Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Je ziet het er niet aan af; maar wat een pita* om te moddelen zeg

De koplampgaten zijn nu ipv een simpele boolean met de hand gemoddeled zodat ik de randen netjes kon afronden. In deze render zie je dat zelfs niet eens omdat het te klein is (640x360). Kost zoveel tijd...
Nog te doen:
-velgen
-deurknoppen
-lampunits voor en achteren
-uitlaat
-logo (!)
-verbeteren van materials, lighting & rendering.
*pain in the ass
Anoniem: 115073
Niemand?Anoniem: 115073 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 09:44:
Ik heb eigenlijk maar 1 groot probleem met het maken van auto's:
De naden. De openingen tussen de verschillende onderdelen van de auto. Motorkap, portier, etc.
Iedereen zegt weer dat het anders moet.
De een zegt dat je de verschillende onderdelen los moet halen van je object (detach als ik het goed heb), en dan alle zijkanten een klein stukje naar binnen halen om een randje te creeren.
Vervelende bijzaak is dat ik via dat randje gewoon nog door de deur heen kan kijken.
Ik zag hierboven iets dat leek op een "ge-intrude" lijntje. Is dat een betere oplossing?
Tips gevraagt
Budget.. 2,5k.. Volgens mij ben je niet helemaal 'in to' computer prijzen. 2,5k is echt een duur systeem.(budget 2,5k ongv)
Ik zelf zou kiezen voor het opbouwen van je auto uit verschillende onderdelen. Deur apart klep apart dat geeft het mooiste effect. De randjes kun je mooi krijgen door ze een paar keer te chamferen. Als je er dan meshsmooth overheen doet ziet het er strak uit.
http://hawvie.deviantart.com/
Anoniem: 104588
wat bij mij meestal wel werkt is de volgende methode:
- selecteer de edges om het vlak waar het om gaat, chamfer deze(pos. waarde)
- de 'grotere' polys binnen deze edges detachen
- van dit nieuwe onderdeel weer rondom de edges chamferen(weer pos. waarde)
- meshsmooth/turbosmooth eroverheen
- voor meer diepte kun je van beide onderdelen de buitenste edges met shift naarbinnen slepen
maarja denk dat je verschillende methodes moet proberen om te kijken wat je het makkelijkst vindt. Mij bevalt deze wel alhoewel ik een beetje slordig ben met de vertices welden

HawVer schreef op zondag 25 september 2005 @ 10:12:
[...]
Budget.. 2,5k.. Volgens mij ben je niet helemaal 'in to' computer prijzen. 2,5k is echt een duur systeem.
- Intel Xeon 3,2GHz (S604, 1MB, 800MHz FSB) € 326,51
- Intel Xeon 3,2GHz (S604, 1MB, 800MHz FSB) € 326,51
- Asus NCT-D, E7525 (PCI-X, PCI-E, LAN, SATA) € 349,30
- 1GB PC3200 DDR, CL3, ECC (Kingston KVR400X72C3A/1G) € 129,75
- Asus Radeon X850 XT PE DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I, ViVo), EAX850XT PE/2DHTV/256 € 399,-
- Creative X-FI Platinum 7.1 € 165,89
- Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) € 165,86
- Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) € 165,86
- Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ) € 113,-
Dan kom ik al aardig in de buurt dacht ik (Ex kast, voeding etc. Raid controller moet er ook nog bij)
En aangezien ik hier echt flink wat jaartjes mee vooruit wil
Daarnaast zijn deze prijzen nog gebaseerd op huidige hardware, terwijl de hardware die ik erin wil, nog niet op de markt is (Intel XEON Woodcrest bijvoorbeeld) en de opvolger van de videokaart die ik nu geselecteerd heb... Daarnaast denk ik wel dat de hardeschijven nog wel in prijs dalen
Maar goed, genoeg offtopic geblaat, terug naar de auto;s
[ Voor 11% gewijzigd door ThunderNet op 25-09-2005 12:51 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

C&C welcome..
@ThunderNet
Ik heb een soort gelijk systeem.. Alleen op de NTC-D past alleen maar DDR-2 ECC geheugen. En aangezien dat 2x zo duur is... Daarnaast raad ik je ook aan om een quadroFX kaart te kopen als je uhm echt alleen maar gaat gebruiken voor 3d Max (Je kan er btw ook heeeeeel erg goed mee gamen maar dat doet er niet toe). K heb er nu een Quadro FX 1400 inzitten en ben daar heeeeel te vreden mee. 2 Miljoen poly's gaat nog lkkr. In je lijstje heb je geen monitoren staan, 2 19 inch schermpjes s echt geen overbodige luxe. Dus dan wordt ie nog duurder.. Bij elkaar kwam k op een kleine 4k uit voor me workstation met alles erop en eraan.
Maar we gaan weer terug naar de autootjes
En zeker wordt het niet alleen voor 3dmax gebruikt, ik mag ook graag af en toe een spel spelen
Je auto ziet er leuk uit
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ahhh dat werkt cker wel lkkrThunderNet schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:23:
ik heb hier al een 21" en 19" voor m'n neus staan...
En zeker wordt het niet alleen voor 3dmax gebruikt, ik mag ook graag af en toe een spel spelen
Je auto ziet er leuk uitHoe heb je die hdri precies gedaan?
Die HDRI heb ik aan de hand van de Tuts van Barracude_82 gedaan.
http://www.dreamdealer.nl/index31.php?show_tut=19
http://www.dreamdealer.nl/index31.php?show_tut=38

Klopt het zo een beetje?
of moet ik het een en ander nog verschuiven in het interieur? (dashboard komt waar nu de bovenkant ophoud.)
Edit:
Update
Begonnen met het dashboard... Klik
[ Voor 22% gewijzigd door ThunderNet op 25-09-2005 15:48 ]
ben er nog niet echt tevreden mee, beetje veel fouten

@ThunderNet
het begin ziet er goed uit alhoewel het lastig te zien is met een viewport shot met edges. als je inspiratie nodig hebt voor interieur
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=267893&highlight=car
edit:
heeft iemand tips om die grille voor te maken??

Ik heb geen ervaring met opacity maps maar volgens mij kun je de diepte van die spijlen niet krijgen hiermee. Als dit wel gaat hoor ik het graag, het gewoon polymoddelen is me nl. wel erg lastig
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 104588 op 25-09-2005 16:13 ]
Maar ik denk dat het toch makkelijker is om gewoon te modelleren.
dan de rand eromheen. dan pas je de staven een aantal keer toe in de omranding, overbodige stukken weg doen, moet toch wel te doen zijn?
Of moet ik even een voorbeeldje posten?

Aint it great! Mijn autoneus, nu even vast met twee kanten lampkasten, die moeten nog verder gebouwd worden, en voorzien van lak (gaat er ook weer af, rendert sneller
Pffff wat is het maken van een auto moeilijk. Ik geloof dat jullie een hele andere methode hebben maar ik begin gewoon met een spline, nog meer, nog meer, en ik Loft alles aan elkaar. Gevolg: veel uitdeuken en op het oog kuilen en bobbels eruit gaan halen.
Maargoed, als iemand al een idee heeft welke auto ik aan het maken ben, snapt die ook wel dat ik dat wel over heb voor een auto als deze...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Okej dankje!Anoniem: 115073 schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:46:
Dan moet je in het 'reflection'-slot bij de car-material de HDRI instellenIpv de HDRI in te stellen als achtergrond.
Zometeen weg voor werk 3 dagen lang naar Belgie...
Maar even een dagje vrij nemen om de 6er te maken

Het interieur begint beetje vorm te krijgen
ThunderNet schreef op zondag 25 september 2005 @ 12:48:
[...]
• Intel Xeon 3,2GHz (S604, 1MB, 800MHz FSB) € 326,51
• Intel Xeon 3,2GHz (S604, 1MB, 800MHz FSB) € 326,51 eennnnzz..
[/miereneukmodus]
[ Voor 4% gewijzigd door HawVer op 26-09-2005 19:31 ]
http://hawvie.deviantart.com/
* Phreak snapt dat nog niet helemaalAnoniem: 115073 schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:46:
Dan moet je in het 'reflection'-slot bij de car-material de HDRI instellenIpv de HDRI in te stellen als achtergrond.
Mini tutorialletje?
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/2.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/3.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/4.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/5.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/6.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/7.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/8.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/9.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/10.JPG
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/11.jpg
http://www.wxs.nl/~kuijt153/got/12.jpg
Mini-mini-mini tutorialletje dan
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 26-09-2005 20:09 ]
Wauw, een echte concept carrobin222 schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:14:
En ook k post weer eens wat. Het begint nu wel wat moeilijker te worden met die gaten er uit halen enzo. Maja k gaat weer verder![]()
[afbeelding]
@Marc1023, ziet er kewl uit, mss moet je je naden wat smaller maken. verder toppie
Het enige wat mss veel beter kan naar mijn mening zijn de spiegels.
nxxt schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:43:
[...]
Wauw, een echte concept car.

nu maar eens aan een interieur beginne, en dan eens kijken of k een deur open kan gooie
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Anoniem: 31514
Tsja, dat mis ik dus hier een beetje: echte auto's die nog niet bestaan maar met een duidelijke doelgroep voor ogen. Dus zouden ze ook echt gebouwd moeten kunnen worden. D.w.z dat er met allerlei zaken rekening gehouden moet worden zoals plaatsing van de wielen, vorm van de wielkasten i.v.m vering en sturen, plek voor passagiers en hun veiligheid enz.nxxt schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:43:
[...]
Wauw, een echte concept car.
Dit vind ik ook wel een mooi voorbeeld.
Ik ga nog kijken of ik nog wat kan maken om mee te doen.
Anyway, ik heb iig geprobeert aan het Concept gedeelte te houden. De opvolger van de Skyline r34 moet het worden.
Eigenlijk ben ik niet tevreden, omdat het model er naar mijn mening al te verouderd uitziet voor een moderne concept, en bovendien niet bij de huidige modellenlijn van Nissan past(de styling, het concept natuurlijk wel;4WD, Twinturbo coupe met minimaal 400PK en allerlei technische snufjes die in een ruimteschip niet zouden misstaan))
Hier is een render op 1280*1024. De lelijke lijn die bij de achterraampjes begint heb ik inmiddels verwijderd.

En een topview van iets eerder.

I love the smell of a Palm in the morning.
Anoniem: 31514 schreef op maandag 26 september 2005 @ 23:27:
[...]
Tsja, dat mis ik dus hier een beetje: echte auto's die nog niet bestaan maar met een duidelijke doelgroep voor ogen. Dus zouden ze ook echt gebouwd moeten kunnen worden. D.w.z dat er met allerlei zaken rekening gehouden moet worden zoals plaatsing van de wielen, vorm van de wielkasten i.v.m vering en sturen, plek voor passagiers en hun veiligheid enz.
Dit vind ik ook wel een mooi voorbeeld.
Ik ga nog kijken of ik nog wat kan maken om mee te doen.
- echte auto's die nog niet bestaan maar met een duidelijke doelgroep voor ogen. Check
- zoals plaatsing van de wielen, vorm van de wielkasten i.v.m vering en sturen Check
- plek voor passagiers en hun veiligheid enz Check
Geen M3 motor, maar de motor van de oude M5 gebruiken ze voor de GT, m3 is een 6in lijn, wiesmann gebruikt de V8Anoniem: 104588 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:16:
Eens kijken of er hier echte autokenners zijn die kunnen raden wat ik ga maken.
tip: het ding heeft een M3 chassis + motor
[ Voor 6% gewijzigd door T7D_Sneezy op 27-09-2005 11:45 ]
Anoniem: 31514
Ik zei niet dat dat voor alle hier gold. Maar ik zie wel erg veel ferrari's en dergelijken en mis de creativiteit.ThunderNet schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 09:28:
[...]Niks mis met mijn model dus
- echte auto's die nog niet bestaan maar met een duidelijke doelgroep voor ogen. Check
- zoals plaatsing van de wielen, vorm van de wielkasten i.v.m vering en sturen Check
- plek voor passagiers en hun veiligheid enz Check
Nee, juist niet. Bijna een schoolvoorbeeld concept auto.robin222 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:22:
Weer een stukje verder:
[afbeelding]
Spiegels heb k aangepast maar ben nog steeds niet echt tevreden er over, strax nog maar ff naar kijken. Ook moet k me hdri maar ff veranderen, voor de rest gaat t wel lkkr![]()
@Wildmedia:
Bedoel je dat dat geval van mij een goed voorbeeld is hoe het niet moet?
Waar ik nu mee bezig ben te maken is waarschijnlijk iets te weinig concept: te gewoon, te weinig studiemodel. En daarmaa behoor ik bij de mensen die ik net aansprak over het tekort aan creativiteit. Zie het als zelfkritiek. Ik zal zo wat posten.
Maar er mag wel meer 'concept in de car'
mijn prutsel in aanbouw

maar wel cool. zorg wel dat ej binnen de regels past anders mag je weer niet meedoen ;-)

ik vind dit meer binnen de naam: "concept car" passen dan een of andere ferrari of bmw die al 3 jaar in productie isengelbertus schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:14:
leuk, dat esscher effect, van je voorruit door je achterkant heen ;-)
maar wel cool. zorg wel dat ej binnen de regels past anders mag je weer niet meedoen ;-)
dat klopt, maar toch denk ik dat de meeste mensen hier blij zijn dat ze uberhaupt een redelijke auto gemaakt krijgen. Ik iig welAlsem1 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:36:
[...]
ik vind dit meer binnen de naam: "concept car" passen dan een of andere ferrari of bmw die al 3 jaar in productie is

M'goed, klikbaar resultaat:

Zitten nog wat meshfoutjes in en er moet natuurlijk sowieso nog megaveel aan gebeuren maar het begin is er. Eigen ontwerpje, ik ben het met Wildmedia eens dat voor een Concept Car contest er hier bedroevend weinig origineels wordt gepost. Wel erg mooie auto's trouwens!!!
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik ben eigenlijk nog niet geheel tevreden met de mijne. Die van Chester ziet er bijvoorbeeld wel strak uit. Of heeft het ook voor een groot deel te maken met instellingen ofzo?
Wow, 2e auto! Heb je die Ferrari helemaal af al?! Jeumig, petje af... Heb je een render van het hele model met HDRI?DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:24:
nouw, hier vast wipje van mn 2e auto. k zie later wel welke k inzend
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 147262
Een paar kleine aanpassingen gedaan, paar naden erbij gemaakt en nieuwe velgen en nog wat standaard opschoon werkzaamheden
Is inderdaad weinig concept car aan maar ik heb zoiezo de onderwerp van de topic niet echt begrepen (wel concept car maar mag nu ook al op de weg rijden). Vraag me eiglijk zoiezo af waar de TS uithangt daar heb ik ngo geen WIP van gezien.
*klikbaar*

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 147262 op 28-09-2005 19:07 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ziet er goed uit.Anoniem: 147262 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:00:
@Robin222 ik zou je wielkassen (is dat het juiste woord?) iets hoger maken zo raakt maar klein stukje van je wiel de grond (en dan maar hopen dat ie neit teveel veert).
Een paar kleine aanpassingen gedaan, paar naden erbij gemaakt en nieuwe velgen en nog wat standaard opschoon werkzaamheden
Is inderdaad weinig concept car aan maar ik heb zoiezo de onderwerp van de topic niet echt begrepen (wel concept car maar mag nu ook al op de weg rijden). Vraag me eiglijk zoiezo af waar de TS uithangt daar heb ik ngo geen WIP van gezien.
*klikbaar*
[afbeelding]
Paar puntjes:
-Wat steekt er uit je dak?
-Profiel van je banden is te hoekig.
-De 'seams' zijn te groot.
-Er mag imo ook wat meer detail in je koplampen.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

srry, ff geen tijd voor resize
het interieur ontbreekt nog, maar daar kan k zo geen goeie pics van vinde.
die 2e auto is btw niet zoveel bijzonders, dit stukje was zo gemaakt. beginnen met een plane van 2 bij 5 hokjes en dan btj poly's omhoog en omlaag bewege, edges extruden enz...
[ Voor 51% gewijzigd door DP Kunst op 28-09-2005 19:21 ]
dat kippegaasDaNiEl KuNsT schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:18:
speciaal voor snoeikoei
srry, ff geen tijd voor resize
het interieur ontbreekt nog, maar daar kan k zo geen goeie pics van vinde.
nou t moest toch een realitisch idee hebben, ik zie zo al een aantal dingen die niet realistisch zijn, zoalsAlsem1 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 00:36:
[...]
ik vind dit meer binnen de naam: "concept car" passen dan een of andere ferrari of bmw die al 3 jaar in productie is
22" wielen, met maar drie spaken, er is blijkbaar een nieuw supersterk materiaal uitgevonden
ook is de band wel erg dun, lekker comfortabel. ook al nergens veren te bekennen, en ook geen ruimte ervoor.
geen spatborden gevaarlijk: geen ruimte voor een motor, beetje "playmobiel" achterraam.
je auto zou nooit de nderlandse weg op mogen, en gezien de breedte waarschijnlijk ook een kalverstraat verbod krijgen.
niet dat ik het niet goed zou vinden maar er was in het vorige topic zomaar 10 paginas beschikbaar om nou de uitendelijke "prijsvraagdefinitie" te deinieren.
heeft nog niemand mij dat escher effect ff uitgelegd btw ;-)
zo kun ej nog wel goed praten dat er wel vleugels en straalmotoren op komen, want dat is meer "Concept"
dat kippengaas moet ik idd nog wat aan doen. dat komt omdat de auto niet echt een onderkant heeft, en je er nu doorheen kijkt op de ondergrond waar die opstaat.Anoniem: 104588 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:15:
[...]
dat kippegaasvoorin ziet er niet echt lekker uit
de velgen horen ook niet heel erg hard te reflecteren: http://www.cinghialoni.org/enzo/Enzo0007.jpg-RazieL- schreef op woensdag 28 september 2005 @ 20:49:
idd. en hij is een beetje dof (vooral de velgen). verder errug mooi
verder vind ik het wel raar dat hier ineens de schaduwen weg zijn
of wacht, volgens mij was de ondergrond daar ge-hide om de boel te kopiëren

Van mijn kant een update:

Thnx m8!!!
Ik geef het even op... het gaat nog slechter dan een jaar terug toen ik ook een auto heb gemaakt... goed, ik plaats zo even een plaatje.

Ik blijf erbij dat slepen aan verteces niet de manier is om tot een goede vorm van een auto te komen. Heeft iemand nog goede tips?
Zet ik eerst een groffe vorm op en ga ik dan aan de details werken? Want als ik opeens ergens meer detail wil moet ik zo gaan klooien om daar netjes te cutten enzo. En je kan niet zomaar een quad opdelen in 4 quads ofzo. Dus je moet meer dan lokaal je model gaan aanpassen. Vervolgens kan je de grote lijnen niet meer aanpassen omdat je model veel te complex is. Hier mijn model, is dit een beetje normaal?

[ Voor 64% gewijzigd door Mercarra op 29-09-2005 21:40 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
1 week verloren
T ziet er allemaal erg netjes uit wat ik voorbij zie komen op het scherm
heb je al eens car tutorials gevolgd? zo aan je mesh te zien denk ik van niet. Zeker bij de wielkassen (check mini tutorial bv) is het niet goed gedaan.
Ik heb de fiat ooit gemaakt ja, maar ditmaal ben ik denk ik toch te lukraak van start gegaan. Misschien dat ik vandaag weer 'from scratch' begin.Anoniem: 104588 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:00:
@mercarra
heb je al eens car tutorials gevolgd? zo aan je mesh te zien denk ik van niet. Zeker bij de wielkassen (check mini tutorial bv) is het niet goed gedaan.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Enzo interieurnljagfan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:29:
[afbeelding]
Is dit misschien een goed plaatje voor je interieur? Of bedoel je dat niet?
Ik heb 2 dagen geleden het interieur van een Porsche Carrera GT van wel heel dichtbij bekeken.
K was op Spa-Francorchamps circuit, vandaar
Op de eerste foto zit het Raptortje achter het stuur
Een paar fotos:

2 andere coole autos, BMW M6 en Maybach '62

[ Voor 4% gewijzigd door Heuving op 30-09-2005 11:02 ]
gaat ie lekker, pop?engelbertus schreef op woensdag 28 september 2005 een hoop frustratie van zich af :
[...]
Je mag wel zeggen als je het niet mooi vindt hoor?!
Wel vraag ik mij af wat jouw bepalende rol in de topic is/moet zijn?
tnxnljagfan schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:29:
[afbeelding]
Is dit misschien een goed plaatje voor je interieur? Of bedoel je dat niet?
http://images.google.nl/i...ff=1&q=ferrari+enzo+seats
http://www.velocetoday.com/cars/cars_23b.php
[ Voor 17% gewijzigd door Tjeemp op 30-09-2005 13:43 ]
Het gaat nu een stuk beter. Ik let goed op wat ik doe met de mesh en ik plan wat meer vooruit. Ook het feit dat ik nu weer wat vertrouwd raak met 3ds max laat alles wat beter en sneller verlopen.

edit:
update:

En nu ga ik maar weer eens leuke dingen doen, mij begeven onder andere mensen enzo.
[ Voor 25% gewijzigd door Mercarra op 30-09-2005 16:42 ]
Heerlijk, nog meer aandacht..tie-rep schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:41:
[...]
gaat ie lekker, pop?
Je mag wel zeggen als je het niet mooi vindt hoor?!![]()
Wel vraag ik mij af wat jouw bepalende rol in de topic is/moet zijn?
Ik vindt het wel mooi hoor .. jeee. vooral vond ik het juist wel een leuk effect dat het voorruit door de achterkant heen stak, blijkbaar heb je het bewuste plaatje niet bekeken?
tis alleen dat het zo niet binnen de contest zou vallen als je het mij vraagt, en zei daar iets van waarop ik gewoon iemand -zeur- commentaar over mij heen kreeg. t was ook maar een wenk voor de plaatjesmaker hoor..
Ik denk dat mijn bepalende rol dan vooral een kritische is?
ik doe in iedergeval niet mee met de contest. ik teken al voor mijn werk de heel dag Acad...
Ik wil me nergens mee bemoeien maar k doe t graag. Volgens mij heeft hij het plaatje gemaakt maar ok... En waarom denk jij dat ie niet binnen de regels past?? K zie nergens vleugels, ik zie nergens jet motoren zitten.engelbertus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:00:
[...]
Heerlijk, nog meer aandacht..
Ik vindt het wel mooi hoor .. jeee. vooral vond ik het juist wel een leuk effect dat het voorruit door de achterkant heen stak, blijkbaar heb je het bewuste plaatje niet bekeken?
tis alleen dat het zo niet binnen de contest zou vallen als je het mij vraagt, en zei daar iets van waarop ik gewoon iemand -zeur- commentaar over mij heen kreeg. t was ook maar een wenk voor de plaatjesmaker hoor..
Ik denk dat mijn bepalende rol dan vooral een kritische is?
ik doe in iedergeval niet mee met de contest. ik teken al voor mijn werk de heel dag Acad...
Tsjah, ik de hele dag met 3ds max, maar toch kan ik soms nog een gaatje vinden om mee te doen aan de contest. Moet je toch een andere werkgever gaan zoekenengelbertus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:00:
[...]ik doe in iedergeval niet mee met de contest. ik teken al voor mijn werk de heel dag Acad...
hhmm.., misschien dan toch de verkeerde keywords gebruikttimovdz schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:40:
goeiendag, dan zegt ie: ik kan geen plaatjes vinden van het interieur![]()
http://images.google.nl/i...ff=1&q=ferrari+enzo+seats
http://www.velocetoday.com/cars/cars_23b.php

iig bedankt
die zie ik ook niet, maar dat waren slechts voorbeelden van wat niet mocht.the raptor schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:57:
[...]
Tsjah, ik de hele dag met 3ds max, maar toch kan ik soms nog een gaatje vinden om mee te doen aan de contest. Moet je toch een andere werkgever gaan zoeken
wat wel de bedoeling was, was dat het een auto zou zijn die op de weg kon en mocht rijden.
ik heb dan ook een aantal zaken opgeschreven waardoor de auto daar niet aan zou voldoen, veiligheid, en mogelijkheden qua materiaal en ruimte o.a.
de concessies die daaraan gemaakt worden zou je alleen kunnen verklaren door onmogelijkheden in de huidige stand van de technologie.
en ik voegde daaraan toe dat je door dat idee, en het gebrek aan mogelijkheden die de designer ziett om toch een leuke conceptcar te maken, die wel binnen de strikte regels past, en om die reden wel andere onmogelijke zaken gaat inbouen, vindt ik toch wel een beetje makkelijk de regels omzeilen. dan kun je t ook wel weer goed gaan praten als je wel een jet engine plaatst, of er bijvoorbeeld een rotor van een helikopter op te zetten.
een aantal kleine wijzigingen die de auto oa dan ook iets minder pimp-factor geven voldoet ie er dan wel aan, er rijden zat buggys op de weg, of moderne kleine cabrio's.
verder heb ik dus wel een beetje verstand van 3d modeleren, maar dan zou ik vanuit de constructieve manier gaan zitten werken terwijl ik geen ervaring heb met de "vrije" curves van een auto, lijkt het me niet znvol daar nu mee te beginnen. ook heb ik geen verstand van renderen, en door het werken met acad ( is nogal exact milimeterwerk) en het 3d modeleren van zulke vormen ( wat vaak trekken aan lijnen met etc met zich mee brengt wat dus nogal minder exact is ( waar ik dus erg moeilijk mee om kan gaan als exacte mm-fan) zou ik me dood ergeren aan ongeregeldheden in mijn ontwerp
ik heb btw wel een leuke brug geteend in autocad, komt in drachten te staan, maart volgend jaar moet je erover kunnen fietsen en lopen. +/-240 m lang.
Ook ik ben nu zo'n 12 jaar professioneel AutoCAD-tekenaar maar tussendoor vind ik het vreselijk leuk om aan dit soort dingen mee te doen, dat heet namelijk verbreding van je kennis. Da's dus absoluut geen reden om niet mee te doen. Alhoewel het met mij op het moment wat minder lukt vanwege de pijn, zie:engelbertus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:00:
...
ZipoBibrok5-108 in "3D Contest v37: Concept Car"
Desalniettemin hoop ik binnenkort wel weer met een update te kunnen komen.
Edit:
En een millimeter-freak (wat ikzelf dus ook ben) hoeft toch zeker niet minder creatief te zijn dan iemand anders. Juist een reden lijkt me om je geest eens los te gooien van de exacte wetenschap en gewoon een weird ontwerp auto hier neer te pleuren.
Let wel: opbouwende kritiek wordt hier zeer gewaardeerd, zoniet dan wel enorm verwelkomt, want daar worden we met zijn allen alleen maar betere modellers/tweakers van. Dus: OPBOUWENDE kritek en geen ongezouten kritiek, die zonder enige aanleiding tot stand komt en redenen vormt tot ergernis Dus probeer in het vervolg minimaal je woorden te onderbouwen met voorbeelden/ideeën hoe het wel moet, want zoals je nu deed kom je wel erg negatief over.
[ Voor 14% gewijzigd door ZipoBibrok5-108 op 30-09-2005 22:51 ]
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Mentalray ziet er stukken beter uit dan de scanline. Maar het glimt allemaal wel erg nu...
De velgen zullen jullie wel herkennen van een welbekende tutorial.
met die wagen zou ik niet over drempels gaan rijdenmercarra schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:08:
En weer een update:
Mentalray ziet er stukken beter uit dan de scanline. Maar het glimt allemaal wel erg nu...

is een beetje te, velgen zijn te groot en banden te klein
verder is de wagen volgens mij flink in de was gezet
[ Voor 78% gewijzigd door Thrilled op 01-10-2005 19:26 ]
Jaw dat duurt nog wel een tijdje he... Kunnen we niet de deadline iets terugschruifen?? Of is dit een slecht id?Thrilled schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:24:
Krijg nou wat! Ik zie dat hij tot 31 oktober open is ipv 1 oktober!! ik ga nog proberen mee te doen!!![]()
![]()
Lichtelijk off-topic: Mercarra klinkt eigenlijk wel als een vette naam voor een auto... Mercarra Concept Car... bekt wel lekker.mercarra schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:08:
En weer een update:
[afbeelding]
Slecht id. Ik heb het druk met school dus ik heb de tijd er voor nodig.robin222 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:12:
[...]
Jaw dat duurt nog wel een tijdje he... Kunnen we niet de deadline iets terugschruifen?? Of is dit een slecht id?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
als je soms ziet wat voor bagger je van architecten krijgt als het gaat om netjes tekenen.. al licht dat ook vaak aan hun tekenpakket. niet haakse lijnen, hoeken van 9,9 graden, en snijpunten die niet smanevallen, dingen gegroepeerd in blokken die helemaal niet bij elkaar horen etc. al je daar soms mee moet werken wordt je helemaal gek, vooral omdat j niet weet DAT het niet klopt.een beetje in 3d iets maken is wel leuk, met acad, maar ik heb geen 3d max oid, dus echt goeie manier om mooie vlakken te maken op een mesh of zo.. sou niet weten hoe ik dat voor elkaar zou krijgen. dan nog al die materialen goed doen etc.
ik tejen en doe de automatiserin g, voor zover we dat zelf doen, dus heb "keus"zat om iets anders dan tekenen te doen, en thuis .. thuis is thuis ;-)
Hier iig een paar WIPjes van mijn nieuw MPPV(Multi Person Panaroma Vehicle).
Het idee is een stevige auto, genoeg voor 6 personen maar ook confortabel(is nog niet te bekennen, nee). Genoeg ramen voor een breed zicht op de omgeving.

[ Voor 20% gewijzigd door Folkert op 01-10-2005 23:27 ]
Uhm je weet dat dat eigelijk niet de bedoeling is van deze contest. Hebben we het pimp my ride topic voor. Dit gaat meer over t ontwerpen van een auto en niet t pimpen van een ford ka, hoewel dat ook heeeel leuk is natuurlijkThrilled schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:28:
Ik ga een Ford Ka modellen, aanpassen, pimpen en dergelijke... zal binnekort wel een WiPje plaatsen...
Niemand heeft nog gereageert maar je moet van me weten dat ik deze tot nu toe het beste in de contest vind passenFolkert schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:45:
Ok, genoeg pixel gepunnik, zullen we weer ontopic gaan?
Hier iig een paar WIPjes van mijn nieuw MPPV(Multi Person Panaroma Vehicle).
Het idee is een stevige auto, genoeg voor 6 personen maar ook confortabel(is nog niet te bekennen, nee). Genoeg ramen voor een breed zicht op de omgeving.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Keep it going; en mede tweakers: kijk en leer
ps: ik zou die lange strook die verticaal over de voorruit gaat en zo doorloopt naar achteren weglaten
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 02-10-2005 09:38 ]
Dank voor dit compliment!Anoniem: 115073 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 09:37:
[...]
Niemand heeft nog gereageert maar je moet van me weten dat ik deze tot nu toe het beste in de contest vind passen![]()
Keep it going; en mede tweakers: kijk en leer
ps: ik zou die lange strook die verticaal over de voorruit gaat en zo doorloopt naar achteren weglaten

nieuwe WIP. paar kleien veranderingen, deuren los, ramen los, motorkap los en begin velgjes.
die kant zouden jullie op moeten... concept cars, zijn auto's niet in productie genomen zijn... alleen het concept dus... wat ik hier heel veel zie zijn bestaande auto's... zelfs productie auto's
laat je creativiteit de vrije loop en doe niet alles aan de hand van bestaande blueprints enzo...
Hij is niet erg accuraat, maar dat komt omdat ik geen blueprints heb.
Ik weet het, de hoeken van de achterlampen zijn nog fout

http://www.tuningnews.net/news/050519/pic.php?id=01
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ziet er strak uit hoor.Chester schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:20:
Update:
Hij is niet erg accuraat, maar dat komt omdat ik geen blueprints heb.
Hier wederom een update van mijn conceptcar. Tegen mijn eigen wil in wordt het gewoon een productieauto ipv conceptcar. De lijnen zijn niet 'geduft' genoeg.

die rare bobbels komen dit maal niet door een gare mesh, hoop ik :-)
[ Voor 12% gewijzigd door Mercarra op 03-10-2005 19:05 ]
Wat innoverend! Wat nieuw! Wat revolutionair!the raptor schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:12:
[afbeelding]
nieuwe WIP. paar kleien veranderingen, deuren los, ramen los, motorkap los en begin velgjes.
Wat een normale standaard BMW
komop zeg, in de TS staat toch Je mag een bestaande auto, of juist een eigen realistisch concept maken dus dat is toch ieders eigen keus. Sommige mensen maken nou liever een bestaande auto ipv conceptAnoniem: 115073 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:01:
[...]
Wat innoverend! Wat nieuw! Wat revolutionair!
Wat een normale standaard BMW![]()

de contest titel doet wel anders vermoeden

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 104588 op 03-10-2005 19:42 ]
Je loopt constant commentaar te leveren op dingen, commentaar dat eigenlijk nergens op slaat (zie SP).Anoniem: 115073 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:01:
[...]
Wat innoverend! Wat nieuw! Wat revolutionair!
Wat een normale standaard BMW![]()
Ga zelf eens wat WIPs posten. Laat zien hoe 'creatief' jij kan zijn.
De beste stuurlui staan aan wal zal ik maar zeggen.
Anyway, weer wat progress. De wielen zijn compleet. Met remschijf, remklauw, band, velg, e.d. Maar, ik ga er over een tijdje een betere voor maken. Ik ben er niet geheel tevreden mee.
Ik wil graag de auto af hebben voor de deadline, dus nog doorwerken
[ Voor 2% gewijzigd door Heuving op 03-10-2005 20:30 . Reden: typo ]
Dit topic is gesloten.