De topic titel is niet je van het, maar ik hoop duidelijk genoeg. Ik open dit topic naar aanleiding van het topic Ervaringen bij ICT dienstverleners (en ook Ervaring werken bij Accenture / ATS)
Ik vroeg ik me af wat de eventuele voordelen en nadelen zijn van het werken bij een ICT afdeling van bedrijf x. Dus een niet-ICT dienstverlener, maar waar je dus gewoon in dienst wordt genomen (i.p.v. gedetacheerd). Zelf ben ik 3 jaar in dienst geweest bij een detacheerder en nu zo'n 2 jaar in dienst bij een groothandel. Ik heb dus beide gevalleen nu meegemaakt.
Ik zelf komt nu tot het volgende lijstje:
Voordelen
De reden dat ik hierop kom is omdat ik vorige week een sollicatiebrief heb gestuurd naar een verzekeringsmaatschappij en vrij snel een uitnodiging heb mogen ontvangen. Ik vraag me dus af of ik misschien niet beter voor een ICT detacheerder kan gaan?
Ik vroeg ik me af wat de eventuele voordelen en nadelen zijn van het werken bij een ICT afdeling van bedrijf x. Dus een niet-ICT dienstverlener, maar waar je dus gewoon in dienst wordt genomen (i.p.v. gedetacheerd). Zelf ben ik 3 jaar in dienst geweest bij een detacheerder en nu zo'n 2 jaar in dienst bij een groothandel. Ik heb dus beide gevalleen nu meegemaakt.
Ik zelf komt nu tot het volgende lijstje:
Voordelen
- Vaste stek
- Minder snel ontslagen worden
- Veel materiekennis opbouwen (meer tijd daarvoor)
- De gebruikte systemen beter doorgronden (meer tijd daarvoor)
- Wat lager salaris
- Minder doorgroeimogelijkheden
- Meer burocratisch
- Minder snel en makkelijk op en cursus
- Minder competief
- Vaak geen leaseauto
De reden dat ik hierop kom is omdat ik vorige week een sollicatiebrief heb gestuurd naar een verzekeringsmaatschappij en vrij snel een uitnodiging heb mogen ontvangen. Ik vraag me dus af of ik misschien niet beter voor een ICT detacheerder kan gaan?
edit:
Owja, de verzekeraar is trouwens Klaverblad in Z'meer, dus als iemand specifieke ervaringen heeft, hoor ik het graag
Owja, de verzekeraar is trouwens Klaverblad in Z'meer, dus als iemand specifieke ervaringen heeft, hoor ik het graag
[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 26-12-2005 11:53 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.