Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.358 views sinds 30-01-2008

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:41:
[...]

Logisch als bijv. schaduwen niet gerenderd worden. De driver is buggy like hell.

"yah I tried it... in 3dmark05 there aren't any shadows... and I can tell with my naked eye in CS:S it looks fugly.."

"These drivers are not any good. Shadows in BF2 are all over the place and jeeps look like they are driving in the air. Some of the shadows are 10-20' away from the vehical"

"Worst driver I ever ever used!
Loooooooot of graphical bug, shadow not right, textures not at the right place, rolling back to the 77.77whlq"

http://forums.guru3d.com/showthread.php?&threadid=152670
De ervaringen hier op het forum zijn anders overwegend behoorlijk positief. Je haalt overigens ook alleen de negatieve opmerkingen eruit, en niet de positieve, dus probeer er ietsje minder gekleurd naar te kijken. Over 3DM05 is bovenstaande quote de eerste die met klachten komt, behalve de foutieve rendering in de CPU test.
BF2 schijnt een van de weinige spellen te zijn met serieuze problemen:
IQ seems to be fine in this set... nothing new to report here.
All my other games seem to perform fine... just BF2 has the Shadow Bug and lags to the hell because of it.
Dit zijn natuurlijk beta drivers, maar als hier een final release van komt lijkt me dit een bijzonder snelle set drivers te worden... misschien zelfs snel genoeg om ATi bij te houden of te verslaan :)

<edit>
Veel klagers zijn ook 6800 serie gebruikers trouwens. Die gaan er niet of nauwelijks op vooruit... de driver lijkt vrij specifiek gericht op 7800 serie kaarten ;)

[Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 21-09-2005 02:06]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Anoniem: 107573

Firefox: is die 81.26 nou echt puur en alleen voor multi-core's geschreven of heb ik er met mijn amd64 3500 ook nog wat aan? Niet dat ik deze erop zet, want BF2 lagt als de neten idd.

Eigenlijk verkeerd geformuleerd. Ik bedoel eigenlijk of ik er als single-core gebruiker ook enige baat bij zal hebben.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 21-09-2005 02:31]

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
FirefoxAG schreef op woensdag 21 september 2005 @ 02:01:
[...]
De ervaringen hier op het forum zijn anders overwegend behoorlijk positief. Je haalt overigens ook alleen de negatieve opmerkingen eruit, en niet de positieve, dus probeer er ietsje minder gekleurd naar te kijken.
Lees deze treath anders nog even, sorry maar wat moet ik hier voor positiefs uit halen?

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=56687

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 21-09-2005 02:44]

Anoniem: 107573

Hehe idd, leuk geprobeerd die 81.26, maar afgaande op de reacties.... Nou nee!! Niet enkel BF2 probs zo te lezen, ook Guild Wars en Far Cry.

Even de eventuele final afwachten.

Anoniem: 99283

Re: 81.26?

--------------------------------------------------------------------------------

Woohoo Nice !

--------------------------------------------------------------------------------

yeah, shadows work perfectly here !!!

I'm glad I bought Nvidia cards, cause performance of ATI sucks big time !

EDIT: the're no shadows??
Ik ga effe bezig met het nieuwe topic. Deze zat iets sneller vol dan verwacht, dus dl 22 bevat (nog) niet alle X1800/X1600/X1300 nieuwtjes. :o

Probeer het nieuwe topic alsjeblieft ontopic te houden en discussie over bv de Multithreaded drivers van nV zoveel mogelijk buiten het ATi topic te houden.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Anoniem: 79835

Anoniem: 38733 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:41:
[...]

Logisch als bijv. schaduwen niet gerenderd worden. De driver is buggy like hell.

"yah I tried it... in 3dmark05 there aren't any shadows... and I can tell with my naked eye in CS:S it looks fugly.."

"These drivers are not any good. Shadows in BF2 are all over the place and jeeps look like they are driving in the air. Some of the shadows are 10-20' away from the vehical"

"Worst driver I ever ever used!
Loooooooot of graphical bug, shadow not right, textures not at the right place, rolling back to the 77.77whlq"

http://forums.guru3d.com/showthread.php?&threadid=152670
Toch grappig dat ati fanboys nvidia drivers beginnen bespreken in een ati topic. Komkommertijd?
Deze drivers zijn beta, beoordeel de final versie maar eens.
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 02:40:
[...]

Lees deze treath anders nog even, sorry maar wat moet ik hier voor positiefs uit halen?

http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=56687
Laat ons hopen dat het geen threat is :)
Positiefs aan de 81.xx drivers:
  • Multithreaded
  • SLI on/off zonder reboot
  • Vsync in alle games, ook in sli mode
  • Mix en match verschillende kaarten in sli mode
  • Volledige ondersteuning van sli in linux
  • SLi en TV out/HDTV werkt nu
Wat is hier niet positief aan?
Ik weet dat het zwaar offtopic is maar apple stelde een interessante vraag.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 21-09-2005 09:36]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:35

Pubbert

random gestoord

offtopic:
Volgens de reacties op NVnews moet je nog steeds rebooten voor SLI

CJ misschien kun je wat out-dated info uit de startpost weghalen :) Of 2 replies onder elkaar

[Voor 8% gewijzigd door Pubbert op 21-09-2005 09:53]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 13:42
Nou ik wil toch nog even wat zeggen over die drivers.

Asle revieuwers strax de echte Det 80.xx gebruiken bij hun XI800 revieuws +een Dual core cpu kan het nog wel eens zo zijn dat de GTX veel sneller wordt. Want +20% heeft ATi denk ik niet op gerekend dus dan koopt nog iedereen een GTX omdat deze nu gewoon sneller is ATi kan later dan mischien wel weer sneller zijn als hun zulke driver uitbrengen of dat game makers het gaan gebruiken. Maar ik denk dat dat laatste wel ff kan duuren. Dus ik vind het een goede zeg van nVidia. Op deze manier kont de XI800 mischien iets minder in de spotlight.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Astennu schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:01:
Nou ik wil toch nog even wat zeggen over die drivers.

Asle revieuwers strax de echte Det 80.xx gebruiken bij hun XI800 revieuws +een Dual core cpu kan het nog wel eens zo zijn dat de GTX veel sneller wordt. Want +20% heeft ATi denk ik niet op gerekend dus dan koopt nog iedereen een GTX omdat deze nu gewoon sneller is ATi kan later dan mischien wel weer sneller zijn als hun zulke driver uitbrengen of dat game makers het gaan gebruiken. Maar ik denk dat dat laatste wel ff kan duuren. Dus ik vind het een goede zeg van nVidia. Op deze manier kont de XI800 mischien iets minder in de spotlight.
Je wist dat ATi ook bezig was met multi-threaded? ;) Zie ook m'n eerdere reply. R520 wordt zelfs "ultra-threaded quad core" genoemd. Marketingnamen blijven leuk want theoretisch gezien kan je de huidige serie ook als ultra threaded en quad-core zien. :Y)
Thund3r schreef op woensdag 21 september 2005 @ 09:46:
offtopic:
Volgens de reacties op NVnews moet je nog steeds rebooten voor SLI

CJ misschien kun je wat out-dated info uit de startpost weghalen :) Of 2 replies onder elkaar
De complete opschoning komt in deel 23. Ik heb namelijk het vermoeden dat Deel 22 vol komt te zitten voordat R5Vx0 gelanceerd wordt. :Y)

Vanaf deel 23 zal alle info over de X8x0, X700, X300 en X550 beperkt worden tot een minimum en alle geruchten geupdate worden. Mocht er echt een berg aan info vrij komen voordat dit topic vol zit dan zal ik het uiteraard aanpassen met de nieuwe info. :7

[Voor 43% gewijzigd door CJ op 21-09-2005 10:08]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 13:42
CJ schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:02:
[...]

Je wist dat ATi ook bezig was met multi-threaded? ;)
Nope dat wist ik nog niet. Maar hoopte het wel :P Maar welke is dat dan ? de Cat 5.10 ? of hebben we het dan over 6.1 of zo ?

Nog ff een qoutje:
FirefoxAG schreef op woensdag 21 september 2005 @ 01:45:
Is de beeldkwaliteit van 81.26 in FEAR net zo goed als bij 78.03?
Volgens mij gaat een final release van die 81 serie drivers niet zo leuk worden voor ATi... die X1800 is geoptimaliseerd om GTX te verslaan, maar ingeval die marge niet groot is dan kan deze driver de winnaar zelfs omkeren... >:)

Wie weet blijft mijn 7800GTX TOP dan alsnog de snelste gamekaart on this li'll planet :P
Tja daar heeft i toch een goed punt. Ik ben echt benieuwd wat ATi brengt en of ze mischien ook wel Multi-treaded drivers voor oktober af hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Deze zit vol. Graag verder in dit topic:

[rml][ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 22[/rml]

En houdt het aub tot ATi nieuws. Multithreaded drivers van nV zijn interessant, maar daarvoor is er een eigen nV nieuws topic om er over te praten.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee