Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 21 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.008 views sinds 30-01-2008

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:21
edward2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:31:
[...]

Ouch!. Als dit de final revisie is, dan is het voorlopig einde ATI voor de desktop high end.
7800gtx-SLI wordt dan mijn target.
Maar ik wacht nog ff af, er zitten erg onlogische uitslagen in deze review. De X1800Pro die door een 850XT PE verslagen wordt...
jah idd dat is helemaal raar. De XI800 pro is 40 mhz lager geclockt of zelfs 10 hoger. WAnt de XL was geloof ik 500 dan de Pro met 550 en de XT met 600. Dus erg vaag. Ookal was het 500 MHz dan had i de X850 nog moeten verslaan met zijn 2 Alu's en betere mem bus.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• uploader26
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
Het is idd nog erg vroeg om een conclusie te trekken maar mijns insziens wachten de Ati-addicts beter op de R580. Wat is nou 4 maandjes xtra wachten mensen :)

Of koop gewoon een GTX..... :9

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Die Sander Sassen is toch een Nederlander ?
Hoe komt ie dan in godsnaam aan een kaart ?

Of zal The Source Sander zijn ;)

• Scarfish
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-05 12:54
Frontpage: Biosmod maakt van X850GT van Sapphire X800 GTO²

Das niet verkeerd zeg! Volgens TechPowerUp is het dus mogelijk middels een biosflash 16 actieve pipelines open te gooien...

Zou dit op bijna elke kaart gaan werken of waren dit toevallig R480 cores die geen defecte pipelines hadden?

Erm...

• Rone
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

🖥️🔧

hjs schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:45:

Hij komt ook wel eens op de FP: http://www.tweakers.net/gallery/4737
Blijkbaar is hij CEO bij Hardware Analysis: http://www.hardwareanalys...ho_we_are/article/1248.2/

[Voor 19% gewijzigd door Rone op 16-09-2005 14:50]

Nothing in life is to be feared, it is only to be understood.

• Astennu
Scarfish schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:48:
Frontpage: Biosmod maakt van X850GT van Sapphire X800 GTO²

Das niet verkeerd zeg! Volgens TechPowerUp is het dus mogelijk middels een biosflash 16 actieve pipelines open te gooien...

Zou dit op bijna elke kaart gaan werken of waren dit toevallig R480 cores die geen defecte pipelines hadden?
Vergeet niet dat vroeger veel mensen zijden ik heb een 9800se @ 9800 Pro vervolgens zag ik toch arties waar hun ze dachten ze niet te zien. Of in bepaalde games toch probs gaven. Die dingen zijn niets voor niets afgekeurd. Als niet op defecte pipes dan wel op te lage core speeds. Je kunt geluk hebben dat je er weinig van merkt. Maar wat als je niet meer terrug kan naar 12 als er wel wat defecte tussen zitten ? volgens werkt het niet om ff de oude bios terrug te zetten dit was ook bij de X800 Pro Vivo die pipes kreeg je niet meer dicht.
Humm. Maar ik weet niet wat ik van het artiekel moet denken. Hun hebben het ook over nog betere drivers. maar het feit blijft GTX = sneller en goedkoper. Dus ik hoop dat de revieuw niet klopt of ATi moet ineens heel geweldig mooi beeld hebben vergeleken met de GTX maar dat betwijfel ik ook of je daar veel van merkt.

[Voor 24% gewijzigd door Astennu op 16-09-2005 14:54]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
edward2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:31:
[...]

Ouch!. Als dit de final revisie is, dan is het voorlopig einde ATI voor de desktop high end.
7800gtx-SLI wordt dan mijn target.
Maar ik wacht nog ff af, er zitten erg onlogische uitslagen in deze review. De X1800Pro die door een 850XT PE verslagen wordt...
Hardware analysis mag je anders best serieus nemen. Hou ook rekening dat er geen crossfire setup in de test is meegenomen.

Dat de X1800Pro door een 850XT PE verslagen wordt zie je ook verkeerd, in de meeste games is het net omgekeerd. Hou verder rekening dat het aantal pipelines van beide kaarten gelijk is (16), en de kloksnelheid amper verschilt. (550 vs 520)

It takes two fools to argue.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

🖥️🔧

Hacku schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:00:
[...]
Hardware analysis mag je anders best serieus nemen. Hou ook rekening dat er geen crossfire setup in de test is meegenomen.
Belangrijker om rekening mee te houden is het veelgenoemde feit dat het eigenlijk nog veel te vroeg is om een duidelijk beeld te hebben. Het blijft in zeker opzicht natuurlijk pure speculatie.
Hou verder rekening dat het aantal pipelines van beide kaarten gelijk is (16), en de kloksnelheid amper verschilt. (550 vs 520)
Neem dan ook de kloksnelheid van het geheugen mee in je beredenering.
590MHz voor de X850XT PE tegenover 500MHz voor de X1800 Pro :)

Nothing in life is to be feared, it is only to be understood.

• Dangerous1986
  • Laatst online: 14-12-2005

Dangerous1986

X1800XT :-)

[...]

Dat de X1800Pro door een 850XT PE verslagen wordt zie je ook verkeerd, in de meeste games is het net omgekeerd. Hou verder rekening dat het aantal pipelines van beide kaarten gelijk is (16), en de kloksnelheid amper verschilt. (550 vs 520)
Nou dat is dan wel erg zeg :( , Daar heeft ATi dus een jaar voor nodig gehad om een X1800PRo te maken die 30MHz hoger draaid. Dan hadden ze beter 3 maanden geleden R480 core kunnen uitbrengen die op 650 MHz kan draaien. En waarom in godsnaam 16Pipes ? , Als ze er nou 24 Pipes van gemaakt hadden dan zat je toch aan een 10k in 3Dmark05 en is de X1800PRO ook aantrekkelijk voor de mensen.Maar dit slaat echt alles :?

AMD 3000+ @ 2.7GHz Soon >>> FX60 :) | DFI LanParty UT RDX200 CF | G.E.I.L One Serie 1GB | ATi Radeon X1800XT 512MB | Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB | 3DMark05 Score = 10108

• Scarfish
  • Laatst online: 27-05 12:54
Astennu schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:52:
[...]

Vergeet niet dat vroeger veel mensen zijden ik heb een 9800se @ 9800 Pro vervolgens zag ik toch arties waar hun ze dachten ze niet te zien. Of in bepaalde games toch probs gaven. Die dingen zijn niets voor niets afgekeurd. Als niet op defecte pipes dan wel op te lage core speeds. Je kunt geluk hebben dat je er weinig van merkt. Maar wat als je niet meer terrug kan naar 12 als er wel wat defecte tussen zitten ? volgens werkt het niet om ff de oude bios terrug te zetten dit was ook bij de X800 Pro Vivo die pipes kreeg je niet meer dicht.
Das wel minder dan dat de defecte pipes open blijven :/ ... Maar jah misschien is hetgeen wat je kan krijgen en het proberen ervan het risico enigzins waard.

* Scarfish kijkt echt teveel naar de dure kaarten waardoor 200 euro zo weinig lijkt

Erm...

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dangerous1986 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:12:
[...]

Nou dat is dan wel erg zeg :( , Daar heeft ATi dus een jaar voor nodig gehad om een X1800PRo te maken die 30MHz hoger draaid. Dan hadden ze beter 3 maanden geleden R480 core kunnen uitbrengen die op 650 MHz kan draaien. En waarom in godsnaam 16Pipes ? , Als ze er nou 24 Pipes van gemaakt hadden dan zat je toch aan een 10k in 3Dmark05 en is de X1800PRO ook aantrekkelijk voor de mensen.Maar dit slaat echt alles :?
Hieruit blijkt dat Dangerous1986 dit topic dus absolúút niet gevolgd heeft de afgelopen tijd...

Daarin werd duidelijk bekend dat ATi yieldproblemen had waardoor er dus eenvoudigweg te weinig R520-cores met 24/32 werkende pixelpipelines geproduceerd konden worden. Bovendien, het 0.09u-procédé waarop de R520 is gemaakt staat nog in de kinderschoenen, in tegenstelling tot het 0,13u + low-K-proces waarop de R420/R480-lijn is gemaakt.

Met andere woorden: zou je voortaan even je geheugen willen opfrissen voordat je dit soort onzinnige dingen begint uit te kramen? NOFI by the way. Bij voorbaat dank;)

[Voor 32% gewijzigd door Jejking op 16-09-2005 15:16]

• Cheetah
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-04-2020

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Thund3r schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:16:
Eerste review van de X1800XT ziet er niet best uit als het waar is
Ik geloof er niet veel van, amper sneller dan een X850XT, de resultaten van de X1800XT haal je al als je je X850XT een eindje overclockt, wat zou ATi dan gedaan hebben dit jaar?? :?
Hate to bring the bad news, maar deze resultaten hangen - hoewel mss zelfs minder positief dan eerder bericht - al een tijdje in de lucht. Alleen besloot iedereen zijn ogen er voor te sluiten. Ik heb Sander wel eens persoonlijk ontmoet, en hij is betrouwbaar... ik geloof absoluut niet dat hij dit uit zijn duim zuigt.

De X1800XT blijft net als de X850XT PE gewoon een op de R300 architectuur gebaseerde 16pp videokaart die - met wat optimalisaties - slechts ~13% harder loopt dan de X850XTPE. Dat zie je ook gewoon terug in de resultaten.

De X1800Pro loopt trouwens op 500/1000, en is door de verbeterde architectuur in de meeste gevallen wel sneller dan de X850XTPE (540/1180). Alleen in Half Life2 hangt de grafische snelheid blijkbaar meer af van de core/memspeed (i.c.m. het aantal pipes) dan van de betreffende optimalisaties. Dit zag je ook al eerder duidelijk terug bij de Geforce 6800 series in vergelijk met de Radeon X8x0 serie... dus ook dat resultaat verrast me niet zo :/

I think it's time to face the music... de R520 serie stelt gewoon ietwat teleur. Het is niet anders... men kan hier stug blijven ontkennen, maar de realiteit - en de scores tot nu toe i.c.m. de architectuur van de chips - wijzen gewoon anders uit.

[Voor 4% gewijzigd door Cheetah op 16-09-2005 15:24]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
Als je zijn intro-verhaal leest dan maak ik op dat hij geen kaart heeft maar de benches toegespeeld
heeft gekregen via een of andere source.

[Voor 8% gewijzigd door Apple|IA op 16-09-2005 15:23]

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

M.a.w. misschien heeft ATi wat teveel op het winnende paard gegokt, maar wat nog niet helemaal lekker op gang is gekomen. Wel jammer in ieder geval, maar gelukkig heeft deze serie SM3.0 en vermoedelijk HDR+AA-support, en is dus klaar voor de toekomst! :)

Na de standaardbenchies ben ik nu dus wel erg benieuwd naar de resultaten in HDR-games zoals Far Cry en tCoR, want dat is eigenlijk nog de enige categorie (op zéér intensieve games als F.E.A.R. na) waar nog niets over bekend is.

* Jejking is benieuwd en wacht in spanning op wat komen gaat :*)
Apple schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:22:
[...]

Als je zijn intro-verhaal leest dan maak ik op dat hij geen kaart heeft maar de benches toegespeeld
heeft gekregen via een of andere source.
En hoe komt gij daarbij? Dat had ik er namelijk niet echt uitgehaald, maar je wilt het vast wel met ons delen denk ik zo :)

[Voor 27% gewijzigd door Jejking op 16-09-2005 15:26]

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

[...]

Volgens een aantal van b3d heeft hij anders geen kaart gekregen? En als hij een kaart heeft, het is nog maar de vraag of het een final revisie is, omdat er een aantal oudere in omloop zijn. En als hij zo serieus is, waarom verbreekt hij dan z'n NDA?
NDA-breakers zijn spannend, maar rechtevenredig met wat ze lekken, neemt vaak ook de geloofwaardigheid af, maar ik ken de site niet goed goed, dus dat laat ik in het midden.

De X1800Pro wordt een keer door de X850XT PE verslagen, zo moeilijk zijn die grafieken niet te lezen en ondanks dat het maar 1 keer is, vind ik DAT redelijk onlogisch, aangezien een R520 pipe een veel hogere IGP heeft, zeggen die kloksnelheden bij een gelijk aantal pipelines ook niets.

De 7800gfx is overall, 5-20% sneller, dus CF zal daar weinig aan veranderen.

Niet op voorraad.

• Bever!
  • Laatst online: 15-09 21:57

Bever!

Ondertitel

Het zou kunnen dat ati de vroege samples met disablede quads heeft rondgestuurd. Hebben ze in het verleden ook gedaan..

Signature

• Cheetah

Cheetah

Apple schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:22:
Als je zijn intro-verhaal leest dan maak ik op dat hij geen kaart heeft maar de benches toegespeeld heeft gekregen via een of andere source.
Ze hebben geen NDA getekend omdat ATi ze uit het benchmarkprogramma had gehaald nadat ze wat kritische noten over CrossFire en R520 hadden geschreven. Ze hebben de informatie via een andere bron die dus wel zo'n kaart ter review had ontvangen (en vanwege een NDA niet kon publishen dus).

This explains it all:
Normally we would’ve adhered to ATI’s NDA and published results the moment it expired. However this time around ATI decided to just not bother with us as they made it very clear that we did not make the cut, as we have written some articles about CrossFire, R520 and ATI’s financial situation that were not apparently not appreciated. Hence we’ve not been briefed by ATI, nor did we sign an NDA, or have been invited to the launch event, so basically they decided to cut us off.

Unfortunately for ATI we have other sources to get detailed information from, for example the board partners that will be manufacturing and selling the majority of these new graphics cards. Obviously because we’re not bound by any NDA or other agreement with ATI we’ve worked hard to get you some benchmark results prior to the launch which is scheduled for the end of this month. To ATI we’d like to comment that it is a two-way street really, we’d like to be briefed about your products and have early access to them, if that requirement is met we will have no issues with signing and adhering to NDAs. By cutting us off however we’ve just been given a new incentive to work harder to break the news when we get a chance, in our usual no holds barred fashion.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Apple|IA
En hoe komt gij daarbij? Dat had ik er namelijk niet echt uitgehaald, maar je wilt het vast wel met ons delen denk ik zo :)
Zie Firefox hierboven.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
FirefoxAG schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:19:
[...]
Hate to bring the bad news, maar deze resultaten hangen - hoewel mss zelfs minder positief dan eerder bericht - al een tijdje in de lucht. Alleen besloot iedereen zijn ogen er voor te sluiten. Ik heb Sander wel eens persoonlijk ontmoet, en hij is betrouwbaar... ik geloof absoluut niet dat hij dit uit zijn duim zuigt.

De X1800XT blijft net als de X850XT PE gewoon een op de R300 architectuur gebaseerde 16pp videokaart die - met wat optimalisaties - slechts ~13% harder loopt dan de X850XTPE. Dat zie je ook gewoon terug in de resultaten.

De X1800Pro loopt trouwens op 500/1000, en is door de verbeterde architectuur in de meeste gevallen wel sneller dan de X850XTPE (540/1180). Alleen in Half Life2 hangt de grafische snelheid blijkbaar meer af van de core/memspeed (i.c.m. het aantal pipes) dan van de betreffende optimalisaties. Dit zag je ook al eerder duidelijk terug bij de Geforce 6800 series in vergelijk met de Radeon X8x0 serie... dus ook dat resultaat verrast me niet zo :/

I think it's time to face the music... de R520 serie stelt gewoon ietwat teleur. Het is niet anders... men kan hier stug blijven ontkennen, maar de realiteit - en de scores tot nu toe i.c.m. de architectuur van de chips - wijzen gewoon anders uit.
Juist. Optimalisaties in de pipelines is leuk, maar zal je nooit een boost van 50% of meer halen. ATI zal met de R520 nu wel het maximale uit het R300 architectuur gehaald hebben.
Jejking schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:25:
M.a.w. misschien heeft ATi wat teveel op het winnende paard gegokt, maar wat nog niet helemaal lekker op gang is gekomen. Wel jammer in ieder geval, maar gelukkig heeft deze serie SM3.0 en vermoedelijk HDR+AA-support, en is dus klaar voor de toekomst! :)
Zolang de mid- en low end kaarten goede prestaties neerzetten is er niks aan de hand, het meeste geld komt nl uit die sector. En zoals je al zei: de feature set is in orde (SM3.0 & HDR), wat ook weer goed is voor de marketing.

[Voor 4% gewijzigd door XWB op 16-09-2005 15:39]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

FirefoxAG schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:19:
[...]

Ik geloof er eigenlijk geen donder van. Ik heb teveel over de R520 gelezen en zijn overgenomen R400 tech, dat gewoon niet op kan gaan. Tenzij de opmerkingen en speculaties, zwaar overtrokken zijn en niet het gewenste effect hadden.

Als dit echt het beste is wat ATI op het highend-vlak op tafel weet te leggen, dan zal mij dat zéér verbazen en zijn ze voorlopig uitgespeeld. Als je ziet met hoeveel gemak NV de 7800gtx en de GT en straks de 7600 (500+mhz 12pipes) op tafel kan leggen...HDR AA kan je zo ook wel vergeten, theoretisch een leuk feature, maar in de partijk te traag.
Dit zou een zwarte dag zijn in GPU-land, een soort inversie van vooruitgang...

[Voor 3% gewijzigd door edward2 op 16-09-2005 15:55]

Niet op voorraad.

• Mr. Detonator
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:05
uploader26 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:43:
mijns insziens wachten de Ati-addicts beter op de R580. Wat is nou 4 maandjes xtra wachten mensen :)
9
dat zeiden ze in februari ook over de r520....ik moet ook eerst nog eens de leverbaarheid zien van de r520...als die niet al te best is, dan zie ik het eerste half/driekwart jaar ook niet gauw een r580 komen.

• Astennu
Als je dit zo ziet lijkt HDR + AA dan ook niet echt te doen.

En hoe doen ze dit met de Xenos ? hebben die dan ook zo veel defecte chips ? moet haast wel want hij bestaat uit 3 pipes met elk 16 alu's de kans dat er dan een niet goed werkt is groter. Ik snap echt niet hoe dat ding wel goed kan werken en een 16 pipe 2 alu R520 zo veel problemen heeft. Nja ik ben ban dat het voor mij op naar de R580 is.

• Mr. Detonator
edward2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:46:
[...]

Dit zou een zwarte dag zijn in GPU-land, een soort inversie van vooruitgang...
dua als ati een ''mindere'' kaart uitbrengt is het achteruitgang in gpu-land 8)7

daar heb je dan nvidia voor, om dat op te lossen :) .....dit vind ik een beetje vreemde stelling.....half jaar geleden kwam nvidia ineens ''achter'' te liggen (x850xt-pe)...was dat dan ook een achteruitgang ?...om 't nog maar niet over de geforce fx te hebben

ik had ook liever gezien dat de r520 2x zo snel zou zijn dan de 7800gtx. immers:..hoe sneller hoe beter :)

[Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-09-2005 16:11]

• HaLDoL
  • Laatst online: 10-10-2006

HaLDoL

First Class Anti-Psychotic

Na alle negatieve berichten over ATi de laatste is dit ongetwijfeld het toppunt.
De G70 slacht de R520 gewoon af. Dit is gewoon de nieuwe FX5800, da's nu wel duidelijk.

.:3700+ SDE4 :: DFI NF4u :: OCZ VX :: My 6800 GT overclocking guide:.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Mr. Detonator schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:10:
[...]

dua als ati een ''mindere'' kaart uitbrengt is het achteruitgang in gpu-land 8)7

daar heb je dan nvidia voor, om dat op te lossen :) .....dit vind ik een beetje vreemde stelling.....half jaar geleden kwam nvidia ineens ''achter'' te liggen (x850xt-pe)...was dat dan ook een achteruitgang ?...om 't nog maar niet over de geforce fx te hebben

ik had ook liever gezien dat de r520 2x zo snel zou zijn dan de 7800gtx. immers:..hoe sneller hoe beter :)
Nee offcourse, niet op die manier. De vooruitgang stopt omdat:
- ATI deze review aannemende, niet sneller is dan NV;
- NVidia nu ook niet meer hoeft te reageren met een soort of über 7800 die ze zeker wel kunnen fabiceren gezien de huidige GTX.

De ontwikkeling (snelste verkrijgbare kaart) staat dus stil van de G70 afgelopen voorjaar 2005 tot aan de R580, voorjaar 2005 als dit waar is..

Er is natuurlijk ook nog vooruitgang in IQ, maar meer IQ kost meestal meer snelheid....

[Voor 15% gewijzigd door edward2 op 16-09-2005 16:25]

Niet op voorraad.

• Mr. Detonator
edward2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:21:
[...]
- NVidia nu ook niet meer hoeft te reageren met een soort of über 7800 die ze zeker wel kunnen fabiceren gezien de huidige GTX.
misschien doen ze dat evengoed wel....dan komen ze dubbel voor te liggen, en wordt het voor ati nog moelijker (strategie)

maar 't beste is gewoon dat we afwachten tot de r520 daadwerkelijk verkrijgbaar is, en dan verder gaan speculeren :)

• AntonH
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 16:35
Ok, het is nu 100% zeker dat er een AGP-versie van de X800GTO komt. Er staat namelijk het volgende op Sapphire's site bij de specs:
PCI Express / AGP (Standard 256MB X800 GTO)
Bovendien zitten er nu wel verdacht veel verwijzingen naar een AGP-versie in de nieuwe brochure: klik.

Ow ja, die R520 kan wat mij betreft stikken, want die kan (=wil) ik toch niet betalen en bovendien ben ik nog niet toe aan een PCI-e bordje + cpu. Rijbewijs is al duur genoeg ;). Daarom vind ik dit kaartje super interessant om mijn huidige 9600XT op te laten volgen.

[Voor 5% gewijzigd door AntonH op 16-09-2005 16:40]

• Cheetah

Cheetah

HaLDoL schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:19:
Na alle negatieve berichten over ATi de laatste is dit ongetwijfeld het toppunt.
De G70 slacht de R520 gewoon af. Dit is gewoon de nieuwe FX5800, da's nu wel duidelijk.
Noooouuuww zo ver zou ik nou ook weer niet willen gaan ;)

Dit is geenzins vergelijkbaar met het FX5800 fiasco. De FX5800 was eigenlijk gewoon een DirectX8.1+ kaart die niet behoorlijk in staat was DirectX9.0 te renderen. Van "afslachten" is hier i.m.o. geen sprake, de performanceverschillen zijn zichtbaar en teleurstellend, maar niet dramatisch.

Het peformanceverschil tussen de R520 en G70 is best vergelijkbaar met dat tussen de X800XT PE en de 6800Ultra... alleen is het nu ATi die in de meeste benchmarks wat langzamer is dan nVidia ipv andersom.

[Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 16-09-2005 16:42]

Full Specz

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-09 11:33

XanderDrake

Genetics is the key

FirefoxAG schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:39:
[...]
Noooouuuww zo ver zou ik nou ook weer niet willen gaan ;)

Dit is geenzins vergelijkbaar met het FX5800 fiasco. De FX5800 was eigenlijk gewoon een DirectX8.1+ kaart die niet behoorlijk in staat was DirectX9.0 te renderen. Van "afslachten" is hier i.m.o. geen sprake, de performanceverschillen zijn zichtbaar en teleurstellend, maar niet dramatisch.
Afslachten is iets te ver. En de FX5800 ramp was ietsjes groter.

wat ik wel kan zeggen is dit: de X1800 is duurder, langzamer, en te laat...

Tevens las ik dat CrossFire mogelijk niet hoger kan gaan qua resolutie dan 1600*1200 en dat op 60hz...
Waarom je dan twee uber kaarten zou kopen om vervolgens 1600*1200 op 60hz te gamen is mij onduidelijk...

Als dat laatste klopt, dan gaat ATi een paar pijnlijke maanden tegemoet... :X

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:05
edward2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:21:
[...]

Er is natuurlijk ook nog vooruitgang in IQ, maar meer IQ kost meestal meer snelheid....
Maar om daar nu 150 euro meer voor op tafel te leggen dan een 7800GTX kost?

Ik weet het niet... :X

Als dit waar is, wat in dat artikel staat, kwa benchmarks, is het een DRAMA voor ATi. En voor de mensen die al ZO LANG wachten. ;)

Maar zo denk ik daarover... And who am I to judge he?

[Voor 25% gewijzigd door Format-C op 16-09-2005 16:50]

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

• oeLangOetan
  • Laatst online: 20-07 18:46
Zeg kunnen jullie allemaal je oordeel uitstellen tot de echte reviews uit zijn...

[Voor 5% gewijzigd door oeLangOetan op 16-09-2005 17:26]

• goofer456728
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09-05-2007
oeLangOetan schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:24:
Zeg kunnen jullie allemaal je oordeel uitstellen tot de echte reviews uit zijn...
Laat ze toch... Al dat geroddel en geoordeel op basis van geruchten en halve waarheden is toch zeer onderhoudend. Ik vindt dit altijd het leukste gedeelte van een VPU launch. :Y)

[Voor 31% gewijzigd door goofer456728 op 16-09-2005 17:38]

Athlon XP 2700+@2332Mhz Nforce2 chipset - 2x 512 DDR (333) X800pro@X800XTPE (510/560) - LG 915FT - Plextor 8x DVD brander - 16X DVD speler - 120GB 7200RPM, 60GB 7200RPM, 20GB 7200RPM harddisk - printer, scanner etc.

• Format-C
Hier wordt al pagina's en pagina's en pagina's lang gespeculeerd op basis van zulk soort artikelen. En nu het ietwat negatief LIJKT te zijn, volgens zo'n artikel, moeten we onze bekken maar houden en mag er niet op gereageerd worden?

[Voor 8% gewijzigd door Format-C op 16-09-2005 17:42]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Astennu schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:06:

En hoe doen ze dit met de Xenos ? hebben die dan ook zo veel defecte chips ? moet haast wel want hij bestaat uit 3 pipes met elk 16 alu's de kans dat er dan een niet goed werkt is groter. Ik snap echt niet hoe dat ding wel goed kan werken en een 16 pipe 2 alu R520 zo veel problemen heeft. Nja ik ben ban dat het voor mij op naar de R580 is.
Xenos is een totaal ander archictuur, en is ook niet ontworpen door het het team dat aan R520 gewerkt heeft. Je kan die 2 gewoon niet vergelijken.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik zie ook liever dertig pagina's xbitlabs ofzo.

Echter het lijkt me dat Sander zijn reputatie niet te grabbel gaat gooien door met fake benches te komen.

Ik denk dat dit dus een goede indicatie is van wat komen gaat qua prestaties. Het kan alleen nog maar meevallen. De R520 zal qua fps dus wss niet sneller zijn dan de 7800 serie maar mss kan ATI een betere IQ leveren bij min of meer gelijke FPS.

Wellicht heeft ATI gedacht dat nVidia niet makkelijk van 16 naar 24 of zelfs 32 pipes kon gaan omdat de nv40 al een heel grote chip was en dachten ze met deze 16pipe optimalisatie genoeg weerstand te kunnen bieden.

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarom zou dit geen echte review zijn? Lijken me gewoon benchmarks van een kaart die ATI naar haar partners verzonden heeft. Natuurlijk zullen deze scores verschillen van de benchmarks die we op de launch datum te zien zullen krijgen, maar ik verwacht niet dat R520 plots 50% sneller zal zijn dan in deze review vermeld. Hardware analysis heeft zeker geen slechte reputatie, en wat we nu te zien gekregen hebben geeft ons een mooi beeld van wat we uitiendelijk mogen verwachten.

X1800XL benchmarks aldus Gibbo die het dit keer eens voor ATi opneemt.
Hi there

Just spoken to ATI and they claim these benchmarks aint real as the only samples out there at the moment are X1800 XL's, they have not released any X1800 XT's to the press yet.

So take these benchmarks with a pinch of salt.....

[Voor 66% gewijzigd door CJ op 16-09-2005 18:19]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:18:

[...]
Maar 50 mhz core en 75 mhz mem zullen de XT ook geen wonderen bezorgen als de pipelijnen hetzelfde zijn..
XL is 550/625?

[Voor 3% gewijzigd door edward2 op 16-09-2005 18:23]

Niet op voorraad.

• oeLangOetan
Ik zeg gewoon dat het artikel geen basis is om een oordeel over de R520 te doen, normaalgezien lees ik een review of 5 voor ik het zeker weet over een nieuwe architectuur.
Deze preview die we nu hebben handelt alleen over de prestatie, er wordt geen woordt gerept over de nieuwe features van de R520 (adaptive aa, beter hdr, longhorn, env ). Het gaat over een 12 tal benches, normaalgezien worden er tot 10 maar zoveel benches gedaan... welke instellingen werden gebruikt voor de aniso en AA (aanemend dat die veranderd is), misschien zijn de kaarten bij dezelfde AA settings niet meer vergelijkbaar??

Ow ja, die R520 kan wat mij betreft stikken, want die kan (=wil) ik toch niet betalen en bovendien ben ik nog niet toe aan een PCI-e bordje + cpu. Rijbewijs is al duur genoeg . Daarom vind ik dit kaartje super interessant om mijn huidige 9600XT op te laten volgen.

Als dit waar is, wat in dat artikel staat, kwa benchmarks, is het een DRAMA voor ATi. En voor de mensen die al ZO LANG wachten.

[Voor 33% gewijzigd door oeLangOetan op 16-09-2005 18:27]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

oeLangOetan schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:24:
Ik zeg gewoon dat het artikel geen basis is om een oordeel over de R520 te doen, normaalgezien lees ik een review of 5 voor ik het zeker weet over een nieuwe architectuur.
Deze preview die we nu hebben handelt alleen over de prestatie, er wordt geen woordt gerept over de nieuwe features van de R520 (adaptive aa, beter hdr, longhorn, env ). Het gaat over een 12 tal benches, normaalgezien worden er tot 10 maar zoveel benches gedaan... welke instellingen werden gebruikt voor de aniso en AA (aanemend dat die veranderd is), misschien zijn de kaarten bij dezelfde AA settings niet meer vergelijkbaar??
Ben het met je eens hoor, tevens het feit of deze review legit is. Maar mocht dit een indicatie zijn, dan vrees ik met grote vreesche... het XL-verhaal gaat mi ook niet op, of de XT en XL moeten veel meer verschilen tov elkaar.

En speculeren is fun, eindoordelen idd nog even laten wachten, maar dat is weer wat anders dan "radiostilte".

Niet op voorraad.

• Puppetmaster
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 05-09 21:17
[...]
maar de XL stond toch nog onder de pro? of tussen pro en XT in?

naja... we zien het nog wel :)
Help!!!! schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:54:
Echter het lijkt me dat Sander zijn reputatie niet te grabbel gaat gooien
denk dat ie dat bij deze tav ATi iig al gedaan heeft! :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Puppetmaster schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:32:
[...]

maar de XL stond toch nog onder de pro? of tussen pro en XT in?

naja... we zien het nog wel :)
Ja dat is dus de hamvraag. Mocht dat zo zijn, dan kan het plaatje drastisch wijzigen...

Niet op voorraad.

@ Puppetmaster, de volgorde is:

X1800XT 600/700, 512MB, $599
X1800XL 550/625, 512MB, $499
X1800Pro 500/500, 256MB, $449
X1800LE 450/450, 256MB, $349
edward2 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:23:
[...]
Maar 50 mhz core en 75 mhz mem zullen de XT ook geen wonderen bezorgen als de pipelijnen hetzelfde zijn..
XL is 550/625?
Verkijk je er niet te veel op. Als het echt een X1800XL en X1800Pro zijn dan is er dus een 50 Mhz coreverschil en 125 Mhz memverschil toch best nog best een redelijke boost in fps. Dit leidt tot de volgende verschillen tussen de XL en Pro:

HL2 1024x768, 4xAA, 8xAF: 11 fps
HL2 1284x1024, 4xAA, 8xAF: 10 fps
HL2 1600x1200, 4xAA, 8xAF: 9 fps

D3 1024x768, 4xAA, 8xAF: 9 fps
D3 1284x1024, 4xAA, 8xAF: 4 fps
D3 1600x1200, 4xAA, 8xAF: 5 fps

FC 1024x768, 4xAA, 8xAF: 9 fps
FC 1284x1024, 4xAA, 8xAF: 9 fps
FC 1600x1200, 4xAA, 8xAF: 5 fps

SCCT 1024x768, 4xAA, 8xAF: 10 fps
SCCT 1284x1024, 4xAA, 8xAF: 14 fps
SCCT 1600x1200, 4xAA, 8xAF: 10 fps

Tel daar dan nog eens eenzelfde 50 Mhz core en 75 Mhz mem op voor de XT... wat zou dit dan voor de fps betekenen?

Jammer dat er verder niets vermeldt wordt over de nieuwigheden als SM3 support, Avivo en of er gebruik wordt gemaakt van standaard MSAA of Adaptive AA... Nog even wachten dus. :7

Leuk om trouwens te zien dat mensen meteen al met een oordeel komen op basis van resultaten van een site die: zelf niet eens gebenchmarkt heeft, geen kaart van ATi krijgt en buitengesloten wordt, geen plaatjes laat zien, er niet technologisch op in gaat.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Apple|IA
Echter het lijkt me dat Sander zijn reputatie niet te grabbel gaat gooien door met fake benches te komen.
Als zijn source de boel blijkt te hebben geflest hoeft ie zich alleen maar te rectificeren, niets aan het handje. Nogmaals, hoogstwaarschijnlijk heeft Sander de kaart niet persoonlijk in het werk gezien maar
via via wat benchmarks gekregen.
het XL-verhaal gaat mi ook niet op, of de XT en XL moeten veel meer verschilen tov elkaar.
De XT alsnog 24 pipes?

[Voor 16% gewijzigd door Apple|IA op 16-09-2005 18:52]

• uploader26
Leuk om trouwens te zien dat mensen meteen al met een oordeel komen op basis van resultaten van een site die: zelf niet eens gebenchmarkt heeft, geen kaart van ATi krijgt en buitengesloten wordt, geen plaatjes laat zien, er niet technologisch op in gaat.

Leuk om te zien dat de die-hards proberen te redden wat er nog te redden valt ;)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

• Bever!
  • Laatst online: 15-09 21:57

Bever!

Ondertitel

uploader26 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:51:

Leuk om te zien dat de die-hards proberen te redden wat er nog te redden valt ;)
jij hebt vast een nvidia draaien? :O

Signature

• uploader26
Uiteraard en ben blij dat ik 3 maanden geleden die stap heb genomen :)

Maar kan net zo goed over een x aantal maanden weer veranderen....

[Voor 34% gewijzigd door uploader26 op 16-09-2005 18:56]

uploader26 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:51:
Wie heeft het hier over redden wat er te redden valt? Voorlopig is er nog niets officieel bekend. Jammer dat sommige mensen onnodig extra olie in het vuur willen gooien. ;)

• uploader26
Haha nee nee begrijp me niet verkeerd. Ik ben net zo niewschierig als jullie allemaal. Maar een klein voorlopig binnenpretje kon ik niet helemaal onderdrukken ;)

• Mr. Detonator
op www.ati.com word er nog met geen woord gerept over de x1800/r520

• Brainless-NL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-07 08:44
CJ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:46:
@ Puppetmaster, de volgorde is:

X1800XT 600/700, 512MB, $599
X1800XL 550/625, 512MB, $499
X1800Pro 500/500, 256MB, $449
X1800LE 450/450, 256MB, $349
Hier zeg je eigenlijk zelf dat het in die review wel om de x1800xt gaat aangezien zij ook in de inleiding zeggen dat het om een 600/700 mhz kaart gaat... Dingen als clockspeed kan je toch niet over het hoofd zien als reviewer? Hoe kan het dan ooit om een XL gaan?

• oeLangOetan
Grapjas, om daar nu nog mee af te komen ...

hehe, nog meer respons van ati op de benches van sanders
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=3069
ATI's (Chris Hook):
"This is a complete hoax - done with an OC'd X850, we think. Call our partners yourself and ask if they have R520XTs in house. The numbers aren't even close."

[Voor 50% gewijzigd door oeLangOetan op 16-09-2005 20:01]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

oeLangOetan schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:37:
[...]

Grapjas, om daar nu nog mee af te komen ...

hehe, nog meer respons van ati op de benches van sanders
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=3069

[...]
Ik wilde hem net posten.

Btw, zo gek is het niet om met 24 pipes aan te komen. Het is nou niet echt makkelijk het kaf van het koren te scheiden met al die rumors. En in het verleden waren er ook "betrouwbare" sources die 8 pipes claimden voor de R300.
Ook al zegt het hele pipelineaantal tegenwoordig 0,0. (Misschien krijgen we ooit nog wel eens 1 überpipeline :D )
Het is wel een thriller hoor....

Niet op voorraad.

• Cheetah

Cheetah

Hi there
Just spoken to ATI and they claim these benchmarks aint real as the only samples out there at the moment are X1800 XL's, they have not released any X1800 XT's to the press yet.
So take these benchmarks with a pinch of salt.....
Sorrie hoor, maar ik heb een beetje heel erg veel moeite met dit een geloofwaardig argument tegen de benches te vinden, en wel om de volgende redenen:
1. Geen officieele statement van ATi dat de benches niet kloppen. Als het een leugen is waarom dit ubervaag zonder harde claims te maken via een derde proberen te spelen?
2. Er word gesproken over het niet releasen van de X1800XT aan de PERS. Dat kan kloppen, maar heeft met deze benches geen ruk van doen. Sander claimt de benches namelijk van een board partner (ofwel 3rd party videokaartproducent) van ATi te hebben... deze moeten de XT ondertussen al in huis hebben en zijn dus GEEN PERS...
3. In de benchmarks is het maximale verschil tussen de PRO en XT zo'n 27%, wat heel erg in lijn is met het verschil in kloksnelheden van core en geheugen (500/1000 vs 600/1400). De XL loopt op 550/1200 en het is theoretisch daardoor onmogelijk dat bij een gelijke core een verschil van maar liefst 27% met de XT ontstaat, terwijl de clocks maar 10% op core en 16% op geheugen (gemiddeld ~13% dus) schelen.
4. Men weet echt wel of men test met een kaart op 550/1200 of 600/1400, zo professioneel schat ik een board partner nog net wel in :Z

Dit is wat Sander over de test zelf te zeggen heeft:
With the help of a board partner we’ve been able to run the same set of benchmarks we’ve previously run on NVIDIA’s GeForce 7800GT and GTX, although we could only submit our benchmark scripts and testing configuration to them. The numbers you see reflected in the next few pages are therefore provided AS IS, as we have no way to verify them as we don’t physically have a board, they are accurate as far as we can see and in line what we’ve been expecting.
<edit>
Van ATi's Chris Hook:
This is a complete hoax - done with an OC'd X850, we think.
Als Chris me even een X850 kan leveren die op 500/1000 de prestaties van die "hoaxed" X1800Pro neerzet, en die op 600/1400 gelijk optrekt met de X1800XT... heel graag a.u.b..! |:(

[Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 16-09-2005 20:30]

Full Specz

FirefoxAG schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:23:
<edit>
Van ATi's Chris Hook:
[...]
Als Chris me even een X850 kan leveren die op 500/1000 de prestaties van die "hoaxed" X1800Pro neerzet, en die op 600/1400 gelijk optrekt met de X1800XT... heel graag a.u.b..! |:(
Is het zo moeilijk te geloven als een officiele ATi rep dit bekend maakt? Of beter gezegd, is het zo moeilijk nog even minder dan 2 weken te wachten?

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ja we wachten toch al zoveel maanden he ;)

• Mr. Detonator
die kaarten zijn al allemaal volop in produktie (1800le-xt)...dus er zijn al héél veel mensen die 'm in hun handen hebben gehad....waarom zou er dan niet ééntje z'n kaart (xt) ''uitlenen'', of perongeluk meenemen :)

beetje naief van ati om te denken dat ál hun medewerkers (incl die van 3d party kaartmakers) eerlijk zijn :/

[Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-09-2005 20:41]

Dat gebeurt niet zo snel omdat elke kaart zo'n beetje terug te traceren is naar de lek.

Overigens is dit de reactie van Chris Hook en niet wat hierboven gepost werd:
Fiction. I don't believe these numbers were ever run on a 520.
De opmerking van de overgeklokte 850 kwam van iemand anders.

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:55:
Dat gebeurt niet zo snel omdat elke kaart zo'n beetje terug te traceren is naar de lek.
Tja, dat gaat in dit geval dus niet lukken he ;)
Overigens is dit de reactie van Chris Hook en niet wat hierboven gepost werd:
[...]De opmerking van de overgeklokte 850 kwam van iemand anders.
Dat van die overklokte X850 was de 2e reactie van Chris Hook, zie link nog maar eens... en sorrie hoor, dat argument is gewoon een belediging ons aller intelligentie... een overklokte X850... right... :Z

Enige manier hoe ik die scores dramatisch niet zie kloppen is als ATi alsnog een 24pp XT zou releasen, en de 16pp XT scores van Sander zijn behaald met een overklokte XL.
Een driverupdate kan nog helpen, maar ik verwacht hier niet meer dan 5 tot maximaal 10% verschil mee.

Full Specz

• oeLangOetan
IMHO, sander had zijn eigen sources veel meer moeten relativeren & deze resulaten had hij niet mogen posten onder de vorm van een echte review
Hij had de resultaten (zonder de geforce resultaten) gewoon moeten publiceren met een korte duiding erbij (specs van het systeem enzo), het ati bashen gedeelte weglaten (levert nooit iets op), het ging natuurlijk minder sensationeel zijn...

[Voor 6% gewijzigd door oeLangOetan op 16-09-2005 21:15]

FirefoxAG schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:01:
[...]
Tja, dat gaat in dit geval dus niet lukken he ;)

[...]
Dat van die overklokte X850 was de 2e reactie van Chris Hook, zie link nog maar eens... en sorrie hoor, dat argument is gewoon een belediging ons aller intelligentie... een overklokte X850... right... :Z
Ik wil je intelligentie niet beledigen, maar je kan die opmerking van Chris Hook op vele manieren interpreteren. ;)

Jij interpreteert het blijkbaar als een X850 op 500/1000 die zo scoort. Maar als ik het goed begrijp dan bedoelt Chris dat het een X850 die enorm hoog geklokt is (bv 750 Mhz core), maar waarvan men zegt dat dit een X1800XT is op 600 Mhz/1400 Mhz.

Kortom: wij (nou, ja... op een aantal na dan) weten nog helemaal niets over de echte performance van een R520.

Overigens heeft Sander al iets gedelete uit z'n post. Want zo maak je natuurlijk geen vrienden met andere websites.

[Voor 7% gewijzigd door CJ op 16-09-2005 21:30]

• Apple|IA
die kaarten zijn al allemaal volop in produktie (1800le-xt)...dus er zijn al héél veel mensen die 'm in hun handen hebben gehad....
Chris Hook beweert dus van niet, de partner fabrikanten hebben volgens hem nog geen XT chips. Nou weet ik niet hoeveel tijd er zit tussen het aanleveren van de chips en het daadwerkelijk klaar maken van de kaart maar als Ati wil dat er XT's gereviewed gaan worden voor de launch dan mogen ze zoetjesaan wel eens gaan opschieten...

[Voor 8% gewijzigd door Apple|IA op 16-09-2005 21:32]

• Mr. Detonator
Apple schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:30:
[...]

Chris Hook beweert dus van niet,
áls dat zo is, kan 't nog wel enkele maanden duren voor de xt komt.....lijkt mij niet dat ze die bij de fabrikant alleen maar effe op de pcb hoeven te bevestigen en in een doos te doen...komt toch wel wat meer bij kijken..

• Apple|IA
Mr. Detonator schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:36:
[...]

áls dat zo is, kan 't nog wel enkele maanden duren voor de xt komt.....lijkt mij niet dat ze die bij de fabrikant alleen maar effe op de pcb hoeven te bevestigen en in een doos te doen...komt toch wel wat meer bij kijken..
Maanden is een groot woord. De kaart/lay-out zelf is waarschijnlijk al klaar, het wachten is idd op de core die er nog op geprikt moet worden.

Valt me trouwens iets vreemd op bij de Doom3 benchmarks. Misschien ligt het aan mij maar een X850XTPE is helemaal niet trager als een 6800GT, ligt normaliter meer tussen de GT en Ultra in qua performance in Doom3. Het is de X800Pro (12pipes) die met zo'n marge trager is als de GT.

http://hardwareanalysis.com/images/articles/large/11584.gif

[Voor 19% gewijzigd door Apple|IA op 16-09-2005 22:17]

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Apple schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:03:
Valt me trouwens iets vreemd op bij de Doom3 benchmarks. Misschien ligt het aan mij maar een X850XTPE is helemaal niet trager als een 6800GT, ligt normaliter meer tussen de GT en Ultra in qua performance. Het is de X800Pro (12pipes) die normaliter met zo'n marge trager is als de GT.

[afbeelding]
Is UltraShadow niet voldoende om dit verschil te verklaren.

Het kan kloppen wat je zegt hoor ;), maar toch

Xeon E5 2680 v2 - Huanan X79 Gaming - 24GB QuadChannel - Gigabyte 1080Ti OC - WD Blue 3D 1TB SSD

• Krizzie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:27

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik blijf het knap vinden dat ATI de kaart zo lang geheim kan houden voor het publiek. :)

Opzich vind ik de opmerking dat het een oced x850 niet eens zo slecht. Anders hadden ze wel meer info vermeld en niet alleen de score's van de benchmarks.
Als de R520 echt zo "brak" presteerd als ze hier zeggen dan had ATI de R580 wel naar voren gehaald denk ik. :)

Ik denk nog steeds dat de R520 gehakt maakt van de 7800GTX. :)

Geluidswolk

• K
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2012

K

I (L) ATI

Krizzie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:17:
Ik blijf het knap vinden dat ATI de kaart zo lang geheim kan houden voor het publiek. :)

Opzich vind ik de opmerking dat het een oced x850 niet eens zo slecht. Anders hadden ze wel meer info vermeld en niet alleen de score's van de benchmarks.
Als de R520 echt zo "brak" presteerd als ze hier zeggen dan had ATI de R580 wel naar voren gehaald denk ik. :)

Ik denk nog steeds dat de R520 gehakt maakt van de 7800GTX. :)
Amen to that ;)

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-09 22:43

Ik maak me minder druk om alle benches want ik heb lang geleden al geroepen wat het te verwachten performance niveau zou zijn. Wel erg is de bovenstaande speculatie... ik ben geen journalist (overigens wel ooit voor een computermagazine als freelancer geschreven, maar long time ago). Trouwens, journalisten krijgen info pas altijd zo laat mogelijk dus dat pleit voor mij :)

Wel weer interessant om te lezen is dat Sander door ATI uitgesloten is, als ik me niet vergis dan was hij een jaar geleden nog dikke maatjes met ATI. Hij was bezig met het uitgebreid testen van de Windows Media Center drivers voor de RS300/RS350/RS480 en ik meen dat hij in opdracht van ATI ook enkele presenaties heeft gegeven (oost europa ergens). Ach ja, je kunt niet iedereen te vriend houden zeg ik maar :)

R520 zal zijn zoals het is, verwacht iig geen wonderen (en dan heb ik het nog niet over de beschikbaarheid gehad, vernam vandaag uit Taiwan dat R520 wel eens een kerstmis product kon worden, dus de yields zijn zo goed nog niet). Spannender vindt ik RV515, die gaat in het low-end/midrange segment aardig huishouden. nVidia liet mij afgelopen week ook merken hier het meest bang voor te zijn. nVidia maakt zich trouwens op om in het integrated vga segment aardig wat marktaandeel terug te pakken, de launch van C51G en PV staat voor de deur en daarmee willen ze de strijd aangaan met ATI RS480 (die het aardig doet in dat AMD segment) en VIA K8M800.

nVidia is overigen Microsoft hard aan het pushen om in de grafische layer van MS Vista DirectX 10 (of een van de volgende generaties) features (sm4??) te verwerken, dus als minimun eis zeg maar. Dit natuurlijk omdat Intel tegen die tijd nooit geen DIrectX 10 compatible integrated VGA chip kan leveren, dus heeft nVidia (en wellicht ook ATI) vrij spel in dat marktsegment, en zoals iedereen weet is Intel de grootste grafische chip leverancier ter wereld.
Mr. Detonator schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:36:
R520 is net zoals X850XT (PE) en 7800GTX een finished card. Dus ATI (of nVidia) verkoopt in dit geval geen GPU (evt. in combinatie met geheugen) maar verkoopt een complete PCB met GPU en geheugen. De vendor doet er een eigen koeler erop (meestal standaard uit design kit) en in een eigen verpakking. Sommige vendors flashen de bios met hogere core snelheiden. De verhalen dat merk X van dit soort kaarten hogere overclocks behaald zijn dan dus ook totale onzin. Alle kaarten zijn hetzelfde, er is niet te kiezen tussen een A lot of een B lot. Wel kan dit het geval zijn bij eigen designed PCB's, maar dit is meestal niet voor de top high end kaarten.

[Voor 20% gewijzigd door The Source op 16-09-2005 22:41]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
nVidia is overigen Microsoft hard aan het pushen om in de grafische layer van MS Vista DirectX 10 (of een van de volgende generaties) features (sm4??) te verwerken,
Hm, heeft nieuws: 'Shader Model 4.0 in aanstaande DirectX 9.0L' er iets mee te maken?

• The Source
Zou idd kunnen, maar ik zou echt niet weten wanneer Vista op de markt komt. Wellicht heeft het met elkaar te maken.

• Krizzie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:27

Krizzie

Progressive Music \o/

@Source

De R520 presteerd dus wel degelijk beter dan de 7800GTX ? :)

Geluidswolk

• Upke dupke
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:33

Upke dupke

Oompa Loompa

Eerder in dit topic was toch vermeld dat niet de speed maar de features de R520 zouden moeten gaan verkopen?
The Source schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:31:
[...]
R520 is net zoals X850XT (PE) en 7800GTX een finished card. Dus ATI (of nVidia) verkoopt in dit geval geen GPU (evt. in combinatie met geheugen) maar verkoopt een complete PCB met GPU en geheugen. De vendor doet er een eigen koeler erop (meestal standaard uit design kit) en in een eigen verpakking. Sommige vendors flashen de bios met hogere core snelheiden. De verhalen dat merk X van dit soort kaarten hogere overclocks behaald zijn dan dus ook totale onzin. Alle kaarten zijn hetzelfde, er is niet te kiezen tussen een A lot of een B lot. Wel kan dit het geval zijn bij eigen designed PCB's, maar dit is meestal niet voor de top high end kaarten.
Dus als ATi zegt dat ze geen XT cores de deur uit hebben gedaan bedoelen ze eigenlijk te zeggen dat ze geen complete kaarten - PCB + Core + Mem op XT speeds - de deur uit hebben gedaan.

Daar gaat dus al weer een groot gedeelte van de credibiliteit van Hardware Analysis die zegt dat ze een XT van een board partner hebben gekregen. Ik neem aan dat ATi van zichzelf wel weet wat ze de deur uit hebben gedaan en wat niet.

Daarnaast is de claim van Chris Hook gewoon weg een keiharde statement van ATi. Geen halve ontkenning of vaagheden. Gewoonweg een statement dat het niet klopt. En dat zie je haast nooit in het openbaar via techsites.

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

CJ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:52:
[...]

Dus als ATi zegt dat ze geen XT cores de deur uit hebben gedaan bedoelen ze eigenlijk te zeggen dat ze geen complete kaarten - PCB + Core + Mem op XT speeds - de deur uit hebben gedaan. .
maar dat betekend dus dat de XT kaarten niet eens in productie zijn...!
Als ook de board partners geen spullen hebben, dan is er weinig om te produceren en te verkopen. Wat betekend dat we nog langer moeten wachten.

Niet?

XanderDrake schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:23:
[...]

maar dat betekend dus dat de XT kaarten niet eens in productie zijn...!
Als ook de board partners geen spullen hebben, dan is er weinig om te produceren en te verkopen. Wat betekend dat we nog langer moeten wachten.

Niet?
Niet. The Source heeft net uitgelegd dat ATi alle kaarten zelf maakt - of volgens mij beter gezegd Sapphire produceert alle kaarten voor ATi. Het kan dus prima zijn dat er heel veel XT's al klaar liggen om verscheept te worden naar boardpartners. Het enige dat zij moeten doen is er hun eigen stickertje op plakken, softwarebundel er bij en in hun eigen verpakking stoppen. Dit kan vrij vlot gebeuren. ATi heeft blijkbaar alleen XLs verstuurd, maar ongetwijfeld zullen de boardpartners al wel al hun box artwork klaar hebben voor de XTs.

[Voor 9% gewijzigd door CJ op 17-09-2005 00:28]

• Cheetah

Cheetah

CJ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:29:
Jij interpreteert het blijkbaar als een X850 op 500/1000 die zo scoort. Maar als ik het goed begrijp dan bedoelt Chris dat het een X850 die enorm hoog geklokt is (bv 750 Mhz core), maar waarvan men zegt dat dit een X1800XT is op 600 Mhz/1400 Mhz.
Wat zou het voor zin hebben om een X850 hoog op te kloken en te beweren dat die performance dan wel ongeveer gelijk zal staan aan een X1800Pro of X1800XT? Die opmerking kan moeilijk anders geinterpreteerd worden dan ik doe en raakt echt kant nog wal. What about Doom3 performance in die charts: die ligt bij de X1800Pro tot 50% hoger dan bij de X850? Hoe hebben ze dat geflikt dan, met een overklokte X850? Please do explain...
Zeg dan gewoon dat de scores compleet uit de duim gezogen zijn, dat slaat tenminste nog ergens op... :Z
Apple schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:03:
Valt me trouwens iets vreemd op bij de Doom3 benchmarks. Misschien ligt het aan mij maar een X850XTPE is helemaal niet trager als een 6800GT, ligt normaliter meer tussen de GT en Ultra in qua performance in Doom3. Het is de X800Pro (12pipes) die met zo'n marge trager is als de GT.
[afbeelding]
In Doom3, zeker met AA/AF op hoge resoluties nemen de nVidia kaarten een behoorlijke voorsprong op ATi. Doom3 is specifiek geoptimaliseerd voor de Geforce6 architectuur...
CJ schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:52:
Dus als ATi zegt dat ze geen XT cores de deur uit hebben gedaan bedoelen ze eigenlijk te zeggen dat ze geen complete kaarten - PCB + Core + Mem op XT speeds - de deur uit hebben gedaan.
Zoals ik eerder al opperde bestaat de mogelijkheid dat er een overklokte XL@600/1400 is gebruikt om de XT scores te reproduceren. Als de XL en XT cores op clocks na gelijk zijn - zoals tot nu toe wel is beweerd - zou dit representatief moeten zijn. In geval van de 16pp architectuur waar we momenteel van uit gaan verwacht ik dat de scores niet ver bezijdens de waarheid vallen.

Wat eventueel natuurlijk altijd nog zou kunnen is dat ATi - tot verassing van nVidia - wel degelijk een 24pp XT gaat releasen, in plaats van de aangekondigde 16pp kaart... in dat geval kloppen de XT scores inderdaad niet.
Daar gaat dus al weer een groot gedeelte van de credibiliteit van Hardware Analysis die zegt dat ze een XT van een board partner hebben gekregen. Ik neem aan dat ATi van zichzelf wel weet wat ze de deur uit hebben gedaan en wat niet.
Sander beweert helemaal niet dat ze een XT kaart gekregen hebben. Ga zijn artikel nou eens doorlezen voordat je het loopt af te branden. Hij geeft HEEL DUIDELIJK aan dat de tests door een BOARD PARTNER zijn uitgevoerd, dat ze de kaart NIET fysiek in handen hebben gehad, en hij dus ook niet 100% garant kan staan voor de getallen, hoewel hij er van uit gaat dat ze kloppen.

Verder klinkt het me trouwens behoorlijk onwaarschijnlijk in de oren dat nog geen van de board partners van ATi een XT - al dan niet een pre-productiemodel - in handen heeft gehad.

Wat me in deze threat trouwens heel erg opvalt is een redelijk hoge dosis fanboygedrag... de scores vallen tegen, dus ze zullen dan wel niet kloppen, en letterlijk alles word uit de kast gesleurd om ze dan maar niet te laten kloppen. De brenger van slecht nieuws word weer eens opgeknoopt...
Als de 7800GTX in de benches was verslagen dan was het "Klasse Sander, mooie review!" geweest. Beetje heel dubbel.

[Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 17-09-2005 01:01]

Full Specz

• Format-C
quote: FirefoxAG
Wat me in deze threat trouwens heel erg opvalt is een redelijk hoge dosis fanboygedrag... de scores vallen tegen, dus ze zullen dan wel niet kloppen, en letterlijk alles word uit de kast gesleurd om ze dan maar niet te laten kloppen.
FirefoxAG : _/-\o_

Wisely spoken my friend.

[Voor 173% gewijzigd door Format-C op 17-09-2005 01:45]

• oeLangOetan
1) Het is hier dan ook wel het ati discussie forum :)
2) Sander kan ook in de zak gezet zijn...

btw, kan sander zijn zaak hier niet komen verdedigen... als je hem dan toch kent..

[Voor 31% gewijzigd door oeLangOetan op 17-09-2005 01:19]

• Format-C
Nou, feit is wel:

de halve hardware gerelateerde cyberworld heeft het erover, dus als het niet klopt... maakt die Sander een hele slechte beurt denk ik, en die hele site ook trouwens: harware analysis. Want dit is niet rodellen a la The Inq meer als je het mij vraagt.

Misschien dat ATi door deze berichten wel eerder R520 benchmarks de buitenwereld "in slingert" (of laat slingeren) als er volgens ATi zelf geen bout van klopt. Of als de R520 echt veel sneller is, ;)

Benchmarks: komt u maarrrrrrr. :9~

[Voor 28% gewijzigd door Format-C op 17-09-2005 01:37]

FirefoxAG schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:55:
[...]
Wat zou het voor zin hebben om een X850 hoog op te kloken en te beweren dat die performance dan wel ongeveer gelijk zal staan aan een X1800Pro of X1800XT? Die opmerking kan moeilijk anders geinterpreteerd worden dan ik doe en raakt echt kant nog wal. What about Doom3 performance in die charts: die ligt bij de X1800Pro tot 50% hoger dan bij de X850? Hoe hebben ze dat geflikt dan, met een overklokte X850? Please do explain...
Zeg dan gewoon dat de scores compleet uit de duim gezogen zijn, dat slaat tenminste nog ergens op... :Z
Wat jij wilt. De scores zijn uit hun duim gezogen. :+
Verder klinkt het me trouwens behoorlijk onwaarschijnlijk in de oren dat nog geen van de board partners van ATi een XT - al dan niet een pre-productiemodel - in handen heeft gehad.
Je weet af van het feit dat ATi vorig jaar boardpartners X800s liet zien met maar 8 pipes en veel AIBs dachten toen dat dit de final versie was tot maar kort voor de launch?

[Voor 21% gewijzigd door CJ op 17-09-2005 01:49]

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:58
blah blah blah als dit de echte benchmarks zijn in de prullenbak met die kaarten net als die laffe x800gto troep. Maar hopelijk is het nep en bied die r520 wel iets, corssfire mag wel direct in de prullenbak, dat is gewoon oude nageaapte shitzooi.

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:24
CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:28:
[...]

Niet. The Source heeft net uitgelegd dat ATi alle kaarten zelf maakt - of volgens mij beter gezegd Sapphire produceert alle kaarten voor ATi. Het kan dus prima zijn dat er heel veel XT's al klaar liggen om verscheept te worden naar boardpartners. Het enige dat zij moeten doen is er hun eigen stickertje op plakken, softwarebundel er bij en in hun eigen verpakking stoppen. Dit kan vrij vlot gebeuren. ATi heeft blijkbaar alleen XLs verstuurd, maar ongetwijfeld zullen de boardpartners al wel al hun box artwork klaar hebben voor de XTs.
Ok, dan zou het zo zijn dat er nog geen XT's bij de fabrikanten liggen, dan is er nog steeds een probleem voor ATI kwa release in de winkels. Er is dan dus 0,0% kans dat de XT kaarten voor begin november in de winkel ziet liggen aangezien die eerst verwerkt moeten worden door die fabrikanten. En als de beschikbaarheid zo slecht is al er door bronnen wordt geroepen dan kun je met mazzel een XT kopen rond december, wat echt veels te laat is om deze ronde nog te kunnen winnen. Vervolgens duurt het nog 2 maanden voordat de G80 uitkomt en kun je daar weer beter op wachten.
Je weet af van het feit dat ATi vorig jaar boardpartners X800s liet zien met maar 8 pipes en veel AIBs dachten toen dat dit de final versie was tot maar kort voor de launch?
Ok, dat ze dat doen voor de launch is slim, maar als de kaarten in oktober uit moeten komen dan is dat wel heel kort imo.

[Voor 12% gewijzigd door sjekneck op 17-09-2005 03:21]

epo schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 02:36:
blah blah blah als dit de echte benchmarks zijn in de prullenbak met die kaarten net als die laffe x800gto troep. Maar hopelijk is het nep en bied die r520 wel iets, corssfire mag wel direct in de prullenbak, dat is gewoon oude nageaapte shitzooi.
Ook al zouden dit echte benchmarks zijn dan heeft R520 nog wel het een en ander aan boord wat de IQ liefhebbers misschien wel zal interesseren. Maar dat wordt gauw genoeg wel duidelijk.

CrossFire nageaapte shitzooi net zoals nVidia's SLi nageaapt is van 3dFx? Of zoals AFR -gepatenteerd door ATi - afgekeken is van ATi's Rage Fury Maxx? Of SLi AA afgekeken is van SuperAA?

En waarom zou de GTO laf zijn? Sinds wanneer is het laf om een kaart te lanceren die sneller is dan de concurrentie en ook nog eens voor een lage prijs? Denk niet dat de consument daarover ligt te klagen. Die hebben krijgen nu tenminste een keuze voorgeschoteld ondanks dat het pure dump-kaarten zijn. Maar goed, The Source gaf al aan dat RV515 blijkbaar een gevaarlijk kaartje gaat worden in het lagere segment.
sjek schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 03:12:
[...]
Ok, dan zou het zo zijn dat er nog geen XT's bij de fabrikanten liggen, dan is er nog steeds een probleem voor ATI kwa release in de winkels. Er is dan dus 0,0% kans dat de XT kaarten voor begin november in de winkel ziet liggen aangezien die eerst verwerkt moeten worden door die fabrikanten.
Een betrouwbare bron vertelde me dat voor beschikbaarheid begin Oktober stond. Kan natuurlijk altijd veranderen, want ATi verandert nog vaker van roadmap/launchdate dan ik m'n beddegoed verschoon.
Vervolgens duurt het nog 2 maanden voordat de G80 uitkomt en kun je daar weer beter op wachten.
G80 moet het toch opnemen tegen R600? Komt G75 niet eerst uit?

[Voor 27% gewijzigd door CJ op 17-09-2005 03:23]

• Apple|IA
De quote van Chris Hook kan volgens mij trouwens tweeledig uitgelegd worden:

"This is a complete hoax - done with an OC'd X850, we think. Call our partners yourself and ask if they have R520XTs in house. The numbers aren't even close."

if= of; als; indien; ingeval; wanneer.

Hij kan dus ook bedoelen "bel onze partners en vraag (of de performance klopt) in het geval of indien ze XT's in huis hebben.
Je moet dus, als je wilt weten of de cijfers kloppen, een partner bellen die de kaart heeft, anders kan hij het niet verifiëren natuurlijk. :) Oftewel, er zijn partners die de XT mogelijk wel hebben.

[Voor 26% gewijzigd door Apple|IA op 17-09-2005 03:33]

Grappig overigens dat Patti zich nu eindelijk ook geregistreerd heeft op B3D. :> 8)

• sjekneck
CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 03:17:
[...]
En waarom zou de GTO laf zijn? Sinds wanneer is het laf om een kaart te lanceren die sneller is dan de concurrentie en ook nog eens voor een lage prijs? Denk niet dat de consument daarover ligt te klagen. Die hebben krijgen nu tenminste een keuze voorgeschoteld ondanks dat het pure dump-kaarten zijn. Maar goed, The Source gaf al aan dat RV515 blijkbaar een gevaarlijk kaartje gaat worden in het lagere segment.
De reclame van ATI die een paar pagina's terug te zien is hierover zegt voor mij al genoeg. Dat grapje komt echt veels te laat en nu doen ze alsof het altijd al zo is geweest. De x8xx serie was gewoon sneller, maar op mid-range zijn ze bij ATI gewoon onderuit gegaan.

• sjekneck
CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 03:17:
[...]
Een betrouwbare bron vertelde me dat voor beschikbaarheid begin Oktober stond. Kan natuurlijk altijd veranderen, want ATi verandert nog vaker van roadmap/launchdate dan ik m'n beddegoed verschoon.
Als dat echt zo is dan veranderd ATI idd wel heel vaak hun roadmap OF ben jij echt een ranzig mannetje! :+
G80 moet het toch opnemen tegen R600? Komt G75 niet eerst uit?
Ben net geinformeerd dat nVidia zoveel vertrouwen heeft in de g80, dat ze die alvast uitbrengt begin 2006 en tegen 2 generaties van ATI gaat concureren met 128 pixel en 92 vertex pipelines met een core snelheid van 6,7 ghz en ondersteuning voor sm6.1 om niet te vergeten......

En nu ga ik echt ff slapen :z

[Voor 7% gewijzigd door sjekneck op 17-09-2005 03:35]

• User||IA
  • Laatst online: 16-07-2008
Ik denk dat de scores zowiezo niet representatief zijn voor het uiteindelijke product, en dat er een behoorlijke verassing staat te wachten als de "echte" kaarten uitkomen. Om een artikel op te stellen op basis van niet zelf uitgevoerde benches vindt ik behoorlijk gewaagd, dus schenk ik aan de scores van HWA niet teveel aandacht en bewaar ik mijn conclusie totdat een R520 echt door een reviewer op de pijnbank is gezet; niet info via via. Trouwens vindt ik het zowieso een competetieve kaart, want als je ziet trekt ie met die 16pp,s......wat zou een 24pp eventueel kunnen uitrichten als die er eventueel is?
Dat kan dus smikkelen geblazen worden als de echte reviews uit zijn; ik wacht even af. Vindt de reacties op de benches van HWA te zwaar overtrokken, vooral vanwege het feit dat ze de kaart niet zelf onder handen genomen hebben.

Voor de nvidia fans: I use an 7800GTX, dus label me niet als een ati fanboy!! |:(
Voor de Ati fans: Let the good times roll!! ;)

I just buy a card that suits my needs........ 8)

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:52

Pubbert

random gestoord

FirefoxAG schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 00:55:
[...]
De brenger van slecht nieuws word weer eens opgeknoopt...
Als de 7800GTX in de benches was verslagen dan was het "Klasse Sander, mooie review!" geweest. Beetje heel dubbel.
En dan had jij (en nog enkele anderen hier, geen namen) hier hoog en droog zitten vertellen wat er aan de benchmarks wel allemaal niet klopte....

Noem het whatever voor soort gedrag wat je wilt, maar kijk ook ff naar jezelf..

[Voor 21% gewijzigd door Pubbert op 17-09-2005 08:20]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Astennu
Persoonlijk wacht ik gewoon op revieuws van Tomshardware. En vooral Anandtech die leggen mooi uit hoe de core in elkaar zit wat er verbeterd is gaan hier uitgebreid op in en testen het ook. Dus daar kun je dan mooi de IQ verschillen zien en als die overall veel beter is kan de prestatie nog kloppen dat hij lager is als de kaart veel moet doen. Of ze hadden het bij het verkerde eind @ hardware analysts. Dus nog ff afwachten.

• The Source
Alle partners beschikken over R520XT samples, sinds enkele weken. De pers beschikt er nog niet over deze krijgen zij binnenkort. Sinds de eerste R520 samples en de pers samples kan er veel gewijzigd zijn, ten eerste zullen de drivers die de pers meekrijgen geoptimaliseerd zijn, daarnaast krijgt de pers guidelines mee over hoe het beste de nieuwe R520 te testen, het maximale eruit te halen. IMHO zou het stom zijn van ATI als ze met R520 zo dicht bij de 7800GTX kunnen komen niet een paar truukjes uit te halen om iig gelijk of net iets sneller te zijn. ATI heeft mij een maand geleden ook verteld dat de R520 op een gelijk niveau ligt met de 7800GTX, dus dat kan net iets sneller zijn, of net iets trager.

Mbt de beschikbaarheid als ATI bij launch niet kan leveren gaan ze uiteraard hard af, wellicht wordt er een spelletje gespeeld. Dus zeg dat ze 5K klaar hebben liggen, 1000pcs naar elke regio (US / EUROPE / ASIA, etc) en dan zijn er in elke lang land een stuk of 50 beschikbaar. Dan kan ATI roepen ze zijn leverbaar... de freaks / tweakers kunnen hun product kopen. Echter dan zijn die krengen nog steeds niet beschikbaar als je het mij vraagt. Als ik hoor dat het een kerstmis product wordt, dan betekent dat meestal niet veel goeds. Wellicht is het in het begin leverbaar, om niet af te gaan, maar in zeer kleine aantallen. De erg hoge prijzen geef ook al aan dat dit het geval zal zijn anders zouden ze wel competatief zijn.

• Mr. Detonator
The Source schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:17:
IMHO zou het stom zijn van ATI als ze met R520 zo dicht bij de 7800GTX kunnen komen niet een paar truukjes uit te halen om iig gelijk of net iets sneller te zijn. .
dan vergeet je dat ze misschien wel alles hebben gedaan om vervolgens nog maar nét onder de 7800gtx te blijven (wat mij realistischer lijkt na zoveel uitstel)......door iéts langzamer te zijn hebben ze nog niet echt gezichtsverlies (kijk maar naar de 6800ultra - x850xt-pe), maar als ze een stuk langzamer zijn 20-30+ %, dan kan het wel eens slecht uitpakken voor ati....en ze hebben er misschien alles aan gedaan om, dat niet te laten gebeuren (lees: de r520 is helemaal $$#^$#^geklokt om nog maar nét onder de 7800gtx te blijven, vandaar dat uitstel)

het is niet een knopje/schuifje wat ze effe wat verder open moeten draaien ! :)

[Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-09-2005 11:27]

• oeLangOetan
The Source schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:17:
en dan zijn er in elke * lang een stuk of 50 beschikbaar.
dag, week, maand? of begrijp ik je verkreerd

• Dracul
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 28-06 09:54

Dracul

Ooh yeah!

Ik denk dat ie bedoelt dan zijn er in elk land 50 beschikbaar.
CrossFire in slecht daglicht... 3x raden waar het nieuws vandaan komt?

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/CrossfireTruth :+

• Tyranium
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Volgens mij wordt R520 geen G70 killer. Eerst die 3dmark score van 8400, toen vr-zone die meldde dat R520 gelijk zal zijn aan G70 en nu deze "preview". Misschien heeft R520 wel veel betere IQ, maar daar zouden ze ook HDR + AA mee kunnen bedoelen en dat draait denk ik echt niet snel genoeg als de eerdere berichten kloppen. Maarja niks is nog zeker, ik wacht met spanning af. Ik zou het wel erg jammer vinden als R520 een flop wordt, want dat is slecht voor de concurrentie dus voor ons de consumenten.

• Tyranium
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

CJ schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:36:

Het wordt allemaal wel een beetje overdreven verteld, maar bijna alles is volgens mij gewoon waar.

• Benotti
  • Laatst online: 04-09 22:26
tweakers komt er in voor :+

• shuogg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020

Ik moest lachen :P
Wat een stel kleuters in de marketing departments van nV en ATi :D

specs desktop | specs laptop

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat wil je hier nou mee zeggen. :?

Nogmaals, t maakt echt niks uit waar het vandaan komt zolang het feiten zijn.

Als ATI idd de SiL 1161-chip gebruikt dan is het vrijwel zeker dat op 1600*1200 alleen @60hz mogelijk is.
Tenzij ATI een workaround heeft gevonden. Kortere kabel ofzo.

Hiermee blameert ATI zich in mijn ogen. Ondanks dat ze weet ik veel wat voor high tech multigpu oplossingen voor flightsimulatoren en zo leveren, wat door jou tig keer gequote is, hebben ze een jaar nodig gehad om een SLI oplossing te maken voor de desktopmarkt die op een wezenlijk punt, namelijk de resolutie, fundamentele steken laat vallen.

Dit zal wellicht behoorlijke gevolgen hebben voor ATI, niet alleen op GPU gebied, maar ook mbt haar ambities op de mobo/chipsets markt.

Maar goed over een week weten we meer.

Verder is voorzover ik weet Sander een behoorlijk betrouwbare jongen die zijn naam niet zomaar ten grabbel zal gaan gooien. Hij wist heus wel wat dit los zou gaan maken.

IMO heeft hij het gewoon netjes gedaan. Hij heeft duidelijk aangegeven dat niet hij maar een boardpartner de kaart heeft gebenched met alle voors en tegens van dien dus wat is het probleem. :?
ATI geeft hem geen kaart dus is hij niet gebonden door een NDA en waarom zou hij dan niet via eigen kanalen een scoop mogen proberen te brengen. De rant tegen ATI vond ik wat minder maar t is wel te begrijpen.
Verder zijn de FPS resultaten in lijn met wat er door anderen (o.a. The Source) ook al gemeld is: De R520 presteert ongeveer gelijk met de 7800GTX.

Maar wie weet krijgt Sander wel betaald door ATI of is hij slachtoffer van een geweldige stunt/spin van ATI om iedereen op een dwaalspoor te brengen.... :o

ps: dat laatste zou fijn zijn: De X1800XT blijkt toch een 32p kaart te zijn voor EUR 499,= met 3dmark05 score van 12000 en AA+HDR for Free met onmiddelijke overvloedige beschikbaarheid bij launch..... Ik droom verder... :) :9

[Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 17-09-2005 14:53]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee