
Juist... dat was je pa die dacht grappig te zijn en het briefje met het wachtwoord vervangen heeft voor een andere met een hele domme grap erop
[ Voor 38% gewijzigd door Jejking op 10-11-2005 18:08 ]
Op Gamer.nl heb ik niks kunnen vinden, maar op buitenlandse sites nu gek genoeg wel....Jejking schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:04:
[...]
Er was op Gamer.nl tussen het nieuws dacht ik ergens een (p)review over, over de XBoX1-versie van HL2, maar ik weet niet zeker of het daar was. De inhoud heb ik wel onthouden, en dat was úitermate negatief.
De screenies die daar getoond werden waren lelijker dan de PC-versie met een Geforce2 op DX7-rendering path, en serieus... ik maak geen grapje![]()
blablabla.....
[/offtopic]

Verwijderd
Typisch Valve.babba schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:34:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=7521
HL2:Aftermath is uitgesteld tot februari/maart

Lekker overbodige post. Ik denk dat ze het expres doen om jou te pesten, wat denk je nou zelfVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:52:[...]Typisch Valve.
Niet iedereen kan goed plannen, en software ontwikkelen blijft soms nog lastiger dan je denkt, ook al is het maar een uitbreiding met wat nieuwe levels enzo... Neemt niet weg dat het jammer is uiteraard.
[ Voor 7% gewijzigd door Gody op 11-11-2005 01:25 ]
Damn... ik hoor ze nog zo hard zeggen in een interview daar bij Valve over Aftermath "right now we're very good at making Half life 2"babba schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:34:
http://games.fok.nl/news.php?newsid=7521
HL2:Aftermath is uitgesteld tot februari/maart
Valt dus ook wel weer mee
[ Voor 7% gewijzigd door Mutatie op 11-11-2005 01:23 ]
Verwijderd
'good' is toch niet het zelfde als 'fast'?Mutatie schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:23:
[...]
Damn... ik hoor ze nog zo hard zeggen in een interview daar bij Valve over Aftermath "right now we're very good at making Half life 2"
Valt dus ook wel weer mee
Zoals al gezegd, je had gewoon je login & pw moeten onthouden van je Steam account.. Je cd-key zit namelijk vast aan het account waarop je het geregistreerd hebt, en elke cd-key kan maar 1x geregistreerd worden.. Als je op de support-pagina's kijkt van de Steam website dan weet je wat je nu moet doen (www.steampowered.com)..Nasty Nate schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:15:
[...]
Ik heb mijn mail adres kunnen heractiveren en dan sturen ze dus een nieuwe username/pass combi naar dat adres, so far so good...
Alleen moet je nààst die combi ook nog die geheime vraag beantwoorden en ik heb 25 antwoorden geprobeerd maar geen enkele klopt!
Wat is je favoriete team is de vraag, nou dat moet toch mijn lokale voetbalclubbie zijn geweest maar het is geen enkele bestaande club geloof ik...
Ik kan inderdaad spul opsturen naar Steam maar dat kost me sowieso 10 euro..
Dus alleen omdat ik een geheime vraag niet meer kan achterhalen die ik een jaar geleden heb ingevuld, gaat dit me sowieso geld kosten.
Die lui zijn echt wat over beschermend hoor, kom op zeg ik heb een accountnaam, een kloppend mail adres waar ik gegevens uit haal en een cd-key en het kan nog steeds niet.
Ik koop ook eens een spel origineel.
Je bent trouwens niet de enige hoor, ik hoor zovaak dat mensen doodleuk hun login gegevens ergens van vergeten.. Tja, beetje naiviteit wat men moet afleren denk ik dan maar.. Ik vergeet nooit mijn wachtwoorden etc, omdat die nou eenmaal nogal belangrijk zijn he.. Je vergeet toch ook niet je login van online bankieren of de code van je pinpas? Men moet gewoon streng zijn i.v.m. fraude etc, en als je dus gewoon je login & pw niet vergeet is er niks aan de hand.. Hopelijk heb je ervan geleerd en vergeet je het niet meer de volgende keer.. Ik weet het, het is ff wennen dat Steam, maar het is wel de toekomst..
Apart.. Op mijn 3200+ @ 2600mhz met 2 gig ram en 6800GT @ ultra loopt dat echt alles behalve soepel. Ik noem dan 30fps ook niet soepel. Heb jij soms aparte drivers en instellingen ofzo dat het zo goed bij jou loopt?Freaky Maus schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:18:
[...]
HL2 loopt volgens mij altijd al beter op ATI kaarten, dus dit zou niet anders zijn ofwel?
Ik vind het echt supermooi, alleen jammer dat die 'zon' niet verandert van sterkte als je blijft staan kijken. Alleen als ik me omdraai wordt hij feller, maar echt prachtig.
De gewone HL2 vond ik al heel mooi, maar dit is helemaal waanzinig. Het loopt hier zonder schokken of irritante vertragingen op 1280x960 met alles op maximaal en 4xAA/8xAF. Alleen aan het begin van het level als je opstaat schokt het even.
Het level vind ik ook mooi gemaakt, zo'n klein richeltje omhoog en de hemelse muziek in de kapel/kerk.
[ Voor 14% gewijzigd door benchMarc op 12-11-2005 12:04 ]
Verwijderd
Draait prima hier in 1600x1200 full detail, zonder AA of AF (rond de 50-70 fps met drops naar ongv 40 bij stukken zoals het begin, als je de klif oploopt en veel ventjes tegenkomt). Ik heb een Athlon64 3400+ met een GeForce6800 ultra. Ik draai gewoon de 81.87 drivers.
Verwijderd
Bij mij heb ik ook (volgens cl_showfps 1) rond de 20 a 30 fps constant (maar ook niet onder de 20)benchMarc schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:03:
[...]
Apart.. Op mijn 3200+ @ 2600mhz met 2 gig ram en 6800GT @ ultra loopt dat echt alles behalve soepel. Ik noem dan 30fps ook niet soepel. Heb jij soms aparte drivers en instellingen ofzo dat het zo goed bij jou loopt?
alleen als ik omhoog kijk gaat ie boven de 60/70 fps
ook op 1280x960 @ alles max + 4x aa 16x af
Hij zal 25fps wel als goed beschouwen
I guess... Ik klaag bij alles onder de 40. 20 of 30fps loopt gewoon net niet soepel genoeg. pas vanaf 40 begint het.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:57:
[...]
Bij mij heb ik ook (volgens cl_showfps 1) rond de 20 a 30 fps constant (maar ook niet onder de 20)
alleen als ik omhoog kijk gaat ie boven de 60/70 fps
ook op 1280x960 @ alles max + 4x aa 16x af
Hij zal 25fps wel als goed beschouwen
Verwijderd
Weet iemand of er naast de nu aanwezige GOTY edition op korte termijn ook een nieuwe GOTY edition met de Aftermath expansion uit gaat komen?
Als je het topic had gelezen dan wist je dat HL2: Aftermath uitgesteld is tot ergens volgend jaar. Op korte termijn kan je dus de GOTY-editie met de uitbreiding figuurlijk op de buik schrijven.
Weet iemand waar ik de server files van Half-Life kan krijgen voor windows? Want tot nu toe kom ik ze alleen maar voor linux tegen. Ligt dit aan mij

Steam?Robbertz schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 01:21:
Weet iemand waar ik de server files van Half-Life kan krijgen voor windows? Want tot nu toe kom ik ze alleen maar voor linux tegen. Ligt dit aan mij
slecht nieuws voor mech liefhebbers. het team van mechmod is gestopt
na 2 jaar er mee bezig te zijn geweest zijn ze gestopt.
http://forum.mechmod.com/...=19527&posted=1#post19527It has been more than two years since this modification started, and the development team has come a far way in learning new skills and putting their potential to academic use by developing this free online voluntary project known as MechMod.
Back then, we were an eager team anxious to create a modification and we succeeded where a stupendous majority of other mods failed; we released a playable version with thousands of downloads counted. However, as time has moved on, many of our developers have progressed into a more demanding routine with college and jobs. Since a majority of our development team is now busy with such activities, the MechMod project is being closed down so that we may concentrate on that which is more important for prospective students of the games development industry such as ourselves. It has been a wonderful ride, and we have learnt many things along the way, but it is time for us to focus our energies elsewhere. It has been an absolute pleasure working on this project, and the entire development team shares the same sentiment.
I would like to thank the hundreds of people who have supported this project and stuck with us from start till end. Although probably anonymously, I am sure we will meet again in the games industry somewhere and somehow.
Sincere regards,
-grOOvy, Gaurav Verma.
[ Voor 88% gewijzigd door dragon9114 op 29-11-2005 17:51 ]
Hebben meer mensen het probleem dat ze niet 1 server inkunnen van Garry's Mod?
Krijg overal het scherm dat ik opnieuw mn wachtwoord moet geven, dan wil ie even laden, en begint ie weer opnieuw. 'this steam account has been used to log in from another computer'
3 vrienden van me hebben het ook!
Dit staat in de console:
Connecting to [IP]...
Connected to [IP]
Disconnect: This Steam account is being used in another location
.
.
Commencing connection retry to [IP]
Connecting to [IP]...
Connected to [IP]
This Steam account is being used in another location
.
.
Hier mensen met hetzelfde probleem:
http://forum.facepunchstudios.com/showthread.php?t=79775
Krijg overal het scherm dat ik opnieuw mn wachtwoord moet geven, dan wil ie even laden, en begint ie weer opnieuw. 'this steam account has been used to log in from another computer'
Dit staat in de console:
Connecting to [IP]...
Connected to [IP]
.
.
Connecting to [IP]...
Connected to [IP]
.
.
[ Voor 63% gewijzigd door j86 op 02-12-2005 23:07 ]
Verwijderd
Heb exact hetzelfde probleem, zeer irritant.joswillems86 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:22:
Dit staat in de console:
Connecting to [IP]...
Connected to [IP]
.
.
Connecting to [IP]...
Connected to [IP]
.
.
Met meer dan 2 mensen op LAN kan ook niet, dan krijg je ook een Steam account error
btw misschien die Combine Elite pic vervangen door deze:

*Ja, een echte Thumbnail here, clickable
Iedereen blijkt het nu te hebben, maar sommige mensen kwamen er gewoon laat achter.
Door een deticated server te maken zou je nog wel iets moeten kunnen, staat vanalles over op het G-Mod forum.
Door een deticated server te maken zou je nog wel iets moeten kunnen, staat vanalles over op het G-Mod forum.
Verwijderd
Zelfde probleem hier gisteren maar dan met CS Source. Mischien een bug in de laatste update? Ik had er nooit last van. Voor de zekerheid m'n wachtwoord wel gewijzigd.joswillems86 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:22:
5
Verwijderd
Godsamme, krijg voor de zoveelste keer de melding: this steam account has been used to log in from another computer!
Nooit last van gehad maar de laatste dagen krijg ik dit telkens.
GMod meldt dit op hun site:
Nooit last van gehad maar de laatste dagen krijg ik dit telkens.

GMod meldt dit op hun site:
December 4th, 2005, TEAM GARRY
I’ve updated the server files so the Linux server actually works now. Head over to the download section to grab the new zip file.
A lot of people (meaning everyone) is having trouble joining servers right now. A box will popup saying that you’ve been logged out and asking you to log in again. Trying to login will result in the same thing again.
This appears to be a problem with Steam and listen servers. There’s nothing anyone can do until Valve fixes it. You’ll have to settle with single player or host/join a dedicated server.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 19:22 ]
Verwijderd
Hoi, ik zit met een probleem. Ben sinds vandaag weer eens aan het HL2-en geslagen maar ik loop ergens dood. In part 5, "Black Mesa East". Ik moet meelopen met Dr. Mossman maar bij de lift gebeurt er niets meer. Zij blijft daar maar staan voor de lift en that's it. Het knopje om de lift te bedienen werkt ook niet.
Wat is hier aan de hand?
Wat is hier aan de hand?
Kan het zijn dat je een iets minder officiële versie hebt? Naar verluidt treden daarbij regelmatig script-problemen op. A.I. doet het niet, verhaaltjes/scripts lopen vast, etc.Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:21:
Hoi, ik zit met een probleem. Ben sinds vandaag weer eens aan het HL2-en geslagen maar ik loop ergens dood. In part 5, "Black Mesa East". Ik moet meelopen met Dr. Mossman maar bij de lift gebeurt er niets meer. Zij blijft daar maar staan voor de lift en that's it. Het knopje om de lift te bedienen werkt ook niet.
Wat is hier aan de hand?
Anders ff kijken op Steam forum - volgens mij is daar al regelmatig wat over geschreven / gevraagd.
nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x
Verwijderd
Klopt.. maar er is daar ook te lezen dat het met legale versies gebeurt.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 20:08 ]
In de officiële versie heb ik ook soms last van foutjes in de AI. Ik krijg dan een error in de console dat er iets verkeerd is gegaan. Ik heb er nooit echt problemen mee gehad in de zin dat ik niet kon verder spelen. Misschien even in de console zien?Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:47:
Klopt.. maar er is daar ook te lezen dat het met legale versies gebeurt.
Verwijderd
Is er iemand die de Gold edition gekocht heeft van HL2 ? Ik zou heel graag die posters willen kopen namelijk.. Betaal er goed voor..
Misschien heb je hier meer succesVerwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:32:
Is er iemand die de Gold edition gekocht heeft van HL2 ? Ik zou heel graag die posters willen kopen namelijk.. Betaal er goed voor..
Verwijderd
Nee, dat werkt niet..Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:12:
gewoon je laatste save opnieuw laden, en dan gaat tie als het goed is gewoon verder.
Zoek even op welk level dat is en typ in de console "map <mapnaam>". Daarna typ je in de console "give weapon_<wapennaam>" of "impulse 101" en je hebt ook weer wat wapens. Of je begint een nieuwe game en kiest dat hoofdstuk als beginpunt. SuccesVerwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 21:38:[...]Nee, dat werkt niet..
Verwijderd
Nope, helpt allemaal niets.Gody schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:18:
[...]
Zoek even op welk level dat is en typ in de console "map <mapnaam>". Daarna typ je in de console "give weapon_<wapennaam>" of "impulse 101" en je hebt ook weer wat wapens. Of je begint een nieuwe game en kiest dat hoofdstuk als beginpunt. Succes
Je kunt niet een nieuwe SinglePlayer missie beginnen vanaf de Chapter waar je gëindigd was?
Ik heb een vraagje over het starten van dedicated Gmod server.
Het is me gelukt om met de HLDS update tool een dedicated server te starten. Je kan die alleen via de commandline starten, de gui werkt alleen voor cs:source en hl2:deatmatch servers.
bijvoorbeeld D:\Valve\HLServer\srcds.exe -game gmod9 -maxplayers 4 -console +map gm_construct
Nou vind ik dit niet erg handig omdat je dan nog van alles via console moet gaan instellen en somige dingen zijn niet te wijzigen als de server eenmaal is gestart.
Mijin vraag is dus of iemand weet of dit niet op een andere manier kan? veel spellen werken met een file waar de serversetting instaan. Is dit ook mogelijk bij een dedicated Gmod server?
Het is me gelukt om met de HLDS update tool een dedicated server te starten. Je kan die alleen via de commandline starten, de gui werkt alleen voor cs:source en hl2:deatmatch servers.
bijvoorbeeld D:\Valve\HLServer\srcds.exe -game gmod9 -maxplayers 4 -console +map gm_construct
Nou vind ik dit niet erg handig omdat je dan nog van alles via console moet gaan instellen en somige dingen zijn niet te wijzigen als de server eenmaal is gestart.
Mijin vraag is dus of iemand weet of dit niet op een andere manier kan? veel spellen werken met een file waar de serversetting instaan. Is dit ook mogelijk bij een dedicated Gmod server?
Deticated server heb ik ook geprobeerd!
Na een tijdje werd me gevraagd of ik CSS, HL2DM of nog een ander spel (DOD dacht ik) wilde installeren.
Welke keuze moet ik dan nemen?
Ik had deze tut gevolgd:
http://forum.facepunchstudios.com/showthread.php?t=45451
(dan het blauwe vak, kon de orginele site niet meer vinden).
Nog een keer geprobeert, maar als ik de snelkoppeling start, gebeurt er niets
Na een tijdje werd me gevraagd of ik CSS, HL2DM of nog een ander spel (DOD dacht ik) wilde installeren.
Welke keuze moet ik dan nemen?
Ik had deze tut gevolgd:
http://forum.facepunchstudios.com/showthread.php?t=45451
(dan het blauwe vak, kon de orginele site niet meer vinden).
Nog een keer geprobeert, maar als ik de snelkoppeling start, gebeurt er niets
[ Voor 13% gewijzigd door j86 op 14-12-2005 15:31 ]
Hehe, eindelijk uitgespeeld gister... goed spel. Maar het leek te kort. En ik vind het einde niet zoveel speciaals.
Wel vond ik het een leuk spel om te spelen
Wel vond ik het een leuk spel om te spelen
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
Verwijderd
Het ziet er uit alsof ze ook nog de textures wat hebbe verbeterd.
Alles op het max zetten is voor de meeste snelle kaarten geen probleem. zelfs me 6800GT trekt het met AA en res van 1280*1024.
Alles op het max zetten is voor de meeste snelle kaarten geen probleem. zelfs me 6800GT trekt het met AA en res van 1280*1024.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 23:45 ]
Wat ik nu weer had erg vreemd

uit m'n lichaam getreden
ik had ook geen hud meer, en kon niet van wapens verwisselen, totdat ik er weer doorheen liep.

uit m'n lichaam getreden
ik had ook geen hud meer, en kon niet van wapens verwisselen, totdat ik er weer doorheen liep.
| Youtube |
Leuk joh die laatste Steam update:
Alle reflections zijn overbright
:

Ook doet de gehele Steam SDK niets meer:

De Steam-forums stromen er vol mee:
http://forums.steampowere...de43961ce&threadid=382824
http://forums.steampowere...de43961ce&threadid=383298
Alle reflections zijn overbright

Ook doet de gehele Steam SDK niets meer:

De Steam-forums stromen er vol mee:
http://forums.steampowere...de43961ce&threadid=382824
http://forums.steampowere...de43961ce&threadid=383298
Dat had ik ook in Lost Coast. Maar net als in Half-Life 1, de HUD is een functie van je pak. Het sprekende stemmetje dat zo nu en dan mekkert over je health enzo zit ook in je pak.SV3NNER schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:59:Wat ik nu weer had erg vreemd[afbeelding]uit m'n lichaam getreden. ik had ook geen hud meer, en kon niet van wapens verwisselen, totdat ik er weer doorheen liep.
@Vinnienerd TOMTOM HL2 ;-)
[ Voor 4% gewijzigd door Gody op 27-12-2005 12:05 ]
Sla rechtsaf!Gody schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:04:
[...]
Dat had ik ook in Lost Coast. Maar net als in Half-Life 1, de HUD is een functie van je pak. Het sprekende stemmetje dat zo nu en dan mekkert over je health enzo zit ook in je pak.
Na de update (ik heb winxp64):
AI werkt niet meer (AI disabled)
Constant melding dat de node graph gerebuild wordt
Bah. Dat ze iets beter maken prima, maar ik zie overal op fora dit soort meldingen. Het overbright probleem heb ik nog niet, maar wat niet is kan nog komen.
Bah. Dat ze iets beter maken prima, maar ik zie overal op fora dit soort meldingen. Het overbright probleem heb ik nog niet, maar wat niet is kan nog komen.
Het probleem met de felle reflections komt alleen voor in de 32bits versie van de Source engine. Ook komt het niet voor in levels met HDR. Maar bijna iedereen die aan deze criteria voldoet lijkt het probleem te hebbenJack Flushell schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:43:
Na de update (ik heb winxp64):
Ik heb heel soms ook een engine error-foutmelding hier. Valve had toch het beter moeten testen...
Maar de mensen met de 64-bit versie, nog sneller?
Maar de mensen met de 64-bit versie, nog sneller?
Reflecties dus niet bij mij (64bit). Maar wel andere irri dingen.babba schreef op zondag 25 december 2005 @ 20:30:
[...]
Het probleem met de felle reflections komt alleen voor in de 32bits versie van de Source engine. Ook komt het niet voor in levels met HDR. Maar bijna iedereen die aan deze criteria voldoet lijkt het probleem te hebben
Het is allemaal wel wat soepeler geworden (als AI dan soms ook echt werkt).
Zo dat ziet er wel super goed uit zegHuigie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:29:
Het loopt zo ontzettend soepel op Win64...en het zag er al goed uit maar nu...![]()
Spel zet op 1280x960 alle settings op max en het lijkt wel of je film zit te kijken... wat een verademing na een dag NFS MW spelen...![]()
klikbaar
[afbeelding]
[afbeelding]
Echt mooi het "glad" die models zijn, niet zo hoekig als in Doom 3 b.v.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Vind je.. die jas is anders behoorlijk hoekig
Tja, je zal het natuurlijk altijd blijven zien. Maar als je kijkt naar de huidige generatie PC games dan vind ik het er toch wel vet uitzien. Kijk b.v. naar Doom 3, die models waren echt hoekig

Verwijderd
Ik vond HL2 juist hoekig, kijk eens naar de vingers van de professor en de achterkant van zijn hoofd
Ik heb even een paar screenies gemaakt van een mod die ik jullie niet wil onthouden. Het is de zogenaamde Strider Mod

Je kan ook met een poot op en bepaalde plaats gan staan (jump), dan kan je iemand verpletteren
.
Klik op de plaatjes voor een groter geval...

Ik heb het dus even getest en volgens mij kan je hiermee echt heel erg leuke dingen doen. Het besturen van de Strider bijvoorbeeld is heel leuk. Je kan echt zo laag bij de grond en je kan heel hoog gaan staan. Verder heb je de beschikking over een 'gewone' gun en zo'n plasma geval.You can drive the Strider, the Helicopter and the vehicle APC from the original game and use it vs. your opponents. Also, you can use a SNIPER RIFLE !!.
Je kan ook met een poot op en bepaalde plaats gan staan (jump), dan kan je iemand verpletteren
Klik op de plaatjes voor een groter geval...

[ Voor 18% gewijzigd door Jack Flushell op 26-12-2005 13:51 ]
Ik wil weer HL2 gaan spelen. Voordat ik mn pc opnieuw geinstalled had was ik in de prison (?) (de eerste plek waar je die automatische machinegeweer op een stokkie tegenkomt).
Heeft iemand een savegame voor me zodat ik weer verder kan waar ik gebleven was?
Heb niet veel zin om alles weer opnieuw te doen.
Heeft iemand een savegame voor me zodat ik weer verder kan waar ik gebleven was?
Heb niet veel zin om alles weer opnieuw te doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ben ik de enige die niet onder de indruk van deze game was? Iedereen hemelt Half Life 2 enorm op, maar ik had een erg groot been there, done that gevoel tijdens het spelen. De AI van de vijanden is niet veel beter dan die in Killzone, terwijl Killzone enorm werd afgezeken om de slechte AI. De grav gun is leuk, maar als je daar even mee aangeklooid hebt, heb je die gimmick ook wel gezien. Verder zijn er maar weinig verschillende soorten vijanden en er is ook niet eens een geavanceerd schademodel, waarbij je zichtbare schade ziet a la soldier of fortune.
Het physics model was zeer indrukwekkend, met name toen ze de eerste beelden van de game lieten zien. Toen het spel eenmaal echt uit was (na een jaar vertraging), hadden we allang goede physics in andere games gezien.
Ik heb het spel alleen met een GF4 MX440 gespeeld, dus over de grafische pracht kan ik niet echt oordelen, maar als spel vind ik het best matig. Het liep best soepel op mijn systeem, alleen niet zo gedetailleerd, dus daar lag het niet aan. Verder vond ik het verhaal ook niet beter dan dat van de gemiddelde andere FPS game.
Counterstrike source vind ik ook maar een cheap ass game, het zelfde spel met iets mooiere graphics... je zou denken dat ze na 5 a 6 jaar wel iets beters konden verzinnen. Counterstrike is gewoon een goed spel, maar wel erg basic... en ik heb het na al die jaren wel gezien. Dus waarom ze niet iets beters konden verzinnen weet ik ook niet.
Het physics model was zeer indrukwekkend, met name toen ze de eerste beelden van de game lieten zien. Toen het spel eenmaal echt uit was (na een jaar vertraging), hadden we allang goede physics in andere games gezien.
Ik heb het spel alleen met een GF4 MX440 gespeeld, dus over de grafische pracht kan ik niet echt oordelen, maar als spel vind ik het best matig. Het liep best soepel op mijn systeem, alleen niet zo gedetailleerd, dus daar lag het niet aan. Verder vond ik het verhaal ook niet beter dan dat van de gemiddelde andere FPS game.
Counterstrike source vind ik ook maar een cheap ass game, het zelfde spel met iets mooiere graphics... je zou denken dat ze na 5 a 6 jaar wel iets beters konden verzinnen. Counterstrike is gewoon een goed spel, maar wel erg basic... en ik heb het na al die jaren wel gezien. Dus waarom ze niet iets beters konden verzinnen weet ik ook niet.
Verwijderd
Counter-Strike Source is gewoon een port van het orgineel en het is nooit de bedoeling geweest om 'anders' te zijn kwa spelen. Gewoon even wachten op CS 2 en dan mag je het weer gaan afkraken als je het niet leuk vind
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 12:55:
Dat had je zeker alles op low staan.
Ik vond HL2 juist hoekig, kijk eens naar de vingers van de professor en de achterkant van zijn hoofd

Tsja, Half-Life 2 is toch duidelijk minder hoekig dan Doom 3
Dit topic is gesloten.