Een lang verhaal over Crossfire
Anoniem: 151544
LOL thanx buddy, maar ik zal nog 2 weekjes wachten ik wacht namelijk al zo lang hé. We zien wel. die TOP's zien er ook wel cool uit. En ik neem trouwens wel een FX57 en 2 GB OCZ gold series in mijn pc dus het zal wel iets overkill zijn maar toch.RappieRappie schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:16:
Eigenlijk maakt het geen drol uit wat ie neemt: zowel Crossfire met 2 R520's als SLi met twee 7800GTX TOP's zijn extreme overkill voor alle CPU's en games...
wiz
Ik hoop dat erjuist nog veel SM2.0 spellen komen, me 6600GT ondersteunt dan wel 3.0, maar soft shadows en HDR daar is die gewoon te langzaam voor. SM2 spellen die ook nog op een 9700 redelijk moeten lopen, lopen wel lekker op max. op een alweer lowly 6600GT.CJ schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:27:
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. nVidia maakte volgens die redenering ook in een klap haar FX lijn obsolete toen ze de GF6 serie lanceerden. Daarnaast is de SM2.0 markt groter dan de SM3.0 markt, mede dankzij de enorme aantallen FX5200 en X300/9550/X550/X600/9600/9700/9800 die er verkocht zijn. Tel daarbij op dat Intels (toch de grootste speler) geintegreerde chipset ook maar tot SM2.0 gaat en dan heb je meteen een hele grote markt die niet door developers genegeerd kan worden.
Deel zoveel - Onderweg Naar R520
Andrzej van ATi heeft nu officieel gereageerd op Beyond3D. Er wordt veel duidelijk en het blijkt dat SS niet zo'n lieverdje is als gedacht. Vooral het feit dat hij CC'tjes van zijn mails naar ATi naar de "direct competition" (waarschijnlijk dus nV) heeft gestuurd zijn natuurlijk not-done.
De conclusies van ATi: "If you choose NOT to work with a vendor - don't cry 'foul' when they decide NOT to work with you" (SS had schijnbaar ooit een uitnodiging van ATi afgewezen. Nu weigert ATi hem en reageert-ie kinderachtig) en "Once you pick the rules of engagement - don't get upset when your true character is revealed later on" klinken dan ook heel logisch. Ben benieuwd wat SS hierop te zeggen heeft.
Ook over R520 performance weet Andrzej het een en ander te vertellen:
ATi schijnt genoeg vertrouwen te hebben in R520 en heeft zelfs de grootste nVidia fansites uitgenodigd op hun Tech Day. Zijn ze dan zo zeker van hun zaak? Op Rage3D stond al de uitspraak van een ATi rep dat de R520 "clearly dominates". We zullen snel genoeg zien of ATi gelijk had of dat SS gelijk had.
Next stop: R520 Tech Day - Eind September.
On another note... Hier een conspiracy theory... *ja het is laat en ik had niets te doen*.
SS had CC'tjes naar nVidia gestuurd van de mailuitwisseling met ATi over de Tech Day. nVidia wist dus van de frustraties van SS af en heeft een AIB - die zowel ATi als nVidia kaarten maakt - over weten te halen om SS te gebruiken als pion in hun plan om zo veel mogelijk roet in het eten van ATi te gooien. De AIB heeft scores vervalst en naar SS gestuurd als zijnde "R520 resultaten". SS plaatst ze op z'n site, krijgt de wereld over zich heen en nV lacht stiekum op de achtergrond mee. Missie succesvol: R520 krijgt negatieve aandacht en nV blijft buiten schot.
Conspiracy Theory 2:
ATi heeft de boel zo in elkaar gezet om R520 in de spotlight te brengen. Eerst negatief laten afkraken door valse benchmarks te lekken naar SS - die in dit geval door ATi gebruikt werd zonder dat hij het door had - en daarna via de forums in bedekte marketingpraat R520 aankondigen en hypen.
Iemand nog andere theorieen?
Andrzej van ATi heeft nu officieel gereageerd op Beyond3D. Er wordt veel duidelijk en het blijkt dat SS niet zo'n lieverdje is als gedacht. Vooral het feit dat hij CC'tjes van zijn mails naar ATi naar de "direct competition" (waarschijnlijk dus nV) heeft gestuurd zijn natuurlijk not-done.
De conclusies van ATi: "If you choose NOT to work with a vendor - don't cry 'foul' when they decide NOT to work with you" (SS had schijnbaar ooit een uitnodiging van ATi afgewezen. Nu weigert ATi hem en reageert-ie kinderachtig) en "Once you pick the rules of engagement - don't get upset when your true character is revealed later on" klinken dan ook heel logisch. Ben benieuwd wat SS hierop te zeggen heeft.
Ook over R520 performance weet Andrzej het een en ander te vertellen:
Bron: http://www.beyond3d.com/f...hp?p=570235&postcount=152When considering the performance of our next-generation products, you need to ask yourself one very simple question: "Would ATI seriously bring 100 of Europe’s top press to a Technology Day where they can run whatever benchmarks they choose if we thought that we were going to lose?"
Sander claims that these numbers were given to him by a trusted source. The numbers shown do not match any pattern that we have for our next generation products.
CONCLUSION: Either Sander lied - or his 'trusted source' set him up to look stupid on a global stage for printing made up results
ATi schijnt genoeg vertrouwen te hebben in R520 en heeft zelfs de grootste nVidia fansites uitgenodigd op hun Tech Day. Zijn ze dan zo zeker van hun zaak? Op Rage3D stond al de uitspraak van een ATi rep dat de R520 "clearly dominates". We zullen snel genoeg zien of ATi gelijk had of dat SS gelijk had.
Next stop: R520 Tech Day - Eind September.
On another note... Hier een conspiracy theory... *ja het is laat en ik had niets te doen*.
SS had CC'tjes naar nVidia gestuurd van de mailuitwisseling met ATi over de Tech Day. nVidia wist dus van de frustraties van SS af en heeft een AIB - die zowel ATi als nVidia kaarten maakt - over weten te halen om SS te gebruiken als pion in hun plan om zo veel mogelijk roet in het eten van ATi te gooien. De AIB heeft scores vervalst en naar SS gestuurd als zijnde "R520 resultaten". SS plaatst ze op z'n site, krijgt de wereld over zich heen en nV lacht stiekum op de achtergrond mee. Missie succesvol: R520 krijgt negatieve aandacht en nV blijft buiten schot.
Conspiracy Theory 2:
ATi heeft de boel zo in elkaar gezet om R520 in de spotlight te brengen. Eerst negatief laten afkraken door valse benchmarks te lekken naar SS - die in dit geval door ATi gebruikt werd zonder dat hij het door had - en daarna via de forums in bedekte marketingpraat R520 aankondigen en hypen.
Iemand nog andere theorieen?
[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 18-09-2005 22:51 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ja, ik zeg:
ATi sloot SS buiten door geen R520 aan hem te leveren om te benchen, vanwege kritieken op ATi & Co in het verleden. Hierdoor raakt SS zo gefrustreerd dat hij op zijn beurt op basis van geruchten* en feiten** op het Net en de actuele resultaten van de 7800GT(X)-en resultaten verzint (die in theorie enigszins zouden kunnen kloppen maar de werkelijkheid zal as usual wel weer anders uitwijzen
), die hij vervolgens 'lekt' op het Net om de aandelen van ATi te laten kelderen. Revenge done, mission accomplished 
*1. R520 sterk in Vertexen
*2. R520 snel in apps die rauwe MHz-en vragen)
** ATi is (vooralsnog in ieder geval, NOFI) beter in de Quality-modes met gebruik van AA en AF.
ATi sloot SS buiten door geen R520 aan hem te leveren om te benchen, vanwege kritieken op ATi & Co in het verleden. Hierdoor raakt SS zo gefrustreerd dat hij op zijn beurt op basis van geruchten* en feiten** op het Net en de actuele resultaten van de 7800GT(X)-en resultaten verzint (die in theorie enigszins zouden kunnen kloppen maar de werkelijkheid zal as usual wel weer anders uitwijzen
*1. R520 sterk in Vertexen
*2. R520 snel in apps die rauwe MHz-en vragen)
** ATi is (vooralsnog in ieder geval, NOFI) beter in de Quality-modes met gebruik van AA en AF.
ehm.. ATi heeft stiekum R520 gecanned en brengt R580 uit als X1800XT in beperkte aantallen
/farfetched mode
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Anoniem: 38733
Dacht gelezen te hebben dat SS ook ooit eens een flink akkefietje met Tom's Hardware heeft gehad. Weet niet meer waar het precies over ging maar het draaide er op uit dat SS een excuusmail heeft uit laten gaan naar al zijn collega journalisten, omdat hij het bij het verkeerde eind had. Hij lijkt dus nogal een onruststokertje te zijn.Er wordt veel duidelijk en het blijkt dat SS niet zo'n lieverdje is als gedacht.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 18-09-2005 23:05 ]
Dat heb ik ook altijd gedacht. De Pro/XL zijn nog wel R520 maar de XT(PE) is een 24 pipes R580.-boesOne- schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:00:
[...]
ehm.. ATi heeft stiekum R520 gecanned en brengt R580 uit als X1800XT in beperkte aantallen![]()
/farfetched mode
De R580 is altijd gepland geweest voor eind dit jaar. Oktober/November is notabene eind dit jaar...
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 18-09-2005 23:09 ]
Ik begin dat ook steeds meer te vermoeden, dat ATi heeft geprobeerd (cq. nog steeds probeert?) alles dicht te smokescreenen zoals CJ het noemde. Want aangaande het artikel op Beyond3D kan ik me écht niet voorstellen dat ATi zó zelfverzekerd is als de 'gelekte' resultaten van HWA waar zijn.
Als ze dat tóch doen en ze hebben een 'inferieur' product (in de zin van dat iedereen de prestaties zwaar tegen vindt vallen), dan hebben ze echt een serieus probleem. M.a.w.: ik denk dat de R520 velen van ons (en ik erbij) gaat verrassen op een manier waar de honden geen brood van lusten
Ik krijg het volgende gevoel als ik terugkijk naar de zin van 'thrilling corespeeds':
R520Pro/XL = 16 pp | 650 Core / 1300 Mem (goed leverbaar)
R520XT(PE)= 24 pp | 7x0 Core / 14x0 Mem (in vrij beperkte oplage weliswaar)
Als ze dat tóch doen en ze hebben een 'inferieur' product (in de zin van dat iedereen de prestaties zwaar tegen vindt vallen), dan hebben ze echt een serieus probleem. M.a.w.: ik denk dat de R520 velen van ons (en ik erbij) gaat verrassen op een manier waar de honden geen brood van lusten
Ik krijg het volgende gevoel als ik terugkijk naar de zin van 'thrilling corespeeds':
R520Pro/XL = 16 pp | 650 Core / 1300 Mem (goed leverbaar)
R520XT(PE)= 24 pp | 7x0 Core / 14x0 Mem (in vrij beperkte oplage weliswaar)
[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 18-09-2005 23:18 ]
Deze vind ik vergezocht en onlogisch. Misschien dat ze hier niet aan gedacht hebben maar sites als onze eigen Tweakers hebben de benches laten zien als zijnde correct, als een echte review. Velen dieConspiracy Theory 2:
in twijfel zitten over de aankoop van een 7800 danwel een R520 zijn hiermee in de armen van Nv gedreven. (diegene die even nadachten en het echte verhaal lazen natuurlijk niet maar je wilt de hoeveelheid mensen de kost niet geven die enkel naar de performancenummertjes keken en afijn, je kent het wel)
En btw, het wordt tijd dat die Tweakers nieuwsposter eens aangesproken wordt want het staat er nog steeds hetzelfde, niets geen rectificatie ofzo.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 18-09-2005 23:25 ]
Anoniem: 82384
Moet natuurlijk nog blijken wie allemaal uitgenodigd zijn. Wat defineert ATi als de grootste nVidia fansites? Wellicht degenen met het hoogste fanboy gehalte en het minste kennis.CJ schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:49:
ATi schijnt genoeg vertrouwen te hebben in R520 en heeft zelfs de grootste nVidia fansites uitgenodigd op hun Tech Day. [...] Iemand nog andere theorieen?
offtopic:
die zo dus het makkelijkste om de tuin te leiden zijn (NOFI)
die zo dus het makkelijkste om de tuin te leiden zijn (NOFI)
Ik neem aan dat grote en i.h.a. betrouwbare sites als tomshardware, anand, etc. sowieso uitgenodigd zijn, maar weet iemand daar meer van? Ik denk dat details over zo'n lijst die ATi-quote in het juiste licht kunnen plaatsen.
Ehm. Is het daarom ook niet een conspiracy theory?Anoniem: 38733 schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:19:
Deze vind ik vergezocht en onlogisch.
ff hier wat meer aandacht aan hoor, is een hele slimme opmerking van die gast daar
die 1600x1200@60HZ is helemaal geen limiet voor de display
de Sil 1161 wordt alleen gebruikt om de data van de slave card te ontvangen, dus die kaart kan maximaal 60 fps op 1600x1200 versturen. het beeldscherm wordt nog steeds aangestuurd door de RAMDAC van de mastercard, dus kan wel gewoon op zoveel hertz als normaal mogelijk is draaien
en aangezien de slave-card in principe maar de helft zal renderen (door scissor, of door alternate frame rendering), zal je als theoretische max 120 fps kunnen halen
en vergeet daarbij niet dat ati nog trucjes zou uit kunnen hebben gevoerd, bijvoorbeeld 2 framehelften tegelijkdoorsturen waardoor de slavecard twee keer zoveel data per keer kan versturen, en dus een maximale framerate van 120 fps kan leveren
anyway, het klinkt niet echt logisch als ik het zo probeer uit te leggen (ben ook goed moe), maar het lijkt er dus op dat de Sil 1161 geen limitatie voor crossfire gaat worden, of tenminste geen echt merkbare
Nope, misschien niet, maar ik verwacht wel degelijk een hoger geklokte "7900GTX" of iets dergelijks met 512MB aan boord... daar kun je gewoon op zitten wachtenBrainless-NL schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:40:
Ik denk niet dat er ooit een "ultra" gaat komen. Ik vind de asus 7800gtx TOP heb grootste bewijs. Als nvidia daadwerkelijk plannen had om een hoger geklokte kaart uit te brengen (bijv500mhz) dan had asus deze kaart sowieso niet uit mogen brengen. Ongeveer alle kaartenbakkers brengen nu hoger geklokte GTX'en uit. De enige voorwaarde waarop er een ultra zou kunnen komen is een nieuw bakproces (verbeterde 110nm of 90nm, maar dat lijkt me zeer sterk)
<bedoelde dat wachten trouwens iets minder letterlijk dan in eeste instantie lijkt>
Nou, gezien de claims die ATi op dit moment neerlegt over de performance van R520 zou dit me eigenlijk helemaal niet verassen... Wat natuurlijk ook kan - en dit word al een tijd geroepen - is dat de XT alsnog "simpelweg" een R520 met 24pp is... het is tekenend dat ATi aangaf dat er nog geen (final) R520XT's de deur uit zijn gegaan-boesOne- schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:00:
ehm.. ATi heeft stiekum R520 gecanned en brengt R580 uit als X1800XT in beperkte aantallen![]()
/farfetched mode
Ik heb overigens het volledige verhaal van mijn perikelen met Driverheaven op B3D neergezet. Hou dit in ieder geval in je achterhoofd bij het (aan)halen van informatie van die site. Mijn vertrouwen in hun onafhankelijkheid en eerlijkheid is gedaald tot ver beneden de nul. Als Mr Zardon, de siteowner/reviewer, zich zo opzichtig laat verleiden tot publiekelijke leugen en misleiding, wat doet hij dan in zijn columns en reviews?
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Anoniem: 107308
Ik heb even wat benches gecheckt voor een van de bovenstaande lezertjes en ATi noemt een kaart al significant sneller bij een gemiddelde fps winst van 2-5%. Of jij dit significant vind bepaal jezelf maar.
Anoniem: 79835
Oh jawel, kijk eens terug op die siteSpankmasterC schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:08:
[...]
ff hier wat meer aandacht aan hoor, is een hele slimme opmerking van die gast daar
die 1600x1200@60HZ is helemaal geen limiet voor de display
....
anyway, het klinkt niet echt logisch als ik het zo probeer uit te leggen (ben ook goed moe), maar het lijkt er dus op dat de Sil 1161 geen limitatie voor crossfire gaat worden, of tenminste geen echt merkbare
Duidelijk niet?On Friday I wrote about the Sil 1161 receiver chip that some had thought would hold the CrossFire Edition cards to reproducing video at a max of 1600x1200 @ 60 Hz for CRT's and 1920x1200 @ 52 Hz for LCD's that support that resolution.
...
The above stated limits are there, and there is currently no work around that we can see.
ah ok, dat gedeelte had ik nog niet gezien
en dat gedeelte is trouwens ook pure speculatie, terwijl zn vorige stukje uitging van berekeningen. dit nieuwe gedeelte gaat meer uit van 'volgens mij heeft ie weinig geheugen en zal ati wel flink hebben moeten optimaliseren dus .....'
maar we zullen het binnenkort zien, is het waar, dan is het wel een halve doodslag voor crossfire
niemand houdt van 60hz als je een CRT hebt, en juist voor 1600+ resoluties koop je crossfire
en dat gedeelte is trouwens ook pure speculatie, terwijl zn vorige stukje uitging van berekeningen. dit nieuwe gedeelte gaat meer uit van 'volgens mij heeft ie weinig geheugen en zal ati wel flink hebben moeten optimaliseren dus .....'
maar we zullen het binnenkort zien, is het waar, dan is het wel een halve doodslag voor crossfire
niemand houdt van 60hz als je een CRT hebt, en juist voor 1600+ resoluties koop je crossfire
Anoniem: 99283
Nou ati heeft nog heel wat te verbeteren aan die drivers van hun. Gisteren heel windows opnieuw moeten instaleren alleen maar omdat ik een 9800pro in me pc stak. De helft van de drivers werken niet eens voor die kaart
Volgende upgrade geen ati meer

Omdat jouw software niet in orde is is het meteen ATi's schuld? Heb je de oude drivers wel verwijderd? Alle Catalysts werken op de 9800 hoor, alleen de Mobility drivers niet.
Daarlangs is dit behoorlijk offtopic en hoort dit hier niet thuis.
Daarlangs is dit behoorlijk offtopic en hoort dit hier niet thuis.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Nja ik ben nu vrolijk met me X850 XT PE aan het kloten. Dus ik kijk wel wat die R520 doet.
Any way dat ding wordt echt lomp heet nu 65C stressed met een VF700 CU @ 1.5v GPU en 605 MHz core :\ moet toch beter kunnen of ben ik nu gek ?
Any way dat ding wordt echt lomp heet nu 65C stressed met een VF700 CU @ 1.5v GPU en 605 MHz core :\ moet toch beter kunnen of ben ik nu gek ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Onderweg Naar R520 - The Story Continues
Na de mededeling van ATi zal nu ook SS met zijn verhaal komen. Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat iemand nog geeft om wat er in zal staan. Het is naar aanleiding van zijn commentaren al duidelijk dat de opmerkingen over de aandelen van ATi absoluut geen "grapje" waren, maar meer bedoelt waren als een verwend kind wat z'n zin niet heeft gekregen en op deze manier toch aan z'n trekken probeert te komen. Ik hoop dat ATi verder dan ook niet meer reageert op een eventuele reactie van SS, maar de cijfers over 2 weken laat spreken.
Dan nog een post op het Xbit Lab forum van iemand die zegt onder NDA te staan:
Oh Andrzej heeft een weddenschap online gegooid over de performance van R520:
Na de mededeling van ATi zal nu ook SS met zijn verhaal komen. Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat iemand nog geeft om wat er in zal staan. Het is naar aanleiding van zijn commentaren al duidelijk dat de opmerkingen over de aandelen van ATi absoluut geen "grapje" waren, maar meer bedoelt waren als een verwend kind wat z'n zin niet heeft gekregen en op deze manier toch aan z'n trekken probeert te komen. Ik hoop dat ATi verder dan ook niet meer reageert op een eventuele reactie van SS, maar de cijfers over 2 weken laat spreken.
Dan nog een post op het Xbit Lab forum van iemand die zegt onder NDA te staan:
Bron: http://www.xbitlabs.com/forum/viewtopic.php?t=8431Posted by iccie_jerry
i smell a rat, this is way slower than the board i seen running. i think someone is niffed.
...
if i was not bound by the ATi NDA then you would see the proper benchmarks for the card.
http://www.beyond3d.com/f...hp?p=571097&postcount=272On a more positive note...
...any 'betting folk' among you want to hazard a guess on real benchmarks ?
Specifically, if you take a 'fewest bottlenecks' system with an FX-57, 2GB memory etc and an R520XT - what kind of 3DMark05 score are you expecting at default settings ?
If memory serves, these are the approximate scores for the most recent high-end cards:-
6800 Ultra: 5800
X850XT PE: 6300
7800 GTX: 7700
R520XT: ?
[ Voor 25% gewijzigd door CJ op 19-09-2005 12:52 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Raar , mijn x800xt PE doet 53C stressed @ 1.6v GPU en 580-580 mem core... (zelfde koeler)Astennu schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:39:
Nja ik ben nu vrolijk met me X850 XT PE aan het kloten. Dus ik kijk wel wat die R520 doet.
Misschien heb je het er niet goed/strak opgezet...
Hier begint Andrzej te posten: http://www.beyond3d.com/f...hp?p=570235&postcount=152CJ schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:49:
Onderweg Naar R520 - The Story Continues
[...]
http://www.beyond3d.com/f...hp?p=571097&postcount=272
mmm die Andrzej is niet bang. Ik wordt weer wat positiever over de R520 echter,
IMO zou hij eigenlijk de 7800GTX TOP versie moeten noemen als snelste nVidia kaart. Deze is nl niet/nauwelijks duurder dan de gewone GTX EN goed leverbaar.
Verder geldt nog steeds dat, ook al is de kaart 10.000 3dmark5 punten waard, als de kaart niet/nauwelijks leverbaar is bij de launch en er weer een X800XT PE situatie gaat onstaan, dan heeft ATI in mijn ogen gewoon gefaald.
(Ik ben qua aanschaf namelijk alleen geinteresseerd in kaarten die op snelheid en IQ minimaal gelijk zijn aan de 7800GTX EN leverbaar zijn).
T zijn in ieder geval weer mooie (soap)tijden. Gelukkig hoeven we nog maar zo'n 2 weken te wachten.
PS: dit begint nu echt uit de hand te lopen. Sander heeft zijn weerwoord gepost compleet met emailwisselingen. T is nu echt een lowdown mud fight. Op zich geeft t wel inzicht in hoe dingen achter de schermen gaan.
http://www.hardwareanalysis.com/content/article/1814/
[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 19-09-2005 13:46 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ik heb een Sapphire x800gt en ik las op internet (http://forums.extremeover...e789f266f58f8f07&t=186334 en http://www.xtremesystems.....php?t=72146&page=1&pp=25) dat het mogelijk is om deze te modden naar een x800xl en dat je de pipelines kan openen. Heeft iemand hier al iets meer van gehoord. of het zelf al gedaan??
[ Voor 31% gewijzigd door chrisborst op 19-09-2005 13:25 ]
Wel weer makkelijk hoe hij (Andrjez) iedereen gefocused krijgt op één benchmark die op voorhand de overhand heeft over nvidia.
Het zou me ook niets verbazen als hij met zijn "significantly faster" eigenlijk alleen 3dmark05 in gedachten houdt en er zijn eigen definitie van "significantly faster" op nahoudt, maar ja, dat is PR
Feit is wel dat de kaart over de hele linie "significantly faster" zal moeten zijn om de waarschijnlijk hogere prijs te rechtvaardigen, tenzij de feature set eea recht kan zetten.
Gezien het feit dat ATI een stuk langer aan deze kaart heeft gewerkt, mag je eigenlijk ook niks anders verwachten dan een kaart die de 7800GTX op vrijwel alle gronden verslaat, zou basic logic moeten zijn.
Gebeurt het niet, dan gaat ATI flink af, gebeurt het wel, dan ben ik benieuwd hoe nvidia erop gaat reageren. Nog lagere prijzen, een refresh?
You gotta love competition
(behalve dan het moddergegooi
)
(en daarnaast moet ati natuurlijk niet met een paperlaunch komen, maar gewoon met een kaart die readily available is)
Het zou me ook niets verbazen als hij met zijn "significantly faster" eigenlijk alleen 3dmark05 in gedachten houdt en er zijn eigen definitie van "significantly faster" op nahoudt, maar ja, dat is PR

Feit is wel dat de kaart over de hele linie "significantly faster" zal moeten zijn om de waarschijnlijk hogere prijs te rechtvaardigen, tenzij de feature set eea recht kan zetten.
Gezien het feit dat ATI een stuk langer aan deze kaart heeft gewerkt, mag je eigenlijk ook niks anders verwachten dan een kaart die de 7800GTX op vrijwel alle gronden verslaat, zou basic logic moeten zijn.
Gebeurt het niet, dan gaat ATI flink af, gebeurt het wel, dan ben ik benieuwd hoe nvidia erop gaat reageren. Nog lagere prijzen, een refresh?
You gotta love competition

(en daarnaast moet ati natuurlijk niet met een paperlaunch komen, maar gewoon met een kaart die readily available is)
Agreed, ik zit vooral op een betere HDR- en softshadowperfomance te wachten. Die 85 fps in 1600x1200x16AFx6AA in incl softshadows bv die ik in Fear zou willen hebbenBenotti schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:27:
Wel weer makkelijk hoe hij (Andrjez) iedereen gefocused krijgt op één benchmark die op voorhand de overhand heeft over nvidia.
You gotta love competition(behalve dan het moddergegooi
)
Niet op voorraad.
Anoniem: 127962
Dit is hetzelfde verhaal met de 6800 serie en x8*0 serie, ATi kwam met de kaarten veel later uit, en jah, dan kun je niets anders als fabrikant om het sneller te laten lopen dan de concurrentie. Hier doen ze weer hetzelfde. Dus zo'n verrassing zal het ook weer niet worden.
Nee is niet hetzelfde.
Ten eerste kwam de x8*0 niet VEEL later uit (wat nu wel het geval is met de r520)
Ten tweede was het van beide een paperlaunch destijds
Ten eerste kwam de x8*0 niet VEEL later uit (wat nu wel het geval is met de r520)
Ten tweede was het van beide een paperlaunch destijds
Als je in zijn post "x8*0 serie" vervangt met "x850 refresh" dan heb je een kloppend verhaal.
Nog meer olie op het vuur van de R520 launch, uit het 7800GTX topic:
Als die 81 serie drivers echt deze performance kunnen leveren en vrij van cheats zijn kan dit nog wel eens behoorlijk roet in het eten van de R520 launch gooien...
Ziet er naar uit dat die 81.26 wel behoorlijk - en somes wel heel extreem - veel sneller is dan 78.03... het gekke is echter dat in de synthetische benchmarks de driver op de "quality" scores behoorlijk inlevert. Bij de games is dit weer net andersom en is de performance zowel op regular als quality behoorlijk toegenomen.charrel schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:25:
http://www.hardwareoc.at/Geforce-7-Treibervergleich.htm
In een paar spellen zijn die nieuwste beta drivers toch echt wel een stuk sneller, nu nog alle bugs eruit en hopen dat ze net zo snel blijven.
Als die 81 serie drivers echt deze performance kunnen leveren en vrij van cheats zijn kan dit nog wel eens behoorlijk roet in het eten van de R520 launch gooien...
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Het eerste waar je bij dat soort sprongen op bedacht moet zijn, zijn fouten in de drivers. En van wat ik heb begrepen, zijn deze drivers redelijk verneukt en is de IQ vrij slecht (shadows die niet gerendered worden etc)
hehehe, deden ze destijds ook met GF3-drivers vlak na/voor de Radeon 8500 intro...FirefoxAG schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:04:
maar alles opgeteld was er ook nog een interview met Tim Sweeny een poosje (2mnd oid?) geleden waarin hij gevraagd werd te kiezen tussen G70 en R520. zijn antwoord was destijds: "G70, for sure!"
zou ATi dan tóch de R580 naar voren schuiven als XTPE oid? de R520 kan dan (nog steeds) de "wat meer midrange" bedienen...
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Dat verhaal met die drivers deed me ineens terugdenken aan 2004, toen er ineens een ATi-driver uitkwam (ik weet niet meer welke), waarin de scores ineens met 60% toenamen in UT2004 e.d. ...
Misschien is dit dan ook zo'n driver, maar hier staat in ieder geval vast dat Nvidia het zekere voor het onzekere neemt mocht de R520XT (of moet ik zeggen: R580?
) een beest in de benchmarks blijken te zijn... En het is nog een bètadriver, dus de final zal wel iets stabieler zijn in Quality-mode
.
Op zeker dus een fout in de drivers lees ik net, gekgenoeg in de CPU-tests van 3DMark2005
Misschien is dit dan ook zo'n driver, maar hier staat in ieder geval vast dat Nvidia het zekere voor het onzekere neemt mocht de R520XT (of moet ik zeggen: R580?
Op zeker dus een fout in de drivers lees ik net, gekgenoeg in de CPU-tests van 3DMark2005

[ Voor 18% gewijzigd door Jejking op 19-09-2005 18:39 ]
Anoniem: 107573
Interessant, ik check 'm vanavond ff op me GTX. Zolang BF2 geen gekke dingen doet....
offtopic:
Ik ben em momenteel aan het testen, veelbelovend tot nu toe. Ik moet de 1e renderfouten namelijk nog zien!
Ik ben em momenteel aan het testen, veelbelovend tot nu toe. Ik moet de 1e renderfouten namelijk nog zien!
[ Voor 34% gewijzigd door edward2 op 19-09-2005 19:33 ]
Niet op voorraad.
Tsjaa, die driver is hier natuurlijk offtopic, maar van wat ik heb begrepen is dit een rasechte beta vol bugs. Niet echt waard om te installen, me dunkt, tenzij je een benchmarkwhore bent
Zolang Nvidia met DST bencht in 3DM05 neem ik hun score zowiezo niet serieus. Je kunt hoog of laag springen, maar DST zorgt gewoon niet voor correcte shadowrendering á la de reference image, het zorgt voor lelijke gekartelde schaduwranden.mmm die Andrzej is niet bang. Ik wordt weer wat positiever over de R520 echter,
IMO zou hij eigenlijk de 7800GTX TOP versie moeten noemen als snelste nVidia kaart.
Het blijft imo een schande dat dit wordt getolereerd door Futuremark. DST prima, maar niet in de default mode. Apples to apples is wat we daar willen zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 19-09-2005 19:28 ]
Chris en Andrzej hebben imho gelijk. Je kunt niet enkel de krenten uit de pap er tussen uit pikken, een relatie hoort 2 kanten uit te gaan, jij doet iets voor mij, ik doe iets voor jou. Dus het is normaal dat Sander niet uitgenodigd is voor het launch event. Het gevolg komt door de typische arrogante reactie.
Even ander nieuwtje tussendoor: First DirectX 10 Game Footage
Waarom post ik dit? Om de simpele reden dat het donders smooth liep, en ik me nu serieus af begin te vragen met welke videokaart dit lekkers is gerendered... een R520 (of R580)? Of misschien toch met een kaart uit de Nvidia-stal? Iemand? Nou... dit noemen ze dus Food 4 Thought
Bron: DriverHeavenThis is footage is made by CryTek (the people who brought us FarCry) on the DX10 API, shown at the PDC Microsoft Conference. It looks simply amazing!
Watch The Video Here
May require 'Right click & save as' for those on lower download speeds!.
Waarom post ik dit? Om de simpele reden dat het donders smooth liep, en ik me nu serieus af begin te vragen met welke videokaart dit lekkers is gerendered... een R520 (of R580)? Of misschien toch met een kaart uit de Nvidia-stal? Iemand? Nou... dit noemen ze dus Food 4 Thought
Of in software, met multi CPU's?Jejking schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:51:
[...]
Bron: DriverHeaven
Waarom post ik dit? Om de simpele reden dat het donders smooth liep, en ik me nu serieus af begin te vragen met welke videokaart dit lekkers is gerendered... een R520 (of R580)? Of misschien toch met een kaart uit de Nvidia-stal? Iemand? Nou... dit noemen ze dus Food 4 Thought![]()
Niet op voorraad.
Waarom zou het realtime gerenderd zijn en niet pre-renderd?Jejking schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:51:
[...]
Bron: DriverHeaven
Waarom post ik dit? Om de simpele reden dat het donders smooth liep, en ik me nu serieus af begin te vragen met welke videokaart dit lekkers is gerendered... een R520 (of R580)? Of misschien toch met een kaart uit de Nvidia-stal? Iemand? Nou... dit noemen ze dus Food 4 Thought![]()
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
omdat het een game engine is en die zijn (volgens mijn kennis) altijd realtime gerendered...screamteam schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:56:
[...]
Waarom zou het realtime gerenderd zijn en niet pre-renderd?
zo, ik moest wel ff "wow" roepen tijdens het kijken, vooral die meebuigende planten waren erg indrukwekkend, was echt zwaar onder de indruk van dit korte filmpje.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik denk eerder met BEHULP van een PPU.
http://www.ageia.com/

[ Voor 44% gewijzigd door Format-C op 19-09-2005 21:15 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Crytek en Ubisoft zijn gescheiden. FarCry Instincts word door Ubisoft ontwikkeld niet meer door Crytek.
Eensch.. Heb je ook die laatste column van Sander S. gelezen?The Source schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:37:
Chris en Andrzej hebben imho gelijk. Je kunt niet enkel de krenten uit de pap er tussen uit pikken, een relatie hoort 2 kanten uit te gaan, jij doet iets voor mij, ik doe iets voor jou. Dus het is normaal dat Sander niet uitgenodigd is voor het launch event. Het gevolg komt door de typische arrogante reactie.
Bij alle mails die hij aanhaalde die zijn voorbeelden waren van onredelijk gedrag van ATi's kant had ik zoiets van tja.. Als je geen zin hebt in een keertje over chipsets lullen moet je ook niet zeuren dat ze niet veel moeite voor jou doen.. En dat fraaie excuus waarom ie niet naar de crossfire dag wou: ja.. mijn vriendin wil niet.. arme Sander S. met zijn professionele tech site..
Als ik ATi was zou 'k hem helemaal geen samples meer sturen, of alleen underclockte versies zodat ie nog meer reviews maakt die niet kloppen
* boesOne vindt t een mooie launch! net zo geinig als de FX launch..
[ Voor 4% gewijzigd door boesOne op 19-09-2005 22:18 ]
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Deze launch gaat bij mij nu ook al in de boeken als minimaal gelijkwaardig qua soap als destijds de FX.-boesOne- schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:17:
[...]
* Help!!!! vindt t een mooie launch! net zo geinig als de FX launch..
Alhoewel ik de benches niet ongeloofwaardig vond, zeker daar Sander alles met een duidelijke disclaimer heeft gepost, moet ik zeggen nu ik ook die emails enzo gelezen heb dat Sander het wel heel bont maakte. Dat stukje "B-O-R-I-N-G" enzo. Dat gaat echt veeel te ver. Zelfs al was het grappig bedoeld. Af en toe was het echt tenenkrommend. Brrr.
Wel vind ik niet dat ATI echt professioneel gereageerd heeft. Als je ziet hoe die Andrezj gaat posten op B3D en 1 compleet uit zijn verband gerukt mailtje gaat leaken naar Driverheaven (waar ik na t incident met Firefox ook al niet een hoge pet van op heb). Tja, ik was er niet echt kapot van.
PS: Ik begreep eigenlijk ook niet waarom hij een aanbod om met een top ASIC designer te mogen praten over chipsets/mobo's e.d. afwees onder het mom van niet interessant voor onze lezers..
Ik had het met beide handen aangegrepen.
PS2: Ik zal wel de enige zijn maar ik hoop toch dat Sander er wat van geleerd heeft en hij er weer bovenop komt. (Zelfs nVidia zal nu met gefronste wenkbrauwen naar hem kijken denk ik.)
We maken immers allemaal af en toe (grote) fouten of overspelen onze hand danwel zijn wat arrogant.

[ Voor 43% gewijzigd door Help!!!! op 19-09-2005 23:22 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat bedoel ik ook... de arrograntie komt ook van Sander. Hij voelt zich gepasseerd en gaat proberen nieuws voor het aflopen van de NDA naar buiten brengen. Als hij professioneel was geweest dan had hij dat niet gedaan.-boesOne- schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:17:
[...]
Eensch.. Heb je ook die laatste column van Sander S. gelezen?
Bij alle mails die hij aanhaalde die zijn voorbeelden waren van onredelijk gedrag van ATi's kant had ik zoiets van tja.. Als je geen zin hebt in een keertje over chipsets lullen moet je ook niet zeuren dat ze niet veel moeite voor jou doen.. En dat fraaie excuus waarom ie niet naar de crossfire dag wou: ja.. mijn vriendin wil niet.. arme Sander S. met zijn professionele tech site..
Als ik ATi was zou 'k hem helemaal geen samples meer sturen, of alleen underclockte versies zodat ie nog meer reviews maakt die niet kloppen
* The Source vindt t een mooie launch! net zo geinig als de FX launch..
Ik denk dat het slechts testdrivers zijn voor dual core / multi processor systemen. Zie ook mijn onderzoekje op biobak in "Het GeForce 7800 GT en GTX Topic Deel 3"Benotti schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:10:
Het eerste waar je bij dat soort sprongen op bedacht moet zijn, zijn fouten in de drivers. En van wat ik heb begrepen, zijn deze drivers redelijk verneukt en is de IQ vrij slecht (shadows die niet gerendered worden etc)
Ik denk dat nVidia ze gaat introduceren vlak voordat de Ati NDA afloopt. Het belooft een warme herfst te worden. De afgelopen dagen heb ik me in elk geval prima vermaakt met de soap rondom de nieuwe generatie Ati kaarten.
Anoniem: 107573
Dat zou wel lekker zijn geoptimaliseerde drivers voor dual core systemen. Dan wordt het tog maar versneld overstappen naar een x2 4200.
Je bent niet de enige....biobak schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:23:......
De afgelopen dagen heb ik me in elk geval prima vermaakt met de soap rondom de nieuwe generatie Ati kaarten.

Ik vond deze quote overigens erg herkenbaar:
http://www.beyond3d.com/f...hp?p=571232&postcount=326And I've been up all night reading all this SSander stuff. I swear to God someone is putting crack in these threads, I just can't stop reading them. Someone drag me away from the monitor please.
[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 19-09-2005 23:45 ]
PC Specs
Dave Baumann heeft op B3D gepost dat we morgen (vandaag dus) moeten opletten, want er wordt waarschijnlijk een klein tipje van de sluier opgeheven.
1e getal 3DM05 score wordt onthuld?
Dus bijv. 8.xxx, of 9.xxx, of misschien wel 1x.xxx
En wat zegt die 3dmark05 score je dan vervolgens?
Ik bedoel, leuk, nieuwe kaart haalt 9000. En dan
Hoeveel kun je daar uit afleiden? Geef mij maar gewoon gamebenchmarks 
Overigens, gezien het feit dat een 7800gtx top +- 8500 haalt, je mag verwachten dat de r520 toch echt beter is én ati zowieso een klap hoger scoort in 3dmark05, moet 10000 toch wel de minimum zijn
Durf te wedden dat al die ATI fanboys op bijbehorende sites vanmiddag spontaan een orgasme krijgen
Ik bedoel, leuk, nieuwe kaart haalt 9000. En dan
Overigens, gezien het feit dat een 7800gtx top +- 8500 haalt, je mag verwachten dat de r520 toch echt beter is én ati zowieso een klap hoger scoort in 3dmark05, moet 10000 toch wel de minimum zijn

Durf te wedden dat al die ATI fanboys op bijbehorende sites vanmiddag spontaan een orgasme krijgen
[ Voor 114% gewijzigd door Benotti op 20-09-2005 02:53 ]
Of ze gaan huilen als het tegenvalt.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Of de ATi-fanboys schrijven zelf een review van de kaart op basis van cijfers die gelekt zijn door een AIB voor het aflopen van de NDA, waarbij ze de 7800GTX zó ophemelen dat die overall 40% sneller is dat de verhalen as usual gewoon weer niet kúnnen kloppen omdat het onmogelijk slechte cijfers zijn voor een nieuwe kaart, en begint het wachten weer van-voren-af-aan op iemand die wel zijn zaakjes op orde heeft in de hoop dat de ATi-kaart deze keer dan wel gehakt maakt van de concurrentie 
NOFI, en tot zover mijn glazen bol voor deze mooie dinsdagmorgen
NOFI, en tot zover mijn glazen bol voor deze mooie dinsdagmorgen
Hopelijk niet het laatsteAnoniem: 38733 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 02:33:
1e getal 3DM05 score wordt onthuld?Dus bijv. 8.xxx, of 9.xxx, of misschien wel 1x.xxx
Niet op voorraad.
ik hoop het wel....hoe sneller hoe beter...toch ?
dan heeft nvidia ook weer wat te doen (een ultra releasen bijv.)
hoe kom je daarbij ?Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 02:33:
1e getal 3DM05 score wordt onthuld?Dus bijv. 8.xxx, of 9.xxx, of misschien wel 1x.xxx
Dat speculeert hij
Het feit dat mijnheer Baumann heeft gezegd goed op te letten heeft hen natuurlijk weer van de nodige pageviews voorzien.
PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Ik zou maar niet te veel verwachten van HDR + AA. Of het moet wel een 24 pipe kaart zijn. Want ik ben nu met AA en AF aan get gamen op mijn
X850 XT PE @ 615-610 geclockt en er zijn best wel wat games waar AA en AF @ 4X en 16X gewoon niet lekker loopt op 1600-1200. NFSU 2 is een voorbeeld FPS komt regelmatig op 40 en dat merk je wil je het niet merken moet hij boven de 50-60 blijven. Earth 2160 helemaal een ramp 1024-768 met 4X AA en 16X AF dan heb je ingame vaak 26 FPS.
Unreal Tournament 2k4 daarintegen werkt wel goed 1600-1200 4x AA en 16X AF FPS is dan meestal 70-115. Dus je moet wel heel veel power hebben wil je HDR en AA gebruiken lijkt mij.
X850 XT PE @ 615-610 geclockt en er zijn best wel wat games waar AA en AF @ 4X en 16X gewoon niet lekker loopt op 1600-1200. NFSU 2 is een voorbeeld FPS komt regelmatig op 40 en dat merk je wil je het niet merken moet hij boven de 50-60 blijven. Earth 2160 helemaal een ramp 1024-768 met 4X AA en 16X AF dan heb je ingame vaak 26 FPS.
Unreal Tournament 2k4 daarintegen werkt wel goed 1600-1200 4x AA en 16X AF FPS is dan meestal 70-115. Dus je moet wel heel veel power hebben wil je HDR en AA gebruiken lijkt mij.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Volgens mij is B3D niet de enige plek waar wat onthuld wordt. En als ik het goed heb begrepen dan zou het kunnen zijn dat het over Avivo gaat of misschien wel de nieuwe memory controller.r00n schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:13:
[...]
Dat speculeert hijMaar voorlopig is er nog geen nieuws te vinden op B3D.
Het feit dat mijnheer Baumann heeft gezegd goed op te letten heeft hen natuurlijk weer van de nodige pageviews voorzien.
Edit: Iets wat al gelekt is en wat er misschien mee te maken heeft... Avivo:

[ Voor 14% gewijzigd door CJ op 20-09-2005 11:52 ]
Misschien valt dat wel mee, als AA hardwarematig ondersteund word. De moderne kaarten leveren niet meer zoveel performance in als AA word ingeschakeld.Astennu schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:33:
Dus je moet wel heel veel power hebben wil je HDR en AA gebruiken lijkt mij.
HDR trekt wel echt een zware wissel op een videokaart. Mijn TOP trekt echter probleemloos FarCry HDR @1920x1200, dus als die X1800XT sneller is lijkt HDR+AA me zeker niet onmogelijk performancewise. Misschien dat die 512MB daarbij ook nog wat kan uitrichten om de perf te helpen
Full Specz
Eens
Met een beetje CPU (SanDiego @2.6Ghz) doet ie bijna 8850 stock... met die nieuwe beta drivers gaat hij dan ge-extrapoleerd al naar ~9100 stockOverigens, gezien het feit dat een 7800gtx top +- 8500 haalt, je mag verwachten dat de r520 toch echt beter is én ati zowieso een klap hoger scoort in 3dmark05, moet 10000 toch wel de minimum zijn

10k@release geloof ik niet... tenzij ATi een snelle 24pp XT op de markt kan gooien... in het andere geval verwacht ik iets tussen de 8500 en 9000
Op *lalalalalalaaa*driverheaven*lalalalalalaaa* toevallig?Durf te wedden dat al die ATI fanboys op bijbehorende sites vanmiddag spontaan een orgasme krijgen
Full Specz
ik mis de kolom ''available''CJ schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:49:
[...]
Edit: Iets wat al gelekt is en wat er misschien mee te maken heeft... Avivo:
[afbeelding]
En hier de rest: ATI Avivo Technology Preview
Goed gegokt dus... Avivo it is. 
En Yahoo Biz komt met het volgende nieuws:
En Yahoo Biz komt met het volgende nieuws:
http://biz.yahoo.com/bw/050920/205369.html?.v=1TSMC in Volume Production of 90nm Graphics Chips for ATI
ATI Technologies, Inc. (TSX:ATY - News; NASDAQ:ATYT - News) and TSMC (TAIEX:2330)(NYSE:TSM - News) have announced that TSMC is in volume production of multiple 90 nanometer (nm) products for ATI, including the Radeon® X1800, Radeon® X1600 and Radeon® X1300 series chips, and has shipped large quantities of production wafers to ATI.
"The ATI products produced with TSMC's 90nm process show a tremendous clock speed improvement and power reduction versus earlier generation technologies," said Jason Chen, Vice President of Corporate Development for TSMC. "As a result, TSMC is currently processing thousands of 300mm wafers for ATI, with many more already delivered. At this aggressive pace, ATI has already become one of our major 90nm customers."
"TSMC has done an excellent job of delivering on yields and speeds," said Rick Bergman, Senior Vice President of ATI's PC Business Unit. "As ever, they've proven themselves an excellent manufacturing partner as we ramp up some of the most advanced technology consumers have ever seen."
TSMC's state-of-the-art 90nm technology frees ATI from the limitations of less-advanced processes and enables a whole new level of performance and functionality for PC graphics. For example, the new ATI products have clock speeds around 50 per cent higher than products manufactured on older processes.
ATI expects the latest cards to begin arriving on store shelves by the end of September.
Nog een interessant stuk over de zogenaamde "1600x1200@60Hz limiet":
One recent discussion that has cropped up is that of a limitation with current Crossfire configurations with a maximum resolution of 1600x1200 at 60Hz, while many concentrated on the output of the Crossfire master card, this limitation actually stems from the capabilities of the source of image from the slave card - with ATI employing the DVI output of the slave card to produce the the digital output of the portion of the image(s) produced from the slave the to provide to the master card the rendering resolution and refresh rates are limited by the DVI output of the current Radeons. X800 and X850 only integrated a single link TMDS transmitter, hence a display limitation of 1600x1200 @ 60Hz; with all of the next generation graphics chips guaranteed to support two dual link TMDS transmitters if the next generation Crossfire uses the same master/slave with compositor system then just using one of the TMDS transmitters should mean the maximum resolution of the slave image could go up to 2048x1536 @ 85Hz and ATI only need include a dual link DVI on the master card and these higher resolutions could be achieved with Crossfire.
Anoniem: 79835
Ati doet wel veel previews de laatste tijd, de crossfire preview hebben we al gehad, nu de avivo preview, straks de R520XT preview.
Waarom eens geen echte review van produkten die echt beschikbaar zijn?
Staat ook al vermeld in het stuk. Avivo wordt van te voren gepreviewd omdat ATi niet wil dat dit in de schaduw komt te staan van de andere R520 tech wanneer dit straks gereviewed wordt.Anoniem: 79835 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:12:
[...]
Ati doet wel veel previews de laatste tijd, de crossfire preview hebben we al gehad, nu de avivo preview, straks de R520XT preview.
Waarom eens geen echte review van produkten die echt beschikbaar zijn?
Los daarvan ziet Avivo er goed uit.
10-bit display pipelines en gamma correction, colour correction, videoscaling op alle 2D als 3D handelingen.The final part of the video pipeline is the display element, and this also applies to standard desktop 2D processing and 3D output as well.
...
Although we've been used to 10-bit per component RAMDAC's in previous graphics parts, this was limited to just the DAC, however with Avivo products there are dual 10-bit per component pipelines prior to the DAC's, operating 1.07 billion colours as opposed to 16.7 Million on standard 8-bit display pipelines. The pipelines perform the following functions at 10-bit precision, and an apply to both video playback as well as standard 2D or 3D operations where needed:
• Gamma Correction
• Colour Correction
• Video Scaling
[ Voor 52% gewijzigd door CJ op 20-09-2005 12:24 ]
Dan nog even een klein vervolg op de soap tussen ATi en SS... Dit keer weet HardOCP iets nieuws te vertellen:
Bron: http://www.hardocp.comI was one of the first people to hire Sander back in the late 90's. We split ways after he concocted and idea that I had stolen his heatsink designs and sold it to the Taiwanese. To this day I still have never figured out what exactly got him thinking that. It is sad that Hardware Analysis has sunken to the level that it has. They used to be a good site to visit. I have to say that many times I did not agree with Sander’s opinion on hardware, but it is always a good thing to see something from another point of view. Now you have to wonder how many times his point of view was totally unfounded.
Undoubtedly, with so many hardware websites active, it is hard to be first at anything anymore, especially if you "play by the rules." That said, we made up our minds a long time ago that we would rather be right than first when it comes to debut hardware. And while some sites have no credibility as they are fall directly into the tabloid category, it is not them that worry me. Most people can look at those sites and know fully that they deal more in rumor mongering and fiction writing than much anything else. Sites like Hardware Analysis crossing the line do a ton more damage to the industry. I would hope you would be getting solid information from someone like Sander, but apparently that may not be the case. Interestingly enough, TheInquirer refers to Sander Sassen as, “OUR GOOD colleague.”
Now is the time for Sander to buck up and take his licks before he digs a really big hole that his small website will never have the power to get out of. And on this, I speak from experience.
Hmm, nog meer oude koeien uit de sloot halen
Als het allemaal waar is, dan 'ligt' die Sander niet echt goed overal. Conflict met Ati, conflict met Tom's hardware over de P3 cumine 1.13 GHz en conflict met Kyle van HardOCP over gestolen heatsink ontwerp.

Ik kan me ook nog een leuke discussie herrineren tusen Eildert Slim van C!T en Sander.
Ging over cpu's, geloof de nieuwe celeron toen, dat die zo slecht presteerde.
Even opgezocht, maar ook toen deed hij al vervelend.
Ging over cpu's, geloof de nieuwe celeron toen, dat die zo slecht presteerde.
Even opgezocht, maar ook toen deed hij al vervelend.
http://forum.computertota...topic.php?t=69003&start=0Ik wil niet vervelend doen, maar jij bent net twee maanden bezig bij de C!T en ik zit al ruim vijf jaar in deze branche (Hardware Central, Sharky Extreme, Hard OCP, internet.com, infoworld, ZDnet, Hardware Analysis etc.) en weet dus echt wel waar ik over praat. Ook tijdens IDF kwam duidelijk naar voren dat jij wat kennis en ervaring betreft nog heel wat bij te spijkeren hebt, da's helemaal niet erg, gaandeweg leert men.
Als dat zo is dan is Xfire gelukkig geen doodgeboren kindje. Alleen heb je pech als je nog een R4xx kaart hebt.r00n schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:10:
Nog een interessant stuk over de zogenaamde "1600x1200@60Hz limiet":
[...]
PC Specs
Zoals een paar keer eerder genoemd: met handig programmeerwerk zou het ook mogelijk zijn om de bandbreedte van de lege blokken te gebruiken. Hiermee is het probleem ook opgelost, maar het dom mergen van twee beelden is natuurlijk een stuk eenvoudiger dan als daarbij nog blokken verschoven moeten worden. Jammer genoeg verwacht ik dat dat voor ATI niet genoeg meerwaarde gaat hebben. Bovendien is de vraag of de samenvoegchip daar wel genoeg mogelijkheden voor biedt.
Snif, geen Xfire voor mij het komende jaar.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
wacht nou maar op een aantal goede reviews, misschien valt het allemaal wel mee.Joost E. Boere schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:44:
Zoals een paar keer eerder genoemd: met handig programmeerwerk zou het ook mogelijk zijn om de bandbreedte van de lege blokken te gebruiken. Hiermee is het probleem ook opgelost, maar het dom mergen van twee beelden is natuurlijk een stuk eenvoudiger dan als daarbij nog blokken verschoven moeten worden. Jammer genoeg verwacht ik dat dat voor ATI niet genoeg meerwaarde gaat hebben. Bovendien is de vraag of de samenvoegchip daar wel genoeg mogelijkheden voor biedt.
Ik zie ati er niet voor aan zo'n haastproduct op de markt te brengen.
Ik ben benieuwd of we vandaag nog echt nieuws te horen krijgen...zodat eindelijk eens een echte hint over de perf van de R520 gegeven wordt................
Niet op voorraad.
Anoniem: 109887
Bij www.Icomputers.nl Kun ja al eenCrosfire moederbord krijgen, DFI Lanparty UT RDX200 S939 .Volgens mijn is dit op het moment de enigste site waar je hem al kunt bestellen met een leverdatum van 3-5 Werkdagen .
Hints vind ik een leuk spelletje, daar niet van, maar ik heb liever gewoon meteen het antwoord mr. ATi
Even een vraag tussendoor, ik heb zojuist een Asus x800xt besteld als vervanging van mijn Geforce FX5200, maar hoe haal ik de oude Nvidia drivers eraf, is dat gewoon via hardware of is daar een speciaal programma voor.
En welke ATI drivers moet ik installeren, standaard ATI of zijn er andere betere??
En welke ATI drivers moet ik installeren, standaard ATI of zijn er andere betere??
[ Voor 11% gewijzigd door JanW op 20-09-2005 15:15 ]
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen » Hoe uninstall ik mijn Detonators?Ep0ss schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:13:
Even een vraag tussendoor, ik heb zojuist een Asus x800xt besteld als vervanging van mijn Geforce FX5200, maar hoe haal ik de oude Nvidia drivers eraf, is dat gewoon via hardware of is daar een speciaal programma voor.
En welke ATI drivers kun je beter nemen, de standaard drivers van ATI of de Omega drivers?
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen » Wat zijn de beste drivers voor mijn videokaart?
Zoals ook in de TS staat:
Ja, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!
[ Voor 38% gewijzigd door Rone op 20-09-2005 15:32 ]
Het enige nieuws is dus Avivo... Maar wat kan je hier eigenlijk uit opmaken over de performance?edward2 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:57:
Ik ben benieuwd of we vandaag nog echt nieuws te horen krijgen...zodat eindelijk eens een echte hint over de perf van de R520 gegeven wordt................
Bron: http://www.hexus.netI've mentioned in public recently that R520 isn't all about the performance. This is one of the main reasons why. The 10:10:10 output precision hints at the same buffer format being available to 3D applications for higher dynamic range rendering (2 spare bits for encoding info for other stuff like tonemappers too, remember) in R5-series GPUs. The lack of any real resolution or refresh limitation with R5-series Crossfire is not to be overlooked, either.
Wat heeft G70? 8:8:8:8 toch? Of zit ik hier verkeerd? Want als R520 inderdaad 10:10:10:2 (FP10) dan is dit toch hetzelfde als wat de Xbox360 heeft en zijn er meerdere HDR effecten mogelijk zoals bv HDR + FSAA zonder (al te veel) performance verlies?
[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 20-09-2005 15:39 ]
http://www.tweakers.net/n...der=1&highlight=#reacties Onderaan de pagina
Sander S heeft gereageerd op volgens eigen zeggen "Ati propaganda" en heeft ook een link hierna geplaatst op de frontpage bij het bericht Ati X1800 krijgt vuurdoop. Ik snap trouwens niet dat dit artikel nog steeds als volle waarheid review staat vermeld op t.net zonder ook maar ergens een waarschuwing oid over het hele verhaal. Misschien dat Sander gelijk heeft en zijn dit de echte scores (wat ik betwijfel) maar hoe hij ondertussen heel de hardware wereld over zichzelf heen krijgt vind ik niet dat hij op deze manier aan hits moet komen.
Sander S heeft gereageerd op volgens eigen zeggen "Ati propaganda" en heeft ook een link hierna geplaatst op de frontpage bij het bericht Ati X1800 krijgt vuurdoop. Ik snap trouwens niet dat dit artikel nog steeds als volle waarheid review staat vermeld op t.net zonder ook maar ergens een waarschuwing oid over het hele verhaal. Misschien dat Sander gelijk heeft en zijn dit de echte scores (wat ik betwijfel) maar hoe hij ondertussen heel de hardware wereld over zichzelf heen krijgt vind ik niet dat hij op deze manier aan hits moet komen.
[ Voor 5% gewijzigd door markjuh op 20-09-2005 16:08 ]
Anoniem: 54475
Dat klopt. Het volgende staat op Nordic Hardware:Markjuh schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:07:
http://www.tweakers.net/n...der=1&highlight=#reacties Onderaan de pagina
ATi will in a few weeks launch its new graphic cards-series based on the R5xx-architecture. Already performance tests has appeared with ATi's coming circuits at Hardware Analysis. The reason it has published this review before the official launch was that they had a fight with ATi and was left out of the press display of the card. However with the help of a graphic card manufacturer they have been able to do some tests with retail-cards of X1800 XT and X1800 Pro. The results are hardly impressive but considering the circumstances you might want to take this whole review with a truckload of salt.
Ik zou zeggen..... duidelijker kan het niet. We kunnen met zijn allen liever wachten tot de officieele launch, dan nu vroegtijdig conclusies trekken.
R520-HDR@10:10:10:2(float) = performance van R520 normaal 8:8:8:8 (integer)CJ schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:36:
Wat heeft G70? 8:8:8:8 toch? Of zit ik hier verkeerd? Want als R520 inderdaad 10:10:10:2 (FP10) dan is dit toch hetzelfde als wat de Xbox360 heeft en zijn er meerdere HDR effecten mogelijk zoals bv HDR + FSAA zonder (al te veel) performance verlies?
fp10 is natuurlijk niet altijd even ideaal (je mag geen alpha textures gebruiken) maar wel een krachtige modus voor de developers, en het wordt bovendien vooral gebruikt in de x360 games
Maar wat betekent het nu precies? Volgens mij weten alleen jullie 2 waar het nu over gaat?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik denk trouwens dat het hele HDR+AA verhaal wat minder van belang aan het worden is aangezien Valve een goede methode heeft gevonden om een goede kwaliteit HDR met AA toe te passen met een goede performance, toepasbaar op alle huidige DX9 kaarten. Het schijnt zelfs op een 9600 nog redelijk te lopen.
We krijgen dit te zien in de komende Lost Coast demo.
http://www.driverheaven.net/articles/ValveHDR/index.htm
Als de kwaliteit van het HDR op zich kan tippen aan de kwaliteit van wat we zagen in Farcry dan
denk ik dat FP16blending Openexr in de ijskast gaat. Performancehit is te heavy en (in ieder geval met de huidige Nv kaarten) geen AA mogelijk.
We krijgen dit te zien in de komende Lost Coast demo.
http://www.driverheaven.net/articles/ValveHDR/index.htm
Als de kwaliteit van het HDR op zich kan tippen aan de kwaliteit van wat we zagen in Farcry dan
denk ik dat FP16blending Openexr in de ijskast gaat. Performancehit is te heavy en (in ieder geval met de huidige Nv kaarten) geen AA mogelijk.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 20-09-2005 17:28 ]
Ik denk; precisie van shaders/HDR/kleuren, hoe meer hoe beter, maar hoe zwaarder voor de gpu.Thund3r schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:10:
Maar wat betekent het nu precies? Volgens mij weten alleen jullie 2 waar het nu over gaat?
Niet op voorraad.
Ik vind dat het tijd is voor wat sfeerplaatjes om even te kwijlen
(uit de Hexus Avivo preview)
de X1800XL

X1800XT
de X1800XL

X1800XT

die X1800XL is gelijk op een een Sapphire mobo gedaan (Xpress 200) dusz dat betekent mss ook Xfire...
[ Voor 5% gewijzigd door jimbojansen op 20-09-2005 20:03 ]
Is geen Crossfire mainboard maar oude RX480 chipset (ondertussen is RX482 al uit)jimbojansen90 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:02:
die X1800XL is gelijk op een een Sapphire mobo gedaan (Xpress 200) dusz dat betekent mss ook Xfire...
Ding is net zo groot als mijn X800XL
(AGP versie is nog al lang
)
Gaat dus niet zo goed passen in een sff kassie

Gaat dus niet zo goed passen in een sff kassie
uit hexus avivo review een hintje weer over de R520 
hij blijft toch interessant, die R520!I've mentioned in public recently that R520 isn't all about the performance. This is one of the main reasons why. The 10:10:10 output precision hints at the same buffer format being available to 3D applications for higher dynamic range rendering (2 spare bits for encoding info for other stuff like tonemappers too, remember) in R5-series GPUs. The lack of any real resolution or refresh limitation with R5-series Crossfire is not to be overlooked, either.
Given the rest of R5's specs, especially in the realms of fragment processing and much-improved pixel ROPs, Avivo on top makes for some serious salivating to be done between now and launch. Avivo, while a totally pants name, certainly isn't pants on paper.
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Is ook de bedoeling he 
Maar opzich gaat het nou wel kriebelen om een nieuwe videokaart te kopen
Anoniem: 82384
Nee, nu dus nog even nietKrizzie schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:24:
Zit zo te zien een redelijk bescheiden koeler op die XL (als dat er inderdaad 1tje is). Wellicht dat ook de hints kloppen dat hij behoorlijk power-efficient gaat worden. Dat is wel weer leuk voor de wat stille of milieubewuste tweakers
Dit ziet er leuk uit maar de volgende klap in ATi's gezicht komt er al aan. Ik zie net de peforamance van de nieuwe Det 81.26. Die zijn gewoon niet normaal meer. Tot wel 25% meer FPS in HL2 en Doom3. Alleen maar door een optimalisatie voor dual core in de driver te laden. Dual core begint nu echt interessant te worden omdat het ook echt gaat helpen bij games.
Als ATi dit ook niet snel doet heeft nVidia een grote voorsprong in het Dual core user segment. En Dan verkoopt ATi nog geen X1800 XT's omdat de nVidia's veel sneller zijn met een dual core. En aangzien dat allemaal high end gear is. Dus ik hoop dat ATi daar snel met een andwoord op komt of is dit er toevallig al ?
En hoeveel voordelen heeft dat 10:10:10 nou tegen over de huidige 8:8:8. Mer je daar in BV HL 2 zo veel meer van ? dat het beeld scherper en helderder is of zo ? of hebben we hier pas wat aan als games er echt op geschreven gaan worden ? dus mischien games met WGF 1.0 support ?
Als ATi dit ook niet snel doet heeft nVidia een grote voorsprong in het Dual core user segment. En Dan verkoopt ATi nog geen X1800 XT's omdat de nVidia's veel sneller zijn met een dual core. En aangzien dat allemaal high end gear is. Dus ik hoop dat ATi daar snel met een andwoord op komt of is dit er toevallig al ?
En hoeveel voordelen heeft dat 10:10:10 nou tegen over de huidige 8:8:8. Mer je daar in BV HL 2 zo veel meer van ? dat het beeld scherper en helderder is of zo ? of hebben we hier pas wat aan als games er echt op geschreven gaan worden ? dus mischien games met WGF 1.0 support ?
25%? 
Dat is wel heel erg veel, dat stemt mij erg vrolijk
GTX user zekers ? Mja idd van 100 FPS met de 78.03 naar 120 Met de niewue 81.26. Echt ziek gewoon. Je ziet ook dat de quality mode nu gefixed is en dus aanzienlijk lager scoort dan in de oudere drivers. Echter zie je dit alleen in 3dmark. in games merk je vaak niets of een verbetering in peforamance door de nieuwe multy tread tweaks. Dus een Toppie zet van nVdia ik hoop echt dat ATi ook snel met iets komt want ik ben van plan een X2 te kopen en dan heb je op dit moment dus gewoon +25% free peformance bij het nVidia kamp.shuogg schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:16:
25%?
[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 21-09-2005 00:22 ]
Hoezo klap in het gezicht? Er zijn meer bedrijven die multi-threaded drivers kunnen schrijven hoor.Astennu schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:49:
Dit ziet er leuk uit maar de volgende klap in ATi's gezicht komt er al aan. Ik zie net de peforamance van de nieuwe Det 81.26. Die zijn gewoon niet normaal meer. Tot wel 25% meer FPS in HL2 en Doom3. Alleen maar door een optimalisatie voor dual core in de driver te laden. Dual core begint nu echt interessant te worden omdat het ook echt gaat helpen bij games.
Aan 10-bits precisie heb je denk ik altijd wel wat. Huidige kaarten van ATi en nVidia gebruiken 8 bits per RGB kanaal (32 bits), in tegenstelling tot de nieuwe generatie ATi (en Matrox) die 10 bits per RGB kanaal hebben. Matrox had het dus ook in z'n Parhalia. Daar heette het "10-bit GigaColor technology". Dit stond voor supermooi beeldkwaliteit en dan maakt het niet uit of je bv aan het gamen bent, zit te surfen op het web, met Word bezig bent of met video-editting bezig bent. Alles ziet er mooier, scherper en strakker uit dankzij bv de gamma correction en colour correction. Matrox stond bekend om de beste IQ. ATi stond op de tweede plaats. Ik denk dat ATi nu een grote kans maakt om richting 1 te gaan.En hoeveel voordelen heeft dat 10:10:10 nou tegen over de huidige 8:8:8. Mer je daar in BV HL 2 zo veel meer van ? dat het beeld scherper en helderder is of zo ? of hebben we hier pas wat aan als games er echt op geschreven gaan worden ? dus mischien games met WGF 1.0 support ?
Daarnaast heeft de speciale FP10 mode die Hexus noemt natuurlijk wat voordelen zoals bij (al eerder genoemd) HDR. OpenEXR HDR gebruikt FP16 en vertraagd de boel best wel wanneer er ook nog eens AA bij wordt gebruikt. FP10 is van een iets lagere kwaliteit (wat niet hoeft op te vallen aangezien de devs dit vaak kunnen verbloemen met andere opties), maar geeft je wel HDR + AA met een lekkere performance (ik geloof dat HDR + 4x FSAA voor zo'n 5% performance hit zou kunnen zorgen). Xbox360 titels maken hier straks volop gebruik van, dus zal je dit ook waarschijnlijk vaak zien in PC games.
Het verklaart ook meteen waarom Richard Huddy het volgende zei in een van z'n laatste interviews als reactie op David Kirk die zei dat je voor HDR + AA ongeveer 2GB geheugen op je vidcard nodig had:
IQ is dus belangrijk voor ATi. Nu alleen nog even wat leaks over Adaptive AA."Interesting I've seen David Kirk from NVIDIA saying that in his view some of our new features are years away, so I guess the new hardware could make a bit of a stir. Our focus is always on usable features which run at full speed, so I'm looking forward to the fact that our new hardware will change the games development landscape for the better in ways that games developers will welcome. Indeed the one word which games developers commonly tend to use when we discuss the new hardware with them is simply "Cool!"
The single thing which will make games look better in the next generation is full on HDR. HDR stands for "High Dynamic Range" and what it really means in our context is rendering 3D images using data which is very like that found in the natural world. "HDR" has become the buzzword in the games industry because a few games developers have started to show demos which use HDR and the difference is simply stunning. But the trouble right now is that all the HDR implementations in the market to date are limited in one way or another which makes the decision to use HDR a somewhat painful compromise. We plan to eliminate the compromise and thereby do way with the pain."
Nieuw topic komt trouwens morgen, mocht deze in de loop van de nacht over de 500 heen komen.
Logisch als bijv. schaduwen niet gerenderd worden. De driver is buggy like hell.Ik zie net de peforamance van de nieuwe Det 81.26. Die zijn gewoon niet normaal meer.
"yah I tried it... in 3dmark05 there aren't any shadows... and I can tell with my naked eye in CS:S it looks fugly.."
"These drivers are not any good. Shadows in BF2 are all over the place and jeeps look like they are driving in the air. Some of the shadows are 10-20' away from the vehical"
"Worst driver I ever ever used!
Loooooooot of graphical bug, shadow not right, textures not at the right place, rolling back to the 77.77whlq"
http://forums.guru3d.com/showthread.php?&threadid=152670
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-09-2005 01:50 ]
Dit topic is gesloten.