ATi heeft zelf geen mailuitwisselingen online gezet, maar heeft een aantal mensen op de hoogte gesteld van wat er gezegd is. Ze hebben er wel uitdrukkelijk bij gezegd dat ze het niet erg zouden vinden als het online geplaatst zou worden, maar hebben de verantwoordelijkheid bij de ander gelegd. Heel slim dus. Zie ook de hele mailuitwisseling:
http://www.driverheaven.n...php?p=680856&postcount=17 Klein nuance verschil, maar wel eentje die er is.
Benotti schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:46:
[...]
Verder vind ik dat de hele zaak wel weer lekker wordt opgeblazen. Sander post gewoon zijn cijfers met disclaimer dat hij de tests niet zelf heeft uitgevoerd en hij het dus ook niet kan verifieren, maar wel aan kan nemen dat het niet gewoon uit de lucht is gegrepen. Hij zegt ook dat het AS IS is, oftewel, maak er zelf maar van wat je denkt dat het betekent.
Kijk, als het hier op hield, dan was er nog niet veel mis geweest. Het ging echter mis toen de aap uit de mouw kwam en hij er nog achter postte dat hij niet was uitgenodigd door ATi en andere sites - die wel uitgenodigd waren - opeens Pro-ATi noemde. Hierdoor kwam-ie meteen over als een verwend nest dat dit keer niet z'n zin kreeg en dus via via nu de boel probeert te verzieken.
Dat hij dit later uitwistte doet niets af aan het feit dat duizenden mensen dit al wel gezien hebben en hierop hun oordeel over zowel SS als HWA hebben geveld. Het gedrag was gewoon te kinderachtig voor woorden en lokt natuurlijk een reactie uit van ATi en andere website eigenaren. En ongetwijfeld zal het z'n site veel hits hebben opgeleverd, maar ik denk niet dat het op de lange termijn goed is voor je reputatie.
Nou ja, het hoort er bij, kennelijk

Yep. En dat maakt deze periode ook altijd zo leuk.

Help!!!! schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 23:57:
[...]
Het is absoluut aannemelijk dat er "een" AIB is die om wat voor reden dan ook momenteel totaal niet happy is met ATI's beleid iha of jegens hen. Deze AIB kan ook best sympathie koesteren voor Sander zijn outspoken manier van communiceren of ie nu gelijk heeft of niet.
En hierdoor hem aan deze benches helpt. Voor de AIB maakt t uiteindelijk weinig uit hoor, als de benches kloppen, of ze vandaag of over 2 weken bekend worden.
Vraag je eens af wat een AIB er mee opschiet om benchmarks te lekken die ook nog eens ongunstig zijn. Denk je dat die AIB straks uberhaupt nog wat van hun voorraad R520s verkoopt als ze mee werken aan het lekken van benchmarks waaruit blijkt dat een kaart beneden verwachting presteert? Een AIB zou er dan juist bij gebaat zijn om - net zoals in het geval van de FX - eerst alleen maar de meest gunstige benchmarksituaties te lekken. De echte reviewsites komen dan wel met de waarheid boven tafel.
Ongeacht hoe hij het brengt, heeft Sander in ieder geval de ballen om in zijn eentje zo iets te doen. Verder heeft ie alle randvoorwaarden gewoon netjes gepost dus wat die lui op B3D over "journalism" zitten te OH'en .... echt lachwekkend.
Dat gedeelte over "journalism" sloeg meer op de onprofessionele manier waarop hij de ATi rant in z'n preview had verweven en dat hij blindelings durft uit te gaan van tests die hij zelf niet heeft gedaan en durft te presenteren als 'as is'.
Verder zegt het alleen maar meer over ATI dat ze 1 email uit die emailwisseling gaan lekken om hun punt te maken. Lekker professioneel zeg voor zo'n multibilliondollar company.

Zie eerder. Geen lekkage. Gewoon een gesprek tussen ATi en Driverheaven waarin Driverheaven toelichting vroeg. De mailuitwisseling met die SS kwam toen ter sprake. Driverheaven vroeg of ze het mochten posten. ATi had hier geen problemen mee. En ik zie hier ook het probleem niet van in. Als je aangevallen wordt/in de zeik genomen wordt, dan heb je toch het recht om je te verdedigen?
De aap kwam uit de mouw en SS werd ontmaskerd. Dan kan je achteraf nog zo hard je best doen om te zeggen dat het een grapje is, maar als je met zaken gaat 'grappen' als het plaatsen van berichten waardoor de aandelen gaan kelderen... dan ben je toch een beetje ziek bezig... dat kan ik geen grapje meer noemen.

Dankjewel. Precies wat ik dacht.
Denk je niet dat ATi dit zowiezo zou zeggen, ook al kwam het wel in de buurt? Of zou ATi in dat geval dan juist niets zeggen als de scores juist waren? Wat zou jij doen?
-weten we niet welke gamesettings gebruikt zijn (SM2 of 3 in FC HDR?, SC CT);
Dat miste ik inderdaad ook in de reviews. In dat Deense artikel meende ik iets te zien van SM2.0 voor ATi en SM3.0 voor nV? Maar mijn Deens is best roestig dus kan ik het mis hebben.

-Is de revisie onbekend, er zijn er meerderen in omloop;
Zeker iets om in je achterhoofd te houden. Als het artikel waar zou zijn en de revisie is er eentje met het groundingprobleem, dan zegt het helemaal niets over de uiteindelijke performance.
Overigens is het voor mij bijna uitgesloten dat het een overgeklokte X850XTPE was, of de benchresultaten moeten gedeeltelijk verzonnen zijn, want de schaling komt niet met elkaar overeen in de onderlinge games...of er moet een CPU limiterende factoren de kop opsteken.
Al met al waarschijnlijk geen goede indicatie wat de X1800XT straks daadwerkelijk te tafel brengt, in dàt opzicht vind ik het niet erg waardevol.
Ik vind het ook enorm vreemd dat de X850XT PE zo enorm achterblijft in Doom3 op de GF6800GT. Toen ik voor het laatst wat reviews checkte, zoals bv de Summer VGA Charts van Tom's Hardware, toen stond de X850XT PE op gelijke hoogte als de GF6800GT in eyecandy modes in Doom3.
Dan nog even dit....
VERZOEK
Kan dit topic nu ontopic blijven, dus alleen maar R520 zaken discussieren en geen discussies meer voeren over Driverheaven en het feit dat een of ander iemand daar gebanned is? Frustraties mag je richten via e-mail aan de beheerders van Driverheaven. Discussies over de betrouwbaarheid van het HWA artikel zijn prima, maar graag geen gefrustreerde posters meer..
Zie ik hier nog een keer dat iemand z'n gal spuuwt over het modbeleid van andere forums, dan zal ik de mods op dit forum vriendelijk verzoeken dit topic te sluiten.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.