Kan iemand wat verschillen en voor en nadelen van de volgende bedrijven beschrijven? Sogeti, Info Support, Caesar. Ik heb wat gesprekken gehad met bovenstaande bedrijven. De een wil in het begin gelijk een 2 maanden durende opleiding doen, de ander schaalt me wat hoger in functie zeg maar, maar minder opleiding in het begin, en de laatste moet nog een 2e gesprek gepland worden.
Ik heb 15 maand ervaring als software developer voor een internet bedrijf.
Maar door de overstap (van mijn kant) van php naar 't microsoft platform is er wel sprake van missende ervaring en kennis op technisch gebied.
De verschillen die ik zo zelf vind is dat Info Support serieuzer overkomt en meer resources besteed aan de ontwikkeling va hun werknemers. En daar mijns inziens de beste middelen voor beschikbaar heeft. Caesar is een wat kleiner detacherings bedrijf (of iig in naamsbekendheid), maar ook zeer gedreven bezig. Het komt allemaal net wat minder formeel over dan Info Support. Sogeti vind ik dan voornamelijk meer een gemoedelijk bedrijf en komt meer over waar men hun best doet voor sogeti. Maar dat zou ook kunnen komen omdat ik daar een gesprek met een vrouw had ipv een man. Weetnie heeft toch een beetje effect denk ik, maar mss kiezen hun daar ook wel voor om die reden..
Daarnaast lijkt het me interessant om eerst nog als ontwikkelaar bezig te gaan, en na een bepaalde periode meer consultant te worden. Dus richting klanten zeg maar. Kan iemand hierover wat vertellen hoe realistisch dit is?
Verder vraag ik me nog af wat jullie leuk vinden lange of korte opdrachten? En waarom? En is het vaak goed mogelijk om een specifieke soort opdracht te krijgen?
- een aantal vragen zijn mss wat bedrijfs specifiek, en ja ik heb al veel aan de bedrijven gevraagd. Maar ben juist even benieuwd naar verschillende ervaringen hier.
En dan nog een

Ik kan ook bij een ander bedrijf gaan werken, daar ga ik dan hoofdzakelijk aan 1 product werken. En heeft ook gewoon een vaste standplaats. Het mooie hieraan is natuurlijk dat (vind ik dan) dat je steeds een beter product kan maken. En er zitten hier genoeg uitdagingen in voor de komende tijd om me geinteresseerd te houden.
Ik denk, misschien zitten hier ook mensen die getwijfeld hebben tussen detachering of een vast bedrijf. En kunnen mss nog wat punten opnoemen om voor 't een of ander te kiezen?
[
Voor 7% gewijzigd door
admiral866 op 10-04-2006 15:55
]