Je moet HDR even inschakelen bij de video opties. Werkte bij mij, de vraag is alleen hoeveel hdr hij laat zien of is het alleen de bloom die wij aanschouwen ?Chaoss schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:20:
wtf? kheb een 9600XT ondersteund die echt geen hDR?![]()
Anoniem: 91634
1280*1024 is net wat te veel gevraagt voor me gf6800. AL ziet het er op 1024*768 met 2xAA het beter uit dan op 1280*1024 zonder AA.
De grapich's zijn erg mooi
Waneer je in het beging naar achterloop dan zie je een schipfrak staan, in de comentaar wordt er verteld dat het een soort puzzel is. Maar waar zijn dan die puzzel stukjes ? En kan je er een compleete schip van maken zodat die straks echt kan varen ??
Ik snap er helemaal niks van wat die bedoeld met een puzzel
Veder erg jammer freeman geen schaduw heeft, als ze dat nog zouden veranderen dan zal het er helemaal perfect uit zien.
Wel laggen dat somige medewerks van valve echt zo nerd stemmetje hebben
.
De grapich's zijn erg mooi
Waneer je in het beging naar achterloop dan zie je een schipfrak staan, in de comentaar wordt er verteld dat het een soort puzzel is. Maar waar zijn dan die puzzel stukjes ? En kan je er een compleete schip van maken zodat die straks echt kan varen ??
Ik snap er helemaal niks van wat die bedoeld met een puzzel
Veder erg jammer freeman geen schaduw heeft, als ze dat nog zouden veranderen dan zal het er helemaal perfect uit zien.
Wel laggen dat somige medewerks van valve echt zo nerd stemmetje hebben
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 28-10-2005 17:17 ]
Jah kwam ik ooka chter... kvon het al vaag aangezine ik bij CODs wel HDR heb. aan het commentaar heb ik wel volledig HDR, zand wat glimt, water is anders, de lucht en het zonlicht is anders, rook is anders. overgangs effecten vaan donker naar licht etc.Anoniem: 20531 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:00:
[...]
Je moet HDR even inschakelen bij de video opties. Werkte bij mij, de vraag is alleen hoeveel hdr hij laat zien of is het alleen de bloom die wij aanschouwen ?
imho is het wel net wat overdreven... sommige muren lijken wel licht te geven zoveel zonlicht wordt er weerkaatst

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Anoniem: 20531
Moet zeggen dat het best redelijk te spelen is met alles op high en hdr full. ( tussen de 15 en 25 fps, zie specs )
Vandaag ook ff lost coast gespeelt.
Liep vrijwel allemaal vloeiend op een beetje laden na af en toe, ik vind het wel heel erg mooi om te zien dat HDR, vooral in het begin als je splitscreen ziet met en zonder HDR, ook in de kerk zag het er echt prachtig uit.
Ok, het vraagt wat van je hardware maar dan heb je ook wat.
Liep vrijwel allemaal vloeiend op een beetje laden na af en toe, ik vind het wel heel erg mooi om te zien dat HDR, vooral in het begin als je splitscreen ziet met en zonder HDR, ook in de kerk zag het er echt prachtig uit.
Ok, het vraagt wat van je hardware maar dan heb je ook wat.
tis wel een irritant kort level.... kheb em nu al 4x gespeeld 
ik had er niet veel van verwacht, maar toen ik de eerste keer begon en de omgeving zag kreeg ik het id dat het best een groot level is... khad de hoop om ook nog aan de overkant van het water te komen... maja toen was de demo alweer voorbij
en door die klote sidderalen in het water kunje ook nergens komen
ik had er niet veel van verwacht, maar toen ik de eerste keer begon en de omgeving zag kreeg ik het id dat het best een groot level is... khad de hoop om ook nog aan de overkant van het water te komen... maja toen was de demo alweer voorbij
Anoniem: 134162
Ik dus vanmiddag mijn heapsize veranderd maar nu start niks meer op je krijgt wel dat pop up ding "preparing to play" ofzo maar dan doet ie niks meer.
Heeft iemand misschien een oplossing, want ik kan geen lost coast meer spelen

no_clip ?Chaoss schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:11:
tis wel een irritant kort level.... kheb em nu al 4x gespeeld
ik had er niet veel van verwacht, maar toen ik de eerste keer begon en de omgeving zag kreeg ik het id dat het best een groot level is... khad de hoop om ook nog aan de overkant van het water te komen... maja toen was de demo alweer voorbij![]()
Dat geintje van wat je eigen ogen IRL zouden zien is ook leuk gevonden. Als je dus opeens in een felle lichtbron kijkt, het eerst allemaal dof is, waarna het zicht beter en het licht minder fel wordt. (Hetzelfde geldt voor fel naar donker)
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Anoniem: 104748
Ziet er wel mooi uit HDR, maar mensen die een videokaart hebben die het niet aankan, tis geen wereld van verschil hoor
Jammer dat het zo een korte demo is na dat lange wachten op "lost coast", ook al was dat al bekend. Zal wel lkkr makertje zijn voor de aankomende uitbreiding van half life 2.
Denk dat ik er 10minuutjes over gedaan heb hooguit, maar t was ff genieten. Vooral die steentjes aan t water
Jammer dat het zo een korte demo is na dat lange wachten op "lost coast", ook al was dat al bekend. Zal wel lkkr makertje zijn voor de aankomende uitbreiding van half life 2.
Denk dat ik er 10minuutjes over gedaan heb hooguit, maar t was ff genieten. Vooral die steentjes aan t water
Anoniem: 149249
Mischien kan je die splitscreen toglen met een of andere console command...
Ik vraag me ook af (ook zelf gevonden) wat hij met dat puzzelen bedoeld.
Ik vraag me ook af (ook zelf gevonden) wat hij met dat puzzelen bedoeld.
Leuke lichteffecten ja, maar wat dit het nou?
Ik denk dat ik het level binnen 7 minuten had uitgespeeld
HDR, zo geweldig is het nou ook weer niet.
Ik denk dat ik het level binnen 7 minuten had uitgespeeld

HDR, zo geweldig is het nou ook weer niet.
HDR... ti's leuk maja iedereen had het al in CoD:S gezien natuurlijk 
komen er eingelijk nog uitbreidingen van HL2? zoja wat en waneer?
[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 28-10-2005 20:27 ]
Hij draaide niet supersoepel, maar draaide wel goed.
Settings alles op het hoogst, maar AF op 2x geloof ik en resolutie 1280x1024.
Ik vond het er wel heel mooi uit zien.
Specs:
X800XT PE
AMD64 3500+
MSI Neo2 Platinum
2gig ram
Specs:
X800XT PE
AMD64 3500+
MSI Neo2 Platinum
2gig ram
[ Voor 9% gewijzigd door RAZORDUDE op 28-10-2005 20:35 ]
[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Ik had wel een aantal keer dat hij voor een 1 of 2 minuten bleef hangen als ik op zo'n commentary ding drukte door even te ctrl-alt-dellen en weer op het halflife balkje te klikken ging hij weer verder.
Anoniem: 130394
HL2 Aftermath, alleen weet ik niet wanneerChaoss schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:26:
HDR... ti's leuk maja iedereen had het al in CoD:S gezien natuurlijk
als het bij jou al niet goed loopt zou het bij mij al wel helemaal niet goed lopenRAZORDUDE schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:34:
Hij draaide niet supersoepel, maar draaide wel goed.
Specs:
X800XT PE
AMD64 3500+
MSI Neo2 Platinum
2gig ram
wil iedereen trouwens even stoppen met lc downloaden het gaat hier nogal langzaam 50kb/s ik weet dat ik het niet mag vragen, maar hij is al vanaf 12uur vanmorgen bezig klopt het wel want hij is toch maar z'n 200 mb oid? hij is nogmaar op 51%
[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 28-10-2005 20:40 ]
Anoniem: 134162
plz guysAnoniem: 134162 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:15:
Ik dus vanmiddag mijn heapsize veranderd maar nu start niks meer op je krijgt wel dat pop up ding "preparing to play" ofzo maar dan doet ie niks meer.
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 134162 op 28-10-2005 20:42 ]
Heb je lost coast al eens een keer gewist ? niet de cache files maar het uitgepakte spel en alle config data ?
C:\<map?>\Steam\SteamApps\<username>\lostcoast ?
HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Source\lostcoast\Settings
C:\<map?>\Steam\SteamApps\<username>\lostcoast ?
HKEY_CURRENT_USER\Software\Valve\Source\lostcoast\Settings
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 28-10-2005 20:45 ]
vind het maar een saai level, niks bijzonders aan
[ Voor 43% gewijzigd door dikki dik op 28-10-2005 21:16 ]
Ik wil alle spellen kunnen spelen (CSS en DoDS liever ook, DOD hoeft niet per sé). Op bol.com waar ik bonnen van heb staat ookd e GOTY edition. Krijg ik hiermee op steam ook CSS en HL2LC?
ik denk dat het er ook meer om gaat wat ze kunnen presteren die hdr...dikki dik schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:05:
vind het maar een saai level, niks bijzonders aan
Anoniem: 51925
Ja, en die comment. mode, daar ging het vooral om, Valve gaat waarschijnlijk meer van dit soort dingen maken, een leveltje, met commentaar over hoe het gemaakt is enzokoekoek2003nl schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:39:
[...]
ik denk dat het er ook meer om gaat wat ze kunnen presteren die hdr...
Zo veel hype over zo'n kort leveltje.
Ik zou nog kunnen klagen dat ze er zo verotte lang over deden om het te maken maar waarschijnlijk duurde het bij HL2 zelf ook zo lang, maar daar zeggen ze dat niet bij.
Ik zou nog kunnen klagen dat ze er zo verotte lang over deden om het te maken maar waarschijnlijk duurde het bij HL2 zelf ook zo lang, maar daar zeggen ze dat niet bij.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Lijkt mij niet. Lost Coast was juist een testlevel voor HDR, toevallig hebben ze het gereleased. Valve's echte doel is om HDR te implementeren in de games. Je kan er vanuit gaan dat HDR in alle toekomstige games (nieuwe HL2/CSS/maps, Aftermath) zullen zitten.Anoniem: 51925 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:43:
[...]
Ja, en die comment. mode, daar ging het vooral om, Valve gaat waarschijnlijk meer van dit soort dingen maken, een leveltje, met commentaar over hoe het gemaakt is enzo.
Lost Coast was een tech demo. Niets meer en niets minder. En wat dacht je van het feit dat de hele technology a la HDR ontwikkeld moest worden? Source engine is de eerste engine met volledige HDR. De rest is alleen maar bloom.Tijgert schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:45:
Comment systeem is wel mooi gedaan en best interessant om te weten. Als het niet voor Valve enorm veel moeite is om dit erbij te zetten, mogen ze dit van mij bij alle games doen.Anoniem: 51925 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:43:
[...]
Ja, en die comment. mode, daar ging het vooral om, Valve gaat waarschijnlijk meer van dit soort dingen maken, een leveltje, met commentaar over hoe het gemaakt is enzo.
[ Voor 53% gewijzigd door Dutchmega op 28-10-2005 21:49 ]
Requirements volgens Valve zelf: ATi X800 of hoger, GeForce 6800 of hogerChaoss schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:20:
^^ die visser die je aanspreekt moet het hek van slot doen...
maar ik vandaag lost coast doenlwoaden erg benieuwd enzo... ik start het spel.... hmm ziet er vrij normaal uit... klik eerste commentaar ballontje aan... ït apears your VGA-card doesn't support HDR"
wtf? kheb een 9600XT ondersteund die echt geen hDR?![]()
Het is eigenlijk ook geen level, maar een showcase. Valve wil hiermee de mogelijkheden van hun Source engine laten zien. Wat je in HL2 en andere games op source ziet is een compromis tussen kwaliteit en performance op gemiddelde PC systemen. Geen hond zou een spel kopen waar je een monster PC voor moet aanschaffen, alleen de die hard gamers.Tijgert schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:45:
Met Lost Coast worden hogere resolutie textures, HDR en polygons gebruikt met als doel de mogelijkheden te laten zien en ligt niet de nadruk op de daadwerkelijke inhoud van het spel.
Valve wil hiermee dus concurreren met andere engines om daarmee weer wat klanten te trekken.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
*kuch* *kuch (Far Cry) *kuch* *kuch*Source engine is de eerste engine met volledige HDR. De rest is alleen maar bloom.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Kan me niet herinneren dat daar HDR inzat.
Laatste patch.Wildfire schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:03:
[...]
Kan me niet herinneren dat daar HDR inzat.
http://www.xbitlabs.com/a...o/display/farcry13_2.html
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 28-10-2005 22:11 ]
Aha, excusez-moi.
---
Back on-topic: heb nu net Half-Life 2 weer geïnstalleerd, maar mijn God wat duurt dat updaten lang...
ik heb het al werkend.... stond gewoon uit in de optiesWildfire schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:00:
[...]
Requirements volgens Valve zelf: ATi X800 of hoger, GeForce 6800 of hoger
Weet niet of het hier echt thuis hoort, maar.. Loast coast, prachtige game, maar *** hij crasht spontaan op verschillende plekken. Geen fout melding niks niet, en ook niet terug te krijgen naar windows. Iemand hier ook last van??
Heb echt geen idee waardoor het komt, HL2 draait zonder problemen net als CSS.
Specs zouden het niet aan moeten liggen denk ik:
amd 64bit 3500+
1gb dual channel
club3d 9600xt
Wel jmmr die crashes, maar verder ziet het er wel weer vet uit.
amd 64bit 3500+
1gb dual channel
club3d 9600xt
CorrectieWildfire schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:00:
[...]
Requirements volgens Valve zelf: ATi X800 of hoger, GeForce 6800 of hoger
(Op mijn 9800pro werkt het prima, ik kom alleen 0.3 Ghz tekort op mijn processor waardoor het een beetje traag gaat
Ik heb dat ook, als ik HDR helemaal uitzet heb ik het niet meerWoodster schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:49:
Weet niet of het hier echt thuis hoort, maar.. Loast coast, prachtige game, maar *** hij crasht spontaan op verschillende plekken. Geen fout melding niks niet, en ook niet terug te krijgen naar windows. Iemand hier ook last van??
amd 64bit 3500+
1gb dual channel
club3d 9600xt

Net even ''Lost Coast'' voor de 2e keer gespeeld en het ziet er erg mooi uit, vooral natuurlijk het klooster.
Wat ikzelf leuk vind aan ''Lost Coast'' is het commentaar, het is natuurlijk interessant om te weten hoe de HDR technologie nu op een Game (als Half-Life²) wordt toegepast en wat daar allemaal bij komt kijken.
Hoewel het level zeer kort was heb ik mij eigen toch vermaakt, HDR is gewoon mooi om te zien
Hier nog even wat screens:

Wat ikzelf leuk vind aan ''Lost Coast'' is het commentaar, het is natuurlijk interessant om te weten hoe de HDR technologie nu op een Game (als Half-Life²) wordt toegepast en wat daar allemaal bij komt kijken.
Hoewel het level zeer kort was heb ik mij eigen toch vermaakt, HDR is gewoon mooi om te zien
Hier nog even wat screens:

HDR is gewoon een functionaliteit uit DirectX, maar ze hebben hem nu geimplementeerd in hun source engine.Dutchmega schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:47:Lost Coast was een tech demo. Niets meer en niets minder. En wat dacht je van het feit dat de hele technology a la HDR ontwikkeld moest worden?
Correctie, HDR kan mbv DirectX gemaakt worden. Het blijft nog flink wat werk, vandaar dat het ook even duurde voordat Lost Coast en DoD HDR hadden. En ook vandaar dat Far Cry het pas sinds kort (begreep ik) geïmplementeerd heeft.
Ik vind dat the Lost Coast er leuk uitziet. Tijdens actie let je er niet echt op, maar als je lekker even rondkijkt helpt het wel om te omgeving te verfraaien. Wel lekker om weer eens wat nieuwe singleplayer te spelen, jammer dat het zo kort was.
[ Voor 44% gewijzigd door Gody op 29-10-2005 00:50 ]
Ja, natuurlijk... Waarom zouden niet alle games het geimplementeerd hebben?Gody schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:31:
[...]
HDR is gewoon een functionaliteit uit DirectX, maar ze hebben hem nu geimplementeerd in hun source engine.
Ik vond het een toffe tech-demo. Lekker je beeldscherm opfokken met HDR als je in de zon kijkt 
Er zit bij mij wel een bugje in. Bij het neerschieten van een combine-soldier blijft ie rechtovereind staan nadat ik het level heb herladen (speel, schiet poppetje neer, quick-save, quick-load).
Wie weet hoe je dat leuke grafiekje tevoorschijn tovert wat je bij dat commentaar in dat halletje krijgt? Met dat grafiekje rekenen ze het HDR-effect uit.
edit;
En, heel vervelend, ik heb de GOD-mode ingeschakeld op de een of andere manier. Het zal wel heel simpel zijn maar ik hou er niet van.
Er zit bij mij wel een bugje in. Bij het neerschieten van een combine-soldier blijft ie rechtovereind staan nadat ik het level heb herladen (speel, schiet poppetje neer, quick-save, quick-load).
Wie weet hoe je dat leuke grafiekje tevoorschijn tovert wat je bij dat commentaar in dat halletje krijgt? Met dat grafiekje rekenen ze het HDR-effect uit.
edit;
En, heel vervelend, ik heb de GOD-mode ingeschakeld op de een of andere manier. Het zal wel heel simpel zijn maar ik hou er niet van.
[ Voor 14% gewijzigd door jan-marten op 29-10-2005 09:31 ]
Ik heb alleen GOD-mode als ik audio commentaar inschakel. Zodra ik dit uitzet in opties en doe new game heb ik daar geen last meer van.. misschien is proberenjan-marten schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:23:
Ik vond het een toffe tech-demo. Lekker je beeldscherm opfokken met HDR als je in de zon kijkt
edit;
Ik ben juist verder gekomen toen ik me HDR aanzettebabba schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:50:
[...]
Ik heb dat ook, als ik HDR helemaal uitzet heb ik het niet meer
Ik voel me wel erg suf, maar wat moet ik nou in die kerk doen in Lost Coast?
(heb heel half-life 2 uitgespeeld zonder hulp, en nou zit ik vast in een tech demo...
)
Wie kan mij helpen?
spoiler:
Ik neem aan dat ik die rakketten-launcher die het dorp bombardeert moet stoppen, maar hoe? Ik heb de platen van die koker verwijderd en heb al overal op geschoten met mijn eigen rakketten, maar er gebeurt niets!
(heb heel half-life 2 uitgespeeld zonder hulp, en nou zit ik vast in een tech demo...

Wie kan mij helpen?
nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x
spoiler:
Neem met de gravity gun zo een grote kaarsstaander en duw hem in de raketlanceerder en wacht enkele seconden 
Bedankt voor je snelle reactie - ik ga het proberen!!Hacku schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:22:
spoiler:Neem met de gravity gun zo een grote kaarsstaander en duw hem in de raketlanceerder en wacht enkele seconden
nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x
[
succes
Lol ff een beetje nadenken en je had het zelf kunnen uitvinden, maar goed je moet dat ding rechts in de hoek vd kerk uitschakelen. Dat doe je dmv 1 van de 2 kandelaren of wat het ook is in dat rammend ding te proppen.MetalNerd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:21:
Ik voel me wel erg suf, maar wat moet ik nou in die kerk doen in Lost Coast?
spoiler:Ik neem aan dat ik die rakketten-launcher die het dorp bombardeert moet stoppen, maar hoe? Ik heb de platen van die koker verwijderd en heb al overal op geschoten met mijn eigen rakketten, maar er gebeurt niets!
(heb heel half-life 2 uitgespeeld zonder hulp, en nou zit ik vast in een tech demo...)
Wie kan mij helpen?
succes
[ Voor 38% gewijzigd door Xadeon op 29-10-2005 10:31 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
@ die screenshots, in die kerk kreeg mijn pc het toch moeilijk.
bij jullie ook?
Specs:
AMD 4000+ Venice (3000+ oced)
2x 512mb kingston Hyper-X @ 230mhz
ATI X800XT niet oced
Dell 2405FPW
Abit AN-8 SLI
Raptor 10k 74Gb
Ik draai dus wel 1920x1200 met 2x AA en 2x FSAA verder alles op high.
bij jullie ook?
Specs:
AMD 4000+ Venice (3000+ oced)
2x 512mb kingston Hyper-X @ 230mhz
ATI X800XT niet oced
Dell 2405FPW
Abit AN-8 SLI
Raptor 10k 74Gb
Ik draai dus wel 1920x1200 met 2x AA en 2x FSAA verder alles op high.
[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 29-10-2005 10:53 ]
Zonder hdr gaat het vloeiend hier, maar met hdr wil het af en toe maar 2fps gaan doen. Beeld lijkt te bevriezen. Mijn p4-3ghz en 6600GT is blijkbaar toch niet genoeg voor HL2 op 1280 (geen AA).
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Anoniem: 116693
Die system specs voor lost coast zijn een lachertje, op mijn p4-3.0 ghz 512 DDR en 9800XT loopt het als een trein met alles op high + hdr aan
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 116693 op 29-10-2005 12:40 ]
Wat ook kan helpen is de audio op de low instelling te zetten. Voorzover ik begrepen heb heeft de audio binnen Source een groot aandeel in de CPU belasting en op low geef je jouw systeempje wat meer lucht voor het grafisch gedeelte.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
hoeft niet met kandelaren je kan er ook gewoon zo'n paneeltje wat je er vanaf trekt inleggen... heb je niet eens de gravity gun voor nodigXadeon schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:30:
[
[...]
Lol ff een beetje nadenken en je had het zelf kunnen uitvinden, maar goed je moet dat ding rechts in de hoek vd kerk uitschakelen. Dat doe je dmv 1 van de 2 kandelaren of wat het ook is in dat rammend ding te proppen.
succes
Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregenAnoniem: 116693 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:40:
Die system specs voor lost coast zijn een lachertje, op mijn p4-3.0 ghz 512 DDR en 9800XT loopt het als een trein met alles op high + hdr aan

Bij mij lukt dat echt niet.
Best wel raar though. Ik heb een DX8.1 videokaart en ik kan HDR dus niet aanzetten maar op een of andere manier heb ik een FPS van maar 15 als ik richting de zon kijk....
Niemand een idee?DJChristiaan schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:33:
Ik wil alle spellen kunnen spelen (CSS en DoDS liever ook, DOD hoeft niet per sé). Op bol.com waar ik bonnen van heb staat ookd e GOTY edition. Krijg ik hiermee op steam ook CSS en HL2LC?
Jah kan ookChaoss schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:26:
[...]
hoeft niet met kandelaren je kan er ook gewoon zo'n paneeltje wat je er vanaf trekt inleggen... heb je niet eens de gravity gun voor nodig
Lol, ook bij mij draait mn 9800pro@xt zonder probs, alles op max. en verder met de volgende spec; athlon64(939)3200+@2700mhz, 2x 512mb ddr400, omegadriver 2661(5.8)Anoniem: 130394 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:52:
[...]
Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen
Bij het standaard pakket van hl2 zit css hl2dm en hl2lc inbegrepen. Als je ff had gegoogled dan had je zo kunnen vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door Xadeon op 29-10-2005 16:10 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Als je HL2 Koopt krijg je toegang tot alles wat met de Source Engine te maken heeft behalve DoDs en Ragdoll Kungfu.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 130394 op 29-10-2005 16:14 ]
Anoniem: 119137
Zijn kaart loopt waarschijnlijk op een x850 chipset ...Anoniem: 130394 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:52:
[...]
Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen

Op een 9800xt, sure.

Ook uitgespeeld. Toch nog bijna 3 kwartier mee bezig geweest. Beetje spelen met alles wat je onderweg tegenkomt en alle commentaar beluisteren.
Loopt niet helemaal vloeiend met mijn specs met HDR aan, P4 3200 + ATI Radeon 9800PRO.
Alleen heb ik volgens mij een stukje commentaar gemist? Als je boven op die clif in de 'arena' komt krijgt je commentaar 8/14 en de volgende is die bij de kerkdeur, maar die is 10/14.
Waar zit 9 dan?
Loopt niet helemaal vloeiend met mijn specs met HDR aan, P4 3200 + ATI Radeon 9800PRO.
Alleen heb ik volgens mij een stukje commentaar gemist? Als je boven op die clif in de 'arena' komt krijgt je commentaar 8/14 en de volgende is die bij de kerkdeur, maar die is 10/14.
Waar zit 9 dan?
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Net lostcoast uitgespeeld. Het liep prima met alles op high@1280x1024 op een amd64 3500, 1GB,geforce 6800nonGT.
Moet wel zeggen dat ik dat HDR dus echt totaal niks vind,net alsof alles overbelicht is. Ik word er zelfs een beetje misselijk van,ik vind het totaal niet prettig kijken.
Moet wel zeggen dat ik dat HDR dus echt totaal niks vind,net alsof alles overbelicht is. Ik word er zelfs een beetje misselijk van,ik vind het totaal niet prettig kijken.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik heb een P4 2.4 en een 6600GT en draai hem op 1280 èn HDR zonder problemen. Ik heb wel AA en AF uit en de schaduwen en andere opties op laag staan. Alleen model en texture detail op medium. Ziet er toch heel aardig uit en draait goed hoor!ErikRo schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:40:
Zonder hdr gaat het vloeiend hier, maar met hdr wil het af en toe maar 2fps gaan doen. Beeld lijkt te bevriezen. Mijn p4-3ghz en 6600GT is blijkbaar toch niet genoeg voor HL2 op 1280 (geen AA).
@iedereen die mij geholpen heeft met tips voor de kerk: dank voor de reacties. Ik schaam me hartelijk dat er blijkbaar zoveel methoden waren om het op te lossen, maar simpelweg het basisidee erachter niet in de creativiteitsregionen van mijn hersenpan wilde doordringen... Ach ja, ik kan ook niet alles hebben...
Waarschijnlijk heb je Commentaar Nr. 9 wel beluisterd, alleen had je het niet doorMinkie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:30:
Waar zit 9 dan?
Commentaar Nr. 9 kom je namelijk hier tegen:

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 29-10-2005 17:55 ]
Whehehehe bedankt dan he
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
HDR werkt op alle videokaarten met DX9 en SM 2.0 dus ook een 9800XT, zelfs een 9600 moet het nog op draaien volgens mij

[ Voor 12% gewijzigd door babbaloerie op 29-10-2005 18:37 ]
Net ook ff Lost Coast gedaan. Mooi gemaakt, enkel kon ik niet van het HDR genieten. Oh well, dat zie ik dan bij een vriend van me wel. Die heeft een betere PC dan ik. Het level-design was wel super. Vooral die trap die je helemaal uit elkaar kon slopen was cool.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Voor de mensen die het nog niet weten. De mate van HDR overbelichting kan je bepalen met "values"
Bij farcry was het nl: FarCryfx.exe" "r_hdrrendering 7"
Ik heb HL2 addon nog niet, maar ik ga het zeker proberen.
Bij farcry was het nl: FarCryfx.exe" "r_hdrrendering 7"
Ik heb HL2 addon nog niet, maar ik ga het zeker proberen.
[ Voor 19% gewijzigd door Kakaroto op 29-10-2005 21:45 ]
Als ik LC wil opstarten word mn scherm zwart en ga dan weer terug naar mn desktop, wat is er aan de hand?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Ik heb ook een 9800XT, daar werkt het gewoon op.babba schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:35:
[...]
HDR werkt op alle videokaarten met DX9 en SM 2.0 dus ook een 9800XT, zelfs een 9600 moet het nog op draaien volgens mij
Umm probeer eens op het plaatje te klikkenAnoniem: 91634 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:33:
Jammer van de jpg compressie
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Anoniem: 93807
hm al die verhalen over mensen die het vloeiend draaien, als ik het goed begrijp zou ik het op mn p4 2,6, 1gb ram en 6800 zonder problemen op high en met hdr kunnen draaien?
In praktijk draait het level echter erg traag op de system recommended settings en 1024x768, zelfs zonder AA en AF.
Hoe zou dit kunnen komen?
In praktijk draait het level echter erg traag op de system recommended settings en 1024x768, zelfs zonder AA en AF.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 93807 op 29-10-2005 22:15 ]
Bij bijna alle spellen kloppen de recomended eisen nietAnoniem: 93807 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:13:
hm al die verhalen over mensen die het vloeiend draaien, als ik het goed begrijp zou ik het op mn p4 2,6, 1gb ram en 6800 zonder problemen op high en met hdr kunnen draaien?
Bij mij wel met die setting met 2xAA, al heb ik wel me 6800GT lopen op 430 / 1150Mhz. Al moet ik zeggen dat somige stukjes wat minder vloeiden gaan (frames drops tot 30fps). Voor multiplayers is dat niet zo handig.
Ik zou haast denken dat het beter loopt op ATI's als ik dat hier zo lees.
Heb m gedraait op mn Turion64 1800 mhz, 512 MB ram en een ATI Mobility X700 en hij liep beter dan gedacht, Haperde amper.Maarja, moet erbij zeggen dat het texture detail wel op medium stond (just to be shure
)
Heb m gedraait op mn Turion64 1800 mhz, 512 MB ram en een ATI Mobility X700 en hij liep beter dan gedacht, Haperde amper.Maarja, moet erbij zeggen dat het texture detail wel op medium stond (just to be shure
HL2 loopt volgens mij altijd al beter op ATI kaarten, dus dit zou niet anders zijn ofwel?Mennuz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:04:
Ik vind het echt supermooi, alleen jammer dat die 'zon' niet verandert van sterkte als je blijft staan kijken. Alleen als ik me omdraai wordt hij feller, maar echt prachtig.
De gewone HL2 vond ik al heel mooi, maar dit is helemaal waanzinig. Het loopt hier zonder schokken of irritante vertragingen op 1280x960 met alles op maximaal en 4xAA/8xAF. Alleen aan het begin van het level als je opstaat schokt het even.
Het level vind ik ook mooi gemaakt, zo'n klein richeltje omhoog en de hemelse muziek in de kapel/kerk.
Bij mij gebeurt dat als ik middels ReForce de refreshrate heb geforcereerd op een bepaalde waarde. Nadat ik ReForce de refresh op default heb laten terugzetten werkt Half-Life 2 en dus ook Lost Coast gewoon weer.Erw schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:50:
Als ik LC wil opstarten word mn scherm zwart en ga dan weer terug naar mn desktop, wat is er aan de hand?
Je hebt wellicht ook één of andere refreshrate-fix geïnstalleerd?
Same here, een paar keer meegemaakt... de game loopt vast, geluid hapert. Ik merk wel dat op de achtergrond Windows nog gewoon werkt, maar taakbeheer valt niet in beeld te krijgen en de taakbalk ook niet, dus de enige oplossing op zo'n moment is resetten.Woodster schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:49:
amd 64bit 3500+
1gb dual channel
club3d 9600xt
Half-Life 2 zelf heb ik geen problemen mee.
Dit op een AMD Athlon 64 3000+ @ 2.3ghz
1gb PC3200 DDR-RAM (2x512mb in dual channel)
ATi Radeon X800 Pro met ATi Catalyst 5.10a
[ Voor 52% gewijzigd door Wildfire op 30-10-2005 01:53 ]
Ik vind HDR wel leuk, maar dat tonemapping belachelijk. Het simuleert hoe het menselijk oog reageert op transacties tussen helderheid van licht... maar ik kijk naar het spel met m'n ogen dus ik vind het allemaal een beetje dubbel. Je gaat toch ook niet om de zoveel secondes het dichtslaan van de ogen simuleren? Of oogwimpers aan de onderste en bovenste rand aanbrengen?
Ik moet wel zeggen dat mijn ogen nou niet echt heel erg wennen/aanpassen aan de helderheid contrasten op monitoren, maar zo overdreven tastbaar als dat tonemapping het in HL2:LC doet heeft niemand in de realiteit.
Ik moet wel zeggen dat mijn ogen nou niet echt heel erg wennen/aanpassen aan de helderheid contrasten op monitoren, maar zo overdreven tastbaar als dat tonemapping het in HL2:LC doet heeft niemand in de realiteit.
Leuk gedaan Acid_Burn - ga ik meteen als achtergrond instellen! Brengt me ook op het idee om meer HL2-wallpapers op te snorren, er zijn er vast legio.Acid_Burn schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:39:
Voor de fans een wallpapertje gemaakt
[afbeelding]
1600x1200
Dat is nou het vaagste, texture detial low/high, vertex shader low/high het maakt allemaal niks uit op me framerate op me GF6800. IK zie het meer als een bug in de sourge engie aangezien ik dit niet heb bij de andere games.Mennuz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:04:
In half-life 2 is het nog erger daat maakt zelfs de resolutie niks uit en AA ook niet tot 4keer.
Veder hangt het ook erg af wat men goed vind lopen, ik vind in het algemeen 60fps goed lopen met de maximale dropframes tot 30fps. Terwijl het bij de andere niet onder de 60fps mag komen terwijl somige tot 20fps dropframes geen probleem vind wat ik echt veelste weing vind.
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 30-10-2005 08:55 ]
My thoughts exactly. Ik vind het alleen maar afleidend en het komt niet bepaald realistisch over.HuggyB schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 03:27:
Ik vind HDR wel leuk, maar dat tonemapping belachelijk. Het simuleert hoe het menselijk oog reageert op transacties tussen helderheid van licht... maar ik kijk naar het spel met m'n ogen dus ik vind het allemaal een beetje dubbel.
[..]
Heb jij ooit wel eens iets in de zon gekeken en dan weer naar de schaduw? Wat zie je dan? Precies, weinig.HuggyB schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 03:27:
Ik vind HDR wel leuk, maar dat tonemapping belachelijk. Het simuleert hoe het menselijk oog reageert op transacties tussen helderheid van licht... maar ik kijk naar het spel met m'n ogen dus ik vind het allemaal een beetje dubbel. Je gaat toch ook niet om de zoveel secondes het dichtslaan van de ogen simuleren? Of oogwimpers aan de onderste en bovenste rand aanbrengen?
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Vergeet niet dat Lost Coast een "wat meer overdreven" implementatie van HDR is. Felle zon en veel shaduwen enzo. Ik hoor van juist dat de HDR-implementatie in DoD:S mooi en subtiel is, je merkt het niet als je het aan hebt staan maar je kan niet zonder.
Is LC nou echt zo kort, omhoog schieten, kerk in, kerk uit, naar beneden in het bakje,, klaar? Kheb 5 minuten gespeeld, en toen kwam ik in het menu terecht.. is dit nu alles?
Ja, dat is alles. maar het gaat er dan ook niet om dat het een leuk level is, maar puur om de HDR en die audio commentaar.
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Nou zeg je het zelf al jouw ogen reageren niet zo op de overgang van donker naar licht op een monitor. Zal dit niet bij vrijwel iedereen het geval zijn. Ik weet zeker dat je er in het echt meer last van hebt en vind dit een goede stap richting realisme.HuggyB schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 03:27:
Ik vind HDR wel leuk, maar dat tonemapping belachelijk. Het simuleert hoe het menselijk oog reageert op transacties tussen helderheid van licht... maar ik kijk naar het spel met m'n ogen dus ik vind het allemaal een beetje dubbel.
Ik moet wel zeggen dat mijn ogen nou niet echt heel erg wennen/aanpassen aan de helderheid contrasten op monitoren,
uuuhm
ik heb een probleempje
als ik LC opstart en kies voor de keuze met commentaar kan ik niet dood... en zie ik regelmatig poppetjes staan die uuhm niks doen (hoe zeg je dat, die leven niet zegmaar)
en ik heb alles op high op 1 resolutie hogen dan 1024 maar dat het er nou zo mooi uitziet.... in het begin het je een testplaatje bij het commentaar dat je de gewone hl zien en hl met hdr je ziet een beetje verschil maar niet veel
het loopt super met alles op high? lijkt me dat er iets niet klopt maar wat? 4x aa en 2x die andere btw
ik heb een probleempje
als ik LC opstart en kies voor de keuze met commentaar kan ik niet dood... en zie ik regelmatig poppetjes staan die uuhm niks doen (hoe zeg je dat, die leven niet zegmaar)
en ik heb alles op high op 1 resolutie hogen dan 1024 maar dat het er nou zo mooi uitziet.... in het begin het je een testplaatje bij het commentaar dat je de gewone hl zien en hl met hdr je ziet een beetje verschil maar niet veel
het loopt super met alles op high? lijkt me dat er iets niet klopt maar wat? 4x aa en 2x die andere btw
Zet HDR aan bij je video-opties, als het dan nog niet werkt heb je waarschijnlijk een videokaart die HDR niet ondersteund.koekoek2003nl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:57:
uuuhm
ik heb een probleempje
ik heb een x800xt @ pebabba schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:16:
[...]
Zet HDR aan bij je video-opties, als het dan nog niet werkt heb je waarschijnlijk een videokaart die HDR niet ondersteund.
wie heeft garry mod 9 al gespeeld
ram lol die mod nu
Te gek acid, thx!Acid_Burn schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:39:
Voor de fans een wallpapertje gemaakt
[afbeelding]
1600x1200
HDR zoals we die in LC zien is ook ontworpen voor displays die geen "real-world"-contrast ratio hebben, stel dat je echt een monitor zou hebben die dat wel kan, dan kan je HDR gewoon uitzetten en heb je hetzelfde effect. Alleen vreet die monitor wel veel bits/pixel.
Ik heb de boel maar eens van de andere kant bekeken....
Weinig te beleven daar....

Weinig te beleven daar....

[ Voor 16% gewijzigd door Roelos op 30-10-2005 22:54 ]
Meestal zo als je buiten de grenzen van level gaat.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Wat is er anders aan de Game of the Year edition?
Daar zit Half-Life Source bij. Verder zitten er de later uitgebrachtte HL-DM en CSS maps ook bij. Voor de rest is ie volgens mij hetzelfde.
Aan de andere kant van de level zie je ook dat de texture detial daar erg laag is. Ga eens na hoe zwaar op deze manier een grote level wordt. Serious sam 3 heeft ook HDR, maar is echt niet zo mooi als in Lost coast.
Het is ook een Techdemo slimpieFiXeR.nl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:43:
Is LC nou echt zo kort, omhoog schieten, kerk in, kerk uit, naar beneden in het bakje,, klaar? Kheb 5 minuten gespeeld, en toen kwam ik in het menu terecht.. is dit nu alles?
En ik moet toegeven, dat is wel een héle hoop
ja hl3Jejking schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:44:
[...]
Het is ook een Techdemo slimpie, om aan te geven wat de Source Engine allemaal kan.
En ik moet toegeven, dat is wel een héle hoopLooks promising for the future, HL3 anyone?
als er maar niet weer zoon bescheten einde in zit...
Anoniem: 80487
Ik vind lost-coast een zeer strak leveltje.
Wel handig dat ze alles met commentaar hebben toegelicht.
Opvallend is is dat steam zegt dat mijn systeem niet goed genoeg is terwijl hij wel redelijk loopt.
(alles op high natuurlijk + hdr)
Wel handig dat ze alles met commentaar hebben toegelicht.
Opvallend is is dat steam zegt dat mijn systeem niet goed genoeg is terwijl hij wel redelijk loopt.
(alles op high natuurlijk + hdr)
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 01-11-2005 01:51 ]
Dit topic is gesloten.