[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.944 views sinds 30-01-2008

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Help!!!! schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:35:
[...]

Wat wil je hier nou mee zeggen. :?

Nogmaals, t maakt echt niks uit waar het vandaan komt zolang het feiten zijn.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het eigenlijk sneu is dat bedrijven geld stoppen in het onderzoeken van andermans techniek op zoek naar fouten, terwijl ze dit geld beter zouden kunnen besteden aan eigen R&D. Zelfs als alles correct is wat er in het stuk staat, dan vind niemand dit soort gedrag leuk en kom je alleen maar onzeker over op anderen.

Als een fabrikant een product heeft wat goed is of zelfs superieur, dan hebben ze toch niets om zich zorgen te maken? Reviewers zullen dan zelf wel de tekortkomingen tegen komen. Het is gewoon onprofessioneel en roept ongetwijfeld weer een - net zo kinderachtige - reactie uit van ATi. Zie ook het voorbeeld dat iemand aanhaalde van Pepsi Cola vs Coca Cola. Pepsi gebruikte hun commercials om stiekem uit te halen naar Coca Cola. Coca Cola verlaagde zich niet tot dit niveau en maakte gewoon coole commercials waarin hun eigen product centraal stond. Zo kan het dus ook.

Als een bedrijf met dit soort dingen begint dan is dat voor mij een teken dat ze bang zijn. Ik hoop verstandelijk gezien dat ATi hier zich dan ook boven stelt, alhoewel ik moet toegeven dat ik stiekem wel nieuwsgierig ben naar de tegenaanval. :+
[...]
Verder is voorzover ik weet Sander een behoorlijk betrouwbare jongen die zijn naam niet zomaar ten grabbel zal gaan gooien. Hij wist heus wel wat dit los zou gaan maken.

IMO heeft hij het gewoon netjes gedaan. Hij heeft duidelijk aangegeven dat niet hij maar een boardpartner de kaart heeft gebenched met alle voors en tegens van dien dus wat is het probleem. :?

ATI geeft hem geen kaart dus is hij niet gebonden door een NDA en waarom zou hij dan niet via eigen kanalen een scoop mogen proberen te brengen. De rant tegen ATI vond ik wat minder maar t is wel te begrijpen.
Het was niet alleen een rant tegen ATi, maar hij noemde direct alle andere sites "pro-ATi". Zo maak je vrienden. Hij heeft dat gedeelte dan ook snel weg gehaald, maar te laat, want het leed is al geschied. Als hij de benchmarks gewoon gepresenteerd had zoals hij ze gekregen had, geen probleem. Maar nee, meneer moest z'n aggressie en frustratie kwijt en bevestigd daarmee meteen dat ATi er goed aan heeft gedaan om hem geen kaart te geven. Hoe betrouwbaar hij ook mag zijn, meneer heeft daarmee meteen z'n hele reputatie naar de maan geholpen.

[ Voor 31% gewijzigd door CJ op 17-09-2005 14:54 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
[...]

Als ATI idd de SiL 1161-chip gebruikt dan is het vrijwel zeker dat op 1600*1200 alleen @60hz mogelijk is.
Tenzij ATI een workaround heeft gevonden.
er is al een workaround
http://www.theinquirer.net/?article=26228
1920x1200@52

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:50:
[...]

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het eigenlijk sneu is dat bedrijven geld stoppen in het onderzoeken van andermans techniek op zoek naar fouten, terwijl ze dit geld beter zouden kunnen besteden aan eigen R&D. Zelfs als alles correct is wat er in het stuk staat, dan vind niemand dit soort gedrag leuk en kom je alleen maar onzeker over op anderen.

Als een fabrikant een product heeft wat goed is of zelfs superieur, dan hebben ze toch niets om zich zorgen te maken? Reviewers zullen dan zelf wel de tekortkomingen tegen komen. Het is gewoon onprofessioneel en roept ongetwijfeld weer een - net zo kinderachtige - reactie uit van ATi. Zie ook het voorbeeld dat iemand aanhaalde van Pepsi Cola vs Coca Cola. Pepsi gebruikte hun commercials om stiekem uit te halen naar Coca Cola. Coca Cola verlaagde zich niet tot dit niveau en maakte gewoon coole commercials waarin hun eigen product centraal stond. Zo kan het dus ook.

Als een bedrijf met dit soort dingen begint dan is dat voor mij een teken dat ze bang zijn. Ik hoop verstandelijk gezien dat ATi hier zich dan ook boven stelt, alhoewel ik moet toegeven dat ik stiekem wel nieuwsgierig ben naar de tegenaanval. :+
Ok als je dat bedoelt ben ik het zeker met je eens. Ik vind die interne sheets vaak ook erg kinderachtig/flauw overkomen.
En als je je verkopers al een tool wil geven om e.e.a. te vergelijken dan kun je ook een wat zakelijkere professionele toon kiezen.
Zoveel zal het trouwens vast niet kosten om zo'n sheet in elkaar te flansen. Zet de gemiddelde fanboy een middag aan t werk en voila ! :+

Zelf denk ik dat nVidia ALS alle geruchten waar zijn, op korte termijn niet zo heel veel te vrezen heeft van ATI. Echter als de GPU's idd de kant opgaan van unified architectuur dan heeft ATI daar in principe een voorsprong liggen agv hun xbox ontwerp.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 17-09-2005 15:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:41
CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:36:
CrossFire in slecht daglicht... 3x raden waar het nieuws vandaan komt?

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/CrossfireTruth :+
Dit is een van de weinige, over elk productreeks van ATI heeft nVidia een soortgelijke presentatie. Misschien kinderachtig, maar ATI doet het ook wel eens, daarbij het werkt. nVidia noemt Crossfire intern overigens MisFire :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Source op 17-09-2005 15:12 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik zag dat ding ook net op techpowerup staan khad ook zo iets van tja wat moet je hier mee. Opzig hebben ze in een aantal dingen gelijk ik bedoel het is weer een paper launch....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Benotti
  • Laatst online: 26-03 20:28
Ik kan er hartelijk om lachen :P (zowel van ATI als Nvidia)

Halve waarheidjes, feiten die worden omgedraaid. Ik prik er wel doorheen en kan alleen maar lachen om die kinderachtigheid. Hoe verzinnen ze het toch telkens weer _O_

(als iemand meer van dit soort presentaties heeft, graag :))

[ Voor 13% gewijzigd door Benotti op 17-09-2005 15:26 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Wees niet kinderachtig, het nVidia fanboy topic is op de verdieping hieronder.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Thund3r schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 08:16:
En dan had jij (en nog enkele anderen hier, geen namen) hier hoog en droog zitten vertellen wat er aan de benchmarks wel allemaal niet klopte....
Noem het whatever voor soort gedrag wat je wilt, maar kijk ook ff naar jezelf..
Voordat je me uitmaakt voor nVidia fanboy wil ik je even laten weten dat ik door de jaren heen de volgende ATi kaarten in mijn systeem heb gehad:
* Radeon 32MB DDR
* Radeon ViVo 64MB DDR
* Radeon 8500LE
* Radeon 8500 Pro Retail (built by ATi)
* Radeon 9500 @ 9700 (nu in systeem ouders)
* Radeon 9700 Pro (nu in systeem broertje)
* Radeon 9800 Pro @XT
* Radeon X800XT PE AGP
* Radeon X800XT PCI-e
* Radeon X850XT PE PCI-e (mijn vorige kaart)

Van nVidia:
* Geforce 256
* Geforce DDR
* Geforce 4Ti 4200 (ex systeem ouders)
* Geforce 6800GT @Ultra
* Geforce 7800GTX (huidige kaart)

Dus als we hier "fanboy" gaan roepen dan zou ik nog eerder een ATi fanboy zijn, want ik heb zeggen en schrijven ALLE high-end GPU's van ATi (sinds T&L) in mijn systeem gehad, en maar enkele van nVidia. Menig ATi fanboy hier kan zich daar niet op beroepen.
Ik heb echter altijd een hekel gehad aan fanboygedrag - in ieder geval sinds ik volwassen ben - en kies structureel voor wat me de beste prestaties en/of innovatie bied voor mijn budget, zij het ATi, zij het nVidia.

Ik had ook gedacht dat de X1800 gelijk aan, zo niet beter dan de 7800GTX zou presteren... echter met een 16pp kaart @600 Mhz zie ik dat inderdaad niet als erg realistisch uitgangspunt. Neem daarbij de tijd die ATi aan het klooien is geweest om die kaart op de markt te brengen en de optelsom is vrij snel gemaakt... Ik vermoed nu achteraf dat ATi gewoon geschrokken is van de prestaties die de GTX neerzette, en maanden bezig is geweest om de boel redelijk gelijk te schaven. Yield problemen zeker ja, met het verkrijgen van chips die voldoende kloksnelheid konden maken om die GTX bij te houden of verslaan.
Dat de fanboys met alle geweld anders willen geloven mag, maar om iemand die als betrouwbaar bekend staat daarmee af te serveren als leugenaar en fantast vind ik wel erg ver gaan. Tel daabij het i.m.o. wel erg zwakke - eenvoudig te ondermijnen - weerwoord van een ATi marketingman op en ik weet wel weer voldoende voor even.
Het enige wat hier serieus betere prestaties dan de GTX kan neerzetten is een 24pp R520, of een 16pp R520 @700-800Mhz. It's simple mathmetics...
CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:50:
Tja, het aan iedereen die het wil horen vertellen wat er goed is aan jouw product - o.a. door middel van vertellen wat er NIET goed is aan dat van de concurrent... heet marketing... ;)
Alle grote bedrijven doen het, en believe me, het werkt - zeker als je steekhoudende argumenten hebt... Als het trouwens ATi was geweest die het superieure product had, en nVidia middels een presentatie had afgekraakt, gok ik dat je er heel wat minder netatief tegenover had gestaan... dan wat het immers "gewoon de waarheid" geweest toch? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cheetah op 17-09-2005 16:03 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Anoniem: 38733

"Sander's R520 numbers don't come from an 520 graphics board - they come from a Ouija board," said one ATI official."

http://www.theinquirer.net/?article=26239

Wat wordt er bedoeld met een "Ouija board"?
Ik vermoed nu achteraf dat ATi gewoon geschrokken is van de prestaties die de GTX neerzette
Alsof de GTX duizelingwekkende prestatie's neerzet? De winst die de GTX neerzette is wat je min of meer kunt verwachten van een nieuwe generatie, het lijkt me nou niet dat iemand hiervan is geschrokken. (sterker nog, ietwat teleurstellend, we willen allemaal weer die verdubbeling in power zien zoals vorig jaar)

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-09-2005 16:30 ]

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:32

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:22:
"Sander's R520 numbers don't come from an 520 graphics board - they come from a Ouija board," said one ATI official."

[...]

Alsof de GTX duizelingwekkende prestatie's neerzet? De winst die de GTX neerzette is wat je min of meer kunt verwachten van een nieuwe generatie, het lijkt me nou niet dat iemand hiervan is geschrokken. (sterker nog, ietwat teleurstellend, we willen allemaal weer die verdubbeling in power zien zoals vorig jaar)
Dat is een geesten oproep bord :D Wel leuk gevonden.

De 7800gtx is best wel een flinke vooruitgang is sommige apps.geen verdubbeling meestal, op uitzonderingen na.
In rauwe shaderspeed, particles en textureintensieve situaties zitten soms enorme boosts (hdr in Far Cry is behoorlijk verbeterd, de perfmance in de map UT2004 icetomb is meer dan verdubbeld, NOLF2 is ziekelijk veel sneller, 2x +), in andere weer weinig in vertexshadering bv.

Niet op voorraad.

• Cheetah

Cheetah

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 16:22:
Een Ouija bord is een plaat met alle letters en cijfers er op + een aanwijzer, waarmee vervolgens aan occulte machten om antwoorden word gevraagd.
Een single GTX is in een niet gering aantal gevallen bijna even snel en soms zelfs sneller dan een 6800Ultra in SLI. Dat zijn behoorlijk heftige prestaties, zeker uitgaande van nVidia's vorige topmodel, de 6800 Ultra als referentie.

FarCry HDR draait hier bijv. vlekkeloos @1920x1200 met alles op Ultra High, terwijl de 6800Ultra al op 1280x960 behoorlijk hard begon te stotteren.

Inq bevestigd trouwens min of meer dat die tests op Sanders website zijn gerund met een XL@600/1400...
The trouser tests shows that Radeon X1800 XL clocked at 600 MHz core and 1400MHz is not good enough to beet Geforce 7800GTX. In some cases ATI wins but overall at this test you can see that Nvidia is still dominating.

But our informative birdie told us that those scores are little bit below what you should see at final product. Remember that despite ATI said to the world + dog that the card will work at 600 MHz core and 1400 MHz memory they can chance those details until the launch in first week of October. So be careful and bare in mind that those drivers are in beta phase so maybe company can tweak thing or two.
Wie weet dat de XT dus inderdaad alsnog iets speciaals voor ons in petto heeft :)

[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 17-09-2005 16:53 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

óf die benchmarks zijn uitgevoerd met een oude(re) revisie van de R520XL-core (possibility X)

En over de performance van de 7800GTX, ik moet zeggen: pretty impressive. Waarom? Omdat in veel benchies de kaart erg CPU-limited was en is, wat ervoor zorgt dat je geen goed inzicht kan krijgen in de wérkelijke kracht van deze kaart.

Ik ben overigens wel benieuwd wat de XT-versie gaat brengen. Toch 24pp? Met ATi weet je het immers maar nooit, en dat is het leuke eraan! _/-\o_

Sander Sassen geeft commentaar op Beyond3d:

http://www.beyond3d.com/f...php?t=23484&page=18&pp=25

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-09-2005 18:28 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22
Na dit gelezen te hebben denk je er toch iets anders over. zou ATi echt zo met die mensen om gaan ? dat zou wel erg zijn. Mja als je altijd negatief bent is het idd niet goed voor je bedrijf en als dat niet bij andere merken gebeurt ga je natuurlijk ook denken.

Dus de scores zijn gedraait op een R520 die op die snelheden is ingesteld. Dit is ook geen eindproduct dus scores kunnen nog hoger worden.

Wat ik me wel afvraag is waarom die mensen bij ATi voor hem getest hebben als de R520 tot nu toe een groot geheim is. Dan wagen ze zelf ook een gok door dit te doen. ik begreep dat ze dit hebben gedaan om hem tegemoet te komen omdat hij een slechte behandeling door ATi zijn pr mensen had gehad. Mja nu liggen de scores op het net de vraag is of dit wel de bedoeling was ??

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• stunter
  • Laatst online: 20:05

stunter

Review nummer 2

Edit ziet er weer niet zo goed uit.

Had zelf gehoopt op een crosffire moederbord met een x1800xt.

Wacht nog ff op de reviews van anadtech enzo anders maar een nforce4sli met 7800gtx halen.

[ Voor 61% gewijzigd door stunter op 17-09-2005 20:13 ]

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:16:
Na dit gelezen te hebben denk je er toch iets anders over. zou ATi echt zo met die mensen om gaan ? dat zou wel erg zijn. Mja als je altijd negatief bent is het idd niet goed voor je bedrijf en als dat niet bij andere merken gebeurt ga je natuurlijk ook denken.
Dat is nu juist Sanders argument. Pers moet te allen tijde eerlijk verslag kunnen geven, en de ruimte krijgen een eigen mening te hebben en die ook te ventileren... blijkt nu dat als deze mening niet strookt met wat ATi PR graag zou zien je uit het programma word gekicked... en dat vind ik bepaald niet netjes!
Hij geeft aan dat het zelfs zover gaat dat van diverse gerenomeerde sites de artikelen eerst ter "review" bij ATi PR langskomen - en waar ATi dat nodig vind aangepast worden - voordat ze worden vrijgegeven op het net... als dat zo is kan ik daar echt niet vrolijk van worden.

Ik twijfel er niet aan dat dit bij veel bedrijven de normale gang van zaken is ("you scratch my back and I'll scratch yours"), maar je word er niet vrolijk van als je het leest.
Dus de scores zijn gedraait op een R520 die op die snelheden is ingesteld. Dit is ook geen eindproduct dus scores kunnen nog hoger worden.
Hij geeft idd aan dat ze zijn gedraaid op een pre-productie R520 (met 16pp) die resp. was ingesteld op de Pro en XT snelheden zoals die tot nu toe bekend zijn.
Het is dus - zoals al werd vermoed - niet een "officieele" R520XT waarmee de scores zijn gedraaid, echter dat ATi dit als argument aanhaalt is natuurlijk volslagen bullshit tenzij er nog significante "last minute" wijzigingen aan R520 zijn geweest. Echter als de Pro, XL en XT cores gelijk zijn op de clocks na - zoals tot nu toe wel is aangegeven - zouden de scores representabel moeten zijn op mss enkele procenten na.
Wat ik me wel afvraag is waarom die mensen bij ATi voor hem getest hebben als de R520 tot nu toe een groot geheim is. Dan wagen ze zelf ook een gok door dit te doen. ik begreep dat ze dit hebben gedaan om hem tegemoet te komen omdat hij een slechte behandeling door ATi zijn pr mensen had gehad. Mja nu liggen de scores op het net de vraag is of dit wel de bedoeling was ??
Het ziet er naar uit dat de mensen die hem aan de scores hebben geholpen het ook niet eens waren met ATi's PR beleid. Word ook wel stil protest genoemd... is een stille (anonieme), maar duidelijke hint aan ATi dat een en ander moet veranderen, omdat er anders in het vervolg scores gaan worden gelekt... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Cheetah op 17-09-2005 20:28 ]

Full Specz

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
stunter schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:09:
Review nummer 2

Wacht nog ff op de reviews van anadtech enzo anders maar een nforce4sli met 7800gtx halen.
Volgens mij gewoon precies hetzelfde als Hardware Analysis alleen in ander jasje... :?

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 19:02
jimbojansen90 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:19:
[...]

Volgens mij gewoon precies hetzelfde als Hardware Analysis alleen in ander jasje... :?
My thoughts exactly

specs desktop | specs laptop

• CJ
  • Niet online
(overleden)
stunter schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:09:
Review nummer 2

Effe goed kijken en je ziet dat dit exact dezelfde cijfers zijn als die van Hardware Analysis. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nieuws: scherpe reactie van iemand die onder NDA staat, op het HWA-artikel van Sander
"Hoaxware Analysis" R520 benchmarked?, but by who? H.A. editor threatens ATI....

--------------------------------------------------------------------------------

Currently im under NDA so I can not post benchmark results regarding ATI's forthcoming R520 board, but after reading an article today over at HardwareAnalysis I feel its worthwhile giving my views on this.

Hardwareanalysis have been snubbed by ATI and claim to have some results running with the R520 (X1800) which he states have been ran in conjunction with a board partner :

"Normally we would’ve adhered to ATI’s NDA and published results the moment it expired. However this time around ATI decided to just not bother with us as they made it very clear that we did not make the cut, as we have written some articles about CrossFire, R520 and ATI’s financial situation that were apparently not appreciated. Hence we’ve not been briefed by ATI, nor did we sign an NDA, or have been invited to the launch event, so basically they decided to cut us off."

With the help of a board partner we’ve been able to run the same set of benchmarks we’ve previously run on NVIDIA’s GeForce 7800GT and GTX"

Most of you will realise when a website is given hardware by a company like ATI or NVIDIA, testing is done internally by a site reviewer, a member of the reviewing team, I find this article a little disturbing, is this the way hardware sites are going to handle benchmarking in future when "snubbed" by a manufacturer? to have AIB's run tests for public viewing within environments outside our control? There are so many variables involved in this it would certainly not be something I would ever feel comfortable with on any level. It is a website's duty to print their findings to their readers.

I have had some experience with a R520 and I have to say I find the results somewhat suspect. I am not going to get into an "Nvidia V ATI" debacle, the current Nvidia 7800 hardware is first class and has received a heavenly hardware gold award on Driverheaven, the issue at hand are the methods it appears some sites are getting their "results" of unreleased hardware. The results at Hardwareanalysis are scores ive achieved with an overclocked X850XT PE and not a R520 graphics card. I can't help feel with the context of the editorial is it merely a "stab" at ATI for being kept out of the loop.

Speaking with ATI today one of my sources was keen to say "Everyone will see in October that the only board Sander tested was a Ouija board."

My suggestion for all our members reading this is to not get too caught up in "previews" clearly based on bitterness from websites out of the loop but to wait until respected sites like Hardocp, Hexus and ourselves bring figures by testing first hand not via other sources.

EDIT: I feel its also important to mention ATI have stated Sander sent the following email after he wasnt invited to editors day, it might be an insight into his state of mind.

> From: Sander Sassen - Hardware Analysis
> [mailto:ssassen@hardwareanalysis.com]
> Sent: 08 September 2005 09:39
> To: Andrzej Bania
> Subject: Re: Editors Day

>
> So you're telling me I'm not invited is that it? I feel an ATI column
> coming
> up, lets see if we can drop the stock price shall we?
>
> Sander Sassen
> http://www.hardwareanalysis.com <http://www.hardwareanalysis.com/>
Bron: DriverHeaven
Ik mis de benchmarks zónder het gebruik van AA & AF eigenlijk wel, nu weten we nóg niet waar we aan toe zijn! :( . Het is overigens wel mooi om te zien dat ATi met gebruik van AA & AF toch goed meekomt. Ben nu al benieuwd naar wat er nog komen gaat :D

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

offtopic:
Vage Editknop :( ...

Ik zie nu inderdaad dat beide sites opvallend veel overeenkomsten vertonen... (ik heb er nóg één! HardWareAnalysis.com | HardInfo.dk :+ ). Maar zou dat niet gewoon betekenen dat de scores gewoon true/realistisch/op waarheid gebaseerd zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Jejking op 17-09-2005 20:27 ]

Anoniem: 56369

> So you're telling me I'm not invited is that it? I feel an ATI column
> coming
> up, lets see if we can drop the stock price shall we?
Leuk om zo triest te reageren :(

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:43
Mja, het grote moddergooien is begonnen. Sneu om te zien dat volwassen (??) mensen zo met elkaar omgaan of ze nu de waarheid spreken of niet.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:22:
[...]

Effe goed kijken en je ziet dat dit exact dezelfde cijfers zijn als die van Hardware Analysis. ;)
dat heb je wel eens als er met dezelfde kaart wordt getest :)

• Cheetah

Cheetah

Wat een toestand, dit begint op over en weer zwartmakerij te lijken :/

Anyway, ik weiger te geloven dat die scores met een overklokte X850 zijn behaald, gezien dat kant nog wal zou raken. Nog afgezien dat als er een overklokte X850 was gebruikt voor de benches, de "fake X1800" qua performance netjes zou meeschalen met de X850... dat dit dus niet gebeurd zegt me voldoende. Als ATi zou beweren dat het een pre productie R520 was waar nog serieuze veranderingen aan gebeuren - prima - maar claimen dat het met een overklokte X850 is gedaan is volslagen bullshit. De scores zijn OF van een pre prod (semi final) R520 zoals Sander claimt, OF uit de duim gezogen.

Full Specz

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jejking schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:22:
Nieuws: scherpe reactie van iemand die onder NDA staat, op het HWA-artikel van Sander

[...]

[...]
Hmm, een natrap dus om z'n gram te halen vanwege een uitsluiting door ATI. En de door HWA gepubliceerde scrores komen voor de X1800XT komen overeen met die als je een X850XT PE overklokt...? Dat gaat, zoals eerder gezegd, wel erg moeilijk op voor D3, of het moet een insane oc zijn...

ATI heeft misschien niet netjes gereageerd naar SS, maar de reactie van SS is net zo laag dan, zoniet lager, als ik het goed begrijp........? :/

Het is allemaal wat, het is dat ik grieperig ben, anders had ik al in de kroeg gezeten ipv deze soap te moeten lezen :D

[ Voor 19% gewijzigd door edward2 op 17-09-2005 21:01 ]

Niet op voorraad.

Anoniem: 82384

FirefoxAG schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:15:
Dat is nu juist Sanders argument. Pers moet te allen tijde eerlijk verslag kunnen geven, en de ruimte krijgen een eigen mening te hebben en die ook te ventileren... blijkt nu dat als deze mening niet strookt met wat ATi PR graag zou zien je uit het programma word gekicked... en dat vind ik bepaald niet netjes!
Ik denk dat er geen enkel commercieel bedrijf is dat zijn producten ter review graag aan negatieve mensen stuurt. Natuurlijk zoekt zo'n bedrijf naar de meest belangrijke/invloedrijke/positieve reviewers/sites. Dat is logisch. De manier waarop dit nu wellicht in Sander's geval gedaan wordt ziet er minder leuk uit, maar omdat wij de precieze feiten niet kennen waag ik me niet aan een uitspraak over dit geval, wie er gelijk zou hebben, en wie modder aan het gooien is (of allebei). Wellicht heeft ATi gewoon niet voor hem gekozen omdat ze een erg klein aantal kaarten beschikbaar hebben, en zijn site niet uitblinkt in invloed of positiviteit.
FirefoxAG schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:39:
Wat een toestand, dit begint op over en weer zwartmakerij te lijken :/
Nog erger dan de Amerikaanse verkiezingen bijna... En dat over een paar videokaarten... :(
Straks blijkt nog dat ATi ondanks net lagere scores als winnaar uitgeroepen wordt ;)

We wachten nog maar gewoon een paar nachtjes af.

Anoniem: 56369

Het is allemaal wat, het is dat ik grieperig ben, anders had ik al in de kroeg gezeten ipv deze soap te moeten lezen
Me 2 :D

Maar het is inderdaad wel drama hier en daar, maar volgens mij vinden deze soort praktijken overal plaats, nvidia, ati etc. Het is alleen jammer dat je er soms achter komt, terwijl het mij beter lijkt om er maar niet achter te komen.

• Cheetah

Cheetah

Jejking schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:22:
Heads up trouwens, Driverheaven staat bekend als een uber ATi fanboysite, dus hoe neutraal dat artikel is valt ook wel weer te raden...
Overigens ook zeer goed te zien aan de reacties in die thread, waaronder oproepen om sander te emailbomben etc... erg triest...

Full Specz

Hmm, een natrap dus om z'n gram te halen vanwege een uitsluiting door ATI.
Die Sander had dit gewoon anders moeten spelen, het Ati bashen achterwege moeten laten, dan had ie iets geloofwaardiger overgekomen met z'n artikel.
Hij heeft in ieder geval wel veel hits op z'n website gekregen, een leuke bijkomstigheid voor hem, al dan niet bewust...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-09-2005 21:12 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mr. Detonator schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:34:
[...]

dat heb je wel eens als er met dezelfde kaart wordt getest :)
Is het je dan nooit opgevallen dat geen enkele benchmark hetzelfde is voor dezelfde kaarten ? :D
Dus het is eerder raar dat ze gelijk zijn ;)

• biobak
Maar gelukkig weten we door die deense review nu wel welke demo's sander heeft gebruikt ;)
Half-Life 2 - HARDiNFO City Demo
Far Cry v1.3 - HARDiNFO Pier Demo
Doom 3 v1.1 - HARDiNFO Boss Demo
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory - Ingame Demo

• jimbojansen
biobak schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 21:23:
Maar gelukkig weten we door die deense review nu wel welke demo's sander heeft gebruikt ;)

[...]
nou gaat er iemand een X850 zwaar overclocken en die demo's draaien en voila :P we weten of die review fake is.. (ongeveer)

[ Voor 6% gewijzigd door jimbojansen op 17-09-2005 22:02 ]

• oeLangOetan
pff, hoort dit eigenlijk nog thuis in dit topic?, misschien moeten we hierover een appart topic gaan maken, want imho, dit "relletje"heeft eigenlijk weinig te maken met de R520...

[ Voor 5% gewijzigd door oeLangOetan op 17-09-2005 22:20 ]

• Cheetah

Cheetah

oeLangOetan schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:20:
pff, hoort dit eigenlijk nog thuis in dit topic?, misschien moeten we hierover een appart topic gaan maken, want imho, dit "relletje"heeft eigenlijk weinig te maken met de R520...
Uhm, kweenie of je het in de gaten hebt, maar dit relletje gaat over R520 hoor ;)
Bovendien, wat wil je anders nog bespreken? Hoe we allemaal met smart op benches van TomsHardware, Anandtech en HardOCP wachten? Dit fenomeen is i.m.o. veels te interessant om te negeren 8)

Je kunt er overigens natuurlijk van uit gaan dat ATi noch de hele emailwisseling, noch de voorgeschiedenis heeft onthuld, maar alleen de stukjes die hun uitkomen en Sander in diskrediet brengen... echter dan nog valt zo'n kinderachtige reactie wel wat tegen :/

Die emailwisseling is echter geen enkel bewijs dat die benches niet kloppen... zoals eerder aangegeven valt er te beredeneren dat een R520 @16pp (zoals deze bij de board partners ligt) de 7800GTX niet onverdeeld zal verslaan - tenzij deze op extreme clocks loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 17-09-2005 22:49 ]

Full Specz

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edward2 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:57:
[...]
ATI heeft misschien niet netjes gereageerd naar SS, maar de reactie van SS is net zo laag dan, zoniet lager, als ik het goed begrijp........? :/
Inderdaad. Veel lager. Dat is gewoon vragen om problemen. Als ik iemand had uitgesloten en ik zou zo'n reactie terug krijgen, dan wist ik 100% zeker dat ik de goede keuze had gemaakt. Dat zijn gewoon dreigementen en kinderachtig gedrag. I hope he gets what he deserves.

• biobak
edward2 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 20:57:
[...]

Hmm, een natrap dus om z'n gram te halen vanwege een uitsluiting door ATI.
Volgens Sander was zijn uitspraak om de aandelen van Ati te laten kelderen een grap in een lange emailwisseling met een Ati PR-man met wie hij vaker van dit soort emailwisselingen had. Nu wordt juist die passage aangehaald en uit z'n verband gerukt om Sander te duperen, zegt ie.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Zou ik ook zeggen ja. Feit is dat het gewoon heel erg not-done is om dat soort dingen in een mailuitwisseling te zetten als je wordt uitgesloten. Dit soort dingen zijn gewoon niet grappig.

Als ik het artikel op de frontpage van Tweakers nog eens nalees vraag ik me af waar sommige nieuwsposters mee bezig zijn. Het wordt namelijk gepresenteerd als zijnde dat er een echte review heeft plaatsgevonden, er wordt zelfs geen link geplaatst naar HA.

Sander wilde "Ati's aandelen wat laten zakken", ik denk dat 'm dat aardig gelukt is. Velen die nog geen 7800 hebben gekocht omdat ze af wilden wachten wat de R520 ging doen zullen inmiddels een besluit hebben genomen naar aanleiding van deze "review".
Tweakers heeft de Nederlandse twijfelaars iig een aardig duwtje in de rug proberen te geven.

• oeLangOetan
kijk bij "bron:" bovenaan het artikel, apple

[ Voor 24% gewijzigd door oeLangOetan op 17-09-2005 23:22 ]

• oeLangOetan
FirefoxAG schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:46:Uhm, kweenie of je het in de gaten hebt, maar dit relletje gaat over R520 hoor ;)
euh, nee, het is gewoon een potje moddergooien :) (van beide kanten)

• Cheetah

Cheetah

Ik ergerde me al vanaf het begin aan dat artikel op de FP.
Het is volgens mij geschreven door een nieuwe nieuwsposter, en dat is er blijkbaar 1 die:
* Niet behoorlijk Engels kan lezen, of
* Het artikel totaal niet goed heeft doorgelezen, of
* Er een handje van heeft een eigen draai aan informatie te geven

In alle 3 gevallen is het misschien de moeite waard deze nieuwsposter zelf aan een review te onderwerpen voor hem verdere nieuwssubmits te laten doen.

Verder zijn de achtergronden van zowel de email als dit hele verhaal niet volledig bekend, en heb ik sowieso het idee dat ATi hier aan karaktermoord probeert te doen. Door deze email op die manier te forwarden naar Driverheaven wist ATi exact wat ermee ging gebeuren en in welk verband dit geplaatst zou gaan worden door onze fanboys aldaar. De smerige taktieken worden in ieder geval uit de kast gehaald...

Full Specz

• biobak
CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:11:
Zou ik ook zeggen ja. Feit is dat het gewoon heel erg not-done is om dat soort dingen in een mailuitwisseling te zetten als je wordt uitgesloten. Dit soort dingen zijn gewoon niet grappig.
Nee, echt diplomatiek is ie niet geweest. Slim ook niet. Je weet dat dit soort dingen gewoon tegen je kunnen keren. De mailwisseling lijkt trouwens samen te vallen met dit artikel: http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1812 Het gewraakte mailtje is 9 minuten na het verschijnen van dit stuk verstuurd, als de tijden van de publicatie van het stuk en de e-mail overeenkomen.
Overigens vind ik het publiceren van een prive-mailwisseling ook not done, maar ik kan me vanuit het oogpunt van een Ati PR-man wel begrijpen waarom ze dit lekken. Moddergooien hoort bij hun vak (of ze nu bij Ati of nVidia werken).

[ Voor 4% gewijzigd door biobak op 17-09-2005 23:29 ]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:16:
Als ik het artikel op de frontpage van Tweakers nog eens nalees vraag ik me af waar sommige nieuwsposters mee bezig zijn. Het wordt namelijk gepresenteerd als zijnde dat er een echte review heeft plaatsgevonden, er wordt zelfs geen link geplaatst naar HA.

Sander wilde "Ati's aandelen wat laten zakken", ik denk dat 'm dat aardig gelukt is. Velen die nog geen 7800 hebben gekocht omdat ze af wilden wachten wat de R520 ging doen zullen inmiddels een besluit hebben genomen naar aanleiding van deze "review".
Tweakers heeft de Nederlandse twijfelaars iig een aardig duwtje in de rug proberen te geven.
Ja dat viel mij ook wel op zeg, ondanks dat ik er vanuit ga dat de meesten wel verder kijken en inmiddels in de gaten hebben dat deze resultaten een op z'n zachtst gezegd twijfelachtige waarde hebben, verwacht ik van T-net wel wat meer professionaliteit en inzicht van zaken :|
Een update van het hele relaas zou daarom op z'n minst op z'n plaats zijn.

Ik las dit nog op rage3d:
- Sander’s benchmarks do not reflect ATI R520 hardware, nor do they reflect the performance of products currently being evaluated by partners.
- The real performance of R520 clearly dominates the fastest competitive hardware
- Sander never tested a board
- Sander used ‘custom benchmarks’ so he’d have an excuse later for his mistakes (his numbers fall far outside the range of what is reasonable for those games in any custom benchmark
Nou ben ik ook weer niet zo naief om alles voor zoete koek aan te nemen wat ATI meldt, er gaat per slot van rekening een hoop geld in om en je zal nooit van je eigen produkt zeggen dat het minder is dan de competitie, dus het blijft vaag wat er nu werkelijk gebeurd is..

Ik vind trouwens de kanalen die ATI LIJKT te gebruiken niet erg professioneel, ALS dit idd zo gebeurd is, wat erg moeilijk te beoordelen valt...

[ Voor 36% gewijzigd door edward2 op 17-09-2005 23:42 ]

Niet op voorraad.

• Cheetah

Cheetah

biobak schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:28:
Nee, echt diplomatiek is ie niet geweest. Slim ook niet. Je weet dat dit soort dingen gewoon tegen je kunnen keren. De mailwisseling lijkt trouwens samen te vallen met dit artikel: http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1812 Het gewraakte mailtje is 9 minuten na het verschijnen van dit stuk verstuurd, als de tijden van de publicatie van het stuk en de e-mail overeenkomen.
Als het inderdaad zo is dat deze column samenvalt met die email maakt dat Sanders claim dat de email als grap bedoeld was een stuk aannemelijker. In de email heeft hij het overigens ook duidelijk over een "column", niet een review maar goed.
Overigens vind ik het publiceren van een prive-mailwisseling ook not done, maar ik kan me vanuit het oogpunt van een Ati PR-man wel begrijpen waarom ze dit lekken. Moddergooien hoort bij hun vak (of ze nu bij Ati of nVidia werken).
Als het inderdaad uit zijn verband is gerukt vind ik het persoonlijk ronduit schandalig. Kan me voorstellen dat het die PR man goed uitkomt, maar ik heb een hekel aan gescherm met halve waarheden om verkeerde indrukken te wekken... zou me heeeel erg tegenvallen van een professioneel bedrijf als ATi.
Op valse gronden karaktermoord plegen op iemand omdat die een artikel publiceert dat jou niet goed uitkomt vind ik toch echt wel te ver gaan...

Full Specz

• Benotti
CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:11:
Feit is ook dat het gewoon heel erg not-done is om mailuitwisselingen online te zetten. Dit soort dingen zijn gewoon niet grappig :/

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Benotti schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:39:
[...]

Feit is ook dat het gewoon heel erg not-done is om mailuitwisselingen online te zetten. Dit soort dingen zijn gewoon niet grappig :/
Precies handel dit intern af, en gooi desnoods een persbericht de "ether" in met een verklaring dat die zgn review niet legit is.

[ Voor 201% gewijzigd door edward2 op 17-09-2005 23:44 ]

Niet op voorraad.

• Benotti
FirefoxAG schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:36:

Als het inderdaad uit zijn verband is gerukt vind ik het persoonlijk ronduit schandalig. Kan me voorstellen dat het die PR man goed uitkomt, maar ik heb een hekel aan gescherm met halve waarheden om verkeerde indrukken te wekken... zou me heeeel erg tegenvallen van een professioneel bedrijf als ATi.
Op valse gronden karaktermoord plegen op iemand omdat die een artikel publiceert dat jou niet goed uitkomt vind ik toch echt wel te ver gaan...
ATI zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die zoiets uithaalt. Kan me iig niet aan die indruk ontrekken. Het zou me dan ook niets verbazen als Sander nu het slachtoffer is.

Verder vind ik dat de hele zaak wel weer lekker wordt opgeblazen. Sander post gewoon zijn cijfers met disclaimer dat hij de tests niet zelf heeft uitgevoerd en hij het dus ook niet kan verifieren, maar wel aan kan nemen dat het niet gewoon uit de lucht is gegrepen. Hij zegt ook dat het AS IS is, oftewel, maak er zelf maar van wat je denkt dat het betekent.
Daarmee zou de kous aan Sanders' kant af moeten zijn. Als ATI dan vervolgens vindt dat het moet zeggen dat die resultaten totaal niet representatief zijn (waar of niet) dan moeten ze dat gewoon als zodanig persbericht de wereld insturen en dan is aan hun kant de kous ook af. Dan is het namelijk gewoon wachten op de officiele release met bijbehorende reviews en dan zien we wel wie er gelijk heeft.

Al dat moddergegooi en kinderachtigheid.. 8)7 Dat volwassenen zo diep kunnen zinken :X

Nou ja, het hoort er bij, kennelijk :+

(ander probleem is natuurlijk ook dat 99% van de lezers niet zelf nadenkt, alles klakkeloos overneemt en voor waarheid neemt, maar daar kan Sander ook niks aan doen en hij hoeft zich daarvoor niet in te dekken imo)

[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 17-09-2005 23:49 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

edward2 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:33:
[...]

Ja dat viel mij ook wel op zeg, ondanks dat ik er vanuit ga dat de meesten wel verder kijken en inmiddels in de gaten hebben dat deze resultaten een op z'n zachtst gezegd twijfelachtige waarde hebben, verwacht ik van T-net wel wat meer professionaliteit en inzicht van zaken :|
Een update van het hele relaas zou daarom op z'n minst op z'n plaats zijn.

Ik las dit nog op rage3d:

[...]
Nou ben ik ook weer niet zo naief om alles voor zoete koek aan te nemen wat ATI meldt, er gaat per slot van rekening een hoop geld in om en je zal nooit van je eigen produkt zeggen dat het minder is dan de competitie, dus het blijft vaag wat er nu werkelijk gebeurd is..

Ik vind trouwens de kanalen die ATI LIJKT te gebruiken niet erg professioneel, ALS dit idd zo gebeurd is, wat erg moeilijk te beoordelen valt...
Uit het feit dat Sander klaarblijkelijk niet meer op goede voet met ATI staat, mag zeker niet rechtstreeks geconcludeerd worden dat de resultaten zoals gepost door hem dus twijfelachtig zijn.

Het is absoluut aannemelijk dat er "een" AIB is die om wat voor reden dan ook momenteel totaal niet happy is met ATI's beleid iha of jegens hen. Deze AIB kan ook best sympathie koesteren voor Sander zijn outspoken manier van communiceren of ie nu gelijk heeft of niet.
En hierdoor hem aan deze benches helpt. Voor de AIB maakt t uiteindelijk weinig uit hoor, als de benches kloppen, of ze vandaag of over 2 weken bekend worden.

Het is verder een publiek geheim dat bijna alle reviewsites moeite hebben om het hoofd boven water te houden en zwaar onder druk staan om positieve stukken te schrijven om in aanmerking te blijven komen voor hardware/previews etc.

Ongeacht hoe hij het brengt, heeft Sander in ieder geval de ballen om in zijn eentje zo iets te doen. Verder heeft ie alle randvoorwaarden gewoon netjes gepost dus wat die lui op B3D over "journalism" zitten te OH'en .... echt lachwekkend.
Zowieso het id dat hardware sites strak journalistiek gereguleerde organen zijn. Hell, zelfs het NRC e.d. is 1 grote belangenverstrengeling, politiek georganiseerd zooitje waar tal van belanghebbenden conflicterende nevenfuncties hebben and so on.....en dan zouden die hardware sites wel zo journalistiek bezig zijn. Echt bullshit.

Verder zegt het alleen maar meer over ATI dat ze 1 email uit die emailwisseling gaan lekken om hun punt te maken. Lekker professioneel zeg voor zo'n multibilliondollar company. :z

Trouwens die thread op B3D is dus bij het afsplitsen per ongeluk de trash ingegaan..... :o

http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=23662

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 18-09-2005 00:13 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
wat betekent AIB? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Benotti schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:46:
[...]

ATI zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die zoiets uithaalt. Kan me iig niet aan die indruk ontrekken. Het zou me dan ook niets verbazen als Sander nu het slachtoffer is.

Verder vind ik dat de hele zaak wel weer lekker wordt opgeblazen. Sander post gewoon zijn cijfers met disclaimer dat hij de tests niet zelf heeft uitgevoerd en hij het dus ook niet kan verifieren, maar wel aan kan nemen dat het niet gewoon uit de lucht is gegrepen. Hij zegt ook dat het AS IS is, oftewel, maak er zelf maar van wat je denkt dat het betekent.
Daarmee zou de kous aan Sanders' kant af moeten zijn. Als ATI dan vervolgens vindt dat het moet zeggen dat die resultaten totaal niet representatief zijn (waar of niet) dan moeten ze dat gewoon als zodanig persbericht de wereld insturen en dan is aan hun kant de kous ook af. Dan is het namelijk gewoon wachten op de officiele release met bijbehorende reviews en dan zien we wel wie er gelijk heeft.

Al dat moddergegooi en kinderachtigheid.. 8)7 Dat volwassenen zo diep kunnen zinken :X

(ander probleem is natuurlijk ook dat 99% van de lezers niet zelf nadenkt, alles klakkeloos overneemt en voor waarheid neemt, maar daar kan Sander ook niks aan doen en hij hoeft zich daarvoor niet in te dekken imo)
Couldn't agree more. _/-\o_

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ik ben nu helemaal overtuigd van de onprofessionaliteit van Driverheaven. Fanboys is nog veels te zacht uitgedrukt voor die gasten, ze zouden een nieuwe categorie moeten bedenken.
Ik ben zojuist geband omdat ik ze op hun flikker gaf vanwege de manier waarop ze dit hele gebeuren hebben gepubliceerd, en de daarbij behorende verdachtmakingen, zonder dit te verifieeren met Sander. Zarbon heeft dat gedaan met het wel extreem lage l*lverhaal dat Sander en ik een en dezelfde persoon zijn omdat we hetzelfde IP hebben. Grotere bullshit hou je toch werkelijk niet voor mogelijk, hij kon gewoon de kritiek niet hebben :(

Dit was mijn post:
I'm sad to have to write this but after following the discussion here there is only one conclusion I can be sure about.

Just about all your readers are so hard into the ATi fanboy buisiness that they simply attack anyone who writes an article that can be considered negative to ATi like a raging bull. And anyone else who doesn't fully agree with the raging bull attack, can have one of its own (like VaporWare, the only one here who isn't thinking with his emotions but with his brain, and is under constant fire due to that). In that aspect they exactly fit the profile Sander wrote about in his post on B3D.

I always considered Driverheaven as a reliable source to get information, but what happend here convinced me that this site is not to be considered independent, or even just "ATi biased" but "ATi fanboy", and very extreme at that.

The story written by Sander was already decleared a lie before all this came out, and that email really came in nicely to burn the article - and Sander along with it - to the ground completely. You didn't even bother to look at the context of the email Sander sent, let alone verify it with him. You simply put it out in exacly the way Ati wanted you to ("ATi didn't ask me to publish it"... owwww peleeeaaase... ATi PR could predict your response long before you posted this thread). You accuse Sander of bad journalism and being biased, but actually you are happily doing exacly the same thing for the other side of this "disaster". About the email: it was sent 9 minutes after the following column on Sanders website: http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1812. I assume you can or cannot draw some conclusions from that.

Also everyone fails to overlook the fact that a disagreement with ATi doesn't mean the benches published are a lie. Actually, extrapolated they dont even look that far of for a (pre production) 16pp card @500/1000 and @600/1400. Offcourse he can't disclose his source if he's telling the thruth, because he would be betraying a friend that helped him doing so. Now, that would be REALLY low in my humble opinion, so asking him to do that is plain rediculous. In his shoes you wouldn't do it either.

Taking the focus of the actual review/benchmarks you are attacking Sander on a very personal level without even hearing him out, let alone post his view on the matter. And that's good journalism in your opinion? Well I think I - and all other non-fanboy readers - have seen quite enough "independance" here...

Let me guess... R520 will crush G70 in the upcoming review here right? If it isn't with its performance, it will probably due to its incredible new featureset?
I'll be waiting to see that review and compare it to more unbiased sources...

You can all hang me up now, as I'm sure you will do. After reading the previous simply nothing is more predictable than that... just wanted to share this peace of my mind with you.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Laat ze gewoon voor wat het is, jij weet wel beter. Missen zul je ze toch niet, want op zo'n site wil jij toch niet meer komen (lijkt me) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FirefoxAG schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:51:
Ik ben nu helemaal overtuigd van de onprofessionaliteit van Driverheaven. Fanboys is nog veels te zacht uitgedrukt voor die gasten, ze zouden een nieuwe categorie moeten bedenken.
Ik ben zojuist geband omdat ik ze op hun flikker gaf vanwege de manier waarop ze dit hele gebeuren hebben gepubliceerd, en de daarbij behorende verdachtmakingen, zonder dit te verifieeren met Sander. Zarbon heeft dat gedaan met het wel extreem lage l*lverhaal dat Sander en ik een en dezelfde persoon zijn omdat we hetzelfde IP hebben. Grotere bullshit hou je toch werkelijk niet voor mogelijk, hij kon gewoon de kritiek niet hebben :(

Dit was mijn post:
[...]
Al was je Sander, (ben je Sander :? :P ) met die post van jou is toch niks mis? Wat een onzin om iemand op die manier te bannen.

Echt, maar wat een soap is dit inmiddels zeg. Moddergooien van hier tot tokyo, de complete thread op B3D bij het afsplitsen per ongeluk getrashed.... :o

1 ding is zeker: ik keek al uit naar de reviews van de R520, maar nu helemaal!! 8)
TZT zullen we eindelijk weten hoe het echt zit !

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 18-09-2005 01:06 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 12:15

Dit was mijn post:
[...]
Vindt je het fijn als we je gaan vrijpleiten op dat forum? En ze hun fout toegeven?
Want ook al ben ik het niet helemaal het met je eens, het is best stom (ze kunnen niet iedereen gaan bannen) als ze op mening gaan filtreren.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ik kom daar inderdaad never nooit meer...
Zardon heeft zojuist deze email van me ontvangen:
Zardon,

I must say that of all the low things I've seen in my life this ban just has to be one of the lowest.
That you banned me because you dont like what I write is one thing, but insinuating that Sander and I are one and the same person, and plain LYING with the insinuation we have the same IP is something a bit different.

I've been registerd under this username on the largest hardware site in the Netherlands for over 4 years now.
I'm who I claim to be and no one else: http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/14387 which is the same as http://www.tweakers.net/gallery/17142 on the frontpage.
But then again, if you really suspected me you could have at least verified.

I will spread the news about this on other sites.
With this you have really totally discredited yourself in my opinion - period.

Not so very kind regards,
Andy.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 18-09-2005 01:28 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
ik ken die gast niet zo goed, maar ik zal hem ook wel mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
FirefoxAG, waarom ga je hier zo in op, zoals ik al zei, het gaat hem nu niet meer over de R520 maar om een welles nietes spelletje zonder einde en straks om persoonlijke vetes. We zullen deze zaak niet kunnen oplossen voor we de echte reviews zien, laten we het daarom misschien best hierbij houden.
Hiermee roep ik iedereen op om deze discussie ivm de review van sanders te beeindigen totdat er nieuwe feiten/geruchten komen ivm de prestaties van de R520 en de discussie over de credibiliteit en goedgeaardheid van Sanders, ATi en nVidia hiermee tot een einde te brengen, dit levert niets op en brengt de kwaliteit van dit topic in het gedrang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

.

[ Voor 100% gewijzigd door Help!!!! op 18-09-2005 01:18 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

FirefoxAG schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:08:
Ik kom daar inderdaad never nooit meer...
Zarbon heeft zojuist deze email van me ontvangen:
[...]
Ach die SSassen post gewoon onder eigen naam op B3D en Driverhaven. Die gozer gaat toch echt niet nu ineens onder een ghostaccountje posten... Althans ik geloof daar niks van. Die Zardon is niet goed wijs lijkt me. En al was het een cloon dan ga je m toch niet bannen..
oeLangOetan schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:11:
FirefoxAG, waarom ga je hier zo in op, zoals ik al zei, het gaat hem nu niet meer over de R520 maar om een welles nietes spelletje zonder einde en straks om persoonlijke vetes. We zullen deze zaak niet kunnen oplossen voor we de echte reviews zien, laten we het daarom misschien best hierbij houden.
Hiermee roep ik iedereen op om deze discussie ivm de review van sanders te beeindigen totdat er nieuwe feiten/geruchten komen ivm de prestaties van de R520 en de discussie over de credibiliteit en goedgeaardheid van Sanders, ATi en nVidia hiermee tot een einde te brengen, dit levert niets op en brengt de kwaliteit van dit topic in het gedrang.
Dat lijkt me nogal logisch, hij wordt gewoon geband om een bullshit reden terwijl diezelfde Zardon die hem bant zich presenteert als een "goede, onafhankelijke" journalist. En dat op een zogenaamd prominente 3dhardware site. Echt zwaar hypocriet.

Lees anders in dit verband ook deze post ns: http://www.beyond3d.com/f...php?p=569351&postcount=33

[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 18-09-2005 01:34 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15

XanderDrake

Build the future!

Ik heb net zowel de thread op Beyond3D en op DriverHeaven gelezen, en ik moet zeggen, "I Feel Disgusted"...
Zeker bij DriverHeaven, op een gegeven moment ben ik gestopt met lezen, en ben ik gelijk door gescrolled tot de posts van VaporWare en FirefoxAG, om te kijken hoe mensen reageerde op deze posts.

Vreselijk, maar het bewijst weer hoe alles in elkaar zit. Het gaat vooral over wie er het hardst schreeuwt, en vervolgens wie het hardst schreeuw wat de mensen willen horen...

Maar verwijzingen naar namen zoals "hardware ANALysis" of "Hard.Anal", of "ssassen = wanker" is lager dan puberaal niveau. Tevens die Neon Cowboy die vraagt om "klacht-mail aanvallen" op Sanders zn email, ik durf te zweren dat dit personage niet ouder is als 15.

Ik ga in ieder geval niet met een gerust hart slapen, en zal DriverHeaven de komende jaren vermijden.

[edit]
tastyweat op DriverHeaven zegt:
omg there's another one.... strange foreign sites lol

nieuws: ATi Radeon X1800-kaarten krijgen vuurdoop
Ouch :X

[ Voor 18% gewijzigd door XanderDrake op 18-09-2005 02:30 . Reden: verontrustend nieuws... ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Althalus schreef op zondag 18 september 2005 @ 01:08:
Vindt je het fijn als we je gaan vrijpleiten op dat forum? En ze hun fout toegeven?
Nah, bedankt, ze mogen van mij stikken in mijn account. Bovendien loop je zelf waarschijnlijk niet gering risico geband te worden als het er zo aan toe gaat.

Ik heb even opnieuw geregistreerd en er deze post achteraan gegooid... en nu ben ik echt klaar met ze:
Zardon received the email from me (FirefoxAG) directly after I was banned - now 2 hours ago:
<mijn email>
I haven't been mailed back, let alone unbanned. And the insinuations by Zardon haven't been rectified.

@Other posters here: Ofcourse everyone who has an opinion different than yours has to be Sander himself or at least one of his "minions", and they all simply deserve to be banned right? I would expect nothing different from a real fanboy and I'm sorry for wasting my time here.
Zardon, you can ban me again if you like... or will you simply delete my this post this time around?

To all honost readers: I assume you can draw your own conclusions, because I won't be drawing them for you again here - ever.
Firefox out.
<edit>
Ja hoor, direct een IP ban. Dat figuur Zardon maakt me echt kotsmisselijk :r
Mijn post is daar ook gedelete neem ik aan? Kan het zelf niet meer zien nl. :r

[ Voor 13% gewijzigd door Cheetah op 18-09-2005 02:25 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:28
kerel, wat kan mij het nu schelen dat jij gebanned bent, dit soort ongein hoort hier helemaal niet thuis.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15

XanderDrake

Build the future!

Maverick schreef op zondag 18 september 2005 @ 02:22:
kerel, wat kan mij het nu schelen dat jij gebanned bent, dit soort ongein hoort hier helemaal niet thuis.
Luister, ze vertrouwen de nieuwe accounts niet, die blijkbaar worden gemaakt om Sander's naam te redden van slijk smijterijen.
Ik wil ook graag posten, maar ik weet dat ik niet langer dan 1 post overleef in dat hele DriverHeaven Forum...

[edit]
Firefox, je post staan er nog, dat dan weer wel...

[ Voor 8% gewijzigd door XanderDrake op 18-09-2005 02:36 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
nee true, maar sommige mensen hier in dit forum vonden dat wel fijn om te weten hoor :p.

Ontopic
Ik denk dat de benchmarks best kunnen kloppen. Het is dat de R520 zo laat komt, en iedereen automatisch de verwachting heeft dat hij dan ook automatisch beter is, wat volgens mij het contrast zo groot maakt.
Echter, denk ik dat ATi het deze ronde moet hebben van de low en midrange, en een paar flinke technische snufjes. Zo te horen gaan de RV515 en RV530 flink wat furiore maken. (Wat zijn de huidige geruchten over de tegenhangers van NVIDIA?).
Gelukkig ligt R580 nog op schema, en is er volgens mij financiëel gezien niet echt een probleem voor ati voor het komende half jaar.

Nog een keer offtopic:
XGI ligt waarschijnlijk echt helemaal buiten de race.
Vertraging van een product (de 8300) dat de potentie had om een perfect budget kaartje te worden, maar deze wordt nu waarschijnlijk bedolven onder de concurrentie als ie uitkomt (als inderdaad).
De 8600 is ook veels te laat en gewoonweg prijs / performance -wise niet meer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Help!!!! schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:57:
[...]

Uit het feit dat Sander klaarblijkelijk niet meer op goede voet met ATI staat, mag zeker niet rechtstreeks geconcludeerd worden dat de resultaten zoals gepost door hem dus twijfelachtig zijn.
Nee, maar dat is slechts 1 van de vele (mogelijke) redenen:

-de resultaten zijn via via gepost (geen eigen inzicht, belangen?);
-misschien wel met een testdriver;
-ontkent ATI deze scores nadrukkelijk (en zegt dat ze niet eens in de buurt komen );
-weten we niet welke gamesettings gebruikt zijn (SM2 of 3 in FC HDR?, SC CT);
-Is de revisie onbekend, er zijn er meerderen in omloop;
-kloksnelheden zijn nog niet final etc.

Overigens is het voor mij bijna uitgesloten dat het een overgeklokte X850XTPE was, of de benchresultaten moeten gedeeltelijk verzonnen zijn, want de schaling komt niet met elkaar overeen in de onderlinge games...of er moet een CPU limiterende factoren de kop opsteken.

Al met al waarschijnlijk geen goede indicatie wat de X1800XT straks daadwerkelijk te tafel brengt, in dàt opzicht vind ik het niet erg waardevol.

[ Voor 9% gewijzigd door edward2 op 18-09-2005 02:55 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Benotti schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:39:
[...]
ATi heeft zelf geen mailuitwisselingen online gezet, maar heeft een aantal mensen op de hoogte gesteld van wat er gezegd is. Ze hebben er wel uitdrukkelijk bij gezegd dat ze het niet erg zouden vinden als het online geplaatst zou worden, maar hebben de verantwoordelijkheid bij de ander gelegd. Heel slim dus. Zie ook de hele mailuitwisseling: http://www.driverheaven.n...php?p=680856&postcount=17 Klein nuance verschil, maar wel eentje die er is.
Benotti schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:46:
[...]
Kijk, als het hier op hield, dan was er nog niet veel mis geweest. Het ging echter mis toen de aap uit de mouw kwam en hij er nog achter postte dat hij niet was uitgenodigd door ATi en andere sites - die wel uitgenodigd waren - opeens Pro-ATi noemde. Hierdoor kwam-ie meteen over als een verwend nest dat dit keer niet z'n zin kreeg en dus via via nu de boel probeert te verzieken. :7

Dat hij dit later uitwistte doet niets af aan het feit dat duizenden mensen dit al wel gezien hebben en hierop hun oordeel over zowel SS als HWA hebben geveld. Het gedrag was gewoon te kinderachtig voor woorden en lokt natuurlijk een reactie uit van ATi en andere website eigenaren. En ongetwijfeld zal het z'n site veel hits hebben opgeleverd, maar ik denk niet dat het op de lange termijn goed is voor je reputatie.
Yep. En dat maakt deze periode ook altijd zo leuk. :Y)
Help!!!! schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:57:
[...]
Het is absoluut aannemelijk dat er "een" AIB is die om wat voor reden dan ook momenteel totaal niet happy is met ATI's beleid iha of jegens hen. Deze AIB kan ook best sympathie koesteren voor Sander zijn outspoken manier van communiceren of ie nu gelijk heeft of niet.
En hierdoor hem aan deze benches helpt. Voor de AIB maakt t uiteindelijk weinig uit hoor, als de benches kloppen, of ze vandaag of over 2 weken bekend worden.
Vraag je eens af wat een AIB er mee opschiet om benchmarks te lekken die ook nog eens ongunstig zijn. Denk je dat die AIB straks uberhaupt nog wat van hun voorraad R520s verkoopt als ze mee werken aan het lekken van benchmarks waaruit blijkt dat een kaart beneden verwachting presteert? Een AIB zou er dan juist bij gebaat zijn om - net zoals in het geval van de FX - eerst alleen maar de meest gunstige benchmarksituaties te lekken. De echte reviewsites komen dan wel met de waarheid boven tafel.
Ongeacht hoe hij het brengt, heeft Sander in ieder geval de ballen om in zijn eentje zo iets te doen. Verder heeft ie alle randvoorwaarden gewoon netjes gepost dus wat die lui op B3D over "journalism" zitten te OH'en .... echt lachwekkend.
Dat gedeelte over "journalism" sloeg meer op de onprofessionele manier waarop hij de ATi rant in z'n preview had verweven en dat hij blindelings durft uit te gaan van tests die hij zelf niet heeft gedaan en durft te presenteren als 'as is'.
Verder zegt het alleen maar meer over ATI dat ze 1 email uit die emailwisseling gaan lekken om hun punt te maken. Lekker professioneel zeg voor zo'n multibilliondollar company. :z
Zie eerder. Geen lekkage. Gewoon een gesprek tussen ATi en Driverheaven waarin Driverheaven toelichting vroeg. De mailuitwisseling met die SS kwam toen ter sprake. Driverheaven vroeg of ze het mochten posten. ATi had hier geen problemen mee. En ik zie hier ook het probleem niet van in. Als je aangevallen wordt/in de zeik genomen wordt, dan heb je toch het recht om je te verdedigen?

De aap kwam uit de mouw en SS werd ontmaskerd. Dan kan je achteraf nog zo hard je best doen om te zeggen dat het een grapje is, maar als je met zaken gaat 'grappen' als het plaatsen van berichten waardoor de aandelen gaan kelderen... dan ben je toch een beetje ziek bezig... dat kan ik geen grapje meer noemen. B)
Dankjewel. Precies wat ik dacht.
edward2 schreef op zondag 18 september 2005 @ 02:52:
[...]
-ontkent ATI deze scores nadrukkelijk (en zegt dat ze niet eens in de buurt komen );
Denk je niet dat ATi dit zowiezo zou zeggen, ook al kwam het wel in de buurt? Of zou ATi in dat geval dan juist niets zeggen als de scores juist waren? Wat zou jij doen?
-weten we niet welke gamesettings gebruikt zijn (SM2 of 3 in FC HDR?, SC CT);
Dat miste ik inderdaad ook in de reviews. In dat Deense artikel meende ik iets te zien van SM2.0 voor ATi en SM3.0 voor nV? Maar mijn Deens is best roestig dus kan ik het mis hebben. :+
-Is de revisie onbekend, er zijn er meerderen in omloop;
Zeker iets om in je achterhoofd te houden. Als het artikel waar zou zijn en de revisie is er eentje met het groundingprobleem, dan zegt het helemaal niets over de uiteindelijke performance.
Overigens is het voor mij bijna uitgesloten dat het een overgeklokte X850XTPE was, of de benchresultaten moeten gedeeltelijk verzonnen zijn, want de schaling komt niet met elkaar overeen in de onderlinge games...of er moet een CPU limiterende factoren de kop opsteken.

Al met al waarschijnlijk geen goede indicatie wat de X1800XT straks daadwerkelijk te tafel brengt, in dàt opzicht vind ik het niet erg waardevol.
Ik vind het ook enorm vreemd dat de X850XT PE zo enorm achterblijft in Doom3 op de GF6800GT. Toen ik voor het laatst wat reviews checkte, zoals bv de Summer VGA Charts van Tom's Hardware, toen stond de X850XT PE op gelijke hoogte als de GF6800GT in eyecandy modes in Doom3.

Dan nog even dit....

VERZOEK
Kan dit topic nu ontopic blijven, dus alleen maar R520 zaken discussieren en geen discussies meer voeren over Driverheaven en het feit dat een of ander iemand daar gebanned is? Frustraties mag je richten via e-mail aan de beheerders van Driverheaven. Discussies over de betrouwbaarheid van het HWA artikel zijn prima, maar graag geen gefrustreerde posters meer..

Zie ik hier nog een keer dat iemand z'n gal spuuwt over het modbeleid van andere forums, dan zal ik de mods op dit forum vriendelijk verzoeken dit topic te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nog meer nieuws uit de soap Onderweg naar R520

MrB van Rage3D heeft inmiddels ook contact gehad met ATi. Dit was het resultaat van de gesprekken:
By now everyone should have seen the benchmarks scores of the R520 over at Hardware Analysis. The article has certainly stirred up a lot of controversy over many different issues. I've discussed the article with an ATI rep whom has told me the following:
  • Sander’s benchmarks do not reflect ATI R520 hardware, nor do they reflect the performance of products currently being evaluated by partners.
  • The real performance of R520 clearly dominates the fastest competitive hardware
  • Sander never tested a board
  • Sander used ‘custom benchmarks’ so he’d have an excuse later for his mistakes (his numbers fall far outside the range of what is reasonable for those games in any custom benchmark)
The last two points are moot as the article states the fact though we have no idea about the timedemos used. Clearly ATI believes in their products performance and states the opposite of what the article suggested. All this of course will be cleared when actual product reviews come out.
Bron: http://www.rage3d.com

Zelf boeit de performance me dit keer eigenlijk niet zo zeer (behalve dan als het marginaal sneller is als een X850XT PE want dan ben ik teleurgesteld :+ ). Ik ben meer benieuwd naar hoe ATi SM3.0 heeft geimplementeerd en welke IQ verbeterende opties ze dit keer hebben verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zarbon heeft dat gedaan met het wel extreem lage l*lverhaal dat Sander en ik een en dezelfde persoon zijn omdat we hetzelfde IP hebben.
Ik lees net op B3D dat jij vanaf hetzelfde subnet schijnt te posten als Sander deed ... :)

http://www.beyond3d.com/f...php?p=569333&postcount=24

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 18-09-2005 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 38733 schreef op zondag 18 september 2005 @ 03:50:
[...]

Ik lees net op B3D dat jij vanaf hetzelfde subnet schijnt te posten als Sander deed ... :)

http://www.beyond3d.com/f...php?p=569333&postcount=24
Zie verzoek hierboven. Graag zaken over modbeleid op andere forums buiten dit topic houden. Doe het dan via de mail en niet in dit topic. Want actie -> reactie -> nog verder offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54475

Ondanks al de speculaties en moddergooien, ben ik ,ondanks alle ophef van de afgelopen dagen, behoorlijk in spanning over de X1800 series, aangezien ik de previews die er zijn even niet beschouw als representatief, aangezien die niet door de reviewer zelf is gebencht, maar doorgegeven door een ander etc. etc. etc. |:(
Zonder offtopic te gaan wil ik wel vermelden dat we de scores die nu gepresenteerd zijn (as if) gewoon moeten negeren tot de officieele launch heeft plaatsgevonden. Dan kunnen we de echte potentie zien van de X1800 series, en daaruit onze conclusies trekken. _/-\o_

Overigens gooien alle bedrijven in het nauw wel eens met modder, google en microsoft, ati en nvidia, etc. etc. Of dat proffesioneel is of niet schijnen steeds meer bedrijven (en personen) te vergeten; ze proberen gewoon hun gram te halen, maar vergeten daarbij dat ze, met hun acties en kettingreactie veroorzaken die niet nodig is. Gaat het om winnen? nee. Gaat het om reputatie? ja. Dat ze het over onze ruggen doen vinden ze alleen maar leuk, want dan tuinen we d'r lekker weer in met z'n allen...

Lets just wait and see, it isn't a race, it's just a consumer product..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 20:00
(jarig!)
ikzelf ben nu ook meer benieuwd geworden naar de performance, als die op dezelfde voet staat met de 7800gtx, maar dan met meer features, dan heeft ati zichzelf goed gered, vind ik dan zelf...
het is opzich nog steeds wel raar dat ze toch voor een 16 pipe kaart gaan, maar als ze daarmee de 7800gtx bij kunnen houden is het geen probleem

:) zo, dat was mijn nutteloze inbreng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 14:12

Brainless-NL

lolkipo

Ik vind het nog steeds knap dat ATI durft te beweren dat ze "significantly faster" zijn dan de concurrentie... Zulke uitspraken kun je toch niet zomaar maken, als dit niet op de waarheid gebaseerd is? Deed nvidia dat ook met de fx5800? (behalve dat Get Ready geblaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
"Get Ready" was van ATi trouwens. Dit was een reactie op "Are U Ready?" van nVidia met de FX5800U. nVidia begon al bijna een half jaar voordat de FX5800U gelanceerd was met haar marketing offensief incl. benchmarks warin de FX sneller was dan de 9700Pro en de superieure feautureset. De meesten van ons waren er dus al maanden klaar voor toen-ie uiteindelijk verscheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Brainless-NL schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:38:
Ik vind het nog steeds knap dat ATI durft te beweren dat ze "significantly faster" zijn dan de concurrentie... Zulke uitspraken kun je toch niet zomaar maken, als dit niet op de waarheid gebaseerd is? Deed nvidia dat ook met de fx5800? (behalve dat Get Ready geblaat).
uhm.. wrm is dat niet waar dan?!.. die review is niet bepaald geloofwaardig.. laten we maar eerst ff wachten op een "echte" review en dan zien we wel of ATi heeft "gelogen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Misschien zijn ze ook wel veel sneller dan de concurentie ;)

*Droomt weer verder*

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

jimbojansen90 schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:56:
[...]

uhm.. wrm is dat niet waar dan?!.. die review is niet bepaald geloofwaardig.. laten we maar eerst ff wachten op een "echte" review en dan zien we wel of ATi heeft "gelogen"...
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de x1800xt niet MAG tegenvallen, anders zijn het een bunch of liars (ja, ik weet het ik ben naief en het marketing wereldje speelt een groot vies spelletje).

[ Voor 7% gewijzigd door Brainless-NL op 18-09-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Ja, ok.. maar we moeten jmmr genoeg nog (met volle verwachting) wachten... :'( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

jimbojansen90 schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:04:
Ja, ok.. maar we moeten jmmr genoeg nog (met volle verwachting) wachten... :'( _/-\o_
Toch kan ik mezelf niet volledig onttrekken van negatieve gedachten over r520, na AL die berichten/rumours/vermoedens/reviews (als ik het zo mag noemen) die ALLEN niet erg positief waren... Dat moet toch ergens op gebaseerd zijn?

Ik hoop net zoals velen op een zeer goede implementatie van sm3 en nog meer eyecany meuk... Meer kan ik er voor mezelf vooralsnog niet van maken.. Of ben ik nou de enige die zo denkt?

time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
wat voorn negatieve rumors dan?!.. enigste die ik kan verzinnen is dat ze minder pipes hebben.. maar dat betekent niet gelijk dat ze slechter zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Na met veel plezier alle gebeurtenissen gelezen te hebben wil ik toch nog wat kwijt:

Als eerste: Waar rook is, is Vuur !!

De manier waarop gereageerd wordt op de benches van Sander is volgens mij nog nooit eerder vertoond. Als de getallen er daadwerkelijk zover naast zitten, dan had ATi er toch gewoon een press-release uit kunnen doen ? In plaats van via sites geruchten de wereld in te helpen ?

Ten tweede: De R520 lijkt mij een R4xx met SM3.0 en gebakken op 90nm

Dat ie 16 pijps heeft, dat staat nu wel vast (zie ook het Pre-NDA verhaal van Anandtech hier). Dat ie op 90nm gebakken is weten we ook allemaal. Dus dan kun je verwachten dat de prestaties niet waanzinnig veel zullen afwijken van de huidige reeks ATi kaarten. Want zoveel sneller (mhz-en) lopen de nieuwe kaarten nu eenmaal niet.

Mensen die verwachten dat de R5xx de holy grail van ATi is hebben volgens mij hun verwachten iets te hoog gespannen. Realistisch gezien zal de kaart op het nivo van de 7800 reeks van nVidia zitten. Zelf verwacht ik dat ze iets sneller zullen zijn (zoals de laatste jaren het geval is geweest), en dan zullen beschikbaarheid en prijs bepalen welke kaart het het beste gaat doen.

Het is gewoon weg jammer dat ATi zoveel produktie problemen heeft gehad met de R520. Was dat allemaal niet het geval geweest dan ben ik er heilig van overtuigd dat de kaart gepaperluached zou zijn in mei van dit jaar. Waarop nVidia een paperlauch zou hebben gedaan van de 7800 serie en we met zijn allen tot juni/juli hadden moeten wachten tot beschikbaarheid (ik vind het dan ook geen stunt dat nVidia een hardlauch heeft gedaan, ze kregen van ATi gewoon de tijd daarvoor).

Van de R580 verwacht ik ook niet veel meer. Waarschijnlijk is dit ook gewoon een 16 pijps kaart, omdat hij op de R520 gebasseerd is. Dit moest de refresh worden die ATi waarschijnlijk tussen oktober-december dit jaar op de markt had willen brengen. Maar door het uitstel van de R520 zal dit waarschijnlijk pas H1 2006 worden. De R520 heeft ATi veel geld gekost, en ze willen er ongetwijfeld nog geld aan verdienen, en dat kun je alleen als je een beetje tijd tussen de launches houdt. Wellicht doen ze hetzelfde als nVidia vorig jaar en laten ze de R580 voor wat hij is en gaan ze gewoon voor een R600 lauch in mei 2006 :)

Het is wel jammer dat met deze launch van de complete line-up ATi in een keer haar X800/X700 reeks obsolete maakt. Dat spelfabrikanten de ondersteuning van SM2.0 (en de vele variaten daarop) in hun nieuwe spellen aan het overslaan zijn kan ik best begrijpen. Met SM1.3/1.4 zijn ze backwards compatible tot ergens in 2000/2001, en met SM3.0 zijn ze compatible met alles dat vanaf heden op de markt komt. Met SM2.0 beslaan ze een kleiner segment dat voor 1 gedeelte bestaat uit de FX reeks van nVidia die simpel weg het ondersteunen niet waard is, en aan de andere kant ATI's SM2.0b dat even eens door een beperkt aantal kaarten ondersteund wordt. Ook voor spel fabrikanten is tijd geld.

Wat betreft nVidia, ik verwacht niet dat zij nog met een refersh van de 7800 reeks zullen komen. En dat zou betekenen dat het volgende gevecht zal zijn tussen de G80 en de R600, en hopelijk is iedereen dan weer normaal van de partij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

jimbojansen90 schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:15:
wat voorn negatieve rumors dan?!.. enigste die ik kan verzinnen is dat ze minder pipes hebben.. maar dat betekent niet gelijk dat ze slechter zijn.. :)
bijv die 3dmark score en de discussie eromheen, de prijs van de x1800 serie (dat zijn trouwens geen rumours meer toch?), de (p)review van hardanal ;). Toch veel dingen die het voor mij al duidelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Boushh schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:22:
Na met veel plezier alle gebeurtenissen gelezen te hebben wil ik toch nog wat kwijt:

Als eerste: Waar rook is, is Vuur !!

De manier waarop gereageerd wordt op de benches van Sander is volgens mij nog nooit eerder vertoond. Als de getallen er daadwerkelijk zover naast zitten, dan had ATi er toch gewoon een press-release uit kunnen doen ? In plaats van via sites geruchten de wereld in te helpen ?
Dat zou je inderdaad kunnen denken. Maar denk ook eens aan de NDA. Er is niet veel anders dat ATi kan doen. Ze hebben -tig sites een NDA laten ondertekenen en dan zouden ze zelf hun eigen NDA breken en vertellen dat de scores niet kloppen? NDA houdt in dat er absoluut niets naar buiten wordt gebracht, door zowel de reviewsites als door ATi zelf niet. Het is een periode van complete information blackout. Dat ze uberhaupt nog iets aan sites hebben verteld, verbaasde me eigenlijk eerder.
Ten tweede: De R520 lijkt mij een R4xx met SM3.0 en gebakken op 90nm

Dat ie 16 pijps heeft, dat staat nu wel vast (zie ook het Pre-NDA verhaal van Anandtech hier). Dat ie op 90nm gebakken is weten we ook allemaal. Dus dan kun je verwachten dat de prestaties niet waanzinnig veel zullen afwijken van de huidige reeks ATi kaarten. Want zoveel sneller (mhz-en) lopen de nieuwe kaarten nu eenmaal niet.
Dat zou je inderdaad verwachten, maar er zijn een aantal dingen die nog 'onzeker' zijn zoals bv...
hoeveel transistoren heeft R520? Als het er inderdaad 300 mln zijn... waar heeft ATi dit in hemelsnaam allemaal ingestopt? Een R4x0 met SM3.0 zou zo'n 210 Mln transistoren hebben. Als die dan op 0.09u + lowk (bijna de helft kleinere die-size) gemaakt zou zijn, dan is 600 Mhz heel erg langzaam aangezien veel R480s met Overdrive al de 590 Mhz kunnen halen. Blijkbaar is de die-size ongeveer gelijk aan de R4x0, dus is een verdubbeling van transistoren aannemelijk. De interessante vraag is dan... Waar zijn dan die extra 90 mln transistoren in gestopt? Avivo? Aanpassingen voor de ringbus memory interface?
Het is wel jammer dat met deze launch van de complete line-up ATi in een keer haar X800/X700 reeks obsolete maakt. Dat spelfabrikanten de ondersteuning van SM2.0 (en de vele variaten daarop) in hun nieuwe spellen aan het overslaan zijn kan ik best begrijpen. Met SM1.3/1.4 zijn ze backwards compatible tot ergens in 2000/2001, en met SM3.0 zijn ze compatible met alles dat vanaf heden op de markt komt. Met SM2.0 beslaan ze een kleiner segment dat voor 1 gedeelte bestaat uit de FX reeks van nVidia die simpel weg het ondersteunen niet waard is, en aan de andere kant ATI's SM2.0b dat even eens door een beperkt aantal kaarten ondersteund wordt. Ook voor spel fabrikanten is tijd geld.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. nVidia maakte volgens die redenering ook in een klap haar FX lijn obsolete toen ze de GF6 serie lanceerden. Daarnaast is de SM2.0 markt groter dan de SM3.0 markt, mede dankzij de enorme aantallen FX5200 en X300/9550/X550/X600/9600/9700/9800 die er verkocht zijn. Tel daarbij op dat Intels (toch de grootste speler) geintegreerde chipset ook maar tot SM2.0 gaat en dan heb je meteen een hele grote markt die niet door developers genegeerd kan worden.
Wat betreft nVidia, ik verwacht niet dat zij nog met een refersh van de 7800 reeks zullen komen. En dat zou betekenen dat het volgende gevecht zal zijn tussen de G80 en de R600, en hopelijk is iedereen dan weer normaal van de partij :P
Iedereen kan je dan hopelijk ruim nemen, want dan is S3 ook weer van de partij want die sloeg geloof ik SM3 over en ging meteen naar SM4.0. En wie weet is XGI er dan ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Brainless-NL schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:01:
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de x1800xt niet MAG tegenvallen, anders zijn het een bunch of liars (ja, ik weet het ik ben naief en het marketing wereldje speelt een groot vies spelletje).
Ben ik het wel deels mee eens. ATi kan het niet maken om compleet onwaarheid te vertellen. Dus als ze zeggen The real performance of R520 clearly dominates the fastest competitive hardware dan moet daar wat achter zitten. De realist in mij zegt dan wel, dat het kan zijn dat in een bepaalde benchmark ze de 7800 ver achter zich laten, terwijl het 'real-life' gemiddelde misschien minder mooi is. ATi kan dan immers wijzen naar die specifieke benchmark om 'aan te tonen' dat ze gelijk hadden met hun uitspraak.

Dit gaat ook al lang zo met bv. AMD vs Intel die ook voor nieuwe chips de benchmarks die ze laten zien zo kiezen dat alleen de meest gunstige te zien zijn (inclusief natuurlijk ook een paar benchmarks waar ze niet om heen kunnen).
CJ schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:27:
Dat zou je inderdaad kunnen denken. Maar denk ook eens aan de NDA. [...] NDA houdt in dat er absoluut niets naar buiten wordt gebracht, door zowel de reviewsites als door ATi zelf niet.
Goed punt. Had ik nog niet bij stilgestaan. Maar als ATi zelf nieuws naar buiten brengt eerder dan de review-sites, dan benadelen ze die inderdaad, en dat mogen ze natuurlijk niet doen.

Ik hoop zelf vooral dat de X1600 serie (veel) beter wordt dan de X800 van nu. Ja dat kan bijna niet missen natuurlijk (in hetzelfde prijs-segment), 't is ten slotte een nieuwe generatie, maar toch nog even spannend :)

offtopic:
Ook spannend wordt of (en wanneer) ze nog AGPs uitbrengen, of dat ik de rest van mijn systeem ook moet gaan upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Wat die NDA betreft:

Het is ATi volgens mij niet verboden om een press-release de wereld in te sturen waarin zij melden dat ze volledig afstand nemen van de benches van Sander. Ze hoeven niet te zeggen wat het wel is, alleen dat dat het niet is.

Valt volgens mij prima te doen, ook met een NDA. Het staat in ieder geval netter dan via diverse sites proberen te beweren dat het niet klopt. Dat nivo past in mijn optiek niet bij een bedrijf als ATi.

Wat betreft de 16 pijps:

Zoveel zijn het er volgens Anand. Als die gegevens niet hadden geklopt had ATi daar ook wel wat aan gedaan. Wat ze met de overige transistoren hebben gedaan weet ik ook niet. Ik hoop alleen maar dat ze die nuttig besteed hebben :)

Wat betreft de FX:

Als ik nVidia was zou ik er inderdaad voor kiezen om dat debacle zo snel mogelijk te vergeten, en in dat geval is de keuze van sommige spel fabrikanten om SM2.0 over te slaan mooi meegenomen. En die intel chips zijn niet eens de moeite waard om spelletjes mee te spelen. In mijn optiek zijn die chips (net als de FX reeks) dan ook meer gebaad bij een SM1.x pad...

Maar goed, nu maar hopen dat ATi die R520 een beetje rap wil lanceren. Dan kunnen we al deze ellende achter ons laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Boushh schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:25:

Wat betreft de 16 pijps:

Zoveel zijn het er volgens Anand. Als die gegevens niet hadden geklopt had ATi daar ook wel wat aan gedaan. Wat ze met de overige transistoren hebben gedaan weet ik ook niet. Ik hoop alleen maar dat ze die nuttig besteed hebben :)
Of het is ATI's bedoeling om zo de consumenten compleet te verrassen mocht ie meer dan 16p's hebben. Alleen weet ik niet of ATI ook daadwerkelijk zo inelkaar steekt.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:41
Wat die NDA betreft, bepaalde personen bij ATI mogen natuurlijk altijd alles naar buiten brengen, echter zal dat meestal niet goed zijn. Meestal sta je onder NDA voor informatie van partners die niet voor een bepaalde datum naar buiten gebracht mag worden. Als het bedrijf die de NDA bepaald heeft wel die info naar buiten brengt dan maakt dat natuurlijk niets uit. Een NDA bepaald enkel dat bepaalde mensen (pers, etc) die info niet voor een bepaalde datum publiekelijk mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
MelvinB schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:29:
[...]

Of het is ATI's bedoeling om zo de consumenten compleet te verrassen mocht ie meer dan 16p's hebben. Alleen weet ik niet of ATI ook daadwerkelijk zo inelkaar steekt.
Ze hebben het vorig jaar in ieder geval geflikt door veel mensen te laten denken dat ze een 8 pipes kaart hadden met R420 en verrasten iedereen door in 50 mln transistoren (R360 had er 110) toch 8 extra pipes te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 08-05 10:46

-db-

Hoi

Maar nvidia heeft nu zijn kaart al uit, elk slecht bericht zorgt ervoor dat weer een x aantal wachtende kopers voor nvidia gaat. Als het niet waar zou zijn dan had ati het allang moeten ontkennen om de verwachtingen niet te laag uit te laten vallen.
Toen bekend werd dat de R420 16 pipes had, had de consument nog geen kans gehad om voor nvidia te gaan. Het 8 pipes verhaal was toen waarschijnlijk ook bedoeld om nvidia te misleiden, iets wat nu totaal geen nut heeft aangezien nvidia een eventuele ultra toch al klaar heeft staan. Alleen de clocks hoeven omhoog, de chip is dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

-db- schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:34:
Maar nvidia heeft nu zijn kaart al uit, elk slecht bericht zorgt ervoor dat weer een x aantal wachtende kopers voor nvidia gaat. Als het niet waar zou zijn dan had ati het allang moeten ontkennen om de verwachtingen niet te laag uit te laten vallen.
Toen bekend werd dat de R420 16 pipes had, had de consument nog geen kans gehad om voor nvidia te gaan. Het 8 pipes verhaal was toen waarschijnlijk ook bedoeld om nvidia te misleiden, iets wat nu totaal geen nut heeft aangezien nvidia een eventuele ultra toch al klaar heeft staan. Alleen de clocks hoeven omhoog, de chip is dezelfde.
Ik denk dat nVidia iets veel krachtigers heeft dan een "ultra". :9~
Ze hebben er tenslotte een half jaar voor gehad om "hem" te maken. :z

[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 18-09-2005 16:39 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Ik denk niet dat er ooit een "ultra" gaat komen. Ik vind de asus 7800gtx TOP heb grootste bewijs. Als nvidia daadwerkelijk plannen had om een hoger geklokte kaart uit te brengen (bijv500mhz) dan had asus deze kaart sowieso niet uit mogen brengen. Ongeveer alle kaartenbakkers brengen nu hoger geklokte GTX'en uit. De enige voorwaarde waarop er een ultra zou kunnen komen is een nieuw bakproces (verbeterde 110nm of 90nm, maar dat lijkt me zeer sterk)

Edit: Ik besef nu dat dit verhaal hier niet echt volledig thuis hoort 8)7 En nu weer ontopic :P

[ Voor 16% gewijzigd door Brainless-NL op 18-09-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Brainless-NL schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:40:

Edit: Ik besef nu dat dit verhaal hier niet echt volledig thuis hoort 8)7
Ik ook, maar de laatste 3 pagina's van deze thread horen hier ook niet thuis. >:)

/ontopic/

Ik geloof er helemaal NIKS van dat er een 24 pipes R520 komt. Evenals ik de benchmarks van die "S.S." HELEMAAL niet geloof. Ati's R520 is een stuk sneller dan de 7800GTX. ;)

En dat zal ook wel moeten. Anders lijden ze gezichtsverlies.
Die gasten (Ati) dumpen heus geen kaart op de markt die gelijk is aan de GTX.

Ze zouden gek zijn...

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 18-09-2005 16:48 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Laatst online: 08-05 10:46

-db-

Hoi

RappieRappie schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:36:
[...]
Ik denk dat nVidia iets veel krachtigers heeft dan een "ultra". :9~
Ze hebben er tenslotte een half jaar voor gehad om "hem" te maken. :z
Wat ze hebben en wat ze aan ons geven is behoorlijk verschillend. De enige die op dit moment enige invloed heeft over nvidia is ati. Zonder druk van ati komt niet snel een nieuwe kaart van nvidia, zelfs al hebben ze de G90 al af en kunnen ze hem met een 100% yield op 30nm bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Je hebt gelijk:

zonder concurrentie zaten we nu nog met z'n allen dig dug of pac-man te spelen. :)
We mogen blij zijn dat ze elkaar beconcurreren.

Hail Ati, hail nVidia. _/-\o_

Laat die beeldkanonnen maar komen...

[ Voor 44% gewijzigd door Format-C op 18-09-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

euh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

Hi guys

Ik zit ook vol verwachting te wacten op de X1800XT. Ik wacht namelijk al 9 maanden erop.
En ik WAS van plan om er 2 te nemen in crossfire. Nu heb ik dat gelezen dat hij maximum maar 1600*1200 @ 60 herz zou aankunenn en vind ik vreselijk jammer want ik ga een CRT scherm kopen dat alles aankan. die review van die X1800XT van de Sander geloof ik toch niet. Maar als ik die ATI zou kopen zou dus die kaart + crossfire goed moeten zijn vooor mij en vlug leverbaar want ik wil mijn nieuwe pc voor december. Nu heb ik een kaart van nvidia gezien de ( asus extreme 7800 GTX TOP). En ik vrees zelfs dat deze kaart sneller zal zijn dan de ATI. En als het zo is koop ik er 2 van die en SLI zit niet meer in zijn kinderschoentjes, geen problemen meer. Wat denken jullie?

Wizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Bever!

3

ik denk dat je gewoon die 2 weken moet wachten, en in het vervolg zulke vragen hier niet meer moet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1920x1200@52 is vooralsnog de limitatie, voor LCD's dus geen probleem maar in jouw geval wel (CRT).
Maar houdt wel ff in de gaten dat het nog onbekend is of R520 met dezelfde limitatie opgescheept zit, mogelijk is de soep niet zo heet als die opgediend wordt momenteel. ;)
Zou idd dus nog even 2 weken geduld hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 18-09-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Eigenlijk maakt het geen drol uit wat ie neemt: zowel Crossfire met 2 R520's als SLi met twee 7800GTX TOP's zijn extreme overkill voor alle CPU's en games...

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.