Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

dubbelpost (verkeerde knopje).

[ Voor 142% gewijzigd door kazz1980 op 10-10-2005 08:18 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:04

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik lees hier veel over het startsallaris van Sogeti en dat dit zo laag zou zijn. Ik werk zelf bij LogicaCMg en bij ons is het startsallaris 1850,- excl leaseauto van 655.- en pensioen en collectieve ziektekostenverzekering.
Dus zoveel verschil zit er niet tussen de grote dienstverleners. Ik denk inderdaad dat dit komt omdat een startende IT'er zonder relevant ervaring (stage's ook niet meegeteld) indd nog een lange periode nodig heeft in gewerkt te worden.
Toevallig had ik het laatst met m'n manager hierover, hij gaf ook aan dat net afgestudeerde bijna nooit in staat zijn om al zelfstandig op een project gezet te worden, zij hebben het eerste jaar gewoon nog veel begeleiding nodig.

Maar over het algemeen zijn de sallarissen van de mensen in loondienst bij IT dienstverleners niet zo hoog als iedereen denkt. Een goede senior Oracle DBA verdient hier ongeveer 4200.- p/mnd begreep ik, maar ook dat is afhankelijk van het aantal dienstjaren en het loon bij indiensttreding.
Ik heb begrepen dat het wel erg gunstig is om regelmatig over te stappen naar een andere werkgever indien je echt wilt stijgen met je loon, dan kun je nl nieuwe eisen stellen.
De freelancers daarintegen rijden wel vaak in grote mercedesssen.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

kareltje_de_grote schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 09:31:
Ik lees hier veel over het startsallaris van Sogeti en dat dit zo laag zou zijn. Ik werk zelf bij LogicaCMg en bij ons is het startsallaris 1850,- excl leaseauto van 655.- en pensioen en collectieve ziektekostenverzekering.
Dus zoveel verschil zit er niet tussen de grote dienstverleners. Ik denk inderdaad dat dit komt omdat een startende IT'er zonder relevant ervaring (stage's ook niet meegeteld) indd nog een lange periode nodig heeft in gewerkt te worden.
Toevallig had ik het laatst met m'n manager hierover, hij gaf ook aan dat net afgestudeerde bijna nooit in staat zijn om al zelfstandig op een project gezet te worden, zij hebben het eerste jaar gewoon nog veel begeleiding nodig.

Maar over het algemeen zijn de sallarissen van de mensen in loondienst bij IT dienstverleners niet zo hoog als iedereen denkt. Een goede senior Oracle DBA verdient hier ongeveer 4200.- p/mnd begreep ik, maar ook dat is afhankelijk van het aantal dienstjaren en het loon bij indiensttreding.
Ik heb begrepen dat het wel erg gunstig is om regelmatig over te stappen naar een andere werkgever indien je echt wilt stijgen met je loon, dan kun je nl nieuwe eisen stellen.
De freelancers daarintegen rijden wel vaak in grote mercedesssen.
Dit verhaal klopt in mijn ogen helemaal. Het loon is iets hoger bij andere IT dienstverleners maar het verschilt niet zo vreselijk veel (alles meegerekend een eurootje of 150 a 200 in vergelijk met LogicaCMG dus). Wat een senior Oracle DBA bij SOgeti verdient zou ik niet weten, zal ook wel niet veel verschillen gok ik.
Regelmatig naar een andere werkgever overstappen is inderdaad gunstig voor je loon EN voor je carriere. Je roest dan nl. niet vast qua loon, maar ook niet qua kennis (als ik over 25 jaar nog bij Sogeti zit (of jij bij LogicaCMG), dan ken ik (jij) enkel de methoden van Sogeti (LogicaCMG) en kom ik (je) wellicht nooit meer ergens anders aan de bak).

[ Voor 5% gewijzigd door kazz1980 op 10-10-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
6K schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 10:53:
offtopic:
SI&D Microsoft (C#.Net)
offtopic:
SI&D ARTI (testing) /wave :)

[ Voor 6% gewijzigd door dyna18 op 04-11-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

uhm laat de volgende keer een topic dat al een maand in ruste is ajb liggen als je er alleen iets offtopic aan toe wilt voegen ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 15-09 11:34
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:01:
Ik werk bij BT Global Services, een wereldwijde dienstverlener op het gebied van ICT dienstverlening. Vroeger heette het onderdeel van het bedrijf waar ik werk Syntegra en het heeft ook een tijdje geleefd onder de namen BT Syntegra en BT Consulting & Systems Integration. Deze naamsveranderingen hebben de bekendheid op de markt helaas geen goed gedaan, zoals ook op valt te maken uit het feit dat BT niet in bovenstaand rijtje voorkomt.

Binnen BT Global Services zijn er eigenlijk 2 grote afdelingen, nl. een detacheringsclub en een projectenclub. Binnen die clubs zijn er weer 2 grote kennisgebieden, nl. netwerken (oude BT Amsterdam) en ICT (oude Syntegra / BT Consulting & Systems Integration). De kracht van deze twee gebieden worden echter steeds sterker gebundeld, aangezien vrijwel alle IT projecten nu ook zwaar leunen op netwerk infrastructuur.

Er is hier een redelijk open en informele werksfeer en de organisatie is behoorlijk plat. Wel zitten we in een overgangsproces van het samenvoegen van losse bedrijven, wat zijn uitdagingen met zich mee brengt. Verder heeft ieder bedrijf zijn voor- en nadelen, maar ik werk er momenteel met plezier en verwacht dat dat zo zal blijven.

edit:
Overigens zal ik niet pretenderen objectief te zijn ...
/me zwaait met een bord met het BT Global Services logo, doet een dansje, en laat het "einde reclame" geluidje horen ...
:+ ;)
Zit jij bij BT zelf of ben je gedetacheerd bij een opdracht ?
Werk zelf namelijk ook vanaf Juli voor BT, ze hadden ook meteen een opdracht voor me :)

Over het algemeen erg tevreden over die lui! Leuk startsalaris, lease auto'tje, prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door CyberTijn op 07-11-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@CyberTijn: Ik zit momenteel op kantoor in Zoetermeer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Hmz om toch nog even op de salarissen terug te komen, je merkt nu de markt weer overspannen begint te raken (meer opdrachten dan mensen) dat de salarissen erg snel gaan stijgen, wij zijn october 2004 begonnen met 1800 euro bruto bij LCMG, nu is er pas iemand aangenomen met minder ervaring die een salaris van 2400 euro gaat verdienen (ik zit ondertussen op 1925). Der is dus een grote kans dat als deze schaarste doorzet, de salarissen misschien iets harder gaan stijgen dan de afgelopen jaren. Tis dus even afwachten hoe of wat.

Verder blijf ik erbij dat Sogetie onder de norm zit, daarmee trek je geen starters want elk bedrijf beloofd je het allermooiste. Dus jah als je dan bij bedrijf x 200 euro meer krijgt dan is een keuze snel gemaakt denk ik zomaar.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Paladin schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:07:

Verder blijf ik erbij dat Sogetie onder de norm zit, daarmee trek je geen starters want elk bedrijf beloofd je het allermooiste. Dus jah als je dan bij bedrijf x 200 euro meer krijgt dan is een keuze snel gemaakt denk ik zomaar.
Deze maand zijn er weer een kleine 60 starters aangenomen bij Sogeti (in 2005 tot nu toe 527 nieuwe werknemers) - dus blijkbaar valt dat wel mee.

En nogmaals: het is een persoonlijke keuze of je gaat voor 200 euro meer salaris of een leukere baan met de mogelijkheid om snel een mooi CV op te bouwen. Ik vind het werk zelf belangrijker dan 200 euro meer salaris. En dat is precies de reden waarom Sogeti opzettelijk iets onder de norm zit.

[ Voor 6% gewijzigd door kazz1980 op 08-11-2005 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

kazz1980 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:20:
[...]

Deze maand zijn er weer een kleine 60 starters aangenomen bij Sogeti (in 2005 tot nu toe 527 nieuwe werknemers) - dus blijkbaar valt dat wel mee.
Die konden ergens anders geen baan krijgen? ;)
En nogmaals: het is een persoonlijke keuze of je gaat voor 200 euro meer salaris of een leukere baan met de mogelijkheid om snel een mooi CV op te bouwen. Ik vind het werk zelf belangrijker dan 200 euro meer salaris. En dat is precies de reden waarom Sogeti opzettelijk iets onder de norm zit.
Mooi voorbeeld van cognitieve dissonantie ;)
Je probeert met subjectieve argumenten je eigen keuze te rechtvaardigen. Is mens eigen hoor.

Maareh, dat is precies de reden waarom Sogeti onder de norm zit? Dat betwijfel ik. Misschien zullen ze het op deze manier brengen, maar of het de waarheid is ....ik vraag het mij ten zeerste af.

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
[...]

Dus Sogeti betaalt minder waardoor het werk leuker wordt.. interessante filosofie (die ik maar niet aan m'n baas kenbaar ga maken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

euhm... tja. woorden verdraaien is makkelijk...

Het werk bij Sogeti is naar mijn mening leuker dan bij vele concurenten die beter betalen.

En het lagere loon heeft voor Sogeti uiteraard twee redenen:
- het kost gewoon minder
- en je trekt mensen aan die niet voor het geld komen maar voor het werk zelf.

Welke voor Sogeti het belangrijkste is kan ik natuurlijk niet over oordelen - maar grote kans dat het eerstgenoemde is. Maar ook het tweede punt telt er zeker in mee.

[ Voor 16% gewijzigd door kazz1980 op 08-11-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

PeeJay schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 09:52:
Mooi voorbeeld van cognitieve dissonantie ;)
Je probeert met subjectieve argumenten je eigen keuze te rechtvaardigen. Is mens eigen hoor.
.
Een persoonlijke keuze is toch altijd (gedeeltelijk) onderbouwd door subjectieve argumenten!?
Het enige dat ik zeg is dat het een keuze van Sogeti is om het loon wat lager te houden dan bij concurenten. En dit werkt prima. Sogeti is momenteel volgens mij het snelst groeiende grote ICT-bedrijf in Nederland...

Ikzelf had de keuze uit meerdere bedrijven waaronder ook bedrijven die ongetwijfeld meer zullen betalen dan Sogeti. Toch ben ik voor Sogeti gegaan. Tot op heden heb ik er geen cent spijt van! En ik kan het dan ook ieder aanraden (behalve dus de mensen die geld het belangrijkst vinden ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door kazz1980 op 08-11-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

kazz1980 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:36:

Het werk bij Sogeti is naar mijn mening leuker dan bij vele concurenten die beter betalen.
Bij hoeveel andere ICT dienstverleners heb jij gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:06

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat was inderdaad ook de vraag die mij tebinnen schoot. Ik kan op dit moment nog niet echt zeggen dat ik dingen gehoord heb die ik bij mijn eigen werkgever(Yacht) niet heb.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Sogeti is mijn eerste werkgever. Ik zeg dan ook "naar mijn mening". Wederom een persoonlijk, subjectief gegeven. Wel gedeeltelijk onderbouwd door meningen van collega's die wel ook bij andere ICT dienstverleners gewerkt hebben. (ken een aantal die bij Logica CMG gewerkt hebben, eentje bij Atoz en nog enkele waarvan ik zo niet weet waar die zaten. - aantal hiervan hebben eerder ook al bij SOgeti gewerkt en zijn weer terug gekomen omdat Sogeti toch leuker/beter was volgens hen, anderen zijn overgestapt naar Sogeti en hebben aangegeven hier nog even te willen blijven omdat het beter bevalt dan bij vorige werkgevers).

Ikzelf vind het onbegrijpelijk dat er zo'n negatief gevoel rondom Sogeti heerst enkel doordat het loon ietsjes lager is... Ik loop me hier continu te verdedigen! En waarom?? :|

Is geld dan echt het enige dat tellt voor de gemiddelde GoT-er?

[ Voor 6% gewijzigd door kazz1980 op 08-11-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik vond het loon bij Sogeti best meevallen. Ik werk er dan wel niet, maar toen ik er eens (april dit jaar) solliciteerde kreeg ik na de assessment test gelijk een aanbod mee voor 2400 bruto + 5xx leaseauto en ik ben niet eens wo afgestudeerd (niet eens hbo :X). Weliswaar een beetje ervaring, maar in .NET (waar ik voor kwam), nog geen jaar.

Dat opleidingssysteem wat ze daar hebben is wel zo'n beetje het walhalla voor een IT'er, ik heb bijna zitten kwijlen naar wat ze allemaal aanboden. Zoals die kerel het voorstelde, kon je zoveel opleidingen volgen als je wilde. Wel buiten werktijd, maar dat is wel logisch, anders bleef er bij sommigen geen tijd over om te werken :)

[ Voor 37% gewijzigd door Gerco op 08-11-2005 14:21 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
Hm...ik werk bij Centric is dat ook goed? :) whehee...neej ff serieus ik vermaak me er best, leuke/fijne collega's, leuke klussen..en een redelijk salaris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

kazz1980 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:52:Ikzelf vind het onbegrijpelijk dat er zo'n negatief gevoel rondom Sogeti heerst enkel doordat het loon ietsjes lager is... Ik loop me hier continu te verdedigen! En waarom?? :|
Ik heb geen negatief beeld van Sogeti. Wat ik wel heb is dat ik je verhaal nogal een hoog "Sales babbel" gehalte vind hebben. Objective argumenten worden gepareerd met moeilijk meetbare en 'van horen zeggen/niet uit eerste hand' subjectieve argumenten. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet de waarheid is, maar bij mij gaat er wel een soort 'tell-sell' alarm af. Daarnaast heb ik de woorden die jij hier gebruikt exact gehoord op inwerkdagen bij mijn werkgever, en waarschijnlijk zul je die bij bijna elke werkgever horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

kazz1980 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:52:
Ikzelf vind het onbegrijpelijk dat er zo'n negatief gevoel rondom Sogeti heerst enkel doordat het loon ietsjes lager is... Ik loop me hier continu te verdedigen! En waarom?? :|
Omdat je het zelf continu loopt op te hemelen, dan lok je tegengas uit :)

Maar dat daargelaten is de Sogeti-discussie imho wel afdoende uitgekauwd intussen en kunnen we met z'n allen nu ook verder over de LogicaCMG's en Atos Origins van deze wereld, daar is vast ook genoeg over te roddelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

kazz1980 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:52:

Niet door het loon, maar omdat jij de stelling aanneemt dat het bij onze werkgevers minder leuk is.

Maar als jullie meer kanonvoer willen..... ik werk bij Accenture Technology Solutions. Nog stereotype denkbeelden die mensen bevestigd willen zien? Vuur maar af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Nou PeeJay, wat ik wel eens wil weten is wat er nu waar is van het roddeltje in het ATS-topic mbt de verhouding werktijd en -druk tegenover je priveleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:01

Standeman

Prutser 1e klasse

In principe kan je alle detacheerders wel over 1 kam scheren. Ze proberen allemaal zoveel mogelijk aan je te verdienen door je bij een klant te zetten.

Als ze daar een beetje bij moeten jokken && bluffen zullen de meeste (account)managers het ook niet laten. Zo ben ik een keer weggezet als Oracle Forms exper terwijl ik daarvoor zeker wel 1 formpje uit een tutorial in elkaar had gezet :/.

Volgens mij maakt het geen moer uit als ik de verhalen mag geloven van kennisen die bij LogicaCMG / Atos / Sogeti werken.

Hetgene wat een (klein) beetje scheelt is wat je er voor terug krijgt (op je CV / salaris).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sogeti is een irritant bedrijf, zodra je CV op monsterboard of totaljobs.nl staat, blijven ze je lastig vallen met telefoontjes en mailtjes of je er alsjeblieft wilt gaan werken. Neeeeeh!!!!! ik wil daar niet werken, te ver weg, te weinig loon, soort ICT fabriek daar. Ik verdien nu 1950 en wil niet meer omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm..Sogeti daar ben ik ook wel eens door benadert jah..whahaha..je denkt toch niet dat ik gek ben :) 'k heb nhet naar me zin bij Centric :p Al zou ik best wat meer willen verdienen, maar ja...wie NIET.. :)

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 08-11-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

toeter schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:01:
Nou PeeJay, wat ik wel eens wil weten is wat er nu waar is van het roddeltje in het ATS-topic mbt de verhouding werktijd en -druk tegenover je priveleven :)
Ik heb gewoon een priveleven ;). Het weekend is volledig van mij. Tijdens bepaalde conversietrajecten zal er wel eens een weekend gewerkt moeten worden, maar dat heb je overal.

Ik zit vanwege de reistijd in het hotel en dat is soms wel wat saai.....maar ook dat zal je bij andere detacheerders hebben.

Mijn standaard werkweek bedraagt 40 uur en niet meer. Weken dat ik meer werk komen zelden voor. Vorige maand had ik een paar zware weken vanwege een go-live conversie (3 week rond de 70 uur per week). Op de dag van Go-live zijn we in de middag weggegaan en pas na het weekend teruggekomen. Moest van de baas :P

Anders nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Startsalaris voor een starter zonder werkervaring ? (dus basis-salaris en dan los wat voor extra's er bij komen). Want overal wordt met de term "marktconform salaris" gegooid. Van Sogeti weten we het inmiddels, maar wat is dit bij Accenture ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Toewan schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:49:
[...]
Startsalaris voor een starter zonder werkervaring ? (dus basis-salaris en dan los wat voor extra's er bij komen). Want overal wordt met de term "marktconform salaris" gegooid. Van Sogeti weten we het inmiddels, maar wat is dit bij Accenture ?
Ongeveer 25k per jaar. Komt je gsm, laptop en leaseauto nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 04:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Laptop is geen beloning (maar gewoon een gereedschap wat je nodig hebt) en een gsm en auto alleen als je ze prive ook kunt gebruiken. Men moet zich geen rad voor ogen laten draaien met een mooie laptop. Ik ga binnenkort ook eens informeren naar een laptop, puur omdat ik dan kan vermijden dat ik dagen tot 9 uur op kantoor zit (te wachten op een paar compileerslagen die dan uiteraard weer fout gaan zodat je weer een kwartier verder bent) en gewoon thuis kan zijn en zo af en toe eens een blik op het scherm kan werpen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:34:
Laptop is geen beloning (maar gewoon een gereedschap wat je nodig hebt)
Ik werk inmiddels al zo'n 10~15 jaar 'in de IT' en heb nog nooit een laptop gehad. Een laptop is niet nodig.
Ik ga binnenkort ook eens informeren naar een laptop, puur omdat ik dan kan vermijden dat ik dagen tot 9 uur op kantoor zit (te wachten op een paar compileerslagen die dan uiteraard weer fout gaan zodat je weer een kwartier verder bent) en gewoon thuis kan zijn en zo af en toe eens een blik op het scherm kan werpen.
Dat bedoel ik dus. Dan is die laptop toch niet nodig? Je geeft zelf aan dat tot 9 uur op kantoor zitten ook kan. Echter, omdat het voor jou prettiger is om thuis te zitten en af en toe een blik op het scherm te werpen, is een laptop voor jou wel prettig. Dus is het een extra.

Op dat punt overigens, offtopic, maar waarom ga je niet met SSH of RDP werken? De reden die je nu noemt voor een laptop, is in mijn ogen totaal ongeldig. Een laptop kan voor je werk alleen echt nut hebben, als je bv. veel in de auto (met chauffeur) of in de trein zit. Thuis of op kantoor kun je op een desktop PC werken, wat prettiger werkt en lichamelijk gezonder is.

Aan de andere kant ben ik het wel met je eens; mensen laten zich teveel een rad voor de ogen draaien met zaken als auto's, laptops en GSMs. Punt is dat het voor een bedrijf goedkoper is jou een laptop te geven, dan om jou zoveel te betalen dat je zelf een laptop kunt aanschaffen indien nodig. In feite betaalt het bedrijf een deel van je salaris in natura, en bepaalt zo voor jou dat jouw geld aan iets besteed moet worden waar zij ook voordeel aan hebben. Ik zou liever een baas hebben die je een normaal, eerlijk salaris geeft, dan eentje die je eigenlijk net te weinig betaald maar dat compenseert met allerlei shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:10:
Ik zou liever een baas hebben die je een normaal, eerlijk salaris geeft, dan eentje die je eigenlijk net te weinig betaald maar dat compenseert met allerlei shit.
Ach, het is ook te combineren natuurlijk. Ik wil zelf een te dure laptop kopen maar heb ik er wel voor over. Echter heb ik offerte gewoon even naar onze controller ge-e-maild met de vraag of er tegenwoordig nog sponsoring is. Kreeg als reactie 'moet ik nog even over nadenken, hoor je volgende week'. Ik zit 8.5 jaar prive app. te gebruiken voor het werk en ik dacht, proberen kan geen kwaad.

Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat je je niet lekker moet laten maken met een laptopje van zeg maar 1000 euro. Beter salaris is wat dat betreft in veel opzichten handiger. Al is het met het kopen van een huis.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 15-09 18:02

PowerFlower

être diable et jouer fleur

[...]
Ik werk inmiddels al zo'n 10~15 jaar 'in de IT' en heb nog nooit een laptop gehad. Een laptop is niet nodig.
Hm, zo ken ik er nog wel een paar. Nee, een laptop is inderdaad vaak niet letterlijk gesproken
nodig, maar meer "we geven je het gereedschap dat je nodig hebt, en we geven je goed gereedschap". Het is niet iets waarvoor je een gat in de lucht hoeft te springen "joepie ik heb een laptop gekregen!!!111". Net zomin als het fantastisch is dat je gratis koffie op je werk krijgt. Dat is ook vaak niet zo (ik heb geen gratis koffie), het is niet nodig, maar wel prettig. Om nou te zeggen dat het een reden is om ergens te gaan werken...
Dat bedoel ik dus. Dan is die laptop toch niet nodig? Je geeft zelf aan dat tot 9 uur op kantoor zitten ook kan. Echter, omdat het voor jou prettiger is om thuis te zitten en af en toe een blik op het scherm te werpen, is een laptop voor jou wel prettig. Dus is het een extra.
Eh... als je in Nederland nog tot 9 uur aan het werk bent, is een laptop om dat wat aangenamer te maken wel het minste... Eigenlijk werkt hij te lang. Daarvoor krijgt hij het geedschap. Lijkt me dus verre van een extra, eerder een koopje voor zn werkgever :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:24:
[...]

Sogeti is een irritant bedrijf, zodra je CV op monsterboard of totaljobs.nl staat, blijven ze je lastig vallen met telefoontjes en mailtjes of je er alsjeblieft wilt gaan werken.
Hmm de 3 maanden dat ik dit jaar op Monsterboard heb gestaan heb ik niet van ze gehoord geloof ik.... alhoewel "Gewenst salaris: >4000 p/m" vast een afknapper voor ze was als ik dit topic moet geloven :+

In de tijden dat ik overigens m'n CV op jobsites heb rondslingeren delete ik alles wat standaardbrief lijkt blind zonder echt grondig naar de afzender te kijken als die me niet heel bekend voorkomt, dus misschien heb ik ze wel gehad.
[...]

Bull natuurlijk, een laptop is voor jouw functie blijkbaar niet nodig. Ik zit als freelancer bij een klant die voor mij een laptop heeft aangeschaft, omdat ik a) officieel alleen met hun standaardhardware op het netwerk mag en b) regelmatig "elders" bij klanten en vergaderingen moet zitten alwaar ik moet kunnen demonstreren/debuggen/prototypen/beameren/notuleren/etc.

Ding blijft overigens gewoon op de zaak 's avonds merendeel van de tijd, voor thuis heb ik zelf een betere laptop. Neemt niet weg dat ik 'm voor het werk wel nodig heb.
Een laptop kan voor je werk alleen echt nut hebben, als je bv. veel in de auto (met chauffeur) of in de trein zit.
Doe ik geen van beiden.
Thuis of op kantoor kun je op een desktop PC werken, wat prettiger werkt en lichamelijk gezonder is.
Ook bull, ik heb gewoon op de reguliere werkplek een Dell D/View, scherm op ergonomisch perfecte hoogte met los toetsenbord, Logitech MX1000 muis en 2e scherm correct afgesteld. Niets minder of meer ergonomisch dan een reguliere werkplek met desktop.

[ Voor 52% gewijzigd door curry684 op 09-11-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:24:
Sogeti is een irritant bedrijf, zodra je CV op monsterboard of totaljobs.nl staat, blijven ze je lastig vallen met telefoontjes en mailtjes of je er alsjeblieft wilt gaan werken.
Dan moet je je telefoonnummer niet openbaar maken. Ik vond het wel prettig dat ze me mailden naar aanleiding van mijn inschrijving op jobsites. Het hele idee van die sites is dat bedrijven je gaan mailen geinteresseerd in je te zijn. Als je dat niet wil, schrijf je dan lekker uit van die sites.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

Hillie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:34:
Laptop is geen beloning (maar gewoon een gereedschap wat je nodig hebt) en een gsm en auto alleen als je ze prive ook kunt gebruiken.
Laptop is gereedschap inderdaad.
GSM wordt tot een bepaald bedrag vergoed.
Auto is ook prive bruikbaar (15000km per jaar).
[...]

Van harte dan, maar je zou na 10-15 jaar in de IT toch moeten weten dat je overal andere situaties tegenkomt.
Bij de flexplekken van ATS staan geen desktops. En bij een klant komt het ook regelmatig voor dat je geen reguliere werkplek krijgt.
Laptop is dan het enige dat je kan gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door PeeJay op 09-11-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Mwoah, afhankelijk van het werk.
Ik kan elke dag wel tot 9 uur op kantoor zitten, maar het is niet nodig. Wat ik gisteren (tot 9 uur gezeten ;)) gedaan heb is het doen van kleine fixes, door de flow halen, blijkt niet te werken, kan dan nog een keertje. Dan zit je voornamelijk te internetten en/of te wachten. Ik heb m'n PSP maar meegenomen om dan een spelletje te doen tijdens het wachten op de flow. M'n werk is leuk en ik vind het niet vervelend om ermee bezig te zijn, maar het houdt een keer op. Ik heb hier meerdere collega's die ook thuis werken, en die hebben dan ipv. een desktop een dockingstation staan. Het kan dus wel, maar sommige mensen hier lijken het als een statussymbool te beschouwen, een laptop. Als 'men' mij dat ding dan niet gunt, dan ga ik m'n baas ook minder van m'n uren gunnen. Dat klinkt lomp, maar op een gegeven moment heb je gewoon geen priveleven meer. Gisteren om kwart voor 10 thuis met een zakkie vreten van de Mac. Naar binnen geharkt en om 11 uur op bed. Da's een paar keer leuk, maar dat moet geen vast stramien worden. Als dat opgevangen kan worden met een laptop (wat weinig extra kosten met zich meebrengt, even ter vergelijking: Ik vreet, bovenop de standaard CAD-suite, nog iets van €100k per jaar aan software licenties ofzo, echt achterlijke bedragen), waarom niet? Het verhoogt het werkplezier enorm (even scriptjes checken en een aanpassing doen in de reclame van een film is toch aantrekkelijker dan dat doen in een leeg kantoor) en daardoor mijn inzet.
Op dat punt overigens, offtopic, maar waarom ga je niet met SSH of RDP werken? De reden die je nu noemt voor een laptop, is in mijn ogen totaal ongeldig. Een laptop kan voor je werk alleen echt nut hebben, als je bv. veel in de auto (met chauffeur) of in de trein zit. Thuis of op kantoor kun je op een desktop PC werken, wat prettiger werkt en lichamelijk gezonder is.
De mensen hier met docking stations hebben inderdaad een los scherm en toetsenbord liggen, dus daar wordt zeker op gelet. Thuis hebben sommigen dat ook, meen ik. De netwerk-policy hier is redelijk streng, op m'n thuis-PC willen ze dan meer controle dan ik wil (een of andere klote corporate virusscanner, terwijl ik m'n eigen (betaalde) scanner heb die het net zo goed doet), en dan is een desktop of laptop van de baas thuis toch makkelijker. ;)
Aan de andere kant ben ik het wel met je eens; mensen laten zich teveel een rad voor de ogen draaien met zaken als auto's, laptops en GSMs. Punt is dat het voor een bedrijf goedkoper is jou een laptop te geven, dan om jou zoveel te betalen dat je zelf een laptop kunt aanschaffen indien nodig. In feite betaalt het bedrijf een deel van je salaris in natura, en bepaalt zo voor jou dat jouw geld aan iets besteed moet worden waar zij ook voordeel aan hebben. Ik zou liever een baas hebben die je een normaal, eerlijk salaris geeft, dan eentje die je eigenlijk net te weinig betaald maar dat compenseert met allerlei shit.
Ben ik helemaal met je eens. Overigens vind ik het niet nodig zelf laptops of computers aan te schaffen van m'n salaris voor de baas, tenzij het een daadwerkelijke onkostenvergoeding is. Gelukkig beschouw ik het ook niet als een statussymbool, het is puur een ding om m'n werk thuis mee te kunnen doen.

Om een en ander nog even toe te lichten: Ik draai veel verificatie-regressies, bijvoorbeeld in het weekend. Als ik dan even in kan loggen om te zien of het werkt, eventueel iets bij te stellen, dan verhoogt dat de productiviteit enorm: Ik kan een dik HP-cluster lekker een weekend laten blazen, zodat ik maandag resultaten kan analyseren. Als je dan maandagochtend ziet dat je weekendresultaten vrijdagavond al, wegens wat voor reden dan ook, tot een grinding halt gekomen zijn, dan gooi je niet een paar dagen weg (doordeweeks kun je dan weer minder doen op de clusters). Oh ja, ik doe dus niet echt 'standaard' IT-werk. ;)

Overigens hou ik wel in de gaten dat ik niet 'spontaan' standaard 60-urige weken ga draaien. Een gsm van de baas hoeft voor mij ook totaal niet, want niemand hoeft me te bereiken, en de paar man die me eventueel wel eens willen bereiken hebben m'n prive nr. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
PeeJay schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:31:
[...]
Ik zit vanwege de reistijd in het hotel en dat is soms wel wat saai.....maar ook dat zal je bij andere detacheerders hebben.

Anders nog iets?
Jep :)
Hoelang en hoe vaak zit je nu in een hotel vanwege de reistijd? Ik weet niet hoelang je er al werkt en wat voor ervaring je hebt hoor, maar misschien kun je is een indicatie geven. Persoonlijk pas ik voor het 'opgeven' van je priveleven (icm met overige sociale contacten that is), in de avonduren. Ik vind dat toch er belangrijke uren die ik niet graag zou willen missen.

Misschien kun je eens toelichten waarom dat voor jou geen probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

toeter schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:15:
[...]

Jep :)
Hoelang en hoe vaak zit je nu in een hotel vanwege de reistijd? Ik weet niet hoelang je er al werkt en wat voor ervaring je hebt hoor, maar misschien kun je is een indicatie geven. Persoonlijk pas ik voor het 'opgeven' van je priveleven (icm met overige sociale contacten that is), in de avonduren. Ik vind dat toch er belangrijke uren die ik niet graag zou willen missen.

Misschien kun je eens toelichten waarom dat voor jou geen probleem is?
Op het moment zit ik de gehele week in het hotel (badeendjes te sparen :P). Tot er weer een project komt dat dichterbij huis is.
Waarom ik dat geen probleem vind? De mensen waar ik contact mee heb, zijn mensen met een soortgelijk beroep, dus die hebben ook voornamelijk pas tijd in het weekend.
Soms doordeweeks eens eten bij elkaar, aangezien ik bij sommigen in de buurt zit als ik op project ben. De behoefte om te gaan stappen heb ik niet meer. Vind rustig thuis zitten beter.
Mijn vriendin studeert nog en woont op kamers, dus die zie ik sowiezo pas in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

curry684 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:02:
[...]

Omdat je het zelf continu loopt op te hemelen, dan lok je tegengas uit :)
Er wordt gevraagd naar mijn ervaring. Die geef ik. En ik ben gewoon reuze-enthousiast over mijn werkgever... (dat is geen sales-praatje oid, maar gewoon mijn mening)
PeeJay schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:35:
[...]

Niet door het loon, maar omdat jij de stelling aanneemt dat het bij onze werkgevers minder leuk is.
Stelling? Ik heb gezegd dat het naar mijn mening leuker werken is bij Sogeti. (en dan doel ik dus ook o.a op het opleidingen-walhalla dat hierboven door iemand beschreven werd). Het is een mening: ik ben de laatste om te gaan beweren dat het de enige echte waarheid is.... hoe zou ik dat nu kunnen weten!?

Dus. de vraag was wat mijn ervaring is bij Sogeti:
Mijn antwoord: Geweldig leuk bedrijf met goede secundaire arbeidsvoorwaarden maar helaas met een beetje minder loon dan bij de concurentie....

[ Voor 3% gewijzigd door kazz1980 op 09-11-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
PeeJay schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:03:
[...]

Op het moment zit ik de gehele week in het hotel (badeendjes te sparen :P). Tot er weer een project komt dat dichterbij huis is.
Waarom ik dat geen probleem vind? De mensen waar ik contact mee heb, zijn mensen met een soortgelijk beroep, dus die hebben ook voornamelijk pas tijd in het weekend.
Soms doordeweeks eens eten bij elkaar, aangezien ik bij sommigen in de buurt zit als ik op project ben. De behoefte om te gaan stappen heb ik niet meer. Vind rustig thuis zitten beter.
Mijn vriendin studeert nog en woont op kamers, dus die zie ik sowiezo pas in het weekend.
Gedeeltelijk mee eens... ik zit sinds eind april in London, ben van maandagochtend tot vrijdagavond weg... vrijdagavond pas rond 23.00 of zo thuis ivm een late vlucht... dan heb ik dus 2 dagen weekend... Ik vind het echter tot nu toe geen probleem omdat ik mega veel leer op deze klus en vooral ook omdat het tijdelijk is... je weet wanneer het afgelopen is (ok ok ik ging maar voor 3 maanden en zit er nog steeds.... maar goed, ) en je weet ook waar je het voor doet...

(en het werd me gevraagd of ik het zelf wel wilde.....als ik nee had gezegd was er zeker geen man overboord geweest....... Ik werk voor cap trouwens... ook een walhalla aan opleidingen (ga volgende maand voor mijn 2e sap certificering dit jaar) en volgens een recent onderzoek werkgever nummer 1!)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

miel schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:27:
.... en volgens een recent onderzoek werkgever nummer 1!)
Ik dacht dat Philips dat was? Nou ja, maakt niet veel uit natuurlijk. ;)

Zelf zit ik dus bij Philips, en naast een goede financiële beloning (toch de eerste reden waarom je werkt lijkt me) ook goede opleidingsmogelijkheden. Ik werk er dus tot grote tevredenheid en met veel plezier (hoewel een laptop om thuis nog eens wat werk te kunnen doen wel handig zou zijn, zie hierboven ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Hillie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:19:
[...]

Zelf zit ik dus bij Philips, en naast een goede financiële beloning (toch de eerste reden waarom je werkt lijkt me) ook goede opleidingsmogelijkheden. Ik werk er dus tot grote tevredenheid en met veel plezier (hoewel een laptop om thuis nog eens wat werk te kunnen doen wel handig zou zijn, zie hierboven ;)).
Wat voor werk kun je bij Philips qua ICT doen? Weet je dat zo? Heb Philips nog niet eerder gehoord als ICT dienstverlener - wel als zijnde een hele goede werkgever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

[...]

Gedeeltelijk mee eens... ik zit sinds eind april in London, ben van maandagochtend tot vrijdagavond weg... vrijdagavond pas rond 23.00 of zo thuis ivm een late vlucht... dan heb ik dus 2 dagen weekend... Ik vind het echter tot nu toe geen probleem omdat ik mega veel leer op deze klus en vooral ook omdat het tijdelijk is... je weet wanneer het afgelopen is (ok ok ik ging maar voor 3 maanden en zit er nog steeds.... maar goed, ) en je weet ook waar je het voor doet...

(en het werd me gevraagd of ik het zelf wel wilde.....als ik nee had gezegd was er zeker geen man overboord geweest....... Ik werk voor cap trouwens... ook een walhalla aan opleidingen (ga volgende maand voor mijn 2e sap certificering dit jaar) en volgens een recent onderzoek werkgever nummer 1!)
Lijkt me best lachen om een tijdje in Londen te zitten. Maar helaas wel een ramp voor je prive leven... maar voor een tijdje: ach! waarom niet?

Ik heb overigens wel negatieve verhalen gehoord over Cap... met name dat ze alles doen om je op 1 positie vast te houden als je daar goed functioneert. Geen promoties dus... en ze zouden ook hun best doen om er voor te zorgen dat je moeilijk naar een andere werkgever over kunt stappen...

Merk jij daar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
kazz1980 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:24:
[...]

Wat voor werk kun je bij Philips qua ICT doen? Weet je dat zo? Heb Philips nog niet eerder gehoord als ICT dienstverlener - wel als zijnde een hele goede werkgever...
Fair enough, Philips is niet primair ICT dienstverlener, maar wel een partij waar een heleboel ICT werk gebeurt. Het stikt van de vaste en ingehuurde ICT-ers, in zeer diverse functies als ondersteunende functies, research, software en hardware development, systeem ontwikkeling, etc.

Overigens is Philips TASS wel een ICT dienstverlener, maar die richt zich voornamelijk op (ex)Philips bedrijven. Origin was van Philips.

En een laptop krijg je bij Philips als je je manager overtuigt dat je er een nodig hebt (moeilijkheidsgraad varieert), en dan kun je ook in je tuin en bed internetten :P * Rukapul beschouwt een laptop toch voornamelijk als een nuttige werktool voor in de trein, op reis, om 's avonds thuis nog even wat afmaken, etc.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 09-11-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
kazz1980 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:30:
[...]

Lijkt me best lachen om een tijdje in Londen te zitten. Maar helaas wel een ramp voor je prive leven... maar voor een tijdje: ach! waarom niet?

Ik heb overigens wel negatieve verhalen gehoord over Cap... met name dat ze alles doen om je op 1 positie vast te houden als je daar goed functioneert. Geen promoties dus... en ze zouden ook hun best doen om er voor te zorgen dat je moeilijk naar een andere werkgever over kunt stappen...

Merk jij daar iets van?
Och, of ik nu in den haag zit of in london, maakt niet veel uit, prive leven doordeweek is een ramp...

Laat ik het zo zeggen: het 1e dat mijn persoonlijke manager mij zei was: ons doel is je te behouden binnen cap. Als je het binnen onze afdeling niet leuk meer vind ga je ergens anders naar toe, geen probleem... dus denk dat dat van die geen promoties erg meevalt... ga er dit jaar 2 loonschalen op vooruit en maak eind volgend jaar promotie naar senior... dat staat nu al vast..

de uitstroom bij cap is redelijk hoog, dus het moeilijk overstappen zal ook wel meevallen..... Ik heb 3 maanden inhoudelijke SAP opleidingen gevolgd en ga nog wat externe sap dingen doen bij SAP nederland in december...... afbetalingsregeling? Studieschuld??? Wat is dat?

dus overstappen zou erg simpel kunnen zijn, alleen wil ik dat absoluut niet op dit moment! (of het zou naar Cap UK moeten zijn, maar dan moet ik ook gaan verhuizen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
Hillie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:19:
[...]

ok ok.... Cap stond samen met IBM en Siemens op nummer 1....

http://www.telegraaf.nl/b...kgever_niet_van_hier.html

lees maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

kazz1980 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:24:
[...]

Philips heeft stapels ICT werk. Ik ken mensen die hier bijv. aan Javasoftware voor settop boxen gezeten hebben, ik zit op een kamer met een Lotus Notes-ontwikkelaar en een SAP Enterprise Portal developer, en doe zelf logistieke en ondersteunende intranetapplicaties voor Semiconductors Marketing & Sales :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
PeeJay schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:03:
[...]
Thuis zitten is altijd leuk :) en dan bedoel ik dus ook thuis. De situatie die je hier schetst zou mij niet zo trekken, zeker niet voor de lange termijn. Of ik daar nou bij wil stappen of niet maakt me niet zoveel uit, stappen doe ik niet buiten het weekend om. Wel zou ik een groot deel van mijn vrienden/kennissen missen denk ik.

Daarentegen is miel zijn stukje wel acceptabel denk ik :)
Voor een (vaste) periode naar het buitenland lijkt me dan weer erg interessant, zeker om ook nog eens nieuwe indrukken van een land op te doen waar je normaal niet zo snel mee te maken krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

curry684 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:53:
Philips heeft stapels ICT werk. Ik ken mensen die hier bijv. aan Javasoftware voor settop boxen gezeten hebben, ik zit op een kamer met een Lotus Notes-ontwikkelaar en een SAP Enterprise Portal developer, en doe zelf logistieke en ondersteunende intranetapplicaties voor Semiconductors Marketing & Sales :)
Collega. ;)

De keuze voor Lotus Notes is er eentje waar je vraagtekens bij kunt zetten (mijn god, wat is dat vaak turrraaaaaagggg ;)), maar ja, er is hier genoeg ICT-gebeuren te doen. Maar waar, Philips is geen ICT-dienstverlener, ze huren er genoeg in. Hier wordt veel beheer (in ieder geval het helpdesken en desktopbeheer) uitbesteed aan een ICT-club.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

miel schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:46:
[...]

dus overstappen zou erg simpel kunnen zijn, alleen wil ik dat absoluut niet op dit moment! (of het zou naar Cap UK moeten zijn, maar dan moet ik ook gaan verhuizen..)
Klinkt allemaal wel goed. Blijkbaar ligt het dan toch (gedeeltelijk) aan die persoon zelf dat hij vastgeroest zit bij Cap...
curry684 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:53:
[...]

Philips heeft stapels ICT werk.
Ook test-werk?

[ Voor 19% gewijzigd door kazz1980 op 10-11-2005 12:49 ]

Verwijderd

Confusion schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:57:
[...]

Dan moet je je telefoonnummer niet openbaar maken. Ik vond het wel prettig dat ze me mailden naar aanleiding van mijn inschrijving op jobsites. Het hele idee van die sites is dat bedrijven je gaan mailen geinteresseerd in je te zijn. Als je dat niet wil, schrijf je dan lekker uit van die sites.
Ik vind het niet erg wanneer het telkens verschillende bedrijven zijn maar bij sogeti begrijpen ze blijkbaar niet dat je als vorige week niet voor ze wilde werken, je het deze week ook niet wil:D

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:44:
Ik vind het niet erg wanneer het telkens verschillende bedrijven zijn maar bij sogeti begrijpen ze blijkbaar niet dat je als vorige week niet voor ze wilde werken, je het deze week ook niet wil:D
Verschillende afdelingen? Hetzelfde recruitment/detacheringsbureau heeft ook drie keer op mijn CV gereageerd; de derde terwijl ik al een contract met ze had getekend :+. Verschillende afdelingen hebben verschillende eisen en ze gaan niet de hele tijd aan elkaar rondsturen wie ze allemaal aangesproken hebben; dat is ondoenlijk en vaak irrelevant.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• curry684

curry684

Die settopboxen gaan niet met ongeteste code gold nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Er is net een onderzoek afgerond:

Volgens Blauw Research heeft Sogeti het beste imago in vergelijk met andere ICT-dienstverleners onder ICT-studenten. Onder ICT-professionals heeft Getronics het beste imago gevolgd door Sogeti en PinkRoccade.

Uit medewerkersonderzoeken is gebleken dat de medewerkers van Sogeti het meest tevreden zijn over hun werkgever in vergelijk met de medewerkers van andere ICT bedrijven. Vrijwel alle grote ICT dienstverleners hebben meegedaan aan dit onderzoek.

Eindelijk wat meer objectieve info om mijn mening over Sogeti te onderbouwen ;)

Zijn er hier ook mensen die bij Getronics of Pink werken? Die scoren immers ook hoog...

[ Voor 8% gewijzigd door kazz1980 op 15-11-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
kazz1980 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:59:

Volgens Blauw Research heeft Sogeti het beste imago in vergelijk met andere ICT-dienstverleners onder ICT-studenten. Onder ICT-professionals heeft Getronics het beste imago gevolgd door Sogeti en PinkRoccade.

Uit medewerkersonderzoeken is gebleken dat de medewerkers van Sogeti het meest tevreden zijn over hun werkgever in vergelijk met de medewerkers van andere ICT bedrijven. Vrijwel alle grote ICT dienstverleners hebben meegedaan aan dit onderzoek.

Zijn er hier ook mensen die bij Getronics of Pink werken? Die scoren immers ook hoog...
Ik heb bij Pink gewerkt en zaterdag nog gegeten met wat oud-collegas...... En geloof me, tevreden was ik zeer zeker niet! (en de overige collega's ook niet, verklaart het feit ook dat ze de 400 nieuwe mensen die ze begin dit jaar proberen te werven niet bij elkaar kunnen krijgen en het feit dat er zeer veel mensen weglopen.... (bijvoorbeeld: 1 directeur binnen een SAP club kreeg zijn ontslag.... dezelfde maand zeiden 40 anderen op en gingen met die directeur die voor zichzelf begonnen was mee.... de maand daarna volgde er nog eens 35.......)

Heb je een link naar dat onderzoek? Wil het graag eens lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Zeg miel je bent uitstekend op de hoogte! Er zijn inderdaad erg veel SAP-pers bij Pink weggeaan sinds het ontslag van die beste man. De ontevredenheid was al erg hoog sinds de fusie met Getronics. Dat ontslag was de druppel. Aangezien 'onze' club erg hecht was zijn er vanaf dat moment erg veel mensen weggegaan.
Nu er zoveel mensen zijn weggegaan is er wel wat aan de lonen gedaan, maar het was gewoon te laat. Ook ik hou het daar voor gezien per 31-12.
kazz1980 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:59:

Dat is echt frappant. Lees het volgende maar eens:
AMSTERDAM - De meest tevreden werknemers werken bij technologieconcern Siemens en de ict-concerns IBM en CapGemini. Zij krijgen van hun personeel een ruime zeven als rapportcijfer. Dat blijkt uit het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek van het zakenblad Incompany onder ruim 25.000 Nederlandse werknemers.

Onderaan met de minst tevreden werknemers bungelen vervoersbedrijf Connexxion, supermarktketen Laurus en automatiseerder Getronics als hekkensluiter. Zij krijgen alledrie een magere 5+ van hun werknemers, die zich mochten uitspreken over functiewaardering, arbeidsvoorwaarden, carrièrekansen en cultuur. "Duidelijk is dat softe, sociaal aangestuurde bedrijven hoog scoren. Angelsaksische bedrijven waar de aandeelhouder voor het eigen personeel komt, zijn minder populair", zegt Incompany-hoofdredacteur René Gerhardus. Personeelsmanager Jack van Hove van lijstaanvoerder Siemens Nederland beaamt dit. "Volgens mij draait alles om hoe je met mensen omgaat. Extreem gesteld kun je zeggen dat Angelsaksische bedrijven naar hun mensen kijken als een soort slaven die in dienst staan om de bedrijfswinst te maximaliseren. Bedrijven met het Rijnlandse model focussen meer op het welzijn van mensen en minder op winst. Siemens mag u tot de laatste categorie rekenen." Naast de tweedeling in bedrijfscultuur signaleert Gerhardus nog iets anders. In de top-10 van meest gewaardeerde werkgevers duiken maar twee puur Nederlandse bedrijven op: de ANWB en Schiphol Group. De uitslag moet het ANWB-personeel extra wrang overkomen. Het onderzoek werd verricht voordat bekend werd dat bij de belangenorganisatie 800 van de ruim 4000 banen worden geschrapt. Het ANWB-personeel heeft de mokerslag duidelijk niet zien aankomen en geeft hun werkgever zelfs een ruime zeven als cijfer. "Waar is Hollands Glorie gebleven", vraagt hoofdredacteur Gerhardus zich af. Hij vindt het opmerkelijk dat de multinationals Shell en Philips, die steevast als beste in imago-onderzoeken scoren, bij hun eigen personeel achterblijven. Onze nationale iconen blijven een vol punt achter in hun eindrapport (beide krijgen een 6+) bij de meer Europees georiënteerde concurrenten Siemens en BP, die een ruime zeven scoren. In de sector detail- en groothandel, waar het momenteel verre van super gaat, verplettert het eveneens buitenlandse Ikea de concurrentie met een ruime zeven. Een duurzaam economisch resultaat, een goede werksfeer en collegialiteit en zo min mogelijk hiërarchie staan er centraal. Opvallend is verder dat telecombedrijf KPN een 4- krijgt voor baanzekerheid en wat betreft salariëring de bankverzekeraars gemiddeld het beste scoren.
http://www.telegraaf.nl/b...kgever_niet_van_hier.html

[ Voor 80% gewijzigd door psy op 15-11-2005 12:46 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

hmz... dus het imago is heel goed, maar de medewerkerstevredenheid is beroerd ... Ik weet uit mn hoofd niet waar Getronics en Pink stonden op de lijst naar medewerkerstevredenheid.

(klein) gedeelte van de resultaten staat op de website van Sogeti. Ander deel komt uit het personeelsblad. Maar heb het verder nergens online kunnen vinden...

[ Voor 36% gewijzigd door kazz1980 op 15-11-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
psy schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:40:
Zeg miel je bent uitstekend op de hoogte! Er zijn inderdaad erg veel SAP-pers bij Pink weggeaan sinds het ontslag van die beste man. De ontevredenheid was al erg hoog sinds de fusie met Getronics. Dat ontslag was de druppel. Aangezien 'onze' club erg hecht was zijn er vanaf dat moment erg veel mensen weggegaan.
Nu er zoveel mensen zijn weggegaan is er wel wat aan de lonen gedaan, maar het was gewoon te laat. Ook ik hou het daar voor gezien per 31-12.
Laat ik het zo zeggen, ik werk nu voor CapGemini..... ook als SAP-per.... en er zijn ook een aantal van je oud collega's bij ons in dienst gekomen..

Waar ga jij naartoe?

Typisch een pink maatregel: oh shit, iedereen loopt weg, we geven ze maar wat extra geld...... tja.. zo werkt het niet he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

miel schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:43:
[...]

Typisch een pink maatregel: oh shit, iedereen loopt weg, we geven ze maar wat extra geld...... tja.. zo werkt het niet he..
[Bert Visscher mode]...Flikker dr wat Bonzo bij...[/Bert Visscher mode]
Inderdaad werkt dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

miel schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:43:
[...]

Laat ik het zo zeggen, ik werk nu voor CapGemini..... ook als SAP-per.... en er zijn ook een aantal van je oud collega's bij ons in dienst gekomen..

Waar ga jij naartoe?

Nee het gaat erom dat de medewerkers tevreden zijn, er waren gewoon teveel zaken die niet klopten, en er werd nauwelijks geluisterd naar klachten. Dat frustreert echt enorm. Ik ben er wel gelukkig in erg goede verstandhouding weggegaan, dat moet gezegd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door psy op 15-11-2005 21:35 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
psy schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:53:
[...]

Nee het gaat erom dat de medewerkers tevreden zijn, er waren gewoon teveel zaken die niet klopten, en er werd nauwelijks geluisterd naar klachten. Dat frustreert echt enorm. Ik ben er wel gelukkig in erg goede verstandhouding weggegaan, dat moet gezegd worden.
ik ken die methode... maar de algehele pink oplossing bleef hetzelfde..... er gebeurde niks..
Ik ben ook met een goede verstandhouding weg gegaan (die is inmiddels wel verpest doordat men met rechtzaken en zo begon te dreigen omdat ik hun medewerkers lastig zou vallen door headhunters op ze af te sturen en zo)...

Dit was trouwens het oude "Food" of niet? Kende daar ook nog wat mensen, maar die waren toen ook al niet super happy....

[ Voor 15% gewijzigd door miel op 15-11-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

miel schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:02:
[...]
ik ken die methode... maar de algehele pink oplossing bleef hetzelfde..... er gebeurde niks..
Ik ben ook met een goede verstandhouding weg gegaan (die is inmiddels wel verpest doordat men met rechtzaken en zo begon te dreigen omdat ik hun medewerkers lastig zou vallen door headhunters op ze af te sturen en zo)...
Ja er zijn aan mijn oud-collega's wat dreigbrieven verstuurd weet ik, al hebben ze daar later excuses voor aangeboden. Er is nu een schikking met het nieuwe bedrijf dat er dit jaar geen nieuwe medewerkers meer naartoe mogen, en volgend jaar met een maximum per maand...
Dit was trouwens het oude "Food" of niet? Kende daar ook nog wat mensen, maar die waren toen ook al niet super happy....
Ja idd o.a. Food, Retail, Industry. Vooral ook oud roccade-industrious mensen bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
psy schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 13:08:
[...]

Ja er zijn aan mijn oud-collega's wat dreigbrieven verstuurd weet ik, al hebben ze daar later excuses voor aangeboden. Er is nu een schikking met het nieuwe bedrijf dat er dit jaar geen nieuwe medewerkers meer naartoe mogen, en volgend jaar met een maximum per maand...

[...]

Ja idd o.a. Food, Retail, Industry. Vooral ook oud roccade-industrious mensen bij ons.
Dat soort dingen zegt mij dus genoeg... als je bang bent dat je mensen weg rennen moet je iets aan je eigen bedrijf doen en niet gaan dreigen met rechtzaken en zo naar oud collegas... maar goed, dat is dan ook mijn mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Als je gaat uitrekenen, het zijn allemaal zeer capabele mensen, die op een maand tijd 150 uur x 90 euro = 13.500 gemiddeld binnenbrengen. Stel het zijn 65 mensen, dan komt er dus elke maand bijna 900.000 euro minder aan omzet binnen. Dat moet toch pijn doen. Nu zal het voor de grote Getronics-kolos niet zo heel veel uitmaken, toch denk ik dat het substantieel toch wel ietsje uitmaakt voor de uiteindelijke (al zeer minimale, als die er al is) winst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

psy schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:02:
Als je gaat uitrekenen, het zijn allemaal zeer capabele mensen, die op een maand tijd 150 uur x 90 euro = 13.500 gemiddeld binnenbrengen. Stel het zijn 65 mensen, dan komt er dus elke maand bijna 900.000 euro minder aan omzet binnen. Dat moet toch pijn doen. Nu zal het voor de grote Getronics-kolos niet zo heel veel uitmaken, toch denk ik dat het substantieel toch wel ietsje uitmaakt voor de uiteindelijke (al zeer minimale, als die er al is) winst!
Tevreden werknemers zou toch net iets belangrijker moeten zijn dan winst...

Immers zonder klanten heb je werknemers om nieuwe klanten te zoeken, maar zonder werknemers is er geen bedrijf! (klinkt erg marketing... maar tis wel zo!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Is er hier iemand die ervaringen heeft met Qmagic?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Een vriend van me heeft een keer een aanbod gehad van Qmagic. Was 1e-lijns helpdesk voor een hongerloontje terwijl hij HBO diploma heeft. Verder weet ik niet zoveel van ze.

En nu ik toch post in dit topic: ik werk zelf sinds januari bij Deloitte Consultancy. Is niet zo heel bekend als ICT dienstverlener, maar we hebben binnen consultancy toch nog een redelijke tak voor development.
Bevalt tot op heden eigenlijk prima; arbeidsvoorwaarden zijn marktconform en ik krijg het gevoel dat mijn inzetmanager echt probeert om mensen in te zetten op klussen die ze leuk vinden en op het carrierepad passen. Neemt natuurlijk niet weg dat er zoals bij alle consultancy en detacheringsclubs er gewoon een risico bestaat dat je voor een tijdje naar de andere kant van het land moet :P

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

kazz1980 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:38:
[...]

Tevreden werknemers zou toch net iets belangrijker moeten zijn dan winst...

Immers zonder klanten heb je werknemers om nieuwe klanten te zoeken, maar zonder werknemers is er geen bedrijf! (klinkt erg marketing... maar tis wel zo!)
Dat ligt eraan hoe uitwisselbaar je werknemers zijn. Met een overshot op de arbeidsmarkt blijft het toch een 'voor jou 10 anderen'. Of dat goed en rendabel is wil ik niet zeggen, maar het is wel de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 02:43

-ET-

Phone Home

philipnorth schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:40:
Is er hier iemand die ervaringen heeft met Qmagic?
ik heb gewerkt bij Qmagic. Ik was er zelf niet echt over te spreken. Loon is niet heel goed.En ik kreeg altijd het idee dat ze het personeel zoveel mogelijk proberen uit te knijpen.

voorheen kreeg je (als je al een auto kreeg) een polo (vaak met bijbetaling) nu krijg je niet meer dan een lupo (of fox tegenwoordig) En dit is geen standaard.

Dus ik was niet tevreden over Qmagic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Overigens zoek ik zelf ook vaak op http://www.indewandelgang.nl/ naar recensies van bedrijven door (ex-)werknemers en waarschijnlijk undercover recruiters ;)

Net nog ff gekeken en Qmagic komt er heel vaak voor, meestal erg negatief...

[ Voor 30% gewijzigd door j_du_pee op 16-11-2005 11:55 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Argh, ik zit niet op te letten :X

[ Voor 90% gewijzigd door Wokschotel op 16-11-2005 12:30 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
-ET- schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:44:
[...]

ik heb gewerkt bij Qmagic. Ik was er zelf niet echt over te spreken. Loon is niet heel goed.En ik kreeg altijd het idee dat ze het personeel zoveel mogelijk proberen uit te knijpen.

voorheen kreeg je (als je al een auto kreeg) een polo (vaak met bijbetaling) nu krijg je niet meer dan een lupo (of fox tegenwoordig) En dit is geen standaard.

Dus ik was niet tevreden over Qmagic.
Zonder even naar het bedrijf te kijken maar in hoeverre is een auto van belang voor het plezier en genot wat je uit je baan zou kunnen halen? Veel grote ICT-dienstverleners geven je idd een auto bij je functie, met prive gebruik als je dat zou willen. Het is echter geen vereiste dat je die wagen ook daadwerkelijk prive gebruikt en dat hoef je ook niet te doen (toch??).

Belangrijker (voor dit topic iig) is denk ik hoe je als werknemer behandeld wordt en wat voor ervaringen mensen hebben bij ICT-dienstverleners. Een lease-wagen is hier maar een deel van en word IMO vaak erg overschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

j_du_pee schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:51:
Overigens zoek ik zelf ook vaak op http://www.indewandelgang.nl/ naar recensies van bedrijven door (ex-)werknemers en waarschijnlijk undercover recruiters ;)

Net nog ff gekeken en Qmagic komt er heel vaak voor, meestal erg negatief...
Was mij ook opgevallen, maar ja, dat zijn ook vaak (ex)werknemers die of ontslagen zijn of uit onvrede weggeaan zijn, en niet echt in staat zijn uberhaupt positief te reageren :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 02:43

-ET-

Phone Home

toeter schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:37:
[...]

Zonder even naar het bedrijf te kijken maar in hoeverre is een auto van belang voor het plezier en genot wat je uit je baan zou kunnen halen? Veel grote ICT-dienstverleners geven je idd een auto bij je functie, met prive gebruik als je dat zou willen. Het is echter geen vereiste dat je die wagen ook daadwerkelijk prive gebruikt en dat hoef je ook niet te doen (toch??).

Belangrijker (voor dit topic iig) is denk ik hoe je als werknemer behandeld wordt en wat voor ervaringen mensen hebben bij ICT-dienstverleners. Een lease-wagen is hier maar een deel van en word IMO vaak erg overschat.
ik zal iets verder in detail treden, ik had een aantal afspraken met Qmagic gemaakt omtrend het rijden van een auto. Echter Qmagic stelde alles in het werk om onder gemaakte afspraken uit te komen.

Dus in zeker zin heb je gelijk, een auto staat los van plezierig werk. Echter de afspraken over een auto (en over nog vele andere dingen) die gemaakt worden en niet nagekomen worden is wel funest voor plezier werk.

Om nog een extra ervaring van Qmagic er bij te zetten, mijn toenmalige accountmanager had er en handje van om consequent (als ze al kwam) te laat te komen. En als je vervolgens naar huis was (ik werkte tot 15.30 en zij kwam pas om 16.00) vonden ze het nog raar ook.

Overigens spreek ik nu wel over 2 jaar terug. Dus misschien is er een hoop verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/5292/klanttevredenheidnovember2005k.jpg

Uit 'Onderzoek Vendor Performance 2005' van Morgan Chambers

Bovenstaande grafiekje geeft een beetje een beeld hoe de dienstverleners op dit moment presteren (gemeten op basis van klantwaardering).

Te zien is dat de meesten redelijk bij elkaar zitten (Ordina, Accenture, Getronics, PinkRoccade, Logica CMG). Alleen Atos Origin (negatief), Centric en Capgemini (postief) onderscheiden zich.

[ Voor 7% gewijzigd door dyna18 op 18-11-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
dyna18 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:26:
[afbeelding]

Uit 'Onderzoek Vendor Performance 2005' van Morgan Chambers

Bovenstaande grafiekje geeft een beetje een beeld hoe de dienstverleners op dit moment presteren (gemeten op basis van klantwaardering).

Te zien is dat de meesten redelijk bij elkaar zitten (Ordina, Accenture, Getronics, PinkRoccade, Logica CMG). Alleen Atos Origin (negatief), Centric en Capgemini (postief) onderscheiden zich.
Heb je een officiele bron hiervan waar ik het rapport kan downloaden/bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
Ik zou zo geen download link weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Jammer dat dit draadje stilligt...
Oke ik heb nu dus wat gelezen over Centric, Sogetti, Cap, Atos,
Mij is ook duidelijk dat het gras niet altijd groener aan de overkant is, maar wel heb ik van mijn eigen fouten geleerd.
Vanaf nu wil ik duidelijk afspraken op papier staan..

Ik ga niet mijn ervaringen posten dat heb ik al genoeg andere draadjes gedaan.
Vind het alleen goed om te weten dat elke werkgever zijn plussen en zijn minnen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Security schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:24:
Jammer dat dit draadje stilligt...
Oke ik heb nu dus wat gelezen over Centric, Sogetti, Cap, Atos,
Mij is ook duidelijk dat het gras niet altijd groener aan de overkant is, maar wel heb ik van mijn eigen fouten geleerd.
Vanaf nu wil ik duidelijk afspraken op papier staan..

Ik ga niet mijn ervaringen posten dat heb ik al genoeg andere draadjes gedaan.
Vind het alleen goed om te weten dat elke werkgever zijn plussen en zijn minnen heeft.
Je had vorig week vrijdag toch een sollicitatiegesprek?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FrankGuthrie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 18:13:
[...]

Je had vorig week vrijdag toch een sollicitatiegesprek?
lol @ FrankGuthrie

Zou dat dan niet zo goed verlopen zijn? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

TheVisionMaster schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:22:
[...]

lol @ FrankGuthrie

Zou dat dan niet zo goed verlopen zijn? })
Juist wel deze week 2e ronde :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Standeman schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:21:
In principe kan je alle detacheerders wel over 1 kam scheren. Ze proberen allemaal zoveel mogelijk aan je te verdienen door je bij een klant te zetten.
lijkt me nogal logisch; het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Zie je wel vaker bij commerciele bedrijven hoor, dat ze geld proberen te verdienen ;)
Als ze daar een beetje bij moeten jokken && bluffen zullen de meeste (account)managers het ook niet laten. Zo ben ik een keer weggezet als Oracle Forms exper terwijl ik daarvoor zeker wel 1 formpje uit een tutorial in elkaar had gezet :/.
komt voor maar echt niet structureel. Als er echt te grote verschillen zouden zitten tussen de persoon die wordt aangeboden op CV en wat hij echt kan, zou de klant zich genaaid voelen en raak je die klant kwijt. Er zou dan echt geen detacheerder zijn die nog wat zou verdienen
Volgens mij maakt het geen moer uit als ik de verhalen mag geloven van kennisen die bij LogicaCMG / Atos / Sogeti werken.
Het is maar net welke verhalen je hoort. lijkt me niet voldoende onderbouwing om de 'god mag weten hoeveel' detacheerders over 1 kam te scheren.....
Hetgene wat een (klein) beetje scheelt is wat je er voor terug krijgt (op je CV / salaris).
tja, zoals met elke baan waarbij je relevante werkervaring opdoet.....

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Security schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:40:
[...]

Juist wel deze week 2e ronde :9~
i know..i know.... maar ehh....je hebt het topic niet meer open gekregen he... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

komt vanzelf een nieuwe _/-\o_
Donderdag gesprek :-)
Nu me nog een beetje bezighouden met het product.

[ Voor 55% gewijzigd door Security op 17-01-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Hele draad doorgelezen, beetje geschrokken van sommige reacties op Sogeti aangezien ik hier binnenkort heenga voor de befaamde test, meer informatie en eventueel een contract. Ik wilde eigenlijk naar de implementatiedivisie (heb digitale communicatie gestudeerd), maar daar hebben ze een stop en dus moet het testengineering worden. Heb nog geen idee of dat wat voor mij is, dus hopelijk heb ik binnenkort meer duidelijkheid.

Overigens lijkt het me een enorme uitdaging om daar te gaan werken, je krijgt een opleiding van 2 maanden waarvan 3 weken in Amerika, allerlei doorgroeimogelijkheden, een lease-auto, etc. En na wat ik hier allemaal gelezen heb is het salaris niet hoog, maar redelijk.

Maar eerst ff een pak kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Syntagma schreef op maandag 27 februari 2006 @ 09:45:
Overigens lijkt het me een enorme uitdaging om daar te gaan werken, je krijgt een opleiding van 2 maanden waarvan 3 weken in Amerika,
Dit hoor ik vaker als 'pluspunt'. Het is natuurlijk heel leuk dat je 3 weken naar de VS mag, maar vraag je eens af waarom. Is die cursus zo specifiek dat het niet in Nederland kan (specifiek product/methode)? Belangrijkste hierbij is een eventueel opleidingsbeding: je hebt geen zin in een te dure cursus als dat voorkomt dat je later weg kan (ivm het al genoemde niet hele hoge salaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Nu online
Rukapul schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:42:
[...]

Dit hoor ik vaker als 'pluspunt'. Het is natuurlijk heel leuk dat je 3 weken naar de VS mag, maar vraag je eens af waarom. Is die cursus zo specifiek dat het niet in Nederland kan (specifiek product/methode)? Belangrijkste hierbij is een eventueel opleidingsbeding: je hebt geen zin in een te dure cursus als dat voorkomt dat je later weg kan (ivm het al genoemde niet hele hoge salaris).
als Sogeti ook maar iets lijkt op Cap dan heb je geen opleidingsbeding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
psy schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:03:
De leaseregeling is ronduit slecht te noemen voor niet-junioren, de waardering voor wat je doet is veel te lang te laag geweest, en beloftes worden gewoon nauwelijks nagekomen. Ja er worden enorme campagnes opgezet (fusiekoorts anyone?), een enorm personeelsfeest gegeven, maar vooral, de aandeelhouder komt eerst!

Het heeft wel als voordeel dat mijn salaris, wat vrij lang tamelijk laag is gebleven, nu eindelijk van behoorlijk niveau is, waarschijnlijk omdat men bang is dat ik ook ga lopen. Misschien dat mijn eisen hoger zijn komen te liggen, maar ook ik wil ergens anders gaan werken; en dan niet voor een groot consultancy-bedrijf, maar voor een klein bedrijf waar je meer van je eigen omzet kan houden, of beter nog: gaan freelancen.
Ik ben het met je eens Psy.

Ik hoor eigenlijk alleen maar hetzelfde van collega's bij Getronics PinkRoccade. Slechte voorwaarden (vooral de lease-auto is een aanslag op je salaris: bijtellling + vast bedrag + overschrijding normbedrag + vast aan gevaarlijke regels in het contract ) , waardoor zelf een goedkope auto kopen / rijden soms net zo voordelig is. Ook slechte startsalarissen en de beloften tot salarisverhoging die niet nagekomen worden hoor je vaak...

Het enige wat echt helpt is jezelf goed blijven profileren en door klanten als gewaardeerd worden beschouwd. En als je leidinggevende dat ook weet, met die kracht dreigen om weg te gaan... dan kan ineens van alles, omdat men je niet kwijt wil :)

[ Voor 4% gewijzigd door StarWolfer op 28-02-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Laatst online: 15-09 16:53

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

miel schreef op maandag 27 februari 2006 @ 10:54:
[...]

als Sogeti ook maar iets lijkt op Cap dan heb je geen opleidingsbeding.....
Nee, die reis naar Ohio, bekostig je voor een gedeelte zelf. De eerste maanden is je salaris een stukje lager. Minimumloon zelfs, correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Klopt helemaal!

Bij Sogeti heb je eerst 2 maanden full time opleiding waaronder 3 weken in Ohio.
Waarom Ohio? Je leert er High Performance teamwerk, een techniek die door de universiteit daar ontwikkeld is. Bovendien is het zinvol om 3 weken in een totaal andere omgeving te werken. Geeft aan of je aanpassingsvermogen hebt etcetera en je leert er een aantal collega's heel goed kennen (bij bedrijven die op soort van detacheerbasis werken is dat wel nuttig aangezien je niet met zn allen in 1 pand komt te werken - maar toch een wij-gevoel uit moet stralen). Voor mij persoonlijk was die 3 weken opleiding in Ohio één van mijn meest leerzame ervaringen ooit... En bovendien erg leuk ;) (toch ook niet geheel onbelangrijk)

Tijdens deze 2 maanden opleiding krijg je nog niet je volledige loon maar enkel minimumloon. Na de opleiding is er een beding dat je 2 jaar in dienst moet blijven. Ga je eerder weg dan meot je een evenredig deel van de opleiding terugbetalen. Dit is overigens meer een regel op papier dan dat deze echt wordt toegepast. Ga je binnen die tijd in goed overleg weg dan hoef je in de praktijk niets terug te betalen. Ga je direct na je opleiding naar de concurrent, tja - dan moet je dus wel dokken (en terecht ook lijkt me zo).

Ik werk nu een maand of 9 bij Sogeti (incl. genoemde opleiding) en bevalt me nog altijd uitstekend!! Zeker voor starters absoluut een geweldige werkgever! Je leert ontzettend veel en doet flink ervaring op. Financieel is het wel ietsjes minder... Sogeti heeft geen bijzonder goed loon. Maar dat is het mij wel waard (zoveel scheelt het immers ook weer niet met directe concurenten) en naarmate je langer bij Sogeti zit neemt het verschil over het algemeen alleen maar af (als je je werk gewoon goed doet natuurlijk)

Dus Syntagma (en anderen), laat je niet afschikken door de negatieve verhalen. Zijn vaak nergens op gebaseerd of op oude feiten... De afgelopen tijd is Sogeti bij meerdere onderzoeken (die ik nu natuurljik nergens meer terug kan vinden :|) uit de bus gerold als 1 van de beste ICT bedrijven, zowel voor de klant als voor de werknemer.

[ Voor 35% gewijzigd door kazz1980 op 02-03-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

kazz1980 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:14:

Ik werk nu een maand of 9 bij Sogeti (incl. genoemde opleiding) en bevalt me nog altijd uitstekend!! Zeker voor starters absoluut een geweldige werkgever! Je leert ontzettend veel en doet flink ervaring op. Financieel is het wel ietsjes minder... Sogeti heeft geen bijzonder goed loon. Maar dat is het mij wel waard (zoveel scheelt het immers ook weer niet met directe concurenten) en naarmate je langer bij Sogeti zit neemt het verschil over het algemeen alleen maar af (als je je werk gewoon goed doet natuurlijk)
Dat het een geweldige werkgever is, wordt weer tegengesproken dus door het mindere salaris.
Dat jij daar minder waarde aan hecht is prima, maar niet voor iedereen geldt dat.

Zondermeer stellen dat het dus een geweldige werkgevers is, gaat mij dan iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:11

racoon

mooowwww

IK wist ff geen ander topic dan dit, maar iemand die inspraak heeft bij Centric?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

PeeJay schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:23:
[...]

Dat het een geweldige werkgever is, wordt weer tegengesproken dus door het mindere salaris.
Dat jij daar minder waarde aan hecht is prima, maar niet voor iedereen geldt dat.

Zondermeer stellen dat het dus een geweldige werkgevers is, gaat mij dan iets te ver.
Ik vind geld inderdaad minder belangrijk dan kwaliteit van werk, secundaire arbeidsvoorwaarden en opdoen van kennis en werkervaring (dan komt geld trouwens ook vanzelf wel!).
Dus naar mijn mening is het een geweldige werkgever. Ik zou niet weten waarom ik dat niet zou mogen zeggen! :|

Het lijkt mij redelijk onzin als er enkel meningen gegeven mogen worden wanneer iedereen die mening deelt... Dan valt er dus nergens ooit nog iets over te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
racoon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:24:
IK wist ff geen ander topic dan dit, maar iemand die inspraak heeft bij Centric?
Wat bedoel je met inspraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

cowgirl schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:16:
[...]

Wat bedoel je met inspraak?
Iemand die personeel binnen mag halen en kan zeggen dat hij wel een openstaande vacature kan vervullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

racoon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:19:
[...]
Iemand die personeel binnen mag halen en kan zeggen dat hij wel een openstaande vacature kan vervullen
Met andere woorden: een kruiwagen om bij Centric binnen te komen?
Denk niet dat je die via deze weg zult vinden eerlijk gezegd... hooguit iemand die daar werkt en die je wel aan wil dragen. Dan heb je ietsjes meer kans op een baan (en krijgt diegene wellicht een leuke bonus) - althans zo werkt het bij Sogeti en bij diverse andere ICT dienstverleners wel - dus bij Centric vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ben dus namenlijk hard opzoek naar een baan, en zag dat centric nogal leuke secundaire arbeidsvoorwaarden heeft, dus als iemand me kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

racoon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:34:
Ben dus namenlijk hard opzoek naar een baan, en zag dat centric nogal leuke secundaire arbeidsvoorwaarden heeft, dus als iemand me kan helpen
Dat was al duidelijk ;)
Wat is er trouwens zo goed aan de secundaire arbeidsvoorwaarden bij Centric? Daar ben ik dan wel benieuwd naar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

kazz1980 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:43:
[...]

Dat was al duidelijk ;)
Wat is er trouwens zo goed aan de secundaire arbeidsvoorwaarden bij Centric? Daar ben ik dan wel benieuwd naar! ;)
Er zijn uitdagende doorgroeimogelijkheden, zowel binnen Managed ICT Services als bij overige werkmaatschappijen van Centric. dat spreekt mij het meeste aan

[ Voor 22% gewijzigd door racoon op 02-03-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

racoon schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:47:
[...]
Ja kan een opleiding volgen buiten jee igen vakgebied om
Wat voor opleiding?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Ook dit topic is niet bedoeld voor werving of andere neigingen tot spam, dus hou lofzangen over je eigen werkgever gevolgd door 'mail me voor meer info' ajb achterwege daar hebben we echt geen behoefte aan.

Discussies over leaseregelingen horen in Leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven.