Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
Slasher schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:17:
[...]

laatstverdiende salaris is dus geen garantie
Da's idd geen garantie, als ik ergens anders kan werken en het werk biedt 200% meer uitdaging en je gaat er 100 euri op achteruit..tjah..dat is het overwegen waard.

Als je over het geheel genomen er maar op vooruit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

racoon

mooowwww

TheVMaster schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:26:
[...]

Da's idd geen garantie, als ik ergens anders kan werken en het werk biedt 200% meer uitdaging en je gaat er 100 euri op achteruit..tjah..dat is het overwegen waard.

Als je over het geheel genomen er maar op vooruit gaat :)
En dat betijfel ik dus of ik er op vooruit ga.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:43
racoon schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:45:
[...]

sjonge jonge...

ga nou maar gewoon eens een gesprek aan en ga werken... heb je tenminste inkomen en kun je nog verder zoeken.

Misschien bieden ze je nog wat opleidingen of doorgroeimogelijkheden, kun je altijd wat meer gaan verdienen.

Tot nu toe ben je echt alleen maar aan het zeiken geweest over dat niemand je wilt, nu wilt er iemand jou en ga je weer zitten zeuren dat je weinig gaat verdienen.

Met deze instelling mag je nog blij zijn dat iemand je wil.

Verder moet je echt die instelling van je gaan veranderen en eens wat uitgebreider gaan posten. Niet telkens een zinnetje van: Ik ben daar afgewezen.

Geeft iemand je een tip ga dan niet gelijk negatief zitten zeuren, maar doe er eens iets mee...

(sorry voor de rant)

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Maar je hebt wel gelijk _/-\o_

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Inderdaad!

De tijden zijn veranderd tov een aantal jaren geleden. In de laatste jaren van de vorige eeuw groeiden de bomen de hemel in en de salarissen ook. Nu is men wat terughoudender. De detacheringstarieven zijn ook naar beneden bijgesteld. Momenteel begint het allemaal wel weer terug te komen, maar je moet niet te hoge eisen stellen.

Na wat hobbels in mijn carrière (eigen bedrijf gehad wat gestopt is) ben ik nu ook weer een beetje op het goede spoor qua €'s, maar werk is belangrijker dan salaris. Langere tijd in de ICT zonder werk is funest, want niemand wil je meer hebben. En MS certificaten zijn niet echt gruwelijk veel waard want er zijn bosjes lui die dat ook hebben (volgens mij dan).

Mijn strategie: gewoon aan het werk gaan maar wél proberen wat afspraken te maken. Niet meteen zeggen dat je over 6 maanden opslag wil, maar een opleidings/carrièreplan maken. Met duidelijke meetpunten en inzet van beide kanten. Als jij laat zien dat je je in wilt zetten voor a)het bedrijf en b)je eigen carrière moet dat uiteindelijk beloond worden. Zie je na een paar maanden nog steeds geen beweging wat dat betreft is het misschien tijd voor een babbeltje. In de tussentijd heb je ook wel van collega's gehoord hoe het er gaat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Zitten hier toevallig ook KPN'ers (de IT-tak dan ;))? Ik heb volgende week (via Brunel, maar da's verder niet belangrijk) een gesprek bij KPN in Heerlen. Ik doe nu Wintel, maar ze willen me daar omscholen naar netwerkbeheer (Cisco e.d.). Sta ik wel voor open, maar ik kan niet zo veel vinden over KPN als werkgever op dat gebied.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
racoon schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:45:
[...]

En waarom betwijfel je dat? Ik bedoel..ehh..kom eens met 'bewijzen'...is het allemaal zo slecht dan? Je had toch ook gesolliciteerd bij Centric? Al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

racoon

mooowwww

TheVMaster schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:39:
[...]

En waarom betwijfel je dat? Ik bedoel..ehh..kom eens met 'bewijzen'...is het allemaal zo slecht dan? Je had toch ook gesolliciteerd bij Centric? Al iets gehoord?
Centric doen me dus dat aanbod van 1500 euro per maand, terwijl ik op het gesprek gezegd had nietvoor minder dan 1700-1800 te willen werken

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Weet niet of je in jouw situatie veel "te eisen hebt" je hebt kans dat je jezelf uit de markt prijst, ik denk dat centric goed zit met hun aanbieding en daarom ook niet ingaan op je eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nou het is heel simpel. Wil je werken voor €1500 dan neem je de baan. Wil je dat niet dan neem je de baan niet en verdien je niks. De keuze is aan jou.

Als jij zegt niet voor minder dan 1700 te willen werken en hun bieden 1500 dan vinden ze jou blijkbaar die 1700 niet waard. Dan kan je of iemand anders zoeken die jou dat wel waard vindt of toch voor minder gaan werken. De hele tijd blijven zeuren dat ze niet genoeg betalen veranderd daar natuurlijk niks aan.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 21:13

beekware

To Experience The Unexpected..

Iemand ervaring met het bedrijf 'Senet' uit Eindhoven?

Linkje: www.senet.nl

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:06:
Zitten hier toevallig ook KPN'ers (de IT-tak dan ;))? Ik heb volgende week (via Brunel, maar da's verder niet belangrijk) een gesprek bij KPN in Heerlen. Ik doe nu Wintel, maar ze willen me daar omscholen naar netwerkbeheer (Cisco e.d.). Sta ik wel voor open, maar ik kan niet zo veel vinden over KPN als werkgever op dat gebied.
TNT'er hier (lees TPG). Arbeidsvoorwaarden komen grotendeels overreen met die van TNT (mede door de afsplitsing van post en telefonie in het verleden). Die zijn meer dan goed weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dyna18 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:26:
[afbeelding]

Uit 'Onderzoek Vendor Performance 2005' van Morgan Chambers

Bovenstaande grafiekje geeft een beetje een beeld hoe de dienstverleners op dit moment presteren (gemeten op basis van klantwaardering).

Te zien is dat de meesten redelijk bij elkaar zitten (Ordina, Accenture, Getronics, PinkRoccade, Logica CMG). Alleen Atos Origin (negatief), Centric en Capgemini (postief) onderscheiden zich.
Wow, Inter Access staat niet bijster hoog op dat kaartje.

Ik ben zelf pro-Ordina.
Ik ben zelf ooit gestart bij Integer B.V., een dochterbedrijf van Ordina.
Ikzelf omschrijf dat bedrijf nog steeds als mijn favoriete werkgever.
Jammergenoeg dat het op basis was van opleiden en wegzetten bij een klant, zodoende kwam ik bij Inter Access terecht, waar ik tot 4 jaar geleden heb gewerkt.
Maargoed ik ben ook wel wat bevooroordeeld, ik heb al langere tijd een band met Integer, gezien ik daar als kind al over de vloer kwam.

Momenteel ben ik me weer aan het orienteren op de arbeidsmarkt, maar vraag me af of ik nog bij de ICT uitkom ondanks dat ik het programmeursvak op zich wel heel aantrekkelijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:45:
[...]

Traineeships zijn functies op een hoger nivo, en bereiden iemand voor om managementfuncties te vervullen. Heeft vrij weinig met ICT te maken. Projectleiders voor ICT projecten bijvoorbeeld. Die hoeven niet noodzakelijkerwijs meer te weten dan een spreadsheetje Excel enzo.
Ehm...

Ik ben zelf iemand die als Trainee begonnen is.
Ik heb opleidingen gevolgd met veel andere trainee's.

Dus Traineeships worden wel aangeboden binnen de ICT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

@Racoon: Het is een bod. Ze weten niet precies wat ze in de kuip halen, dus steken ze laag in. Als jij hen duidelijk kan maken dat je meer zou moeten verdienen, kan je wellicht een soort prestatie clausule opnemen in je contract. (na proeftijd -> 1700)

remember: onderhandelen mag altijd, zorg alleen dat je niet te bijdehand wordt, of jezelf wegprijst.

Bij voorbaat sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

zijn er hier mensen die ervaring (of wellicht contact) hebben bij de e-business tak van Centric? het lijkt mij een geweldige divisie om voor te werken nl.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Pretorian_ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:44:
zijn er hier mensen die ervaring (of wellicht contact) hebben bij de e-business tak van Centric? het lijkt mij een geweldige divisie om voor te werken nl.
De e-business tak? Hmm...onder welke divisie valt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik gok op het vroegere e-technology, Nieuwegein of Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
cowgirl schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:50:
Ik gok op het vroegere e-technology, Nieuwegein of Haarlem.
Daar ben ik helaas niet bekend mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

e-technology inderdaad. (op de site staat e-business) en dat zit inderdaad in ijsselstein.
anyway, is er iemand hier bekend mee? (of nog mooier: werkt er)

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik zit zelf bij Gouda, Business Solutions. Ik kom wel af en toe in IJsselstein voor de .NET kennisavonden en cursussen. Ik ken ze niet goed genoeg om een indruk te hebben van de sfeer onderling. Het soort werk wat ze daar hebben lijkt me wel heel interessant. Als ik nog eens intern overgeplaatst zou moeten worden, zou ik daarheen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 20:01

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Racoon, was doorgaan in je eigen topic te min? ;) Je kunt weigeren en nog langer ervaring opdoen in het vezels tellen op de bank, maar dat komt je CV niet echt ten goede, ik zou de baan dus aannemen. Daarnaast zou ik me even achter m'n oren krabben als ik jou was: Je hebt redelijk wat meer verdiend, maar er zit een negatieve trend in. In het andere topic kwam bij mij sterk het gevoel naar boven dat enige verbetering in je situatie voornamelijk vanuit een werkgever moet komen, en m.i. komt dat toch weer terug in het verhaal dat je hier schetst. Nou ja, in ieder geval succes met de keuze die je maakt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hillie schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:19:
Racoon, was doorgaan in je eigen topic te min? ;) Je kunt weigeren en nog langer ervaring opdoen in het vezels tellen op de bank, maar dat komt je CV niet echt ten goede, ik zou de baan dus aannemen. Daarnaast zou ik me even achter m'n oren krabben als ik jou was: Je hebt redelijk wat meer verdiend, maar er zit een negatieve trend in. In het andere topic kwam bij mij sterk het gevoel naar boven dat enige verbetering in je situatie voornamelijk vanuit een werkgever moet komen, en m.i. komt dat toch weer terug in het verhaal dat je hier schetst. Nou ja, in ieder geval succes met de keuze die je maakt.
Daar zit natuurlijk wel wat in wat Hillie hier roept Racoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 18:53

admiral866

The King Personality Disorder

Kan iemand wat verschillen en voor en nadelen van de volgende bedrijven beschrijven? Sogeti, Info Support, Caesar. Ik heb wat gesprekken gehad met bovenstaande bedrijven. De een wil in het begin gelijk een 2 maanden durende opleiding doen, de ander schaalt me wat hoger in functie zeg maar, maar minder opleiding in het begin, en de laatste moet nog een 2e gesprek gepland worden.

Ik heb 15 maand ervaring als software developer voor een internet bedrijf.
Maar door de overstap (van mijn kant) van php naar 't microsoft platform is er wel sprake van missende ervaring en kennis op technisch gebied.

De verschillen die ik zo zelf vind is dat Info Support serieuzer overkomt en meer resources besteed aan de ontwikkeling va hun werknemers. En daar mijns inziens de beste middelen voor beschikbaar heeft. Caesar is een wat kleiner detacherings bedrijf (of iig in naamsbekendheid), maar ook zeer gedreven bezig. Het komt allemaal net wat minder formeel over dan Info Support. Sogeti vind ik dan voornamelijk meer een gemoedelijk bedrijf en komt meer over waar men hun best doet voor sogeti. Maar dat zou ook kunnen komen omdat ik daar een gesprek met een vrouw had ipv een man. Weetnie heeft toch een beetje effect denk ik, maar mss kiezen hun daar ook wel voor om die reden..

Daarnaast lijkt het me interessant om eerst nog als ontwikkelaar bezig te gaan, en na een bepaalde periode meer consultant te worden. Dus richting klanten zeg maar. Kan iemand hierover wat vertellen hoe realistisch dit is?

Verder vraag ik me nog af wat jullie leuk vinden lange of korte opdrachten? En waarom? En is het vaak goed mogelijk om een specifieke soort opdracht te krijgen?

- een aantal vragen zijn mss wat bedrijfs specifiek, en ja ik heb al veel aan de bedrijven gevraagd. Maar ben juist even benieuwd naar verschillende ervaringen hier.

En dan nog een ;) Ik kan ook bij een ander bedrijf gaan werken, daar ga ik dan hoofdzakelijk aan 1 product werken. En heeft ook gewoon een vaste standplaats. Het mooie hieraan is natuurlijk dat (vind ik dan) dat je steeds een beter product kan maken. En er zitten hier genoeg uitdagingen in voor de komende tijd om me geinteresseerd te houden.

Ik denk, misschien zitten hier ook mensen die getwijfeld hebben tussen detachering of een vast bedrijf. En kunnen mss nog wat punten opnoemen om voor 't een of ander te kiezen?

[ Voor 7% gewijzigd door admiral866 op 10-04-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 22:00

Standeman

Prutser 1e klasse

admiral schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:46:
Kan iemand wat verschillen en voor en nadelen van de volgende bedrijven beschrijven? Sogeti, Info Support, Caesar. Ik heb wat gesprekken gehad met bovenstaande bedrijven. De een wil in het begin gelijk een 2 maanden durende opleiding doen, de ander schaalt me wat hoger in functie zeg maar, maar minder opleiding in het begin, en de laatste moet nog een 2e gesprek gepland worden.

Ik heb 15 maand ervaring als software developer voor een internet bedrijf.
Maar door de overstap (van mijn kant) van php naar 't microsoft platform is er wel sprake van missende ervaring en kennis op technisch gebied.

De verschillen die ik zo zelf vind is dat Info Support serieuzer overkomt en meer resources besteed aan de ontwikkeling va hun werknemers. En daar mijns inziens de beste middelen voor beschikbaar heeft. Caesar is een wat kleiner detacherings bedrijf (of iig in naamsbekendheid), maar ook zeer gedreven bezig. Het komt allemaal net wat minder formeel over dan Info Support. Sogeti vind ik dan voornamelijk meer een gemoedelijk bedrijf en komt meer over waar men hun best doet voor sogeti. Maar dat zou ook kunnen komen omdat ik daar een gesprek met een vrouw had ipv een man. Weetnie heeft toch een beetje effect denk ik, maar mss kiezen hun daar ook wel voor om die reden..

Daarnaast lijkt het me interessant om eerst nog als ontwikkelaar bezig te gaan, en na een bepaalde periode meer consultant te worden. Dus richting klanten zeg maar. Kan iemand hierover wat vertellen hoe realistisch dit is?

Verder vraag ik me nog af wat jullie leuk vinden lange of korte opdrachten? En waarom? En is het vaak goed mogelijk om een specifieke soort opdracht te krijgen?

- een aantal vragen zijn mss wat bedrijfs specifiek, en ja ik heb al veel aan de bedrijven gevraagd. Maar ben juist even benieuwd naar verschillende ervaringen hier.

En dan nog een ;) Ik kan ook bij een ander bedrijf gaan werken, daar ga ik dan hoofdzakelijk aan 1 product werken. En heeft ook gewoon een vaste standplaats. Het mooie hieraan is natuurlijk dat (vind ik dan) dat je steeds een beter product kan maken. En er zitten hier genoeg uitdagingen in voor de komende tijd om me geinteresseerd te houden.

Ik denk, misschien zitten hier ook mensen die getwijfeld hebben tussen detachering of een vast bedrijf. En kunnen mss nog wat punten opnoemen om voor 't een of ander te kiezen?
Confusion in "Ervaringen bij ICT dienstverleners"

Voor mijn ervaring bij Ceasar moet je even in het begin van dit topic kijken :)

Lange of korte opdrachten
Lange opdrachten zijn bij detachering niet erg handig. Zo heb ik 2 jaar bij Getronics gezeten (via Caesar) en op een gegeven moment had ik veel meer het gevoel dat ik bij Getronics hoorde dan bij Caesar. Ik kwam er nog nauwelijks en de bijeenkomsten liet ik ook vaak zitten. Natuurlijk lag het ook wel aan mij , maar die bijeenkomsten in Amersfoort ofzo van 19:00 - 23:00 wordt je ook wel eens zat, zeker als je dan ook nog 70Km naar huis toe moet.
De plus van lange opdrachten is dat je wat meer in de materie kan verdiepen en je wat beter de weg leert te vinden binnen de organisatie. Ook een wat minder oppervlakkige relatie met je collega's is wel fijn.

Wat korte opdrachten betreft de volgende nadelen
- Oppervlakkige relatie met je directe collega's
- Je bent "expendible", dus zo vervangen.
- Je hebt geen krediet opgebouwd (voor als je een foutje maakt).
- Geen verdieping in de materie

Voordelen:
- Afwisselend.

In het topic Werken bij bedrijven die geen ICT dienstverlener zijn staat ook nog wat info. (Echter niet zo heel veel reacties gehad).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

En wat zijn voorbeelden van opdrachten die men gedaan heeft als werknemer bij een ict-dienstverlener?
Zijn het vaak onderdelen van grotere applicaties (bijvoorbeeld gebruikers moeten hun woonplaats opgeven en daar moet op gezocht kunnen worden). Of vaak nieuwe applicaties ontwikkelen? Of is het vaak mogelijk om dat zelf wat te sturen of verschilt het gewoon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

admiral schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:25:

En wat zijn voorbeelden van opdrachten die men gedaan heeft als werknemer bij een ict-dienstverlener?
Zijn het vaak onderdelen van grotere applicaties (bijvoorbeeld gebruikers moeten hun woonplaats opgeven en daar moet op gezocht kunnen worden). Of vaak nieuwe applicaties ontwikkelen? Of is het vaak mogelijk om dat zelf wat te sturen of verschilt het gewoon? :P
Heel verschillend

mijn opdrachten op een rijtje:
1) 10 maanden bij een webontwikkelaar aan een intranet site gewerkt (nieuwbouw)
2) 3 maanden aan een website gewerkt (nieuwbouw)
3) 3 weken aan een klein tooltje gewerkt (nieuwbouw)
4) 20 maanden aan meerdere websites gewerkt (onderhoud, beheer, functionele wijzigingen)
5) 3 maanden een ordersysteem gebouwd (nieuwbouw)

Vooral de materie en de omgeving was vrij divers. Werkwijze en benodigde kennis scheelde niet zo veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

en waar is dat dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

(10 + 3 + 20 + 3 + 0.75) / 12 = 3,0625 jaar. Dus denk caesar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

admiral schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:08:
(10 + 3 + 20 + 3 + 0.75) / 12 = 3,0625 jaar. Dus denk caesar :)
*dingdingding* U gaat door voor de magnetron..

Owja.. ben drie weken bankzitten vergeten te melden. 3 dagen in de week can 11 tot 14 uur op de zaak zijn en de rest thuis een beetje rommelen onder het motto van "thuiswerken" (anders moet je op een gegeven moment enveloppen gaan likken en meer van dat soort *piep* klusjes) :)

Ow.. en korte opdrachten noem ik opdrachten tussen van maximaal 3 a 6 maanden..

[ Voor 11% gewijzigd door Standeman op 11-04-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

nou, vandaag bij CG geweest, !@%&!, 2 percentile tekort voor de test op 1 onderdeel. de rest 66 percentile of hoger. Das wel erg zuur....vooral omdat er 2 mensen doorgingen zonder enige relevant ICT opleiding (fashion management en HBO natuurkunde....) Maar ja, weer van geleerd. we gaan stug door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26
Pretorian_ schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:34:
nou, vandaag bij CG geweest, !@%&!, 2 percentile tekort voor de test op 1 onderdeel. de rest 66 percentile of hoger. Das wel erg zuur....vooral omdat er 2 mensen doorgingen zonder enige relevant ICT opleiding (fashion management en HBO natuurkunde....) Maar ja, weer van geleerd. we gaan stug door.
De CG test test gewoon of je bepaald inzicht/analytische skills hebt.... volgens de statistieken haalt 15 tot 20% van de mensen die uitgenodigd worden deze test.... Het is geen makkelijke test, al vond ik die van accenture persoonlijk lastiger...

De test bij Sogeti is dezelfde als die van cap..... misschien kun je het daar nogmaals proberen?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

tja wie weet. Vond het zo jammer alleen dat ik op 3 onderdelen verrekte goed (niet mijn woorden) scoor (en die ene een beetje laat liggen) en de juiste papieren verder heb. Was ineens alle concentratie even kwijt.... Helaas, niets meer aan te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pretorian_ op 11-04-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Pretorian_ schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:37:
tja wie weet. Vond het zo jammer alleen dat ik op 3 onderdelen verrekte goed (niet mijn woorden) scoor (en die ene een beetje laat liggen) en de juiste papieren verder heb. Was ineens alle concentratie even kwijt.... Helaas, niets meer aan te doen.
vriendin van me had ook 1 vraag teveel fout.... het is nu eenmaal zo...

ikzelf zat rond de 90% bij alle onderdelen... maar had toen ook al een aanbieding van cap zelf binnen dus zat iets rustiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

dat doe je netjes dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
ja en werk er nu al 16 maanden naar volle tevredenheid... maar goed, back ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

JaQ

Standeman schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:02:
[...]
*dingdingding* U gaat door voor de magnetron..

Owja.. ben drie weken bankzitten vergeten te melden. 3 dagen in de week can 11 tot 14 uur op de zaak zijn en de rest thuis een beetje rommelen onder het motto van "thuiswerken" (anders moet je op een gegeven moment enveloppen gaan likken en meer van dat soort *piep* klusjes) :)

Ow.. en korte opdrachten noem ik opdrachten tussen van maximaal 3 a 6 maanden..
Hey, oud collega... Zelfs tegelijkertijd begonnen, echter ik ben nog iets eerder vertrokken (mei 2003) met min of meer dezelfde reden. Ik weet echter dat op dit moment het daar anders werkt, de ontslag-ronde die toen aan de gang was is voorbij.

Ik heb in mijn tijd bij caesar minder langdurige opdrachten gedaan (langste was een maand of 8) en ik moet zeggen dat ik me kan aansluiten bij het verhaal van Standeman, alhoewel ik daar bizar snel ben gestegen (en niet door te ouwehoeren ;)).

Mij zal je in ieder geval niet gauw slechte verhalen over caesar horen verkondigen, het was het echter niet voor mij; ik functioneer beter in een kleinere organisatie.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Jeuj! ik heb woensdag mijn contract getekend bij TTP. En 1 mei mag ik beginnen bij Ernst & Young op de Service Desk. Heb er echt zin in!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Getronics PinkRoccade-mensen die me wat kunnen vertellen over de assessment voor Young Professionals? (PAPI-I Problem Solving C) Is deze moeilijk en kun je je erop voorbereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:04:
[...]

Dat was ook het einde van het gesprek en de relatie met Sogeti. Kosten van het project: ca. 1 miljoen. Baten: niets, alles is opnieuw ontwikkeld. Dat is Sogeti voor je. Let wel; dit was een app die na anderhalve dag vastliep toen hij halverwege een set records was. Dezelfde applicatie die ik zelf herschreven heb en die het toen in ~2 minuten deed, zonder fouten en zonder vast te lopen. En dat komt echt niet omdat ik zo goed ben ofzo, maar zuiver omdat de mensen van Sogeti het verprutst hadden.
[...]
Sorry dat ik een beetje sceptisch ben maar jullie spenderen dus € 1.000.000,- aan een applicatie die je daarna zelf blijkbaar zonder al teveel moeite zelf hebt ontwikkeld. Klinkt niet echt als een logisch verhaal... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Vertel of mail (zie profiel) wat meer over Atos Origin. Ik ben van plan er as week op gesprek te gaan namelijk...(afdeling MO)
mphilipp schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:02:
[...]

Niet helemaal mee eens (of helemaal niet, wat je wilt).
Ik moet je gelijk geven in het tweede stuk. Vrijwel elk bedrijf/salesfloeperd probeert iemand voor van alles en nog wat te verkopen. Het is echter de taak van de consultant om de sales te waarschuwen voor wat ie op het punt staat te doen. Inmiddels werk ik al 20 jaar in de detachering, afgewisseld met interne projecten of andere taken), dus ik heb enige ervaring. Als er een aanvraag komt met een klus waar ze mij voor proberen te paaien en ik kan bepaalde dingend ie gevraagd worden niet, zeg ik dat. Uiteraard weet ook ik dat klanten vaak overvragen dus die nuance maak ik zelf al. Echter, als de taakomschrijving mij al doet vermoeden dat ik dat niet kan zeg ik dat gewoon. Ik zeg er ook bij dat ik niet ga zitten liegen op intake, en dat klanten ook niet (altijd) achterlijk zijn. Ze kunnen mijn CV ook lezen. Als een klant op intake recht op de man af iets vraagt geef ik daar eerlijk antwoord op. Dus je hoeft je niet voor expert op gebied x te laten verkopen als je dat niet bent. En sommige salesmensen/managers zijn gevoelig voor wat jij wilt. Alleen moet je die niet bij die grote jongens zoeken.

Ik zit op 2 jaar na mijn hele carrière in het Oracle wereldje en heb het inmiddels wel gezien met die grote tenten. De laatste die ik heb gehad was Atos Origin en dat is (sorry als er AO medewerkers meelezen) een onprofessionele ballentent. Kan er niets anders van maken. De blunder die ik heb zien begaan, zowel op vakgebiek als op administratief gebied zijn ongehoord. Vooral voor een bedrijf dat een van de grootste IT'ers ter wereld is. Dan was mijn indruk van Oracle Nederland waar ik ook voor gewerkt heb, veel beter. Zowel management als personeel is van een veel hoger nivo. Bij Oracle worden middelmatige mensen ook eruit gewerkt. Bij Atos mogen ze blijven... Het beleid bij Oracle is de laatste jaren echter wel een beetje aangescherpt en er wordt meer vanuit de States geregeerd. En dat is jammer en gaat ten kost van de sfeer.

Voor starters is een groot bedrijf wel handy: je kunt er lekker cursussen doen en doorgaans krijgen zij de grotere/uitdagender projecten. Tuurlijk zijn er zat mensen die het er jarenlang goed naar hun zin hebben. Hangt er van af hoe lang je adem is. Ik zat bij AO best in een positie waarin ik invloed kon uitoefenen op mijn opdrachten en ook meepraatte op landelijk nivo over het (Oracle) beleid. Ik heb echter veel te weinig geduld voor die trage besluitvorming en het stuiverzoeken van het management. Misschien dat iemand die net begint het geduld en de energie kan opbrengen om zich daar doorheen te vechten en een mooie posititie kan veroveren.

Nu zit ik bij een nieuw, klein bedrijf dat gespecialiseerd is in een bepaald stuk dienstverlening op Oracle gebied. Door dat specialisme (we nemen alleen zeer ervaren mensen aan) hebben we ook leuke klanten en projecten. Daar ben ik veel meer op mijn plek. Geen politiek gekonkel enzo. Bij een groot bedrijf zien ze mij echt nooit meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:46
wvkreg schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:31:
Vertel of mail (zie profiel) wat meer over Atos Origin. Ik ben van plan er as week op gesprek te gaan namelijk...(afdeling MO)
[...]
Waarom in dit topic? Atos heeft een eigen topic, zie ook Ervaring werken bij Atos Origin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:49
fraQ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:09:
Getronics PinkRoccade-mensen die me wat kunnen vertellen over de assessment voor Young Professionals? (PAPI-I Problem Solving C) Is deze moeilijk en kun je je erop voorbereiden?
Ik heb de test gedaan. Vond hem erg makkelijk moet ik zeggen heb er totaal geen problemen mee gehad en heb hem dus ook gehaald.

Gaat om wat inzichtvragen met betrekking tot taal, paar rekensommem en vergelijkingen. 2 beweringen en dan moet je zeggen of de laatste bewering correct is. Allemaal goed te doen naar mijn mening.

O jah het zijn max. 50 vragen 12 minuten heb er 48 gemaakt geloof ik en 2 of 3 fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wvkreg schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:31:
Vertel of mail (zie profiel) wat meer over Atos Origin. Ik ben van plan er as week op gesprek te gaan namelijk...(afdeling MO)[...]
MO is helemaal tricky...zijn onlangs nog een aantal ontslagen gevallen. MO is overigens ook werk dat nogal makkelijk uitbesteed kan/gaat worden naar LaLoLa's.

Ik vind de bedrijfscultuur (of het gebrek daaraan) het naarste van AO. De geest van BSO en Eckart is definitief weg en 'The Holy Beurskoers' bepaalt de waan van de dag en dus ook hoeveel ze in jou willen investeren.

Ik weet niet hoe oud je bent en hoever je in je 'carrière' zit, maar ik zou een klein, gespecialiseerd bedrijf opzoeken. Specialisatie is de sleutel om niet weggesaneerd te worden voor een Pakistaan die al die beheertruukjes ook makkelijk kan leren. Bij kleinere bedrijven heb je ook (vaak) beter contact met de leiding en heb je meer zicht op de koers. Het is natuurlijk niet overal feest en bepaalde grote bedrijven maken er wel wat van. In mijn ogen is OA daar niet een van. Ik heb betere ervaringen bij kleinere bedrijven. Kan ook aan mij liggen natuurlijk, niet iedereen is hetzelfde. Ik zit al 20 jaar in de detachering en vind het heerlijk om een huurling te zijn. En bij mijn huidige werkgever heb ik het prima naar mijn zin.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
jbcyber schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:45:
[...]

Ik heb de test gedaan. Vond hem erg makkelijk moet ik zeggen heb er totaal geen problemen mee gehad en heb hem dus ook gehaald.

Gaat om wat inzichtvragen met betrekking tot taal, paar rekensommem en vergelijkingen. 2 beweringen en dan moet je zeggen of de laatste bewering correct is. Allemaal goed te doen naar mijn mening.

O jah het zijn max. 50 vragen 12 minuten heb er 48 gemaakt geloof ik en 2 of 3 fout.
Je had gelijk :)
Score: 47/50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

JaQ

mphilipp schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:35:
[...]
.Ik weet niet hoe oud je bent en hoever je in je 'carrière' zit, maar ik zou een klein, gespecialiseerd bedrijf opzoeken. Specialisatie is de sleutel om niet weggesaneerd te worden voor een Pakistaan die al die beheertruukjes ook makkelijk kan leren. Bij kleinere bedrijven heb je ook (vaak) beter contact met de leiding en heb je meer zicht op de koers. Het is natuurlijk niet overal feest en bepaalde grote bedrijven maken er wel wat van. In mijn ogen is OA daar niet een van. Ik heb betere ervaringen bij kleinere bedrijven. Kan ook aan mij liggen natuurlijk, niet iedereen is hetzelfde. Ik zit al 20 jaar in de detachering en vind het heerlijk om een huurling te zijn. En bij mijn huidige werkgever heb ik het prima naar mijn zin.
Ik zit zelf ook bij een kleine oracle partner (35 man) en ik deel de mening van mphilipp dat je dichter bij de leiding zit, maar (en dit is voor mij een hele grote maar) mijn ervaring is wel dat er binnen kleine specialistische bedrijven minder ruimte is voor junioren en opleiden van junioren. Binnen kleine bedrijven komt het ook vaker voor dat je een minder prettige klus moet doen, omdat de omzet gewoon nodig is. Zeker op het moment dat het minder gaat in de markt (nu dus ff niet ;) )

Ondertussen heb ik een jaartje of 6 ervaring, bij mijn huidige werkgever ben ik een van de jongste mensen (de helft heeft 10 jaar of meer ervaring). Ik leer hier nog steeds van veel collega's, ondanks dat ik momenteel ook als (web)dba-hoer verkocht ben aan een klant. Voor mij ook geen grote bedrijven meer....

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JaQ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 23:07:
Ik zit zelf ook bij een kleine oracle partner (35 man) en ik deel de mening van mphilipp dat je dichter bij de leiding zit, maar (en dit is voor mij een hele grote maar) mijn ervaring is wel dat er binnen kleine specialistische bedrijven minder ruimte is voor junioren en opleiden van junioren.
Klopt. Tent waar ik nu werk nemen we alleen maar Oracle DBA's aan met 10+ jaar ervaring. En ook infrastructuurspecialisten met veel ervaring, certificaten enzo... Maar we zijn ook nog jong, dus misschien als we over een jaar of wat verder gegroeid zijn en onze draai gevonden hebben dat er plaats is voor jong en veelbelovend talent. Maar ook daar gaan we hoge eisen aan stellen. Geen tele-tubbies met een trukenboek zoals je nu veel te veel ziet rondlopen in de IT.
Binnen kleine bedrijven komt het ook vaker voor dat je een minder prettige klus moet doen, omdat de omzet gewoon nodig is. Zeker op het moment dat het minder gaat in de markt (nu dus ff niet ;) )
Vergis je niet in de commerzo's van grote bedrijven. AO houd ook statistiekjes bij mbt de leegloop en als ze je even ergens kunnen parkeren, doen ze het. Ook zo'n tegenvaller overigens: zit ik voor het eerst in 20 jaar een keer een weekje in de leegloop, wat denk je dat je dan bij AO moet doen? Elke week naar een VIP (Vrij Inzetbaar Persoon) meeting voor een lulpraatje. Buiten dat krijg je allerlei kutklusjes op je dak geschoven. Je gelooft het niet, maar ze wilden dat ik met een collega gebruikersovereenkomsten (papier, jawel!) over ging brengen naar een Excel sheet. Dat zijn dus de contractjes die je tekent als je je laptop of telefoon krijgt. Ik was verbijsterd dat één van de grootste IT'ers ter wereld zoiets durft te vragen aan haar medewerkers. Als ze me nou verplichten om vakliteratuur te lezen, cursussen doen of iets dat met je vak te maken heeft te gaan doen, maar nee...ze zijn bang dat je op een terasje gaat zitten zeker...Echt te zielig voor woorden. Bij Oracle Nederland waar ik werkte had alles (zelfs de deur) een streepjescode en stond alles netjes in de computer. Maar ja, dat is ook een echt bedrijf.
Ondertussen heb ik een jaartje of 6 ervaring, bij mijn huidige werkgever ben ik een van de jongste mensen (de helft heeft 10 jaar of meer ervaring). Ik leer hier nog steeds van veel collega's, ondanks dat ik momenteel ook als (web)dba-hoer verkocht ben aan een klant. Voor mij ook geen grote bedrijven meer....
Good for you! Ach...over een paar jaar is mijn Pimp ook een grote speler en mag ik ook als Huggy-Bear naar de klanten toe in een grote Camaro met pluche bekleding... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraQ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:12:
[...]

Je had gelijk :)
Score: 47/50
Kun je aangeven wat voor soort vragen je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:24:
[...]

Kun je aangeven wat voor soort vragen je krijgt?
Getallenreeksen aanvullen, 'welke van de onderstaande woorden hoort er (niet) bij' en vragen waarbij je 3 stellingen gegeven krijgt en moet aangeven of stelling 3 klopt als je stelling 1 en 2 in gedachten houdt. Numeriek, verbaal en logisch inzicht dus. Ik was nooit een ster in dit soort vragen, maar deze assessment viel me alleszins mee.

De persoonlijke vragenlijst met 90 vragen daar valt niet veel aan fout te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

een en ander doornemen op www.123test.nl kan helpen om voor de verschillende tests wat voor te bereiden. De voorbereiding is vooral handig om voor de verschillende test wat standaard ezelsbruggetjes voorbereid te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraQ schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:58:
[...]

Getallenreeksen aanvullen, 'welke van de onderstaande woorden hoort er (niet) bij' en vragen waarbij je 3 stellingen gegeven krijgt en moet aangeven of stelling 3 klopt als je stelling 1 en 2 in gedachten houdt. Numeriek, verbaal en logisch inzicht dus. Ik was nooit een ster in dit soort vragen, maar deze assessment viel me alleszins mee.

De persoonlijke vragenlijst met 90 vragen daar valt niet veel aan fout te maken. :P
Hoeveel krijg je van elk? Je moet 50 vragen maken en je moet er minimaal 36 goed hebben.

In die 3stellingen ben ik dus niet zo goed.
123test,daarvan zijn de tests wel erg kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Vorige week heb ik na een afstudeerperiode van een half jaar een vast contract ondertekent bij ICT Embedded

Na mijn half jaar afstuderen is mijn indruk van het bedrijf zeer goed te noemen. Goede werksfeer, waardering voor gedane werkzaamheden, enz.

Iemand meer ervaring over het werken bij ICT Automastisering?

[ Voor 10% gewijzigd door Piels op 12-06-2006 15:03 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Adiaaantjuhhh... Teringlijerrrr!

En, Adje, wat ga je daar verdienen? Ben benieuwd wat ze te bieden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Hey Jochem :)

Intresse in een baan?
Mail me even.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbcyber schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:45:
[...]

Ik heb hem ook gehaald 5 foutjes (PAPI) geloof ik. Maar nu krijg ik nog een orientatiegesprek met assessment.

Iemand enig idee wat dat dan precies inhoudt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He iedereen!
Leuke en vooral leerzame topic, geeft je echt een beter beeld over ICT in NL.

Ik ben ook aan het solliciteren op dit moment, en heb een paar vraagjes.

1.
Wat verdere scholing/opleidingen betreft is het vrij duidelijk gemaakt dat die mogelijkheden afhankelijk zijn van de beurs (Zoals bijAtos). Dit vindt ik dus echt minder. Ik weet dat bij Sogeti het ander an toe gaat. Daar kan je gewoon doen wa je wilt, als je de 2000 euro aan opleidings kosten per jaar maar niet overschreidt, en je unitmanager moet het goedkeuren (het moet met je werk te maken hebben). Hoe zit het met andere bedrijfen zoals logicaCMG en Capgemini ect?

Verder zijn Sogeti en Cap zusterbedrijfen. Cap is meer Bussiness met ICT gericht, terwijl Sogeti puur ICT ingaat (en bijna alleen detachering). Cap heeft ook inhouse.

2.
Hoe zit eht verder met de kwaliteit en met de opdrachten bij deze bedrijfen? Met name Sogeti , Cap en logicaCMG?

3.
Is het gebruikelijk dat je als detacheerder een laptop krijgt? En wat zijn de specs zoals? Is het mogelijk om via een eigenbijdrage iets beters te krijgen? Zijn er mensen van Sogeti die dit effe duidelijk kunnen maken?

Bij Sogeti maakt het niet uit wat je ahtergrond (CV) is. Je krijgt dezelfde basis loon van 1800 als starter. Daarop komen nog wat zaken bij zoas 600 voor mobiliteits vergoeding. Deze moet je dus gebruiken om te leasen of kosten vor je eigen auto of OV. Wat overblijft gaat in je zak. Je krijgt ook een card om op hun kosten te tanken, al is het prive gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:04:
Daar kan je gewoon doen wa je wilt, als je de 2000 euro aan opleidings kosten per jaar maar niet overschreidt, en je unitmanager moet het goedkeuren (het moet met je werk te maken hebben).
Best vreemd eigenlijk, want een beetje een cursusje kost al gauw 2000 ballen, en dan heb je 1 weekje cursus gevolgd.
Is het gebruikelijk dat je als detacheerder een laptop krijgt? En wat zijn de specs zoals? Is het mogelijk om via een eigenbijdrage iets beters te krijgen? Zijn er mensen van Sogeti die dit effe duidelijk kunnen maken?
Verkijk je niet op een laptop, het is namelijk niet jouw laptop, maar gewoon je werkplek die je van het bedrijf in de vorm van een laptop meekrijgt. Ik snap nog altijd niet waarom iedereen dat als een soort salaris ziet. Ik heb m'n desktop op een gegeven moment omgeruild voor een laptop (tot 's avonds laat blijven hangen om dan iedere 15 minuten iets aan te passen en je hele scriptingsantekraam er nog eens tegenaan te laten leunen kan ik ook thuis doen), maar ik laat hem nu meestal gewoon op m'n werk liggen doordeweeks. Je gaat er namelijk ook thuis veel uren door maken. Lijkt leuk, zo'n ding, maar je levert gewoon meer tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 04:46
He iedereen!
Leuke en vooral leerzame topic, geeft je echt een beter beeld over ICT in NL.

Ik ben ook aan het solliciteren op dit moment, en heb een paar vraagjes.

1.
Wat verdere scholing/opleidingen betreft is het vrij duidelijk gemaakt dat die mogelijkheden afhankelijk zijn van de beurs (Zoals bijAtos). Dit vindt ik dus echt minder. Ik weet dat bij Sogeti het ander an toe gaat. Daar kan je gewoon doen wa je wilt, als je de 2000 euro aan opleidings kosten per jaar maar niet overschreidt, en je unitmanager moet het goedkeuren (het moet met je werk te maken hebben). Hoe zit het met andere bedrijfen zoals logicaCMG en Capgemini ect?

3.
Bij Cap krijg je veel vrijheid met het volgen van cursussen, elke relevante cursus die je wilt gaan volgen, krijg je de gelegenheid voor.
en je krijgt ook een laptop als werkplek ja, weet de spect niet, krijg hem maandag op mijn eerste werkdag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:41:
[...]

Best vreemd eigenlijk, want een beetje een cursusje kost al gauw 2000 ballen, en dan heb je 1 weekje cursus gevolgd.

[...]
De begin opleidingen ( eerste 3 maanden of zo) liggen daarbuiten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:41:

Verkijk je niet op een laptop, het is namelijk niet jouw laptop, maar gewoon je werkplek die je van het bedrijf in de vorm van een laptop meekrijgt. Ik snap nog altijd niet waarom iedereen dat als een soort salaris ziet. Ik heb m'n desktop op een gegeven moment omgeruild voor een laptop (tot 's avonds laat blijven hangen om dan iedere 15 minuten iets aan te passen en je hele scriptingsantekraam er nog eens tegenaan te laten leunen kan ik ook thuis doen), maar ik laat hem nu meestal gewoon op m'n werk liggen doordeweeks. Je gaat er namelijk ook thuis veel uren door maken. Lijkt leuk, zo'n ding, maar je levert gewoon meer tijd in.
Tja, is best wel een pluspuntje zo een laptop. Je kan je eigen pc verkopen. Als de laptop service nodig heeft doet het bedrijf het ect. Alleen vindt ik het leuk zo nu en dan een game te spelen en hou ik van snelle pc's. Dus als ze een crap laptop geven heb k er ook weinig aan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is het gebruikelijk dat je als detacheerder een laptop krijgt? En wat zijn de specs zoals? Is het mogelijk om via een eigenbijdrage iets beters te krijgen?
Volgens mij wel. Er zijn een aantal waar het niet zo automatisch gaat. In ieder geval: zie het als een bedrijfsmiddel. Ik weet dat velen het ook als een privé ding zien, en beperkt privé gebruik is op zich geen ramp. Realiseer je echter dat als je 'm echt voor de dagelijkse werk nodig hebt, het niet verstandig is om zelf op te gaan zitten klooien. Ook al denk je te weten wat je doet. Bij Oracle bijvoorbeeld kiepten ze er gewoon een nieuwe image op als je met problemen kwam. Geen tijd/zin om lang naar een oorzaak te zoeken. Ondertussen moet je dus wél naar het hoofdkantoor rijden en ben je het ding een dag kwijt (of langer). Als je dan op je werk dingen moet doen, gaat dat niet. Kost je een hoop geouwehoer.
Laptops worden vaak voor 2 of 3 jaar geleased en bij Atos kreeg ik in eerste instantie een ouwe frikadel met een klein beetje geheugen en trage cpu. Ik moest daar Oracle op kwijt en dat ging niet. Gelukkig toen een nieuwe HP gekregen met 512Mb. Als je het echt nodig hebt voor je werk en dat hard kunt maken, zal men denk ik wel geneigd zijn om een ruimere ter beschikking te stellen. Het kost nl wél geld en ze doen het niet als ze denken dat je alleen maar lekker wilt kunnen Quaken natuurlijk.
Daarop komen nog wat zaken bij zoas 600 voor mobiliteits vergoeding. Deze moet je dus gebruiken om te leasen of kosten vor je eigen auto of OV. Wat overblijft gaat in je zak.
Weet je zeker dat je de rest mag houden? Ik heb dat nog nooit gehoord. Dan wordt het echt een verkapt salaris. Leuk als je 5 minuten van je werk woont. Bij Atos hadden ze ook een dergelijke regel, alleen is het gewoon een budget en wat er overblijft krijg je niet in je hand. Zou overigens oneerlijk zijn voor mensen die dan lekker dicht bij de klant werken. Als je least is €600, incl.brandstof normaal. Je bent het al snel kwijt. Pak maar een standaard Golfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:25:

Weet je zeker dat je de rest mag houden? Ik heb dat nog nooit gehoord. Dan wordt het echt een verkapt salaris. Leuk als je 5 minuten van je werk woont. Bij Atos hadden ze ook een dergelijke regel, alleen is het gewoon een budget en wat er overblijft krijg je niet in je hand. Zou overigens oneerlijk zijn voor mensen die dan lekker dicht bij de klant werken. Als je least is €600, incl.brandstof normaal. Je bent het al snel kwijt. Pak maar een standaard Golfje.
Het is dus 600 ex brandstof bij Sogeti, en bij de intro presentatie was het duidelijk kenbaar gemaakt dat wat je overhoudt, voor jouw is. Wat brandstof betreft, krijg je een pas/card waarmee je betalingen kunt doen betreffende brandstof (dus op costen van het bedrijf). Bij de intro werdt zelfs verteld dat je prive zoveel kunt reiden als je wilt. Zij zelf was net uit Duitseland met vak, gerenden op kosten van het bedrijf.

Bij Atos krijg je het resterend bedrag niet. Dat heb ik ook eerder gehoord elders. Maar waarschijnlijk zit de basis loon daar net iets hoger.

Is idd oneerlijk als je dichtbij/ver woont. Maar daarnaast, al woon je ver, kan je veel reizen in week-end/vakantie, om toch wat uit te halen. Niet dat ik zelf zoveel behoeft aan heb, maar dat zijn de regels daar.

Enigste wat ik minder vindt, is dat je bij de meeste bedrijven relatief weinig verdien ivm andere markten(financiele). Een start salasis van rond de 2000 bruto, waarvan 42% nar belasting gaat en je nog belasting per jaar voor je lease moet betalen -> weinig overhouden. En met een boel certificaten kom je niet al te veel verder.

Zijn er mensen met ervaringen bij logicaCMG?
salaris/scholing/certificering/mogelijkheden/laptop ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

wat is normaal om te verdienen als starter in een financiele markt? En wat is een voorbeeld van een functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:21:

Tja, is best wel een pluspuntje zo een laptop. Je kan je eigen pc verkopen. Als de laptop service nodig heeft doet het bedrijf het ect. Alleen vindt ik het leuk zo nu en dan een game te spelen en hou ik van snelle pc's. Dus als ze een crap laptop geven heb k er ook weinig aan :|
Vraag eens hoe ze het vinden als jij dat ding volzet met eigen software. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admiral schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:16:
wat is normaal om te verdienen als starter in een financiele markt? En wat is een voorbeeld van een functie?
Wel, normaliter krijgt en beginnende ICT'er rond de 2000 bruto. Atos gaat mij waarschijnlijk rond de 2100 of zo aanbieden ex lease. Ik heb dan een Master in Computer Science van de TUDelft achter de rug. Mijn nicht heeft haar MBA gedaan en krijgt op jaar basis bruto 41000 als starter bij Cap. Das inclusief lease, maar zo een 3400 per maand ( incl alles). Zelfs als je 1000 weg haald voor lease en brandstof, zit ze op 2400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:33:
[...]

Wel, normaliter krijgt en beginnende ICT'er rond de 2000 bruto. Atos gaat mij waarschijnlijk rond de 2100 of zo aanbieden ex lease. Ik heb dan een Master in Computer Science van de TUDelft achter de rug. Mijn nicht heeft haar MBA gedaan en krijgt op jaar basis bruto 41000 als starter bij Cap. Das inclusief lease, maar zo een 3400 per maand ( incl alles). Zelfs als je 1000 weg haald voor lease en brandstof, zit ze op 2400.
als Young Professional??? Ik ben namelijk ook YP en verdien toch echt niet zoveel hoor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 1800 verdien, gaat 42% naar belasting. Ik hou dus 1044 over. Minus 400 huur = 644. Minus andere kosten hou ik bijna geen bal over per maand om te sparen. OK, ik geef toe dat ik een starter ben, hoeveel zou ik dan verdienen over 5 jaar en 10 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haroldinho schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:35:
[...]

als Young Professional??? Ik ben namelijk ook YP en verdien toch echt niet zoveel hoor!!!
Nou, bij Sogeti krijg je 1800. Dat voorbeeld was voor Atos. maar hou rekening ermee dat je bij Sogeti meer andere voordelen hebt ( meer opleidingen, overige lease kosten in je zak, prive rijden op kosten bedrijf)

Ik denk dus toch te gaan voor Sogeti,ook als Young Professional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
haroldinho schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:35:
[...]

ik bedoelde je nicht....dat die ook YP was bij Cap, dat ben ik nl ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel verdien jij als ik vragen mag?
En wat ga je doen bij Cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:37:
Als ik 1800 verdien, gaat 42% naar belasting. Ik hou dus 1044 over. Minus 400 huur = 644. Minus andere kosten hou ik bijna geen bal over per maand om te sparen. OK, ik geef toe dat ik een starter ben, hoeveel zou ik dan verdienen over 5 jaar en 10 jaar?
Pak er eens een fatsoenlijke bruto/netto calculator bij, zijn online te vinden. Dan zul je zien dat het nogal meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:00:
hoeveel verdien jij als ik vragen mag?
En wat ga je doen bij Cap?
staat in het topic wat verdient een ICter gemiddeld (deel2) :9
ga bij Cap als YP werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:37:
Als ik 1800 verdien, gaat 42% naar belasting. Ik hou dus 1044 over.
Niet waar, je betaalt alleen die 42% over het gedeelte boven de 17.047 per jaar. Voor het gedeelte daaronder betaal je 34,15%. Bovendien heb je ook heffingskorting, waardoor je nog minder betaalt. En als je een eigen huis hebt, of andere aftrekposten, dan betaal je nog minder. Je berekening is dus veel te negatief.

Overigens zijn de arbeidsvoorwaarden bij Cap en bij Sogeti nagenoeg gelijk, als ik dat zo lees. Die mobiliteitsvergoeding kun je inderdaad besteden aan een leaseauto, of bruto laten uitbetalen. Wanneer je een auto rijdt die minder kost dan je vergoeding krijg je het verschil bij je bruto salaris opgeteld.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Modbreak:Dit topic gaat over ervaringen bij ICT dienstverleners. Lease auto's/vergoedingen zijn een onderdeel van de arbeidsvoorwaarden, maar discussies over welke auto je precies voor welk bedrag kunt leasen voegen niet bar veel toe aan de algemene discussie.

Discussies over leasing kunnen in Leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven gevoerd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Rukapul op 29-06-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:40:
[...]

Nou, bij Sogeti krijg je 1800. Dat voorbeeld was voor Atos. maar hou rekening ermee dat je bij Sogeti meer andere voordelen hebt ( meer opleidingen, overige lease kosten in je zak, prive rijden op kosten bedrijf)

Ik denk dus toch te gaan voor Sogeti,ook als Young Professional.
prive rijden op kosten bedrijf is alleen bij een lease auto het geval. Het is niet zo (zoals boven genoemd ergens) dat je altijd een tankpasje krijgt, das alleen bij lease, maar dat is normaal volgens mij.

mocht ik het fout hebben dan moet ik eens gaan vragen naar dat pasje :+

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Sogeti lijkt erg populair onder de werknemers.

Download PDF: Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Jan Laros schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:19:
Sogeti lijkt erg populair onder de werknemers.

Download PDF: Klik.
Volgens mij gging dat onderzoek vooral ook in op naamsbekendheid in de ICT sector en hoeveel mensen de wervingscampagne herinneren. Nu weet ik niet of het puur aan míjn surfgedrag ligt, maar er lijken avonden te zijn dat er geen pagina te vinden is zonder sogeti reclame ;)
Mijn werkgever (Deloitte Consultancy) komt in zo'n onderzoek nooit hoog omdat mensen het niet linken aan ICT maar aan b.v. accountancy, terwijl in andere tevredenheidsonderzoeken ze weer hoger scoren.

Over die laptop van de zaak trouwens; ik kwam laatst berichten tegen dat de belastingdienst steekproefsgewijs gaat kijken of de laptop voor prive doeleinden wordt gebruikt. Het zou dus zomaar kunnen dat er in de toekomst een eigen bijdrage voor gaat gelden net als bij de lease-auto. Zal zo'n vaart niet lopen, maar staar je niet blind op zo'n ding in je contract ;)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 17:08
Ik zit nu bij Sogeti en naar tevredenheid. Overigens is de 600 eu mobiliteitsvergoeding correct. Alleen is dit INCL brandstof. je kan er dus niets normaals voor leasen. Ik rij daarom in mn eigen auto en krijg dus 600 eu bruto bij mn salaris.

Het verhaal over de 2000 eu aan cursussen klopt ook niet. Aangezien de cursussen voor 95% intern worden gegeven zitten daar geen kosten aan. Je kan dus praktisch onbeperkt en gratis cursussen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
MartijnvdSluis schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:29:
Ik rij daarom in mn eigen auto en krijg dus 600 eu bruto bij mn salaris.
Je kan uit dat bedrag 19 ct per kilometer netto laten uitkeren. Ik neem aan dat ze daar wel aan mee willen werken?

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Confusion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:32:
[...]

Je kan uit dat bedrag 19 ct per kilometer netto laten uitkeren. Ik neem aan dat ze daar wel aan mee willen werken?
je kan idd 19ct per kilometer declareren maar je moet dus wel heel veel KMers maken om aan meer dan 600 eu te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
MartijnvdSluis schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:29:
Ik zit nu bij Sogeti en naar tevredenheid. Overigens is de 600 eu mobiliteitsvergoeding correct. Alleen is dit INCL brandstof. je kan er dus niets normaals voor leasen. Ik rij daarom in mn eigen auto en krijg dus 600 eu bruto bij mn salaris.

Het verhaal over de 2000 eu aan cursussen klopt ook niet. Aangezien de cursussen voor 95% intern worden gegeven zitten daar geen kosten aan. Je kan dus praktisch onbeperkt en gratis cursussen volgen.
Ik zit ook bij Sogeti, maar voor dat bedrag is echt wel wat leuks te leasen hoor. Ik betaal er dan nog 44 euro bij, maar heb dan wel een Grande Punto Sport O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
MartijnvdSluis schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:36:
je kan idd 19ct per kilometer declareren maar je moet dus wel heel veel KMers maken om aan meer dan 600 eu te komen.
Ik heb een leasevergoeding van 650 EUR per maand. Ik rij momenteel per maand ongeveer 3000 km en declareer dus 570 EUR netto. De overige 80 EUR krijg ik bruto uitgekeerd (of kan ik omzettend in vakantiedagen, etc.). Dat is dus 570+80*0.6 = 618 EUR. Jij houdt op de huidige manier maar 600*0.6 = 360 eur over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Confusion schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:12:
[...]

Ik heb een leasevergoeding van 650 EUR per maand. Ik rij momenteel per maand ongeveer 3000 km en declareer dus 570 EUR netto. De overige 80 EUR krijg ik bruto uitgekeerd (of kan ik omzettend in vakantiedagen, etc.). Dat is dus 570+80*0.6 = 618 EUR. Jij houdt op de huidige manier maar 600*0.6 = 360 eur over.
Klopt, maar ik zit momenteel dan ook op 5 minuten fietsen van mn huidig klus af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Is er iemand die ervaring heeft met de firma Perfect for People?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Jan Laros schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 14:54:
Is er iemand die ervaring heeft met de firma Perfect for People?
Oud klasgenoot van me zit er. Hij is er geloof ik best tevreden. Ze doen alleen in SAP voor zover ik begreep. Zelf weet ik er verder niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

MartijnvdSluis schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:39:
[...]

Oud klasgenoot van me zit er. Hij is er geloof ik best tevreden. Ze doen alleen in SAP voor zover ik begreep. Zelf weet ik er verder niet veel van.
Heb je wellicht zijn mailadres/telefoonnummer? Dan kan ik hem wat vraagjes stellen :).

jan@tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Confusion: Dacht dat leaseregelingen in een ander topic moesten?

Lijkt me niet relevant voor dit topic IMO, of staan modjes boven deze regeling? Of zijn de belangrijkste ervaringen bij ICT Dienstverleners de leasevergoedingen?
Modbreak:Dit soort opmerkingen horen thuis in een topic report en niet in het topic zelf.

Er is een grijs gebied en er wordt van iedereen verwacht om naar beste inzicht in een topic te posten. Daarbij wordt een zekere terughoudendheid verwacht met het sub-discussies over leaseregelingen.

[ Voor 82% gewijzigd door Rukapul op 28-07-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Ciber als werkgever? Ik ben met name geïnteresseerd in de SAP-tak van dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnvdSluis
Jan Laros schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:45:
[...]

Heb je wellicht zijn mailadres/telefoonnummer? Dan kan ik hem wat vraagjes stellen :).

jan@tweakers.net
je hebt mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Slasher schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:28:
Confusion: Dacht dat leaseregelingen in een ander topic moesten?
offtopic:
Ik heb gereageerd op een topic in 'Post History' zonder op de titel te letten. Ik dacht eigenlijk dat het dat andere topic was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Laatst online: 09-09 15:33
Ik ga binnenkort bij Oracle aan de slag, maar helaas ken ik verder helemaal niemand die hier werkt en kan ik bijzonder weinig op fora vinden over ervaringen met Oracle. Heeft iemand hier misschien Oracle ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertheiz
  • Laatst online: 11-06 15:35
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:29:
Heeft iemand ervaring met Ciber als werkgever? Ik ben met name geïnteresseerd in de SAP-tak van dit bedrijf.
Ga er binnenkort beginnen, ben er ook benieuwd naar dus. Zal het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
supertheiz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:29:
[...]

Ga er binnenkort beginnen, ben er ook benieuwd naar dus. Zal het laten weten.
Wat wordt je functie?

Ik werk er sinds 1 maart tot volle tevredenheid. Het salaris is goed, het aantal vakantiedagen is goed, ze komen afspraken na, het management is bereikbaar, etc. etc. Allemaal zaken die ik bij mijn vorige werkgever helaas miste (alhoewel het de laatste maanden beter schijnt te zijn).
Siliakus schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:01:
Ik ga binnenkort bij Oracle aan de slag, maar helaas ken ik verder helemaal niemand die hier werkt en kan ik bijzonder weinig op fora vinden over ervaringen met Oracle. Heeft iemand hier misschien Oracle ervaringen?
Ik ken verschillende mensen die er weg zijn gegaan. Wat me opvalt is dat zij allemaal nog bijzonder positief zijn over de werkgever Oracle. :)

[ Voor 59% gewijzigd door pven op 01-09-2006 20:01 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

pven schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:58:
Ik ken verschillende mensen die er weg zijn gegaan. Wat me opvalt is dat zij allemaal nog bijzonder positief zijn over de werkgever Oracle. :)
Klopt. Oracle zelf gaat er prat op dat veel mensen die weg zijn gegaan een eigen bedrijf zijn gestart die doorgaans succesvol blijken te zijn. Ook is er een groep die na wat omzwervingen weer teruggaan. Ik ben ook even bezig geweest om weer terug te keren naar mijn oude plekje (na een eigen bedrijf dat exact gestart is toen de hele ICT in elkaar donderde...) maar dat lukte toen niet omdat er geen positie vrij was waar ik gelukkig in zou worden.

Ik ben altijd erg tevreden geweest over Oracle als werkgever, maar mijn ervaring is niet helemaal representatief omdat ik bij een apart clubje binnen consulting zat dat verder vrij weinig te maken had met de reguliere gang van zaken. Toen heette het ISM, nu Managed Services. Hele leuke club van een stel specialisten die onderhoud doen aan Oracle systemen/applicaties.

Echter...er is wél een en ander veranderd bij Oracle dat al in gang is gezet toen ik er nog net werkte. Voorheen was het gewoon een Nederlands clubje. En Larry tolereerde een heleboel toen de bomen nog de hemel in groeiden. Toen het minder ging, is ie de teugels gaan aanhalen en nu wordt er heel veel vanuit de States opgelegd. Een reorganisatie om $1miljard op operationele marge te besparen door oa Oracle Apps te gaan gebruiken, terug te gaan naar 1 datacenter en nog meer grappen zijn als een Operatie Centurion over de tent uitgerold. Binnen een jaar. Sommige mensen (helpdesk oa) moesten uit het videootje dat de plannen uiteenzette opmaken dat ze op termijn hun baan zouden kwijtraken. Dat vond ik niet netjes. Ook na de overname van JD Edwards enzo moestern er mensen uit. Dat ging heel bot. Er was een zak met geld en een lijst van lui die eruit moesten. Heel simpel. Ook werkte je al 13 jaar met al je ziel en zaligheid bij Oracle, maakt niet uit. Opzouten... Ehhh...je kreeg wel een bak geld mee natuurlijk, laten we wel wezen. Maar het ging niet in alle gevallen even netjes. En dan druk ik me erg voorzichtig uit.

Maar als je lekker diep wilt gaan in de Oracle business zit je daar goed. Je kunt cursussen volgen en als je je een beetje kunt profileren kun je er echt wel wat bereiken. In dit soort grote organisaties moet je zelf hard/slim werken om leuke dingen te kunnen doen. Probeer je sowieso ergens in te specialiseren en kijk of je op enig moment iets kunt organiseren; een special ofzo voor je collega's of de SIG. Ik heb dat ook wel eens gedaan en als je dat goed doet, blijft je naam langer hangen en dat is belangrijk...concurrentie zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin november heb ik de Yacht OnBoarding, wie kan me vertellen wat dit precies inhoudt. Hier zit ook een weekend tussen, ben ik dat weekend ook van huis of mag/moet je dan naar huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:50:
Begin november heb ik de Yacht OnBoarding, wie kan me vertellen wat dit precies inhoudt. Hier zit ook een weekend tussen, ben ik dat weekend ook van huis of mag/moet je dan naar huis?
Mag je bij Yacht geen vragen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:17:
[...]

Mag je bij Yacht geen vragen stellen?
kan toch naar ervaringen vragen?

serieuze antwoorden aub...loze antwoorden zoals deze hebben we neit veel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:28:

serieuze antwoorden aub...loze antwoorden zoals deze hebben we neit veel aan
Zo loos is het antwoord niet. Misschien is het vanuit de werkgever wel een testje om te zien wie doorvraagt/door durft te vragen en wie zich alles als een mak schaap laat gebeuren. ;) Gewoon even een belletje met een vraagje hoe het programma er ongeveer uit gaat zien is zo vreemd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:28:
[...]
Pfff...mak an...je vraagt hoe het programma eruit ziet. Dat kun je toch wel aan Yacht zelf vragen?
Als je iets anders wilt weten, moet je dat vragen. Wees dan duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:50:
Je zit bij Yacht en je weet niet waar je aan begint :?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Ook dit topic is niet bedoeld voor werving of andere neigingen tot spam, dus hou lofzangen over je eigen werkgever gevolgd door 'mail me voor meer info' ajb achterwege daar hebben we echt geen behoefte aan.

Discussies over leaseregelingen horen in Leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven.